(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 2 مرداد 1390- شماره 19981

مجلس آرا: آمادگي وزارت علوم براي ارائه مشورت به داوطلبان تحصيل خارج از كشور
سردار رادان خواستار شد تسريع در تصويب قانون برخورد با سلاح سرد
0 1 هكتار از منابع طبيعي لاران در چهار محال و بختياري طعمه آتش شد
قائم مقام بنياد ملي نخبگان: دوسوم نخبگان دارنده طلاي المپياد به خارج رفته اند
يك ايراني رئيس اكتشافات ناسا شد
تكذيب افزايش 30 درصدي در نرخ كرايه ها
مرگ كوهنورد زن ايراني در پاكستان
نجات 20 مسافر از خطر سقوط به دره در گردنه حيران
تجمع كارگران مخابرات راه دور ايران مقابل دفتر مجمع نمايندگان فارس
افتتاح زمين گلف و جاده تندرستي در مجموعه ورزشي تختي
كشف آثار 7 هزار ساله در علي آباد كتول
با حضور به موقع پليس سرقت مسلحانه از طلافروشي اسلامشهر ناكام ماند
انفجار مين در سردشت جان يك نفر را گرفت
تكذيب دستگيري 3 تبعه استراليايي از سوي معاون استاندار سمنان
شرور سابقه دار جنوب شرق تهران دستگير شد
مراقب پيامك كلاهبرداران باشيد



مجلس آرا: آمادگي وزارت علوم براي ارائه مشورت به داوطلبان تحصيل خارج از كشور

مديركل امور دانش آموختگان وزارت علوم از تدارك جلسات مشاوره رايگان براي داوطلبان تحصيل در خارج از كشور خبر داد.
محمدحسين مجلس آرا در گفت وگو با فارس افزود: داوطلبان تحصيل در دانشگاه هاي خارج از كشور بايد قبل از دريافت پذيرش به سايت وزارت علوم مراجعه كرده و از معتبر بودن دانشگاهي كه قرار است در آن تحصيل كنند، اطمينان حاصل كنند.
وي با بيان اين كه داوطلبان تحصيل در دانشگاه هاي خارج از كشور مي توانند به صورت رايگان از مشاوره كارشناسان وزارت علوم بهره مند شوند، گفت: داوطلبان تحصيل در دانشگاه هاي خارج از كشور بايد خيلي دقت داشته باشند تا عمر خود را در دانشگاه هاي فاقد اعتبار هدر ندهند، چرا كه ممكن است اين افراد پس از سال ها پرداخت هزينه هاي سنگين بدون مدرك معتبر دانشگاهي به كشور برگردند.
مديركل امور دانش آموختگان وزارت علوم افزود: افرادي كه در دانشگاه هاي خارج از كشور ثبت نام مي كنند در روزهاي اول اقامت خود در آن كشور متوجه غيرمعتبر بودن دانشگاه محل تحصيل خود مي شوند، اين افراد مي توانند با مراجعه به رايزن هاي علمي و سفارت جمهوري اسلامي ايران در كشور مذكور از اعتبار دانشگاه محل تحصيل خود اطلاعاتي كسب كنند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا وزارت علوم اقدامي براي فارغ التحصيلان دانشگاه هاي غيرمعتبر انجام مي دهد يا نه؟ گفت: وزارت علوم نمي تواند هيچ اقدامي براي اين افراد انجام دهد فقط اگر اين دانشجويان در سال اول تحصيل خود باشند شايد براساس آيين نامه انتقال دانشجويان خارج به داخل بتوان اين افراد را به دانشگاه هاي درجه 2 يا 3 با شرايط خاص منتقل كرد.

 



سردار رادان خواستار شد تسريع در تصويب قانون برخورد با سلاح سرد

جانشين فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه وضعيت امنيت در كشور مطلوب است گفت: اميدواريم بحث تصويب قانون برخورد با سلاح سرد سرعت گيرد تا با يك قانون محكم شاهد بالا رفتن هزينه جرم باشيم.
سردار احمدرضا رادان درباره وضعيت امنيتي كشور و حوادث اخير اظهار كرد: حوادث پيش آمده، همچون موضوع خميني شهر، حادثه هاي تلخي است كه با دستگيري مجرمان و قاطعيتي كه دستگاه قضايي دارد مردم شاهد خواهند بود كه مجرمان در زمان كوتاهي به مجازات خود خواهند رسيد.
وي به قتل «روح الله داداشي» قوي ترين مرد ايران اشاره كرد و افزود: قتل مرحوم «داداشي» اتفاق بسيار بدي بود و پليس به صورت تخصصي در اين باره ورود پيدا كرد به طوري كه ظرف 48 ساعت توانست مجرمان را دستگير كند و دستگاه قضايي هم قول داده است كه در كمترين زمان ممكن با آنان برخورد كرده و اين افراد را مجازات كنند تا ارتكاب چنين جرايمي كاهش يابد.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه آمار قتل در كشور افزايش نداشته، اين در حالي است كه آمار جمعيت كشور بيشتر شده است، افزود: جرايم خشن نسبت به چند سال گذشته هيچ افزايشي نداشته بلكه در برخي از جرايم همچون گروگانگيري و گروكشي شاهد كاهش جرم هم هستيم كه اين موضوع نشان مي دهد دستگاه قضايي و پليس كار خود را به خوبي انجام داده اند.
رادان ادامه داد: وضعيت امنيت را در كشور بحراني نمي بينم اما اگر بخواهيم همين ميزان امنيت هم افزايش پيدا كند بايد راه كارهاي مناسبي پيش بيني شود.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: داشتن قانون مطلوب يكي از راه كارهاي افزايش امنيت است كه در اين رابطه اگر مجلس موضوع برخورد با سلاح سرد را سريعاً مورد رسيدگي قرار دهد و برخورد با سلاح سرد در زمره سلاح گرم قرار گرفته و برايش مجازات سنگيني پيش بيني شود پليس و دستگاه قضايي اين اهتمام را دارند كه بتوانند به گونه اي با اين موضوع برخورد كنند كه همراه با عنصر اطلاع رساني ميزان ميل به اين نوع جرايم كاهش پيدا كند.
وي با بيان اينكه برخورد محكمي با سلاح سرد وجود ندارد، افزود: اميدواريم بحث قانوني شدن برخورد با سلاح سرد سرعت گيرد تا با يك قانون محكم شاهد بالا رفتن هزينه جرم باشيم.

 



0 1 هكتار از منابع طبيعي لاران در چهار محال و بختياري طعمه آتش شد

بخشدار لاران از توابع شهركرد گفت: بي احتياطي گردشگران 10 هكتار از منابع ملي و مراتع و 2 هزار متر مربع باغ هاي روستاي محمدآباد بخش لاران را طعمه حريق كرد.
«آيت الله مظفري» در گفت وگو با ايرنا افزود: اين آتش سوزي كه روز جمعه رخ داد با تلاش مردم روستا و منابع اداره منابع طبيعي و آبخيزداري خاموش شد.
وي صعب العبور و كوهستاني بودن اين اراضي را از مهمترين مشكلات تسريع در مهار حريق عنوان كرد و از مردم، مسافران و اهالي روستاها خواست تا نسبت به حفظ منابع طبيعي و رعايت اصول ايمني توجه كنند.
بخشدار لاران با بيان اينكه امسال دومين مورد آتش سوزي در بخش رخ داده و در آتش سوزي اول4 جريب از منابع طبيعي روستاي مرغملك طعمه حريق شد، افزود: سال گذشته 500 هكتار از باغ ها، مراتع و منابع طبيعي اين بخش دچار آتش سوزي شد.
628 كيلومتر مربع از اراضي بخش لاران را منابع طبيعي، مراتع و باغ ها تشكيل مي دهد.

 



قائم مقام بنياد ملي نخبگان: دوسوم نخبگان دارنده طلاي المپياد به خارج رفته اند

قائم مقام بنياد ملي نخبگان اگرچه آمار خروج از كشور دارندگان طلاي المپياد را 400 نفر اعلام كرد اما اين اميد را داد كه همگي آن ها به ايران باز خواهند گشت.
سعيد سهراب پور در گفت وگو با مهر با يادآوري آغاز المپيادهاي دانش آموزي از سال 65 گفت: با كمك باشگاه دانش پژوهان جوان آماردارندگان مدال طلاي المپيادهاي دانش آموزي جمع آوري و مشخص شد از سال 65 تاكنون بيش از 900 نفر دارنده مدال طلاي المپيادهاي دانش آموزي كشوري هستند.
وي افزود: در صورتي كه وضعيت دارندگان مدال طلا تا سال 84 را حساب كنيم ملاحظه مي كنيم تا تقريبا يك سوم آنها در ايران و دو سوم خارج از كشور هستند و خيلي از آنها در حال حاضر اساتيد دانشگاه هاي كشور هستند و خيلي ها هم استاد دانشگاه صنعتي شريف اند.
سهراب پور درباره وضعيت دارندگان مدال طلاي المپيادهاي دانش آموزي پس از سال 84 به مهر گفت: اكثر دارندگان مدال طلاي المپيادهاي دانش آموزي پس از سال 84 در ايران بسر مي برند و علتش هم اين است كه در داخل كشور دانشجو هستند.
وي درباره وضعيت دارندگان مدال طلاي المپيادهاي دانش آموزي از سال 65 تاكنون نيز گفت: بيش از 500 نفر از آنها در ايران هستند و خيلي از آنها دانشجوي مقاطع ليسانس، فوق ليسانس و دكتري اند. بقيه هم در خارج كشور به سر مي برند.
قائم مقام بنياد ملي نخبگان افزود: 60 درصد دارندگان مدال طلاي المپيادهاي دانش آموزي در داخل كشور و 40 درصد در خارج كشور هستند. البته آن دسته از طلايي ها كه در خارج كشور هستند نيز به تدريج برمي گردند. به عنوان نمونه سال گذشته يكي از طلايي ها به ايران بازگشت و به دانشكده مكانيك دانشگاه صنعتي شريف رفت و دو ماه پيش نيز يك طلايي ديگر پس از بازگشت به ايران در دانشكده برق دانشگاه صنعتي شريف مشغول شد.
به گفته وي ارزيابي وضعيت دارندگان مدال طلاي المپيادهاي دانش آموزي در سال هاي 82، 83 و 84 نشان مي دهد كه خروج طلايي هاي المپيادها از كشور در اين سه سال نسبت به سال هاي قبل از 82 كمتر شده است.

 



يك ايراني رئيس اكتشافات ناسا شد

دانشمند و مدير ايراني آژانس فضايي آمريكا (ناسا) به مديريت اكتشافات منظومه شمسي مركز اكتشافات روباتيك ناسا (JPL) منصوب شد.
به گزارش ايسنا، فيروز نادري كه در حال حاضر مدير فرمولاسيون پروژه ها و استراتژي JPL است از نيمه ماه آگوست جاي خود را به جاكوب ون زول خواهد داد و در سمت جديد فعاليت خواهد كرد.
وي در سمت جديد خود بر تمام ماموريت هاي اكتشافي روباتيك در حال اجرا مانند كاسيني در اطراف زحل و داون (سپيده دم) ماموريت اكتشافي سيارك وستا و همچنين ماموريت هاي آتي JPL مانند جونو به مقصد مشتري و گريل به مقصد ماه نظارت خواهد كرد. وي درعين حال مسئوليت فعاليت هاي JPL در حمايت از پروازهاي سرنشين دار آينده ناسا را عهده دار خواهد بود.
دكتر فيروز نادري كه در حال حاضر به عنوان يكي از مديران ارشد سازمان فضايي ناسا، نقشي كليدي در تعيين راهبردها و نظارت بر كل طرح ها و ماموريت هاي يكي از مهمترين مراكز فضايي اين سازمان بر عهده دارد، در سال 1325 در شيراز متولد شد و تحصيلات ابتدايي و متوسطه اش را در شيراز و تهران گذراند.
وي در سال 1964 به آمريكا رفت. و تحصيلات كارشناسي خود را در دانشگاه ايالتي آيوا و كارشناسي ارشد و دكتراي مهندسي الكترونيك را در دانشگاه كاليفرنياي جنوبي پشت سر گذاشت.
دكتر نادري، پس از پايان تحصيل به كشور بازگشت و مدتي در مركز «سنجش از دور ايران» فعاليت كرد.
وي از حدود 32 سال پيش همكاري خود را با ناسا آغاز كرد و در اين مدت مشاغل فني و مديريتي متعددي را در زمينه ماهواره هاي مخابراتي متحرك، رادارهاي سنجش از دور، رصدخانه هاي تحقيقاتي اختر فيزيك و اكتشاف مريخ و ساير اجرام منظومه شمسي بر عهده داشت.
دكتر نادري، فروردين ماه 1379در شرايطي كه چندين ماموريت متوالي ناسا در پرتاب فضاپيما به سوي مريخ با شكست مواجه شده بود، به مديريت برنامه هاي اكتشافات مريخ منصوب شد و توانست طي حدود چهار سال، سه ماموريت مهم از جمله پرتاب دو كاوشگر مريخ نورد «روح» و «فرصت» را با موفقيت اجرا كند.

 



تكذيب افزايش 30 درصدي در نرخ كرايه ها

معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: نرخ كرايه تاكسي فقط 15 درصد افزايش يافته است.
سيدجعفر تشكري هاشمي گفت: افزايش نرخ كرايه ها با تاييد ستاد هدفمندي يارانه ها، وزارت كشور، شوراي اسلامي شهر تهران و فرمانداري انجام شده است.
وي با تاكيد بر اين موضوع كه در تاكسيراني نرخ ها 15 درصد افزايش يافته است، گفت: در اتوبوس راني به ازاي هر تريپ قرار بود 30 تومان افزايش يابد اما شوراي شهر به دليل كمك به مردم در بخش خصوصي 25 تومان و در بخش بليتي 17 تومان افزايش قيمت داد. يعني حتي كمتر از چيزي را كه دولت مصوب كرده بود اجرايي كرديم.
تشكري هاشمي با بيان اينكه به نظر مي رسد خيلي از مواردي كه اعلام مي شود مصداق ندارد، گفت: در تاكسيراني در تمام خطوط بازرس ويژه گذاشته ايم تا كنترل هاي لازم را انجام دهند. در 261 خطي كه بررسي كرده ايم تنها در 10 مورد عين مصوبه اجرا نشده و مبالغي در خرده پول بوده كه آن را برطرف كرديم و با متخلفين برخورد شد.
همچنين معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: تا پايان شهريور تمامي اتوبوس هاي بخش خصوصي مانند اتوبوسهاي بليتي به دستگاههاي كارت خوان و سيستم پرداخت الكترونيكي مجهز خواهد شد.

 



مرگ كوهنورد زن ايراني در پاكستان

ليلا اسفندياري كوهنورد ايراني هنگام صعود به قله «گاشربروم» پاكستان بر اثر سقوط از ارتفاع 600 متري جان باخت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري پاكستان، اسفندياري هفته قبل براي صعود به قله 8035 متري گاشربروم اقدام كرد كه به علت وضع نامناسب هوا از نيمه هاي مسير به كمپ بازگشت تا وضع جوي مناسب شود.
اسفندياري روز جمعه صعود مجدد خود را آغاز كرد و موفق شد اين قله سخت را فتح كند اما دقايقي پس از صعود حين بازگشت، روي شيب يخي زير قله دچار حادثه شد و مسيري حدود 600 متر را ميان صخره ها سقوط كرد.
شماري از كوهنوردان كه سه نفر از آنان ايراني بودند در مسير بازگشت از قله متوجه اين حادثه شده و با نزديك شدن به جسد او، از فوتش مطمئن شدند.
گفتني است، چگونگي انتقال جسد اين كوهنورد در دست بررسي است.

 



نجات 20 مسافر از خطر سقوط به دره در گردنه حيران

سرويس شهرستانها-
سرپرست جمعيت هلال احمر استان اردبيل گفت: سرعت عمل و حضور به موقع نيروهاي واكنش سريع اين جمعيت جان 20 مسافر اتوبوس در گردنه حيران را نجات داد.
به گزارش روابط عمومي هلال احمر استان اردبيل بهرام غيبي اظهار داشت: اين اتوبوس كه از اردبيل عازم تهران بود در هشت كيلومتري پايگاه امداد جاده اي هلال احمر استان اردبيل در گردنه حيران (به طرف آستارا) با بريدن ترمز و ناتواني راننده در كنترل آن واژگون و با برخورد با دو تير برق و شكستن آنها، بين جاده و پرتگاه مشرف به دره معلق مانده بود.
وي اضافه كرد: مسافران اين اتوبوس معلق، در قسمت مشرف به جاده اتوبوس تجمع كرده و مانع از پرت شدن آن در دقايق اوليه وقوع حادثه تا رسيدن نيروهاي امدادي شده بودند.
سرپرست جمعيت هلال احمر استان اردبيل ادامه داد: با اولين گزارش به ماموران اين جمعيت، 6 گروه واكنش سريع هلال احمر از شهرستان هاي نمين، اردبيل و سرعين به منطقه اعزام و عمليات نجات را در كوتاهترين زمان ممكن انجام دادند.
به گفته اين مسئول ماموران هلال احمر استان اردبيل با استفاده از تجهيزات مورد نياز و با به كارگيري امداد و نجات توانستند هر 20 مسافر و سرنشين اين اتوبوس را نجات دهند.
غيبي بيان داشت: پنج تن از مسافران اين اتوبوس در محل مداوا شدند و 15 تن از مسافران نيز توسط نيروهاي اورژانس مستقر در گردنه حيران و امدادگران هلال احمر به بيمارستان شهرستان نمين منتقل شدند.
وي تصريح كرد: آخرين اطلاعلات حاكي است كه هشت نفر از اين افراد از بيمارستان مرخص و هفت نفر ديگر در بيمارستان دكتر فاطمي اردبيل بستري شده اند.

 



تجمع كارگران مخابرات راه دور ايران مقابل دفتر مجمع نمايندگان فارس

 



افتتاح زمين گلف و جاده تندرستي در مجموعه ورزشي تختي

زمين گلف، جاده تندرستي و همچنين زمين فوتبال چمن مصنوعي مجموعه ورزشي تختي تهران با حضور مسئولان ورزشي و شهرداري منطقه 14 به بهره برداري رسيد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 14، علي محمدنژاد شهردار منطقه با اعلام اين خبر گفت: به منظور ارتقاي سرانه ورزشي در منطقه و اشاعه فرهنگ ورزش شهروندي، شهرداري منطقه با همكاري اداره كل تربيت استان تهران زمين گلفي به مساحت چهار هكتار با رعايت استانداردهاي بين المللي در مجموعه ورزشي تختي افتتاح كرد.
وي افزود: جاده تندرستي نيز به طول 9 كيلومتر در دو باند احداث شده است كه شهروندان مي توانند از آن براي پياده رويهاي خانوادگي استفاده كنند.
شهردار منطقه 14 همچنين از افتتاح زمين فوتبال چمن مصنوعي در اين مجموعه خبر داد و خاطرنشان كرد: عمليات ساختماني استخر و خوابگاه ورزشي براي اردوي تيم ملي نوجوانان و جوانان آغاز شده و بزودي به بهره برداري خواهد رسيد.
در حاشيه اين مراسم همايش بزرگ دو همگاني با حضور 2000 شهروند تهراني در اين مجموعه ورزشي برگزار شد كه در پايان به 110 نفر از شركت كنندگان جوايز ارزنده اي اهدا شد.

 



كشف آثار 7 هزار ساله در علي آباد كتول

بقايايي از فرهنگ بيش از هفت هزار ساله و آثار دوره نوسنگي در اولين محوطه باستان شناسي كوهپايه هاي ايران در روستاي كوهستاني چينو علي آباد كتول كشف شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، تپه باستاني روستاي كوهستاني چينو علي آباد كتول واقع در شرق گلستان است.
جبرئيل نوكنده باستان شناس و عضو پژوهشكده ميراث فرهنگي كشور در گفت وگو با خبرنگار مهر افزود: اين دومين گمانه زني براي تعيين حريم در شهرستان علي آباد است كه در روستاي چينو انجام شده است.وي اظهار داشت: در اين گمانه زني ها سفال هاي پيش از تاريخ از نوع فلات عقيق به دست آمده است كه باستان شناسان قدمت آن را بيش از هفت هزار سال تخمين مي زنند.
نوكنده بيان داشت: بالاترين لايه محوطه آثاري از دوره اشكاني قرون 5 و 6 است كه مواردي مشابه آن در شهر قديمي جرجان وجود دارد.وي اظهار داشت: كشف آثار دوره نوسنگي اولين محوطه باستان شناسي در كوهپايه هاي ايران است كه در چينو اتفاق افتاده است.

 



با حضور به موقع پليس سرقت مسلحانه از طلافروشي اسلامشهر ناكام ماند

كرج- خبرنگاركيهان:
سرقت مسلحانه از طلافروشي در شهرستان اسلامشهر با حضور پليس ناكام ماند.
سرتيپ عليرضا اكبرشاهي فرمانده انتظامي استان تهران و البرز در نشست خبري با خبرنگاران گفت: طي تماس با مركز فوريت هاي پليس 110 مبني بر سرقت مسلحانه از يك طلافروشي در اسلامشهر ماموران با توجه به حساسيت موضوع وارد عمل شدند.
وي افزود: به محض رسيدن ماموران به محل جرم متوجه شدند كه سارق هنوز در داخل مغازه طلافروشي است كه ماموران عمليات خود را گسترده كردند.
اكبر شاهي اظهار داشت: با بررسي هاي اوليه مشخص شد كه سارق داراي سلاح كمري است و با شليك يك گلوله صاحب مغازه را نيز از ناحيه پا مجروح كرده است.
وي تصريح كرد: صاحب مغازه با داشتن تجهيزات كنترلي كامل موجب شده بود كه سارق را محبوس كند كه اين مهم كمك بسيار بزرگي به پليس بود.
رئيس پليس استان تهران و البرز بيان كرد: با توجه به اينكه در طلافروشي بسته شده بود و دو نفر مشتري خانم و آقا نيز داخل مغازه بودند، پليس با شگرد خاص خود توانست با مذاكره و كارهاي پليسي سارق مسلح را دستگير كند.
اكبرشاهي ادامه داد: با توجه به اينكه احتمال مي رفت اين سارق همدست داشته باشد تحقيقات در اين زمينه انجام و همان روز همدست وي نيز دستگير شد.وي خاطرنشان كرد: سارقان تاكنون به هشت فقره جرم كه اغلب سرقت بود اعتراف كردند. دستگيرشدگان علاوه بر اسلامشهر در شهر تهران، قزوين، خوزستان، مركزي داراي پرونده قضايي هستند.

 



انفجار مين در سردشت جان يك نفر را گرفت

بر اثر انفجار مين در يك منطقه ييلاقي سردشت، يك نفر از اهالي اين شهرستان جان خود را از دست داد.
به گزارش ايرنا، «حسن امين پور» كه روز جمعه با هدف استراحت به منطقه ييلاقي «بيوران» در 9 كيلومتري سردشت، رفته بود، روي مين باقي مانده از دوران جنگ تحميلي رفته و در اثر انفجار آن جانش را از دست داد.
با وجود انتقال وي به بيمارستان سردشت، مداواي پزشكان براي نجات جان مجروح بي نتيجه ماند و نامبرده جان خود را از دست داد.

 



تكذيب دستگيري 3 تبعه استراليايي از سوي معاون استاندار سمنان

معاون سياسي امنيتي استانداري سمنان خبر دستگيري سه تبعه استراليايي را تكذيب كرد.
«عليرضا خلخالي» روز شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: اين افراد پنج شنبه گذشته در حين عبور از منطقه اي در جنوب سمنان مشاهده شدند و تنها مدارك آنها توسط نيروي انتظامي مورد بررسي قرار گرفت.
وي گفت: در اين زمينه هيچ بازداشتي صورت نگرفته و اين افراد پس از بررسي مدارك به مسير خود ادامه دادند.
برخي از سايت هاي خبري روزهاي گذشته از دستگيري و بازداشت اين سه تبعه استراليايي خبر داده بودند.

 



شرور سابقه دار جنوب شرق تهران دستگير شد

سركلانتر ششم پليس تهران از دستگيري شرور سابقه دار در جنوب شرق تهران خبر داد.
سرهنگ عباس دانشجو سركلانتر ششم پليس پايتخت گفت: روز جمعه پيرمردي سراسيمه وارد كلانتري شد و گفت پسرش معروف به كافر ضمن ايجاد درگيري با من و مادرش، ما را از خانه بيرون كرده است.
اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: ماموران ضمن اطمينان از صحت خبر به درب منزل شاكي مراجعه كرده و متهم را در حال استعمال مواد مخدر دستگير كردند.
وي افزود: در بررسي به عمل آمده مشخص شد متهم داراي سابقه كيفري شرارت و درگيري، شرب خمر، مزاحمت، فروش مواد و سرقت است.
دانشجو بيان داشت: در بازرسي از منزل متهم مقاديري شيشه، ترياك، سه عدد پايپ، مقدار زيادي پك بسته بندي فروش مواد، سه عدد چاقو و قمه كه يكي از چاقوها آغشته به خون بود، يك عدد افشانه و يك عدد ترازوي ديجيتال نيز كشف و ضبط شد.
سركلانتر ششم پليس پايتخت از تحويل متهم به مراجع ذي صلاح خبر داد و گفت: در اين خصوص پرونده اي تشكيل شده و موضوع تحت بررسي قرار گرفته است.

 



مراقب پيامك كلاهبرداران باشيد

با ورود فناوري هاي جديد، شيوه هاي كلاهبرداري نيز تغيير كرده است و برخي از كلاهبرداران با ارسال پيامك هاي فريبنده، سعي در بدست آوردن اطلاعات حساب بانكي افراد دارند.
به گزارش ايرنا، به تازگي برخي افراد كلاهبردار با ارسال پيامك به برخي مشتركان تلفن همراه، خبر از برنده شدن مشترك در قرعه كشي را مي دهند و از آنها مي خواهند كه اطلاعات حساب بانكي و حتي رمز اينترنتي دوم كارت بانكي خود را در اختيار آنها بگذارند.
متن يكي از اين پيامك ها كه به قصد كلاهبرداري به يكي از مشتركان همراه اول ارسال شده، بشرح زير است:
«مشترك گرامي، با عرض تبريك شما در قرعه كشي همراه اول به مناسبت طرح همراه فجر در تاريخ 23/4/90 برنده مبلغ 700 هزار تومان شده ايد.
براي دريافت اين وجه، مشخصات كارت عابربانك خود را در اين قالب ارسال كنيد:
1-شماره 16 رقمي كارت
2-تاريخ انقضاي كارت
3-كد حك شده
4-رمز اينترنتي دوم كارت
همچنين براي دريافت رمز اينترنتي به يكي از خودپردازهاي بانك خود مراجعه نموده و در قسمت تغيير رمز، رمز دوم را انتخاب نماييد.
توجه داشته باشيد كه مشخصات كارت را به شماره شركت زير ارسال نماييد.»
اغلب اوقات مشتركان با دريافت چنين پيامكي براي دستيابي به جايزه اقدام به ارسال اطلاعات حساب بانكي خود مي كنند كه مي تواند مورد سوءاستفاده افراد كلاهبردار قرار گيرد.
لازم است در چنين مواردي مشترك بلافاصله بعد از اطلاع از جعلي بودن اين پيامك ها، اقدام به تغيير رمز كارت عابر بانك خود كند.
گفتني است كه «همراه اول» بارها اعلام كرده است كه تنها مرجع اعلام برندگان قرعه كشي سايت شركت است و اين شركت از طريق تلفن يا پيامك اقدام به اعلام اسامي برندگان نمي كند.

 

(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14