(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 9  دی  1391 - شماره 20393

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
لاريجاني در ديدار با دانشجويان تأكيد كرد
جلوگيري از رشد نقدينگي دليل مخالفت مجلس با فاز دوم هدفمندي يارانه ها
گزارش خبري كيهان از سومين پاسداشت حماسه ماندگار 9 دي؛
 روزي كه مردم چشم فتنه را كور كردند
در مكتب امام
معاون اجرايي سپاه در حاشيه همايش 5 هزار نفري بسيجيان تهران
دشمن نمي خواهد ما انتخاباتي آزاد و پرشور داشته باشيم
در برنامه ديروز، امروز، فردا مطرح شد
فتنه و انحراف با رمز انتخابات آزاد به صحنه مي آيند
رايزني اخضر ابراهيمي با سفير ايران در سوريه
شكايت تاجيك از وزارت كشور انگليس
سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس:
افزايش 5 برابري يارانه هاي نقدي سياسي است
همايش جبهه پيروان به مناسبت سالگرد 9 دي برگزار شد
بازتاب رزمايش دريايي ولايت 91 در رسانه هاي خارجي
با حضور سردار پاكپور با موفقيت آزمايش شد
سامانه ديده باني و هدف يابي خودكار سلاح صاعقه ؛ دستاورد جديد سپاه


لاريجاني در ديدار با دانشجويان تأكيد كرد

جلوگيري از رشد نقدينگي دليل مخالفت مجلس با فاز دوم هدفمندي يارانه ها

رئيس مجلس با بيان اينكه يكي از اهداف مجلس جلوگيري از تشديد نرخ نقدينگي در كشور است افزود: به طور حتم رشد نقدينگي تورم را افزايش و موجب كاهش رونق در معيشت مردم و ايجاد اشتغال مي شود.
علي لاريجاني عصر پنج شنبه در جمع مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران كه در محل مؤسسه فرهنگي 13 آبان (لانه جاسوسي سابق آمريكا) در پاسخ به سؤالي در زمينه فاز دوم هدفمندي يارانه ها گفت: مجلس مصوبه اي در مورد منع اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها در سال جاري داشته است.
وي با اعلام اينكه مجلس در شرايط فعلي تورم كشور با اجراي فاز دوم هدفمند كردن يارانه ها و افزايش قيمت سوخت به ويژه گازوئيل و بنزين مخالف است، يادآور شد: به طور حتم كشور به جاي اجراي اينگونه طرح ها، نيازمند ثبات اقتصادي است، در شرايطي كه شما يك حريف سخت داريد و با تحريم ها به اقتصاد فشار مي آورد شما بايد تلاطمات اقتصادي داخل كشور را آرام كنيد، از اين رو هم اكنون با تلاش هايي كه صورت گرفته آرامشي نسبي پديدار شده است هر چند تورم هنوز وجود دارد.
وي با بيان اينكه افزايش قيمت سوخت به ويژه گازوئيل و بنزين مشكلات اقتصادي و اجتماعي را در كشور به وجود مي آورد، گفت: هم اكنون يكي از مسائل كشور چالش هاي مهم اقتصادي است، هم اكنون يك مقدار از مشكلات مربوط به تحريم و بخش ديگر به خاطر اشكالات مديريتي كشور است، بنابراين تا وقتي كه اين موضوع را قبول و باور نداشته باشيم نمي توانيم دست به اصلاح و حل مشكلات بزنيم.
لاريجاني ادامه داد: وقتي شما رشد نقدينگي تان از 65 هزار ميليارد به 400 هزار ميليارد تومان مي رسد شما حتماً در كشور تورم داريد، حال بياييم 300 هزار ميليارد تومان ديگر هم به اقتصاد تزريق كنيم قطعاً اين موضوع بحران اجتماعي را در كشور ايجاد مي كند.
نماينده مردم قم در مجلس، با تأكيد بر اينكه مجلس به طور حتم اجراي فاز دوم را در شرايط كنوني به مصلحت كشور نمي داند، يادآور شد: هم اكنون مهمترين مشكل كشور در حوزه اقتصاد اين است كه صنعت بسيار ضعيف است، از اين رو براي فعال كردن بخش كشاورزي و صنعت بايد آنها را حمايت كرد، از طرف ديگر افزايش قيمت سوخت موجب نابودي صنايع و بخش هاي ديگر مي شود.
وي با بيان اينكه يكي از اهداف مجلس جلوگيري از تشديد نرخ نقدينگي در كشور است، افزود: به طور حتم رشد نقدينگي تورم را افزايش و موجب كاهش رونق در معيشت مردم و ايجاد اشتغال مي شود.
اين نماينده مردم در مجلس نهم، با اعلام اينكه كليد كاهش رشد نقدينگي در كشور، فراهم كردن زمينه سرمايه گذاري است، گفت: به طور حتم بخش دولتي كه متورم است بايد كوچك شود، از طرف ديگر بايد توليد رونق بگيرد. سؤال من اين است كه چه ارزيابي از توليد كشور داريد؟ وضع توليد كشور الان خوب نيست، غير از كارخانجات بزرگ، كارخانجات متوسط و كوچك وضع خوبي ندارند.
لاريجاني با بيان اينكه كشاورزي كشور هم اكنون در وضعيت نامناسبي قرار دارد، يادآور شد: اگر دو سه تا آمپول تقويتي در اين مدت به اين بخش نزده بوديم الان اين حوزه وضعيت خوبي نداشت. بنابراين مسأله اصلي كشور در اقتصاد اين موضوعات است. اگر ما مي گوييم در اين زمينه ها بايد مقاومت بكنيم به خاطر مجلس نيست، مجلس كه دامداري، گاوداري و زمين كشاورزي ندارد ما به اين دليل در برابر اجراي مرحله دوم طرح هدفمندي در شرايط فعلي ايستاده ايم چون خيل عظيم توليدكنندگان كشور بايد بتوانند به حركت خود ادامه دهند.
وي ادامه داد: حال اگر شرايط ما عادي تر بود حتماً به سمت هدفمند كردن يارانه ها به صورت پلكاني مي رفتيم، ما به هيچ وجه معتقد به شوك اقتصادي نيستيم، بنابراين، اين موضوع جامعه را متلاطم مي كند، از اين رو ما از ابتدا گفتيم به نظريه پلكاني هدفمند كردن يارانه ها قائليم كه آن هم در اين شرايط فعلي اقتصادي قبول نداريم. اما اينكه بياييم و توقعات را در جامعه بالا ببريم درست نيست، حالا اگر كسي اقدام به اين كار كرد ما برويم مقابله به مثل كنيم، ما فكر مي كنيم چنين جوازي نداريم و به مصلحت هم نمي دانيم، ما با كسي دعوا نداريم ولي معتقديم جامعه ما توان چنين شوك اقتصادي را ندارد و توليد ما نشست مي كند.
لاريجاني با بيان اينكه مسئولان نبايد پشت تحريم ها پنهان شوند، گفت: تحريم ها را مي توانيم به فرصت تبديل كنيم، البته شرط دارد و شرطش آن است كه آقا فرمودند؛ امسال سال توليد ملي است ولي ما هنوز موفق نشده ايم اين شعار را محقق كنيم.
 


گزارش خبري كيهان از سومين پاسداشت حماسه ماندگار 9 دي؛

روزي كه مردم چشم فتنه را كور كردند

سرويس سياسي-
انقلاب اسلامي ايران در طي 33 سال گذشته و حتي قبل از پيروزي نيز حوادث و وقايع بسياري را به خود ديده است؛ 19دي 1356 و روزهاي پشت سر آن، 12 و 22 بهمن 1357 ، 12 فروردين 1358، روز تسخير لانه جاسوسي آمريكا، روزهاي پرحماسه 8سال جنگ تحميلي و... كه هر كدام روزي الهي در تاريخ پر رمز و راز اين انقلاب اند.
يكي ديگر از روزهاي الهي در جريان انقلاب اسلامي ايران، روز نهم دي ماه سال 1388، روزي ماندگار در صفحات زرين تاريخ ملت ايران است. اين روز بزرگ نقطه عطفي است كه عظمت ملت ايران را در دفاع از اسلام، انقلاب و رهبري، بيش از پيش به جهانيان نشان داد و پيام ولايتمداري ملتي قدرشناس را آنگونه كه شايسته ملت قهرمان ايران بود، به نمايش گذاشت.
پس از انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري، حوادث تلخي به وقوع پيوست كه عده اي فتنه گر همصدا با دشمنان قسم خورده نظام اسلامي، با عبور از خطوط قرمز نظام به رهبري و فهم و شعور ملت ايران بي مهري كردند.
بي حرمتي فتنه گران و سركردگان داخلي و خارجي آنان تا جايي پيش رفت كه مقدسات را در روز عاشوراي سال 88 مورد بي شرمانه ترين اهانت ها قرار دادند و قلب مملو از عشق به اهل بيت(ع) مردم ولايي ايران را به درد آورند. اوج بي شرمي سران فتنه تا جايي بود كه اهانت كنندگان به اباعبدالله الحسين(ع) را «مردان خداجوي!» ناميدند و به حمايت از اقدام وقيحانه آنان پرداختند.
حماسه نهم دي 88 را از زواياي گوناگون مي توان واكاوي نمود و در باب آن سخن گفت. حماسه عاشورايي 9دي آئينه تمام نماي بصيرت، بيداري و هوشياري ملت ايران و صحنه نااميدي، شكست و رسوايي دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام است.
تا جايي كه همان زمان روزنامه آمريكايي «نيويورك تايمز» در سرمقاله خود به قلم «فيلينت لورت» در تحليل حماسه 9دي با اشاره به تلاش هاي غرب و رسانه هاي غربي براي سوءاستفاده از تحولات داخلي اخير ايران نوشت: «اصلا تصور اينكه جمهوري اسلامي از درون منفجر شود، تصور اشتباهي است.»
روز نهم دي در واقع ايستگاه آخر فتنه و روز تجديد بيعت مجدد مردم با آرمان هاي والاي حضرت امام خميني(ره) و رهبرمعظم انقلاب حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله) بود.
مردم در اين روز با حضور پرشور و حماسي خود در يك روز غيرتعطيل، تيرخلاص را به پيكر فتنه و سران فتنه گر شليك كردند.
روز نهم دي، روزي است كه مردم ايران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبي مي شناسند و هرگز فريب حيله ها و نيرنگ هاي آنان را نمي خورند. روز نهم دي روزي است كه مردم ايران نشان دادند كه با بصيرتند و در ميان گرد و غباري كه فتنه گران به پا كرده اند هرگز، نه راه را گم مي كنند و نه دست از راهبر واقعي كه همانا ولايت فقيه است، برمي دارند و در نهايت روز نهم دي روزي است كه مردم مسلمان و انقلابي ايران نشان دادند كه اين جمله حضرت امام(ره) را كه فرمودند: «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت تان آسيب نرسد» به خوبي در عمل به آن معتقد و پايبند هستند.
رونمايي از كتاب حماسه 9 دي
همايش تجليل از حماسه 9دي و رونمايي از كتاب حماسه 9 دي برگزار شد.
در اين همايش كه صبح پنجشنبه در مركز همايش هاي صداوسيما برگزار شد، سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين و حجت الاسلام دكتر بهشتي رئيس دانشگاه باقرالعلوم به تشريح ابعاد فتنه 88 و عملكرد جريان فتنه در اين همايش پرداختند.
سردار نقدي در بخشي از سخنانش گفت: فتنه سال 88 از تلاقي سه جريان قاسطين، ناكثين و مارقين به وجود آمده كه اينها تك به تك نيستند همه با يكديگر هستند. در واقع از بيرون حمايت مي شوند و سران كشورهاي غربي عليه ملت ايران و ارزش هاي آن سخن گفته و با حمايت از فتنه گران سعي در آشوب داشته اند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين خاطرنشان كرد: يكي از ريشه هاي مشكلات كشورهاي استكباري و غربي كه خود آنها نيز به آن اذعان كردند اعتقاد مردم ايران به عاشورا و روح شهادت طلبي است و آنها مي دانند كه در مقابل ملت ايران نمي توانند به تنهايي بايستند و بايد ائتلاف داشته باشند.
نجار: 9 دي نقطه عطف بصيرت آگاهي و ولايتمداري بود
وزير كشور طي سخناني درباره حماسه 9 دي اين روز را نقطه عطفي در بصيرت، آگاهي و ولايتمداري ملت ايران دانست.
وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري درخصوص اينكه «هرچه انسان در اطراف اين قضايا فكر مي كند دست قدرت الهي را مي بيند»، افزود: تدابير هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبري در آشكارسازي ابعاد و زواياي پنهان جريان فتنه و حضور هوشمندانه مردم حماسه ماندگار و تاريخي 9 دي ماه را در سراسر كشور رقم زد.
مصطفي محمدنجار در ادامه، افزايش قدرت بازدارندگي در برابر تهديدات دشمن، تقويت اتحاد و انسجام ملي، تقويت پيوند جامعه با ارزش هاي ديني، تقويت پيوند اسلام و جمهوريت و پيوند عميق و بيشتر ملت ايران با ولايت را از اثرات حماسه نهم دي برشمرد و تاكيد كرد: خوشبختانه امروز كشور تحت هدايت هاي مقام معظم رهبري و با مديريت عالمانه و آگاهانه دولت خدمتگزار در اوج عزت، افتخار و اقتدار قرار دارد.
لاريجاني: 9 دي
اوج بصيرت بود
«محمدجواد لاريجاني» دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه نيز درباره حماسه 9 دي گفت: ملت هوشيار ايران در سال 88 تو دهني محكمي به دشمن زد. وي با بيان اينكه اتفاقات روز عاشورا كودتايي بر ضد جمهوري اسلامي بود، گفت: نهم دي سال 88 موجب شد بصيرت مردم، تشخيص وظيفه و انجام به وظيفه به اوج خود برسد و مردم براي انجام آن قيام كردند.
علم الهدي: 9 دي
يك حادثه نبود
امام جمعه موقت مشهد هم در اين باره گفت: 9 دي نمايشگاه پيوند عميق و وابستگي مردم به دين و ولايت بود.
آيت الله علم الهدي در گفت وگو با فارس در اين باره گفت: وابستگي مردم به نظام صرفا به خاطر رهبري و ولايت است؛ اگر رهبري و ولايت از نظام منها شود ذره اي ديگر مردم نسبت به نظام وابستگي نخواهند داشت و اين نكته جرياني موجود، جدي و واقعي در كشور است كه يك نمايشگاه آن 9 دي بود.
وي افزود: از طرفي بايد توجه داشت كه مردم باور كردند كه اين نظام به دين وابسته است؛ بنابراين مقابله با نظام، مقابله با دين و مباني اعتقادي آنها است و اين نكته هم در 9 دي به خوبي نمايش داده شد، پس 9 دي يك حادثه نبود بلكه يك جريان بود. مردم باور كردند كه سرنوشت دين آنها با سرنوشت اين نظام گره خورده است لذا با همه وجود پاي اين نظام ايستادند؛ 9 دي در واقع جرياني است كه بر اين دو اصل متكي و مبتني بوده كه اين دو اصل نيز كاملا در كشور تثبيت شده است و قابل براندازي و مقابله هم نيست.
سردار سلامي: 9 دي
تير خلاص به دشمن بود
جانشين فرمانده سپاه پاسداران نيز حماسه 9 دي را تجلي غيرت ديني و روح وفادارانه ملت بزرگ ايران به ولايت مطلقه فقيه دانست.
حسين سلامي در اجتماع بزرگ بسيجيان خوزستاني شركت كننده در رزمايش الي بيت المقدس اظهار داشت: حضور مردم در حماسه 9 دي تير خلاصي بر سناريوهاي دشمن ملت ايران بود. وي افزود: دشمن مي خواست با اقدامات خود در فتنه 88 و تهاجم به اركان نظام اسلامي تاريخ كشور را به عقب برگرداند. او ادامه داد: حماسه 9 دي روياهاي كوچك و بزرگ دشمن و خواب هاي آشفته آنان را پريشان تر كرد.
بيانيه ستاد كل نيروهاي مسلح براي گراميداشت 9 دي
ستاد كل نيروهاي مسلح در بيانيه اي با گراميداشت حماسه تاريخي 9 دي ماه 1388 يادآوري آن را بيانگر هوشمندي و بصيرت بي نظير ملت عاشورايي و ولايتمدار ايران در اقدام به هنگام و سرنوشت ساز در عرصه هاي رويارويي با دشمنان اسلام و دفاع از آرمان ها و ارزش هاي متعالي انقلاب اسلامي دانست.
در بخشي از اين بيانيه با اشاره به اينكه حماسه نهم دي ماه با مديريت و رهبري داهيانه مقام معظم رهبري و بصيرت، دشمن شناسي، ولايت مداري و حضور جهادي ملت ايران در مقطعي حساس و تعيين كننده بيماري فتنه 88 را درمان و تداوم حركت زلال و توفنده انقلاب اسلامي را بيش از پيش تحكيم بخشيد، تاكيد كرده است: حماسه 9 دي نمايش بلوغ سياسي، اجتماعي و شاخص مرزبندي بين جبهه حق و باطل و تجلي اقتدار ملي و غيرت دين ملت ايران است و نشان داد دست هاي دشمن و تبليغات نظام سلطه و عمليات رواني استكبار رسانه اي هرگز قادر نخواهد بود بين امام و امت فاصله انداخته و باورها و احساسات عميق آنان را از صحنه دفاع از اسلام و انقلاب دور سازد و بي ترديد اين حضور مردم در صحنه است كه چالش ها و مشكلات فراروي نظام را حل و شكست دشمن را همواره رقم خواهد زد.
سپاه تهران بزرگ، جهاد دانشگاهي، اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، جمعيت اسلامي فرهنگيان كشور، جبهه پايداري و نيز در بيانيه هاي جداگانه اي سالروز حماسه 9 دي را گرامي داشتند و بر پايبندي ملت بر اصول و ارزش هاي انقلاب، پيروي از فرامين رهبر معظم انقلاب و هوشياري در برابر توطئه دشمنان خارجي و دنباله هاي داخلي آنان تاكيد كردند.
 


در مكتب امام

نزاع از خودخواهي است
اگر تمام انبيا جمع بشوند در يك محلي هيچ وقت با هم نزاع نمي كنند.
اگر اوليا و انبيا را شما فرض كنيد كه الان بيايند در دنيا، هيچ وقت با هم نزاع نمي كنند.
براي اينكه:
نزاع مال خودخواهي (افراد) است، از نقطه نفس انسان پيدا مي شود.
صحيفه نور - ج11 - ص81
 


معاون اجرايي سپاه در حاشيه همايش 5 هزار نفري بسيجيان تهران

دشمن نمي خواهد ما انتخاباتي آزاد و پرشور داشته باشيم

معاون اجرايي سپاه گفت: قطعا دشمن نمي خواهد ما انتخاباتي آزاد و پرشور داشته باشيم و قصد دخالت و توطئه دارد كه ما براي آن روزها آماده مي شويم.
به گزارش فارس، سرتيپ پاسدار حميد اصلاني معاون اجرايي سپاه در حاشيه همايش گروه هاي دفاع شخصي بسيجيان كه صبح جمعه برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: پيام همايش امروز، پيام اقتدار و بازدارندگي است.
وي افزود: ما نشان مي دهيم كه فقط از مقدساتمان دفاع مي كنيم و در صورت بروز خطر براي مواجهه با آن اين آمادگي ها را كسب كرده ايم.
اصلاني ادامه داد: اينگونه همايش ها براي نشان دادن اقتدار جمهوري اسلامي است و در تمام گردان هاي بسيج سپاه هاي استاني اجرا مي شود.
معاون اجرايي سپاه در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا در انتخابات آتي نيز مشكلي بوجود مي آيد يا نه، گفت: هر كس طرح نداشته باشد، طعمه طرح داران مي شود. البته با توجه به شرايط گمان خاصي نداريم.
اصلاني تاكيد كرد: اما با توجه به دشمني ها عليه جمهوري اسلامي هر آن امكان بوجود آمدن تهديد وجود دارد. قطعا دشمن نمي خواهد ما انتخاباتي آزاد و پرشور داشته باشيم و قصد دخالت و توطئه دارد كه ما براي آن روزها آماده مي شويم
وي همچنين افزود : 9 دي، روز تجلي و شور انقلابي ايراني و اسلامي مردم قهرمان كشورمان بود. در اين روز نه حركت انتظامي و نه برخورد قهري امنيتي داشتيم. تنها پاسخي غيرتمندانه از سوي مردم به دشمنان بود.
اصلاني ادامه داد: مردم با عبرت هايي كه از عاشورا داشته اند پاسخي دندان شكن به ياوه گويان و كساني كه از خط قرمز و تحمل مردم ما سوء استفاده كرده بودند، دادند و پيام روشني براي تمام دنيا بود كه ما براي دفاع از انقلاب از جان خود مايه مي گذاريم.
گفتني است ، همايش 5 هزار نفري گروه هاي دفاع شخصي بسيجيان سپاه تهران صبح جمعه در ورزشگاه شهيد كشوري تهران به مناسبت 9 دي برگزار شد.
 


در برنامه ديروز، امروز، فردا مطرح شد

فتنه و انحراف با رمز انتخابات آزاد به صحنه مي آيند

برنامه «ديروز، امروز، فردا» با حضور حجت الاسلام والمسلمين رحيميان نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين محمد رحيميان نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران در برنامه «ديروز، امروز، فردا» با موضوع تبيين حماسه 9 دي اظهار داشت: در فتنه سال 88 وزيرخارجه آمريكا، نخست وزير انگلستان و مسئولان درجه اول فرانسه، آلمان و اسرائيلي ها قرص و محكم تر از همه وارد صحنه شدند. اينها به صورت آشكار از فتنه گران تعريف و تمجيد كردند و اين در حالي است كه روزي كه آمريكا از ما تعريف كند بايد عزا گرفت.
وي يادآور شد: اگر نمونه هاي برخورد امام(ره) را مرور كنيم متوجه مي شويم كه اگر ايشان هم بودند چه طور برخورد مي كردند. اينكه آقايان ادعاي پيروي از امام مي كنند اما شعار جمهوري ايراني و نه غزه و نه لبنان سر مي دهند و روزه خواري آشكار در ماه رمضان دارند، اگر امام روز عاشوراي 88 را مي ديد چه مي كردند؟
نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد ادامه داد: كساني كه شرط گذاري مي كنند مرزبندي با آمريكا و اسرائيل و عربستان پيشكششان؛ حداقل مرزبندي خود را با نهضت آزادي ها مشخص كنند.
همچنين محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در اين برنامه اظهار داشت: فتنه يعني غبارآلود شدن فضا، يك عده خواص مردود شده و جزء كودتاچيان بودند. برخي از خواص هم كه داراي مقامات بودند مردود شدند البته آغوش نظام باز است اما كسي كه به كشور خيانت كرده و كودتاي براندازي داشته ديگر نمي تواند بيايد بلكه بايد در گوشه اي بنشيند.
وي در پاسخ به سوالي درباره انتخابات آينده گفت: همان جرياني كه در سال 88 خيانت و صدمات زيادي به ملت و نظام وارد كرد، الان رمز حضورش «انتخابات آزاد» است؛ از اول انقلاب انتخابات ما آزاد است اما اكنون رمز جريان فتنه و انحرافي انتخابات آزاد است.
دهقان يادآور شد: هيچ نظامي حاضر نيست كساني كه ارزش هاي آن را قبول ندارند در رأس خود قرار دهد چرا كه در واقع آنها مطرود مردم هستند.
 


رايزني اخضر ابراهيمي با سفير ايران در سوريه

نماينده ويژه دبير كل سازمان ملل متحد در امور سوريه در جريان سفر اخير خود به دمشق با محمدرضا رئوف شيباني سفير كشورمان در سوريه ديدار و گفت وگو كرد.
اخضر ابراهيمي در اين ديدار با اشاره به اين نكته كه در خلال سفر به تهران و همچنين طي روزهاي اخير، در جريان ابعاد طرح جمهوري اسلامي ايران قرار گرفته است، اظهار داشت: در قالب ديدارهاي منطقه اي خود بزودي به جمهوري اسلامي ايران سفر مي كنم و ضمن ديدار با مسئولان ايراني، آخرين اقدامات بعمل آمده در رابطه با حل و فصل سياسي بحران را به اطلاع آنها خواهم رساند.
به گزارش مهر، شيباني سفير كشورمان در سوريه نيز در اين ملاقات با اشاره به تحولات منطقه اي و بين المللي به ابعاد طرح 6 ماده اي ايران در خصوص بحران سوريه پرداخت.
 


شكايت تاجيك از وزارت كشور انگليس

نصرت الله تاجيك با تاكيد بر اين كه قصد شكايت از وزارت كشور انگليس را دارد، تصريح كرد كه وزير كشور انگليس زندگي اش را نابود كرده است.
سفير پيشين ايران در اردن پيش از ترك انگليس در مصاحبه اي با روزنامه اينديپندنت كه ديروز منتشر شد، گفت: قصد دارم به اقدام حقوقي عليه وزارت كشور انگليس به دليل مشكلات سلامتي كه در طول شش سال تلاش براي رفع اتهام از خود به آن مبتلا شده ام، دست بزنم.
تاجيك كه مشكلات جسماني از جمله مشكل قلبي دارد، اظهار داشته كه آمريكا از او به عنوان گروگان استفاده كرده است.
وي داشتن هرگونه اطلاعات درباره مامور سابق اف .بي.آي را تكذيب كرده و افزوده است، به او گفته شده بود اگر به يافتن رابرت لوينسون مامور سابق اف.بي.آي كه ادعا مي شود در پي سفر به ايران مفقود الاثر شده است كمك كند با تخفيف روبرو خواهد شد.
به گزارش ايسنا، اين ديپلمات پيشين ايراني در مصاحبه خود گفت كه معتقدم وزير كشور انگليس زندگي مرا نابود كرد. يك نفر بايد مسئوليت وخامت سلامت مرا بپذيرد. انگشت من بيشتر دولت آمريكا و بعد دولت انگليس را نشانه مي گيرد.
وي خاطرنشان كرده است: آن ها نگران ديپلمات هاي انگليسي در ايران بودند و من را گروگان گرفتند. اين عادلانه نيست كه شخصي با خانواده اش تحت چنين فشار و استرس قرار گيرد.
 


سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس:

افزايش 5 برابري يارانه هاي نقدي سياسي است

سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس افزايش 5 برابري يارانه هاي نقدي را تبليغاتي و سياسي خواند.
محمد عليپور در گفت وگو با مهر در واكنش به موضوع افزايش 5 برابري يارانه هاي نقدي كه از سوي رئيس جمهور در گفت وگوي تلويزيوني مطرح شد، بيان داشت: فاز اول طرح هدفمندي يارانه ها با همكاري مجلس و همه دست اندركاران و بويژه مردم شريف ايران اجرا شد، البته اشكالاتي داشت زيرا يارانه هاي نقدي نبايد به كل ملت ايران پرداخت مي شد و تنها بايد به دو دهك پايين جامعه يارانه ها پرداخت مي شد و مابقي آن را بايد به بخش صنعت تزريق مي كرديم.
وي خاطرنشان كرد: اگر يارانه هاي نقدي به بخش توليد داده مي شد و اقشار آسيب پذير هم مورد حمايت قرار مي گرفتند، طرح هدفمندي يارانه ها مي توانست امروز به عنوان رنسانسي در اقتصاد كشور محسوب شود.
سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينكه طرح هدفمندي يارانه ها به درستي اجرا نشده است، اظهار داشت: اگر مي خواستيم اين طرح را به نيت جراحي انجام دهيم نبايد آنرا بدين شكل عملي مي كرديم. بحث هايي هم كه در زمينه افزايش يارانه هاي نقدي صورت مي گيرد بيشتر تبليغاتي، سياسي و انتخاباتي است.
 


همايش جبهه پيروان به مناسبت سالگرد 9 دي برگزار شد

همايش جبهه پيروان به مناسبت سالگرد حماسه 9 دي روز پنجشنبه در سالن شهداي مؤتلفه برگزار شد.
حبيب الله عسگراولادي دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري در همايش 9 دي اين جبهه خطاب به جريان فتنه و انحراف كه فريب دشمن را خورده اند گفت: داروي اين دو جريان استغفار است.
عسگراولادي با بيان اينكه دشمن با خط كشي از راه هاي انحرافي تلاش مي كند تا جلوي حركت هايي را كه نمي تواند از راه هاي ديگر بگيرد متوقف كند گفت: به عنوان نمونه دشمن ناسيوناليسم منفي را كه ملت گرايي، نژادگرايي و زبان گرايي است و از خطوط انحرافي به شمار مي رود ايجاد مي كند و ايرانيت و مكتب ايراني منهاي اسلام را مطرح مي سازد.
دبيركل جبهه پيروان با تأكيد بر اينكه انحراف يك روي سكته فتنه است و فتنه يك روي سكه انحراف است افزود: شيطان بزرگ همواره وقتي از شكستن جمهوري اسلامي و اسلام خواهي در جهان مأيوس مي شود در داخل خطوطي ترسيم مي كند به سمت بيغوله ها؛ تقلب و دروغ در انتخابات دو بال فتنه بودند كه در مصر نيز همين اتفاق روي داد و صداهاي بيگانه مبني بر تقلب در انتخابات همواره وجود داشت.
وي با بيان اينكه بايد بتوانيم اصولگرايان را در حد وسيع سامان دهيم يادآور شد: حركت ما زير چتر روحانيت معظم است و به دنبال ائتلاف اصولگرايان هستيم و بايد از همه اصولگرايان دعوت به عمل آوريم تا آنها را در حد وسيع سامان بخشيم.
جامعتين نامزد مستقل معرفي نمي كنند
دبيركل جبهه پيروان در حاشيه اين همايش در گفتگو با خبرنگاران با بيان اينكه جبهه پيروان احتمالاً هفته آينده با جامعتين در خصوص انتخابات نشست برگزار خواهد كرد افزود: ائتلاف با پايداري در اين جلسه بررسي مي شود.
دبيركل جبهه پيروان با بيان اينكه احتمالاً اين نشست هفته آينده برگزار مي شود درباره اين سؤال كه آيا جامعتين هم كانديدا معرفي خواهد كرد يا خير گفت: خير آنها نمي خواهند نامزد مشخص داشته باشند.
وي گفت: در اين نشست درباره گفتمان انتخابات و برنامه دولت آينده صحبت كرده و اين مسائل را مشخص مي كنيم و قرار است از گفتمان و برنامه به سمت تيم محوري حركت كنيم.
عسگراولادي تأكيد كرد: در نهايت اين تيم روي گفتمان و مصداق رياست جمهوري يازدهم بحث مي كند.
دبيركل جبهه پيروان در خصوص ائتلاف با پايداري ادامه داد: براي ما هيچ اصولگرايي استثنا نيست و ما مي خواهيم كه همه تشكل هاي اصولگرا زير چتر جامعتين باشند و هركس هم كه نپذيرفت ديگر نپذيرفت.
گفتني است در همايش جبهه پيروان علاوه بر دبيركل اين جبهه اسدالله بادامچيان رئيس ستاد انتخابات شوراهاي جبهه پيروان، محمدرضا باهنر عضو شوراي مركزي اين جبهه و آيت الله موحدي كرماني امام جمعه موقت تهران نيز سخنراني كردند.
 


بازتاب رزمايش دريايي ولايت 91 در رسانه هاي خارجي

آغاز رزمايش تخصصي دريايي ولايت 91 بازتاب وسيعي در رسانه هاي منطقه و جهان به همراه داشت.
به گزارش خبرگزاري ها در اين راستا، سايت شبكه تلويزيوني «الجزيره» با اشاره به آغاز رزمايش نوشت: اقدام ايران به برگزاري رزمايش در حالي صورت مي گيرد كه آمريكا و متحدان غربي اش براي توقف برنامه هسته اي ايران به ايران فشارهاي زيادي مي آورند و ايران بارها اعلام كرده است كه قادر است تنگه حياتي هرمز را كه محل عبور انرژي جهان است، ببندد.
خبرگزاري انگليسي «رويترز» هم با اشاره با آغاز رزمايش نظامي ولايت 91 نوشت: ايران چهار ماه پيش هم با استفاده از زيردريايي ها و ناوهايش اقدام به برگزاري رزمايش مشابهي در منطقه كرد و اين در حالي بود كه آمريكا و متحدينش هم در خليج فارس، در حال برگزاري رزمايش نظامي بودند.
«سي بي اس نيوز» آمريكا نيز با اشاره به شركت ناوها، زيردريايي ها، جنگنده ها و هاوركرافت هاي ايران در اين رزمايش عظيم دريايي اعلام كرد ايران در حالي اين رزمايش را برگزار مي كند كه فشار غرب براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران افزايش يافته است و ايران هم پيشتر تهديد كرده بود كه قادر است تنگه هرمز را ببندد.
در گزارش سي بي اس آمده است ايران به كشتي هاي خارجي هشدار داده است تا سوم ژانويه (14دي) از نزديك شدن به منطقه برگزاري رزمايش خودداري كنند.
روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» با اشاره به آغاز رزمايش مذكور نوشت: ايران رزمايش نظامي شش روزه اش را با هدف نمايش توانمندي نظامي اش در منطقه اي آغاز كرده است كه مسير عبور 40درصد انرژي جهان است.
شبكه «العربيه» هم با اشاره به آغاز اين رزمايش به نقل از «حبيب الله سياري» فرمانده نيروي دريايي ارتش هدف از برگزاري اين رزمايش نظامي را نمايش توانمندي هاي نظامي ايران و در عين حال ارسال پيام صلح و دوستي ايران به كشورهاي همسايه خواند.
يك رسانه آمريكايي هم با اشاره به وسعت منطقه برگزاري اين تمرين نظامي و با اشاره به تجهيزات و امكانات به كار گرفته شده در اين رزمايش مدعي شد: نيروهاي شركت كننده در اين رزمايش براي بستن تنگه هرمز تمرين مي كنند.
بنابراين گزارش، پايگاه خبري اينترنتي «ان.تي. وي» تركيه روز جمعه با بازتاب رزمايش تخصصي دريايي ارتش ايران در تنگه هرمز نوشت: ايران با اين رزمايش از غرب «زهر چشم» مي گيرد.
همچنين خبرگزاري صوفيا در گزارشي با عنوان «نيروي دريايي ايران براي ارسال پيام به دشمنان رزمايش برگزار مي كند»، با انعكاس خبر رزمايش ايران در خليج فارس نوشت: نيروي دريايي ايران رزمايش شش روزه دريايي را در تنگه هرمز براي تمرين حفاظت از مرزها و تمرين عمليات هاي كنترل دزدان دريايي آغاز كرده است.
خبرگزاري رويترز نيز در گزارشي با عنوان «ايران مانورهاي دريايي در تنگه هرمز را آغاز كرد» به انتشار اين خبر به نقل از رسانه هاي ايران پرداخت.
بنابراين گزارش ايران دسامبر گذشته رزمايشي 10 روزه را برگزار كرد و چهار ماه قبل يك زيردريايي و يك ناوشكن را در حالي به خليج عدن فرستاد كه آمريكا و متحدين دريايي اش در حال مانور در همان آب ها براي تمرين باز نگهداشتن خطوط انتقال نفت بودند.
خبرگزاري آسوشيتدپرس در خبري با عنوان «ايران مانورهاي دريايي در نزديكي تنگه هرمز را آغاز كرد» به انعكاس اين خبر پرداخت.
شبكه خبري الجزيره نيز در گزارشي با عنواني مشابه اين خبر را منتشر كرد.
خبرگزاري هندو آسيا و خبرگزاري نووستي نيز در گزارشاتي جداگانه به رزمايش ولايت 91 پرداختند.
 


با حضور سردار پاكپور با موفقيت آزمايش شد

سامانه ديده باني و هدف يابي خودكار سلاح صاعقه ؛ دستاورد جديد سپاه

سامانه ديده باني و هدف يابي خودكار صاعقه با حضور سرتيپ پاسدار« محمد پاكپور« فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران و جمعي از فرماندهان اين نيرو با موفقيت آزمايش شد.
به گزارش فارس، اين سامانه توسط متخصصان سازمان تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي زميني سپاه طراحي و توليد شده و مهمترين ويژگي آن بي نيازي سلاح از كاربر مستقيم است.
سامانه صاعقه اين امكان را به كاربر مي دهد كه از راه دور و در محلي امن و بي خطر بتواند منطقه مورد نظر را به صورت شبانه روزي تحت پوشش قرار دهد.
بنابراين گزارش ، امكان تعقيب خودكار اهداف متحرك و شليك به سوي آن به صورت خودكار يا دستي از ديگر ويژگي هاي اين سامانه است.
سامانه صاعقه با تعقيب هدف روي آن قفل كرده و با توجه به سرعت هدف سرعت سلاح تنظيم مي شود.
گفتني است ،اين سامانه تنها توسط چند كشور محدود و داراي فناوري پيشرفته توليد و مورد استفاده قرار مي گيرد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10