(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 29 فروردین 1392 - شماره 20467

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
برادري «اخوان المسلمين» (يادداشت روز)
دهن پر (گفت و شنود)
پژوهشگران در مركز مطالعاتي كپنهاگ
بحران اقتصادي اروپا نتيجه تحريم ايران است
سخني با خوانندگان گرامي
با تائيد شوراي نگهبان
طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها براي اجرا ابلاغ شد
اقامه نمازجمعه اين هفته تهران
به امامت آيت الله سيداحمد خاتمي
كيهان و خوانندگان
ما كه در رفتيم اما شما براي شرارت نامزد شويد(خبر ويژه)
خاتمي مي گويد نمي خواهم از نهاد رسمي نظام مهر عدم صلاحيت بگيرم (خبر ويژه)
مي خواهيد خودكشي كنيم تا شما بترسيد!؟ (خبر ويژه)
غيرت ديني يكطرفه آقاي اصلاح طلب جديد!(خبر ويژه)
چرا غرب ناچار است با ايران هسته اي كنار بيايد؟(خبر ويژه)
سردار فرحي: جديدترين موشك كروز دريايي عملياتي مي شود


برادري «اخوان المسلمين» (يادداشت روز)

حكومت اخوان المسلمين در مصر با چالش هاي عمده اي در محيط داخلي و خارجي مواجه است و شرايط به اين جمعيت و دولت آن حكم مي كنند كه به سمت توافق با مخالفين و رقبا روي آورند. از اين رو اين روزها زمزمه كنار رفتن هشام قنديل نخست وزير و روي كار آمدن حازم البيلاوي يا نبيل العربي به گوش مي رسد. اگر اين اتفاق بيفتد به اين معنا خواهد بود كه اخوان المسلمين از «مطلوبيت»هاي سازماني به سمت «ممكن»هاي ميداني سوق پيدا كرده است.
شرايط كنوني مصر نشان مي دهد كه از نظر اكثريت گروهها و بخش هايي از مردم، «برادري» اخوان المسلمين به اثبات نياز دارد. اخواني ها در سال 1307 نهضت خود را از «اسماعيليه» و با گروه بسيار كوچكي از طبقات زيرين جامعه شروع كردند. شعار آنان دفاع از «اسلام خالص» در برابر موج بي ديني در جهان اسلام بود و براي رسيدن به اين موضوع «اقدامات فرهنگي» را مد نظر قرار دادند.
شروع به كار اخوان المسلمين در مصر بعد از آن بود كه در بخش هايي از جهان اسلام شامل افغانستان، ايران و تركيه رژيم هايي به وجود آمده بودند كه آشكارا كارآمدي اسلام را نفي كرده و تبعيت از غرب را تبليغ مي كردند. رژيم هاي امان اله خان، اتاتورك و رضاخان با تكيه بر نيروي نظامي و سركوب آزاديخواهان درصدد از بين بردن اسلام بودند.
از سوي ديگر شروع به فعاليت جمعيت تحت رهبري مرحوم «حسن البنا» همزمان بود با شيوع قحطي و بيماري در جهان اسلام و براثر آن روزانه صدها هزار مسلمان مي مردند. در اين دوران تعداد مرگ و مير در ايران از مرز 30 ميليون نفر فراتر رفته بود. اين بيماري و قحطي پيامد جنگ جهاني اول بود كه به دليل ضعف جهان اسلام به درازا انجاميد. در اين دوران اكثر ممالك اسلامي يا در اشغال كشورهاي اروپايي بودند و يا تحت سيطره آنان. از اين رو جهان اسلام از شرايط داخلي و خارجي رنج مي برد و اخوان المسلمين نمي توانست وضع اقتصادي و امنيتي مسلمين را ناديده بگيرد. بر اين اساس مرحوم حسن البنا «جهاد» را به عنوان وظيفه اي ديني در مقابل اشغالگران و حكومت هاي وابسته به غرب مطرح كرد و راه حل را بازگشت به قرآن و اقدام همگاني معرفي نمود.
از نظر بنيانگذاران اخوان المسلمين، فقها، حقوقدانان، رهبران مسلمان با تجربه و صاحبان نفوذ اجتماعي وظيفه دارند با ايجاد يك «نظام شورايي» كه در آن قرآن «قانون اساسي» باشد، به مقابله با مشكلات مصر و جهان اسلام بروند. اين موضوعي بود كه نياز اخوان المسلمين را به داشتن يك قدرت نظامي گوشزد مي كرد. بر اين اساس، بنا سازمان نيمه مخفي نظامي اخوان و نفوذ گسترده در ميان افسران ارتش به وجود آورد و به زودي توانست متجاوز از 100 هزار شبه نظامي دوره ديده را در اختيار بگيرد.
اما از آنجا كه رويه اخوان المسلمين زنگ خطر را براي حكومت مصر به صدا درمي آورد به زودي درگيري ميان حكومت و اخوان المسلمين شروع شد. در اين مقطع قاضي برجسته مصر «احمد الخزيندي» به اتهام صدور احكام ناعادلانه عليه اعضاي اخوان ترور شد و كمي بعد «نقراسي» نخست وزير نيز به دست يكي از جوانان مصر ترور گرديد. از اين پس فشار عليه اخوان به اوج خود رسيد و مرشد اخوان المسلمين توسط افسران ارتش ترور شد.
اخوان در دوره عبدالناصر، سادات و مبارك شرايط نسبتاً مشابهي با دوره پادشاهي داشت اين موضوع به مرور اخوان المسلمين را از روحيات انقلابي دور كرد و به نوعي عملگرايي كشانيد. اوج عملگرايي اخوان در دوره رياست جمهوري جمال عبدالناصر بود. در اين دوره، حسن الهضيبي از ميان سه گرايش انقلابي، ميانه رو و ليبرال داخل اخوان، به سمت «ميانه روها» رفت و بر اين اساس فعاليت هاي شاخه مخفي و شاخه نظامي اخوان را تعطيل نمود. اخوان المسلمين در سه دهه اخير تحت تاثير انقلاب اسلامي ايران و پيروزي هاي مقاومت اسلامي در لبنان و فلسطين حال و هواي نسبتا انقلابي پيدا كرد اين تغيير فضا در دوره رياست محمدمهدي عاكف مشهودتر بود. اين در حالي بود كه در دهه هاي اخير حال و هواي مصر نيز تغيير كرد و به سمت انقلاب متمايل شد و در نهايت در اين فضا بود كه رژيم حسني مبارك سقوط كرد و امكان رأي آوري اسلام گراها به 4/70درصد در انتخابات آذر و دي 1390 رسيد.
اما رأي بالاي اخواني ها طي ماههاي اخير با چالش هاي جدي مواجه شده است. اخوان در دوره اخير امكان دريافت كمك از گروهها و احزابي كه در گذشته از او در برابر رژيم مبارك حمايت مي كردند را از دست داد و حمايت كنندگان به رقيب و مخالف تبديل شدند. اخوان و دولت آن تا مدتي گمان مي كرد كه قادر است عليرغم اتحاد مخالفان و كنار هم قرار گرفتن مخالفين انقلابي نظير حمدين صباحي با طيف هوادار رژيم گذشته، فضا را به نفع خود مديريت نمايد. اما طولاني شدن دوران تنش هاي خياباني ميان دولت و مخالفين از يك سو و فعال شدن مجدد دستگاههاي سنتي نظير ارتش، دستگاه قضايي و نيروهاي امنيتي عليه دولت قانوني اخوان، از سوي ديگر، آنان را وادار كرد تا در جمعبندي خود تجديدنظر نمايند. اين موضوع ريشه هايي دارد. اخوان المسلمين مظهر حل و فصل مسايل اقتصادي و اجتماعي است و تجربه اي 85 ساله را يدك مي كشد اما شرايط اقتصادي مصر تحت تاثير فشارهاي شكننده داخلي و خارجي در دوره رياست جمهوري اخوان نشانه هايي از بهبود بروز نداده است و اين در حالي است كه خبرهاي مختلفي از كاهش جدي ذخيره ارزي مصر حكايت مي كند. مصر 7 ميليون نفر حقوق بگير دارد و با توجه به برهم خوردن شرايط اقتصادي تامين حقوق اين تعداد براي دولت مرسي بار سنگيني است. از سوي ديگر دولت هايي كه در گذشته به دولت مبارك كمك مي كردند و يا وام مي دادند، اينك كمتر تمايل به كمك دولت اخوان دارند. بعضي از اين دولت ها نظير قطر، عربستان و تركيه عمدتا فقط وعده داده اند و بعضي كه كمك كرده اند، كمكشان چندان زياد نبوده است. براساس گزارش ها، مصر دوره مرسي از حوزه عربي فقط حدود دو ميليارد دلار دريافت كرده است و حال آنكه وعده اي كه به مرسي داده اند به حدود 11ميليارد دلار مي رسد. از سوي ديگر مراكزي نظير صندوق بين المللي پول هم كمك به مصر را مشروط به شرايط سياسي كرده و مرسي را براي كوتاه آمدن در برابر لائيك ها تحت فشار قرار داده اند. آمريكا نيز كه در گذشته دست كم سالانه يك ميليارد كمك غيرنظامي به دولت مبارك مي كرد، اينك كمك خود را قطع و مشروط به تحقق شرايطي كرده است.
مشكل ديگر اخوان المسلمين با گروه شبه وهابي است كه در انتخابات اخير رياست جمهوري مصر در مقام «هم پيمان» ظاهر شده اند. بخشي از گروه هاي سلفي كه به عربستان وابستگي دارند دائما در مسير حل و فصل مسايل داخلي مصر سنگ اندازي مي كنند. اين گروه حل و فصل اختلافات دولت و مخالفين را يك تهديد عليه خود به حساب مي آورد و از سوي ديگر با ايجاد رابطه مصر با ايران مخالف است و از دولت مي خواهد كه مواضع صريح و انتقادي عليه ايران و شيعيان داشته باشد. مرسي در مواجهه با اين گروه مذهبي با وضع پيچيده اي مواجه است چرا كه اگر به اقتضاي هم پيماني انتخاباتي بخواهد به خواسته وهابي ها تن دهد، مشكل دولت با مخالفين غيروهابي بيشتر مي شود، و اگر بخواهد با مخالفان به توافق برسد، سلفي ها بشدت با آن مخالفت مي نمايند و در همان حال اگر دولت مرسي حمايت گروه هاي مذهبي هم پيمان خود را از دست بدهد، مخالفان لائيك بر شدت فشار خود بمنظور ساقط شدن دولت ضعيف شده اخوان مي افزايند.
شرايط داخلي مصر و عدم توافق جامعه سياسي روي اصول و بنيانها، سياست خارجي مصر را بشدت تحت تاثير قرار داده و از قدرت اثرگذاري مصر در تحولات منطقه اي كاسته است. «ايران» و «فلسطين» دو عنصر مهم هويتي براي سنجش اصالت و عدم اصالت هر انقلاب يا هر دولت تحول خواه به حساب مي آيند. مواضع دولت مرسي درباره ايران اگرچه در مجموع دوستانه است ولي از ابتكار عمل و سرعت در آن خبري نيست كمااينكه مواضع دولت اخوان درباره فلسطين هم در هاله اي از ابهام قرار دارد. دولت اخوان در عمل هيچ كمكي به فلسطيني ها براي برون رفت از شرايط محنت بار نكرده و از آن طرف روابط مصر با رژيم صهيونيستي اگرچه «در سايه»، استمرار يافته است بر اين اساس به زماني نياز است تا اخوان بتواند هويت واقعي خود را نشان دهد.
سعدالله زارعي
 


دهن پر (گفت و شنود)

گفت: يكي از اصلاح طلبان فراري كه به آمريكا پناهنده شده در وبلاگ شخصي خودش نوشته پناهندگي ما با هدف كمك به جنبش سبز! بوده است.
گفتم: عجب رويي داره؟!
گفت: اتفاقا چندتا از گروه هاي اپوزيسيون هم شديداً به او حمله كرده و نوشته اند؛ جنبش سبز مدت هاست كه مرده و چندتا كفن هم پوسانده است، حق پناهندگي رو بخور و حرف نزن!
گفتم: راست گفته! يارو مي گفت؛ اين پشه عجب خريه كه با دهن پر، حرف مي زنه! هم داره خون مي خوره، هم وز وز مي كنه!
 


پژوهشگران در مركز مطالعاتي كپنهاگ

بحران اقتصادي اروپا نتيجه تحريم ايران است

محققان اروپايي در نشست موسسه صلح جهاني دانمارك ضمن ناكارآمد، غيرقانوني و ضد انساني خواندن تحريم هاي غرب عليه ايران، اين تحريم ها را عامل بيكاري فزاينده در اروپا عنوان كردند.
جمعي از محققان دانماركي با حضور و سخنراني در ميزگرد تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران كه در سالن اجتماعات هتل راديسون كپنهاگ برگزار شد، با غيرقانوني، ظالمانه و غيرانساني خواندن تحريم هاي سياسي و اقتصادي غرب عليه ايران بر لغو هرچه سريعتر اين تحريم هاي ناعادلانه تاكيد كردند.
در اين نشست كه از سوي موسسه صلح جهاني دانمارك با حضور جمع كثيري از دانشگاهيان، دانشجويان، محققان دانماركي و نمايندگان سفارتخانه هاي مقيم در آن مشاركت داشتند، تعدادي از اساتيد دانشگاه و حقوقدان ها و همچنين سفيران جمهوري اسلامي ايران، كوبا و ونزوئلا در دانمارك و رئيس موسسه صلح جهاني دانمارك به تشريح ماهيت غيرقانوني تحريم ها و بي اثر بودن آن پرداختند.
تحريم ها كارآمد نبوده
«تئو مگنسون» محقق دانشگاه رسكيلد در سخنان خود با اشاره به تاريخ تحريم ها عليه كشورهاي مستقل دنيا، گفت: متاسفانه در دنياي متمدن امروزي، از تحريم ها بعنوان ابزار و اسلحه اي در جهت ضربه زدن به ديگر كشورها استفاده مي شود.
وي تاكيد كرد: تحريم هاي يكجانبه فاقد هرگونه مبناي حقوقي بوده و در تعارض كامل با حقوق بين الملل مي باشد. افزون بر اينكه اين قبيل تحريم ها كارآمد نبوده و تنها رنج و سختي براي مردم كشور تحت چنين تحريم هايي به همراه دارد.
مگنسون با تاكيد بر اينكه تحريم هاي يكجانبه آمريكا عليه ايران بايد متوقف شود تا موجب سختي براي مردم ايران نشود، افزود: بعنوان يك محقق مخالف اين قبيل تحريم ها مي باشم و معتقدم بجاي تحريم هاي بي اثر، بايد به مذاكره و گفتگو جهت حل و فصل اختلافات با هدف حصول توافق مرضي الطرفيني روي آورد.
ارتباط تحريم و بيكاري
در اروپا
خانم «كاريداد ياميرا كوئتو» سفير كوبا در دانمارك به عنوان يكي ديگر از سخنران هاي اين نشست، تحريم ها را روي ديگر نسل كشي خواند و گفت: آنچه به تهديد ايران و يا نگراني از تهديد آني از جانب ايران ناميده مي شود، بهانه هايي براي فشار و تحريم ها عليه اين كشور مي باشد.
وي افزود: تحريم ها عليه ايران با هدف ايجاد شورش داخلي در اين كشور وضع شد، دانشمندان ايراني به قتل رسيدند و مشكلات ديگري براي اين كشور ايجاد كرده اند تا به هدف خود برسند.
سفير كوبا در دانمارك ادامه داد: در ژانويه 2012 اتحاديه اروپا تصميم گرفت تحريم هايي عليه فروش نفت و سيستم بانكي ايران به اجرا درآورد كه اين تحريم ها در تجارت خارجي آن كشور اخلال ايجاد كرده و بر زندگي روزمره مردم عادي تاثير گذاشته است.
سفير كوبا در دانمارك در ادامه تصريح كرد: هميشه از ايران بعنوان تهديد عليه صلح نام برده مي شود اما در واقع اين آمريكا و اسرائيل هستند كه تهديد آني براي صلح بشمار مي روند نه ايران.
وي افزود: اروپا در وضع تحريم ها منافع مردم خود را ناديده مي گيرد و در شرايطي كه بحران اقتصادي ضربه شديدي بر پيكره اقتصاد اين كشورها وارد ساخته و بيكاري را افزايش داده، شركت هاي اروپايي از بازار بزرگ ايران بواسطه تحريم هاي غيرقانوني محروم شده اند.
چشم پوشي از قوانين بين المللي
به گزارش ايرنا، «كريستين هارلنگ» حقوقدان و از وكلاي شناخته شده دانمارك با تاكيد بر اينكه فضاي فشار و تهديد عليه ايران خلاف مقررات بين المللي است، گفت: در واقع فشار و تحريم بخشي ازعادت كشورهاي بزرگ به عمل نكردن به تعهدات و عمل نكردن به قوانين و اصول بين الملل است.
هارلنگ رابطه آمريكا و شركاي آن با اسرائيل را يك رابطه ناسالم خواند و افزود: اينها همگي قدم هايي بسوي جنگ برمي دارند در حالي كه منشور سازمان ملل متحد كه در حدود 200 كشور به آن پيوسته اند هرگونه حمله يا تهديد به حمله عليه هر كشور مستقل را ممنوع مي كند.
وي با بيان اينكه تحريم عليه ايران نوعي تهديد مي باشد و با اين كار كشورهاي اروپايي و آمريكا منشور سازمان ملل را نقض كرده اند، گفت: بويژه اينكه در ماده 39 منشور سازمان ملل متحد آمده كه هرگونه تهديد عليه صلح ممنوع است و طبق ماده 39هرگونه تهديد نوعي از تجاوز بشمار مي رود.
لزوم لغو همه تحريم ها
«يان اوبرگ» رئيس مؤسسه بنياد تحقيقات صلح سوئد، يكي ديگر از سخنران اين نشست نيز سخنان خود را با اين عنوان كه «هيچ تحريمي نبايد عليه ايران اجرا شود» آغاز كرد.
وي تأكيد كرد: همه مي دانيم كه تحريم هاي عليه عراق چه نتايج وحشتناكي به دنبال داشتند، من سال گذشته سفري به ايران داشتم و متوجه شدم كه تحريم ناكارآمد بوده و عادلانه نيستند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با غيرمنطقي و تحقيرآميز برشمردن تحريم ها افزود: كسي را به واسطه كاري كه انجام داده مجازات مي كنند، حال چگونه ايران كه كار خلاف موازين بين المللي انجام نداده، بايد مجازات شود كه اين خلاف مقررات بين المللي بوده و صرفاً برخاسته از منافع قدرت هاي بزرگ مي باشد.
وي بابيان اينكه تحريم ها انقلاب به وجود نمي آورند، ادامه داد: تحريم ها در نهايت باعث مي شوند تا مردم پشت سر دولت خود بايستند.
اين صلح طلب سوئدي خاطرنشان كرد: براي يافتن راه حل براي موضوع هسته اي ايران بايد اول اعلام كرد كه تهديدي در كار نيست، همه گزينه ها روي ميز نيستند و تنها گزينه اي كه روي ميز قرار دارد مذاكره است.
اوبرگ با اشاره به اينكه قبل از تشكيل جلسه براي انجام مذاكره بايد حتماً وقت زيادي صرف آماده سازي مذاكرات شود، گفت: بايد حتماً با آمادگي كامل در جلسه مذاكره حاضر شد، سابقه اختلافات ايران و آمريكا حتماً بايد لحاظ شوند.
جنگ اقتصادي
«راجر كورباچو» كاردار ونزوئلا در دانمارك نيز در اين نشست، گفت: امروزه برخي كشورها به سلاح تحريم و فشار عليه كشورهاي مستقل روي آورده اند كه امري خلاف موازين بين المللي مي باشد.
كورباچو افزود: تحريم ها عليه ايران به مثابه جنگ اقتصادي مي باشد چرا كه مانع از تجارت عادي ترين كالاها مي شود و اخيراً برخي شركت هاي اروپايي و آمريكايي از صادرات كالاهاي دارويي و پزشكي به ونزوئلا خودداري كردند و اعلام داشتند كه تحت تحريم هستيد.
وي با طرح اين سؤال كه تحريم ها چه ارتباطي به دارو و تجهيزات پزشكي دارد، گفت: اين امر نشان مي دهد كه جان انسان ها براي آمريكا و حاميانش ارزشي ندارد. ديپلمات ونزوئلايي افزود: متأسفانه رسانه هاي بين المللي از پوشش حقايق خودداري نموده و صرفاً در راستاي منافع قدرت هاي بزرگ حركت مي كنند.
وي با اين پرسش كه حقوق بشري كه غرب مدعي آن است كجاست؟، گفت: آيا انسان هايي كه به واسطه تحريم هاي ظالمانه از دسترسي به دارو محروم شده اند، حقوق بشر ندارند؟
30 سال تحريم بي اثر
به گزارش ايرنا، «عابد علي» رئيس مؤسسه صلح جهاني دانمارك، به عنوان برگزاركننده و ميزبان اين سمينار در پايان ضمن جمع بندي جلسه، گفت: تاريخ ايران سراسر صلح و دوستي با همسايگان و ديگر كشورها بوده و ايران هرگز به كشور ديگري حمله اي نداشته است، تحريم ها عليه ايران نيز غيرقانوني بوده و هيچ مبناي حقوقي و اخلاقي ندارد. وي افزود: متأسفانه برخي قدرت هاي بزرگ انسانيت و حقوق بشر را زير پا گذاشته و از تمامي ابزارهاي نامشروع براي حصول به منافع خود استفاده مي كنند كه تحريم ها از جمله اين ابزارهاي نامشروع مي باشد.
رئيس مؤسسه صلح جهاني دانمارك خاطرنشان كرد: بيش از سه دهه است كه مردم ايران با تحريم ها خو گرفته اند و در اين ميان شركت هاي اروپايي بيشتر از ايران ضرر مي كنند و بخشي از افزايش بيكاري در اروپا ناشي از تحريم هاي ايران است.
وي با بيان اينكه بايد براي صلح تلاش نماييم و در اين راه تحريم راه حل نيست بلكه مذاكره و گفتگو براساس منافع و احترام متقابل كارگشا خواهد بود، گفت: تحريم 30 ساله عليه ايران اثري نداشته و به آمريكا و برخي كشورهاي غربي توصيه مي نماييم دست از ابزارهاي نامشروع برداشته و براساس احترام متقابل به گفتگو براي حل اختلاف بپردازند.
 


سخني با خوانندگان گرامي

از مدتها قبل علي رغم افزايش چند برابري قيمت كاغذ و ساير خدمات و اقلام مورد نياز تهيه، چاپ و انتشار روزنامه، در مقابل افزايش قيمت آن كه طبيعي و منطقي بود مقاومت مي كرديم ولي امروزه برخلاف ميل باطني خود ناچار به اين افزايش قيمت هستيم و روزنامه كيهان از روز شنبه 31 فروردين ماه با بهاي 500 تومان كه كمترين ميزان افزايش است عرضه خواهد شد.
 


با تائيد شوراي نگهبان

طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها براي اجرا ابلاغ شد

شوراي نگهبان طرح اصلاح موادي از قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخابات شهرداران را مغاير با موازين شرع و قانون ندانست.
به گزارش روابط عمومي شوراي نگهبان طرح اصلاح موادي از قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران كه با اصلاحاتي در جلسه مورخ 27 فروردين ماه به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده است، در جلسه 28 فروردين ماه شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده، مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.
براساس اين گزارش نمايندگان مجلس در جلسه سه شنبه خود طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهاي اسلامي را براي تامين نظر شوراي نگهبان اصلاح كردند.
براساس اصلاحيه مد نظر نمايندگان در محدوده شهري تهران، ري و تجريش يك شوراي شهر تشكيل مي شود.
به دنبال تأييد اين مصوبه از سوي شوراي نگهبان رئيس مجلس نيز طي نامه اي قانون اصلاح موادي از قانون انتخابات شوراهاي اسلامي كشور را براي اجرا به رئيس جمهور ابلاغ كرد.
 


اقامه نمازجمعه اين هفته تهران

به امامت آيت الله سيداحمد خاتمي

مراسم نمازجمعه اين هفته تهران به امامت آيت الله سيداحمد خاتمي در دانشگاه تهران برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي ستاد نمازجمعه تهران، مراسم اين هفته از ساعت 50/11 آغاز مي شود و با سخنراني مهدي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه خواهد يافت. در پايان آيت الله سيداحمد خاتمي به ايراد خطبه ها و اقامه نماز عبادي سياسي جمعه خواهد پرداخت.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ رئيس جمهور آينده بايد از جنس مردم باشد چرا كه مردم به عملكرد رئيس جمهور اهميت مي دهند. ولايي بودن او براي اين ملت مهم است رئيس جمهور آينده بايد فقط به رهنمودهاي رهبري گوش دهد و به درد دل مردم برسد و لاغير!
5590---0912
¤ در حال حاضر اصولگراها دچار تعدد و كثرت نامزد هستند و اين خطر بزرگي است. چون جريانهاي خطرناكي آمده اند كه شايد در ظاهر متفاوت باشند اما در باطن وحدت دارند (مثل جريان فتنه و انحراف) اگر اصولگراها به يك نامزد واحد برسند فتنه گران نااميد مي شوند.
رضا مسعوديان
¤ آل خليفه در مورد مردم و مسئولان ايران چه فكر كرده است؟ ما مشكلات و مصائب مردم مسلمان و برادر بحرين را به مثابه مشكلات مردم ايران مي دانيم لذا تا زماني كه اين رژيم دست از جنايت هايش برنداشته و به عقايد آنان احترام نگذاشته و حكومت مردمي و آراء مردم برقرار نشده امكان تعامل هرگز وجود نخواهد داشت.
غلامرضا عوني
¤ گويا قرار است در روز 29 فروردين مراسم جشني براي تقدير از دست اندركاران سفرهاي نوروزي برگزار شود اما ظاهرا پشت پرده اين جشن كه رقم ميلياردي قرار است در آن هزينه شود، فقط تبليغات انتخاباتي است، اگر قرار است سازمان ميراث فرهنگي اين هزينه گزاف را بپردازد، بهتر است به زلزله زدگان بوشهري بپردازد. از مسئولان روزنامه كيهان تقاضا داريم در اين مورد بيشتر افشاگري كنند. چون كيهان تاثيرگذارترين روزنامه است.
يك پيام
¤ سفرهاي استاني جديد آقاي رئيس جمهور ان شاءالله به نيت خير است. اميدواريم در سفرهاي ديگر پرچم را به آقاي مشايي ندهد چرا كه سرودهاي او ما را ياد ملي گراهاي مطرود اول انقلاب مي اندازد.
7664---0912
¤ دشمن جنگ تمام عيار اقتصادي را عليه ما شروع كرده است و ما نيازمند كار و تلاش مضاعف هستيم نه اينكه از چهارشنبه عصر تا صبح شنبه هر هفته شاهد تعطيلي باشيم.
8949---0912
¤ اظهارات اخير رئيس جمهور مبني بر تقسيم خاك كشور در بين مردم پشتوانه عملي ندارد. كشورهايي كه به مراتب وسيع تر از ايران هستند هرگز چنين وعده هايي به مردم نمي دهند. اين امر تبعات منفي زيادي به دنبال دارد. در شهرهاي كهنسال كشور براي تامين شبكه آب و فاضلاب با مشكل رو به رو هستيم چگونه به مردم وعده مي دهيم هر كس در خانه اي 2 هزار متري زندگي كند و آنگاه با ده، بيست برابر شدن وسعت شهرها مشكلات ما ده ها برابر نشود! اين وعده يا يك توهم است يا وعده توخالي است.
مرتضوي
¤ لطفا به 800 بدهكار بانكي دانه درشت هاي داراي پرونده در قوه قضائيه بگوييد درست است تا مرداد ماه مهلت خواسته اند ولي اگر فكر مي كنند دولتي غير از اصولگراها سركار بيايد و آنها دوباره وام از دولت بگيرند و اين بازي را تكرار كنند، ديگر اين سياه بازي ها قابل تكرار نيست. بحمدالله نظام و قوه قضائيه متوجه اين شگرد هستند و اجازه نمي دهند اقتصاد كشور مشكل دار شود.
ميثم
¤ سازمان حج و زيارت در اطلاعيه اي ناقص از سپرده گذاران حج تمتع درخواست نموده تا نسبت به تكميل موجودي خود براي ثبت نام در اعزام امسال آماده شوند، ولي متاسفانه مبلغ سود سپرده، مبلغ واريزي جديد، نام كاروانها و را قيد ننموده است و همين سوالات بسياري از ثبت نامي هاي ماقبل 84 را سرگردان كرده است درخواست مي كنم ابهامات اطلاعيه 26/1/92 را برطرف كنند. يك كارگر از كجا مابقي را كه گويا بيش از 8 ميليون مي شود تهيه كند؟
پيري
¤ در سال جديد كه از سوي رهبر معظم انقلاب به سال حماسه سياسي و اقتصادي نامگذاري شده است از مسئولين وزارت بهداشت درخواست مي شود با مردم نجيب كشورمان صادقانه برخورد نمايند. چند روز قبل اعلام شد كه افزايش قيمت دارو نخواهيم داشت ولي طي همين 3-2 ماهه اخير با افزايش قيمت برخي از داروها از 30 تا 100 درصد شاهديم. چرا در طول سال، آن هم چند بار قيمت دارو افزايش مي يابد؟ مقصر مديركل غذا و داروست يا وزير محترم؟ در صورتي كه تاكنون دارو با ارز مرجع هم تهيه شده و براي جبران تبديل آن به ارز مبادله اي هم تامين بودجه شده است.
دكتر طوس زاده داروساز از اصفهان
¤ 18 تا 24 فروردين ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاري شده است كه بهترين فرصت اطلاع رساني و افزايش آگاهي مردم در زمينه بهداشت و درمان است. اين خدمات حياتي مرهون پزشكان متعهد و دلسوزي است كه با نيت رضاي الهي و خالص و بدون چشم داشت به درآمدهاي هنگفت در اين عرصه مقدس پيشگام هستند و لازم است از ايشان تقديرهاي درخور شأن والايشان انجام گيرد.
6263---0938
¤ با توجه به اينكه فرهنگيان قشر عظيمي از كشورند از دولت و مجلس مي خواهم نسبت به ترميم حقوق و مزاياي آنها توجه ويژه اي داشته باشند تا هيچ دغدغه اي به جز تدريس نداشته باشند.
1682---0917
¤شركت ظروف چيني [] مشهد در 8 ماهه اخير محصولات خود را 015 درصد افزايش قيمت داده در صورتي كه يك ريال به حقوق كارگران خود اضافه نكرده است. از مسئولين امر درخواست مي شود با متخلفين برخورد نمايند و نگذارند بر مردم شريف به ويژه كساني كه قصد تشكيل زندگي را دارند بيش از اين فشار وارد شود.
1723---5093
¤ چرا 4 ماه است كه بيمه... با هيچ بيمارستاني در اروميه قرارداد نبسته است؟ و بيماران هم بايد درد بيماري را بكشند و هم به فكر تهيه هزينه بيمارستانها باشند و پس از ترخيص فاكتور به دست، شاهد امروز و فردا كردن بيمه باشند؟ از مسئولين امر درخواست مي كنيم مشكل ما را مرتفع نمايند.
يوسف محمدزاده بازنشسته تامين اجتماعي
¤ سال گذشته قرار بود يارانه نان افزايش يابد اما همچنان همان مبلغ 54 هزار تومان پرداخت مي شود؟ چرا؟
7647---2091
 


ما كه در رفتيم اما شما براي شرارت نامزد شويد(خبر ويژه)

ارگان رسانه اي شماري از فتنه گران فراري خواستار ورود اصلاح طلبان به انتخابات از حوزه «شرارت» و «فتنه گري» شد.
پايگاه اينترنتي نداي سبز كه توسط شماري از اعضاي متواري حزب مشاركت راه اندازي شده در تحليلي نوشت: جمهوري اسلامي 4 سال هزينه داده و راه رفته را باز نخواهد گشت و يك اشتباه را دوبار تكرار نمي كند. از اين منظر، جراحي انجام گرفته اجتناب ناپذير بوده و يك دستاورد است. بر اين اساس بديهي است كه اجازه بازگشت امثال خاتمي به حاكميت را نخواهند داد. بنابراين نبايد منتظر چراغ سبز حاكميت بود.
نويسنده آنگاه با دعوت خاتمي به انتحار نوشت: خاتمي اگر قبلا هر 9 روز يكبار بحران داشت اكنون هر ساعت حضورش مملو از بحران خواهد بود. او اگر مي خواهد بيايد بايد خود را در قامت موسوي و كروبي باز تعريف كرده و به قصد شر يا فتنه وارد اين كارزار شود.
همزمان ارگان گروهك ملي-مذهبي نيز از قول تقي رحماني از اعضاي فراري و پاريس نشين اين گروه نوشت: خاتمي كانديدا شود و نبايد از ترس رد صلاحيت كانديدا نشود. كانديدا شدن مي تواند همان نقطه ايستادن باشد.
با اين حال حسين باقرزاده از اعضاي جدا شده منافقين كه در لندن اقامت دارد، در سايت ايران امروز نوشت: مسئله، آمدن يا نيامدن خاتمي نيست بلكه انتخابات آزاد هيچ گاه در جمهوري اسلامي وجود نداشته است و رقابت ها تنها در محدوده نيروهاي خودي بوده است. حتي به فرض اينكه حاكميت اجازه دهد خاتمي از صافي شوراي نگهبان بگذرد و انتخابات هم به ضرر او مهندسي نشود، تازه چه نتيجه اي مي توان گرفت. چه تضميني هست كه مردم مجددا به خاتمي رأي بدهند؟ و حتي اگر به فرض او پيروز شود چه كاري از دست او در برابر حاكميت برمي آيد. سناريوي گذر خاتمي از هفت خوان رستم حتي براي بسياري از خوش خيال ترين اصلاح طلبان يك فانتزي است. مهم، تاكيد بر انتخابات آزاد است كه هاشمي و احمدي نژاد و خاتمي آن را پيش كشيده اند. مسئله آمدن يا نيامدن خاتمي نيست.
از سوي ديگر سايت ضدانقلابي گويانيوز با اشاره به ادعاهاي دست اندركاران فتنه سبز، شركت در انتخابات را قرباني كردن جنبش سبز توصيف كرد و نوشت اين كار شركت در حماسه سازي حاكميت است.
 


خاتمي مي گويد نمي خواهم از نهاد رسمي نظام مهر عدم صلاحيت بگيرم (خبر ويژه)

حتي برخي اصلاح طلبان هم نامزدي خاتمي را به منزله مقابله با نظام مي دانند. او همچنين يقين دارد كه رد صلاحيت خواهد شد و به همين دليل هم نمي آيد.
اين تحليل را وبسايت راديو زمانه منتشر كرد. اكبر گنجي با طرح اين سؤال كه چرا خاتمي نمي آيد نوشت حسن روحاني و علي يونسي گفته اند كه خاتمي قطعاً كانديدا نخواهد شد. چرا؟ خاتمي بارها اين مدعا را تكرار كرده كه دنبال مقابله و براندازي جمهوري اسلامي نيست. به گفته عباس عبدي و احمد پورنجاتي، كانديداتوري خاتمي به منزله مقابله با نظام به شمار خواهد رفت. از اين رو، اين دو مخالف نامزدي خاتمي هستند.
وي با اشاره به يقيني بودن رد صلاحيت خاتمي توسط شوراي نگهبان نوشت: خاتمي به دنبال طرد شدن از سوي جمهوري اسلامي نيست. حتمي بودن تأييد صلاحيت وي توسط شوراي نگهبان شرط لازم كانديداتوري اوست. پورنجاتي در اين باره گفته است «اگر آقاي خاتمي را شوراي نگهبان رد صلاحيت كند هزينه زيادي داده ايم. شخص خود آقاي خاتمي بارها در جمع مشاورانش گفته هرگز حاضر به نامزدي در انتخابات 92 نيست تا تضميني در مورد تأييد صلاحيتش نداشته باشد... خاتمي مي گويد حسين شريعتمداري عليه من مي نويسد ولي من نمي خواهم از يك نهاد رسمي نظام مهر عدم صلاحيت بگيرم... پيش بيني ام اين است كه خاتمي نامزد انتخابات رياست جمهوري سال 92 نمي شود. در واقع آقاي خاتمي با تحليل در انتخابات سال 92 نامزد نمي شود.»
راديو زمانه مي افزايد: بسياري از اصول گرايان بارها گفته اند كه خاتمي قطعاً رد صلاحيت خواهد شد. خاتمي اگر بخواهد حملات بي امان شريعتمداري را ناديده بگيرد، تكرار همان مدعيات توسط وزير اطلاعات ابقا شده با حكم حكومتي آيت الله خامنه اي را نمي تواند نشنيده بگيرد. حيدر مصلحي در 17/12/91 درباره خاتمي گفت «اين حضور در صحنه چگونه امكان پذير است وقتي كه به طور مثال يكي از اين افراد كه همه شبكه هاي ضد انقلاب در داخل و خارج به دنبال كانديداتوري وي هستند، بدهي هاي زيادي به ملت ايران دارد و صرف سوابق مسئوليت وي در گذشته نمي تواند پرونده گذشته وي را به دست فراموشي بسپارد. اردوگاه و تيم اين فرد چگونه سخن از فقدان انتخابات آزاد به ميان مي آورند در حالي كه 8 سال صدارت دوم خردادي ها بر مبناي همين انتخابات صورت پذيرفته است، اي كاش امكان انتشار اسنادي مربوط به همين افراد از جلسه خصوصي شان وجود داشت كه در اين جلسه جسارت هايشان به ساحت امام راحل و سخره گرفتن اصل ولايت فقيه توسط همين فرد برملا مي شد كه در جلسه مي گويد امام هم تحت فشار مقوله ولايت فقيه را قبول كرد. اين افراد چگونه مي توانند به خود اجازه دهند ضربه هايي كه در فتنه 88 به مردم و انقلاب زدند و باعث خسران بسيار شده اند را فراموش كرده و به دنبال كانديداتوري هم باشند. بي بي سي با چه توجيهي براي اين فرد رپرتاژ مي رود؟».
راديو زمانه همچنين با طرح اين پرسش كه با وجود ادعاي تقلب و مهندسي انتخابات چگونه مي توان از انتخابات سخن گفت، به احتمال قوي ناكامي اصلاح طلبان اشاره مي كند و از قول پورنجاتي مي نويسد: حالا فرض كنيد آقاي خاتمي تأييد شد و 12-10 ميليون رأي براي آقاي خاتمي اعلام و در نهايت يك نفر ديگر به عنوان رئيس جمهوري معرفي شد. آن وقت لابد ما اصلاح طلبان بايد كماكان بزنيم بر سر خودمان و بگوييم آراي ما را دزديدند و جابجا كردند و شعار بدهيم رأي ما را پس بده.»
 


مي خواهيد خودكشي كنيم تا شما بترسيد!؟ (خبر ويژه)

مشاور سابق باراك اوباما مي گويد آمريكا بايد براي گرفتن زهر چشم از ايران به سوريه حمله كند.
به گزارش لس آنجلس تايمز دنيس راس كه داراي گرايش هاي صهيونيستي است، مي گويد: آمريكا براي گرفتن زهرچشم از ايران درباره برنامه هسته اي و اثبات اين مساله كه آمريكا حاضر به كار بردن همه گزينه ها از جمله گزينه نظامي براي برخورد با مساله هسته اي ايران است، بايد در مورد
سوريه جدي تر عمل كند و اگر لازم باشد به اين كشور حمله نظامي كند.
وي همچنين گفته است: «آنچه در سوريه مي گذرد با ايران ارتباط عميقي دارد. تعلل آمريكا در سوريه پيام اشتباهي براي حاكمان ايران كه از بشار اسد پشتيباني مي كنند، مي فرستد.»
مشاور سابق اوباما اظهار داشت: انتظار ما از حاكمان ايران آن است كه رفتار خود را نه تنها در موضوع سوريه بلكه در مساله هسته اي تغيير دهند و يكي از مشكلاتي كه ما در اين زمينه داريم اين است كه حاكمان ايران باور ندارند كه آمريكا ممكن است از نيروي نظامي استفاده كند.
وي همچنين گفته است اگر مي خواهيم ديپلماسي موفقي داشته باشيم، آنها بايد به عزم ما براي استفاده از نيروي نظامي در صورت لزوم باور داشته باشند. از نظر من تعلل آمريكا در بحران سوريه اين ارزيابي را ايجاد كرده كه آمريكا قادر يا مايل به استفاده از نيروي نظامي نيست. اگر ما در مورد سوريه جدي تر وارد عمل شويم به نظر من محاسبات ايران در مورد موضوع هسته اي را تحت تاثير قرار خواهيم داد.
اين مشاور نابغه توضيح نداده كه حاصل قشون كشي 12-10 سال پيش به افغانستان و عراق، جز هزينه هاي گزاف انساني و مالي و بي اعتباري و گسترش نفوذ ايران، چه عايدي ديگري براي آمريكا داشته و چرا آمريكا از عهده هيچ يك از اين دو جنگ و عواقب آن برنيامد؟
اكنون در حالي دو سال از جنگ سوريه مي گذرد كه مقامات آمريكايي و صهيونيستي پيش بيني كرده بودند اين كشور ظرف چند هفته سقوط مي كند. مقامات آمريكايي بهتر از هر كس ديگري مي دانند كه مداخله نظامي در سوريه به باتلاقي عميق تر و مهيب تر از افغانستان و عراق براي زمامداران كاخ سفيد تبديل خواهد شد.
تحليلگران آمريكايي و سعودي بارها تصريح كرده اند كه آمريكا با اشتباه حمله به عراق، اين كشور را در سيني طلايي گذاشت و تقديم ايران كرد. توماس فريدمن تحليلگر آمريكايي در اين باره تصريح مي كند كه «ما در عراق ضامن نارنجك را كشيديم و خود را روي آن انداختيم و تمام تركش ها بر ما اصابت كرد.»
 


غيرت ديني يكطرفه آقاي اصلاح طلب جديد!(خبر ويژه)

مواضع متناقض علي مطهري در قضاوت هاي سياسي تمامي ندارد.
وي در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي شرق از يك سو خواستار رد صلاحيت اسفنديار رحيم مشايي شد و از طرف ديگر بر لزوم نامزدي خاتمي تاكيد كرده است او رد صلاحيت خاتمي را نشانه عدم سعه صدر نظام و تائيد صلاحيت مشايي را باعث زير سؤال رفتن شوراي نگهبان توصيف كرده است.
مطهري كه چند ماه پيش به خاطر حمله و اهانت به شوراي نگهبان و حمايت از برخي دست اندركاران فتنه از سوي شبكه دولتي انگليس، عنوان اصلاح طلب جديد را دريافت كرد، خواستار حضور خاتمي در انتخابات با وجود احتمال رد صلاحيت وي شده و مي گويد: تهديدها نبايد تاثيري بر نامزدي خاتمي بگذارد. [اگر رد صلاحيت شود] خود همين هم بركاتي دارد؛ از اين نظر كه ميزان سعه صدر نظام در برابر منتقدان مشخص شده و برخي رويكردها شفاف تر مي شود. هر چه مسائل براي مردم روشن تر شود بهتر از اين است كه در هاله اي از ابهام باقي بماند.
وي افزوده است: اگر آقاي خاتمي بنا دارند بيايند بايد همه هزينه ها را -حتي رد صلاحيت- بپذيرند و آماده باشند. نبايد با روحيه منفعل وارد كارزار انتخاباتي شد.
مطهري همچنين گفته كه «اگر آقاي هاشمي نمي آيد اصلاح طلبان بايد حضور جدي داشته باشند تا از افراط ها كاسته شود».
وي در عين حال درباره احتمال نامزدي مشايي مي گويد به احتمال قوي از دو جهت رد صلاحيت مي شود، يكي از جهت رجل سياسي نبودن و دوم از جهت گرايش هاي فكري غيراسلامي. اگر شوراي نگهبان صلاحيت او را تاييد كند مشروعيت خود را زير سؤال مي برد.
آنچه محل تامل در سخنان علي مطهري است اينكه 1- سعه صدر نظام در قبال چه كساني بايد باشد؟ فتنه گراني كه به خاطر حذف اسلام از جمهوري اسلامي و اهانت به امام و ولايت فقيه و سردادن شعارهايي به نفع آمريكا و رژيم صهيونيستي، بارها مورد تحسين سران جبهه استكبار واقع شدند؟ موضع نظام در قبال بانيان و زمينه چينان آن خيانت بزرگ ابهامي ندارد كه بخواهد بعد از اين روشن شود.مسائل براي مردم هم كاملا روشن است كه حماسه نهم دي را رقم زده و چشم فتنه را كور كردند. 2- اگر مشايي به خاطر عملكردش و گرايش هاي فكري غيراسلامي فاقد صلاحيت است كه هست، خاتمي به طريق اولي و به اعتبار پيش قراولي در حمايت از جريان هاي منحرف روي دست امثال مشايي بلند شده و چند برابر مشايي مرتكب خيانت شده است. تحت مسئوليت آقاي خاتمي بود كه در نشريات و ميتينگ هاي عناصر ساختارشكن مدعي اصلاح طلبي، از ختم انقلاب و به موزه رفتن امام خميني(ره) و انكار نبوت و امامت و قداست قرآن و احكام قطعي اسلام سخن گفته شد و براي براندازي جمهوري اسلامي آشوب هاي زنجيره اي ترتيب يافت. البته آن روزگار هنوز آقاي علي مطهري مانند امروز دگرگون نشده بود و در نوشته ها و مصاحبه هاي به غايت تند و تيز، مدعيان اصلاح طلبي را افراطي تلقي مي كرد و امروز در حالي كه آنها به نسبت 12-10 سال پيش به مراتب ساختارشكن تر شده اند، از آنها به عنوان مقابله كنندگان با افراط ياد مي كند!
با اين اوصاف منطقي است كه شوراي نگهبان برخورد يكساني با عناصر منحرف داشته باشد نه اينكه مانند برخي سياست بازان تازه از راه رسيده منش يك بام و دو هوا پيشه كند.
 


چرا غرب ناچار است با ايران هسته اي كنار بيايد؟(خبر ويژه)

مردم ايران درباره برنامه هسته اي اتفاق نظر دارند و ايران از اين فناوري دست نخواهد كشيد.
خبرگزاري آلمان با انتشار اين مطلب از قول يك استاد روابط بين الملل دانشگاه برلين نوشت: دانش هسته اي ايران نابودكردني نيست.
داستين دهيز كه تحليلگر ارشد مؤسسه دولت مداري جهاني در بلژيك نيز هست، درباره سرانجام مذاكرات 1+5 با ايران گفت به نظر من ايران از برنامه هسته اي خود دست نخواهد كشيد. اين كشور سالهاست كه اين برنامه را دنبال مي كند و هيچ توجيه قانع كننده اي براي اين كشور متصور نيست كه در مرحله نهايي، برنامه هسته اي را متوقف كند.
اين تحليلگر آلماني تأكيد مي كند: مهم اين است كه در مورد برنامه هسته اي ايران همه مردم اين كشور اتفاق نظر دارند و حكومت دليل بسيار كمي دارد در مورد مسئله مهمي همچون هسته اي كه همه در مورد آن اتفاق نظر دارند، بخواهد امتيازاتي بدهد كه مغاير با خواست ملت باشد.
دهيز، افزود: جرج بوش رئيس جمهوري سابق آمريكا يك بار گفت كه دانش را نمي توان بمباران كرد و منظور وي اين بود كه حمله به ايران كار هدفمندي نيست زيرا آنها با آن دانشي كه دارند مي توانند برنامه هسته اي خود را خيلي سريع دوباره احياء كنند و احتمالاً زودتر از قبل به هدف خود برسند، پس يعني ما يك اجماعي داريم كه كسي در مورد آن صحبت نمي كند و آن اين است كه جنگ به هيچ عنوان گزينه مطرح نيست.
وي درباره اين سؤال كه آيا ما بايد با ايران به عنوان يك قدرت اتمي زندگي كنيم، گفت: اسرائيلي ها در حال حاضر تنها كساني هستند كه نمي خواهند با ايران اتمي زندگي كنند، ديگران بيشتر بر اين نكته تأكيد دارند كه ترجيح مي دهند جلوي نفوذ ايران به عنوان يك قدرت اتمي را بگيرند.
وي افزود: اين راهبرد مشابه با زمان جنگ سرد است كه از سوي غرب در قبال اتحاد جماهير شوروي وقت اتخاذ شده بود اگر اين سياست در رابطه با ايران نيز اعمال شود، بايد آمادگي اين را داشته باشيم كه با جنگ هاي حاشيه اي مثلاً در بحرين، كويت و يا عراق مواجه شويم و احساس من اين است كه غرب آمادگي مواجهه با چنين وضعيتي را ندارد و از اينكه فكر كند براي مانع شدن از نفوذ ايران چه كارهايي بايد انجام دهد، خودداري مي كند.
وي در مورد اثرات تحريم هاي اقتصادي عليه ايران گفت: تحريم هاي اقتصادي عليه ايران هيچگاه به هدف خود نرسيد و نتوانست ايران را به عقب نشيني در مذاكرات و كنارگذاردن برنامه هاي بلند پروازانه هسته اي ترغيب كند. تحريم ها امروز به بن بستي رسيده كه غرب نمي داند بعد از آن بايد چه كار بكند.
 


سردار فرحي: جديدترين موشك كروز دريايي عملياتي مي شود

رئيس سازمان هوا فضاي وزارت دفاع گفت: جديدترين موشك كروز سطح به سطح به زودي رونمايي مي شود.
سردار «سيدمهدي فرحي» رئيس سازمان هوافضاي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در گفت وگو با فارس، با اشاره به توانمندي هاي صنعت دفاعي كشور در طراحي و ساخت انواع موشك ها از جمله موشك هاي كروز و با بيان اينكه در آينده نزديك موشك جديدي از خانواده كروزهاي دريايي را رونمايي خواهيم كرد، اظهار داشت: اين موشك، ارتقا يافته موشك هاي قبلي است كه مي تواند توان دفاعي ما در نبردهاي دريايي را افزايش دهد.
فرحي ادامه داد: با تغييراتي كه در موشك هاي قبلي داده شده، موشك جديد به لحاظ توانمندي و برد افزايش داشته كه آن را از نمونه هاي قبلي متمايز خواهد كرد.
رئيس سازمان هوافضاي وزارت دفاع در بخش ديگري از اين گفت وگو با اشاره به 29 فروردين ماه (روز ارتش) خاطرنشان كرد: در اين روز 4 دستاورد جديد هواپايه نيز رونمايي خواهد شد.
فرحي افزود: همچنين در سال جديد، دستاوردهايي در حوزه موشك هاي بالستيك، كروز و ضدزره خواهيم داشت كه اين دستاوردها نيز در موقع خودشان به نمايش درخواهند آمد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10