(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 29 فروردین 1392 - شماره 20467

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرمانده كل قوا در ديدار فرماندهان ارتش تاكيد فرمودند
كشتار مردم بي گناه در هر جاي دنيا محكوم است
هديه به خوانندگان
چشم به راه سپيده
اخبار ادبي و هنري
امير عبداللهيان خبر داد
بسته پيشنهادي ايران به اخضر ابراهيمي درباره سوريه و برگزاري نشست ژنو 2
در آستانه روز ارتش صورت گرفت
تجديد ميثاق فرماندهان ارتش با آرمان هاي امام خميني(ره)
آژانس بين المللي انرژي اتمي:
زلزله هيچ خسارتي به نيروگاه بوشهر و ساير تاسيسات هسته اي ايران وارد نكرده است
كشت برنج در 6100 هكتار از شاليزارهاي تنكابن
آغاز ثبت نام تكميل ظرفيت فراخوان جذب از 10 ارديبهشت
دفاعيات فعالان رسانه اي در برابر شكايت هاي مشايي
تصويب قطعنامه سنا براي كمك آمريكا به اسرائيل
در صورت حمله به ايران!
اذعان نتانياهو به بي تاثير بودن تحريم ها بر ضد ايران
رصد ستارگان از برج ميلاد
صادرات يك و نيم ميليون دلاري صنايع دستي گلستان
در سال گذشته 110 هزار نفر
 از باغ موزه دفاع مقدس همدان ديدار كردند
سرمايه گذاري 400 ميليارد ريالي در بندر چندمنظوره آستارا
بازسازي منازل مددجويان زلزله زده اولويت كميته امداد
فرمانده انتظامي استان:
همدان در سال 91 يكي از امن ترين استان هاي كشور بود
استفاده سالانه يك ميليون بيمار در ايران از راديو داروها
رئيس هيئت نظارت بر انتخابات رياست جمهوري در آذربايجان شرقي:
دشمن به دنبال ايجاد اغتشاش است
رئيس كل دادگستري استان فارس:
صلابت دادستان بايد لرزه بر اندام متخلفان بيندازد
كاهش 9درصدي ميزان تلفات در جاده هاي كشور
معاون استاندار بوشهر خبر داد
آغاز نصب 100چشمه سرويس بهداشتي و حمام در دشتي
ثبت نام اصفهاني ها براي كسب پروانه حقابه
طرح آبرساني كوتاه مدت به شهر جديد پرند اجرا شد
مترو تبريز خرداد امسال حركت مي كند


فرمانده كل قوا در ديدار فرماندهان ارتش تاكيد فرمودند

كشتار مردم بي گناه در هر جاي دنيا محكوم است

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روزچهارشنبه در آستانه 29 فروردين روز ارتش جمهوري اسلامي در ديدار جمعي از فرماندهان، كاركنان منتخب و اعضاء پايگاههاي بسيج شهركهاي سازماني و همچنين تعدادي از خانواده هاي ارتشيان، ارتش جمهوري اسلامي ايران را مايه افتخار و ارتشي مردمي، علمي، اعتقادي، داراي ابتكارات گوناگون و آزموده شده خواندند و با اشاره به غير منطقي بودن جبهه استكبار به سركردگي امريكا، تأكيد كردند: امروز، تمدن غرب بواسطه تناقض ها، بي منطقي ها، زورگويي ها و بي اعتنايي به اصول انساني در معرض سقوط و سرنگوني قرار گرفته است.
فرمانده كل قوا در اين ديدار در تشريح ويژگيهاي منحصر بفرد ارتش جمهوري اسلامي ايران، به مردمي بودن ارتش اشاره كردند و افزودند: در نظام جمهوري اسلامي ايران، ارتش به دليل فداكاري و مجاهدت و نه به دليل زورگويي و قدرت، مورد تكريم مردم و داراي پشتوانه مردمي است.
حضرت آيت الله خامنه اي درخصوص علمي بودن ارتش خاطرنشان كردند: پيشرفتها و گستره كارهاي علمي و پژوهشي نيروهاي مسلح از جمله ارتش در زمينه صنايع دفاعي و الكترونيكي حيرت آور و غيرقابل مقايسه با قبل از انقلاب اسلامي و حتي سالهاي اول انقلاب است.
ايشان تأكيد كردند: همه اين پيشرفتها در شرايطي به دست آمده است كه بدخواهان ملت ايران، در دادن كمترين امكانات بخل ورزيدند اما جوشش دروني استعدادهاي جوانان و فرزندان اين ملت، شگفتي آفريد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به ويژگي ديني و اعتقادي بودن ارتش، افزودند: انجام كار براساس احساس تكليف و تعميق روحيه ديني و انقلابي موجب شده است كه ارتش جمهوري اسلامي ايران به يك ارتش متعهد و پايبند به اعتقادات و ارزشها تبديل شود.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: چنين ارتشي قطعاً در هر امتحاني سربلند بيرون خواهد آمد.
فرمانده كل قوا، آزموده بودن ارتش به دليل حضور سرافرازانه در 8 سال دفاع مقدس را يكي ديگر از امتيازات ارتش برشمردند و خاطرنشان كردند: ارتش جمهوري اسلامي ايران در عمليات گوناگون در دوران دفاع مقدس نقشي برجسته داشت و كارهاي بزرگي انجام داد.
رهبر انقلاب اسلامي خطاب به ارتشيان گفتند: به ارتشي بودن خود افتخار كنيد و همت خود را، حفظ و تقويت اين ويژگيهاي ممتاز قرار دهيد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به رويكرد متفاوت نيروهاي مسلح ايران در مقايسه با ارتش هاي دنيا، افزودند: ارتش، سپاه و بسيج يك فرهنگ و جهت گيري جديدي را به دنيا عرضه كرده اند كه الگوي بديعي در مقابل جهت گيري استعماري و سلطه گرانه بيشترارتشهاي دنيا است.
ايشان در خصوص روحيه سلطه گري مجموعه هاي نظامي جبهه استكبار بويژه آمريكا، خاطر نشان كردند: اين مجموعه هاي نظامي در هر جايي كه حضور پيدا ميكنند مايه فساد اخلاقي و فشار بر مردم و كشتار آنان هستند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به ادعاي آمريكايي ها مبني بر مخالفت با وسائل كشتار جمعي افزودند: بر خلاف اين ادعا، هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا، كودكان و زنان و مردم بيگناه افغانستان و پاكستان را قتل عام ميكنند و تروريستهاي مورد حمايت آشكار و پنهان آمريكا نيز در عراق و سوريه، مردم را مي كشند.
حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين تناقض گويي هاي آمريكا خاطر نشان كردند: آمريكا و ديگر مدعيان حقوق بشر در قبال كشتار مردم بيگناه پاكستان، افغانستان، عراق و سوريه سكوت ميكنند اما بعد از چند انفجار در آمريكا ، همه دنيا را پر از جنجال ميكنند.
ايشان تأكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران به پيروي از منطق اسلام با هرگونه انفجار و كشتار مردم بيگناه چه در بوستون آمريكا و چه در پاكستان، افغانستان، عراق و سوريه مخالف است و آنرا محكوم ميكند.
ايشان افزودند: رفتار آمريكا و ديگر مدعيان حقوق بشر در قبال كشتار مردم بيگناه ، متناقض است و بر همين اساس معتقديم كه آمريكا و جبهه مقابل جمهوري اسلامي ايران، غير منطقي هستند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطر نشان كردند: به دليل اين تناقض ها، بي منطقي ها، زورگويي ها و بي اعتنايي ها به اصول انساني تمدن غرب در معرض سقوط و سرنگوني قرار گرفته است .
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: اين چگونه منطقي است كه اگر كودكان و زنان درافغانستان و پاكستان بوسيله آمريكايي ها كشته شوند و در عراق و سوريه نيز تروريست هاي مورد حمايت آمريكا، غرب و صهيونيست ها، فاجعه آفريني كنند، اشكالي نداشته باشد اما اگر انفجاري در آمريكا يا يك كشور غربي روي دهد، همه دنيا بايد هزينه آن را بپردازند.
ايشان تأكيد كردند: اين روحيه و تفكر آمريكا و غرب كه خود را تافته جدا بافته از ديگران مي دانند، عامل سرنگوني و زوال روزافزون آنهاست.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به انديشه هاي منطقي حاكم در نظام جمهوري اسلامي خاطر نشان كردند: اين انديشه هاي منطقي، پايه هاي يك تمدن عميق و ماندگار است.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود از فداكاريها، همدلي ها و همراهي هاي همسران، خانواده ها و فرزندان ارتشيان تجليل كردند و افزودند: خانواده هاي محترم ارتشيان بايد همواره به داشتن چنين مرداني احساس عزت و افتخار بكنند.
پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي ، امير سرلشكر صالحي فرمانده كل ارتش گزارشي از توانايي ها و آمادگي هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران بيان كرد.
در ابتداي اين ديدار تعدادي از جانبازان ارتش جمهوري اسلامي از نزديك با رهبر معظم انقلاب ديدار كردند.
 


هديه به خوانندگان

حضرت امام خميني(ره): من، باز به همه اين آقاياني كه مي خواهند نطق كنند و اعلاميه بدهند و نمي دانم، نامه سرگشاده بفرستند و از اين مزخرفات، به همه اينها اعلام مي كنم كه برگرديد به اسلام، برگرديد به قانون.
 


چشم به راه سپيده

Email: SEPIDEH@kayhannews.ir
تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

در انتظار
دلم شكستي و جانم هنوز چشم به راهت
شبي سياهم و در آرزوي طلعت ماهت
در انتظار تو چشمم سپيد گشت و غمي نيست
اگر قبول تو افتد فداي چشم سياهت
زگرد راه برون آ كه پير دست به ديوار
به اشك و آه يتيمان دويده بر سر راهت
بيا كه اين رمد چشم عاشقان تو اي شاه
نمي رمد مگر از توتياي گرد سياهت
بيا كه جز تو سزاوار اين كلاه و كمر نيست
تويي كه سوده كمربند كهكشان كلاهت
جمال چون تو به چشم و نگاه پاك توان ديد
به روي چون مني الحق دريغ چشم و نگاهت
در انتظار تو مي ميرم و در اين دم آخر
دلم خوشست كه ديدم به خواب گاه به گاهت
اگر به باغ تو گل بر دميد و من به دل خاك
اجازتي كه سري بركنم به جاي گياهت
تنور سينه ما را اي آسمان به حذر باش
كه روي ماه سيه مي كند به دوده آهت
كنون كه مي دمد از مغرب آفتاب نيابت
چه كوه هاي سلاطين كه مي شود پركاهت
تويي كه پشت و پناه جهاديان خدايي
كه سر جهاد تويي و خداست پشت و پناهت
خدا و بال جواني نهد به گردن پيري
تو «شهريار» خميدي به زير بار گناهت
مرحوم استاد شهريار
¤¤¤
تا كعبه
دل را ز كمند تن رهانديم، بيا
در مروه تو را به شوق خوانديم، بيا
تو غنچه نرگسي و ما، در ره تو
تا كعبه گل لاله فشانديم، بيا
¤¤¤
يادم افتاد كه...
خواستم شكوه نمايم به دلم بد آمد
يادم افتاد، كسي هست كه خواهد آمد
¤¤¤
گره آدينه
آدينه را گره زده با انتظارها
آن يار، آن قرار دل بي قرارها
¤¤¤
كرشمه
خوش آن زمان كه برآيد به يك كرشمه دو كار
يكي ظهور امام و يكي شروع بهار
 


اخبار ادبي و هنري

طالب زاده:
فرهنگ روشنفكري فرسوده شده
نوبت انقلابي هاست
نادر طالب زاده معتقد است: فرهنگ روشنفكري فرسوده شده، نوبت انقلابي هاست.
وي در بخشي از گفت وگو با تسنيم تصريح كرد: بچه هاي حزب اللهي و طيف گفتمان انقلاب اسلامي در اين سال ها اصلا ديده نشدند. اما مسئله اين بود كه نگذاشتند كه ديده شوند. اين دور نگه داشته شدن بچه هاي حزب اللهي فرهنگي از مسير رسمي فرهنگ و توليد به نظرم اصلي ترين دليل اين مسئله است. در همه اين سال ها تفكر بازمانده روشنفكري، چيزي كه مربوط به صد سال پيش ايران است متولي اصلي سيستم توليد فرهنگي در ايران بود.
وي افزود: در زمان ما اگر كسي نفهمد كه امام خميني(ره) كيست و درك نكند كه انقلاب اسلامي چيست بهتر است كه اصلا صحبت نكند. اصلا نفهميده است كه چه شده است. نتانياهو و اسحاق رابين و بوش پدر فهميدند كه چه شد ولي بعضي ها داخل ايران نفهميدند و همان ها فرهنگ مملكت را به تسلط خودشان درآوردند.
كارگردان مستند «ساعت 25» گفت: تازه دارد معلوم مي شود كه بچه هاي حزب اللهي حرف هايشان جذابتر، عميق تر، نوتر و برش شان در اجتماع بيشتر است و مهمتر از همه ربطشان به زمان بيشتر است. من روي اين ربط به زمان به شدت تاكيد دارم. در نهايت مي توانم بگويم كه دليل همراه نشدن فرهنگ انقلابي همپاي سياست انقلابي در ايران، اين بود كه فرهنگ اصلا به دست انقلابي ها و بچه حزب اللهي ها نيفتاد.
نيويورك تايمز: مستند بي بي سي
دروغ است
يك روزنامه آمريكايي با متخلف معرفي كردن بي بي سي، مستند اخير اين شبكه عليه كره شمالي را تحريف آميز معرفي كرد.
به گزارش رويداد، روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز برخي تاكتيك هاي شبكه انگليسي بي بي سي را در پوشش نادرست اخبار شبه جزيره كره و تحريف هاي عمدي اين رسانه جهت بزرگنمايي و القاي خشونت رهبران كره شمالي فاش كرد.
نيويورك تايمز نوشت: گروه كوچكي از دانشجويان دانشگاه اقتصاد كه يكي از معتبرترين مراكز آموزشي لندن مي باشد، در ملاقات با برخي وزرا و مقامات دولتي گرد هم آمدند تا تخلفات شبكه بي بي سي و خبرنگاران آن مبني بر ساختن فيلم مستند مخفيانه درخصوص بحران كره شمالي كه تحريف عمدي در آن به وضوح ديده مي شد را بررسي كنند.
اين مستند كه كاملا براساس اهداف سياسي ساخته شده است، چندي پيش توسط شبكه بي بي سي بر روي آنتن رفت؛ اما بي بي سي اين طور عنوان مي كند كه عموم مردم به مستند مذكور كمتر علاقه دارند و بسياري بخش هاي آن را درك نمي كنند. بي بي سي به شدت به اظهارات اين گروه از دانشجويان معترض شد و گفت: خبرنگار يعني كسي كه در همه حال آماده و قادر به تغيير برنامه براساس سياست هاي رسانه خود باشد.
انتقادهايي كه به مستندسازي بي بي سي وارد آمده نشان مي دهد، از آنجايي كه كره شمالي كشوري است كه از نظرها پنهان شده، مي توان به راحتي ذهنيت عموم مردم را به سويي سوق داد كه اين كشور، رژيمي خشونت آفرين است و از شبه جزيره كره، سياره اي را تهديد به جنگ اتمي مي كند.
نيويورك تايمز با اشاره به بي بي سي به عنوان يكي از رسانه هاي متخلف، گفت: جهانيان تاكنون با اجراي ظريف رقص ديپلماتيك بر روي برنامه هسته اي كره شمالي توسط گروه رسانه و تلويزيون، اين كشور را مورد هجمه تبليغاتي قرار داده اند.
سعيد قاسمي:
ويژگي انقلاب اسلامي اين است
كه امثال آويني را متحول كرده است
يكي از فرماندهان دفاع مقدس گفت: انقلاب اسلامي توانست بسياري را با آب كري كه از خون شهدا به وجود آمده بود، تطهير كند.
به گزارش خبرنگار كيهان بيستمين سالگرد شهادت سيد مرتضي آويني روز سه شنبه با عنوان شبي با مرتضي در كافه نخلستان مؤسسه هنري- رسانه اي اوج با حضور جمعي از هنرمندان و نويسندگان برگزار شد.
سعيد قاسمي در سخنان خود با اشاره به تبليغات روشنفكران عليه سيد مرتضي آويني گفت: الان عده اي دنبال اين هستند كه مطالبي از گذشته آويني را در جامعه مطرح كنند مثلاً اينكه در دوره دانشجويي اسمش فلان بوده و رفيقش هم فلان كس بوده است در حالي كه خود آويني بارها گفته بود كه بعد از انقلاب نوشته هايش را سوزانده است. اما باز عده اي تلاش مي كنند كه چهره ديگري از او نشان دهند.
وي افزود: همين موضوع از ويژگي هاي انقلاب اسلامي است كه آويني قبل از انقلاب را متحول مي كند و ذات پاك وي را شكوفا مي سازد.
قاسمي در سخنان خود يكي از بركات شهادت آويني را جمع شدن بچه هاي حزب اللهي دور هم دانست و افزود شهادت آويني باعث شد بچه هاي انقلاب بيشتر قدر همديگر را بدانند.
وحيد جليلي يكي ديگر از سخنرانان گفت: آويني تا آخرين لحظه زندگي اش مشغول كار، توليد و حركت به جلو بود آيا اكنون كه 20 سال از شهادت او گذشته ما 20 سال به جلو آمده ايم؟!
وي با اشاره به يكي از آيات قرآن خاطرنشان كرد: راه شهدا راه نشاط و شادي است و مجالس يادبود شهدا هم سراسر اميد و بشارت است.
در اين مراسم قطعاتي از نمايش بهزادپور با موضوع عاشورا اجرا شد.
 


امير عبداللهيان خبر داد

بسته پيشنهادي ايران به اخضر ابراهيمي درباره سوريه و برگزاري نشست ژنو 2

معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه تاكيد كرد جمهوري اسلامي ايران به منظور حل سياسي بحران سوريه، بسته پيشنهادي به نماينده سازمان ملل ارائه كرده و خواستار برگزاري نشست ژنو 2 تحت نظر اين سازمان است.
نشست كميته سياسي جمهوري اسلامي ايران و آفريقاي جنوبي به رياست حسين اميرعبداللهيان معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه كشورمان و ابراهيم اسماعيل ابراهيم معاون وزير خارجه آّفريقاي جنوبي در تهران برگزار شد.
در اين نشست علاوه بر گفت وگو در زمينه همكاري هاي دوجانبه، مسائل مورد علاقه منطقه اي و بين المللي نيز مورد تبادل نظر قرار گرفت.
اميرعبداللهيان، با اشاره به نگاه راهبردي جمهوري اسلامي ايران به قاره آفريقا به ويژه كشور آفريقاي جنوبي، بر آمادگي كشورمان جهت گفت وگو و همكاري در كليه زمينه هاي اقتصادي و تجاري با آفريقاي جنوبي تاكيد كرد و در اين راستا ضرورت برگزاري كميسيون مشترك همكاري هاي دو كشور را يادآور شد.
معاون وزير امور خارجه آفريقاي جنوبي نيز ضمن اشاره به جايگاه راهبردي كشورمان در تحولات منطقه اي و بين المللي، از آمادگي كشورش براي برگزاري كميسيون مشترك خبر داد.
تحولات سوريه، بحرين و يمن نيز از محورهاي مهم مورد مذاكره طرفين بود و ضرورت پيگيري راه حل هاي سياسي، انجام گفت وگوهاي ملي و ضرورت توقف خشونت به منظور حل بحران در اين سه كشور مورد تاكيد طرفين قرار گرفت.
وي همچنين بحران سوريه را نتيجه دخالت هاي خارجي در اين كشور دانست و ضمن تاكيد بر گفت وگوهاي سوري-سوري براي حل بحران، اظهار داشت: «جمهوري اسلامي ايران به منظور حل سياسي بحران در سوريه، بسته پيشنهادي به نماينده سازمان ملل ارائه كرده و خواستار برگزاري نشست ژنو (2) تحت نظر اين سازمان است».
ابراهيم اسماعيل ابراهيم معاون وزير خارجه آفريقاي جنوبي نيز با تاكيد بر ضرورت اتخاذ راه حل سياسي براي بحران سوريه گفت: «آفريقاي جنوبي در چارچوب گفت وگوهاي بين المللي مانند بريكس با طرف هاي درگير در سوريه در تماس بوده است».
وي همچنين بر حق كشورمان به منظور انجام فعاليت هاي صلح آميز هسته اي تاكيد و از تداوم مذاكرات جمهوري اسلامي ايران با گروه پنج به علاوه يك حمايت كرد.
معاون وزير امور خارجه آفريقاي جنوبي در راس يك هيئت بلندپايه سياسي از تاريخ 26 فروردين 1392 به مدت سه روز به منظور برگزاري نشست كميته سياسي مشترك بين دو كشور به تهران سفر كرده است.
همچنين ابراهيم اسماعيل ابراهيم معاون وزير خارجه آفريقاي جنوبي كه در راس هياتي در تهران به سر مي برد با محمدجواد لاريجاني دبير ستاد حقوق بشر كشورمان ديدار و گفت وگو كرد.
سناريوي جديد بحرين تكراري و كذب محض است
معاون وزير امور خارجه كشورمان با رد اتهام وزارت خارجه بحرين مبني بر وجود هسته هاي نهفته در بحرين از تداوم كشتار و سركوب مردم اين كشور ابراز تاسف كرد.
اميرعبداللهيان تاكيد كرد: دولتمردان بحرين به خوبي مي دانند كه اگر جمهوري اسلامي ايران كوچكترين مداخله اي در اين كشور مي كرد وضع به گونه ديگري رقم مي خورد. تهران قويا به اصل عدم مداخله در امور داخلي كشورها و از جمله بحرين پايبند است.
وي ادامه داد: مردم بحرين طي بيش از دو سال گذشته مطالبات خود را به روش مسالمت آميز و دموكراتيك پيگيري مي كنند، آنچه در بحرين جريان دارد صرفا مسئله اي داخلي است كه در نتيجه توقف روند اصلاحات و اعمال تبعيض و نقض فاحش حقوق بشر در اين كشور حاصل شده است.
معاون وزير امور خارجه كشورمان، با ابراز تاسف از فرافكني حكومت بحرين، راهكار در اين كشور را همانند سوريه صرفا سياسي و بر مبناي گفت وگوي موثر و فراگير ملي و توجه به مطالبات مشروع مردم دانست و نسبت به تداوم اتهامات بي اساس عليه جمهوري اسلامي ايران هشدار داد.

 


در آستانه روز ارتش صورت گرفت

تجديد ميثاق فرماندهان ارتش با آرمان هاي امام خميني(ره)

در آستانه 29 فروردين روز ارتش جمهوري اسلامي ايران، فرماندهان، مسئولان و پرسنل ارتش با حضور در مرقد مطهر امام خميني(ره) با آرمان هاي والاي معمار كبير انقلاب اسلامي تجديد بيعت كردند.
صبح ديروز و در آستانه 29 فروردين ماه روز ارتش جمهوري اسلامي ايران، فرماندهان، مسئولان و پرسنل ارتش جمهوري اسلامي ايران با حضور در مرقد مطهر امام خميني(ره) با آرمان هاي والاي معمار كبير انقلاب اسلامي تجديد بيعت كردند.
بنابر اين گزارش، فرماندهان و مسئولان نيروهاي سه گانه ارتش جمهوري اسلامي ايران با حضور خود ياد و خاطره پير جماران را گرامي داشتند.
گفتني است، حاضران در اين مراسم با نثار تاج گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ امام خميني(ره) اداي احترام كرده و بار ديگر با آرمان هاي والاي امام(ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب تجديد ميثاق كردند.
 


آژانس بين المللي انرژي اتمي:

زلزله هيچ خسارتي به نيروگاه بوشهر و ساير تاسيسات هسته اي ايران وارد نكرده است

آژانس بين المللي انرژي اتمي با صدور بيانيه اي اعلام كرد زلزله 5/7 ريشتري جنوب شرق ايران هيچ خسارتي به نيروگاه بوشهر و ساير تاسيسات هسته اي ايران وارد نكرده است.
مركز «حوادث و امور اضطراري آژانس بين المللي انرژي اتمي» طي بيانيه اي اعلام كرده زمين لرزه 5/7 ريشتري روز سه شنبه در جنوب شرق ايران باعث وارد آمدن خسارت به نيروگاه هسته اي بوشهر نشده است.
آژانس بين المللي انرژي اتمي با صدور بيانيه اي اعلام كرده پس از وقوع اين زمين لرزه با مركز ساماندهي هسته اي ايران تماس گرفته كه اين مركز هم اعلام كرده اين زمين لرزه خسارتي به نيروگاه هسته اي بوشهر يا ساير مراكز هسته اي ايران وارد نكرده است.
در ادامه اين بيانيه آمده است: آژانس براي كمك به ايمني مراكز راديو اكتيو و تجهيزات پزشكي مربوطه كه در اين زمين لرزه، احتمالا آسيب ديده باشند، اعلام آمادگي كرده است.
اين بيانيه افزوده است: اين اقدام آژانس، در چارچوب مقررات معمول آژانس است كه به دنبال زلزله هاي شديد كه ممكن است ايمني هسته اي و يا راديولوژي را تحت الشعاع قرار دهد، صورت مي گيرد.
در همين حال، خبرگزاري «هندوآسيا» گزارش داد: يك مقام شركت برق هسته اي هند گفت كه هيچ يك از نيروگاه هاي واقع در اين بخش هاي كشور آسيبي از زمين لرزه ايران نديده اند.
گفتني است، روز سه شنبه زمين لرزه اي با قدرت 8/7 ريشتر در استان سيستان و بلوچستان در جنوب شرق ايران به وقوع پيوست.
بنابراين گزارش، اين زمين لرزه در برخي كشورهاي همسايه از جمله هند، پاكستان، امارات و عربستان نيز احساس شد و خساراتي در برداشت.
يادآور مي شود؛ آژانس بين المللي انرژي اتمي پس از زلزله 1/6 ريشتري بخش كاكي از توابع شهرستان دشتي استان بوشهر نيز با صدور بيانيه اي هر نوع خسارت احتمالي به نيروگاه اتمي بوشهر را رد كرد.
«فريدون عباسي» رئيس سازمان انرژي اتمي ايران نيز بر استحكام نيروگاه اتمي بوشهر در برابر زلزله هاي بيش از 8 ريشتر تاكيد كرده است.
از سوي ديگر، مركز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران اعلام كرد: ضمن ابراز تاسف براي قربانيان زمين لرزه روز سه شنبه در ايران و پاكستان، دبيركل سازمان ملل متحد قول كمك اين سازمان را در صورت نياز هر دو كشور داد.

 


كشت برنج در 6100 هكتار از شاليزارهاي تنكابن

رئيس اداره جهاد كشاورزي تنكابن گفت: كشت برنج در 6 هزار و 100 هكتار اراضي شاليكاري شهرستان تنكابن آغاز شد.
نريمان اوجاني گفت: با شروع فعاليت 8 هزار و 600 شاليكار تنكابني در بيش از 6هزار هكتار اراضي شاليكاري اين شهرستان، حدود 40 درصد اين اراضي همزمان شخم و شيارزني شدند.
وي افزود: در حال حاضر حدود 25 درصد خزانه گيري نيز در اين اراضي شاليكاري در حال انجام است و برنجكاران با آماده سازي محل خزانه گيري نشاي برنج همزمان با انجام عمليات شخم، اين اراضي در حومه شهرها و روستاها چهره جديدي به خود گرفته اند.
اوجاني گفت: براي تسهيل در انجام عمليات شخم و خزانه گيري تمام سردهنده هاي موجود آبگيري شدند.
وي اظهار داشت: عمده ترين ارقام مورد استفاده كشت برنج شهرستان در كنار ارقام پرمحصول، ارقام ديلماني، طارم و هاشمي هستند و با توجه به شرايط مطلوب آب و هوايي امسال نيز سال خوبي براي كشت برنج پيش بيني مي شود.
اوجاني با اشاره به اين كه مزارع برنج از نظر زيبايي نظير ندارد، تاكيد كرد: به دليل گردشگري بودن تنكابن و همچنين زيبايي هاي بي بديل مزارع شاليكاري در فصول مختلف سال از ابتداي شخم تا برداشت و حتي بعد از آن، اين عرصه كار و تلاش مي تواند به عنوان يك جاذبه طبيعي و زيبا در كنار درآمد كشاورزي فرصت مناسبي براي اكوتوريسم محسوب شود.
رئيس جهاد كشاورزي تنكابن با مهم شمردن بيمه محصولات كشاورزي تصريح كرد: به كشاورزان توصيه مي كنيم نسبت به بيمه محصولات كشاورزي به ويژه برنج اقدام كنند تا در مواقع بروز احتمالي عوامل قهري طبيعي و غيرطبيعي جاي نگراني براي آنها در اين مورد نباشد.
 


آغاز ثبت نام تكميل ظرفيت فراخوان جذب از 10 ارديبهشت


رئيس مركز جذب اعضاي هيئت علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، از آغاز ثبت نام مرحله تكميل ظرفيت فراخوان جذب هيئت علمي بهمن ماه 91 از 10 ارديبهشت ماه خبر داد.
به گزارش ايسنا، دكتر محمدرضا مرداني با اعلام اين خبر، گفت: متقاضيان ثبت نام در مرحله تكميل ظرفيت فراخوان سراسري بهمن ماه 91 نيز مي توانند از 10 ارديبهشت ماه 92 به مدت 15 روز به سامانه اينترنتي مركز جذب به نشاني WWW.jazb.msrt.ir مراجعه كرده و براي انتخاب اولويت هاي خود در اين مرحله اقدام كنند.
وي از تمديد مهلت اعلام نياز دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي براي جذب اعضاي هيئت علمي در مرحله تكميل ظرفيت فراخوان بهمن ماه 91 تا پنجم ارديبهشت ماه 92 خبر داد و اظهار داشت: زمان بارگذاري نيازهاي مرحله تكميل ظرفيت فراخوان سراسري بهمن سال 91 تا 30 فروردين ماه 92 تعيين شده بود كه با توجه به طولاني شدن تعطيلات نوروز و درخواست تعدادي از دانشگاه ها اين مهلت تا پنجم ارديبهشت ماه 92 تمديد شد.
مرداني افزود: دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي كه متقاضي اعلام نياز براي جذب هيئت علمي جديد هستند، با توجه به سهميه ها و مجوزهايي كه دريافت كرده اند نسبت به بارگذاري نيازها در سامانه اينترنتي مركز جذب اقدام كنند.
 


دفاعيات فعالان رسانه اي در برابر شكايت هاي مشايي

بر اساس احضاريه دادستاني تهران، پيام فضلي نژاد به اتهام ايراد افترا و نشر اكاذيب عليه «اسفنديار رحيم مشايي» به ارائه آخرين دفاعيات خود خواهد پرداخت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سومين جلسه بازپرسي از شكايت معاونت حقوقي رياست جمهوري عليه پيام فضلي نژاد، پژوهشگر موسسه كيهان، روز شنبه در شعبه 12 بازپرسي دادسراي فرهنگ و رسانه برگزار مي شود.
معاونت حقوقي رياست جمهوري سال گذشته از فضلي نژاد به اتهام ايراد افترا و نشر اكاذيب عليه اسفنديار رحيم مشايي شكايت كرد. اين شكايت كه از مقاله «آيت الله عليه ماسون ها» در دادسراي فرهنگ و رسانه طرح شده، ابتدا به دلايل حقوقي رد شد، اما مجددا در دستور رسيدگي قرار گرفت.
بدين ترتيب، بازپرس پس از ارائه آخرين دفاع فضلي نژاد تصميم قضايي خود را درباره اين پرونده اعلام خواهد كرد.
پژوهشگر موسسه كيهان پيش از اين در آخرين جلسه بازپرسي لايحه دفاعيه مقدماتي خود را شامل 30 صفحه به همراه چند فايل صوتي و تصويري به بازپرس داد، اما نسبت به روند تحقيقات قضايي پرونده انتقاد داشت.
همچنين بنابراين گزارش، يك منبع آگاه در رابطه با تاييد راي دادگاه تجديد نظر «عباس سليمي نمين» اظهار داشت: اين پرونده با شكايت معاونت حقوقي رياست جمهوري عليه عباس سليمي نمين به دليل افترا و نشر اكاذيب نسبت به «اسفنديار رحيم مشايي» در شعبه 1059 مجتمع كاركنان دولت مطرح بود كه اين شعبه سريعا به پرونده رسيدگي كرد.
وي افزود: شعبه 1059 مجتمع كاركنان دولت با رسيدگي به اين پرونده و برگزاري جلسه محاكمه در نهايت عباس سليمي نمين را به تحمل 91 روز حبس تعزيري محكوم كرد.
اين منبع آگاه تصريح كرد: سليمي نمين نسبت به حكم صادره اعتراض كرده و هنوز دادگاه تجديد نظر حكم قطعي را صادر نكرده است و تا اوايل هفته آتي حكم دادگاه تجديد نظر اعلام خواهد شد.
گفتني است؛ دليل شكايت از عباس سليمي نمين نسبت دادن بحث «احياي سناريوي انگليسي» به اسفنديار رحيم مشايي بود.
 


تصويب قطعنامه سنا براي كمك آمريكا به اسرائيل

در صورت حمله به ايران!

كميته روابط خارجي سنا با تصويب قطعنامه اي تأكيد كرد در صورت حمله احتمالي اسرائيل به ايران آن هم به منظور دفاع از خود، واشنگتن در كنار تل آويو خواهد بود.
روزنامه اورشليم پست گزارش داد كه كميته روابط خارجي سنا در شصت و پنجمين سالروز اشغال فلسطين توسط رژيم صهيونيستي «قطعنامه 65 سنا» را به تصويب رساند كه مي گويد آمريكا در صورتي كه رژيم صهيونيستي مجبور به اقدام نظامي عليه ايران «براي دفاع از قلمرو، مردم و موجوديتش» شود به كمك ديپلماتيك، اقتصادي و نظامي از آن خواهد پرداخت.
رابرت منندز، رئيس كميته روابط خارجي و سناتور ليندسي گراهام از حاميان اين قطعنامه بودند كه حمايت هر دو حزب را به دست آورد.
اين قطعنامه همچنين تأكيد مي كند كه آمريكا بايد از دستيابي ايران به سلاح هسته اي پيشگيري كند و اين در حالي است كه جمهوري اسلامي ايران تأكيد كرده به دنبال اين تسليحات نيست.
در بيانيه كميته امور عمومي آمريكايي اسرائيلي (آيپك) در اين خصوص آمده است: كميته روابط خارجي سنا پيامي بسيار روشن و مهم درباره همبستگي با اسرائيل عليه تهديد هسته اي ايران ارسال كرد.
آيپك از كل سنا خواست به تصويب اين قطعنامه بپردازد.
 


اذعان نتانياهو به بي تاثير بودن تحريم ها بر ضد ايران

نخست وزير رژيم صهيونيستي تحريم هاي بين المللي بر ضد ايران را اقدامي بي تاثير خواند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ايلاف، «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي در اظهاراتي كه به مناسبت شصت و پنجمين سال تاسيس اين رژيم جعلي در قدس داشت، با اذعان به اينكه تحريم هاي بين المللي بر ضد ايران تاثيري بر اين كشور نگذاشته، مدعي شد جامعه جهاني بايد از دستيابي ايران به سلاح هسته اي جلوگيري كند.
وي همچنين مدعي شد تحريم هاي سنگين بر ضد ايران براي منع اين كشور از دستيابي به توان هسته اي كفايت نمي كند.
 


رصد ستارگان از برج ميلاد

همزمان با روز نجوم بيش از 15 تلسكوپ بر فراز برج ميلاد مستقر مي شوند تا ستارگان را رصد كنند.
بنابر گزارش ايرنا، برنامه رصد ستارگان همزمان با روز نجوم در ايران (سي ام فروردين ماه) در برج ميلاد برگزار مي شود و علاقه مندان مي توانند در اين برنامه با زيبايي هاي آسمان شب از فراز برج ميلاد آشنا شوند.
هر سال گروه ها و مراكز نجومي سراسر جهان در هفته اي به نام «هفته جهاني نجوم» با برگزاري برنامه هاي ويژه اي تلاش مي كنند علم نجوم را ترويج كنند. با اجراي اين برنامه ها منجمان حرفه اي و آماتور موضوعات علم نجوم را با بيان ساده و جذاب به مردم ارايه مي كنند.
بر مبناي تعريف، زمان برگزاري روز جهاني نجوم يكي از روزهاي تعطيل تقويم هر كشوري است كه در هفته نزديك به نخستين تربيع ماه بين 15 آوريل تا 15 مه قرار دارد. امسال روز نجوم در ايران همزمان با روز جمعه 30 فروردين 1392 انتخاب شده است.
اين برنامه از ساعت 10 صبح تا 23 در برج ميلاد برگزار مي شود.
 


صادرات يك و نيم ميليون دلاري صنايع دستي گلستان

گنبدكاووس-خبرنگار كيهان:
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان از صادرات يك و نيم ميليون دلاري صنايع دستي اين استان در سال 91 خبر داد.
قربان عباسي در آيين ارتقاي نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان گنبد كاووس به اداره، گفت: در حالي كه سهميه كشوري استان در صادرات صنايع دستي در سال 91 فقط 500هزار دلار بود، با تلاشهاي صورت گرفته اين رقم به يك ميليون و 447 هزار و 224 دلار افزايش يافت.
وي همچنين از رتبه چهارم گلستان در دريافت «مهراصالت» در كشور خبر داد و افزود: تاكنون هفت اثر از صنايع دستي استان از جمله مانتو، شال و سوزن دوزي شاهكوه مهر اصالت كشوري گرفته اند.
عباسي با بيان اين كه استان گلستان 2500 اثر تاريخي و گردشگري دارد، گفت: در تلاش براي فراهم كردن مقدمات ثبت ملي آنان از جمله ثبت آبشارهاي كبودوال و شيرآباد، درخت سرخه دار و شهداي 12 دي گنبدكاووس هستيم.
وي همچنين از رايزنيهاي لازم و فراهم كردن مقدمات جهاني دو اثر ديوار دفاعي جرجان و شهر تاريخي جرجان خبر داد و افزود: از فوائد ثبت جهاني اين آثار و نيز ثبت جهاني برج قابوس شهر گنبدكاووس، ارتقاي نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اين شهرستان به اداره و افزايش درآمدهاي اقتصادي مردم ناشي از حضور گردشگران بازديدكننده از برج قابوس بوده است.
 


در سال گذشته 110 هزار نفر

 از باغ موزه دفاع مقدس همدان ديدار كردند

همدان- خبرنگار كيهان:
جانشين بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس و مدير باغ موزه استان همدان گفت: طي سال 91، تعداد 110 هزار و 61 نفر از باغ موزه دفاع مقدس همدان ديدار كردند.
خليل الهي تبار در گفت وگو با خبرنگاران افزود: اين آمار در مقايسه با سال 90، معادل 20 درصد رشد داشته است. وي ادامه داد: ديدار 37هزار نفر از باغ موزه، به صورت رايگان و 25هزار و 801 نفر با قيمت تمام شده براي بليت ها، انجام گرفت.
الهي تبار يادآور شد: در جريان برگزاري جشنواره زمستاني همدان نيز 60نفر از سفيران و كارداران از 29 سفارتخانه كشورهاي مختلف جهان و نيز قهرمانان ايراني ادوار مختلف المپيك، به ديدار از باغ موزه پرداختند. وي اعلام كرد: در حال حاضر چهار فاز از 6فاز باغ موزه دفاع مقدس تحت بهره برداري قرار دارد و به علت كمبود اعتبارات در فاز پنجم شامل قرارگاه زيرزميني و بخش جنگ نابرابر كار به كندي پيش مي رود. اجراي فاز ششم شامل پانوراما يا سراسر نماي، متوقف شده است.
البته براي تكميل كردن فاز پنجم باغ موزه به 8ميليارد ريال و براي اجراي فاز ششم آن به 750 ميليارد ريال اعتبار نياز داريم. مدير باغ موزه دفاع مقدس همدان خاطر نشان ساخت: از سوي ديگر، هزينه نگهداري باغ موزه سالانه، بيش از 7ميليارد و 600ميليون ريال است كه درآمد ناشي از فروش بليت به هيچ وجه جوابگوي آن نبوده و لذا انتظار داريم كه هم مردم و هم ادارات و سازمان هاي دولتي كمك و حمايت داشته باشند.
الهي تبار تاكيد كرد: علاقمندان به انجام كار خير در امور فرهنگي و نيز واقفان اين حوزه، براي به جا گذاشتن صدقه جاريه، مي توانند ياري رسان ما باشند.
 


سرمايه گذاري 400 ميليارد ريالي در بندر چندمنظوره آستارا

رشت- خبرنگار كيهان:
مديركل بنادر و دريانوردي استان گيلان از سرمايه گذاري 400 ميليارد ريالي بخش خصوصي و سازمان بنادر و دريانوردي در بندر چندمنظوره آستارا خبر داد.
فرهاد منتصر كوهساري با اعلام اين خبر اظهار داشت: براي بندر چندمنظوره آستارا 400 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده است كه 220 ميليارد ريال از اين سرمايه گذاري توسط بخش خصوصي و 180 ميليارد ريال ديگر هم از منابع داخلي سازمان بنادر صورت گرفته است.
وي با بيان اينكه مرحله دوم ساخت بندر چندمنظوره آستارا در بخش زيرساخت ها و تجهيزات آن است گفت: در مدت 22 ماه فعاليت، زيرساختها و روساختهاي بندر چندمنظوره آستارا به پايان رسيده و اكنون اين بندر آماده افتتاح است.
مديركل بنادر و دريانوردي استان گيلان در ادامه به وضعيت توسعه بندرانزلي اشاره كرد و افزود: حدود يكهزار و 550 ميليارد ريال پروژه بندري در بندرانزلي در دست اجراست كه مي تواند ظرفيت عملكردي اين بندر را چندبرابر افزايش دهد.
فرهاد منتصر كوهساري ظرفيت كنوني بندرانزلي را چهار و نيم ميليون تن ذكر كرد و خاطرنشان ساخت: با اجراي پروژه هاي بندرانزلي اين ظرفيت به 11ميليون تن افزايش مي يابد.
لازم به ذكر است مرحله دوم ساخت آزمايشي بندر آستارا مورد تست قرار گرفت و يكي كشتي 3 هزار و 600 تني به طول 120 متر با درفش چهارونيم متر در اين بندر پهلو گرفت و عمليات تخليه كانتينر آن انجام شد.
 


بازسازي منازل مددجويان زلزله زده اولويت كميته امداد

قائم مقام كميته امداد امام خميني(ره) گفت: هزار و 350 خانوار مناطق زلزله زده استان بوشهر از خدمات كميته امداد امام خميني(ره) بهره مند هستند .
وي افزود: حدود 755 خانواده در اين حادثه دچار تخريب كلي شده اند كه مي بايست واحدهاي مسكوني آنان احداث و يا بازسازي كلي شود؛ كميته امداد امام خميني(ره) آمادگي دارد با بهره گيري از ظرفيت دستگاه هاي ذيربط و استفاده از كمك هاي مردمي در كمترين زمان ممكن، نسبت به احداث منازل محرومان تحت حمايت اقدام كند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امداد امام خميني(ره)، سيد محمد علي هاشمي كه به منظور بررسي روند كمك رساني مناطق زلزله زده استان بوشهر به اين استان سفر كرده بود، با بيان اين خبر، افزود: اگرچه جمعي از هموطنان بر اثر اين حادثه دچار خسارت شده و جمعي به رحمت ايزدي پيوسته اند؛ اما بايد تلاش كنيم تا با احداث مسكن مناسب و مستحكم از خسارات احتمالي در آينده جلوگيري شود.
وي يادآور شد: با توجه به شرايط اقليمي منطقه و گرماي بالا چنانچه مقدور باشد تا احداث مسكن مقاوم و دائمي در مدت زمان كوتاه با استفاده از امكانات لازم، محل موقتي جهت سكونت آسيب ديدگان فراهم شود.
هاشمي تاكيد كرد: با توجه به اينكه امداد با استفاده و بهره گيري از كمك هاي خيران و نيكوكاران و كمك هاي مردمي نسبت به تكميل واحدهاي احداثي اقدام مي كند؛ اما در اين حادثه اطلاع رساني مناسبي از ميزان خسارات وارده به مردم عزيز كشورمان منعكس نشده است؛ لذا از تمامي نيكوكاران و خيران كشور كه هميشه در وقوع حوادث در كنار كمك هاي دولتي نسبت به تامين نيازهاي محرومان مساعدت داشته اند، در اين امر خير نيز امداد را ياري كنند تا ان شاءالله در امر تهيه مسكن مناسب براي خانواده هاي آسيب ديده تسريع شود.
قائم مقام كميته امداد حضرت امام خميني(ره) اولويت اصلي نيازهاي خانواده هاي خسارت ديده را وسايل خنك كننده نظير: يخچال، كولر و پنكه معرفي كرد و گفت: اميد است هم دولت محترم و هم مردم عزيز در اين زمينه ما را مساعدت كنند.
 


فرمانده انتظامي استان:

همدان در سال 91 يكي از امن ترين استان هاي كشور بود

همدان- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي استان گفت: طي سال 91، همدان يكي از امن ترين استان هاي كشور بود.
سرتيپ مهدي معصوم بيگي در گفتگو با خبرنگاران افزود: در مجموع عملكرد و شاخص هاي انتظامي استان كاملا مثبت بوده و در برخي حوزه ها، موفق به كسب رتبه هاي كشوري شده ايم. وي ادامه داد: وقوع جرائم مهم، به طوري كلي 13درصد نسبت به سال گذشته در سطح استان، كاهش يافته و ركوردهايي در برخي حوزه ها به دست آورده ايم. وي يادآور شد: سال 91، در حوزه كشف جرائم جنايي، رتبه اول، در كشف سرقت هاي مهم رتبه دوم و در كشف همه سرقت ها، رتبه سوم را در كشور كسب كرديم. معصوم بيگي اعلام كرد: همچنين آمار سرقت مسلحانه، سرقت از بانك ها و طلافروشي ها، راهزني و آدم ربايي در سطح استان به صفر رسيد.
وي اظهار داشت: طبق آخرين آمارها، همدان از ليست 12 استان داراي شيوع بالاي مواد مخدر خارج شده است و اين در حالي است كه تا سال 90 جزو استانهاي آلوده و بسيار آلوده به شمار مي رفت.
فرمانده انتظامي همدان افزود: در حوزه پليس فضاي مجازي، 74 پرونده جرائم رايانه اي و اينترنتي تشكيل شد كه 69 پرونده منجر به كشف شده است.
معصوم بيگي خاطر نشان ساخت: تعداد تماس هاي مردم با پليس 110 نيز 220 هزار مورد بوده وماموران ما با ميانگين مدت 7دقيقه در محل حاضر شده اند كه در مقايسه با سال 90 به ميزان 12درصد ارتقاء يافته است.
 


استفاده سالانه يك ميليون بيمار در ايران از راديو داروها

رئيس پژوهشكده تحقيقات صنعتي سازمان انرژي اتمي كشور گفت: سالانه يك ميليون بيمار در كشور از راديو داروها يا داروهاي هسته اي توليد شده در ايران استفاده مي كنند.
به گزارش ايرنا، «عباس مجدآبادي» سه شنبه شب در جشن انرژي هسته اي در دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين افزود: با توليد راديو دارو در داخل كشور مي توان از بسياري هزينه هاي اضافي از جمله خروج ارز از كشور جلوگيري و نياز بيماران سرطاني به اين داروها را رفع كرد.
مجدآبادي، كاربرد صنايع هسته اي را فراتر از شناخت عمومي دانست و گفت: استفاده از اين فناوري در صنايع بزرگ و كوچك جايگاه ويژه اي را به خود اختصاص داده است كه براي استفاده و حفظ اين صنعت مهم بايد تلاش هاي جدي صورت گيرد.
وي با بيان اينكه فناوري هسته اي به راحتي قابل دستيابي نيست ادامه داد: اگر هر كشوري بتواند به اين فناوري دست يابد و به درستي آن را مديريت كند حاكميت قطعي براي آن كشور به طور صددرصد محقق مي شود.
مجدآبادي، با اشاره به كاربردهاي اين صنعت در كشاورزي خاطرنشان كرد: اين فناوري در زمينه هاي مختلف كشاورزي از جمله اصلاح گياهان زراعي، باغي و دارويي، افزايش تغذيه گياهان و حاصلخيزي به منظور افزايش توليد محصولات كشاورزي و حفاظت محيط زيست و مبارزه با آفات و بيماري هاي مهم نباتات زراعي كاربرد داشته و اكنون نيز در سازمان انرژي اتمي كشور در حال اجراست. وي افزود: اكنون توان پايه گذاري روش هاي خاص با استفاده از فناوري هسته اي در كشور وجود دارد و مي توان با خودباوري به دستاوردهاي بزرگي در اين زمينه رسيد.
رئيس پژوهشكده تحقيقات صنعتي سازمان انرژي اتمي كشور در ادامه بر افزايش سطح آگاهي نسبت به دستاوردهاي انرژي اتمي و لزوم توسعه فناوري هاي هسته اي و شناسايي استعدادها و نخبگان در اين زمينه تاكيد كرد.
 


رئيس هيئت نظارت بر انتخابات رياست جمهوري در آذربايجان شرقي:

دشمن به دنبال ايجاد اغتشاش است

تبريز- خبرنگاركيهان:
رئيس هيئت نظارت بر انتخابات رياست جمهوري در آذربايجان شرقي گفت: دشمن با هدف ضربه زدن به سلامتي انتخابات، به دنبال ايجاد اغتشاش است.
عباس علي اسدي در ادامه افزود:هدف دشمنان نظام، حضور نيافتن مردم در انتخابات است ولي ملت ما، با حضور حداكثري خود، پاسخ مناسبي به دشمن خواهند داد.
وي افزود: دشمن در فتنه 88 متوجه حضور انبوه مردم شد و اكنون به دنبال مخدوش كردن حضور آنان است.
همچنين محمدعلي نصرتي، رئيس ستاد انتخابات آذربايجان شرقي گفت: عوامل اجرايي و نظارت حق اقدام و اظهارنظر موافق يا عليه فرد، حزب و يا هيچ گروه سياسي را ندارند.
 


رئيس كل دادگستري استان فارس:

صلابت دادستان بايد لرزه بر اندام متخلفان بيندازد

شيراز- خبرنگار كيهان:
رئيس كل دادگستري استان فارس در جمع دادستان هاي مراكز استان هاي كشور در شيراز گفت: اگر دادستاني بي انگيزه يا خداي ناكرده ترسو باشد يا پايبند به قانون نباشد جايگاه دادستاني را تقليل مي دهد.
ذبيح الله خداييان اظهار داشت: دادستان وكيل الدوله نيست بلكه وكيل مردم، مدعي العموم و نماينده مردم است و اگر خوب عمل كند هيچ مسئولي در هيچ جايگاهي به خود اجازه نمي دهد كه تعرضي به حقوق مردم داشته باشد.
وي افزود: دادستان ناظر برحسن انجام و اجراي قانون در تمام نهادها و دستگاه هاست اگرچه سازمان بازرسي يك سازمان تحقيقاتي محسوب مي شود اما دادستان هم وظيفه تحقيق و هم دادرسي را برعهده دارد.
وي در اين همايش از دادستان كل كشور خواست تا طرح ممنوعيت اقامت و اشتغال اتباع بيگانه در استان فارس همچون برخي استان هاي كشور در شوراي امنيت كشور مطرح، بررسي و در صورت صلاحديد تصويب شود.
دادستان شيراز افزود: هم اكنون بيش از 300 هزارنفر اتباع بيگانه در استان فارس وجود دارد كه سهم اين افراد 30 درصد جرايم استان است.

 


كاهش 9درصدي ميزان تلفات در جاده هاي كشور

معاون هماهنگ كننده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: به دليل حضور به موقع پليس در مسير جاده ها، ميزان تلفات جاده اي نوروز امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل 9درصد كاهش يافت.
به گزارش خبرنگار ايرنا، سرتيپ «محمود تشكري» روز سه شنبه در حاشيه همايش ملي «تفرجگاه ها، نظم و امنيت» در جمع خبرنگاران در گرگان افزود: اين درحالي است كه باتوجه به تعداد بالاي خودروها و افزايش سفرهاي بين جاده اي در نوروز امسال، ميزان تصادفات 6درصد افزايش يافت.
به گفته وي امسال نيروي انتظامي 500هزار نيرو در روستاها، شهرها و جاده ها و هم چنين تفرجگاه ها، مراكز و فضاهاي تفريحي، به كارگرفته بود و اوج كار نيروي انتظامي در ايام نوروز بود.
 


معاون استاندار بوشهر خبر داد

آغاز نصب 100چشمه سرويس بهداشتي و حمام در دشتي

معاون امور عمراني استاندار بوشهر گفت: 100 چشمه سرويس بهداشتي و حمام به مناطق زلزله زده دشتي منتقل و عمليات نصب آنها آغاز شده است.
به گزارش ايرنا از بوشهر، «شاپور رستمي» ديروز در جمع خبرنگاران افزود: پيمانكار اين طرح كارشناسان سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر هستند و هم اينك اين سرويس هاي بهداشتي در مكان هاي از پيش تعيين شده در حال نصب است.
وي اضافه كرد: در مرحله بعدي نيز 100 چشمه سرويس بهداشتي ديگر در نقاط مختلف زلزله زده دشتي نصب مي شود.
معاون امور عمراني استانداري بوشهر به نصب برج نور در مناطق مختلف زلزله زده اشاره كرد و افزود: در شهر «شنبه» دستكم 10 پايه برج نور ايجاد خواهد شد و در ديگر نقاط زلزله زده نيز اين طرح اجرايي مي شود.
استاندار بوشهر ديروز در نشست ستاد مديريت بحران در منطقه زلزله زده «شنبه» افزود: براي بازگشت آسيب ديدگان زلزله به زندگي عادي، بازتواني روحي و رواني اين افراد با هماهنگي بهزيستي، علوم پزشكي و مددكاران برخي ديگر از سازمان ها و اداره ها صورت مي گيرد.
فريدون حسنوند افزود: همچنين طرح هاي بهداشتي در بخش هاي زلزله زده «شنبه و طسوج» و كاكي شهرستان دشتي براي پيشگيري از بيماري هاي احتمالي عفوني، پوستي و قارچي در دست اجراست.
وي بيان كرد: با توجه به آغاز فصل گرما براي پيشگيري از شيوع بيماري ها در مناطق زلزله زده از توزيع مواد غذايي فاسد شدني جلوگيري مي شود.
سرپرست شركت آب و فاضلاب روستايي استان بوشهر از تامين آب شرب تمام روستاهاي زلزله زده اين استان خبر داد و گفت: تمام روستاهاي زلزله زده در شهرستان دشتي هم اكنون داراي آب آشاميدني لوله كشي هستند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، محمد ملك مير در ارتباط با بهداشت و گندزدايي آب شرب اين روستاها افزود: آزمايشگاه سيار همراه با تجهيزات كامل پايش كيفيت آب به منطقه زلزله زده ارسال شده است.
 


ثبت نام اصفهاني ها براي كسب پروانه حقابه

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون سياسي امنيتي استانداري اصفهان گفت: تاكنون 13هزار نفر براي كسب پروانه حقابه دراين استان ثبت نام كرده اند.
محمدمهدي اسماعيلي افزود: موضوع حق آبه درسال 1360 در مجلس شوراي اسلامي تصويب شد اما طي 30 سال هنوز اجرايي نشده است.
وي با اشاره به اينكه براي نخستين بار دركشور، استان اصفهان اقدام به ثبت نام از حقابه داران براي صدور پروانه حق آبه كرده است، با تاكيد بر صدور پروانه حقابه داران استان اصفهان تا پايان امسال گفت: كساني كه دراين مبحث حقي دارند براي ثبت نام به كميته سه نفره مراجعه كنند.
معاون سياسي امنيتي استاندار اصفهان صدور پروانه حق آبه را بسيار مهم دانست و افزود: به صورت شرعي و قانوني دولت موظف است در سال هايي كه كشت انجام نمي شود خسارت كشاورزان داراي پروانه حقابه را جبران كند.
وي استمهال وام ها و پرداخت خسارت به بخشي از كشاورزان را مورد تاكيد قرار داد.
 


طرح آبرساني كوتاه مدت به شهر جديد پرند اجرا شد

بهارستان - خبرنگار كيهان:
با حفاري 27 حلقه چاه و 16 كيلومتر لوله گذاي طرح آبرساني به شهر جديد پرند به اتمام رسيد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب جنوب غربي استان تهران با اعلام اين خبر اظهار داشت: در راستاي تهيه و تامين آب آشاميدني شهر جديدپرند پروژه اي با اعتباري معادل 400 ميليارد ريال تحت عنوان الغدير 2، در اسفندماه سال گذشته به مرحله بهره برداري رسيد.
«موسي پرويزي» بااشاره به اينكه در اين عمليات زمين مورد نياز براي حفاري 40 حلقه چاه تملك شد افزود: تا به حال تعداد 27 حلقه چاه با ظرفيت آبدهي 400 ليتر بر ثانيه حفاري و مورد آزمايش پمپاژ قرار گرفته و عمليات حفاري 13 حلقه ديگر جزو برنامه هاي آينده اين شركت است كه مطالعات لازم در اين خصوص صورت گرفته و در شرف عملياتي شدن است.
 


مترو تبريز خرداد امسال حركت مي كند

تبريز - خبرنگار كيهان:
مترو تبريز، سرانجام خردادماه امسال حركت مي كند
به گفته معاون عمراني استانداري آذربايجان شرقي، مرحله اول اين پروژه، اوايل خردادماه، در مسيري به طول 7 كيلومتر، راه اندازي مي شود.
محمد اشرف نيا گفت: در سال گذشته 1300 ميليارد ريال از محل سهم اعتبارات دولت جذب شد كه 600 ميليارد ريال آن صرف خريد واگن شد. مترو تبريز، داراي يك خط خارج از شهر و 4 خط داخل شهري خواهد بود كه طول اين پنج مسير به 80 كيلومتر مي رسد. عمليات اجرايي مترو تبريز از سال 1384 آغاز شده است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10