(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 27 اسفند 1391 - شماره 20456

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تنگه غنيمت ! (يادداشت روز)
اصرار (گفت و شنود)
با حضور رئيس جمهور در سواحل خزر
ناوشكن ايراني جماران 2 امروز به آب انداخته مي شود
در جلسه كميسيون تلفيق انجام شد
اختصاص بودجه 105 ميليارد توماني براي برگزاري انتخابات 92
احمدي نژاد:
هيچ كدام از ما مسئول چسباندن مارك بر افراد نيستيم
كويت اتهامات واهي عليه ايران را رد كرد
فردا برگزار مي شود
نشست كارشناسان ايران و 1+5 در اسلامبول
كيهان و خوانندگان
استارت عبور از موسوي و كروبي در انتخابات 92 (خبر ويژه)
با همان منطق حمايت از اصلاح طلبان
از حلقه انحرافي حمايت مي كنيم! (خبر ويژه)
يادلين: درگير شدن سوريه
تحول استراتژيك براي اسرائيل است (خبر ويژه)
رازگشايي شيمون پرز از اسم رمز «انتخابات آزاد» (خبر ويژه)


تنگه غنيمت ! (يادداشت روز)

1- آن روز، وقتي رسول خدا(ص) به آوردگاه «احد» در يك فرسنگي مدينه رسيد و براي مقابله با سپاه قريش به آرايش نيرو پرداخت، عبدالله بن جبير را با 50 تيرانداز چيره دست به مراقبت از «تنگه احد» گماشت و به آنان سفارش اكيد فرمود كه هرگز و تحت هيچ شرايطي تنگه را رها نكنند و از جايگاه خويش جدا نشوند، چرا كه خالدبن وليد، از سركردگان سپاه دشمن با 020 سوار شمشيرزن در آن سوي تنگه به كمين ايستاده بود و غفلت تيراندازان را انتظار مي كشيد تا از تنگه عبور كرده و سپاهيان اسلام را دور بزنند. زمان چنداني از شروع جنگ نگذشته بود كه سپاهيان اسلام با شجاعت مثال زدني سپاه مشركان را به سختي شكست داده و ناچار به فرار كردند. تعداد زيادي از نگهبانان تنگه كه شاهد شكست و هزيمت دشمن بودند، عهدي كه با رسول خدا(ص) بسته بودند را شكستند و براي جمع آوري غنيمت تنگه را رها كرده و به ميدان كارزار شتافتند. هشدارهاي پي در پي عبدالله بن جبير نيز سودي نداشت و بلافاصله پس از عزيمت تيراندازان نگهبان، خالدبن وليد با 020 شمشيرزن تحت امر خويش به تنگه حمله ور شد. محافظان باقيمانده و از جمله عبدالله بن جبير را به شهادت رساند و از پشت به سپاهيان پيروز اسلام تاخت و... تنگه احد را از اين زاويه مي توان «تنگه غنيمت»! ناميد، چرا كه محافظان تنگه در آن روز حساس، سفارش رسول خدا(ص) را وانهادند، غنيمت را در ميدان كارزار ديدند ولي خالدبن وليد را كه به كمين ايستاده بود نديدند. غفلتي كه هزينه سنگيني در پي داشت و عرصه پيروز جنگ را به دشمنان شكست خورده واگذاشت و آنچه نبايد اتفاق بيفتد، اتفاق افتاد.
2- در عرصه انتخابات رياست جمهوري يازدهم سه جبهه مشخص و تعريف شده را مي توان ديد كه به رقابت در مقابل هم ايستاده اند. جبهه اصولگرايان كه ترجمان ديگري از توده هاي عظيم مردم پاكباخته و شيفته نظام اسلامي است و به همين علت واژه «جبهه» مناسب آن نيست، چرا كه اين توده عظيم مردمي در قالب هيچ تابلوي حزبي و زيرپرچم هيچيك از گروههاي سياسي قابل تعريف نيستند، آنان در گزينش نامزدها، معيارها و ملاك هاي برگرفته از آموزه هاي اسلامي و انقلابي كه در رهنمودهاي امام راحل(ره) و خلف حاضر ايشان قابل دريافت است تكيه مي كنند و اگر در انتخابات به نامزد معرفي شده از سوي فلان جريان سياسي روي مي آورند براي آن است كه تجلي و نشانه معيارهاي ياد شده را در فلان نامزد رياست جمهوري بيشتر از ساير نامزدها مي دانند و نه به اين علت كه نامزد مورد نظر آنان را فلان جبهه معرفي كرده است.
جبهه اصولگرايان با تأكيد بر معيارها و ملاك هاي مورد اشاره در عرصه انتخابات پيش روي حاضر مي شود و مانند گذشته تلاش مي كند جريان قابل قبولي براي نمايندگي معيارهاي ياد شده و مورد پذيرش مردم باشد. در انتخابات رياست جمهوري يازدهم، اين جبهه - جبهه اصولگرايان- صرفنظر از برخي اختلاف سليقه هاي موجود در ميان دست اندركاران آن كه گاه به تفكيك دو يا سه جبهه انجاميده است، در كانون توجه توده هاي عظيم مردم قرار دارد. اين نگاه مردمي را مي توان در چند دوره انتخاباتي اخير، مجلس و رياست جمهوري به وضوح ديد.
در سوي ديگر عرصه انتخابات پيش روي اگرچه ظاهرا و با نگاه اول سه جريان متفاوت را مي توان ديد ولي در بررسي دقيق تر كه اين روزها با توجه به مواضع اعلام شده آنان به آساني امكان پذير است، دو جريان سياسي از اين سه جريان با يكديگر پيوند خورده اند ؛
اول- اصلاح طلبان؛ اين جريان شامل گروهي از اصلاح طلبان است كه در فتنه آمريكايي-اسرائيلي88 وارد نشده بودند. و البته برخي از آنها اگرچه با جريان اصولگرايي نيز مرزبندي داشته و در همان حال مرزبندي چندان روشن و اعلام شده اي با اصحاب فتنه نداشته اند ولي مانند شمار ديگري از مدعيان اصلاحات آلوده به فتنه نشده بودند.
دوم- جبهه مشترك اصحاب فتنه و حلقه انحرافي؛
الف: اصحاب فتنه: اين گروه افراد اندك و كم شماري را در خود جاي داده است كه سران وطن فروش فتنه آمريكايي-اسرائيلي 88 اصلي ترين اعضاي آن هستند. اصحاب فتنه اگرچه نفرات پرشماري ندارند ولي از حمايت گسترده و فراگير مثلث بيروني آمريكا، اسرائيل و انگليس برخوردارند و به همين علت، شبكه عنكبوتي رسانه هاي بيگانه و ضدانقلاب و برخي روزنامه ها و نشريات زنجيره اي همه توان خود را به تبليغ و مخصوصا «درشت نمايي» اين جريان «ريز» اختصاص داده اند و مي كوشند، كمبود چشمگير نفرات اين جريان را با بزرگ نمايي جعلي در فضاي مجازي و سايبري جبران كنند. سرويس هاي اطلاعاتي مثلث ياد شده از اعضاي اصلي اين گروه با عنوان «فسيل زنده» ياد مي كنند، «فسيل» براي آن كه مرده اند و بعد از يك بار مصرف، شناسايي شده و ديگر كاري از آنان ساخته نيست و «زنده» به خاطر آن كه براي حفظ ساير عوامل وابسته به خود و جلوگيري از قطع اميد آنان، مجبور به حمايت از آنها هستند. دقيقا شبيه حمايت آمريكا از شاه مخلوع و فراري كه صرفا براي اميد دادن به ساير مهره هاي خود نظير ملك حسين و انورسادات و ملك خالد و... بود.
ب: گروه ديگر از اين جبهه مشترك، «حلقه انحرافي» است. اين حلقه به لحاظ تعداد، بسيار اندك است و دست اندركاران آن افراد كم اهميتي هستند كه ميزان درك سياسي و عقيدتي آنها را مي توان در مواضع و نوشته ها و اظهارنظرهاي سخيف آنان به ارزيابي نشست. اين گروه با توان و داشته هاي واقعي خود نمي توانست در كنار اصحاب فتنه جايي داشته باشد و آنچه باعث پذيرش اين حلقه از سوي جبهه مورد اشاره شده است، نفوذ اعضاي حلقه انحرافي در دولت و دسترسي آنها به اين كانون قدرت و ثروت ملي است. اعضاي اين حلقه در مواردي از كيسه بيت المال و ثروت عمومي براي اهداف خود هزينه مي كنند و به عزل و نصب مديران مي پردازند.
3- درباره جبهه مشترك ياد شده و چگونگي ورود آن به صحنه انتخابات رياست جمهوري يازدهم گفتني هاي فراواني هست كه به بعد موكول مي كنيم و در نوشته پيش روي تنها به اين نكته بسنده مي شود كه هيچ يك از سه گروه مورد اشاره - دو گروه مشترك فتنه و انحراف- و گروه اصلاح طلبان بيرون از فتنه 88 براي انتخابات خرداد 29 نامزد مطرح و قابل رقابتي ندارند.
الف: گروه اول يعني اصلاح طلباني كه درون نظام تعريف مي شوند و از فتنه 88 دور بوده اند، اگرچه توان معرفي نامزد دارند ولي نامزدهاي مورد نظر آنها افرادي هستند كه در ميان مردم در مقياس كسب رأي براي رياست جمهوري، شناخته شده نيستند.
ب: نامزدهاي مورد نظر دو گروه مشترك «اصحاب فتنه» و «حلقه انحرافي» اگرچه قرار است به طور جداگانه و با ظاهري متفاوت و حتي با تظاهر به اختلاف با يكديگر مطرح شوند ولي به يقين از سوي شوراي نگهبان رد صلاحيت خواهند شد، چرا كه گروه اول -اصحاب فتنه- دستهاي آلوده به وطن فروشي و خيانت و جنايت دارند و بايستي در انتظار محاكمه و مجازات باشند و افراد اصلي گروه دوم- حلقه انحرافي- ضمن آن كه مرتكب جرايم فراوان و قابل پيگرد قانوني شده اند، بارها نيز به وضوح نشان داده اند كه با آموزه هاي اصيل اسلامي و انقلابي فاصله فراواني دارند. از سوي ديگر هر دو جريان فتنه و حلقه انحرافي مخصوصاً اعضاي اصلي آنها نه فقط پايگاهي در ميان مردم ندارند، بلكه با مخالفت شديد و بعضاً آميخته به عصبانيت آنان نيز روبرو هستند.
4- و اما، برخي از اخبار موثق و شواهد درخور توجه حكايت از آن دارد كه گروههاي ياد شده نيز به خوبي مي دانند شانسي براي پيروزي در انتخابات پيش روي ندارند و از اين روي، راهبرد اصلاح طلبان بيرون از فتنه معرفي نامزد اختصاصي و يا نهايتا گرايش به نامزدي است كه مواضع او را نزديكتر به خود ارزيابي مي كنند و راهبرد تعريف شده گروه مشترك فتنه و انحراف در انتخابات رياست جمهوري يازدهم كاستن از ضريب موفقيت اصولگرايان است و اين مقصود را با سه تاكتيك مشخص دنبال مي كنند.
الف: اعلام نزديكي به برخي از نامزدهاي احتمالي اصولگرايان با هدف القاي بدبيني و ايجاد تفرقه در ميان آنها.
ب: تلاش براي افزودن بر تعداد نامزدهاي اصولگرايان به منظور كاستن از آراء نهايي نامزد منتخب و سپس القاي اين توهم كه رويكرد مردم به اصولگرايان كاهش يافته است!
ج: بهره گيري از تبليغات گسترده در فضاي مجازي- رسانه هاي بيگانه، ضد انقلاب و روزنامه هاي زنجيره اي- با هدف «بزرگ نمايي» خود و با اين منظور كه بعد از پايان انتخابات، خود را يك اقليت مطرح! قلمداد كنند.
5- و اما، آنچه موضوع اصلي اين نوشته است و بندهاي فوق الذكر فقط مقدمه اي براي ورود دقيق تر به همين موضوع اصلي بوده است، غفلت غيرقابل توجيه برخي از اصولگرايان و يا مدعيان اصولگرايي است كه خواسته يا ناخواسته در ميدان فريب ياد شده به بازي گرفته شده اند! يكي مي گويد به لحاظ اخلاقي نمي توانم درخواست كساني را كه از من خواسته اند كانديدا شوم ، رد كنم. ديگري اعلام مي كند؛ از آنجا كه تعداد دعوت كنندگان از بنده به حد نصاب رسيده است تصميم به كانديداتوري گرفته ام! آن ديگري مي گويد؛ وقتي جوان هايي مثل من هستند، چرا دنبال پيرمردها مي رويد! و آن نامزد احتمالي ديگر ادعا مي كند كه اگر نامزد نشوم به مردم خيانت كرده ام! و... كه با حفظ احترام اين عزيزان بايد برادرانه خطاب به آنان گفت؛ احتمال چنداني براي پيروزي شما نيست. نه اين كه خداي نخواسته صلاحيت نداشته باشيد، بلكه از رويكرد مردمي در مقياس رأي آوري براي رياست جمهوري برخوردار نيستيد. بنابراين چرا بي آن كه متوجه باشيد، در ميدان حريف بازي مي كنيد؟! هر احساسي كه تكليف شرعي نيست! هست؟!
در اين باره باز هم گفتني هايي هست.
حسين شريعتمداري
 


اصرار (گفت و شنود)

گفت: يكي از دست اندركاران فتنه 88 به يكي ديگر از اصحاب فتنه اصرار مي كند كه حتما براي رياست جمهوري يازدهم نامزد شود!
گفتم: ولي اگر از اصحاب فتنه باشد حتما رد صلاحيت خواهد شد.
گفت: خود او هم در پاسخ به اصرار طرف مقابل گفته است؛ من كه مي دانم رد صلاحيت خواهم شد چرا بايد كانديدا شوم؟
گفتم: شخصي به دوستش اصرار مي كرد كه ازدواج مجدد كند و دوستش زير بار نمي رفت اما بالاخره با اصرار وي به ازدواج مجدد تن داد و در همان شب اول با حمله و عتاب هر دو همسر روبرو شده و براي گذران شب به يكي از مساجد رفت. در تاريكي شنيد كه كسي او را به اسم صدا مي كند. همان دوست اصراركننده بود كه مي گفت؛ از تو چه پنهان، من هم به بلاي تو مبتلا شده ام و اصرارم به تو براي اين بود كه تنها نباشم!
 


با حضور رئيس جمهور در سواحل خزر

ناوشكن ايراني جماران 2 امروز به آب انداخته مي شود

همزمان با خجسته ميلاد حضرت زينب(س) ناوشكن ايراني جماران2 امروز با حضور رئيس جمهور، رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح و وزير دفاع در سواحل درياي خزر به آب انداخته مي شود.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، امروز همزمان با خجسته ميلاد حضرت زينب(سلام الله عليه) ناوشكن پيشرفته جماران 2 با حضور محمود احمدي نژاد رئيس جمهور اسلامي ايران، سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح و سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در درياي خزر به آب انداخته مي شود.
بنابر اين گزارش، ناوشكن جماران 2 كه به دست متخصصان سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع طراحي و ساخته شده است از جديدترين تجهيزات ناوبري و سيستم هاي پيچيده دفاعي بومي برخوردار و در رده پيشرفته قرار دارد.
براساس اين گزارش، ناوشكن جماران پيشرفته، نماد توانمندي و اقتدار صنايع دريايي وزارت دفاع و پيام آور صلح و دوستي در درياي خزر است.
گفتني است، ناوشكن جماران 2 پس از اين مرحله با انجام عمليات تكميلي و گذراندن تست هاي نهايي در نيمه اول سال 92 به طور رسمي به ناوگان نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران ملحق خواهد شد.
بنابر اين گزارش ناوشكن جماران 2 علاوه بر تجهيزات پيشرفته دفاعي به سامانه موشكي كروز نور نيز مجهز است.
 


در جلسه كميسيون تلفيق انجام شد

اختصاص بودجه 105 ميليارد توماني براي برگزاري انتخابات 92

كميسيون تلفيق در جلسه روز شنبه خود براي تامين نظر شوراي نگهبان با اصلاح بودجه سه دوازدهم 105 ميليارد تومان براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراها در سال 92 اختصاص داد.
جعفر قادري سخنگوي كميسيون تلفيق در گفت وگو با ايسنا اظهار داشت: كميسيون تلفيق براي رفع ايراد شوراي نگهبان از لايحه بودجه سه دوازدهم طبق مصوبه روز شنبه 105 ميليارد تومان براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراها در لايحه بودجه پيش بيني كرد.
وي ادامه داد: در جلسه اخير كميسيون مقرر شد كه 15 ميليارد تومان براي مجلس، 35 ميليارد تومان براي شوراي نگهبان و 55 ميليارد تومان براي وزارت كشور جهت برگزاري دو انتخابات سراسري رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا در بودجه سه ماهه اول سال 92 منظور شود.
قادري اضافه كرد: اين مبالغ در همان سقف 41 هزار ميليارد توماني بودجه مصوب مجلس براي بهار 92 به صورت علي الحساب لحاظ خواهد شد.
حسينعلي حاجي دگيلاني نماينده مردم شاهين شهر و عضو كميسيون تلفيق نيز در اين زمينه به باشگاه خبرنگاران گفت: در جلسه اخير كميسيون كه با حضور نمايندگان شوراي نگهبان، وزارت كشور و نماينده نظارت مجلس برگزار شد، ايراد شوراي نگهبان به لايحه بودجه سه دوازدهم مبني بر لحاظ نشدن اعتبارات برگزاري انتخابات رياست جمهوري مورد بررسي قرار گرفت.
 


احمدي نژاد:

هيچ كدام از ما مسئول چسباندن مارك بر افراد نيستيم

رئيس جمهور با بيان اينكه هيچ كدام از ما مسئول اين نيستيم كه مارك بهشتي يا جهنمي بودن به كسي بزنيم گفت: در كارهاي فرهنگي نبايد اصالت خود را در نفي ديگران جست وجو كنيم.
محمود احمدي نژاد در مراسم تقدير از مسئولان و اعضاي ستاد كانون هاي فرهنگي مساجد كشور كه در نهاد رياست جمهوري برگزار شد با اشاره به افزايش دوازده تا سيزده هزار عددي كانون هاي فرهنگي كشور در طول چند سال گذشته گفت: هم اكنون 15 هزار و 400 كانون فرهنگي در مساجد كشور فعال هستند، ما در كل كشور بيش از 70 هزار مسجد داريم، البته برخي از اين مساجد دائمي نيستند و جزو مساجد فصلي محسوب مي شوند و برخي نيز امام جماعت ندارد كه بدون امام جماعت مسجد شكل نمي گيرد.
وي با اشاره به اينكه مردم هم بايد در ساختن مساجد مشاركت كنند اظهار كرد: نزديك به 1400 سال خود مردم مشاركت وسيعي در ساخت مساجد داشته اند.
رئيس قوه مجريه در بخش ديگري از صحبت هاي خود با بيان اين كه هيچ كدام مسئول اين نيستيم كه مارك بر پيشاني افراد بزنيم كه چه كسي بهشتي يا جهنمي است و اين را خداوند و قلب آن انسان مي داند، گفت: شهيد مطهري مي فرمايند: «جاذبه بايد در حد اعلا و حداكثر ممكن باشد و دافعه در حداقل ضرورت» و اين دستور تربيتي است.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه آنچه كه در كار فرهنگي بسيار مهم است اين است كه ما معرفي و اصالت خودمان را در ضديت با ديگران معرفي نكنيم تاكيد كرد، ما نبايد اصالت خودمان را در نفي ديگران جست و جو كنيم.
به گزارش ايسنا، در ادامه اين جلسه رئيس جمهور در پاسخ به سوال يكي از حضار در ارتباط با بحث ولايت فقيه به عنوان حلقه واسطه بين انسان و امامت، گفت: ولايت فقيه اين نيست كه جبهه سياسي براي يك عده اي خاص باشد كه خود را پشت آن مخفي كنند و بازي هاي انتخاباتي خود را پيش ببرند، بحث از اين موضوع بالاتر است. ما نبايد اين موضوع را در قالب بحث هاي كليشه اي يا دم دستي بياوريم.
احمدي نژاد با بيان اين كه در زماني يك عده اي خود را طرفدار بازار معرفي كردند و عده اي ديگر طرفدار مستضعفين ولي در واقع هيچ كدام به واقع طرفدار بازار يا مستضعفين نبودند، اظهار كرد: بعد آمدند چپ و راست را مطرح كردند و بعد اين ور و آن ور، اينها بازي سياسي است.
در اين مراسم به هفت نفر از برگزيدگان اين كانون ها نيز با حضور رئيس جمهور، وزير ارشاد و رئيس كل ستاد عالي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد جوايزي اهدا شد.
 


كويت اتهامات واهي عليه ايران را رد كرد

معاون نخست وزير كويت با اشاره به بسته شدن پرونده ادعايي شبكه جاسوسي ايران در كشورش تصريح كرد ايران همسايه مورد احترام ما است و ما به آن احترام مي گذاريم.
شيخ احمد الصباح در گفت وگو با روزنامه الحيات چاپ لندن بيان كرد كه آن چه در پرونده شبكه جاسوسي ايران كه اواخر 2010 مطرح شده بود، عنوان شده، بسته شده است.
وي درباره سرنوشت اعضاي اين باند جاسوسي نيز گفت كه اين پرونده بسته شده است و ما در كويت چيزي تحت عنوان «شبكه» جاسوسي را رصد نكرديم.
شيخ صباح تاكيد كرد: ايران براي ما به عنوان يك كشور همسايه است و ما به آن احترام مي گذاريم آنها هم به ما احترام مي گذارند.
منابع امنيتي كويت دو سال پيش مدعي كشف يك شبكه جاسوسي ايراني در كويت شده بودند.
 


فردا برگزار مي شود

نشست كارشناسان ايران و 1+5 در اسلامبول

نشست كارشناسي ايران و گروه موسوم به 1+5،فردا (28 اسفند) در شهر اسلامبول تركيه برگزار خواهد شد.
اين نشست به دنبال توافق طرفين در مذاكرات قزاقستان كه 8 و 9 اسفندماه در آلماتي انجام شد، برگزار مي شود و قرار است دو طرف جزئيات پيشنهادات خود در دور قبلي مذاكرات را بررسي كنند.
نتيجه اين نشست نيز به عنوان دستور كار مذاكرات آلماتي 2 در 16 و 17 فروردين ماه سال آينده لحاظ خواهد شد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ براي ما ايرانيان بزرگداشت نوروز با دو انگيزه اصلي برآمده از اسلام ناب محمدي(ص) است: 1- تقارن سالروز عيد غدير با عيد نوروز ( سال دهم هجرت (18 ذيحجه) برابر بود با 28 اسفندماه) 2- صله رحم و ديد و بازديد كه اثرات و صواب هاي زيادي دارد.
8313---0919
¤ حال كه به شكر الهي ساخت و نصب ضريح مقدس امام حسين(ع) با كمك هاي صادقانه ايراني ها ساخته شد و نصب هم گرديد بايد تفكيك جنسيتي زائرين نيز مورد ملاحظه قرار بگيرد. ان شاء الله.
5932---0912
¤ شروع ابلهانه بازي حقوق بشري احمد شهيد از زماني آغاز شد كه نام گروهك تروريستي منافقين توسط شيطان بزرگ و اوباش اطراف او از ليست گروه هاي تروريستي خارج شد و آن هم زماني بود كه سيلي محكم ملت ايران از حضور در پاي صندوق هاي راي و قبل از آن 9 دي ماه آنها را مبهوت كرده بود و حالا كه در كنار ميز مذاكره 1+5 كم آورده اند و مترصد فتنه جديد در انتخابات پيش رو هستند از حالا زمينه و مقدمات آن را توسط اين مفلوكان آغاز كرده اند تا به هر طريق ممكن با فشار به نظام بتوانند افراد بدنام و همراه خود را در انتخابات وارد نمايند. ملت ايران بيدارتر از هميشه اين آرايش سياسي را برهم خواهد زد و هم با حضور خود در پاي صندوق هاي راي و هم با انتخاب فرد شايسته و بايسته درس ديگري به استكبار و اراذل و اوباش او خواهد داد.
محمودي
¤ براي عبور از شرايط سخت تحريم دشمنان صبر و استقامت لازم است. مسئولين كشور هم به منظور گره گشايي از مشكلات اقتصادي مردم بايد با نهايت اميد به تعامل و همكاري با يكديگر بپردازند.
6263---0938
¤ تا زماني كه سيستم نظام جهاني به هم نريزد سازمان ملل و شوراي امنيت و حقوق بشر، همه آنها زائده نظام آمريكاست و خيانت هاي جهاني در سرتاسر جهان به پشتوانه اين استكبار جهاني ادامه مي يابد و كساني هم ياراي مقابله با اين جنايتها را نخواهد داشت.
غلامرضا عوني
¤ كشورهاي غيرمتعهدها و مستقل خودشان بايد در مقابل اين همه جنايت هاي جهاني مستقيماً و عملاً بايد اقدام و چهره آمريكا و اسرائيل را به جهانيان بيش از پيش نشان داده و رسوايشان سازند.
رضا سرابي
¤ كشورهاي اروپايي كه به ظاهر خود را مستقل قلمداد مي كنند، بدانند كه در اثر تحريم ها اين شما هستيد كه به زانو درخواهيد آمد نه ملت ايران زيرا ما فرزندان رمضان و محرم هستيم اما شما چه؟!
يك شهروند
¤ مسير خط ويژه اتوبوس (از شمال به جنوب) در حد فاصل گلوبندك تا ميدان محمديه هميشه در اشغال خودروهاي شخصي است به طوري كه اتوبوس هاي شركت واحد عملاً 45 دقيقه در ترافيك معطل مي شوند چرا شهرداري با نصب نرده اين مسير را جدا نمي كند.
6158---0936
¤ آسفالت جاده 3 كيلومتري روستاي روچ سفلي در الموت شرقي در استان قزوين مدت 4 سال است كه در دست اقدام مي باشد واقعاً بايد به مسئولين وزارت راه خسته نباشيد گفت.
4885---0912
¤ هفت ماه است كه چاي مزارع خود را برداشت كرده ايم اما وزير كشاورزي و مسئولان مربوطه هنوز معوقات ما را پرداخت نكرده اند.
2865---0911
¤ يك جانباز هستم به معاون اول رئيس جمهور مي گويم شما خيلي زحمت كشيديد از ماشيني كه 20 ميليون اضافه شد فقط حدود 1 ميليون را كم كرديد؟ من جانباز با يك حقوق كم چطور مي توانم حداقل يك پرايد بخرم. از شما انتظار دارم حداقل فكري به حال ملت كنيد و مشكلات را حل نماييد.
4769---0913
¤ از مسئولان تقاضا داريم نسبت به بافت فرسوده منطقه باغ آذري در كوچه خادمي و شهيد زارعي اقدام عاجل به عمل آورند و علاج واقعه قبل از حادثه بايد كرد. اگر كوچكترين زلزله اي در اين منطقه بيايد تمام مردم زير خروارها خاك مدفون مي شوند.
محمدي
¤ با توجه به اينكه نرخ ديه هر ساله در كشور تغيير مي يابد، از مسئولان مي خواهيم قيمت بيمه ها را طوري تنظيم كنند تا همزمان با افزايش نرخ ديه باشد. با اين كار در وقت و هزينه مردم صرفه جويي خواهد شد.
يك شهروند
¤ انتقاد از برخي از رفتارهاي آقاي احمدي نژاد و دولت به معناي ناديده گرفتن برخي نقاط مثبت از سوي برخي از مسئولان وظيفه شناس نيست.
قاسمي
¤ خودروسازان قيمت خودروها را چندين برابر افزايش داده اند و حالا منت بر سر مردم مي گذارند و تا حدودي قيمتها را كاهش مي دهند. ما تخفيف نمي خواهيم لطفاً قيمت هاي خودرو را مثل قيمت اوليه برگردانيد.
4109---0912
¤ مدت 4 روز است از طرف شهرداري تهران كپسول هاي آتش نشاني در تاكسي ها و شهرك هاي مختلف به صورت رايگان توزيع مي شود. آيا اين جنبه تبليغ ندارد!
عامري
پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه 4
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون پيام هاي مردمي مورخ 2 اسفند ماه جاري مبني بر احداث دسترسي به شهرك اميد از بزرگراه شهيد باقري، به آگاهي مي رساند: «قبلا دوربرگردان جنوب به جنوب موقت توسط سازمان مهندسي و عمران شهر تهران در بزرگراه شهيد باقري در ضلع شمالي خيابان استقلال احداث گرديده بود كه بعد از افتتاح و بهره برداري از ادامه بزرگراه مذكور حذف به انتهاي شمالي بزرگراه انتقال يافته است. عليهذا شهروندان محترم از اين پس مي توانند جهت دسترسي به شهرك اميد از دوربرگردان مذكور و يا از طريق خيابان استقلال طي مسير نمايند. ضمنا دسترسي از طريق بزرگراه شهيد باقري شمال به بلوار شهيد مطهري ميسر مي باشد.»
پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه 10
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون پيام هاي مردمي روزنامه وزين كيهان مورخ 10/12/91 درخصوص زيباسازي خيابان هاي خوش جنوبي، كميل و رودكي به آگاهي مي رساند «عوامل اداره زيباسازي شهرداري منطقه 10 به طور مستمر به ويژه در طرح استقبال از نوروز نسبت به زيباسازي و امحاء شعارها از ديوارهاي سطح محدوده مورد نظر در درخواست شهروند محترم با اختصاص اكيپ هاي ويژه بازديد و ديوارها را پاكسازي كرده اند. با اين وجود به دليل گستردگي فضاي مذكور توسط شهروند محترم خواهشمند است در صورت امكان آدرس دقيق محل مورد نظر را به اداره روابط عمومي منطقه با شماره تلفن 66025188 اعلام نمايند تا در اسرع وقت نسبت به زيباسازي محل اقدام گردد.»
پاسخ روابط عمومي شركت راه آهن شهري تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه، صفحه 2، مورخ 9/12/91 با مضمون «هواكش ايستگاه مصلي»، به اطلاع مي رساند «هواسازهاي مترو هواي محيط بيرون ايستگاه را بعد از عبور از صداگير، فيلتر، اتاق حوضچه و افشانك آب توسط فن به داخل ايستگاه ها و تونل ها مي فرستند، لذا در صورتي كه هواي ورودي به ايستگاه داراي بوي نامطبوع باشد ناشي از هواي بيرون ايستگاه است و به تجهيزات هواساز ارتباطي ندارد.»
پاسخ سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران
«در پاسخ به پيام مردمي مندرج در روزنامه مورخ 14/12/91 تحت عنوان «به كاشت گياهان بي خاصيت اكتفا نكنيد» به آگاهي مي رساند: «در كليه كلينيك ها و مراكز مشاوره گل و گياه مناطق شهرداري تهران نسبت به ارائه خدمات درخصوص نحوه كاشت و نگهداري انواع گياهان اقدام و همچنين سعي شده است كه كليه گياهان مورد استفاده در فضاي سبز شهر تهران در تلطيف و پالايش هوا و بهبود منظر شهري تاثير بسزايي داشته باشد.»
 


استارت عبور از موسوي و كروبي در انتخابات 92 (خبر ويژه)

عضو حزب اعتماد ملي مي گويد جبهه اصلاحات درباره نوع تعامل با حاكميت در تناقض به سر مي برد و حالت رفت و برگشتي دارند.
محمدجواد حق شناس در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي بهار، شامل شدن جبهه اصلاح طلبان از گوگوش تا سروش(!) را موجب از هم گسستگي در اين جبهه و فاقد نمره مثبت عنوان كرد و گفت: من با اين از هم گسستگي مشكل دارم.
وي درباره تقديم نامه به دفتر رهبر معظم انقلاب و درخواست وقت ملاقات، تصريح كرد «با چهره هاي شاخص جريان اصلاح طلب مشورت كرديم. نگاه يكي از اينها (هاشمي يا خاتمي و موسوي خوئيني ها) به شدت مثبت بود و حتي گفتند كه مي توانيد اين كار را در شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات هم مطرح كنيد. ما نامه را سه هفته عقب انداختيم كه با دوستان شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات كار مشتركي انجام دهيم. اعضاي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات هم گفتند ايده خوب است و مشورت كنيم ولي بعد گفتند از امضاي نامه معذورند. سه جلسه با آنان مذاكره كرديم. گفتند اين ايده خوب است، ما هم پيگيري مي كنيم، اما بعد عذرخواهي كردند.»
مشاور كروبي با انتقاد از تحريم انتخابات مجلس مي گويد: آن زماني كه اعلام كردم اصلاح طلبان بايد در انتخابات مجلس حاضر شوند، بسياري به من فحش دادند. چند نفر از دوستانم كه از مديران سابق وزارت كشورند، يقه ام را گرفتند گفتند اگر تو را نمي شناختيم حتماً تو را عامل آن طرف مي دانستيم؛ گفتند ادامه نده.حرفشان اين بود كه شما حرف طرف مقابل را مي زني.
وي درباره رأي مخفيانه خاتمي در يكي از روستاهاي اطراف دماوند گفته است: آقاي خاتمي بايد مي گفت من در انتخابات شركت مي كنم، بعد مي آمد در حسينيه ارشاد رأي مي داد (خبرنگار: از اين طرف و آن طرف فحش مي خورد) بله، خوب فحش بخورد. خاتمي به محبوبيت راحت الحلقوم عادت كرده است. اين محبوبيت به چه دردي مي خورد؟
وي در بخش ديگري از مصاحبه ضمن دفاع مجدد از ملاقات چندي پيش 3 تن از اصلاح طلبان با رهبر معظم انقلاب گفته است: نبود ارتباطي كه در اين سه سال و نيم اخير حاكم بوده، يكي از مشكلات جريان اصلاح طلبي است.
حق شناس در پاسخ اين سؤال كه «چطور يك انتخابات شفاف برگزار مي شود در حالي كه دو نامزد اصلي انتخابات قبلي همچنان در حصرند؟ اين چالش است» مي گويد: حتماً هست و واقعيتي است كه نمي شود ناديده گرفت. معتقدم براي ورود به انتخابات 92 بايد يك خط بكشيم بين 88 تا 92؛ 88 پروژه خودش را دارد كه بايد به هر حال به سمت حل و فصل آن پيش رفت.
وي مي گويد: آقاي خاتمي دير مذاكره را دنبال مي كند. بخشي از جريان اصلاح طلب بايد تا الان براي كم كردن هزينه فعاليت سياسي اقدام مي كرد؛ اگر كروبي بود حتماً اين كار را مي كرد، كما اين كه يادمان مي آيد آقاي كروبي براي آزاد كردن زندانيان ملي-مذهبي چگونه تلاشي موفق را به سرانجام رساند. جنس آقاي كروبي جنس چانه زني و مذاكره است. به نظر من يكي از هزينه هاي بالايي كه اصلاح طلبان دادند حصر آقاي كروبي بود.ما بايد به سمتي برويم كه انتخابات 92 را از وقايع 88 به بعد، منفك ببينيم.
وي همچنين به سخنان چندي پيش عبداله نوري استناد كرده كه مي شود ميان انتخابات و حصر موسوي و كروبي و بازداشت شماري از اصلاح طلبان خط كشي كرد. اين در حالي است كه مدعيان اصلاح طلبي در انتخابات مجلس براي اين موضوع شرط قائل شده بودند.
حق شناس اين را هم خبر داده كه «شوراي هماهنگي اصلاحات فعلاً قائل به گفت وگو نيست. آن سه نفري كه به آن ديدار [با رهبري] رفتند با خاتمي مرتبطند اما درباره شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات اين گونه نيست».
يادآور مي شود علت عملكرد متناقض مدعيان اصلاح طلبي در آلودگي آنها به طيفي از ضد انقلاب -به اصطلاح از گوگوش تا سروش- است كه همين باعث مي شود در برابر گروهك هاي ورشكسته منفعل عمل كنند. در عين حال آلودگي برخي از آنها به خيانت هاي بزرگ در فتنه، مانع حقيقي بر سر توبه و بازگشت به آغوش جمهوري اسلامي است.
 


با همان منطق حمايت از اصلاح طلبان

از حلقه انحرافي حمايت مي كنيم! (خبر ويژه)

يك شبكه ضد انقلاب مي گويد وقتي بشود از امثال مشايي حمايت كرد چرا بايد منحصرا از خاتمي حمايت كرد؟
بالاترين به نقل از ارگان گروهك سلطنت طلب مشروطه (ليبرال دموكرات) نوشت: اگر هدف، يك رفتار عملگرايانه است و اگر تصميم بر راي دادن باشد، حمايت از كسي همچون مشايي به عنوان يك تاكتيك در مقطع فعلي- و نه بيشتر- به گواه آنچه گفته خواهد شد گام بسيار موثرتري از انتخاب خاتمي است كه كارنامه 8 ساله اش را ديده ايم. حرف اين است؛ ما انتخاباتي نداريم كه در آن شركت كنيم، اين ادامه انتصابات شوراي نگهبان است، تازه آن هم اگر سالم باشد! در اين شرايط شانس ما فقط شايد اين باشد كه شكاف بين تيم حاكم را تقويت كنيم.
بالاترين مي افزايد حرف آخر را اول بزنم؛ چه كسي سند ششدانگ جنبش را به اسم اصلاح طلبان زده است؟ چه كسي مي گويد همواره اصلاح طلبان را بايد انتخاب كرد؟! اگر گزينه اي غير از تحريم مدنظر ما باشد، كدام قانون نانوشته مي گويد انتخاب خاتمي گزينه بديهي است؟ آيا راهي غير از تحريم يا انتخاب خاتمي نيست؟
اين رسانه ضدانقلابي با بيان اينكه هدف اصلي هجمه به رهبري، روحانيت و سپاه است، مي نويسد: اصولا تقليل انتخابات به پيروزي يك شخص در مختصات امروز ايران سودي به ما نخواهد رساند. شايد بشود بهره هاي ديگري برد. در مثل مناقشه نيست اما گيريم بر فرض محال تضمين شود به شرط آن كه در روز انتخابات به جاي راي دادن، آفتابه به گردن برويم پاي صندوق و بدون راي دادن يك اردنگي نوش جان كنيم و برگرديم اين سه مسئله و مشكل حل مي شود، بايد با افتخار آفتابه به گردن بيندازيم و پاي صندوق برويم و اردنگي را بخوريم و بازگرديم.هدف ما بايد تضعيف آن سه محور باشد.
بالاترين به رغم ادعاي اينكه «8سال آشفتگي و بي برنامگي دوران احمدي نژاد، به سختي جايي براي دفاع معنادار از عملكرد او باقي گذاشته و او پوپوليستي رفتار كرده»، مي افزايد: با اين وجود مسئله ما تهديد و كاهش قدرت رهبري، روحانيت و سپاه است. با اين مقدمه چرا اگر گزينه اي غير از تحريم انتخابات مدنظر باشد، انتخاب مشايي بر خاتمي ارجحيت دارد؟ امروز پس از ماجراي عزل مشايي و خانه نشيني 11روزه و جنجال بر سر جوانفكر و نامه نگاري با صادق لاريجاني و پخش فيلم فاضلشان و دهن به دهن شدن چاله ميداني و... ديگر براي يك ناظر معمولي هم محرز شده است كه احمدي نژاد ديگر در قامت اطاعت مانند يك اصول گرا يا اصول گراي افراطي عمل نمي كند. بسياري از ما حرف هايي را كه حسرت شنيدن چند بار ملايم ترش را از زبان خاتمي داشتيم از زبان او شنيديم- گيرم به قصد دفاع از يارانش يا فريب مردم- و بارها مقايسه كرديم شجاعت اين دو را.
اين شبكه در ادامه با بيان اينكه حلقه انحرافي «بيشترين اصطكاك را با حاكميت داشته و بيشترين هزينه را تحميل كرده» مي افزايد: تعارض با روحانيت و مرجعيت چيزي نيست كه بشود انكارش كرد. اين تيم بسيار قاطع تر از اصلاح طلبان رفتار كرد.
نويسنده سلطنت ادامه مي دهد: نمي توان راجع به انتخابات 92 نوشت و در مورد صحت يا عدم سلامت انتخابات 88 ساكت بود. اگر انتخابات 88 بدون تقلب بود؛ پس بايد پذيرفت اين تيم احمدي نژاد و همراهانش مي توانند با غافلگيري هايي همچون مناظره 13 خرداد88 و هزاران حربه پوپوليستي ديگر بهتر از خاتمي عمل كنند اما اگر انتخابات 88 با تقلب همراه بود؛ بزرگترين پارادوكس حاميان بازگشت خاتمي همين جا شكل مي گيرد. شمايي كه حامي حضور او هستيد جدا از بحث هاي اخلاقي مربوط به خون هاي ريخته شده يا زندانيان دربند و غيره چه تضميني مي دهيد كه اين بار انتخاباتي كه همان دولت برگزار مي كند و همان شوراي نگهبان، نگهبانش است اين بار تقلب رخ ندهد؟ چه تضميني مي دهيد كه بتوانيد در فرصت باقي مانده موج لازم را براي آمدن خاتمي امتحان پس داده فراهم كنيد؟ اصولا اگر موج ايجاد شد با چه تضميني اين بار انتخابات سالم است؟
اتفاقا در اين زمين بازي تيم مورد اشاره كه برگزاركننده انتخابات است بسيار بهتر عمل خواهد كرد.
بالاترين مجددا در ادامه تصريح كرده است: در اينجا لازم به ذكر است كه بده بستان سياسي و نوعي حمايت مشروط ( يا حمايت به قصدي ديگر) از مشايي نه به عنوان پذيرفتن برنامه هاي او و تيم احمدي نژاد مثل يك نقشه راه، بلكه صرفا به عنوان تاكتيكي براي غلبه بر مشكلات فعلي مطرح مي شود. مشخص است كه بسياري از خواسته هاي جنبش اعتراضي فعلي، حتي با راديكال ترين شعارهاي احمدي نژاد و تيمش نه تنها همپوشاني ندارد بلكه در تعارض نيز هست. اما جالب اينجاست كه با كمي شيطنت و آسان گيري مي توان ادعا كرد اگر يك بار ديگر به صورت تيتر وار برخي از شعارهاي اصلاح طلبان و خواسته هاي ما حاميانشان را مرور كنيم مي بينيم كه در عرصه عمل در بسياري موارد كارنامه احمدي نژاد چندان هم سياه نيست. گيرم كه او و مشايي اين موارد را براي عوامفريبي اجرا كردند اما عمل عوامفريبانه هم ارزش و هم ارجحيت دارد بر شعار عوام فريبانه.
نويسنده ارتباط گيري با عناصر مخالف مقيم خارج كشور، طرح ادعاي رفتن زنان به ورزشگاه ها، پيش كشيدن رابطه با آمريكا و معارضه با روحانيت را مورد استناد قرار داده و مي افزايد: « در موقعيت كنوني بولد شدن و جدي گرفتن نامزدي مشايي و حتي حمايت از او به عنوان يك تاكتيك نه تنها براي زمان تاييد صلاحيت ها حتي بعدتر در كارزار انتخابات نيز مزيت هاي فراوان دارد. خلق و خوي مخصوص احمدي نژاد و رفتارهاي غيرقابل پيش بيني او از طرفي و علني شدن نظر او بر كانديداتوري مشايي از طرف ديگر فرصتي است تا فشار بر شوراي نگهبان افزايش بيايد، با توجه به تنها ماندن او در ماههاي پاياني دولتش و نياز مبرم به پايگاه اجتماعي ( كه با توجه به وضعيت اقتصادي شايد قسمتي از آن را از دست رفته مي بيند) اگر سيگنالهايي از طرف معترضان 88 مبني بر حمايت مشروط دريافت كند مطمئنا مي توان بر روي وعده هاي متقابل او تا حدي حساب باز كرد. تحريك نيمه حاشيه دوست و جنجال برانگيز او مي تواند نتايج عجيب و حتي غيرقابل باوري داشته باشد».
نويسنده در عين حال با حمله به سياست خارجي اصولگرايانه احمدي نژاد به ويژه در دوره اول رياست وي مي نويسد: در اين كه مواضع راديكال احمدي نژاد در چهار سال اول در زمينه سياست خارجي هزينه بسياري به ما تحميل كرد شكي نيست اما از طرفي امروز مي بينيم كه سكان هدايت اين مساله از دست او خارج شده است و مواضع سياست خارجي او به مراتب ملايم تر شده و در مورد كسي مثل مشايي حتي مي توان به درنورديدن خط قرمزهاي جدي تري نيز اميدوار بود. حرف و حديث ها در مورد ارتباط امثال هوشنگ اميراحمدي با مشايي و اظهارنظرهايي از جنس دوستي با مردم اسرائيل مي تواند نويدبخش رويه اي كاملا تنش زدايانه باشد. خصوصا اينكه اگر براي تقويت موضع خود در مقابل حاكميت، نيازمند بدست آوردن دل غرب باشد. از طرفي رويكرد اجتماعي و فرهنگي شخص مشايي به كرات نشان داده است كه به هيچ وجه مقيد به خط قرمزهاي ساخته انقلاب نيست؛ از حضور در مراسم رقص در تركيه گرفته تا حمل قرآن همراه دختركان دف نواز و نشست هاي رنگارنگ با سوپراستارهاي سينما و بسياري حواشي ديگر.
شبكه بالاترين در ادامه خاصيت تحريك كنندگي اصلاح طلبان به تندروي از سوي حلقه انحرافي را مورد توجه قرار داده و مي نويسد: اصلاح طلبان اگر يك رقيب جدي مانند مشايي-كه سخن از سبزبهاري مي گويد- در سبد راي خود ببينند ناچار مي شوند كمي فعالانه تر و رقابتي تر امتيازات بيشتري از حاكميت بخواهند و ديگر با وجود فرصت سوزي هايشان هميشه طلبكارانه راي نخواهند. حرف آخر اينكه به جد يا به طنز به حق يا ناحق، ما بارها براي اين تيم لطيفه ها ساختيم. اما دست روزگار و چرخش قدرت و بي عرضگي بسياري مدعيان شايد ما را وادار كند كه اين بار هم آفتابه را به گردن انداخته و پاي صندوق برويم.
 


يادلين: درگير شدن سوريه

تحول استراتژيك براي اسرائيل است (خبر ويژه)

مقامات اسرائيل مي گويند جنگ در سوريه تحول استراتژيك مثبت براي تل آويو است.
عاموس يادلين رئيس سابق شعبه اطلاعات نظامي اسرائيل گفت: آنچه در سوريه جريان دارد، يك تحول راهبردي مثبت براي اسرائيل تلقي مي شود.
وي افزود: تهديد نظامي سوريه براي اسرائيل به دليل رويدادهاي دو سال اخير كاهش يافته است.
به گزارش شبكه الميادين يادلين گفت: محور راديكال در خاورميانه از تهران تا دمشق، بيروت و غزه با خروج سوريه از اين محور به شكل ملموسي تضعيف مي شود.
سخن يادلين تنها بخشي از مجموعه اظهارنظرهاي مقام هاي اسرائيلي مبني بر كاهش تهديد سوريه عليه اسرائيل به دليل ادامه بحران داخلي اين كشور است.
بني گانتس رئيس ستاد ارتش رژيم صهيونيستي هم صراحتاً اعلام كرد منفعت اسرائيلي در گروي سرگرم شدن ارتش سوريه در نبردهاي داخلي است. در گذشته 7 لشكر نظامي سوريه آماده رويارويي با اسرائيل بودند اما اكنون ارتش سوريه به خود حمله مي كند.
 


رازگشايي شيمون پرز از اسم رمز «انتخابات آزاد» (خبر ويژه)

رئيس رژيم صهيونيستي گفت بايد بر آزاد بودن انتخابات تأكيد شود.
وي در توضيح منظور خود از آزاد بودن تصريح كرد كه از ميان مذهبي ها يكي انتخاب نشود.
شيمون پرز رئيس رژيم اشغالگر صهيونيستي در مصاحبه با يورونيوز گفت: اكنون با توجه به نزديك شدن به زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري ايران، زمان آن فرا رسيده كه درخواست رعايت حقوق بشر مطرح شود.
وي اضافه كرد: بايد بر آزاد بودن اين انتخابات كه مذهبيون، يكي را از خودشان به عنوان رئيس جمهوري انتخاب نكنند، تأكيد شود.
پرز در بخشي از اين گفتگو اظهار داشت: برنامه هسته اي ايران فقط خطري بزرگ براي اسرائيل نيست و بر اين باورم كه جامعه بين المللي بايد تمام تلاش خود را براي متوقف كردن برنامه هاي هسته اي ايران بگيرد.
رئيس رژيم كودك كش صهيونيست در اين مصاحبه مدعي نقض حقوق بشر در ايران شد و تأكيد كرد كه اين موضوع، مهمتر از مسئله هسته اي اين كشور است.
پرز اظهار داشت: تصور مي كنم آنچه كه درباره ايران فراموش شده است، موضوع حقوق بشر در ايران است.
آنچه بيش از پيش اكنون در ايران مطرح هست نقض حقوق بشر است.
پرز بدون اشاره به فشار رژيم اسرائيل به غرب براي اعمال و تشديد تحريم ها گفت: مردم ايران در رنج هستند، آنها به اندازه كافي غذا براي خوردن ندارند، نمي توانند بيماران خود و از جمله بيماران سرطاني را درمان كنند و تمام اين مشكلات فقط به اين علت است كه يك گروه كوچك از سران مذهبي، جاه طلب شده اند و مي خواهند يك امپراتوري مذهبي به راه بيندازند.
نوع سفسطه شيمون پرز بي شباهت بر مغالطه معاويه و عمرو عاص در جنگ صفين نيست كه پس از به شهادت رساندن عمار ياسر- و شنيدن اين حديث پيامبر(ص) كه عمار! تو را گروه ستمكار به شهادت مي رسانند- مدعي شدند متهم ماجرا علي بن ابيطالب(ع) است چون او بود كه عمار را همراه خود آورد!
پرز درباره تحولات جاري در سوريه هم گفت: از نظر اسرائيل، بشار اسد كه تحصيلات دانشگاهي خود را در انگليس انجام داده، مردي منطقي است اما حيرت آور است زماني كه مي بينم اين مرد براي ساخت يك راكتور هسته اي تلاش مي كند[!؟] فكر مي كنم اكنون همه به اين نتيجه رسيده اند گزينه هسته اي بايد متوقف شود.
پرز گفت: تصور كنيد روزي اسد به بمب اتمي دست يابد. واقعاً چه اتفاقي خواهد افتاد؟

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10