(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 18  آذر  1391 - شماره 20375

هند 6 نيروگاه هسته اي احداث مي كند
حامد كرزاي : آمريكا عامل اصلي ناامني در افغانستان است
با هدف نقض ممنوعيت تظاهرات
بحريني ها با شعار سرنگون باد حمد به خيابان ها آمدند
شكست گفت وگوهاي سه جانبه
روسيه، آمريكا و نماينده سازمان ملل در امور سوريه
افزايش تعداد تلفات درگيري هاي شمال لبنان
ادامه ناآرامي ها در مصر
مرسي گروه هاي مخالف را دعوت به مذاكره كرد
خالد مشعل به هنگام ورود به غزه:
اگر مقاومت فلسطين نبود من امروز اينجا نبودم
خاخام هاي يهودي در لندن و نيويورك
دست به تظاهرات ضد صهيونيستي زدند
آمريكا آزمايش هسته اي انجام داد
شهردار هيروشيما محكوم كرد
تظاهرات سراسري دانشجويان و كارگران ايتاليايي
در اعتراض به بحران اقتصادي
سفر غيرمنتظره بان كي مون به عراق
در ايرلند شمالي طرح ترور هيلاري كلينتون خنثي شد


هند 6 نيروگاه هسته اي احداث مي كند

دولت مركزي هند اعلام كرد كه 6 نيروگاه برق هسته اي جديد در جنوب كشور مي سازد.
به گزارش ايرنا، وزير مشاور در امور دفتر نخست وزيري هند ضمن اعلام اين خبر گفت: دولت دستور ساخت 6 واحد راكتور آب سبك را كه هريك 1650 مگاوات ظرفيت دارد در شهر جيتاپور صادر كرده و قرار است يك شركت فرانسوي از لحاظ فني در اجراي اين پروژه ها همكاري كند.
فارايانا سامي افزود: هيچ سكونت گاهي در نزديكي مناطقي كه براي ساخت نيروگاه پيشنهاد شده وجود ندارد.
وي اطمينان داد كه اين نيروگاه ها هيچ خطري ندارند و شركت فرانسوي دست كم هشت نيروگاه آب سبك از اين نوع در سرتاسر دنيا ساخته است.
هند 20 راكتور هسته اي دارد كه 19 راكتور آن تاكنون عملياتي شده و فعال است.
 


حامد كرزاي : آمريكا عامل اصلي ناامني در افغانستان است

رئيس جمهور افغانستان ناتو و آمريكا را علت افزايش ناامني كشورش دانست.
به گزارش پرس تي وي حامد كرزاي روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه تلويزيوني ان بي سي آمريكا گفت: بخشي از اين ناامني كه ما با آن رو به رو هستيم از طريق ساختاري كه آمريكا و ناتو در افغانستان ايجاد كرده اند ناشي مي شود.
وي همچنين از نيروهاي خارجي تحت امر آمريكا در افغانستان به علت انجام حملات شبانه و كشتار غيرنظاميان بي گناه انتقاد كرد.
خشم مردم افغانستان از تجاوزات مرگبار پهپادهاي آمريكايي در ماه هاي اخير به شدت افزايش پيدا كرده است. كرزاي همچنين تهديد كرد كه وي ممكن است مذاكرات بر سر نقش آينده نيروهاي آمريكايي در افغانستان را به حال تعليق درآورد.

 


با هدف نقض ممنوعيت تظاهرات

بحريني ها با شعار سرنگون باد حمد به خيابان ها آمدند

سرويس خارجي-
مردم بحرين به رغم هشدارهاي نظام حاكم مبني بر برگزار نكردن هرگونه تظاهرات به خيابان هاي منامه و ديگر شهرها و روستاهاي بحرين آمدند و سرنگوني نظام حاكم را خواستار شدند.
مردم منامه پايتخت بحرين و ديگر شهرها و روستاهاي بحرين بار ديگر در پاسخ به فراخوان گروه ها و احزاب مخالف بحريني تظاهرات كردند و خواستار سقوط نظام پادشاهي آل خليفه شدند.
مقامات رژيم بحرين اعلام كرده اند كه هرگونه تظاهرات و اعتراض مردمي ممنوع است اما مخالفان و مردم اين كشور تاكيد مي كنند كه تظاهرات آنان كاملا مسالمت آميز است و براي تحقق مطالبات خود به خيابان ها مي آيند.
اين در حالي است كه نيروهاي نظامي آل خليفه با يورش به تظاهركنندگان راهپيمايي مسالمت آميز مردم بحرين را به خشونت كشيده و با آنان درگير شدند.
مزدوران آل خليفه با پرتاب گلوله هاي پلاستيكي و گازهاي اشك آور تعدادي از تظاهركنندگان را مجروح كردند.
تظاهركنندگان به رغم خشونت ها و سركوبگري هاي نظام آل خليفه تاكيد كردند به انقلاب خود ادامه خواهند داد و خيابان ها را ترك نخواهند كرد.
مردم بحرين نزديك به دو سال است كه با برگزاري تظاهرات مسالمت آميز خواستار پايان يافتن سركوب و شرايط خفقان در كشورشان هستند. رژيم آل خليفه با كمك اشغالگران سعودي هرگونه تحرك و فعاليت سياسي مخالف را سركوب و مخالفان را بازداشت، شكنجه و به قتل مي رساند.
يمن
هزاران يمني با برپايي تظاهرات خواستار ادامه مبارزه تا تحقق اهداف انقلاب خود شدند.
تظاهركنندگان با ريختن به خيابان ها در صنعا پايتخت يمن، شهر حديده، اب و چند شهر ديگر يمن در اعتراض به حضور بقاياي رژيم علي عبدالله صالح رئيس جمهور پيشين يمن در دستگاه هاي دولتي شعار دادند.تظاهركنندگان يمني به دعوت كميته هماهنگي انقلاب مردمي به خيابان ها آمده بودند و تظاهرات خود را مرحله خشم انقلابي ناميدند.در اين تجمع گسترده تظاهركنندگان به ويژه خواستار بركناري نزديكان صالح كه هنوز يگان هاي ارتش را در كنترل خود دارند شدند.
آنان همچنين خواستار محاكمه و اعدام كساني شدند كه دستشان به خون انقلابيون آلوده است.
تظاهركنندگان همچنين تاكيد كردند كه پيش از برگزاري گفت وگوي ملي اهداف انقلاب بايد تحقق يابد.
 


شكست گفت وگوهاي سه جانبه

روسيه، آمريكا و نماينده سازمان ملل در امور سوريه

نشست سه جانبه روسيه، آمريكا و نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه به دليل اختلاف شديد مسكو و واشنگتن با شكست مواجه شد.
به گزارش خبرگزاري ها، وزيران خارجه روسيه و آمريكا با حضور «اخضر ابراهيمي» نماينده سازمان ملل در بحران سوريه، نشست سه جانبه اي را برگزار كردند كه اين نشست طبق گفته نماينده ويژه سازمان ملل بخاطر اختلافات شديد و گسترده لاوروف و كلينتون به شكست انجاميد.
برپايه اين گزارش ها اين نشست شامگاه پنجشنبه در شهر دوبلين ايرلند و در حاشيه يك كنفرانس امنيتي برگزار شد.
اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل به سوريه،با اعلام اينكه دو طرف به يك راهكار اساسي و پيشرفت دست پيدا نكردند افزود بايد به دنبال يك راه حل مبتكرانه براي اين بن بست باشيم. با اين حال يكي از مقامات ارشد وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد نشست كلينتون، لاوروف و اخضر ابراهيمي مثمرثمر بوده است. اين مقام آمريكايي اعلام كرد قرار است يك نشست ديگر با ابراهيمي در چند روز آينده، برگزار شود تا طي آن طرفين به دنبال يك راه حل مفيد براي بحران سوريه باشند.
در همين حال راديو دولتي صداي روسيه گزارش داد، سرگئي لاوروف وزير خارجه اين كشور روز جمعه در جمع خبرنگاران، با اشاره به ديدار با كلينتون و اخضر ابراهيمي، گفت كلينتون و ابراهيمي با اين موضع روسيه كه هرگونه اقدام درباره سوريه بايد مطابق با توافقنامه ژنو باشد موافق هستند. علاوه بر اين سفير روسيه در دمشق نيز اعلام كرد كه كشورش اجازه توطئه چيني عليه سوريه را در شوراي امنيت نمي دهد. «عظمه الله گل محمداف»، سفير روسيه در سوريه در ديدار با «وائل الحلقي» نخست وزير سوريه با بيان مطلب فوق بر ثبات مواضع مسكو در قبال دمشق تاكيد كرد.از سوي ديگر از عرصه ميداني درگيري هاي سوريه خبر مي رسد كه ده ها تن از تروريست ها در مناطق مختلف حومه دمشق و حومه حلب در عمليات پاكسازي نيروهاي صلح سوريه به هلاكت رسيدند. تلويزيون سوريه گزارش داد يگان هاي ارتش سوريه به عمليات ضربتي خود عليه تروريست هاي عضو جبهه نصرت، وابسته به القاعده ادامه دادند و ده ها تن از آنان را در مسيلمه، ضدرات، دارالعزه، تل شغيب و غبطين در ريف حلب كشته و زخمي كردند.
در ريف دمشق نيز ارتش سوريه به پاكسازي تروريست ها در منطقه داريا ادامه داد و در يك نبرد تن به تن و خانه به خانه و خيابان به خيابان، به تعقيب تروريست ها پرداخت و تعداد زيادي از آنان را كشته و زخمي كرد.
همچنين شبكه تلويزيوني سوريه پنجشنبه شب از وقوع انفجاري تروريستي در منطقه المزه شهر دمشق خبر داد. طبق گزارش ها در اين انفجار خساراتي به يك مدرسه وارد آمد و از تلفات احتمالي گزارش داده نشده است.
روز جمعه نيز انفجاري مهيب در شهر حمص توسط تروريست ها روي داد كه حداقل 16 تن در اثر آن كشته و تعدادي از مردم نيز زخمي شدند.
ساير رويدادها
¤ ناو هواپيمابر آمريكايي آيزنهاور با هشت هزار خدمه در سواحل سوريه مستقر شد.
¤ وزير خارجه تركيه اعلام كرد كمك ناتو به تركيه منحصر به ارسال موشك پاتريوت نيست.
¤ دولت آلمان با ارسال موشك هاي پاتريوت به تركيه موافقت كرد.
¤ رسانه هاي آلماني اعلام كردند دولت اين كشور 400 نيروي نظامي به مرز تركيه با سوريه به عنوان بخشي از ماموريت ناتو اعزام مي كند.
¤ روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز نوشت، آمريكا از قطر و امارات براي انتقال سلاح به مخالفان مسلح در سوريه استفاده مي كند.
¤ روزنامه لبناني الديار از اقدام آنكارا مبني بر صحنه سازي در يكي از مناطق سوريه و تقلاي آن براي اقدام نظامي عليه اين كشور به بهانه استفاده از سلاح شيميايي پرده برداشت.
¤ بان كي مون دبيركل سازمان ملل اعلام كرد، براساس گزارش هاي موجود دولت سوريه از سلاح هاي شيميايي استفاده نكرده است.

 


افزايش تعداد تلفات درگيري هاي شمال لبنان

تعداد قربانيان درگيري هاي شهر شمالي طرابلس به 13 كشته و بيش از 110 مجروح رسيد.
به گزارش خبرگزاري ها، شمار كشته شدگان درگيري هاي پنج روزه اخير در شهر طرابلس تا روز گذشته به 13 كشته و بيش از 110 زخمي رسيد.
تك تيراندازان سلفي در نقاط حساس شهر مستقر شده و تلاش دارند تا سران علوي حاضر در منطقه را ترور كنند.
اين درگيري ها از چند روز پيش توسط جريان ها و گروه هاي طرفدار سعدالدين حريري رئيس جريان المستقبل آغاز شده و در مناطق مختلف طرابلس به ويژه خطوط مرزي مناطق علوي نشين جبل محسن و سلفي نشين باب التبانه ادامه دارد.
بعد از انتشار اخباري مبني بر كشته شدن 22 تن از شهروندان لبناني در سوريه كه براي جنگيدن با ارتش سوريه وارد خاك اين كشور شده بودند، از روز سه شنبه درگيري هاي ميان دو منطقه «جبل المحسن» كه اكثريت ساكنان آن را علويان حامي رئيس جمهور سوريه تشكيل مي دهند و ساكنان منطقه «باب التبانه» كه بيشتر آنها سني و حامي مخالفان سوري هستند، صورت گرفت.
به دنبال اين درگيري ها روز چهارشنبه پنج تن كشته شدند و در روز سه شنبه نيز دو تن ديگر كشته شدند كه يكي از آنها در باب التبانه و ديگري در جبل المحسن بود.
حملات تك تيراندازها روز گذشته ادامه داشت و ارتش نيز خودروهاي گشت زني خود را در ميان اين دو منطقه مستقر كرد.
چهره هاي سياسي و مردمي طرابلس و نيز گروه هاي اسلامي از ارتش لبنان خواستند تا از طريق بازداشت افراد مسلح آرامش را به شهر بازگرداند.
«علي عيد» رئيس حزب «دموكراسي عربي» و از چهره هاي سياسي سرشناس علوي هاي طرابلس و اعضاي حزب الله طي ارسال پيامي از «مروان شربل» وزير كشور لبنان خواسته كه به اين شهر آمده و با تشكيل شوراي امنيتي به منظور حل و فصل مشكلات موجود اقدامي صورت دهد. وي طرف هاي درگير را به آرامش فراخواند.
نجيب ميقاتي نخست وزير لبنان نيز درخواست كرد تا فردا جلسه شوراي عالي دفاعي لبنان درباره حوادث شهر طرابلس برگزار شود.
وزارت خارجه روسيه نيز با انتشار بيانيه اي از درگيري هاي مذهبي و ناآرامي ها در شهر طرابلس ابراز نگراني كرد.

 


ادامه ناآرامي ها در مصر

مرسي گروه هاي مخالف را دعوت به مذاكره كرد

عليرغم دعوت رئيس جمهور مصر از احزاب و گروه هاي مخالف براي گفت وگو و آرامش، مخالفان مرسي بر ادامه اعتراض ها تاكيد كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، مخالفان مرسي (رئيس جمهور مصر) روز جمعه با تجمع در ميدان التحرير قاهره عليه تصميم هاي اخير وي دست به تظاهرات زدند.
براساس اين گزارش هزاران تن از طرفداران احزاب سكولار و غربي با تجمع در ميدان التحرير اقدام به برگزاري راهپيمايي موسوم به «كارت قرمز» به سوي مقر رياست جمهوري در كاخ «الاتحاديه» كردند.
رسانه هاي خبري مصر نيز روز جمعه از برقراري مقررات منع آمد و شد در اطراف كاخ رياست جمهوري در قاهره خبر دادند نيروهاي گارد رياست جمهوري به منظور ممانعت از ورود تظاهركنندگان به محدوده كاخ، ديوار بتوني و سيم خاردار در خيابان هاي اطراف قرار دادند. علاوه بر آن تعداد زيادي از نيروهاي امنيت مركزي و پليس در خيابان هاي محل اقامت رئيس جمهور مستقر و به حالت آماده باش در آمدند.
شاهدان عيني نيز از استقرار چند تانك و خودروي زرهي ارتش در مقابل كاخ الاتحاديه خبر دادند. اين در حالي است كه طرفداران مرسي برخي نيروهاي امنيتي را متهم مي كنند كه به كمك مخالفان شتافته و براي حمله بيشتر به طرفداران رئيس جمهور به آنان كمك مي كنند.
به گفته شاهدان عيني، نيروهاي امنيتي مستقر در اطراف كاخ تشريفاتي رياست جمهوري، گلوله هاي گاز اشك آور و اسلحه در اختيار برخي مخالفان قرار دادند تا از آن در درگيري با طرفداران مرسي استفاده كنند.
«محمد مرسي» پنجشنبه شب در نطق راديو تلويزيوني خود با بيان اينكه همه پرسي در موعد مقرر برگزار مي شود، از عملكرد تظاهركنندگان انتقاد و اعلام كرد: به هيچ كس اجازه داده نمي شود به كشتار، تخريب اموال عمومي و ترساندن مردم بپردازد.
به گزارش شبكه خبري «روسيه اليوم»، محمد مرسي در سخنراني خود از تمام نيروهاي سياسي مصر خواست تا براي دستيابي به توافق نظر و حل اختلافات نشست مشترك با دولت برگزار كنند.
مرسي تاكيد كرد كه در تصميم گيري در امور ملي به صورت ديكتاتوري عمل نمي كند و حرف نهايي را همواره مردم مي زنند و اگر مردم با قانون اساسي مخالفت كنند پيش نويس جديدي را فراهم خواهد كرد.
رئيس جمهور مصر با اشاره به اينكه ملت حامي انقلاب، حرف آخر را مي زد بر برگزاري همه پرسي در موعد مقرر تاكيد كرد و گفت: ملت حامي انقلاب حرف آخر را خواهد زد و همه پرسي با حضور تمامي گروه هاي سياسي در موعد مقرر برگزار مي شود.
وي يادآور شد: وظيفه من در حمايت از مردم وطن باعث صدور پيش نويس اخير قانون اساسي بوده است و ماده شش قانون اساسي براي حمايت از وطن و امنيت آن بوده است و اصراري براي ابقاي ماده شش پيش نويس قانون اساسي ندارم.
رئيس جمهور مصر خاطرنشان كرد: پيش نويس قانون اساسي به محض اعلام نتيجه همه پرسي نهايي درباره رد يا قبول آن، اجرا خواهد شد.در نخستين واكنش نسبت به سخنراني محمد مرسي، حسين عبدالغني، سخنگوي جبهه مخالف نجات ملي مصر اعلام كرد با وجود آن كه پيشنهاد محمد مرسي در حد برآورده ساختن خواسته هاي مخالفان نيست، اما ائتلاف مخالف اين پيشنهاد مرسي را مبني بر اجراي مذاكرات ملي مورد بررسي قرار مي دهد.
از سوي ديگر «جنبش 6 آوريل» در بيانيه اي با تاكيد بر مخالفت خود با مشاركت در مذاكراتي كه مرسي خواهان آن شده است، اعلام كرد كه در تظاهرات ميليوني مخالفان با شعار «كارت قرمز» مشاركت مي كند.
«ايمن نور»، رئيس حزب «فرداي انقلاب» بر آمادگي خود براي مشاركت در مذاكرات ميان رئيس جمهوري و نيروهاي سياسي در صورت اينكه بي قيد و شرط باشد، تاكيد كرد.
«احمد مكي» وزير دادگستري مصر نيز اعلام كرد: همه تدابير مربوط به برگزاري همه پرسي براي مصري هاي مقيم خارج در صورتي كه مخالفان گفت وگو را بپذيرند متوقف خواهد شد.
در همين حال جماعت اخوان المسلمين مصر نيز خواستار برگزاري تظاهرات ميليوني شدند و تاكيد كردند طرفداران رژيم سابق، روزنامه ها و رسانه هاي وابسته به آن عوامل ايجاد فتنه عليه رئيس جمهور هستند و مي خواهند مشروعيت وي را خدشه دار كنند.

 


خالد مشعل به هنگام ورود به غزه:

 اگر مقاومت فلسطين نبود من امروز اينجا نبودم

سرويس خارجي-
خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس به هنگام ورود به غزه گفت، اگر مقاومت فلسطين نبود من نمي توانستم به غزه بيايم.
خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس كه پس از 45 سال دوري از فلسطين روز گذشته وارد غزه شد در مراسم بزرگداشت سالگرد تاسيس حماس به تشريح دستاوردهاي مقاومت و پيروزي در جنگ 8 روزه رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه پرداخت و تاكيد كرد، اگر مقاومت مردم و رزمندگان فلسطيني نبود امروز ما اينجا نبوديم و فلسطين در اين جايگاه والا و گرانقدر قرار نداشت.
وي پيروزي اخير مقاومت در جنگ با رژيم صهيونيستي را حاصل ايستادگي، صبر و شجاعت مردم فلسطين عنوان كرد و گفت، رژيم صهيونيستي در مقابل اراده مردم فلسطين زانو زد و توان جنگيدن نداشت.
خالد مشعل درباره تهديدات رژيم صهيونيستي مبني بر ترور وي به محض ورود به غزه گفت، از شهادت ترسي ندارم و آرزوي من شهادت در راه آرمان فلسطين است.رئيس دفتر سياسي حماس در ميان استقبال پرشور مردمي و با حضور مسئولان فلسطيني از جمله اسماعيل هنيه وارد نوار غزه شد.به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران خالد مشعل، از طريق گذرگاه رفح وارد غزه شد و توسط اسماعيل هنيه، نخست وزير دولت حماس مورد استقبال قرار گرفت.در مراسم استقبال از مشعل، علاوه بر مردم غزه جمعي از مسئولان ديگر حماس نيز حضور داشتند.خالد مشعل از سال 1967 تاكنون به غزه سفر نكرده بود و قرار است فردا در مراسم جشن تاسيس جنبش حماس در غزه حضور يابد.اسماعيل هنيه پيش از استقبال از مشعل در سخناني سفر وي به غزه را «پيروزي تاريخي» براي فلسطين برشمرد.وي گفت: اين حق رهبران فلسطيني است كه به سرزمين پدري خود سفر كنند و ما از ديگر مقامات فلسطيني مي خواهيم كه به غزه سفر كنند.هنيه در پاسخ به سوالي مبني بر احتمال حمله رژيم صهيونيستي به خودرو مشعل و ترور وي گفت: ما انتظار هر حماقتي از سوي اسرائيلي ها را داريم اما در عين حال براي رويارويي با آنها آمادگي كامل داريم.
وي با تاكيد بر اينكه گذرگاه رفح از امنيت كافي برخوردار است، افزود: پيروزي اخير باعث شده كه اوضاع در فلسطين تغيير كند و سفر مشعل به غزه نيز در سايه اين پيروزي انجام شده و همين پيروزي نيز از او حمايت خواهد كرد.
مشعل زماني كه تنها 11 سال داشت فلسطين را به همراه خانواده به مقصد كويت ترك كرد و از آن زمان تاكنون به سرزمين پدري اش بازنگشته بود.سفر مشعل به غزه دو روزه است و منابع آگاه اعلام كردند اعضاي خانواده خالد مشعل و احمد الجعبري فرمانده شهيد گردان هاي عزالدين قسام شاخه نظامي حماس نيز روز گذشته وارد غزه شده اند.
 


خاخام هاي يهودي در لندن و نيويورك

دست به تظاهرات ضد صهيونيستي زدند

خاخام هاي انگليسي با برپايي تظاهرات ضد صهيونيستي آنها را متهم به سوءاستفاده از دين يهود كردند.
به گزارش شبكه تلويزيوني «پرس تي وي»، هزاران نفر از خاخام هاي يهودي انگليس روز پنجشنبه با برپايي تظاهرات ضد صهيونيستي در لندن صهيونيست ها را به استفاده ابزاري كردن از يهوديت متهم كردند.
تظاهركنندگان همچنين اعلام كردند، اقدامات گسترده اسرائيل در نقض حقوق بشر، باعث افزايش «يهودي ستيزي» در سراسر جهان شده است!
خاخام هاي انگليسي سپس با تجمع مقابل ساختمان سفارت رژيم صهيونيستي شعارهايي عليه رژيم نژادپرست صهيونيستي سر داده و اين رژيم را به «نقض كامل حقوق بشر» متهم كردند.
همزمان خبر مي رسد، پس از بي توجهي محض رژيم صهيونيستي به هشدارها و محكوميت هاي جهاني عليه ادامه شهرك سازي هاي غيرقانوني اسرائيل، اتحاديه اروپا در حال بررسي اعمال تحريم عليه اين رژيم است.
اتحاديه اروپا تصميم دارد از خريد كالاهاي ساخته شده در اين شهرك ها جلوگيري به عمل آورد. روزنامه صهيونيستي «معاريو» در اين باره نوشت: با توجه به تصويب پيش نويس قانون جلوگيري از ورود كالاهاي اسرائيلي از سوي 27 وزير خارجه اتحاديه اروپا در ماه مه، انتظار مي رود اين اتحاديه در پي افزايش اعتراض ها در كشورهاي اروپايي نسبت به تصميم جديد نتانياهو (براي ساخت 3هزار واحد مسكوني جديد) دوشنبه آينده در بروكسل جلسه اي برگزار كند.
رژيم صهيونيستي در تاريخ 30 نوامبر و در واكنش به راي مثبت سازمان ملل به ارتقاء جايگاه فلسطين به عنوان «كشور ناظر غيرعضو» طرحي را مبني بر ساخت 3هزار واحد مسكوني جديد در شرق قدس و كرانه باختري اعلام كرد كه مخالفت هاي گسترده جهاني را در پي داشت.
بسياري از كشورهاي اروپايي پس از مشاهده اوضاع- البته با اهدافي خاص- سفراي خود از اسرائيل را فراخواندند. انگليس، فرانسه، سوئد، اتريش، دانمارك و اسپانيا از جمله اين كشورها هستند.
صدها خاخام يهودي آمريكايي نيز روز چهارشنبه با تجمع مقابل كنسولگري رژيم صهيونيستي در نيويورك، به «سركوب هاي مذهبي» كه از سوي آنها با هدف «بهره برداري مالي سياسي» صورت مي گيرد، اعتراض كردند.
به نوشته خبرگزاري «ابنا»، تجمع كنندگان با شعارهاي ضد صهيونيستي اسرائيل را به سركوب «يهوديان ارتدوكس» متهم كرده و از جامعه جهاني خواستند عليه اين رژيم موضع گيري كنند.
خاخام هاي آمريكايي با اعلام اين كه «يهوديان كشور اسرائيل را قبول ندارند و صهيونيسم برخلاف تعاليم تورات است» عليه سران رژيم صهيونيستي شعار دادند.


 


آمريكا آزمايش هسته اي انجام داد

شهردار هيروشيما محكوم كرد

منابع خبري در آمريكا از انجام يك آزمايش اتمي زيرزميني از سوي مقامات آمريكايي خبر دادند.
خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري «هرالدسان» نوشت، روز چهارشنبه ايالات متحده يك آزمايش هسته اي زيرزميني با هدف آنچه «بررسي رفتار مواد هسته اي بدون انجام انفجار» ناميده انجام داد. براساس اين گزارش انفجار فوق در صحراي «نوادا» و با هدف «كسب اطلاعاتي براي حفظ امنيت و كارايي سلاح هاي هسته اي آمريكا» صورت گرفت. «توماس دي آگوستينو» مدير امنيت هسته اي آمريكا در اين باره اظهار داشت: انجام چنين آزمايشاتي منجر به داشتن زرادخانه هسته اي امن و مؤثرتر مي شود! برخي گزارش ها حاكي است اين بيست و هفتمين آزمايش از اين نوع است كه آمريكا انجام داده است.آزمايش اتمي زيرزميني آمريكا بلافاصله از سوي يكي از مسئولان تنها قرباني بمباران اتمي تاريخ يعني ژاپن محكوم شد.
خبرگزاري «كيودو» روز گذشته نوشت، شهردار هيروشيما با شنيدن اين خبر اقدام آمريكا را محكوم كرد.
«كازومي ماتسو» گفت: آزمايش اتمي آمريكا مغاير با همه تلاش هاي جهاني براي از بين بردن تسليحات هسته اي است...! آمريكا همين چند روز پيش به قطعنامه مجمع عمومي براي مقابله با تسليحات هسته اي رأي موافق داد اما از اين طرف خود دست به آزمايش هسته اي زد!
 


تظاهرات سراسري دانشجويان و كارگران ايتاليايي

در اعتراض به بحران اقتصادي

شهرهاي مختلف ايتاليا در اعتراض به سياست هاي رياضت اقتصادي دولت اين كشور شاهد برپايي تظاهرات گسترده ضددولتي بود.
هزاران نفر از دانشجويان، دانش آموزان و كاركنان صنايع فلزي ايتاليا روز پنجشنبه در مخالفت با سياست هاي رياضت اقتصادي دولت «ماريومونتي» تظاهرات كردند.
براساس گزارش هاي منتشر شده، دانشجويان، دانش آموزان و كاركنان صنايع فلزي ايتاليا در شهرهاي پالرمو، بولونيا، پيزا، جنوا، رم و ... به خيابان ها ريختند و نسبت به اجرايي شدن طرح هاي تازه اقتصادي دولت هشدار دادند.
دولت مونتي لوايح تازه اي را به پارلمان اين كشور ارائه كرده كه در صورت تصويب، حقوق كارگران صنايع فلزي به شدت تحت تاثير قرار گرفته و شماري از آنها كار خود را از دست خواهند داد. آمار رسمي بيكاري در ايتاليا در حال حاضر 11 درصد است و اين آمار در بخش جوانان به 26 درصد رسيده است.
طرح هاي رياضتي جديد مدارس دولتي و دانشگاه هاي اين كشور را هم تحت تاثير قرار مي دهد. دانشجويان و دانش آموزان ايتاليايي مي گويند، كاهش هزينه هاي بخش هاي عمومي مي تواند اثر بدي روي كيفيت آموزشي داشته و شرايط تحصيل براي آنها را نيز مشكل خواهد كرد.
همزمان با بحران اقتصادي خبر مي رسد، بحران سياسي نيز دامن اين كشور مهم اروپايي را فرا گرفته است. اين بحران آنقدر جدي بود كه خبرگزاري رسمي چين نتيجه بگيرد «دولت مونتي احتمالا سقوط كند.»
«شين هوا» با انتشار گزارشي از رم با اشاره به رد دو طرح دولت ايتاليا از طرف نمايندگان وابسته به فراكسيون حزب سيلويو برلوسكني، نخست وزير سابق اين كشور نتيجه گرفت ادامه اين وضع مي تواند به سقوط دولت «ماريومونتي» منجر شود.روز پنجشنبه نمايندگان فراكسيون حزب مردم آزادي (پي دي ال) به رياست برلوسكني دو طرح دولت در خصوص توسعه اقتصادي و كاهش هزينه هاي دولت را رد كرد. دولت مونتي با راي اعتماد احزاب ديگر پارلمان به قدرت رسيده و توقف حمايت ها از دولت وي از سوي احزاب مخالف مي تواند مونتي را به سرنوشت برلوسكني دچار كند.
برلوسكني چندي پيش نيز به صراحت نسبت به توقف حمايت ها از دولت فعلي ايتاليا اشاره كرده بود.
در عين حال خبر مي رسد، حزب متبوع برلوسكني اعلام كرده، وي قصد دارد بار ديگر كانديداي نخست وزيري ايتاليا شود!
شبكه تلويزيوني بي بي سي نيز با انتشار خبر «عدم راي اعتماد حزب «پي دي ال به مونتي» مهر تاييدي زد بر تحليل شين هوا مبني بر بحراني بودن اوضاع سياسي حاكم بر ايتاليا.
به گفته تحليلگران، خودداري حزب فوق از دادن راي اعتماد به «مونتي» با هدف فاصله گرفتن از سياست هاي اقتصادي وي و با نيم نگاهي به انتخابات عمومي سال آينده صورت مي گيرد.
خبر آخر اينكه، ايتاليا و يونان از سوي سازمان شفافيت بين المللي فاسدترين كشورهاي عضو منطقه يورو معرفي مي شدند.
 


سفر غيرمنتظره بان كي مون به عراق

دبيركل سازمان ملل متحد خواستار تسريح در حل وفصل اختلافات ميان عراق و كويت به منظور پايان دادن به بند 7 منشور سازمان ملل در مورد اين دو كشور شد.
به گزارش خبرگزاري ها، «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل متحد كه در يك سفر غيرمنتظره به عراق با مسئولان اين كشور ديدار و گفت وگو كرد، خواستار تسريع حل و فصل اختلافات موجود بين بغداد و كويت تا پايان سال جاري ميلادي شد.
گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري «نهرين نت» حاكي است: دبيركل سازمان ملل در ديدار با «نوري مالكي» نخست وزير عراق خاطر نشان كرد: بند هفت منشور سازمان ملل براي حمايت از عراق است و بغداد نيز تاكنون به تمام تعهدات خود در قبال كويت پايبند بوده است.
بان كي مون، سرعت بخشيدن به پايان اختلاف هاي جزئي را بين عراق و كويت مورد تاكيد قرار داد و متذكر شد: سازمان ملل آمادگي خارج كردن عراق از بند هفت منشور سازمان ملل را دارد.نوري مالكي نخست وزير عراق در اين ديدار متذكر شد: عراق بخش عمده اي از تعهدات خود در چارچوب بند هفت منشور سازمان ملل را انجام داده است و تنها چند بند مربوط به كويت باقي مانده است و تمامي اين بندها در حال پايان يافتن است.
از سوي ديگر، نخست وزير عراق از برداشته شدن گام هاي عملي براي توافق هاي امنيتي ميان بغداد و دولت منطقه اي كردستان خبر داد. نوري مالكي گفت: نمايندگان دولت مركزي و منطقه كردستان درباره مسائل امنيتي مناطق مورد مناقشه در شمال عراق به توافق دست يافته اند.
مالكي متذكر شد: اين مذاكرات با توجه به پذيرش اين مسئله كه امور محافظت از مناطق مورد مناقشه به ساكنان آن سپرده شود، گام بزرگي محسوب مي شود.
 


در ايرلند شمالي طرح ترور هيلاري كلينتون خنثي شد

پليس ايرلند شمالي از كشف و خنثي سازي خودروي بمب گذاري شده در مسير كاروان وزير خارجه آمريكا خبر داد.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين بمب توسط «ارتش جمهوريخواه ايرلند» ( ارتش آزاديخواه ايرلند) وارد شهر «لندندري» در 130 كيلومتري شمال غربي بلفاست شده بود .
در همين رابطه پليس ايرلند شمالي چهار عضو ارتش جمهوريخواه ايرلند را بازداشت كرده و در حال بازجويي از آنهاست . جزئيات بيشتري از اين رويداد منتشر نشده است.
كلينتون كه روزهاي آخر خود در وزارت خارجه آمريكا را پشت سر مي گذارد، با هدف گفت و گو درباره مسائل اقتصادي و تلاش هاي مربوط به مبارزه با تروريسم به بلفاست سفر كرده است.
ارتش جمهوريخواه ايرلند، سازماني انقلابي و نظامي است كه براي باز پس گيري ايرلند از بريتانيا و سپس براي اتحاد دو ايرلند ( جنوبي و شمالي ) تشكيل شد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10