(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه اول اردیبهشت 1389- شماره 19625
 

در سال گذشته مردم فارس 167 ميلياردريال صدقه دادند
رئيس سازمان دامپزشكي خبر داد توليد نخستين واكسن تب برفكي دام در كشور
ايران در كيهان
با هدفمند سازي يارانه ها توليدكنندگان بايد در طرح اطلاعات پايه واحدهاي صنعتي ثبت نام كنند
اسطرلاب مسطح در كاشان ساخته شد
مديركل اوقاف و امور خيريه استان: 2 هزار خانه عالم در فارس كمبود داريم
رفع تصرف بيش از 4 ميليون متر مربع اراضي ملي خوانسار
معاون دانشگاه علوم پزشكي مازندران: فست فود، بيماريهاي گوارشي وسرطان مي آورد
مدير كل بنياد مسكن استان: 4 هزار نفر متقاضي مسكن مهر در خراسان رضوي هستند
معاون سازمان تربيت بدني: 3هزار طرح ورزشي در كشور در دست اجراست
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم خبر داد بي نيازي شهرك هاي صنعتي قم از زمين تا 20 سال
اجرايي شدن طرح ملي ارتقاي بيمه درمان روستاييان در كشور
استاندار 40هزار فرصت شغلي در مازندران ايجاد مي شود
مادران دانشجو در مشهد گرد هم آمدند
مخترع گنابادي دستگاه تقسيم گر نان ساخت
اجراي عمليات سمپاشي عليه بيماري گندم در پارس آباد مغان



در سال گذشته مردم فارس 167 ميلياردريال صدقه دادند

شيراز- خبرنگار كيهان:
مردم استان فارس در سال گذشته 167 ميليارد ريال صدقه دادند.
«محمدمهدي كارگر» معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) فارس با بيان اين مطلب گفت: مردم اين استان سال گذشته از طريق صندوقهاي صدقات نصب شده در معابر، خانه ها و ادارات 167 ميلياردريال صدقه دادند كه نسبت به سال قبل از آن 35 درصد رشد داشته است.
وي اظهار داشت: رشد 35 درصدي صدقات در سال گذشته حاكي از ارتقاي فرهنگ صدقه، اكرام و اطعام در بين مردم فارس است.
وي با بيان اينكه صدقه دادن جزيي از زندگي مردم شده است افزود: خوشبختانه مشكلات اقتصادي نه تنها باعث كاهش ميزان مشاركت هاي مردمي نشده بلكه افزايش نيز داشته است.
وي درباره پرداخت زكات نيز گفت: مردم فارس 370 ميلياردريال زكات پرداخت كرده اند.
وي با اشاره به رشد 130 درصدي كمك هاي مردمي در جشن نيكوكاري سال گذشته افزود: يازده ميليارد ريال نيز درآمد حاصل از جشن نيكوكاري بوده كه در بين نيازمندان توزيع شده است.

 



رئيس سازمان دامپزشكي خبر داد توليد نخستين واكسن تب برفكي دام در كشور

ساري-خبرنگار كيهان:
براي نخستين بار و با تلاش توانمندان داخلي واكسن بيماري تب برفكي ويژه دام در كشور توليد شده است.
رئيس سازمان دامپزشكي كشور با اعلام اين خبر افزود: اين واكسن كه مراحل آزمايش موفقي داشت ظرف 2 ماه آينده در سراسر كشور كاربردي مي شود.
مجتبي نوروزي با اشاره به بيماري تب برفكي در بين جمعيت دامي كشور گفت: اين بيماري در پي واردات قاچاق دام از مرزهاي شرقي كشور در 2 سال اخير شايع شده است.
وي تصريح كرد: تشديد مبارزه با قاچاق دام و توجه به توليد داخلي گوشت تنها راه ريشه كني اين بيماري است.
نوروزي شمار واحدهاي كشتارگاهي فعال صنعتي طيور دركشور را بالغ بر 200 واحد ذكر كرد و افزود: هم اكنون 115 واحد كشتارگاه صنعتي طيور در كشور در حال ساخت است.
وي با اشاره به اهتمام فراوان دولت نهم در توسعه كشتارگاه هاي صنعتي افزود: كشور در زمينه احداث و توسعه كشتارگاه هاي صنعتي به پيش بيني چشم انداز 20 ساله در بخش دام و طيور نزديك شده است.
رئيس سازمان دامپزشكي با اشاره به فراواني شيوع بيماري در كشتارگاه هاي سنتي دام و طيور در كشور تصريح كرد: با عزم قاطع دولت و در قالب برنامه زمان بندي تمامي كشتارگاه هاي سنتي در كشور تعطيل خواهد شد.

 



ايران در كيهان

رسيدگي به نامه ها
بندرعباس- خبرنگار كيهان:
استاندار هرمزگان از رسيدگي به بيش از 103هزار نامه مردمي به رئيس جمهور توسط نيروهاي ستادي و مردمي خبر داد. حسين هاشمي گفت: كار رسيدگي و پردازش به اين نامه ها بلافاصله پس از سفر رئيس جمهور تا 20فروردين امسال و به صورت دو شيفته به پايان رسيد و اين نامه ها به فرمانداري ها و ادارات ارسال شد.
برگزاري يادواره شهدا
شهريار- خبرنگار كيهان
: يادواره 173شهيد گروه 33 توپخانه ارتش جمهوري اسلامي ايران در شهرستان شهريار برگزار شد.
اين مراسم به ميزباني گروه 33 و همكاري اداره حفظ و نشر ارزشهاي دفاع مقدس جنوب غرب استان تهران و نهادهاي ذي ربط برگزار شد.
مرمت آثار باستاني
اردبيل- خبرنگار كيهان:
براي ساماندهي مجموعه شيخ حيدر در مشكين شهر 35ميليارد ريال هزينه شده است. رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل با اعلام مطلب فوق افزود: اين طرح يكي از طرح هاي مهم ميراث فرهنگي و گردشگري استان بوده و تا 2 سال آينده به طور كامل به پايان خواهد رسيد.
پرورش دام و طيور
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
در حال حاضر 145واحد پرورش طيور در شهرستان گنبدكاووس در حال فعاليت است كه ظرفيت 3ميليون و 700 هزار قطعه طيور را دارد. احمد قاضي مدير جهادكشاورزي گنبدكاووس با اعلام مطلب فوق گفت: تعداد گاوداري هاي صنعتي فعال در شهرستان نيز 16 واحد صنعتي است كه اين تعداد دامداري ظرفيت 2 هزار و 500 راس گاو را دارد.
ساخت مسكن
اردبيل- خبرنگار كيهان:
عمليات اجرايي پروژه مسكن مهر در سطح استان اردبيل شتاب گرفته و تا پايان 6 ماهه اول سال جاري 13هزار واحد مسكوني در اين استان به بهره برداري مي رسد. رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان با اعلام مطلب بالا افزود: در حال حاضر 13هزار واحد مسكوني در قالب اين پروژه با 3هزار و 500ميليارد ريال سرمايه گذاري در حال احداث است و با اين كار براي 10 هزار نفر زمينه اشتغال ايجاد شده است.
افزايش صادرات
رشت- خبرنگار كيهان:
ناظر گمركات گيلان از افزايش 15درصدي صادرات غيرنفتي از گمركات اين استان در سال گذشته خبر داد. غلامحسين نوحي با اشاره به صدور 613هزار و 613تن صادرات غيرنفتي از گمركات گيلان به خارج از كشور در سال 88 افزود: اين ميزان صادرات به كشورهاي عراق، امارات متحده عربي، جمهوري آذربايجان، روسيه و كشورهاي آسياي مركزي بود.
اجراي طرح نيايش
كرج- خبرنگار كيهان:
طرح نيايش در طبيعت در دانشگاه تربيت معلم حصارك كرج اجرا مي شود. امير سعادت روشن مدير روابط عمومي و ارتباطات فرهنگي اداره كل امور فرهنگي دانشگاه تربيت معلم كرج با اعلام اين خبر گفت: برنامه فوق طي هفت برنامه در مكانها و فضاهاي طبيعي استان با برنامه هايي همچون قرائت ادعيه و مناجات، كوهنوردي، سخنراني و برگزاري مسابقات فرهنگي و ديني هر هفته جمعه ها برگزار مي شود.
خدمت رساني به مسافران
فريدونكنار- خبرنگار كيهان:
توسط پست راهنمايان جوان جمعيت هلال احمر شهرستان فريدونكنار به تعداد6 هزار و 495نفر از مسافران نوروزي خدمات رساني شد. مهدي آزادي رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان فريدونكنار با اعلام اين خبر افزود: اين طرح به منظور تكريم و كاهش آلام مصدومان و بازماندگان سوانح و حوادث انجام شد.
رشد سرمايه گذاري
شهركرد- خبرنگار كيهان:
سرمايه گذاري در بخش صنعت استان چهارمحال و بختياري طي سال گذشته 46درصد رشد داشته است. رئيس سازمان صنايع و معادن چهارمحال و بختياري با اعلام اين خبر گفت: صنعت استان طي چند سال گذشته رشد چشمگيري داشته است به طوري كه در سال گذشته سرمايه گذاري انجام شده در بخش صنعت استان 3 هزار و 222ميليارد ريال بود.
افزايش اعتبار
ساري- خبرنگار كيهان:
دولت با افزايش 106درصدي اعتبار احداث سد گلوردنكا در سال جاري روند ساخت اين سد ملي را شتاب بخشيده است. مديرعامل آب منطقه اي مازندران با اعلام اين خبر افزود: امسال 23ميليارد و 700ميليون تومان براي ساخت اين سد ملي اعتبار اختصاص يافته است.
اختصاص اعتبار
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
براي رفع كمبود فضا و ساختمان آموزشي 2 مجتمع آموزشي تيزهوشان دخترانه «فرزانگان» و پسرانه شهيد «بهشتي» گنبدكاووس اعتبار ويژه پيش بيني خواهد شد. «احمد دستمرد» معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرماندار گنبدكاووس در جلسه شوراي آموزش و پرورش اين شهرستان، ضمن اعلام مطلب فوق گفت از تمام ظرفيت هاي شهرستان در جذب خيران مدرسه ساز بايد استفاده شود.
افتتاح طرح بهداشتي
اسفراين- خبرنگار كيهان:
همزمان با آخرين روز از هفته سلامت، سه طرح بهداشتي و درماني در شهرستان اسفراين در خراسان شمالي مورد بهره برداري قرار گرفت.
با بهره برداري از اين طرح ها 19 هزار و 260 نفر از خدمات بهداشتي و درماني در اين شهرستان بهره مند شدند.
پرداخت حق بيمه
كرج- خبرنگار كيهان:
حق بيمه تامين اجتماعي طرحهاي موفق اشتغال مددجويان تحت حمايت كميته امداد توسط اين نهاد پرداخت مي شود. علي اصغر شيري معاون خودكفايي و اشتغال كميته امداد امام خميني غرب استان تهران با اعلام اين خبر گفت: در اين راستا كميته امداد حق بيمه تامين اجتماعي 601 نفر از مددجويان را كه در طرحهاي اشتغال موفق بوده اند پرداخت كرده است.
ساخت واحد مسكوني
بناب- خبرنگار كيهان:
143واحد مسكوني از محل تسهيلات طرح ويژه بهسازي و مقاوم سازي مسكن روستايي در شهرستان بناب آذربايجان شرقي به بهره برداري رسيد.
فرماندار در مراسم بهره برداري از اين واحدها گفت: بهسازي و مقاوم سازي تمامي خانه هاي روستايي بناب تا 2 سال آينده به اتمام مي رسد.

 



با هدفمند سازي يارانه ها توليدكنندگان بايد در طرح اطلاعات پايه واحدهاي صنعتي ثبت نام كنند

تبريز - خبرنگار كيهان:
با هدفمندسازي يارانه ها، توليدكنندگان براي برخوردار شدن از كمك هاي دولتي بايد در طرح «اطلاعات پايه واحدهاي صنعتي» ثبت نام كنند.
مدير صنايع كشاورزي و مكانيزاسيون جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي با اعلام مطالب فوق در تبريز گفت: واحدهايي مشمول كمك هاي دولت خواهند شد كه در زمان مقرر، ثبت نام كنند تا از ميزان تخصيص كمك هاي يادشده بر اساس اطلاعات حاصله از اجراي اين طرح، بهره مند شوند.
«اياز - برنو» افزود: در جهت طرح تحول اقتصادي و امكان استفاده صاحبان صنايع تبديلي و تكميلي بخش كشاورزي آذربايجان شرقي، جهت استفاده از مزاياي طرح اطلاعات خود را بايد از طريق اينترنت تكميل كنند و به همين منظور واحدهاي فوق مي بايست با مراجعه به آدرس «wwwPermitupdatemimgovir» پرسش نامه مورد نظر را كامل كنند.
وي در عين حال خاطرنشان ساخت: آخرين مهلت ثبت نام 13 فروردين بوده و به احتمال قوي - زمان ثبت نام، تمديد نخواهد شد و در صورت عدم تكميل فرم مربوطه، واحدهاي ثبت نشده از مزاياي طرح، محروم مي شوند.

 



اسطرلاب مسطح در كاشان ساخته شد

كاشان- خبرنگار كيهان:
اسطرلاب مسطح با قطر 160ميلي متر و ضخامت 8 ميلي متر از فلز برنج توسط كارشناس رصدخانه دانشگاه كاشان ساخته شد.
سازنده اين اسطرلاب با اشاره به 10 سال مطالعه بر روي انواع ابزارهاي نجومي از جمله اسطرلاب گفت: اين اسطرلاب داراي 4صفحه و يك شبكيه و صفحات عرض جغرافيايي 32 و 34 درجه است كه موقعيت 19 ستاره براساس مختصات آسماني فعلي آنها روي شبكيه مشخص شده و تا حد امكان از نام هاي فارسي استفاده شده است.
اسدالله صفايي افزود: صفحات 2 عرضي براي عرض هاي جغرافيايي 30 و 36 درجه و در نهايت صفحه آفاقي كه براي عرض هاي جغرافيايي زوج از 8 تا 66 درجه است صفحات اين ابزار را تشكيل مي دهد.
وي خاطر نشان كرد: در اين اسطرلاب برخلاف اكثر اسطرلاب هاي ايراني موجود از نمادهاي اعداد به جاي حروف ابجد استفاده شده است و با توجه به اينكه عدد صفر توسط ايرانيان به جهان رياضي معرفي شده از نماد صفر نيز استفاده شده است.
صفايي، گفت: در طراحي اين ابزار از بن مايه هاي ايران دوران اشكاني و قبل از آن استفاده شده چرا كه دانش اخترشناسي ايران از حدود 8هزار سال قبل تا زمان اشكانيان بسيار پيشرفته بوده و حتي در بعضي از دوران ها سرآمد جهان بوده است.

 



مديركل اوقاف و امور خيريه استان: 2 هزار خانه عالم در فارس كمبود داريم

شيراز - خبرنگار كيهان:
مديركل اوقاف و امور خيريه استان فارس از كمبود دو هزارخانه عالم در اين استان خبر داد.
حجت الاسلام «غلامرضا محمدزاده» در مراسم افتتاح 3 پروژه فرهنگي و مذهبي در روستاي پريشان شهرستان كازرون از وجود 30 مسجد در حال ساخت در منطقه شرق اين شهرستان خبر داد و گفت: تاكنون 80 تا 100 درصد عمليات احداث آنها به انجام رسيده كه اين امر آينده فرهنگي درخشاني را براي منطقه ترسيم كرده است.
وي خيران را به مشاركت در ساخت مسجد و اماكن فرهنگي و مذهبي فراخواند و افزود: بيش از 200 ميليارد ريال به صورت مستقيم و غير مستقيم در زمينه نرم افزاري و سخت افزاري به امور فرهنگي اماكن مذهبي استان تزريق شد.
وي از كمبود دو هزار خانه عالم در فارس خبر داد و گفت: براي رفع اين مشكل تاكنون توافق نامه هايي بين اداره اوقاف استان و استانداري فارس مبادله شده و اميدواريم با مشاركت مردم سال جاري شاهد احداث تعداد زيادي خانه عالم در مناطق محروم استان باشيم.

 



رفع تصرف بيش از 4 ميليون متر مربع اراضي ملي خوانسار

خوانسار- خبرنگار كيهان:
به همت سازمان بازرسي، اداره كل اطلاعات و دادگستري استان اصفهان و با پيگيري اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان خوانسار، 4 ميليون و 279 هزار متر مربع از اراضي ملي متصرفي خوانسار به دولت برگردانده شد.
كمال رنجبر رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان خوانسار با اشاره به اهميت حفاظت از منابع طبيعي و اراضي ملي افزود: اين پرونده از سال 1375 تاكنون در محاكم قضايي در حال رسيدگي بوده كه با دستور رئيس قوه قضائيه وقت به حكم قطعي رسيد و مساحت مذكور كه ارزش فوق العاده اي نيز دارد از تصرف اشخاص خارج و به مالكيت بيت المال درآمد.
وي همچنين از آماده سازي و بهره برداري بند خاكي چشمه عبدالله روستاي تجره شهرستان خوانسار خبر داد و گفت: اين بند با حجم آبگيري حدود يك ميليون متر مكعب با اعتباري بالغ بر 2 ميليارد و 250 ميليون ريال ساخته شده است.

 



معاون دانشگاه علوم پزشكي مازندران: فست فود، بيماريهاي گوارشي وسرطان مي آورد

ساري - خبرنگار كيهان:
استفاده از مواد غذايي فوري مانند فست فودها تأثير مستقيمي در افزايش ابتلا به بيماري هاي گوارش و سرطان ها دارد.
معاون دانشگاه علوم پزشكي مازندران با اعلام مطلب فوق و با ابراز نگراني از كاهش سن اعتياد در كشور افزود: هم اكنون دو كودك 5 و 8 ساله در يك خانواده حاشيه نشين مازندران به مصرف مواد مخدر تزريقي اعتياد دارند.
محمدرضا ميرزايي در همايش مربيان و مراقبان سلامت مدارس مازندران در ساري افزود: براساس مستندات موجود 3 نفر از اعضاي اين خانواده به بيماري مهلك ايدز مبتلا هستند.
وي در اين ارتباط يادآور شد: هم اكنون كودك 8 ساله اين خانواده به مصرف كريستال و كودك 5 ساله آن نيزبه اعتياد تزريقي مبتلا است.
ميرزايي با تاكيد بر مشكلات ناشي از حاشيه نشيني خواستار توجه جدي مسئولان به معضلات اجتماعي شد.

 



مدير كل بنياد مسكن استان: 4 هزار نفر متقاضي مسكن مهر در خراسان رضوي هستند

مشهد- خبرنگار كيهان:
تعداد افراد متقاضي مسكن مهر در خراسان رضوي 4 هزار و 159 نفر است كه از اين تعداد 3 هزار و 443 نفر پالايش نهايي شده اند.
مدير كل بنياد مسكن خراسان رضوي با اعلام مطلب فوق به مناسبت آغاز دهه افتتاح حساب 100 امام با حضور در نشست خبري افزود: تعاوني ها و اشخاص انبوه ساز در صورتي كه از تكنولوژي هاي نوين در امر ساخت و ساز استفاده كنند براي هر واحد 25 ميليون تومان وام مسكن مهر دريافت خواهند كرد.
مهدي شوكتيان گفت: با توجه به تمهيدات انديشيده شده جايگاه استان در مسكن مهر تا سه ماه آينده به رتبه هفتم و تا 6 ماه آينده جزء سه استان برتر كشور قرار خواهد گرفت.
وي همچنين از افزايش وام مقاوم سازي مسكن روستايي خبر داد و گفت: اين وام از 5/7 ميليون تومان در سال گذشته به 10 ميليون تومان در سال جاري رسيده است.
مدير كل بنياد مسكن خراسان رضوي اضافه كرد: كارمزد اين وام 5 درصد و بازپرداختش 13 ساله مي باشد.
وي با اشاره به اينكه تا قبل از اجراي طرح ويژه مقاوم سازي 93 درصد واحدهاي مسكوني روستايي استان كم دوام بودند افزود: خوشبختانه اين ميزان ظرف چهار سال گذشته 17 درصد بهبود يافته است.
شوكتيان در ادامه از افتتاح طرح هادي بيش از 10 روستاي خراسان رضوي در دهه بازگشايي حساب 100 امام خبر داد و افزود: طرح هادي 11 روستاي خراسان رضوي در دهه افتتاح حساب 100 امام به بهره برداري مي رسد.
وي همچنين گفت: در حال حاضر 83 درصد روستاهاي بالاي 51 خانوار از طرح هادي برخوردارند در حالي كه تا ابتداي برنامه چهارم ميزان برخورداري آنان صفر درصد بوده است.

 



معاون سازمان تربيت بدني: 3هزار طرح ورزشي در كشور در دست اجراست

اصفهان- خبرنگار كيهان:
بيش از سه هزار و 400 طرح ورزشي در كشور در دست اجراست.
معاون هماهنگي و امور استان هاي سازمان تربيت بدني در مراسم معارفه رشيد خدابخش مديركل جديد تربيت بدني استان اصفهان گفت: براي اجراي اين طرح ها كه تا سه سال آينده به پايان مي رسد يك هزار و 700 ميليارد تومان اعتبار نياز است.
ميرمهدي نجفي افزود: دوهزار و 600 طرح ورزشي در دولت نهم اجرا شده و در دولت دهم نيز تاكنون 700 طرح به بهره برداري رسيده است.
وي گفت: در سازمان تربيت بدني سعي ما بر اين است حداقل تغييرات در رأس امور ورزشي ايجاد شود و در مقابل دقت در انتخاب هايمان افزايش پيدا كند از طرف ديگر سازمان بر اين اعتقاد است كه مديران كل ادارات تربيت بدني استان ها از مديران داخلي سازمان انتخاب شوند.

 



مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم خبر داد بي نيازي شهرك هاي صنعتي قم از زمين تا 20 سال

قم- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان قم گفت: شهرك هاي صنعتي قم تا 20 سال از زمين بي نياز هستند.
به گزارش روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي استان قم جعفر فرشچي اظهار داشت: شركت شهرك هاي صنعتي استان قم در سال هاي اخير به خوبي توانسته است شهرك هاي صنعتي مناسبي را براي استان قم مصوب كند.
وي با بيان اينكه دولت نهم توجه ويژه اي به استان قم داشته است، گفت: در مدت سه سال دولت با تصويب شهرك هاي مصوب و توسعه شهرك هاي موجود ميزان زمين هاي شهرك هاي صنعتي قم را به بيش از 5 هزار هكتار رسانده كه اين مقدار نسبت به وسعت استان در كشور مقام دوم را به خود اختصاص داده است.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان قم ضمن ارائه گزارشي از روند احداث شهرك صنعتي الغدير و نمونه كشوري، با تشريح طراحي شهرك چاپ و نشر با دو سايت تجميع واحدهاي مرتبط با چاپ و نشر و سايت فرهنگي باب الائمه و نمايشگاه دائمي و بين المللي كتاب بيان داشت: هم اكنون شهرك چاپ و نشر استان در ابتداي بزرگراه قم- تهران در حال ساخت است كه اميدواريم بتوانيم در پايان نيمه نخست سال جاري نسبت به واگذاري زمين هاي آن اقدام كنيم.وي در ادامه توجه مسئولان استان به تأمين آب مورد نياز واحدهاي صنعتي را مدنظر قرار داد و تصريح كرد: درحال حاضر شهرك صنعتي شكوهيه با بيش از هزار هكتار زمين تنها سه ليتر آب دارد كه اين شركت با ايجاد تصفيه خانه فاضلاب و همچنين مدول دوم تصفيه آب از پساب صنعتي نسبت به جبران اين كمبود اقدام كرده است.

 



اجرايي شدن طرح ملي ارتقاي بيمه درمان روستاييان در كشور

ساري - خبرنگار كيهان:
طرح ملي ارتقاي بيمه درمان روستائيان در كشور اجرايي شد.
مديركل بيمه خدمات درماني مازندران با اعلام اين خبر افزود: اين طرح با هدف تحقق شعار عدالت محوري دولت و برخورداري يكسان آحاد مردم از خدمات درماني به اجرا گذاشته شد.
حسين اعرابي از فعال شدن صندوق بيمه ايرانيان در كشور خبر داد و افزود: از طريق اين صندوق افرادي كه هيچگونه بيمه پايه درماني ندارند، تحت پوشش قرار مي گيرند.
وي يادآور شد: همچنين امسال طرح جديد پوشش بيمه مكمل مازاد براي هم پوشاني بيمه پايه در سطح كشور عملياتي مي شود.
اعرابي با تاكيد بر عزم دولت در كاهش هزينه هاي درماني افزود: با اجرايي شدن طرح بيمه مكمل مازاد سهم پرداختي هزينه هاي درماني بيمه شدگان بطور قابل ملاحظه اي كاهش مي يابد.
مديركل بيمه خدمات درماني مازندران تصريح كرد: ارائه خدمت به مردم از طريق صندوق هاي بيمه اي نماد بارزي از توانمندي دولت در عرصه عدالت محوري است.

 



استاندار 40هزار فرصت شغلي در مازندران ايجاد مي شود

ساري- خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران بر لزوم برنامه ريزي براي ايجاد 40هزار فرصت شغلي جديد در اين استان تأكيد كرد.
سيدعلي اكبر طاهايي با تأكيد بر عزم قاطع دولت براي تحقق اهداف برنامه هاي اشتغالزايي گفت: براساس تعهد معاونت برنامه ريزي استانداري مازندران امسال بايد 40هزار شغل جديد در اين استان ايجاد شود.
وي همچنين ضرورت تلاش براي ساماندهي سواحل دريايي خزر را يادآور شد و افزود: مشكلات مردم و مسافران در سواحل دريا بايد با اعمال مديريت بهينه دستگاه ها كاهش يابد.
استاندار مازندران با يادآوري اهميت پارك هاي جنگلي استان در جذب گردشگر آماده سازي اين پارك ها را نياز جدي براي توسعه صنعت گردشگري دانست.
وي با انتقاد از صفوف طولاني خودروها در جايگاه هاي عرضه سوخت سي ان جي در مناطق مختلف مازندران گفت: هم اكنون نارضايتي عمده مردم از طولاني بودن صف خودروها در اين جايگاه ها است كه بايد براي رفع اين معضل چاره انديشي شود.
«طاهايي» با تأكيد بر اهداف فرهنگي سفرهاي استاني هيئت دولت بر لزوم تدوين استراتژي فرهنگي در مازندران با تعيين اولويت ها در اين بخش تأكيد كرد.

 



مادران دانشجو در مشهد گرد هم آمدند

مشهد - خبرنگاركيهان:
براي اولين بار در كشور و به همت دانشگاه امام رضا«ع»، همايش مادران دانشجو 27 فروردين ماه در اين دانشگاه برگزار شد.
دبير همايش هدف از اين هم انديشي را حفظ ارتباط مادران با دانشگاه و تبيين نقش آنها در تربيت فرزندان و تداوم آن تا مقطع دانشگاه و پس از آن، عنوان كرد.
زهرا تجريشي با اشاره به نقش موثر دانشگاه به عنوان يك ركن در تحصيل و آينده جوانان، تقويت ارتباط خانواده ها با دانشگاه را از اهداف ديگر اين همايش برشمرد.
عضو هيئت علمي دانشگاه امام رضا افزود: پيش بيني شده است اين همايش به صورت سالانه برگزار شود كه در صورت مشاهده تاثيرات مطلوب آن در سالهاي آينده به صورت سراسري و در بين دانشگاه هاي استان نيز برگزار مي شود.

 



مخترع گنابادي دستگاه تقسيم گر نان ساخت

گناباد- خبرنگار كيهان:
دستگاه تقسيم گر نان با بيشترين بهره وري توسط كاظم جفايي مخترع جوان گنابادي ساخته شد.
وي كه به كمك و همكاري برادرش اين دستگاه را ساخته است گفت: تمام معايب و مشكلات دستگاههاي خارجي توليد نان در اين دستگاه برطرف شده است و با كمترين نيروي برق و بيشترين بهره وري مي تواند كار كند.
اين مخترع در مورد سرعت عمل دستگاه گفت سرعت دستگاه خارجي توليد نان اغلب كمتر از 40 قطعه در دقيقه است كه اين ميزان تقريباً برابر با كمتر از سرعت دست يك كارگر ماهر است.
جفايي افزود: اين دستگاه تفاوت هاي بسياري با نمونه هاي فعلي بازار دارد و توانسته جايگزين نيروي انساني شود.
اين مخترع گنابادي ادامه داد: ساخت نمونه اوليه اين دستگاه بالغ بر 120 ميليون ريال هزينه در برداشته است اما با پايان كارهاي تحقيقاتي و پژوهشي، اين دستگاه با قيمت 50 ميليون ريال در اختيار توليد كنندگان نان قرار خواهد گرفت كه نسبت به مشابه خارجي 35 ميليون ريال ارزان تر و از خروج حداقل 3 هزار دلار ارز جلوگيري خواهد شد.

 



اجراي عمليات سمپاشي عليه بيماري گندم در پارس آباد مغان

پارس آباد مغان- خبرنگاركيهان:
براي مقابله با بيماري زنگ زرد گندم عمليات سمپاشي زميني بر عليه اين بيماري در سطح شهرستان پارس آباد مغان آغاز شد.
مدير جهاد كشاورزي پارس آباد مغان با اعلام مطلب بالا افزود: به علت اوضاع مساعد جوي براي شيوع بيماري زنگ زرد گندم از نظر دما و رطوبت و نيز بارندگي هاي متناوب اخير بستر مناسبي براي فعاليت و اشاعه اين بيماري به خصوص در ارقام چمران، ان و تجن فراهم شده است.
وي گفت: به منظور حمايت و راهنمايي گندم كاران در مبارزه بااين بيماري، شبكه مراقبت و پيش آگاهي گندم، متشكل از 40 نفر كارشناس و كمك كارشناس در منطقه تشكيل و تاكنون بيش از 21هزار هكتار از مزارع گندم توسط كارشناسان بازديد شده است.
وي در پايان گفت: در سال زراعي جاري حدود 28 هزار هكتار از اراضي كشاورزي بخش خصوصي منطقه به زير كشت گندم رفته است كه پيش بيني مي شود بالغ بر 130هزار تن محصول گندم از اين اراضي برداشت شود.

 

(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14