(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 29 فروردین 1392 - شماره 20467

حديث دشت عشق
حمايت هاي فدراسيون فوتبال از سرمربي پرتغالي تيم ملي پاياني ندارد
 222 روز غيبت كي روش موجه بود
گفته ما را «مستقيم » به جام جهاني مي برد
اخبار كوتاه از فوتبال
آغاز هفته سي و سوم ليگ برتر داماش،
 سپاهان را صدرنشين مي كند يا استقلال را ؟
رقابت هاي جام تختي در آستانه تعويق !
آغاز رقابت هاي كشتي قهرماني آسيا
فرنگي كاران در انديشه تداوم افتخارات المپيك
نامشخص بودن زمان اردوي تيم ملي بسكتبال
مشكل بزرگ تيم ملي واليبال در آستانه ليگ جهاني
خواندني از ورزش ايران
بسته شدن پرونده بازي هاي كشورهاي اسلامي براي ايران


حديث دشت عشق

به ياد شهيد «فردين محمدي»پايان سرخ در مسير نوراني وصال
شهيد «فردين محمدي»، سال 1358 در يك خانواده مومن ديده به جهان گشود دوران ابتدايي و راهنمايي خود را با موفقيت به پايان رساند و در سال دوم راهنمايي به دليل علاقه شديدي كه به قرآن و تفسير قرآن داشت در كلاس هاي قرآني شركت كرد و موفق به حفظ تعدادي از سوره هاي قرآن و روان خواني كامل آن شد. دوره متوسطه را در دبيرستان امام خميني به پايان رسانيد و بعد از پايان دوره پيش دانشگاهي به خدمت مقدس سربازي رفت. سربازي را در سرپل ذهاب در پادگان ابوذر به پايان رسانيد. بعد از پايان دوره سربازي به دليل علاقه شديدي كه به نيروي انتظامي داشت و به دليل اين كه راه پدر را ادامه دهد در نيروي انتظامي استخدام و دوران آموزشي را در مشهد مقدس به پايان رسانيد و سپس به ميرجاوه انتقال يافت تا اين كه در تاريخ 15/1/83 در درگيري با اشرار به شهادت رسيد.
 


حمايت هاي فدراسيون فوتبال از سرمربي پرتغالي تيم ملي پاياني ندارد

 222 روز غيبت كي روش موجه بود
گفته ما را «مستقيم » به جام جهاني مي برد

سرويس ورزشي-
در شرايطي كه اين روزها انتقادها از سرمربي پرتغالي تيم ملي بابت مرخصي هاي بيشمارش افزايش يافته، فدراسيون فوتبال مجددا به حمايت قاطع از كارلوس كي روش پرداخت.
تيم ملي روزهاي دشواري را پيش رو دارد؛ 3 بازي حساس خرداد ماه تكليف ما را براي راهيابي يا حذف از جام جهاني 2014 برزيل مشخص مي كند. اگر ايران از 3 بازي پيش رو به 9 امتياز برسد به طور قطع راهي جام جهاني مي شود اما اگر به هر دليلي كارمان به 7 امتياز يا كمتر از آن برسد، بايد گفت همه چيز به اما و اگر واگذار شده است. مسلما در چنين شرايطي است كه حساسيت ها روي كارلوس كي روش - سرمربي تيم ملي - بيشتر مي شود، خصوصا اينكه وي در چند ماه اخير بيشتر حكم توريست را داشته تا سرمربي تيم ملي فوتبال ايران! سفرهاي گاه و بي گاه اين مرد پرتغالي به خارج از مرزهاي كشور، تقريبا انتقادهاي تمام اهالي فوتبال را به دنبال داشته است. اگر تا ديروز بخشي از جامعه فوتبال معتقد بود كه كي روش رفتار مناسبي در قبال تيم ملي نداشته حالا بسياري از كارشناسان و مربيان ليگ برتري چنين ديدگاهي را پيدا كرده اند و در مصاحبه هاي خود نيز به اين موضوع اشاره مي كند. صحبت هاي مربياني چون امير قلعه نويي و محمد مايلي كهن تاييد كننده اين موضوع است.
واكنش فدراسيون فوتبال
در چنين شرايطي فدراسيون فوتبال كه از ابتدا تا به امروز همواره حامي شماره يك مرد پرتغالي بوده، مجددا نقش خود را به خوبي ايفا مي كند اما اينكه در نهايت اين حمايت ها به نفع فوتبال تمام مي شود يا نه را بايد به ماه هاي آينده واگذار كرد. روز گذشته آيت اللهي نايب رئيس فدراسيون فوتبال در گفت و گويي با خبرگزاري ايسنا در مقام وكيل مدافع كي روش ظاهر شد و گفت: كساني هستند كه موفقيت تيم ملي را نمي خواهند، گزارش مي نويسند و مطرح مي كنند كه كي روش مثلا 222 روز از 700 روز قراردادش مرخصي رفته است، در حالي كه نگاه نمي كنند همين بازيكنان دو رگه يا ايراني الاصلي كه حاضر به بازي در تيم ملي شدند روي هوا كه به تيم ما نيامدند. وي افزود: آنها با اصرار و پي گيري هاي كي روش آمدند. امثال اشكان دژاگه، قوچان نژاد، داوري، نظري و... . از زماني كه افشين قطبي سرمربي تيم ملي بود و حتي قبل از آن و زمان رياست دكتر دادكان در فدراسيون، به دنبال آوردن دژاگه بودند كه متاسفانه موفق نشدند. آيت اللهي خاطرنشان كرد: كي روش در بعضي از اوقاتي كه ايران نبود در ماموريت بسر مي برد و مشغول اين كارها بود، ضمن اينكه رصد كردن وضعيت تمام بازيكنان شاغل در خارج از جمله تيموريان، عقيلي، شجاعي و بازيكنان جديد نيازمند صرف وقت است كه سالي چندين مرتبه سرمربي تيم بايد از نزديك شرايط شان را بررسي كند؛ بنابراين بدون توجه به اين مسايل چنين انتقادهايي را مطرح مي كنند. نايب رئيس فدراسيون فوتبال حتي به موضوع قهر كي روش نيز واكنش نشان داد و گفت: كي روش هيچ وقت قهر نكرده بود و اصلا چنين مسايلي وجود ندارد. او در بازگشت به ايران يكشنبه جلسه اي هم با كفاشيان داشت و آماده است تا تمرينات تيم ملي را آغاز كند. آيت اللهي در پايان با تاكيد بر اينكه كي روش انگيزه زيادي براي آماده سازي و موفق كردن تيم ملي ايران دارد، افزود: بالاخره كي روش آبرويش را هم براي اين كار گذاشته و به خوبي مي داند هر نتيجه اي تيم ملي ايران كسب كند در كارنامه مربيگري او لحاظ مي شود. او براي صعود مستقيم تيم ايران از گروهش با اطمينان حرف مي زند و انگيزه بالايي دارد.
اطمينان از صعود مستقيم به جام جهاني
شايد مهمترين قسمت صحبت هاي نايب رئيس فدراسيون فوتبال همان جايي بود كه او گفت: « كي روش با اطمينان از صعود مستقيم به جام جهاني حرف مي زند. » نفر دوم فدراسيون فوتبال در شرايطي اين گونه اظهار نظر مي كند كه تيم ملي درگروهش عنوان سوم را به خود اختصاص داده و براي صعود مستقيم به جام جهاني رقبايي چون كره جنوبي و ازبكستان را جلوتر از خود مي بيند و با قطر نيز رقابت شانه به شانه دارد. از سوي ديگر ما در سه بازي آينده بايد در كشورهاي قطر و كره جنوبي به ميدان برويم و تنها در تهران ميزبان لبنان خواهيم بود. با وجود همه اين دشواري ها ، علاقه مندان به فوتبال اميدوارند تيم ملي جواز حضور در جام جهاني را بدست آورد تا شايد « مرخصي هاي طولاني مدت كي روش » نيز توجيه منطقي پيدا كند زيرا با شرايطي كه هم اكنون بر فوتبالمان حاكم است ، هيچ كس را جزء مسئولان فدراسيون فوتبال نمي توان پيدا كرد كه اين گونه حامي سينه چاك مردي باشند كه ميلياردها تومان پول دريافت كرده اما بار مثبت چنداني براي فوتبال ايران نداشته است!
 


اخبار كوتاه از فوتبال

پرونده قهرماني چند سال قبل پاس باز شد!
سرمربي تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان در صحبت هاي خود پس از بازي با پرسپوليس به موضوع مهمي اشاره كرد كه متاسفانه بسياري بي تفاوت از كنار آن عبور كردند. پانزدهم اسفندماه و پس از توقف ذوب آهن برابر پرسپوليس فرهاد كاظمي سرمربي تيم اصفهاني در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اينكه برخي بازي هاي رسانه اي عليه ذوب آهن به راه افتاده اظهار داشت: « اين جنگ رسانه اي بيشتر حاصل تلاش يكي از تيم هاي در حال سقوط است. اين ترفندها قديمي شده ، شايد زماني كه يكي دو رسانه بيشتر نبود اين مسائل جواب مي داد كه در مورد آجرلو و قهرماني پاس جواب داد و آنهايي كه مي خواستند به هدفشان برسند، رسيدند. اما اكنون كه رسانه ها گسترش پيداكرده قطعا كسي كه پشت پرده تيترها و خبرها است، به هدفش نمي رسد. براي ما دو بازي آينده و ماندن در ليگ مهم است. » فرهاد كاظمي آگاهانه يا ناآگاهانه در خلال صحبت هايش به موضوعي اشاره كرد كه براي اهالي فوتبال جالب بود. وي از سومين دوره ليگ و ماجراي قهرماني پاس تهران گفت: در آن روزها اين موضوع نقل محافل ورزشي بود كه « يك خبرگزاري ورزشي وابسته به مجموعه پاس با فعاليت هاي خارج از چارچوب اخلاقي، نقش بسزايي در قهرماني اين تيم داشت. » و حالا پس از گذشت چند سال فرهاد كاظمي نيز به اين موضوع اشاره مي كند. اما نكته جالب تر اين ماجرا آنجاست كه در آن دوره همين فرهاد كاظمي سرمربي سپاهان اصفهان بود و تيمش در فاصله دو هفته مانده به پايان مسابقات با نتيجه سنگين 4 بر 2 مغلوب پاس تهران شد.
حركت ارزشمند شكوري
مدافع تيم فوتبال نفت تهران مطالبات خود را از باشگاه شاهين به مردم زلزله زده بخشيد.هادي شكوري كه فصل گذشته در تيم شاهين بوشهر بازي مي كرد طلب 220 ميليوني خود از اين باشگاه را به مردم زلزله زده اين استان بخشيد.اين بازيكن در حالي كه حكم كميته انضباطي مبني بر دريافت مطالباتش از اين باشگاه بوشهري را داشت با مراجعه به كميته انضباطي از آنها خواست تا اين مبلغ پس از وصول به مردم زلزله زده اين استان اختصاص يابد.
جواب رد فلسطيني ها به پيشنهاد رئيس بارسلونا
رييس فدراسيون فوتبال فلسطين پيشنهاد راسل در برگزاري ديدار دوستانه بارسلونا با تيمي مشترك از فلسطين و رژيم اشغالگر قدس را رد كرد. ساندرو راسل، براي پايان دادن به جنگ و خشونت رژيم اشغالگر قدس با فلسطين پيشنهاد برگزاري ديدار دوستانه بارسلونا با تيمي متشكل از فلسطين مظلوم و رژيم صهيونيستي را داد كه اين پيشنهاد توسط فلسطيني ها رد و مهر بطلان را بر آن زده شد.جبرئيل رجوب، رييس فدراسيون فوتبال فلسطين اعلام كرد كه هيچ گاه با رژيم اشغالگر قدس در قالب يك تيم واحد به ميدان نخواهد رفت، اما از پيشنهاد بارسلونا براي ديدار با هر تيم فلسطيني استقبال خواهد كرد.رجوب در سخناني كه فدراسيون فوتبال فلسطين منتشر كرد، گفت: تا زماني كه رژيم اشغالگر بر ما ظلم كند، بسيار سخت است كه با آنها در قالب يك تيم واحد به ميدان رويم. حال اهداف اين ديدار دوستانه هر چه باشد، فرقي نمي كند.
مخالفت با ائتلاف ليگ برتري ها
نايب رئيس فدراسيون فوتبال مي گويد كه درخواست مديران باشگاه هاي ليگ برتري براي 18 تيمي شدن ليگ برتر در فصل سيزدهم «به هيچ عنوان» پذيرفته نمي شود.آيت اللهي گفت: با وجود درخواست مديران باشگاه هاي ليگ برتر براي 18 تيمي ماندن ليگ برتر در فصل آينده، فصل 93 - 92 ليگ برتر، طبق مصوبه هيات رئيسه فدراسيون فوتبال، 16 تيمي خواهد بود و از آن جايي كه نقل و انتقالات ليگ برتر از 21 ارديبهشت آغاز مي شود، فرصتي براي تغيير تعداد تيم ها نيست. مديران باشگاه هاي ليگ برتر در جلسه اي با حضور مهدي تاج از فدراسيون فوتبال خواستند كه فصل سيزدهم ليگ برتر هم مانند فصل جاري با 18 تيم برگزار شود. اين درخواست از سوي 17 مديرعامل امضا شد و تنها امضاي منصور قنبرزاده، مديرعامل باشگاه نفت تهران در پاي اين درخواست ديده نمي شود كه به دليل غيبت وي در اين جلسه بوده است.
تير حريف استقلال به سنگ خورد
با پاسخ رد كنفدراسيون فوتبال آسيا به مسئولان الريان، اين تيم يكشنبه با هواپيماي اختصاصي راهي تهران مي شود.علي سالم عفيفه، مديرعامل باشگاه الريان با اعلام رد درخواست اين باشگاه از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا مبني بر تعويق زمان برگزاري ديدار با استقلال يا تغيير مكان اين ديدار به خاطر وقوع زلزله در ايران، افزود: پس از اينكه اين درخواست پذيرفته نشد، شرايط را فراهم كرديم تا يكشنبه آينده با هواپيماي اختصاصي راهي تهران شويم. باشگاه الريان صبح ديروز در نامه اي از كنفدراسيون فوتبال آسيا درخواست كرده بود تا به خاطر زلزله اخير در ايران كه منجر به مرگ ده ها تن شده است ديدار با استقلال از هفته پنجم رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا تعويق يا به كشور ديگري منتقل شود.اين ديدار قرار است طبق برنامه سه شنبه سوم ارديبهشت به ميزباني ورزشگاه آزادي برگزار شود.

 


آغاز هفته سي و سوم ليگ برتر داماش،

سپاهان را صدرنشين مي كند يا استقلال را ؟

تيم فوتبال سپاهان چهار روز بعد از تساوي مقابل استقلال در ليگ برتر، براي رسيدن به صدر جدول بايد از سد داماش عبور كند؛ تيمي كه خود در آستانه سقوط به ليگ دسته اول قرار دارد و براي فرار از لبه پرتگاه چاره اي جز شكست سپاهان ندارد.
نخستين ديدار هفته سي و سوم ليگ برتر فوتبال، روز جمعه و با ديدار داماش با سپاهان آغاز مي شودسپاهان در حالي مقابل داماش به ميدان مي رود كه مي تواند در صورت شكست اين تيم به صدر جدول برسد و استقلال را براي بازي با فولاد در اهواز و پس گرفتن صدر جدول تحت فشار بيشتري قرار دهد. سپاهاني ها كه روز دوشنبه بهترين فرصت را براي قهرماني با تساوي برابر استقلال در وقت هاي اضافه از دست دادند، حالا بايد علاوه بر پيروزي مقابل داماش، چشم انتظار ناكامي شاگردان امير قلعه نويي در دو بازي پيش رو باشند. پيروزي همانقدر كه براي سپاهان حياتي و مهم است، براي تيم داماش هم حياتي خواهد بود. داماش در حال حاضر با 37 امتياز در رده سيزدهم جدول قرار دارد و همچنان خطر سقوط به ليگ دسته اول اين تيم را تهديد مي كند. هرچند امير عابديني مديرعامل داماش روز سه شنبه در مصاحبه خود تاكيد كرد، از دو بازي پيش رو برابر استقلال و سپاهان، حتما يك بازي را پيروز مي شويم و در ليگ مي مانيم.قهرمان ليگ برتر فوتبال تنها در يك صورت در پايان هفته سي و سوم مشخص مي شود؛ شكست سپاهان از داماش و پيروزي استقلال برابر فولاد در اهواز مي تواند يك هفته پيش از پايان مسابقات سرنوشت جام اين دوره از مسابقات ليگ را مشخص كند.
 


رقابت هاي جام تختي در آستانه تعويق !

مسئول برگزاري رقابتهاي بين المللي جام جهان پهلوان تختي از بلاتكليفي در تداركات ميزباني اين تورنمنت و كم توجهي برخي از مسئولان به اهميت اين مسابقات خبر داد.
در حالي كه 20 روز ديگر تا آغاز رقابتهاي بين المللي جام جهان پهلوان تختي در بابلسر باقي نمانده است، مسئولان برگزاري اين رقابتها از عدم حمايت كافي متوليان امر خبر مي دهند.
رحيم جدي مسئول برگزاري رقابتهاي جام تختي با تاييد اين مطلب گفت: متاسفانه دعوت نامه اين مسابقات خيلي دير به كشورهاي مورد نظر ارسال شد كه اين موضوع در صورت عدم پيگيري هر چه سريعتر از سوي كشورهاي دعوت شده، مي تواند كمي ايجاد مشكل كند. البته من به محض دريافت حكم مربوطه به عنوان برگزاركننده اين رقابتها با تيمي از همكاران باتجربه وارد عمل شدم، اما متاسفانه فعلا خبري از حمايت هاي لازم نيست!وي تصريح كرد: مراسم وزن كشي اين رقابتها بايد روز 18 ارديبهشت ماه در بابلسر برگزار شود، اما اين در حاليست كه هنوز هيچ مسئولي در اين شهرستان اطلاع دقيقي از چگونگي ميزباني ندارد! بارها با متوليان ورزش استان مازندران و شهرستان بابلسر تماس گرفتيم، اما پاسخ فعلا قانع كننده اي در خصوص آغاز تداركات لازم براي ميزباني اين تورنمنت بين المللي دريافت نكرديم.داور باتجربه و قديمي كشتي كشورمان ادامه داد: من از مسئولان ورزش و همچنين اهالي كشتي مازندران تقاضا مي كنم تا هرچه سريعتر به فكر هماهنگي و همكاري هاي لازم با ما باشند، چراكه برگزار كردن چنين تورنمنتي مي تواند به اعتبار و حرمت كشتي ايران كمك كند. اگر نتوانيم به موقع از حمايت هاي متوليان امر برخوردار شويم، معلوم نيست كه سرنوشت برگزاري جام تختي امسال چه مي شود.
 


آغاز رقابت هاي كشتي قهرماني آسيا

فرنگي كاران در انديشه تداوم افتخارات المپيك

مربي تيم ملي كشتي فرنگي در حالي شاگردانش را براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا در دهلي نو به ميدان مي فرستد كه كسب نتيجه در اين آزمون مي تواند براي وي سرنوشت ساز باشد.
بعد از درخشش كشتي فرنگي در بازي هاي المپيك لندن، فرنگي كاران كشورمان براي حضور در نخستين ميدان رسمي بعد از المپيك راهي رقابت هاي قهرماني آسيا در دهلي نو شده اند؛ ميداني كه درخشش كشتي گيران ما در اين مسابقات با توجه به فراتر بودن كشتي فرنگي ايران در سال هاي اخير از سطح آسيا و جهاني شدن فرنگي، چندان دور از دسترس به نظر نمي رسد.
رقابت هاي كشتي فرنگي در حالي از امروز(پنج شنبه) به ميزباني دهلي نو در هند آغاز مي شود كه فرنگي كاران كشورمان با تركيبي از كشتي گيران جوان و با تجربه گام به اين رقابت ها گذاشته اند. البته نفرات جواني هم كه در قالب تيم ملي راهي دهلي نو مي شوند چندان كم تجربه نيستند و به غير از يكي دو كشتي گير سايرين تجربه حضور در رده سني بزرگسالان را در كارنامه دارند.
عبداله چمن گلي، مربي ارشد تيم ملي كه حدود يك ماه است هدايت اين تيم را بر عهده گرفته است بعد از كنار گذاشته شدن از تيم ملي فرنگي جوانان در آزموني سرنوشت ساز قرار دارد و به قهرماني در اولين ميدان مهمي كه هدايت تيم فرنگي بزرگسالان را بر عهده دارد، مي انديشد. آزموني كه موفقيت در آن مي تواند به نوعي جاي پاي اين مربي تازه وارد و همكارانش را محكم كند؛ هر چند كه شايد قهرماني در آسيا توشه اي براي كشتي ايران كه فراتر از قاره كهن است، نداشته باشد، اما در اين برهه زماني و براي كادر جديد تيم ملي موفقيت در اين ميدان، حياتي به نظر مي رسد.به هر صورت موفقيت در ميدان آسيايي و كسب مقتدرانه عنوان قهرماني مي تواند به نوعي به كادر جديد اعتماد به نفس لازم را بدهد تا از اين پس با فراغ بال بيشتري به آماده سازي تيم خود براي حضور در ميدان جهاني بپردازند.تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان كه در 5 دوره از 6 دوره اخير اين رقابت ها بر سكوي قهرماني ايستاده است، در اين دوره هم در انديشه كسب نهمين قهرماني در تاريخ برگزاري اين رقابت ها است تا بالاتر از كره جنوبي قرار بگيرد.ايران در دوره قبل با هدايت محمد بنا با كسب 3 مدال طلا (عليزاده، اخلاقي و گيل نيرنگ)، نقره بيابانگرد و برنز محمد قرباني بر سكوي قهرماني ايستاد.
 


نامشخص بودن زمان اردوي تيم ملي بسكتبال

سرمربي تيم ملي بسكتبال پس از مرخصي يك ماهه يكشنبه هفته آينده به ايران باز مي گردد.
مهمد بچيروويچ، سرمربي اسلوونيايي تيم ملي بسكتبال كه فصل گذشته در تيم مهرام حضور داشت و نتوانست از عنوان 5 دوره قهرماني اين تيم دفاع كند، اواخر سال گذشته ايران را ترك كرد و قرار است پس از مرخصي يك ماهه يكشنبه هفته آينده به ايران باز گردد.در حالي كه تيم ملي بايد مردادماه در رقابت هاي قهرماني آسيا شركت كند، هنوز زمان آغاز اردوي اين تيم مشخص نيست و مسئولان فدراسيون عنوان مي كنند برگزاري اردوها پس از رقابت هاي غرب آسيا خواهد بود.
 


مشكل بزرگ تيم ملي واليبال در آستانه ليگ جهاني

تيم ملي واليبال در حالي به زمان حضور در رقابت هاي ليگ جهاني نزديك و نزديك تر مي شود كه غيبت دو بازيكن كليدي اين تيم به خاطر حضور در دوره آموزشي خدمت سربازي و عدم همكاري هاي لازم براي در اختيار داشتن آنها مشكل بزرگي بر سر راه كادر فني اين تيم قرار داده كه چه بسا منجر به كنار گذاشتن اجباري آنها از تركيب اصلي هم شود.
با وجود قول هايي كه تا به امروز بار ها مبني بر همكاري با فدراسيون ها براي در اختيار گذاشتن ورزشكاران ملي پوش جهت حضور بدون دردسر آن ها در تيم هاي ملي شده است، اين موضوع همچنان براي تيم ملي واليبال به حالت يك معضل وجود دارد. اين در حالي است كه اين تيم در آستانه حضور در يكي از معتبر ترين رويدادهاي بين المللي يعني ليگ جهاني قرار دارد.
امير غفور و پوريا فياضي دو بازيكن تيم ملي واليبال هستند كه دوشنبه گذشته به منظور شركت در دوره آموزشي خدمت سربازي اردوي اين تيم را ترك كردند و راهي گرگان شدند تا زير نظر فرماندهي نيروي انتظامي استان گلستان اين دوره را سپري كنند، دوره اي كه تا 18 ارديبهشت ماه ادامه خواهد داشت. البته بر اساس رايزني هاي صورت گرفته قرار بود غفور و فياضي پس از يك هفته دوباره به اردوي تيم ملي در تهران ملحق شوند تا تمريناتشان را با اين تيم پيگيري كنند اما هنوز از بازگشت اين دو بازيكن به اردوي تيم ملي حتي زمان آن خبري نيست.اين در حالي است كه طبق قوانين فدراسيون بين المللي واليبال، تيم هاي شركت كننده در ليگ جهاني بايد تا اول ماه مي يعني 11 ارديبهشت ماه تركيب اوليه خود را براي حضور در اين رقابت ها اعلام كنند.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ با حكم خطيب سرپرست فدراسيون كشتي، سلطانعلي ترخاق به عنوان رئيس كميته روابط بين الملل فدراسيون كشتي منصوب شد.
¤ تيم واترپلوي نفت وگاز اميديه براي حضور در مسابقات جام باشگاه هاي آسيا امروزعازم كويت مي شود.اين مسابقات روزهاي 31 فروردين تا 4 ارديبهشت برگزار مي شود.
 


بسته شدن پرونده بازي هاي كشورهاي اسلامي براي ايران

دبير ستاد تداركاتي كميته ملي المپيك مي گويد بعيد است كه اندونزي بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي را ميزباني كند.
اصغر رحيمي در پاسخ به اين پرسش كه شنيده شده بازي هاي كشورهاي اسلامي كاملا لغو شده و اندونزي امكان برگزاري ندارد، اظهار كرد: نامه تعويق بازي ها به دست ما رسيده است. اندونزي ماه اكتبر را زمان جديد برگزاري اين رقابت ها معرفي كرد، ولي بعيد مي دانم اين مسابقات را برگزار كنند.وي افزود: به احتمال فراوان دوباره اين بازي ها را به تعويق مي اندازند تا سال جديد ميلادي آغاز شود. ما اين بازي ها را از دستور كار خارج كرديم و به دنبال برنامه ريزي براي بازي هاي داخل سالن آسيا و المپيك نوجوانان هستيم.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10