(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 27 اسفند 1391 - شماره 20456

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در ديدار جمعي از دست اندركاران خدمات نوروزي:
همه مسئولان بكوشند حوادث سفرهاي عيد به حداقل برسد
پاي درس علي (ع)
وزير خارجه اسبق آمريكا فاش كرد
همكاري اطلاعاتي مقامات كاخ سفيد با صدام در خلال جنگ عراق با ايران
هديه به خوانندگان
توانمندسازي بالگردهاي هوانيروز به تجهيزات رزمي
اخبار ادبي و هنري
ساينس مانيتور: 2013، سال مواجهه نظامي با ايران نيست
مبارز برجسته بحريني: ادعاي اتحاديه عرب درباره دخالت ايران در بحرين كذب است
نماينده ولي فقيه در سازمان حج و زيارت : هزينه سفر به عتبات كاهش پيدا مي كند
نرخ حمل مسافر و خودرو از بنادر جنوبي به كيش اعلام شد
دانشجوي هرمزگاني 7 اختراع خود را به ثبت رساند
مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي خبر داد
اسكان زائران در 23 بقعه خراسان رضوي
حجت الاسلام والمسلمين پناهيان:
شهيد شاطري هيچگاه به فيش حقوقي خود نگاه نكرد
با بيش از 60 برنامه انزلي به استقبال مسافران نوروزي رفت
تشكيل بانك اطلاعات پيشنهادات مسافران نوروزي در لرستان
سرلشكر صفوي : نظامي استوار مي ماند كه برحق باشد
كار ساخت دومين مركز همانندسازي كشور در اصفهان آغاز شد
مشاور عالي سازمان سنجش: ظرفيت پذيرش دانشگاه بيشتر از داوطلبان است
نخستين پايگاه پاراموتور خيرساز افتتاح شد


رهبر انقلاب در ديدار جمعي از دست اندركاران خدمات نوروزي:

همه مسئولان بكوشند حوادث سفرهاي عيد به حداقل برسد

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز شنبه در ديدار جمعي از دست اندركاران سفرها و خدمات نوروزي، ضمن قدرداني فراوان از عوامل دستگاهها و سازمانهاي مختلف دست اندركار سفرهاي نوروزي، تأكيد كردند: همه دستگاههاي مسئول بايد تلاش كنند تا سوانح و حوادث سفرهاي نوروزي به حداقل ممكن برسد.
ايشان ارزش و اجر خدمت در ايام تعطيلات عيد را بالاتر از ايام ديگر سال دانستند و افزودند: تمام اين خدمات در ميزان الهي محفوظ است و محاسبه خواهد شد.
رهبرانقلاب اسلامي خاطر نشان كردند: از آنجاييكه خداوند متعال شاكر و عليم است، علاوه بر آگاهي از زحمات و سختي هاي خدمت در ايام تعطيلات عيد، قطعا از اين كارهاي حسنه سپاسگزاري خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين از خانواده هاي عوامل دست اندركار سفرهاي نوروزي كه در ايام تعطيلات، شاهد دوري نزديكان خود هستند تشكر فراوان كردند.
ايشان در ادامه حوادث سفرهاي نوروزي را يكي از دغدغه هاي نگران كننده در اين ايام خواندند و خاطر نشان كردند: تمام دستگاههاي موثر در سفرها و مسئول حفظ انضباط جاده اي بايد تلاش خود را براي به حداقل رساندن اين حوادث به كار گيرند.
رهبرانقلاب اسلامي از مردم و مسافران هم درخواست كردند تا بيش از پيش مقررات و قوانين را رعايت كنند تا خدايي نكرده در اين ايام شادي، براي آنان تلخكامي بوجود نيايد.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان گفتند: اميدوارم ايام عيد و تعطيلات نوروز به همه مردم ايران خوش بگذرد و مردم اين ايام را با شادي و شيريني سپري كنند.
پيش از سخنان رهبرمعظم انقلاب، سردار سرتيپ احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي گزارشي از برنامه ها و تدابير در نظر گرفته شده براي سفرهاي نوروزي و كاهش ميزان سوانح و تلفات حوادث جاده اي بيان كرد.
وي «آموزش همگاني و نهادينه سازي فرهنگ انضباط اجتماعي»، «استفاده از فناوريهاي نوين و سامانه هاي هوشمند كنترل ترافيكي»، «تصويب و اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي»، «توسعه ناوگان ريلي»، «ايمني راه و تسريع در خدمات رساني به مجروحان حوادث» را از جمله دلايل كاهش سوانح و تلفات در سالهاي گذشته برشمرد و گفت: انتظار اين است كه خودروسازان نيز براي ايمني بيشتر خودروها تلاش جدي تري انجام دهند.
 


پاي درس علي (ع)

ره آورد خودسازي
هر كس نهان خود را اصلاح كند، خدا آشكار او را نيكو گرداند.
و كسي كه براي دين خود كار كند، خدا دنياي او را كفايت فرمايد.
و كسي كه ميان خود و خدا را نيكو گرداند، خدا ميان او و مردم را اصلاح خواهد فرمود.
نهج البلاغه
حكمت 423
 


وزير خارجه اسبق آمريكا فاش كرد

همكاري اطلاعاتي مقامات كاخ سفيد با صدام در خلال جنگ عراق با ايران

جيمز بيكر وزير خارجه اسبق آمريكا از همكاري اطلاعاتي ايالات متحده با صدام در خلال جنگ عراق با ايران پرده برداشت.
جيمز بيكر در گفت وگويي تلويزيوني اظهار داشت ايالات متحده اطلاعات محرمانه اي در خلال جنگ عراق با ايران به صدام ارائه كرد و برخي از اوقات با دولت عراق همكاري هايي را انجام داد.
وي در ادامه با اذعان به اينكه پيش از تجاوز عراق به ايران ما اين كشور را كمك كرديم افزود: ايالات متحده در اين جنگ به همپيمان عراق تبديل شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شفق نيوز، بيكر همچنين حمله عراق به كويت را مثالي براي تجاوز وحشيانه به كشور كوچك دانست و آن را در آن دوره زماني توجيه ناپذير برشمرد.
 


هديه به خوانندگان

رهبر معظم انقلاب: اگر امنيت يا وحدت نباشد، اختلافات و جنجال باشد، دايما تشنج سياسي باشد، اول كسي كه ضربه مي خورد دولت است، چون نمي تواند وظايف خود را انجام بدهد.
 


توانمندسازي بالگردهاي هوانيروز به تجهيزات رزمي

فرمانده پايگاه هوانيروز كرمانشاه از توانمندسازي بالگردهاي شناسايي هوانيروز ارتش به تجهيزات رزمي خبر داد.
سرهنگ خلبان «يوسف قرباني» فرمانده پايگاه يكم رزمي هوانيروز در كرمانشاه در گفت وگو با فارس، با اشاره به توانمندي بالگردهاي ارتش براي مقابله با انواع تهديدات گفت: در طول سال هاي اخير ما توانستيم در مجموعه هوانيروز به دستاوردهاي خوبي برسيم كه با دستيابي به اين توانمندي ها بالگردهاي ما قادر خواهند بود با تمامي تهديدات محتمل مقابله كنند.
قرباني آمادگي هوانيروز را بسيار بالا ارزيابي كرد و گفت: امروز بالگردهاي ما مي توانند در روز و يا در شب با استفاده از تجهيزات ديد در شب به مقابله با تهديدات بپردازند كه نمونه بارز اين توانمندي ها ساخت بالگردهاي رزمي طوفان توسط صنايع دفاعي بود كه در ماه هاي اخير عملياتي شده و امروز در سازمان رزم ما به كارگيري مي شوند.
وي با اشاره به برخي نوآوري ها در كاربرد انواع بالگردها نيز گفت: براي نمونه ما توانستيم بالگرد 206 (جت رنجر) را كه يك بالگرد با ماموريت شناسايي بود، مسلح كرده و از آن به عنوان يك بالگرد رزمي نيز استفاده كنيم.
فرمانده پايگاه هوانيروز كرمانشاه خاطرنشان كرد: اين بالگرد در گذشته يك بالگرد كنترل فرماندهي محسوب مي شد كه وقتي فرمانده منطقه براي شناسايي مي رفت از اين بالگرد استفاده مي كرد.
قرباني افزود: با تلاش متخصصان، ما توانستيم تجهيزات رزمي نيز بر روي اين بالگرد نصب كنيم تا علاوه بر ماموريت هاي شناسايي، به صورت همزمان بتوان از اين بالگرد در امور رزمي نيز استفاده كرد.
وي تصريح كرد: اين امر در گذشته صورت گرفته اما در رزمايش اخير نيروي زميني با نام «ذوالفقار» كه يك مانور متحرك هوايي بود، اين بالگرد تست عملياتي شد كه موفقيت آميز نيز بود.
 


اخبار ادبي و هنري

اعلام همبستگي اهالي رسانه
با شبكه هاي ايراني تحريم شده
شبكه تلويزيوني العالم برنامه هاي خود را روي ماهواره بدر چهار پخش مي كند.
در همايش اعلام همبستگي با شبكه هاي تلويزيوني تحريم شده ايراني كه در بغداد برگزار شد، حاضران در همايش، قطع پخش شبكه هاي ايراني مثل پرس تي وي، العالم، الكوثر، سحر و جام جم روي ماهواره هاي يوتل ست، هاتبرد، نيل ست و عرب ست را محكوم كردند.
در اين همايش كه جمعي از روزنامه نگاران، مسئولان شبكه هاي تلويزيوني، نمايندگان مجلس و فعالان حقوق بشر حضور داشتند، اين اقدام را هتك حرمت آزادي بيان و جنگ رسانه هاي غربي و عربي ضد ايران دانستند.
شركت كنندگان در اين همايش همچنين از سازمان هاي بين المللي حقوق بشر و حامي رسانه ها خواستند با آنها در محكوم كردن اين اقدام سياسي غرب هم صدا شوند. در شش ماه گذشته اين دومين همايش اعلام همبستگي با شبكه هاي ايراني قطع شده از روي برخي ماهواره ها، در عراق است.
پخش شبكه ايراني العالم از ماهواره هاي يوتل ست، هاتبرد، نيل ست و عرب ست مدتي پيش قطع شده بود.
عصبانيت مدعيان اصلاح طلبي
از شكايت عليه هاليوود!
پس از اقدام وزارت ارشاد براي شكايت از سازندگان فيلم ضدايراني آرگو، رسانه هاي اصلاح طلب به بهانه هاي واهي شروع به ايرادگيري كرده اند.
به گزارش خبرنگار كيهان پس از ساخت فيلم ضد ايراني آرگو و اعطاء جايزه اسكار به اين فيلم وزارت ارشاد، اقدام به شكايت از سازندگان اين فيلم كرد كه در اين خصوص از همكاري يك وكيل فرانسوي بهره برده است. پس از انتشار خبر شكايت، برخي از رسانه ها همچون سايت عصر ايران و روزنامه آفتاب يزد [كه سردبير سابق آن هم اينك پادوي بي بي سي فارسي است] سنگ پراني و هوچيگري عليه اين حركت وزارت ارشاد كردند.
جالب اينكه اين رسانه ها يكي از دلايل مخالفت خود را چنين اعلام مي كنند كه با شكايت ايران ممكن است آرگو در جهان معروف شود و به فروش بالايي دست يابد. گفتني است رسانه هاي غربي نيز كه دشمني آن ها با نظام جمهوري اسلامي ايران بر كسي پوشيده نيست همچون: هاآرتص ، فاكس نيوز، نيويورك تايمز، گاردين، اي بي سي نيوز، اسكاي نيوز و... به مخالفت با شكايت ايران از سازندگان فيلم هاي ضدايراني پرداخته اند!
دم خروس اسكار
دركارگاه فيلمسازي شيخ نشين ها !
كارگردان برنده جايزه آمريكايي اسكار، تعطيلات نوروز در شيخ نشين دبي كارگاه فيلمسازي برگزار مي كند!
به گزارش خبرنگار كيهان، در حالي كه بسياري از منتقدان بي طرف(!) سينماي ايران، فيلم و فيلمساز ايراني برگزيده اسكار را «مستقل» معرفي مي كنند، برنامه اصغر فرهادي براي برگزاري كارگاه آموزش فيلمسازي در دبي (يكي از مراكز اصلي سرمايه داري بين المللي) عمق اين استقلال را نشان داد. جاي سوال است كه ارتباط فيلمسازان مدعي و مستقل! با مدعيان اشغال بخشي از خاك ايران چه نسبتي دارد؟
چه كسي پشت صحنه جنگ رسانه اي اروپا
عليه ايران است؟
يك تحليلگر سياسي گفته است، اقدام اخير اتحاديه اروپا در اعمال تحريم عليه شبكه انگليسي زبان پرس تي وي اساساً توسط انگلستان سازماندهي شده است.
كريستوفر واكر، تحليلگر سياسي ساكن لندن در گفت و گو با شبكه پرس تي وي بيان كرد: من فكر مي كنم اتحاديه اروپا فقط به فشار دولتي به ويژه از سوي انگليس واكنش نشان مي دهد كه همان طور كه مي دانيد جنگي را عليه رسانه هاي ايراني آغاز كرده است.
اين تحليلگر سياسي افزود: من به شدت شك دارم كه همه 27 كشور (عضو اتحاديه اروپا) پشت اين (جنگ) قرار داشته باشند.
واكر اين اظهارات را درباره اقدام روز سه شنبه (22 اسفند) اتحاديه اروپا بيان كرد كه طي آن محمد سرافراز، مدير و حميدرضا عمادي، مدير اتاق خبر شبكه پرس تي وي را به اتهام نقش داشتن در مصاحبه 10 ثانيه اي با مازيار بهاري (جاسوس انگليس در فتنه سال 88) در فهرست سياه قرار داد كه در سال 2009 و در پي حوادث پس از انتخابات در ايران براي نشريه آمريكايي نيوزويك در تهران كار مي كرد.
اين در حالي است كه مقامات شوراي اتحاديه اروپا نيز از محدوديت هاي اعمال شده اخير عليه مديران ارشد پرس تي وي، كاملاً بي اطلاع هستند.
پربن آمان، معاون سخنگوي رئيس شوراي اروپا روز سه شنبه در گفت و گويي تلفني خاطر نشان كرد، وي در موقعيتي نيست كه بتواند در اين خصوص صحبت كند.
 


ساينس مانيتور: 2013، سال مواجهه نظامي با ايران نيست

يك روزنامه آمريكايي با اذعان به اختلاف نظر ميان مقامات واشنگتن و تل آويو بر سر ايران نوشت: سال 2013 سال ديپلماسي در قبال برنامه هسته اي ايران است.
روزنامه كريستين ساينس مانيتور در گزارشي به نوشته «هوارد لافرانچي» در اين باره نوشت: صحبت هاي باراك اوباما خطاب به تلويزيون اسرائيل مبني بر اينكه ايران هنوز بيش از يك سال با قابليت توليد سلاح هسته اي فاصله دارد، نشان دهنده آن است كه يك سال آينده سال ديپلماسي خواهد بود، نه مواجهه نظامي.
سخنان روز پنج شنبه اوباما كه يك هفته پيش از عزيمت وي به سرزمين هاي اشغالي گفته شد دو نوع زمان بندي را درخصوص احتمال حمله نظامي به تاسيسات هسته اي ايران از هم مجزا كرد، كه البته همين زمان بندي است كه بين كاخ سفيد و بنيامين نتانياهو جدايي ايجاد مي كند.
اوباما روز پنج شنبه ادعا كرد كه ايران بيش از يك سال با سلاح هسته اي فاصله دارد و در عين حال، همچون گذشته اظهار داشت كه همه گزينه ها روي ميز است.
به نوشته اين تحليلگر آمريكايي، اوباما با سخنان اخير خود خواسته است كه دو مخاطب را قانع كند، اول، نتانياهو و ديگر مقامات تندروي اسرائيل و دوم افكار عمومي اسرائيلي ها، پيام او هم اين بوده است كه قصد دارد در سال 2013 از طريق فشار تحريم ها و تلاش هاي ديپلماتيك، مسئله هسته اي ايران را از طريق صلح آميز حل كند.
«آرون ديويد ميلر»، كارشناس مسائل خاورميانه نيز در اين باره مي گويد: سال 2013 قرار نيست سال مواجهه نظامي با ايران باشد. اوباما در اين سفر به نتانياهو خواهد گفت كه به زمان و فضاي عمل براي حل مسئله هسته اي ايران نياز دارد.
براساس اين گزارش جمع بندي اوباما مبني بر اينكه ديپلماسي فرصت بيشتري دارد بازتابي از ارزيابي جامعه اطلاعاتي آمريكاست كه مي گويد كه علي رغم انبار اورانيوم 20 درصد غني شده، ايران تصميمي براي توليد سلاح هسته اي نگرفته است.
 


مبارز برجسته بحريني: ادعاي اتحاديه عرب درباره دخالت ايران در بحرين كذب است

نماينده سابق بحرين و عضو برجسته جمعيت وفاق، ادعاي اتحاديه عرب مبني بر دخالت ايران در امور بحرين را تكذيب كرد.
جلال فيروز در گفت وگو با شبكه العالم در واكنش به بيانيه پاياني نشست وزراي خارجه اتحاديه عرب و اقدام آنها در محكوم كردن آنچه «حمايت لجستيكي ايران از تحركات ملت بحرين» خواندند، گفت: گزارش كميته پادشاهي حقيقت ياب بحرين به رياست شريف بسيوني، هرگونه دخالت خارجي در بحرين را تكذيب كرده و اعتراضات را مسئله اي داخلي خوانده است.
عضو باز جمعيت وفاق ملي اسلامي بحرين تأكيد كرد: دولت بحرين نتوانسته به غير از اعترافاتي كه به زور و تحت شكنجه از بازداشت شدگان گرفته شده است، حتي يك دليل براي اثبات دخالت ايران در بحرين بياورد و گزارش كميته بسيوني هم براين مسئله تأكيد دارد.
فيروز اظهار داشت: اعتراضات مردمي در بحرين مسئله اي داخلي و ملي است و اهل سنت، شيعيان، راست گرايان و چپ گرايان، همگي در آن مشاركت دارند.
وي همچنين طائفه اي بودن خواسته هاي ملت بحرين را تكذيب كرد و گفت: برقراري دموكراسي خواسته همه ملت است و اين شعار مخالفان است. همان طور كه حق ملتهاي عربي است كه خواهان سرنگوني رژيم هاي استبدادي باشند، ملت بحرين نيز چنين حقي دارد، البته با توجه به اينكه ملت بحرين خواهان انجام اصلاحات است.
نماينده سابق بحريني با اشاره به برگزاري سي امين نشست وزراي كشور عضو اتحاديه عرب در رياض تأكيد كرد: هر وقت وزراي اتحاديه عرب گردهم آيند، پس از آن مصيبتي بر مردم و ملت عرب در كشورهاي عربي نازل مي شود؛ از جمله اينكه وزارت كشور بحرين مجموعه اي از اتهامات را به مردم بحرين وارد مي كند.
وي افزود: جمعيت وفاق در سال 2007 ميلادي تلاش كرد تا تعريفي از تروريسم ارائه دهد و قانون مبارزه با تروريسم را تعديل كند ولي وزارت كشور با همراهي دولت به مانع تراشي در مقابل اين اقدام مبادرت كردند.
فيروز تصريح كرد: نتايج نشست اخير وزراي اتحاديه عرب در رياض، ايجاد خفقان و اقدام براي محدود كردن آزادي بيان و انديشه ملتها است. بيانيه پاياني اين نشست بر مقابله با آنچه كه افكار انحرافي ناميده شد، تأكيد كرد و مقصود از آن افكاري است كه از سياست هاي حاكمان به دور باشد و خطري براي امنيت رژيم ها و نه ملتها باشد.
 


نماينده ولي فقيه در سازمان حج و زيارت : هزينه سفر به عتبات كاهش پيدا مي كند

نماينده ولي فقيه در سازمان حج و زيارت افزايش قيمت ارز را دليل افزايش هزينه عتبات دانست و گفت: در تلاش هستيم در كاهش هزينه اين سفر موفق شويم زيرا اين كار براي ما اهميت دارد.
حجت الاسلام سيد علي قاضي عسگر در گفت وگو با فارس درباره وضيعت زائران و اعزام آنها به عتبات عاليات اظهار داشت: در تلاش هايي كه صورت گرفت بدهكاري ها رو به كاهش است و تلاش هايي صورت مي گيرد كه نقايص نيز بر طرف شود.
سرپرست حجاج ايراني با اشاره به اينكه كشور عراق و عتبات عاليات براي ما مهم است گفت: ما به افزايش سهميه و سقف زائران توجه داريم و همانطور كه مي دانيد در عراق سهميه اي نداريم و هر مقدار كه بتوانيم سهميه را افزايش دهيم به نفع ما است.
قاضي عسگر ادامه داد: در طول سال بنا داريم اين ظرفيت هرچه مي تواند افزايش پيدا كند، مخصوصاً مناسبت هايي مانند اربعين و روز عرفه كه مردم بيشتري مشتاق رفتن به عتبات هستند.
وي تصريح كرد: چون اكثر زائراني كه به عراق و عتبات عاليات سفر مي كنند قشر متوسط و ضعيف جامعه را تشكيل مي دهند به دنبال آن هستيم كه قيمت هاي سفر به عتبات كاهش پيدا كند.
قاضي عسگر در ادامه با بيان اينكه سفر زائران به عتبات به شكل هاي گوناگون انجام مي شود اظهار داشت: به عنوان مثال بعضي ها دوست دارند به دليل مشكلات 2 روز سفر كنند و بعضي ديگر دوست دارند يك ماه در عتبات باشند و همچنين بعضي ها مي خواهند به صورت هيئتي به عتبات عاليات سفر كنند.
به گفته وي، همه اين مسائل را در برنامه ريزي ها لحاظ مي كنيم كه اميدواريم در آينده با اين برنامه ريزي ها اين ظرفيت ايجاد شود تا ميليون ها نفر از مردم به عتبات سفر كنند.
نماينده ولي فقيه در سازمان حج و زيارت درباره شهادت زائران در عتبات توسط انفجارهاي تروريستي گفت: بنده چند سال قبل نامه اي به مقام معظم رهبري نوشتم و ايشان پذيرفتند كساني كه در سفر به عراق بر اثر انفجارها و ترورها به شهادت مي رسند مانند شهداي جبهه هاي ما هستند و مي توانند از امتياز مربوط به شهدا بهره بگيرند.
 


نرخ حمل مسافر و خودرو از بنادر جنوبي به كيش اعلام شد

دبير ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي سال 92 كيش نرخ بليت مسافري و هزينه حمل خودرو از بنادر لنگه، چارك و آفتاب به اين جزيره گردشگري را اعلام كرد.
«ناصر قاسمي نيا» گفت: هزينه رفت و برگشت هر خودرو بدون راننده و سرنشين در مسير بندر لنگه به كيش يك ميليون و 650 هزار ريال و نرخ بليت رفت و برگشت براي هر مسافر 670 هزار ريال است.
وي ادامه داد: همچنين هزينه حمل هر دستگاه خودرو با راننده در مسير بندر چارك به كيش و بالعكس يك ميليون و 200 هزار ريال و نرخ بليت هر مسافر به صورت رفت و برگشت و با شناور لندينگ كرافت 220 هزار ريال مي باشد. قاسمي نيا در گفت و گو با ايرنا افزود: در مسير بندر آفتاب به كيش نيز هزينه حمل هر خودرو با راننده به صورت رفت و برگشت يك ميليون و 100 هزار ريال و هزينه هر مسافر با شناور لندينگ كرافت 220 هزار ريال در نظر گرفته شده است.
معاون گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش گفت: هزينه هر مسافر توسط اتوبوس هاي دريايي پيشرفته در مسير رفت و برگشت بندر لنگه كيش 670 هزار ريال، بندر چارك 440 هزار ريال و بندر آفتاب 410 هزار ريال است. وي تاكيد كرد: براي كودكان زير دو سال در مسيرهاي اعلام شده بليت صادر مي شود ولي وجهي دريافت نمي شود و فقط از افراد بالاي دو سال وجه كامل دريافت مي شود.
پيش بيني مي شود بيش از 16 هزار خودرو و 300 هزار گردشگر در تعطيلات نوروزي سال 92 وارد اين جزيره شوند.
 


دانشجوي هرمزگاني 7 اختراع خود را به ثبت رساند

معاون تحقيقات و فن آوري دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان از ثبت هفت مورد اختراع توسط يك دانشجوي مخترع اين دانشگاه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ايرنا از بندرعباس، دكتر «عبدالعظيم نجاتي زاده» شنبه با اعلام اين خبر اظهار داشت: «محمد نادري زاده» دانشجوي كارشناسي ناپيوسته تكنسين اتاق عمل دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان است كه موفق به ثبت اين تعداد اختراع شده است.
وي بابيان اينكه امتياز اين اختراعات به طور كامل متعلق به دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان است، افزود: دستگاه تورنيكت ديجيتال هوشمند با قابليت جابه جايي برانكارد با قابليت حمل ونقل بيمار و قابليت عبور اشعه، سكوي انتقال بيمار در اتاق عمل با استفاده از غلتك از جمله اختراعات دانشجوي مخترع است.
نجاتي زاده اختراع نگهدارنده ابزار اكسپوژر ارتوپدي، چراغ سقفي با نور ال اي دي و دوربين با قابليت چرخش و زوم كردن، رباط كشش دهنده پاي بيمار حين عمل جراحي و ترالي تمام اتوماتيك جهت استفاده در بخش هاي بستري را از جمله ديگر اختراعات نادري زاده عنوان كرد و گفت: اين اختراعات هم اكنون در حال طراحي صنعتي و گذراندن مراحل تجاري سازي است.
معاون تحقيقات و فن آوري دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان خاطرنشان كرد: ثبت اختراع به عنوان شاخص كمي و كيفي در ارزيابي دانشگاه ها مطرح است.
نجاتي زاده گفت: براساس برنامه استراتژيك بلندمدت و كوتاه مدت در اين دانشگاه مقرر بوده سالانه سه مورد اختراع به ثبت برسد كه هم اكنون رشد بيش از 200 درصدي داشته است.


مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي خبر داد

اسكان زائران در 23 بقعه خراسان رضوي

مشهد- خبرنگار كيهان:
مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي از امكان اسكان زائران و مسافران نوروزي در 23 بقعه و امامزاده خراسان رضوي خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين حجت گنابادي نژاد در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اين كه طرح ملي آرامش بهاري امسال در 154 بقعه و امامزاده استان اجرا مي شود، گفت: در ايام نوروز 91 در طول اجراي طرح آرامش بهاري قريب 4 ميليون زائر به امامزادگان و بقاع متبركه خراسان رضوي مراجعت داشتند.
وي تصريح كرد: سازماندهي حسينيه ها و زائرسراهاي سطح مشهد در ايام نوروز امسال به طور ويژه در دستور كار سازمان اوقاف استان قرار گرفته و در همين راستا 17 حسينيه و زائرسراي مشهد با ظرفيت پذيرش 70هزار نفر در صورت نامساعد بودن شرايط جوي و يا شرايط خاص، خدمات رساني به زائرين فاقد اسكان را برعهده خواهند داشت.
 


حجت الاسلام والمسلمين پناهيان:

شهيد شاطري هيچگاه به فيش حقوقي خود نگاه نكرد

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينكه شاطري هيچگاه به فيش حقوقي خود نگاه نكرد، گفت: گرمي تلاوت قرآن و لبخند هميشگي از ويژگي هاي اين شهيد بزرگوار بود.
به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان، حجت الاسلام والمسلمين عليرضا پناهيان جمعه شب در چهلمين روز درگذشت سردار شهيد حاج حسن شاطري كه با حضور استاندار، فرماندار، فرمانده سپاه استان سمنان، سفير ايران در بيروت و جمعي از لبناني ها و ديگر مسئولان استاني در گلزار شهداي سمنان برگزار شد، اظهار داشت: گرمي تلاوتهاي شهيد شاطري را از چند متري هم مي توانستيم احساس كنيم و صبحها با صداي قرآن شهيد شاطري بيدار مي شديم.
وي تصريح كرد: صفاي باطني كه شهيد شاطري داشت، واقعا عجيب بود؛ ما بايد كساني را پيدا كنيم كه در زندگي امروز مجاهدانه مي زيند و شهيد زنده هستند؛ اينها بايد در زندگي همه انسانها الگو باشند.
استاد حوزه و دانشگاه تهران گفت: اگر به اسوه هاي دوران دفاع مقدس بپردازيم، خيلي از جوانان نمي توانند آنها را درك كنند، اما شهيد شاطري اين شرايط را در زمان هاي مختلف احساس كرد و يك عنصر انقلابي بود.
استاد حوزه و دانشگاه تهران بيان داشت: كسي كه در يك بعد برجسته باشد، جنبه الگويي و برجستگي ندارد.
پناهيان ادامه داد: اولويت توصيفات شهيد شاطري اين گونه بود كه هميشه لبخند بر لبانش بود و اهل ذكر و مناجات بود.
وي عنوان كرد: بعضي ها در كسوت مديران ميداني، اسوه هستند؛ اما در كسوت سربازي اسوه بودن به وفور يافت مي شود و خيلي ها اين فرصت ها را مغتنم مي شمارند.
استاد حوزه و دانشگاه تهران با اشاره به اينكه در شهر سمنان پلي را به نام شهيد بزرگوار شاطري اختصاص داده اند، گفت: اين شهيد پلي بين شرق و غرب زده بود.
وي متذكر شد: روزي مجاهدت هاي شهيد شاطري را معلمان مورد تدريس قرار خواهند داد: اين شهيد بزرگوار خيلي اهل روزه و عزاداري براي اباعبدالله حسين(ع) بود.
پناهيان گفت: شهيد شاطري يار و ياور مردم لبنان بود و هدف صهيونيست ها از به شهادت رساندن وي، كوتاه كردن دست مردم لبنان از خدمات چنين انسان هاي شريف و خدمتگزاري است.
استاد حوزه و دانشگاه تهران تصريح كرد: شهيد شاطري پس از پايان جنگ نيز در بسترهاي مختلف خدمت رساني حضوري فعال داشت كه از جمله آن خدمات ارزنده مي توان به حضور و تلاش در بازسازي افغانستان، لبنان و بيروت اشاره كرد.
پناهيان افزود: راه شهيد شاطري در كمك به مردم مظلوم لبنان قطعا با جديت و نشاط بيشتري ادامه خواهد يافت و دشمنان انقلاب و مقاومت اسلامي در دستيابي به اهداف شوم خود همچنان ناكام خواهند ماند.
استاد حوزه و دانشگاه تهران گفت: هر وقت حقوق شهيد شاطري را به حسابش مي ريختند و مي گفتم حاج حسن حقوق ها را به حساب ريخته اند، مي پرسيد كسي از بچه هاي اينجا حقوق نمي خواهد، اگر كسي پول احتياج دارد، حالا پول در حساب ما هست.
پناهيان ادامه داد: يك بار به ايشان گفتم شما فيش حقوقيت را نگاه مي كني، امتيازاتي را كه از دوران دفاع مقدس تا حالا داري و ماموريت هاي خارج از كشور را به تو داده اند يا نه؟ مي گفت «نه، تا حالا نگاه نكرده ام، براي چه نگاه كنم؟ من كسي هستم كه بروم بگويم آقا اين قسمت از حقوقم را واريز نكرديد، واريز كنيد».
پناهيان گفت: شهيد شاطري تا آخر عمرش حتي فيش حقوقي خودش را هم مطالعه نكرد كه ببيند آيا حقوقش را دقيق واريز مي كنند يا نه.
سردار شاطري يكي از يادگاران هشت سال دفاع مقدس بود كه در طول سال هاي جنگ تحميلي با تمام وجود در حوزه هاي مهندسي جنگ فعاليت داشت.
ايشان همچنين به عنوان يك سرباز ولايتمدار و گوش به فرمان امام و رهبر، در سال هاي اخير نيز به بازسازي مناطق آسيب ديده لبنان در جنگ 33 روزه با رژيم صهيونيستي مشغول شد كه اين امر منشا بسياري از خيرات و بركات براي مردم مظلوم لبنان بود.
اين سردار رشيد اسلام در مسير دمشق به بيروت به منظور انجام كارهاي ستاد بازسازي، به دست حاميان و مزدوران رژيم صهيونيستي به شهادت رسيد.
اين شهادت مزدي بود كه سردار شاطري بعد از عمري مجاهدت و ممارست در راه خدا و احياي ارزش هاي اسلامي و نيز خدمت به مردم مظلوم و مستضعف لبنان از خداوند تبارك و تعالي گرفت و اميدواريم شفاعت ايشان در روز قيامت نصيب حال ما نيز شود.
 


با بيش از 60 برنامه انزلي به استقبال مسافران نوروزي رفت

رشت - خبرنگار كيهان:
منطقه آزاد انزلي با بيش از 60 برنامه به استقبال گردشگران نوروزي مي رود.
مديرعامل منطقه آزاد انزلي با اعلام اين خبر اظهار داشت: اجراي سفره هاي هفت سين، برپايي برنامه هاي فرهنگي - هنري برگزاري جشنواره هاي آئيني - سنتي ويژه گيلان، اجراي موسيقي سنتي گيلان، هفت سين بزرگ گيلاني، معرفي گياهان داروئي و غذاهاي محلي استان، برپايي نمايشگاه سوغات و صنايع دستي و معرفي لباس هاي محلي استان از جمله برنامه هاي فرهنگي است كه در ايام نوروز ارائه مي شود.
رحيمي ارائه خدمات رايگان اينترنت بي سيم و برگزاري جشنواره هاي مجسمه هاي شني و بادبادك ها را از جمله خدمات ويژه سازمان منطقه آزاد انزلي عنوان كرد و افزود: افزايش فضاي پاركينگ محدوده فاز تجارت منطقه آزاد انزلي، نوسازي و بازسازي آلاچيق ها، سرويس هاي بهداشتي و مبلمان شهري محدوده اين منطقه بخشي از اقدامات انجام شده است.
 


تشكيل بانك اطلاعات پيشنهادات مسافران نوروزي در لرستان

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
بانك اطلاعات جامع پيشنهادات و نظرات مسافران نوروزي در مورد كم و كيف استقبال و اسكان آنان در لرستان تشكيل شد.
استاندار لرستان در كارگروه تسهيلات نوروزي استان افزود: به منظور رفع كمبودها و نقاط ضعف عملكرد اسكان مسافران نوروزي و تحقق خواسته هاي آنان در طول سفر به لرستان بانك اطلاعات جامع نظرات و پيشنهادات آنان تشكيل شد.
دكتر حبيب الله دهمرده با بيان اين مطلب كه مردم لرستان با پيشينه كهن فرهنگي و تمدن به مهمان نوازي شهره اند، خاطرنشان ساخت: معرفي اين ويژگي ها به مردم با شعار نمي شود بلكه وظيفه ما مديران به عنوان خدمتگزاران مردم اين است كه در عمل مهمان نوازي مردم را به نحو احسن به مهمانان نوروزي ارائه نماييم تا از آن بهره ببرند و تفاوت اين خطه با ساير استان ها برايشان آشكار شود.
استاندار لرستان با بيان اين مطلب كه همه مديران بايد براي تامين رفاه حال مسافران نوروزي، تمام توان خود را به كار بگيرند، افزود: با توزيع فرم هاي نظرسنجي بين مسافران نوروزي، عملكرد مديران در ستاد تسهيلات نوروزي بر اين اساس ارزيابي خواهد شد.
دكتر دهمرده گفت: اختصاص بهترين فضاها به مسافران نوروزي از جمله اقامت رايگان مسافران نوروزي در چادرهاي شهرداري، تامين امكانات بهداشتي، رفاهي، تامين امنيت و آرامش مسافران، برقراري سرويس هاي منظم رفت و برگشت رايگان و يا با حداقل كرايه بين شهرها و تفرجگاه ها نظير آبشارهاي بيشه و نوژيان از وظايف مديران استان است.
استاندار، اختصاص فضاهاي بهتر به مسافران و تعيين قبله، مهر، تسبيح، كتاب دعا، قرآن و حتي الامكان فلاسك چاي و... وسايل گرم كننده براي سرماي احتمالي را مورد تاكيد قرار داد.
دكتر دهمرده گفت: ما به عنوان نماينده مردم بايد تلاش كنيم با تامين امكانات موردنياز مسافران فرهنگ مهمان نوازي لرستان را در عمل ارائه كنيم.
استاندار لرستان از نصيري شهردار خرم آباد بخاطر برپايي 275 تخته چادر در پارك هاي مركز استان و واگذاري رايگان آنها به مسافران نوروزي و دبيرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر و حجت الله فراشي جانشين دبير اين ستاد، بخاطر اهتمام جدي در جمع آوري معتادان و گدايان و انتقال آنان به مراكز بازپروري قدرداني كرد.
 


سرلشكر صفوي : نظامي استوار مي ماند كه برحق باشد

مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا گفت: در دنياي امروز نظام هاي ايدئولوژيك با يكديگر در حال جنگ هستند، ولي نظامي استوار خواهد ماند كه برحق باشد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، سرلشكر سيديحيي رحيم صفوي در مراسم يادواره شهيد اسماعيل صادقي از فرماندهان سپاه علي بن ابي طالب(ع) و شهداي خيابان هاي فاطمي و شهداي قم كه در مسجد اميرالمومنين(ع) برگزار شد اظهار كرد: عظمت شهر مقدس قم و فداكاري و رشادت هاي فرزندان شجاع اين شهر در دوران انقلاب اسلامي و پس از آن در دوران هشت سال جنگ تحميلي و در دفاع از خاك ميهن در مقابل متجاوزان بر هيچ كسي پوشيده نيست.
وي با اشاره به اينكه شهر مقدس قم در جنگ تحميلي شش هزار شهيد تقديم انقلاب كرده است ابراز داشت: از اين شش هزار شهيد سرافراز، 200 تن متعلق به اين منطقه از قم هستند كه مي توانند به عنوان گنجينه هايي پايان ناپذير، الگوبخش، تحول بخش و الهام بخش براي نسل جوان باشند و وظيفه ما اين است كه هدف، راه، اخلاق، رفتار، عملكرد، رشادت ها و شجاعت هاي اين مردان الهي را در جامعه مطرح كنيم.
صفوي با بيان اينكه نظام جمهوري اسلامي ايران نظامي ايدئولوژيك است كه در داخل و خارج دشمناني دارد اظهار داشت: آمريكا و رژيم غاصب صهيونيستي نيز نظامي ايدئولوژيك دارند، در واقع در دنياي امروز نظام هاي ايدئولوژيك با يكديگر در حال جنگ هستند، ولي نظامي استوار خواهد ماند كه برحق باشد.
وي ادامه داد: خداوند نسلي را براي اين كشور خلق كرد كه انقلاب را به پيروزي رساندند و در جنگ نيز حماسه ساز شدند، اين نسل، نسلي عجيب و خدايي بود و اميدواريم نسل هاي آينده نيز راه آنان را ادامه دهند.
مشاور عالي فرمانده كل قوا افزود: شهيد صادقي از نظر فكري، فردي انقلابي بود كه تفكراتش را بر مبناي اسلام ناب محمدي پايه ريزي كرده بود، از نظر نظامي نيز جزو نوابغ بود و بسيار خوب عمليات را طراحي و هدايت مي كرد. تفكر نظامي شهيد صادقي و ديگر فرماندهان سپاه علي بن ابي طالب(ع) بسيار بالاتر از نيروهاي عراقي بود و از نظر اخلاق و رفتار، مديريت، تواضع و عملكرد همگي نابغه بودند و در طول انقلاب و جنگ تحميلي خود را وقف كشور كردند.
 


كار ساخت دومين مركز همانندسازي كشور در اصفهان آغاز شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
كار ساخت دومين مركز همانندسازي كشور در اصفهان آغاز شد.
اين مركز به منظور بازيابي بافت هاي انساني جهت مصارف پزشكي توسط يك گروه متخصص پزشكي اصفهان، با سرمايه گذاري خيران و بخش دولتي در اصفهان احداث مي شود.
مدير اين مركز با بيان اينكه مركز همانند سازي اصفهان با هدف توليد بيوايمپلنت هاي آلوگرافت قلبي، عروقي، استخواني، تاندون، ليگامان و پوستي توسط 51 شخصيت علمي راه اندازي مي شود، گفت: اين مركز در زميني به مساحت 10 هزار متر مربع احداث و با سرمايه گذاري 20 ميليارد تومان طي دو سال آينده تكميل و تجهيز مي شود.
«احمدتقي عشقي» با اعلام اينكه مبلغ 5 ميليارد تومان اين سرمايه گذاري توسط خيران و مابقي توسط دولت تامين مي شود، افزود: با راه اندازي اين مركز وابستگي كشور از واردات پيوندهاي عضو به ويژه استخواني مورد نياز بيماران از خارج قطع خواهد شد و ايران در زمره صادركنندگان اين محصول نيز قرار خواهد كرد. وي با اشاره به اينكه دولت قصد دارد 7 مركز دانش بنيان همانند سازي در كشور تاسيس و راه اندازي كند تاكيد كرد: مركز دانش بنيان همانندسازي پوياي اصفهان علاوه بر محصولات فوق در همانند سازي پوست براي نخستين بار در كشور اقدام مي كند كه بسيار ضروري است.
عشقي با اعلام اينكه در حال حاضر كشور براي واردات يك گرم استخوان معادل يك گرم طلا ارز مي پردازد يادآور شد با راه اندازي اين مركز در كشور تا 53 عضو انسان همانندسازي مي شود.
مدير مركز دانش بنيان همانند سازي پويا در اصفهان خاطرنشان كرد: در نخستين مركز ايران در جزيره كيش فقط 20 درصد نياز كشور توليد مي شود.
وي همچنين اعلام كرد: با راه اندازي مركز اصفهان براي 200 نفر به طور مستقيم و براي 300 نفر غيرمستقيم شغل ايجاد مي شود.
 


مشاور عالي سازمان سنجش: ظرفيت پذيرش دانشگاه بيشتر از داوطلبان است

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور از سير نزولي متقاضيان ورود به دانشگاه در ايران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از آمل، «حسين توكلي» ظهر جمعه در هفتمين همايش تجليل از برترين هاي كنكور سراسري و نخبگان دانش آموزي و دانشجويي اين شهرستان با تاكيد بر اينكه بيشترين داوطلبان كنكور سراسري پس از انقلاب فرهنگي از سال 81 به بعد بوده است، بيان كرد: در اين سال يك ميليون و 450 هزار داوطلب در گروه هاي آموزشي شركت داشتند.
وي با اعلام اينكه اين ميزان اوج داوطلبان كنكور در كشور بود، تصريح داشت: از آن سال به بعد تعداد داوطلبان و متقاضيان ورود به دانشگاه كاهش يافته است.
توكلي با تاكيد بر اينكه در حال حاضر روند متقاضيان ورود به دانشگاه در حال كاهش است، گفت: با افزايش تعداد دانشگاه ها و ايجاد ظرفيت هاي جديد كاهش داوطلبين نيز مشاهده مي شود.
وي با اشاره به اينكه در ايران ظرفيت پذيرش دانشجو از تعداد داوطلبان فراتر رفته است، افزود: امروز هر فردي اراده كند و بخواهد كه وارد نظام آموزش عالي شود مي تواند اما اينكه در چه رشته و محلي اين امر صورت گيرد بحثي متفاوت است.
مشاور عالي سازمان سنجش با بيان اينكه پس از انقلاب 51 كنكور سراسري در ايران برگزار شده است، افزود: پس از انقلاب فرهنگي شرايطي فراهم شد تا پذيرش دانشجو با امكانات و عدالت بيشتري صورت گيرد.
وي با تاكيد بر اينكه منطقه بندي براي پذيرش دانشجويان در ايجاد عدالت در پذيرش دانشجو موثر بوده است، اظهار داشت: امروز افتخار مي كنيم كه در هر شهري از كشور دانشجويان دكترا تربيت مي شوند و اين در توسعه عدالت در نظام آموزشي مفيد بوده است.
در پايان اين مراسم از نخبگان دانش آموزي شهرستان آمل تجليل به عمل آمد.
 


نخستين پايگاه پاراموتور خيرساز افتتاح شد

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
نخستين پايگاه پاراموتور امداد و نجات خيرساز جمعيت هلال احمر كشور در محل جمعيت هلال احمر گنبدكاووس راه اندازي شد.
پايگاه پاراموتور امداد و نجات هلال احمر گنبدكاووس با هزينه اي بالغ بر 250 ميليون ريال اهدايي توسط فرد خيري به نام آنه محمد آق پور افتتاح شد. اصغر نودهي رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان گنبدكاووس با اشاره به برخي مزاياي اين پايگاه، گفت: جست و جو و نجات و نيز امدادرساني به افراد سانحه ديده در مناطقي كه امكان حضور بالگرد نباشد، از مزاياي اين وسيله است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10