(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 27 اسفند 1391 - شماره 20456

حديث دشت عشق
شكست مهرام در فينال ليگ برتر بسكتبال
جام قهرماني به پتروشيمي رسيد تيم هاي دوم و سوم روي سكو نرفتند
اخبار كوتاه از فوتبال
تلاش براي جلب رضايت رؤساي بركنار شده
محمد بنا سرانجام از دلايل كناره گيري اش گفت
 10 بار از خادم حمايت كردم ، اما يك بار از من حمايت نكرد
گره انتهاي جدول در هفته سي ام باز مي شود؟
روز سرنوشت ساز قعرنشينان
بدهي 400 ميليوني فدراسيون تكواندو
پيشكسوت وزنه برداري كشورمان درگذشت
استعفاي ديگر در فدراسيون هندبال


حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «داود چهاردوري»شهيد تير نفاق
پاسدار رشيد اسلام «داود چهاردوري»، سال 1338 در شهرستان شهريار در خانواده اي مذهبي ديده به جهان گشود. به دليل مشكلات خانوادگي موفق به ادامه تحصيل نشد و براي تأمين مخارج زندگي مشغول به كار شد. در سال 1356 همزمان با شروع انقلاب اسلامي، در صف مقدم مبارزه با ظلم و فساد خاندان پهلوي قرار گرفت و همواره به ارشاد اهالي روستا مي پرداخت. علاقه خاصي به رهبر انقلاب داشت و فعالانه در تظاهرات شركت مي كرد. سال 58 وارد كميته انقلاب اسلامي شد و در كشف و انهدام چندين خانه تيمي از منافقين كوشش فراواني نمود. سرانجام در تاريخ 1/9/1360 در خيابان ستارخان، مقابل برق آلستوم تهران توسط منافقين كوردل به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
امور ايثارگران نيروي انتظامي


شكست مهرام در فينال ليگ برتر بسكتبال

جام قهرماني به پتروشيمي رسيد تيم هاي دوم و سوم روي سكو نرفتند

سرويس ورزشي-
تيم بسكتبال پتروشيمي بندر امام با پيروزي برابر مهرام به عنوان قهرماني رقابتهاي ليگ برتر بسكتبال باشگاه هاي كشور دست يافت.
پنجمين بازي تيم هاي مهرام و پتروشيمي بندر امام در فينال ليگ برتر بسكتبال عصر امروز شنبه برگزار شد كه طي آن تيم پتروشيمي با نتيجه 88 بر 74 مقابل مهرام به پيروزي دست يافت تا در مجموع با كسب 3 پيروزي از 5 مسابقه ديدار نهايي، عنوان قهرماني اين رقابتها را به خود اختصاص دهد. در اين رقابت كه در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي انجام شد، تيم پتروشيمي در كوآرتر نخست با نتيجه 22 بر 19 پيروز شد و كوآرتر دوم را هم با نتيجه 19 بر 13 به سود خود به پايان رساند تا با برد 41 بر 32 نيمه نخست را به سود خود خاتمه دهد. در كوآرتر سوم باز هم پتروشيمي با نتيجه 26 بر 14 مقابل مهرام به برتري دست يافت اما مهرام در كوآرتر چهارم و پاياني با نتيجه 28 بر 21 پيروز شد، نتيجه اي كه نتوانست اين تيم را از شكست برابر پتروشيمي نجات دهد. پتروشيمي كه در دو بازي نخست فينال برابر مهرام به پيروزي دست يافته بود، با اين پيروزي تعداد بردهاي خود در مسابقه نهايي ليگ برتر بسكتبال را به 3 برد رساند و در مجموع توانست به عنوان قهرماني اين مسابقات دست يابد. تيم بسكتبال مهرام در 5 دوره گذشته مسابقات ليگ برتر بسكتبال باشگاه هاي كشور به عنوان قهرماني دست يافته بود كه با قهرماني پتروشيمي در رقابتهاي فصل جاري، نوار قهرماني هاي متوالي مهرام پاره شد.
غيبت تيم هاي دوم و سوم
پس از پايان فينال پنجم ليگ برتر بسكتبال مراسم اعطاي جوايز به سرعت آغاز شد. فدراسيون بسكتبال نسبت به سال هاي گذشته برنامه ريزي بهتري براي مراسم اهداي جوايز داشت.دو تيم پس از پايان مسابقه به رختكن رفته بودند كه پس از درخواست مسئولان برگزاري، براي اهداي جوايز دوباره وارد سالن شدند و پتروشيمي تيم نخست بود كه در در پشت سكوها قرار گرفت و عكس يادگاري گرفت. مهرامي ها در اين مراسم به روي سكو حاضر نشدند و تنها مدير فني و چند تن از بازيكنان آنها كه از جوانان اين تيم بودند جوايز خود را از رييس هيات بسكتبال خوزستان دريافت كردند. جالب اينكه علي رغم دعوت فدراسيون، هيچ يك از اعضاي باشگاه فولاد ماهان براي گرفتن مدال هاي برنز خود در سالن حضور نداشتند. شنيده مي شد كه پيش از اين محمدرضا ساكت مديرعامل اين باشگاه اعلام كرده بود كه در مراسم توزيع مدال شركت نخواهد كرد. لازم به يادآوري است تماشاگران حاضر در سالن كه اكثراً مهرامي بودند پس از نايب قهرماني تيم محبوب شان سالن را ترك كردند و باقي مانده آنها به طور ايستاده جشن قهرماني را نظاره گر بودند. جشن قهرماني امسال از نظر كيفي بهتر برگزار شد و بازيكنان پتروشيمي در مراسمي كه با آتش بازي كوچكي همراه بود، به شادي پرداختند.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

تصميمات مهم در جلسه هيات رئيسه فدراسيون
نشست هيات رئيسه فدراسيون فوتبال صبح امروز با حضور كليه اعضا در دفتر رئيس فدراسيون برگزار شد كه در پايان چند خروجي مهم داشت. ابتدا اينكه اعضا تصميم گرفتند ليگ فصل آينده 16 تيمي باشد . و موضوع دوم هم اين بود كه شهاب الدين عزيزي خادم با حفظ سمت به عنوان رييس كميته تيم هاي ملي منصوب شد.
حقيقي اردوي تيم ملي را از دست داد
رضا حقيقي در آستانه اردوي تيم ملي، حضور در تمرينات اين تيم را از دست داد. بازيكن تيم پرسپوليس در بازي برابر مس از ناحيه زانو دچار آسيب ديدگي شد و يحيي گل محمدي به ناچار مجبور به تعويض او شد.آزمايش هاي پزشكي از پاي مصدوم اين بازيكن نشان مي دهد آسيب ديدگي حقيقي جدي است.
واكنش مايلي كهن به حكم كميته انضباطي
سرمربي تيم فوتبال گهر دورود به شدت از محروميتش انتقاد دارد.محمد مايلي كهن با ابراز نارضايتي از محروم شدنش، افزود: نمي دانم چرا محروم شده ام و به جاي محروميت بايد تشويق مي شدم. كساني كه هميشه به زمين و زمان اعتراض مي كنند، محروم نمي شوند اما من كه اعتراضي به كسي ندارم بايد محروم شوم.
گل محمدي از دشمنانش در پرسپوليس مي گويد
سرمربي پرسپوليس معتقد است برخي مهدوي كيا را اسطوره مي خوانند تا او را مورد آماج حملات خود قرار دهند. يحيي گل محمدي گفت: قرار نبود موضوع خداحافظي مهدوي كيا رسانه اي شود اما مهدوي كيا طاقت نياورد و اين اتفاق افتاد. وي ادامه داد: من و پرسپوليس كم دشمن نداريم؛ خيلي ها هم از اين فرصت استفاده كردند و در خصوص برخي مسائل اظهار نظر كردند تا خود را نگران آينده مهدي نشان دهند. برخي ها مهدوي كيا را اسطوره نامگذاري كردند تا بهانه اي به دست آورند كه من و پرسپوليس را بكوبند. متاسفانه سوءاستفاده از اين موضوع بسيار شفاف و زلال است. اينها نه نگران آينده مهدي هستند و نه وضعيت او برايشان مهم است. دوست دارند با حاشيه سازي بهترين و بيشترين استفاده ها را داشته باشند تا به پرسپوليس ضربه بخورد. دليلش را هم از خودشان بپرسيد.
اتفاقات عجيب در داماش
امير عابديني جمعه شب از سوي مالك باشگاه داماش گيلان بركنار شد. پس از اين بركناري بود كه مالك داماش هادي طباطبايي را به عنوان سرپرست جديد باشگاه معرفي كرد. جالب اينكه عابديني در واكنش به اين اتفاقات گفت: قويدل مالك باشگاه داماش نيست و نمي تواند حكم بركناري مرا را صادر كند.
درآمد تيم هاي حاضر در ليگ قهرمانان آسيا 5 برابر مي شود
سرپرست سازمان ليگ از افزايش 5 برابري درآمد باشگاه هاي حاضر در ليگ قهرمانان آسيا خبر داد. مهدي تاج گفت: در حال حاضر بنا شده درآمد تيم هاي حاضر در ليگ قهرمانان آسيا از محل تبليغات و پخش تلويزيوني نسبت به سال گذشته 5 برابر شود كه اين پيام خوبي براي فوتبال و باشگاه هاي ما است.
داوران كره اي براي بازي ايران و كويت
اسامي داوران قضاوت كننده ديدار دو تيم ايران و كويت از سري رقابتهاي مقدماني جام ملتهاي آسيا از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام شد. بر اين اساس بازي كويت مقابل ايران كه روز 6 فروردين 92 در كويت برگزار مي شود را لي مينهو از كره جنوبي با كمك هاي هموطنش لي جونگ مي و سئو مو هي قضاوت خواهند كرد.
استقلال حق مكاتبه مستقيم با فدراسيون فوتبال را ندارد
در اقدامي عجيب فدراسيون فوتبال از باشگاه استقلال خواست به طور مستقيم با اين فدراسيون مكاتبه نكند! باشگاه استقلال قصد داشت كه لايحه اعاده دادرسي خود در مورد پرونده اتفاقات بازي با تراكتورسازي را به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال تحويل دهد اما مسئولان فدراسيون با خودداري از دريافت لايحه اعلام كردند كه استقلال حق مكاتبه مستقيم با فدراسيون را ندارد و بايد از طريق سازمان ليگ در اين مورد اقدام شود. ثبت لايحه اعاده دادرسي استقلال بعد از نامه نگاري سازمان ليگ به فدراسيون فوتبال محقق شده است.
پرسپوليس- هامبورگ بازي خداحافظي مهدوي كيا
پس از خداحافظي مهدي مهدوي كيا از فوتبال و حواشي هاي به وجود آمده، مسئولان باشگاه پرسپوليس سعي كردند تا مراسم خداحافظي باشكوهي را براي اين بازيكن در نظر بگيرند. پس از رايزني هاي انجام شده و صحبت هاي مسئولان باشگاه پرسپوليس و صندوق حمايت از قهرمانان مقرر شد مكاتبات لازم با باشگاه هامبورگ آلمان براي اين كار انجام شود. در اين بازي كه قطعاً با توجه به رايزني هاي اوليه و جواب مثبت هامبورگي ها در ايران برگزار خواهد شد، مهدي مهدوي كيا رسماً در ورزشگاه آزادي از فوتبال خداحافظي مي كند.
 


تلاش براي جلب رضايت رؤساي بركنار شده

دبيركل كميته ملي المپيك با اشاره به برگزاري جلسه با روساي فدراسيون هاي بركنار شده گفت: سعي مي كنيم موافقت اين افراد را بگيريم تا به IOC اعلام كنيم كه بركناري آنها براساس قوانين داخلي بوده است.
بهرام افشارزاده در خصوص بازگشت روساي فدراسيون بركنار شده تصريح كرد: قرار است با آنها جلساتي برگزار كنيم و موافقت آنها را بگيريم تا به IOC اعلام كنيم بركناري اين افراد طبق منشور المپيك ايران و قوانين داخلي بوده است. اين مسئله با وزارت ورزش حل شده است. وي در پاسخ به اين سوال كه زمان انتخابات كميته ملي المپيك چه زماني است، گفت: ما قبلا زماني را براي زمان برگزاري مجمع تعيين كرده بوديم، اما IOC دير پاسخ اساسنامه را به ما داد و به همين دليل مجمع لغو شد. ما سعي داريم با تعامل و پيگيري در اسرع وقت يعني اواخر فروردين يا اوايل ارديبهشت انتخابات كميته ملي المپيك برگزار كنيم. تمام هم و غم كميته ملي المپيك و شخص من اين است كه هر چه زودتر انتخابات برگزار شود و از بحران خارج شويم.
 


محمد بنا سرانجام از دلايل كناره گيري اش گفت

 10 بار از خادم حمايت كردم ، اما يك بار از من حمايت نكرد

سرمربي كناررفته تيم ملي كشتي فرنگي ايران بالاخره پس از مدتها بخشي از دلايل كناره گيري خود را فاش كرد.
محمد بنا در گفت و گويي مفصل با ويژه نامه نوروزي مجله كيهان ورزشي حرفهاي تازه اي را بر زبان آورد كه حكايت از دلايل او براي كنار رفتن از تيم ملي كشتي فرنگي داشت. در زير بخشي از صحبت هاي او را مي خوانيد:
¤ ديگر به زندگي در خارج فكر نمي كنم و هرگز براي زندگي ايران را ترك نمي كنم.
¤ شب ها وقتي مي خواهم بخوابم اگر صداي خروپف مادرم را نشنوم خوابم نمي برد.
¤ تمام جايزه المپيك را به دخترم كه در ايران نيست دادم چون قولش را به او داده بودم.
¤ روزي كه به ايران آمدم ديگر كسي مرا نمي شناخت و فكرش را نمي كردم كه در ايران به من كار بدهند.
¤ در اين سالها كه در كشتي كار مي كنم از برخي دروغ ها و نامردي ها خيلي زجر كشيدم اما در ميدان جواب آنها را دادم.
¤ روزي كه حميد سوريان را جاي رنگرز در تركيب تيم ملي گذاشتم خيلي ها فشار آوردند و حتي يك نفر كه حالا نماينده مجلس است عليه من لشكر كشي كرد!
¤ وقتي آقايان در جام جهاني كشتي آزاد اول شدند فكر كردند جام جهاني فوتبال را فتح كرده اند.در نهايت چه شد؟ قدرت كشتي ما را نشان داد؟ گفتند تا حالا نديده بوديم كشتي آزاد ما اين همه رو به جلو برود! عزيز من رو به جلو در مقابل كي؟ كشتي گيرهاي درجه دو و سه؟ مي گفتند آقا ديدي گنجي چه سالتويي زد؟! بابا بيچاره كشتي گير ژاپني انگار سيگار مي فروخته كه آوردنش!
¤ انتظارم از رسول خادم اين بود كه كاستي ها را تائيد كند اما...
¤ 2 بار به خانه كشتي رفتم و ديدم مسئول آنجا مي گويد ما سرجمع دو وعده ديگر عدس پلو داريم كه به بچه ها بدهيم، وقتي امكانات ضعيف و بي توجهي فدراسيون را ديدم تصميم به كناره گيري گرفتم.
¤ فكر نمي كنم خطيب را بخواهند اما مسئله ماندن يا رفتن اينها فراتر از بحث ورزش است و زمينه بزرگتري به نام انتخابات رياست جمهوري دارد. تمام جاهاييكه پشتوانه مردمي دارند دست روي آنجا مي گذارند و مازندراني ها را هم مي آورند!
¤ بنا تا ديروز خوب بود اما وقتي گفت خسته شده ام انگ زدن ها شروع شد و ...
¤ در بي پولي هاي فدراسيون كشتي، رسول خادم هم بيست جور كار بي خودي به گردن شان انداخته و صد و بيست نفر را هر روز بعنوان كار آموز به خانه كشتي مي برد و ...
¤ در ديداري كه با رئيس جمهور داشتم نگفتم ادامه مي دهم بلكه در پاسخ به درخواست ايشان گفتم اگر شرايط مهيا باشد ادامه مي دهم. الان هم مي گويم كه اگر شرايط خوب باشد در كشتي نوكري مي كنم.
¤ بيش از 10 بار از خادم حمايت كردم اما يكبار از انتقادات من مبني بر بي برنامگي ها و بي پولي ها حمايت نكرد. آقاي خادم تو تازه آمدي و تازه نفس هستي، بگذار 5، 6 سال بگذرد و ببين بازهم همين حالت را داري؟
¤ من با ديوانه هايي كار مي كردم كه مي دانستند من صد پله از آنها ديوانه ترم!
¤ انتخاب چمن گلي بعنوان بهترين مربي جهان پشت پرده داشت.
 


گره انتهاي جدول در هفته سي ام باز مي شود؟

روز سرنوشت ساز قعرنشينان

هفته سي ام رقابتهاي ليگ برتر در حالي امروز با برگزاري 4 بازي پيگيري مي شود كه ذوب آهن به فكر رسيدن به رتبه چهاردهم است، پيكان براي اميدواري به بقا و آلومينيوم براي سقوط نكردن به جمع فانوس بدستان، به ميدان مي روند.
هفته سي ام از رقابتهاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز با برگزاري 4 مسابقه پيگيري مي شود كه مهمترين اين بازي ها ديدار ذوب آهن با پيكان در اصفهان است. در اين روز صبا ميزبان آلومينيوم است كه اين بازي را مي توان نبرد سرمربيان پيشين استقلال دانست. صنعت نفت آبادان در خانه ميزبان سايپا است و گهر هم در دورود از داماش پذيرايي مي كند، تيم هايي كه براي به تعويق انداختن سقوطشان به دسته اول، در اين دو بازي به ميدان مي روند. بدون شك بازي ذوب آهن و پيكان بازي مرگ و زندگي براي اين ديدار است، مسابقه اي كه برنده آن به بقا در ليگ برتر اميدوارتر خواهد شد. در اين بازي كه نبرد «ف.ك»هاي فوتبال است، دو تيم براي حفظ سهميه خود در ليگ برتر به پيروزي در اين بازي كه ارزشي بيش از 3 امتياز دارد نياز مبرم دارند. البته دو تيم علاوه بر توجه به اين بازي، نيم نگاهي هم به شهر قم دارند و چشم انتظار شكست آلومينيوم برابر صبا هستند.
اگر ذوب آهن برنده اين بازي باشد، در صورتي كه آلومينيوم در قم امتياز از دست بدهد، از جمع فانوس بدستان نجات پيدا مي كند، هرچند تساوي در اين بازي و باخت آلومينيوم هم شاگردان كاظمي را به رده چهاردهم خواهد رساند. اما پيكاني ها حتي اگر برنده اين بازي هم باشند، در رده شانزدهم باقي مي مانند و تنها به آينده اميدوارتر خواهند شد. ديگر ديدار مهم براي قعرنشينان ليگ، بازي آلومينيوم با صباي قم است، مسابقه اي كه در آن مردان صمد مرفاوي ميزبان شاگردان پرويز مظلومي هستند. در اين بازي آلومينيوم براي اينكه به جمع قعرنشينان اضافه نشود و از بازي پلي آف هم نجات يابد، بايد در قم پيروز شود.
در دورود تيم گهر در شرايطي به مصاف داماش مي رود كه اگر در اين بازي بازنده شود سقوطش به دسته اول 90 درصد قطعي مي شود و فقط روي كاغذ شانس اندكي براي بقا و رسيدن به مرحله پلي آف دارد. داماشي ها هم كه اين روزها اسير مشكلات شديد مالي و مديريتي و بركناري امير عابديني هستند، هر چند با پيروزي در بازي گذشته برابر نفت آبادان به آرامش نسبي رسيدند اما همچنان در خطر سقوط به دسته پائين تر قرار دارند و 3 امتياز بازي با دورود خيال آنها را براي بقا در ليگ آسوده تر مي كند.
در آبادان تيم صنعت نفت هم در صورت باخت در اين هفته سقوطش تقريباً قطعي مي شود مگر اينكه در اين بازي سايپا را كه در منطقه خطر قرار دارد شكست بدهد. البته در آن صورت نفت از رده هفدهم تكان نمي خورد اما 4 بازي پاياني برايش مهم تر مي شود. سايپا هم كه دوازدهم است اگر در اين بازي پيروز شود تا رده نهم شانس صعود دارد اما باخت يا مساوي وضعيت اين تيم را در 4 ديدار پاياني ليگ به خطر مي اندازد. برنامه ديدارهاي پاياني از هفته سي ام رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
يكشنبه- 27/12/91
¤ ذوب آهن اصفهان- پيكان تهران (ساعت 16)
¤ صباي قم- آلومينيوم هرمزگان (ساعت 16)
¤ گهر دورود- داماش گيلان (ساعت 16)
¤ صنعت نفت آبادان- سايپا البرز (ساعت 16)
دوشنبه- 28/12/91
¤ تراكتورسازي تبريز- سپاهان اصفهان (ساعت 30:15)
¤ نفت تهران- استقلال تهران (ساعت 35:17)
 


بدهي 400 ميليوني فدراسيون تكواندو

محمد پولادگر با بيان اينكه اين فدراسيون مشكلات مالي دارد گفت: بايد سال آينده را با 400 ميليون تومان بدهي آغاز كنيم.
رئيس فدراسيون تكواندو با اشاره به مشكلات مالي فدراسيون اظهار داشت: سال آينده را با 400 ميليون تومان بدهي آغاز خواهيم كرد. شرايط مالي خوبي نداريم و تمام تلاش خود را مي كنيم تا اردوهاي تيم ملي را به صورت مداوم پيگيري كنيم. سعي مي كنيم از اعتبار خودمان استفاده كنيم. پولادگر در پاسخ به اين سوال كه آيا مجددا براي رياست فدراسيون تكواندو و كانديدا خواهيد شد خاطرنشان كرد: رياست من دي ماه سال آينده به اتمام مي رسد و صحبت در خصوص اين مسئله خيلي زود است.
 


پيشكسوت وزنه برداري كشورمان درگذشت

حافظ حسني يكي از نام آوران رشته وزنه برداري كه مدتي از ديابت و ناراحتي كليوي رنج مي برد در سن 65 سالگي در بيمارستان عرفان تهران دارفاني را وداع گفت.
اوج درخشش اين پيشكسوت وزنه برداري در بازي هاي آسيايي 1974 تهران بود كه در دسته فوق سنگين موفق به كسب يك مدال طلا، يك نقره و يك برنز براي كاروان ورزشي كشورمان شد. در آن بازي ها تصميم گرفته شد به هر سه حركت وزنه برداران مدال تعلق بگيرد كه حافظ حسني با مهار وزنه هاي 130 كيلوگرم در يكضرب و 177.5 كيلوگرم در دوضرب، ضمن كسب مدال نقره يكضرب و طلاي دوضرب، در مجموع نيز بعد از مرحوم اكبر شكرالهي، ديگر وزنه بردار ايراني روي سكوي دوم بازيهاي آسيايي ايستاد و مدال نقره مجموع را نيز به گردن آويخت. سرويس ورزشي روزنامه كيهان درگذشت اين پيشكسوت ارزنده را به خانواده اش و جامعه ورزش كشور تسليت مي گويد.
 


استعفاي ديگر در فدراسيون هندبال

رئيس كميته مسابقات فدراسيون هندبال هم از مسئوليت خود استعفا داد.
علي حيات پور، رييس كميته مسابقات فدراسيون هندبال صبح ديروز پس از جلسه با كوزه گري از مسئوليت خود كناره گيري كرد، هنوز اين استعفا از طرف رييس فدراسيون هندبال پذيرفته نشده است. هفته گذشته نيز فرامرز مي آبادي، مدير سازمان تيم هاي ملي و علي سليماني، رييس كميته داوران فدراسيون هندبال استعفا داده بودند.


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10