(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 18  آذر  1391 - شماره 20375

يادداشت خبرنگار
امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس:
برگزاري يادواره شهدا وحدت و همبستگي ملي را تقويت مي كند
كوتاه از هفته بسيج
خطر مرگ در انتظار مسافران جاده حسن رود به زيباكنار است
نماينده ولي فقيه وسرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور:
فرهنگ وقف درجامعه بايد نهادينه شود
دانش آموزان معلول ذهني را دريابيد
4 شهرستان در يزد صاحب ايستگاه تلويزيوني ديجيتالي شدند
كاهش آمار طلاق در شهرستان بهار
به مناسبت ايام محرم 1200 مبلغ به مناطق مختلف همدان اعزام شدند


يادداشت خبرنگار

حكايت مسكن مهر آبعلي همچنان باقي است
چندين ماه از آخرين مطلبي كه درخصوص مسكن مهر آبعلي در كيهان درج شده بود گذشته است هرچند مطالب مندرج به مذاق مسئولين امر خوش نيامده بود و در جوابيه ارسالي اين مطلب به خوبي مشهود بود اما با اين اوصاف اميدوار بوديم پس از جابه جايي محل اجراي پروژه به منطقه مبارك آباد و گل آباد و مصاحبه مسئولان استانداري تهران و مديران كل راه و شهرسازي و بنياد مسكن تكليف اعضاي تعاوني مشخص و ساختمان ها ساخته شود وليكن هم اكنون مشاهده مي كنيم به غير از ساخت 2واحد نيمه كاره و چندين واحد فونداسيون اقدامي چشمگير صورت نگرفت و ظاهر امر برنامه اعلامي برروي كاغذها پيش مي رود و اعضا همچنان سرگردان هستند.
اعضاي تعاوني معتقد هستند با پول و اعتبار ما اراضي در منطقه هزاردشت از چنگ زمين خواران درآمد و در اختيار مسكن و شهرسازي قرار گرفت و محل پروژه تغيير كرد و پيشرفتي نداشت.
حرف آخر آنكه مسئولان متعهد در نظام اسلامي تعدادشان كم نيست و خواستار تعيين تكليف اين پروژه -كه در سرنوشت هفتصد خانواده اثر مستقيم دارد- هستند.
آبعلي- خبرنگاركيهان
 


امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس:

برگزاري يادواره شهدا وحدت و همبستگي ملي را تقويت مي كند

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
برگزاري يادواره شهيدان يك تكليف شرعي است و همه ما موظفيم كه از انقلاب اسلامي و خون شهيدان آن صيانت كنيم.
امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس در جلسه هماهنگي ستاد برگزاري دومين يادواره شهداي تركمن اين شهرستان، افزود: براي پيروزي انقلاب اسلامي ما فرزندان زيادي از اين مرز و بوم جان خود را نثار كردند كه بايستي ياد و خاطره آنان همواره در جامعه زنده بماند.
به گزارش خبرنگار ما، آخوند عبدالباسط نوريزاد همچنين پيشنهاد كرد: با توجه به تقارن ايام عزاداري امام حسين(ع) و نيز ارادت اهل سنت به مقام شامخ سرور و سالار شهيدان با برگزاري يادواره شهداي تركمن، يكي از روحانيون تركمن به بيان اهداف قيام امام حسين(ع) بپردازد.
حجت الاسلام والمسلمين سبحاني امام جمعه گنبدكاووس با اشاره به جايگاه و منزلت بالاي شهيدان، گفت: شهيدان از هر قوم و مذهبي كه باشند چون در راه دين خدا شهيد شدند، مقام و منزلتي همچون شهيدان صدر اسلام و شهيدان كربلا دارند و بايد يادواره هاي آنان باشكوه برگزار شود.
سرهنگ رمضانعلي بادلي، فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه گنبدكاووس نيز در اين جلسه برگزاري يادواره شهيدان و اعزام كاروان راهيان نور را دو ماموريت اصلي بسيج در راستاي منويات رهبر انقلاب در انجام فعاليت هاي فرهنگي برشمرد. سرهنگ بادلي، گفت: ناحيه مقاومت بسيج اين شهرستان با توجه به تقارن دهه اول ماه محرم با هفته بسيج، علاوه بر برگزاري يادواره شهداي تركمن، يادواره شهيدان گنبدكاووس و يادواره شهداي گمنام اين شهرستان را نيز برگزار مي كند.
دومين يادواره 138 شهيد تركمن گنبدكاووس اول آذرماه امسال در محل مصلي نماز جمعه اهل سنت اين شهرستان برگزار خواهد شد.
 


كوتاه از هفته بسيج

كرمانشاه- سرويس شهرستانها: 14 پروژه عمراني توسط بسيج سازندگي در نقاط مختلف استان كرمانشاه افتتاح شد.
مسئول بسيج سازندگي كرمانشاه با اعلام خبر فوق با اشاره به كاهش پروژه هاي افتتاحي بسيج سازندگي كرمانشاه در هفته بسيج امسال نسبت به سال قبل اظهار كرد: به دليل حضور چندين گروه جهادي، خدمت رساني نيروهاي متخصص و همچنين استقرار ماشين آلات سنگين بسيج سازندگي كرمانشاه در مناطق زلزله زده، پروژه هاي افتتاحي بسيج سازندگي كرمانشاه در هفته بسيج با اندكي كاهش نسبت به سال قبل مواجه بوده است.
رشت- سرويس شهرستانها: 11پروژه عمراني توسط بسيج سازندگي در نقاط مختلف استان گيلان افتتاح شد.
مسئول بسيج سازندگي گيلان با اعلام خبر فوق با اشاره به تبديل يك هزار هكتار از پادگان سه هزار هكتاري لوشان به باغ زيتون گفت: بسيج سازندگي گيلان در اسفند ماه سال جاري، عمليات تبديل يك هزار هكتار از پادگان لوشان به باغ زيتون را با همكاري جهاد كشاورزي استان انجام مي دهد.
نيشابور-خبرنگاركيهان: همايش فرهنگيان بسيجي نيشابور برگزار شد.
اين همايش با حضور 500نفر از فرهنگيان بسيجي پايگاه هاي القلم 1و 2 بنت الهدي بانو پسنديده برگزار شد اين همايش با مداحي يكي از فرهنگيان بسيجي ادامه پيدا كرد و در ادامه مسئول كانون بسيج فرهنگيان نيشابور گزارشي از عملكرد اين كانون ارائه كرد.
¤مسابقات قرآن كريم بسيجيان نيشابوري در دو گروه سني بالاي 16سال و زير 16سال برگزار شد.
مسئول دارالقرآن بسيج نيشابور با اعلام خبر فوق گفت: نفرات برتر مسابقات قرآني حلقه هاي صالحين به ناحيه معرفي و از بين شركت كنندگان در ناحيه برترين ها به استان معرفي مي شوند وي اقشار شركت كننده در اين مسابقات را محلات، دانشجويي، دانش آموزي، طلاب، كارمندي، اساتيد، كارگري و هنرمندان بيان كرد.
چناران- خبرنگاركيهان: اولين يادواره شهداي گمنام شهر جديد گل بهار برگزار شد.
امام جمعه گلبهار در اين مراسم گفت: در 8سال دفاع مقدس به فرمان امام به تكليف خود كه دفاع از كيان ميهن و نظام بود عمل كنند.
حجت الاسلام و المسلمين سجادي تدفين دو شهيد گمنام در شهر گلبهار را موجب هويت بخشي ديني و معنوي براي اين شهر نوپا دانست.
نقده- خبرنگاركيهان: همزمان با هفته بسيج همايش گفتمان ديني در نقده برگزار شد.
در اين همايش دانشجويي كه با موضوع رسالت دانشگاه و دانشجو در مقابله با جنگ نرم در دانشگاه آزاد اسلامي واحد نقده ترتيب يافت مسئول سياسي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در سپاه شهداء استان در اين همايش گفت: حركت بسيج امتداد قيام عاشوراي حسيني است.
سمنان- خبرنگاركيهان: 30درصد مردم استان سمنان عضو بسيج هستند.
معاون هماهنگ كننده سپاه قائم آل محمد(ص) با اعلام خبر فوق افزود: چند برابر اين رقم نيز كساني هستند كه به دليل مشغله كاري فرصت ثبت نام در پايگاه هاي بسيج را ندارند اما در حوادث مختلف پيش از نيروهاي متشكل بسيج در ميدان حاضرند.
¤ حضرت امام خميني بسيج را تنها براي جنگ سخت طراحي نكردند بلكه آن را براي جريان سازي فرهنگي تاسيس كردند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي با اعلام مطلب فوق افزود: حضرت امام(ره) با تيزبيني و آينده نگري ويژه فرمان تاسيس بسيج را صادر فرمودند تا در تمام صحنه ها حضور داشته باشد و مرور جملات حضرت امام درمورد بسيج به خوبي اين موضوع را تاييد مي كند.
 


خطر مرگ در انتظار مسافران جاده حسن رود به زيباكنار است

رشت- خبرنگاركيهان:
جاده حسن رود به زيباكنار خطرناك ترين محور فرعي استان گيلان است.
اين مطلب را رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي گيلان عنوان و طي سخناني اظهارداشت: جاده حسن رود به زيباكنار با 85 فقره تصادف و 10 كشته به تنهايي 2درصد كل تصادفات استان و 3 درصد كشته هاي حوادث جاده اي استان در 6ماهه اول سال جاري را به خود اختصاص داده است.
مجيد جمشاد افزود: اين جاده به دليل اينكه به يكي از سواحل زيباي استان منتهي مي شود يكي از پرترددترين محورهاي فرعي استان در ايام تعطيل به ويژه فصل تابستان است و علاوه بر آن توريستي بودن اين مسير شرايط ويژه اي را به اين محور فرعي بخشيده است.
وي ادامه داد: اين راه نواقص متعددي از جمله پل هاي بسيار باريك، پيچ هاي متعدد، فقدان روشنايي و شانه خاكي، فقدان حفاظ، عبور از مناطق مسكوني تجاري، تقاطع هاي آنتني و غيره دارد كه اين عوامل سبب شده است تا اين محور فرعي جزء پرحادثه ترين محورهاي فرعي استان در 6 ماهه اول سال جاري قلمداد شود ضمن اينكه تقاطع غيرهمسطح منطقه آزاد كاسپين نيز در اين جاده نيمه تمام مانده و اتمام سريع اين پروژه براي فصل مسافرت بعدي بايد بطور جدي پيگيري شود.
رئيس پليس راه فرماندهي نيروي انتظامي گيلان با اشاره به اينكه تعريض اين جاده مدت ها پيش آغازشده اما سرعت آن بسيار كند در حال انجام است گفت: اين روند با تردد زياد جاده اصلا همخواني ندارد.
 


نماينده ولي فقيه وسرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور:

فرهنگ وقف درجامعه بايد نهادينه شود

ساري-خبرنگاركيهان:
سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور گفت: فرهنگ وقف در جامعه بايد نهادينه شود.
حجت الاسلام والمسلمين علي محمدي در مراسم توديع و معارفه مديركل اوقاف و امورخيريه مازندران اظهارداشت: يكي از برنامه هاي متداول دستگاه هاي اجرايي در سطح كشور، تغيير در سطوح مديريتي است.
سرپرست سازمان اوقاف وامور خيريه كشور با اشاره به اينكه نيازمند همكاري همه دستگاه ها است تا وقف به دستگاه فعال تبديل شود، گفت: مي توانيم اين را مطرح كنيم كه امور وقف ديگر منفعل نيست و به صورت جدي از حقوق موقوفات دفاع مي كنيم.
محمدي با بيان اينكه عمران و آبادي بقاع متبركه با تاكيد رهبر معظم انقلاب تسريع يافته است، يادآور شد: بايد اين اماكن مقدس به قطب هاي فرهنگي كشور تبديل شود.
در پايان از خدمات حجت الاسلام والمسلمين سيف الله سهرابي، مديركل سابق اوقاف و امور خيريه مازندران با اهداي هدايايي تجليل و حجت الاسلام والمسلمين ستار عليزاده كه پيش از اين رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان رشت بود به عنوان سرپرست اين نهاد معرفي شد.
 


دانش آموزان معلول ذهني را دريابيد

وضعيت دانش آموزاني كه با مشكلات جسمي يا ذهني در تنها مدرسه شهر آباده تحصيل مي كنند مطلوب نيست و اكثر خانواده هاي آنها نيز از تمكن مالي بالايي برخوردار نيستند . مدرسه مذكور آن هم در حاشيه شهر فاقد امكانات اوليه و وسايل گرمايشي است و دانش آموزان در سرماي كنوني با حداقل پوشش مناسب فصل در كلاس ها حاضر مي شوند به نحوي كه معلمان از چنين شرايطي گله مند بوده و حتي بعضا با فشار روحي و رواني ناشي از تحمل مشاهده اين وضعيت روبه رو هستند. جادارد متوليان امر كه خود از نيروهاي ارزشي محسوب مي شوند با نگاه ويژه براي برطرف كردن برخي مشكلات اقدام كنند.
آباده- خبرنگار كيهان

 


4 شهرستان در يزد صاحب ايستگاه تلويزيوني ديجيتالي شدند

يزد- خبرنگاركيهان:
شهرستان هاي اردكان، تفت، طبس و ميبد به شبكه ديجيتال پيوستند.
به گزارش روابط عمومي صدا و سيماي مركز يزد، مردم شهرهاي اردكان، ميبد، تفت و طبس از اين پس مي توانند از سيستم ديجيتال تلويزيوني استفاده كنند.
مديركل صدا و سيماي مركز يزد در مراسم افتتاح فرستنده هاي ديجيتال صداوسيما در ايستگاه فرستنده حاجي آباد گفت: با بهره برداري از اين فرستنده هاي ديجيتال، هم اكنون 80درصد از جمعيت استان يزد زير پوشش سامانه ديجيتال قرار گرفته اند كه مي توانند با تهيه مبدل هاي ديجيتال از برنامه هاي صدا و سما با كيفيت بالا استفاده كنند.
 


كاهش آمار طلاق در شهرستان بهار

بهار - خبرنگاركيهان:
دبير شوراي فرهنگ عمومي بهار از كاهش آمار طلاق در اين شهرستان خبرداد.
فتح ا... ضابطي احمد در گفت وگو با خبرنگار كيهان افزود: يكي از مباحث مطرح شده در جلسات شوراي فرهنگ عمومي شهرستان، بحث پيشگيري از طلاق است كه با استناد به گزارش كميته ثبت وقايع حياني، آمار آن كاهش پيدا كرده است.
وي ادامه داد: رسيدن به اين نتيجه مثبت را مي توان يكي از ره آوردي جلسات شوراي فرهنگ عمومي و عمل به مصوبات آن به شمار آورد.
ضابطي خواستار همراهي مسئولان در اجراي مصوبات شوراي فرهنگ عمومي شد و اظهار داشت: در اين شورا از نظرات افراد غير عضو شورا در قالب كميته هاي تخصصي استفاده مي شود و اگر افراد ديگري هم بتوانند به ما كمك بدهند آماده همكاري و شنيدن نظراتشان هستيم.
وي تاكيد كرد: علاوه بر جوانان كه به خاطر آسيب پذيري بيشتر به عنوان جامعه هدف ما مطرح هستند، از كودكان و ميانسالان نيز نبايد غافل شويم چرا كه آنها نيز به نوعي متأثر از فرهنگ جامعه هستند.
 


به مناسبت ايام محرم 1200 مبلغ به مناطق مختلف همدان اعزام شدند

همدان- خبرنگار كيهان
معاون فرهنگي اداره كل تبليغات اسلامي همدان از اعزام يك هزار و 200 مبلغ به مناطق مختلف استان در ماه محرم خبر داد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي همدان، حجت الاسلام والمسلمين علي مراد كياني با اشاره به اينكه ماه محرم فرصتي براي ترويج انديشه هاي اسلام به ويژه سيدالشهدا(ع) است، گفت: اين اقدام بزرگ توسط گروه ها و تشكل هاي مختلفي انجام مي شود كه اداره كل تبليغات اسلامي نيز براساس وظيفه خود نسبت به ساماندهي اين امر، اقداماتي را در دستور كار خود قرار داده است.
وي اعزام مبلغ را از جمله برنامه ها برشمرد و افزود: در دهه اول محرم با دعوت از روحانيان قم و ساير حوزه هاي علميه 900 مبلغ به مساجد، حسينيه ها، تكايا و هيئت هاي مذهبي استان اعزام شده اند.
كياني ادامه داد: همچنين اين اداره كل 300 نفر از بانوان مبلغه حوزوي را براي جلسات ويژه خواهران آماده و اعزام كرد تا از اين ظرفيت بزرگ براي بيان احكام دين، نشر معارف اهل بيت(ع) و آگاه كردن گروه هاي مختلف جامعه با امور ديني استفاده شود.
معاون فرهنگي، آموزشي و پژوهشي اداره كل تبليغات اسلامي همدان هماهنگي در اعزام مداحان براي روضه خواني و مداحي در مجالس سوگواري سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) را از ديگر اقدامات برشمرد و يادآور شد: اين اقدام از طريق كانون مداحان ساماندهي مي شود.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10