(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 5  دی  1391 - شماره 20390

هلاكت مستشار نظامي آمريكا به دست پليس زن افغان
تظاهرات ضدحكومتي در رباط به حمايت از زندانيان سياسي مغرب
امضاي توافقنامه نظامي ميان روسيه و هند
بررسي طرح مشترك آمريكا و روسيه
در ديدار اخضر ابراهيمي با رئيس جمهور سوريه
آمريكاي غير دموكراتيك !
رئيس تيم محافظان فاش كرد
نقش وزير دارايي دولت بغداد در عمليات تروريستي عراق
حال جسماني وليعهد عربستان به وخامت گرائيد
مردم بحرين در همبستگي با زندانيان سياسي به خيابان ها ريختند


هلاكت مستشار نظامي آمريكا به دست پليس زن افغان

پليس زن افغان يك مستشار نظامي آمريكايي را به هلاكت رساند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، براي نخستين بار يك پليس زن افغان ديروز در پايگاه مركزي نيروهاي امنيتي كابل يك مستشار آمريكايي را به ضرب گلوله اي از پاي درآورد. اين زن پس از تيراندازي دستگير شده است.
طي سال جاري ميلادي 47 مورد حمله از جانب نيروهاي پليس و ارتش افغانستان عليه نيروهاي اشغالگر صورت گرفته است و بر اثر اين حملات 62 نظامي اشغالگر به هلاكت رسيده اند. از استان «ارزگان» افغانستان نيز خبر رسيد كه يك فرمانده آمريكايي به طرز مشكوكي كشته شده است. دولت آمريكا علت مرگ را خودكشي اعلام كرده است.
 


تظاهرات ضدحكومتي در رباط به حمايت از زندانيان سياسي مغرب

صدها تن از شهروندان مغربي با برپايي تظاهرات در پايتخت، خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، صدها تن از طرفداران جنبش 20 فوريه كه از احزاب بزرگ مخالف محسوب مي شود، با برگزاري تظاهرات در رباط آزادي فعالان و زندانيان سياسي را خواستار شدند.در اين تظاهرات كه تعداد زيادي از افراد پليس ضدشورش و نيروهاي امنيتي در مقابل معترضان قرار گرفته بودند، جوانان مغربي با حمل نوشته هايي بر اصلاحات در اين كشور تاكيد كردند.براساس اين گزارش، تظاهركنندگان با سر دادن شعارهايي خواستار تحقق آزادي و حفظ شرافت انساني در مغرب شدند. مخالفان جنبش 20 فوريه كه طي دو سال گذشته بارها به تظاهرات و اعتراضات خياباني روي آورده اند، «محمد ششم» پادشاه مغرب را به فساد و سركوب معترضان متهم مي كنند.اين گزارش حاكي است: رئيس جمعيت حقوق بشر مغرب در اين تظاهرات گفت: ده ها تن از زندانيان مغربي بدون محاكمه و داشتن اتهام خاص در زندان به سر مي برند و ما خواستار آزادي آنها هستيم.
 


امضاي توافقنامه نظامي ميان روسيه و هند

رئيس جمهوري روسيه در ديدار با نخست وزير هند در دهلي نو، قرارداد تسليحاتي به ارزش دو ميليارد و900 ميليون دلاري را با وي به امضا رساند.
به گزارش خبرگزاري فارس، ديروز «ولاديمير پوتين» و «مانموهان سينگ» يك قرارداد تسليحاتي به امضا رساندند. در چارچوب اين قرارداد كه ارزش آن معادل دو ميليارد و 900 ميليون دلار اعلام شد، روسيه 42 فروند جنگنده سوخو، 71 هلي كوپتر جنگي و شماري ادوات تسليحاتي ديگر را به هند مي فروشد.
سينگ پس از ديدار با پوتين گفت: با رئيس جمهور روسيه در مورد مسائل امنيتي منطقه از جمله افغانستان مذاكره كرديم.پوتين در اين ديدار و همچنين ديدارش با «براناب موكرجي» رئيس جمهور و «صوفيه گاندي» رئيس حزب كنگره هند، در ارتباط با تقويت مناسبات دوجانبه خصوصا در حوزه اقتصادي گفت وگو كرد. در مجموع ميان سران دو كشور در اين سفر 10 توافقنامه در زمينه هاي مختلف به امضا رسيد.
 


بررسي طرح مشترك آمريكا و روسيه

در ديدار اخضر ابراهيمي با رئيس جمهور سوريه

فرستاده ويژه سازمان ملل در امور سوريه با رئيس جمهور اين كشور ديدار و طرح مشترك آمريكا و روسيه را به بشار اسد ارائه كرد.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از خبرگزاري فرانسه، اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه كه به دمشق سفر كرده است با بشار اسد رئيس جمهور سوريه ديدار و طرح مشترك آمريكا و سوريه را به وي ارائه كرد.
بشار اسد در اين ديدار تأكيد كرد كه سوريه براي موفق كردن هر تلاشي كه به سود ملت سوريه است تلاش خواهد كرد. وي همچنين بر حفظ حق حاكميت و استقلال اين كشور تأكيد كرد. اخضر ابراهيمي نيز پس از ديدار با بشار اسد در جمع خبرنگاران ابراز اميدواري كرد كه طرف هاي تأثيرگذار در بحران سوريه به سمت دستيابي به يك راه حل براي بحران سوريه كه همچنان نگران كننده است سوق پيدا كنند.
وي در عين حال تأكيد كرد تحت فشار آمريكا يا روسيه اين سفر را انجام نداده است.
منابع آگاه در اتحاديه عرب اعلام كردند، به موجب اين طرح يك دولت انتقالي متشكل از وزيران مورد توافق طرف هاي درگير در سوريه تشكيل خواهد شد و بشار اسد تا سال 2014 (پايان دوران قانوني رياستش) بدون اختيارات در قدرت باقي خواهد ماند.
طبق اين طرح بشار اسد نبايد نامزد انتخابات رياست جمهوري شود در همين حال منابع آگاه اعلام كردند رئيس جمهور سوريه با چشم پوشي از اختيارات خود موافقت كرده است اما با نامزد نشدن در انتخابات سال 2014 مخالف است.
در همين حال ارتش سوريه به كمك مردم حمله تروريست ها به حسكه را خنثي كردند و در عمليات ارتش سوريه در حمص تعدادي تروريست كشته شدند. تروريست ها در حومه حماه دست به كشتار غير نظاميان زده و با فيلم برداري تلاش كردند اين جنايات را به ارتش سوريه نسبت دهند. در درگيري ارتش با تروريست ها در ريف دمشق نيز 19 فرد مسلح كشته شدند.
شبكه خبري العالم نيز از كشته شدن دو تروريست تبعه عربستان سعودي در سوريه خبر داد.
از سوي ديگر ارتش سوريه چند نفر را قبل از انتقال خودرو بمب گذاري شده به پايتخت اين كشور دستگير كرد.
نيروهاي ارتش چهار نفر از جمله يك زن را كه قصد داشتند يك خودرو بمب گذاري شده را به داخل دمشق منتقل كنند دستگير كردند.
تروريست هاي مسلح طي روزهاي اخير ده ها نفر از شهروندان بي گناه را به خاك و خون كشيدند.
شبكه تلويزيوني سوريه در اين باره گزارش داد كه تروريست ها در راستاي تجارت با خون سوري ها، براي به قتل رساندن هر شهروند سوري هزار ليره دريافت مي كنند.
گفتني است كه هزينه مالي اقدامات تروريستي در سوريه از سوي عربستان و قطر تأمين مي شود.
ساير رويدادها
¤ نخست وزير رژيم صهيونيستي مدعي شد كه تل آويو در حال آماده شدن براي سرنگوني دولت سوريه است.
¤ وزير اطلاع رساني سوريه اعلام كرد، دولت دمشق موفق شده بحران جاري كه ساخته دست خارجي هاست را مهار كند.
¤ سازمان همكاري اسلامي تهديدات شورشيان مسلح در سوريه عليه مسيحيان را محكوم كرد.
¤ كارشناسان نظامي سوريه اظهار داشتند استقرار پاتريوت در تركيه نقطه آغاز تنش در خاورميانه است.
¤ وزير خارجه روسيه گفت، دولت سوريه هرگز از سلاح شيميايي استفاده نخواهد كرد، نگراني ما در مورد افتادن اين سلاح ها به دست شورشيان است.
¤ كارشناسان سوري اعلام كردند، برخي كشورهاي عربي مانند قطر، عربستان و اردن حاميان اصلي گروه هاي مسلح در سوريه هستند.
 


آمريكاي غير دموكراتيك !

آيا مي دانيد كه، آمريكاي مدعي دموكراسي را اخيرا از فهرست 10 كشوري كه دموكراتيك ترين كشورهاي دنيا حساب شده اند، بيرون كرده اند!به اين ترتيب، مي بينيم كه در دره بندي «دموكراتيك ترين كشورها» كه هر ساله توسط سازمان اتريشي «دموكراسي رانكينگ» منتشر مي شود، روسيه در آخر فهرست (رده 88) و آمريكا كه خودش را بزرگ ترين دموكراسي دنيا مي داند و بقيه كشورها را به جرم دموكراتيك نبودن به صلابه مي كشد، در رده پانزدهم قرار گرفته است!يعني اين كه، آمريكا در بين 10 كشور برتر دنيا به لحاظ دموكراسي جايي ندارد!حالا، در اين گزارش مي خوانيم كه نروژ، سوئد و فنلاند در صدر اين فهرست 104 كشوري قرار دارند و بقيه اين «دموكراتيك ترين»ها را هم سوئيس، دانمارك، هنلد، نيوزيلند، آلمان، ايرلند و اتريش تشكيل مي دهند.تهيه كنندگان اين رده بندي كه سايت «آلترانفو» به نقل از راديو «صداي روسيه» آن را گزارش كرده، در بين بزرگ ترين «سقوط» ها هم به سقوط مجارستان، لتوني، اوكراين، ايتاليا، يونان و مكزيك به رده هاي پايين تر اشاره كرده اند.
¤ سرويس خارجي كيهان
 


رئيس تيم محافظان فاش كرد

نقش وزير دارايي دولت بغداد در عمليات تروريستي عراق

رئيس تيم محافظان وزير دارايي عراق اعتراف كرد كه وزير به طور مستقيم دستور اجراي عمليات تروريستي را صادر مي كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «مريم الريس» مشاور نخست وزير عراق گفت: «محمود العيساوي» رئيس تيم محافظان «رافع العيساوي» در دادگاه اعتراف كرده كه به طور مستقيم دستوراتي را از وزير دارايي مبني بر اجراي عمليات ترور دريافت كرده است. الريس تأكيد كرد كه توضيحات بيشتر را دستگاه قضايي در آينده ارائه مي كند.
مشاور مالكي در ارتباط با واكنش هاي برخي طرف هاي سياسي نسبت به اين قضيه نيز گفت، سر و صداي كنوني از سوي برخي نمايندگان مجلس از جمله «احمد العلواني» ايجاد شده است و العلواني به گونه اي حرف زده كه از يك سياستمدار بعيد است.
در پي دستگيري 9 محافظ العيساوي، شماري از نمايندگان مجلس اين مسئله را تسويه حساب هاي قوميتي از جانب مالكي دانسته و از مردم خواسته بودند دست به تظاهرات ضد دولتي بزنند.
در همين حال، وزير دارايي عراق از مالكي و دستگاه قضايي خواست همه محافظانش را آزاد كنند. وي گفت در صورت خودداري مالكي از آزادي محافظان، بحران عميق تر مي شود.
سفر مالكي به اردن و بهتر شدن وضعيت جسماني «جلال طالباني» رئيس جمهور عراق كه اكنون براي معالجه در آلمان به سر مي برد، از ديگر خبرهاي اين كشور است.
 


حال جسماني وليعهد عربستان به وخامت گرائيد

منابع خبري از حاد شدن بيماري آلزايمر وليعهد عربستان و وخامت حال جسماني وي خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، «سلمان بن عبدالعزيز بن سعود» وليعهد عربستان به دليل بيماري آلزايمر و وخامت حال جسماني به بستر بيماري افتاده و از انظار عمومي پنهان شده است.
براساس اين گزارش، شاهزاده سلمان كه 77 سال سن دارد از بيماري هاي متعدد جسمي رنج مي برد و در چند روز اخير شايعه مرگ وي انتشار يافته است. سلمان بيست وپنجمين فرزند عبدالعزيز است كه علاوه بر مشاور مخصوص پادشاه و تصدي وزارت دفاع عربستان وليعهد اين كشور به شمار مي رود اما عملا كاري از وي ساخته نيست.
از سوي ديگر، منابع ديپلماتيك آگاه در رياض فاش كردند: با توجه به كناره گيري غيررسمي و غيرعلني سلمان بن عبدالعزيز و بيماري و احتمالا مرگ ملك عبدالله برادر وي، اختلافات داخلي براي تصاحب تخت پادشاهي با سرعت در حال شكل گيري است.
به گفته اين منابع، انتظار مي رود با وخامت حال وليعهد و پادشاه، در آينده نزديك صحنه سياسي عربستان شاهد تشديد تحركات شاهزادگان دربار براي به دست گرفتن قدرت در اين كشور باشد.
9 ماه پيش نيز شاهزاده «نايف بن عبدالعزيز» برادر پادشاه و وليعهد اين كشور به طور ناگهاني فوت كرد و خبر مرگ وي تا چند روز نيز پنهان ماند.
در همين حال برخي منابع از رفت وآمدهاي مشكوك مقامات سعودي به سفارت آمريكا خبر دادند چرا كه وليعهد عربستان از جمله شركاي راهبردي آمريكا در زمينه هاي مختلف سياسي و دفاعي است و انتخاب جانشين و وضعيت جسماني وي براي كاخ سفيد بسيار مهم است.
 


مردم بحرين در همبستگي با زندانيان سياسي به خيابان ها ريختند

مردم انقلابي بحرين براي اعلام همبستگي با بازداشت شدگان محكوم به اعدام تظاهرات كردند و خواستار آزادي آنان شدند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از رسانه هاي بحرين، هزاران شهروند بحريني در اعتراض به بازداشت برخي از انقلابيون كه به دليل شركت در تظاهرات و مخالفت عليه آل خليفه به زندان هاي طويل المدت و اعدام محكوم شده اند تظاهرات كردند و خواستار آزادي فوري اين زندانيان شدند.
تظاهركنندگان كه به دعوت جمعيت الوفاق بحرين به خيابان ها آمده بودند فرياد مي زدند: تا تحقق همه خواسته هايمان از پا نمي نشينيم و خيابان ها را ترك نخواهيم كرد.
مردم بحرين ضمن تجديد بيعت با شهدا خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند.
شيخ علي سلمان دبيركل جمعيت الوفاق بحرين اعلام كرد، مشكل اصلي دولت است كه وجهه انقلاب را تخريب مي كند تا به خواسته هاي مردم توجه نكند.
وي حكومت را مسئول درد و رنج و محروميت دولت بحرين در همه زمينه هاي بهداشتي و آموزشي و نظاير آن دانست.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10