(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 28 فروردین 1392 - شماره 20466

تازه ترين خبرها از زلزله 7/8ريشتري سراوان
محدوديت هاي ترافيكي روز ارتش
سازمان بهزيستي هشدار داد
افزايش مصرف شيشه و كاهش مصرف كراك در كشور
1 تا 4 ارديبهشت برگزار مي شود
حضور 40 كشور در كنفرانس بين المللي صليب سرخ و هلال احمر تهران
هلال احمر خبر داد
اعلام نياز كولر گازي دستي براي زلزله زدگان بوشهري
با رد لايحه مربوط به اسناد نكول شده
شوراي شهر شهرداري را از اعطاي بخشودگي به سفته هاي برگشتي منع كرد
تصادف در محور تربت حيدريه-مشهد 5 كشته بر جاي گذاشت
معاون اجتماعي ناجا:
قرارگاه فجر پليس ، امنيت انتخابات را تامين مي كند
كاسب رشتي با خوردن خرما سرمايه اش را از دست داد
مترو رايگان پاداش سحرخيزان
سرقت مسلحانه از 55 مسافر كشتي تفريحي
رقابت ربات هاي گاوباز در فستيوال كره
بانوي محجبه را به دندانپزشكي راه ندادند
حمله پليس آمريكا به زني در برابر همسرش


تازه ترين خبرها از زلزله 7/8ريشتري سراوان

سرويس شهرستان ها-
بزرگ ترين زمين لرزه نيم قرن اخير ايران ديروز در سراوان رخ داد.
اين زلزله كه قدرت آن بين 5/7 تا 8/7 درجه ريشتر گزارش شده، علاوه بر ايران، در كشورهاي پاكستان و هند و حوزه خليج فارس نيز احساس شده است.به گزارش خبرگزاري ها، مركز ژئوفيزيك دانشگاه تهران اعلام كرد زلزله اي به بزرگي هفت و نيم ريشتر سراوان واقع در استان سيستان و بلوچستان را لرزاند. اين زلزله كه ابتدا اعلام شده بود در 18 كيلومتري زمين رخ داده، معلوم شد در عمق 95 كيلومتري زمين و با فاصله 80 كيلومتري در شهر سراوان در ساعت 15 و 14 دقيقه ديروز و به مدت 40 ثانيه رخ داد. از نخستين دقايق وقوع اين زلزله چندين گروه امدادي براي كمك به آسيب ديدگان اين زمين لرزه راهي مناطق زلزله زده شده اند.
در لحظه تنظيم ارتباط تلفني شهرستان سراوان با ساير نقاط قطع شد و برخي اخبار دريافتي حاكي از جان باختن 40 نفر در اين حادثه بود كه بعد تكذيب شد. استاندار سيستان و بلوچستان در اين باره گفت: تا اين لحظه هيچ گونه تلفاتي در ارتباط با زلزله سراوان مورد تأييد نيست. ستاد بحران سيستان و بلوچستان نيز از زخمي شدن 5 تا 7 تن از هموطنان در زلزله سراوان خبر دادند.
براساس گزارش هاي دريافتي شدت قدرت زمين لرزه در سراوان به حدي بود كه مردم جزيره قشم در خليج فارس و ساكنان زاهدان و ساير شهرهاي استان سيستان و بلوچستان به ويژه در مناطق نزديك به سراوان سراسيمه به خيابان ها ريختند.
خبرنگار كيهان از زاهدان گزارش داد شهر سراوان نزديك به 50 هزار نفر جمعيت دارد و روستاهاي زيادي اطراف آن است. سراوان داراي گسل زلزله است و حدود 80 سال قبل زمين لرزه بزرگي در اين منطقه رخ داده است. بياباني بودن منطقه و دوري شهرها از هم و وقوع در 95 كيلومتري زمين باعث شده تلفات جاني و مالي آن بسيار كمتر از پيش بيني هاي اوليه باشد اما مسئولان پاكستاني اعلام كرده اند تاكنون اين زلزله 5 كشته داشته و تمامي ساختمانهاي يكي از روستاهاي مرزي با ايران ويران شده است.
آخرين خبرها
استاندار سيستان و بلوچستان درباره زلزله عصر ديروز گفت: اين زلزله به مركزيت گشت بوده و با توجه به اينكه منطقه مزبور خالي از سكنه است خوشبختانه خسارتي به دنبال نداشته است.
حاتم نارويي افزود: در شهرستان سراوان تعدادي از ديوارها و خانه هايي كه بافت قديمي داشته اند تخريب شده است.
وي گفت: نيروهاي هلال احمر، بسيج و سپاه در شهرستان سراوان مستقر شده اند.
سرپرست مديريت بحران سيستان و بلوچستان نيز گفت: تاكنون (لحظه تنظيم خبر) هيچ گونه خسارتي در مناطق شهري گزارش نشده است فقط مناطق روستايي به دليل نوع ساخت گلي تخريب شده اند.
فرماندار شهرستان سراوان هم گفت: تنها تخريب جزيي در بافت هاي فرسوده بوجود آمد و نيازي به كمك استان هاي همجوار نداريم و نيازهاي خود را در سطح استان برطرف مي كنيم.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي از اعزام ماموران اين نيرو و چند فروند بالگرد به منطقه زلزله زده سراوان خبر داد.
مدير هماهنگي عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از اعزام تيم هاي ارزياب امدادي به مناطق زلزله زده سيستان و بلوچستان خبر داد و گفت اين تيم ها از استان هاي خراسان جنوبي، كرمان و هرمزگان به همراه 3 فروند بالگرد به سراوان اعزام شده اند.
پس لرزه 4/4 ريشتري بار ديگر سراوان را لرزاند.
معاون پژوهشگاه زلزله شناسي كشور گفت: يك هزار و 200 مركز لرزه نگاري جهان زلزله سراوان را ثبت كردند.
خبرنگار كيهان گزارش داد: تاسيسات شهري سراوان آسيبي نديده است هم اكنون آب، برق، گاز و تلفن اين شهر وصل است.
براساس اين گزارش آب و گاز و برق روستاهاي حومه سراوان در اثر زلزله قطع نشده است.
در ضمن تعداد 7 يا 8 نفر از مصدومان زلزله در سراوان كه به مراكز درماني اين شهرستان انتقال داده شده بودند به صورت سرپايي مداوا و مرخص شدند.
 


محدوديت هاي ترافيكي روز ارتش

رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راهور تهران محدوديتهاي ترافيكي روز ارتش را در پايتخت اعلام كرد.
سرهنگ سعيد اسماعيلي اظهار داشت: پليس راهور تهران به منظور تسهيل حركت واحدهاي شركت كننده در مراسم، مقررات ويژه اي را در فردا و پس فردا در مناطق جنوب شهر تهران اجرا مي كند.
وي با بيان اينكه تردد وسايل از ساعت 24 روز چهارشنبه در محورهاي همجوار با مرقد مطهر حضرت امام خميني(ره) به اجرا درمي آيد، افزود: تردد خودروها در بزرگراه شهيد هاشمي (صالح آباد) مسير شمال به جنوب از مقطع دور برگردان اول داراي محدوديت بوده و تردد تمامي وسيله هاي نقليه به سمت جنوب ممنوع بوده و خودروهايي كه قصد دسترسي به بهشت زهرا(س) را دارند از طريق خيابان شهيد رجايي جاده قديم قم و از درب گلدسته وارد بهشت زهرا(س) مي شوند. همچنين در سه راه باقرشهر در محور قديم به سمت غرب محدوديت تردد اعمال مي شود.
به گفته اسماعيلي ضلع شمالي حرم مطهر حضرت امام(ره) از ميدان ساعت به سمت غرب داراي محدوديت است و از تردد وسايل نقليه به سمت بلوار علامه عسگري جلوگيري مي شود. محور خليج فارس مسير شمال به جنوب از مقطع راستگرد خليج فارس به بلوار علامه عسگري نيز داراي محدوديت تردد است. در محور خليج فارس مسير جنوب به شمال از مقطع خروجي به بلوار علامه عسگري محدوديت تردد اعمال مي شود.
رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راهور تاكيد كرد: ورودي ها به زيرگذر ضلع شمالي حرم مطهر حضرت امام(ره) داراي محدوديت بوده و از تردد خودروها جلوگيري مي شود. روي پل شهيد صنيع خاني مسير شمال به جنوب نيز محدوديت تردد از ساعت 30:5 صبح روز پنج شنبه ممنوع است. بزرگراه آزادگان در مسير غرب به شرق راستگرد به بزرگراه شهيد هاشمي(صالح آباد) داراي محدوديت تردد بوده و از ساعت 30:5 صبح روز پنجشنبه هرگونه تردد وسايل نقليه ممنوع است.
محدوديت هاي توقف
اسماعيلي با بيان اينكه محدوديت توقف وسايل نقليه از ساعت 1بامداد روز پنج شنبه اجرا مي شود، ادامه داد: هرگونه توقف در ضلع شمالي مرقد مطهر حضرت امام(ره) از ميدان ساعت تا ضلع غربي آزادراه تهران-قم در هر دو سمت و بزرگراه صالح آباد از پل شهيد صنيع خاني تا ضلع شمالي حرم مطهر حضرت امام(ره) ممنوع است. همچنين توقف در آزادراه تهران-قم از پل شهيد كاظمي تا عوارضي تهران-قم در هر دو سمت به جز اتومبيل هايي كه جهت جابجايي افراد رژه رونده در نظر گرفته شده اند، ممنوع بوده و خودروهاي پارك شده به پاركينگ منتقل مي شوند.وي در پايان از شهروندان خواست تا با ماموران پليس همكاري كرده و در صورتي كه نياز به اطلاعات بيشتري دارند با شماره تلفن هاي 6الي 63951501 كه به صورت شبانه روزي آماده پاسخگويي است، تماس بگيرند.
 


سازمان بهزيستي هشدار داد

افزايش مصرف شيشه و كاهش مصرف كراك در كشور

به گفته مديركل دفتر پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي كشور در سال گذشته 230 هزار تماس با «خط ملي اعتياد» برقرار شده كه مصرف شيشه با رشد 2 درصدي نسبت به سال پيش از آن، 49 درصد تماس ها را به خود اختصاص داده است.
فريد براتي سده در اين زمينه اظهار كرد: بعد از شيشه، هروئين، ترياك، حشيش و كراك به ترتيب بيشترين سؤال ها را در تماس با خط ملي اعتياد به خود اختصاص داده اند كه در اين زمينه مي توان به افزايش مصرف شيشه و كاهش مصرف كراك با توجه به درصد تماس ها اشاره كرد.
وي با بيان اينكه تماس هاي برقرار شده در سال 91 نسبت به سال قبل از آن 15 درصد رشد داشته است، گفت: مهمتر از رشد تماس گيرندگان با خط ملي اعتياد، درصد پاسخ گيرندگان است كه در سال 91، 94 درصد از تماس گيرندگان پاسخ موردنظر خود را دريافت كرده اند و اين رقم نشان دهنده رشد 24 درصدي اين موضوع نسبت به سال 90 است.
مديركل دفتر پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي همچنين علت افزايش تماس ها با خط ملي اعتياد به خصوص در سه ماهه پاياني سال گذشته را برگزاري كارزار رسانه اي پيشگيري از مصرف شيشه و اطلاع رساني در مورد خط ملي اعتياد دانست.
براتي سده افزود: راهكارهاي پيشگيري، راهكارهاي ترغيب فرد مصرف كننده براي ورود به چرخه درمان اعتياد، مراكز ترك اعتياد، كمپ ها و مراكز بستري عمده سؤال هاي تماس گيرندگان با اين خط را شامل شده است.
وي در پاسخ به اين كه چند درصد از تماس گيرندگان خود مصرف كننده بوده اند نيز گفت: طبق آمار تنها چهار درصد از تماس گيرندگان مواد مخدر مصرف مي كردند كه اين درصد بسيار پايين است و عمدتا خانواده ها به علت مشكلاتي كه مصرف مواد مخدر در خانواده ايجاد مي كند، عمده تماس گيرندگان را شامل شده اند.
وي افزود: زنان با 85 درصد بيشترين تماس گيرندگان با خط ملي اعتياد بوده اند.
مديركل دفتر پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي هشدار داد: طبق آخرين بررسي هاي انجام شده، درصد مصرف كنندگان شيشه بسيار بالاست كه اين موضوع نگران كننده است، اين در حاليست كه سياست گذاري ستاد مبارزه با مواد مخدر بر روي بحث پيشگيري از اين موضوع قرار ندارد و منابع به مباحث ديگري اختصاص مي يابد.
 


1 تا 4 ارديبهشت برگزار مي شود

حضور 40 كشور در كنفرانس بين المللي صليب سرخ و هلال احمر تهران

هشتمين كنفرانس بين المللي صليب سرخ و هلال احمر كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا(منا) از اول تا چهارم ارديبهشت ماه با حضور بيش از يكصد ميهمان خارجي از 40 جمعيت ملي به ميزباني جمهوري اسلامي ايران برگزار مي شود.
محمد شهاب الدين محمدي عراقي، معاون امور بين الملل و حقوق بشر دوستانه جمعيت هلال احمر ديروز در جمع خبرنگاران گفت: در اين اجلاس بيش از يكصد ميهمان خارجي از 40 كشور و سازمان بين المللي فعال در امور بشردوستانه شركت خواهند كرد.
وي با اشاره به كشورهاي آلمان، اتريش، اسپانيا، سوئيس، نروژ، هلند، ژاپن، انگلستان، سوئد، دانمارك، تايوان و تايلند كه در اين كنفرانس شركت خواهند كرد افزود: شعار اين كنفرانس مشاركت براي انسان دوستي است.
محمدي عراقي ادامه داد: در اين نشست بين المللي چگونگي پاسخ به سوانح و حوادث در دست بررسي قرار مي گيرد. همچنين دومين موضوع مورد بحث استفاده از ظرفيت جوانان، داوطلبان و زنان و بحث در خصوص ترويج صلح، دوستي و جامعه عاري از خشونت است.
وي گفت: در اين كنفرانس جمعيت هاي مختلف تجربيات خودشان را به معرض نمايش مي گذارند.
 


هلال احمر خبر داد

اعلام نياز كولر گازي دستي براي زلزله زدگان بوشهري

رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام كرد: غير از سرويس بهداشتي كه هنوز از سوي سازمان دهياري ها و شهرداري ها تامين نشده شهروندان زلزله زده بوشهري به كولر گازي دستي به تعداد 1000 عدد نياز دارند.
محمود مظفر اعلام كرد: نياز لازم و ضروري زلزله زدگان بوشهري وسايل خنك كننده است البته با توجه به گرماي بوشهر كولرهاي آبي و پنكه پاسخگو نيستند و نياز به كولرهاي گازي داريم.
وي با اشاره به اين كه كولرهاي گازي دستي حدود 5/1 تا 2 ميليون تومان قيمت دارد گفت: اگر شهروندان ايراني قصد و نيت كمك به زلزله زدگان دارند بهترين و مهمترين نياز كولر گازي است.رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر در پاسخ به اين كه آيا مشكل سرويس هاي بهداشتي در مناطق زلزله زده برطرف شده است گفت: نه متاسفانه اين مشكل همچنان وجود دارد. مردم خودشان اقدام به ساخت سرويس بهداشتي صحرايي مي كنند. اين وظيفه سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور است.
 


با رد لايحه مربوط به اسناد نكول شده

شوراي شهر شهرداري را از اعطاي بخشودگي به سفته هاي برگشتي منع كرد

شوراي شهر تهران با اعطاي تسهيلات تشويقي براي تأديه اسناد نكول شده مخالفت كرد و به شهرداري اجازه نداد كه تخفيفي براي خسارت هاي اين اسناد در نظر بگيرد.
در جريان پانصد و چهلمين جلسه علني شوراي شهر تهران لايحه «مجوز تسهيلات تشويقي اسناد نكول شده» بررسي شد كه طي آن شهرداري پيشنهاد داده بود به مدت سه ماه از تاريخ ابلاغ قانوني اين مصوبه، تخفيف هايي براي جريمه هايي كه ناشي از تأخير در تسويه اين اسناد بوده است، در نظر بگيرند.
حسين محمد پورزرندي معاون مالي و اداري شهرداري تهران در اين باره گفت: 38 هزار فقره سند نكول شده از سال 80 تا 90 در شهرداري تهران وجود دارد كه اصل بدهي آن 320 ميليارد تومان است اما 265 ميليارد تومان نيز خسارت تأخير در تأديه بابت آن وجود دارد.
به گفته پورزرندي خسارت تأخير تأديه اسناد نكول شده قبل از سال 87 حتي بيش از ميزان بدهي است.
پورزرندي خواستار موافقت شوراي شهر با تسهيلات تشويقي اين خسارت ها شد و گفت: پيشنهاد داده ايم كه 70 درصد تسهيلات تشويقي براي اسناد پايان سال 79 و 60 درصد براي اسناد سال هاي 80 تا 82 و 50 درصد براي اسناد سال هاي 83 تا 90 در نظر گرفته شود.
رسول خادم رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر ضمن مخالفت شديد با اين لايحه خواستار خارج شدن آن از دستور شد و گفت: تصويب اين لايحه باعث سوء استفاده هاي مالي از بيت المال خواهد شد.
وي براي جلوگيري از سوء استفاده هاي احتمالي تعيين زمان براي اسناد نكول شده را عنوان كرد و گفت: اين لايحه تنها بايد براي بدهي هاي مربوط به 10 سال گذشته مورد استفاده قرار گيرد و بخشودگي شامل كساني شود كه واقعاً استطاعت پرداخت خسارت را ندارند.
خسرو دانشجو سخنگوي شوراي شهر هم با اشاره به برخي نگراني ها در اين رابطه گفت: لوايح اينچنيني ده ها كانال سوء استفاده دارد.
وي با اشاره به يك مثالي در اين رابطه گفت: در صورت تصويب اين لايحه سودجويان مي توانند با سوء استفاده از آن املاكي كه پايان كار ندارند و به شهرداري بدهكار هستند را با قيمت گرانتر بخرند و سپس متناسب با عوارض سال 72 تسويه حساب كنند و ارزش ملك متناسب حقوق مكتسبه ايجاد شده براي آن ها افزايش خواهد يافت.
دانشجو نيز خواستار رد اين لايحه شد و پيشنهاد كرد: در صورت تصويب اين لايحه، فقط املاك مسكوني و با متراژ پايين مد نظر باشد.
اعضاي شوراي شهر در پايان اين مذاكرات راي به رد لايحه ياد شده دادند
. گفتني است واژه «نكول» يعني واخواست به عدم پرداخت وجه سفته در سررسيد توسط صادر كننده سفته مي باشد و نكول سفته مي تواند به معناي ناتواني صادر كننده سفته در ايفاي تعهدات خود باشد و تأييد تصويب چنين لايحه اي اولين خسارتي كه به بيت المال وارد مي كند بي اعتبار شدن سفته به عنوان يك سند تجاري خواهد بود.
تاكسي داران منتظر بازگشت وزير كشور باشند
مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر ديروز در حاشيه اين جلسه با اشاره به اظهارات اخير مرتضي تمدن استاندار تهران تأكيد كرد: اختيار افزايش نرخ برعهده شوراي شهر است و فرمانداري در اين رابطه مسئوليتي ندارد.
وي تأكيد كرد: وزير كشور با افزايش كرايه موافق مي باشد و با بازگشت وي از سفر خارجي اين موضوع پيگيري خواهد شد.
چمران افزود: شوراي شهر تهران براساس قوانين و ضوابط بلكه كمتر از آن افزايش كرايه حمل و نقل در سال 92 در نظر گرفته است.
 


تصادف در محور تربت حيدريه-مشهد 5 كشته بر جاي گذاشت

بر اثر تصادف بين دو خودرو سواري در محور تربت حيدريه-مشهد پنج نفر كشته و چهار نفر زخمي شدند.
مسئول اورژانس 115 دانشكده علوم پزشكي تربت حيدريه گفت: اين تصادف ساعت يك بامداد امروز در كيلومتر 10 شهر تربت حيدريه رخ داد.
«علي خدادوست» در گفت وگو با ايرنا گفت: پس از اعلام اين حادثه، نيروهاي امدادي مجروحان را به بيمارستان منتقل كردند كه خوشبختانه حال چهار نفر رضايت بخش است.
سرگرد «حسين ميش مست» فرمانده پليس راه رباط سنگ تربت حيدريه نيز در اين باره گفت: علت اين حادثه خواب آلودگي راننده سمند، عدم توجه به جلو و انحراف به چپ ناشي از خستگي و خواب آلودگي بود.
محور تربت حيدريه به مشهد يكي از محورهاي پرتردد كشور است كه دولت نهم و دهم تمامي اين محور 155 كيلومتري را آزاد راه ساخته و تنها 10كيلومتر آن هم اكنون به صورت دوطرفه است.
 


معاون اجتماعي ناجا:

قرارگاه فجر پليس ، امنيت انتخابات را تامين مي كند

معاون اجتماعي ناجا از راه اندازي قرارگاه فجر در نيروي انتظامي با ماموريت تامين امنيت انتخابات خبر داد.
سردار منتظرالمهدي، ديروز در جمع خبرنگاران در تشريح اقدامات معاونت اجتماعي در انتخابات آتي اظهار كرد: پليس با رصد فضاي مجازي، شبكه هاي ماهواره هاي معاند و تلاش دارد تا با آمادگي و اشراف كامل اطلاعاتي، انتخابات را با امنيت كامل برگزار كند و حماسه پايداري را رقم بزند.
وي با اشاره به تاسيس قرارگاه فجر در نيروي انتظامي، گفت: قرارگاه فجر در نيروي انتظامي با ماموريت تامين امنيت انتخابات داير شده است.
منتظرالمهدي در مورد قرارهاي فيس بوكي در پارك ها همانند آب بازي در پارك آب و آتش، گفت: رصد شبكه ها در حال انجام است و برخوردها در فضاي مجازي و سايبري انجام مي شود. پليس در مواردي كه احتمال مي دهد، پيشگيري هاي لازم را انجام داده، اما با افزايش فهم و درك جوانان، اميدواريم چنين اتفاقات مشابهي نيفتد.
معاون اجتماعي ناجا همچنين در مورد وضعيت قرارگاه فجر با بيان اينكه با اشراف اطلاعاتي و رصد فضاي مجازي و جامعه و همچنين با استناد به تجربيات نيروي انتظامي، يقينا انتخابات خوبي خواهيم داشت و مشكل خاصي به وجود نمي آيد، تصريح كرد: اميدواريم مشكل خاصي پيش نيايد كه بخواهيم از نيروهاي سلبي استفاده كنيم.
به گفته وي، كانديداها براي برگزاري ميتينگ هاي انتخاباتي خود بايد از وزارت كشور مجوز گرفته و آن را به نيروي انتظامي ارائه كنند.
منتظرالمهدي در مورد برنامه هاي معاونت اجتماعي در انتخابات گفت: اين معاونت در انتخابات تلاش مي كند كه فضاي جامعه امنيتي نشود، اما در جامعه امنيت برقرار باشد.
معاون اجتماعي ناجا در ادامه صحبت هايش از راه اندازي سايت آنلاين «امين جامعه» در راستاي كشف خودروهاي مسروقه موتوري خبر داد و گفت: اين سامانه از هفته آينده براي تسهيل در يافتن صاحبان خودروهاي مسروقه كشف شده ايجاد مي شود كه لينك آن در سايت «پليس» نيز موجود است.
منتظرالمهدي در مورد طرح «امنيت اجتماعي» با بيان اينكه از اوايل ارديبهشت ماه تقويت مي شود، گفت: در پيمايش سال 91 كه با نمونه آماري 14 هزار نفري صورت گرفت، اولويت مطالبات مردمي از نيروي انتظامي، خريد و فروش مواد مخدر، برخورد با اراذل و اوباش و بدحجابي و بدپوششي بوده است.
وي با بيان اينكه پس از آن سرقت، برخورد با مزاحمين نواميس، آلودگي صوتي و همچنين جمع آوري معتادان خياباني در مراتب پليس قرار دارند، گفت: در حوزه مواد مخدر، معاونت اجتماعي آموزش همگاني دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصيلي در دستور كار قرار داده است.
رضايت 76 درصدي مردم از عملكرد پليس
معاون اجتماعي نيروي انتظامي در ادامه با تشريح اقدامات صورت گرفته اين معاونت براي تعيين سطح ميزان رضايتمندي مردم از پليس و همچنين تعيين ميزان احساس امنيت در جامعه، گفت: از چهارم تا هشتم فروردين ماه سال جاري، نيروي انتظامي از 5645 نفر كه بيش از 18 سال سن داشتند، در تمامي مراكز استان ها در مورد عملكرد پليس نظرسنجي كرده است.
وي با بيان اينكه 66 درصد پاسخگويان، مرد و الباقي زن بودند، گفت: ميانگين سني اين پاسخ دهندگان 5/36 سال بوده و بيشترين مشاركت در تهران و كمترين در استان كهگيلويه و بويراحمد به ثبت رسيده است.
منتظرالمهدي با بيان اينكه 25 درصد از پاسخ ها مربوط به خدمات پليس راهور بوده است، اظهار كرد: مردم رضايت 76 درصدي خود را از عملكرد اين پليس اعلام داشته اند.
معاون اجتماعي ناجا با بيان اينكه ميزان رضايت مردم از وضعيت پليس راهور در درون شهر 83 درصد بوده است، گفت: در اين نظرسنجي شاهد رضايتمندي حدود 80 درصد مردم از برقراري اسكان مسافرين، 75 درصدي روان سازي ترافيك جاده و همچنين شاهد رضايتمندي 78 درصدي برخورد متواضعانه پليس با مردم بوده ايم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه 30 درصد از مسافران نوروزي منازل خود را به اقوام سپرده و حدود 24 درصد منازل خود را به همسايگان سپرده اند، گفت: اين در حالي است كه حدود 19 درصد از مسافران نوروزي تنها به روشن كردن لامپ هاي منازل خود اكتفا كرده و هيچ يك از مسافران كه در اين نظرسنجي شركت كرده اند، منازل خود را به پليس نسپرده اند.معاون اجتماعي ناجا با بيان اينكه 8/88 درصد از مسافران نوروزي از وسايل نقليه خود استفاده كرده اند، گفت: 38 درصد از پرايد، 12 درصد از پژو 405 و حدود 10 درصد از خودروي سمند براي مسافرت استفاده كرده و 1/76 درصد از مسافران از امنيت خودروي خود در حد بسيار زياد مطمئن بودند.
 


كاسب رشتي با خوردن خرما سرمايه اش را از دست داد

رشت-خبرنگار كيهان:
كاسب 74 ساله رشت با خوردن يك خرما 10 گرمي از دست غريبه، 8 ميليون ريال از سرمايه اش را از دست داد.
يك كاسب بازاري 74 ساله كه براي استراحت در بخش كوچصفهان شهرستان رشت بر روي صندلي پارك نشسته بود مورد اغفال شخصي ناشناس قرار گرفت و به دنبال دوستي اين فرد با وي و خوردن خرماي 10 گرمي از دست او سرمايه اش را از دست داد.
برپايه اين گزارش، اين پيرمرد با مراجعه به پليس گفت: با خوردن اين خرما بيهوش شدم و پس از بيداري متوجه شدم كه سارق مقداري بدليجات به ارزش 3 ميليون ريال و يك فقره چك به ارزش 5 ميليون ريال از من به سرقت برده است.
پليس همچنان در صدد شناسايي و دستگيري اين سارق است.
 


مترو رايگان پاداش سحرخيزان

سحرخيزان سنگاپوري كه قبل از ساعت 7 و 45 دقيقه صبح از قطار پياده شوند مي توانند از مترو شهري رايگان بهره مند شوند.
به گزارش سايت شبكه خبري آسيا از سنگاپور، مقامات سنگاپوري براي تشويق مردم به استفاده از قطار قبل از ساعات اوج شلوغي مترو اين پيشنهاد را ارائه داده اند.برپايه اين خبر مسافراني كه بين ساعت 7 و 45 و 8 صبح از قطار پياده شوند از درصدي تخفيف بليط مترو بهره مند مي شوند.اين طرح از دو ماه آينده و به مدت يكسال از سوي سازمان حمل و نقل سنگاپور اجرا مي شود.
 


سرقت مسلحانه از 55 مسافر كشتي تفريحي

حدود پنجاه و پنج مسافر يك كشتي تفريحي در جزيره سنت لوسيا در درياي كارائيب مورد سرقت مسلحانه قرار گرفتند.
به نوشته شماره ديروز روزنامه اينديپندنت در اينترنت: حدود پنجاه و پنج مسافر كشتي تفريحي سلبريتي اكليپس روز جمعه در حالي كه براي گشت و گذار ساحلي در جزيره سنت لوسيا در درياي كارائيب پياده شده بودند، توسط سه سارق مسلح نقاب دار مورد سرقت مسلحانه قرار گرفتند. طبق اين گزارش كه ديروز منتشر شد، در آن حادثه كسي مجروح نشد اما پول و جواهرات مسافران به سرقت رفت. اين كشتي تفريحي صد و بيست و يك هزار تني يكي از كشتي هاي متعددي است كه هر ساله طي سفر تفريحي چند روزه در درياي كارائيب در جزيره سنت لوسيا توقف مي كند اما اين حادثه نشان داد سنت لوسيا مكان چندان امني براي گردشگران نيست.
سخنگوي وزارت خارجه انگليس در اين باره گفت: تصور نمي شود هيچ يك از گردشگران انگليسي در آن حادثه صدمه ديده باشند. مسئولان كشتي تفريحي نيز در بيانيه اي اعلام كردند: همه مسافران سالم به كشتي بازگشتند، گرچه برخي گزارشها از صدمه ديدن يكي از گردشگران زن حكايت دارد. اين حادثه جديدترين مورد از يك سري حوادث مهمي است كه گردشگران انگليسي در درياي كارائيب گرفتار آن شده اند. از جمله يك زوج انگليسي در باربادوس هدف گلوله قرار گرفتند و يك نفر ديگر ربوده شد. هر سال حدود هفتاد و يك هزار و ششصد انگليسي از جزيره سنت لوسيا بازديد مي كنند و وزارت خارجه انگليس درباره جرايمي مانند سرقت و جرايم خشن از جمله حمله و قتل هشدار داد. پليس محلي سنت لوسيا سه مظنون را در ارتباط با آن حادثه دستگير كرده است.
 


رقابت ربات هاي گاوباز در فستيوال كره

به منظور جذب توريست به جشنواره گاوبازي كره، تيمي از «مؤسسه ربات و همگرايي كره» ربات هاي گاوباز را براي اجراي اين مسابقه طراحي كردند.
به گزارش ايسنا، استان چئونگدو در كره جنوبي ميزبان اين جشنواره گاوبازي مشهور است.هم اكنون پس از گذشت يك سال و پنج ماه از آغاز پروژه طراحي ربات و با در اختيار داشتن بودجه 400 هزار دلاري، مؤسسه مزبور از اين فناوري رونمايي كرده است.
گاوبازي كره اي داراي قدمتي چند صد ساله است و در آن دو گاو كه نام هايشان بر روي پوستشان نوشته شده، با يكديگر رقابت مي كنند.
اين مسابقه از چند ساعت تا چند ماه به طول مي انجامد و زماني پايان مي يابد كه يكي از گاوها تسليم شود.
با اين گاوها رفتار نسبتاً خوبي مي شود زيرا گاو همواره يكي از ارزشمندترين حيوانات مزرعه نزد كره اي ها بوده است.
گفته مي شود اندازه ربات هاي گاوباز دو سوم گاو واقعي است (2*5*5/1 متر) و قادرند حركات سر، گردن و پا را انجام دهند.
حدود 10 هزار نفر در اين فستيوال كه هر سال در ماه آوريل برگزار مي شود، شركت مي كنند.
 


بانوي محجبه را به دندانپزشكي راه ندادند

يك بانوي محجبه در فرانسه به صرف داشتن پوشش اسلامي از مداواي دندان خود بازماند.
يك بانوي محجبه در فرانسه هنگامي كه براي مداواي دندان خود به دندانپزشكي در شهر بزيير مراجعه كرده بود، تنها به دليل داشتن پوشش اسلامي با خودداري پزشك از انجام مداوا مواجه شد.پزشك معالج اين بانوي مسلمان با وجود اصرار اين شخص، از انجام مداوا خودداري كرد و از وي خواست حجاب خود را بردارد.وي علت اين كار خود را غير قابل پذيرش بودن و غير بهداشتي بودن پوششي دانست كه بانوي محجبه فرانسوي بر سر داشت!اين بانوي مسلمان كه به تازگي پوشش اسلامي را انتخاب كرده بود از اين امر اظهار تعجب و به كميته مقابله با اسلام هراسي در فرانسه (CCIF) شكايت كرد.كميته مقابله با اسلام هراسي در فرانسه نيز از اين اقدام تبعيض آميز ابراز تأسف و اين بانوي مسلمان را به پيگيري مجدانه اين پرونده دعوت كرد.
 


حمله پليس آمريكا به زني در برابر همسرش

افسر پليس نيوجرسي در حمله به يك زن در مقابل كلوپ شبانه اي او را مجروح كرد.
فيلم هاي مربوط به حمله وحشيانه پليس به اين زن و مشت هايي كه به او زده خشم و اعتراض بسياري از بينندگان فيلم را برانگيخته است.
فيلم 20 ثانيه اي منتشر شده در سايت يوتيوپ نشان مي دهد كه مأمور پليس با يك زوج در مقابل كلوپ شبانه درگير شده و پس از بازداشت مرد، زن همراهش را با ضربه هاي مشت نقش بر زمين كرده است.
فيلم به وسيله تلفن همراه يكي از شاهدان حادثه گرفته شده است.
زن كه سعي داشت همسر خود را از دست افسر پليس نجات دهد، ولي پليس وي را با ضربه مشت نقش زمين كرده است. پس از انتشار فيلم، دادستان دستور دستگيري و تعليق افسر پليس را صادر كرده و هنوز مشخص نيست علت و انگيزه درگيري بين افسر پليس و زن و شوهر چه بوده، اما ميزان خشونت مأمور پليس، مقامات نيوجرسي را تحت تأثير قرار داده و دستور پيگيري اين حادثه را صادر كرده اند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10