(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 16 اسفند  1391 - شماره 20447

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كوتاه از انتخابات
آيت الله مهدوي كني درنشست خبرگان:
 كساني كه صلاحيت ندارند وقت شوراي نگهبان را نگيرند
در مكتب امام
رئيس مجلس:
دولت تا هفته آينده وزير بهداشت را معرفي كند
با 64 راي آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان ماند
ديدار صالحي با مراجع عظام نجف
پاسخ ستاد حقوق بشر به چهارمين گزارش احمد شهيد
بازديد فرمانده ناوگروه نيروي دريايي ارتش
از ناوگان جنوبي نيروي دريايي چين
دستورالعمل نوروزي وزير كشور به استانداران
از هفته آينده صورت مي گيرد
آغاز رزمايش ارتش در جنوب غرب كشور
دوازدهمين جايزه ادبي شهيد غني پور برگزار شد
سيدمرتضي نبوي:
فتنه 88 ، لشكركشي جهاني عليه ايران بود
ايران منبع الهام براي كشورهاي منطقه است


كوتاه از انتخابات

نه ائتلاف نه استعفا
محمد سعيدي كيا با بيان اينكه در جامعه اصولگرا شناخته مي شوم، اما من عضو هيچ دسته و گروهي نيستم گفت: از هم اكنون اعلام مي كنم كه نه ائتلاف مي كنم و نه از كانديداتوري استعفا مي دهم.
وزير جهاد سازندگي دولت اصلاحات با استقبال از ورود اصلاح طلبان در انتخابات شوراها و رياست جمهوري آينده، اظهار كرد: اصلاح طلبان در عرصه انتخابات سال آينده حضور مي يابند، كه اگر چنين نباشد، در حقيقت به خودشان ظلم كرده اند.
سعيدي كيا كه سابقه وزارت در دولت هاشمي رفسنجاني را نيز دارد خاطرنشان كرد: صحبت از «انتخابات آزاد» نوعي جفا به انقلاب در اين 34 سال به شمار مي آيد.
ورود جبهه عدالت و كارآمدي به انتخابات
جبهه عدالت و كارآمدي متشكل از 65 نماينده مجلس و 35 نفر از چهره هاي سياسي خارج از مجلس گزينه اي را براي انتخابات رياست جمهوري يازدهم معرفي خواهد كرد.
اسماعيل جليلي نماينده مردم مسجد سليمان در مجلس شوراي اسلامي از تشكيل «جبهه عدالت و كارآمدي» در مجلس خبر داد و گفت: اين جبهه با رويكرد كمك به آماده سازي فضاي انتخابات و شايسته گزيني براي انتخابات تشكيل مي شود و از اين به بعد فعاليت هاي خود را در عرصه هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي ادامه مي دهد؛ در واقع از اكنون شروع به كار مي كند و در آينده دامنه فعاليت خود را گسترده خواهد كرد.
وي افزود: اين جبهه حتما گزينه اي براي انتخابات رياست جمهوري يازدهم معرفي مي كند.
از راحت طلبي تا قهر اصلاح طلبان
محمدرضا عارف با بيان اينكه اگر در دوران اصلاحات برخي افراد راحت طلبي نمي كردند، حال و روز ما امروز به اين شكل نبود، گفت: كساني كه به دنبال اين هستند كه اهداف اصلاح طلبي در مدت كوتاهي ميسر شود، اصلاح طلبي را درست درك نكرده اند.
وي در ديدار جمعي از مديران دوران اصلاحات اظهار داشت: كساني كه به صرف برآورده نشدن خواسته هايشان در مدت زماني كوتاه، قهر كرده اند و همه يا هيچ را مي خواهند، مطابق با منش اصلاح طلبي رفتار نكرده اند، آنان اصلاح گري را به شرط سهل الوصول بودن و يك شبه ره چند ساله رفتن مي خواهند و اين امريست كه با ذات اصلاح گري در تعارض است.
وي با انتقاد از راحت طلبي اصلاح طلبان گفت: اگر راحت طلبي را كنار بگذاريم، قطعا به نتيجه خواهيم رسيد.
فرش قرمزي در كار نيست
رئيس ستاد انتخاباتي رياست جمهوري جبهه اصلاح طلبان اعلام كرد اينكه اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات بخواهند منتظر باشند تا كارت دعوت براي آنها بفرستند و يا فرش قرمز پهن كنند، خيلي با واقعيت هماهنگ نيست.
محمدجواد حق شناس با اشاره به مواضع گروه هاي مختلف اصلاح طلب اظهار كرد: حضور نداشتن و نامزد ندادن يك بحث است و تحريم كردن بحث ديگري است. تحريم در آن نگاه اصلاح طلبي وجود ندارد. مي تواند بگويد من نامزد ندارم، مي تواند حتي خود در جايي مشاركت نكند، اما اينكه بخواهد ديگري را دعوت به عدم مشاركت كند، اصلا با مرام و منش اصلاح طلبي هم خواني ندارد.
وي با ضعيف دانستن كانديداتوري هاشمي رفسنجاني براي انتخابات 92 افزود: بعضا آدم مي بيند كه كسي احساس مي كند از موقعيت بازي سازي به بازيگري تبديل شود. اينكه آقاي هاشمي بازي سازي مي كند را صددرصد نمي گويم، اما احتمال بازيگري ايشان بسيار ضعيف است.
حمايت جهادگران ايران اسلامي از قاليباف
شوراي جهادگران ايران اسلامي در جلسه اخير خود مصوب كرد تا از قاليباف براي كانديداتوري در انتخابات آتي رياست جمهوري دعوت كند.
«وهاب عزيزي» دبيركل شوراي جهادگران ايران اسلامي با اشاره به اين كه اين شورا براي انتخابات شعار «ولايت پذيري، اخلاق اسلامي، حركت هاي جهادي» را در نظر گرفته است، اظهار داشت: شوراي روحانيون شوراي مركزي جهادگران نيز مصوب كرد تا با اين شعار از قاليباف به صورت رسمي براي كانديداتوري در انتخابات آتي رياست جمهوري دعوت كند.
آنها را گروه انحرافي مي دانم
حسن الله وردي نژاد اعلام كرد كه كانديداي مورد حمايت حزب اسلامي رفاه و جبهه تحول گرايان ولايي در انتخابات رياست جمهوري است.
دبيركل حزب اسلامي رفاه با بيان اينكه در گذشته حمايت هاي گسترده اي از اطرافيان رئيس جمهور به عمل آورده است، گفت: امروز آنها را جزء گروه هاي انحرافي مي دانم.
وي افزود: معتقدم اين گروه مي تواند صدمات فراواني به كشور وارد آورد.
وردي نژاد خاطرنشان كرد: در نشست بعدي حزب متبوعش براي انتخابات شورا و انتخابات رياست جمهوري تصميم گيري مي شود.
طراحي منشور امنيتي
براي انتخابات رياست جمهوري
عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از تهيه و طراحي منشور امنيتي براي انتخابات رياست جمهوري آتي در اين كميسيون خبر داد.
محمدحسن آصفري با اعلام اين خبر افزود: اين اقدام با توجه به تاكيدات رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالي مبني بر تامين امنيت انتخابات انجام شده و آنچه كميسيون تدوين كرده يك منشور امنيتي انتخابات است.
وي درباره مفاد اين منشور امنيتي، به فارس گفت: دستگاه هاي مربوطه با دعوت از كانديداها بايد شرايطي را تعريف كنند كه از طرح مسائل جنجال برانگيز، مخالف مصالح ملي و تخريب ساير نامزدان پرهيز شود تا ضمن تشويق مردم به حضور پرشور در انتخابات، مانع ايجاد فضاي التهاب در كشور شوند.
عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: اين منشور صرفا براي انتخابات رياست جمهوري آينده تعريف شده است.
 


آيت الله مهدوي كني درنشست خبرگان:

كساني كه صلاحيت ندارند وقت شوراي نگهبان را نگيرند

رئيس مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد كساني كه صلاحيت ورود به عرصه انتخابات رياست جمهوري را ندارند وقت خود، شوراي نگهبان و وزارت كشور را نگيرند.
آيت الله مهدوي كني در افتتاحيه سيزدهمين اجلاس خبرگان رهبري (دوره چهارم) گفت: حضور حداكثري مردم در انتخابات و همراهي آنان با نظام مهم است و علما، ائمه جمعه و خبرگان و مسئولان بايد فضايي ايجاد كنند كه به حضور حداكثري مردم در انتخابات منتهي شود.
رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به بحث انتخابات رياست جمهوري و شوراها گفت: عده اي در انتخابات كانديدا هستند و من دخالت نمي كنم كه بگويم چه كسي كانديدا شود و چه كسي كانديدا نشود اما طبق قانون هر كسي نمي تواند رئيس جمهور شود.
وي بر همين اساس به كساني كه صلاحيت ورود به عرصه انتخابات را ندارند، توصيه كرد كه از ورود به اين عرصه پرهيز كنند تا وقت شوراي نگهبان و وزارت كشور گرفته نشود و بعد معلوم شود نمي توانند كانديدا شوند.
وي با اشاره به حضور افراد مختلف تحت عنوان احساس تكليف براي انتخابات رياست جمهوري گفت: وقتي ديدم هركس مي گويد من مي آيم من هم به شوخي گفتم كه اگر شلوغ كنيد من هم مي آيم.
هركس بيايد مسئوليت سنگيني دارد
رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: ما با مشكلات داخلي و خارجي مواجهيم و هر كس بيايد مسئوليت سنگيني برعهده دارد و بايد براي حل مشكلات كار كند.
آيت الله مهدوي كني با اشاره به نزديك شدن به زمان تبليغات انتخابات 92، بر لزوم تبليغات درست و پرهيز از تخريب، تأكيد كرد و گفت كه ديگران را تخريب كردن و خود را بالا بردن كاري اسلامي نيست. وي افزود: ممكن است عده اي فريب تبليغات دروغين را بخورند اما غالب مردم اين را نمي پذيرند و دنبال صداقت و درستي و اخلاق هستند.
روحانيت علت محدثه و مبقيه
انقلاب است
آيت الله مهدوي كني با تأكيد بر وجوب حفظ نظام و انقلاب، تصريح كرد: روحانيت قبل از انقلاب اسلامي نيز در صحنه بود و با رهبري امام موجب پيروزي انقلاب شد؛ همانطور كه روحانيت علت محدثه انقلاب بوده است، علت بقاي آن نيز خواهد بود.
آيت الله مهدوي كني افزود: امام با همه قدرتي كه داشتند هيچ گاه نگفتند كه من ولي فقيه هستم و كسي نبايد روي حرف من حرف بزند و همه بايد به حرف من گوش دهند بلكه اعمال ولايت را در مواقع بحراني انجام مي دادند.
وي ادامه داد: حضرت امام حتي در مواقع بحراني نيز اول مي فرمودند كه برويد مسائل را بررسي و حل و فصل كنيد و اگر موضوعي حل نمي شد، وارد مي شدند كه نمونه آن موضوع بني صدر بود.
بني صدر فكر مي كرد با 11 ميليون رأي
هر كاري مي تواند بكند!
رئيس مجلس خبرگان رهبري كه در بدو پيروزي انقلاب مسئوليت كميته انقلاب اسلامي و مسئوليت وزارت كشور و كميته انقلاب اسلامي را به عهده داشت، اظهار داشت: در داستان بني صدر و غائله 14 اسفند، بني صدر كه فكر مي كرد با 11 ميليون رأي مي تواند هر كاري بكند، به توصيه بزرگان براي عدم حضور در دانشگاه تهران توجه نكرد و همان شب با من تماس گرفت و گفت ديدي بچه هاي كميته چه كردند؟ آيت الله مهدوي كني افزود: من در پاسخ گفتم آقاي بني صدر تو در فرانسه زندگي كردي و مي داني كه آنجا تفكيك قوا وجود دارد اما امروز خودت رئيس جمهور و مجري و سپاه و قاضي و شاكي شدي و خودت نتيجه گيري كردي. وي ادامه داد: به او گفتم كه تو آخوندزاده هستي و بايد بداني كه روحانيت شجره طيبه اي است كه نمي شود شاخه هاي آن را بريد و شكست كه البته او معنا و موقعيت روحانيت و خودش را درك نكرد.
اين از اشتباهات انسان است كه جايگاه خود را نشناسد
رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: حضرت امام به احترام رأي ملت در برابر رفتارهاي بني صدر صبر كرد و حتي هيئت حل اختلاف تشكيل داديم كه سه ماه كار كرديم و امام فرمودند برويد اختلافات را حل كنيد و براي مردم نگراني درست نكنيد. اما بني صدر گوش نكرد و وقتي خيلي شلوغ كرد و تخلفات او ثابت شد، امام فرمودند موضوع را اعلام كنيد. رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: امام فرمودند اين خوب نيست كه اولين رئيس جمهور اسلامي ايران اين طور با عزل يا عدم كفايت از صحنه برود اما آخر وقتي ديدند كه موضوع اصلاح نمي شود، وي را عزل كردند و مجلس به او رأي عدم كفايت سياسي داد.
آيت الله مهدوي كني افزود: اين از اشتباهات انسان است كه در كشوري كه ولايت فقيه و روحانيت هست و مردم مسلمانند و بر مبناي اسلام، انقلاب كردند افراد جايگاه خود را به درستي نشناسند. وي با تأكيد بر لزوم تعامل قوا و حل اختلافات اظهار داشت: اكنون كه انتخابات در پيش است ايجاد نگراني براي مردم سبب مي شود كه در انتخابات كم شركت كنند.
محكوميت قتل عام مسلمانان
در پاكستان و سوريه
حجت الاسلام والمسلمين معلمي نماينده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان نيز به عنوان يكي از سخنرانان پيش از دستور با اشاره به مسائلي كه در كشورهاي اسلامي از سوي دشمنان صورت مي گيرد حوادث و قتل عام مسلمانان را در پاكستان و سوريه محكوم كرد. حجت الاسلام والمسلمين حسيني شاهرودي نماينده استان گلستان نيز به عنوان دومين سخنران با اشاره به انتخابات پارلماني براي تعيين رئيس جمهور اين روش را موفق دانست.
گفتني است سيزدهمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان كه از ديروز آغاز به كار كرده است امروز نيز ادامه مي يابد و اعضاي خبرگان روز پنج شنبه پس از تجديد ميثاق با امام خميني(ره) و شهدا، با رهبر معظم انقلاب ديدار خواهند داشت.
«ضرغامي» ميهمان سيزدهمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري
عزت الله ضرغامي رئيس سازمان صداوسيما به عنوان ميهمان ويژه با حضور در سيزدهمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري درباره مسائل فرهنگي و اجتماعي سازمان متبوعش با نمايندگان خبرگان مذاكره كرد.
گفتني است ، عزت الله ضرغامي را حجت الاسلام موسوي مقدم قائم مقام سازمان صداوسيما وعلي دارابي معاون سيماي صداوسيما همراهي مي كردند .
 


در مكتب امام

آزادي آري، خيانت هرگز
در جمهوري اسلامي:
هر فرد از حق آزادي عقيده و بيان برخوردار خواهد بود.
و لكن هيچ فرد و يا گروه وابسته به قدرت هاي خارجي را اجازه خيانت نمي دهيم.
آئين انقلاب اسلامي - ص 385
 


رئيس مجلس:

دولت تا هفته آينده وزير بهداشت را معرفي كند

علي لاريجاني از دولت خواست تا هفته آينده، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي را به مجلس معرفي كند.
علي لاريجاني در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به پايان زمان سرپرستي طريقت منفرد بر وزارت بهداشت در هفتم فروردين 92 و غيرقانوني بودن ادامه سرپرستي و دخل و تصرف او در اموال اين وزارتخانه تصريح كرد: من قبل از سفر به هند، در ديدار با برخي مسئولان دولتي كه به مجلس آمده بودند، گفتم هر چه سريعتر وزير مورد نظر را معرفي كنند و حتي اعلام كردم همزمان با معرفي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات براي كسب راي اعتماد لازم، دولت وزير پيشنهادي خود براي احراز پست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي را نيز معرفي كند كه آنها نكردند.
لاريجاني خاطرنشان كرد: به هر حال دولت بايد هرچه سريع تر وزير پيشنهادي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي را به مجلس معرفي كند تا نمايندگان پس از بازگشت از حوزه هاي انتخابيه، فورا رسيدگي به آن را در دستور كار قرار دهند و مشكل حل شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به امكان معرفي وزير پيشنهادي بهداشت و درمان تا هفته آينده، گفت: اگر وزير پيشنهادي دولت براي تصدي وزارت بهداشت و درمان در هفته آينده معرفي نشود، ابقاي طريقت منفرد پس از هفتم فروردين تا زمان آغاز نشست هاي علني مجلس در سال 92 غيرقانوني است، اما بايد ديد چگونه مي شود مشكل را حل كرد.

 


با 64 راي آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان ماند

با راي 64 نماينده مجلس خبرگان رهبري آيت الله محمدرضا مهدوي كني به عنوان رئيس اين مجلس انتخاب شد.
در انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري، آيت الله محمدرضا مهدوي كني با 64 راي از 70راي ماخوذه به عنوان رئيس مجلس خبرگان رهبري انتخاب شد.
براساس اين گزارش، آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي به عنوان نايب رئيس اول و آيت الله محمد يزدي به عنوان نايب رئيس دوم انتخاب شدند.
همچنين حجت الاسلام والمسلمين قربانعلي دري نجف آبادي و آيت الله سيداحمد خاتمي به عنوان منشي و حجج اسلام سيدابراهيم رئيسي و سيدهاشم حسيني بوشهري به عنوان كارپردازان خبرگان رهبري انتخاب شدند.
 


ديدار صالحي با مراجع عظام نجف

وزير امور خارجه كشورمان كه در سفري غيررسمي به عراق رفته است، با تني چند از مراجع عظام در نجف ديدار كرد.
علي اكبر صالحي وزير خارجه كشورمان كه به منظور شركت در مراسم رونمايي از ضريح جديد مرقد مطهر امام حسين(ع) به عراق سفر كرده، در نجف با آيات عظام بحرالعلوم، فياض، سيدمحمد سعيد حكيم و بشير نجفي ديدار كرد.
در اين ديدارها، موضوع روابط نزديك جمهوري اسلامي ايران و عراق، آخرين تحولات منطقه و اوضاع جهان اسلام مطرح شد.
ضرورت وحدت اسلامي و اتحاد مسلمين، نقش مهم جمهوري اسلامي ايران در اين ارتباط، هوشياري جهان اسلام در قبال توطئه هاي دشمنان براي تفرقه و جدايي بين مسلمانان و ايستادگي در قبال افراط گرايي از جمله محورهاي گفت و گو در اين ملاقات ها بود.
مراجع عظام در اين ديدارها، با ارائه ارشادات خود، جمهوري اسلامي ايران را تكيه گاه اصلي، مقتدر و مورد احترام جهان اسلام و منبع محبت به اهل بيت(ع) خوانده و دعا كردند، هرچه بيشتر به عزت، عظمت و سرافرازي ايران اسلامي افزوده شود.
در اين ديدارها، همچنين موضوع ساخت ضريح جديد مرقد مطهر امام حسين(ع) توسط ايران نيز مورد توجه و تقدير قرار گرفت.
نامه به بان كي مون
همچنين صالحي در پي انفجارهاي روز سوم اسفند ماه جاري در دمشق و كشته و زخمي شدن جمعي از مردم بي گناه، طي نامه اي به بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد بر رعايت مسئوليت قانوني كشورها و نهادهاي بين المللي به ويژه سازمان ملل براي حل مسالمت آميز بحران سوريه تأكيد كرد و خواستار محكوميت اين گونه حوادث تروريستي از سوي اركان سازمان ملل شد.
صالحي افزود: جمهوري اسلامي ايران معتقد است تداوم اقدامات خشونت آميز و انفجارهاي كور موجب به تأخير افتادن دستيابي به راه حل سياسي و نشانه استيصال و درماندگي طرف هايي است كه منافع خويش را در بي ثباتي سوريه مي بينند.
وي همچنين تأخير در روند حل و فصل بحران كنوني سوريه را به هيچ وجه به مصلحت مردم بي گناه اين كشور، كشورهاي پيراموني، منطقه و جهان ندانسته و تأكيد كرد: اين تأخير مي تواند بحران را در سطح منطقه فراگير كرده و زمينه منازعات بين طوائف و گروه ها را بيش از پيش فراهم سازد كه مخاطرات آن نه تنها بر وضعيت منطقه و جهان اسلام بلكه بر نظام بين الملل اثرات مخرب و جبران ناپذيري برجاي خواهد گذاشت.
 


پاسخ ستاد حقوق بشر به چهارمين گزارش احمد شهيد

ستاد حقوق بشر قوه قضاييه طي بيانيه اي چهارمين گزارش احمد شهيد از وضعيت حقوق بشر كشورمان را فاقد وجاهت حقوقي دانسته و تاكيد كرد كاملا مشهود است كه در تدوين اين گزارش، اراده اي فراتر و خارج از سازوكارهاي حقوق بشري سازمان ملل دخيل بوده است.
احمد شهيد گزارشگر به اصطلاح حقوق بشر در ايران دهم اسفند چهارمين گزارشش عليه ايران را در وب سايت شوراي حقوق بشر سازمان ملل منتشر كرد.
در پاسخ ستاد حقوق بشر تصريح شده است؛ گزارش جديد گزارشگر ويژه درباره وضعيت حقوق بشر در جمهوري اسلامي ايران يك بار ديگر نشان داد كه سوءاستفاده از مكانيزم ضعيف و معيوب سازمان ملل جهت استفاده هاي نامشروع سياسي و تحريك افكار عمومي و گسترش ناسازگاري فرهنگي و دامن زدن به اسلام هراسي و تبليغ يك جانبه گرايي و سلطه طلبي غربي-صهيوني همچنان در صدر فعاليت ها و امور قرار دارد.
در اين بيانيه تاكيد شده است؛ جمهوري اسلامي ايران هيچ توجيه قانوني براي قطعنامه ناموجه دول غربي قائل نيست و لذا ساير فعاليت هاي ناشي از آن را نيز غيرقانوني مي داند.
در بخش ديگري از اين بيانيه كه در5 بند تنظيم شده خطاب به ادعاهاي احمد شهيد آمده است؛ گزارش به صورت يكجانبه، هدفمند و بدون درنظر گرفتن واقعيات، شفافيت، انصاف، بي طرفي و بدون رعايت مقررات شرح وظايف ماموريت داران شوراي حقوق بشر تهيه شده است و فاقد وجاهت لازم براي ارزيابي است و كاملا مشهود است كه در تدوين اين گزارش، اراده اي فراتر و خارج از سازكارهاي حقوق بشري سازمان ملل متحد دخيل بوده است.
ستاد حقوق بشر همچنين تصريح كرده است؛ گزارشگر ويژه از روز اول كسب اين عنوان غيرموجه، عملا نقش يك هنرپيشه رسانه اي را پيدا كرده كه از يك رسانه غربي به رسانه ديگر دعوت مي شود و عليه نظام افتخارآميز جمهوري اسلامي ايران كه بزرگترين و پيشرفته ترين و قدرتمندترين دموكراسي خاورميانه را شكل داده به دروغ پراكني و تكرار ادعاهاي مجامع تروريستي و صهيوني مي پردازد؛ آيا اين امر جزو وظايف و مسئوليت هاي گزارشگري است؟
اين بيانيه در رد ادعاهاي احمد شهيد تاكيد كرده است؛ گزارشگر ويژه جهت اثبات صحت موارد ادعايي خود از طريق مصاحبه هاي غيرسازنده و جهت دار با منابع غيرمعتبر و مشكوك موجبات بي اعتباري گزارش خود نزد افكار عمومي را فراهم آورده است. تقريبا عمده آنچه كه در گزارش او منتشر شده سواي از اينكه تكرار همان ادعاهاي گذشته او است، در وب سايت هاي مخالفان شناخته شده جمهوري اسلامي ايران كه با سرويس هاي جاسوسي آمريكا، انگليس و موساد در ارتباط هستند موجود است و گزارشگر بخش زيادي از محتوا و متن ارائه شده به عنوان گزارش را از روي اين وب سايت ها تهيه كرده است.
ستاد حقوق بشر افزوده است؛ جاي تاسف است كه گزارشگر در گزارش خود، تحريم هاي يكجانبه وضع شده از سوي آمريكا و اتحاديه اروپا عليه مردم ايران را حتي مورد اشاره قرار نداده و محكوم نكرده است. تحريم هايي كه در تعارض و تناقض آشكار با اصول حقوق بين الملل و روح و مواد منشور ملل متحد قرار دارند. آيا نمي توان سكوت معنادار گزارشگر را به موافقت وي با نقض حقوق بشر تمام جمعيت ايران تفسير نمود؟
 


بازديد فرمانده ناوگروه نيروي دريايي ارتش

 از ناوگان جنوبي نيروي دريايي چين

فرمانده ناوگروه و هيئت همراه در ديدار با معاون ستاد فرماندهي منطقه جنوب نيروي دريايي ارتش چين درباره همكاري هاي دو جانبه براي حفظ و تقويت امنيت دريايي منطقه اي تبادل نظر كردند.
به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي ارتش، پس از استقرار ناوگروه جمهوري اسلامي ايران در بندر ژان ژيانگ كه روز دوشنبه صورت گرفت، جمعي از فرماندهان و كاركنان نيروي دريايي دو كشور ايران و چين، بازديدهاي متقابلي از ناوگان مستقر در اين بندر داشتند و با توانايي هاي رزمي، دفاعي و آموزشي يكديگر آشنا شدند.
به گفته ناخدا يكم «اميد گلستانه» فرمانده اين ناوگروه، هدف اين مأموريت اعلام پيام صلح و دوستي دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران به همه كشورهاي منطقه شرق و جنوب شرق آسيا و همچنين حفظ امنيت خطوط مواصلاتي كشتيراني براي شناورهاي دريايي و نفتكش هاي ما در اين منطقه و تنگه مالاكا است و بخش ديگر اين مأموريت نيز جنبه آموزشي براي دانشجويان نيروي دريايي در دوره كارورزي دريانوردي دارد.
ناوگروه بيست و چهارم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، شامل ناو بالگرد بر خارك كه بزرگترين ناو پشتيباني دريايي در خاورميانه است و همچنين ناوشكن مجهز سبلان از اوايل بهمن ماه گذشته به دعوت رسمي ارتش كشور چين، با 750 نيرو از جمله بيش از 200 دانشجوي پنج رشته دانشگاه دريايي حضرت امام خميني(ره) براي نخستين بار مأموريت خاور دور را تجربه كرد. پس از استقرار ناوگروه جمهوري اسلامي ايران در بندر ژان ژيانگ، جمعي از فرماندهان و كاركنان نيروي دريايي دو كشور بازديدهاي متقابلي از ناوگان مستقر در اين بندر داشتند و با توانايي هاي رزمي، دفاعي و آموزشي يكديگر آشنا شدند. فرمانده ناوگروه و هيئت همراه در ديدار با دريادار جانگ چيان شو معاون ستاد فرماندهي منطقه جنوب نيروي دريايي ارتش چين درباره همكاري هاي دو جانبه براي حفظ و تقويت امنيت دريايي منطقه اي تبادل نظر كردند.
 


دستورالعمل نوروزي وزير كشور به استانداران

وزير كشور با صدور دستورالعملي 21گانه خطاب به استانداران براي ايجاد تمهيدات لازم براي نوروز 92، همه دستگاه ها و نهادها را ملزم به تكريم مردم و پيگيري سريع شكايات آنها كرد.
مصطفي محمدنجار در آستانه سال نو با تبريك پيشاپيش فرا رسيدن نوروز از استانداران خواست به منظور فراهم آوردن شرايط و تسهيلات لازم براي انجام هرچه بهتر و مطلوب تر سفرهاي نوروزي آحاد مردم در فضايي ايمن و با شور و نشاط و با توجه به ارزش هاي والاي اسلامي و در راستاي برنامه هاي دولت در زمينه افزايش و ارتقاي كيفيت خدمات به مردم عزيز، با فوريت ضمن فعال كردن همه دستگاه ها و نهادهاي مرتبط، اقدامات لازم را به عمل آورند.
در اين دستورالعمل وزير كشور از استانداران خواست تا پيش بيني هاي لازم براي تأمين امنيت عمومي و كامل مردم در مسيرها و راه هاي مواصلاتي، درون شهرها، پارك ها، اماكن عمومي و مراكز فرهنگي، تفريحي رفاهي و اقامتي صورت گيرد.
نجار همچنين رصد منظم بازار كالا و خدمات و نظارت جدي بر كيفيت و قيمت كالاها و نرخ خدمات را ضروري دانست.
آمادگي نهادهاي خدماتي براي در رفاه بودن مسافران سفرهاي نوروزي از ديگر بندهاي اين دستورالعمل است.
طبق اين دستورالعمل مراكزي همچون پايگاه هاي امداد و نجات، مراكز درماني، شركت هاي خودروساز و تعميرگاه هاي وابسته، جايگاه هاي تأمين سوخت و شوراي هماهنگي مديريت بحران در طول تعطيلات نوروز 92 موظف به ارائه خدمات به مردم و تكريم ارباب رجوع هستند.
وزير كشور در دستورالعمل خود الزام همه دستگاه ها و نهادها به احترام و تكريم مردم و پاسخگويي و پيگيري سريع شكايات مردم را نيز متذكر شد.
نجار در پايان از استانداران خواست كه هر آنچه كه مي تواند در ايجاد شور و نشاط اجتماعي و رفاه و آسايش هموطنان موثر باشد فراهم شود.
 


از هفته آينده صورت مي گيرد

آغاز رزمايش ارتش در جنوب غرب كشور

فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي از آغاز رزمايش نيروي زميني در منطقه عمومي خوزستان از هفته آينده خبر داد.
به گزارش امير «احمدرضا پوردستان» فرمانده نيروي زميني ارتش در حاشيه مراسم كاشت نهال در اين نيرو در جمع خبرنگاران گفت: تا پايان سال 2 رزمايش توسط نيروي زميني ارتش برگزار مي شود.
وي افزود: رزمايش خاتم الانبياء(ص) از روز شنبه در جنوب غرب كشور و در منطقه خوزستان برگزار مي شود.
پوردستان تأكيد كرد: اين رزمايش 3 روزه تمرين نوع 2 براي تقويت ستاد و فرماندهي در صحنه عمليات است.
وي افزود: تمامي يگان هاي مستقر در جنوب غرب كشور از جمله يگان هاي مكانيزه، زرهي و توپخانه در اين رزمايش شركت دارند.
فرمانده نيروي زميني ارتش همچنين اعلام كرد: رزمايش موشكي نيروي زميني نيز پس از تصويب ستاد كل و هماهنگي با سازمان هاي هواپيمايي كشور تا پايان سال در مركز كشور برگزار مي شود.
پوردستان در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: نيروي زميني ارتش همزمان با روز درختكاري به ياد 46 هزار شهيد اين نيرو، 46 هزار نهال در پادگان ها كاشت.
وي ادامه داد: با نيروي زميني ارتش توجه ويژه اي به فضاهاي سبز شده و در پادگان هاي جديدي كه مي سازيم از جمله در شهرهاي تبريز، مشهد، اهواز و بيرجند يكي از تدابيري كه به فرماندهان اين پادگان ها ابلاغ شده اين است كه بايد از ابتداي ساخت اين پادگان به ايجاد فضاي سبز توجه داشته باشند.
در نشست ژئوپليتيك جهان اسلام مطرح شد
 


دوازدهمين جايزه ادبي شهيد غني پور برگزار شد

دوازدهمين جشنواره كتاب سال شهيد حبيب غني پور دوشنبه شب گذشته در تالار سوره حوزه هنري به كار خود پايان داد.
به گزارش فارس، در اين مراسم اميرحسين فردي به عنوان بنيان گذار اين جشنواره ادبي در سخناني كوتاه گفت: اگر حبيب و حبيب ها رفته اند اما ماجرا عوض نشده است. ماجرا همچنان ادامه دارد و آنها وظيفه خودشان را انجام مي دهند و ما هم بايد وظيفه خود را پي بگيريم.
وي ادامه داد: نزديك به 36 سال است كه با حبيب زندگي مي كنيم و هر بار احساس مي كنم كه بار اولي است كه با حبيب آشنا شده ام. از همسنگران حبيب متشكرم كه اين برنامه را همراهي مي كنند و جا دارد از تمام كساني كه به ما در اين جشنواره كمك كرده اند قدرداني كنم.
وي ادامه داد: جشنواره شهيد حبيب غني پور پديده كم نظيري است و يك سال همكاران را همراه خود پيش مي برد. ما در جشن و جشنواره و ادبيات هستيم و حبيب غني پور يك نويسنده بالقوه بود كه هنوز استعدادهاي وي بالفعل نشده بود. جواني علاقمند به ادبيات كه خوب مي ديد و خوب تلاش مي كرد و جشنواره اي به نام او است.
بنيانگذار جشنواره ادبي شهيد حبيب غني پور با بيان اينكه فكر نمي كنم در كشور جشنواره ادبي ديگري به نام يك هنرمند نويسنده باشد، خاطر نشان كرد: خدا را شكر كه اين جشنواره روز به روز اوضاع بهتري پيدا مي كند. اينجا محفلي مسجدي است و همان سادگي و بي پيرايگي و اخلاص را پي مي گيرد.
وي با بيان اينكه آنچه جشنواره به صورت نقدي اهدا مي كند چشمگير نيست، تصريح كرد: اهميت اين جشنواره به ارزش هاي معنوي آن است و بعد مادي در آن منظور نشده است.
به گفته وي اين جشنواره وابسته به حوزه هنري، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و هيچ جاي ديگري نيست و به صورت كامل جشنواره مستقلي است كه كمك هايي به آن مي شود اما انتخاب ها و كارها مستقل هستند.
وي ادامه داد: گاهي در رسانه ها اين پيشنهاد را مي بينيم كه شهيد حبيب غني پور با توجه به سابقه اي كه دارد خوب است همه كتاب ها را با همه گونه هاي ادبي بررسي كند اما ما قرار نيست همه چيز را انتخاب كنيم.
فردي گفت:آن چيزي را كه ما انتخاب مي كنيم در جهان بيني شهيد قرار مي گيرد البته بسياري از مضامين در اين جهان بيني قرار مي گيرد و بايد مقاومت و پايداري را مدنظر داشت.
وي افزود: نويسنده اصيل بايد از مقاومت و افرادي امثال شهيد غني پور صحبت كند آيا نويسنده نبايد به مردم دلداري بدهد مردم را نبايد با حرفهاي گل و بلبل به خواب برد.
بنيانگذار جشنواره شهيد حبيب غني پور در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان كرد:جشنواره غني پور جشنواره بسته اي نيست، كساني كه به ادبيات مقاومت نگاهي نمي كنند اما آثار سالم و خالق كه متبرك به نام شهيدان است خلق كرده اند بايد مورد توجه قرار گيرند.
در ادامه اين مراسم محمد ناصري دبير دوازدهمين جشنواره شهيد حبيب غني پور گفت: جريان غني پور يك تشكيلات كاملا هيئتي است و به هيئتي بودن خود افتخار مي كند هيئتي از گونه مسجدي. اين جريان بيش از يك دهه پيش توسط اميرحسين فردي بنيانگذاري شد و اعضاي آن پيش از آنكه به نويسنده بودن شناخته شوند به دليل دوستي با هم در كنار هم قرار مي گيرند.
وي ادامه داد: اعضاي مسجد شهيد حبيب غني پور در يك مسجد در كنار هم در صف هاي نماز ايستادند و در شاخه هاي مختلف به قلم زدن پرداختند، بچه هاي شوراي نويسندگان جوادالائمه در ميان خود يوسفي داشتند به نام حبيب غني پور كه ياد گرفتند به يوسف خود احترام بگذارند تا حسادت.
ناصري گفت: امسال جشنواره هايي كه بر مبناي بودجه بسته شده بودند تعطيل شدند و اگر تا به امروز جشنواره ادبي غني پور ادامه داشته به دليل منتسب بودن به مسجد و حبيب است و هيچ كس به دنبال نهادي نرفته و هر نهادي كه كمك كرده وظيفه خود مي دانسته است.
در ادامه برگزيدگان دوازدهمين جايزه ادبي شهيد غني پور معرفي و تقدير شدند. هيئت داوران در اين بخش دو اثر «روزي كه مانيا پادشاه شد» نوشته عذرا جوزداني را به دليل زبان مناسب، لحن گيرا و فضاي خيال انگيز كودكانه و «جلد پنجاهم از مجموعه كتاب هاي نارنجي» نوشته فروزنده خداجو را به دليل تازگي درونمايه، فضاي خيال انگيز، زبان مناسب و لحن گيرا به عنوان شايسته تقدير معرفي كرد. هيئت داوران اين بخش همچنين كتاب «يك نام و چند قصه» نوشته جمعي از نويسندگان با دبيري شكوه قاسم نيا را به عنوان كتاب سال انتخاب كرد. هيئت داوران در بخش داستان نوجوان با موضوع آزاد از جشنواره ادبي شهيد غني پور رمان «فصل پنجم سكوت» نوشته داوود اميريان را به دليل خلق نگاه متفاوت درباره مبارزات منجر به پيروزي انقلاب اسلامي شايسته تقدير معرفي كرد و كتاب «گردان قاطرچي ها» نوشته داوود اميريان را به دليل بهره گيري مناسب و باورپذير از عنصر طنز در روايت از هشت سال دفاع مقدس را هم به عنوان كتاب سال معرفي كرد. هيئت داوران بخش رمان و داستان بلند با موضوع انقلاب اسلامي رمان «رنج» نوشته محمد مهدوي نور آبادي را به دليل روايت پركشش و هيجان انگيز داستاني به عنوان اثر شايسته تقدير معرفي كرد اما هيچ اثري را شايسته عنوان كتاب سال ندانست.هيئت داوران در بخش خاطره با موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامي اين بخش از جشنواره كتاب «نورالدين پسر ايران» نوشته معصومه سپهري را به دليل تلفيق هنرمندانه يافته ها و تدوين زيباي اثر به عنوان كتاب شايسته تقدير معرفي كرد و كتاب «پايي كه جا ماند» نوشته سيدناصر حسيني پور را به دليل فضاسازي و شخصيت پردازي مناسب و بيان هنرمندانه ويژگي هاي راوي در كتاب به عنوان كتاب سال اعلام كرد.
در بخش زندگينامه داستاني با موضوع انقلاب اسلامي و دفاع مقدس هيئت داوران كتاب «خواب خون» نوشته محمد عزيزي را به دليل جامعيت و فضاسازي مناسب از زندگي شهيد فهميده به عنوان اثر شايسته تقدير معرفي كرد، ولي هيچ كتابي شايسته عنوان كتاب سال شناخته نشد. در بخش داستان با موضوع آزاد و براساس نظر هيئت داوران مجموعه داستان «فقط عاشق زبان عاشق را مي فهمد» نوشته قاسمعلي فراست به دليل يكدستي محتوايي اثر و قالب و چهارچوب داستاني محكم شايسته تقدير شناخته شد ولي هيچ اثري به عنوان كتاب سال معرفي نشد.
هيئت داوران در بخش رمان با موضوع آزاد هيچ اثري را شايسته تقدير معرفي نكرد، ولي رمان «دشت هاي سوزان» نوشته صادق كرميار را به دليل زبان مناسب، لحن گيرا و خلق فضاي صميمي در بيان روايتي پركشش از عشاير خوزستان به عنوان كتاب سال معرفي كرد.
 


سيدمرتضي نبوي:

فتنه 88 ، لشكركشي جهاني عليه ايران بود

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامي با يك فتنه عظيم در سال 88 مواجه شد و آن را پشت سر گذاشت، اين فتنه يك لشكركشي جهاني عليه ايران بود.
سيدمرتضي نبوي صبح ديروز در مراسم افتتاحيه سومين جشنواره وبلاگ نويسي از حماسه تا حماسه گفت: بسياري از دانشگاه ها و پژوهشگاه هاي اروپايي و آمريكايي برنامه ريزي هاي سنگين انجام دادند تا بتوانند از طريق جنگ نرم در زمان انتخابات سال 88 نظام جمهوري اسلامي را از پا درآورند. و بر اين اساس مي توان گفت كه فتنه 88 يك حمايت جهاني را دنبال خود داشت، اما جمهوري اسلامي ايران نشان داد كه قدرت نرم كشور بر ديگر قدرت ها فائق آمد.
نبوي گفت: انقلاب اسلامي داراي ظرفيت هاي بسياري است كه توانست با فتنه 88 روبرو شود، آن را شناسايي كند و بر آن فائق شود.
وي اظهار داشت: كشورهاي غربي پديده اي را به نام انقلاب هاي رنگي اختراع كردند كه براساس آن عده اي از مردم را به صحنه مي كشيدند و رنگ عامل تعيين كننده در اين انتخابات بود. اين موضوع در بعضي از كشورهاي خاورميانه اتفاق افتاد و به نتيجه رسيد اما دشمنان نتوانستند انقلاب رنگي را در ايران عملياتي كنند.
به گزارش فارس، وي با بيان اينكه فتنه سال 88 با درايت رهبري و تشخيص به موقع ايشان از بين رفت، گفت: انقلاب رنگي معمولا در مقطع انتخابات علم مي شود تا كانديداي مورد نظر دشمنان در فضاي انتخابات قبول شود تا بر اين اساس حكومت با توجه به منافع آنها عمل كند و اگر به اين هدف دست نيابند سعي مي كنند نتيجه انتخابات را زير سوال ببرند.
 


ايران منبع الهام براي كشورهاي منطقه است

يك پژوهشگر هندي با اشاره به تلاش مردم براي رهايي از طاغوت و پيروزي انقلاب اسلامي گفت: با توجه به تحولات خاورميانه و شمال آفريقا، ايران منبع الهام براي كشورهاي منطقه است.
آفتاب كمال پاشا، استاد روابط بين الملل از هند در اولين نشست تخصصي ژئوپليتيك جهان اسلام در سايه تحولات منطقه اي و بين المللي گفت: اكنون صداهايي در كشورهاي مصر و تونس شنيده مي شود كه خاموش مي شوند. با خاموش شدن اين صداها مي توان در آينده شاهد دخالت هاي بيش تر خارجي ها باشيم در واقع افزايش صداهاي معترض منافع آن ها را تهديد مي كند به همين دليل غربي ها تلاش مي كنند كه به هر شكل در دست خود نگه دارند.
وي در ادامه با اشاره به وضعيت كشورهاي غربي افزود: اكنون برخي كشورها مانند انگليس ديگر قدرت بزرگي نيستند و با توجه به تضعيف قدرت در سراسر جهان مي توان شاهد پررنگ شدن نقش ايران در جهان بود.
پاشا در بخش ديگري از اظهاراتش با اشاره به اهميت خليج فارس و تنگه هرمز، گفت: تنگه هرمز خط حياتي سعادت جهاني است.
همچنين در ادامه اين نشست تخصصي ولاديمير يوسيوف، پژوهشگر روسي با اشاره به تحولات سوريه اظهار كرد: ايران و روسيه خواهان ثبات در منطقه هستند و هيچ كدام نمي توانند قبول كنند كه سوريه سقوط كند. ايران و روسيه كمك مي كنند و نمي گذارند كه ناتو در سوريه دخالت كند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10