(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 11  دی  1391 - شماره 20395

حديث دشت عشق
دومين شكست پياپي سپاهان و راه آهن
صعود 4 پله اي پرسپوليس در حافظيه شيراز
اخبار كوتاه از فوتبال
وعده اي ديگر براي خصوصي سازي استقلال و پرسپوليس
سايپا در انديشه انتقام شكست جام حذفي برابر استقلال
با وجود انتقاد كارشناسان و رسانه ها صورت مي گيرد
معرفي «خسوس» به عنوان سرمربي تيم ملي فوتسال!
هفته يازدهم ليگ برتر بسكتبال ماهان و پتروشيمي اين بار در اصفهان
ادامه تمرين فرنگي كاران در غيبت سه ملي پوش المپيكي
خواندني از ورزش ايران


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «سيدحسن صالحي»
سيد حسن در عمليات مرصاد
طلبه فاضل حوزه علميه كاشان كه تا كتاب قضا و شهادت را خواند، با قضاوت وجدان، طريق شهادت را برگزيد تا به سعادت ابدي برسد. استعدادش زايدالوصف بود و در تدريس سيوطي، حاشيه، معالم و مظفر استادانه عمل مي كرد. او اهل علم بود و هم عمل. كتاب تهذيب را در جبهه هاي نور عليه ظلمت فرا گرفت. سيدحسن بارها به جبهه ها شتافت. هم جنوب و هم غرب و سرانجام در جبهه ميمك صالح آباد در لشكر 84 خرم آباد در رويارويي با منافقان در عمليات مرصاد به شهادت رسيد. اين شهيد والامقام در گرما گرم حركت انقلابي براي رساندن پيام اسلام به روستاها سفر مي كرد.
طلبه بسيجي شهيد «سيدحسن صالحي»، سال 1335 در كاشان متولد شد و در 5/5/1367 در عمليات مرصاد به شهادت رسيد.
 


دومين شكست پياپي سپاهان و راه آهن

صعود 4 پله اي پرسپوليس در حافظيه شيراز

سرويس ورزشي -
ثبت دومين شكست متوالي سپاهان و راه آهن ، پيروزي پرسپوليس در شيراز كه با تك رقمي شدن جايگاه سرخپوشان در جدول توام شد وهمچنين برتري گهر بعد از 14 هفته از جمله نتايج مهمي بود كه در روز نخست بازيهاي هفته نوزدهم ليگ برتر رقم خورد.
تيم پرسپوليس كه در هفته هجدهم رقابت هاي ليگ برتر بازي دو بر صفر برده برابر صنعت نفت را با تساوي عوض كرده بود، اين بار در هفته نوزدهم موفق شد برابر فجرسپاسي به يك پيروزي شيرين دست پيدا كند و پس از مدتها رتبه اش در جدول را تك رقمي كند.
تيم هاي پرسپوليس و فجر سپاسي از ساعت 14 ديروز در ورزشگاه حافظيه شيراز به مصاف هم رفتند كه اين بازي در نهايت با نتيجه 2 بر صفر به سود سرخپوشان پايتخت به پايان رسيد. غلامرضا رضايي در ثانيه 12و در حالي كه شبكه سوم سيما در حال پخش پيام هاي بازرگاني بود موفق شد اولين گل مسابقه را به ثمر برساند! كريم انصاريفرد هم در دقيقه 26 دومين گل سرخپوشان را وارد دروازه فجر كرد. پرسپوليس به رغم دو گلي كه در نيمه اول به ثمر رساند، فرصت هاي خوب ديگري هم براي گلزني داشت كه با بي دقتي مهاجمان و هافبك هاي اين تيم از دست رفت.
بازي در نيمه دوم و با توجه به هجومي شدن فجر سپاسي، زيباتر از نيمه نخست دنبال شد. به رغم اينكه شاگردان جوان محمود ياوري براي جبران نتيجه پرس از زمين پرسپوليس را در دستور كار داشتند، با اين حال بازيكنان پرسپوليس هم روي ضد حملات و به لطف پاس هاي كريمي و نوري چند موقعيت مناسب گلزني به دست آورد كه انصاريفرد و رضايي اين موقعيت ها را از دست دادند. در اين ميان حتي توپ انصاريفرد در اواسط نيمه دوم به ديرك دروازه فجر اصابت كرد.
در ديدار تيم هاي گهر دورود و راه آهن كه در ورزشگاه تختي دورود برگزار شد تيم ميزبان با نتيجه 2 بر يك به پيروزي رسيد.هر 3 گل اين ديدار در نيمه نخست به ثمر رسيد. ابتدا مجيد باجلان در دقيقه 12 براي گهر دورود گلزني كرد، اما ميرهاني هاشمي در دقيقه 30 گل مساوي راه آهن را وارد دروازه حريف كرد. امين تركاشوند در دقيقه 3+45 گل برتري گهر را به ثمر رساند تا گهري ها بعد از 14 هفته به دومين پيروزي فصل خود برسند.پيش از اين گهر در هفته پنجم با نتيجه يك بر صفر ذوب آهن را شكست داده بود. راه آهن نيز پس از خداحافظي با جام حذفي دومين شكست پياپي خود را در دور برگشت ليگ تجربه كرد.
ديدار تيم هاي صباي قم و ذوب آهن اصفهان با نتيجه تساوي بدون گل به پايان رسيد.در اين ديدار كه در ورزشگاه يادگار امام (ره) قم برگزار شد ميلاد نوري در دقيقه 44 يك ضربه پنالتي را براي صبا از دست داد.
در اصفهان تيم سپاهان كه اميدوار بود با پيروزي خانگي برابر فولاد به صدر جدول نزديكتر شود، برابر مهمان اهوازي اش تن به شكست داد تا همه چيز براي يكه تازي استقلال در صدر جدول فراهم شود. اين دو تيم در شرايطي در ورزشگاه فولاد شهر به مصاف هم رفتند كه در نهايت تيم ميهمان موفق شد با تك گل «لوسيانو پريرا» ( 71) ميزبان خود را شكست دهد تا با اين برد جاي تيم سپاهان را در رتبه دوم جدول رده بندي بگيرد. سپاهاني ها نيز با اين باخت همان 31 امتيازي باقي مانده و با يك پله نزول در جايگاه سوم قرار گرفتند.
در آبادان تيم صنعت نفت آبادان با تساوي مقابل ملوان 13 امتيازي شد اما با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به تيم گهر درهمان جايگاه هفدهم ليگ باقي ماند. در اين ديدار جلال رافخايي تك گل تيم ميهمان را در دقيقه 6 بازي به ثمر رساند و مهدي دغاغله نيز در دقيقه 58 بازي موفق به بازكردن دروازه ملوان شد.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

سفر رئيس فدراسيون فوتبال به عراق
پايگاه اطلاع رساني اصوات العراق خبر داد كه علي كفاشيان براي امضاي پروتكل همكاري با همتاي عراقي خود به عراق سفر كرده است.طارق احمد، دبير كل فدراسيون فوتبال عراق در گفت وگو با خبرگزاري صداي عراق عنوان كرد: علي كفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال ايران براي امضاي قرارداد همكاري با فدراسيون فوتبال عراق وارد بغداد شده است. وي افزود: اين پروتكل، همكاري بين دو طرف را تقويت خواهد كرد و در زمينه پيشرفت فوتبال و استفاده از تجربه ها خواهد بود. فدراسيون فوتبال عراق برنامه هايي براي پيشرفت فوتبالش و حركت به سمت جلو در نظر گرفته است.
گل محمدي: مي توانستيم 6-5 گل بزنيم
يحيي گل محمدي معتقد است، پرسپوليس مي توانست با اختلاف بيشتري فجر سپاسي را شكست دهد. سرمربي پرسپوليس گفت: بعد از اين كه دو گل به ثمر رسانديم، مي توانستيم تعداد گل هاي خود را بيشتر كنيم و با 6 - 5 گل بازي را ببريم. شكست دادن فجر كار سختي است. اين تيم بازيكنان دونده اي دارد. اين پيروزي را به هواداران تقديم كرده و به بازيكنان هم تبريك مي گويم؛ چرا كه خيلي خوب بازي كردند و يكي از روزهاي خوب شان بود. اميدوارم در ادامه فصل با همين روند به كار خود ادامه دهيم.
ياوري: پرسپوليس 35 ميليارد هزينه كرده است
محمود ياوري به دنبال شكست فجرسپاسي از سرخپوشان پايتخت گفت، زمين و زمان به نفع پرسپوليس بود. اين تيم چشم و چراغ مردم است و به هر حال بايد مردم مشغول باشند! سرمربي فجر اظهار داشت: به وضعيت مان افتخار مي كنيم. اگر به خيلي ها برنخورد، بازي امروز ميان داراها و ندارها بود. ما يكي،دو ميليارد خرج كرديم و پرسپوليس فقط 35 ميليارد. اگر پول ها را هم وسط مي ريختند باز پرسپوليس برنده بود. روز خوبي نداشتيم.
دايي: داور اشتباه كرد
سرمربي راه آهن پس از شكست دو بر يك تيمش برابر گهر گفت: به هيچ وجه مستحق باخت نبوديم. علي دايي افزود: بازي خوبي به نمايش گذاشتيم و به هيچ وجه مستحق اين شكست نبوديم. دايي درباره مردود اعلام شدن گل تيمش اظهار كرد: فكر مي كنم داور اشتباه كرد و گل سالم ما را نپذيرفت. اگر داور اشتباه كرده باشد يك عذرخواهي انجام مي شود ولي سر ما بي كلاه مي ماند و در اين صورت حق ما ضايع مي شود.
مايلي كهن: قرار نبود با دايي آشتي كنم
مايلي كهن سرمربي گهر پس از پيروزي تيمش برابر راه آهن گفت: بازي را خوب شروع كرديم و گل اول را زديم. بعد از گل هم حاكم بر جريان بازي بوديم كه روي يك حادثه و ضربه ايستگاهي گل خورديم و در آن صحنه مدافع ما به سبب مصدوميت بيرون بود. نيمه دوم باز هم ما تيم برتر ميدان بوديم و مي توانستيم گل هاي بيشتري را به راه آهن بزنيم. راه آهن يكي از تيم هاي متمول ليگ ماست و در نيم فصل چند بازيكن شاخص جذب كرده اما ما به خاطر مشكلات مالي نتوانستيم بازيكن شاخصي بگيريم. مايلي كهن در پاسخ به پرسشي در مورد اينكه علي دايي گفته تيمش از داوري متضرر شده، عنوان كرد: معمولا تيم بازنده بايد راهكاري براي فرار از شكست داشته باشد و به نظرم داوري مشكلي نداشت و اين ها بهانه است. سرمربي گهر در مورد اينكه چرا قبل از بازي با دايي آشتي نكرده گفت: قرار نبود در اين بازي آشتي صورت بگيرد.
شادي مردم دورود پس از پيروزي بر راه آهن
پس از اين كه گهر اولين پيروزي اش را در ورزشگاه تختي دورود كسب كرد، هواداران اين تيم و مردم دورود با حضور در خيابان ها به شادي پرداختند.راننده اتومبيل ها نيز با به صدا درآوردن ها بوق هاي خود در اين شادي شركت كردند. در بعضي مكان هاي عمومي مانند پارك ها نيز موسيقي محلي پخش شد.
قرارداد 18 ماهه تراكتورسازي با مهاجم برزيلي
گيلسون كارواليو سوآرس با حضور در هيات فوتبال استان آذربايجان شرقي قراردادي يك سال ونيمه را با باشگاه تراكتورسازي به ثبت رساند.اين چهارمين خريد تراكتورسازي در فصل نقل وانتقالات شمرده مي شود. سوآرس در گذشته در ليگ سوريه بازي مي كرد. اين بازيكن جزو سهميه بازيكن خارجي تراكتورسازي به حساب آمده و بر اين اساس مي تواند در خارج از زمان جابه جايي ها نيز روانه تراكتورسازي شود.
جدايي احتمالي آندو از ليگ قطر
روزنامه الراي قطر از احتمال جدايي آندرانيك تيموريان از تيم الخريطيات خبر داد. الراي درباره نقل و انتقالات زمستاني تيم الخريطيات نوشت:باشگاه الخريطيات قصد دارد بار ديگر جسي جون آكواني را به خدمت بگيرد. اين بازيكن كه اصالتا اهل نيجريه است اما در تيم ملي بحرين بازي مي كند، سال گذشته هم پيراهن الخريطيات را به تن داشت. با بازكشت جسي جون، باشگاه الخريطيات به احتمال زياد آندرانيك تيموريان هافبك ايراني خود را از ليست كنار خواهد گذاشت. دو هفته پيش اخباري مبني بر مذاكرات باشگاه پرسپوليس با تيموريان منتشر شده بود.
 


وعده اي ديگر براي خصوصي سازي استقلال و پرسپوليس

وزير ورزش و جوانان از برگزاري نشست هاي مشترك مسئولان وزارت اقتصاد و دارايي براي خصوصي سازي استقلال و پرسپوليس خبر داد.
محمد عباسي، وزير ورزش و جوانان از نشست هاي مشترك مسئولان وزارت اقتصاد و دارايي و سازمان خصوصي سازي با كارشناسان اين وزارتخانه پيرامون خصوصي سازي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس خبر داد و گفت: طرفداران اين دو تيم مردمي منتظر اخبار خوشي در اين خصوصي باشند.
وي ادامه داد: در ماه هاي اخير تلاش كرديم وضعيت دو باشگاه پرسپوليس و استقلال را از ابعاد مختلف مورد بررسي قرار دهيم كه در اين خصوص به نتايج بسيار خوبي هم دست يافتيم.
عباسي با بيان اينكه بررسي ها نشان مي داد كه بحث واگذاري باشگاه ها ممكن است با چالش هاي بسيار مواجه شود، اظهار داشت: با وجود تصويب دولت براي واگذاري سهام دو باشگاه استقلال و پرسپوليس به بخش خصوصي قدم هاي خوبي با همكاري سازمان خصوصي سازي در اين زمينه برداشته شده است.
عباسي در خصوصي نشست هاي داخلي كارشناسان وزارت ورزش و جوانان اظهارداشت: زيان ده بودن و وجود اشكالات و ابهامات فراوان در صورت هاي مالي، شفاف نبودن اموال و دارايي ها، دريافت نكردن حق پخش تلويزيوني و بسياري مشكلات ديگر از جمله مواردي بود كه فراروي اين امر مهم قرار داشت. خوشبختانه با نشست هايي كه با كارشناسان و مسئولان وزارت اقتصاد و دارايي و سازمان خصوصي سازي برگزار شده است، تلاش شده اين ابهامات با راهكارهاي قانوني برطرف شود.
عباسي درحالي چندمين بار از خصوصي سازي استقلال و پرسپوليس خبر مي دهد كه طي سال هاي گذشته هم شعارهايي از اين دست از سوي مسئولان خصوصي سازي و... شنيده شده اما هيچ كدام تاكنون رنگ واقعيت به خود نگرفته است.
 


سايپا در انديشه انتقام شكست جام حذفي برابر استقلال

هفته نوزدهم ليگ برتر امروز با انجام چهار ديدار در تهران رشت و تبريز به پايان مي رسد كه در مهم ترين ديدار اين روز، استقلال در خانه به مصاف سايپا مي رود.
استقلال و سايپا چند روز پيش و درچارچوب جام حذفي كشور با يكديگر مصاف دادند كه حاصل آن پيروزي خوب 4 بر صفر آبي پوشان بود.
استقلال در حالي به مصاف نارنجي پوشان كرجي مي رود كه نيم فصل دوم ليگ برتر و دو ديدار نخست خود را در جام حذفي با موفقيت پشت سر گذاشته و درخشش بازيكنان جديد اين تيم هم هواداران را به آينده اميدوارتر كرده است.
در سوي ديگر ميدان، سايپايي قراردارد كه ديدار رفت را در تهران به سود خود پايان داده اما در جام حذفي باخت سنگيني را متحمل شده است. شاگردان تقوي اميدوارند كه در بازي دوشنبه نتيجه بازي رفت ليگ برتر را تكرار كنند تا كابوس باخت چند روز قبل را به فراموشي بسپارند.
برنامه ديدارهاي هفته نوزدهم به اين شرح است:
دوشنبه 11 دي
¤ داماش -آلومينيوم (ساعت 15)
¤ نفت تهران- مس (ساعت 15)
¤تراكتورسازي - پيكان (ساعت 15)
¤ استقلال - سايپا (ساعت
30/17)
 


با وجود انتقاد كارشناسان و رسانه ها صورت مي گيرد

معرفي «خسوس» به عنوان سرمربي تيم ملي فوتسال!

رئيس جديد كميته فوتسال در نظر دارد در نشستي خبري خسوس كاندلاس را به عنوان سرمربي تيم ملي فوتسال ايران معرفي كند.
بحث سرمربيگري تيم ملي فوتسال اين روزها داغ است و در حالي كه كارشناسان بر انتخاب سرمربي ايراني براي تيم ملي اتفاق نظر دارند، سيدرضا افتخاري همچنان سياست هاي رئيس قبلي را دنبال مي كند و در نظر دارد خسوس كاندلاس، دستيار صانعي در جام جهاني را به عنوان سرمربي جديد تيم ملي فوتسال معرفي كند.
افتخاري روز شنبه به همراه اين سرمربي به مشهد رفته و ديدار فرش آرا و گيتي پسند را با هم از نزديك نظاره كردند. از طرفي هم خسوس تنها انتخاب رئيس كميته فوتسال است، اما افتخاري تنها دليل به تأخير انداختن معرفي اين مربي اسپانيايي را مشورت با فوتبالي ها عنوان مي كند!
همچنين با توجه به قرارداد يك ساله فدراسيون فوتبال با خسوس به نظر مي رسد آقاي «پروفسور» تا چند روز ديگر روي نيمكت بهترين تيم آسيا بنشيند.افتخاري هم در گفت وگويي كوتاه با خبرنگاران از معرفي خسوس در نشستي خبري و در حضور اهالي رسانه خبر داد. همچنين افتخاري از گفت وگوي خبرنگاران با اين مربي ممانعت به عمل آورد تا نشان دهد در ممنوع المصاحبه كردن هم شباهت هاي زيادي به سلف خود دارد!
 


هفته يازدهم ليگ برتر بسكتبال ماهان و پتروشيمي اين بار در اصفهان

هفته يازدهم ليگ برتر بسكتبال با نبرد حساس دو تيم فولادماهان و پتروشيمي در اصفهان آغاز مي شود.
هفته يازدهم ليگ برتر بسكتبال ايران با ديدار حساس دو تيم بالاي جدولي پتروشيمي و فولاد ماهان اصفهان امروز آغاز مي شود. پتروشيمي تنها تيم بدون شكست ليگ در اين مسابقه خارج از خانه بايد به مصاف ماهاني برود كه دور برگشت را با باخت آغاز كرده است. شاگردان مهران حاتمي كه اين روزها بازيكن خارجي دوم خود (جاسمين هوكيك) را نيز در كنارشان دارند در اصفهان كار آساني نخواهند داشت چرا كه مطمئناً ماهاني ها براي جبران بازي رفت برنامه ريزي منحصر به فردي براي آنها دارند. فولاد ماهان تيم دوم جدول رده بندي است كه تنها يك شكست برابر همين پتروشيمي دارد.
در ديگر بازي حساس اين هفته مدافع عنوان قهرماني كه در اين هفته نيز صمد نيكخواه بهرامي و مهمد بچيروويچ را در اختيار ندارد در خانه به مصاف شهرداري گرگان مي رود. مهرامي ها در ديدار گذشته خود كار دشواري برابر استقلال داشتند و در وقت اضافه حريف را مغلوب كردند اما در اين ديدار كار نسبتاً آسان تري خواهند داشت.
برنامه كامل بازي ها به شرح زير است: صنايع ماهشهر- همياري زنجان ¤ نفت تهران- بندر كنگ ¤ ماهان- پتروشيمي ¤ شهرداري گرگان- مهرام ¤ دانشگاه آزاد- استقلال
جدول رده بندي : 1. پتروشيمي، 2. ماهان، 3. مهرام، 4. همياري، 5.دانشگاه آزاد و...
 


ادامه تمرين فرنگي كاران در غيبت سه ملي پوش المپيكي

تمرينات آماده سازي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان براي حضور در رقابت هاي جام جهاني تهران در حالي در خانه كشتي تهران پيگيري مي شود كه همچنان از بازگشت نوروزي، عبدولي و اخلاقي خبري نيست.
اردوي آماده سازي فرنگي كاران پس از حرف و حديث هاي فراوان از روز 7 دي ماه در خانه كشتي تهران آغاز شد و محمد بنا همچنان با غيبت در بين شاگردانش، نشان داد كه تمايلي به بازگشت ندارد.از سويي ديگر اميد نوروزي دارنده مدال طلاي بازيهاي المپيك 2012 لندن نيز صراحتا اعلام كرد علاقه اي به حضور مجدد در تيم ملي ندارد و با عدم حضورش در اردوي كنوني، بي توجهي مسئولان ورزشي كشورمان به قهرمانان ملي را پاسخ داد.
البته تاكنون حميد سوريان، قاسم رضايي و بشير باباجان زاده كشتي گيران كشورمان به جمع اردونشينان ملحق شده اند، اما علاوه بر اميد نوروزي، همچنان از سعيد عبدولي و حبيب اله اخلاقي نيز خبري نيست. هرچند گفته مي شود سعيد عبدولي قرار است از امروز به جمع اردونشينان ملحق شود.اين مرحله از تمرينات درحالي تا روز 28ديماه در خانه كشتي تهران برپاست كه همچنان محمد بنا به دليل عدم وجود شرايط مطلوب درخانه كشتي حاضر نشده و اما و اگرهاي فراواني را پيرامون ادامه همكاري اش بوجود آورده است.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ رقابت هاي جايزه بزرگ تيراندازي با كمان كه توأم با رقابت هاي انتخابي تيم ملي خواهد بود، براي اولين بار از تاريخ 10 اسفند ماه سال جاري به ميزباني تهران برگزار مي شود. اين رقابت ها با حضور كمانداران داخلي برگزار مي شود و جوايز نقدي به نفرات اول تا سوم هر رشته اهدا خواهد شد.
¤ دور جديد اردوي تيم هاي وزنه برداري نوجوانان و جوانان كشورمان از امروز زير نظر كوروش باقري در محل كمپ تيم هاي ملي وزنه برداري آغاز مي شود. در اين اردو 28 وزنه بردار در قالب 12 وزنه بردار نوجوان و 16 وزنه بردار جوان حضور دارند و كادر فني در نظر دارد پس از سپري كردن چند اردوي مستمر، از ميان آنها 16 وزنه بردار را در قالب دو تيم 8 نفره نوجوانان و جوانان براي حضور در رقابت هاي قهرماني جهان معرفي كند. رقابت هاي قهرماني نوجوانان جهان- انتخابي المپيك 2014 نوجوانان از 17 تا 24 فروردين ماه 1392 در تاشكند ازبكستان و رقابت هاي قهرماني جوانان جهان از 13 تا 21 ارديبهشت ماه 1392 در ليماي پرو برگزار مي شود.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10