(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه  02 اردیبهشت 1392 - شماره 20470

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر: انسداد مرزها قاچاق مواد مخدررا به درياها كشانده است
كشف 18 تن لوازم آرايشي قاچاق در محدوده بازار
سقوط يك فروند هواپيماي اف 5 در آبدانان
نصب تمثال شهدا در معابر منطقه 10
هواشناسي: دماي هواي كشور 7 درجه كاهش مي يابد
حوادث كوتاه از كشور
همايون هاشمي اعلام كرد
ساخت 75 هزار مسكن و راه اندازي 600 كمپ ترك اعتياد در كارنامه سال 91 بهزيستي
زلزله 7/4 ريشتري سراوان را لرزاند
در تبريز كارگر شهرداري سرويس طلا را به صاحبش بازگرداند
معاون فني سازمان نوسازي مدارس: مدارس فرسوده كشور بايد تخريب و نوسازي شوند
شهردار منطقه 4 خبر داد
احداث نخستين برج كبوترخانه به سبك صفويه
بهره برداري آزمايشي از 3500 متر تونل جنوبي نيايش
در كمتر از 24 ساعت انجام شد
دستگيري 3 متجاوز به عنف در اليگودرز
اعتصاب غذاي نيمي از زندانيان گوانتانامو
جنجال بر سر تخريب آثار اسلامي عربستان
زوجي كه مثل هم لباس مي پوشند!
آخرين تلفات زلزله چين
تشرف بيش از 40 هزار انگليسي به اسلام
   

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر: انسداد مرزها قاچاق مواد مخدررا به درياها كشانده است


رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر گفت: انسداد مرزهاي خشكي ايران و افغانستان يكي از اصلي ترين دلايل تمايل قاچاقچيان به استفاده از مسيرهاي دريايي منطقه شده است.
سردار علي مؤيدي ديروز در اولين نشست منطقه اي «مقابله با ترانزيت مواد مخدر و پيش سازهاي شيميايي از مسير دريا»، رشد تقاضاي مصرف مواد مخدر در كشورهاي ساحل خليج فارس و درياي عمان و دستيابي قاچاقچيان به شيوه هاي جديد را از جمله عوامل ترانزيت مواد مخدر از مسيرهاي قبلي به راه هاي دريايي دانست.
وي با بيان اينكه ناشناخته بودن مسيرهاي دريايي به مقصد اروپا يكي از عللي است كه موجب تشديد ترانزيت مواد مخدر از مسير دريا شده است، گفت: همچنين رشد تقاضاي مصرف در كشورهاي ساحلي خليج فارس و درياي عمان و همچنين شناسايي ظرفيت هاي ترانزيت مواد مخدر از سمت دريا توسط قاچاقچيان، موجب تشديد اين مسير شده است.
وي درباره نقش غربي ها در افزايش توليد مواد افيوني در منطقه نيز افزود: با وجودي كه آمريكا و كشورهاي ناتو با هدف كاهش توليد مواد مخدر در افغانستان مستقر شده بودند اما همچنان شاهد افزايش روزافزون توليد اين مواد در كشور ياد شده هستيم.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر با تشريح عوامل گوناگون در تغيير مسير قاچاق مواد مخدر از خشكي به دريا، ادامه داد: رشد تقاضاي مصرف مواد مخدر صنعتي و سنتي در كشورهاي ساحلي خليج فارس و درياي عمان سبب شده تا قاچاقچيان با بهره گيري از شيوه هاي جديد و ظرفيت بالا، مسير دريا را براي جابه جايي مواد مخدر انتخاب كنند.
وي، ايجاد پيشنهاد بانك اطلاعات مشترك درباره قاچاقچيان فعال در دريا، طراحي مكانيزم تبادل اطلاعات و عمليات، معرفي افسران مبارزه با مواد مخدر منطقه و انجام عمليات هاي مشترك را از جمله پيشنهادات ايران براي مقابله با قاچاقچيان مواد مخدر از مسير دريا دانست.
رئيس پليس نيروي انتظامي تأكيد كرد: سازمان ملل بايد مكلف شود تجهيزات دريايي كارآمد، پيشرفته و به روز را در اختيار كشورهاي منطقه قرار دهد تا ترانزيت مواد از اين منطقه كنترل و كاهش يابد.
در ادامه همايش آنتونينو دلئوه، مدير دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل اظهار كرد: از سال هاي گذشته در خصوص سوءاستفاده از مسير دريا براي ترانزيت مواد مخدر هشدار داده بودم. براساس گزارش ساليانه نيروهاي انتظامي مسيرهاي زميني را براي مقابله در اولويت قرار مي دهند و قاچاقچيان دريا را براي قاچاق مناسب تشخيص مي دهند به همين دليل رو به ترانزيت مواد مخدر از دريا آوردند.
به گفته وي در گزارش سال 2012 دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل اشاره شده است كه محموله هايي كه به آب هاي آزادراه پيدا مي كنند درصد كشف شان بسيار پايين است چرا كه نمي توان محموله عظيمي از كالا را مورد بازرسي قرار داد. اين سوءاستفاده از مسير دريا موضوعي جهاني نبوده و فقط در منطقه خاورميانه رخ مي دهد.
مدير دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در ايران با بيان اينكه براساس آخرين تحقيقات 37 درصد صادرات مواد مخدر افغانستان از طريق پاكستان و ايران انجام شده و اين كشورها تحت فشارهاي باندهاي قاچاق مواد مخدر هستند افزود: بررسي ها نشان مي دهد مواد مخدر افغانستان به همه كشورها به جز آمريكاي لاتين ترانزيت مي شود.
وي با بيان اينكه كشفيات مواد مخدر از طريق دريا تنها به جنوب غرب آفريقا تعلق ندارد افزود: اين مواد در اروپا، روسيه و ساير كشورهاي آسياي ميانه كشف مي شوند.دلئوه با اعلام اينكه 90درصد كشفيات مواد مخدر با كار اطلاعاتي انجام مي شود گفت: UNODC در حاشيه برگزاري اين اجلاس ها به دنبال راهكارهاي تبادل اطلاعات است. بدون كار اطلاعاتي و اطلاعات درست بعيد است كه شخصي موفق شود و هيچ كشوري نيز در دنيا نمي تواند تنهايي با مواد مخدر مقابله كند.
وي با اشاره به اينكه در UNODC در آسياي ميانه گروه كريك را تشكيل داده است افزود: علاوه بر تشكيل اين گروه در آسياي ميانه گروه ابتكار سه جانبه را با حضور افغانستان، ايران و پاكستان براي انجام تبادل اطلاعات راه اندازي كرديم.
نتايج اقدامات سه جانبه براي اعراب حاشيه خليج فارس جالب بوده است كه مي توان اين گروه را با حضور ساير كشورها يا تشكيل گروه هاي ديگر براي مقابله با مواد مخدر گسترش داد.
به گفته مدير دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در سه ماهه اول سال 2013 ميلادي ايران و پاكستان با انجام عمليات هاي اطلاعاتي موفق به كشف 5/3 تن مواد مخدر شدند كه 2 تن و 800 كيلوگرم آن را حشيش تشكيل مي دهد. قاچاقچيان قصد داشتند اين مواد را كه در بسته هاي ضد آب جاسازي شده بود از طريق خليج فارس به ساير كشورها ترانزيت كنند.گفتني است در نخستين نشست مقابله با مواد مخدر و پيش سازهاي شيميايي از مسير دريا افسران رابط كشورهاي ايران، افغانستان، پاكستان و امارات متحده عربي و برخي از مقامات مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل حضور داشتند.

 

كشف 18 تن لوازم آرايشي قاچاق در محدوده بازار


رئيس پليس آگاهي تهران از كشف و ضبط 18 تن لوازم آرايشي قاچاق در محدوده بازار خبر داد.
بنابر گزارش پليس آگاهي، سرهنگ محموديان با اعلام اين خبر افزود: پليس آگاهي تهران از مدت ها قبل به دليل ضرورتي كه براي سلامت جامعه احساس مي كرد اقداماتي در چند مرحله به صورت پراكنده در جهت مبارزه با كالاي قاچاق انجام داده بود.
وي در ادامه تصريح كرد: در مرحله اول در محدوده مركزي بازار در مسيري خاص كه اينگونه كالاها به فروش مي رسد اقداماتي را انجام داد كه با مشكلات و ممانعت هايي مواجه شد؛ اما با سياست پليس آگاهي و كار پيچيده پليسي و اقدامات ويژه توسط نيروي انتظامي موفق شدند حدود 18 تن انواع لوازم آرايشي، داروهاي كمياب و داروهاي تقويتي و برخي از داخل انبارها كشف و ضبط كنند.وي در ادامه اظهار داشت: كالاهاي كشف شده به جهت نداشتن استاندارد و تاييديه وزارت بهداشت و درمان و همچنين نداشتن مدارك مثبت گمركي و برچسب شبنم قاچاق اعلام شده و در حال ارسال به گمرك براي انجام اقدامات بعدي است.سرهنگ محموديان با هشدار به اين افراد خاطرنشان كرد: به زودي اقدامات گسترده اي در اين راستا در ساير نقاط شناسايي شده انجام و از سوي دستگاه قضايي و ساير دستگاه هاي ذيربط برخورد خواهد شد.

 

سقوط يك فروند هواپيماي اف 5 در آبدانان


فرماندار شهرستان آبدانان گفت: يك فروند هواپيماي اف 5 در شهرستان آبدانان سقوط كرد.
مراد ناصري در گفت و گو با خبرنگار مهر در آبدانان اظهار داشت: اين هواپيما در برخورد با كوه فيلمان در مناطق شهرستان آبدانان سقوط كرده و دو نفر سرنشين آن به شهادت رسيدند.
وي افزود: اين هواپيما متعلق به پايگاه چهارم شكاري دزفول بوده است.
فرماندار آبدانان اظهار داشت:نيروهاي امدادي و امنيتي در حال بررسي علت حادثه در منطقه هستند.

 

نصب تمثال شهدا در معابر منطقه 10


شهردار منطقه 10 از اجراي فاز دوم نصب تابلوهاي تمثال شهدا بر سر در كوچه ها و معابر منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 10، فرامرز عظيمي شهردار منطقه با اعلام اين خبر گفت: يكي از رويكردهاي مديريت شهري زنده نگه داشتن ياد و نام شهدا و زدودن غبار تاريخ از چهره بزرگ مردان عرصه دفاع كشور است كه بر همين اساس نصب تابلوي تمثال شهدا به شكل يكسان در ورودي معابر و محدوده سكونت خانواده شهدا در سطح منطقه در حال اجراست.
وي افزود: فاز اول اين طرح آذرماه سال گذشته آغاز شده و در فاز دوم نيز 450 تابلوي تمثال شهدا به همت حوزه بسيج شهداي مرصاد منطقه و با همكاري نواحي سه گانه تهيه و در محدوده سكونت خانواده شهدا در حال نصب است كه اميدواريم تا پايان خرداد ماه سال-جاري تمام 820 تابلويي كه در برنامه داشتيم به طور كامل نصب شود.

 

هواشناسي: دماي هواي كشور 7 درجه كاهش مي يابد


كارشناس ارشد هواشناسي با بيان اينكه طي هفته جاري دماي هوا در سطح كشور 4 تا 7 درجه سانتي گراد كاهش مي يابد، گفت: براساس ورود سامانه جديد بارشي، اكثر نقاط كشور از جمله تهران در اين هفته باراني خواهد بود.
محمد اصغري در گفت و گو با فارس اظهار داشت: الگوي نقشه هاي هواشناسي شكل زمستانه به خود گرفته است اما زاويه ديد خورشيد به زمين، بهاره و تابستانه است؛ بر همين اساس نوع ناپايداري هاي هوا و بارندگي ها در سطح كشور طي روزهاي آتي متفاوت خواهد بود.
كارشناس ارشد هواشناسي افزود: براي امروز به ويژه در نيمه شمالي كشور از جمله استان هاي آذربايجان شرقي و غربي، زنجان، كردستان، همدان، مركزي، چهارمحال و بختياري، قزوين، البرز، تهران، اردبيل، گيلان، مازندران بارش باران و رگبار و رعد و برق پيش بيني مي شود.
وي بيان داشت: اين شرايط براي استان هاي گلستان، سمنان، خراسان شمالي و خراسان رضوي از شدت بيشتري برخوردار خواهد بود.
اصغري اضافه كرد: شدت بارندگي ها در مرز بين مازندران و گيلان، مرز بين مازندران و گلستان و ارتفاعات سمنان و همچنين نقاطي از خراسان رضوي و شمالي محسوس تر خواهد بود.
وي به آن دسته از مسافراني كه قصد سفر به استان خراسان رضوي را دارند، متذكر شد كه حتما با خود لوازم و تجهيزات لازم را داشته باشند چرا كه قطعا در مسير با رگبار و در گردنه ها با بارش هاي شديد روبرو خواهند شد.
اصغري با بيان اينكه دماي هوا در كل كشور به طور ميانگين 4 تا 7 درجه سانتي گراد كاهش مي يابد، ادامه داد: با توجه به پيش بيني بارش تگرگ در برخي استان ها و همچنين با در نظر گرفتن كاهش محسوس دماي هوا، لازم است كه باغداران و گلخانه داران اقدامات لازم را همراه با تغييرات جوي در دستور كار قرار دهند.
به گفته وي، پيش بيني مي شود كه دماي هوا در برخي از استان هاي كشور به منهاي صفر نيز برسد.
اين كارشناس ارشد هواشناسي با بيان اينكه براساس نقشه هاي پيش يابي احتمال بارش برف در ارتفاعات وجود دارد، بيان داشت: اين شرايط تا پايان هفته ادامه خواهد داشت.
اصغري با اشاره به بارش باران در تهران، گفت: بر همين اساس پيش بيني مي شود طي اين هفته شاهد آبگرفتگي معابر عمومي در سطح شهر تهران باشيم.

 

حوادث كوتاه از كشور


آتش سوزي در كارگاه
گرگان-خبرنگار كيهان: دو خانم كارگر كه براي استراحت و صرف چاي، اجاق گاز را روشن كردند كه در اثر انفجار، كارگاه كيف سازي در آتش سوخت و دو خانم كارگر روانه بيمارستان شدند. اين حادثه كه پنجشنبه در شهرستان گرگان رخ داد به خاطر نشت گاز از شلنگ بود. هنوز از ميزان خسارت هاي وارده به كارگاه كيف سازي گزارشي مخابره نشده است.
كشف 32 هزار نخ سيگار
اروميه- خبرگزاري فارس: فرمانده مرزباني آذربايجان غربي گفت: ماموران هنگ هاي مرزي پيرانشهر و ماكو حين كنترل خودروهاي ورودي از دروازه هاي زميني، موفق شدند در چند عمليات مجزا، 13 دستگاه خودرو حامل بار قاچاق كه قاچاقچيان به طور ماهرانه اي در آن ها بسته هاي سيگار را در قسمت هاي مختلف خودروها جاسازي كرده بودند متوقف كنند.
شهرام عباسي افزود: در اين عمليات ها 32 هزار نخ سيگار قاچاق كشف شد.
وي تصريح كرد: در بازرسي از خودروهاي توقيفي بيش از 4 هزار ليتر گازوئيل قاچاق نيز كشف و ضبط شد.
عباسي افزود: پرونده مقدماتي براي متهمان براي سير مراحل قانوني تشكيل و تحويل مقام قضايي شدند.
جان دادن زير چرخ هاي كاميون
زنجان-خبرگزاري فارس: فرمانده نيروي انتظامي شهرستان ماهنشان با اشاره به واژگوني يك دستگاه كاميون در محور دندي-تكاب در استان زنجان گفت: ماموران با حضور در محل حادثه دريافتند كه كاميون مزبور به دليل نقص فني در حوالي روستا «قلعه جوق» كنار جاده توقف كرده است.
وي خاطرنشان كرد: سرنشين كاميون براي بررسي نقص فني به زير كاميون رفت و به عللي خودرو حركت كرد و فرد مزبور در زير چرخ هاي خودرو فوت كرد.

 

همايون هاشمي اعلام كرد
ساخت 75 هزار مسكن و راه اندازي 600 كمپ ترك اعتياد در كارنامه سال 91 بهزيستي


سرويس اجتماعي-
رئيس سازمان بهزيستي گفت: سازمان و تمامي ان.جي.اوها به اين باور رسيده ايم كه بايد به سمت توانمندسازي برويم، بايد بجاي مستمري براي معلولان شغل آفريني كنيم و در تهيه مسكن به او كمك كنيم.
به گزارش كيهان همايون هاشمي ديروز در نخستين نشست خبري خود در سال 92 گفت: بخش مسكن اوج فعاليت هاي سازمان بهزيستي را در سال گذشته به خود اختصاص داد.
وي با اشاره به اتمام ساخت 75 هزار واحد مسكوني به مددجويان و معلولان تحت پوشش سازمان بهزيستي گفت: در مراسم جشن توانمندسازي اين تعداد واحد مسكوني واگذار خواهد شد.
رئيس سازمان بهزيستي كشور در ادامه ضمن اشاره به خدمات انجام شده در حوزه پيشگيري و درمان اعتياد در سال 91 اظهار كرد: سال گذشته سازمان مديريت 280 كمپ را برعهده داشت كه با تلاش هاي صورت گرفته اين تعداد در پايان سال 91 به 600 كمپ افزايش يافت.وي در خصوص حوزه توانبخشي معلولان نيز گفت: با تلاش هاي انجام شده در حوزه مسكن، خدمات مناسبي به معلولان ارائه شد. از طرفي توجه به اشتغال و توسعه بيمه هاي درمان نيز بخش ديگري از برنامه هاي اين سازمان براي حمايت از اين گروه بوده است.
رئيس سازمان بهزيستي كشور به برخي از برنامه هاي در نظر گرفته شده از سوي سازمان بهزيستي در سال جاري اشاره كرد و گفت: اجراي برنامه هاي تاكتيكي و جديد در هر استان و با توجه به ويژگي هاي هر استان، تدوين قانون جامع پيشگيري، افزايش تعداد بيمه شدگان زن سرپرست خانوار، توسعه كمي و كيفي كمپ هاي ترك اعتياد، راه اندازي خانه هاي ميان راهي و مراكز اقامتي ميان مدت، توسعه مراكز مداخله در طلاق، تدوين برنامه هاي مدون آموزشي براي كودكان 1 تا 5 سال، پيگيري قانون جامع حمايت از حقوق معلولان، اجراي طرح هاي مناسب سازي تنها بخشي از برنامه هاي پيش بيني شده در سال جاري است.
رئيس سازمان بهزيستي كشور در ادامه صحبت هاي خود به اجراي طرح آفتاب در 16 استان در سال جاري اشاره كرد و گفت: با تجربياتي كه از سال گذشته از اجراي طرح آفتاب داشتيم و استقبال استانداران و نمايندگان اين طرح امسال نيز به طور منظم اجرا خواهد شد.
هاشمي در خصوص اجراي طرح آفتاب و خدمات ارائه شده به معلولان و مددجويان اظهار كرد: در سال گذشته در ديدارهاي چهره به چهره مسئولان بهزيستي با معلولان و مددجويان 11 هزار خانواده توانمند و به استقلال رسيدند ضمن اينكه به زودي طرح آفتاب در استان هاي محروم از جمله لرستان و ايلام كليد خواهد خورد.رئيس سازمان بهزيستي كشور همچنين به لايحه مشاوره ژنتيك كه از سوي سازمان بهزيستي تهيه و آماده شده بود اشاره كرد و گفت: ما پيشنهاد خود را جهت تصويب اين لايحه داده ايم كه اميدواريم مورد موافقت مسئولان نيز قرار گيرد چرا كه تصويب اين لايحه براي پيشگيري از معلوليت ها بسيار موثر است.
وي تصريح كرد: در حال حاضر در هر استان خانه هاي سلامت راه اندازي شده است و خوشبختانه براساس آمارهاي به دست آمده از سال گذشته حضور زنان ويژه در اين خانه ها با شيب معناداري روبرو بوده است.
هاشمي تاكيد كرد: هم اكنون 31 خانه سلامت در سطح كشور فعاليت مي كنند كه 364 روسپي به طور ثابت در اين خانه ها حضور دارند.

 

زلزله 7/4 ريشتري سراوان را لرزاند


سرويس شهرستان ها-
زلزله 7/4 دهم ريشتري شهرستان سراوان در سيستان و بلوچستان را لرزاند.
به گزارش كيهان از سايت موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران اين زلزله در ساعت 7/20 دقيقه شهرستان سراوان در استان سيستان و بلوچستان را لرزاند.
اين زلزله در فاصله 71 كيلومتري شهرستان سراوان و در عمق 80 كيلومتري سطح زمين به وقوع پيوست.

 

در تبريز كارگر شهرداري سرويس طلا را به صاحبش بازگرداند


تبريز- خبرنگار كيهان:
كارگر منطقه 5 شهرداري تبريز، پس از پيدا كردن سرويس طلاي 200 ميليون ريالي، آن را به صاحبش بازگرداند.
به گزارش شهرداري منطقه 5 تبريز بهرام غيبي هنگام كار، بسته اي را تحويل گرفت كه به گفته صاحب بسته، حاوي كفش كهنه بود اما وي بعدا به بسته مزبور مشكوك شده و پس از مشاهده طلاجات در آن، اقدام به جست و جوي صاحب سرويس طلا و عودت آن از طريق شهرداري كرد كه اين كارگر مورد تقدير صاحب سرويس طلا و شهرداري منطقه 5 قرار گرفت.

 

معاون فني سازمان نوسازي مدارس: مدارس فرسوده كشور بايد تخريب و نوسازي شوند


معاون فني سازمان نوسازي مدارس كشور بر تخريب مدارس فرسوده كشور و احداث دوباره اين مدارس با توجه به زلزله هاي اخير تاكيد كرد.
محمدحسين ترابي زاده گفت: بازديد از مناطق زلزله زده نشان داد مدارسي كه مقاوم سازي شده اند يا سازه محكمي دارند، پايداري خود را حفظ كرده و در زلزله آسيبي نديده اند.
وي افزود: ساختمان هاي آموزشي را به سه دسته تقسيم بندي مي كنيم كه ساختمان هاي دسته اول، مدارسي هستند كه براساس ضوابط آيين نامه 2800 و مقررات ملي ساختمان، احداث شده اند.
ترابي زاده به ويرايش سه باره اين آيين نامه اشاره كرد و افزود: ويرايش اول در سال 68، ويرايش دوم در دهه 70 و ويرايش سوم اين آيين نامه در دهه 80 انجام شده است و سازه هاي مدارسي كه براساس اين آيين نامه در تمام دوره ها احداث شده است، مقاوم هستند.
معاون فني سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور در عين حال تاكيد كرد: بررسي مناطق زلزله زده نشان داد كه درصد قابل توجهي از مدارس فرسوده در زلزله ها، تخريب شده يا آسيب جدي ديده اند.
وي افزود: براساس قانون تخريب و بازسازي مدارس، بخشي از مدارس فرسوده كشور، تخريب و براساس آيين نامه 2800 و مقررات ملي ساختمان، احداث شده اند اما اين اقدام در حد منابع اعتباري اختصاص يافته، انجام شده است.
معاون فني سازمان نوسازي مدارس كشور تصريح كرد: اگر آهنگ حمايت از بودجه هاي عمراني آموزش و پرورش تندتر شود تمام دغدغه ها نسبت به ناپايداربودن برخي مدارس برطرف مي شود.

 

شهردار منطقه 4 خبر داد
احداث نخستين برج كبوترخانه به سبك صفويه


شهردار منطقه 4 تهران از پايان عمليات اجرايي برج كبوترخانه باغ پرندگان لويزان خبر داد و گفت: اين برج به عنوان اولين و تنها كبوترخانه كشور به سبك صفوي در پروژه بي نظير باغ پرندگان احداث و آماده بهره برداري است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 4، دكتر حسن كريميان با اعلام اين خبر تصريح كرد: برج كبوترخانه باغ پرندگان به عنوان يكي از زيباترين بناهاي معماري سال هاي اخير با استفاده از مصالح سنتي شامل خشت، كاه و گل به سبك صفويه ساخته شده است. بناي اين كبوترخانه به نحوي ساخته شده است كه در برابر زلزله 8 ريشتري مقاومت بالايي دارد.
وي افزود: عمليات اجرايي اين كبوترخانه در آبان ماه سال 1391 آغاز شد و همزمان با افتتاح فاز يك باغ پرندگان در هفته نخست ارديبهشت ماه جاري به بهره برداري خواهد رسيد.
كريميان خاطرنشان كرد: اين برج كه نخستين كبوترخانه كشور به سبك صفويه و دومين در كشور از لحاظ وسعت محسوب مي شود، داراي مساحتي حدود 140 متر مربع و ارتفاع 18 متر است و در قسمت شمال غربي پروژه باغ پرندگان محدوده خيابان كوهستان واقع شده است.

 

بهره برداري آزمايشي از 3500 متر تونل جنوبي نيايش


با حضور شهردار تهران 3 هزار و 500 متر از تونل جنوبي نيايش و ورودي كردستان به طور آزمايشي به بهره برداري رسيد.
به گزارش فارس، محمدباقر قاليباف در مراسم آغاز بهره برداري آزمايشي از تونل جنوبي نيايش ورودي كردستان گفت: اين تونل از بعد فني، زيبايي و ايمني جزو بهترين تونل هاي دنيا خواهد شد.
قاليباف با بيان اينكه اين تونل تمامي استانداردهاي جهاني را دارد، گفت: در اين تونل هر 500 متر يك دسترسي و هر 200 متر يك دسترسي اضطراري داريم.
وي تاكيد كرد: سيستم كنترل ترافيك و آلودگي هوا در اين تونل پيش بيني شده و اميد است كه شهروندان با ايمني بالايي در اين تونل تردد كنند.
شهردار تهران به كاشت 5 هزار لاله در شهر تهران اشاره و گفت: با كاشت اين لاله ها مردم پايتخت نشان دادند كه از فرهنگ بالايي برخوردارند چرا كه حتي يكي از اين لاله ها نيز به دست مردم چيده يا خراب نشد.
قاليباف در ادامه گفت: به دليل اينكه هنوز پل صدر تكميل نشده است اتصال اين پل با نيايش و كردستان انجام نمي شود.
وي خاطرنشان كرد: در بهره برداري آزمايشي از اين تونل روزي چهار ساعت مي توان از تونل نيايش استفاده كرد كه به نظر پليس راهنمايي و رانندگي بستگي دارد.
قاليباف در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه بزرگراه امام علي(ع) كي به بهره برداري مي رسد، گفت: كارگران و جامعه مهندسين در اين پروژه به مردم قول داده اند كه تا 13 رجب روز ميلاد امام علي(ع) اين بزرگراه افتتاح و به بهره برداري برسد.

 

در كمتر از 24 ساعت انجام شد
دستگيري 3 متجاوز به عنف در اليگودرز


خرم آباد- خبرنگار كيهان:
سه متجاوز به عنف در اليگودرز كه نيمه شب با ايجاد رعب و وحشت اموال خانواده اي را به سرقت بردند. ظرف مدت كمتر از 24 ساعت شناسايي و دستگير شدند.
فرمانده انتظامي لرستان افزود: سه سارق كه دو شب قبل با پوشاندن سر و صورت، نيمه هاي شب با تجاوز به عنف در منزلي در اليگودرز مبادرت به سرقت كرده بودند با تلاش پليس شناسايي و تحويل مقام قضايي شدند.
سرتيپ كاظم عليزاده افزود: دستگيرشدگان به جرايم ارتكابي اعتراف كردند و اموال مسروقه از آنان كشف و به مالباخته مسترد شد.
سرتيپ عليزاده با اعلام اين خبر كه براي 3 متجاوز به عنف مذكور تقاضاي اشد مجازات كرده ايم، اظهار داشت: طرح صدور شناسنامه امنيتي براي مجرمين، متهمين سابقه دار، سارقين و تهيه و توزيع كنندگان مواد مخدر در استان را در سال جاري به اجرا در آورده ايم.

 

اعتصاب غذاي نيمي از زندانيان گوانتانامو


شبكه تلويزيوني «اسكاي نيوز» ابوظبي روز يكشنبه از اعتصاب غذاي نيمي از زندانيان زندان مخوف گوانتانامو خبر داد.
بنا به اين گزارش 77 نفر از 166 زنداني گوانتانامو از روز شنبه دست از غذاخوردن كشيده اند و از اين تعداد 25 نفر از روز چهارشنبه گذشته دست به اعتصاب زده اند.به گفته سرهنگ «ساموئل هاوس»، از اين تعداد زنداني اعتصاب كننده، 17 نفر با لوله تغذيه مي شوند كه پنج نفرشان به علت وخامت وضعيت جسمي به بيمارستان منتقل شده اند. گرچه به ادعاي اين ژنرال آمريكايي در حال حاضر جان هيچكدام از اعتصاب كنندگان در معرض خطر نيست.
در همين حال، گزارش اسكاي نيوز به نقل از وكلاي مدافع زندانيان گوانتانامو، از اعتصاب غذاي دستكم يكصد زنداني از ششم فوريه گذشته حكايت دارد.
وكيلان مدافع مي گويند كه زندانيان با اعتصاب غذا مي خواهند خشم خود را از 11 سال بازداشت بدون تفهيم اتهام و محاكمه ابراز دارند.
«رابرت دورن» سخنگوي نيروهاي نظامي در اين زندان مخوف آمريكايي روز چهارشنبه گذشته گفته بود: «اقدامات جديدي» براي با خبر كردن وكلاي مدافع آن دسته از متهماني كه به تغذيه از طريق لوله هاي غذايي نياز پيدا مي كنند، از طريق وزارت دادگستري صورت گرفته است.
براساس اين گزارش، سازمان كانستيتيوشن پررجكت (constitution project)
در گزارشي «تغذيه اجباري» بازداشت شدگان در گوانتانامو را مورد نكوهش قرار داد و خواستار پايان دادن آن شد.

جنجال بر سر تخريب آثار اسلامي عربستان


گروهي از فعالان سعودي در شبكه اجتماعي «توئيتر» با اعلام مخالفت با فتواي مفتي اعظم عربستان مبني بر جايز بودن تخريب آثار اسلامي به بهانه توسعه حرمين شريفين، از وي خواستند كه در اين فتواي نسنجيده تجديدنظر كند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني «باب»، عصام مدير، كاربر سعودي توئيتر نوشت: «ما امانتدار حرمين شريفين و آثار اسلام و پيامبر(ص) هستيم، ما سرپرست و صاحب اين آثار نيستيم و اين آثار تنها به ما تعلق ندارد».
النوري، ديگر فعال شبكه توئيتر نيز تاكيد كرد: «تخريب آثار اسلامي به اين معناست كه تاريخ را از بين مي بريم، حداقل بايد اين آثار را به موزه تبديل كرد و با اين كار صنعت گردشگري ديني را كه منافع اقتصادي بيشتري دارد، رواج داد.
بنابر اين گزارش، دو تن از علماي سعودي و مشاوران ديوان پادشاهي اين كشور نيز پيش از اين حفظ آثار اسلامي مكه و مدينه را خواستار شده و هرگونه تلاش براي از بين بردن اين آثار را محكوم كردند.
يادآور مي شود، شيخ «عبدالعزيز بن عبدالله آل شيخ»، مفتي اعظم عربستان سعودي با صدور فتوايي بحث برانگيز با تخريب آثار اسلامي به بهانه توسعه حرمين شريفين موافقت كرد و مدعي شد: تخريب هر يك از آثار در حرمين شريفين نه تنها مانعي ندارد، بلكه ضروري است!
مسئولان سعودي تخريب آثار اسلامي و تاريخي را با ادعاي « لزوم توسعه صنعت گردشگري ديني» توجيه مي كنند؛ زيرا اين صنعت درآمدهاي بسيار كلاني براي آنها دارد كه هر سال بر ميزان آن افزوده مي شود.

 

زوجي كه مثل هم لباس مي پوشند!


يك زوج آمريكايي 35 سال است كه لباس هاي يك رنگ و يك شكل مي پوشند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، نانسي و دونالد فيدرستون زوجي هستند كه در طول زندگي مشترك 35 ساله خود، هر روز مثل هم لباس پوشيده اند. خانم فيدرستون كه به حرفه خياطي مشغول است، تاكنون 600 جفت لباس يك شكل براي خود و همسرش دوخته است. او مي گويد: «ما با اين كار مي خواهيم نهايت تفاهم مان را به يكديگر نشان دهيم. حتي گاهي اوقات كه همسرم براي كار به خارج از شهر مي رود، با هم تماس مي گيريم و توافق مي كنيم كه چه لباسي بپوشيم.» به گفته آقاي فيدرستون، اين زوج در اولين روز ملاقاتشان با يكديگر ازدواج كردند و طي اين 35 سال، زندگي بسيار خوبي با هم داشته اند.

 

آخرين تلفات زلزله چين


تلفات زلزله هفت ريشتري در استان «سيچوان» در جنوب چين به 203 كشته و بيش از 11 هزار مجروح رسيد.
به گزارش ايرنا، مسئولان اداره زلزله نگاري چين صبح ديروز اعلام كردند، عمليات امداد و نجات پس از گذشت 24 ساعت از وقوع حادثه همچنان در شهر «ياآن» كه در نزديكي مركز زلزله بوده، ادامه دارد.
هزاران تن از نيروهاي ارتش چين در كنار نيروهاي امداد و نجات اين كشور براي يافتن افراد زنده در زير آوار ساختمان ها در حال جست وجو هستند.
اين در حالي است كه «لي كه چيانگ» نخست وزير اين كشور نيز كارهاي عادي روزانه خود را رها كرده و با حضور در منطقه زلزله زده از نزديك بر عمليات كمك رساني نظارت دارد.
بيشترين تخريب زلزله از شهرستان «لوشان» گزارش مي شود كه مركز زلزله مخرب روز شنبه بوده است.
مسئولان تاكنون از ميزان خسارات وارده گزارشي نداده اند اما گفته مي شود زلزله به شعاع 150 كيلومتر ساختمان ها و مراكز اداري را تخريب كرده و زندگي 5/1 ميليون نفر را تحت تاثير قرار داده است.
با اين حال دولت چين تاكنون از خارج براي دريافت كمك تقاضايي نكرده است.
استان سيچوان از جمله مناطق زلزله خيز اين كشور است كه در سال 2008 ميلادي شاهد زلزله اي با قدرت حدود هشت ريشتر و بيش از 80 هزار كشته بود.

 

تشرف بيش از 40 هزار انگليسي به اسلام


براساس جديدترين گزارش منتشر شده توسط گروه تحقيقاتي «Faith Matters»، طي 10 سال اخير بيش از 40هزار انگليسي به اسلام گرويده اند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني «letempsds»، براساس نتايج تحقيقات گروه «فاتح»، طي سال 2011 ميلادي، پنج هزار و 200 شهروند بريتانيايي اسلام را به عنوان دين خود انتخاب كردند كه اغلب اين تازه مسلمانان را زنان تشكيل مي دهند.
همچنين به گفته مسئولان گروه فاتح، دو سوم تازه مسلمانان انگليسي را نسل جوان تشكيل مي دهند كه سن آنان اغلب بين 27 تا 30 سال است.
دليل اصلي تشرف اين افراد به اسلام، نبود روحيه معنوي در جامعه انگليس و رواج فعاليت هاي ضدديني و ضداخلاقي در غرب عنوان شده است.
25 درصد تازه مسلمانان تاكيد كرده اند كه پس از پذيرش اسلام، با مشكلات زيادي مواجه شده اند و ديگر شهروندان نحوه پوشش و رفتار آنان را به سخره گرفته اند ولي اين افراد بر اين باورند كه جامعه انگليس با وجود اين مشكلات، آماده پذيرش اسلام و مسلمانان است.
در پايان اين گزارش بيان شده است كه طي 10 سال اخير، تعداد تازه مسلمانان در انگلستان رشدي 80 درصدي نشان مي دهد كه رقمي قابل توجه است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10