(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه اول اردیبهشت 1389- شماره 19625
 

اجراي بيمه طلايي فرهنگيان از امروز در سراسر كشور
معاون حقوقي و امور مجلس آموزش و پرورش خبر داد معافيت مدارس از پرداخت عوارض به شهرداري ها
معاون وزارت جهاد كشاورزي: مكانيزاسيون اراضي كشاورزي گيلان به اجرا درمي آيد
استفاده 30 هزار معتاد از يارانه درمان اعتياد بهزيستي
همسران جانبازان تجليل مي شوند
لغو آگهي استخدام وزارت دادگستري
شركت انديشمندان جهان در كنگره بين المللي جراحان دهان
در پي تاخير در تحويل منشور كوروش ايران 300 هزار دلار از موزه بريتانيا غرامت مي گيرد
صاعقه 64 راس دام را در دهلران تلف كرد
تكذيب بازرسي بدني وكلا در ورود به واحدهاي قضايي
دادسراي ويژه خطاب به شاكيان شركت هاي هرمي: شكايت خود را با پيامك اعلام كنيد
حوادث كوتاه از كشور
بازپرس جنايي خبر داد خودكشي سر دسته باند آدم ربايي 5 ميلياردي
انتخاب رئيس كانون وكلاي مركز
انتصاب در قوه قضاييه
اسلام ستيزي در آمريكا



اجراي بيمه طلايي فرهنگيان از امروز در سراسر كشور

وزير آموزش وپرورش از اجراي بيمه طلايي از امروز در سراسر كشور خبر داد.
حاجي بابايي گفت: فرهنگيان با پر كردن فرم هايي كه در اختيارشان گذاشته مي شود، مي توانند براي بيمه طلايي خود و افراد تحت تكفل، اعلام آمادگي كنند.
وي افزود: در بيمه طلايي فرهنگيان، در خصوص 10 بيماري صعب العلاج همچون سرطان ها و ام اس سقف باز است به طوري كه هر مقدار هزينه درمان فرهنگيان شده باشد، بيمه پرداخت مي كند.
وزير آموزش و پرورش در خصوص بيمه طلايي فرهنگيان بازنشسته هم افزود: مراحل مقدماتي اجراي اين بيمه طي شده است و به زودي اين تسهيلات در اختيار بازنشستگان قرار مي گيرد.
حاجي بابايي همچنين از اجرايي شدن كارت خريد يك ميليون و پانصد هزار توماني براي 860 هزار فرهنگي رسمي و پيماني از دوازدهم ارديبهشت خبر داد.
وي گفت: كارمزد اين كارت، چهار درصد با بازپرداخت 24 ماهه است و فرهنگياني كه تمايل دارند از اين كارت بهره مند شوند بايد با مراجعه به ادارات تعاون، فرم مربوط را پر كنند.
وزير آموزش وپرورش در خصوص ارايه اين كارت به فرهنگيان حق التدريسي نيز گفت: 26 هزار حق التدريسي كه به زودي استخدام خواهند شد، مي توانند از خدمات اين كارت استفاده كنند.
گفتني است حميدرضا حاجي بابايي در ارتباط با تجميع مراكز پيش دانشگاهي و دبيرستاني اظهار داشت: مدرسه اي با عنوان پيش دانشگاهي در سال آينده تحصيلي نخواهيم داشت و دانش آموزان در دبيرستان براي سال اول تا سال چهارم ثبت نام مي كنند.

 



معاون حقوقي و امور مجلس آموزش و پرورش خبر داد معافيت مدارس از پرداخت عوارض به شهرداري ها

معاون حقوقي و امور مجلس آموزش و پرورش گفت: امسال براساس قانون در شهرهايي كه شهرداري دارند مدارس از پرداخت عوارض معاف هستند.
به گزارش ايسنا احمد حيدري درباره معافيت مدارس از پرداخت عوارض به شهرداري ها با بيان اين كه سال گذشته هم قانون معافيت از پرداخت عوارض براي مدارسي كه توسط آموزش و پرورش ساخته مي شد وجود داشت، گفت: امسال نيز اين بخش در قانون آمده است و براساس آن در شهرهايي كه شهرداري دارند مدارس از پرداخت عوارض معاف هستند.
وي افزود: اين قانون از يك سو به نفع ساخت و ساز مدارس است و از سوي ديگر به مدارس قلع و قمعي هم كمك مي كند و زماني را كه بايد صرف كارهاي اداري اين كار مي شد به ساخت و ساز اختصاص مي يابد.
حيدري همچنين در توضيح بند آيين نامه مربوط به قانون واگذاري حداقل پنج درصد از خدمات آموزش و پرورش به بخش خصوصي بيان كرد: منظور از اين آيين نامه واگذاري به بخش خصوصي در آموزش و پرورش همان مشاركت هاي مردمي است كه به صورت مدارس غير انتفاعي و با نظارت آموزش و پرورش اداره مي شود كه بخشي از اين واگذاري هاست.
وي تصريح كرد: براساس اصل قانون 44 بخش آموزش و بهداشت داراي شرايط خاصي است و مانند ساير ارگان ها نمي تواند به بخش خصوصي واگذار شود.
حيدري با اشاره به اين كه در حال حاضر حدود هشت درصد از مدارس كشور به صورت غيرانتفاعي اداره مي شوند، افزود: هيچ محدوديتي براي توسعه اين مدارس در آينده وجود ندارد و هر فرد ذي صلاحي كه مجوزهاي لازم را داشته باشد، مي تواند مدرسه غير انتفاعي راه اندازي كند.
وي درباره مشكلات مدارسي كه مسأله حقوقي دارند خاطرنشان كرد: در حال حاضر تعداد كمي از مدارس كشور به صورت قلع و قمعي است برخي از زمين هايي كه توسط شهردار و شوراي شهر تهران در اختيار آموزش و پرورش قرار گرفته است، بعد از ساخت مدرسه دچار مشكل شده و صاحبان اصلي آن ها شكايت كرده اند كه پس از اين كه دادگاه تشخيص داد كه زميني كه در آن مدرسه ساخته شده است، متعلق به شخص بود نه دولت، آموزش و پرورش آن را پيگيري مي كند يا با مالكان به توافق مي رسد يا اين كه مدرسه را در اختيار صاحبان زمين قرار مي دهد.

 



معاون وزارت جهاد كشاورزي: مكانيزاسيون اراضي كشاورزي گيلان به اجرا درمي آيد

رشت- خبرنگار كيهان:
معاون امور بهبود توليدات گياهي وزارت جهاد كشاورزي گفت: طرح مكانيزاسيون اراضي كشاورزي در طي يك دوره 4 تا 5 ساله در گيلان اجرا مي شود.
دكتر جهانسوز در جلسه بررسي وضعيت برنج كاري در استان گيلان در سال زراعي جاري، اجراي اين طرح را موجب با صرفه تر شدن زراعت و قابل رقابت كردن محصولات كشاورزي داخلي، همچنين كاهش هزينه هاي كشت و توليد دانست.
وي با مهم شمردن ارقام پرمحصول برنج و افزايش سطح زير كشت آن در اراضي شاليزاري تصريح كرد: با توليد ارقام مذكور مي توانيم در جهت خودكفايي برنج گام برداريم.
وي درباره اهميت كشت دوم در اراضي شاليكاري سخن گفت و در ادامه با تاكيد بر ايجاد شرايط لازم در اين مورد خاطر نشان ساخت: در اين راستا طرح بانك جغرافيايي كشور براي زمين هاي كشاورزي به مرحله اجرا درخواهد آمد.
روح الله قهرماني چابك استاندار گيلان هم در نشست مذكور با تاكيد بر افزايش توليد برنج در استان گفت: امسال افزون بر 50 هزار هكتار از اراضي شاليكاري استان تحت پوشش طرح هاي افزايش توليد قرار مي گيرد.
وي با اشاره به توزيع 20 تن بذرهاي ارقام پرمحصول بين بهره برداران گفت: در اين رابطه 3 لاين مهم پرمحصول كيفي با همكاري موسسه تحقيقات برنج كشور در 130 نقطه استان با مشاركت كشاورزان پيشرو كشت مي شود و طرح هاي پايلوت تغذيه گياهي در 20 هزار هكتار اراضي استان به اجرا درمي آيد.
استاندار گيلان از اجراي طرح كشت مكانيزه برنج در سطح 25 هزار هكتار اراضي شاليزاري استان در سال جاري خبر داد كه با يك هزار و 52 دستگاه نشاءكار انجام مي شود.

 



استفاده 30 هزار معتاد از يارانه درمان اعتياد بهزيستي

بيش از 30 هزار معتاد نيازمند، با استفاده از يارانه درمان سازمان بهزيستي به صورت رايگان از مراكز داراي مجوز بهزيستي استفاده كرده اند.
فرهاد اقطار، مديركل دفتر پيشگيري و امور اعتياد سازمان بهزيستي با اعلام اين خبر گفت: در سال 88 حدود 224 هزار نفر از معتادين در مراكز درماني غيردولتي تحت نظارت سازمان بهزيستي پذيرش شده اند و از اين تعداد بيش از 30 هزار نفر كه نيازمند، تشخيص داده شده اند با صرف اعتباري در حدود 20 ميليارد ريال به عنوان يارانه، تحت درمان رايگان قرار گرفته اند.
وي افزود: يارانه درمان اعتياد در قالب ياري برگ به فرد بيمار تعلق مي گيرد و مراكز درماني اعتياد داراي مجوز بهزيستي، براساس تعداد افراد مراجعه كننده كه ياري برگ دارند، يارانه را از سازمان بهزيستي دريافت مي كنند.
اقطار با اشاره به اينكه سازمان بهزيستي خدمات درماني متنوع و در عين حال حمايت هاي مالي از افراد معتاد متقاضي درمان را در مراكز ارايه مي كند، گفت: طبق دستورالعمل پرداخت يارانه درمان اعتياد، تمامي برنامه هاي درماني اعم از مراكز سرپايي و اقامتي كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت مي توانند يارانه درماني اعتياد را دريافت كنند.
وي افزود: مراكز اقامتي ميان مدت سوء مصرف مواد، جزء مراكز خيريه و مردم نهاد محسوب مي شوند و با اين هدف از سوي موسسان تشكيل شده اند كه از طريق جلب مشاركت هاي مردمي و به صورت خودگردان اداره شوند؛ با اين وجود سازمان بهزيستي در دستورالعمل يارانه و رديف اعتباري استاني خود براي بيماران نيازمندي كه توسط بهزيستي به اين مراكز معرفي شده اند، يارانه در نظر گرفته است.

 



همسران جانبازان تجليل مي شوند

به مناسبت ميلاد حضرت زينب (س) و روز پرستار از همسران جانباز بالاي 40 درصد به عنوان پرستاران معنوي ساكن در منطقه 14 تهران تجليل مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 14، مهدي سبحاني مدير اداره فرهنگي شهرداري منطقه درباره اين مراسم گفت: در مراسمي با عنوان «يار بي قرار» از 10 پرستار شاخص منطقه تجليل به عمل مي آيد.
وي همچنين به تجليل از همسران جانباز ساكن در منطقه 14 اشاره كرد و افزود: طي مراسم ويژه و نمادين از همسران جانباز بالاي 40 درصد به عنوان پرستاران معنوي منطقه تجليل مي شود.
سبحاني تصريح كرد: اين مراسم نخستين مراسم تجليل از پرستاران شاخص منطقه 14 است كه با همكاري معاونت اجتماعي و فرهنگي و خانه شهرياران جوان منطقه برگزار مي شود.
گفتني است، مراسم «ياربي قرار» ساعت 15 امروز در سالن اجتماعات الزهرا (س) واقع در بوستان زيتون برگزار مي شود.

 



لغو آگهي استخدام وزارت دادگستري

آگهي استخدام وزارت دادگستري با توجه به سياست جديد دولت مبني بر تشويق كاركنان دولت براي خروج از تهران لغو شد.
روابط عمومي وزارت دادگستري جمهوري اسلامي ايران طي اطلاعيه اي اعلام كرد: پيرو آگهي مورخ 29/1/89 مندرج در روزنامه هاي كيهان و جوان در خصوص استخدام پيماني 13 نفر در وزارت دادگستري، علي رغم اينكه حوزه عملياتي وزارت دادگستري صرفا در تهران بوده و مجوز استخدام نيز از محل مصوبات برنامه چهارم توسعه و مربوط به سال گذشته مي باشد، ليكن به منظور تحقق سياست هاي اعلامي جديد دولت محترم مبني بر ترغيب كاركنان به خروج از كلانشهر تهران، آگهي فوق كان لم يكن تلقي مي گردد.

 



شركت انديشمندان جهان در كنگره بين المللي جراحان دهان

انديشمندان و استادان بيش از 10 كشور جهان در ششمين كنگره بين المللي جراحان دهان، فك و صورت ايران به ايراد سخنراني و ارائه مقاله خواهند پرداخت.
دكتر عطا قراجه اي، مسئول كميته علمي ششمين كنگره بين المللي جراحان دهان، فك و صورت ايران كه از 19 تا 21 خردادماه 1389 در هتل المپيك تهران برگزار مي شود با بيان خبر فوق اظهار داشت: هدف از برگزاري اين كنگره بين المللي كه در آن اساتيد، جراحان و انديشمنداني از كشورهاي آمريكا، آلمان، سوئيس، كانادا، چين و ساير كشورها حضور دارند، معرفي آخرين روشهاي جراحي و درمان بيماريها و ضايعات ناحيه فك و صورت توسط جراحان و متخصصيني از سراسر دنيا ميباشد كه پيرامون محورهايي چون: تروماهاي سر و صورت، جراحيهاي زيبايي، كاشت ايمپلنت در فك و صورت، نقش آندوسكوپ در جراحيهاي فك و صورت و تومورهاي ناحيه فك و صورت به بحث و تبادل نظر علمي مي پردازند.

 



در پي تاخير در تحويل منشور كوروش ايران 300 هزار دلار از موزه بريتانيا غرامت مي گيرد

به دليل تاخير در تحويل موقت منشور كوروش، ايران از موزه بريتانيا 300هزار دلار غرامت درخواست كرده است.
به گزارش مهر به نقل از تايمز چاپ انگليس، ايران از موزه بريتانيا خواسته است تا به دليل استنكاف از تحويل موقت منشور كوروش به عنوان نخستين بيانيه حقوق بشر، 197 هزار پوند معادل 300هزار دلار غرامت پرداخت كند.
اين درخواست غرامت در حالي است كه دو ماه پيش ايران رابطه خود با موزه بريتانيا را به دليل تحويل ندادن اين منشور قطع كرده بود.
موزه بريتانيا قرار بود منشور را در ماه ژانويه به ايران تحويل دهد اما پس از آن اعلام كرد كه تحويل آن تا ماه جولاي به طول خواهد انجاميد.
موزه بريتانيا اين تاخير را به دليل مسائل تحقيقاتي عنوان كرده اما ايران بر اين باور است كه اين اقدام انگيزه هاي سياسي دارد.
اين منشور در سال 1897 كشف شده و از همان زمان تاكنون در موزه بريتانيا نگهداري مي شود، اما توافقنامه اي بين اين موزه و سازمان ميراث فرهنگي ايران در ژانويه سال 2009 صورت گرفت و قرار بر اين شد تا اين منشور به طور موقت به ايران بازگردانده شود كه تاكنون اين امر محقق نشده است.

 



صاعقه 64 راس دام را در دهلران تلف كرد

دهلران- خبرنگار كيهان:
صاعقه 64راس دام در بخش زرين آباد از توابع شهرستان دهلران را تلف كرد.
محسن چراغي پور بخشدار زرين آباد در اين باره گفت: طي بارش هاي اخير جاده هاي بخش زرين آباد مسدود شد كه با تلاش ماموران راهداري اداره راه و ترابري استان ايلام اين مسيرها باز شدند.
وي افزود: بر اثر صاعقه 64 راس دام از يك دامدار زرين آبادي نيز تلف شد.

 



تكذيب بازرسي بدني وكلا در ورود به واحدهاي قضايي

مدير روابط عمومي و ارتباطات دادگستري استان تهران خبر منتشره مبني بر اين كه حفاظت و اطلاعات اين دادگستري اقدام به بازرسي بدني وكلا در هنگام ورود به واحدهاي قضايي مي كند را تكذيب كرد.
زاهد بشيري راد اظهار داشت: حفاظت و اطلاعات دادگستري استان تهران هماهنگ با مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه دستورالعمل كلي در خصوص تحويل تلفن همراه در واحدهاي قضايي صادر كرده است.
به گزارش ايسنا، وي گفت: طبق اين دستورالعمل به خاطر جلوگيري از ايجاد اختلال در سيستم CMS و ساير موارد، ورود تلفن همراه از سوي افراد به واحدهاي قضايي ممنوع شده است.

 



دادسراي ويژه خطاب به شاكيان شركت هاي هرمي: شكايت خود را با پيامك اعلام كنيد

دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم رايانه و فناوري ارتباطات از شهروندان تهراني خواست شكايت خود را در خصوص شركت هاي هرمي از طريق پيامك به اين دادسرا اعلام كنند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، با توجه به حجم زياد شكايات واصله در خصوص شركت هاي هرمي اين دادسرا با هماهنگي نهادهاي مسئول نسبت به ايجاد سامانه پيامك نوبت دهي اقدام كرده است.
شكات مي توانند با ارسال مشخصات خود و نام شركت هرمي به شماره 30007362 وقت رسيدگي دريافت كنند.
اين اطلاعيه با اعلام اينكه شاكيان از هر خط تلفن همراه تنها يك بار مي توانند شكايت خود را مطرح كنند، از شهروندان تهراني خواست از ارسال اطلاعات تكراري به اين شماره خودداري نمايند.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري سارقان خانه تاريخي عامري ها
كاشان - خبرنگار كيهان:سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كاشان از دستگيري 4 نفر سارق اموال در خانه تاريخي عامري هاي كاشان خبر داد.«حسين يزدان مهر» گفت: با تلاش شبانه روزي يگان حفاظت و حراست اداره ميراث فرهنگي كاشان 4 سارق حرفه اي كه در سال هاي متمادي حدود 200 ميليون ريال از اموال اين خانه را به سرقت برده بودند، دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
كشف 800 كيلوگرم مواد مخدر
راور - خبرنگار كيهان:سربازان گمنام امام زمان (عج) در راور در بازرسي از يك دستگاه تريلر موفق به كشف محموله 800 كيلويي مرفين و ترياك شدند.اين محموله از منطقه حوض انبار 2 جاده راور مشهد بارگيري شده بود به مقصد استان هاي همجوار حمل مي شد.
انفجار كپسول گاز در تاكسي
ايلام - ايرنا:انفجار در يك خودرو در خيابان فردوسي شهر ايلام دو كشته و 8 مجروح بر جاي گذاشت. اين انفجار ناشي از تركيدن يك كپسول گاز در تاكسي پيكان رخ داد.در اين حادثه تعدادي از شيشه هاي مغازه هاي اطراف نيز شكسته شد.
خسارت سيل به استان سمنان
سمنان - ايرنا: جاري شدن سيل عصر دوشنبه در شهرستان گرمسار موجب آبگرفتگي شهرك صنعتي گرمسار، آبگرفتگي شهر ايوانكي، ايجاد اخلال در تردد خودروها در محور گرمسار-تهران و نيز خساراتي به تاسيسات شد.در سمنان نيز بارندگي سبب وارد شدن خساراتي به راه آهن مسير سمنان - دامغان و نيز محور سمنان - پايگاه هوايي شد.سيل در دامغان نيز خساراتي به قنوات و اراضي اين شهرستان وارد كرد.

 



بازپرس جنايي خبر داد خودكشي سر دسته باند آدم ربايي 5 ميلياردي

مرد جواني كه سر دسته يك باند آدم ربايي 5 ميليارد توماني بود اندكي قبل از دستگيري توسط مأموران پليس خود را حلق آويزكرد و به زندگي خود پايان داد.
به گزارش ايسنا بامداد 17 اسفند سال گذشته چهار مرد نقاب دار پس از ورود به خانه اي ويلايي در منطقه نياوران با بستن دست و پا و دهان يك زوج جوان آنها را با يك خودروي ماكسيماي سفيدرنگ ربودند. اين افراد پس از انتقال غلامرضا 25 ساله و همسرش به يك باغ در شهريار از طريق تلفن همراه غلامرضا با خانواده او تماس گرفتند و ضمن اطلاع موضوع به آنها تقاضاي پول در قبال آزادي غلامرضا بدون دخالت پليس را مطرح كردند.
اما پدر غلامرضا در اولين اقدام خود طي تماسي با 110، پليس را در جريان به گروگان گرفتن فرزندش قرارداد و در پي اعلام اين گزارش، كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ پس از اخذ مجوز قضايي از قاضي «پيرگزي» بازپرس شعبه نهم دادسراي امور جنايي تهران، در منزل غلامرضا حضور يافتند.
در جريان بررسي هاي اوليه مشخص شد كه غلامرضا فرزند يكي از تجار و كارخانه داران موفق است كه در كارخانه پدرش به عنوان مدير داخلي مشغول به كار بوده و پس از ازدواج، به صورت مستقل زندگي مي كرده است.
متهمان در تماس هاي بعدي خود با پدر غلامرضا، درخواست پرداخت 5 ميليارد تومان پول نقد در قالب اسكناس هاي 100 دلاري و 500 يورويي را مطرح كردند و در اين مرحله، كارآگاهان اداره يازدهم ضمن ارائه آموزش هاي لازم به خانواده غلامرضا، تحقيقات فني و پليسي خود را جهت شناسايي و دستگيري متهمان آغاز كردند.
سرانجام مأموران موفق شدند يكي از متهمان بنام رضا 31 ساله را در خيابان رشيد منطقه تهرانپارس شناسايي و بازداشت كنند. پس از دستگيري اين شخص و شناسايي مخفيگاه محل اقامت فرد ربوده شده شناسايي و دستگيري ساير متهمان نيز در دستور كار پليس قرار گرفت.
با گذشت 2 ساعت از زمان دستگيري اولين متهم، كارآگاهان موفق به شناسايي مخفيگاه ديگر متهمان شدند و ضمن ورود به داخل آپارتماني در منطقه مشيريه تهران، گروگان را در حالي كه پس از انتقال از باغ در داخل اتاقي زنداني شده بود و از وضعيت نامساعد روحي رنج مي برد، آزاد كردند.
پس از آزاد ساختن غلامرضا، دو متهم به نام هاي محسن 33 ساله و حسين 26 ساله در حالي كه صورت هاي خود را با نقاب مشكي پوشانده بودند، دستگير و به اداره آگاهي انتقال يافتند.
متهمان در جريان بازجويي هاي ابتدايي، پيشنهاد دهنده اصلي آدم ربايي را فردي به نام ابراهيم معرفي كردند و مدعي شدند كه ابراهيم از طريق پدرزنش به واسطه رفت و آمدي كه با خانواده غلامرضا داشته، به مرور زمان از وضعيت مالي گروگان و خانواده اش اطلاع پيدا كرده است.
محسن در اعترافات اوليه خود ضمن معرفي ابراهيم به عنوان يكي از دوستان حسين، گفت: من و حسين در باشگاه ورزشي با هم آشنا شديم. پس از مدتي از طريق حسين با ابراهيم آشنا شدم كه به واسطه دوستي من با حسين، ارتباط من و ابراهيم نيز بيشتر شد. در طول مدت آشنايي با ابراهيم، او دائماً از خانواده اي صحبت مي كرد كه پدرشان يكي از تجار مطرح كشور است و از لحاظ وضعيت اقتصادي و مالي در وضعيت بسيار خوبي قرار دارند تا اينكه سرانجام ادعا كرد در صورت ربودن يكي از اعضاي خانواده اين تاجر پول زيادي به جيب مي زنيم.
متهم افزود: قرار بود كه به هر كدام از اعضاي گروه، يك ميليارد تومان برسد و محمد هم به ما اطمينان داده بود كه اگر كارها را همان طور كه مي خواهد انجام بدهيم، به هيچ عنوان دستگير نخواهيم شد.
بنابراين گزارش، صبح ديروز بازپرس جنايي تهران از خودكشي ابراهيم خبر داد و گفت: تحقيق از ساير متهمان پرونده جهت كشف زواياي پنهان اين گروگانگيري ادامه دارد.

 



انتخاب رئيس كانون وكلاي مركز

سيدمحمد جندقي كرماني پور به عنوان رئيس بيست و ششمين هيات مديره كانون وكلاي دادگستري مركز انتخاب شد.
به گزارش ايسنا، در دومين جلسه هيات مديره كانون وكلاي دادگستري مركز سيد محمدجندقي كرماني پور كه رياست دوره قبلي كانون را نيز عهده دار بود، با كسب 7 راي از مجموع 12راي بار ديگر به رياست كانون وكلاي مركز انتخاب شد.

 



انتصاب در قوه قضاييه

رئيس قوه قضاييه در حكمي محمدباقر ذوالقدر را به سمت معاون حفاظت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه منصوب كرد.
انتصاب در ناجا
طي حكمي سرتيپ دوم پاسدار محمدرضا عليپور از سوي سردار حسين ساجدي نيا فرمانده انتظامي تهران بزرگ به عنوان جانشين اين فرماندهي منصوب گرديد.

 



اسلام ستيزي در آمريكا

شوراي روابط اسلامي آمريكا، از تبليغات ضداسلامي در فلوريدا جلوگيري كرد.
به گزارش «المصريون»، به نقل از روزنامه «ميامي هرالد»، پس از اعتراضات مكرر شوراي روابط اسلامي آمريكا، نسبت به تبليغات ضداسلامي بر روي بدنه اتوبوس هاي حمل و نقل عمومي در ايالت فلوريدا، اداره حمل و نقل اين ايالت، بالاخره مجبور به برچيدن آنها شد.
براساس اين گزارش، يك گروه ضداسلامي با خريد آگهي هاي تبليغاتي و نصب آنها بر روي بدنه اتوبوس هاي حمل و نقل عمومي، براي مدت يك ماه، با هدف ايجاد شك و ترديد در اعتقادات مسلمانان، در شهر ميامي داد به شدت مشغول فعاليت شد. اين گروه تبليغاتي كه اقدام به درج «سايت» خود بر روي تبليغات بدنه ده اتوبوس حمل و نقل عمومي كرده بود، مسلمانان را دعوت به خروج از دين اسلام مي كرد.
رئيس گروه «اسلام در آمريكا را متوقف كنيد» كه مركز آن در نيويورك قراردارد، درج اين آگهي هاي تبليغاتي بر ضد اسلام و مسلمانان را در راستاي دفاع از آزادي ديني عنوان كرده بود.
از سوي ديگر، سخنگوي اداره حمل و نقل عمومي «ميامي داد» اعلام كرد كه مسئولان اين اداره، دستور برچيدن اين آگهي ها را صاد ركرده است. سخنگوي اداره حمل و نقل در توجيه اقدام اداره مطبوع خود گفت: به دليل اينكه شركت تبليغاتي بر روي بدنه خودروهاي عمومي، در مورد مضمون آگهي نصب شده بر روي اتوبوس ها، دقت لازم را نداشته است، اين اتفاق رخ داده است.
اين در حالي است كه نمايندگي شوراي روابط اسلامي آمريكا در جنوب ايالت فلوريدا در انتقاد از مسئولان ايالت خاطر نشان كرد كه پس از تذكرهاي مكرر در مورد مضمون اين تبليغات و تاثير منفي آن بر روي مسلمانان، اقدام به برچيدن تابلوها شده است.
به گفته مسلمانان فلوريدا، «پالم گيلر و رابرت اسپنسر» دو تن از رهبران گروه ضد اسلام، به عنوان دو صهيونيست در اسلام ستيزي شهره خاص و عام هستند.

 

(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14