(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 5  دی  1391 - شماره 20390

آسمان اكثر نقاط ايران امروز و فردا باراني است
سردار رادان: پليس دربرخورد با اراذل و اوباش شوخي ندارد
حافظ كل قرآن در حادثه رانندگي جان سپرد
حوادث كوتاه از كشور
در انتقاد از طرح جدايي ري و شميرانات از تهران
چمران: شهر مثل مارمولك نيست!
انتقال دانشگاه خواجه نصير به شرق تهران
سرقت از خانه براي زندگي با دوست مجازي
برگزاري همايش صنايع دريايي با محوريت توليد ملي
تصادف دو اتوبوس در آزادراه كرج- قزوين يك كشته و12 مجروح برجاي گذاشت
كشف لاشه يك قطعه دلفين در ساحل بندرعباس
رويداد هاي خارجي
در خرم آباد
سردسته باند تهيه و توزيع مواد مخدر به ضرب گلوله پليس كشته شد
پسري بادندان هاي خون آشامي!
اوباما نام يك عنكبوت!
برخورد مرگبار كاميون و اتوبوس
دستگيري سناتورآمريكايي به جرم بدمستي
پكن يخ زد


آسمان اكثر نقاط ايران امروز و فردا باراني است

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از بارش باران طي امروز و فردا خبر داد.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با فارس اظهار داشت: براي آسمان تهران در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه باران همراه با كاهش دما پيش بيني مي شود.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي افزود: امروز بارش برف و باران در استان هاي كرمانشاه، ايلام، خوزستان، همدان، مركزي، اصفهان، لرستان، قم، شمال فارس، اردبيل، گيلان، مازندران و شمال خراسان رضوي بيشتر است.
وي فردا آسمان استان هاي مركز و غرب كشور را باراني و در برخي مناطق همراه با بارش برف پيش بيني كرد.
به گفته مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي به دليل ورود اين سامانه دماي هوا در نوار شمالي كشور كاهش پيدا مي كند.
 


سردار رادان: پليس دربرخورد با اراذل و اوباش شوخي ندارد

جانشين فرمانده ناجا از كاهش 48 درصدي زورگيري در پايتخت خبر داد و گفت: خط قرمز پليس در انتخابات عبور از قانون است.
سردار احمدرضا رادان ديروز در حاشيه حضور در مركز نظارت همگاني (197) با بيان اينكه ما در موضوع اراذل و اوباش شوخي نداريم، گفت: برخورد با اراذل و اوباش برابر با قانون سخت و خشن است.
وي با بيان اينكه بيش از 90 درصد اراذل و اوباش پس از تعيين و تحمل مجازات، اقدامات گذشته خود را كنار گذشته اند، گفت: اراذل و اوباشي كه وجود دارند يا از گذشته باقي مانده اند يا به تازگي اقدامات خود را در اين زمينه آغاز كرده اند كه پليس در خدمت آنان است.
جانشين فرمانده ناجا با اشاره به برخورد قاطع مقام قضايي با اراذل و اوباش و تصميم جديد رئيس قوه قضائيه مبني بر برخورد با آنان، گفت: در حال حاضر شاهد كاهش 48 درصدي جرايم زورگيري در تهران هستيم و مطمئن باشيد كه در برخوردي كه به زودي در آينده مي شود، اين روند سير كاهشي خواهد داشت.
رادان همچنين در پاسخ به اين سوال كه قرارگاه انتخاباتي پليس در چه زماني تاسيس مي شود و خط قرمز پليس در زمان انتخابات چيست؟ گفت: خط قرمز پليس، عبور از قانون است.
وي با بيان اينكه قانون انتخابات براي كانديداهاي رياست جمهوري و شورا و هم براي طرفداران آنان مشخص كرده است كه چه اقداماتي را در چه حدي و در چه بازه زماني مي توانند انجام دهند، گفت: هر فردي از خط قانون پايش را فراتر بگذارد، پليس در صورت مشهود بودن با آن به عنوان جرم مشهود برخورد مي كند.
رادان افزود: احساس مي كنم كه همه دوستان در انتخابات اين را قبول دارند كه مردم به فردي راي مي دهند كه انتظار دارند، قانون را رعايت كند.
رادان درباره راه اندازي معاونت جديد در دادستاني تهران براي نظارت بر بازداشتگاه هاي تهران بزرگ گفت: پليس چندي پيش به دستور فرمانده ناجا ستادي را در رابطه با رعايت حقوق شهروندي در بازداشتگاه ها ايجاد كرده كه استانداردهاي بازداشتگاه هاي پليس تعيين و براي اجرا به همه ابلاغ شد.
وي با بيان اينكه پليس يا تحت نظرگاه يا بازداشتگاه دارد، گفت: تحت نظرگاه ها كه اصولا بازداشتگاه نيستند، اما بازداشتگاه هاي پليس حتما در چارچوب مقررات سازمان زندان ها است و هيچ بازداشتگاهي در پليس نيست كه تحت نظارت سازمان زندان ها نباشد و اگر دادستاني تهران نيز مي خواهد نظارتي داشته باشد، پليس را خوشحال مي كند.
رادان در مورد اينكه تمامي بازداشتگاه هاي پليس مجهز به دوربين هستند گفت: يكي از مقررات تعيين شده در رابطه با رعايت حقوق شهروندان در بازداشتگاه ها، نصب دوربين است كه مانيتورينگ اين فضا توسط افسر نگهبان و رئيس مافوق آن صورت مي گيرد.
وي با بيان اينكه بازداشتگاهي نداريم كه دوربين نداشته باشد، گفت: همواره اين مسئله رصد مي شود كه فردي رفتارش از حد استاندارد كاهش نيابد.
رادان در پاسخ به اين سوال كه آيا خودتان نيز از بازداشتگاه ها بازديد مي كنيد؟ گفت: فراوان.
جانشين فرمانده ناجا در مورد نصب دوربين ها در شهر، گفت: همواره عنوان شده است كه يكي از ابزارهاي كشف جرم از سوي پليس، استفاده از ابزارهاي فني و الكترونيكي است، حتي در طرح انسداد مرزها غير از اقدامات فيزيكي و اقدامات انساني، نصب و تجهيز دوربين ها نيز مدنظر قرار گرفته بود، اما در بحث نصب دوربين در شهرها، متاسفانه عقب ماندگي در اين زمينه داريم، اما نسبت به بسياري از كشورها در مقام بسيار پيشرفته تري قرار داريم.
به گزارش ايسنا، وي با بيان اينكه جرايم خشن جزو اولويت هاي رسيدگي پليس هستند، گفت: پيش از انتشار تصاوير زورگيري در اينترنت، پليس 90 درصد از زورگيري ها و جرايم خشم را در تهران و بيش از 90 درصد زورگيري هاي حادث شده در كشور را كشف مي كرد و تعداد زيادي از اين موضوعات، رصد دوربيني نداشتند، اما به دليل اينكه جرايم خشن و مهم جزو اولويت هاي رسيدگي پليس هستند، اين موضوع به صورت ويژه مورد رسيدگي قرار مي گرفت و از اين به بعد نيز با توجه به قاطعيت دستگاه قضا، اين مهم با جديت بيشتري پيگيري مي شود.
رادان با بيان اينكه همان گونه كه مردم در فضاي مجازي فيلم سرقت ها و زورگيري ها مي بينند، مجرمان نيز مشاهده مي كنند، افزود: پخش نوار زورگيري اخير در اينترنت، پليس را به زحمت انداخت و حتي در موقعي كه پليس به زورگيران نزديك شده بود و قصد دستگيري آنان را داشت، سارقان فرار كردند.
به گفته جانشين فرمانده ناجا، زورگيري در تهران 48 درصد كاهش داشته است كه مطمئنا بعد از مجازات مجرمان، خبرهاي خوبي در زمينه كاهش چشمگير در اين زمينه منتشر خواهد شد.
وي در تشريح دسته بندي اراذل و اوباش و همچنين نوع برخورد پليس با اين اراذل و اوباش، گفت: دسته اول اراذل و اوباش، افرادي هستند كه علاوه بر اقدامات مجرمانه خود، «نوچه پروري» مي كنند كه اين افراد در لايه اول برخورد پليس قرار دارند.
جاشين فرمانده ناجا با بيان اينكه دسته دوم اراذل و اوباش، نوچه هايي هستند كه بسيار علاقه مندند كه به دسته اول ورود كنند، گفت: اين نوچه هاي نيز در لايه دوم برخورد قرار دارند.
رادان با بيان اينكه دسته سوم اراذل و اوباش كساني هستند كه تصور مي كنند اگر لات شوند، خوب است، گفت: اين افراد سوابق كوچكي دارند كه سطح برخورد با اين افراد در حد كلانتري است و پس از احضار، توجيه و اخذ تعهد، آنان مورد رصد قرار مي گيرند كه اگر مجددا مرتكب اعمالي شوند، تحويل دستگاه قضايي مي شوند.

 


حافظ كل قرآن در حادثه رانندگي جان سپرد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
در يك حادثه رانندگي قاري و حافظ كل قرآن در جاده اردستان به اصفهان جان خود را از دست داد.
دانشجوي دانشگاه اردستان در حين بازگشت از دانشگاه به اصفهان به همراه راننده خودرو كه دوست وي و از دانشجويان بود بر اثر انحراف خودرو از جاده و واژگوني آن جان باختند.
«هادي پيشرو» كه از قاريان برجسته و حافظ كل قرآن بود از طفوليت نقش بسزايي در جذب جوانان به مسجد صاحب الامر اصفهان داشت.
رئيس پليس راه استان اصفهان علت واژگوني خودروي پرايد را بي توجهي به جلو ناشي از خستگي و خواب آلودگي راننده و بي احتياطي و تخطي از سرعت مطمئنه اعلام كرد.
سرهنگ علي نيكبخت افزود: در اين حادثه هر دو سرنشين خودروي پرايد كه دو دانشجو بودند بر اثر صدمات وارده در دم فوت كردند و به پزشكي قانوني اصفهان منتقل شدند.
به گزارش خبرنگار ما، پيكر اين حافظ قرآن طي مراسم ويژه اي بر روي دستان نمازگزاران مسجد صاحب الامر اصفهان تشييع و در جوار امامزاده اسحاق(ع) جي به خاك سپرده شد.
 


حوادث كوتاه از كشور

سقوط خودرو پرايد به دره در آمل
خبرگزاري فارس، رئيس مركز اورژانس 115 مازندران از حادثه سقوط خودرو پرايد به دره در پلاو آمل خبر داد و گفت: در اين حادثه يك نفر كشته و 2 نفر مصدوم شدند. در اين حادثه مردي 50 ساله فوت كرد و راننده 28 ساله و سرنشين 20 ساله اين خودرو نيز مصدوم شدند.
مصدومان پس از انجام اقدامات اوليه درماني به بيمارستان 17 شهريور آمل براي ادامه درمان منتقل شدند.
دستگيري 5 قاچاقچي موادمخدر در اصفهان
اصفهان-خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي نايين اصفهان از دستگيري 5 قاچاقچي موادمخدر طي 3 عمليات جداگانه در اين شهرستان خبر داد. از متهمان مقدار 115 كيلو و 140 گرم مواد مخدر از نوع ترياك كشف و ضبط شد. متهمان با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
سانحه رانندگي در قزوين
خبرگزاري فارس: به گزارش پليس راه استان قزوين يك دستگاه سواري پرايد حوالي انبار نوشابه در شهر قزوين با يك دستگاه كاميون كه متوقف و در حال رفع نقص بوده برخورد كرد كه سرنشين پرايد بر اثر شدت جراحات در محل وقوع حادثه درگذشت و رانندگان هر 2 خودرو به شدت مجروح و به بيمارستان منتقل شدند. پليس علت وقوع اين سانحه را بي احتياطي راننده پرايد در عدم توجه به جلو هنگام رانندگي اعلام كرد.
دستگيري جاعل در قزوين
خبرگزاري فارس: مأموران پليس آگاهي استان قزوين پس از اطلاع از ترخيص يك دستگاه موتورسيكلت قاچاق با استفاده از برگه جعلي ترخيص، در يكي از پاركينگ هاي شهر قزوين موضوع را در دستور كار خود قرار دادند و پس از انجام تحقيقات يكي از متهمان را دستگير كردند و در بازجويي از وي موفق به شناسايي و دستگيري جاعل شدند.
رئيس پليس آگاهي استان قزوين متذكر شد: جاعل كه مدتي از كاركنان يكي از پاركينگ هاي شهر قزوين بوده، با دريافت مبلغ 15 ميليون ريال، اقدام به تهيه برگه جعلي كرده بود.
تحقيقات پليس در مورد اين پرونده ادامه دارد.
كشف كارگاه مشروب سازي در چناران
چناران-خبرنگاركيهان: در پي اطلاعات مردمي و تلاش مامورين آگاهي فرماندهي انتظامي شهرستان چناران يك كارگاه تهيه مشروبات الكلي در منطقه سيدان بخش گلبهار موسوم به دشت شقايق كشف شد متهمان كه داراي سوابق سرقت، زورگيري و قاچاق موادمخدر هستند، فضاي انباري يك گلخانه متروكه توليد صيفي جات در منطقه اي دورافتاده را به كارگاه مشروب سازي تبديل كرده بودند. در بازرسي از اين انبار مقدار 2550 ليتر مشروب دست ساز، تعدادي ابزار آلات سرقت و زورگيري و اموال مسروقه كشف شد.
 


در انتقاد از طرح جدايي ري و شميرانات از تهران

چمران: شهر مثل مارمولك نيست!

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با انتقاد از طرح جدايي ري و شميرانات از پايتخت گفت: شهر مانند موجود زنده است اما مارمولك نيست كه بتواند با جدا شدن اعضايش زنده بماند.
مهدي چمران در پنجمين جشنواره ملي و نخستين جشنواره بين المللي برترين هاي پژوهش و نوآوري در مديريت شهري با بيان اين كه شهر موجودي زنده مانند انسان است و همانطور كه نمي توان تكه هاي بدن انسان را جدا كرد و انسان زنده بماند، اين كار را با شهر نيز نمي توان انجام داد گفت: فرهنگ استفاده از پژوهش بايد در كشور ما جا بيفتد چرا كه اين فرهنگ در كشور ما ضعيف است و برخي اصولا اعتقادي به آن ندارند و برخي نيز با آن ضعيف برخورد مي كنند و از آن به خوبي استفاده نمي كنند.
وي با بيان اينكه بسياري از طرح ها هستند كه روي آن مطالعه شده، انرژي و پول صرف آن شده اما شايد نيم نگاهي نيز به آن نمي كنيم افزود: يكي از كارهايي كه به شهر ضربه مي زند تكه تكه كردن و جز جز كردن شهر است. شهر مانند انسان موجودي زنده است كه نمي تواند با جدا شدن اعضايش زنده بماند هر چند برخي موجودات مانند مارمولك با جدا شدن بخشي از اعضاي بدنش مي تواند به حيات خود ادامه بدهد اما هميشه اينطور نيست.
رئيس شوراي شهر طرح جدايي ري و شميرانات از تهران را نتيجه بي توجهي به پژوهش و طرح جامع دانست و گفت: طرح جامع با همكاري بيش از 26 مهندس مشاور كه همه داراي بهترين درجه علمي شهرسازي و معماري و تاسيساتي و ترافيكي بودند تهيه شد تا نتيجه آن، طرح جامع شهري باشد كه در آن شهر تهران را منسجم با ستون فقراتي كه از شميران تا ري ادامه دارد ببينند.
چمران ضمن ابراز شگفتي از اين گونه تصميمات گفت: طرح بيش از 30 جلسه در شوراي شهر و بيش از 20 جلسه در شوراي عالي معماري و شهرسازي مورد بررسي قرار گرفت تا به تصويب برسد و 3 جلسه نيز با حضور چند وزير و حتي يك جلسه نيز با حضور شخص رئيس جمهور مستقيما بررسي شد تا ابلاغ شود اما در سال اول اجرا مي گويند ري و شميران از تهران جدا شود و اين يعني عدم فرهنگ استفاده از پژوهش و عدم اعتماد به پژوهش هاي انجام شده در مورد اين طرح.
 


انتقال دانشگاه خواجه نصير به شرق تهران

معاون اداري و مالي وزير علوم گفت: دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي در محل فعلي دانشكده هوا و فضاي اين دانشگاه كه در شرق تهران قرار دارد، تجميع مي شود.
علي اكبر متكان، معاون اداري و مالي وزير علوم از انتقال دانشگاه خواجه نصير به شرق تهران خبر داد و گفت: دانشگاه خواجه نصير در محل فعلي دانشكده هوا و فضاي خود كه در شرق تهران است تجميع مي شود.
وي بيان داشت: در محل فعلي دانشكده هوا و فضاي دانشگاه خواجه نصرالدين طوسي كه در حال حاضر در شرق تهران قرار دارد زمين هاي سازمان گوشت نيز براي تجميع در اختيار دانشگاه خواجه نصير قرار گرفته است.
معاون اداري و مالي وزير علوم تصريح كرد: به منظور افزايش فضاي مورد نياز دانشگاه خواجه نصير براي تجميع تمامي اين دانشگاه با مكان هاي همجوار نيز در حال مذاكره هستيم كه با اضافه شدن اين مكان ها فضاي لازم براي انتقال كامل اين دانشگاه فراهم مي شود.
متكان بيان داشت: در روند تجميع و انتقال دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي بايد هيئت رئيسه اين دانشگاه نيز همت لازم را داشته باشند.

 


سرقت از خانه براي زندگي با دوست مجازي

در مورخه 28/9/91 پدري با مراجعه به كلانتري 122 دربند از مفقود شدن دختر 18 ساله اش خبر داد.
وي در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: «پس از آنكه دخترم به منزل بازنگشت، نگران او شده و به مدرسه اش رفته و اطلاع پيدا كردم كه وي اصلا آنروز به مدرسه نرفته!!!؛ بلافاصله به منزل بازگشته و در وارسي اتاق دخترم متوجه شدم كه او تمامي مدارك شناسايي خود از قبيل شناسنامه، گذرنامه و را برداشته و علاوه بر مدارك شناسايي با برداشتن مبلغ 20 هزار دلار وجه نقد از منزل خارج شده است؛ پس از آن هرچه با شماره تلفن همراه دخترم تماس گرفتم نيز پاسخگو نبود و گوشي خاموش بود».
با توجه به اطلاعات بدست آمده درخصوص ميلاد دوست اين دختر دانش آموز كارآگاهان پايگاه يكم با انجام تحقيقات پليسي موفق به شناسايي دقيق هويت «ميلاد.س» (22 ساله) و محل سكونت وي در منطقه مهرآباد جنوبي شدند؛ با شناسايي محل سكونت ميلاد، كارآگاهان با مراجعه به محل سكونت وي اطلاع پيدا كردند كه ميلاد نيز دقيقا از تاريخ اعلام فقدان از سوي شاكي پرونده از خانه خارج و ديگر به منزل بازنگشته است.
پدر ميلاد در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: «در مورخه 28/9/1391، ميلاد به بهانه رفتن به مسافرت خودرو پرشيا مرا به امانت گرفت و پس از آن ديگر هيچ اطلاعي از وي نداريم؛ زمانيكه براي اطلاع از وي با دوستان نزديكش تماس گرفتيم اطلاع پيدا كرديم كه آنها به هيچ عنوان قصد رفتن به مسافرت با يكديگر را نداشته اند».
با توجه به اظهارات پدر ميلاد، كارآگاهان با تحقيق از دوستان و برخي بستگان نزديك ميلاد اطلاع پيدا كردند كه ميلاد پيش از اين در برخي از صحبت هاي خود عنوان كرده كه به دختر جواني علاقه مند شده و قصد دارد تا زندگي جديدي را با اين دختر آغاز نمايد.
با توجه به دلايل و اطلاعات بدست آمده، كارآگاهان در ادامه تحقيقات خود موفق به شناسايي يك واحد آپارتماني در منطقه تهرانسر شدند. با شناسايي واحد آپارتماني در يك مجتمع مسكوني و انجام تحقيقات نامحسوس، كارآگاهان پايگاه يكم اطلاع پيدا كردند كه اين واحد آپارتماني از سوي ميلاد به صورت رهن كامل اجاره شده؛ لذا محل مورد نظر تحت مراقبت شبانه روزي قرار گرفت و سرانجام در ساعت 00:23 مورخه 1/10/391 كارآگاهان پايگاه يكم موفق به شناسايي خودرو پرشياي متعلق به پدر ميلاد به همراه دو سرنشين داخل آن (ميلاد و فقداني) شدند كه بلافاصله پرشيا به همراه سرنشينان آن متوقف، در بازرسي از داخل واحد آپارتماني اجاره شده از سوي ميلاد نيز مبلغ 10 هزار دلار متعلق به پدر فقداني كشف شد؛ در ادامه تحقيقات مشخص شد كه ميلاد و فقداني، مبلغ 10 هزار دلار متعلق به پدر فقداني را براي رهن منزل و تهيه اسباب و اثاثيه اوليه زندگي هزينه كرده اند كه با انجام هماهنگي لازم قضايي و به دستور مقام قضايي، قرارداد رهن منزل فسخ و پول هزينه شده بابت رهن منزل به همراه 10 هزار دلار كشف شده به پدر فقداني باز پس و فقداني نيز به خانواده اش بازگردانيده شد.
 


برگزاري همايش صنايع دريايي با محوريت توليد ملي

دبير چهاردهمين همايش صنايع دريايي با اشاره به برگزاري اين همايش با محوريت توليدملي، گفت: همچنين دومين همايش پيشگيري از سوانح دريايي در كنار چهاردهمين همايش برگزار خواهد شد.
محمدسعيد سيف ديروز در نشست خبري اين همايش اظهار داشت: چهاردهمين همايش صنايع دريايي، ششم و هفتم دي ماه امسال در سالن اجلاس سران برگزار مي شود.
وي با اشاره به برگزاري ميزگردهاي تخصصي و كارگاه هاي آموزشي در اين همايش، اظهار داشت: 100شركت در مجموعه نمايشگاه بين المللي اين همايش حضور مي يابند.
سيف با بيان اينكه براي فرهنگ سازي عمومي دريايي سه فعاليت جديد انجام شده اضافه كرد: جشنواره عكس صنايع دريايي، جشنواره نقاشي «زندگي شهر و دريا» براي مدارس و جشنواره غذاهاي دريايي با همكاري سازمان شيلات، برگزار خواهد شد.
دبير چهاردهمين همايش صنايع دريايي اضافه كرد: همچنين نمايشگاه تخصصي كتاب دريايي در كنار همايش برگزار خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه امسال براي اولين بار از شركت هاي فعال در حوزه دريايي قدرداني خواهد شد، به رونمايي از دستاوردهاي دريايي توليد داخل در اين همايش اشاره كرد و گفت: همچنين كشتي جديدي كه در ايزوايكو ساخته شده است، همزمان با اين همايش در بندرعباس آب اندازي مي شود.
سيف با اشاره به ساخت جك آپ توسط ايران، اضافه كرد: شركت صدرا 20 سال پيش چنين سكويي را در داخل ساخت و تحويل تركمنستان داد.
وي با بيان اينكه وزارت نفت هم اكنون 20 جك آپ لازم دارد، گفت: قيمت هر جك آپ حداقل 150 ميليون دلار است، بنابراين ارزش اين قرارداد 3 ميليارد دلار مي شود كه بهتر است در داخل منعقد شود.

 


تصادف دو اتوبوس در آزادراه كرج- قزوين يك كشته و12 مجروح برجاي گذاشت

معاون مركز فوريت هاي پزشكي استان البرز گفت: برخورد دو دستگاه اتوبوس در آزادراه كرج- قزوين يك كشته و 12 مصدوم برجاي گذاشت.
«آرش رحمتي» ديروز در گفت وگو با ايرنا در كرج افزود: اين حادثه ساعت پنج بامداد دوشنبه در محدوده شهر هشتگرد و شهرستان ساوجبلاغ به وقوع پيوست.
وي ادامه داد: مجروحان اين حادثه به بيمارستان هاي تامين اجتماعي و امام جعفر صادق(ع) ساوجبلاغ انتقال يافتند.
رحمتي گفت: اين دو دستگاه اتوبوس از سمت قزوين به طرف كرج و تهران در حركت بودند.
وي اظهار داشت: علت اين سانحه از سوي پليس تحت بررسي است.
 


كشف لاشه يك قطعه دلفين در ساحل بندرعباس

لاشه يك قطعه دلفين يك هفته پس از مرگ اين جانور در سواحل بندرعباس پيدا شد.
به گزارش خبرنگار مهر از بندرعباس، لاشه يك قطعه دلفين يكشنبه در سواحل پارك غدير بندرعباس مشاهده شد كه پس از بررسي وضعيت ظاهري حيوان مشخص شد علت مرگ احتمالا برخورد با جسم سنگين از ناحيه پشت است.
مطالعات ميداني صورت گرفته توسط گروه كارشناسي اداره كل حفاظت محيط زيست هرمزگان نشان مي دهد كه از مرگ اين جانور بيش از يك هفته مي گذرد. جانور مذكور از گونه دلفين بيني بطري اقيانوس هند- آرام است. وزن اين دلفين 245سانتيمتري 200 كيلو و جنسيت آن نر است. پس از انجام عمليات بيومتري و نمونه برداري لاشه دلفين بيني بطري در ساحل محل كشف، دفن شد.
اين گونه دلفين در آب هاي استان هرمزگان و اطراف جزاير به ويژه قشم، هنگام و لارك ديده مي شود.
تمامي گونه هاي پستانداران دريايي موجود در خليج فارس اعم از نهنگ ها و دلفين ها به عنوان گونه هاي تحت حمايت محسوب شده و به عنوان گونه هاي در معرض خطر انقراض جهاني معرفي شده و به منظور ادامه حيات به طور جدي نيازمند كمك هستند.
 


رويداد هاي خارجي

وقتي آكواريوم كوسه ها مي شكند!
اين روزها خيلي از فروشگاه هاي بزرگ براي جلب مشتري و ساختن نماي بهتر در ساختمان خود، اقدام به ساخت آكواريوم هاي بزرگ مي كنند، اما يك آكواريوم بزرگ بي دردسر هم نيست.
به گزارش فارس، در زير تصوير يك آكواريوم غول پيكر در يك فروشگاه بزرگ چيني را مي بينيد كه خيلي از مردم براي تماشاي كوسه هاي شناور در آن پشت سر هم ايستاده اند اما در يك روز معمولي يك دفعه آكواريوم تك بر مي دارد و شيشه 25 سانتي متري آن مي شكند.با شكست شيشه و خروج 35 هزار ليتر آب از آكواريوم، نزديك به 60 نفر از مردمي كه مشغول تماشاي شناي كوسه ها بودند زخمي و 8 كوسه بداقبال هم كه بعد از شكسته شدن آكواريوم ديگر جايي براي شنا نداشتند تلف شدند.
 


در خرم آباد

سردسته باند تهيه و توزيع مواد مخدر به ضرب گلوله پليس كشته شد

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
سردسته باند تهيه و توزيع مواد مخدر در درگيري با نيروهاي انتظامي در خرم آباد كشته شد.
فرمانده انتظامي لرستان افزود: در اين درگيري يك نفر ديگر از اعضاي اين باند دستگير و دو نفر نيز متواري شدند كه تحت تعقيب پليس قرار دارند.
سرتيپ كاظم عليزاده گفت: اعضاي اين باند در مخفيگاه شان در منطقه فاز يك كيو، شب هنگام به محاصره پليس درآمدند و به درگيري با پليس پرداختند كه سردسته باند هدف گلوله قرار گرفت و كشته شد.
فرمانده انتظامي لرستان گفت: مقدار يك و نيم كيلو هروئين فشرده نيز از اعضاي اين باند كشف و ضبط شد.
 


پسري بادندان هاي خون آشامي!

اين پسر چيني كه نزديك به 16سال دارد، تنها دو دندان خون آشامي در جلوي دهانش دارد و از بدو تولد تا به حال دندان ديگري درنياورده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، چند روز پيش مادر «ونگ» او را به خاطر بيماري نادرش نزد پزشك برد كه در آنجا پزشكان متوجه مورد عجيبي شدند.
به گفته مادر اين پسر «ونگ» در زمان تولد كاملا بي مو بوده است. بسيار خجالتي است و اين شرايط براي او دردآور شده است به طوري كه هيچ دوستي ندارد و بسياري از بچه هاي ديگر او را مسخره مي كنند يا از او مي ترسند. او نيز از اين وضعيت خسته شده و افسردگي پيدا كرده است.پزشكان معتقدند كه «ونگ» بايد تحت جراحي هاي مختلف قرار بگيرد اما تنها وقتي به سن قانوني برسد مي تواند جراحي كند. همچنين هزينه جراحي هاي او نيز بسيار زياد است و نزديك به 7 هزار پوند برآورد شده است.
 


اوباما نام يك عنكبوت!

پژوهشگران آمريكايي كه اخيرا 33 نوع عنكبوت را در جنوب غرب ايالات متحده شناسايي كرده اند اسم رئيس جمهور آمريكا را روي آن گذاشتند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري النسج، رسانه هاي آمريكايي اعلام كردند كه اخيرا پژوهشگران حوزه علوم طبيعي موفق شده اند در جنوب غرب ايالات متحده 33 نوع جديد از عنكبوت ها را كشف كنند.اين پژوهشگران نام رئيس جمهور آمريكا را براي عنكبوت هاي جديد برگزيده اند و انواع كشف شده را به اسم «اپتوستيشوس باراك اوماي» نامگذاري كرده اند. دليل اين نام گذاري هنوز معلوم نيست اما پيشتر نيز نام برخي از بزرگان سياسي و هنري آمريكا بر عنكبوت ها اطلاق شده بود كه احتمالا به دليل علاقه مردم اين كشور به «اسپايدرمن» يا همان مرد عنكبوتي مي تواند باشد.
 


برخورد مرگبار كاميون و اتوبوس

رسانه هاي داخلي چين اعلام كردند: بر اثر وقوع سانحه اي رانندگي در منطقه مركزي اين كشور دست كم هفت تن جان خود را از دست دادند.
بنابر اعلام پليس محلي استان «هنان» در اين سانحه رانندگي كه ساعت 45:9 ديروز به وقت محلي اتفاق افتاد، يك دستگاه كاميون با اتوبوس مسافري برخورد كرد و حادثه ساز شد.پليس استان «هنان» با اعلام اينكه دو تن از قربانيان در دم جان باختند، تصريح كرد: پنج تن ديگر بعد از انتقال به بيمارستان كشته شدند.همچنين در اين سانحه رانندگي 19 تن ديگر دچار مجروحيت شدند كه بعد از انتقال به مراكز درماني تحت درمان قرار گرفتند.به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، پليس محلي اين استان اعلام كرد: راننده كاميون به منظور روشن شدن جزييات حادثه تحت بازجويي است.
 


دستگيري سناتورآمريكايي به جرم بدمستي

مقامات پليس آمريكا، «مايكل كراپو» سناتور سرشناس آمريكايي از ايالت «آيداهو» را به جرم مستي حين رانندگي در حوالي واشنگتن دي.سي پايتخت آمريكا بازداشت و روانه زندان كردند.
به گزارش ايرنا، خبرگزاري آسوشيتدپرس با اعلام اين خبر گزارش داد، پليس منطقه پس از توقف خودروي سناتور ايالت آيداهو در پي عبور از چراغ قرمز و خودداري وي از انجام تست شرب مشروبات الكلي، بازداشت و روانه زندان كرد.
اين حادثه كه روز يكشنبه اتفاق افتاد و سناتور آيداهو با سپردن وثيقه يك هزار دلاري آزاد شد، اما وي قرار است چهارم ماه ژانويه در دادگاه حضور يابد.
كراپو 61 ساله پس از اين حادثه و آزادي از زندان، با صدور بيانيه اي از اقدام خود عميقا ابراز تاسف كرد.
وي در اين بيانيه از اشتباهي كه مرتكب شده است از خانواده، حوزه انتخابي خود آيداهو و تمامي افرادي كه به وي اعتماد كرده اند، پوزش خواست.
اين گزارش حاكي است، كراپو از سال 1998 تاكنون سومين دوره اي است كه در سناي آمريكا حضور دارد، وي پيشتر به مدت 6سال در كنگره آمريكا حضور داشت.
آسوشيتدپرس گزارش داد، نتيجه تست خون اين سناتور آمريكايي كه خود به تنهايي رانندگي مي كرد، 110 واحد بود.
اين در حالي است كه حد مجاز ميزان الكل در خون طبق قوانين سختگيرانه ايالت ويرجينيا تنها 8 واحد است.
بنابراين گزارش سخنگوي اين سناتور آمريكايي از هرگونه ابراز نظر در مورد پيامدهايي كه اين بازداشت مي تواند متوجه كراپو باشد، خودداري كرد.
 


پكن يخ زد

با رسيدن برودت هوا در پايتخت چين به 20 درجه زير صفر، مردم اين كلانشهر سردترين روزهاي زندگي خود را طي سه دهه اخير سپري مي كنند.
به گزارش ايرنا، سازمان هواشناسي چين روز دوشنبه با تاييد برودت 20 درجه زير صفر هوا اعلام كرد براي اولين بار در سه دهه گذشته دماي هواي پكن به اين حد رسيده است.
سرماي شديد كه باعث اختلال در برخي خدمات شهري نيز شده سردترين هواي پايتخت چين از سال 1985 ميلادي به اين طرف است.
اين در شرايطي است براساس گزارش هواشناسي به دليل وزش باد در شهر پكن، احساس سرما در چنين شرايطي حتي بيش از 20 درجه زير صفر خواهد بود.
سازمان هواشناسي هشداري صادر كرده مبني بر اينكه هواي نقاط شمالي چين در سه روز آينده بسيار سردتر خواهد شد. اين جبهه هواي سرد از جمعه شب گذشته و از سيبري وارد منطقه شده است.
گردشگراني كه وارد شهر پكن شده اند گفته اند كه به دليل شدت برودت برنامه هاي خود را لغو كرده و در هتل ها مانده اند.
بنا به گزارش هاي رسيده دوربين هاي كنترل شهري پليس پكن در برخي نقاط به دليل يخ زدگي از كنترل خارج شده و قادر به چرخش در زواياي مختلف نيستند.
شبكه هاي تلويزيوني چين طي دو روز اخير گزارش هايي از تاثير سرما بر زندگي مردم از جمله لغو پروازها، مشكل تردد در بزرگراه ها و روشن نشدن بسياري از خودروهاي شخصي شهروندان منتشر كردند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10