(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 13  دی  1391 - شماره 20397

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تقديم به عقيله بني هاشم؛ زينب كبري(س)
اربعين؛ عرفات آخرين
توضيحات دولت در مورد مصوبه استخدام هاي جنجالي
در مكتب امام
مركز ارتباطات مردمي رياست جمهوري:
 30 ميليون نامه دريافت كرده ايم
فرمانده پدافند هوايي خاتم الانبياء عنوان كرد
سفارش فرمانده كل قوا در حوزه ديده باني
ادعاي مضحك دبكافايل در خصوص ارتباط بيماري كلينتون با ايران
آيت الله خوشوقت: فتنه گران تطهير شدني نيستند
عضو كميسيون قضايي مجلس خبر داد
برگزاري جلسات مستمر براي رسيدگي به پرونده هاي نمايندگان
ديدار انتخاباتي جبهه پيروان با جامعه روحانيت
رئيس مجلس ممنوعيت افزايش يارانه نقدي تا پايان سال را ابلاغ كرد
هاشمي رفسنجاني:
اخلاص ، موتور حركت انقلاب و نظام اسلامي است
نماينده ولي فقيه در سپاه:
دشمن به دنبال بحران سازي اقتصادي در جامعه است
سردار وحيدي: جايگاه نيروي قدس قابل خدشه نيست
روزنامه نگار روس: آمريكا به منافقين نياز دارد
تمدن: آموزش كادرها و ايجاد زيرساخت هاي انتخابات آغاز شد
اولين جلسه هم انديشي فعالان رسانه با ناظران بر صدا و سيما برگزار شد
اولين سالگرد «حاجي بخشي» برگزار شد
آيت الله خاتمي: فتنه 88 ولايت و نظام را هدف قرار داده بود


تقديم به عقيله بني هاشم؛ زينب كبري(س)

 اربعين؛ عرفات آخرين

حسين قدياني
اگر شعائر الهي، ماندگاري اش را مديون «حسين(ع)» است، شور عاشورا الي الابد بدهكار «زينب(س)» است. «كربلا در كربلا مي ماند اگر زينب نبود»، اگرچه شعر است، اما سخن بسيار حكيمانه اي است. همان نسبتي كه عاشورا با دين خدا دارد، اربعين با عاشورا دارد. فردا اربعين است، و اربعين يعني «زينب(س)». اربعين 40 روز بعد از كربلا باشد يا سال بعدش، چه اهميتي دارد؟! اربعين استعاره اي از صبر، استقامت و ايستادگي آن خانمي است كه خودش به اسارت رفت، اما لحظه اي اجازه نداد، خون برادر، اسير دستگاه روسياه شام شود. تعريف «زينب(س)» از كربلا آن قدر دقيق و شجاعانه و حماسي و زيبا بود كه براي هميشه جلوي تحريف خون خدا را گرفت. در جنگ رواني دشمن، هنوز هم حرف ما اين است: «ما رايت الا جميلا». ما در كربلا، درسي از امام حسين(ع) آموخته ايم و در اربعين، درسي از خانم زينب(س).
آري! آنچه گرم نگه داشته كربلا را، اربعين است... و آنكه گرم نگه داشته خون «حسين(ع)» را، «زينب(س)» است. در كربلا «زينب(س)» مادر شهيد شد و در شام دربند اسارت بود، اما هر جا سخن از «زينب(س)» مي رود، ياد «حسين(ع)» است و والسلام! خواهري كه پيامبري كرد پيام برادر را، آن قدر رسول خوبي براي خون برادر بود، كه گاهي يادمان مي رود همين «زينب (س)»، مادر شهيد شد در كربلا... و به اسارت رفت تا شام. همان گونه «زينب(س)» خودش را فداي «حسين(ع)» كرد، كه سيدالشهدا قرباني خدا شد. و پاداش اين خواهر و برادر را فقط خدا مي تواند بدهد.
اين هم براي خود روضه نابي است؛ گيريم با يك پاي زنجير بسته و يك پاي رنجور و زميني فراوان از خار مغيلان، اربعين پا به پاي عاشورا آمده در طول تاريخ. به بركت مردانگي عقيله بني هاشم، به يمن جوانمردي يك زن، دو وجه دارد آئين اربعين. نخست: ماندگار نگه داشتن عاشورا، و ديگر اينكه: اربعين براي عاشورا، فراتر از «سلاله»، در حكم «كوثر» است. اينك دنيا به شرط اربعين، زنده نگه مي دارد عاشورا را. همچنان كه دين را به شرط عاشورا احيا مي كند. اين روزها، پياده روي از نجف تا كربلا، به «اربعين حسيني» ابعاد جهاني بخشيده. اگر سال 61 هجري قمري بودند كساني كه فكر كنند؛ ممكن است از صدقه سر خون سيدالشهدا، شورشي عظيم، خلق عالم را فرا بگيرد، اما هيچ كس فكر نمي كرد اربعين غريبانه اهل حرم اباعبدالله نيز جهاني شود، ليكن شد! و «زينب(س)» ثابت كرد پاي در غل و زنجير بهتر مي تواند رد پاي حركت احرار عالم در آخرالزمان شود. حالا دنيا دقيقا از همان راهي به سعادت مي رود كه «زينب(س)» مظلومانه رفت. بگذريم كه اينك، خبري از سيلي و شلاق نيست! راهپيمايان اربعين را نديده اند كه چه سان قدر مي بينند؟! گاه التماس مي شوند شسته شود پاي شان! باورم هست؛ حتما اين روزها را مي ديد خواهر سيدالشهدا كه فرمود؛ «ما رايت الا جميلا».
براي بازگشت به كربلا، راهي جز اربعين وجود ندارد. اربعين اما نگاهي به آينده نيز دارد. اساسا نگاه به آينده است كه «ما رايت الا جميلا» مي آفريند. عاشورا با «ظهور»، از اين هم باشكوه تر مي شود، و اربعين با «مهدي موعود (عج)» از اين هم زيباتر خواهد شد. از نجف تا كربلا قريب 100 كيلومتر است، اما از اربعين تا ظهور، از اين هم نزديك تر است ان شاءالله. شايد 40 روز، شايد يك سال، شايد چند سال، اما اربعين، ظهر ظهور را به بعد از ظهر عاشورا وصل خواهد كرد... كه نيك اگر بنگري، هنوز شب نشده يوم العيار «حسين(ع)».
اربعين بر وزن دين است و قيام هم وزن انتقام. اگر در عرفه، آدم و حوا همديگر را شناختند، براي رسيدن ظهور به عاشورا، چه ايامي بهتر از اربعين؟! اگر در صحراي عرفات، آدمي به دعا مي نشيند، راهپيمايي اربعين، تجلي حركت انسان آخرين است. اگر هروله هاجر از پي آب براي اسماعيل بود، اربعين زينب از پي عدل و داد است براي اولاد آدم. اربعين، عرفه اي است كه باز هم دست آدم را در دست معصوم مي گذارد. ما حوا گم نكرده ايم. هواي «حسين(ع)» به سرمان افتاده. هواي مردي با همان عطر، همان چشم، همان نگاه، هواي مردي سرشار از مدينه.
اهل دل مي گويند؛ مهدي موعود(عج) در عرفات حج، بارها ديده شده. من اما بعيد مي دانم يوسف زهرا(س)، عمه خود را در اربعين تنها بگذارد. اربعين است ديگر! عرفات آخرين...
¤¤¤
اربعين اينك بزرگ ترين اجتماع منتظرين شده است. ما همه بدهكار شما هستيم عمه سادات... «باز اين چه شورش است كه در خلق عالم است؟!»
 


توضيحات دولت در مورد مصوبه استخدام هاي جنجالي

در پي انتشار برخي ابهامات درباره مصوبه استخدام هاي خارج از ضابطه و همچنين تصويب نشدن طرح مهر كارآفرين در هيئت دولت، پايگاه اطلاع رساني دولت اسناد و مداركي در اين زمينه منتشر كرد.
براساس اين گزارش هيئت وزيران در جلسه مورخ 29 آذر بنا به پيشنهاد و تائيد رئيس جمهور، وزراء و معاونين رئيس جمهور به استناد اصول 126 و 127 و 138 قانون اساسي و به استناد مواد 181 و 186 و بند ماده 224 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و بند 112 قانون بودجه سال 1391 كل كشور «طرح مهر آفرين» را تصويب كرد.
براساس اين مصوبه بالاترين مقام دستگاه اجرايي و استانداران و معاونين توسعه مديريت و منابع انساني آنان و يا عناوين مشابه علاوه بر دارا بودن اختيارات و مسئوليت هاي اصل 126 قانون اساسي به عنوان نماينده ويژه رئيس جمهور موضوع اصل 127 قانون اساسي براي اعمال اختيارات رئيس جمهور و هيئت وزيران در امور اداري و استخدامي و نيز امور برنامه و بودجه مربوط به امور اداري و استخدامي دستگاه مربوط موضوع قوانين و مقررات تعيين شدند.
همچنين براساس مصوبه دولت دستگاه هاي اجرايي و استانداري ها موظفند با رعايت و به شرح پيوست كه به مهر دفتر هيئت دولت تاييد شده است و جزء لاينفك اين تصويب نامه است و راسا و بدون نياز به هيچ امر ديگري از سوي هر مرجع يا مقامي از قبيل موافقت، پيشنهاد، تاييد، صدور مجوز، صدور و اعطاي شماره مستخدم يا ابلاغ و بدون الزام به رعايت ابلاغيه هاي صادره قبلي از سوي مقامات نسبت به همه موارد از جمله نسبت به تبديل وضعيت استخدامي و به كارگيري و جذب و استخدام افراد اقدام و شماره مستخدم را نيز اختصاص دهند.
اطلاعيه نهاد رياست جمهوري
همچنين نهاد رياست جمهوري اطلاعيه اي درباره موضوع استخدام در اين نهاد منتشر كرد. متن اين اطلاعيه به شرح زير است:
1- كليه استخدام ها در نهاد رياست جمهوري همانند ديگر دستگاه هاي اجرايي كشور بر اساس آزمون عمومي است .
2- مسئولين نهاد رياست جمهوري هيچ گونه دخالتي در آزمون و مراحل استخدام ندارند و عدالت استخدامي و پايبندي به قانون و ايجاد فرصت برابر براي همه جوانان عزيز در سراسر كشور را بر خود فرض مي داند.
3- آزمون عمومي براي استخدام توسط سازمان سنجش برگزار مي گردد و همه افراد واجد شرايط در سراسر كشور مي توانند در آزمون شركت نمايند.
4- افرادي در اين روزها قبل از هرگونه اقدامي توسط نهاد رياست جمهوري قضاوت هايي خارج از اين رويكرد را مطرح و منتشر نمودند.
وظيفه مهم ما تقويت اميد و آرامش و حسن ظن و عزت و كرامت و حفظ حرمت و اعتماد به همه جوانان عزيز در سراسر كشور است . با اعتماد به لطف الهي چنين رفتارهايي در ادامه راه روشن خدمتگزاري به همه جوانان خللي وارد نمي كند.
عملي صادقانه و خيرخواهانه و اعتماد به عزت الهي و يقين به پاسخگويي در برابر خدا را براي همگان از خداوند مسئلت مي نمايد.
فرصت 10 روزه به دولت
عضو هيئت رئيسه مجلس مصوبه اخير دولت مبني بر اجازه بي قيد و شرط به بقايي براي استخدام 1500 نفر را مغاير با قانون اساسي و قانون خدمات كشوري دانست و گفت: دولت پس از اعلام نظر مجلس 10 روز فرصت خواهد داشت ابهامات اين مصوبه را رفع كند. حسين سبحاني نيا گفت: قطعا هيئت تطبيق قوانين مجلس اين مصوبه را در اولين فرصت بررسي خواهد كرد.
وي در ادامه با اشاره به مصوبه هيئت وزيران مبني بر اعطاي اختيارات ويژه به بقايي افزود: براساس اين مصوبه، مجوز استخدام بدون قيد و شرط 1500 نفر به معاون اجرايي رئيس جمهور و همچنين «مجوز استخدام 4 هزار نفر به هر استانداري» داده شده كه با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات، واگذاري اختيارات تام به اين افراد جاي ابهام دارد.
عضو هيئت رئيسه مجلس در ادامه تصريح كرد: اين مصوبه علي الظاهر با مفاد اصل 138 قانون اساسي، مواد 75، 51، 41 و 68 قانون برنامه پنجم توسعه و همچنين با ماده 44 قانون خدمات كشوري مغايرت دارد.
سبحاني نيا در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران، متذكر شد: بر اين اساس، هيئت تطبيق قوانين مجلس شوراي اسلامي با توجه به اين ملاحظات، اين مصوبه را بررسي و نظرش را مستندا به «رئيس مجلس» اعلام خواهد كرد و چنانچه اين مصوبه مغايرتي با قانون داشته باشد، ابهامات آن با ذكر دلايل به دولت اعلام خواهد شد تا دولت در راستاي رفع اين ابهامات عمل كند.
انتشار 2 مكاتبه رئيس جمهور
توسط پايگاه دولت
به دنبال تأكيد سخنگوي قوه قضائيه درباره ارسال نشدن گزارش يا اسامي مفسدان اقتصادي و بدهكاران بزرگ بانكي به قوه قضائيه از سوي دولت پايگاه اطلاع رساني دولت دو مورد از مكاتبات احمدي نژاد با آملي لاريجاني را منتشر كرد.
در بخشي از نامه نخست احمدي نژاد به تاريخ 27 آذر 1389 آمده است: در اجراي اصل چهل و نهم قانون اساسي، مبني بر تكليف دولت نسبت به استرداد ثروت هاي نامشروع ناشي از غصب، فروش زمين هاي موات و مباحات اصلي و همچنين اجراي فرمان هشت ماده اي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) درخصوص مبارزه با مفاسد اقتصادي با تاكيد بر «قطع دست مفسدان و سوءاستفاده كنندگان از امكانات حكومتي و طرد امتيازطلبان و زياده خواهان پرمدعا و انحصارجو» و با توجه به اعلام جديت حضرتعالي در برخورد با اين مفاسد و همچنين تامين امنيت سرمايه گذاران و توليدكنندگان و اشتغال طلبان كارآفرين، ليست پيوست كه بخشي از گزارشات دستگاه هاي اجرايي و امنيتي درخصوص زمين خواري و همچنين عدم استرداد مطالبات بانكي است و عمده آنها قبلا به قوه قضائيه تقديم گرديده است، ايفاد مي شود.
در نامه دوم مورخ 18 مرداد 1390 كه مربوط به مكاتبه معاون نظارت و هماهنگي در سياست هاي اقتصادي معاون اول رئيس جمهور به دادستان كل كشور است آمده است:
احتراما با عنايت به بررسي هاي صورت گرفته نسبت به تسهيلات غيرجاري بانك ها و موسسات اعتباري در كارگروه كارشناسي بررسي مطالبات معوق بانكي ستاد هماهنگي مبارزه با مفاسد اقتصادي، به پيوست فهرست پرونده هاي مشتريان بدحساب و بدهكاران معوق كلان بانك ها و موسسات اعتباري كه جهت رسيدگي به دستگاه قضايي ارسال شده است (تعداد 390 پرونده با حجم مطالبات معوق 70 هزار ميليارد ريال مربوط به 12 بانك و موسسه اعتباري ارجاع شده به محاكم عمومي، محاكم ويژه اقتصادي يا سازمان ثبت اسناد و املاك كشور) ايفاد مي گردد.
 


در مكتب امام

حوزه مهمترين پايگاه محكم اسلام است
ترديدي نيست كه حوزه هاي علميه و علماي متعهد در طول تاريخ اسلام و تشيع مهمترين پايگاه محكم اسلام در برابر حملات و انحرافات و كجروي ها بوده اند.
علماي بزرگ اسلام در همه عمر خود تلاش نموده اند تا مسائل حلال و حرام الهي را بدون دخل و تصرف ترويج نمايند.
صحيفه نور - ج 21 - ص 89
 


مركز ارتباطات مردمي رياست جمهوري:

 30 ميليون نامه دريافت كرده ايم

رئيس مركز ارتباطات مردمي نهاد رياست جمهوري از دريافت 30 ميليون نامه توسط اين مركز طي فعاليت دولت هاي نهم و دهم خبر داد.
غرقي با اشاره به تاكيد رئيس جمهور درارتباط با خدمت به مردم اظهار داشت: رئيس جمهور در آخرين ديداري كه با استانداران سراسر كشور داشتند، بر موضوع خدمت به مردم تاكيدات موكدي كردند و امروز نيز ما در اين جلسه مديران كل ارزيابي و عملكرد ارتباطات مردمي دستگاه هاي مختلف را جمع كرديم تا در مورد چگونگي اجراي بهتر فرمايشات رئيس جمهور در راستاي خدمت بيشتر به مردم بحث و گفت وگو كنيم و عملكرد خود در گذشته را مورد بازبيني قرار دهيم.
وي با بيان اين كه در طول اين مدت حجم عظيمي از مراجعات مردمي مورد رسيدگي قرار گرفته است، گفت: در سفر اول استاني كه رئيس جمهور به خراسان جنوبي داشتند، حدود 30 هزار نامه دريافت شد و ما در هر سفري كه انجام مي شد، عملكرد گذشته خود را مورد بازبيني قرار مي داديم تا كارها بهتر انجام شود و در استان هاي ديگر بهتر بتوانيم در خدمت مردم باشيم مثلا در استان خوزستان در جريان سفر استاني رئيس جمهور به آن يك ميليون نامه گردآوري شد و ما در حقيقت ياد گرفتيم كه چگونه در مورد رسيدگي به نامه ها عمل كنيم.
وي با بيان اينكه در طول اين مدت بيش از 30 ميليون نامه دريافت كرديم و اين نامه ها در ارتباطات با موضوعات مختلف از جمله درخواست، شكايت، پيشنهاد و ارائه ايده و ابراز احساسات بوده است، ادامه داد: ما در اين نامه ها شاهد ادبيات خاصي بوديم كه نشان دهنده علقه و اعتماد بين دولت و مردم بود و اين كه ما بايد كار را در جهت مكنونات قلبي مردم به پيش ببريم و در واقع به نحوي عمل كنيم كه هم به مطالبات نامه ها توجه داشته باشيم و هم ارتباطات مردمي را گسترش دهيم.
وي گفت: درخواست خيلي ها اين بود كه مثلا زنگ بزنند صداي رئيس جمهور را بشنوند و يا تشكر كنند و درخواست خاصي نداشتند.
 


فرمانده پدافند هوايي خاتم الانبياء عنوان كرد

سفارش فرمانده كل قوا در حوزه ديده باني

فرمانده پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) با بيان اينكه شهيد ستاري پايه گذار شبكه ديده باني كشور بود گفت: فرمانده معظم كل قوا نيز سفارش موكدي بر پيشرفت ديده باني كشور دارند.
امير فرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) در مراسم گراميداشت شهيد سرلشكر منصور ستاري گفت: كار بزرگي كه شهيد ستاري انجام داد، تشكيل شبكه ديده باني با استعداد ورود 500 نفر بود. اين شهيد بزرگوار پايه گذار ديده باني كشور شد و از آن موقع تا امروز اين استعداد به 10برابر رسيده است. اسماعيلي تاكيد كرد: يكي از سفارشات مؤكد فرمانده معظم كل قوا سفارش به پيشرفت ديده باني است. وي خاطرنشان كرد: از ابتكارات ديگر شهيد ستاري شليك سامانه موشك اس 200 بود كه اين عمليات نيز به مرحله اجرا در آمده است.
سامانه «باور 373»
در مرحله تست زيرسامانه ها
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران از تست هاي آزمايشگاهي سامانه پدافند برد بلند باور 373 خبر داد و گفت: در اين خصوص وضعيت خوبي داريم و اين امر توسط وزارت دفاع و قرارگاه خاتم در حال پيگيري است.
اسماعيلي افزود: پروژه هاي شگفت انگيزتر از باور 373 داريم كه در روز پدافند هوايي آنها را اعلام خواهيم كرد.
گفتني است، پس از اينكه كشور روسيه، قرارداد فروش «سامانه پدافندي 300S» به ايران را به صورت يك طرفه لغو كرد، كشورمان به منظور حفاظت از مراكز و تاسيسات حساس خود، تلاش كرد كه با طراحي و توليد سامانه اي جديد آن را به عنوان جايگزين 300S در صحنه پدافند هوايي مورد استفاده قرار دهد.
امير سرتيپ اسماعيلي، اواخر شهريور ماه سال گذشته با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب مبني بر ساخت سامانه ملي پدافند هوايي، از طراحي سامانه موشكي باور 373 خبر داده و گفته بود: نام اين سامانه بومي، «باور 373» است كه 373 از القاب رسول الله(ص)، در حروف ابجد بوده و «باور» نيز يعني ما باور داريم كه اين كار انجام مي شود.
 


ادعاي مضحك دبكافايل در خصوص ارتباط بيماري كلينتون با ايران

پايگاه اينترنتي دبكا، نزديك به سرويس جاسوسي رژيم صهيونيستي در ادعايي مضحك اعلام كرد كه هيلاري كلينتون در يك سانحه هوايي در ايران آسيب ديده است!
اين پايگاه در گزارش خود با پيوند زدن داستان گونه چند رويداد اخير مدعي تلاش كلينتون براي سفر به ايران و ديدار با محمود احمدي نژاد شد.
سايت «دبكافايل» كه خود را سايتي ارايه كننده اخبار اطلاعاتي و امنيتي معرفي مي كند، در گزارشي به تاريخ 31دسامبر با اشاره به اينكه «شايعات و تئوري هاي توطئه» درباره بيماري كلينتون شكل گرفته است، مي نويسد: رابرت بازوول، خبرنگار گروه پزشكي ان.بي.سي درباره ايجاد شدن لخته خوني توسط ضربه اي به سر (در پي بيهوشي اخير) ترديد دارد و مي گويد كه اگر اين طور بود با داروي رقيق كننده درمان نمي شد بنابراين يا اين موضوع واقعاً ربطي به ضربه ندارد و او داراي لخته اي در ناحيه پا يا جاي ديگري است يا اين كه چيزي ديگر رخ داده كه به ما درباره اش چيزي گفته نمي شود.
دبكا ادعاها و فرضيات خود را در قالب «گفته مي شود» يا «شايعه شده است» در اين گزارش منتشر كرده و ادامه مي دهد: فرضيه پردازي ها درباره شرايط سلامتي او از اوايل دسامبر و زماني آغاز شد كه بدون اطلاع قبلي حضورش در نشست دوستان سوريه در مراكش در تاريخ ششم دسامبر را لغو كرد. نه تنها او از بنيانگذاران اين نشست بود بلكه حضورش در آن زمان بسيار حياتي بود.
براساس اين گزارش ابتدا اين طور گزارش شد كه او سرما خورده است و سه روز بعد در نهم دسامبر گفته شد كه مشكلي در معده دارد. دهم دسامبر يك روز پيش از آنكه قرار بود در برابر كميته اطلاعاتي 11 سپتامبر درباره حمله به كنسولگري آمريكا در بنغازي گزارش بدهد وزارت امور خارجه كه به دليل اين حادثه به شدت تحت فشار بود اعلام كرد كه كلينتون پس از بيهوشي به دليل كم آبي بدنش دچار آسيب شده است. در هيچ كدام از اين موارد جزئيات به طور عادي منتشر نشد؛ جزئياتي نظير اين كه دقيقاً چه زماني او بيهوش شد، شدت ضربه اي كه به او وارد شد يا اينكه چطور در حال مداوا شدن است. يك منبع وزارت امور خارجه آمريكا فقط گفت كه موضوع «خيلي جدي» نيست.
از اينجا به بعد دبكافايل شخصيت جديدي را به داستان اضافه كرده و داستان خود را اين طور پيش مي برد: دبكا شايعاتي را درباره تهران مصرانه دنبال كرده است كه ادعا مي كنند كلينتون در حالي كه در هفته اول دسامبر راهي ماموريتي سري در منطقه بوده به شدت مجروح شده است. برخي مدعي اند كه در آن حادثه آمريكايي هاي همراه او- مشاورين و پرسنل امنيتي- مجروح يا كشته شدند. اين شايعات نمي گويند كه مأموريت سري او چه بوده است. با اين حال اين حادثه بلافاصله پس از اول دسامبر رخ داد؛ زماني كه طبق ادعاي گزارش دبكا فايل در آن زمان مقامات دولت اوباما و نمايندگان عالي رتبه ايران گفت وگوهايي سري درباره برنامه هسته اي ايران داشته اند.
اين سايت صهيونيستي در ادامه ادعاهايش افزود: اگرچه منابع ما هويت مذاكره كنندگان را تشخيص ندادند اما يكي از تئوري هايي كه در برخي پايتخت ها به گردش درآمده مدعي است كه هيلاري كلينتون سه هفته قبل در راه ديداري سري با محمود احمدي نژاد در رابطه با آن مذاكرات بوده است! هواپيماي حامل وي از بحرين مقصدش را بغداد اعلام كرده اما گفته مي شود كه مسير را در ميانه راه تغيير داده و به سمت اهواز رفته است. گفته مي شود كه در آنجا رئيس جمهور ايران در انتظار ورود او بوده است اما بعد هواپيما دچار مشكل فني شده و فرودي اضطراري داشته است و اين زماني است كه او دچار جراحات شده است.
دبكا فايل در ادامه ادعاهايش مي افزايد: مرگ غيرمنتظره جاب پرايس، فرمانده نيروي دريايي آمريكا در افغانستان(كه گفته شد احتمالاً خودكشي كرده است) مرتبط با برخي فرضيات درباره اين حادثه است. در آن زمان پنتاگون گزارش داد كه درباره مرگ ناگهاني او در تاريخ 22 دسامبر در اروزگان تحقيقاتي در حال انجام است. اكنون گمان مي رود كه اين فرمانده، رئيس اطلاعات امنيتي مربوط به ماموريت كلينتون درباره ايران بوده و يكي از مجروحان آن حادثه است.
 


آيت الله خوشوقت: فتنه گران تطهير شدني نيستند

آيت الله خوشوقت تصريح كرد كه فتنه گران 88 مرتدند و تطهيرشدني نيستند.
آيت الله خوشوقت درباره وضعيت و نحوه انتخاب كانديدا در جبهه اصولگرايان اظهار داشت: «الان وقتش نيست. كمي بايد صبر كرد تا اسامي كانديداها را منتشر كنند؛ آن وقت مي گويم».
وي در پاسخ به اين سوال كه «در روزهاي اخير برخي شخصيت ها و تشكل ها نسبت به آنچه تطهير فتنه گران توسط برخي سياسيون مي خوانند، انتقادات جدي كرده اند، نظر شما در اين باره چيست؟» گفت: «بايد بر روي فتنه گران خط قرمز كشيد. فتنه 88 تطهير نمي شود. فتنه گران كافر و مرتد هستند و تطهير نمي شوند.»
اين استاد اخلاق در ادامه سخنان خود درباره «فتنه» تصريح كرد: «هركسي سابقا و لاحقا (قبل از اين و بعد از اين)، در فتنه، خاموش يا آرام بود، بايد بر روي اسم آنها نيز خط بطلان كشيد.»
به گزارش تسنيم، آيت الله خوشوقت درباره انتخابات رياست جمهوري و وظيفه شهروندان در اين انتخابات، اظهار داشت: «فقط به آنها كه سابقه خوبي دارند و خدمتگزارند و دنبال ولايت هستند راي بدهيم.»
 


عضو كميسيون قضايي مجلس خبر داد

برگزاري جلسات مستمر براي رسيدگي به پرونده هاي نمايندگان

عضو كميسيون قضايي مجلس از برگزاري جلسات مستمر هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان به منظور رسيدگي به پرونده ها خبر داد.
حجت الاسلام موسي غضنفرآبادي نماينده مردم بم در مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با فارس با اشاره به عملكرد هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان اظهار داشت: هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان جلسات خود به منظور رسيدگي به پرونده هاي نمايندگان را تشكيل مي دهد. وي افزود: در اين جلسات رسيدگي به برخي از پرونده ها به طور كامل صورت گرفته و بعضي ديگر نيز در مرحله رسيدگي است.
نماينده بم در مجلس در پايان از ادامه برگزاري جلسات مستمر و رسيدگي به پرونده ها خبر داد.
 


ديدار انتخاباتي جبهه پيروان با جامعه روحانيت

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز گفت: جبهه پيروان مطالب خود و نقطه نظراتشان را در كميته سياسي جامعه روحانيت و مسائل آينده جامعه مطرح كرد و ما نيز نتيجه جلسه را به شورا گزارش خواهيم كرد.
حجت الاسلام سيدرضا تقوي عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز به ديدار جبهه پيروان خط امام و رهبري با جامعه روحانيت مبارز اشاره كرد و اظهار داشت: اين ديدار با كميته سياسي جامعه روحانيت مبارز و با شوراي مركزي جامعه نبود و از سوي جبهه پيروان درخواست شد.
عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز در گفت و گو با فارس، با بيان اين كه كميته سياسي جامعه روحانيت مبارز از هر گروه اصولگرايي كه درخواست ديدار و بيان نقطه نظرات خود را داشته باشد استقبال مي كند، تصريح كرد: كميته سياسي جامعه روحانيت از گروه هاي اصولگرا كه نظرات خود را درباره انتخابات آينده به اين كميته ارائه دهند استقبال مي كند.
وي با تاكيد بر اين كه در اين جلسه راجع به مصاديق نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري صحبت نشد، جبهه پيروان مطالب خود و نقطه نظراتشان را در كميته سياسي جامعه روحانيت و مسائل آينده جامعه مطرح كرد و ما نيز نتيجه جلسه را به شورا گزارش خواهيم كرد.
 


رئيس مجلس ممنوعيت افزايش يارانه نقدي تا پايان سال را ابلاغ كرد

رئيس مجلس در پي تاخير رئيس جمهور قانون منع افزايش قيمت حامل هاي انرژي و ساير كالاها و خدمات در قانون هدفمندي يارانه ها در سال 1391 را ابلاغ كرد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با توجه به انقضاي مهلت مقرر در ماده يك قانون مدني و در اجراي تبصره ماده يك، قانون الحاق يك تبصره به بند (44) و يك تبصره به بند (45) قانون بودجه سال 1391 را ابلاغ كرد. بر اين اساس در ماه هاي باقيمانده سال 1391 هرگونه افزايش يارانه سرانه نقدي نسبت به پرداختي شهريور ماه سال جاري از هر منبعي ممنوع است.

 


هاشمي رفسنجاني:

اخلاص ، موتور حركت انقلاب و نظام اسلامي است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت بار ديگر طي سخناني كه اين روزها، جماعت خاصي بر آن تاكيد مي كنند از «انتخابات آزاد» گفت.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي معلمان با اشاره به اين كه كشور در معرض تهديدات و تحريم هاي دشمنان انقلاب است گفت: درگيري و مناقشه به هيچ وجه راهگشا نيست و اميدواريم همه تاثيرگذاران نظام از مردم عادي گرفته تا سطوح بالا با تن دادن به گفت و گو، تعامل و تفاهم، راه برگزاري انتخاباتي رقابتي، آزاد و مطابق قانون را هموار و نيز از نيروهاي زبده و كارآمد و دلسوز انقلاب از همه سلايق براي برون رفت از مشكلات و توسعه و پيشرفت كشور بهره گرفته شود.
متاسفانه رئيس مجمع تشخيص نگفت كه به چه علتي ايشان مي پندارد كه انتخابات پيش روي، انتخاباتي رقابتي و مطابق قانون نخواهد بود.
وي در عين حال در بخش ديگري از سخنانش با برشمردن اهداف و آرمان هاي انقلاب اسلامي و امام راحل تصريح كرد: انقلاب و نظام اسلامي علي رغم مشكلات و موانع داخلي و خارجي توانسته است بر شانه هاي اعتماد و همراهي مردم روند رو به جلو و پيشرفت خود را تا زماني كه سوءتدبيرها به ميان نيايد، طي كند.
هاشمي رفسنجاني ادامه داد: جرياني كه علي رغم حسن نيت، با اهداف امام و انقلاب بيگانه بود و تجربه ميدان هاي سخت را نداشت، ميدان دار است. اين جريان با وجود هشدارهاي دلسوزان و وفاداران به نظام و انقلاب به گونه اي مورد حمايت قرار گرفت كه اكنون نه تنها پاسخگوي وضع به وجود آمده نيستند بلكه حاميان خود را نيز برنمي تابند و طلبكار و مدعي نظام شده اند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني آيت الله هاشمي، وي مشخصه بارز اين جريان منحرف را «ناديده گرفتن دستاوردهاي گذشته و زحمات مديران و دلسوزان انقلاب» خواند و با ابراز اين عقيده كه «كساني كه سهمي در انقلاب نداشتند، با حسادت، انتقام از زحمتكشان نظام را وجه همت خود قرار دادند» تاثير اقدامات اين جريان بر پيشرفت كشور را يادآور شد.
آقاي هاشمي در حالي از جريان خطرناك در كشور نام مي برد كه توضيح نداد آيا همخواني جريان مطلوب ايشان با مثلث آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي در فتنه سال 88 نشانه دلسوزي براي انقلاب بوده است؟
وي همچنين «اخلاص را مهمترين سرمايه و موتور حركت انقلاب و نظام اسلامي» خواند و با طرح اين سؤال كه «اگر اخلاص مسئولان در كنار اعتماد مردم نبود، چطور مي توانستيم با دست خالي بر استبداد پهلوي، استعمار خارجي، شورش ها، جنگ تحميلي پيروز و راه آباداني كشور را در پيش گيريم؟» اعتمادسوزي را از بزرگترين گناهان خواند و با اشاره به نقش اساسي مردم در سرنوشت كشور و تصميم سازي ها گفت: در قانون اساسي ما آزادي مطبوعات، اجتماعات و احزاب و نيز آزادي هاي فردي و اجتماعي به وضوح تصريح شده است و لازم است توجه بيشتري به بخش حقوق مردم در قانون اساسي و نقش تاثيرگذار آنان صورت گيرد.
 


نماينده ولي فقيه در سپاه:

 دشمن به دنبال بحران سازي اقتصادي در جامعه است

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، نسبت به تلاش دشمن در جهت بحران سازي اقتصادي در جامعه هشدار داد.
حجت الاسلام و المسلمين علي سعيدي در گردهمايي طلاب و روحانيون بسيجي در شاهرود، اظهار داشت: مهمترين اثر پيروزي انقلاب اسلامي در عرصه معادلات منطقه اي و جهاني ظاهر شد و پس از آن، معادله جديد قدرت بين ايران و استكبار بود كه نمونه هاي عيني را مي توان شكل گيري حزب الله لبنان، حماس و بعد از آن شكست آمريكا در عراق و توانمندي هاي هسته اي و علمي ايران برشمرد.
وي افزود: دشمن زبون كه همان استكبار به سركردگي آمريكا مترصد فرصتي براي تغيير اين معادله به نفع خودشان بودند و آن را در بستر انتخابات 22خرداد سال88 يافتند كه در ادامه به فتنه و نهايتا با لطف خدا اين تلاش مذبوحانه آنان در هم شكست و به شكل گيري حماسه9دي ماه منجر شد. نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تاكيد بر هدايت هوشمندانه رهبري در اين فتنه بيان داشت: بايد قدردان نقش ولايت فقيه در جامعه و به ويژه در فتنه 88 باشيم و به جمله امام خميني(ره) كه فرمودند پشتيبان ولايت فقيه باشد تا به كشور آسيبي نرسد واقف و عمل كننده باشيم.
سعيدي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مسئله تحريم اظهار داشت: هدف از تحريم تغيير محاسبات است و دشمن تاكيد دارد، نظام در دست اراده رهبري است و مادامي كه در محاسبات رهبري تغيير به وجود نيايد كاري را نمي توان پيش برد. وي با بيان اين كه دشمن به دنبال بحران سازي اقتصادي در جامعه است، افزود: دشمن مي خواهد در اين بحران سازي اقتصادي مانند زمان جنگ كه امام راحل جام زهر را نوشيد عمل كنند و رهبري فرزانه انقلاب را وادار به مذاكره كنند.
نماينده ولي فقيه در سپاه خاطرنشان كرد: مذاكره با آمريكا يك بازي است و مذاكره دامي است، براي ملت ما كه توسط دشمن گسترانده شده است تا باعث نابودي نظام شود. سعيدي افزود: استحاله و براندازي نظام فرمول اصلي دشمنان است كه دنبال مي كنند و وظيفه مسئولان در مقابل اين توطئه و توطئه هاي دشمنان توجيه و آگاه سازي مردم است كه مردم بدانند در اين سي و چندسال تحت فشار دشمنان بوده و ايستادگي كرده اند. وي افزود: امروز حفظ كيان اسلام بستگي به مردم دارد و اكنون كه انقلاب در يك پيچ حساس قرار دارد، همه بايد تلاش كنند و با حفظ خويشتنداري و هوشياري خويش اين دوران حساس را طي نماييم. نماينده ولي فقيه در سپاه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: بايد كانديدايي را انتخاب كنيم كه ويژگي هاي بيان شده توسط مقام معظم رهبري را دارا باشد و انساني مدير، ارزشي و از همه مهمتر ولايت مدار و ولايت پذير باشد.
 


سردار وحيدي: جايگاه نيروي قدس قابل خدشه نيست

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در واكنش به اهانت اخير دولت كانادا نسبت به نيروي قدس سپاه گفت: جاي تاسف دارد كه كشوري تمام حيثيت خود را در گرو خدمت به صهيونيست ها قرار مي دهد.
سرتيپ پاسدار «احمد وحيدي» در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران در واكنش به اهانت اخير كانادا نسبت به نيروي قدس سپاه پاسداران اظهار داشت: اين تهمت ها به هيچ وجه به «نيروي قدس» وارد نيست و جايگاه اين نيرو در اشاعه پيام انقلاب اسلامي به جهانيان را خدشه دار نمي كند.
وي افزود: كانادايي ها امروز دقيقا سياست هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي را دنبال مي كنند كه البته موجب تاسف است كه چطور كشوري تمام حيثيت خود را در گرو خدمت به صهيونيست ها قرار مي دهد. وزير دفاع تصريح كرد: كانادايي ها قبلا هم كه طرح عضويت فلسطين در سازمان ملل مطرح شده بود، تنها كشور مطرحي بودند كه با آمريكا همكاري كرده و در حمايت از صهيونيسم به فلسطينيان راي ندادند. وحيدي با بيان اينكه ارزش و حيثيت كانادايي ها با بيرون آمدن صداي آمريكا و رژيم صهيونيستي از گلوي برخي سياستمداران كانادايي به شدت در ميان جهانيان خدشه دار مي شود، گفت: اميدواريم سياستمداران كانادايي زودتر به خود آمده و ماهيت جنايتكارانه رژيم صهيونيستي را بشناسند.
گفتني است كه اخيرا كانادا در اقدامي سوال برانگيز، پس از حذف نام گروهك تروريستي منافقين از ليست تروريست ها، نيروي قدس سپاه پاسداران را در اين ليست قرار داد.

 


روزنامه نگار روس: آمريكا به منافقين نياز دارد

يك روزنامه نگار روس معتقد است كه بقاي سازمان منافقين به خاطر نياز آمريكا و كشورهاي اروپايي به اين گروهك است.
«ناديا كيوركوا» در ديدار با دبير كل بنياد هابيليان ضمن انتقاد از نحوه مبارزه عليه تروريسم در روسيه ابراز كرد: من خود يك مسيحي ارتدوكس هستم و دوستان مسلمان زيادي دارم.
وي افزود: من دوست ايران هستم. ايرانيان را خيلي دوست دارم. براي اولين بار در سال 2006 به ايران آمدم و از آن زمان تا كنون بارها به ايران آمده ام و تجربه بسيار عالي براي من بوده است.
اين روزنامه نگار روسي كه مقالات وي در «راشا تودي» منتشر مي شود گفت: من با يكي از جاسوسان روسي مصاحبه اي داشتم كه يكي از فرماندهان آنها (منافقين) بود و چند ماه پيش خودكشي كرد.
وي خاطرنشان كرد كه اگر گروهك منافقين در حال حاضر وجود دارد به اين خاطر است كه آمريكا به آن احتياج دارد.
كيوركوا كه معتقد است سازمان منافقين نمي تواند آنگونه كه ادعا مي كند، ارمغان آور دموكراسي باشد، در ادامه تصريح كرد: فكر مي كنم آنها (منافقين) در وقايع پس از انتخابات در سال 2009 شركت داشتند.
 


تمدن: آموزش كادرها و ايجاد زيرساخت هاي انتخابات آغاز شد

استاندار تهران با بيان اينكه براي تشكيل ستادهاي انتخاباتي منتظر اعلام روزشمار انتخابات از سوي وزارت كشور هستيم، گفت: البته ما آموزش كادرها، ايجاد زيرساخت ها و تهيه تجهيزات مورد نياز را شروع كرده ايم.
مرتضي تمدن استاندار تهران ، در پاسخ به اين سؤال كه آيا ستادهاي انتخاباتي در استانداري تهران تشكيل شده است يا خير، اظهار داشت: منتظر اعلام روزشمار انتخابات از طرف وزارت كشور هستيم؛ اعلام اين روزشمار نيز وابسته به اصلاح قانون انتخابات است كه بايد زودتر مجلس و شوراي نگهبان به صورت قطعي به ما اعلام كنند.
به گزارش فارس، استاندار تهران با بيان اينكه برخي اقدامات منوط به زمان بندي و اعلام روزشمار انتخابات نيست و استانداري آن را شروع كرده است، تصريح كرد: آموزش كادرها، ايجاد زيرساخت ها ، تهيه تجهيزات موردنياز ،هماهنگي بين سازمان ها و دستگاه ها از جمله اقداماتي است كه آغاز كرده ايم.
وي در پايان خاطرنشان كرد: كارهايي را كه مربوط به كليت انتخابات است آغاز كرده ايم اما منتظر روزشمار انتخابات هستيم تا بعد از تعيين و تكليف قانون به ما اعلام شود.

 


اولين جلسه هم انديشي فعالان رسانه با ناظران بر صدا و سيما برگزار شد

در نخستين جلسه هم انديشي فعالان رسانه اي با رئيس شوراي نظارت بر صدا و سيما موضوعات مختلفي همچون مديريت انفعالي رسانه ملي و عدم بهره گيري از جريان رسانه اي حزب الله مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
به گزارش فارس جمعي از فعالان عرصه رسانه، در محل شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيما ميهمان رئيس و دبير اين شورا بودند تا ضمن بيان ديدگاه ها، انتقادات و پيشنهادات خود در جريان اقدامات شوراي مذكور قرار گيرند.
در اين جلسه كه با حضور حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي و بيژن نوباوه وطن رئيس و دبير شوراي نظارت بر صدا و سيما تشكيل شد، جمعي از فعالان رسانه اي جبهه فرهنگي انقلاب ديدگاه هاي خود در باب عملكرد رسانه ملي در بخش هاي گوناگون را مطرح كردند.
حجت الاسلام رئيسي در اين نشست با تقدير از حضور و دغدغه مندي فعالان رسانه اي جبهه فرهنگي انقلاب از حاضرين خواست تا با افزايش تعاملات، زمينه ساز نظارت صحيح و كارآمد و به روز بر رسانه ملي باشند.
وي خاطرنشان كرد كه شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيما از ديدگاه ها و انتقادات دغدغه مندان فعالان عرصه فرهنگ و رسانه به گرمي استقبال مي كند.
در اين جلسه موضوعات متنوع و انتقادات مختلفي چون نقد مديريت انفعالي در صدا و سيما و فقدان راهبرد و استراتژي مشخص در رسانه ملي، ضعف عملكرد دانشكده صدا و سيما، انتقاد از ساخت سريال هاي ضعيف و خنثي، وجود بدنه نا مأنوس با ارزشها و آرمانهاي انقلاب و عدم بهره گيري از توان نيروهاي رسانه اي حزب اللهي، عدم برخورد جدي با عوامل ساخت فيلم«يك خانواده محترم» و مسائلي از اين دست مطرح شد.
 


اولين سالگرد «حاجي بخشي» برگزار شد

مراسم گراميداشت سالگرد حاج ذبيح الله بخشي در پادگان ولي عصر(عج) نيروي هوافضاي سپاه برگزار شد.
مراسم سالگرد حاج ذبيح الله بخشي روز سه شنبه در حسينيه فاطمه زهرا(س) پادگان حضرت ولي عصر(عج) برگزار شد.
در اين مراسم حجت الاسلام گواهي مسئول نماينده ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ به سخنراني پرداخت و محمداسماعيل كوثري نماينده مردم تهران در مجلس و فرمانده اسبق لشكر 27محمد رسول الله خاطراتي از حضور حاجي بخشي در جبهه هاي جنگ را بيان كرد.
در مراسم سالگرد حاج ذبيح الله بخشي، حاج رضا پوراحمد، مداح اهل بيت و جانباز دفاع مقدس به ذكر مصائب اهل بيت پرداخت.
در اين مراسم جمعي از مقامات لشكري و كشوري از جمله آيت الله خوشوقت، سردار علي فضلي جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين، سردار كاظميني فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ، محمداسماعيل كوثري و آقاي وحيد معاون امور ويژه دفتر رهبر انقلاب حضور داشتند.
حاج ذبيح الله بخشي، معروف به «حاجي بخشي» در سال 1312 در اراك متولد شد. وي از سن 47 سالگي به جبهه اعزام شد و تا پايان جنگ تحميلي در جبهه ها حضور داشت. دو پسر، برادر و يك داماد او نيز در جنگ به شهادت رسيدند.
حاج بخشي 12 دي ماه سال 90 در سن 78سالگي بر اثر سكته مغزي در تهران درگذشت.
 


آيت الله خاتمي: فتنه 88 ولايت و نظام را هدف قرار داده بود


امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر حفظ روحيه وحدت بين آحاد جامعه اظهار داشت: فتنه سال 88 ولايت و نظام اسلامي را هدف قرار گرفته بود.
آيت الله سيد احمد خاتمي ظهر سه شنبه در گردهمايي ائمه جمعه و جماعات و مبلغان مازندران در مصلاي جمعه سرخرود محمودآباد اظهار داشت: علماي دين و روحانيت، پرچمدار ملت در مقطع انتخابات هستند.
وي با بيان اينكه فتنه سال 88 ولايت و نظام را هدف قرار داد و يك كودتاي مخملي به تمام معنا بود، افزود: دشمن از 22 خرداد تا نهم دي 88 فقط درصدد ايجاد فتنه بود و رسانه هاي دشمن هم كارشان انعكاس تحركات شيطاني سران فتنه بود.
خاتمي ادامه داد: از حماسه نهم دي به بعد مي بينيم دشمن زمزمه تحريم را شروع كرد.
عضو مجلس خبرگان رهبري، وظيفه علما و روحانيون را در مقابله با توطئه هاي دشمن و حفاظت از دستاوردهاي انقلاب اسلامي سنگين دانست و افزود: علما مرزبانان دين هستند و بايد از حدود و ثغور دين مرزباني كنند.
وي با بيان اينكه امروز سه حوزه مرزباني وجود دارد كه عالمان و سفيران نور بايد در اين سه حوزه انجام وظيفه كنند، ادامه داد: يكي از حوزه هاي مرزباني علماي دين، تبيين معارف اعتقادي، مباني اسلامي و تشيع است.
امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر اينكه دشمنان تمام اعتقادات ما را مورد تهاجم قرار دادند، گفت: حوزه ديگري كه عالمان دين بايد انجام وظيفه كنند، حوزه مسايل ديني و تبيين سبك زندگي ديني است.
خاتمي از روحانيت به عنوان شناسنامه دين ياد كرد و با تاكيد بر اينكه عموم مردم با رفتار روحانيون به دين علاقه مند مي شوند، افزود: مرزبانان دين در طول تاريخ حنجره عدالت بودند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10