(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنج شنبه 05 اردیبهشت 1392 - شماره 20473

امضاي يادداشت تفاهم همكاري ايران و تايلند در مبارزه با مواد مخدر
زلزله 5 استان را لرزاند
نشت گاز منزل مسكوني را در انابد خاكستر كرد
علي رغم قانون مشاغل سخت و زيان آور
بيمارستان هاي دولتي اجازه نمي دهند پرستاران بازنشسته شوند
در چهارمين روز ارديبهشت برف و سرما دوباره به اردبيل بازگشت
قاچاقچي عينك آفتابي 4 ميلياردريال تعزير شد
احمدي مقدم: امنيت ايران با پشتوانه مردمي تامين مي شود
جراحي شبكيه در فارابي به روز است
گرگ 7 رأس چهارپا را در استان بوشهر دريد
در دانشگاه اميركبير مسابقات دانش آموزي دانشجويي هوا و فضا به مرحله پنجم رسيد
مرگ يك نفر در اثر آتش سوزي تانكر خودرو حامل بنزين
جمع آوري 1476 معتاد پرخطر در تهران
مادر سنگدل 2 دختر خود را به قتل رساند
جزئيات تمديد موعد اعزام سربازان
حادثه براي اتوبوس دانش آموزان
سازمان غذا و دارو تكذيب كرد
داروي وارداتي از چين و هند نداريم
دختري بدون استخوان
ريزش ساختماني در داكا
صدها افغان آواره سيل
وحشت در بازار آمريكا
   

امضاي يادداشت تفاهم همكاري ايران و تايلند در مبارزه با مواد مخدر


جمهوري اسلامي ايران و تايلند عصر ديروز درش بحث مبارزه با مواد مخدر يادداشت تفاهم همكاري امضا كردند.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، مصطفي محمدنجار وزير كشور و دبيركل ستاد كه به دعوت رسمي مقامات عاليرتبه تايلند در راس هياتي به تايلند سفر كرده است در ديدار با وزير دادگستري آن كشور يادداشت تفاهم همكاري امضا كرد.
گفتني است؛ اين يادداشت تفاهم به نحوي تدوين شده كه كليه همكاري ها در زمينه مبارزه با مواد مخدر اعم از مقابله با عرضه، پيشگيري از اعتياد و درمان معتادان را در بر مي گيرد.

 

زلزله 5 استان را لرزاند


سرويس شهرستانها-
زلزله استان هاي فارس، بوشهر، يزد، سيستان و بلوچستان و اصفهان را لرزاند.
به گزارش خبرنگار كيهان از خوانسار، زمين لرزه اي به قدرت 9/4 ريشتر ساعت 7 و 39دقيقه صبح چهارشنبه گلشهر از توابع شهرستان گلپايگان را لرزاند. به گفته مديريت بحران استانداري اصفهان، در اين زمين لرزه 3 نفر بر اثر شكستن شيشه و خروج از منزل دچار حادثه شدند. همچنين چندين باب واحد مسكوني و دامي دچار ترك خوردگي شد و يك باب منزل مسكوني نيز تخريب شد.
منصور شيشه فروش درباره وضعيت حادثه ديدگان گفت: يكي از اين افراد در حين فرار دچار آسيب ديدگي در كتف خود شد و دو نفر ديگر نيز به سبب ريزش شيشه ساختمان ها مجروح شدند.
وي اظهار داشت: به دليل شدت اين زلزله، تكان هاي آن علاوه بر خوانسار و گلپايگان در شهرستان هاي فريدن، فريدونشهر، داران، چادگان و بوئين مياندشت نيز احساس شده است.
حيدرعلي خانبازي معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان نيز با اشاره به تشكيل جلسه كميته مديريت بحران در اين منطقه افزود: چندين تيم از جمعيت هلال احمر براي ارزيابي ميزان خسارات و بررسي نيازها، به منطقه اعزام شده است.
گزارش خبرنگار كيهان از اصفهان نيز حاكي است بر اثر اين زلزله برق بخشي از شمال شهر اصفهان قطع شد. اين زمين لرزه تلفات جاني دربر نداشته است.
در منطقه گلشهر جمعيتي بالغ بر 12 هزار نفر ساكن هستند كه شامل 20 آبادي است. 3 حادثه ديده زمين لرزه گلشهر به صورت سرپايي درمان شدند.
به گزارش ايرنا، زلزله اي به قدرت 4 ريشتر صبح چهارشنبه حوالي منطقه درز لارستان در استان فارس را لرزاند. اين زمين لرزه ساعت8 و 21دقيقه و 14ثانيه ديروز روي داد.
گزارش ديگري از ايرنا حاكي است، 6 زمين لرزه از نخستين ساعت هاي بامداد تا ساعت 7 و چهار دقيقه روز چهارشنبه شهرهاي كاكي و آبدان در جنوب استان بوشهر را لرزاند.
مركز لرزه نگاري كشوري وابسته به موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، شدت بزرگترين اين زمين لرزه ها را 6/3درجه ريشتر در ساعت سه و 9 دقيقه و 59 ثانيه در حوالي شهر آبدان از توابع شهرستان دير ثبت كرده است.
از اين شمار زمين لرزه دو مورد در شهر آبدان و چهار مورد ديگر در حوالي شهر زلزله زده كاكي رخ داده است.
زمين لرزه هاي شهر كاكي پس لرزه هاي زلزله 1/6 ريشتري به شمار مي رود كه بيستم فروردين امسال در اين منطقه رخ داد و باعث مرگ 37 تن، مصدوميت يك هزار و 170 نفر و تخريب سه و هزار و 100 خانه شد.
گزارش ديگري از ايرنا به نقل از مركز لرزه نگاري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، حاكي است ساعت يك و 22دقيقه و 49 ثانيه چهارشنبه زلزله اي به قدرت 9/3 ريشتر بهاباد يزد را لرزاند. اين زمين لرزه در عمق 16كيلومتري زمين رخ داده است.
خاش در استان سيستان و بلوچستان نيز در ساعت 4 و 57 دقيقه و 39 ثانيه ديروز با زلزله اي به قدرت 7/3 ريشتر لرزيد. اين زمين لرزه در عمق 80 كيلومتري رخ داد.

 

نشت گاز منزل مسكوني را در انابد خاكستر كرد


بردسكن - خبرنگار كيهان:
بر اثر نشت گاز از طريق بخاري، يك منزل مسكوني در شهر انابد بردسكن در خراسان رضوي دچار حريق شد.
در اين آتش سوزي 80 درصد وسايل منزل دچار حريق شدند و بالغ بر 500 ميليون ريال به وسايل منزل و خود ساختمان خسارت وارد شد.
مسئول ايستگاه آتش نشاني شهر انابد در اين باره گفت: به محض اطلاع ماموران اين ايستگاه در محل حادثه حاضر و اقدام به خاموش كردن آتش كردند كه براي اطفاء حريق بيش از 500 ليتر آب مصرف شد.
وي درباره علت آتش سوزي اظهار داشت: با توجه به اينكه شير اصلي لوله گاز باز بوده و بخاري نيز روي شمعك بوده است احتمال دارد از طريق شيلنگ گاز منزل دچار آتش سوزي شده باشد.

 

علي رغم قانون مشاغل سخت و زيان آور بيمارستان هاي دولتي اجازه نمي دهند پرستاران بازنشسته شوند


عضو شوراي عالي نظام پرستاري با انتقاد از مخالفت دانشگاه هاي علوم پزشكي با بازنشستگي پرستاران مشمول قانون مشاغل سخت و زيان آور، گفت: بيمارستانهاي دولتي اجازه نمي دهند پرستاران با 25سال سابقه كار از مزاياي بازنشستگي استفاده كنند.
محمد شريفي مقدم در اين زمينه اظهار داشت: براساس قانون مشاغل سخت و زيان آور كه در سال68 تصويب شد، شغل پرستاري مشمول اين قانون قرار گرفت. از همين رو، پرستاران مي توانند با 25سال سابقه خدمت، از 5سال بخشودگي شغلي استفاده كنند و با 30روز حقوق، بازنشسته شوند.
وي با بيان اين مطلب كه پرستاران انتظار دارند با 25سال سابقه كار بازنشسته شوند تا بتوانند از مزاياي دوران بازنشستگي استفاده كنند، گفت: متأسفانه دانشگاه هاي علوم پزشكي به دو دليل با درخواست بازنشستگي پرستاران مخالفت كنند.
عضو شوراي عالي نظام پرستاري با اشاره به متقاضيان بازنشستگي با 28 و 29سال خدمت در بيمارستان هاي دولتي كه همچنان مشغول كار هستند، افزود: اولين دليل مخالفت دانشگاه ها با بازنشستگي پرستاران، نداشتن پول براي پرداخت مزاياي بازنشستگي با 25سال خدمت است. دومين علت مخالفت نيز مربوط به كمبود نيروي پرستاري است.
شرفي مقدم اظهار داشت: اين مشكل مربوط به بيمارستان هاي دولتي است و درحال حاضر موجي از نارضايتي در بين پرستاران بخش دولتي به وجود آمده و باعث شده اين قبيل پرستاران، انگيزه اي براي ادامه خدمت نداشته باشند.
دبيركل خانه پرستار همچنين به وضعيت پرستاران مرد اشاره كرد و گفت: باتوجه به قانون مديريت خدمات كشوري كه سن بازنشستگي را 5سال بالا برده است، ديگر هيچ پرستار مردي نمي تواند از مزاياي قانون مشاغل سخت و زيان آور استفاده كند. زيرا مي بايست با 25سال خدمت، 55سال سن داشته باشد كه اگر يك پرستار مرد در سن 25سالگي هم مشغول كار شده باشد، نمي تواند در 50سالگي بازنشسته شود و عملا از مزاياي قانون مشاغل سخت و زيان آور محروم مي شود.

 

در چهارمين روز ارديبهشت برف و سرما دوباره به اردبيل بازگشت


اردبيل- خبرنگاركيهان:
در چهارمين روز از دومين ماه فصل بهار بارش برف در اردبيل چهره خاصي به اين شهر بخشيد.
در يك هفته گذشته، اردبيل روزهاي سردي را در بهار پشت سر گذاشت به طوري كه مردم مجبور به استفاده از وسايل گرمازا و لباس گرم و ضخيم زمستاني شدند.
همزمان با نفوذ يك توده هواي سرد و مرطوب قبل از ظهر روز چهارشنبه بارش برف منظره خاصي به اين شهر بخشيد و دامنه هاي سبلان و بخشي از شهر اردبيل نيز سفيدپوش شد.
به گزارش خبرنگار ما بارش برف در اردبيل در دومين ماه از فصل بهار تعجب ساكنان اين منطقه را موجب شده است. اهالي اردبيل در برخي از سال ها سرما و بارش برف تا پايان ارديبهشت ماه را شاهد بوده اند.اداره هواشناسي اردبيل پيشتر از احتمال بارش برف در نقاط شهري مناطق سردسير اين استان مانند اردبيل، نمين، نير، خلخال، سرعين و مشگين شهر خبر داده بود.

 

قاچاقچي عينك آفتابي 4 ميلياردريال تعزير شد


يك قاچاقچي عينك آفتابي در اردبيل به پرداخت بيش از 4 ميليارد ريال جريمه نقدي در حق صندوق دولت محكوم شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي، براساس گزارش ماموران نيروي انتظامي شهرستان بيله سوار مبني بر كشف و ضبط تعداد 2 هزار و 170 عينك آفتابي با مارك هاي متفاوت خارجي پرونده اي در اين رابطه تشكيل شد.
با انجام تحقيقات مجدد و تكميل پرونده، موضوع جهت رسيدگي به تعزيرات حكومتي اين شهرستان ارسال و در شعبه ويژه قاچاق كالا و ارز مورد رسيدگي قرار گرفت.
شعبه مذكور با توجه به مستندات موجود و اخذ آخرين دفاع، اتهام انتسابي را محرز تشخيص داد و فرد متخلف را علاوه بر ضبط كالاهاي مكشوفه به پرداخت بيش از 4 ميليارد ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم كرد.

 

احمدي مقدم: امنيت ايران با پشتوانه مردمي تامين مي شود


فرمانده نيروي انتظامي گفت: در كشور ما برخلاف كشورهاي غربي برقراري امنيت با پشتوانه مردمي است و امنيت را براي مردم بوجود مي آوريم و بايد بدانيم مردم منبع ناامني نيستند.
سردار سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم در سي ويكمين مراسم دانش آموختگي افسران دانشگاه علوم انتظامي اظهار كرد: استكبار جهاني با تقويت منابع ناامني همواره درصدد ضربه زدن به كشورها از جمله جمهوري اسلامي ايران است.
وي افزود: با اين حال اكنون مي توانيم بگوييم در مقايسه با 34 سال گذشته در امن ترين موقعيت قرار داريم.
سردار احمدي مقدم در ادامه از كاهش جرايمي مانند آدم ربايي، قتل و تجاوز به عنف خبر داد و گفت: عليرغم تهديدات و تحريم ها، امروز شاهد كمترين جرايم نسبت به 15 سال گذشته در كشور هستيم.
فرمانده ناجا افزود: قدرت دشمن مهم نيست و اين اراده و همت شماست كه اراده دشمن را در هم مي شكند و دشمن را مايوس مي كند.
وي تصريح كرد: يكي از قدرت هاي نيروي انتظامي، تعامل فرهنگي و اجتماعي است كه ما در سال هاي اخير آن را تجربه كرده ايم، وي افزود: هرگاه مسائل اجتماعي و فرهنگي مورد توجه قرار گرفته، نتايج بهتري حاصل شده است، البته اقتدار ناجا با در دست داشتن تجهيزات و نيروهاي آماده بايد در رتبه نخست باشد. فرمانده ناجا گفت: امروز راه براي درجه داران نيروي انتظامي براي افزايش سطح علمي باز است و مي توانند در صف دانشجويان دانشگاه افسري قرار گيرند و ادامه تحصيل بدهند و بنابر مقتضيات سازماني رشد كنند كه تربيت نيروهاي علمي براي ما در نيروي انتظامي يك اصل است.
به گزارش فارس، سردار احمدي مقدم در حاشيه برگزاري سي ويكمين مراسم دانش آموختگي افسران دانشگاه علوم انتظامي در جمع خبرنگاران در خصوص ايجاد بازداشتگاه آگاهي در كنار دانشگاه علوم انتظامي گفت: اگر بازداشتگاه با مجوز سازمان زندان ها ايجاد شود نيروي انتظامي مهم نيست در چه منطقه اي بازداشتگاه خود را تجهيز كند و در خصوص اينكه اين بازداشتگاه ربطي به انتخابات دارد، مي گويم كه بازداشتگاه براي پليس آگاهي است و فعاليت پليس آگاهي مربوط به انتخابات نيست و نيروي انتظامي مي تواند از تمام اراضي متعلق به خود براي احداث بازداشتگاه با مجوز استفاده كند.
وي در ادامه گفت: نيروي انتظامي قرارگاه امام علي(ع) را از قبل از انتخابات در زمينه هاي آموزش و تجهيز امكانات آماده كرده و پس از تعيين صلاحيت كانديداي رياست جمهوري فعاليت نيروي انتظامي در خصوص امنيت ميتينگ هاي انتخاباتي و فضاي تبليغاتي آغاز مي شود و در مرحله بعدي با توجه به اينكه انتخابات شوراها همزمان با انتخابات رياست جمهوري در حدود بيش از 66 هزار مركز راي گيري انجام مي شود كار نيروي انتظامي حفاظت از اين صندوق ها است.سردار احمدي مقدم در خصوص استفاده از دانش آموختگان دانشگاه علوم انتظامي در برقراري امنيت انتخابات افزود: حتما از تمام عوامل ستادي و آموزش ديده در قالب قرارگاه ظفر كه قبلا برنامه ريزي شده استفاده خواهيم كرد و اگر كمبود نيرو در برقراري امنيت انتخابات مشاهده شد حتما از ظرفيت هاي ديگر نيروهاي مسلح استفاده خواهيم كرد.

 

جراحي شبكيه در فارابي به روز است


رئيس بيمارستان فوق تخصصي چشم فارابي در افتتاحيه نوزدهمين سمينار ساليانه چشم پزشكي فارابي با بيان اينكه وضعيت اعمال جراحي چشم در كشور مناسب است گفت: برخلاف برخي كشورها كه بيماران ناچار هستند 3 تا 6 ماه در نوبت بمانند، اما اعمال جراحي چشم از جمله بيماري هاي شبكيه در بيمارستان فارابي تقريباً به روز انجام مي شوند.
به گزارش دبيرخانه سمينار چشم پزشكي فارابي، دكتر محمود جباروند با اشاره به برگزاري نوزدهمين سمينار ساليانه چشم پزشكي فارابي كه از ديروز تا ششم ارديبهشت ماه سال 1392 در حال برگزاري است، «بيماري هاي شبكيه» را به عنوان محور موضوعي اين سمينار معرفي كرد و گفت: رتيونپاتي يا عوارض چشمي بيماري ديابت شايع ترين بيماري شبكيه در كشور است.
وي ادامه داد: پيش از هر چيز بايد توجه داشت كه اگر ديابت به موقع تشخيص داده و سپس كنترل شود، فرد از عوارض چشمي ناشي از آن نيز در امان خواهد بود.
اين فوق تخصص چشم، با بيان اينكه پارگي، جداشدگي و خونريزي شبكيه از جمله ديگر آسيب هاي شايع اين بخش از ساختمان چشم هستند، گفت: در بسياري از موارد فوق انجام عمل جراحي براي درمان فرد ضرورت پيدا مي كند كه پارگي شبكيه از جمله آنهاست.
جباروند در ادامه درباره روند درمان و جراحي بيماري هاي شبكيه در كشور و بويژه بيمارستان فارابي گفت: به طور كلي وضعيت اعمال جراحي در كشور مناسب است و برخلاف برخي كشورها كه بيما ران ناچار هستند 3 تا 6 ماه در نوبت بمانند اما اعمال جراحي چشم در اينجا تقريباً به روز انجام مي شود.وي تأكيد كرد: در بيمارستان فارابي نيز اساتيد برجسته و پرتلاشي حضور دارند كه در تسريع امر درمان بيماران نقش بسزايي را بازي مي كنند.
براساس اين گزارش، نوزدهمين سمينار ساليانه چشم پزشكي بيمارستان فارابي و ششمين گردهمايي گروه فوق تخصصي ويتره و رتين انجمن چشم پزشكي ايران از چهارم تا ششم ارديبهشت در محل هتل المپيك تهران در حال برگزاري است.

 

گرگ 7 رأس چهارپا را در استان بوشهر دريد


گرگ درنده طي يك هفته با حمله به محل نگهداري حيوانات اهلي در روستاي كره بند شهرستان بوشهر 7 رأس چهارپا را دريد.
يكي از اهالي روستاي كره بند در اين ارتباط به خبرنگار فارس در بوشهر گفت: از ايام نوروز تاكنون يك گرگ درنده با حمله به حيوانات موجب رعب و وحشت اهالي روستاي كره بند شده است.
تقي كره بندي افزود: در يك هفته اخير بر اثر حمله گرگ تاكنون چهار گاو، دو كره اسب و يك كره شتر از پاي درآمده اند.
وي بيان كرد: هنوز اهالي روستاي كره بند موفق به شكار اين گرگ نشده اند و اين موضوع موجب نگراني دامداران منطقه شده است.

 

در دانشگاه اميركبير مسابقات دانش آموزي دانشجويي هوا و فضا به مرحله پنجم رسيد


پنجمين دوره مسابقات دانش آموزي دانشجويي هوافضا از ديروز در محل دانشگاه صنعتي اميركبير آغاز شد.
دكتر ماني عضو هيئت علمي دانشكده هوا و فضا با اعلام اين خبر افزود: در اين مسابقات 400 تيم در دو بخش دانشجويي و دانش آموزي شركت دارند.
در نخستين روز از پنجمين دوره مسابقات دانش آموزي، دانشجويي هوا و فضا 15 تيم اعلام آمادگي كردند كه تاكنون 9 تيم از دانشگاه هاي آزاد اسلامي سراوان، خميني شهر و اسلامشهر، دانشگاه غيرانتفاعي بعثت كرمان، صنعت هواپيمايي، آموزشكده فني سما اسلامشهر و دانشگاه صنعتي اميركبير در اين مسابقه شركت كرده اند.

 

مرگ يك نفر در اثر آتش سوزي تانكر خودرو حامل بنزين


رشت - خبرنگار كيهان:
بر اثر واژگوني و آتش گرفتن تانكر خودروي حامل بنزين در شهرستان رشت يك نفر كشته شد.
سرپرست پليس راه استان گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين حادثه درمنطقه ابراهيم سراي بخش كوچصفهان شهرستان رشت رخ داد كه بر اثر آن سرنشين خودروي حامل بنزين در آتش سوخت ولي راننده كه به موقع از خودرو خارج شده بود جان سالم به در برد.
سرهنگ مهيار رستگار علت اين حادثه را سرعت زياد و ناتواني راننده در كنترل خودرو اعلام كرد و افزود: آتش سوزي تانكر خودروي حامل بنزين با تلاش ماموران آتش نشاني آستانه اشرفيه، كوچصفهان، رشت، كياشهر و لشت نشاء پس از 2/5 ساعت مهار شد.

 

جمع آوري 1476 معتاد پرخطر در تهران


دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تهران از جمع آوري حدود 1476 نفر از معتادان پرخطر در مناطق فرحزاد، شوش و دروازه غار خبر داد.
احمد ربيع زاده درباره پاكسازي مناطق آلوده استان تهران از معتادان پرخطر اظهار داشت: بعد از پاكسازي دره فرحزاد از 202 معتاد پرخطر در سال گذشته در دو مرحله ديگر نيز در سالجاري نسبت به پاكسازي مناطق آلوده به معتادها اقدام شد.
وي ادامه داد: در 11 فروردين حدود 524 نفر از معتادان سطح شهر تهران جمع آوري شدند كه از اين تعداد 383 نفر در مركز شفق تحت درمان و نگهداري هستند.
ربيع زاده بيان داشت: روز گذشته نيز حدود 750 نفر از معتادهاي شهر تهران در دروازه غار، ميدان شوش و فرحزاد جمع آوري و حدود 620 نفر به مركز شفق براي غربالگري منتقل شدند.
وي يادآور شد: براساس ماده 16 مبارزه با مواد مخدر، معتادهايي كه پرخطر براي جامعه شناخته شوند براساس حكم قضايي از يك تا سه ماه نگهداري مي شوند.
ربيع زاده يادآور شد: از مردم انتظار داريم كه بعد از پاكسازي مناطق آلوده به معتادهاي پرخطر در اين محل ها حضور پيدا كنند تا جولان معتادها در محل هاي پاكسازي شده كمتر شود.

 

مادر سنگدل 2 دختر خود را به قتل رساند


رشت- خبرنگار كيهان
دو دختر 2 و نيم ساله و 5 ساله قرباني سنگدلي مادر خود شدند.
پدر اين دو دختر كه در پي تصادفي منجر به فوت متواري و پس از مدتي به اتهام سرقت در مازندران دستگير شده بود فرزندان خود را به همسر خوزستاني خود كه ساكن رشت بود سپرد و اين زن سنگدل اين دو طفل معصوم را به قتل رساند.
به گزارش خبرنگار ما، اين زن سنگدل در خانه پدر شوهرش ابتدا يكي از دختران را كه در حالت خواب بود با گذاشتن دستمال روي دهانش خفه كرد و سپس طفل دوم را كه بيدار بود خواباند و همين جنايت را بر روي او نيز انجام داد.برپايه همين گزارش اين زن 2 ساعت قبل از حضور مأموران از صحنه متواري شده بود و با زدن رگ دست خود قصد خودكشي داشت كه توسط مأموران دستگير شد.
گفتني است اين زن سنگدل علت اين جنايت را ناراحتي روحي رواني و مشكلات اعلام داشته و هم اينك نيز بخاطر خودزني تحت درمان است.

 

جزئيات تمديد موعد اعزام سربازان


تنها مشمولان غيرغايب داراي معاذير موجه مي توانند براي ارائه درخواست تمديد تاريخ اعزام به خدمت خود اقدام كنند.
سرهنگ رحمان عليدوست، معاون احضار و اعزام سازمان وظيفه عمومي ناجا در اين باره گفت: كليه مشمولان غيرغايب متقاضي تمديد موعد اعزام بايد براي ارائه درخواست خود به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مراجعه كنند.
وي خاطرنشان كرد: در اين رابطه حضور شخص مشمول در اين دفاتر الزامي است.
عليدوست با بيان اينكه ارائه اين درخواست تنها براي يك بار امكان پذير است، گفت: مشمولاني كه داراي معاذير موجه از قبيل بيماري، حادثه ديدگي و فوت بستگان درجه يك و... بوده و به همين سبب توان شركت در موعد تعيين شده براي اعزام به خدمت را ندارند؛ مي توانند با ارائه مدارك و مستندات مربوط به نوع معاذير، به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مراجعه و از تسهيلات درنظر گرفته شده بهره مند شوند.وي در تشريح شرايط تمديد موعد اعزام به خدمت، گفت: مشمولاني كه به علت بيماري و صدمات جسماني وارده ناشي از حوادث و سوانح، قادر به اعزام به خدمت در موعد مقرر نيستند و بيماري و مصدوميت آنان مورد تاييد پزشك معتمد سازمان وظيفه عمومي است و همچنين مشمولاني كه يكي از بستگان درجه يك نسبي و سببي آنها از قبيل همسر فرزند، پدر، مادر، برادر، خواهر و پدر و مادر همسر فوت كرده باشد از زمان فوت آنان، اعزام مشمول به تعويق مي افتد.معاون احضار و اعزام سازمان وظيفه عمومي ناجا بيان داشت: همچنين مشمولاني كه به علت بروز بلاياي طبيعي مانند سيل، زلزله يا وقوع حوادث مانند سقوط هواپيما، آتش سوزي و... خود يا يكي از اعضاي درجه يك خانواده آنان از قبيل پدر، مادر، همسر و فرزند به طور جدي آسيب ديده يا منزل مسكوني آنان بيش از 50درصد خسارت ديده باشد با ارائه مدارك و مستندات معتبر، موعد اعزام آنان نيز به تعويق مي افتد.عليدوست در خصوص ساير واجدان شرايط تمديد موعد اعزام به خدمت، گفت: پذيرفته شدگان قطعي دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي (داخل و خارج از كشور) كه زمان ثبت نام و ادامه تحصيل آنان بعد از موعد اعزام باشد، همچنين دارندگان برگ آماده به خدمت به تاريخ هاي مرداد، شهريور و دي ماه هر سال كه منتظر اعلام نتيجه آزمون مراكز سنجش آموزش عالي هستند، مي توانند از تسهيلات درنظر گرفته در خصوص تعويق موعد اعزام استفاده كنند.وي در ادامه افزود: ورزشكاران تيم هاي ملي با درخواست فدراسيون مربوط براي اعزام به مسابقات المپيك، جهاني و آسيايي و همچنين مشمولاني كه در حال گذراندن مراحل نهايي گزينش و استخدام در نيروهاي مسلح هستند، در صورت تاييد موضوع از سوي سازمان مربوطه نيز در شمول تمديد موعد اعزام قرار خواهند داشت.
معاون احضار و اعزام سازمان وظيفه عمومي ناجا در پايان گفت: موعد اعزام به خدمت مشمولان متاهلي كه داراي شرايط خاص از قبيل تولد فرزند، بيماري شديد همسر و فرزند و... هستند و همچنين مشمولاني كه قصد تشرف به حج تمتع را دارند نيز به تعويق خواهد افتاد.

 

حادثه براي اتوبوس دانش آموزان


اتوبوس حامل 40 نفر از دانش آموزان ديروز با تير چراغ برق در خيابان ولنجك برخورد كرد.
به گزارش سازمان آتش نشاني اتوبوسي كه سرويس مدرسه دانش آموزان بود ديروز هنگامي كه دانش آموزان را به تله كابين توچال مي برد در مسير جنوب به شمال دچار نقض فني شد.
اين ماشين به سمت عقب حركت كرده و با سه دستگاه خودروي سواري برخورد و منحرف مي شود.در اين حادثه خوشبختانه به دانش آموزان آسيبي وارد نشده است.

 

سازمان غذا و دارو تكذيب كرد
داروي وارداتي از چين و هند نداريم


رئيس سازمان غذا و دارو گفت: بجز مواد اوليه دارويي هيچ داروي ساخته شده اي از جمله پني سيلين از چين و هند وارد نشده است.
عباس حاجي آخوندي در گفت وگو با فارس، درباره شايعه واردات پني سيلين از چين توضيح داد: هيچ داروي ساخته شده اي از جمله پني سيلين از چين و هند وارد كشور نشده است و اگر كسي حتي يك مورد از چنين دارويي را بياورد ما پاسخگو خواهيم بود.
وي اضافه كرد: داروي پني سيلين به صورت عادي اگر فردي به آن حساسيت داشته باشد و بدون تست تزريق شود، شوك مي دهد و هرچقدر هم اين دارو خالص تر باشد شوك آن قوي تر است. در همه جاي دنيا حتي در آمريكا و اروپا نيز اين مسئله وجود دارد و هر ساله تعداد معدودي به علت شوك ناشي از تزريق اين دارو ممكن است حتي جان خود را از دست بدهند.حاجي آخوندي در اين باره كه آيا از چين و هند داروي ساخته شده هم وارد مي كنيم، توضيح داد: تا به حال از اين كشورها داروي ساخته شده وارد نكرده ايم اما در آينده ممكن است. اگر شركت هاي هندي و چيني به ما اعلام كنند و گواهي رسمي بياورند كه داروي ساخته شده آنها در اروپا و آمريكا نيز تاييد و مصرف شده است، واردات اين داروها به كشور منعي ندارد.
وي تاكيد كرد: با اين حال تاكنون هيچ دارويي از چين و هند وارد كشور نشده است اما اگر قرار باشد دارويي وارد شود، راهش همين است.

 

دختري بدون استخوان


«جانلي مارتينز» 4 ساله دختر بچه اي است كه زندگي را با مشكلي بزرگ آغاز كرده است. او از همان بچگي يك بيماري سخت داشت كه باعث شد خانواده اش نيز دچار مشكلاتي براي نگهداري او شوند.
والدين جانلي مي گويند در 4ماهگي متوجه شديم كه هر بار دست زدن ما به دخترمان باعث دردهاي شديدي در بدنش مي شود به همين علت به پزشك مراجعه كرديم آنها نيز با آزمايش هاي مختلف به بيماري نادر او پي بردند.
اين دختربچه كه اهل شهري به نام (Antioch) در آمريكا است از همان بچگي با بيماري (hypophosphatasia) به دنيا آمده است. اين بيماري باعث مي شود تا رشد استخوان ها از همان ابتداي كودكي مختل شود و سپس استخوان هاي ساخته شده نيز از بين برود.
مادر جانلي گفته است وقتي متوجه شديم نمي تواند اعضاي بدنش را تكان دهد، به پزشك مراجعه كرديم و در عكس هاي اشعه ايكس ديديم هيچ استخواني ندارد.
جانلي كه دچار مشكلات تنفسي هم شده بود، با استفاده از دستگاه هاي مختلف شروع به نفس كشيدن كرد و سپس دستگاه هايي براي حركت دادن استخوان هايش به بدنش متصل شد.
اين كودك با استفاده از دستگاه هاي مختلف اين روزها زندگي مي كند ولي پزشكان زنده ماندنش را يكي از بزرگترين رازهاي پزشكي و يك معجزه مي دانند.

 

ريزش ساختماني در داكا


رسانه هاي بنگلادش از ريزش ساختمان يك كارگاه و مركز خريد در پايتخت اين كشور و كشته شدن 70 تن در اين حادثه خبر دادند.
بنابر اعلام مقامات محلي بنگلادش ديروز ساختمان هشت طبقه اين كارگاه توليد پوشاك و مركز خريد، ريزش كرد و بيش از 200 مجروح برجاي گذاشت.نيروهاي آتش نشاني و امدادي در «داكا»، پس از اطلاع از وقوع حادثه به محل اعزام شدند و عمليات امدادرساني را براي بيرون كشيدن افراد زير آوار و نجات آنها آغاز كردند.
به گزارش ايسنا به نقل از بي بي سي، پليس داكا اعلام كرد: مالكان اين كارخانه با وجود آن كه از فرسوده بودن ساختمان و شكاف هاي موجود روي ديوارهاي آن آگاه بودند به كارگران تاكيد كردند كه به كار خود ادامه دهند.
در نوامبر سال گذشته ميلادي نيز در پي آتش سوزي در كارخانه اي در حومه «داكا»، 112 كارگر جان خود را از دست دادند.

 

صدها افغان آواره سيل


سيلاب ناشي از بارندگي هاي شديد در دو استان بلخ و مزارشريف افغانستان تعدادي را به كام مرگ كشيد و صدها تن را بي خانمان كرد.
«فرهاد منير» سخنگوي استاندار بلخ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران از تخريب هزاران هكتار زمين كشاورزي و صدها خانه در استان هاي بلخ و مزارشريف خبر داد و گفت: در گزارش هاي اوليه 13 تن كشته و چهار تن مفقود شده اند.
وي افزود: سيل فرودگاه مزارشريف را نيز دربر گرفته و به يك هفته زمان نياز است تا اين فرودگاه آماده فرود و پرواز هواپيماها شود. از اين رو پروازهاي فرودگاه مزارشريف تا يك هفته لغو شده است.
براساس اين گزارش تيم هاي امدادرسان به مناطق سيل زده اعزام شده اند تا به آسيب ديدگان سيل ناشي از بارندگي هاي شديد، ياري رسانند.سخنگوي استاندار بلخ گفت: مقاديري كمك هاي اوليه به سيل زدگان در حومه مزارشريف ارسال شده است و امدادرساني ادامه دارد.منير در عين حال از تعداد دقيق تلفات جاني و خسارات احتمالي اظهار بي اطلاعي كرد و گفت: تحقيقات در اين باره آغاز شده است.سخنگوي استانداري بلخ گفت: تيم هاي امدادي صبح ديروز مقاديري مواد غذايي در اختيار شماري از افرادي كه بر اثر اين سيل بي خانمان شده اند، قرار دادند.
وي گفت: صدها تن از كساني كه خانه هاي آنان بر اثر اين سيل تخريب شده است در دانشگاه ها، مدارس و مساجد اسكان داده شده اند.

 

وحشت در بازار آمريكا


پليس فدرال آمريكا سه شنبه شب پس از نفوذ هكرها به سايت خبرگزاري آسوشيتدپرس كه باعث كاهش ارزش سهام ها و وحشت در بازار آمريكا شد، دست به تحقيقات فوري و گسترده اي براي شناسايي عاملان اين حمله سايبري زد.
به گزارش پايگاه خبري «اسكاي نيوز»، هكرها پس از نفوذ به يكي از صفحات اين خبرگزاري در شبكه اجتماعي تويتر، خبري دروغين در مورد وقوع دو انفجار در كاخ سفيد و زخمي شدن باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا را منتشر كردند كه با انتشار اين خبر، ترس و وحشت آمريكا را فرا گرفت و بازار سهام آمريكا متحمل 130 ميليارد دلار زيان شد.
اسكاي نيوز افزود: خبرگزاري آسوشيتدپرس پس از اينكه اطمينان يافت هكرها وارد سايت آن شده اند، به طور موقتي صفحه خود را در سايت تويتر بست و پيامي با مضمون «اين حساب كاربري مسدود شده است»، منتشر كرد.
اين اتفاق نشان مي دهد سايت هاي شبكه هاي اجتماعي تا چه اندازه بر زندگي مردم آمريكا اثرگذارند و در عين حال تا چه اندازه مي توانند غيرقابل اعتماد باشند.
گفتني است، شماري از صفحات اين خبرگزاري ، هك شدن حساب آن در تويتر را تاييد كرده و از مخاطبان خود درخواست كردند اين اخبار دروغ را باور نكنند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10