(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 28 فروردین 1392 - شماره 20466

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
غول به چراغ جادو برنمي گردد ! (يادداشت روز)
حركت ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
احمدي نژاد در ديدار علما و نخبگان نيجر:
قدرت هاي فاسد جهاني به بن بست رسيده اند
مهمانپرست انفجارهاي تروريستي در عراق را محكوم كرد
سرلشكر سليماني: تاثير انتخابات باشكوه در ايران بيش از مانور نظامي است
مردم ايران از رياكاري هاي اوباما منزجرند (خبر ويژه)
روايت مقام امنيتي اسرائيل از اهميت راهبردي جنگ سوريه (خبر ويژه)
غرب ناچار است با ايران در منطقه تفاهم كند (خبر ويژه)
تجديد خاطره هاشمي با رفقاي نيمه راه دولت اصلاحات (خبر ويژه)
عبدي: اصلاح طلبان بايد بين نظام و اپوزيسيون يكي را انتخاب كنند (خبر ويژه)
آقا رضا! باز هم كه خالي بستي! (خبر ويژه)


غول به چراغ جادو برنمي گردد ! (يادداشت روز)

تروريسم، غولي است كه آمريكا از چراغ جادو بيرون آورده و براي مقابله با دشمنان رام نشدني و يا دشمنان فرضي خود به كار گرفته بود. اما، امروزه به نظر مي رسد كه مهار اين غول از دست آمريكا خارج شده و قصد بازگشت دوباره به چراغ جادو را ندارد.
خانم ا ما اسكاي- EMMA SKY- مشاور انگليسي ژنرال «اوديرنو»، جانشين ژنرال پترائوس و فرمانده نيروهاي نظامي آمريكا در عراق بود. خانم اسكاي كه به استخدام ارتش آمريكا درآمده و چند ماهي نيز فرماندار شهر كركوك بوده است در مقاله گزارش گونه اي در روزنامه انگليسي گاردين -دسامبر2011- مي نويسد «چرا مقامات دو سوي آتلانتيك - آمريكا و انگليس- پي آمدهاي خطرناك حمله نظامي به افغانستان و عراق و حمايت از گروههاي تروريستي را در نظر نگرفته بودند» وي در بخش ديگري از يادداشت خود با اشاره به فجايعي كه حمله نظامي آمريكا و انگليس به افغانستان و عراق در پي داشته است، مي نويسد «شايد از نظر سياستمداران ما، بعد از بيرون كشيدن نيروهايمان از افغانستان و عراق همه چيز پايان يافته باشد، ولي صدها هزار انسان كشته شده اند و به عقيده من، فاجعه آغاز شده و روزهاي انتقام در پيش است».
همان روزها، خانم هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه وقت آمريكا در گزارشي به كنگره مي گويد «بايد به تلخي اعتراف كنم كه ما -آمريكا- گذشته مشتركي با القاعده داريم، طالبان و القاعده را 20 سال پيش، خودمان در افغانستان و پاكستان پديد آورديم و با استخدام نيرو از عربستان و ساير كشورها و تبليغ و حمايت گسترده از وهابي ها به نام اسلام، از آنها براي مقابله با شوروي استفاده كرديم، اما اكنون مهار القاعده را از دست داده ايم».
سال گذشته آقاي «جان لي آندرسون» خبرنگار نشريه آمريكايي «نيويوركر» و نويسنده كتاب «زندگي چه گوارا» براي مصاحبه به كيهان آمده بود. او در پاسخ به اين سؤال كه آيا در دنياي امروز مي توانيد از يك گروه تروريستي نام ببريد كه مورد حمايت آمريكا نباشد؟ گفت؛ به پرسش خود، اين سؤال را هم اضافه كنيد كه آيا مي توان در دنياي امروز يك حكومت ديكتاتوري را آدرس داد كه تحت حمايت آمريكا نباشد؟ و سپس پاسخ مرا بشنويد كه «نه، هرگز».
روز دوشنبه، انفجار مهيب 3 بمب در بوستون، مركز ايالت ماساچوست آمريكا كه 2 بمب در چند متري خط پايان دوي ماراتن و بمب سوم در مقابل ساختمان كتابخانه «جان اف كندي» كارگذاري شده بود، دستكم 3 كشته و 144 مجروح بر جاي گذاشت كه به روايت «فرانس 24»، بيش از 67 تن از مجروحان اين بمب گذاري ها دچار نقص و يا قطع عضو شده و شماري ديگر از آنان با مرگ دست و پنجه نرم مي كنند. دقايقي بعد از3 انفجار مورد اشاره، چند بمب ديگر كه در شعاع چند كيلومتري از محل انفجارهاي سه گانه كارسازي شده بود، كشف و خنثي شد. در پي وقوع اين انفجارها، موجي از وحشت سراسر آمريكا را فرا گرفت. پليس از ساكنان بوستون خواست كه از خانه هاي خود خارج نشوند، در آمريكا حالت فوق العاده اعلام شد و خيابان ها به اشغال نظاميان درآمد و به طور همزمان نيروهاي نظامي و امنيتي در برخي از كشورهاي اروپايي نيز به حالت آماده باش درآمدند و مخصوصا در لندن و پاريس وضعيت اضطراري اعلام شد. اوباما در يك كنفرانس خبري مردم را به خويشتنداري دعوت كرد و قول داد كه عاملان انفجار را يافته و به دادگاه مي فرستد و بلافاصله جستجوي خانه به خانه در مناطق اطراف محل انفجار آغاز شد و...
چه كساني يا كدام گروه تروريستي و با چه انگيزه اي دست به جنايت زده است؟ پرسشي تاكنون، بي پاسخ است و جاي آن را گمانه ها گرفته است. يك جوان 20 ساله تبعه عربستان به عنوان مظنون بازداشت شد و دولت عربستان، بلافاصله دخالت وي در انفجارها را مردود و شايعه دشمنان آل سعود دانست. گروه طالبان ساعتي پس از انفجار، دخالت خود در انفجارها را نفي كرد. برخي از كارشناسان با استناد به اين كه روز حادثه - 15 آوريل- مصادف با «روز وطن پرستي - PATRIOT DAY-» بوده است، اين انفجارها را به ناسيوناليست هاي افراطي آمريكا نسبت داده اند!
دخالت رهبران القاعده در انفجارهاي بوستون احتمال كمتري دارد چرا كه امروزه فرماندهي القاعده تحت مديريت مستقيم آمريكا قرار دارد و تاكنون تمامي عمليات اين گروه تروريستي بدون استثناء- تاكيد مي شود كه بدون استثناء- عليه مسلمانان انقلابي و دشمنان آمريكا و اسرائيل انجام پذيرفته است و هم اكنون نيز عوامل القاعده و سلفي ها در سوريه، عراق، پاكستان و افغانستان به انجام عمليات تروريستي عليه شيعيان و ساير مسلمانان انقلابي كه در مقابل باج خواهي آمريكا و اسرائيل مقاومت مي كنند، مشغول هستند و از حمايت مستقيم و آشكار آمريكا و اتحاديه اروپا برخوردار بوده و هزينه عمليات تروريستي خود را از كشورهايي نظير عربستان و قطر دريافت مي كنند. همين جا گفتني است ابراز نگراني نقل شده از سوي هيلاري كلينتون درباره بخشي از بدنه طالبان و القاعده بود كه از شبكه تشكيلاتي القاعده بيرون خزيده اند وگرنه مقامات رسمي آمريكا و از جمله خانم كلينتون از موضع وزير خارجه آمريكا بارها به صراحت اعلام كرده است كه با طالبان و القاعده در ارتباط ارگانيك بوده و رايزني مي كنند تا آنجا كه علي رغم حمله به افغانستان تحت پوشش مبارزه با طالبان، امروزه طرح «شركت طالبان در حاكميت افغانستان» را پيش كشيده و دنبال مي كنند، طرحي كه ماه گذشته با اعتراض شديد «حامد كرزاي» رئيس جمهور افغانستان روبرو شد. دخالت ناسيوناليست هاي افراطي آمريكا در انفجارهاي بوستون نيز نمي تواند احتمال درخور توجهي باشد. چرا كه اقدام تروريستي عليه شهروندان آمريكايي، آن هم در روز موسوم به «وطن پرستي» با شعار ناسيوناليست هاي افراطي همخواني چنداني ندارد. اين گمانه اگرچه كاملا و به طور مطلق قابل نفي نيست ولي اثبات آن به دلايل و شواهد مستحكم تر و بيشتري نياز دارد.
و اما در ميان گمانه ها و احتمالات باقيمانده مي توان به دو احتمال ديگر اشاره كرد كه نشانه هاي درخور توجهي براي آن وجود دارد.
اول: مردم آمريكا طي نزديك به يك سال گذشته، تقريبا هر از چند گاه شاهد جناياتي نظير به رگبار بستن تعدادي از شهروندان آمريكايي در مدارس، بيمارستان ها و اماكن عمومي بوده اند. در جريان اين جنايات تعداد فراواني از كودكان، معلمان، بيماران و ساير اقشار مردمي به خاك و خون كشيده شده اند. گفتني و عبرت گرفتني است كه بعد از گسترش اين جنايات و فراواني دفعات آن، جمع كثيري از مردم آمريكا با اجتماع در مقابل كاخ سفيد در واشنگتن و ساختمان فرمانداري ها در ساير شهرها، خواستار ممنوعيت فروش و حمل آزادانه سلاح در آمريكا شدند ولي از آنجا كه كارتل هاي بزرگ سرمايه داري همه ساله مبالغ كلاني از راه فروش آزادانه اسلحه در آمريكا به دست مي آورند، درخواست مردم، عليرغم جنايات فراواني كه صورت پذيرفته بود بي پاسخ ماند و نهايتا آقاي اوباما در اقدامي كه مضحك به نظر مي رسيد و با اعتراض مجامع حقوق بشري آمريكا روبرو شد، اعلام كرد كه بايد خشاب اسلحه ها كوچكتر شود تا تعداد گلوله كمتري در آن جاي بگيرد!
آيا اين طيف از آمريكايي ها نمي توانند عامل انفجارهاي بوستون باشند؟ مخصوصا آن كه اكثر آنان در بازجويي هاي منتشر شده، اعلام كرده اند، نارضايتي از شرايط حاكم بر كشورشان انگيزه آنها در ارتكاب جنايات مورد اشاره بوده است. اگر اين احتمال صحت داشته باشد، انفجارهاي مهيب بوستون را مي توان ادامه رخدادهاي فراوان قبلي در به رگبار بستن مردم عادي دانست كه اين دفعه در قالب بمب گذاري شكل گرفته و دنبال خواهد شد.
و اما، احتمال ديگري كه شواهد بيشتري آن را قوت مي بخشد، دست داشتن طيفي از دولتمردان آمريكايي در انفجارهاي دوشنبه خونين بوستون است. سياست بازان آمريكايي و مخصوصا جريانات قدرتمند وابسته به محافل پرنفوذ صهيونيستي و كلان سرمايه داران آمريكايي بارها نشان داده اند كه براي رسيدن به اهداف خاص خود كمترين اهميتي به جان و مال شهروندان و مردم عادي كشورشان نمي دهند. در ماجراي 11 سپتامبر اگرچه جرج بوش انگشت اتهام را به سوي كشورهاي اسلامي و ملت هاي مسلمان دراز كرد و با اين بهانه به افغانستان و عراق حمله كرد ولي تاكنون هيچ نشانه، سند و يا دليل قابل اعتنايي ارائه نشده است كه حاكي از دخالت هاي بيروني در انفجار برج هاي دوقلو و قتل عام هزاران شهروند آمريكايي در آن ماجرا باشد. بلكه شواهد فراوان و رد پاي پررنگي از صهيونيست ها در آن واقعه به چشم مي خورد. از جمله آن كه روز 11 سپتامبر 2001 تمامي يهوديان شاغل برج هاي دوقلو بدون اعلام قبلي از حضور در محل كار خويش خودداري كرده و به منطقه اي در حومه نيويورك رفته بودند. تعداد يهوديان شاغل در برج هاي دوقلو به اندازه اي فراوان بود - نزديك به 4 هزار نفر- كه در گمانه هاي اوليه، احتمال دست داشتن صهيونيست ها در ماجراي 11 سپتامبر كمرنگ به نظر مي رسيد و تنها بعد از افشاي انتقال آنان به حومه نيويورك اين احتمال قوت گرفت و تاكنون شواهد فراواني براي اثبات آن به دست آمده است.
نئومحافظه كاران آمريكايي و صهيونيست ها- در صورت درستي اين احتمال- چه ترفندي در آستين و چه بيضه اي زير كلاه دارند؟ سؤالي است كه براي پاسخ آن به زمان بيشتري نياز است.
و اما، هيچيك از احتمالات ياد شده، تغييري در اين واقعيت نمي دهد كه آمريكا در پي خارج كردن غول تروريسم از چراغ جادو، مهار آن را از دست داده و تيري كه به سوي ملت هاي مظلوم نشانه رفته بود، امروزه به سوي آمريكا كمانه كرده است.
چند سال قبل، حضرت آقا با اشاره به روسياهي تروريست ها و نشان دادن دست آمريكايي ها و صهيونيست ها در عمليات تروريستي، هشدار داده بودند كه سرانجام، آتش اين تروريسم كور به دامان و دست هاي پليد و مغزهاي شرير عاملان اصلي آن خواهد افتاد.
حسين شريعتمداري
 


حركت ! (گفت و شنود)

گفت: محمدرضا خاتمي گفته است بايد در انتخابات شركت كنيم تا قدرت اجتماعي خود را نشان بدهيم!
گفتم: ولي مدعيان اصلاحات طي چند سال گذشته در هر انتخاباتي كه شركت كرده اند با بي اعتنايي مردم روبرو شده اند. ايشان از كدام قدرت اجتماعي حرف مي زند؟!
گفت: چه عرض كنم؟! «آرش-س» يكي از اصلاح طلبان فراري هم خطاب به وي گفته است «آقا رضا! اگر جبهه اصلاحات قدرت اجتماعي داشت به اين حال و روز نمي افتاد. لطفا از اين شوخي هاي خنده دار دست بردار».
گفتم: پليس وارد زيرزميني شد كه در آن تعدادي ترياكي مشغول دود و دم بودند و فرياد زد بي حركت! يكي از افيوني ها در حالي كه به وافورش پك مي زد گفت؛ اي بابا! كو حركت؟!


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ روز ارتش را به دلاورمردان مكتبي و متعهد ارتش جمهوري اسلامي و همچنين ملت قهرمان ايران به خاطر داشتن ارتش و ارتشيان جان فدا تبريك مي گويم.
3419---0915
¤ از انفجار بوستون آمريكا دو تحليل به ذهنم مي رسد يكي اينكه با اين انفجار آمريكايي ها براي جهان اسلام خوابي ديده باشند. دوم اينكه شرارت آفريني آمريكا در جهان بالاخره دامن خودش را هم گرفت.
4901---0930
¤ هيچ بعيد نيست انفجارهاي بوستون آمريكا سناريوي جديد سيا براي مظلوم نمايي و برقراري جو امنيتي شديد در شهرها و ايالت هاي اين كشور باشد.
3419---0915
¤ خارج كردن منافقين از ليست تروريست ها و ميزباني و دفتر دادن به آنها در نزديكي كاخ سياه آن مي شود كه تروريست ها در اين كشور هم فاجعه آفريني كنند.هر چند اين شيطنت آمريكا مثل برج هاي دوقلو بي برنامه نيست ولي لااقل به مردم آمريكا مي فهماند كه چه جشن هاي عروسي به عزا و چه كوچه و خيابان ها و كاشانه هايي هر روز قربانگاه عمليات تروريستي كساني است كه به فرمان دولت مردان آمريكا مردم را به خاك و خون مي كشند. اين جنايت هاي وحشيانه همه روزه در پاكستان، افغانستان، عراق، فلسطين، مصر و سوريه و بحرين و... و هر كجا منافع آمريكا ايجاب كند صورت مي گيرد اميد است كه مردم آمريكا هر چه زودتر بيدار شوند و به اخراج منافقين از كشورشان و تعطيل ديگر پايگاههاي تروريستي مورد حمايت دولتمردانشان اقدام نمايند.
محمودي
¤ برخي همراهان فتنه كه از چشم مردم افتاده اند اگر بخواهند بيش از اين ذليل و خوار نگردند لازم است: 1-در اعمال و رفتار خود تجديد نظر نمايند. 2- به درگاه احديت توبه كنند 3- از امت و امام خامنه اي عذرخواهي نمايند 4- در عمل ثابت كنند كه مطيع رهبري هستند.
1009---0913
¤ سازمان ميراث فرهنگي كه متولي برگزاري ميتينگ انتخاباتي است هزينه آن را از كجا تأمين مي كند؟ چرا از نام رهبري و شعار مردمي «لبيك يا خامنه اي» سوءاستفاده مي نمايد؟
امير دامغاني راننده تاكسي
¤ وقتي مدعيان اصلاحات حاضر به محكوم كردن فتنه 88 نشده اند چگونه و با چه رويي مي خواهند بعد از آن همه جنايت عليه منافع ملي كشور و خيانت به مردم و نظام وارد انتخابات بشوند و جالب اينكه براي ملت تصميم بگيرند.
افتخار
¤ كذاب هايي كه مدعي تقلب در انتخابات بودند حال چطور صف كشيده اند و چگونه براي رسيدن به كرسي رياست جمهوري خود را توجيه مي كنند؟!
4283---0916
¤ آقاي احمدي نژاد سال 84 كجا كه مردم با پول خودشان هزينه انتخاباتي او را تأمين مي كردند و احمدي نژاد امسال كه از پول بيت المال براي تبليغ نامزد مورد تاييد خويش هزينه مي كند. البته بنده از كاري كه در سال 84 كردم يك ذره هم پشيمان نيستم ولي كار امروز دولت فعل حرام است و عواقب سوء دارد در ضمن از اين كار حرام هم نتيجه نمي گيرد.
يك خانم طلبه از قم
¤ در ساعت 21 پنجشنبه 22/1/92 از شبكه نمايش در قالب برنامه مستند از جرج كلوني بازيگر صهيونيستي هاليوود و تهيه كننده فيلم سخيف آرگو عليه ايران تجليل به عمل آمد معلوم نيست اين كارها اتفاقي صورت مي گيرد يا اهداف خاص پشت قضيه وجود دارد. در هر حال مسئولين رسانه ملي كشور بايد پاسخگو باشند.
5941---0912
¤ از مسئولين انتظار مي رود نسبت به عرضه وسايل خانگي ارزان به مردم اقدام نمايند. با توجه به قول مساعد متاسفانه به جاي كاهش قيمت اين وسايل شاهد افزايش قيمت ها هستيم.
5989---0936
¤ چرا مسئولين امر اين همه در مورد قيمت گذاري خودروهاي توليد داخل تعلل مي كنند؟ مردم چه گناهي دارند. پيش فروشهاي تحويلي اسفند 91 تنها تا 5 ارديبهشت 92 فرصت دارند.
8166---0915
¤ از مديران ارشد استان و شوشتر مي خواهم از تجارب مدير تعاون صيادان شوشتر استفاده كنند و نگذارند برخي افراد فرصت طلب در رود كارون و بي توجه به فصل صيد با استفاده از سيم برق به شكار ماهي ها در رود كارون بپردازند.
حاجي زاده
¤ در شمال كشور هر منطقه و شهري كه جاده كمربندي يا جاده ارتباطي احداث مي شود بلافاصله زمين هاي اطراف آن دچار تغيير كاربري شده و در معرض انواع ساخت و سازها قرار مي گيرند در نتيجه مجددا مشكل ترافيك و آلودگي صدا و محيط زيست به وجود مي آيد. چرا تدبيري انديشيده نمي شود كه جاده ها بدون اين حواشي احداث شود.
يك شهروند
¤ متاسفانه طلب 65 هزار خانوار چايكار گيلان از خرداد 91 تا به حال پرداخت نشده است.
آب پيكر- لاهيجان
¤ شما را به خدا به مسئولين امر بگوييد اگر قصد گران كردن اجناس و محصولي را دارند به زبان نياورند چون هر زمان حرفي از دهانشان بيرون مي آيد وضع از گذشته بدتر مي شود. سكوت مسئولين بيشتر به آرامش بازار قيمت ها كمك مي كند.
7103---0912
¤ كمترين وظيفه اي كه مسئولين محترم رسانه ملي كشور بر دوش دارند فرهنگ سازي حجاب و عفاف در جامعه است. در ضمن تقاضا داريم تا آنجا كه ممكن است افراد داراي پوشش نامناسب در تلويزيون به تصوير كشيده نشوند.
6263---0938
¤ وقتي يك شبكه سيما اختصاص به تهران دارد چرا بايد احداث يك پروژه شهري مثل تونل در اين شهر از شبكه سراسري پخش بشود؟
7104---0937
¤ مسجد مسكن مهر شهرستان سمنان بعد از چند سال هنوز تكميل نشده و مورد بهره برداري قرار نگرفته است. چندين هزار ساكن اين مجتمع بدون مسجد هستند.
3865---0913
¤ آقاياني كه در وجودشان احساس تكليف وجود دارد سري به داخل زندگي مردم تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي و... بزنند و قضاوت كنند كه آيا مي توانند شب ها راحت بخوابند.
4886---0935
 


احمدي نژاد در ديدار علما و نخبگان نيجر:

قدرت هاي فاسد جهاني به بن بست رسيده اند

روساي جمهوري ايران و نيجر در ديدار دو جانبه، راهكارهاي روابط دو كشور در عرصه هاي مختلف را مورد بررسي قرار داده و گسترش روابط همه جانبه را به نفع دو ملت، ملت هاي منطقه و جهان اسلام دانستند.
روساي جمهوري ايران و نيجر همچنين مهمترين تحولات و مسايل منطقه اي، بين المللي و آخرين وضعيت جهان اسلام را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده و بر ضرورت تلاش براي تقويت همبستگي و اتحاد بين امت اسلامي و هوشياري در مقابل توطئه هاي مستكبران تاكيد كردند.
رئيس جمهور كشورمان در ديدار با علما و نخبگان نيجر با بيان اينكه مسلمانان بايد به دنبال نجات همه بشريت باشند و شعار و اهداف مسلمانان جهاني باشد، اظهار داشت: اگر اهداف جهاني نداشته باشيم، دشمنان بشريت شعارهايي خواهند داد كه مسلمانان را متضرر خواهند كرد.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: امروز جامعه بشري به سرعت به سمت وحدت در حال حركت است همه از وضع موجود ناراحت بوده و به دنبال عدالت، توحيد و پاكي هستند.
وي گفت: قدرت هاي فاسد جهاني به بن بست رسيده اند و به زودي ملت هاي جهان به صورت يكپارچه در برابر قدرت هاي ظالم ايستادگي كرده و توحيد و عدالت را در جهان حاكم خواهند كرد.
رئيس جمهور ابراز داشت: مستكبران و خودخواهان در جامعه بشري حاكم شده و اجازه نمي دهند كه راه و پيام پيامبر به طور واقعي به جامعه بشري منتقل شود.
در ابتداي اين ديدار تعدادي از عالمان و نخبگان نيجر در سخناني مطالب و ديدگاه هاي خود را در موضوعاتي از جمله روابط ايران و نيجر، تلاش براي اتحاد مسلمانان و برپايي نظم عادلانه در جهان با رئيس جمهور كشورمان در ميان گذاشتند.
همچنين رئيس جمهور كشورمان در ضيافت شام رئيس جمهور نيجر حضور پيدا كرد لازم به ذكر است، محمد بازوم، وزير امور خارجه نيجر گزارش داد كه در دستور كار رسمي سفر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور ايران به نيجر موضوع اورانيوم قرار ندارد، اما ممكن است اين مسئله مطرح شود.
وي گفت: اگر ايران اورانيوم ما را بخواهد، فروش آن تحت قواعد بين المللي انجام خواهد گرفت.
اين در حالي است كه رئيس جمهور كشورمان پس از پايان سفرش به بنين با ابراز اميدواري نسبت به گسترش همكاري هاي جمهوري اسلامي ايران و بنين، در پاسخ به پرسشي درباره احتمال خريد اورانيوم از قاره آفريقا از سوي ايران و استفاده از زيرساخت هاي بنين براي انتقال اين مواد، ايران را بي نياز از اين كار دانست و گفت: هفته قبل در ايران دو معدن غني اورانيوم مورد بهره برداري قرار گرفت كه فكر مي كنم مي تواند نيازهاي ايران را كاملا تامين كند.
احمدي نژاد از روز يك شنبه سفر به چند كشور آفريقايي را آغاز كرده است.
احمدي نژاد در مراسم تحليف رئيس جمهور جديد ونزوئلا شركت مي كند
رئيس جمهور كشورمان براي شركت در مراسم تحليف «نيكلاس مادورو» رئيس جمهور جديد ونزوئلا عازم كاراكاس پايتخت اين كشور خواهد شد.
«نيكلاس مادورو» كانديداي طيف طرفدار هوگو چاوز موفق شد در انتخابات رياست جمهوري اين كشور به عنوان رئيس جمهور برگزيده شد.
احمدي نژاد 18 اسفندماه سال گذشته و در پي مرگ چاوز براي مراسم تشييع جنازه وي به كاراكاس رفته بود.
به گزارش فارس، طبق برنامه ريزي هاي انجام شده مراسم تحليف «نيكولاس مادورو» رئيس جمهور ونزوئلا صبح روز نوزدهم آوريل به وقت محلي (عصر روز جمعه 30 فروردين به وقت تهران) در كاخ رياست جمهوري اين كشور برگزار خواهد شد.
 


مهمانپرست انفجارهاي تروريستي در عراق را محكوم كرد

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان سلسله انفجارهاي تروريستي در بغداد و برخي ديگر از شهرهاي عراق را كه به كشته و مجروح شدن ده ها تن از شهروندان بي گناه اين كشور منجر شد به شدت محكوم كرد.
رامين مهمانپرست تشديد اقدامات تروريستي مقارن با برگزاري انتخابات شوراهاي استاني در عراق را تلاشي كينه توزانه از سوي دشمنان مردم اين كشور براي ممانعت از تحكيم روند دموكراتيك در عراق و دامن زدن به اختلافات فرقه اي در اين كشور ارزيابي كرد.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان ضمن ابراز همدردي با دولت و ملت عراق به ويژه قربانيان حوادث تروريستي امروز حمايت قاطع جمهوري اسلامي ايران از اقدامات دولت عراق به منظور تحكيم ثبات و امنيت در اين كشور را مورد تاكيد مجدد قرار داد.
ايران انفجارهاي بوستون را محكوم كرد
سخنگوي وزارت امور خارجه با محكوم كردن انفجارهاي «بوستون» و ابراز همدردي با خانواده هاي قربانيان اين انفجار گفت: جمهوري اسلامي ايران هر اقدامي كه جان انسان هاي بي گناه را به خطر بيندازد، به شدت محكوم مي كند.
«رامين مهمانپرست» با يادآوري گسترش استفاده از سلاح در آمريكا و اقداماتي كه جان مردم اين كشور را به خطر مي اندازد، به ايرنا گفت: بايد ريشه هاي اين مسأله شناسايي و با آن برخورد شود و فكر مي كنيم آزادي عمل براي گروه هاي مختلف نبايد به تهديد جان افراد و انسان هاي عادي و بيگناه منجر شود.
سخنگوي وزارت امور خارجه در عين حال اظهار داشت: اجازه دادن به گروه هاي تروريستي براي فعاليت و خارج كردن آنها از فهرست گروه هاي تروريستي به بهانه آزادي، در نهايت به بي ثباتي و ناهماهنگي منجر مي شود و همه مردم را تحت تأثير قرار مي دهد.
 


سرلشكر سليماني: تاثير انتخابات باشكوه در ايران بيش از مانور نظامي است

فرمانده نيروي قدس سپاه گفت: رهبر معظم انقلاب بر حضور مردم در انتخابات تاكيد بسياري دارند و اين از عوامل قدرت جمهوري اسلامي است كه بيش از مانورهاي نظامي تاثير دارد.
سرلشكر قاسم سليماني در نشست با جمعي از پيشكسوتان و يادگاران دوران دفاع مقدس استان كرمان اظهار داشت: يكي از موضوعات مهمي كه امروز با آن مواجه هستيم، ايجاد حساسيت نسبت به شيعيان است و بايد نسبت به اين موضوع توجه عمومي به وجود آيد كه در عراق، پاكستان، سوريه و... دليل اين شيعه كشي ها چيست و علما در مورد اين موضوع نگران هستند.
وي ادامه داد: وضع فعلي كشور با گذشته تاريخ ايران و شيعه فرق جدي و اساسي دارد و اگر به آن توجه و احساس مسئوليت نسبت به آن نشود، مشكلاتي ايجاد مي شود.
فرمانده نيروي قدس سپاه با تاكيد بر اينكه به بركت انقلاب اسلامي پيوستگي بين شيعيان صورت گرفته است، تصريح كرد: اين بركه ها و درياچه هاي گسسته به هم پيوند خوردند و شيعه و تشيع در جهان موضوعيت پيدا كرده است.
سليماني در ادامه با اشاره به اينكه برخي كشورهاي عربي تلاش دارند كه وضعيت عراق را به گذشته بازگردانند، افزود: وضعيت كنوني عراق ادامه دارد و برگشت اين روند غيرممكن است و آمريكا و برخي كشورهاي منطقه 90درصد راه را رفتند كه مسير را از راه قانوني و انتخابات برگردانند كه موفق نشدند.
وي با بيان اينكه در دنيا هيچ كشوري به اندازه ايران مدافع منافع اهل سنت نبوده است، گفت: هيچ كشور عربي جرات نكرده يك فشنگ به فلسطيني ها بدهد اما مقام معظم رهبري اعلام كردند از فلسطين حمايت مي كنيم.
فرمانده نيروي قدس سپاه ادامه داد: آمريكا در افغانستان شكست كامل خورده و ماندگار نيست، البته پايگاه هاي خود را نگه مي دارند، اما وارد صحنه جنگ نمي شوند و آمريكايي ها و اروپايي ها در حال فرار از افغانستان هستند.
وي عنوان كرد: در سوريه ميلياردها دلار برخي كشورهاي عرب هزينه مي كنند تا اوضاع را متشنج كنند، اما ملت و دولت سوريه ايستادگي مي كنند.
اين يادگار دفاع مقدس با اشاره به بيداري اسلامي خاطرنشان كرد: در انتخابات پيشين لبنان يك ميليارد و 200 ميليون دلار هزينه كردند تا حزب الله پيروز نشود، اما موفق نشدند.
سليماني گفت: در داخل كشور بايد توجه به مديريت و حمايت از مركزيت نظام اسلامي باشد چرا كه قدرت ايران بر بيرون بسيار اثر دارد و موفقيت هاي صنعتي و تكنولوژي ايران موجب سرافرازي جهان اسلام است و مسلمانان احساس قدرت و قوت مي كنند و اين روند تداوم دارد.
وي با اشاره به اينكه قدرت و توان ايران در داخل براي جهان اسلام بسيار تاثير دارد، افزود: مقام معظم رهبري بر حضور مردم در انتخابات بسيار تاكيد دارند و اين از عوامل قدرت جمهوري اسلامي است و اين امر بيش از مانور نظامي تاثير دارد.
فرمانده نيروي قدس سپاه گفت: مردم زياد توجهي به جريانات سياسي ندارند و در خدمت و گوش به فرمان ولايت و رهبري هستند و براي مردم ثابت شده كه در نظام جمهوري اسلامي اساس ولايت و رهبري است و ما به عنوان پيشكسوتان جنگ با اعتماد كامل تحت ولايت و اطاعت رهبري هستيم و بر اين اساس قدرت ايران غيرقابل شكست است.
به گزارش فارس، سليماني ادامه داد: در انتخابات پيش رو نبايد اشتباه كنيم و بايد در پيشگاه خداوند به نقش و وظيفه خود عمل كنيم.
 


مردم ايران از رياكاري هاي اوباما منزجرند (خبر ويژه)

اوباما در پيام هاي خود به مردم ايران شعرهاي حافظ و سعدي را مي خواند و از صلح و دوستي سخن مي گويد اما او در عمل به خشونت و ضربه زدن متوسل مي شود. اين در نگاه ايراني ها رياكارانه است.
پايگاه اينترنتي آنتي وار با درج اين مطلب نوشت: باراك اوباما 4 سال پيش در اولين پيام نوروزي به مردم ايران، از سعدي شاعر محبوب ايراني نقل قول كرد. او امسال نيز شعري از حافظ، شاعر بلندآوازه ايراني خواند اما بررسي بازخوردهاي اين پيام ها نشان مي دهد كه تلاش هاي اين چنيني اوباما، موفقيتي به همراه نداشته است ظرف چند سال گذشته، خصومت و فشار آمريكا عليه ايران به اوج رسيده كه نمونه آن تحريم هاي اقتصادي و نفتي و بانكي و دارويي است.
در ادامه اين تحليل تصريح شده است:اقدامات دولت آمريكا پيام هاي صلح و دوستي را بي ثمر مي كند. ايراني ها نه تنها ترور دانشمندان خود را فرم مستقيمي از خشونت تلقي مي كنند بلكه همچنين تحريم هاي يكجانبه و فلج كننده را روش هايي براي اعمال خشونت عليه ملت ايران مي دانند. اين اقدامات و تدابير مشابه ديگر، تلاش هاي دولت آمريكا براي متوسل شدن به علايق فرهنگي ايراني ها را تضعيف مي كند.
آنتي وار نوشت: اوباما در نخستين پيام نوروزي در سال 2009 از دولت ايران خواست مشت خود را «باز كند»، اما همان سال دولت وي به ابتكار عمل مخفيانه اي در زمينه جنگ سايبري با اسم رمز «بازي هاي المپيك» كه دولت «جرج بوش» باني آن بود، شدت بخشيد در سال هاي بعد در حالي كه اوباما پيام هاي ديگري را به مناسبت نوروز ايراد مي كرد، آمريكا با همدستي اسرائيل حملات ديگري در زمينه تروريسم سايبري همچون «استاكس نت» و «فليم» را عليه ايران به انجام رساند.
آنتي وار خاطر نشان كرد: تشديد اين دشمني ها در تعارض با منطق حافظ است كه دورويي و رياكاري را جرمي بزرگ مي شمارد.
اين پايگاه اينترنتي در ادامه نوشت: ميراث ضدامپرياليستي نهضت نفت و نخست وزير آن دوره (محمد مصدق) كه در جريان كودتايي به رهبري «سيا» در سال 1953 بركنار شد، همچنان بر جو فكري و منش امروزي ايران حكم فرما است. به رغم مشكلات اقتصادي محور آمريكا-فرانسه-انگليس نتوانسته حمايت قابل توجهي را براي مداخله خارجي يا همكاري در اين زمينه به دست آورد. ايراني ها با سليقه هاي سياسي مختلف در ايران اغلب آمريكا و كمتر دولت خود را مسئول مشكلات اقتصادي مي دانند.
آنتي وار در پايان نوشت: تهديد به حمله نظامي، راه اندازي جنگ اقتصادي و سخت كردن زندگي بر مردم، تصوير بزرگي از تضادهاي دولت اوباما در قول و فعل است. حافظ چنين غرور بيجا و خودپرستي و دوگانگي را مذمت مي كند و اوباما نمي تواند به حافظ رجوع كند. از نگاه ايراني ها اوباما نمونه اي از جهان بيني و تفكر حاكم بر حكومت آمريكاست.
 


روايت مقام امنيتي اسرائيل از اهميت راهبردي جنگ سوريه (خبر ويژه)

رئيس سابق سازمان اطلاعات رژيم صهيونيستي گفت حوادث سوريه از جنبه راهبردي براي اسرائيل خوب است.
به گزارش الميادين، عامه سر يادلين در مصاحبه با شبكه يك تلويزيون رژيم صهيونيستي گفت: حوادثي كه اكنون در سوريه جريان دارد، به لحاظ استراتژيك براي ما مفيد و خوب است. ارتش سوريه ارتش خوب و مجهزي است كه پيش از اين در مرز ما حضور داشت ولي اكنون پايگاه هاي خود را به سمت مناطق شمالي و دمشق تغيير داده است.
وي اضافه كرد: اين ارتش كه واحدهاي ويژه و موشك هاي «اسكاد» و سيستم دفاع هوايي روسي را در اختيار داشت، بهتر است كه به بحران داخلي خود سرگرم باشد و خطري براي اسرائيل نداشته باشد.
يادلين تأكيد كرد: ادامه درگيري ها در سوريه به نفع اسرائيل و بسيار مهم است.
وي همچنين مدعي شده كه اين جنگ محور مقاومت (ايران، سوريه و حزب الله لبنان) را تضعيف مي كند.


غرب ناچار است با ايران در منطقه تفاهم كند (خبر ويژه)

«نقش ايران به هيچ وجه در منطقه و از جمله لبنان و سوريه و بحرين و عراق كاسته نخواهد شد و همين مسئله، رسيدن به تفاهم با ايران را براي غرب و آمريكا الزام آور مي كند».
اين تحليل را روزنامه الحيات مورد تأكيد قرار داد و با اشاره به تحولات لبنان و سوريه نوشت: در لبنان با تأييد و موافقت حزب الله بود كه تمام سلام روي كار آمد و ميشل عون هم پيمان حزب الله نيز به توصيه ايران سكوت كرد.
اين روزنامه خاطرنشان مي كند: اشتباه است اگر به قدرت ايران در نقش آفريني هاي منطقه اي اش شبهه اي وارد شود. نقش ايران به هيچ وجه نه در لبنان و نه در بحرين، عراق و سوريه كاسته نخواهد شد و اين مسأله رسيدن به تفاهم با ايران براي غربي ها و در رأس آنها آمريكايي ها را الزام آور خواهد كرد. عربستان در لبنان چاره اي ندارد كه نظر مثبت ايران را جلب كند. در بحرين نيز چاره اي نيست كه توافقي غيرمستقيم حاصل شود.
به گزارش ديپلماسي ايراني در ادامه اين تحليل آمده است: حتي وزير امور خارجه آمريكا نيز صحبت از راه حل سياسي مناسب براي سوريه مي كند شايد واشنگتن همچنان بر رفتن اسد تأكيد داشته باشد اما در نهايت اعتراف مي كند كه بايد براي حل بحران سوريه راه حل سياسي يافت. در اين ميان چاره اي نيست كه براي رسيدن به تفاهم نظر ايران را جلب كنند و از تهران نيز بخواهند كه در حل ديگر پرونده هاي بحران زاي منطقه كمك كند.
 


تجديد خاطره هاشمي با رفقاي نيمه راه دولت اصلاحات (خبر ويژه)

هاشمي با انتقاد از برخي استانداران دولت اصلاحات گفته است كه برخي از آنها در سال 84 از او خواستند نامزد شود اما بعد از نامزدي وي، سراغ ديگران رفتند و پيدايشان نشد.
به گزارش سايت هاي سحام نيوز و جرس، هاشمي چند روز پيش در ديدار تعدادي از استانداران دوران سازندگي و اصلاحات كه خواستار نامزدي وي بودند، از برخي عدم پايبندي ها در دعوت انتقاد كرده و گفته است: «در سال 84 استانداران و برخي از چهره هاي اصلاحاتي آمدند و از من دعوت كردند؛ ما كه آمديم رفتند كانديداي خودشان را آوردند و بسياري از آنها را ما ديگر نديديم... البته از آن دسته افراد در ميان شما نيست و شما حتما مصمم هستيد اما اين هم واقعيتي است.»
براساس اين گزارش وي همچنين گفته؛ مسائلي پيش آمده كه باعث شده اعتماد قبلي نسبت به او از سوي رهبري وجود نداشته باشد.
گفتني است بنا بر گزارش رسمي سايت هاشمي وي در پاسخ به دعوت به نامزدي در ديدار ياد شده گفته بود: همه بايد تلاش كنيم نامزدي صالح، كارآمد و داراي انديشه و مقبوليت مردمي و قوي پا به عرصه بگذارد و بنده نيز تمام توان خود را همچون گذشته به عنوان يك مشاور براي نظام و در جهت خواست هاي مردم به كار خواهم برد.
همزمان سايت روزنت در تحليلي به قلم همكار سابق روزنامه كارگزاران نوشت: مانور وحدت مورد اشاره هاشمي با تنش و تشنج جور در نمي آيد.
محمدرضا يزدان پناه تصريح كرده كه؛ ايجاد تنش از سوي هاشمي يا خاتمي مورد قبول حكومت نيست و تحمل نمي شود. به نظر نمي رسد هاشمي در 80 سالگي به دنبال تنش زايي در سياست داخلي با وجود شعار تنش زدايي در سياست خارجي باشد. او گفت كه در انتخابات به مانور وحدت نياز است و به خوبي مي داند كه چنين مانوري با تنش و تشنج ناشي از نامزدي وي جور در نمي آيد.
 


عبدي: اصلاح طلبان بايد بين نظام و اپوزيسيون يكي را انتخاب كنند (خبر ويژه)

عضو مستعفي حزب مشاركت براي چندمين بار تأكيد كرد تكليف اصلاح طلبان با خود و حاكميت معلوم نيست و به همين دليل نيز در انتخابات در بلاتكليفي به سر مي برند.
عباس عبدي در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي اعتماد ضمن انتقاد از عملكرد اصلاح طلبان در سال 88 گفت: شما ممكن است بخواهيد برويد پيك نيك. براي به پيك نيك رفتن ممكن است 100 نفر از دوستان تان اعلام آمادگي كنند، اما اگر بخواهيد به جنگ برويد از همه آن صد نفر دو نفر هم پاي كار نيستند. روي آن صد نفر نبايد براي جنگ حساب كرد. وقتي شما روي افرادي كه به خيابان مي آوريد كنترل نداريد نتيجه اش همين مي شود كه ديديم.
او همچنين درباره كانديداتوري خاتمي گفته است: نه خير. كانديداتوري ايشان كه منتفي است. اين هم يكي از خيالات برخي از دوستان است. اصلاح طلبان مي خواهند در انتخابات اين حكومت بيايند. در انتخابات اين حكومت آقاي خاتمي هشت سال رئيس جمهور بوده و الان چهار سال است يك ديدار با رهبري نداشته است. چگونه اين ممكن است؟
وي در ادامه اين مصاحبه تصريح مي كند: جريان اصلاحات در چهار سال گذشته فاقد موفقيت بوده است. به دليل تناقضاتي كه در آن به وجود آمده است. رفتارهاي سال 88 آنان جواب نداده و قابل درك نيست. آنها يا بايد فراتر از نظام بروند و اپوزيسيون كامل يا منفعل شوند كه اين يك انتخاب است يا بايد همچون گذشته باشند و مسير تعاملي خود را با حفظ مواضع داشته باشند. اگر بخواهند در اين مسير باشند با آن رفتارها نمي توانند. نمي توان در هر دو عرصه حضور داشت. نمي شود كاري كرد كه هم آن طرفي ها هورا بكشند هم اين طرف فضاي حضور بدهد. غير طبيعي نيست كه حكومت هم از آنان استقبال نكند. بايد افرادي كه دچار تناقض هستند به چالش كشيده شوند. اينها وارد اين چالش نمي شوند. كار روزنامه نگاري همين است. مثلاً دوستان آقاي خاتمي قبل از اينكه ايشان در انتخابات مجلس رأي دهد مي گفتند اجماع شده كه رأي ندهيم. بعد ايشان رأي داد اما كسي نپرسيد كه يا اجماع ساختگي بوده يا مهم ترين فرد اجماع به آن پايبند نيست. همه كپ كردند بعد گفتند 6 ماه ديگر مي فهميد ايشان چه كار بزرگي كرد. اگر بناست 6 ماه ديگر بفهميم بايد سكوت كنيم تا بفهميم.
عباس عبدي با بيان اينكه اصلاح طلبان قطعاً به اين زودي ها نمي توانند خود را از تناقضات رها كنند، اضافه كرد: من معتقدم اصلاح طلبان اگر به طرح مشتركي نرسند در اين انتخابات به شدت ضربه خواهند خورد. اگر در دور قبل فقط خاتمي رأي داد اين دوره بسياري از آنان رأي مي دهند و بالاتر از اين هم شركت مي كنند. من با اطمينان مي گويم بخشي از بدنه اصلاحات در ستادهاي ديگر فعاليت خواهند كرد نه از اين بابت كه آنها را قبول داشته باشند به خاطر اينكه آنها مي خواهند زندگي كنند. همين الان اين اتفاق افتاده و بخشي از بدنه اصلاحات در ستادهاي ديگران ديده مي شوند. اينها دلايل خاص خودشان را دارند. وقتي در ستاد مي روند سعي مي كنند توجيه كنند. حضورشان در ستاد اصلاح طلبان هم قربه الي الله نبوده است. در صورت ادامه اين وضع بعد از مدتي ديگر كسي براي اصلاح طلبان نمي ماند.
وي خواستار حمايت از يك كانديدا در انتخابات شده و گفت: من تركيب آقاي جهانگيري و آقاي نجفي را پيشنهاد مي كنم. آقاي هاشمي و خاتمي هم از اين دو حمايت كنند. طبعاً حمايت هاشمي و خاتمي باشد برخي از افراد و نامزدهاي موجود هم كنار مي كشند.
عبدي خواستار صدور بيانيه انصراف از سوي خاتمي شد و گفت: اطرافيان آقاي خاتمي باعث شدند ايشان كه روزي با گفت وگوي تمدن ها در اوج عزت و احترام داخلي و بين المللي بود، امروز براي كانديداتوري از رد صلاحيت هراس داشته باشد. كارشان اين شد كه يك چهره بين المللي را به اينجا كشاندند...
 


آقا رضا! باز هم كه خالي بستي! (خبر ويژه)

اظهارات دبير كل سابق حزب مشاركت اسباب مطايبه و ريشخند برخي از روزنامه نگاران اصلاح طلب فراري را فراهم كرده است.
رضا خاتمي كه به دليل بازداشت نشدنش مورد سؤال طيفي از حاميان فتنه سبز قرار دارد، اخيراً در مصاحبه با يك وبلاگ، خواستار نامزدي برادرش در انتخابات شده و در عين حال گفته است: در مورد انتخابات نبايد ساده انگاري كنيم. معتقدم هيچ گاه در جمهوري اسلامي انتخابات با آن معيارهايي كه در جهان معني پيدا مي كند وجود نداشته است و شايد در آينده هم اين معيارها رعايت نشود.
وي از جمله اعضاي فراكسيون مشاركت در مجلس ششم بود كه رد صلاحيت آنها باعث شد برخي محافل اروپايي اعلام كنند انتخابات ايران را مشروع نمي داند.
رضا خاتمي همچنين براي لاپوشاني ادعاي تقلب و شرط گذاري هاي قبلي مبني بر اينكه تنها با آزادي بازداشتي ها و رفع حصر موسوي و كروبي در انتخابات شركت مي كنند، مدعي شده است: اصلاح طلبان تا قدرت اجتماعي خود را نشان ندهند، موسوي و كروبي و رهنورد آزاد نخواهند شد. اين يكي از دستاوردهاي حضور در انتخابات است.
در واكنش به اين اظهارات، آرش سيگارچي همكار فراري نشريات زنجيره اي كه بعدها به صداي آمريكا پيوست، خطاب به وي نوشت: آقاي محمدرضا خاتمي كدام قدرت اجتماعي؟ حزب مشاركت عملاً قدرت اجتماعي ندارد و برخي اعضاي آن جذب ستادهاي ديگر نامزدها شده اند. از طرف ديگر جبهه مشاركت و مشخصاً برادران خاتمي از جمله ترمزهاي اعتراضات بعد از انتخابات بودند. نمي دانم موسوي به چه سمت قصد داشت برود اما آنهايي كه از جبهه مشاركت بيرون ماندند و دستگير نشدند، بطور مداوم از موسوي و كروبي خواستند كه جنبش را خياباني نكند. سياستمدار بايد حرف و عملش يكي باشد. الان جبهه مشاركت يا آنچه به نام نمادهاي اين حزب در بيرون از زندان مي شناسيم فاقد اين ويژگي هستند. عضو مستعفي شوراي مركزي اش، مواضعي مي گيرد كه با مشي محبوب اين حزب در سال 88 همخواني ندارد.
يادآور مي شود در بحبوحه فتنه سبز، برخي سايت ها و رسانه هاي بيگانه ادعا مي كردند كه اگر موسوي و كروبي بازداشت شوند، ايران قيامت مي شود. البته آن زمان از قيامت به پا كردن رضا خاتمي خبري نشد و ظاهراً او با چند سال تأخير مي گويد بياييد جمع شويم تا برويد و قيامت به پا كنيد. انصافاً كه محشر است!
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10