(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه  02 اردیبهشت 1392 - شماره 20470

حديث دشت عشق
اخبار كوتاه از فوتبال
مسابقات قهرماني كشتي آزاد آسيا تحت تاثير انتخابات فيلا
هادي، مرد طلايي ايران 4 آزادكار امروز به روي تشك مي روند
عنوان پنجمي ايران در رقابت هاي تيمي جودو قهرماني آسيا
ماجراي بازگشت كرمي به تيم ملي از زبان رئيس فدراسيون تكواندو
درخواست رسمي ايران براي ميزباني بازي هاي كشورهاي اسلامي
بي خبري رئيس فدراسيون دووميداني از حدادي
پاداش 15 ميليوني براي قهرمان آسيا
خواندني از ورزش ايران
ايران ميزبان انتخابي واليبال قهرماني جهان 2014
بوكسور ايراني در رده سوم سنگين وزن هاي نيمه حرفه اي جهان
كاله گام اول را محكم برداشت
   

حديث دشت عشق


به ياد طلبه بسيجي شهيد «سيدتقي ميرشفيعي»سرخ جامه سپاه عشق
مدرسه علميه ابن الرضا(ع) در شهر خوانسار پذيراي طلبه اي شد كه ستاره شهادت بر جبينش مي درخشيد. استادش او را پر استعداد و بسيار سؤال كننده مي دانست. سيدتقي، مقدمات حوزه را شروع كرده بود كه حال و هواي جنگ و احساس وظيفه، او را به جبهه هاي حق عليه باطل كشاند.
او دوره چهل روزه آموزش هاي رزمي را در اصفهان ديد و با صلابت تمام وارد معركه جهاد گرديد. 45 روز مجاهدت در تنگه چزابه، سرزمين آتش و خون!... ايستاد و ايستاد تا سرانجام، خونين پيكر و سرخ جامه خدايش را ملاقات كرد و به كاروان شهيدان پيوست.
از خصوصيات بارز اين شهيد والامقام، آن بود كه همواره دائم الوضو بود و به اين عمل تأكيد مي نمود. شركت در مراسم مذهبي، توجه به غذاهاي ساده و زندگي بي آلايش و دوري از محارم الهي از ويژگي هاي ديگر او بود.
طلبه بسيجي شهيد «سيد تقي مير شفيعي»، سال 1341 در خوانسار متولد شد و در 30/12/1360 در تنگه چزابه به شهادت رسيد.

 

اخبار كوتاه از فوتبال


اظهارنظر كفاشيان درخصوص بازي با اسپانيا
علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال با بيان اينكه برگزاري اردوي تيم ملي در اروپا و انجام بازي تداركاتي با اسپانيا يا پرتغال در صورتي كه تيم ملي به پلي آف انتخابي جام جهاني برود فقط در حد حرف است، گفت: فعلا كارلوس كي روش درخواستي را مطرح كرده اما در حد يك درخواست و حرف است و بايد ببينيم اوضاع در آينده چه مي شود. ما اميدواريم تيم ملي به عنوان يكي از دو تيم گروه به طور مستقيم راهي جام جهاني شود اما در غير اين صورت، برنامه هاي بعدي تيم ملي و هر تصميمي كه بخواهيم درباره اش بگيريم مربوط به آينده است.
تجليل از 12 چهره ماندگار پرسپوليس
شنبه شب سالن همايش هاي برج ميلاد شاهد برگزاري مراسم تقدير و تجليل از پيشكسوتان و چهره هاي ماندگار باشگاه پرسپوليس بود؛ كاري كه در فوتبال ايران تا به حال كمتر انجام شده است. در اين مراسم كه تقريبا همه پرسپوليسي هاي حاضر در ايران در آن شركت داشتند پس از تجليل از خانواده هاي بازيكنان سابق پرسپوليس كه ديگر در قيد حيات نيستند، مانند ناظم گنجاپور، حميد شيرزادگان، محراب شاهرخي، مجيد سبزي، فريبرز مرادي و ... از 12 چهره ماندگار باشگاه سرخ در دو دهه 40 و 50 به طور ويژه تقدير شد. اين 12 چهره ماندگار كه هر كدام تنديس مربوط به خود را دريافت كردند، پس از دريافت اين تنديس ها در كنار مرتضي احمدي، پيشكسوت بازيگري و يكي از قديمي ترين هواداران فوتبال ايران عكسي به يادگار گرفتند. همايون بهزادي، حسين كلاني، كاظم رحيمي، هادي طاووسي، بيوك وطنخواه، رضا وطنخواه، ابراهيم آشتياني، علي پروين ، فريدون معيني، جعفر كاشاني، محمود خوردبين و حميد جاسميان، 12 چهره ماندگار بودند.
قيمت سرمربي تراكتورسازي از 2 ميليارد گذشت
مديرعامل باشگاه تراكتورسازي مي گويد با وضعيتي كه قيمت دلار در ايران پيدا كرده، تمديد قرارداد با توني اوليويرا را به هيات مديره باشگاه سپرده است. او مي گويد به رقم جديد دلار، اوليويرا تاكنون 2 ميليارد و 600 ميليون تومان از تراكتورسازي گرفته و هنوز رقمي باقي مانده است. اين در حالي است كه سال گذشته 870 ميليون تومان مبلغ قرارداد قلعه نويي با تراكتورسازي بوده است.
رحمتي براي استقلال به ميدان مي رود
مهدي رحمتي دروازه بان استقلال درباره آخرين وضعيت آسيب ديدگي اش گفت: خدا به خير كرد. لحظه اي كه مصدوم شدم، درد بسيار زيادي داشتم ولي خوشبختانه الان بهتر هستم. در حال حاضر هم اندكي درد دارم اما مشكلي براي بازي با الريان ندارم و با تيم تمرين خواهم كرد و خودم را براي بازي با الريان آماده مي كنم.
درگيري دو عرب بر سر جانشيني بن همام
هفته آينده قرار است جانشين محمد بن همام مشخص شود. رقابتي كه ميان نامزدهاي رياست AFC شكل گرفته اين روزها مهم ترين تحول در فوتبال آسياست؛ رقابتي كه باعث درگيري ميان دو نامزد عرب اين انتخابات شده است. پس از آن كه برخي شيخ سلمان كويتي را به اتهام تباني در رقابت هاي فوتبال متهم كرد، اين نامزد متمول كويتي در گفت وگويي كوتاه با رويترز از خودش دفاع كرد. سركال و شيخ سلمان خود را مهم ترين نامزدهاي جانشيني بن همام معرفي كرده اند.
كريمي از فوتبال خداحافظي نمي كند
پس از اينكه مهدي مهدوي كيا تصميم گرفت از فوتبال خداحافظي كند بحث خداحافظي علي كريمي هم در چند روز اخير در محافل ورزشي مطرح شد اما علي كريمي در اين زمينه اظهار داشت: تصميم گرفته ام كه در انتهاي فصل از فوتبال خداحافظي نكنم و يك يا دو سال ديگر در رده باشگاهي فوتبال خود را دنبال كنم.
هيات مديره استقلال از فتح الله زاده برنامه خواست
جلسه هيئت مديره باشگاه استقلال ظهر ديروز در دفتر علي فتح الله زاده برگزار شد. در اين جلسه، فتح الله زاده، اميدوار رضايي، شهرياري و نجف نژاد حضور داشتند و در خصوص برنامه هاي مختلف به صحبت پرداختند. در اين جلسه اعضاي هيئت مديره باشگاه استقلال از علي فتح الله زاده برنامه هاي فصل آينده و بودجه مورد نياز وي را براي ليگ سيزدهم را خواستار شدند.
كمالوند از فعاليت در فصل آينده ليگ برتر منع شد
كادر فني (كمالوند و همكارانش)و سرپرست تيم فوتبال شهرداري تبريز از سوي هيات رسيدگي به تخلفات فوتبال منع فعاليت شدند. هيات رسيدگي به تخلفات فوتبال ايران فعاليت كادر فني و سرپرستي تيم شهرداري تبريز را به حالت تعليق در آورد.راي هيات رسيدگي به تخلفات فوتبال ايران در اين رابطه به اين شرح است: به استناد مصوبه هيات رسيدگي به تخلفات فوتبال ايران كادر فني و سرپرستي تيم فوتبال شهرداري تبريز تا اطلاع بعدي از هرگونه فعاليت مرتبط با فوتبال معلق و حق فعاليت فوتبالي در هيچ رده اي را نخواهد داشت.

 

مسابقات قهرماني كشتي آزاد آسيا تحت تاثير انتخابات فيلا
هادي، مرد طلايي ايران 4 آزادكار امروز به روي تشك مي روند


سرويس ورزشي-
كشتي گير وزن 120 كيلوگرم ايران با پيروزي برابر حريفي از مغولستان، نخستين مدال طلاي كاروان كشتي كشورمان در مسابقات كشتي آزاد قهرماني آسيا را كسب كرد.
پرويز هادي آزادكار وزن 120 كيلوگرم ايران در فينال اين وزن با برتري مقابل چولونبات جارگالسايخان مغولستاني به مقام نخست رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني آسيا رسيد و اولين مدال ايران در روز دوم اين رقابت ها را به دست آورد. هادي در اين مسابقه در دو تايم پياپي حريف خود را شكست داد تا گردن آويز طلا را به دست بياورد. او پيش از اين فرخود آناكلوف از تاجيكستان (3-0 و 4-0) و آيال لازارف از قرقيزستان را (1-0 و 3-0) شكست داده بود و در نيمه نهايي با پيروزي بر«نام كيونگ جين» از كره جنوبي در سه تايم(1-4 ، 3-2 و 3-0) به ديدار فينال راه يافته بود.
برنامه رقابت هاي امروز
در ادامه مسابقات كشتي آزاد قهرماني آسيا امروز نيز 4 نماينده كشورمان به روي تشك مي روند . در وزن 96 كيلوگرم كه 10 كشتي گير حضور دارند، حامد تاتاري پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف تاكشي ياماگوچي از ژاپن مي رود و در صورت پيروزي در مرحله نيمه نهايي با برنده كشتي گيران ازبكستان و كره جنوبي مصاف مي دهد. در وزن 84 كيلوگرم احسان اميني در دور نخست به مصاف كشتي گيري از قزاقستان مي رود و در صورت پيروزي در دور بعد با برنده كشتي گيران مغولستان و چين مبارزه خواهد كرد، در اين وزن 14 نفر حضور دارند. در وزن 74 كيلوگرم كه 15 نفر حضور دارند عزت اله اكبري در دور نخست با كشتي گيري از تركمنستان كشتي مي گيرد و در صورت پيروزي در دور بعد با برنده كشتي گيران قزاقستان و هند مبارزه خواهد كرد. در وزن 66 كيلوگرم محمد يوسفي در دور نخست با كشتي گيري از قزاقستان پيكار مي كند و در صورت پيروزي در دور بعد به مصاف برنده كشتي گيران ژاپن و مغولستان مي رود. در اين وزن 14 كشتي گير حضور دارند.
اعتراض به عملكرد ضعيف داوران
اما عملكرد ضعيف داوران در رقابت هاي اين دوره اعتراض مربيان ايراني را به دنبال داشته است تا جايي كه روز گذشته غلامرضا محمدي در گفت و گويي اظهار داشت: در مورد داوري هاي مغرضانه و ناعادلانه اين مسابقات هرچه بگوييم كم گفته ايم و اگر روز شنبه مشكل داوري نبود بايد حسن مرادقلي را در فينال اين مسابقات مي ديديم. مرادقلي نماينده وزن 60 كيلوگرم كشورمان، در برابر حريف كره شمالي با جانبداري به نفع كشتي گير هندي شكست خورد و در حالي اين اتفاق افتاد كه مرادقلي با نتيجه 4 بر صفر جلو بود اما بلافاصله شكست ضربه فني او مقابل كشتي گير كره شمالي اعلام شد تا كشتي گير هندي بالا بيايد. وي خاطر نشان كرد: مرادقلي در ديدار گروه شانس مجدد نيز با ناداوري مقابل حريف هندي مغلوب شد و نتوانست براي مدال برنز هم مبارزه كند. حسن مرادقلي در كشتي مقابل باج رانگ از هند در تايم سوم در حاليكه يك بر صفر عقب بود در ثانيه هاي آخر با اجراي يك فن فيتو موفق به كسب دو امتياز حساس شد كه به پيروزي وي منجر مي شد اما داوران در حركتي عجيب و ناباورانه دو امتياز نيز به كشتي گير ميزبان دادند و در نهايت دست كشتي گير هندي در مسابقه گروه بازنده ها به نشانه پيروزي بالا رفت و نماينده ايران حذف شد.
مسابقاتي تحت تاثير انتخابات فيلا
ضعف شديد داوري مسابقات در شرايطي است كه نناد لالوويچ رئيس موقت فيلا نيز از روز دوم رقابتهاي قهرماني آسيا وارد دهلي نو پايتخت هند شده و از نزديك ناظر اين رقابتها است اما در قبال مسائل داوري عكس العملي از خود نشان نمي دهد. گويا مسئولان شوراي كشتي آسيا و اعضاي هيئت رئيسه فيلا به دنبال توزيع مدالهاي اين رقابت ها بين كشورهاي مختلف هستند. اين نكته وقتي اهميت پيدا مي كند كه انتخابات رياست فيلا روز 28 ارديبهشت ماه در مسكو پايتخت روسيه برگزار مي شود و در اين كنگره هر كشور يك راي دارد و مسلما يك مدال حتي برنز هم مي تواند راي ها را به نفع لالوويچ به صندوق بياندازد.

عنوان پنجمي ايران در رقابت هاي تيمي جودو قهرماني آسيا


تيم ملي جودوي ايران با شكست مقابل قزاقستان در بخش تيمي رقابتهاي قهرماني آسيا به عنوان پنجمي بسنده كرد.
تيم ملي جودوي ايران كه ديروز با يك شكست و دو پيروزي به ديدار رده بندي رقابتهاي تيمي قهرماني آسيا راه پيدا كرده بود براي كسب مدال برنز به مصاف قزاقستان رفت. در اين ديدار نوري زاده ، قاسمي نژادي ، مرادي و محجوب نتيجه را به رقباي قزاق خود واگذار كردند و ملايي نيز حريف خود را شكست داد تا نتيجه كلي 4 بر يك به سود قزاقستان ثبت شود. تيم ملي كشورمان در اين بخش رقابت هاي خود را برتري مقابل امارات كه از جودوكاران مولداويايي بهره مي برد آغاز كرد و سپس در پيكار با كره جنوبي كه تمامي قهرمانان جهان و المپيك خود را در تركيب داشت نتيجه را واگذار كرد و به گروه بازنده ها رفت. جودوكاران كشورمان در گروه بازنده ها در اولين ديدار خود چين تايپه را 3 بر 2 شكست دادند و به ديدار رده بندي راه يافتند. ديدار پاياني اين بخش را دو تيم ژاپن و كره جنوبي برگزار كردند. تيم ملي كشورمان روز شنبه در پايان رقابتهاي انفرادي با طلاي جواد محجوب ، برنز اميرقاسمي نژاد ، عنوان پنجمي سعيد ملايي و دو عنوان هفتمي جمالي و پهلوان بعد از سه كشور ژاپن ، كره و مغولستان عنوان چهارم را كسب كرده بود.

 

ماجراي بازگشت كرمي به تيم ملي از زبان رئيس فدراسيون تكواندو


رئيس فدراسيون تكواندو گفت: يوسف كرمي با شرايط بهتري در آينده به تيم ملي تكواندو كشورمان بازخواهد گشت.
محمد پولادگر اظهار داشت: يوسف كرمي از تيم ملي تكواندو خداحافظي نكرده است و او در شرايط بهتري به تيم ملي تكواندو بازمي گردد اما در حال حاضر بايد بپذيريم كه كرمي بايد مي رفت!وي افزود: براي حضور در تورنمنت بين المللي اسپانيا با مشكل روبه رو هستيم اما بايد از او كمك بگيريم و در نهايت تيم خود را به اين مسابقات اعزام كنيم. رئيس فدراسيون تكواندو گفت: بايد با جوانگرايي در تيم ملي تكواندو به آنها نيز اعتماد مي كرديم و هميشه اين اعتماد با پاسخ مثبت رو به رو شده است.

 

درخواست رسمي ايران براي ميزباني بازي هاي كشورهاي اسلامي


ايران براي ميزباني بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي به طور رسمي درخواستش را اعلام كرد.
بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي قرار بود اوايل خرداد در اندونزي برگزار شود كه اين رقابت ها به دليل آماده نبودن تجهيزات اين كشور به تعويق افتاد. با به تعويق افتادن اين رقابت ها، كميته ملي المپيك ايران ديروز به طور رسمي با ارسال نامه اي به فدراسيون اين بازي ها درخواست ميزباني را كرده است. بهرام افشارزاده، دبير كل كميته ملي المپيك در گفت وگو با فارس در اين باره گفت: ميزباني ايران بستگي به تاييد مسئولان برگزاري بازي ها دارد كه به سختي قبول مي كنند، اما اميدوارم اين اتفاق رخ دهد. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا ايران امكانات لازم را براي برگزاري اين رقابت ها دارد، اظهار داشت: مي توانيم امكانات را فراهم كنيم. فعاليتي است كه بايد در ايران انجام شود.

 

بي خبري رئيس فدراسيون دووميداني از حدادي


رئيس فدراسيون دووميداني از موافقت شوراي برون مرزي مبني بر اعزام سه ملي پوش دووميداني به آلمان خبر داد.
افشين داوري گفت: پس از آن كه در جلسه شوراي برون مرزي درخواست خود را مبني بر اعزام هادي سپهرزاد و برادران صميمي به آلمان مطرح كرديم، خوشبختانه با اين درخواست موافقت شد و قرار شد هادي سپهرزاد به مدت يك ماه اردويي را در آلمان برگزار كند و روزي 100 دلار نيز به وي پرداخت خواهد شد. همچنين برادران صميمي نيز كه به مسابقه هاله آلمان (به مدت سه روز) دعوت شده بودند، سه، چهار روز بيشتر در آلمان اقامت خواهند داشت تا خود را با فضا تطبيق دهند و هزينه سه، چهار روز را به صورت يورو يا دلار برآورد كرده و به آنها پرداخت مي كنيم.
داوري در ادامه با اظهار بي اطلاعي از آخرين وضعيت احسان حدادي نيز، تصريح كرد: متاسفانه من موفق نشدم با وي تماس بگيرم. البته چند مرتبه اي پيغام گذاشته ام، اما هنوز با حدادي صحبت نكرده ام، اما در مورد هزينه هاي وي، آقاي افشارزاده به صورت مكتوب دستور داده اند تا هزينه هاي اولين اردويي كه در آمريكا داشت به صورت 50 ميليون تومان در دو نوبت پرداخت شود و براي اردوي دوم نيز مقدار حقوقي كه از سفر برون مرزي تعلق مي گيرد به محض اين كه به ايران بيايد فدراسيون نقدا پرداخت مي كند.

 

پاداش 15 ميليوني براي قهرمان آسيا


فدراسيون جودو به جواد محجوب پس از كسب مدال طلاي آسيا پاداش 15 ميليوني پرداخت كرد.
در پايان مسابقات انفرادي جودوي قهرماني آسيا در تايلند بود كه جواد محجوب در وزن 100- كيلوگرم مدال طلا را از آن خود كرد، پس از اين موفقيت، مسئولان فدراسيون جودو مبلغ 150 ميليون ريال پرداخت كردند.تيم ملي جودوي ايران با طلايي كه محجوب كسب كرد در رده بندي تيمي در مكان چهارم قرار گرفت. امير قاسمي نژاد هم مدال برنز را كسب كرد، اما در رده بندي مسابقات، رنگ مدال مهم است. مسئولان فدراسيون جودو پاداشي هم براي امير قاسمي نژاد در نظر گرفته اند، اما مبلغ آن مشخص نيست.

 

خواندني از ورزش ايران


¤ فدراسيون قايقراني با مربي خارجي روئينگ به توافق اوليه رسيد.
¤ غلامرضا جعفري، تنها نامزد رياست فدراسيون ورزش هاي سنتي و بازي هاي بومي و محلي به عنوان رئيس اين فدراسيون انتخاب شد.
¤ رستمي دارنده نشان برنز وزنه برداري المپيك لندن گفت: اميدوارم هرچه سريع تر جواب خود را از جلسه با رضازاده بگيريم تا تمرين هايمان را براي مسابقه هاي جهاني لهستان آغاز كنيم.
¤ در پايان رقابتهاي انتخابي درون اردويي تيم تكواندو نوجوانان ايران، چهار تكواندوكار از جمع اردونشينان خارج شد تا اين تيم با 14 تكواندوكار به كار خود ادامه دهد.

 

ايران ميزبان انتخابي واليبال قهرماني جهان 2014

يس فدراسيون واليبال از برگزاري مسابقات منطقه اي در قاره آسيا و ميزباني ايران براي انتخابي قهرماني جهان در سال 2014 خبر داد.
محمد رضا داورزني درباره سفري اخير خود به «ماكائو» و مقر كنفدراسيون واليبال آسيا گفت: تصميمات جديد گرفته شد. بحث تعداد تيم هاي شركت كننده در مسابقات انتخابي و قهرماني جهان مشخص شد. قرار شد چهار تيم استراليا، ايران و ژاپن و چين ميزبان تيم هاي ديگري باشند كه در منطقه خود هستند. از مجموع اين 16 تيم چهار تيم هم به مسابقات جهاني سال 2014 معرفي مي شوند كه منطقه مركزي به ميزباني ايران برگزار مي شود. با «ولاسكو» هم هماهنگ كردم تا در هفته اول سپتامبر اين مسابقات را در تهران برگزار كنيم. ان شاءالله در گروه خود اول مي شويم.

 

بوكسور ايراني در رده سوم سنگين وزن هاي نيمه حرفه اي جهان


سايت بوكس نيمه حرفه اي جهان رده بندي بهترين بوكسورها را اعلام كرد كه احسان روزبهاني در مكان سوم اوزان سنگين قرار گرفت.
در رده بندي اعلام شده از سوي سايت وكس نيمه حرفه اي جهان ( WSB ) در سنگين وزن ها 46 بوكسور در رنكينگ حضور دارند كه نماينده آرژانتين با 1021 امتياز در صدر قرار دارد. اين آرژانيتيني هفت مبارزه داشته كه شش پيروزي كسب كرده است، اما تيمش حذف شد.احسان روزبهاني هم با 871 امتياز در مكان سوم است. روزبهاني تنها لژيونر بوكس ايران است كه به چنين افتخاراتي در بوكس جهان دست يافته است. او تا اين مرحله از مسابقات بوكس نيمه حرفه اي 6 مبارزه انجام داده كه حاصل آن پنج پيروزي و يك شكست است.

 

كاله گام اول را محكم برداشت


در نخستين روز از رقابت هاي واليبال جام باشگاه هاي آسيا، كاله با نتيجه سه بر صفر، نماينده چين تايپه را در هم كوبيد.
تيم واليبال كاله، كه به عنوان قهرمان ليگ برتر ايران در جام باشگاه هاي آسيا حضور دارد، در نخستين گام به مصاف نماينده چين تايپه رفت. اين ديدار با نتيجه سه بر صفر و امتيازهاي 32 بر 30، 25 بر 22، 25 بر 17 به سود كاله ايران پايان يافت.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10