(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 29  آذر  1391 - شماره 20385

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در پاسخ به درخواست مذاكره مقامات كاخ سفيد
صالحي: آمريكايي ها قابل اعتماد نيستند
با حضور رئيس جمهور صورت گرفت
افتتاح طرح هاي عمراني،علمي و رونمايي از ثبت فرهنگ و آئين هاي عاشورايي استان مازندران
درپرتو وحي
آيت الله يزدي: جامعه مدرسين حزب نيست
در پاسخ به زياده خواهي غربي ها
دكتر عباسي: غني سازي 20 درصد راهرگز متوقف نمي كنيم
تقويت و ارتقاي سطح همكاري هاي ايران و بوسني
سرلشكر صفوي: ايران حرف اول و آخر در منطقه را مي زند
وداع مردم با پيكر 27 شهيد گمنام دفاع مقدس
ادامه تحصيل برگزيدگان خوارزمي در چارچوب آيين نامه استعداد درخشان
مهلت دوباره ثبت نام كنكور از 30 بهمن
اخبار ادبي و هنري
با حضور 25 كشور جهان
سومين همايش گردشگري سلامت كشورهاي اسلامي در مشهد برگزار شد
تجليل آيت الله مكارم شيرازي از فعاليت هاي نيروي انتظامي
معاون علمي فناوري رئيس جمهور:
6 ميليارد تومان براي توليد راديو دارو در كشور سرمايه گذاري شد
مسئول بسيج دانشگاه آزاد اسلامي بيرجند:
 4 گروه جهادي به مناطق زلزله زده خراسان جنوبي اعزام شدند
با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام شد
برگزاري سومين همايش خورشيد ولايت در ايرانشهر
فرمانده سپاه استان همدان:
فلسفه تشكيل سپاه كادرسازي براي نظام اسلامي است
نماينده مردم فيروزآباد در مجلس شوراي اسلامي:
سابقه خدمت معلمان حق التدريسي در سنوات آنها منظور مي شود
دولت بخشي از مطالبات چايكاران را پرداخت كرد


در پاسخ به درخواست مذاكره مقامات كاخ سفيد

صالحي: آمريكايي ها قابل اعتماد نيستند

 وزير امور خارجه كشورمان در واكنش به اظهارنظر برخي مقامات كاخ سفيد درخصوص آمادگي براي مذاكره با جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد كه تجربه نشان داده است، مقامات آمريكايي قابل اعتماد نيستند.
«علي اكبر صالحي» در پاسخ به طرح اين سوال كه اخيرا مطالبي از سوي مقامات ارشد آمريكايي از جمله خانم كلينتون وزير امور خارجه اين كشور در مورد آمادگي آمريكا براي مذاكره مستقيم با جمهوري اسلامي ايران (درخصوص مسئله هسته اي) و اينكه آيا تغييري در موضع و رفتار آمريكا ايجاد شده است، طي اظهاراتي ارزيابي خود را چنين بيان داشت: همكاران اينجانب بصورت دقيق و مستمر مواضع اعلامي و رفتار عملي آمريكا را رصد مي كنند ولي تاكنون تغييري در سياست هاي خصمانه آمريكا عليه ملت ايران مشاهده نشده است. مقامات و دولت هاي مختلف در آمريكا معمولا برخلاف مواضع اعلامي خود عمل مي كنند. تمجيد آنها از مساعدت هاي جمهوري اسلامي ايران به استقرار يك دولت ملي و مردمي در افغانستان از يكسو و قرار دادن ايران در محور به اصطلاح شرارت از سوي ديگر، صرفا يكي از نمونه ها و مصاديق اين دوگانگي مواضع و اقدامات دولت آمريكاست.
صالحي تاكيد كرد: افكار عمومي بين المللي حتي ادعاهاي بزرگ و پرهزينه اما بي اساس دولت آمريكا را فراموش نكرده است. اشغال عراق و قتل عام صدها هزار انسان بيگناه به بهانه وجود سلاح هاي كشتار جمعي در اين كشور سابقه اي شناخته شده است. البته خود آمريكائيها اذعان نمودند كه هيچ سلاح كشتار جمعي در عراق پيدا نشد و كالين پاول وزير خارجه وقت آمريكا همواره طرح اين ادعاي بي اساس (توسط او) در اجلاس شوراي امنيت سازمان ملل را روز تاريك زندگي خود مي داند! رئيس جمهور فعلي آمريكا نيز از يكسو نداي خلع سلاح هسته اي مي دهد و از سوي ديگر با اختصاص 70 ميليارد دلار بودجه سالانه براي نوسازي زرادخانه هسته اي آمريكا، اقدام به آزمايش هسته اي مي كند!
وي افزود: ما به تجربه دريافته ايم كه نمي توان به گفته هاي اين يا آن مقام آمريكايي اعتماد كرد بلكه معتقديم سياست آمريكا را بايد بر اساس رفتار عملي دولت آمريكا مورد قضاوت قرار داد. حتي اگر در اين ادعاي اخير صادق هم باشند كه بشدت محل ترديد است، اين پيشنهاد با رفتار آنها هيچگونه تناسبي ندارد. از يكسو هواپيماهاي جاسوسي آنها به حريم هوايي جمهوري اسلامي ايران تجاوز مي كنند كه به فضل الهي حتي انواع رادار گريز آن نيز توسط نيروهاي مسلح مقتدر ما شناسايي و دفع يا به دام مي افتند، از سوي ديگر به قول خودشان با اعمال بي سابقه ترين تحريم هاي يكجانبه، همه موازين حقوقي، اخلاقي و بين المللي را نقض مي كنند، در گوشه اي ديگر به ترور فرهيختگان علمي ما كمك مي كنند يا شهروندان بيگناه ايراني مانند اساتيد دانشگاه ما را بازداشت مي كنند و پس از همه اين اقدامات عليه ملت ايران، اكنون بحث مذاكره مستقيم را مطرح مي كنند.
رئيس دستگاه سياست خارجي ايران گفت: طبعا حتي يك انسان ساده انديش هم با مشاهده اين رفتار نمي تواند برداشت رويكردي صادقانه از دولت آمريكا داشته باشد. در واقع آنها با سوءاستفاده از ابزارهاي گسترده تبليغاتي در پي ايجاد يك فضاي بين المللي در جهت سوق دادن افكار عمومي به حمايت از اهداف خود هستند و الا راه حل منطقي و عقلايي حل اختلافات روشن است و الزاماتي دارد كه آنها نيز به خوبي از آن اطلاع دارند. در شرايط فعلي، آنها تلاش دارند از طريق رويكرد فشار عليه ملت ايران، تحقق اهداف ناحق خود را پيگيري نمايند. لذا تحريم هاي بي سابقه اي را اعمال مي نمايند كه آثار آن متوجه اقشار مختلف جامعه از جمله بيماران مي شود اما تجربه نموده اند كه اينگونه اقدامات موجب تسليم ملت ايران در برنامه صلح آميز هسته اي و پيشرفت در ساير حوزه هاي فناوري نشده و نخواهد شد از اينرو در پي آن هستند كه از طريق طرح مسئله مذاكره، راهي جديد براي فشار ايجاد كنند.
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا: آماده مذاكره با ايران هستيم!
در همين رابطه، خبرگزاري رويترز به نقل از «ويكتوريا نولاند» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا مدعي شد كه آمريكا پيشنهاد مشخصي درباره تاريخ و محل گفت وگوهاي آينده به ايران ارائه شده اما هنوز ايران پاسخي نداده است.
نولاند، در كنفرانسي خبري گفت: «ما به حفظ تماس ها با ايراني ها ادامه مي دهيم. ما پيشنهادي درباره محل و زمان بندي دور ديگري از گفت وگوها ارائه داده ايم اما هنوز ايران پاسخ نداده است.»
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا افزود: «ما آماده مذاكره ايم اگر ايران بخواهد.»
ادعاهاي مقامات آمريكايي درباره تمايل به مذاكره با ايران در حالي مطرح مي شود كه طي هفته هاي گذشته دولت و كنگره اين كشور فشارها و تحريم ها عليه كشورمان را تشديد كرده اند.
 


با حضور رئيس جمهور صورت گرفت

افتتاح طرح هاي عمراني،علمي و رونمايي از ثبت فرهنگ و آئين هاي عاشورايي استان مازندران

رئيس جمهور در آستانه برگزاري دور جديد مذاكرات ايران و گروه 1+5 خطاب به اين گروه گفت: تاريخ نشان داده است هرگاه كسي با احترام با ملت ايران صحبت نكند، چيزي عايدش نخواهد شد.
به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا از بابل، رئيس شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران سه شنبه در مراسم افتتاح چند طرح علمي، عمراني و فرهنگي در استان مازندران افزود: بارها به كساني كه در مقابل ملت ايران قرار گرفته اند، گفته ايم كه با اين ملت با احترام و دوستي صحبت كنند و بيايند در كنار ملت ايران قرار بگيرند و بدانند كه دوستي با اين ملت به نفع آنان است.
محمود احمدي نژاد تصريح كرد: علت اصلي مخالفت ها و دشمني ها با ملت ايران اين است كه امروز مي بينند ايران با سرعت روزافزون در مسير پيشرفت در همه عرصه ها از جمله عرصه هاي علمي در حركت است و از طرفي هم مي دانند كه ملت ايران عميقاً به ارزش هاي الهي پايبند است.
احمدي نژاد افزود: آنهايي كه برنامه صلح آميز هسته اي ايران را بهانه قرار مي دهند و به دروغ ايران را متهم به تلاش براي ساختن بمب و سلاح هاي هسته اي مي كنند، تنها نگران پيشرفت ملت ايران هستند وگرنه همه اتهاماتي كه مطرح مي كنند، دروغ است.
وي خطاب به كساني كه در مسير پيشرفت و توسعه ملت ايران سنگ اندازي مي كنند، اظهار داشت: مختار هستيد كه هر انتخابي كه مي خواهيد انجام دهيد و بايد تبعات آن را هم تحمل كنيد و چند سال ديگر نگوييد كه از اين انتخاب پشيمان شده ايد چرا كه شرايط با گذشت زمان تغيير مي كند و چند سال ديگر شرايط خودش را خواهد داشت.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: در طول 50 سال اخير همواره تعداد واحدهاي مسكوني در كشور بسيار كمتر از تعداد خانوارها بوده است اما در يكي دو سال گذشته براي اولين بار تعداد واحدهاي مسكوني از تعداد خانوارها در كشور پيشي گرفته است.
وي افزود: اين بدان معنا نيست كه هر خانواده يك واحد مسكوني دارد بلكه ممكن است برخي خانواده ها چند خانه داشته باشند اما بايد به سمتي برويم كه هر خانواده ايراني يك مسكن داشته باشد و كساني هم كه تشكيل خانواده مي دهند در كوتاه ترين زمان ممكن صاحب خانه شوند.
وي با انتقاد از ضوابط و اقداماتي كه موجب گراني زمين و مسكن شده است، گفت: عده اي امروز از تحريم ها و فشارهاي دشمنان سوءاستفاده مي كنند و كارهايي انجام مي دهند كه موجب گراني مسكن مي شود.
رئيس جمهوري در ادامه با انتقاد از بالا بودن قيمت زمين در كشور گفت: قيمت زمين امروز در شهرها بيشتر از قيمت ساختمان است.
به گزارش ايسنا، رئيس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به رونمايي از سامانه تصفيه شيرابه زباله با استفاده از فناوري نانو گفت: يكي از مشكلات اصلي سه استان شمالي كشور دفع زباله است و در اين زمينه نيز مشكل اصلي شيرابه زباله است، چرا كه اين شيرابه ها مسموم است گرچه در عين حال فوايدي نيز دارد و اين شيرابه ها مشكلاتي را ايجاد مي كنند و زمين و محيط را نيز به علت مسموميت خراب مي كند.
احمدي نژاد ادامه داد: دوستان در دانشگاه براي مديريت اين موضوع پژوهشي انجام دادند و اين مشكل را حل كردند و با دستگاهي كه ساخته اند، چيزي را كه ضرر داشت تبديل به يك امر مفيد مي كنند. دولت از اين طرح حمايت مالي خواهد كرد.
رئيس جمهور صبح ديروز وارد فرودگاه بين المللي دشت ناز ساري شد تا چند طرح عمراني را در مازندران افتتاح و از ثبت 20 اثر فرهنگ و آئين هاي عاشورايي در اين استان رونمايي كند. احمدي نژاد پس از رونمايي از سامانه تصفيه شيرابه زباله با استفاده از فناوري نانو در محل پژوهشكده فناوري نانو در دانشگاه انوشيروان بابل، در سالن آمفي تئاتر اين دانشگاه حضور يافت و از طريق ويدئو كنفرانس، بيش از 11 هزار واحد مسكوني را در شهرهاي مختلف استان مازندران افتتاح كرد. اين واحدها به مساحت 75 مترمربع است و با تسهيلات بانكي 25 ميليون توماني به متقاضيان واگذار شده است.
گفتني است سامانه تصفيه شيرابه زباله با استفاده از فناوري نانو است. آب تصفيه شده حاصل از اين سامانه، مصارف كشاورزي دارد و در صورتي كه يكبار ديگر توسط دستگاه هاي معمولي تصفيه آب، مورد تصفيه قرار گيرد مي تواند به عنوان آب آشاميدني نيز مورد مصرف قرار گيرد.
در سفر يك روزه احمدي نژاد به مازندران وزير راه و شهرسازي، معاون علمي رئيس جمهور و رئيس دفتر رئيس جمهوري وي را همراهي كردند. در اين سفر علي نيكزاد وزير راه و شهرسازي به بهره برداري از يكصد كيلومتر آسفالت راه روستايي در مازندران اشاره كرد و افزود: هم اينك 57 درصد خانواده هاي روستايي بالاي 20 خانوار از راه هاي آسفالته روستايي بهره مند هستند.
به گزارش خبرنگار كيهان از ساري، استانداري مازندران اسامي خبرنگاران كيهان را از فهرست پوشش رسانه اي سفر رئيس جمهور به مازندران حذف كرد.
 


درپرتو وحي

يكي از ويژگي هاي منافقان
قرآن حكيم
به منافقان بشارت بده كه مجازات دردناكي در انتظار آنهاست.
همان كساني كه كفار را به جاي مومنان، دوست انتخاب مي كنند!
آيا عزت و آبرو را نزد آنها مي جويند؟!
با اينكه همه عزتها از آن خداوند است.
سوره نساء
آيات 139-138
 


آيت الله يزدي: جامعه مدرسين حزب نيست

آيت الله يزدي در جلسه توديع و معارفه آيت الله كعبي و حجت الاسلام والمسلمين شاهرودي، گفت: جامعه مدرسين يك تشكل حزبي نيست.
جلسه توديع و معارفه آيت الله كعبي و حجت الاسلام نظري شاهرودي با حضور آيت الله يزدي و آيت الله مقتدايي برگزار شد.
در اين جلسه آيت الله يزدي رئيس جامعه مدرسين تغييرات صورت گرفته در اين نهاد را طبيعي ارزيابي كرد و اظهار داشت: جامعه مدرسين يك تشكل حزبي نيست بلكه يك نهاد مقدس علمي و يك تشكل علمي سياسي است كه تأسيس، اداره و ادامه آن به دست علما بوده است.
وي با تأكيد بر اينكه جامعه مدرسين با حمايت هاي ويژه مقام معظم رهبري و مراجع معظم تقليد اداره مي شود، افزود: اعضاي جامعه مدرسين از شخصيت هاي تأثيرگذار در سيستم حاكميتي و حوزه هستند.
رئيس جامعه مدرسين ضمن تشكر از خدمات آيت الله كعبي در معاونت جامعه مدرسين، وي را از فضلاي عالي رتبه و آشنا به مباني اسلامي و ديني و از حقوقدانان برجسته كشور عنوان كرد و ادامه داد: آيت الله كعبي به دليل تسلط به زبان عربي در فضاي بين المللي بسيار مفيد است و همكار دائمي ماست كه در مركز مطالعات راهبردي وابسته به جامعه مدرسين از حضور وي استفاده مي كنيم.
به گزارش فارس، آيت الله كعبي نيز در جلسه روز سه شنبه با تشكر از اعضاي جامعه مدرسين آن را يك نهاد ديرپا بر پايه علم، تقوي، دفاع از اسلام،كيان اهل بيت، مرجعيت ولايت، جهاد، قيام براي خدا، مبارزه با ظلم و جور و امر به معروف و نهي از منكر و به مثابه يك شجره طيبه عنوان كرد و گفت: خدمت در جامعه مدرسين مايه بركت زندگي است و مسئوليت در جامعه مدرسين به معناي سمت نيست بلكه يك وظيفه است.
وي در جلسه توديع خود خاطرنشان كرد: بنده به همكاري با جامعه مدرسين افتخار مي كنم و به دليل كثرت كارهاي پژوهشي و علمي و تنوع برنامه ها در قم، خوزستان، تهران و امور بين الملل اين مسئوليت را تحويل دادم.
گفتني است آيت الله كعبي پيش از اين معاون جامعه نظام و رئيس مركز مطالعات جامعه مدرسين بود كه به دليل مشغله زياد از اين دو سمت استعفا داد. آيت الله يزدي با استعفاي وي از معاونت جامعه و نظام موافقت كرده و بر ادامه همكاري و رياست بر مركز مطالعات تأكيد كرد.
 


در پاسخ به زياده خواهي غربي ها

دكتر عباسي: غني سازي 20 درصد راهرگز متوقف نمي كنيم

رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران غني سازي 20 درصد را تا هر زمان كه به آن احتياج داشته باشد، ادامه خواهد داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت «فريدون عباسي» در اين باره گفت: جمهوري اسلامي ايران غني سازي 20 درصد را به اندازه نيازش و تا هر زماني كه به آن احتياج داشته باشد توليد خواهد كرد.
فريدون عباسي در پاسخ به سوالي در مورد زياده خواهي غربي ها در خصوص تعليق غني سازي 20 درصد، تصريح كرد: غني سازي 20 درصد حق ملت ايران براي استفاده در راكتور تهران است و از اين حق با اقتدار دفاع خواهد كرد.
وي خاطرنشان كرد: غني سازي 20 درصد موضوعي نيست كه غربي ها موافق آن باشند يا مخالف و يا در قبال آن قصد موضع گيري داشته باشند؛ اين حق مردم ايران است و هرگز به خاطر خواست ديگران از اين حق عقب نشيني نخواهيم كرد و تا زماني كه نياز داشته باشيم، توليد مي كنيم.
رئيس سازمان انرژي اتمي تاكيد كرد: با توجه به بيانيه اي كه نمايندگان 1+5 در شوراي حكام قرائت كردند، ظاهرا تغييري در مواضع قبلي شان نسبت به جمهوري اسلامي ايران ديده نمي شود.
 


تقويت و ارتقاي سطح همكاري هاي ايران و بوسني

سفير بوسني و هرزگوين در تهران و رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و بوسني در ديداري بر تقويت و ارتقاي سطح همكاري هاي دوجانبه تاكيد كردند.
محمدحسن آصفري رئيس گروه دوستي پارلماني جمهوري اسلامي ايران و بوسني در ديدار با امير حاجي كادونيچ سفير بوسني و هرزگوين در تهران با اشاره به روند رو به رشد مناسبات خوب دو كشور اظهار داشت: از ابتداي استقلال بوسني، جمهوري اسلامي ايران همواره در كنار مردم اين كشور بوده است و در همين راستا مجلس شوراي اسلامي از گسترش مناسبات دوستانه فيمابين در همه زمينه ها حمايت مي كند.
نماينده مردم اراك در مجلس شوراي اسلامي با مهم خواندن حفظ ثبات و آرامش در بوسني افزود: ثبات و آرامش كنوني موهبت الهي است كه بايد براي حفظ آن تلاش كرد.
آصفري توسعه و پيشرفت كشور بوسني را تنها در پرتو آرامش پايدار امكان پذير دانست.
به گزارش فارس، امير حاجي كادونيچ سفير بوسني در تهران نيز در اين ديدار با قدرداني از حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران براي بازگرداندن صلح و آرامش به كشورش گفت: مردم و مسئولان بوسني هيچگاه كمك هاي ايران را فراموش نخواهند كرد.
وي در ادامه تشكيل گروه دوستي پارلماني دو كشور در مجلس شوراي اسلامي را تبريك گفت و افزود: نمايندگان پارلماني بوسني، به ويژه اعضاي گروه دوستي پارلماني بوسني و ايران عزم راسخي براي گسترش مناسبات همه جانبه و دوستانه با ايران دارند.
 


سرلشكر صفوي: ايران حرف اول و آخر در منطقه را مي زند

دستيار و مشاور عالي فرمانده كل قوا گفت: قدرت هاي بزرگ و منطقه اي اگر مي خواهند سهمي از منافع ملي منطقه داشته باشند، ناچار هستند با ايران طرف معامله شوند.
سرلشكر سيديحيي صفوي در همايش سراسري جغرافيا، توسعه، دفاع و امنيت كه در تالار غدير وزارت كشور برگزار شد، اظهار كرد: به ندرت مي توان در جهان منطقه اي را با اهميت تر از خليج فارس و تنگه هرمز يافت كه تا 50 سال آينده كانون توجه قدرت هاي جهاني باشد.
وي افزود: منطقه خليج فارس و تنگه هرمز تاثيرگذار در مسائل اقتصادي، سياسي، فرهنگي و به طور كامل تاثيرگذار در ابعاد مختلف جهاني است.
دستيار و مشاور عالي فرمانده كل قوا خاطرنشان كرد: مي توانيم بگوييم كه هم اكنون تا پنجاه سال آينده در يك نقطه راهبردي قرار گرفته ايم كه جمهوري اسلامي ايران، كليد برنده اين منطقه است و حرف اول و آخر را در اين منطقه، جمهوري اسلامي ايران خواهد زد.
صفوي در پايان تصريح كرد: قدرت هاي بزرگ و منطقه اي اگر مي خواهند سهمي از منافع منطقه داشته باشند، ناچار هستند با ايران طرف معامله شوند و ايران تعيين كننده سرنوشت آينده اين منطقه خواهد بود.
سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در اختتاميه اين همايش با اشاره به ويژگي هاي مهم و استراتژيك آبهاي جنوب ايران گفت: اهميت تنگه هرمز و خليج فارس تنها بخاطر نفت نيست بلكه اين منطقه داراي قدرت انبساط و نفوذ در مجموعه هاي امنيتي جهان اسلام است.
سلامي ادامه داد: عربستان و آمريكا مي دانند در صورت بوجود آمدن هرگونه اخلال و ناامني در خليج فارس، توانايي قدرتهاي بازيگر در صحنه هاي استراتژيك بعدي به شدت پايين خواهد آمد و در آن صورت عربستان ديگر نمي تواند نفت خود را صادر كند. به همين دليل است كه امروز آنها به سوريه فشار مي آورند.
همچنين سلامي در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره استقرار سامانه هاي پاتريوت در مرزهاي تركيه و سوريه، گفت: اساسا هر نوع ورود سيستم جديد از سوي نيروهاي نظامي فرامنطقه اي به اين منطقه، براي نظام امنيت منطقه مضر بوده و منجر به ايجاد رقابت هاي تسليحاتي بين كشورها مي شود.
وي ادامه داد: اين موضوع موجب ايجاد تنش و درگيري در منطقه مي شود و علائم خوبي هم براي استقلال دولتها و ملتهاي منطقه نيست و بايد مانع از ايجاد آن شد.
جانشين فرمانده كل سپاه همچنين با اشاره به شكار پهپادهاي آمريكايي توسط نيروهاي مسلح كشورمان گفت: ما در توسعه پهپادها كه ماموريتهاي شناسايي و مراقبت و البته ساير ماموريت هاي نظامي را دارند، جزو كشورهاي خطوط مقدم هستيم و با قاطعيت مي گويم پهپاد اسكن ايگل، عقب مانده تر از فناوري هاي ملي پهپادهاي ماست.
سلامي افزود: پهپادهاي بومي ما با عمق و شعاع عملياتي بالا، قابليت رادارگريزي و با توان تصويربرداري دقيق امروز عملياتي شده اند.
 


وداع مردم با پيكر 27 شهيد گمنام دفاع مقدس

سرويس شهرستانها-
پيكرهاي 27 شهيد گمنام دفاع مقدس در 4 استان كشور تشييع شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از اصفهان، پيكر 15شهيد گمنام هشت سال دفاع مقدس ديروز با حضور مردم اين شهر تشييع شد. در بين اين شهداي گمنام پيكر پاك شهيد سيدباقر رضوي به شهرستان دهق اعزام تا در زادگاه خود به خاك سپرده شود.
يك شهيد از اين شهدا كه در عمليات والفجر 8، ثارا...بدر و خيبر به درجه شهادت نائل آمده بودند در پايگاه هوايي شهيد بابايي اصفهان، يك شهيد در اداره كل اطلاعات، دو شهيد در دانشگاه آزاد اسلامي شهرضا، سه شهيد در شهرستان اردستان، سه شهيد در باغبادران، دو شهيد در ورنامخواست، دو شهيد در شهر زاينده رود و دو شهيد در دانشگاه آزاد فلاورجان به خاك سپرده شدند.
به گزارش ايرنا، همچنين پيكرهاي 6 شهيد گمنام دفاع مقدس ديروز با حضور گسترده قشرهاي مختلف مردم بوشهر در اين شهر تشييع شدند.
پيكرهاي اين شهدا پس از قرائت زيارت عاشورا و اقامه نماز ميت توسط آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر تشييع شد.
براساس اعلام قبلي پيكرهاي دو شهيد گمنام 20 و 22 ساله در شهر كنگان، دو شهيد 18 و 20 ساله در عسلويه (منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس جنوبي) و دو شهيد 18 و 24 ساله نيز در جزيره فارسي در خليج فارس به خاك سپرده مي شوند.
پيكرهاي اين شهدا پس از تشييع در بوشهر براي خاكسپاري به شهرهاي محل دفن آنها منتقل شد.
اين شهدا در عمليات والفجر هشت در منطقه فاو عراق به درجه رفيع شهادت نايل آمده اند.
همچنين پيكر مطهر سه شهيد گمنام پس از تشييع در ميان حزن و اندوه مردم متدين قم و طواف بر گرد مضجع شريف كريمه اهل بيت(س) و اقامه نماز توسط حجت الاسلام والمسلمين «محمد سعيدي» متولي آستان حضرت معصومه(س) براي مراسم تدفين به دانشگاه هاي قم و پرديس قم دانشگاه تهران انتقال يافت.
محل شهادت دو تن از اين شهداي گمنام در منطقه فاو و در عمليات والفجر 8 و محل شهادت يك شهيد در جزيره مجنون و در عمليات خيبر بوده كه پيكر مطهرشان در عش آل محمد(ص) در دل خاك آرام گرفت.
گزارش ديگري از ايرنا حاكي است پيكر دو شهيد گمنام دفاع مقدس كه متعلق به دو جوان 19 و 23 ساله است و در عمليات خيبر و والفجر 8 به شهادت رسيدند ديروز پس از تشييع در شهرستان بجنورد و اقامه نماز ميت بر پيكر مطهرشان توسط حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي امام جمعه اين شهر براي خاكسپاري در جوار مسجد دانشگاه آزاد اسلامي واحد بجنورد به اين مكان منتقل شد.
گزارش خبرنگار كيهان از بندر لنگه نيز مي افزايد مردم اين بندر براي نخستين بار در انقلاب پيكر يك شهيد گمنام دفاع مقدس را تشييع كردند. در اين مراسم كه اقشار مختلف مردم اعم از شيعه و سني حضور داشتند به استقبال شهيد رفته و او را براي به خاكسپاري در بندرعباس بدرقه كردند. مردم بندر لنگه از اين كه اين شهيد در بندرلنگه به خاك سپرده نشد اظهار گله كرده و از اين كه هنوز شهيد گمنامي در اين منطقه دفن نشده است اظهار نارضايتي كردند.
 


ادامه تحصيل برگزيدگان خوارزمي در چارچوب آيين نامه استعداد درخشان

وزير علوم در پيامي اعلام كرد كه نسبت به ادامه تحصيل برگزيدگان جشنواره جوان خوارزمي در مقاطع بالاتر در چارچوب آيين نامه جديد استعدادهاي درخشان موافق است.
به گزارش مهر، در چهاردهمين جشنواره جوان خوارزمي، وزير علوم پيامي را ارسال كرد كه از سوي دكتر مهدي نژاد معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم قرائت شد.
وزير علوم در اين پيام با تأكيد بر بها دادن به قشر جوان و حمايت آنها در جريان توسعه علمي بويژه در جنبش نرم افزاري خاطرنشان كرد: در اين زمينه صندوق حمايت از شركت هاي دانش بنيان نقش اساسي و ارزنده اي را برعهده دارد كه بايد با ايجاد ساز و كارهاي سالم و سريع موانع پيش روي مؤسسات علمي مذكور را از مسير حركت آنها برداشته و اهداف عاليه چنين جوامعي را تسهيل كنيم.
دانشجو، حذف يا كاهش ايستگاه هاي بروكراسي و اداري در جريان فزاينده فعاليت هاي علمي و ارائه تسهيلات لازم به محققان و پژوهشگران را از تدابير لازم براي حمايت از عرصه هاي مختلف علمي دانست و يادآور شد: انقلاب اسلامي فرصت بي بديلي براي پيشرفت علمي ايران فراهم كرده و جوانان كشور بدون بيم و واهمه و به دور از عارضه تلقيني خودكم بيني در مقابل استكبار و باور به اينكه ما مي توانيم وارد جريان سازي جهاني در حيطه فعاليت هاي علمي و پژوهشي شويم و تداوم اين رويكرد منجر به خودكفايي ملي كشور خواهد شد.
وي همچنين با تأكيد بر حمايت از جشنواره هاي علمي اضافه كرد: در اين راستا وزارت علوم در صدد است تا با تدابير برنامه هايي از برگزيدگان جشنواره جوان خوارزمي حمايت كند.
وي حمايت از طرح هاي برگزيده طرح هاي جوان خوارزمي در چارچوب تشكيل شركت هاي دانش بنيان در مراكز رشد و پارك هاي علم و فناوري را از جمله برنامه هاي اين وزارتخانه ذكر كرد و ادامه داد: علاوه بر اين درصدد هستيم تا براي ادامه تحصيل برگزيدگان جشنواره جوان خوارزمي در مقاطع بالاتر در چارچوب آيين نامه جديد استعدادهاي درخشان اقدام كنيم و به همين دليل در پذيرش اين دسته از برگزيدگان تسريع خواهد شد.
به گفته دانشجو ارتباط روزافزون برگزيدگان علمي با مراكز صنعتي و اقتصادي كشور به ويژه از طريق كانون برگزيدگان كه اخيراً تأسيس شده است مي تواند به عنوان محور ارتباطي در اين زمينه كارساز و نقش آفرين باشد.
وي همچنين حمايت از حضور برگزيدگان اين جشنواره با مراكز علمي معتبر جهان و حضور فعال تر برگزيدگان علمي در سمينارها و كنفرانس هاي بين المللي را از ديگر حمايت هاي اين وزارتخانه از برگزيدگان اين جشنواره برشمرد.
 


مهلت دوباره ثبت نام كنكور از 30 بهمن

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به اتمام مهلت ثبت نام كنكور از ثبت نام 968 هزار داوطلب در آزمون سراسري سال 92 خبر داد و گفت: بر اين اساس مهلت مجدد ثبت نام از 30 بهمن ماه آغاز خواهد شد.
دكتر حسين توكلي در گفت و گو با ايسنا، با بيان اين كه مهلت ويرايش اطلاعات ثبت نامي نيز از 30 بهمن ماه آغاز خواهد شد، اظهار داشت: داوطلبان ديپلمه اي كه سوابق تحصيلي مشمول حال آنها مي شود در صورتي كه طي مهلت اول ثبت نام قادر به ثبت نام نبوده اند بايد سوابق خود را از طريق آموزش و پرورش پيگيري كرده و در مهلت مجدد ثبت نام يعني 30 بهمن تا سوم اسفند با تاييد سوابق تحصيلي خود نسبت به ثبت نام اقدام كنند.
وي همچنين افزود: داوطلباني كه در مهلت اول ثبت نام علاقمندي خود را نسبت به كد رشته هاي با آزمون دانشگاه آزاد اعلام نكرده اند، مي توانند همزمان با توزيع كارت كنكور يعني دوم تا پنجم تيرماه علاقمندي خود را به كد رشته هاي دانشگاه آزاد نيز اعلام كنند.
مشاور سازمان سنجش در خاتمه تاكيد كرد: براساس برنامه زماني پيش بيني شده آزمون سراسري سال 92 در روزهاي ششم، هفتم و هشتم تيرماه برگزار مي شود.
 


اخبار ادبي و هنري

سكوت معنادار ستاره هاي هاليوود در قبال فاجعه تيراندازي
اكثر چهره هاي سرشناس هاليوود پس از وقوع حادثه مرگبار تيراندازي در دبستان ايالت «كانتيكت» و پيامدهاي آن، سكوت اختيار كرده اند.
به گزارش ايسنا، پس از كشته شدن 20 كودك و 6 پرسنل مدرسه اي در آمريكا بر اثر تيراندازي يك جوان 20 ساله، موجي از اعتراضات براي كنترل قوانين حمل سلاح در آمريكا شكل گرفت كه در اين ميان ستاره هاي هاليوودي ترجيح داده اند سكوت كنند.
«رابرت تامپسون» متخصص مسايل فرهنگي از دانشگاه «سيراكوس» روز دوشنبه به تحليل سكوت ستاره هاي هاليوودي در قبال قانون كنترل اسلحه پرداخت و عنوان كرد، يافتن چرايي اين مسئله كار دشواري نيست. بنابر گفته اين متخصص مسائل فرهنگي، اگر شما شهرت خود را به واسطه حمل و استفاده از اسلحه در فيلم هاي هاليوودي به دست آورده بوديد، مطمئناً هرگز تمايلي به حمايت از جنبش هاي كنترل حمل سلاح نداشتيد، مگر اينكه اعلام كنيد از اين پس در هيچ فيلم اكشني حضور نخواهيد يافت. پس از حادثه دلخراش ايالت كانتيكت آمريكا، حاميان هميشگي قانون كنترل سلاح در آمريكا چون «مايكل مور» و «سوزان ساراندون» به سرعت در شبكه هاي اجتماعي نسبت به اين عمل واكنش نشان دادند و ده ها هزار نفر از مردم آمريكا نيز با امضاي طومار آنلاين، خواستار اتخاذ قوانين سخت كنترل سلاح در آمريكا شدند. اين در حالي است كه قهرمانان فيلم هاي اكشن هاليوود چون «آرنولد شوارتزينگر»، «بروس ويليس»، «دنزل واشنگتن»، «بردپيت» و «جرج كلوني» ترجيح داده اند در اين مورد سكوت اختيار كنند. يكي از مقامات روابط عمومي هاليوود كه نامش را فاش نكرد به رويترز گفت فكر مي كنم بسياري از افراد برجسته دنياي سرگرمي خواستار اتخاذ تصميمي در رابطه با قانون حمل اسلحه هستند و معتقدم سكوت ستاره هاي هاليوود و عكس العمل نشان ندادن آن ها در قبال چنين مسائلي ديگر جايي ندارد. بايد منتظر ماند و ديد چه كساني از اين حركت حمايت مي كنند.
هفته فيلم مقاومت در غزه پايان يافت
هفته فيلم مقاومت در كشور فلسطين(غزه) طي مراسمي به كار خود پايان داد.اين هفته فيلم كه به همت دبيرخانه دائمي جشنواره فيلم مقاومت، بنياد فرهنگي روايت و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي اوايل هفته گذشته همراه با جشن هاي پيروزي مقاومت مردم غزه در مقاومت هشت روزه عليه صهيونيست ها آغاز شده بود شب گذشته در مركز فرهنگي و هنري غزه به كار خود پايان داد.
بر پايه اين گزارش، مراسم اختتاميه هفته فيلم مقاومت در غزه با حضور وزير فرهنگ فلسطين و جمعي از هنرمندان فلسطيني، مردم و نمايندگان رسانه هاي گروهي همراه بود و محمد خزاعي دبير جشنواره بين المللي فيلم مقاومت و دفاع مقدس مطالبي را از طريق ويديو كنفرانس براي حاضران بيان كرد. محمد خزاعي، دبير جشنواره فيلم مقاومت در سخناني در اين مراسم تصريح كرد: موج بيداري در ميان سينماگران مستقل دنيا در حال شكل گرفتن است و نويد اين را مي دهد كه مقاومت يك ملت در دفاع از حقانيت خويش در افكار هنرمندان فرهيختگان و سينماگران آزاده مورد توجه است.
براساس اين گزارش، هفته فيلم مقاومت در غزه از اوايل هفته گذشته آغاز شد و با نمايش آثاري از سينماي ايران در مركز فرهنگي و اسلامي غزه، دانشگاه الاقصي و دانشگاه غزه ادامه يافت. برگزاري اين هفته فيلم با استقبال چشمگير هنرمندان فلسطيني، مستندسازان و نمايندگان رسانه هاي گروهي همراه بود.
گفتني است، بخش چشم انداز سينماي مقاومت دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت و دفاع مقدس تاكنون در كشورهاي كنيا، مالزي، تركيه و فلسطين برگزار شده است.
پنجمين همايش پژوهشي تئاتر مقاومت برگزار مي شود
دبير پنجمين همايش پژوهشي تئاتر مقاومت با اشاره به نياز بررسي فرصت ها، تهديدها و راهكارهاي تئاتر دفاع مقدس تأكيد كرد كار پژوهشي در عرصه فرهنگي و هنري دير به نتيجه مي رسد.
محمدعلي خبري دبير اين همايش با اشاره به نياز در تداوم فعاليت هاي پژوهشي در عرصه تئاتر مقاومت تأكيد كرد: بايد فرصت ها، تهديدها و راهكارهاي تئاتر دفاع مقدس را بررسي كنيم و اين همايش آغاز يك سلسله نشست هاي تخصصي و ماهانه در بنياد روايت فتح است.
رئيس پژوهشكده فرهنگ، هنر و معماري جهاد دانشگاهي متذكر شد: نبايد فراموش كنيم كه كار پژوهشي در عرصه فرهنگي دير به نتيجه مي رسد.
خبري با اشاره به ارسال 46 چكيده مقاله و 30 مقاله كامل به دبيرخانه همايش گفت: از بين آثار متقاضي 19 اثر انتخاب و 10 مقاله توسط مجله علمي پژوهشي پرديس هنرهاي زيبا دانشگاه تهران منتشر مي شود.
در بخش ديگري از اين نشست حفيظ الله رفيعي نيز آغاز فعاليت هاي پژوهشي بنياد روايت فتح را از سال 79 ذكر كرد و گفت: امسال در پنجمين همايش حجم آثار خيلي خوب و كيفيت ها بالا است. ما دنبال آمار و تبليغات نيستيم بلكه به كيفيت فكر مي كنيم. وي معتقد است پژوهش زماني معني پيدا مي كند كه اثر وجود داشته باشد. يعني تئاتر مقاومت در طول سال بايد اجراي عمومي داشته باشد تا پژوهشگر در تحقيق ميداني به نتيجه رسد. امسال ضمن احترام به اساتيد تئاتر بخش عمده نگاه ما به پژوهشگران جوان تئاتر بوده است.
پنجمين همايش پژوهشي تئاتر مقاومت روز دوشنبه 4 دي در باشگاه دانشجويان واقع در طبقه فوقاني تالار مولوي آغاز به كار مي كند.
 


با حضور 25 كشور جهان

 سومين همايش گردشگري سلامت كشورهاي اسلامي در مشهد برگزار شد

مشهد-خبرنگار كيهان:
سومين همايش گردشگري سلامت كشورهاي اسلامي با حضور ميهماناني از 25 كشور دنيا و با همكاري سازمان همكاري هاي اسلامي، بانك توسعه اسلامي، سازمان جهاني گردشگري در مشهد برگزار شد.
دبير همايش گردشگري سلامت اظهار داشت: گردشگري سلامت عبارت است از مسافرت بيمار به ساير كشورها به منظور دريافت خدمات درماني و بازتواني كه اين امر نه تنها صرفه جويي در هزينه را به دنبال خواهد داشت، بلكه سبب ارائه كيفيت برتر در بخش خدمات نيز خواهد بود.
محمدرضا كرباسي با اشاره به اينكه در حال حاضر تنها در تعداد معدودي از كشورهاي اسلامي مقاصد گردشگري سلامت مورد توجه قرار گرفته است، افزود: يكي از عمده مسائلي كه در گردشگري مورد توجه است اعتبار بخشي و معيارسنجي و كيفيت است.
وي تصريح كرد: در حال حاضر كشورهاي اسلامي تلاش مي كنند كه از توانمندي هاي بالقوه گردشگري موجود در كشورهايشان كه در زمينه سلامت نقش دارند مانند آب درماني بهره ببرند.
كرباسي با بيان اينكه خط مقدم گردشگري سلامت، مديريت سلامت بيمار توسط تورگردانان و هتلداران است، اذعان داشت: راه اندازي بيمارستان هاي تخصصي زنان يكي از اولويت هاي اساسي است كه در كشورهاي اسلامي مورد توجه قرار گرفته است.
رئيس انجمن بين المللي درمان سلامت ايران نيز در اين كنفرانس افزود: با توجه به منويات رهبر انقلاب در زمينه اتحاد، همبستگي و يكپارچگي در جهت عزت جامعه اسلامي اميدواريم برگزاري كنفرانس گردشگري سلامت بتواند خودباوري ديني محكمي را به مسلمانان دنيا ببخشد.
گفتني است؛ سومين كنفرانس گردشگري سلامت كشورهاي اسلامي 28 و 29 آذر ماه جاري در محل بيمارستان رضوي مشهد در حال برگزاري است.
 


تجليل آيت الله مكارم شيرازي از فعاليت هاي نيروي انتظامي

آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع عظام تقليد گفت: كار دست اندركاران نيروي انتظامي مصداق ايثار و فداكاري به شمار مي آيد و اين مسأله براي مردم محسوس است.
به گزارش ايرنا به نقل از دفتر آيت الله مكارم شيرازي، وي دوشنبه شب در ديدار فرماندهان انتظامي سراسر كشور شركت كننده در طرح تعالي بصيرت، افزود: خدمتي كه نيروي انتظامي به جامعه ارائه مي كند در زمره ارزنده ترين خدمات است.
وي در ادامه امنيت را مهمترين مسئله در جوامع بشري دانست و تصريح كرد: تا امنيت وجود نداشته باشد، هيچ كاري نمي توان انجام داد، در حقيقت امنيت بستر تمام فعاليت هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي است.
وي برگزاري دوره هاي آموزشي بصيرت نيروهاي نظامي و انتظامي در شهر مقدس قم را ابتكاري مهم خواند و گفت: ارائه مطالب اخلاقي و معنوي و آموزش هاي نوين و جديد به دست اندركاران نيروي انتظامي ضروري است.
آيت الله مكارم شيرازي با بيان اين كه تقويت بنيه هاي اخلاقي سبب مي شود كه انسان بهتر به وظايف خود عمل كند. همچنين نيروهاي انتظامي را به صبر، شكيبايي و مدارا در برابر ناملايمات توصيه كرد.
 


معاون علمي فناوري رئيس جمهور:

 6 ميليارد تومان براي توليد راديو دارو در كشور سرمايه گذاري شد

معاون علمي فناوري رئيس جمهور گفت: 6 ميليارد تومان براي توليد راديو دارو در كشور سرمايه گذاري شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، نسرين سلطان خواه اظهار داشت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي، ايران گام هاي مهمي در عرصه توليد علم برداشته است.
وي با بيان اينكه سالانه 10 تا 13ميليارد تومان از طريق پارك هاي علمي فناوري به شركت هاي حاضر در اين پارك ها تسهيلات پرداخت مي شود، ابراز داشت: به طرح هايي كه از طريق منابع حمايتي پارك ها امكان پرداخت تسهيلات ندارند سالانه دو تا سه طرح نيز با اعتباري حدود 10ميليارد تومان از طريق معاونت علمي و فناوري تسهيلات داده مي شود.
معاون علمي فناوري رئيس جمهور با بيان اينكه 67 طرح دانش بنيان در سال جاري تجاري سازي شده است، گفت: براي موضوع تجاري سازي برنامه هاي گسترده اي در حال اجرا داريم كه مهمترين آنها ارائه تسهيلات قرض الحسنه به پارك هاي علمي و فناوري است.
سلطان خواه در ادامه با بيان اينكه در بخش توليد دارو نيز حمايت هاي لازم صورت گرفته است، تصريح كرد: از بهمن ماه سال 88 تاكنون حدود 44 ميليارد تومان در راستاي توليد دارو پرداخت شده كه در مرحله نخست 9 نوع، مرحله دوم 12نوع و در مرحله سوم 8 نوع دارو توليد شده است.
معاون علمي فناوري رئيس جمهور خاطرنشان كرد: از جمله طرح هايي كه مد نظر قرار دارد طرح هاي راديو دارو است كه در اين ميان 6 ميليارد تومان سرمايه گذاري اوليه انجام شده كه هفت قلم راديو دارو نيز وارد بازار شده و اين توليدات تا پايان سال نيز ادامه دارد.
وي در پايان اضافه كرد: براي رسيدن به موفقيت بيشتر نياز به توجه و توسعه زيرساخت هاست كه در اين ميان نيز 500 ميليارد تومان در چهار سال گذشته توسط 11ستاد تشكيل شده، توسط اين معاونت در مباحث زيرساختي هزينه شده است.
معاون علمي فناوري رئيس جمهور همچنين در اين سفر سومين تونل بادي در حد صوت كشور در دانشگاه شيراز را افتتاح كرد.
اين تونل كه كاربرد آن بيشتر در زمينه هوانوردي و مسائل دفاعي و امنيتي است 84 مگاوات قدرت دارد و از نوع مكشي و پيوسته است.
 


مسئول بسيج دانشگاه آزاد اسلامي بيرجند:

 4 گروه جهادي به مناطق زلزله زده خراسان جنوبي اعزام شدند

مسئول بسيج دانشگاه آزاد اسلامي بيرجند از اعزام چهار گروه جهادي خواهران و برادران اين دانشگاه به مناطق زلزله زده خراسان جنوبي خبر داد.
به گزارش مركز اطلاع رساني بسيج سازندگي سامان نيازي با اعلام خبر فوق؛ گفت: در فاصله يك روز پس از وقوع زلزله پنج و نيم ريشتري خراسان جنوبي، تعداد يكصد نفر از دانشجويان بسيجي دانشگاه آزاد اسلامي اين شهرستان براي اعزام به مناطق زلزله زده و امدادرساني به مردم آسيب ديده اعلام آمادگي كردند.
وي با اعلام اينكه بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي بيرجند تاكنون چهار گروه جهادي را به مناطق زلزله زده اعزام كرده افزود: دو گروه جهادي خواهران و دو گروه جهادي برادران نيز به روستاي زلزله زده شاج از توابع شهرستان زهان اعزام شده اند.
مسئول بسيج دانشگاه آزاد اسلامي بيرجند ادامه داد: اولين و چهارمين گروه هاي اعزامي دانشگاه آزاد اسلامي بيرجند به روستاي زلزله زده شاج، متشكل از دو گروه بيست نفره از خواهران بسيجي بودند كه براي التيام بخشيدن به آلام زلزله زدگان و همچنين اهداي هدايايي به كودكان روستا، اردويي يك روزه در اين منطقه برپا كردند.
نيازي با بيان اينكه دو گروه جهادي بيست نفره از بسيجيان برادر دانشگاه آزاد اسلامي نيز به روستاي زلزله زده شاج اعزام شده اند تصريح كرد: آواربرداري، بهسازي راه هاي تخريب شده، كمك به توزيع اقلام مورد نياز زلزله زدگان و مرتب سازي چادرهاي برپا شده، مهمترين فعاليت هاي برادران بسيجي جهادگر حاضر در مناطق زلزله زده خراسان جنوبي بوده است.
 


با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام شد

برگزاري سومين همايش خورشيد ولايت در ايرانشهر

سومين همايش خورشيد ولايت با حضور وزير ارشاد در ايرانشهر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا از ايرانشهر، «سيدمحمد حسيني» سه شنبه در سومين همايش خورشيد ولايت در ايرانشهر رهبرمعظم انقلاب را عارفي رباني عنوان و بيان كرد: معظم له نماد عزت و صلابت مردم ايران اسلامي هستند كه وجود چنين پايگاه مردمي در نتيجه حاكميت اسلام بر كشور است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره درخواست مردم و مسئولان مبني بر استقرار دبيرخانه همايش خورشيد ولايت در ايرانشهر قول مساعد داد و گفت: به زودي اين دبيرخانه كار خود را آغاز خواهد كرد.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي كشور همچنين در مورد تصويب ثبت روز 28 آذر در سالنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران به عنوان «روز ايرانشهر» گفت: اين موضوع از سوي مسئولان سيستان و بلوچستان در شوراي فرهنگ عمومي استان مصوب خواهد شد، ما هم تلاش خواهيم كرد موضوع را در نشست شوراي فرهنگ عمومي كشور مطرح و در مورد آن تصميم گيري كنيم.
به گزارش خبرنگار مهر، بيست و هشتم آذرماه سالروز تبعيد رهبر معظم انقلاب به ايرانشهر از سوي رژيم ستم شاهي در پيش از انقلاب اسلامي است. به همين مناسبت همايش خورشيد ولايت با پيام وحدت و همبستگي ملت، تجديد ميثاق با ولايت و زبوني دشمنان صبح ديروز در ايرانشهر برگزار شد.
سيدمحمد حسيني در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در زاهدان گفت: خبرنگاراني كه در سايت سمان براي دريافت تسهيلات مسكن ثبت نام كرده به بانك هاي عامل معرفي شده اند اما هيچ خبرنگاري موفق به دريافت وام نشده است.
 


فرمانده سپاه استان همدان:

فلسفه تشكيل سپاه كادرسازي براي نظام اسلامي است

همدان - خبرنگار كيهان:
فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان در جمع كاركنان سپاه ناحيه بهار گفت: فلسفه وجودي تشكيل سپاه كادرسازي و توانمندسازي مديران براي نظام مقدس جمهوري اسلامي است.
فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان در جمع كاركنان سپاه ناحيه بهار با بيان اين مطلب افزود: با توجه به ماموريت هاي پنج گانه سپاه، مهمترين ماموريت عمق بخشي معنوي است كه براساس آن در يك دوره يك ساله كاري بايد نتيجه عملكرد خود را مقايسه كنيم و ببينيم آيا توانسته ايم در مرحله اول در وجود خود و در مراحل ديگر در بين مردم و جوانان ايران اسلامي تحول و دگرگوني و انقلاب معنوي و اعتقادي ايجاد كنيم؟
سرتيپ پاسدار غلامعلي ابوحمزه در ادامه به نظام تربيتي آموزشي حلقه هاي صالحين در بسيج اشاره و يادآوري كرد: نظام تربيتي صالحين يك مقدمه است و نتيجه مباحث مطرح شده در اين حلقه ها بايد در توحيد و ولايت پذيري مخاطبان نقش فزاينده و تاثيرگذار داشته باشد وگرنه به بيراه رفته ايم.
وي تاكيد كرد: تمام ماموريت هاي بسيج و سپاه بايد نتيجه اش ولايت پذيري و عمق بخشي داخلي، يعني تربيت شد پاسداران و بسيجيان در تراز نظام جمهوري اسلامي باشد كه اگر به اين نقطه برسيم به هدف رسيده ايم در غير اين صورت راه را ناقص طي كرده ايم.
ابوحمزه در ادامه يادآور شد: رسيدن به اين نقطه مستلزم انجام سه كار مهم شامل تدبير، توكل و تلاش است كه پاسداران بايد اين 3 محور را سرلوحه كار خود قرار دهند و يك مورد خطا نيز از آنها در اين نظام ولايي زياد است و همه بايد خود را مكلف به انجام وظيفه براساس رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و مطلوب و مورد رضاي خدا بدانند.
وي در پايان تصريح كرد: هركسي از شما بسيجيان و پاسداران براي اسلام و ولايت قدمي بردارد خداوند در اين دنيا جبران خواهد كرد و اجر و پاداش آن را چند برابر باز خواهد گرداند.
 


نماينده مردم فيروزآباد در مجلس شوراي اسلامي:

سابقه خدمت معلمان حق التدريسي در سنوات آنها منظور مي شود

فيروزآباد- خبرنگاركيهان:
براساس طرحي، معلمان حق التدريسي كه در آزمون استخدامي آموزش و پرورش پذيرفته شده اند سنوات دوران حق التدريسي شان جزو سوابق خدمتي آنها لحاظ مي شود.
نماينده مردم فيروزآباد در مجلس شوراي اسلامي با اعلام مطلب فوق در رابطه با مهمترين طرح ها و لوايحي كه در دستور كار مجلس است اظهار داشت: طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري، لايحه حمايت از خانواده، طرح رفع موانع اجرايي قانون بيمه هاي اجتماعي كارگران، طرح دهياري ها، طرح انتزاع وظايف و اختيارات بخش كشاورزي از وزارت صنعت، معدن و تجارت، لايحه اصلاح قانون عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در مجمع بين المللي انرژي، است. وي افزود: طرح احتساب سابقه تدريس معلمان حق التدريسي آموزش و پرورش يكي ديگر از اين طرح هاست كه براساس اين طرح معلمان حق التدريسي كه در آزمون استخدامي اين وزارتخانه پذيرفته شده اند، سنوات خدمت آنان در دوران حق التدريسي جزو سوابق خدمتي آنان محسوب و امتياز لازم به آنها داده مي شود.
 


دولت بخشي از مطالبات چايكاران را پرداخت كرد

رشت-خبرنگار كيهان:
دولت 25 ميليارد ريال از مطالبات چايكاران را پرداخت كرد.
رئيس سازمان چاي كشور با اعلام اين خبر اظهار داشت: دولت 35 ميليارد ريال ديگر از مطالبات چايكاران گيلان و مازندران را در آينده اي نزديك به حساب شان واريز مي كند ضمن اينكه پيش از اين 250 ميليارد ريال از مطالبات اين چايكاران پرداخت شده بود.
علي محرر اضافه كرد: حدود 200 ميليارد ريال از مطالبات چايكاران شمال كشور كه سهم كارخانه داران است هنوز پرداخت نشده است.
وي يادآور شد: چايكاران گيلان و مازندران در سال جاري 110 هزار تن برگ سبز چاي به ارزش حدود 507 ميليارد ريال برداشت كردند كه 24 درصد آن درجه يك و بقيه درجه 2 بود.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10