(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 29 فروردین 1392 - شماره 20467

دكتر شكيب:
شوراي چهارم شهر تهران اصلاح طرح تفصيلي را پيگيري كند
زندگي در مناطق زلزله زده سراوان عادي است
04 دقيقه تاخير به مرگ مصدوم ختم شد
برخورد جدي بهزيستي با مهدكودك هاي متخلف
احداث خط جديد بي آر تي از شهرري تا ميني سيتي
واژگوني اتوبوس در آزادراه كرج- قزوين
يك كشته و 20 مجروح برجا ي گذاشت
كرباسچي: تپه هاي عباس آباد را طبق دستور فروختم
سوداگران با الكل هاي دست ساز قرباني مي گيرند
در بيست وهشتمين روز فروردين ماه
برف بهاري ارتفاعات ماكو را سفيدپوش كرد
حوادث كوتاه از كشور
800 ميليون ريال كلاهبرداري اينترنتي
يك نيجريه اي بازگردانده شد
شهردار منطقه 10 خبر داد
اتمام فاز اول طرح تعريض خيابان امام خميني(ره)
آنفلوانزاي مرغي همچنان قرباني مي گيرد
ماشين بسيار عجيب يك جوان
20 سال حبس در انتظار تفنگدار آمريكايي
5 زندگي قرباني يك هوس!
كوچكترين قرآن دنيا


دكتر شكيب:

شوراي چهارم شهر تهران اصلاح طرح تفصيلي را پيگيري كند

رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران خواستار بازنگري طرح تفصيلي شهر تهران در شوراي چهارم شهر تهران شد.
دكتر حمزه شكيب در گفت وگو با ايسنا با تأكيد بر اين مطلب كه طرح تفصيلي شهر تهران با پشتوانه مطالعاتي و كارشناسي كه براي آن انجام شد مغايرت دارد، گفت: شوراي شهر چهارم بايد اصلاح اين طرح را جزو دستور كار اصلي خود قرار دهد.
وي خاطرنشان كرد: در سال گذشته مكاتباتي براي اعلام اشكالات طرح تفصيلي با شهرداري انجام شد و نقطه نظرات خود را عنوان كرديم اما اغلب اين موارد رسيدگي نشده است.
شكيب در عين حال يادآور شد كه در عمر باقيمانده از شوراي سوم، كميسيون عمران اصلاح طرح تفصيلي را پيگيري خواهد كرد.
بنابراين گزارش در اسفند ماه و در حالي كه يك سال از آغاز اجراي طرح تفصيلي شهر تهران مي گذشت، برخي اعضاي شوراي شهر تهران انتقاداتي را به بندهايي از اين طرح مطرح كردند و موضوعاتي نظير افزايش تراكم در بافت هاي ناپايدار، تغيير كاربري اراضي فضاي سبز زير دو هزار متر و اجازه گودبرداري در سطح اشغال 60 و 80 درصدي را به عنوان مشكلات طرح تفصيلي مطرح كردند و خواستار تغييرات اين بندهاي طرح شدند.
 


زندگي در مناطق زلزله زده سراوان عادي است

سراوان-خبرنگار كيهان:
مردم سراوان روند عادي زندگي خود را طي مي كنند.
به رغم زلزله 8/7 ريشتري عصر سه شنبه در سراوان، مردم اين شهر شب آرامي را به سر بردند و از صبح چهارشنبه(ديروز) روند زندگي عادي خود را شروع كردند. مغازه ها، ادارات، سازمان ها، نهادها و شركت ها در سراوان فعال بودند. دانش آموزان از صبح ديروز به مدرسه رفتند و مردم در كوچه و خيابان در آمد و شد بودند. به گزارش خبرنگار ما، در اثر زلزله سراوان زني به دليل برخورد سنگ به سرش جان خود را از دست داد. اين زن براي چيدن گياهان دارويي به دامنه كوه هاي اطراف شهر رفته بود.
به گزارش خبرگزاري فارس، در اثر زلزله سراوان 11 نفر مجروح شدند كه 8 نفر آنان به صورت سرپايي تحت درمان قرار گرفتند.
يك شركت روسي كه نيروگاه بوشهر را ساخته است در اين باره گفت: زلزله سراوان به نيروگاه آسيبي وارد نكرده است.
محمد وزير، خبرنگار بي بي سي در پاكستان نيز گفت: اين زلزله در شهرهاي كراچي و كويته نيز احساس شده است. منابع پاكستاني از كشته شدن 39 نفر و تخريب صدها واحد مسكوني در روستاهاي اين كشور خبر دادند.
پرس تي وي گزارش داده است، مقامات در دوبي دستور تخليه برج هاي بلند از جمله برج خليفه، بلندترين ساختمان جهان به ارتفاع 828 متر را صادر كرده اند.
خبرگزاري هاي بين المللي اعلام كردند: مردم در دهلي نو، دوبي و ابوظبي بر اثر لرزش زمين وحشت زده شده و به خيابان ها آمده اند.
گفتني است دو پس لرزه صبح چهارشنبه شهر سراوان و اطراف آن را لرزاند. اين پس لرزه ها 5/3 و 5/5 ريشتري بوده و هيچ گونه خسارتي در پي نداشته اند.
آمادگي بهزيستي
براي كمك به زلزله زدگان
معاون مشاركت هاي مردمي سازمان بهزيستي كشور از آمادگي اين سازمان جهت جمع آوري كمك هاي مردمي به زلزله زدگان بوشهري خبر داد و گفت: هموطنان مي توانند از طريق شماره حساب 90190 جام بانك ملت كمك هاي نقدي خود را به زلزله زدگان اهدا كنند.
حسين بدخشان با اشاره به اينكه سازمان بهزيستي پس از وقوع زلزله در استان بوشهر و در منطقه كاكي و شنبه وارد اقدامات اجرايي شد، اظهار داشت: از همان ابتدا نيروهاي امدادي و اورژانس اجتماعي در محل حاضر و اقدامات اوليه را انجام دادند.
وي تصريح كرد: ارائه خدمات مشاوره اي و روانشناختي و همچنين برپايي مهدهاي كودك در چادرها بخشي از اقدامات انجام شده از سوي نيروهاي اورژانس اجتماعي در منطقه زلزله زده بوده است.
بدخشان از آمادگي سازمان بهزيستي جهت جمع آوري كمك هاي نقدي و غيرنقدي هموطنان و نيكوكاران خبر داد و گفت: هموطنان مي توانند از طريق شماره حساب 90190 جام بانك ملت كمك هاي نقدي خود را به زلزله زدگان استان بوشهر اهدا كنند.
 


04 دقيقه تاخير به مرگ مصدوم ختم شد

رئيس پليس بزرگراه هاي تهران بزرگ از كشته شدن يك نفر در برخورد يك دستگاه كاميونت با دو خودرو در بزرگراه شهيد حكيم خبر داد.
سرهنگ حسنوند، رئيس پليس بزرگراه هاي شهر تهران در گفت وگو با فارس گفت: در ساعت 05:19دقيقه شب چهارشنبه در بزرگراه شهيد حكيم مسير شرق به غرب بعد از تقاطع بزرگراه يادگار امام(ره) بر اثر برخورد يك دستگاه كاميونت با يك دستگاه پرايد و يك دستگاه پژو، يك نفر جان خود را از دست داد و 2 نفر مجروح شدند.
وي در خصوص نحوه به وجود آمدن اين حادثه گفت: يك دستگاه كاميونت كه در مسير شمال به جنوب بزرگراه يادگار امام در حال حركت بود كه وارد بزرگراه حكيم به سمت غرب شد و پس از برخورد با يك دستگاه پرايد و همچنين برخورد با گاردريل كنار بزرگراه به يك دستگاه پژو كه به علت نقص فني در حاشيه بزرگراه توقف كرده بود، برخورد كرد كه يك جوان حدود 25 ساله را زير گرفت و پس از طي مسير چند متري متوقف شد.وي در ادامه افزود: با توجه به اينكه تيم پليس بزرگراه در محل مستقر بود، سريعا پس از حضور در صحنه تصادف مشخص شد كه فرد آسيب ديده زنده است و از ناحيه سر دچار مصدوميت شديد شده است.
بلافاصله با مركز اورژانس تهران در ساعت 05:19دقيقه تماس گرفته شد اما عوامل اورژانس پس از 40دقيقه در ساعت 45:19در محل حاضر شدند كه متاسفانه در اين مدت اين فرد جان خود را از دست مي دهد.
سرهنگ حسنوند در خصوص علت اين حادثه گفت: علت اصلي حادثه توسط كارشناسان پليس راهور در دست بررسي است اما ظواهر امر نشان دهنده نقص فني كاميونت در سيستم ترمز خودرو بوده است.
 


برخورد جدي بهزيستي با مهدكودك هاي متخلف

رئيس سازمان بهزيستي از تغيير تابلوي مهدهاي كودك و درج كد شناسه براي هر مهد خبر داد و با اعلام شماره پيامكي 3000123 براي درج تخلفات مهدها، گفت: اين طرح براي نخستين بار اجرا و با تخلفات مهدهاي كودك بطور جدي برخورد مي شود.
همايون هاشمي در گفت وگو با مهر در مورد تعداد كودكاني كه در مهدهاي كودك هستند، افزود: براساس آمارهاي موجود در حال حاضر حدود 18 هزار مهد كودك در سراسر كشور وجود دارد كه اين تعداد فقط 10 درصد كودكان واجب التعليم را پوشش مي دهند.
رئيس سازمان بهزيستي از برخورد با مهدهاي كودك متخلف خبر داد و تاكيد كرد: چنانچه هر مهد كودكي چه در مورد آموزش و يا دريافت شهريه اضافي تخلفي مرتكب شود با آن برخورد خواهد شد بطوريكه سال گذشته براي اولين بار با 10 مهد متخلف برخورد بسيار جدي انجام شد.
به گفته هاشمي، كانونهاي صنفي مهدهاي كودك در سال 91 فعال تر شدند و همچنين نحوه دريافت شهريه مهدهاي كودك نيز ساماندهي شده است.
وي با اشاره به اينكه كارشناسان سازمان بهزيستي در طول سال به طور سرزده به مهدهاي كودك سر زده و در صورت مشاهده كوتاهي و تخلف موارد را اعلام مي كنند، اظهار داشت: والدين نيز مي توانند در صورت مشاهده مورد و خطايي در مهدهاي كودك به سامانه كنترلي و ستاد شكايات سازمان كه در سايت behzisty.ir موجود است مراجعه كنند و مطمئن باشند كه بازرس ويژه بهزيستي به آن رسيدگي مي كند.
رئيس سازمان بهزيستي از تغيير تابلوهاي مهدهاي كودك خبر داد و گفت: در تابلوهاي مراكز غيردولتي كه به رنگ آبي است كد شناسه درج شده است و چنانچه تخلفي مرتكب شده باشد والدين مي توانند به شماره 30000123 پيامك زده و موضوع را اطلاع دهند.
 


احداث خط جديد بي آر تي از شهرري تا ميني سيتي

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه از احداث خط جديدي از سامانه اتوبوس هاي تندرو (BRT) در پايتخت خبر داد و گفت: خط جديدي از اتوبوس هاي تندرو در مسير بزرگراه امام علي(ع) در دست احداث قرار دارد كه اين خط از شهرري آغاز و تا ميني سيتي ادامه خواهد يافت.
پيمان سنندجي با بيان اين مطلب اظهار كرد: همزمان با تكميل و بهره برداري از بزرگراه امام علي(ع) خط جديدي از اتوبوس هاي BRT در اين مسير به بهره برداري خواهد رسيد.
وي تصريح كرد: اين خط به طول حدود 33 كيلومتر در مسير بزرگراه امام علي(ع) احداث خواهد شد و ضمن اينكه گامي ديگر در تكميل شبكه اتوبوس هاي تندرو به حساب مي آيد مي تواند نقش به سزايي در كاهش ترافيك و تسهيل تردد شهروندان در شهر داشته باشد.
مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه خاطرنشان كرد: عمليات عمراني خط 8 اتوبوس هاي تندرو حد فاصل ترمينال جنوب تا خاوران نيز به اتمام رسيده و اين خط به زودي به بهره برداري رسمي خواهد رسيد.وي با اشاره به اينكه در مسير بزرگراه صدر نيز خط جديدي از اتوبوس هاي BRT احداث خواهد شد گفت: با احداث اين خطوط شبكه خطوط اتوبوس هاي BRT در تهران تكميل مي شود و اين خطوط به شبكه اي منسجم و به هم پيوسته تبديل خواهند شد.
سنندجي تاكيد كرد: همزمان با بهره برداري و تكميل بزرگراه هاي صدر و امام علي(ع)، خطوط اتوبوس هاي تندرو در مسير اين دو بزرگراه نيز به بهره برداري خواهد رسيد.
مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه در پايان درخصوص ورود سري جديد اتوبوس هاي دوكابين خارجي به ناوگان گفت: 300 دستگاه اتوبوس دوكابين در حال ترخيص از گمرك و حمل به سمت تهران است كه اين اتوبوس ها به طور كامل با هزينه شهرداري تهران خريداري شده است.
وي تصريح كرد: اتوبوس هاي جديد در خطوط در دست احداث و ساير خطوط اتوبوس هاي BRT به كارگيري خواهند شد تا بتوانيم خدمات رساني مناسبي به شهروندان داشته باشيم.
 


واژگوني اتوبوس در آزادراه كرج- قزوين

يك كشته و 20 مجروح برجا ي گذاشت

معاون مركز فوريت هاي پزشكي استان البرز گفت: بر اثر واژگوني يك دستگاه اتوبوس حامل دانشجويان روز چهارشنبه در آزادراه كرج- قزوين، يك نفر كشته و 20 نفر مصدوم شدند.
آرش رحمتي افزود: اين حادثه ساعت شش و 37 دقيقه صبح ديروز در آزادراه كرج- قزوين محدوده پل كردان شهرستان ساوجبلاغ رخ داد.
وي ادامه داد: اين اتوبوس از كرج به سمت قزوين در حركت بود كه بر اثر برخورد با يك دستگاه خودروسواري و يك دستگاه كاميون، واژگون شد و راننده اتوبوس در دم جان سپرد.
رحمتي در گفتگو با ايرنا افزود: مصدومان اين حادثه با يك دستگاه اتوبوس آمبولانس و تعدادي آمبولانس پس از مداواي اوليه در محل به بيمارستان هاي امام جعفر صادق(ع) شهر هشتگرد، شهيد آيت الله مدني، شهيد رجايي و شريعتي كرج انتقال يافتند.
وي اظهار كرد: حال دو تن از مصدومان اين حادثه وخيم گزارش شده كه براي انتقال آنان به بيمارستان هاي تهران از مسئولان ذي ربط تقاضاي اعزام يك فروند بالگرد امدادي به كرج شده است.
رحمتي اظهار كرد: طبق بررسي اوليه، دانشجويان سرنشين اين اتوبوس از استان البرز هستند كه عازم محل تحصيل خود در دانشگاه هاي قزوين بودند. علت حادثه اعلام نشده است.
 


كرباسچي: تپه هاي عباس آباد را طبق دستور فروختم

شهردار اسبق تهران در واكنش به سخنان مديرعامل شركت نوسازي عباس آباد در شوراي شهر تاكيد كرد: اراضي عباس آباد را «من» به عنوان كرباسچي نفروخته ام بلكه «من» به عنوان شهردار تهران به سازمان ها و وزارتخانه ها فروختم تا همه تجميع شوند.
غلامحسين كرباسچي شهردار اسبق تهران در گفت و گو با مهر درباره اظهارات اخير حجت الله ملاصالحي مبني بر فروش زمين هاي عباس آباد به 40 نهاد توسط غلامحسين كرباسچي شهردار وقت گفت: قرار بود براساس طرح جامع تهران عباس آباد مركز اداري پايتخت شود، به همين دليل اراضي را به اين نهادها فروختيم تا همه تجميع شوند.
كرباسچي عباس آباد را
متري 30 تا 108 هزار تومان فروخته است
حجت الله ملاصالحي مديرعامل شركت نوسازي عباس آباد نيز در پاسخ به اين ادعاي كرباسچي گفت: اگر آقاي كرباسچي اين زمين ها را نفروخته پس چه كسي فروخته است، مگر ايشان شهردار وقت نبوده است؟ وي تاكيد كرد: آقاي كرباسچي تپه هاي عباس آباد را بين 30 تا 108 هزار تومان فروخته است.ملاصالحي گفت: اين طرح مربوط به قبل از انقلاب است و در اوايل انقلاب متوقف شد و پس از آن ايجاد شهرك ديپلماتيك در دستور كار قرار گرفت كه اين موضوع نيز تحقق نيافت.وي روز سه شنبه در جمع اعضاي شوراي شهر تاكيد كرد: در اين مدت توانسته ايم 35 نهاد باقي مانده را از ساخت و ساز در اين منطقه منع و لغو سند كنيم.
ملاصالحي تصريح كرد: در اين ماجرا مطالبات نهادهايي كه از تپه هاي عباس آباد كنار گذاشته شده اند اعداد سنگيني است كه در دادگاه ها به همين دليل بنده را محكوم كرده اند.وي روز سه شنبه در جمع اعضاي شوراي شهر نيز گفت: مطالبات نهادهايي كه از تپه هاي عباس آباد كنار گذاشته شده اند اعداد سنگيني است كه در دادگاه ها به همين دليل بنده را محكوم كرده اند.
وي گفت: برخي از اين نهادها بانك ها هستند كه به دليل كنار گذاشته شدن از اين پروژه و پرداخت هزينه هاي زمين، طرازهاي مالي آنها بر هم خورد و معلوم نيست كه چه كسي بايد در اين زمينه پاسخگو باشد.
ملاصالحي با بيان اينكه برخي از اين زمين ها به تصرف ارگان هايي درآمده كه حتي هزينه اي بابت زمين پرداخت نكرده اند گفت: ستاد اجرايي امام 450 هزار متر مربع از اين زمين ها را مصادره كرده و حتي بخشي از آن متري 6 ميليون تومان به بانك مركزي فروخته شده است. بخش ديگري از اين زمين ها در اختيار بنياد مستضعفان است. ما در دادگاه ها اين تصرفات را محكوم كرديم ولي توجهي به آن نشده است.
 


سوداگران با الكل هاي دست ساز قرباني مي گيرند

مديركل سابق درمان ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: اخيرا افراد سودجو با مخلوط كردن الكل متانول در مشروبات الكلي دست ساز به جان مردم افتاده اند، زيرا مصرف اين نوع الكل بسيار خطرناك و كشنده است.
سعيد صفاتيان در گفت وگو با فارس افزود: متاسفانه در 6-5 ماه اخير به دليل بالا رفتن نرخ دلار، قيمت محصولات خارجي از جمله مشروبات الكلي وارداتي بسيار بالا رفته تا حدي كه دو برابر شده است.
وي ادامه داد: اين افزايش قيمت باعث شده تا مصرف كنندگان مشروبات الكلي به سمت مصرف الكل هاي دست ساز بروند و اين در حالي است كه مشروبات الكلي دست ساز داراي مقاديري متانول هستند و اين ماده مضر باعث ضايعات مغزي و نابينايي مي شود.
صفاتيان گفت: آن چيزي كه در الكل باعث مرگ و مير مي شود ماده متانول است و اين موضوع فرقي نمي كند كه در الكلي با برند خارجي باشد يا تقلبي باشد.
متانول ماده اي گليسيريني است و ممكن است از الكل هاي تقلبي به دليل سودآوري داراي گليسيرين باشند.
مديركل سابق درمان ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: مصرف الكل هاي دست ساز كه داراي اتانول است حتي در مقدار 30 سي سي كشنده است و مصرف 10 سي سي آن نيز نابينايي دائمي ايجاد مي كند.
صفاتيان با بيان اينكه آماري از ميزان مصرف الكل هاي دست سازي در كشور وجود ندارد ادامه داد: خوشبختانه كميته مبارزه با مصرف الكل و مشروبات الكلي در وزارت كشور راه اندازي شده تا در مرحله نخست اين وضعيت را بررسي كند.
وي ادامه داد: اين كميته قرار است تعداد مصرف كنندگان مشروبات الكلي، اينكه الگوي مصرف خارجي است يا داخلي، ميزان مصرف در افراد مجرد و متاهل، ميزان تحصيلات مصرف كنندگان و ميزان مصرف سرانه را در كشور بررسي كند.
 


در بيست وهشتمين روز فروردين ماه

برف بهاري ارتفاعات ماكو را سفيدپوش كرد

در واپسين روزهاي فروردين ماه بارش برف بهاري ارتفاعات اطراف شهرستان ماكو را سفيدپوش كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از ماكو، با خنك شدن هوا در چند روز گذشته، سه شنبه شب بارش برف ارتفاعات مشرف به شهر ماكو را سفيدپوش كرد.
بارش برف كه با سرد شدن هوا در ارتفاعات اين شهرستان آغاز شد، به ارتفاعات چركين، مصطفي قلعه سي، تركان، قره داغ، تيكه و آغ بلاغ چهره زمستاني بخشيد.
با وجود بارش برف در اين ارتفاعات، راه هاي روستايي باز بوده و تردد در آن ها جريان دارد.
 


حوادث كوتاه از كشور

تصادف موتورسيكلت با قطار
فارس- ساري: صبح ديروز براثر برخورد يك دستگاه موتورسيكلت با قطار در بهشهر، يك نفر كشته و سرنشين ديگر موتور زخمي شد.
اين حادثه در منطقه عبور صحراي گرجي محله رخ داد. راكب 29ساله موتورسيكلت به دليل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
سرنشين موتورسيكلت پس از انجام اقدامات پيش بيمارستاني براي ادامه درمان به بيمارستان امام خميني بهشهر منتقل شد.
مبارزه با قاچاق سوخت در بندرعباس
ايرنا- بندرعباس: در اجراي طرح پاكسازي مناطق آلوده به قاچاق سوخت و جلوگيري از هدر رفت سرمايه هاي ملي، مأموران انتظامي يگان امداد شهرستان از محل انبار سوخت قاچاق در يكي از روستاهاي بندرعباس مطلع شدند كه در بازرسي از محل، 134هزار ليتر سوخت قاچاق، 9دستگاه پمپ تخليه سوخت و يك دستگاه خودرو را كشف كردند.
كشف سوخت قاچاق
گناباد- خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي گناباد از كشف و ضبط 34هزار ليتر انواع سوخت قاچاق در اين شهرستان خبر داد و افزود: 2نفر قاچاقچي در پيوند با اين پرونده دستگير و تحويل مقام قضايي شدند.
مرگ موتورسوار
اراك- خبرنگاركيهان: براثر تصادف يك دستگاه خودرو پژو 405 با يك دستگاه موتورسيكلت در كمربند شرقي شهرستان محلات، راكب موتورسيكلت مجروح شد و پس از انتقال به بيمارستان براثر شدت جراحات جان باخت. علت تصادف عدم توجه به جلو راكب موتورسيكلت اعلام شد.
 


800 ميليون ريال كلاهبرداري اينترنتي

يك نيجريه اي بازگردانده شد

تبريز-خبرنگار كيهان:
800 ميليون ريال كلاهبرداري اينترنتي توسط يك شهروند نيجريه اي سرانجام به حساب اصلي خود در ايران بازگردانده شد.
رئيس پليس فتاي آذربايجان شرقي با اعلام اين خبر افزود: در پي شكايت فردي مبني بر برداشت اينترنتي از حساب بانك ملت وي به مبلغ 800 ميليون ريال، در تحقيقات پليس فتا مشخص شد متهم با نفوذ در رايانه شخصي شاكي و نصب نرم افزاري ويژه مشخصات بانكي وي را به دست آورده و از طريق اينترنت به حساب بانكي وي وارد شده و با افتتاح 2 فقره حساب اينترنتي، مبلغ 800 ميليون را در طي 16 مرحله از حساب اصلي شاكي به حساب اينترنتي خود انتقال داده است.
سرهنگ قاسملو ادامه داد: صاحب حساب اعلام كرد كه صراف بوده و از طريق دبي يك مورد خريد انجام شده و اين مبلغ از آن طريق به وي ريخته شده و فرد واريزكننده نيجريه اي بوده است.
رئيس پليس فتاي آذربايجان شرقي افزود: در بررسي موضوع از طريق دبي، فرد نيجريه اي اعلام كرد كه مبلغ فوق را يك شهروند تايواني به حساب وي ريخته است و نهايتا خود فرد نيجريه اي راضي شد كه 800 ميليون ريال را به حساب صرافي در دبي واريز كند و به اين نحو مبلغ فوق به حساب شاكي بازگردانده شد.
 


شهردار منطقه 10 خبر داد

اتمام فاز اول طرح تعريض خيابان امام خميني(ره)

با اجراي عمليات پخش آسفالت، فاز اول طرح تعريض خيابان امام خميني(ره) حدفاصل خيابان جيحون تا خيابان كارون به اتمام رسيد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 10، فرامرز عظيمي شهردار منطقه با اعلام اين خبر گفت: عمليات اجرايي آسفالت اين مسير به طول 260 و پهناي 23 متر به عنوان يك شريان اصلي ترافيكي پس از جابجايي و نوسازي تاسيسات شبكه شهري به اتمام رسيد.
وي افزود: در حال حاضر فاز دوم پروژه به طول 310 متر، حد فاصل خيابان كارون تا قصرالدشت در دست اجرا است.
عظيمي اضافه كرد: در طول اين مسير املاك معارض آزادسازي شده و به سطح سواره رو پياده رو خيابان اضافه خواهد شد.
شهردار منطقه اعتبار هزينه شده براي عمليات عمراني فازهاي اول و دوم را تاكنون 3 ميليارد تومان برآورد كرد و ادامه داد: در سال آتي نيز جهت ادامه پروژه 4 ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده است.به گفته وي حجم اعتبار ريالي عمليات عمراني انجام شده در فاز اول شامل اجراي جداول و كانيو، پياده روسازي، نهرسازي، زيرسازي و آسفالت به همراه ايجاد مسير دوچرخه و مسير عبور نابينايان و جانبازان و فضاي سبز 1 ميليارد و 700 ميليون تومان هزينه شده است.
وي نوسازي و جابجايي شبكه هاي آب، برق، فاضلاب، مخابرات را به طول 1100 متر از دستاوردهاي اجرايي اين طرح برشمرد.
 


آنفلوانزاي مرغي همچنان قرباني مي گيرد

همزمان با افزايش آمار تلفات آنفلوانزاي مرغي در چين، شماري از متخصصان احتمال داده اند كه ويروس اين بيماري از انسان به انسان نيز سرايت كند.
اداره ملي بهداشت چين تاييد كرد كه آمار تلفات ناشي از ويروس «اچ7ان9» كه منجر به آنفلوانزاي مرغي مي شود، به 16 كشته و 77بيمار قرنطينه شده رسيده است.با اين كه مقام هاي بهداشتي چين تاكيد دارند اين ويروس از انسان به انسان منتقل نمي شود، اما يك روزنامه چاپ پكن براي نخستين بار در اين رابطه گزارشي درج كرد.
روزنامه «چاينا ديلي» نوشت، اگرچه تاكنون در چين اين ويروس كه «اچ7ان9» ناميده مي شود از انسان به انسان سرايت نكرده اما احتمال ابتلا به اين شكل وجود دارد.
اين روزنامه به نقل از كارشناسان و پزشكان آورده است: نمي توان انتقال ويروس از فردي به فرد ديگر را منتفي دانست. گفتني است، دو كودك چهار و هفت ساله در پايتخت چين از مبتلايان هستند اما پزشكان از بهبود يكي از آنها خبر دادند.
بيماري آنفلوانزاي مرغي باعث خسارات سنگين به مراكز صنعتي و پرورش ماكيان در اين كشور شده است.
براساس آمار اعلام شده تاكنون حدود دو ميليارد دلار خسارت به دليل نخريدن گوشت مرغ از سوي مشتريان و مردم وارد شده است.
با اين حال منابع رسانه اي چين اعلام كردند كه گوشت مرغ پس از حدود 10 دقيقه حرارت قابل مصرف است.
 


ماشين بسيار عجيب يك جوان

يك جوان ساكن دبي بدنه اتومبيلش را با سكه هاي مختلف پوشانده و اين خودرو را به نمايش عمومي گذاشته است.
«علي حسن غريب» 29 ساله اتومبيل خود را با پنج هزار و 412 سكه كه ارزشي معادل 500 هزار پوند دارد، پوشانده است.
وي به خبرنگاران گفته ماشينش كلكسيوني از سكه هاي رايج دنياست.
 


20 سال حبس در انتظار تفنگدار آمريكايي

يك قاضي فدرال، طي حكمي يك تفنگدار دريايي بازنشسته آمريكايي را كه درون يكي از مساجد آتش به راه انداخته بود، به تحمل 20 سال حبس و پرداخت يك ميليون و 400هزار دلار محكوم كرد.
به گزارش آسوشيتدپرس، «رندي لين» 52 ساله روز سه شنبه در دادگاهي كه در اوهايو برگزار شد به دليل ارتكاب چنين جرمي عذرخواهي كرد و گفت قبل از آنكه در پاييز سال گذشته ميلادي مركز اسلامي «گريتر تولدو» را به آتش بكشد، تا حد بسيار زيادي مشروبات الكلي مصرف كرده بود و كنترل رفتار خود را از دست داده بود.
براساس اين گزارش، آتشي كه او به راه انداخته بود، دود غليظي ايجاد كرد و خسارات بسيار زيادي به بار آورد.
«لين» همچنين اواخر سال گذشته ميلادي به اتهامات ديگري چون جرايم مرتبط با تنفر و جرايم ديگري متهم شده بود اما تلاش خود را به كار گرفته بود تا از اين جرايم عذرخواهي و خود را تبرئه كند اما يك قاضي دو هفته پيش درخواست او براي بخشش را رد كرد.
 


5 زندگي قرباني يك هوس!

يك زن باردار انگليسي كه شوهرش به او خيانت كرده بود و قصد ازدواج با زن ديگري را داشت خود و فرزندانش را كشت.
«فيونا آندرسون» 23 ساله، ساعتي پيش از اين اقدام در صفحه فيس بوك خود پيغامي گذاشت و نوشت: همسرم من و فرزندانم را ترك كرده و قصد ازدواج با زن ديگري را دارد.اين زن پس از كشتن سه فرزندش، خود را از بالاي يك ساختمان بلند پرت كرد و در دم جان باخت.
ماموران پليس پس از آنكه جسد اين زن را روي سقف يك خودرو پيدا كردند به محل زندگي او رفتند و با جسد سه فرزندش روبرو شدند. البته در پزشكي قانوني مشخص شد او باردار است و به اين ترتيب او 4 فرزندش را كشته است.
ماموران پليس محلي انگليس پس از حضور در محل حادثه، اقدام اين زن را فاجعه بار خواندند.
 


كوچكترين قرآن دنيا

جواني اهل تركيه كوچكترين قرآن دنيا را در كتاب ركوردهاي جهاني گينس به ثبت مي رساند.
به گزارش ايسنا ابعاد اين قرآن 4/2 در 9/1سانتي متر است كه احتمال دارد كوچكترين قرآن جهان باشد.
«عبدالربي» اين كتاب مقدس را از مادر بزرگش به يادگار گرفته است. اين قرآن 604 صفحه اي مزين به حاشيه مطلاست و تصور مي شود حدود 400 سال پيش يعني دوران حكومت عثماني به نگارش درآمده باشد.
اين جوان ترك درباره ثبت جهاني اين قرآن گفت: بعد از خواندن مطلبي درباره كوچكترين قرآن جهان در مالزي، قرآن خودم را اندازه گرفتم و ديدم عرض و طول آن كوچكتر است و اميدوارم اين قرآن در كتاب ركوردهاي جهاني گينس ثبت شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10