(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 27 اسفند 1391 - شماره 20456

سردار رادان: در ايام نوروز نگران اراذل و اوباش نباشيد
برخورد پليس با هنجارشكن ها در چهارشنبه آخر سال
سرپرست وزارت بهداشت اعلام كرد
توزيع نامناسب علت كمبود داروي بيهوشي
توقيف 3 روزه خودروي رانندگان متخلف
تعقيب ماموران راهورمتخلف درصدور قبض جريمه
خبرنگار اصفهاني بر اثر مسموميت با گاز جان باخت
ثبت احوال خبر داد
درخشش نام «زينب» بر شناسنامه هاي 886 هزار بانوي ايراني
رئيس سازمان جوانان هلال احمر خبرداد
توزيع 15ميليون اقلام فرهنگي امدادي ميان مسافران نوروزي
خواب آلودگي راننده در جاده آوج 3 كشته داد
رئيس مركز زنان و خانواده خبر داد
راه اندازي كلينيك كسب و كار زنان
افزايش 20درصدي سهميه داروي بيماران خاص
شركت لبني گرانفروش 12 ميليارد ريال جريمه شد
انهدام دو باند قاچاق انسان در مرز
قائم مقام سازمان پزشكي قانوني منصوب شد
طرح بيمه مددجويان روستايي در دستور كار مجلس
576 سال زندان براي 3 مربي خطاكار
واژگوني اتوبوس سربازان پاكستاني
استعفاي وزير پس از مرگ يك دانش آموز
مرگ 4 اردني براثر ابتلا به آنفلوآنزا


سردار رادان: در ايام نوروز نگران اراذل و اوباش نباشيد

جانشين فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه جرايم خشن جزو اولويت و خط قرمز پليس است گفت: مردم در ايام نوروز نگران اراذل و اوباش نباشند.
سردار احمدرضا رادان با بيان اينكه با اطمينان به مردم عنوان مي كنم كه اصلا در اين زمينه نگران نباشند، گفت در بخش مبارزه با اراذل و اوباش يك پازلي طراحي شد كه چند روز پيش نيز به اتمام رسيد.
وي با بيان اينكه با آخرين اراذل و اوباش شناسايي شده و داراي شناسنامه برخورد و تحويل مراجع قضايي داده شد، گفت: با اراذل و اوباش در دستگاه قضا مدارا نخواهد شد و حتما برخورد شديدي خواهد شد و مردم نگران نباشند.
رادان با بيان اينكه تعدادي از جرايم جزو اولويت ها و خطوط قرمز پليس است گفت: موضوعاتي همچون فعاليت اراذل و اوباش و زورگيري از اين دست است و ملاحظه نيز شد كه در زورگيري اخير با اين كه كار پيچيده و فني بود، مجرمان ظرف چند روز دستگير شدند.
جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه يكي از اولويت هاي پليس در سال 92، قطعا برخورد با جرايم خشن همچون زورگيري، سرقت مسلحانه، سرقت به عنف و... است گفت: اين افراد از آنجايي كه مي توانند احساس امنيت را در جمع كثيري از مردم بر هم بزنند، پليس قاطعانه برخورد مي كند.


برخورد پليس با هنجارشكن ها در چهارشنبه آخر سال

معاون اجتماعي نيروي انتظامي گفت: پليس با هنجارشكن ها در چهارشنبه آخر سال برخورد مي كند.
سردار سرتيپ منتظرالمهدي با اشاره به كاهش رفتارهاي خطرساز و جايگزيني فرهنگ شادي در چهارشنبه آخر سال افزود: با افرادي كه موجب سلب آسايش مردم مي شوند، براساس قانون برخورد مي شود.
وي با اشاره به اينكه برگزاري مراسم چهارشنبه آخر سال در معابر عمومي و پاركها ممنوع است، از پدران و مادران خواست در كنار فرزندان خود حضور داشته باشند و به صورت خانوادگي مراسم داشته باشند.
معاون اجتماعي ناجا، شعار امسال نيروي انتظامي را، نوروز پرنشاط با رعايت قانون و احترام به ديگران، معرفي كرد و گفت: در طرح نوروزي كه به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت، يك هزار دستگاه خودروي جديد، پنج هزار نيروي جديد، حدود يكصد هزار پليس نامحسوس، ده ميليون هميار پليس و نيز 30 دستگاه بالگرد در خدمت مردم هستند.
سردار منتظرالمهدي با اشاره به اينكه بيشتر تصادف ها به علت سرعت غيرمجاز، انحراف به چپ و خستگي در ساعت هاي بين 16 تا 20 اتفاق مي افتد از رانندگان خواست براي حفظ سلامتي خود، خانواده و شهروندان با رعايت كامل قوانين رانندگي مسافرت كنند.
وي، همچنين از برپايي چادرهاي نوروزي پليس در سراسر كشور خبر داد و گفت: از اول فروردين تا پايان تعطيلات، مردم مي توانند از خدمات آن استفاده كنند. معاون اجتماعي ناجا افزود: آموزش همگاني، مشاوره و مددكاري، اطلاع رساني پليس، پخش بروشورهاي آگاهي دهنده، اجراي امنيت سريع و نيز امدادرساني هاي پليس از جمله خدمات اين چادرهاي نوروزي است.
سردار منتظرالمهدي همچنين از فعال بودن دو مركز ارائه دهنده خدمات گذرنامه اي در تعطيلات نوروزي خبر داد و گفت: در مركز گذرنامه در خيابان ستارخان و نيز در بلوار پروين در شرق تهران، خدمات گذرنامه اي در ساعات اداري ارائه مي شود.


سرپرست وزارت بهداشت اعلام كرد

توزيع نامناسب علت كمبود داروي بيهوشي

سرپرست وزارت بهداشت با تاكيد بر اين كه متاسفانه دارو به ويژه داروهاي بيهوشي با تعادل در سطح كشور توزيع نشده است، گفت: توزيع نامناسبت دارو در كشور بايد هرچه سريعتر حل شود.
دكتر محمدحسن طريقت منفرد در واكنش به وضعيت توزيع دارو در كشور، گفت: متاسفانه دارو به ويژه داروهاي بيهوشي با تعادل در سطح كشور توزيع نشده است.
وي با بيان اين كه هم اكنون دارو در خيلي از مناطق به فروش رسيده و در بعضي نقاط با كمبود رو به رو هستيم، افزود: توزيع نامناسب دارو در كشور بايد هرچه سريعتر حل شود.
سرپرست وزارت بهداشت با اعلام اينكه اين وزارتخانه به دنبال حل مشكلات دارويي بيماران است، تصريح كرد: به طور حتم ما علت توزيع نامناسب در كشور را پيگيري مي كنيم.
 


توقيف 3 روزه خودروي رانندگان متخلف

رئيس پليس ترافيك شهري راهور ناجا از تشديد برخورد با خودروهاي حادثه ساز در ايام عيد خبر داد.
سرهنگ محسن مهرايي در اين باره گفت: ايام عيد در شهر تهران طرح برخورد با تخلفات حادثه ساز اجرا مي شود، در ضمن در صورت رويت هرگونه تخلفات حادثه ساز از سوي وسايل نقليه نمره منفي براي رانندگان متخلف لحاظ مي شود.وي در ادامه بيان كرد: در صورت احراز 2تخلف حادثه ساز همزمان علاوه بر جريمه وسيله نقليه به مدت 72ساعت توقيف و به پاركينگ منتقل مي شود.سرهنگ مهرايي در اين خصوص افزود: طبق قانون درصورتي كه نمرات به مرز 30نمره منفي برسد گواهينامه رانندگان ضبط مي شود؛ در ضمن نخواهيم گذاشت جمعيت اندكي امنيت ديگران را به خطر بيندازند و مأموران نيز با اين دسته از رانندگان برخورد جدي و قاطع خواهند داشت.
 


تعقيب ماموران راهورمتخلف درصدور قبض جريمه

اداره كل حقوقي سازمان قضايي نيروهاي مسلح در نظريه اخير خود اعلام كرد: ماموران راهوري كه به ناحق قبض جريمه صادركنند تحت عنوان گزارش خلاف واقع قابل تعقيب خواهند بود.
به گزارش روابط عمومي سازمان قضايي نيروهاي مسلح، اداره كل حقوقي سازمان قضايي اعلام كرد: برابر ماده (2)قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي مصوب 1389 افسران كادر و پيماني مورد وثوق راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي كه براي تشخيص تخلفات آموزش لازم را ديده اند، مجاز به صدور قبض جريمه هستند و اختيار مزبور قابل تفويض به غير نيست.
درفرض سؤال، چنانچه مأموران شخصا به ناحق قبض جريمه صادركنند و يا اين كه قبض جريمه را مهر و امضاء كنند و براي خودرويي خاص كه مرتكب تخلف نشده، در اختيار ديگري قرار دهد، مرتكب برابر تبصره (5) قانون مزبور تحت عنوان گزارش خلاف واقع قابل تعقيب و مجازات است، ليكن چنانچه صرفا قبض را دراختيار غير دهد و اقدامي جهت صدور قبض جريمه به ناحق به عمل نياورده باشد، موضوع از شمول تبصره ماده قانوني مزبور خارج است.
در هر صورت انطباق موضوع با عناوين مجرمانه قانوني با توجه به شرايط و اوضاع و احوال پرونده با مقام قضايي رسيدگي كننده است.
 


خبرنگار اصفهاني بر اثر مسموميت با گاز جان باخت

سميه آخشي خبرنگار اصفهاني بر اثر مسموميت با گاز جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، در حادثه اي در يكي از محلات اصفهان، «سميه آخشي» خبرنگار فعال اصفهان در واحد خبر صدا و سيما و روزنامه جام جم بر اثر مسموميت با گاز جان خود را از دست داد.
به گفته همسايگان حاضر در محل، در اين حادثه كه هنگام خواب و بر اثر جدا شدن ناگهاني لوله گاز بخاري به وقوع پيوست باعث مرگ دختر 27 ساله شد.
به گزارش فارس، سميه آخشي يكي از خبرنگاران فعال اصفهان در عرصه رسانه مكتوب و تصويري بود كه طي سالهاي اخير اثرات ارزنده اي را در حوزه ميراث فرهنگي و مسائل اجتماعي شهر و استان از خود به جاي گذاشته است.
 


ثبت احوال خبر داد

درخشش نام «زينب» بر شناسنامه هاي 886 هزار بانوي ايراني

براساس آمارهاي پايگاه اطلاعات جمعيت سازمان ثبت احوال كشور 886 هزار و 413 بار نام زينب در اين پايگاه به ثبت رسيده است.
به گزارش دفتر روابط عمومي و همكاري هاي بين الملل، به نقل از پايگاه اطلاعات جمعيت سازمان ثبت احوال كشور نام هاي رقيه 676 هزار و 595 بار، شهربانو 248 هزار و 572 بار، كلثوم 164 هزار و 742 بار، ام كلثوم 22 هزار و 889 بار و ام البنين 111 هزار و 387 بار در اين پايگاه به ثبت رسيده است.
در پنجم جمادي الاولي سال پنجم هجرت، مطابق با 627 ميلادي، زينب تنها دختر و سومين فرزند فاطمه عليهاالسلام متولد شد.و پدر نيز آن را به معناي زينت پدر «زينب» نام گذاشت.
رسم خانواده علي(ع) و زهرا (ع) اين بود كه نام گذاري نوزاد خود را به بزرگ خانواده واگذار مي كردند، اما وقتي اين نوزاد زهرا چشم به جهان گشود، بزرگ خانواده يعني پيغمبر(ص) در مسافرت بود و آنان چند روزي صبر كردند تا پيامبر از مسافرت آمد و همين كه مژده ولادت دختر فاطمه(ع) را شنيد، در اولين فرصت به خانه فاطمه(ع) رفت، و نوزاد را طلب نمود و او را در آغوش خود فشرد و بوسه ها به گونه اش افكند، و نام وي را «زينب» نهاد.
كلمه «زينب» از دو بخش «زين» يعني زينت و «آب» يعني پدر تركيب يافته است، و زينب يعني زينت بابا.
نام مبارك آن بزرگوار زينب، و كنيه گراميشان ام الحسن و ام الكثوم و القاب آن حضرت عبارتند از: صديقه الصغري، عصمه الصغري، وليه الله العظمي، ناموس الكبري، شركيه الحسين عليها السلام و عالمه غير معلمه، فاضله، كامله است.
 


رئيس سازمان جوانان هلال احمر خبرداد

توزيع 15ميليون اقلام فرهنگي امدادي ميان مسافران نوروزي

رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر از توزيع بيش از 15ميليون اقلام فرهنگي امدادي بين مسافران نوروز 92 خبر داد.
محمد جعفريان در اين رابطه افزود: سيزدهمين طرح ملي راهنمايي مسافران نوروزي از 28 اسفند ماه جاري در قالب950 پست و با حضور 18هزار جوان هلال احمري اجرا مي شود.
رييس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر با بيان اينكه از مجموع 18هزار جوان هلال احمري فعال در طرح راهنمايي مسافران نوروزي، 65درصد پسر و 35درصد دختر هستند گفت: در تعطيلات نوروز سال گذشته، 23ميليون مرتبه به پست هاي راهنمايي مسافران نوروزي در سراسر كشور مراجعه شد كه پيش بيني مي شود اين رقم در نوروز سال 92 به 30ميليون افزايش يابد.
جعفريان با بيان اينكه چهار نوع چادر امدادي در كنار پست هاي راهنمايي مسافران نوروزي برپا خواهد شد گفت: يكي از اين چادرها، برپايي خيمه هاي نماز است كه غير از ساعات اقامه نماز، از آن به عنوان فضاي دوستدار كودك استفاده مي شود.
رييس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر اضافه كرد: همچنين چادر سنجش سلامت مسافران شامل سنجش فشار خون، قند خون، فرم اهداي عضو و توزيع داروهاي اوليه بين مسافران نوروزي برپا خواهد شد.
جعفريان همچنين به برپايي چادرهاي سلامت خودرو براي نخستين بار در طرح راهنمايي مسافران نوروزي اشاره كرد و گفت: بيشترين دلايل فني تصادفات خودروها در يكسال گذشته با همكاري راهنمايي و رانندگي استخراج شد كه در قالب بروشورهايي به مسافران اطلاع رساني مي شود.
رييس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر يادآور شد: همچنين نقشه تكميلي مناطق و راه هاي پرخطر كشور به همراه مناطق سياحتي بين مسافران نوروزي توزيع مي شود.
به گفته جعفريان، جزاير تفريحي جنوب، خراسان رضوي، خوزستان، اصفهان و فارس مناطق ويژه ارايه خدمات در طرح ملي راهنمايي مسافران نوروزي خواهند بود.
 


خواب آلودگي راننده در جاده آوج 3 كشته داد

آوج- خبرنگار كيهان:
برخورد دو دستگاه خودرو در جاده آوج 5 كشته و مجروح به جا گذاشت.
يك دستگاه سواري پرايد كه از تهران به طرف كنگاور در حال حركت بود به علت خواب آلودگي راننده و تجاوز به خط مخالف با يك دستگاه كاميون بونكر سيمان در نقطه اي به نام پيچ خروس دره و در كيلومتر 8 آوج به شدت برخورد كرد. در اين حادثه 3 نفر كشته و دو نفر نيز مجروح شدند. كاميون بونكر سيمان نيز پس از تصادف و انحراف به چپ و برخورد با كوه واژگون شد.
 


رئيس مركز زنان و خانواده خبر داد

راه اندازي كلينيك كسب و كار زنان

رئيس مركز زنان و خانواده رياست جمهوري از راه اندازي كلينيك كسب و كار درسال آينده خبرداد.
مريم مجتهدزاده در گفت وگو با فارس درباره ستاد جامع توانمندسازي زنان گفت: ما كارمان را شروع كرديم و كليات ستاد نيز مصوب شده است و آيين نامه اجرايي آن در جلسه آينده ستاد ملي زن و خانواده بررسي مي شود.
وي ادامه داد: هم اكنون اين ستاد فعاليت هاي خود را آغاز كرده است و درهمين راستا تفاهم نامه اي با صندوق مهر امام رضا(ع) منعقد كرديم و براي اولين بار نمايشگاهي به منظور گسترش كارآفريني خانواده ها در 5 استان برگزار شد.
مشاور رئيس جمهور درخصوص ميزان اشتغال زايي بانوان درسال جاري گفت: فقط در بخش تعاوني ها 15هزار زن مشغول به كار شدند و طي وامي كه از صندوق مهر امام رضا(ع) گرفتيم 25هزار شغل توسط اين وام ها ايجاد شد و 3 هزار تعاوني نيز تأسيس شد.
وي همچنين از راه اندازي كلينيك كسب و كار خبر داد و افزود: آموزش دختران فارغ التحصيل مطابق با نياز بازار كار جامعه و تقويت و پرورش ايده هاي دختران فارغ التحصيل براي ورود به بازار كار از جمله اهداف راه اندازي و تقويت كلينيك هاي كسب و كار است.
وي ادامه داد: در حقيقت كلينيك كسب و كار كه براي اولين بار در استان مازندران و شهرستان ساري به صورت پايلوت توسط 5 استان انجام شد زمينه اي است به منظور ايجاد بانك ايده كه دختران بتوانند ايده هاي خود را به ثبت برسانند و براي اشتغال خود از بانك اطلاعاتي ايجاد شده استفاده كنند.
 


افزايش 20درصدي سهميه داروي بيماران خاص

سرپرست دفتر كل نظارت بر ارزيابي دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو از تخصيص سهميه عيدانه دارو به بيماران خاص خبر داد و گفت: براين اساس سهميه دارويي بيماران خاص در فروردين نسبت به اسفندماه 20درصد افزايش يافته است.
دكتر سيدمهدي سليمانجاهي درباره نحوه توزيع داروهاي بيماران خاص در ايام تعطيلات نوروزي توضيح داد: براساس آمار بيماران خاص كه معاونت درمان در اختيار سازمان غذا و دارو قرار داده است، ميزان سهميه هاي دارويي را به شركت هاي پخش اعلام كرده ايم و شركت هاي پخش نسبت به توزيع آن اقدام كرده اند.وي در ادامه از تخصيص سهميه عيدانه دارو به بيماران خاص خبر دارد و گفت: براين اساس سهميه دارويي بيماران خاص در فروردين نسبت به اسفندماه 20درصد افزايش يافته است. به هر روي بايد درنظر داشت كه شايد بيماران قصد سفر به شهرهاي مختلف را داشته باشند و امكان تهيه دارو در طول سفر وجود نداشته باشد.سليمانجاهي درباره كمبودهاي دارويي بيماران خاص گفت: كمبود دارو وجود دارد، اما درصدد جبران اين كمبودها هستيم و اميدواريم تمام مشكلات سال آينده مرتفع شوند.


شركت لبني گرانفروش 12 ميليارد ريال جريمه شد

رئيس تعزيرات استان تهران از جريمه 12 ميلياردي يك شركت فرآورده هاي لبني به اتهام گرانفروشي خبر داد.
ملكي نيچ كوهي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با اعلام اين مطلب گفت: اين شركت لبني در پي گزارش ارسالي سازمان حمايت از حقوق مصرف كنندگان مبني بر گرانفروشي، در شعبه رسيدگي كننده تعزيرات حكومتي محكوم شده است.
وي بدون ذكر نام شركت لبني ياد شده گفت: شعبه رسيدگي كننده با توجه به ادله كافي و احراز تخلف و گزارش سازمان حمايت از حقوق مصرف كنندگان مديرعامل اين شركت فرآورده هاي لبني را به پرداخت جريمه 12ميليارد ريالي در حق صندوق دولت محكوم كرد.
ملكي در گفت وگوي تلفني با خبرنگار كيهان در پاسخ به سؤالي علت عدم ذكر نام شركت لبني متخلف را قطعي نبودن حكم دانست و گفت: در صورت قطعي شدن حكم مجاز به اعلام نام شركت لبني ياد شده خواهيم بود اما فعلا به خاطر حفظ آبروي شركت از ذكر نام شركت ياد شده معذوريم.
 


انهدام دو باند قاچاق انسان در مرز

فرمانده مرزباني ناجا از هلاكت 10 قاچاقچي مسلح در هنگ مرزي تايباد و انهدام دو باند قاچاق انسان در مرزهاي شمال غرب خبر داد.
سردار حسين ذوالفقاري ديروز با اعلام اين خبر همچنين از نجات جان 17 تن از اتباع خارجي شامل 15 مرد و دو زن اهل آذربايجان كه قصد خروج از مرزهاي كشور را داشتند خبر داد و گفت: اين افراد در مرز گرفتار شده و به علت بارش برف و سرماي شديد هوا در اين منطقه در حال تلف شدن بودند كه مرزبانان آنان را از برف و سرما نجات دادند.
وي با بيان اينكه قاچاقچيان انسان همراه اين افراد نبودند اظهار كرد: قاچاقچيان راه و روش خروج از مرز را به آنان ياد داده بودند و اين افراد با كشيدن نايلون ها و گوني هاي سفيد رنگ بر سر خود قصد خروج از كشور را داشتند كه در برف گرفتار شده و توسط مرزبانان نجات داده شدند.
به گفته فرمانده مرزباني نيروي انتظامي، افراد دستگير شده پس از ارجاع به دادسرا به دستور مقام قضايي از كشور طرد شدند.
هلاكت 10 قاچاقچي مسلح
به گزارش ايسنا، وي همچنين از وقوع سه درگيري مسلحانه ميان قاچاقچيان مسلح و مرزبانان در 72 ساعت گذشته در مرز تايباد خبر داد و افزود: در جريان اين سه درگيري مسلحانه 10 تن از قاچاقچيان مسلح به هلاكت رسيدند و 5 قبضه اسلحه كلاشينكف و 137 كيلوگرم ترياك و هروئين فشرده را از قاچاقچيان كشف و ضبط كردند.


قائم مقام سازمان پزشكي قانوني منصوب شد

رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور در حكمي قائم مقام خود را منصوب كرد.
احمد شجاعي در حكمي عبدالرزاق برزگر را به عنوان قائم مقام اين سازمان منصوب كرده است.
وي در اين حكم با اشاره به مسائل و مشكلات سازمان خواستار پيگيري برنامه و تعامل و هماهنگي هاي لازم با معاونت هاي سازمان و ساير حوزه ها شده است.


طرح بيمه مددجويان روستايي در دستور كار مجلس

معاون حقوقي و امور مجلس كميته امداد امام خميني(ره) گفت: افزايش حمايت از مددجويان كميته امداد در گرو تصويب طرح بيمه مددجويان روستايي در مجلس است.
منصور قمشه با اعلام اين خبر افزود: اميدواريم با تصويب نهايي اين طرح در صحن علني مجلس و تاييد آن از سوي شوراي نگهبان موجبات رسيدگي بيشتر و آرامش خاطر خانواده هاي تحت حمايت اين نهاد فراهم شود.


576 سال زندان براي 3 مربي خطاكار

دادگاهي در اسپانيا، 3 مربي كاراته را كه به عنوان عامل بزرگترين كودك آزاري در تاريخ اين كشور غربي به شمار مي روند، در مجموع به 576 سال حبس محكوم كرده است.
به گزارش ايرنا، دادگاه جزيره «لاس پالماس» واقع در مجمع الجزاير قناري، براي سه متهم اصلي «پرونده كاراته» براي «فرناندو تورس بائنا» 302 سال، همسرش خانم «ماريا خوسه گونزالس» را به 148 سال و «ايوون گونزالس» يك مربي ديگر كاراته را به 126 سال زندان محكوم كرده است.
خبرگزاري رسمي «افه» اسپانيا گزارش داد اين افراد كه همگي مربي بودند، در پرونده «كاراته» متهم هستند از شاگردان خود سوء استفاده جنسي كرده و برخي از آنها را به فساد كشانده اند.
بنا به حكم دادگاه «تورس بائنا» مربي و قهرمان كاراته اسپانيا در طول دو دهه از 35 شاگرد خود سوء استفاده جنسي كرده و عامل 13 مورد فساد كودكان بوده است.
براساس اين حكم، بائنا با كمك «ماريا خوسه گونزالس» همسرش و مربي باشگاه و «ايوون گونزالس» ديگر مربي باشگاه مرتكب اين كودك آزاري ها شده است. به همين دليل، همسر بائنا به جرم 20 مورد سوء استفاده جنسي از كودكان به 148 سال حبس و ايوون گونزالس به جرم 17 سوء استفاده جنسي به 126 سال حبس محكوم شده اند.
با اين حال، دادگاه «خوان لوييس بنيتز» چهارمين متهم پرونده و مربي ديگر باشگاه را كه دادستاني خواهان صدور حكم 20 سال زندان براي وي بود، از اتهامات وارده تبرئه كرده است.
دادگاه لاس پالماس در حكم خود تصريح كرده است كه اين پرونده كودك آزاري گسترده و وسيع در تاريخ دادگاهي اسپانيا بي سابقه است.
دادگاه معتقد است اين رفتارها، مستحق بالاترين مجازات پيش بيني شده در قانون كيفري هستند و به همين دليل از نهادهاي قانونگذاري كشور به طور جدي خواست مجازات اين نوع جرايم را تشديد كنند زيرا به رغم آنكه اين افراد به مجازاتهاي طولاني 302، 148 و 126 سال محكوم شده اند اما براساس قانون زندانباني اسپانيا، حداكثر مدتي كه آنها در حبس خواهند بود، 20 سال است.
 


واژگوني اتوبوس سربازان پاكستاني

پليس پاكستان از وقوع يك سانحه رانندگي مرگبار در شمال اين كشور و كشته شدن 24 تن خبر داد.
بنابر اعلام پليس پاكستان يك دستگاه اتوبوس كه حامل تعدادي سرباز بود، اوايل صبح ديروز دچار سانحه شد.
پليس پاكستان اعلام كرد: اين ون حامل 29 سرباز بود كه در پيچ تند جاده دچار حادثه شد و به درون يك رودخانه سقوط كرد.
گفته شده است در اين حادثه 24 سرباز كشته و چهار تن ديگر روانه بيمارستان شدند.
نيروهاي امداد و محلي با حضور در محل حادثه اجساد و حادثه ديدگان را از داخل رودخانه بيرون كشيده و مجروحان را به بيمارستان منتقل كردند.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، پاكستان در فهرست كشورهايي قرار دارد كه سوانح متعدد جاده اي در آن اتفاق مي افتد كه به دليل وضعيت نامناسب جاده اي و عدم رعايت نكردن قوانين رانندگي است.
 


استعفاي وزير پس از مرگ يك دانش آموز

وزير آموزش و پرورش كويت به دنبال مرگ يك دانش آموز در مدرسه استعفا كرد.
روزنامه كويتي «القبس» نوشت: اين دختر دانش آموز پس از تنبيه بدني معلم در مدرسه دخترانه «فراوانيه» كويت درگذشت.
«نايف الحجرف» وزير آموزش و پرورش كويت نيز همان روز و به دنبال بروز اين حادثه، استعفاي خود را تسليم نخست وزير كرد.
وزير آموزش و پرورش مستعفي با انتشار اطلاعيه اي گفت: من استعفا كردم زيرا معتقدم در برابر هر دانش آموز مسئوليت دارم.
گفتني است در پي اين اتفاق وزارت آموزش و پرورش وظيفه دارد با به كارگيري روان شناسان خبره روحيه تضعيف شده دانش آموزان اين مدرسه را به آنان باز گرداند.
وزير آموزش و پرورش قبل از استعفا با برگزاري جلسه اي با حضور همه مقامات مرتبط با اين حادثه، دستورات لازم براي پيگيري اين موضوع را صادر كرد.
قبل از اين هم وزير كشور كويت به دنبال مرگ يك نفر در هنگام بازجويي پليس، از سمت خود استعفا كرده بود.
 


مرگ 4 اردني براثر ابتلا به آنفلوآنزا

متخصصان علوم پزشكي اردن پس از مرگ يك زن براثر ابتلا به ويروس آنفلوآنزاي خوكي شمار قربانيان اين ويروس در كشور خود را چهار تن اعلام كردند.
كارشناسان درماني اردن اعلام كردند: يك زن 27 ساله باردار پس از ابتلا به ويروس H1N1 فوت كرد و به اين ترتيب در سال جاري ميلادي (2013) تاكنون چهار تن در اين كشور جان خود را بر اثر ابتلا به اين ويروس از دست داده اند.
يكي از مسئولان بيمارستاني در اردن نيز اظهار داشت: اين زن پس از آن كه به دليل شرايط نامساعد جسمي اش به بيمارستان منتقل شد در بخش مراقبت هاي ويژه تحت نظر قرار گرفت اما به دليل وخيم تر شدن بيماري اش در روزهاي آتي درگذشت.
در ماه ژانويه نيز يك زن و دو مرد ديگر به دليل ابتلا به اين ويروس فوت كرده بودند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10