(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 26 فروردین 1392 - شماره 20464

حديث دشت عشق
هفته سي و دوم ليگ برتر؛ يكي براي بقا مي جنگد، ديگري براي آسيايي شدن
فينال از راه رسيد استقلال و سپاهان در يك قدمي جام
اخبار كوتاه از فوتبال
وزنه برداران نوجوان در رده چهارم جهان
سرمربي تيم ملي بسكتبال تا پايان هفته در تهران
اعزام ملي پوشان تيراندازي با هزينه شخصي
جلسه المپيكي هاي وزنه برداري با رضازاده
عنوان چهارمي عالميان در كاپ آسيا
تلاش فدراسيون قايقراني براي جذب يك مربي آلماني
كرمي : از تيم ملي مي روم ، ولي خداحافظي نمي كنم


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «فضل الله اسماعيل پور»پرواز از تنگه چزابه
«... اينجا دانشگاه است، دانشگاه شهادت و شهامت و مردانگي، اينجا تجلي گاه عشق و ايمان است...» و اين عبارات از آخرين نامه شهيد اسماعيل پور بود. او كه شرف مجاهدان را بر صف قاعدان ترجيح داد... و پس از شهادتش هم خواب ديدند كه برگشته و تنها آرزويش اين است كه مي خواهم دوباره به جبهه بروم!
طلبه فاضل مدرسه اقدميه و حكيم اسدالله نه ماه در جبهه هاي حماسه و خون مقاومت كرد تا در تنگه چزابه، سرزمين لاله خيزي كه از وجب به وجب آن بوي خون و شهادت مي آيد به لقاي پروردگارش رسيد. فضل الله در صحنه هاي سياسي اجتماعي همراه ملت بزرگ ايران وارد مي شد. در همه راهپيمايي ها و فعاليت هاي مبارزاتي عليه رژيم منحوس پهلوي شركت مي كرد و در هر موقعيتي به وظيفه اي كه خداوند بر دوش او نهاده بود عمل مي نمود.
طلبه بسيجي شهيد «فضل الله اسماعيل پور»، سال 1342 در شهرضا متولد شد و در 1/12/1360 در تنگه چزابه به شهادت رسيد.
 


هفته سي و دوم ليگ برتر؛ يكي براي بقا مي جنگد، ديگري براي آسيايي شدن

فينال از راه رسيد استقلال و سپاهان در يك قدمي جام

هفته سي و دوم از رقابتهاي فوتبال ليگ برتر امروز با انجام 3 ديدار به پايان مي رسد كه 3 تيم براي قهرماني، يك تيم براي آسيايي شدن و يك تيم براي بقا در ليگ، به ميدان مي روند.
روز دوم و پاياني از هفته سي و دوم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز با برگزاري 3 ديدار پيگيري مي شود كه نمايندگان ناكام ايران در هفته چهارم ليگ قهرمانان آسيا در تهران و تبريز براي رسيدن به قهرماني در ليگ دوازدهم به مصاف همديگر مي روند. فولاد هم به فكر كسب سهميه آسيايي از ليگ است و آلومينيوم هم در دورود براي ماندن در ليگ به ميدان مي رود كه در زير نگاهي گذرا به اين بازي ها داريم:
گهر دورود - آلومينيوم هرمزگان
شكست برابر استقلال، سقوط گهر به دسته اول را قطعي كرد اما اين تيم 3 روز پس از اين شكست تلخ، ميزبان آلومينيوم هرمزگان است، تيمي كه براي بقا در ليگ برتر بايد در اين بازي پيروز شود. مردان مظلومي در شرايطي كه ذوب آهن در اين هفته دو امتياز بسيار مهم را از دست داد، اميدوارند با پيروزي در اين مسابقه بار ديگر به رده چهاردهم صعود كرده و از صعود مستقيم به دسته اول نجات يابند. همچنين با پيشي گرفتن از داماش يا فجر در هفته هاي پاياني، بقاي خود را در ليگ تضمين كنند.
تراكتورسازي تبريز - فولاد خوزستان
نخستين فينال هفته سي و دوم در تبريز برگزار مي شود، ديداري كه طي آن شاگردان اوليويرا پس از شكست دردناك خانگي در ليگ قهرمانان آسيا برابر الشباب عربستان، اميدوار به پيروزي در آن و نزديك شدن به صدر جدول هستند. تراكتوري ها كه هنوز اميدوار به قهرماني در ليگ برتر هستند، درصورت پيروزي در اين بازي و تساوي استقلال و سپاهان در تهران، اختلاف خود را با صدر به 3 امتياز رسانده و با اميدواري بيشتري در 2 بازي پاياني ليگ جهت كسب قهرماني به ميدان مي روند. همچنين شاگردان توني با اين برد بار ديگر با هواداران خود آشتي كرده و تلخي هاي ناكامي در آسيا را كمتر مي كنند.
استقلال تهران - سپاهان اصفهان
مهمترين نبرد نيم فصل دوم ليگ از راه رسيد، ديدار استقلال با سپاهان در ليگ با قضاوت سعيد مظفري زاده؛ مسابقه اي كه برنده آن گامي بلند براي قهرماني در ليگ بر مي دارد، خصوصا اگر استقلال تيم پيروز مسابقه لقب بگيرد. اين سومين رويارويي اين دو تيم در فصل جاري است. در نيم فصل نخست استقلال در زمين سپاهان به پيروزي ارزشمندي دست يافت اما سپاهاني ها با برتري برابر استقلال در نيمه نهايي جام حذفي در ورزشگاه آزادي، انتقام آن شكست را از آبي پوشان گرفتند.
اين بازي اما شرايط خاص خود را دارد. استقلالي ها كه پس از باخت خانگي برابر الهلال عربستان موفق شدند گهر دورود را در ورزشگاه بدون تماشاگر شكست دهند، براي جبران آن ناكامي و نزديك شدن به جام قهرماني، مي خواهند سپاهان را مقابل هوادارانشان شكست دهند. قلعه نويي هرچند مي داند با يك تساوي هم صدرنشين مي ماند، اما تجربه تلخ شكست مقابل الهلال باعث مي شود اين تيم دست از بازي محتاطانه برداشته و از همان ابتدا براي رسيدن به پيروزي تلاش كند. سرمربي استقلال كه نمي خواهد دومين جام را به مردان كرانچار تقديم كند، بايد بهترين استفاده را از اين بازي خانگي ببرد و با گرفتن انتقام شكست در جام حذفي از سپاهان و هواداران تيمش را به قهرماني در ليگ اميدوارتر كند. در اين بازي آرش برهاني و هاشم بيگ زاده غايب هستند.
در نقطه مقابل اما مردان كرانچار هم كه با دو شكست برابر الاهلي عربستان، اميدهاي خود را براي صعود به مرحله بعدي ليگ قهرمانان آسيا از دست رفته مي بينند، چشم به قهرماني در ليگ برتر و جام حذفي دارند تا بدين شكل، ناكامي در آسيا را جبران كنند. زردپوشان كه همچنان اسير حاشيه هاي زمان برگزاري ديدار فينال جام حذفي و انجام ديدارهاي پاياني در ليگ هستند، براي موفقيت در اين بازي چشم به درخشش بازيكنان مياني و خط حمله خطرناك خود دوخته اند. سپاهان كه بهترين خط حمله ليگ را در اختيار دارد، اگر بتواند برابر بهترين خط دفاع ليگ موفق ظاهر شود، به قهرماني نزديك تر مي شود اما ناكامي در اين بازي ممكن است روحيه بازيكنان اين تيم را پائين تر آورده و حتي اين تيم را در خطر سقوط به رده سوم قرار دهد.
برنامه ديدارهاي روز دوم و پاياني از هفته سي و دوم رقابتهاي ليگ برتر به شرح زير است:
¤ گهر دورود - آلومينيوم هرمزگان( ساعت 17)
¤ تراكتورسازي تبريز - فولاد خوزستان
( ساعت 19)
¤ استقلال تهران - سپاهان اصفهان( ساعت 19).
 


اخبار كوتاه از فوتبال

پاسخ نماينده ايران به ادعاي پوچ سعودي ها
باشگاه استقلال تهران پاسخ ادعاهاي پوچ رئيس باشگاه الهلال را داد. عبدالرحمن بن مساعد كه ادعاهايش در مورد ميزباني ايران حتي در عربستان با ترديد رسانه هاي آن كشور روبرو شده در گفت و گو با شبكه العربيه رو به دروغ و توهين آورده و سعي كرده همزماني برگزاري ديدار برگشت استقلال و الهلال با ايام عزاداري فاطميه را دستاويزي براي ايراد اتهام قرار دهد. رئيس باشگاه الهلال در اين گفت و گو مدعي شده است: وقتي به ورزشگاه رسيديم، ايراني ها با سنگ پراني و پرتاب ترقه هاي آتش زا از ما استقبال كردند و مراسم مذهبي در ورزشگاه به راه انداخته بودند. آنها با توهين و فحاشي به بازيكنان بطور همزمان شعار فرقه گرايانه سر مي دادند. در واقع نمي دانستيم آيا به ورزشگاه آمده ايم يا به حسينيه. اين ادعا به سرعت از سوي باشگاه استقلال پاسخ داده شد و سرپرست اين تيم گفت: نمي دانم رئيس باشگاه الهلال كه در تهران حضور نداشته چگونه اين حرف ها را مطرح كرده است. آقايان چطور يادشان افتاده بعد از چند روز اين حرف ها را بزنند؟ ايران و ايراني هر چه دارد از خدا و رسول خدا دارد و اگر شعار ياحسين (ع) و يا زهرا ( س) سر مي دهد پاي آن خواهد ايستاد. شعار هاي ما اعتقادات قلبي ايراني ها است و ربطي به سياست و اين حرف ها ندارد.
اعتراض پرسپوليس به حكم كميته انضباطي
باشگاه پرسپوليس بعد از حكم كميته انضباطي درباره پرداخت حدود 5/297 ميليون تومان به دايي، به كميته استيناف اعتراض خواهد كرد. كميته انضباطي فدراسيون فوتبال در حكمي باشگاه پرسپوليس را به پرداخت 297 ميليون و 500 هزار تومان به علي دايي محكوم كرد. مشاور حقوقي باشگاه پرسپوليس در اين باره توضيح داد: حكمي كه فدراسيون فوتبال اعلام كرده بسيار مجمل و بدون استدلال حقوقي است. ما از كميته انضباطي مي خواهيم راي مستدلي بدهد تا ما بر اساس آن درخواست تجديد نظر كنيم.
درخواست سپاهان براي تغيير زمان فينال جام حذفي
باشگاه سپاهان با ارسال نامه اي به سازمان ليگ خواستار تغيير زمان فينال جام حذفي از 14 به 15 ارديبهشت شد. سرپرست سپاهان با انتقاد از برنامه ريزي ها گفت: اگر حرفه اي هستيم، كجاي دنيا در اين مقطع از ليگ، مثل ما دو سه روز پيش تاريخ هفته سي وسوم و سي وچهارم ليگ را تعيين مي كنند؟! تازه آيين نامه مي گويد بايد دو هفته پاياني ليگ همزمان باشد كه بازي سپاهان در هفته سي وسوم اين گونه نيست! ما پيش از اين گفتيم هفته سي وسوم را 30 فروردين، سي وچهارم را 15 ارديبهشت و فينال جام حذفي را 20 ارديبهشت برگزار كنيد.
جوانان فلسطيني پيراهن بارسلونا را آتش زدند
پس از آنكه تيم بارسلونا اعلام كرد جهت ديدار دوستانه تا پيش از پايان سال جاري ميلادي به سرزمين هاي اشغالي سفر خواهد كرد، گروهي از جوانان فلسطيني ساكن باريكه غزه در كنار ديوار حائل، پيراهن هاي اين تيم اسپانيايي را به آتش كشيدند. پيش از اين روزنامه يديعوت آحارونت فاش كرده بود كه هياتي از باشگاه بارسلوناي اسپانيا پس از موافقت حمد بن جاسم امير قطر به اسرائيل سفر كرد و امير قطر وعده داده كه هزينه اين سفر را تامين خواهد كرد.
مدافع پرسپوليس تا يك هفته ديگر در تمرينات
حسين ماهيني كه در بازي در برابر ذوب آهن به دليل كشيدگي از ناحيه ران دچار مصدوميت شده بود، يك هفته تا 10 روز ديگر به تمرينات گروهي باز مي گردد. در MRI حسين ماهيني مشخص شد پارگي و صدمه ديدگي وجود ندارد و كشيدگي تنها دليل مصدوميت او بود.
واكنش مديرعامل تراكتورسازي به مذاكره با خطيبي
درحالي كه عنوان شده مسئولان باشگاه تراكتورسازي براي هدايت اين تيم در سيزدهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر مذاكراتي را با رسول خطيبي سرمربي تيم گسترش فولاد تبريز انجام داده اند، مديرعامل سرخپوشان تصميم گيري در اين مورد را به كسب نتايج اين تيم با اوليويرا در ديدارهاي باقيمانده ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا منوط مي كند.
كرانچار : تساوي به سود ماست
زلاتكو كرانچار در نشست خبري پيش از ديدار تيمش مقابل استقلال اين بازي را تعيين كننده سرنوشت قهرمان ليگ برتر دانست و گفت: تيم برنده در اين بازي به احتمال فراوان جام را كسب مي كند و به همين دليل اهميت زيادي دارد، اما نگرش ما به اين بازي اين است كه در آن شكست نخوريم چون تساوي هم به سود ما است.
 


وزنه برداران نوجوان در رده چهارم جهان

تيم وزنه برداري نوجوانان كشورمان با كسب شش مدال طلا، سه نقره، سه برنز و 404 امتياز در مكان چهارم سومين دوره مسابقات وزنه برداري قهرماني نوجوانان جهان ايستاد.
سومين دوره رقابتهاي وزنه برداري قهرماني جهان در حالي در كشور ازبكستان به پايان رسيد كه تيم وزنه برداري نوجوانان روسيه با 486 امتياز قهرمان شد و تيم هاي مصر و قزاقستان به ترتيب با 424 و 416 امتياز سكوهاي دوم و سوم جهان را از آن خود كردند. در اين رده بندي تيم ايران تنها با اختلاف 20 امتياز نسبت به مصر و 12 امتياز نسبت به قزاقستان از دستيابي به يكي از سكوهاي نايب قهرماني يا سومي رقابتهاي جهاني بازماند و جايگاه چهارم را از آن خود كرد. با اين نتيجه تيم وزنه برداري ايران به همراه روسيه، مصر، قزاقستان، روماني، اندونزي، ارمنستان، ازبكستان و مكزيك هر دو سهميه المپيك 2014 نوجوانان را نيز كه در كشور چين برگزار مي شود، به دست آوردند.
 


سرمربي تيم ملي بسكتبال تا پايان هفته در تهران

رييس فدراسيون بسكتبال از بازگشت «بچيروويچ» تا پايان اين هفته به ايران خبر داد.
محمود مشحون درباره زمان بازگشت «مهمد بچيروويچ» به ايران اظهار كرد: آقاي «بچيروويچ» تا آخر هفته به ايران خواهد آمد. هم اكنون نيز سازمان تيم هاي ملي طبق برنامه ريزي از پيش تعيين شده تمرين هاي تيم ملي جوانان زير 19 سال و جوانان زير 18 سال را آغاز كرده و اين ملي پوشان از امروز وارد اردو مي شوند. پس از آنها نيز نوجوانان كه قهرماني آسيا را در پيش دارند تمرين خواهند كرد. اين برنامه ها كاملا تعيين شده بود و به محض پايان تعطيلات سال نو انجام گرفت.
رييس فدراسيون بسكتبال با اشاره به تيم ملي بزرگسالان گفت: با توجه به حضور دو نماينده ايران در باشگاه هاي غرب آسيا و حضور ملي پوشان در تركيب اين تيم قرار شده اردوي تيم ملي بزرگسالان پس از اين رقابت ها آغاز شود. البته احتمال دارد آقاي »بچيروويچ« تصميم بگيرد ديگر ملي پوشاني كه به همراه ماهان و پتروشيمي نيستند را به اردو دعوت كند.
وي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به حضور مهران حاتمي روي نيمكت پتروشيمي در باشگاه هاي غرب آسيا چه كسي اردوي تيم ملي جوانان را برعهده خواهد گرفت بيان كرد: هم آقاي »ميتف« و هم آقاي »بچيروويچ« هستند و جوانان را آماده مي كنند. آقاي حاتمي از بيست و يكم تا بيست و هشتم ارديبهشت عازم عراق مي شود و پس از آن دوباره اردوي تيم ملي جوانان كه در جام جهاني جمهوري چك شركت مي كنند را زير نظر خواهد گرفت.
 


اعزام ملي پوشان تيراندازي با هزينه شخصي

فدراسيون تيراندازي قصد دارد ملي پوشان ايران را مجددا با هزينه هاي شخصي به مسابقات ورلدكاپ امارات اعزام كند.
اواخر ماه جاري مسابقات ورلدكاپ تيراندازي در امارات برگزار مي شود و تيم ملي ايران با كارواني سه نفره راهي اين رقابت ها خواهد شد. البته فدراسيون تيراندازي كه به مانند بسياري از فدراسيون هاي ديگر با مشكلات مالي دست و پنجه نرم مي كند، براي اعزام تيم ملي خود به مسابقات ورلدكاپ امارات راهكار جديدي را در نظر گرفته است و قصد دارد كارواني سه نفره را با هزينه هاي شخصي به اين رقابت ها اعزام كند. پيمان كريمي و كامران محمدي ورزشكاران اعزامي ايران به مسابقات امارت هستند كه پيام رجايي به عنوان مربي آنها را همراهي مي كند.
 


جلسه المپيكي هاي وزنه برداري با رضازاده

خط خورده هاي تيم ملي وزنه برداري به ديدار رضازاده مي روند.
پس از خط خوردن ملي پوشان تيم ملي وزنه برداري توسط كوروش باقري قرار است آنها جلسه اي را با حسين رضازاده برگزار كنند. وزنه برداران المپيكي طي روزهاي گذشته منتظر بازگشت رضازاده از تاشكند بودند و به همين دليل نيز نتوانستند مشكلات خود را با رئيس فدراسيون در ميان بگذارند. با توجه به اينكه رضازاده ديشب به تهران بازگشت اين جلسه امروز يا فردا برگزار خواهد شد. ملي پوشان خط خورده قصد دارند درباره اتفاقات اخير با رضازاده صحبت كنند.
 


عنوان چهارمي عالميان در كاپ آسيا

پينگ پنگ باز المپيكي ايران به مقام چهارمي پينگ پنگ كاپ آسيا بسنده كرد.
نوشاد عالميان براي كسب مقام سومي به مصاف «يوآن چوانگ چي» از چين تايپه رفت كه در نهايت با امتيازهاي 11- 9 ، 11-7 ، 11-3 و 11-7 با نتيجه چهار بر صفر شكست خورد. در دوره قبل اين رقابت ها هم نوشاد عالميان توانسته بود مقام چهارمي را از آن خود كند. عالميان در اين رقابت ها با حريفان قدرتمندي مبارزه كرد و با شكست چن آن، پينگ پنگ بازي از چين تايپه كه رنكينگ بيست و هفتم جهان را داشت به مرحله نيمه نهايي رسيد. اما نتوانست مقام سومي اين دوره از رقابت ها را به خود اختصاص دهد.
 


تلاش فدراسيون قايقراني براي جذب يك مربي آلماني

فدراسيون قايقراني براي جذب يك مربي آلماني دست به كار شده است.
فدراسيون قايقراني ايران براي جذب يك مربي خارجي براي رويينگ وارد مذاكره شده و اين مربي سي و يكم فروردين وارد ايران خواهد شد. اتابكي رئيس كميته رويينگ فدراسيون با تاييد اين خبر گفت: با يك مربي خارجي كه آلماني است وارد مذاكره شده ايم اما به اين دليل كه او هنوز در جايي ديگر مشغول به كار است نامش را ذكر نمي كنيم. قرار شده او با هزينه خودش به ايران بيايد و مذاكره كند. اميدوارم بتوانيم با حمايت كميته ملي المپيك اين مربي خارجي را جذب كنيم.وي ادامه داد: اگر بتوانيم اين مربي را به خدمت بگيريم او تمام تيم هاي ملي ما را زير نظر مي گيرد. نكته اينجاست كه او مدرس فدراسيون جهاني رويينگ است و مي تواند در مساله آموزش مربي نيز به ما كمك كند. بايد وارد تربيت مربي شويم و اين مربي خارجي مي تواند در اين زمينه به ما كمك كند.
 


كرمي : از تيم ملي مي روم ، ولي خداحافظي نمي كنم

سرگروه پيشين تيم ملي تكواندو مي گويد: در طول يك هفته گذشته خيلي از دوستان خروج من از اردو را به نوعي خود تفسير كردند ولي من موفقيت تيم ملي را در اولويت قرار داده و به اين ادعاهاي كذب پاسخي نداده و نمي دهم.
يوسف كرمي در مورد ترك اردوي تيم ملي تكواندو و مشكلاتي كه پس از تصميم برايش پيش آمد، گفت: شرايط براي حضورم در اردوي تيم ملي مهيا نبود به همين دليل خيلي بي سر و صدا و پس از گفتگو با مسئولان فدراسيون و سرمربي تيم ملي و با كسب اجازه از اردو خارج شدم. در اين مدت هم گفتگوهايي براي بازگشتم به اردو صورت گرفت ولي متاسفانه شرايط براي تحقق اين امر مهيا نشد تا حضور در مسابقات قهرماني جهان را از دست بدهم. دارنده چهار مدال جهاني خاطرنشان كرد: شنبه گذشته بدون كوچكترين مسئله اي اردوي تيم ملي را ترك كردم ولي در اين مدت هركدام از دوستان به نوعي بنده را مورد لطف خود قرار داده و مطالبي را در مصاحبه هاي خود بيان كردند كه باعث آزارم شد. براي كسي كه سال ها عمر خود را در تيم ملي گذارنده، موفقيت همان تيم ملي در اولويت است به همين دليل جواب اين به ظاهر دوستان را تنها براي جلوگيري از حاشيه سازي نمي دهم! وي در بخش ديگري از صحبتهايش اظهار داشت: با تمام اين شرايط به تصميم كادر فني براي جوانگرايي احترام مي گذارم و براي تيم ملي در آوردگاه جهاني آرزوي موفقيت دارم. قصد خداحافطي از تيم ملي و يا مربيگري را ندارم ولي در شرايط فعلي از تيم ملي مي روم تا در اردوهاي بعدي و مسابقات آينده در خدمت تيم ملي خواهم بود.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10