(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنج شنبه 05 اردیبهشت 1392 - شماره 20473

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
قدر مشترك يك ضد گفتمان (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
همشيره ! (گفت و شنود)
واكنش رئيس قوه قضائيه به گزارش حقوق بشري آمريكا
اتهام ما مقابله با قاچاقچيان مواد مخدر است !
معاون اول دولت اصلاحات: در انتخابات سال 88 تقلبي صورت نگرفته بود
سلطانيه: ايران و آژانس 25 ارديبهشت مذاكره مي كنند
اقامه نماز جمعه اين هفته تهران به امامت حجت الاسلام صديقي
اينجا هلال احمر است يا مركز سمبل (خبر ويژه)
فقط قربان صدقه ها به ذهنم مانده بقيه حرف ها را نشنيدم! (خبر ويژه)
اوباما اردك لنگي است كه حسرت خاورميانه بر دلش مي ماند (خبر ويژه)
از آن روزها تا اين روزها! (خبر ويژه)
تاج زاده: مشايي بايد تاييد صلاحيت شود! (خبر ويژه)
   

قدر مشترك يك ضد گفتمان (يادداشت روز)


آرايش سياسي غبارآلود فعلي و دورنماي انتخاباتي كه 50 روز ديگر برگزار مي شود، موضوع اين نوشتار است. اكنون نوعي از ديالوگ در قواره بازار مسگران راه افتاده و طيفي از سياستگران چنان فضا را شلوغ كرده اند كه گمان مي برند با اين غلبه هياهو، دل از مردم هم برده اند. انتخابات البته همچنان كه مجال پرورش و ارتقاي «فرهنگ عمومي» است مي تواند بهانه اي براي آسيب به فرهنگ و شعور عمومي نيز باشد؛ به ويژه آن كه تمام دشمنان خارجي و داخلي ملت ايران از همين شعور عمومي ضربه خورده اند.
1- آيا از معركه گيري آلودگان به رذايل سياسي نبايد نگران بود؟ حتما. اين نگراني هميشگي اصحاب فضايل بوده كه سفلگان و بي مايگان معركه بگيرند. در عين حال خداوند به مومنان به شكل مشروط، اميد و اطمينان داده است. پروردگار متعال در آيات 100 و 105 سوره مائده مي فرمايد «قل لايستوي الخبيث و الطّيب و لو اعجبك كثره الخبيث... يا ايها الذين امنوا عليكم انفسكم لايضرّكم من ضلّ اذا اهتديتم... اي پيامبر بگو خبيث و طيب- پاك و ناپاك- برابر نيستند حتي اگر زيادي خبيث تو را شگفت زده كند، پس اي صاحبان خرد تقوا پيشه كنيد باشد كه رستگار شويد... اي كساني كه ايمان آورده ايد بر شما باد مراقبت خويش، كه از گمراهي گمراهان زياني به شما نمي رسد اگر هدايت يافته باشيد».
33 سال پيش در حالي كه بني صدر و دفتر او خيانت هاي خود را آغاز كرده بودند، ارتش آمريكا هواپيماها و هلي كوپتر ها و كماندوهاي خود را براي انجام يك كودتاي برق آسا در صحراي طبس پياده كرد. ظاهراً تمام محاسبات و هماهنگي ها انجام گرفته بود تا ضربه آخر را با يورش به نقاط مهم تهران وارد كنند. آن شب- پنجم ارديبهشت 1359- خيلي ها خواب بودند اما طوفان شن مأموريت الهي را به ظرافت تمام انجام داد و طومار نقشه پيچيده دشمن را درهم پيچيد. اين ثمره تقواي يك ملت الهي بود و به دفعات از همين درخت پاك، ميوه شيرين پيروزي حاصل شد در حالي كه دشمنان خارجي و داخلي نقشه چيده و نسخه شبيخون و خيانت پيچيده بودند.
بايد پاك و از سر تقوا به سراغ هر امر سياسي و از جمله انتخابات رفت، كه اگر چنين بود كثرت كج رفتاري ها و بي تقوايي هاي برخي بازيگران نمي تواند ما را مضطرب سازد. هنر اصلي دلسوزان كشور و انقلاب در همين انتخابات پيش رو ، برقرار داشتن شعله فروزان «تقواي جمعي و ملي» است؛ آنگاه شك نبايد كرد در وعده الهي كه «لايضركم من ضل اذا اهتديتم».
2- تا «سنخيت» نباشد محال است دو موجود مخالف با يكديگر اتحاد و ائتلاف و الفت پيدا كنند. سنخيت مسئله تضاد ها را حل و چرايي همسويي طيف هاي به ظاهر معارض قبلي را بازگو مي كند. قاعده همين است كه «كبوتر با كبوتر باز با باز- كند هم جنس با هم جنس پرواز» اما اگر در عالم سياست ديديد كلاغ و لك لك با هم جمع شده اند، هر چند در حيرت و شگفتي بمانيد، ترديد نكنيد كه ماجرايي در ميان است. به تعبير حكيم والامقام در دفتر دوم مثنوي معنوي؛
آن حكيمي گفت ديدم هم تكي
در عجب ماندم بجستم حالشان
چون شدم نزديك، من حيران و دنگ
در بيابان زاغ را با لك لكي
تا چه قدر مشترك يابم نشان
خود بديدم هر دوان بودند لنگ
مولوي در ادامه همين بيان حكيمانه به نجواي گل با جعل (سرگين غلطان) مي پردازد و مي فرمايد:
با زبان معنوي گل با جعل
گر گريزاني ز گلشن بي گمان
غيرت من بر سر تو «دور باش»
ور بياميزي تو با من اي دني اين همي گويد كه اي گنده بغل
هست آن نفرت كمال گلستان
مي زند كاي خس از اينجا دور باش
اين گمان آيد كه از كان مني...
اين، حكايت همه آنهاست كه با آرمان هاي پاك انقلاب از ابتدا نساختند يا در ميانه راه به سوي اردوگاه دشمنان انقلاب اسلامي غلتيدند و سرگين غلطاني كردند. «ولايحزنك الذين يسارعون في الكفر ... (اي پيامبر) آنها كه به سوي كفر شتاب مي گيرند، تو را محزون نسازد، آنان هرگز هيچ زياني به خدا نمي رسانند. خداوند اراده كرده كه بهره اي براي آنها در آخرت قرار ندهد». (آيه 617 سوره آل عمران)
3- گفتمان ها و خرده گفتمان هايي در آرايش سياسي موجود و انتخابات پيش رو ديده مي شود. از خرده گفتمان ها كه به تنوع در اين فضا دامن زده فعلا صرف نظر مي كنيم اما يكي از گفتمان هاي اصلي همان گفتمان اصيل «جمهوري اسلامي» در برابر همه گردن كلفت ها و گردن كلفتي هاست. جبهه اصلي مقابل اين گفتمان، جبهه استكبار است كه جمهوريت و اسلاميت را يكجا در ايران پيش از انقلاب به مسلخ برده بود. در كنار اين گردن كشان جهاني، برخي گردن كشي ها و گردن كلفتي ها نيز در فضاي سياسي تاريخ پس از انقلاب ديده شده كه كم يا زياد در خدمت صاف كردن جاده دشمن خارجي قرار گرفته يا دست كم اسباب غفلت از دشمن اصلي را فراهم كرده است. اين صاحبان نفوذ هر چند كه داراي سلايق سياسي متفاوت - و بعضا مخالف هم- بوده اند اما در قدر مشترك خودكامگي، گرو گرفتن مسئوليت و قدرت و انتخابات، و بازي خيانت با منافع ملي و مصالح عمومي سنخيت پيدا كرده اند.
چه كسي باور مي كرد برخي تندروهاي دو طيف چپ و راست با هم در سال هاي 57 و 67 به ائتلاف پنهان رسيده باشند در حالي كه ظاهرا طي 61-51 سال قبل از آن سايه هم را با تير مي زدند؟ جريان روزنامه سلام و نشريه بيان و دفترتحكيم وحدت و طيفي از سران مجمع روحانيون و سازمان مجاهدين انقلاب واقعا معارض دولت سازندگي (به ويژه دولت اول) و رئيس آن كه جامعه روحانيتي و اصطلاحا راستي محسوب مي شد، بودند و بعضا اختلافات را تا حد پدركشتگي رساندند. آنها دو سال بعد از دوم خرداد 67 نيز تسويه حساب و عقده گشايي سختي با آقاي هاشمي رفسنجاني كردند و همين امروز برخي از اعضاي اين طيف كه صريح تر حرف مي زنند يا در خارج از كشور حضور دارند، همچنان با تندي و تلخي از هاشمي ياد مي كنند. اما اين همه مانع از آن نشد كه دوطيف با هم در سال 67 ائتلاف نكنند. آقاي حسين مرعشي سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي 61 سال پس از ماجرا، تازه در بهمن سال گذشته از اين اتفاق رازگشايي كرد و در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت كه «ما از آقاي هاشمي استفسار كرديم كه تكليف چيست و او 6 ماه قبل از انتخابات خرداد 67 به ما گفت برويد سراغ حمايت از خاتمي». آن زمان در واقع مرزبندي ناقص چپ-راست از حيز انتفاع ساقط شده بود اما هنوز افكارعمومي فكر مي كرد جريان متبوع آقاي خاتمي، منتقد دولت سازندگي و جريان متبوع آقاي ناطق نوري ادامه سياست هاي دولت است. جامعه تشنه عدالت و پاكدستي دولتمردان با همين تلقي به خاتمي رأي داد كه در پوسترهاي تبليغاتي او نوشته شده بود «سلام بر 3 سيد فاطمي-خميني و خامنه اي، خاتمي»!
61 سال بعد از شعبده بازي خرداد 67، به نظر مي رسد تردستي مشابهي البته با برخي تغييرات و به روزآوري شگردها در حال نمايش در منظر افكارعمومي است. تا نشان سمّ اسبت گم كنند- تركمانا نعل را وارونه زن!
4- سنخيت «گردن كشي در برابر قانون و قدرت اندوزي نامشروع و مستي نعمت و تشكيل باند براي تداول و تداوم منصب» در دو طيف فتنه گر و حلقه انحراف، تحليل گران را به اين باور نزديك مي كند كه اين گروه ها در حال زد و بند و ائتلاف پنهان با يكديگر هستند. نگوييم كه سه نفر رئيس اين طيف ها و حلقه ها در گذشته با هم چه قدر گلاويز شدند و از جمله دو نفر اصلي طرفين، از شدت كينه چگونه هيزم كش آتش افروزي دشمن در فتنه و التهاب سال 88 شدند. آن دشمني ها مي تواند سر جاي خود باشد اما يك كينه بزرگ تر با اركان قانون اساسي كه مزاحم خودكامگي همين سياست بازان شده، فعلا آنها را همسو و هم جنس و هم داستان كند. ضمن اينكه نفرات بعدي دو طرف نه تنها با يكديگر كينه ندارند بلكه بعضا پالوده نيز مي خورند و در نشريات يكديگر ضمن مصاحبه، هم پوشاني مي كنند و براي يكديگر آتش تهيه و تأمين عمليات مي ريزند. فعلا روزنامه ها و سايت هاي دو طرف مشغول ريختن آتش تهيه با مضامين «انتخابات آزاد»، «نمي گذارند و نگذاشتند كار كنيم»، «مي خواهند تقلب كنند»، «نمي گذارند چالش با آمريكا را حل كنيم وگرنه مشكلات كشور به راحتي حل مي شد» و... هستند. اما اين همه داستان نيست. شما از خود بپرسيد طي 4-3 سال گذشته مثلا از ليدر حلقه انحرافي يا فرد اصلي حامي وي چندبار موضع گيري عليه فتنه گران و سران آنها شنيده ايد؟ ليدر حلقه كه دراين باره جزو ساكتين كامل است هر چند كه مثلا احساس مسئوليت كرد از دوستي با مردم اسرائيل يا پايان دوره اسلامگرايي سخن بگويد. متقابلا بارها در رسانه هاي فتنه گران و ضدانقلاب ديده شد كه درباره برخي كجروي ها و قانون شكني هاي حامي اصلي حلقه انحراف، هورا و مرحبا گفتند، هر چند كه سرزنش مواضع انقلابي گذشته او همچنان سر جاي خود باقي است.
5- اين نوشته در مقدمات خود مي ماند و موضوع آن بايد در فرصت ديگري بسط داده شود. به اجمال بايد گفت هر چند مهره چينان دو طيف فتنه گر و منحرف با چراغ خاموش و موتور روشن حركت مي كنند اما نهايتا تا يكي دو هفته آينده مجبورند از تاريكي بيرون بيايند و آنگاه معلوم شود كه اين صحنه نيز صحنه ائتلاف همه گروه هاي نفاق در جنگ احزاب است. لابد بي هياهو و شلوغي و مزاحمت و هزينه نخواهند بود. اين هم بخشي از پروژه ديرپاي جنگ نيابتي دشمن است كه ايران جديد و مقتدر، درگير فرسايش باشد. پس نيروي رسانه اي و تبليغاتي دشمن نيز پشت سر آنان قرار مي گيرد. غوغا و جنجال خاصيت اين جبهه ائتلافي پر از دروغ و نفاق است اما بايد به بركت تقواي جمعي در برابر گردن كشان قد علم كرد. اينجا آخر خط قانون شكني و رسم بد گروكشي است. ما سخت تر از اين موج ها را در سال هاي 87، 28 (انتخابات مجلس هفتم) و 88 از سر گذرانديم. اكنون جبهه اصلي مقابل مردم، همين جريان سركشي در برابر قانون است. بايد موج «نه» به آنان را به عنوان گفتمان اصلي جمهوري اسلامي احيا نمود و گردنشان را به بركت مردم نجيب و صبور و بصيري كه حماسه نهم دي 88 را رقم زدند، نرم كرد. اين شرط انتخاب رئيس جمهور با تراز «حسن سابقه و امانت و تقواست».
محمد ايماني

 

كيهان و خوانندگان


سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ خطاب به رياست محترم جمهوري عرض مي كنم اگر قرار باشد مردم پدر كسي را در بياورند به قطع يقين اين كار را خواهند كرد. نمونه آن حضور با شكوه و با بصيرت و قدرتمندانه آنان در روز 9 دي سال 88 در مقابله با فتنه گران بود. ديديم و ديدند كه همين مردم در منطقه هفتكل نيز اجازه ندادند منحرفين و افراد فاقد صلاحيت پشت بلندگو قرار بگيرند. البته قبل از آن تير حلقه انحرافي در استاديوم آزادي توسط همين مردم به سنگ خورد. منحرفين بدانند با شبهه آفريني در ايام نزديك به انتخابات راه به جايي نخواهند برد.
محمودي
¤ هرجا تروريست هست سران آمريكا پشت سر آن هستند چه از لحاظ مالي و سلاح جنگي و فاجعه بوستون يكي از آنهاست براي اينكه ردپاي اين جنايتكاران كمي كمرنگ تر جلوه كند.
رضا سرابي
¤ واقعا امر بر برخي اصلاح طلبان كانديداي رياست جمهوري مشتبه شده است. اينها اگر براي شوراي شهر و روستا هم ثبت نام كنند راي نمي آورند.
رضا خراساني اصل
¤ انتظار مي رود كه رئيس جمهور محترم اين شيريني و حلاوت خدمت 8 سال را با برخي ندانم كاري ها و غفلت ها به كام ملت تلخ ننمايند و از ايشان مي خواهيم كه اگر صلاح و رستگاري را مي طلبند از وسوسه هاي خناثان به درگاه حضرت احديت پناه ببرند.
عليمرداني
¤ آقاي اوباما مبارزه با تروريسم ارزاني خودتان اگر راست مي گويي آنها را در آستين خود پرورش ندهيد. به اين ترتيب آنها زود ريشه كن مي شوند.
علي اكبري
¤ يادداشت اخير مديرمسئول محترم روزنامه كيهان تحت عنوان «پايان بزرگراه با احتياط برانيد »جان كلام ما مردم بود. بابت اين يادداشت تقدير و تشكر مي كنم.
5306---0913
¤ اصلاح طلبان در يك تناقض آشكار گرفتار شده اند. از طرفي براي شركت در انتخابات دندان تيز كرده اند از طرف ديگر حاضر نيستند از فتنه سال 88 كه بوجود آوردند و به كشور و نظام خسارت وارد كردند توبه كنند و تبري بجويند. البته اين وضعيت وصف حال همه كساني است كه با مردم و انقلاب روراست نيستند و هميشه نفاق گونه رفتار مي كنند.
6406---0912
¤ كاش آقاي رئيس جمهور به جاي هزينه كردن و وقت گذاشتن براي برگزاري مراسم تقدير از خادمان نوروزي فقط يك هفته وقت خود و دولت را صرف مقابله جدي با گراني هاي افسار گسيخته مي كرد. اين گراني ها و بي توجهي آقاي رئيس جمهور به اين مشكلات تمام خدمات گذشته ايشان را تحت الشعاع قرار داده است.
8023---0913
¤ ريشه تروريست ها در جهان خشكانده نخواهد شد مگر اينكه رژيم آمريكا دگرگون شود.
8575---0937
¤ با توجه به سوژه هاي مختلف و خوبي كه در كشورهاي اسلامي بويژه ايران، مصر، سوريه و... براي فيلم سازي به منظور تبليغ دين اسلام و انقلاب و بيداري اسلامي بوجود آمده چرا هنرمندان متعهد كشورمان ورود پيدا نكرده يا نمي كنند؟
6749---0912
¤ مدت 10 سال است كه براي حج تمتع يك ميليون تومان پول به حساب دولت پرداخت كرده ايم الان اعلام مي كنند 12 ميليون تومان ديگر بايد به حساب مربوطه پول بريزيم. از كجا بياوريم. چرا برخي مسئولين از درد دل مردم خبر ندارند و هر طور كه مي خواهند عمل مي كنند.
آقايي
¤ با توجه به نزديك بودن فرودگاه امام خميني(ره) به قم و تهران تصميم درستي نيست كه بخواهند براي شهرستان قم فرودگاه جداگانه اي احداث و راه اندازي نمايند. چرا همين بودجه را هزينه راه اندازي فازهاي ديگر اين فرودگاه بزرگ نمي كنند.
3095---0936
¤ از دست اندركاران روزنامه كيهان كه براي حفظ نظام اسلامي و ارزشهاي انقلاب تلاش مي كنند نهايت سپاس را دارم.
5923---0912
¤ انتقاد اگر همراه با حق گويي و هدايت بخش باشد و توهين و خصومت در آن نباشد بايد از سوي هر شخص حقيقي و حقوقي پذيرفته و استقبال شود و اين عمل با دستورات دين اسلام موافق است و مغايرتي ندارد لذا نبايد از آن خرده گيري شود.
يك شهروند تهراني
¤ به كار بستن تمام توان و نيرو و از خودگذشتگي براي تحقق سال حماسه سياسي و اقتصادي تنها با هدف حفظ دينداري ميسر است كه پاسداري از نظام اسلامي و مراحل بعدي آن در دست اين اهداف متعالي قرار دارد.
سليمان بلغار
¤ كشورهاي افغانستان، پاكستان، سوريه مظلوم، عراق و مصر دستخوش سياست هاي تروريست مدارانه آمريكا قرار گرفته اند تا از اين طريق آنها را وادار به تسليم كنند.
علي اصغر مرادي
¤ تروريست هايي كه تحت هر عناويني در سراسر جهان اين همه جنايتها را به وجود مي آورند و دولت اسرائيل كه يكي از نمونه هاي بارز آنهاست مولود نامشروع آمريكا هستند.
سرابي
¤ سال گذشته نامه تسويه حساب واحدهاي واگذار شده مسكن مهر در استان البرز كرج با برآورد هزينه هاي ساخت هر واحد به اعضاي مسكن مهر داده شد اما بعد از گذشت يك سال نامه اي جديد براي اعضا بصورت ضرب الاجل 15 روزه مبني بر پرداخت 8 الي 10 ميليون تومان اضافه داده شد و در آن قيد شده كه اگر اين مبلغ را ندهيد قرارداد بصورت يكطرفه فسخ و واحدها به ديگران واگذار خواهد شد. خواهشمنديم مسئولين محترم زحمتكش بر كار پيمانكاران نظارت بيشتري داشته باشند تا چنين مشكلاتي براي مردم مستضعف پيش نيايد.
حميدرضا قاسمي و جمعي از اعضاي مسكن مهر كرج
¤ يكي از مسئولين فرهنگي اظهار نموده عرضه كتاب هاي غيراخلاقي، ضد دين و تفرقه افكن در نمايشگاه تهران ممنوع است!! در آستانه 35 سالگي انقلاب واقعاً خبر مسرت بخشي است تازه آن هم در محدوده نمايشگاه كتاب تهران يعني بيرون از نمايشگاه تهران ممنوع نيست؟ اساساً عرضه و چاپ اين كتاب ها در صورت موجود بودن محل اشكال است.
2470---0919
¤ برخي از بنگاه هاي املاك باني اصلي افزايش قيمت مسكن هستند متأسفانه در شهرهايي مثل اهواز قيمت هاي مسكن نسبت به فروردين سال 91 سه برابر شده است از دولت و مراجع ذيربط انتظار برخورد جدي داريم.
4929---0916
¤ شهركرد پزشك خانم براي سونوگرافي ندارد حتي در بيمارستان زنان «هاجر». از وزير محترم بهداشت و ديگر دست اندركاران درخواست رفع مشكل ياد شده را دارم.
8260---0913
¤ با گذشت 4 سال و بعد از وعده هاي زيادي كه داده شده هنوز پاداش پايان خدمت برخي از شهداي متأهل را به خانواده آنها پرداخت نكرده اند. آيا بهتر نيست كه دولت به جاي برگزاري و برپايي مراسم هاي پرهزينه تبليغاتي حقوق خانواده شهدا را بپردازد.
4526---0914
¤ چرا در استان قزوين براي جانبازان حالت اشتغال آموزش و پرورش طبقه شغلي تشويقي اعمال نمي گردد. برخي خبرها آن را به وزير آموزش و پرورش نسبت مي دهند. از وزير محترم درخواست مي شود علت را تشريح نمايند.
محرمي غنچه

 

همشيره ! (گفت و شنود)


گفت: مصطفي تاجزاده از درون زندان نامه اي فرستاده و ضمن حمايت از مشايي نوشته است «شوراي نگهبان بايد صلاحيت مشايي را تاييد كند»!
گفتم: از اول هم معلوم بود كه دست اصحاب فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 با حلقه انحرافي در يك كاسه است.
گفت: اگر اين سند و ده ها سند ديگر كه پيوند آنها را نشان مي دهد هم لو نمي رفت، مواضع و عملكرد آنها ترديدي باقي نمي گذاشت يك جريان بيشتر نيستند.
گفتم: يارو از اين كه فلان رفيقش شيره اي شده بود ناراحت شده و رفت كه به برادر او خبر بدهد تا چاره اي بينديشد. اما، وقتي كه وارد خانه برادر طرف شده و مشاهده كرد هر دو برادر كنار هم نشسته و مشغول شيره كشي هستند با تعجب گفت؛
«برخلاف طبيعت و سيره
دو برادر شدند همشيره»!

 

واكنش رئيس قوه قضائيه به گزارش حقوق بشري آمريكا
اتهام ما مقابله با قاچاقچيان مواد مخدر است !


رئيس قوه قضائيه طي سخناني ادعاهاي وزارت خارجه آمريكا درباره وضعيت حقوق بشر كشورمان را مردود دانست.
آيت الله آملي لاريجاني روز چهارشنبه در جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به انتشار گزارش جديد وزارت خارجه آمريكا درباره وضعيت حقوق بشر ايران، مستند بودن اين گزارش به ادعاهاي گروه هاي مخالف و معاند جمهوري اسلامي ايران را دليل واضحي بر ضعف آن توصيف كرد و گفت: رجوع به وضعيت اسفبار زندان هاي گوانتانامو و ابوغريب و گزارش ها و تصاوير منتشر شده از اين دو زندان، به تنهايي براي زير سؤال رفتن صحت و سقم دلسوزي آمريكا در باب حقوق بشر كافي است.
رئيس قوه قضائيه تأكيد كرد: در حالي كه آمريكايي ها خودشان رسماً اعلام كرده اند كه خطوط ارتباطي شهروندانشان را كنترل مي كنند چگونه مدعي رعايت حقوق بشر در ساير كشورها هستند؟
آملي لاريجاني كارنامه حقوق بشري آمريكا را سياه دانست و گفت: متأسفانه آمريكا با آن كارنامه سياه درباره حقوق بشر، مطالب خلاف واقع و انواع تهمت ها و افتراها را به دليل داشتن اختاپوس رسانه اي عليه دولت ها و ملت هاي آزاده و مستقل منتشر مي كند.
وي برخي ادعاها درباره اعمال مجازات هاي سنگين عليه افراد بدون انجام روند عادلانه و قانوني محاكمات، بازداشت بدون اتهام فعالان حقوق بشر و ضرب و شتم بازداشت شده ها، اعدام افراد به جرم اهانت به مقامات عالي نظام و اقدام عليه امنيت ملي و نيز محاربه در معناي لفظي آن يعني دشمني با خدا را كذب محض خواند و گفت: عمده اعدام ها در ايران مربوط به قاچاقچيان كلان مواد مخدر است. چرا كه ايران به لحاظ اخلاقي و انساني خود را موظف به برخورد با سوداگران مرگ مي داند؛ در حالي كه عمده اين قاچاق ها براي كشورهاي اروپايي و آمريكا است.
رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: آمريكا به بهانه مبارزه با تروريسم به افغانستان حمله كرد و عده زيادي از مردم بي گناه را كشت و حالا با كشوري روبه رو هستيم كه توليد مواد مخدر در آن افزايش چشمگيري يافته است و جمهوري اسلامي ايران كه به مقابله با قاچاقچيان مواد مخدر مي پردازد، متهم به فعاليت هاي ضد حقوق بشري مي شود.
آيت الله آملي لاريجاني با تأكيد بر اين كه در ايران مطلقاً اعدام سياسي نداريم و اعدام ها مربوط به كساني است كه به صورت مسلحانه اقدام به مقابله با نظام كرده اند و اين كار سياسي نيست، با طرح اين پرسش از سردمداران آمريكا كه آيا شما خودتان قبول مي كنيد كه افرادي به صورت مسلحانه به خرابكاري و اعمال ضد امنيت ملي كشورتان اقدام كنند، گفت: علاوه بر اين مطابق قانون جمهوري اسلامي ايران، مجازات مطلق اقدام عليه امنيت ملي كشور اعدام نيست و اگر مدعي هستيد ما افرادي را صرفاً به اين دليل اعدام كرده ايم، اسامي آنان را اعلام كنيد.
رئيس دستگاه قضا با استناد به متن انگليسي گزارش وزارت خارجه آمريكا، ترجمه و برداشت غربي ها از اصطلاح محاربه را غلط دانست و افزود: محاربه در معناي لفظي آن دشمني با خداست اما آنچه در قانون مطرح است اقدام مسلحانه عليه مردم و شهروندان است.
آيت الله آملي لاريجاني با ابراز تأسف نسبت به استفاده ابزاري آمريكا از مقوله حقوق بشر، به زير سؤال بردن برگزاري انتخابات آينده ايران از سوي آمريكا نيز اشاره و تصريح كرد: در گزارش وزارت خارجه آمريكا اعلام شده كه ايران مانع برگزاري انتخابات است و نمي گذارد دولت ها به صورت دموكراتيك در اين كشور عوض شوند؛ اين ادعا در حالي مطرح مي شود كه به صورت ميانگين هر ساله در ايران انتخابات برگزار شده است و در طول سال هاي گذشته برخلاف ادعاي غربي ها تمام گروه ها و جناح هاي سياسي توانسته اند دولت را به دست بگيرند و حتي با وجود برخي عملكردهاي بعضاً خلاف مصالح نظام، باز هم مردم و نظام دولت ها را با سعه صدر تحمل كرده و آنها هم وظيفه خودشان را انجام داده اند و سكان اجرايي كشور را به دولت هاي بعدي داده اند، همه اينها در حالي است كه در برخي كشورهاي مورد حمايت غرب تاكنون حتي يك انتخابات هم برگزار نشده اما با اين وجود همچنان تحت حمايت آمريكا هستند.
آيت الله آملي لاريجاني با تأكيد بر اين كه «انتخابات در نظام جمهوري اسلامي همواره آزاد بوده است» گفت: بحمدالله اين بار نيز مردم و گروه ها با شور و نشاط در انتخابات حاضر مي شوند و با بصيرت كامل حماسه سياسي ديگري مي آفرينند.
رئيس قوه قضائيه «تمكين عملي در برابر قانون» را اصلي ترين شرط براي تمام كانديداهاي رياست جمهوري و هواداران آنها برشمرد وگفت: تلاش براي تحميل كردن كانديداهاي مدنظر گروه ها، برخلاف قانون و نوعي زياده خواهي است و قطعاً شوراي نگهبان در مقابل تمام اين زياده خواهي ها خواهد ايستاد.
به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي بحث و بررسي پيش نويس آيين نامه نحوه بازرسي، نظارت و ارزشيابي رفتار و عملكرد قضات ادامه يافت.

 

معاون اول دولت اصلاحات: در انتخابات سال 88 تقلبي صورت نگرفته بود


معاون اول دولت اصلاحات در اعترافي ديرهنگام گفت: در انتخابات سال 88 تقلب نشده بود.
در حالي كه تكاپوي سياسي براي انتخابات دوره يازدهم رياست جمهوري، شتاب گرفته، همچنان انتخابات پيشين و فتنه پس از آن يكي از موضوعاتي است كه افراد و جريانات مختلف نسبت به آن اظهارنظر مي كنند. فتنه اي كه با ادعاي «تقلب» از سوي مدعيان اصلاحات آغاز شد.
محمدرضا عارف، كانديداي احتمالي انتخابات پيش رو كه در دانشگاه فردوسي مشهد و در جمع دانشجويان سخن مي گفت، در اعترافي ديرهنگام گفت: در انتخابات 88 تقلبي صورت نگرفت بلكه تخلف شد، اما متاسفانه بعضي افراد در آن سال با سوژه قرار دادن انتخابات خواستند طوري تسويه حساب شخصي كنند!
به گزارش مهر، معاون اول دولت اصلاحات افزود: حماسه سياسي در سال 92 با انتخابات خرداد محقق مي شود.
وي با بيان اينكه موضع بنده درخصوص ولايت فقيه قانوني است افزود: ولايت فقيه فصل الخطاب است زيرا بنده پايبند به ولايت فقيه هستم و اين موضوع در راس عملكردهاي من قرار دارد.
كانديداي رياست جمهوري درخصوص معرفي اعضاي كابينه افزود: معرفي اعضاي كابينه در حال حاضر درست نيست زيرا اين موضوع عملي نيست.
همچنين حجت الاسلام ذاكري عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي در گفت وگو با خبرگزاري تسنيم، درباره سخنان اخير محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات مبني بر اينكه در انتخابات سال 88 تقلبي صورت نگرفت، گفت: بله، همين طور است. در آن انتخابات تقلب ثابت نشد، وقتي انتخابات درست است چرا بايد ادعاي تقلب كرد؟ يك عده ادعا كردند كه در آن دوره در انتخابات تقلب صورت گرفت، اما هيچ جا ثابت نشد.
وي افزود: هيچ كس نمي تواند مدعي تقلب در انتخابات سال 88 شود، چون تقلبي ثابت نشد.
عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي تاكيد كرد: دليلي ندارد وقتي موضوعي همچون تقلب به اثبات نرسيده، مدام از تقلب صحبت كنيم.
ذاكري در ادامه به سلامت انتخابات اشاره كرد و گفت: ما انتخابات يازدهم رياست جمهوري را پيش رو داريم و مي توان به صراحت گفت كه اين انتخابات از سالم ترين انتخابات خواهد بود.
وي با بيان اينكه شوراي نگهبان بر انتخابات رياست جمهوري نظارت دارد، تصريح كرد: در انتخابات هم مجري و هم ناظر فعاليت مي كنند و نبايد اين دو را جدا از هم دانست. معتقدم در اين دوره از انتخابات مجري و ناظر يكي و در برابر هم هستند و به همين دليل در سلامت انتخابات پيش رو نبايد شك كرد.

 

سلطانيه: ايران و آژانس 25 ارديبهشت مذاكره مي كنند


نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: مذاكرات بعدي ايران و آژانس 25 ارديبهشت در وين پايتخت اتريش برگزار مي شود.
علي اصغر سلطانيه از توافق ايران و آژانس بر سر دور بعدي مذاكرات دوجانبه خبر داد و گفت: روز سه شنبه (3 ارديبهشت) پس از چند دور رايزني ميان مقامات ايران و آژانس توافق شد تا مذاكرات بعدي دو طرف 25 ارديبهشت(15مي) در محل نمايندگي جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل و ديگر سازمان هاي بين المللي از جمله آژانس در وين برگزار شود.
به گزارش ايسنا، وي با اشاره به آمادگي ايران براي گفت وگو با آژانس اظهار كرد كه اين توافق عزم سياسي و حسن نيت ايران را براي همكاري با آژانس در راستاي رفع ابهام ها و اثبات بي اساس بودن ادعاهاي برخي كشورها و صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران نشان مي دهد.
براساس اين گزارش، دور قبلي مذاكرات ايران و آژانس بهمن ماه 1391 در تهران برگزار شد.
همچنين رياست هيئت ايران در مذاكره با آژانس را علي اصغر سلطانيه برعهده دارد و از سوي آژانس نيز هرمان ناكارتس، معاون مديركل در امور پادمان ها، رياست هيئت را عهده دار است.
گفتني است خبرگزاري رويترز نيز به نقل از گيل تودور، زمان مذاكرات را 25 ارديبهشت و مكان آن را وين اعلام كرد.

 

اقامه نماز جمعه اين هفته تهران به امامت حجت الاسلام صديقي


مراسم نماز جمعه اين هفته تهران به امامت حجت الاسلام صديقي در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي ستاد نماز جمعه تهران مراسم اين هفته از ساعت 55/11 آغاز و با سخنراني وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي ادامه مي يابد. در پايان نماز جمعه به امامت حجت الاسلام صديقي اقامه خواهد شد.

 

اينجا هلال احمر است يا مركز سمبل (خبر ويژه)


ارگان جمعيت هلال احمر در مطلبي كاملا تخصصي مدعي شد 5 برابر كردن يارانه ها كه مستلزم آزادسازي قيمت ها، توقف، پرداخت حداقل 09 ميليارد دلار يارانه حامل هاي انرژي است، فقط 12 درصد تورم به دنبال دارد!
امتياز روزنامه شهروند از سوي سازمان شهرداري هاي سراسر كشور اخذ شد اما بعدا در اقدامي قابل تامل به جمعيت هلال احمر منتقل شد و هم اكنون در حالي كه با هزينه هنگفت اين سازمان تخصصي امدادي منتشر مي شود، برخلاف مجوز خود تبديل به روزنامه اي انتخاباتي و سياسي در خدمت حلقه انحرافي - در كنار روزنامه خورشيد وابسته به تامين اجتماعي و ايران- شده است.
اين روزنامه از قول مديرمسئول خود (عبدالرضا -د رئيس سابق صندوق بازنشستگي صنايع مس ايران) تحت عنوان «چرا با يارانه 025 هزار توماني مخالفند؟» نوشت: استدلالات منتقدان پرداخت يارانه 025 هزار توماني پايه اقتصادي ندارد و هدف اصلي آنان از طرح اين قبيل انتقادات خارج نشدن منابع كشور از دست عده اي محدودي سرمايه دار است.
وي افزود: دولت سالانه معادل 012 ميليارد دلار انرژي شامل نفت، گاز و بنزين را براي مصارف داخلي صرف مي كند و تنها 01 درصد از اين 012 ميليارد دلار را باز پس مي گيرد بنابراين حتي اگر 09 ميليارد دلار از محل آزادسازي حامل هاي انرژي به عنوان مبالغي كه در اختيار كارفرمايان و صاحبان ثروت است را اخذ كند امكان پرداخت يارانه 025 هزار توماني وجود دارد.
مدير سابق در خصوص تاثير افزايش قيمت بنزين بر تورم نيز اظهار داشت: تورم از خلق منابع جديد و سرگرداني نقدينگي ايجاد مي شود و افزايش قيمت بنزين به دليل خلق نشدن منابع جديد اثري مقطعي و حدود 21 ماهه بر تورم دارد به عنوان مثال اگر قيمت بنزين از 070 تومان به 0280 تومان افزايش يابد تورم در مقطعي يك ساله حدود 21 تا 51 درصد است و اثر آن در 21 ماه تخليه مي شود.
وي توضيح نمي دهد كه اولا آيا سرازير كردن 09 ميليارد دلار مدعايي در بازار مصرف اسمش نقدينگي سرگردان هست و باعث تورم -به تصريح وي- مي شود يا نه؟ ثانياً با كدام منطق اقتصادي 4-5 برابر شدن قيمت هاي حامل هاي انرژي فقط 21 درصد تورم با خود مي آورد؛ ثالثا در حالي كه دولت امكان تامين منابع يارانه 54 هزار توماني را ندارد و با كسري بودجه مواجه است چگونه مي تواند 5 برابر همان رقم را تامين كند؟ رابعاً چرا به جاي مهار تورم و ثبات بخشيدن به اقتصاد كشور بايد در آستانه انتخابات به كارهاي تبليغاتي با آثار تورمي پرداخت و مثلا از حمايت از بخش توليد و ايجاد اشتغال پايدار كه جزو الزامات طرح هدفمندي يارانه ها بوده سخن نگفت؟ خامساً اين موضوع چه ربطي به جمعيت هلال احمر دارد و اين جمعيت چه نسبتي با انتخابات و حلقه انحرافي پيدا مي كند كه هر جا صحبت پول پخش كردن و كاسبي و كارهاي غيرقانوني و سياست بازي مطرح مي شود، اين جمعيت نيز به آن آلوده مي شود؟ و بالاخره اينكه آقاي مديرمسئول از اين همه پشتك وارو زدن چه سهمي مي برد؟

 

فقط قربان صدقه ها به ذهنم مانده بقيه حرف ها را نشنيدم! (خبر ويژه)


مديحه نويسي و ستايشگري بي وقفه نسبت به هاشمي رفسنجاني در وب سايت رسمي وي با غلظت تمام ادامه دارد.
همكار اين سايت با اشاره به يكي از ملاقات هاي هفته گذشته هاشمي مي نويسد: از خود مي پرسم اين پير سياست و اين روحاني متفاوت [!] با خود چه گنجي دارد كه تمام نمي شود؟... عجب اشتياقي براي ديدار دارند. بخشي از اين احساسات فشرده شده ناشي از بغض نانوشته اي در رسانه ملي است كه تنگ نظرانه چنان راه بر نمايش تصوير آيت الله تنگ كرده، كه دلتنگي هاي مردم را به اوج رسانده. آيت الله كه وارد مي شوند، جلسه براي چند لحظه اي از كنترل خارج مي شود. نه شعاري در كار است و نه برنامه اي. اما احساسات در اوج است.[!] هركس به نوعي. يكي با ماشاءالله و يكي با صلوات. خودجوش آمدن اين ناهماهنگي ها را هم دارد.
وي ادامه مي دهد: ميكروفون معروف باز مي شود و ميهمانان رشته كلام به دست مي گيرند. با خود مي گويم عجب صبري دارد اين ميكروفون. در اين سالها اين همه گلايه منعكس كرده و هنوز كار مي كند. سنگ صبوري آقاي هاشمي به ميكروفون هاي مجمع هم سرايت كرده! يكي از ميهمانان هم از شيريني ديدار آقاي هاشمي مي گويد و هم از تلخي غيبتشان در صحنه. اين را كه مي شنوم ياد حرف هاي يكي از نمايندگان مجلس سوم مي افتم كه وقتي آقاي هاشمي رئيس جمهور شد، آمد و با گريه تلخي گفت «چكار كنيم با مجلسي كه هاشمي ندارد.»
در ادامه اين مطلب آمده است: يكي ديگر از ميهمانان مي گويد آقاي هاشمي! هرچه هست از ماست كه بر ماست. توصيه هاي شما را نشنيديم و به دام افراط ها و تفريط ها افتاديم كه نتيجه اش شد وضع امروز. مگر شما چه كرده بوديد كه اين قدر بر شما جفا كردند.
در بخش ديگري از اين نوشته به نقل از يكي از ملاقات كنندگان آمده است: آقاي هاشمي از مشكلات نمي گويم كه شما خودتان بهتر از همه ما مي دانيد. مي گويد شما نادر هستيد از سه جهت «مديريت، نبوغ و بهره هوشي». يك جمله مي گويد و مي رود. «آقاي هاشمي! مردم به كمتر از شما رضايت نمي دهند.»
نويسنده متن اضافه مي كند: آقاي هاشمي كه شروع به سخن مي كنند اول نكته اي كه مي گويند حرف آخر است. «من از روز اول حضورم در انقلاب تا امروز، هيچ وقت كاري را براي خودم نخواسته ام. درباره اين انتخابات هم تسليم تقدير الهي ام. خودم را هم براي هر حالتي آماده كرده ام. من وقف انقلاب و نظام و مردمم.» همين جملات آيت الله پاسخ احساسات ميهمانانش را داد. صداي احسنت و الله اكبر مجلس را پر كرد. يكي از ميهمانان، چنان به وجد آمده بود كه آرام كردنش كار ساده اي نبود... راستش را بگويم، بقيه سخنان آقاي هاشمي را ديگر درست نشنيدم. مگر بروم بعدا از روي نوار پياده كنم. اگر ضرورتش باشد.
گزارشگر اين ملاقات با بيان اينكه هاشمي در حماسه دوم خرداد سهيم است و حماسه اي نمي شناسم كه هاشمي در آن سهمي نداشته باشد نوشت: از جمع آنها جدا مي شوم. راه خودم را مي گيرم و مي روم. از خودم مي پرسم اين پير سياست و اين روحاني متفاوت با خود چه گنجي دارد كه تمام نمي شود؟

 

اوباما اردك لنگي است كه حسرت خاورميانه بر دلش مي ماند (خبر ويژه)


«خاورميانه كه اوباما خواب آن را مي بيند، آرزويي دست نيافتني است و اين حسرت در دل او باقي خواهد ماند.
روزنامه النهار در تبيين اين تحليل نوشت: يك بار جان اشتاين بك، نويسنده مشهور آمريكايي گفت «وقتي كه به دودكش هاي كاخ سفيد خيره مي شوم احساس مي كنم كه دود عظيمي از خرافات و اوهام از آن متصاعد مي شود.» باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا نيز از اين خرافات كه با اوهام مخلوط شده و حتي از آن جلوتر هم زده است مستثني نيست. وي يك بار گفت كه كاخ سفيد تلاش مي كند تا مذاكرات مختلفي را با رهبران منطقه با هدف مناقشه بر سر تحولات پيچيده «خاورميانه بزرگ» داشته باشد.
به گزارش ديپلماسي ايراني در ادامه اين تحليل آمده است: توهمات و خيالات اوباما را زماني بهتر مي توان درك كرد كه صحبت هاي او را مي خوانيم و مي شنويم، هنگامي كه مي گويد تصميم دارد كه با برخي از مسئولان خاورميانه با هدف ايجاد يك استراتژي يكپارچه منطقه اي ديدار كند تا طرحي جامع كه شامل پرونده هاي مختلف منطقه اي از جمله مساله هسته اي ايران، بحران سوريه و قضيه فلسطين شود را طراحي كنند. يعني او به اين ترتيب مي خواهد سه بحران متعدد را در يك پرونده «مختلف منطقه اي» جمع كند در حالي كه هيچ كس نمي داند چگونه مي تواند عناصر مختلف، متضاد، منقطع و پيچيده را در چارچوب يك راه حل وارد كند. اين در حالي است كه او تاكنون حتي توانايي جلوگيري از نابودي يك خانه فلسطيني را هم نداشته است.
النهار مي افزايد: كدام معادله را مي توان پياده كرد كه شامل سه ضلع قضيه فلسطيني كه خواهان پايان خشونت طلبي هاي اسرائيل است، بحران سوريه كه يك بازوي آن در تهران و بازوي ديگرش در مسكو است و بحران هسته اي ايران كه با نفوذ روزافزون ايران در مناطق مختلف جهان هم سو شده شود؟
اين روزنامه ادامه مي دهد: اگر در اين ميان بتوانيم حق فلسطيني ها بر تشكيل كشور مستقل و مقدس فلسطيني را بيفزاييم و واقعا همان طور كه اوباما در دور اول رياست جمهوري اش وعده داده بود، آنها بتوانند كشوري مستقل تشكيل دهند، آن گاه مي توانيم بگوييم كه اوباما مي خواهد خاورميانه را سر و ته كند! اما بايد بگويم كه اين حسرتي است كه فقط در دل اوباما باقي مي ماند!
النهار مي افزايد:اجازه دهيد در اين جا اظهارات جان كري، وزير امور خارجه فعلي آمريكا را يادآوري كنم كه گفت فلسطيني ها دو سال فرصت دارند كه بر روي تشكيل كشور مستقل فلسطيني كار كنند و الا درها به روي آنها بسته خواهد شد، بياييد يادآور شويم و بپرسيم؛ آيا اوباما كه دور اول رياست جمهوري خود را مثل اردك لنگ به پايان رساند و دور دوم رياست جمهوري اش را با توجه به اقتصاد و مشكلات سنگين آمريكا آغاز كرد و وعده داد كه اقتصاد آمريكا را از وابستگي شديد به نفت منطقه خلاص خواهد كرد و تصميم گرفت كه از منطقه به جنوب شرقي آسيا براي رويارويي با قرن چيني تغيير مسير دهد، مي تواند خاورميانه جديدي ترسيم كند كه مغاير و فراتر از سايكس-پيكو باشد يا اين كه فقط توهماتي را بر زبان مي آورد و آرزوهاي تحقق روياهاي باطل را در در سر مي پروراند؟

 

از آن روزها تا اين روزها! (خبر ويژه)


«آقاي احمدي نژاد يادتان هست 10 سال قبل چه گفتيد؟ 10 سال قبل امتياز ويژه بد بود و امروز مطلوب؟»
اين پرسش را پايگاه اينترنتي فردا به استناد سخنان احمدي نژاد كه 8 مهر 1381 در روزنامه رسالت منتشر شده، پيش كشيد. احمدي نژاد در آن زمان در اعتراض به اقدام دولت خاتمي لايحه افزايش اختيارات رئيس جمهور را به مجلس داده بود، مي گويد: اين لايحه نافي اصل تفكيك قواست اين دغدغه وجود دارد كه قوه مجريه كه امكانات، پول و قدرت را در اختيار دارد از طريق اين لايحه بخواهد امتياز ويژه اي براي خود احراز نمايد. لايحه ارائه شده آشكارا در حوزه قوه قضائيه دخالت كرده است و استقلال قاضي و آراي محاكم را زير سؤال برده است و اين در حالي است كه امروزه در كشورهاي جهان قوه قضائيه از استقلال ويژه اي برخوردار است چرا كه هر ميزان كه اين استقلال بيشتر باشد نظام از سلامت و اطمينان بيشتري برخوردار مي باشد.
عضو آن زمان جمعيت ايثارگران در ادامه تصريح مي كند: عيب ديگر لايحه ارائه شده آن است كه ساز و كار قانوني و حقوقي نظارت رئيس جمهور بر قوه مقننه معلوم نيست. اين مسئله علاوه بر ابهام فوق خود ناقض اصول قانون اساسي است چراكه رئيس جمهور در برابر ملت، مجلس و رهبر پاسخگو و مسئول است پس چگونه قوه اي كه بايد تحت نظارت قوه مقننه باشد مي خواهد بر آن نظارت كند.
وي مي افزايد: اشكال تنظيم كنندگان اين لايحه كه نه با توجه به مصالح و منافع كشور بلكه براساس نگاه به شخص آقاي خاتمي به اعطاي چنين اختيارات مطلقي دست زده اند در حالي كه قانون براي فرد مشخص نوشته نمي شود.
احمدي نژاد تصريح مي كند: واقعيت اين است كه لايحه ارائه شده به دنبال ايجاد مصونيت ويژه براي قوه مجريه و رئيس جمهور مي باشد چرا كه در لايحه مذكور هيچ گونه ماده و راهكاري كه گوياي پاسخگويي و نحوه نظارت بر كار رئيس جمهور باشد ديده نمي شود. در حالي كه به طور معمول بيشترين تخلفات از قانون اساسي و ساير قوانين در حوزه اين قوه اتفاق مي افتد و برداشت تنظيم كنندگان اين لايحه از اصل 113 يك برداشت كاملاً غيرحقوقي است در اصل 113 رئيس جمهور مسئول اجراي قانون اساسي به جز مواردي كه مستقيماً مربوط به رهبري است معرفي شده است و مسئول يعني پاسخگو، و اجراي چندين اصل مهم قانون اساسي مستقيماً به قوه مجريه برمي گردد كه متأسفانه يا معطل مانده يا بسيار ناقص اجرا شده است.


 

تاج زاده: مشايي بايد تاييد صلاحيت شود! (خبر ويژه)


هرچه زمان سپري مي شود هم پوشاني و هم داستاني طيفي از فتنه گران با حلقه انحرافي پررنگ تر مي شود.
در يكي از تازه ترين نمونه ها از اين روند مصطفي تاج زاده نوشته اي به بيرون زندان ارسال كرده كه در رسانه هاي ضد انقلاب منتشر شده وي ضمن اينكه ادعا مي كند ماه پيش رو ماه راستي آزمايي حاكميت است، از صلاحيت مشايي دفاع كرده است. تاج زاده با بيان اينكه در اين ماه، ماه راستي آزمايي جناح حاكم است مي افزايد: مشخص مي شود كه آيا مخالفت با استفاده از انتخابات آزاد به دليل جلوگيري از سوءاستفاده دشمن مطرح شده يا اين اقدام زمينه ساز برپايي انتخاباتي مهندسي و فرمايشي است.
وي ضمن «استبدادي و برده داري» خواندن جمهوري اسلامي خواستار تاييد صلاحيت نامزد فتنه گران «براي حل مشكلات كشور» شده و سپس به فراز اصلي مي رسد: انتخابات حماسي و 50 ميليوني مستلزم تأييد صلاحيت همه كساني است كه حاضرند در چارچوب قانون اساسي فعاليت كنند. گروه احمدي نژاد نيز حق دارند راي آورترين نامزد خود را به صحنه بفرستند و شوراي نگهبان حق ندارد و نمي تواند صلاحيت مشايي را رد كند.
وي در ازاي اين اظهارنظر از احمدي نژاد و دولت وي خواست صلاحيت نامزدهاي جريان اصلاح طلب را در انتخابات شورا تاييد كند.
يادآور مي شود ادعاي حماسه 50 ميليوني كه از سوي احمدي نژاد نيز عنوان شده، متضمن مشاركت 100درصدي است حال آن كه در انتخابات پر هيجان 4 سال پيش، مشاركت 85درصدي به عنوان يك ركورد بالا رقم خورد و معلوم نيست ايجاد چنين توقعات دور از واقع با كدام هدف صورت مي گيرد.
اما درباره راستي آزمايي مورد نظر آقاي تاج زاده بايد تصريح كرد حقوق قانوني صرفاً متوجه افراد و گروه هايي است كه حدود قانوني را محترم شمرده و اصرار بر قانون شكني و نقض حقوق عمومي نداشته باشند. با اين فرض راستي آزمايي نهادهاي قانوني ناظر بر شوراي نگهبان اين است كه با همه قانون شكنان و بدسابقه ها، با يك معيار برخورد كنند و از اين جهت رد صلاحيت وابستگان به هر دو طيف فتنه و انحراف حتماً نظر آقاي تاج زاده را برآورده خواهد كرد! همچنين بايد گفت خلق حماسه براي جارو كردن عوامل انحراف و فتنه و فساد است نه متضمن ميدان دادن به آنها.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10