(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 5  دی  1391 - شماره 20390

حديث دشت عشق
آغاز دور برگشت ليگ دوازدهم
شروعي تازه براي پرسپوليس
اخبار كوتاه از فوتبال
دارنده مدال برنز المپيك از آرزوهايش مي گويد
رستمي: در كنار مدال المپيكم چفيه رهبري را كم دارم
نفت در پايان فصل به اراك منتقل مي شود
كفاشيان: الان نمي توانم بگويم دوست دارم بمانم يا بروم
استعفاي رئيس فدراسيون كاراته
واكنش افشارزاده به پيشنهاد انتخاب دبيركل كميته المپيك توسط رئيس
صحبت نكنم ، بهتر است !
چهارشنبه زمان قرعه كشي ليگ برتر كشتي فرنگي
اعزام نخستين تيم كامل تيروكمان جانبازان و معلولين به مسابقات جهاني


حديث دشت عشق

به ياد دانشجوي شهيد «عليرضا فقيه ميرزايي»
بالش سرخ شهادت پر آواز پر فرشته هاست
شهيد «عليرضا فقيه ميرزايي» سحرگاه 28 فروردين 1345 در خانواده اي مذهبي ديده به جهان گشود. جد او محمدباقر، معروف به لسان العلماء بود. او ششمين و آخرين فرزند خانواده بود كه هنگام اوج گيري مبارزات، در سال 57 با وجود داشتن 13 سال سن، در تظاهرات شركت مي كرد. دوران دبيرستان را در رشته علوم تجربي در دبيرستان مفيد، به پايان رساند و در سال 63 با رتبه 1143، وارد دانشكده دامپزشكي شد. در عمليات كربلاي يك، بي سيم چي دسته 3 گروهان شهادت بود. عليرضا بعد از چند بار حضور در جبهه هاي جنگ، عاقبت در بعدازظهر 17 تيرماه 1365 با دهان روزه سر بر خاك شهادت نهاد.
 


آغاز دور برگشت ليگ دوازدهم

شروعي تازه براي پرسپوليس

دور برگشت رقابت هاي فوتبال ليگ برتر در حالي روز سه شنبه با برگزاري هفت بازي آغاز مي شود كه پرسپوليس بدون ژوزه و با كادرفني ايراني به مصاف نفت مي رود و سه تيم در كمين نشسته اند تا سپاهان صدر را به آنها بدهد.
نيم فصل دوم ليگ برتر فوتبال در شرايطي طي امروز و فردا با انجام 9 ديدار آغاز مي شود كه تيم ها فصل نقل و انتقالات زمستاني را پشت سر گذشته اند و دو مرحله از رقابت هاي جام حذفي نيز در دو هفته گذشته برگزار شده است. در ذيل نگاهي كوتاه به مهمترين بازي هاي هفته هجدهم داريم:
فولاد - داماش
صعود به رده سوم در پايان نيم فصل ماحصل روند كم نوسان و 9 بازي بدون باخت فولاد در هفته هاي پاياني نيم فصل نخست ليگ برتر است. فولاد كه با هدايت حسين فركي فصل بسيار خوبي را تجربه كرده، در بازي فردا ميزبان داماش است و در صورت پيروزي در اين بازي و ناكامي سپاهان در كرمان، مي تواند بصورت موقت صدرنشين شود. البته داماش حريف ساده اي نيست، تيمي كه پس از حذف كردن تراكتورسازي از جام حذفي در انديشه كسب نتيجه اي ارزشمند در اهواز است.
مس سپاهان
يكي از حساس ترين بازي هاي هفته هجدهم ليگ برتر ديدار دو تيم مس كرمان و سپاهان، قهرمان دور رفت ليگ برتر است. اين ديدار همان اندازه كه براي سپاهانيها حائز اهميت است، براي رقيب اين تيم در صدر جدول يعني استقلال نيز اهميت دارد. از سوي ديگر مس كرمان كه در نيم فصل اول نتوانست آن طور كه هواداران انتظار داشتند نتيجه بگيرد و در فصل نقل و انتقالات نيز بارها از انتقال بازيكنانش به تيم هاي ديگر صحبت شده بود، قصد دارند نيم فصل دوم را با قدرت بيشتري آغاز كنند تا نتايج نامطلوب نيم فصل اول را جبران كنند.
پرسپوليس - نفت آبادان
سرخپوشان پايتخت كه هفته گذشته به يك پيروزي تاريخي برابر ملوان در جام حذفي دست پيدا كرده بودند، با اين هدف نخستين بازي خود را در نيم فصل دوم برابر نفت آبادان انجام مي دهند كه نشان دهند زدن شش گل به ملوان جرقه نبوده و از تغييرات مثبت اين تيم حكايت مي كند. يقينا نتيجه ديدار پرسپوليس و نفت آبادان در روند ادامه كار يحيي گل محمدي و كادرفني جديد پرسپوليس تاثير شاياني خواهد داشت و اين مسئله اي است كه سرمربي جديد پرسپوليس نيز به خوبي از آن آگاه است. هرچند به نظر مي رسد با توجه به تغييرات در پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات و اين كه بازي در تهران برگزار مي شود، اين تيم براي پيروزي برابر نفت دست كم روي كاغذ كار چندان سختي نداشته باشد. برنامه ديدارهاي هفته هجدهم ليگ برتر به شرح زير است:
سه شنبه -5/10/91
¤ فولاد خوزستان - داماش گيلان (ساعت 15)
¤ ذوب آهن اصفهان - فجر سپاسي شيراز (ساعت 15)
¤ پيكان تهران - صباي قم (ساعت 15)
¤ ملوان بندرانزلي - گهر دورود (ساعت 15)
¤ راه آهن تهران - نفت تهران (ساعت 15)
¤ مس كرمان - سپاهان اصفهان (ساعت 15)
¤ پرسپوليس - صنعت نفت آبادان (ساعت 30:17)
چهارشنبه - 6/10/91
¤ سايپا البرز - تراكتورسازي تبريز (ساعت 15)
¤ آلومينيوم هرمزگان - استقلال (ساعت 15)
 


اخبار كوتاه از فوتبال

نكونام بازهم در تمرين استقلال شركت نكرد
بازيكن خط مياني تيم فوتبال استقلال براي دومين روز متوالي در تمرينات اين تيم شركت نكرد تا شايعات پيرامون وي افزايش پيدا كند .
در حالي كه مسئولان باشگاه استقلال تاكيد دارند جواد نكونام مشكلي با اين باشگاه ندارد، اما اين بازيكن براي دومين روز متوالي حاضر به حضور در تمرينات اين تيم نشد. نكونام روز يك شنبه و همزمان با بازگشت فرهاد مجيدي نيز در تمرينات غيبت داشت .
پرونده كفاشيان مطلب جديدي ندارد
دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: در مورد پرونده رئيس فدراسيون فوتبال مطلب جديدي نداشته ايم.عباس جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران صبح ديروز در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرستان دادسراي 6 و 19 در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره سرنوشت پرونده علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال گفت: هنوز مطلب جديدي در پرونده اين فرد مشخص نشده كه نيازي به اطلاع رساني داشته باشد.
چندي قبل علي كفاشيان براي پاره اي توضيحات به دادسراي تهران احضار شد.
شاكر سرمربي جديد تيم ملي عراق
براي حضور در بيست و يكمين دوره قهرماني جام خليج فارس، فدراسيون فوتبال عراق حكيم شاكر را به جاي زيكوي برزيلي به عنوان سرمربي تيم ملي اين كشور انتخاب كرد.فدراسيون فوتبال عراق در نشستي تصميم گرفت تا شاكر را به دليل موفقيتش در بازي هاي غرب آسيا به عنوان سرمربي تيم ملي عراق اعلام كند.شاكر در حالي به عنوان سرمربي موقت براي جام خليج فارس انتخاب شده است كه پيش از اين از مربياني مانند اريكسون، تروسيه، مارادونا و حتي علي دايي به عنوان جانشينان زيكو نام برده شده بود.زيكو به دليل مشكلات مالي از حضور در عراق استعفا كرده بود.
محمدي: كفاشيان بايد اصلاحاتي انجام دهد
رئيس اتحاديه باشگاه هاي فوتبال گفت: كفاشيان بايد اصلاحاتي انجام دهد و به كارش ادامه دهد.عزيزمحمدي درباره كفاشيان و بحث استعفاي او تصريح كرد: به نظرم اگر كفاشيان اصلاحاتي را انجام دهد ماندن او به صلاح خواهد بود زيرا 5سال در اين زمينه تجربه دارد و از كسي كه بخواهد تازه كار را شروع كند، بهتر است. كفاشيان بايد اصلاحاتي را در امور مختلف انجام دهد.وي درباره عملكرد سازمان ليگ و اينكه خودش در گذشته در اين سازمان حضور داشته گفت: من درباره مسائل جزئي صحبت نمي كنم مخصوصاً جايي كه قبلاً حضور داشتم. به نظرم آنها خوب دارند كار مي كنند و جايي كه بخواهند من هم به آنها كمك مي كنم.
منتقمي: به پرسپوليس نيامده ام تا جانشين رويانيان شوم
قائم مقام جديد باشگاه پرسپوليس با تاكيد بر اينكه نيامده تا جايگزين محمد رويانيان شود، گفت: توان ندارم دو مسئوليت را به طور همزمان برعهده بگيرم بنابراين ديگر به عنوان مديركل اداره ورزش و جوانان استان البرز فعاليت نخواهم كرد. بهروز منتقمي در پاسخ به اين پرسش كه آيا به درخواست مديرعامل باشگاه پرسپوليس به اين سمت منصوب شده يا وزارت ورزش و جوانان به او ماموريت حضور در اين باشگاه را داده است، گفت: اين موضوع ابتدا با درخواست خود رويانيان بود و در اين خصوص نشستي نيز با وي داشتم. شناخت رويانيان از من به زماني برمي گردد كه من مديركل تربيت بدني استان مازندران بودم و وي فرمانده نيروي انتظامي استان مازندران بود.منتقمي در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به مصاحبه هاي اخير رويانيان مبني بر اينكه خسته شده است، وزارت ورزش براي اينكه وي جايگزيني داشته باشد به شما ماموريت حضور در باشگاه پرسپوليس را داده است، تاكيد كرد: انسان بايد در زندگي خود كمي معرفت داشته باشد من نيامده ام تا جايگزين رويانيان شوم و به هيچ عنواني حتي به مديرعاملي باشگاه پرسپوليس فكر نمي كنم. من اين كار را نوعي بي معرفتي در حق رويانيان مي دانم چون او جزو مديران ملي بوده و بايد كمك كنيم تا روحيه وي را بالا ببريم.
قلعه نويي: متاسفم كه يك تكه پارچه را با مردم عوض مي كنند
سرمربي تيم فوتبال استقلال با اشاره به آخرين وضعيت كاپيتاني اين تيم براي حضور در ادامه رقابت هاي ليگ برتر گفت: از نگاه من كاپيتان استقلال مردم هستند و متاسفم براي بازيكناني كه يك تكه پارچه را با مردم عوض مي كنند و دنبال اين مسائل هستند. امير قلعه نويي در پاسخ به اين پرسش كه چرا جواد نكونام دو روز است در تمرينات استقلال شركت نمي كند گفت: خودم هنوز با اين بازيكن صحبت نكرده ام و اين كار را به باشگاه واگذار كردم تا با نكونام صحبت و پاسخش را به بنده اعلام كنند.وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا خودتان تكليف كاپيتان تيم را مشخص خواهيد كرد يا بازهم اين انتخاب را برعهده بازيكنان خواهيد گذاشت گفت: به هر حال در فوتبال ايران سنت هايي وجود داشته كه ما براساس آن عمل مي كنيم. اما ممكن است در اين مورد با آقاي فتح الله زاده هم مشورت كنم. از نظر من هر بازيكني كه مي خواهد مردم را خوشحال كند بايد به تمرينات بيايد و من هم مخلص او هستم.
 


دارنده مدال برنز المپيك از آرزوهايش مي گويد

رستمي: در كنار مدال المپيكم چفيه رهبري را كم دارم

نفر سوم وزنه برداري المپيك لندن در دسته 85 كيلوگرم گفت: پس از بازگشت از المپيك 2012 لندن هر اندازه نگاه مي كنم، مي بينم كه مدالم يك چيزي كم دارد و چفيه رهبري را در كنار آن كم مي بينم.
كيانوش رستمي گفت: در كنار مدال المپيكم چفيه رهبر معظم انقلاب را كم دارم. از قبل هم چنين درخواستي را داده بودم تا زماني كه روي سكوي جهاني و المپيك مي روم، با انگيزه مضاعفي آن را بر گردنم بيندازم. وي ادامه داد: پس از بازگشت از المپيك 2012 لندن هر اندازه نگاه مي كنم، مي بينم كه مدالم يك چيزي كم دارد و چفيه رهبري را در كنار آن كم مي بينم. دوست دارم ضمن ديدار رهبر انقلاب از نزديك از دستان بزرگوارش، چفيه ايشان را دريافت كنم. اميدوارم اين موضوع به همين زودي ها محقق شود. نفر سوم وزنه برداري المپيك در دسته 85 كيلوگرم گفت: هميشه دو آرزو داشتم. يكي رسيدن به مدال المپيك و ديگري اينكه رهبر معظم انقلاب را از نزديك ديدار كنم.
 


نفت در پايان فصل به اراك منتقل مي شود

كفاشيان: الان نمي توانم بگويم دوست دارم بمانم يا بروم

رئيس فدراسيون فوتبال تاكيد كرد كه اساسنامه فدراسيون فوتبال و هيات هاي استاني دقيقا براساس آيين نامه FIFA و AFC تدوين شده است.
علي كفاشيان در پايان مجمع انتخابي هيات فوتبال استان مركزي كه با حاشيه هاي فراوان به پايان رسيد، در خصوص انتقادات وارده به ساختگي بودن اساسنامه فدراسيون و فرمايشي بودن انتخابات هيات هاي استاني گفت: به هيچ عنوان اين مطلب را قبول ندارم؛ از ابتداي سال تاكنون مجمع انتخابي 8 تا 10 استان را برگزار كرده ايم كه در نيمي از آنها رئيس قبلي مجددا انتخاب شده و در نيمي ديگر فرد ديگري جايگزين شده است؛ در استان مركزي هم حال كه آقاي غفاري براي چندمين دوره انتخاب شده، دليل بر اين نيست كه بگوييم اساسنامه قلابي و ساختگي است.
وي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران كه شما در انتخابات استاني از روساي هيات ها حمايت مي كنيد و طبيعتا در انتخابات فدراسيون هم آنها از شما حمايت مي كنند؟ اظهار كرد: ما در مجمع فدراسيون فوتبال 74 عضو داريم كه 30 عضو مجمع را روساي هيات هاي تشكيل مي دهند كه البته قانوني ترين اعضاي مجمع هستند؛ به جهت اينكه هر رئيس هيات را حداقل 30 نفر در استان ها انتخاب مي كند، از طرفي اساسنامه فدراسيون پس از 13 بار بررسي توسط AFC و وزارت ورزش، به تاييد نهايي رسيد و تمامي قوانين و آئين نامه ها در آن رعايت شده است.
كفاشيان با بيان اينكه در تلاش هستيم در پايان فصل تيم نفت تهران به اراك منتقل شود، در پاسخ به اين سوال كه به شخصه موافق اين انتقال هستيد يا نه؟ گفت: من هميشه پيرو قانون بوده ام و چون قانون مي گويد و هيات دولت هم مصوب كرده، پس بايد تيم نفت به اراك منتقل شود؛ در ابتداي فصل يك سري مشكلات در سر راه اين انتقال بود كه خوشبختانه در حال حل شدن است و تلاش مي كنيم مردم خوب استان مركزي در پايان فصل، پذيراي تيم نفت در اراك باشند.
وي در خصوص وضعيت اين انتقال با پايان يافتن دولت دهم گفت: قانون چه براي دو سال پيش باشد و چه براي 10 سال پيش لازم الاجراست لذا، انتقال نفت تهران به اراك مصوبه هيات دولت را دارد و بايد اجرا شود.
وي در مورد استعفاي احتمالي خود در مجمع آتي فدراسيون فوتبال گفت: در مجمع بعدي تمام صحبت هاي خود را انجام خواهم داد و الان نمي توانم بگويم دوست دارم بمانم يا بروم؛ اين مجمع است كه در نهايت تشخيص مي دهد فوتبال روند خوبي دارد يا نه؛ شايد من دوست نداشته باشم ديگر به هيچ عنوان در فوتبال باشم اما، در صورت صلاحديد مجمع براي تغيير احتمالي رئيس فدراسيون، بايد قانوني و اصولي اين اتفاق بيافتد تا لطمه اي به فوتبال كشور وارد نشود.
كفاشيان در پايان با بيان اينكه حق پخش تلويزيوني، حق فوتبال است كه متاسفانه آن را نمي دهند؟ تصريح كرد: 70 درصد درآمد فوتبال بايد از حق پخش تلويزيوني حاصل شود.
 


استعفاي رئيس فدراسيون كاراته

محمدصادق فرجي رئيس فدراسيون كاراته با ارائه استعفاي خود از اين فدراسيون خداحافظي كرد.
روز گذشته فدراسيون كاراته كانون خبر بود زيرا محمدصادق فرجي رئيس فدراسيون كاراته از سمت خود استعفا كرد. فرجي از بعد از احمد پناهي به عنوان رئيس فدراسيون كاراته ايران انتخاب شد و بيش از يك سال در اين فدراسيون فعاليت كرد. فرجي در حالي روز گذشته فدراسيون كاراته را ترك گفت كه موضوع استعفاي او از دو هفته قبل مطرح بود.
فرجي پس از استعفا از سمت خود در فدراسيون كاراته، اظهار داشت: بنده به عنوان خدمتگذار وزارت ورزش و جوانان از خرداد ساه 90 درخواست بازنشستگي دادم كه پس از طي مراحل اداري سرانجام با اين امر موافقت شد. باتوجه به بازنشستگي در وزارت ورزش و جوانان و از آنجا كه فدراسيون كاراته در 14 ماه اخير به ثبات خوبي رسيده و مسير شكوفايي خود را پيدا كرده و در سطح آسيا و جهان به جايگاه واقعي خود دست يافته است، لذا ترجيح داده ام از سمت خود استعفا نموده و امور اين رشته پرافتخار را به متوليان امر بسپارم.
شنيده مي شود عليرضا سمندر رئيس سابق فدراسيون كاراته اصلي ترين گزينه مسئولان ورزش براي هدايت اين فدراسيون به شمار مي رود. سمندر نزديك به 4 سال سابقه رياست در فدراسيون كاراته را در كارنامه خود دارد.
 


واكنش افشارزاده به پيشنهاد انتخاب دبيركل كميته المپيك توسط رئيس

صحبت نكنم ، بهتر است !

دبيركل كميته ملي المپيك درخصوص پيشنهادات مطرح شده درباره انتخاب دبيركل توسط رئيس كميته گفت: امروز درخصوص اين مسئله پاسخ مي دهم و اكنون صحبت نكنم بهتر است.
در روند تغييرات ايجاد شده در اساسنامه كميته ملي المپيك بندي به اساسنامه جديد اضافه شده كه در آن پيشنهاد شده رئيس كميته ملي المپيك براي انتخاب دبير 3 گزينه را پيشنهاد دهد و اعضاي هيئت اجرايي يك نفر را به عنوان دبير انتخاب كنند. اين موضوع در حالي در جلسه اعضاي هيئت اجرايي مطرح شده است كه بهرام افشارزاده، دبير كل كميته ملي المپيك در ايران حضور نداشت. افشارزاده درباره اين بند اضافه شده گفت: دراين باره صحبت نكنم بهتر است. فردا نتيجه نهايي را مي گويم.
وي در پاسخ به اين سوال كه تاثير اين بند اضافه شده به چه صورت است، اظهار داشت: اگر الان بگويم موضع من درست نيست و فردا در اين خصوص صحبت خواهم كرد. در جلسه روز سه شنبه اعضاي هيئت اجرايي درخصوص اين پيشنهادات تصميم نهايي گرفته خواهد شد.
 


چهارشنبه زمان قرعه كشي ليگ برتر كشتي فرنگي

نشست هماهنگي و قرعه كشي رقابتهاي ليگ برتر كشتي فرنگي در حالي صبح روز چهارشنبه در محل فدراسيون برگزار مي شود كه فرنگي كاران پيش از اين نيز بارها شاهد برگزاري بي سرانجام اين جلسات بودند!
كميته ليگ فدراسيون كشتي براي چندمين بار در ماه هاي اخير اعلام كرد كه اين بار قصد دارد به هر قيمتي تكليف رقابتهاي ليگ كشتي فرنگي را روشن و طلسم اين آوردگاه داخلي را باطل كند. گويا اين بار قرار است جلسه مذكور با حضور نمايندگان هيئت هاي كشتي استانهاي قم، اصفهان، فارس، خراسان رضوي، خوزستان، مازندران و تهران برگزار شود.
البته گفته مي شود نمايندگان باشگاههاي موسسه مالي و اعتباري ثامن الحجج(ع) سبزوار، پرسپوليس جويبار، هيئت كشتي فارس، فولاد ماهان سپاهان اصفهان، صباي قم، آنزان ايذه، گاز تهران و صدراي داماش بابل در اين نشست حضور دارند تا شايد با حضور اين تيمها، ليگ كشتي فرنگي هم قرعه كشي و آغاز شود.
پيش از اين نيز نشست هاي مشابهي براي راه اندازي رقابتهاي ليگ كشتي فرنگي در محل فدراسيون برگزار شده بود كه متاسفانه به سرانجامي نرسيد.
 


اعزام نخستين تيم كامل تيروكمان جانبازان و معلولين به مسابقات جهاني

رئيس انجمن تيروكمان فدراسيون جانبازان و معلولين از اعزام نخستين تيم كامل در تاريخ تيروكمان جانبازان و معلولين به رقابت هاي جهاني تايلند خبرداد.
مجيد كهتري، رئيس انجمن تيروكمان جانبازان و معلولين از اعزام اولين تيم كامل تير وكمان در تاريخ ورزشي اين رشته در ايران خبر داد و تاكيد كرد: مسابقات جهاني، كه هر دو سال برگزار مي شود در زمره مهم ترين رقابت هاي رشته تيروكمان معلولين جهان است كه مهر ماه سال آينده به ميزباني بانكوك برگزار خواهد شد. در اين رويداد ورزشي، در نظر داريم در صورت فراهم شدن شرايط، تيم ملي تيروكمان جانبازان و معلولين ايران با تركيب كامل ، شامل 4 تيم 4 نفره (سه تيرانداز و يك نفر ذخيره)، به اين مسابقات اعزام شوند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10