(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 9  دی  1391 - شماره 20393

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مهار فتنه تا موج بيداري (يادداشت روز)
جوجه تيغي! (گفت و شنود)
علي رغم تاكيد معاون اول و سخنگوي دولت
رئيس جمهور وزير بهداشت را بركنار كرد
مدير مسئول كيهان در اجتماع مردم اهواز:
اگر درايت رهبر انقلاب نبود فتنه گران كشور را به آمريكا فروخته بودند
كيهان و خوانندگان
بالاخره كدوم وري اين وري يا اون وري؟! (خبر ويژه)
خاك بر سر ما اپوزيسيون كه شاه فسقلي بحرين هم بعله! (خبر ويژه)
اسرائيل: دقت موشك هاي فلسطيني ها رو به افزايش است (خبر ويژه)
مزروعي: ورود به انتخابات با كدام پشتوانه؟! (خبر ويژه)
گاردين: نمي توان انتظار خارق العاده از تحريم ها داشت (خبر ويژه)
مزدوران حزب بعث دست بوس اسرائيل و پابوس عربستان شده اند (خبر ويژه)


مهار فتنه تا موج بيداري (يادداشت روز)

امروز سومين سالگرد حماسه 9 دي است كه در تقويم ملت ايران به عنوان «يوم الله» جا گرفت و ماندگار شد.
موضوع اين نوشته «ضرورت پاسداشت» اين حماسه و يا تبيين «ماندگاري» آن نيست، چرا كه اظهر من الشمس است و حضور ميليوني مردم در 9 دي و مهار فتنه آمريكايي سال 88 پيام ها و پيامدهايي را با خود همراه داشته و دارد كه «ضرورت پاسداشت» و «ماندگاري» آن را عيان و نمايان ساخته است.
يادداشت پيش روي تلاش مي كند تا اشاره اي به قبل و بعد از حماسه 9 دي داشته باشد و در حد توان، پيام ها و پيامدهاي اين حماسه بزرگ را مورد واكاوي قرار دهد.
1- ماجرا را بايد از ماه ها قبل از انتخابات رياست جمهوري سال 88 پي گرفت؛ از زماني كه زمزمه شبهه افكني در انتخابات شنيده مي شد و گويا اسم رمزي براي اقدامات و تحركات بعدي است.
مستندات و نمونه هاي پرشماري در اين باره وجود دارد كه ثابت مي كند دشمن و مديريت بيروني فتنه 88، به بهانه و در پوشش انتخابات رياست جمهوري قصد كرده بود تا آن را به بزنگاهي براي تضعيف در ساختار نظام مبدل كند. رصد آشكار محافل غربي نشان مي دهد شايد اولين آدرسي كه در اين زمينه به فضاي رسانه اي و مجازي درز پيدا كرد گزارش هاي سايت «گذار» ارگان اينترنتي «خانه آزادي»- وابسته به سازمان جاسوسي آمريكا- است كه دستورالعمل هاي متعددي را براي به چالش كشيدن سلامت در انتخابات منتشر مي كرد. از جمله مي توان به تلاش هاي دانيل كالينگرت عضو برجسته سيا- CIA- اشاره كرد كه طي مقاله اي چند هفته مانده به انتخابات خرداد 88، بيش از 15 پارامتر را به صورت فرموليزه شده براي شبهه افكني در انتخابات رسانه اي مي كند.
سوي ديگر اين شبهه افكني در سلامت انتخابات، خيز دشمنان نشان دار جمهوري اسلامي براي «براندازي نرم» در ايران بود و براي همين است كه مركز «سابان» وابسته به انديشكده آمريكايي بروكينگز، صريحا در جهت براندازي نرم با فرصت پيش آمده در انتخابات دستورالعمل هاي رنگارنگ صادر كرد. پي گرفتن اين نمونه ها و كدهاي غيرقابل انكار مثنوي هفتاد من كاغذ است اما آنچه كه در ادامه خط شبهه افكني در سلامت انتخابات و براندازي نرم اتفاق افتاد قابل پيش بيني بود و همان هم شد؛ «دروغ بزرگ و شاخدار تقلب در انتخابات»! جالب اينجاست كه بعدها «كنت تيمرمن» رئيس بنياد ملي دموكراسي- NED- بخشي از كمك هاي مالي به فتنه گران را افشاء مي كند.
درباره تحركات چند لايه و تو در تو دشمن براي فتنه 88 كه البته طرفي نبستند بايد اعترافات «پل كريگ رابرتز» سياستمدار سابق آمريكايي، «لرد بالتيمور» پژوهشگر غربي، «نيل ويلاتيو» تحليلگر برجسته غربي و عضو كمپين مخالفان تحريم و مداخله نظامي در ايران و ديگراني كه در اتاق فكر و فرمان آن فتنه آمريكايي بودند را خواند تا ابعاد و مختصات هجمه به نظام جمهوري اسلامي را دريافت.
طرفه آنكه حتي مقامات رسمي برخي از كشورهاي غربي نيز نتوانستند زبان به دهان بگيرند و پس از ناكامي بزرگ در فتنه 88 به عمق تلاش ها و تحركات گسترده و به خط كردن تمامي امكانات و پتانسيل شان اذعان كردند.
در اين ميان سخنان هيلاري كلينتون وزيرخارجه وقت آمريكا قابل تامل است كه در مصاحبه با سي ان ان بعد از فتنه 88 بي پرده و البته از سرافسوس و ناتواني مي گويد؛ « براي حمايت از آشوب ها در ايران كارهاي زيادي كرديم.»!
اما علي رغم تمامي تلاش دشمن و سناريوهاي پيچيده براي آنكه فتنه 88 به سرانجام برسد، اكنون رسانه ها و تحليلگران غربي اعتراف مي كنند كه سناريوها و پروژه هاي آنها به شكست انجاميده است.
ديروز و در آستانه سومين سالگرد حماسه بزرگ 9دي فاكس نيوز طي مقاله اي از ناكامي اوباما و هيلاري كلينتون در بهره برداري از اغتشاشات -بخوانيد فتنه- سال 88 مي نويسد و تاكيد مي نمايد آمريكا اين فرصت را براي براندازي در ايران از دست داده است.
بنابراين اولين پيام و پيامد حماسه 9دي كه مهار فتنه آمريكايي در يك جنگ تمام عيار 8 ماهه بود، شكست سناريوهاي دشمن بود.
2- پيام و پيامد ديگر اين حماسه بزرگ كه اكنون بهتر از گذشته براي مراكز مطالعاتي و اتاق هاي فكر غربي محرز شده است اشتباهات محاسباتي آنها درباره «مردم» در نظام جمهوري اسلامي است.
9دي به وضوح نشان داد كه نقش مردم در ايران يك نقش ممتاز و بي بديل است كه اين قدرت خارق العاده مردمي با ساختار نظام گره خورده است و اساسا مردم در سخت ترين شرايط و بزنگاه هاي حساس، مراقبت از نظام را برعهده مي گيرند.
به عبارت ديگر؛ اينكه هيچ گاه دشمن علي رغم تمام برنامه ريزي ها نمي تواند ساختار نظام را تضعيف نمايد و يا تغييرات اساسي در رفتار ايران ايجاد كند، «مردم» هستند كه همواره پاي ارزش ها و انقلاب اسلامي و آرمان هاي اصيل نظام ايستاده اند.
اين همان نكته اي است كه بروكينگز اوايل امسال طي گزارشي اذعان كرد كه واشنگتن در مواجهه با ايران آنجا كه بايد كم آورده است و آن ايجاد تغييرات اساسي در رفتار مردم ايران است.
ضرب شست ميليون ها نفر در 9دي به فتنه گران و عاملان پروژه براندازي و حمايت قاطعانه و عاشقانه از نظام، انرژي وصف ناشدني اي ايجاد كرد تا پهنه منطقه را نيز دربرگيرد.
3- پيامد حماسه ماندگار 9دي در كمتر از يكسال نقش برجسته اي در آفرينش تحولات منطقه داشت. نقشي كه امروز در بستر بيداري اسلامي همچنان شتابان رو به پيشروي است. چگونه؟ پاسخ پيچيده نيست؛ مگر نه اينكه هدف جبهه استكبار از فتنه88، تضعيف ساختار نظام جمهوري اسلامي بوده است؛ خب، سوال اين است كه در اين تضعيف ساختار، كدام بخش و محور نظام مورد نشانه قرار گرفته بود؟ آيا هدف اسلاميت نظام و دين مردم نبود؟ بي شك پاسخ مثبت است اما حماسه 9دي نشان داد كه مردم، هيچ گاه در دفاع از باورها و عقايد و اسلام ناب كه در ساختار و مدل نظام جمهوري اسلامي متجلي شده عقب نمي نشينند.
بنابراين، حماسه 9 دي، ساختار مبتني بر آموزه هاي ديني نظام جمهوري اسلامي را به بيرون صادر كرد و انقلاب اسلامي را در ساحت حكومت و سياست، منطقه اي و بين المللي نمود. براي همين است كه از زمستان سال 89 كه خيزش و خروش هاي ملت هاي منطقه عليه حاكمان دست نشانده و مرتجع اوج گرفت؛ بيش از همه صهيونيست ها و آمريكايي ها احساس خطر كردند و «هاآرتص» در تحليل قيام ها و انقلاب هاي منطقه اي مي نويسد؛ «همه تغييرات منطقه، اسلامي است و اين تغييرات ديني تر و ضد اسرائيلي تر شده است.»
عجيب نيست كه دشمن، نظام جمهوري اسلامي را در فتنه 88 نشانه مي رود و شيمون پرز و نتانياهو و... ذوق زده از فتنه گران حمايت مي كنند و اين خيال خام را در مخيله تنگ و تاريك شان مي پرورانند كه كار جمهوري اسلامي تمام است! ولي يكسال بعد از آن، رسانه هاي صهيونيستي تيتر مي زنند كه «بهمن اسلامي» خاورميانه را در برخواهد گرفت و «جروزالم پست» هراس آلود مي نگارد؛ «موج بيداري اسلامي در خاورميانه، آينده اسرائيل را به خطر انداخته است».
بدون شك اگر حماسه 9 دي شكل نمي گرفت، تحولاتي در بستر بيداري اسلامي بوجود نمي آمد كه الگو و الهام پذير آن، جمهوري اسلامي باشد.
اين واقعيت غيرقابل خدشه اكنون آنقدر روشن است كه نمي توان آن را پنهان كرد و حتي بر زبان دشمن نيز جاري است. همين سه روز پيش بود كه نتانياهو بار ديگر به حرف آمد و در تحليل اوضاع منطقه تصريح كرد كه «مشكل ايران است و «اسلام» فراگير شده است».
اين همان نكته اي است كه در اين نوشته تلاش شد تا سرنخ هاي آن مورد واكاوي قرار بگيرد كه تا قبل از 9 دي، براندازي نظام و حذف اسلاميت آن نشانه مي رود ولي بعد از 9 دي، «بيداري اسلامي» با پيشقراولي «جمهوري اسلامي» در منطقه رخ مي نمايد و دشمن تنها در حلقه استيصال و سردرگمي فرو رفته است.
و راستي در اين ميان چقدر عقب افتاده اند مدعيان اصلاح طلبي كه در قالب به اصطلاح نوانديش ديني، پيامدهاي حماسه 9 دي را برنمي تابند و نمي توانند ببينند كه ملت مصر به همه پرسي قانون اساسي مبتني بر شريعت اسلامي رأي داده اند و در پيام مشترك به مقامات مصري توصيه مي كنند كه جمهوري اسلامي را الگو نگيرند و وزير ارشاد دولت مدعي اصلاحات نيز در الشرق الاوسط خود را به آب و آتش مي زند كه ملت مصر احكام اسلامي را منبع قانون گذاري قرار ندهد و... كه البته اينها از مردم مسلمان مصر نيز تودهني خوردند و اين در حالي است كه حتي غربي ها فهميده اند كه سمت و سوي خاورميانه، حركت در جهت اسلامي شدن است تا جايي كه رابرت فيسك در اينديپندنت چندي پيش مي نويسد؛ «در خاورميانه مذهب و سياست يكي شده است.»
حسام الدين برومند
 


جوجه تيغي! (گفت و شنود)

گفت: نماينده فراري مجلس ششم كه با ماموريت هماهنگي ميان سران فتنه و اتحاديه اروپا در بروكسل لنگر انداخته از گروه هاي اپوزيسيون گله كرده كه چرا با سران فتنه همكاري نمي كنند؟!
گفتم: اين يارو عجب خل و چليه؟!
گفت: يكي از سركردگان گروه هاي اپوزيسيون در پاسخ او گفته است؛ مگر اصلاح طلبان غير از دربه در كردن ما چه فايده اي داشته اند كه حالا در انتظار ادامه همكاري هستند.
گفتم: راست ميگه! جوجه تيغي يك گوشه وايستاده بود و به زمين و زمان بد مي گفت. پرسيدند؛ چيه؟ چي شده؟ گفت؛ آخه هيچ حيووني حاضر نيست منو بغل كنه!
 


علي رغم تاكيد معاون اول و سخنگوي دولت

رئيس جمهور وزير بهداشت را بركنار كرد

در حالي كه معاون اول رئيس جمهور هفته گذشته از ادامه حضور مرضيه وحيد دستجردي در وزارت بهداشت تا پايان عمر دولت كنوني خبر داده بود دكتر محمود احمدي نژاد طي حكمي وي را بركنار و دكتر محمدحسن طريقت منفرد را به سرپرستي اين وزارتخانه منصوب كرد.
در بخشي از حكم احمدي نژاد خطاب به دكترمحمدحسن طريقت منفرد آمده است: ساماندهي طرح عظيم پزشك خانواده، امر دارو و درمان، رسيدگي به بهداشت و تغذيه مردم، عدالت آموزشي و بهداشتي و درماني و كاهش هزينه هاي مردم در اين بخش در اولويت كاري اين وزارت مهم است.
رئيس جمهور همچنين در نامه اي از تلاش ها و خدمات مرضيه وحيددستجردي در دوره وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي قدرداني كرد.
واكنش نمايندگان
و فعالان سياسي به بركناري وزيربهداشت
بركناري وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي واكنش هاي متعددي به همراه داشت.
غلامعلي حداد عادل نماينده مردم تهران با بيان اينكه چندماهي بيشتر از عمر دولت دهم باقي نمانده است گفت: هر فرد ديگري هم كه انتخاب شود فرصتي براي تحول ندارد.
وي در گفت وگو با فارس درباره خبر عزل وزيربهداشت اظهار داشت: خبر عزل وزير بهداشت ،درمان و آموزش پزشكي خبر خوبي نبود و از دو جهت مايه تأسف شد.
نماينده مردم تهران در مجلس تصريح كرد: يكي از اين جهت كه خانم دستجردي نخستين زني بود كه در جمهوري اسلامي به وزارت رسيد و اي كاش تا پايان اين دوره به خدمت خود ادامه مي داد چرا كه عزل وي مي تواند يك اثر منفي به ويژه در ذهن خانم هايي كه در دانشگاه ها هستند و هنگام انتخاب وي به وزارت خوشحال شده بودند داشته باشد.
وي افزود: همچنين با توجه به اينكه چند ماهي بيشتر از اين دولت باقي نمانده است هر فرد ديگري انتخاب شود فرصتي براي تحول ندارد و ما به همين جهت در مجلس هم از همكاران نماينده خود خواهش كرديم حتي الامكان در اين چند ماهه از طرح استيضاح خودداري كنند اما اكنون مي بينيم در خود دولت وزرا عزل مي شوند و اميدواريم اين تصميمات اثر منفي بر اداره كشور برجاي نگذارد.
اسماعيل كوثري عضو كميسيون امنيت ملي نيز با اشاره به شرايط فعلي كشور بر ضرورت ثبات مديريتي تأكيد كرد.
وي با اشاره به تغييرات پياپي در كابينه دولت و عزل ناگهاني وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اظهار كرد: تحولات ناگهاني در هر مجموعه مديريتي سبب عدم كارايي در آن مجموعه مي شود و ما متأسفانه شاهد هستيم كه دولت در حال طي كردن يك مسير نزولي در ثبات كاري است.
كوثري افزود: اينكه يك وزير به خاطر يك انتقاد در هر موردي بركنار شود نشانه اين است كه منطق و تحمل در مجموعه دولت رنگ مي بازد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: حتي اگر اين فشارها براي بركناري شخصي در زيرمجموعه مديريتي يك وزير باشد راه هاي بهتري براي اين كار وجود دارد تا اينكه رأس آن وزارتخانه از كار بركنار شود.
كوثري گفت: اينگونه عزل و نصب ها به طور حتم سبب نارضايتي كساني مي شود كه به ايشان رأي داده اند و انتظار حل مشكلات را دارند.
وي افزود: در شرايطي دشمنان هر روز در حال توطئه براي كشور هستند؛ دوري از عزل و نصب هاي احساسي و ناگهاني مي تواند كمك موثري به مقابله با اين مشكلات داشته باشد و آقاي احمدي نژاد به عنوان رئيس جمهور بايد به اين نكته توجه كند.
كامران باقري لنكراني وزير سابق بهداشت نيز در واكنش به عزل دستجردي گفت: از دست اندركاران نظام سلامت استدعا دارم اين ايام سخت و بحراني را، درگير خرده گيري برگذشتگان نكرده و با تشريك مساعي رفع مشكلات مردم را وجهه همت خود قرار دهند.
وي در نامه اي كه در اختيار خبرگزاري ها قرار داد نوشت: پايان مسئوليت هر مسئولي واكنش هاي متفاوتي را برمي انگيزاند. در اين بين گروهي با ريزبيني به دنبال نقاط ضعف احتمالي مسئول قبلي مي گردند و در اين خصوص وقت ها صرف مي كنند و تلاش ها به پا مي دارند. جمعي را به بهانه وابستگي به مسئول قبلي مواخذه يا بركنار مي كنند، هر آنچه شده را با ديده منفي كنار مي گذارند و دنبال طرح هاي نو و پر سروصدا مي گردند كه حتما غير از كارهاي گذشتگان باشد.
لنكراني ادامه داد: اين رويه در بسياري از تغيير و تحولات گذشته از جمله در ماه هاي پاياني سال 88 و پس از آن فرصت هاي مهمي را از نظام سلامت گرفت. تكرار اين تجربه تلخ چيزي جز هدررفت وقت خدمتگزاري به ارمغان نمي آورد. هر سازماني به حافظه سازماني خود پويا و ماندگار مي ماند. هرچند تغيير مديريتي در ماههاي آخر عمر دولت را چندان مناسب نمي بينم ولي همه بايد طبق قانون به انتخاب و راي رئيس جمهوري محترم، احترام بگذاريم.
اقدامي سياسي بود
رئيس كميسيون اجتماعي مجلس نيز با اشاره به بركناري دستجردي گفت: صدور فرمان عزل وزير بهداشت در شرايط زماني حاضر سياسي بودن اين تصميم را به ذهن القا مي كند.
عبدالرضا عزيزي در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به عزل وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از سوي رئيس جمهور، توضيح داد: عزل و نصب وزيران كابينه از جمله حقوق يك رئيس جمهور است ولي صلاح نبود در اين شرايط زماني و بدون هيچ توجيه قانع كننده اي اين تصميم اتخاذ شود.
نماينده مردم شيروان در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: طي دوره رياست جمهوري نهم و دهم بسياري از وزرا و استاندارها كه اتفاقا از جمله توانمندترين افراد نيز بودند بدون هيچ دليل از كار بركنار شدند از اين رو شائبه سياسي بودن در اين عزل و نصب ها وجود دارد.
وي افزود: تنها شش ماه از عمر دولت فعلي باقي مانده و با طرح هاي خوبي كه وزير بهداشت در حال اجرا كردنشان بودند صلاح اين بود كه وي تا انتها در منصب خود باقي بماند.
علي اكبر آقايي رئيس كميسيون عمران نيز با انتقاد از نيات سياسي دولت در بركناري وزيران گفت: آمدن هر فرد جديدي به وزارتخانه به معني رها شدن و تعطيلي كار آن وزارتخانه است چرا كه در طي 5 ماه هيچ كس نمي تواند بر يك وزارتخانه مسلط باشد.
وي با اشاره به اظهارات معاون اول رئيس جمهور در گفت وگوي تلويزيوني مبني بر قطعيت ادامه كار وزير بهداشت در روزهاي اخير گفت: آقاي رحيمي در رسانه ملي صحبت كرده و ملت به اظهارات ايشان اعتماد كرده و احترام گذاشتند و متأسفانه و با اين اقدامات اعتماد مردم بيش از پيش از مطالب رئيس جمهور و معاون اول سلب مي شود.
وي در اين خصوص افزود: خود آقاي رحيمي مطرح كردند تا من هستم و آقاي رئيس جمهور هست، خانم دستجردي هم هست اما امروز خلاف وعده عمل كردند و چرا بايد اين مطالب دروغ دربيايد؟ چه تضميني هست كه مردم به مطالب ديگر معاون اول و رئيس جمهور اعتماد كنند؟
احتمال لزوم رأي گيري مجدد براي وزرا
نائب رئيس مجلس نيز اعلام كرد هيئت رئيسه ميزان تغييرات وزيران دولت دهم را مورد بررسي قرار مي دهد تا در صورت تغيير نيمي از كابينه رئيس جمهور مجدداً براي وزرايش از مجلس رأي اعتماد بگيرد.
باهنر با انتقاد از تغييرات كابينه، اظهار داشت: يكي از مسائل قديمي ما با دولت هاي نهم و دهم همين آوردن ها، رفتن ها و بردن هاست و البته ما دليل اين كار را نيز متوجه نمي شويم.
وي افزود: بنده همواره گفته ام كه تغيير يك مدير اگر مطمئن نباشيم كه حداقل فرد بعدي 30 تا 40 درصد قوي تر از مدير فعلي است، به ضرر كشور است.
نايب رئيس مجلس همچنين با بيان اينكه منصوب كردن يك نيروي هم سنگ يا كمتر از مدير فعلي به ضرر كشور است، تصريح كرد: هم اكنون به نظر مي رسد تغييرات وزراي كابينه به مرز نصف رسيده و طبق قانون اساسي در اين شرايط دولت موظف مي شود مجدداً براي كل وزرايش از مجلس رأي گيري كند.
منصور حقيقت پور نائب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز با اشاره به عزل وزير بهداشت از سوي رئيس جمهور گفت: رئيس جمهور وزراي نمره بيست خود را بدون هيچ توجيهي عزل مي كند و افراد ضعيف را در اطراف خود نگه مي دارد.
وي در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به عزل وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از سوي رئيس جمهور، توضيح داد: عميقاً از اين تصميم رئيس جمهور متأسف هستيم چرا كه اين اولين وزير نمره بيستي احمدي نژاد نبود كه به راحتي از سمت خود بركنار شد.
حقيقت پور افزود: معضل اصلي دولت نهم و دهم اين است كه همه وزراي نخبه، توانمند و مستقل خود را از كار بركنار كرد و افرادي را كه هيچ سابقه اي در خدمت به انقلاب طي 33 سال اخير در كارنامه خود نداشته اند را حتي تا حد معاون اجرايي رئيس جمهور ارتقاع مي دهند.
وي يادآور شد: نكته قابل انتقادي نيز به نمايندگان مجلس وجود دارد چرا كه هر بار بحث از استيضاح يك وزير پيش مي آيد برخي از نمايندگان مي گويند اين خلاف نظر رهبري است و باعث تضعيف دولت مي شود در حالي كه رئيس دولت به راحتي دولت را تضعيف مي كند و هوشمندانه در يك روز تعطيل دست به اين كار مي زند كه مجلس و رسانه ها نتوانند اعتراضي به اين رفتار دولت كنند.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: رد پاي جريان انحرافي در اين اقدام رئيس جمهور مشهود است چرا كه اين جريان در همه عرصه هاي جامعه رخنه كرده اند.
 


مدير مسئول كيهان در اجتماع مردم اهواز:

اگر درايت رهبر انقلاب نبود فتنه گران كشور را به آمريكا فروخته بودند

اهواز- خبرنگار كيهان:
از ده سال قبل تعداد زيادي از برنامه ريزان و نظريه پردازان برجسته كودتاهاي مخملي در پوشش هاي آكادميك و در فواصل زماني متفاوت به ايران آمده و در نشست هاي پي در پي با مدعيان اصلاحات و تشكيل كارگاههاي آموزشي براي آنان، زمينه هاي فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 را فراهم كرده بودند.
حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان در جمع مردم اهواز كه در مسجد امام حسن عسكري(ع) و به مناسبت بزرگداشت حماسه 9 دي گرد آمده بودند گفت: 9 دي ايستگاه آخر فتنه اي بود كه از سال ها قبل طراحي شده و عوامل اصلي آن كدگذاري شده بودند. شريعتمداري به ارائه اسناد فراواني از پشت صحنه فتنه 88 و مديريت بيروني آن پرداخت و گفت: در ارديبهشت ماه سال 87 در جلسه اي در واشنگتن كه با حضور گري سيك مشاور امنيتي آمريكا، دبير كل نهضت آزادي و چند تن ديگر تشكيل شده بود، تصميم گرفته شد كه به عنوان اولين گام، احتمال تقلب در انتخابات از سوي يك شخصيت شناخته شده مطرح شود و شاهد بوديد كه در مرداد ماه همان سال يكي از شخصيت هاي مطرح نظام در اقدامي كه از جانب وي غيرمنتظره و عجيب به نظر مي رسيد و شايد از پشت صحنه آن نيز باخبر نبود، اين احتمال را مطرح كرد. مدير مسئول كيهان گفت: آيا مي دانيد افرادي نظير «جان كين»، «ريچارد رورتي»، «تيموتي اش»، «يورگن هابرماس»، «مايكل ايگنا تيف» و... كه همگي از نظريه پردازان و مديران برجسته سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل و انگليس هستند در سفرهاي جداگانه به ايران و نشست هاي پي درپي خود با مدعيان اصلاحات مراحل فتنه 88 را به آنان آموزش داده بودند؟ وي در ادامه از «ائتلاف سفيد»! كه پيوند همه افراد و گروه هاي مخالف نظام با محور براندازي است، تشكيل كميته صيانت از آرا، انتخاب رنگ، شايعه سازي عليه نظام، ترديد افكني نسبت به آموزه هاي اسلامي و انقلابي فرار از تن دادن به ساز و كار قانوني و نهايتاً، آشوب و بلواي خياباني به عنوان گام هاي بعدي ياد كرد كه در فرمول مشترك جين شارپ، ريچارد رورتي، رابرت هلوي، جرج سوروس و مايكل لدين آمده است.
مديرمسئول كيهان در ادامه پرسيد؛ آيا براي شما تعجب آور نبود كساني كه تابلوي خط امام(ره) را برافراشته بودند در مقابل شعار اسرائيلي «نه غزه، نه لبنان» در روز قدس، شعار حمايت از آمريكا در روز 13 آبان، اهانت به ساحت مقدس امام حسين(ع) در روز عاشورا، اهانت به حضرت امام(ره)، آتش زدن خيمه عزاداران حسيني(ع)، سنگباران نمازگزاران در ظهر عاشورا، آتش زدن مسجد و دهها جنايت ديگر هواداران خود نه فقط سكوت كنند بلكه به حمايت آشكار از آنها نيز برخيزند؟! شريعتمداري گفت؛ چند روز قبل يكي از همين آقايان كه به اصطلاح روحاني نيز هست در مصاحبه اي گفته بود؛ من نسبت به بيانيه موسوي در حمايت از آشوبگران عاشورا اعتراض داشتم ولي نخواستم با مطرح كردن آن مثل بعضي ها معركه بگيرم! يعني از نظر اين آقا كه لباس مقدس روحانيت را بر تن دارد حمايت از ميرحسين حتي بعد از اهانت به ساحت مقدس سيدالشهداء عليه السلام وظيفه است! ولي دفاع از ساحت امام حسين(ع) معركه گيري است! تازه اين آقا مدعي خط امام (ره) نيز هست!
در ابتداي اين مراسم آيت الله حيدري امام جمعه موقت اهواز و عضو مجلس خبرگان رهبري طي سخنان كوتاهي بر اهميت بزرگداشت ايام الله و نقش حماسه 9 دي كه نماد برجسته و بي نظير ولايتمداري و مردم سالاري ديني بود اشاره كرد و سپس حاج صادق آهنگران، مرثيه سراي ماندگار دوران جنگ تحميلي، سروده زيبايي را در بازخواني فتنه 88 و ضرورت هوشياري در مقابل توطئه هاي ديگر قرائت كرد كه با استقبال فراوان حاضران روبرو شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از اهواز حسين شريعتمداري بعد ازظهر پنج شنبه در جمع بسيجيان شركت كننده در رزمايش 20 هزار نفري الي بيت المقدس نيز حضور يافت و ضمن تشريح چرايي فتنه 88 و نقش مشتركي كه برخي از افراد و گروههاي داخلي تحت مديريت دشمنان بيروني در اين فتنه برعهده داشتند گفت؛ مديران بيروني فتنه مي دانستند كه حضور فتنه گران در خيابان ها بسيار اندك خواهد بود چرا كه به اعتراف آنها، نظام از پايگاه مردمي گسترده برخوردار است بنابراين هر حركتي عليه آن با واكنش سريع طرفداران نظام روبرو مي شود كه ديديم شد، ديگر آن كه بي اساس بودن ادعاهاي سران فتنه، به دليل اعتقادات ديني مردم، خيلي زود برملا شده و كساني كه فريب خورده اند صحنه را ترك مي كنند، كه كردند. شريعتمداري در ادامه گفت؛ به همين علت در برنامه ريزي فتنه آمده بود كه فتنه گران بايد از فضاي واقعي يعني كف خيابان به فضاي سايبري نقل مكان كنند و ديديم كه با توصيه خانم هيلاري كلينتون و اختصاص بودجه 400 ميليون دلاري، اين نقل مكان صورت گرفت چرا كه به قول برنامه ريزان بيروني فتنه، در فضاي سايبر افراد قابل شمارش نيستند و يك نفر مي تواند خود را هزاران نفر! جا بزند.
مدير مسئول كيهان درادامه سخنان خود گفت؛ فتنه 88 اگرچه رخداد تلخي بود ولي دستاوردهاي بزرگ و فراواني در پي داشت و در توضيح اين نظر، خاطرنشان كرد؛ در فتنه 88، نسل هاي اول و دوم انقلاب برخي از آموزه هاي به فراموشي سپرده شده امام راحل(ره) و ضرورت پيروي از آن را به خاطر آوردند. نسل هاي سوم و چهارم كه دوران جنگ و سال هاي پرتنش اوليه را نديده بودند، تصوير روشني از دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها را به چشم خود ديدند، دشمن همه نيروهاي آشكار و پنهان خود را به ميدان آورد و آنها را دود كرد و به هوا فرستاد. ليبرال دموكراسي آمريكا به رسوايي كشيده شد، تحولات منطقه شتاب پيدا كرد و مديريت الهي حضرت آقا اين واقعيت را براي همگان آشكار ساخت كه خامنه اي خميني ديگر است.
وي با اشاره به نمونه هايي از مديريت هوشمندانه رهبر انقلاب كه از اشراف ايشان بر ترفندها و نقشه راه دشمن حكايت مي كرد، نتيجه گرفت؛ اگر درايت رهبر انقلاب نبود فتنه گران ميهن اسلامي را به آمريكا و اسرائيل فروخته بودند!
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ امام جعفر صادق(ع) مي فرمايند: زمستان بهار مؤمن است ،از شبهاي طولاني اش براي خواندن نماز شب و عبادت كمك مي گيرد و از روزهاي كوتاهش براي روزه گرفتن.
0374---0915
¤ جسورانه دل مولا شكستند
گمان كردند در كوفه نشستند
علي هفتاد ميليون يار دارد
هزاران مالك و عمار دارد
چه سلمان ها به دورش در طوافند
چه خنجرها به اذنش در غلافند
فقط كافي است تا به يك اشاره
جهان كفر گردد پاره پاره
سالروز حماسه 9 دي گرامي باد.
0752---0913
¤ حماسه بسيار عظيم و كم نظير روز 9 دي سال 88 از ايام الله و نعمت هاي خدادادي بود كه امت غيور، شجاع و با بصيرت با عمل به آيه شريفه واعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا، همبستگي، همدلي و وفاداري شان را به آرمان هاي متعالي امام خميني(ره) و رهبري ثابت و با اين حركت ستودني خويش آمريكا را بار ديگر نقره داغ كردند.
6263---0938
¤ يوم الله 9 دي سال 88 واقعه اي پر از معارف و درس هاي برگرفته از عمق حقيقت اسلام است. با گراميداشت اين حادثه از سوي همه دستگاهها و نهادها بايد آموزه هاي بي نظير و كم نظير آنرا از دل حادثه بيرون كشيد و براي تداوم حركت انقلاب يادآوري كرد.
يك پيام
¤ ميلاد حضرت عيسي مسيح پيامبر رحمت و مهرباني را به تمام مسلمين جهان بويژه مسيحيان پيرو واقعي آن پيامبر اولوالعزم تبريك و تهنيت عرض مي كنم و از آنها مي خواهم كه به سفارش او درباره پيامبر آخر الزمان يعني حضرت محمدبن عبدا(ص) بيشتر مطالعه و توجه نمايند.
7250---0919و7052---0912
¤ يادداشت روز كيهان(6/10/91) به قلم مدير مسئول كيهان تذكر به هنگام و تلنگري زيبا به برخي خواص و اصحاب انقلاب است كه هرچه اعتبار دارند از امام، انقلاب و مردم دارند. البته انقلاب راه خود را پيدا كرده و طي مي كند. مردم بابصيرت و هوشمند نيز دست به دعا برمي دارند تا در آستانه سالروز حماسه 9 دي ماه خواص لغزيده شده در انقلاب به خودشان بيايند و در مسجد خودساخته به دنبال خدا نباشند.
محمودي
¤ از نويسندگان روزنامه كيهان مي خواهيم در مورد جريانات 9 دي مقالات و گزارشات بيشتري بنويسيد تا به مردم آگاهي بيشتري بدهيد. ما با خواندن مطالب روزنامه كيهان چشم و گوشمان باز مي شود و دوست را از دشمن تميز مي دهيم.
6780---0912
¤ ما جنگ طلب نيستيم اما به شيخ نشين هاي كوچكي چون امارات توصيه مي كنم تاريخ جنگ صدام با ما را با دقت مطالعه كنند آنگاه به نشخوار خود ادامه دهند.
نصيري
¤ حضور پررنگ و حماسي ملت قهرمان ايران در صحنه انتخابات پيش روي و برگزيدن فرد اصلح براي اداره كشور بزرگترين و قوي ترين سلاح مقابله با دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي است. دشمني كه به خيال خود تصميم دارد با تحريم هاي اقتصادي ملت مومن و انقلابي ايران را وادار به تسليم كند.
3419---0915
¤ از پيري پرسيدند زندگي چند مرحله است جواب داد: دو مرحله كودكي و پيري. گفتند پس جواني چه مي شود. در جواب گفت: جواني فداي امام حسين(ع).
1251---0933
¤ گويا دست هايي در كار هست كه به طور عمد مانع سفر عزيران مشتاق كربلاي معلي است چطور ارز براي لوازم لوكس آرايشي و خودرو و زين اسب و هست ولي براي سفر به عتبات به مسافرين زميني تعلق نمي گيرد؟! از مسئولين دلسوز و بويژه آقاي شريعتمداري درخواست مي كنم با قلم شيواي خود نسبت به رفع مشكل سفر به عتبات با كمترين هزينه كه اكثرا طبقه 2 و 3 جامعه و مشتاق آقا هستند مطلبي بنويسند.
محمدتقي ناظم زاده
¤ اميدواريم سال نو ميلادي براي هموطنان مسيحي سالي نكو و پرخير و بركت باشد و مسيحيان جهان هرچه زودتر از شر قدرت هاي استكباري به ويژه شيطان بزرگ آمريكا رهايي يابند و عالم چهره صلح و امنيت به خودش ببيند.
6091---0915
¤ براي تشخيص حق از باطل كافي است موضع همسر آيت الله خزعلي نسبت به انحراف فرزندش را با موضع همسر پرمدعاي آقاي هاشمي رفسنجاني در مورد فرزندش مهدي و شرارت هاي او در ايام فتنه كنار هم قرار بدهيد و خودتان نتيجه گيري كنيد.
1648---0915
¤ بايد مشخص شود درآمد 6 ميليارد توماني فروشگاه هايپر استار در كجا هزينه و سرمايه گذاري مي شود به ويژه اينكه مارك كوربيون مديرعامل اين فروشگاه گفته يكي از اهدافش در ايران به ضعيف ترين وضعيت ممكن رساندن فروشگاه هاي متعلق به دولت، شهرداري و نيروهاي مسلح است.
4491---0912
¤ به خدا من هم براي انقلاب كتك خورده ام، زندان رفته ام و هزاران نفر مثل من مشكلات و سختي هاي دوران ستمشاهي را تحمل كردند ولي اين سبب نمي شود تا فرزندان من سفير و ميلياردر و در بهترين پست ها حضور داشته باشند. يكي از ويژگي هاي اصلي انقلاب شايسته سالاري بود نه چيز ديگر.
اسدالله
¤ بيمارستان 96 تختخوابي در جاده تسوج در شهرستان شبستر واقع شده كه در اين جاده به دليل نداشتن زيرگذر شاهد تصادفات زيادي هستيم چندين بار به مسئولان گوشزد شده است اما تاكنون هيچ كس به آن توجه نكرده است.
آخونديان
¤ يك بازنشسته شهرداري هستم و 700 هزار تومان حقوق مي گيرم اما افرادي كه يك سال پس از ما بازنشسته شده اند 2 برابر ما حقوق مي گيرند. ما با عروس و داماد و 5 سر عائله چگونه مي توانيم از پس هزينه هاي كمرشكن برآييم.
شريفي
¤ اولويت 265 براي حج عمره بودم پس از 2 ساعت اعلام كردند ظرفيت تا 300 نفر پر شده است. در حاليكه شماره من جلوتر بوده هنوز ثبت نام نكردم چطور مي شود به نفر آخر برسد. به اين همه بي عدالتي و بي تدبيري چه كسي بايد پاسخ دهد؟
7843---0913
¤ از آقاي بخشدار و شوراي شهر قرچك درخواست مي شود نسبت به قولي كه درباره مسكن مهر به مردم روستاي نصرت آباد لواسان كوچك داديد به قول خود وفادار باشيد.
0653---0936
¤ هر كس در هر سازمان وظايف و مسئوليتي مشخص را برعهده دارد اگر وظايفي مضاعف بر او محول شود به تبع بحث اضافه كاري و... به او پرداخت مي شود. وظيفه نامه رسان پستچي رساندن نامه هاي مردم به مبادي ذيربط مي باشد ولي مدتي است وظايف فوق العاده اي بر دوش نامه رسانان پستچي محول شده كه دور از انصاف است اضافه كاري و... به آنها تعلق نمي گيرد از قبيل قبوض مختلف آب، گاز، تلفن و عوارض شهرداري و روزنامه و اوراق قضايي و... شايسته است مسئولين امر نسبت به اين مشكلات رسيدگي و بخشي از مشكلات مالي نامه رسانان را مرتفع نمايند.
يك نامه رسان اداره پست تهران
¤ خط تلفن ثابت بنده به شماره 5532087 در خاني آباد و مربوط به مخابرات 13آبان از 6 ماه قبل به اين طرف مرتب قطع و وصل مي شود. از آنجا كه كار شركت بنده از طريق شبكه اينترنت انجام مي گيرد با اين مشكل كار شركت خوابيده و متضرر شده ايم. مسئولين مخابرات منطقه سرقت كابل را دليل بروز اين مشكل مي دانند ولي آيا نبايد چنين مشكلي را به صورت اساسي حل بكنند؟
پورساعي
¤ از يك طرف اعلام كرده اند قانون بازنشستگي پيش از موعد 25 سال خدمت تا شهريور 93 اعتبار دارد. از سوي ديگر دولت اجراي اين قانون را متوقف كرده است. بالاخره تكليف امثال ما كارگراني كه 25 سال خدمت كرده ايم و خواستار بازنشستگي هستيم چه مي شود؟ آيا اميدي وجود دارد؟
قنبري
پاسخ روابط عمومي منطقه 7 شهرداري تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در كيهان مبني بر مشكل پل سيدخندان و اطراف آن به آگاهي مي رساند؛ با توجه به تهيه نقشه هاي اوليه محل دسترسي جهت عابراني كه از خيابان ارسباران به خيابان سهروردي شمالي قصد تردد دارند پيش بيني پله شده است و با اصلاح هندسي ترافيكي محل امني جهت تردد و هدايت عابران در نظر گرفته شده كه تا اواخر بهمن ماه اجرا مي شود.
 


بالاخره كدوم وري اين وري يا اون وري؟! (خبر ويژه)

مواضع توأم با تذبذب خاتمي با واكنش هاي قابل تأمل در فضاي مجازي و محافل اپوزيسيون مواجه شده است.
خاتمي از يك سو در برخي اظهارات خود را نگران سرنوشت نظام و انقلاب معرفي مي كند و از طرف ديگر از عناصر فعال در فتنه سبز كه بازداشت شده يا در حصر به سر مي برند، حمايت مي كند. او اخيراً نيز خواستار مجوز براي برگزاري كنگره اصلاح طلبان شده بود. همزمان برخي اخبار تأييد نشده حكايت از اين مي كرد كه خاتمي به واسطه برخي مكاتبات پنهاني درصدد مجوز گرفتن براي از سرگيري فعاليت هاي سياسي-با وجود نقش آفريني در فتنه سبز- است.
در واكنش به اين روند متناقض، داريوش سجادي نوشت: خاتمي طي نشست با اعضاي ستاد برگزاري كنگره بزرگ اصلاح طلبان در خصوص انتخابات رياست جمهوري پيش رو گفت: «اميدوارم شرايطي مهيا شود كه همه آنهايي كه دل در گرو اين انقلاب دارند و قلبشان براي نظام و مردم مي تپد؛ بتوانند با تمامي قوا در عرصه سياسي كشور فعال باشند». موجب كمال امتنان است چنانچه آنها كه كماكان خود را سبز و منسوب به جناب خاتمي مي دانند بالاخره مانند جناب خاتمي روشن كنند: «دل در گرو انقلاب دارند» و «قلب شان براي نظام مي تپد» يا خير؟!
شبكه بالاترين نيز با اشاره به اخبار اخير درباره خاتمي نوشت: از خواندن اظهارات خاتمي درباره برگزاري كنگره اين حس به دست مي آيد كه او چشم بر واقعيت ها بسته و ملتمسانه خواستار برگزاري جلسه اي است كه لابد براندازان و بدخواهان انقلاب نيز نبايد در آن جايي داشته باشند تا حاكميت اجازه دهد. خاتمي مشغول خيال بافي است.
 


خاك بر سر ما اپوزيسيون كه شاه فسقلي بحرين هم بعله! (خبر ويژه)

يك پايگاه اينترنتي وابسته به اپوزيسيون اذعان كرد اپوزيسيون آن قدر بدبخت شده كه شاه و وزير خارجه مستاصل بحرين بايد از آنها حمايت كنند.
نويسنده «اخبار روز» با اشاره به اظهارات مقامات بحريني در حمايت از اپوزيسيون جمهوري اسلامي نوشت: نمي دانم بايد خنديد يا بايد گريست وقتي كه حمد بن عيسي آل خليفه، «پادشاه» بحرين، و «وزير امور خارجه»ي او (كله پاچه مورچه) خالد بن احمد آل خليفه، به فكر جمع و جور كردن اپوزيسيون ايران، و تشكيل «موتمر لاصدقاء الشعب الايراني» مي افتند.
خالد بن احمد آل خليفه، «وزير امور خارجه»ي بحرين، در «توئيتر» خودش نوشته كه ديگر زمان آن فرا رسيده كه به فكر «مردم مظلوم ايران» باشيم، و همان طور كه براي مردم مظلوم سوريه، «كنفرانس دوستان مردم سوريه» درست كرده ايم يك «كنفرانس دوستان مردم ايران» هم رو به راه كنيم. چرا كه اين منصفانه نيست كه ما فقط به فكر سوريه باشيم، و فقط در آنجا گانگسترهاي محلي و ميسيونرهاي خارجي را سر و سامان بدهيم تا بلكه به مدد سي آي اي و ناتو و تروريست هاي خوب و حرف شنو و انواع اهلي القاعده و بقيه «اصدقاء» كاري بكنيم.
اخبار روز با اشاره به بيانيه وزارت خارجه بحرين مبني بر اين كه «مسير اصلاحات در بحرين ادامه خواهد يافت» نوشت: اين بيانيه علي رغم سركوب ها و شكنجه ها و كشتارهاي روزمره مردم جان بر لب رسيده بحرين صادر شده اما پادشاهي بحرين مردم را توطئه گران وابسته به رژيم ايران مي نامد. براي كساني كه اعلي حضرت حمد بن عيسي آل خليفه را نمي شناسند بايد گفت كه او شاه يك جزيره فسقلي است.
نويسنده در پايان يادآوري مي كند: وقتي ما [اپوزيسيون] به خود نياييم چه فرقي دارد كه يكي بخواهد ما را در خلال كشور اروپا گرد هم بياورد يا در بحرين و عربستان سعودي و قطر؟ در عين حال به حسرت به دلاني كه غافل مانده اند، خيرخواهانه هشدار مي دهم كه زود بجنبند وگرنه ممكن است كه از آش نذري پادشاه بحرين، چيزي به آنها نرسد. چرا كه «رقيب» زودتر جنبيده است. به اين خبر توجه كنيد: «خانم مريم رجوي از پيشنهاد وزير خارجه بحرين براي تشكيل كنفرانس دوستان مردم ايران استقبال و اعلام حمايت كرد». نويسنده اخبار روز البته يادآوري اين نكته را از قلم انداخته كه فعلا آشي كه سران مفلوك گروهك منافقين از دست صدام گرفته و خورده اند، روي دلشان مانده است و مجبورند هرچه خورده اند را بالا بياورند.

 


اسرائيل: دقت موشك هاي فلسطيني ها رو به افزايش است (خبر ويژه)

رژيم صهيونيستي مي گويد نگران ارتقاي توانمندي هاي دفاعي فلسطينيان است.
آوي ديختر، وزير امور نظامي داخلي رژيم اسرائيل گفت: «ميزان دقت موشك هاي فلسطينيان رو به افزايش است.»
وي افزود: رژيم تل آويو بايد مراقب چنين توانمندي هايي در سراسر سرزمين هاي اشغالي فلسطيني باشد.
به گزارش پرس تي وي وي همچنين تاكيد كرد: پرتاب موشك هاي گنبد آهنين طي جنگ هشت روزه رژيم اسرائيل عليه نوار غزه براي تل آويو حدود 27 ميليون دلار هزينه دربر داشته است.
به گفته منابع نظامي رژيم اسرائيل، سپر دفاع موشكي گنبد آهنين توانسته است فقط 421 موشك از مجموع 1506 موشك پرتابي فلسطينيان را طي جنگ ماه نوامبر خنثي كند.
 


مزروعي: ورود به انتخابات با كدام پشتوانه؟! (خبر ويژه)

يك رسانه وابسته به فتنه گران فراري، گرفتاري هاي تندروها را بغرنج تر از آن توصيف كرد كه با صرف ورود به صحنه انتخابات برطرف شود.
اخيرا راديو فردا خواستار نامزدي خاتمي و عبدا... نوري و موسوي خوئيني ها براي خروج از بحران شده بود. راديو فردا مدعي بود حتي در صورت ردصلاحيت اين عده نيز براي حاكميت هزينه تراشي خواهد شد. اما سايت اينترنتي نداي سبز آزادي در واكنش به اين نوشته پرسيده است: «ورود به انتخابات با كدام پشتوانه؟ عقبه سياسي و اجتماعي اصلاح طلبان به واسطه تنش هاي سه سال اخير با ابهام و سرگشتگي قابل توجهي روبرو است. علي رغم آن كه در خط مقدم جبهه اصلاح طلبان برخي شخصيت ها در توصيه و تجويز نسخه روشن تر و مصمم تر به نظر مي آيند، اما واقعيت آنجا روشن مي شود كه با بدنه و كادر جبهه اصلاح طلب روبرو مي شويم، وقتي صحبت از ادامه حضور و فعاليت مي شود نخستين سوالي كه با آن روبرو مي شوي اين است كه: «نتيجه فعاليت هايمان را سه سال گذشته ديده ايم، چرا ادامه دهيم؟ بدنه و كادر جبهه اصلاحات به كما رفته اند و تا ابهاماتشان بي پاسخ است، دليلي براي ادامه فعاليت و هزينه بيشتر نمي بينند. با وجود پيچيدگي مذكور در صحنه عمومي سياست، وقتي موضوع انتخابات نيز وارد حوزه تصميم گيري مي شود، به پيچيدگي ها افزوده مي شود. از طرفي اصلاح طلبان و رهبران آنها در جاده اي هستند كه تابلوي «ورود ممنوع» در روبروي آنها نصب شده و از طرفي در پشت خود جبهه اي از ابهامات را دارد كه بدنه آنها را با تابلوي «علامت سوال» روبرو كرده و ورود مجدد به سياست را براي آنها سخت كرده است.»
اين سايت وابسته به رجب مزروعي مي افزايد: فراتر از اين، ضعف و كمبود اساسي در تحليل كساني كه معتقد به حضور مستقيم اصلاح طلبان در انتخابات به شكل معرفي نامزد هستند، آن است كه بدون توجه به شرايط حال حاضر اين جبهه دو قدم به جلو پرش مي كنند و شروع به صحبت از چگونگي و ضرورت آرايش نيروها در انتخابات مي كنند. اما هيچكدام به اين سوال اساسي پاسخ نمي دهند كه چگونه بايد نيروهاي حامي را توجيه و اقناع به حضور كرد (در جبهه خودي) و يا فراتر از آنچه نشانه و علامتي از امكان حضور از سوي حاكميت مشاهده كرده اند(در جبهه مقابل).
نويسنده ادامه مي دهد: در شرايط فعلي نمي توان بدون توجه به برخي نكات عمل كرد. رفع ابهامات موجود در جبهه اصلاح طلب كه در واقع «سبد رأي» و «بازوي اجتماعي، سياسي، سازماني» اين جبهه هستند، حتي در صورت تصميم به ورود و نقش آفريني به انتخابات اين رفع ابهام پيش قدم و ضرورت اصلي است. در غير اين صورت هر گونه عملي تنها تنش و ناهماهنگي را افزايش مي دهد. بدنه هم اكنون در ابهام و رخوت مي باشد.
نداي سبز خاطرنشان كرد: برخي [راديو فردا] توضيح مي دهند «در صورت كانديداتوري خاتمي، نوري و موسوي خوئيني ها، حمله و تخريبهاي اصولگرايان عليه آنان شروع مي شود، و سپس با طبيعي و تكراري خواندن اين روند، آن را به سود اصلاح طلبان و به نفع مطرح شدن آنها در فضاي عمومي مي داند.» نبايد از ياد برد كه بنا به آنچه در سه سال پيش هم شاهد بوديم ممكن است همين رويه تكراري تخريب منفعت آور (به زعم ناظران) نتايجي متفاوت از هميشه داشته باشد، حتي نتيجه اي كه در آن اراده بر حذف هميشگي خاتمي و گفتمان او از سياست كشور نيز خارج از تصور نيست.
 


گاردين: نمي توان انتظار خارق العاده از تحريم ها داشت (خبر ويژه)

«نمي توان از تحريم ها انتظار خارق العاده اي داشت».
روزنامه انگليسي گاردين با انتشار اين تحليل تصريح كرد: تحريم ها به معناي تقويت موضع كشورهاي تحريم كننده در مذاكرات آتي با ايران نخواهد بود بلكه مي تواند موضع ايران در عرصه فعاليت هاي هسته اي را تندتر كند و مانعي بر سر راه مذاكرات باشد.
اين روزنامه با تاكيد بر اين كه «دلايل مختلفي نشان مي دهد كه غرب بايد منعطف تر باشد»، تاكيد كرد اگر زمان انتخابات ايران (حدود 5 ماه ديگر) برسد ديگر امكان توافق فراهم نخواهد بود. غرب بايد پيشنهاد تعديل تحريم ها را در مقابل تعليق غني سازي 20 درصد ارائه كند و غني سازي 5 درصد را بپذيرد. اين اشتباه است كه غرب تصور مي كند دست بالاتر را دارد و ايران تحت فشار تحريم ها، با تمامي درخواست هاي غرب موافقت مي كند.
گاردين با تاكيد بر اين مطلب كه شرايط منطقه ممكن است حتي به سرسخت تر شدن موضع ايران بيانجامد، نوشت: طولاني شدن اين بحران، دردسرهاي بيشتري را براي غرب درست مي كند. فقط انتظار كشيدن، راهبرد خوبي نيست. نمي توان انتظار خارق العاده اي از تحريم ها داشت، حتي اگر ايران را ترغيب به بازگشت به ميز مذاكرات كرده باشد.
يادآور مي شود جمهوري اسلامي ايران در 3 دوره مذاكرات اسلامبول، بغداد و مسكو رويكردي حقوقي و متين به نحوه اعتمادسازي طرفين داشت اما طرف غربي با تلقي اين كه توافق با ايران به معناي پيروزي اين كشور در انظار جهاني و شكست براي آمريكاست، فضاي مذاكرات را به هم ريخت تا شايد از فشار و تحريم هاي جديد نتيجه بگيرد اما سپري شدن 6 ماه از تحريم هاي جديد اين نكته را بر غرب تفهيم كرد كه ايران حاضر به عقب نشيني نيست حال آن كه سانتريفيوژها با كميت و كيفيت بهتر از گذشته در حال فعاليت غني سازي هستند.
همزمان با گزارش گاردين، روزنامه نيويورك تايمز در تحليلي خاطرنشان كرده است: شواهدي از منابع مختلف آژانس بين المللي انرژي اتمي به دست آمده كه نشان مي دهد ايران ميزان توليد اورانيوم غني شده با خلوص 20 درصد را افزايش داده است و به طور همزمان مقاديري از آن را به صفحه هاي سوخت براي راكتور تهران تبديل كرده است. ايران از مدتها پيش اعلام كرده بود كه براي راكتور تهران به سوخت نياز دارد و از آنجايي كه غرب اين سوخت را در اختيار تهران قرار نمي دهد، ايران بايد سوخت هسته اي مورد نياز را در داخل توليد كند. برخي منابع مي گويند، با وجود اين كه ايران هم اكنون مقادير كافي سوخت براي راكتور دارويي تهران توليد كرده، به نحوي كه براي يك دهه فعاليت اين راكتور كفايت مي كند، اما اين عمليات احتمالا ادامه دارد.
اين گزارش مي افزايد: اطلاعات به دست آمده از گزارش اخير آژانس حاكي است در صورتي كه تهران اورانيوم غني شده با خلوص متوسط را به سوخت تبديل نمي كرد، احتمالا تاكنون مواد هسته اي مورد نياز براي ساخت يك بمب هسته اي را در اختيار داشت و به زودي مي توانست بمب دوم را نيز توليد كند. آژانس در ماه نوامبر گزارش داد كه ايران 232 كيلوگرم سوخت غني شده دارد كه براي ساخت يك بمب هسته اي كافي است. اما 96 كيلوگرم از اين سوخت براي راكتور تهران ارسال شد. اولي هاينونن، بازرس سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي بر اين باور است كه اين اقدام تهران نشان دهنده تلاش براي جلوگيري از رسيدن تنش به اوج است.
 


مزدوران حزب بعث دست بوس اسرائيل و پابوس عربستان شده اند (خبر ويژه)

گروه هاي تجزيه طلبي كه در واشنگتن گردهم آمدند، بسان مدعيان متوهم و سياست بازان حقه باز، عامل كمربسته سيا و عربستانند از مبارزه براي دموكراسي دم مي زنند.
پايگاه اينترنتي كردها درباره نشست محفلي چند گروهك تجزيه طلب نوشت: نشست واشنگتن برگزار شد اما به طور شفاف و روشن بايد گفت براي هر ايراني، حفظ تماميت ارضي آب و خاكش مهم ترين نكته است و نيز آزادي و دموكراسي و استقلال و نه واپس گرائي و فكر بيات شده قومي- قبيله اي. ملت ايران، خواهان دولتي قوي است نه مدعيان متوهم و سياس هاي حقه باز كه عامل زنار به كمر بسته CIA و عربستان باشند. آنگاه آنها و ادعاي مبارزه براي دمكراسي؟ افكار و اتهام هاي تجزيه طلب ها مشخص است و هراسي و ترسي هم از آن نيست از توهين ها و تهديدهايشان و بايد استوار بر خط استقلال و آزادي ماند. كسي هست كه نداند پايه همكاري و نزديكي با تجزيه طلب و تروريست ممكن نيست؟ آنها دم از سرنوشت ايران بزنند؟ با كدام مشروعيت؟ در سياست خارجي ما ايرانيان، عزت و اقتدار و غرور مهم است نه پابوسي عربستان و دستبوسي اسرائيل، آن هم براي توجيه قدرت؟
نويسنده كه خود با طيف هايي از مخالفان همكاري مي كند، مي افزايد: نمايندگان كومله و دمكرات و پژاك- چند دكان سياسي و فرقه تروريست- مشروعيت نمايندگي جامعه كردها را دارند؟ آنها شده اند قيم مردم كرد؟ مگر اين حضرات، همان افرادي نيستند كه خواهان تكرار فاجعه ليبي براي ايران بودند و خواهان تكرار مدل عراق بودند و حمله نظامي و تشكيل كردستان بزرگ. با اين حضرات مي توان گذار به دمكراسي و تمرين آزادي را در ايران نوين تجربه كرد؟
در ادامه اين تحليل آمده است: آنهايي كه نقشه شوم جدايي ملت ايران را در سر دارند، خيرخواه و دوستدار ملت نيستند و ملت هم مانع به حراج گذاشتن مام ميهن توسط چنين وطن فروشاني است. به راستي اين جمع اختاپوسي كه از اين كشور به آن كشور ويلان و سرگردان اند، به دنبال چيست؟ چيزي جز قدرت؟ آن هم در كنار تجزيه طلب هايي كه سالها در خدمت دشمن آب و خاك ايران و ايراني بودند؟ الان عوامل حزب بعث، شده اند نخبگان ملي ما؟
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10