(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 2 مرداد 1390- شماره 19981

حديث دشت عشق
كاراته قهرماني آسيا - چين كسب دو مدال طلا، يك نقره و دو برنز براي كاراته كاران ايران
پشتكار مثالزدني«پيستوريس» كه دو پاي مصنوعي دارد دونده معلول آفريقايي سهميه المپيك لندن گرفت
تيم ملي بسكتبال 12 مرداد در تايوان
پيروزي پيكان در اولين گام واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا
دووميداني جايزه بزرگ-اسپانيا حدادي چهارم شد و به ركورد ورودي المپيك نرسيد
خواندني از ورزش ايران
رضايت وكلا از دادگاه لوزان حكم نهايي علي حسيني دو هفته ديگر صادر مي شود
كانديداهاي ايراني انتخابات فدراسيون تنيس روي ميز آسيا معرفي شدند
مرحله دوم مسابقات هندبال جوانان جهان - يونان ايران امروز به مصاف آلمان مي رود
اخبار كوتاه از فوتبال
بررسي ماجراي دلارها در گفت وگو با رئيس فدراسيون دوچرخه سواري
دو تيم داخلي در رقابت هاي برون مرزي به جان هم افتاده اند!



حديث دشت عشق

به ياد انقلابي شهيد «محمدحسين شيرازي»
لاله اي از شهر شهيدان كفن پوش
همه او را دوست داشتند. او با اينكه شغل آزاد داشت ولي از نظر ظاهري چنان منظم و پاكيزه بود كه همگان با چشم حسرت به او نگاه مي كردند.
از سال 1356 وارد اردوگاه مخالفين رژيم طاغوت و عاشقان امام خميني شد و در راه مبارزه بي امان خود كار و زندگي را رها كرد تا انقلابش را به رهبري ولايت و مرجعيت به ثمر برساند. «شهيد محمدحسين شيرازي»، سال 1330 در شهر شهيدان كفن پوش ورامين متولد شد و در 10دي 1357 در جمع تظاهركنندگان عليه رژيم و به حمايت از امام خميني در شهر خون و قيام ورامين بدست ناجوانمردان ظالم به شهادت رسيد و در جوار امام زاده شاه حسين(ع) آرام گرفت.

 



كاراته قهرماني آسيا - چين كسب دو مدال طلا، يك نقره و دو برنز براي كاراته كاران ايران

روز سوم از رقابتهاي كاراته قهرماني آسيا با كسب دو مدال طلا، يك نقره دو برنز توسط نمايندگان كشورمان در رده سني بزرگسالان همراه بود.
در ادامه اين رقابتها كه در گوانگجو چين جريان دارد رقابتهاي كوميته انفرادي در دو بخش بانوان و آقايان برگزار شد كه تيم ايران موفق به كسب دو مدال طلا ، يك برنز و دو نقره شد. هر دو مدال طلاي تيم ايران در بخش مردان توسط سعيد فرخي و ذبيج الله پور شيب به دست آمد.
در وزن 75- كيلوگرم سعيد فرخي پس از شكست نمايندگان هندوستان، سريلانكا، كويت و ژاپن در بازي نهايي مقابل نماينده چين هم به برتري دست يافت و به مدال طلا دست پيدا كرد. همچنين ذبيح الله پور شيب در وزن 84+ كيلوگرم با شكست نمايندگان نپال و ژاپن راهي ديدار نهايي شد و براي كسب مدال طلا به مصاف حريفي از ازبكستان رفت و با برتري مقابل وي دومين مدال طلاي تيم ايران را كسب كرد.
در بخش بانوان و در وزن 68+ كيلوگرم حميده عباسعلي با برتري مقابل حريفاني از مالزي، قزاقستان پاي به بازي نهايي گذاشت و در اين مرحله يك بر صفر نتيجه را به چين واگذار كرد و نقره گرفت.
دو مدال برنز هم توسط مير مهدي زاده و مهدي سلطاني به دست آمد. مهدي زاده در وزن 60- كيلوگرم در مصاف با كاراته كاهايي از ويتنام و سنگاپور به برتري دست يافت و در نيمه نهايي مقابل نماينده قزاقستان در وقت اضافه تن به شكست داد و از صعود به بازي نهايي بازماند. وي در گروه بازنده ها حريفي از كويت ر ا شكست داد و به نشان برنز دست پيدا كرد.
ضمن اينكه مهدي سلطاني در وزن 84- كيلوگرم پس از برتري مقابل حريفي از قطر به كاراته كايي از مالزي باخت و به گروه بازنده ها رفت. سلطاني براي كسب مدال برنز نمايندگان سريلانكا و ژاپن را شكست داد و به مدال برنز دست يافت.
رقابتهاي كاراته قهرماني آسيا كه از پنجشبنه گذشته آغاز شده امروز با برگزاري مسابقات در بخش كاتاي انفرادي و تيمي و كوميته تيمي به پايان خواهد رسيد.

 



پشتكار مثالزدني «پيستوريس» كه دو پاي مصنوعي دارد دونده معلول آفريقايي سهميه المپيك لندن گرفت

معلوليت مانعي براي موفقيت نيست. اسكار پيستوريس دونده معلول با گرفتن سهميه A المپيك (و نه پاراالمپيك) با دو پاي مصنوعي اين موضوع را بار ديگر به اثبات رساند.
دونده معلول آفريقاي جنوبي با ثبت زمان 45 ثانيه و 7 صدم ثانيه توانست ركورد ورودي رقابت هاي قهرماني جهان و المپيك 2012 لندن را به دست آورد تا به عنوان نخستين ورزشكار قطع عضو سهميه A رقابت هاي المپيك را به دست آورد. پيستوريس در اين رقابت ركورد قبلي اش را كه 61/45 ثانيه بود، ترقي بخشيد و توانست ورودي A المپيك را به دست آورد.
فدراسيون جهاني دووميداني پيش از اين به اين دونده آفريقايي اجازه داده بود كه در رقابت هاي دووميداني با ورزشكاران سالم به رقابت بپردازد.
پيستوريس در پايان اين رقابت گفت: من هنوز جاي پيشرفت دارم و مي توانم پيشرفت كنم. اين دونده آفريقاي جنوبي زماني كه تنها 11 ماه بيشتر نداشت به تشخيص پزشكان هر دو پايش را از دست داد.
پيستوريس سابقه چهار قهرماني در رقابت هاي پارالمپيك را دارد واكنون مي خواهد در المپيك و در رقابت با ورزشكاران سالم به افتخار دست پيدا كند.
پيستوريس در پايان اين رقابت در گفت وگوي خواندني به بيان خاطراتش از گذشته پرداخت و از روزهاي سخت بيماري و بيمارستان در ژوهانسبورگ سخن گفت تا نشان دهد براي رسيدن به موفقيت چه روزهاي سختي را در پشت سر گذاشته است.

 



تيم ملي بسكتبال 12 مرداد در تايوان

تيم ملي بسكتبال براي حضور در تورنمنت ويليام جونز تايوان 12 مرداد راهي اين كشور مي شود.
رقابت هاي بسكتبال ويليام جونز تايوان از 15 مرداد و با حضور ايران و 8 تيم ديگر در اين كشور آغاز مي شود.
تايواني ها پيش از اين براي حضور تيم ملي ايران در اين تورنمنت شرايطي را براي دريافت ويزا در نظر گرفته و اعلام كرده بودند كه فدراسيون ايران بايد ويزاي بازيكنان را بايد در كشوري ثالث دريافت كند، اما با صحبت هايي كه مسئولان فدراسيون انجام دادند، اين مشكل برطرف شده و ويزاي اعضاي تيم ملي در ايران صادر خواهد شد.
براساس اعلام مشحون با برطرف شدن اين مشكل كاروان تيم ملي بسكتبال با 22 نفر روز 12مرداد راهي تايوان خواهد شد. ايران، كره جنوبي، امارات، تايوان، آفريقاي جنوبي، ژاپن، اردن، فيليپين و مالزي 9 تيمي هستند كه به مدت 9 روز و به صورت دوره اي با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت. ايران در نخستين بازي به مصاف آفريقاي جنوبي مي رود. تيم ملي بسكتبال خود را براي حضور در جام ملت هاي آسيا (ووهان چين) كه 24 شهريورماه آغاز خواهد شد، آماده مي كند.

 



پيروزي پيكان در اولين گام واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا

پيكان نخستين ديدار خود در رقابت هاي قهرماني باشگاه هاي آسيا را با پيروزي برابر نماينده قطر به پايان رساند.
بيست و دومين دوره مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا و انتخابي جهان شنبه در پالمبانگ اندونزي آغاز شد. در روز نخست اين رقابت ها تيم پيكان نماينده ايران و مدافع عنوان قهرماني در مصاف با الريان قطر به برتري 3 بر يك دست يافت.
پيكان امروز دومين ديدار خود در چارچوب اين رقابت ها را مقابل نماينده تركمنستان برگزار مي كند.بيست و دومين دوره مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا تا 9 مرداد در اندونزي پيگيري مي شود. تيم نخست اين رقابت ها به عنوان نماينده آسيا در پيكارهاي قهرماني باشگاه هاي جهان شركت مي كند.پيكان با شش عنوان قهرماني كه پنج عنوان آن به صورت متوالي طي پنج سال گذشته به دست آمده است، پرافتخارترين تيم اين مسابقات است.

 



دووميداني جايزه بزرگ-اسپانيا حدادي چهارم شد و به ركورد ورودي المپيك نرسيد

احسان حدادي در مسابقات دووميداني جايزه بزرگ بارسلونا اسپانيا به عنوان چهارم رسيد.
هفدهمين دوره رقابت هاي دووميداني جايزه بزرگ بارسلونا جمعه شب در ورزشگاه المپيك بارسلون برگزار شد كه در جريان اين رقابتها احسان حدادي قهرمان پرتاب ديسك ايران و آسيا به عنوان چهارمي دست يافت.
در اين مسابقه، احسان حدادي در همان پرتاب اول موفق به ثبت ركورد 63 متر و 59 سانتي مترشد تا تنها با فاصله 6 سانتي متر عنوان سوم را از دست داده و به مقام چهارم برسد. وي در پرتاب دوم 63 متر و 2 سانتي متر ديسك را در ورزشگاه المپيك اين شهر به پرواز درآورد. حدادي در پرتاب سوم ركورد 63 متر و 6 سانتي و در پرتاب چهارم با 11 متر و 69 سانتي متر را ثبت كرد. وي در پرتاب پنجم و ششم خود هم به ترتيب ديسك را به ميزان 59 متر و 73 سانتي متر و 61 متر و 84 سانتي متر پرتاب كرد.احسان حدادي پيش از اين در مسابقات بين المللي قطر و هلند به عنوان چهارم رسيده بود.
وي اواسط تيرماه در رقابتهاي دووميداني قهرماني آسيا با ركورد 62 متر و 27 سانتي متر چهارمين مدال طلاي خود را در آسيا بدست آورد. يكي از هدف هاي اصلي احسان حدادي در اين رقابت، رسيدن به ركورد بالابر از 65 متر كه سهميه A المپيك محسوب مي شود، بود كه در اين شرايط نتوانست به آن ركورد برسد، اما نكته حائز اهميت اين است كه همه دووميداني كاران دنيا تا يك ماه پيش از بازي هاي المپيك فرصت دارند تا به ركوردهاي ورودي دست پيدا كنند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤تيم ملي بسكتبال ايران در نخستين ديدار دوستانه در رقابت هاي چهار جانبه پرتغال برابر آنگولا شكست خورد. ملي پوشان بسكتبال ايران در قالب ديدارهاي دوستانه كشور پرتغال در نخستين ديدار برابر تيم آنگولا به ميدان رفتند كه اين بازي با نتيجه 74-57 به سود آنگولا به پايان رسيد.
¤مسابقات كشتي قهرماني جوانان جهان در حالي از روز سه شنبه در شهر بخارست روماني آغاز مي شود كه فرنگي كاران جوان كشورمان بامداد امروز عازم اين كشور شدند. مسابقات فرنگي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه برگزار مي شود و مسابقات آزاد شنبه و يكشنبه هفته آينده خواهد بود.
¤دهمين دوره مسابقات بين المللي شطرنج جام ابن سينا از امروز در همدان با حضور 50 شطرنج باز از كشورهاي آذربايجان، گرجستان، هند، تركيه، اوكراين و پاكستان آغاز خواهد شد. همچنين در پايان اين مسابقات احسان قائم مقامي به روش سيمولتانه (بازي همزمان) با نفرات شركت كننده بازي خواهد كرد.
¤در اولين روز از مسابقات بين المللي وزنه برداري معلولان كه در اردن در حال برگزاري است امير جعفري در وزن 52 كيلوگرم با مهار وزنه 167 كيلويي به نخستين مدال طلاي كاروان ايران دست يافت.
¤تيم ملي آب هاي آرام، 3 مرداد براي شركت در رقابت هاي جوانان جهان راهي آلمان خواهد شد. اين مسابقات 7 تا 10 مرداد ماه در آلمان برگزار مي شود و تيم جوانان ايران متشكل از 7 قايقران مرد و 3 قايقران زن در اين رقابت ها به مصاف حريفان خود خواهد رفت.

 



رضايت وكلا از دادگاه لوزان حكم نهايي علي حسيني دو هفته ديگر صادر مي شود

پرونده سعيدعلي حسيني- وزنه بردار دسته فوق سنگين ايران كه با محروميتي مادام العمر از سوي فدراسيون جهاني روبرو شده است - براي
تجديدنظر خواهي در دادگاه حكميت ورزش CAS واقع در لوزان سوئيس مورد بررسي قرار گرفت.
در اين نشست كه 4 ساعت به طول انجاميد «مونيكا اونگار» - مسئول حقوقي فدراسيون بين المللي وزنه برداري، وكلاي فدراسيون جهاني و همين طور سعيد علي حسيني و وكلايش حضور داشتند، دفاعيات از وزنه بردار كشورمان از سوي وكلاي ايراني حاضر در نشست انجام شد.
در پايان اين نشست وكلاي سعيدعلي حسيني با اعلام رضايت از اين جلسه و با بيان اينكه در اين فرجام خواهي تأكيد آنها روي نمونه B بوده است، از ارائه توضيحات بيشتر با توجه به حساسيت پرونده و در دست بررسي بودن آن توسط دادگاه CAS، تا زمان اعلام رأي نهايي خودداري كردند. دادگاه CAS رأي نهايي پرونده سعيدعلي حسيني را ظرف دو هفته آينده و حداكثر تا 16 مرداد ماه اعلام خواهد كرد، اما با توجه به مباحث مطرح شده در جلسه دادگاه، اين اميدواري وجود دارد كه محروميت مادام العمر وزنه بردار شايسته كشورمان كاهش يابد و در مقاطع بعدي با تخفيف قابل توجه روبرو شود.

 



كانديداهاي ايراني انتخابات فدراسيون تنيس روي ميز آسيا معرفي شدند

فدراسيون تنيس روي ميز كانديداهاي ايراني انتخابات كنفدراسيون آسيا را معرفي كرد.
مهرداد بابادي وند كانديداي تنيس روي ميز ايران براي عضويت در كميته مربيان و جوانان كنفدراسيون آسياست. ضمن اينكه زهرا يوسفي در حالي به عنوان كانديداهاي كميته فني و قوانين كانديدا شده است. بابادي وند و يوسفي در حالي به عنوان كانديداهاي كميته هاي مربيان و جوانان و فني و قوانين كنفدراسيون تنيس روي ميز آسيا معرفي شده اند كه در حال حاضر فودا كاسب و سيمين رضايي اعضاي ايراني اين كميته هستند.همچنين براي شركت در انتخابات كنفدراسيون تنيس روي ميز آسيا، محمد زارع پور، رئيس فدراسيون تنيس روي ميز براي عضويت در كميته پيشكسوتان كانديدا شده است.
انتخابات كنفدراسيون تنيس روي ميز آسيا در جريان رقابت هاي قهرماني آسيا برگزار مي شود. اين مسابقات طي روزهاي 21 تا 29 مرداد ماه در لبنان برگزار خواهد شد.

 



مرحله دوم مسابقات هندبال جوانان جهان - يونان ايران امروز به مصاف آلمان مي رود

تيم هندبال جوانان كشورمان به دنبال صعود به مرحله دوم مسابقات قهرماني جهان امروز مقابل تيم آلمان قرار مي گيرد.
تيم هندبال جوانان كشورمان مرحله گروهي مسابقات هندبال قهرماني جوانان جهان را با پيروزي مقابل مجارستان و صعود به مرحله دوم اين رقابت ها به اتمام رساندند.
در روز پاياني از مرحله گروهي مسابقات هندبال قهرماني جوانان جهان كه در «تسالونيكي» يونان جريان دارد، تيم هندبال جوانان كشورمان به مصاف مجارستان رفت.
شاگردان عزت الله رزمگر در اين بازي برتري 35 بر 29 را از آن خود كردند و جواز حضور در جمع 16 تيم برتر مسابقات را بدست آوردند.
تيم هندبال جوانان كشورمان ديدارهاي گذشته خود در گروه چهارم مسابقات هندبال قهرماني جوانان جهان را با پيروزي مقابل كانادا و سه شكست مقابل سوئد، اسپانيا و پرتغال پشت سر گذاشته بود.
با اين پيروزي تيم هندبال جوانان كشورمان فرصت حضور در مرحله دوم مسابقات هندبال قهرماني جوانان جهان را بدست آورد.
طبق قوانين جديد فدراسيون جهاني 16 تيم در مرحله دوم به صورت حذفي با يكديگر مسابقه مي دهند. به اين ترتيب چهار تيم اول دو گروه اول و دوم با يكديگر و چهار تيم اول دو گروه سوم و چهارم به صورت ضربدري و حذفي با هم مسابقه خواهند داد. برترين هاي اين مسابقات به جمع هشت تيم راه يافته و بازنده در جدول ديگري براي كسب عنوان نهم تا شانزدهم مسابقه مي دهند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

وليد علي و زندي رسما استقلالي شدند
فريدون زندي كه صبح ديروز پس از جلسه با حسين هدايتي توانست رضايت نامه خود را از استيل آذين بگيرد بلافاصله در باشگاه استقلال حضور پيدا كرد. اين بازيكن پس از توافق با استقلال و امضاي قرارداد داخلي به هيئت فوتبال تهران رفت و قرارداد يك ساله اش را با استقلال ثبت كرد. همچنين وكيل وليدعلي با حضور در هيئت فوتبال قرارداد اين بازيكن كويتي را ثبت كرد. استقلالي ها همچنين در آخرين ساعات نقل و انتقالات از ثبت قرارداد يك مدافع برزيلي به نام گابريل خبر دادند.
كاسيميرو سرمربي شهرداري بندرعباس شد
آكاسيو آلفردو كاسيميرو سرمربي پرتغالي 62 ساله فصل گذشته تيم صنعت نفت آبادان پس از توافق با مسئولان باشگاه شهرداري بندرعباس هدايت اين تيم را در فصل جديد رقابتهاي ليگ دسته اول كشور بر عهده گرفت.
انتقادات عمادرضا از يونس محمود
عمادرضا پس از اخراج از تيم ملي گفت: كاپيتان تيم ملي عراق از اختياراتش سوءاستفاده مي كند.عمادرضا كه به دليل بي انضباطي از تيم ملي عراق اخراج شده در گفت و گويي اظهار داشت: دليل كنار گذاشتنم از تيم ملي عراق به اختلافاتم با يونس محمود مربوط مي شود نه بازوبند كاپيتاني. به يونس محمود اختياراتي داده اند كه وي از آنها سوءاستفاده مي كند. وي بر همين اساس براي تيم ملي تصميم گيري مي كند .
رافخايي قراردادش را با ملوان ثبت كرد
سيد جلال رافخايي كه پيش از اين مذاكراتي با راه آهن انجام داده بود ظهر ديروز قراردادش را در هيئت فوتبال استان گيلان با ملوان به مدت دو فصل به طور رسمي ثبت كرد.

 



بررسي ماجراي دلارها در گفت وگو با رئيس فدراسيون دوچرخه سواري
دو تيم داخلي در رقابت هاي برون مرزي به جان هم افتاده اند!

رئيس فدراسيون دوچرخه سواري از احتمال معرفي نكردن خاتون آبادي به عنوان سرمربي پتروشيمي به اتحاديه جهاني دوچرخه سواري خبر داد و گفت: دو نماينده ايران كه بايد در خارج از كشور به هم كمك كنند، مدتي است به جان هم افتاده اند و زير آب هم را مي زنند.
علي زنگي آبادي ضمن بيان اين مطلب در خصوص ادعاي غلامرضا كوهي (سرمربي تيم دوچرخه سواري دانشگاه آزاد اسلامي) مبني بر اين كه دلارهاي تيم پتروشيمي باعث شده تا از اين تيم تست دوپينگ بگيرند، گفت: اين كه يك تيم باشگاهي بتواند پول بدهد كه از تيم ديگر تست بگيرند يا نه درست نيست. ادعاي آقاي كوهي بايد بيشتر از اين بررسي شود.
وي با بيان اين كه البته رفتار و حرف هاي يكي دو ماه گذشته خاتون آبادي تا به اين ادعا نزديك است، افزود: درخواست دوپينگ از سوي يك باشگاه صورت نمي گيرد هر چند كه در برخي مواقع ماموران وادا به دنبال شايعه يا شنيده هايي از برخي از ورزشكاران تست مي گيرند اما به اين شكل وارد عمل نمي شوند.
رئيس فدراسيون دوچرخه سواري كشورمان در خصوص اين كه برخورد تيم پتروشيمي در قبال تيم دانشگاه آزاد در يك ميدان برون مرزي تا چه حد به اعتبارات بين المللي مان ضربه خورده است گفت: واضح است كه در مسابقات بين المللي خارج از كشور دو نماينده ايران بايد به همديگر براي تصاحب عناوين جهاني كمك كنند اما اين دو تيم مدتي است به جان هم افتاده اند و زيرآب هم را مي زنند.
وي تصريح كرد: در تورها براي هم نامه نگاري مي كنند. اين مسئله صورت خوشي ندارد و به اعتبارمان لطمه مي زند. همين حواشي هم باعث شده تا اين دو تيم در اين مدت افت كنند و همان طور كه خودتان هم ديده ايد پتروشيمي در تور تهران افت كرده و عنوان قهرماني تور تهران و چين را با هم از دست داد. تيم دانشگاه آزاد هم در تور چين هفتم شد.
رئيس فدراسيون دوچرخه سواري كشورمان با بيان اين كه با اين روند احتمال دارد تا خاتون آبادي را براي هميشه محروم كنيم، گفت: اين مربي در كنار تمامي اين مسائل، بدون در نظر گرفتن راي صادر شده كميته انضباطي جريمه نقدي اش را پرداخت نكرده و تيم پتروشيمي را در تور چين همراهي كرده است. طبق قانون وي بايد سه ماه هيچ تيمي را در مسابقات داخلي و خارجي همراهي نكند. با اين كار قرار است خاتون آبادي بار ديگر به كميته انضباطي فدراسيون بيايد. در صورتي كه عملكرد وي به همين شكل باقي بماند تصميمات جديدي در خصوص او خواهيم گرفت. ما مي توانيم در دوره بعد خاتون آبادي را به عنوان مربي يا سرمربي از سوي ايران براي همراهي تيمش در مسابقات بين المللي به اتحاديه جهاني معرفي نكنيم.
غلامحسين كوهي سرمربي تيم دوچرخه سواري دانشگاه آزاد اسلامي در گفت وگو با خبرگزاري مهر مدعي شده است كه تيم پتروشيمي براي گرفتن تست دوپينگ از ورزشكاران اين تيم هزينه كرده است. دو تيم پتروشيمي تبريز و دانشگاه آزاد اسلامي در تور چين هايلگ به دليل حواشي ناشي از مثبت اعلام شدن تست دوپينگ ركابزنان عناوين قهرماني و نايب قهرماني دوره قبل خود را از دست دادند.

 

(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14