(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 13  دی  1391 - شماره 20397

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با حضور رئيس جمهوري
چند طرح بزرگ پتروشيمي و عمراني در كرمانشاه به بهره برداري رسيد
درپرتو وحي
دريا حسين (ع) است
تنظيم سند دانشگاه اسلامي در 4 بخش
امسال هم فني و حرفه اي ها مشمول قانون حذف كنكور نيستند
هديه به خوانندگان
اعلام ظرفيت كارشناسي ارشد نيمسال دوم دانشگاه آزاد
اختصاص 30 هزار سهميه استخدامي به آموزش عالي
برگزاري نخستين آزمون اينترنتي در سال 92
اخبار ادبي و هنري
در پنجمين روز از رزمايش ولايت 91 انجام شد
شليك موفقيت آميز موشك هاي برد بلند «نور» و «قادر»
سفير واتيكان در بيروت در ديدار با سفير ايران:
مردم سوريه تصميم گير نهايي درباره سرنوشت كشورشان هستند
تمام مطالبات چايكاران تا 22 بهمن پرداخت مي شود
اعتراف معاون وزير دارايي آمريكا
تحريم ها ايران را مصمم تر كرده است
معاون وزير راه و شهرسازي اعلام كرد
بهره برداري از 59 بيمارستان تا پايان دولت دهم
شاعر شهيدان كرمان درگذشت
پيكر 2 تن ديگر از شهداي حادثه تروريستي سامرا تحويل ايران شد
با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
همايش شعر عاشورايي قروه آغاز به كار كرد
افزايش توليد پليمر در كشور
ابداع سه روش جديد جراحي فك و صورت در اهواز
پژوهشگر اصفهاني روش جديدي براي توليد نانو ذرات ابداع كرد
صدور رواديد در مرز مهران متوقف شد
مردي با همت بلند
زائران عتبات عاليات از طريق خط دريايي به عراق مي روند
علت حادثه انفجار معدن يال شمالي طبس اعلام شد
راه اندازي سايت تغيير نشاني و كد پستي در دهه فجر
كودكان پيرانشهري در اصفهان تحت درمان قرار گرفتند


با حضور رئيس جمهوري

چند طرح بزرگ پتروشيمي و عمراني در كرمانشاه به بهره برداري رسيد

رئيس جمهوري در سفر به كرمانشاه چندين طرح بزرگ پتروشيمي و عمراني را به بهره برداري رساند.
به گزارش خبرگزاري ها، با حضور محمود احمدي نژاد مجتمع پتروشيمي پليمر كرمانشاه با ظرفيت توليد سالانه 300 هزار تن پلي اتيلن سنگين ديروز در اين شهر افتتاح شد.
اين مجتمع كه هشتمين طرح مهر ماندگار صنعت پتروشيمي در كشور است به منظور ايجاد رونق اقتصادي و تحرك بخشي به فرآيند توليد، ايجاد ارزش افزوده در محصولات پتروشيمي، توسعه صنايع تكميلي با هدف رفع نياز داخلي و صادرات محصولات توليدي به كشورهاي همجوار در زميني به مساحت 60هكتار احداث شده است.
سرمايه گذاري كل مجتمع پتروشيمي پليمر كرمانشاه شامل سرمايه گذاري ارزي 165ميليون يورو و سرمايه گذاري ريالي 1600 ميليارد ريال است كه اشتغالزايي 1500 نفر را به همراه دارد.
ارزش سالانه محصولات قابل فروش اين طرح 429 ميليون دلار برآورد شده است.
اين مجتمع كه در منطقه «هرسين» استان كرمانشاه قرار دارد يكي از طرح هاي خط لوله انتقال غرب كشور است كه از سال 84 آغاز شده است.
رئيس جمهوري پس از افتتاح رسمي اين پروژه از بخش هاي مختلف و خطوط توليد اين مجتمع توليدي ديدن كرد.
بهره برداري از پست 400كيلوولت مرصاد اسلام آباد غرب، از طريق ويدئو كنفرانس از ديگر طرح هايي بود كه توسط رئيس جمهوري به بهره برداري رسيد.
اين پست در زميني به مساحت 18هكتار احداث شده و بزرگترين ايستگاه انتقال در ايران از نظر فروش و صادرات برق به كشور عراق است. براي اجراي اين پروژه452ميليارد ريال هزينه شده است.
همچنين با حضور رئيس جمهوري سد مخزني آزادي كرمانشاه از مجموعه طرح هاي مهر ماندگار اين استان به بهره برداري رسيد.
سد مخزني آزادي كرمانشاه با ظرفيت ذخيره 47/70 ميليون مترمكعب آب و به منظور تامين آب كشاورزي 4200هكتار از اراضي كشاورزي شهرستان هاي ثلاث باباجاني، اسلام آباد غرب و دالاهو و همچنين تامين آب آشاميدني و صنعتي تازه آباد و اسلام آباد غرب احداث شده است.
عمليات اجرايي اين طرح از سال 1382آغاز شده و تاكنون 750 ميليارد ريال براي احداث آن هزينه شده است.
ارتفاع اين سد خاكي با هسته رسي از بستر رودخانه 56 متر، طول تاج 737 متر و عرض تاج آن 10متر است كه بر روي رودخانه زمكان احداث شده است.
اين سد در منطقه شهرستان دالاهو بخش گهواره واقع شده و توسط قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء ساخته شده است.
اين گزارش حاكي است احمدي نژاد از طريق ويدئو كنفرانس پروژه انتقال آب سد گاوشان و ايستگاه پمپاژ و شبكه آبياري يك هزار و 800 هكتاري دشت بيله وار كرمانشاه را افتتاح كرد.
با پايان انتقال آب از سد گاوشان به طول 70كيلومتر هم اكنون آب اين سد وارد تصفيه خانه شهيد نظري كرمانشاه شده است.
تصفيه خانه شهيد نظري در تيرماه سال جاري با اعتباري بالغ بر 50 ميليارد ريال بازسازي، بهسازي و مورد بهره برداري قرار گرفت.
با اين افتتاح مشكل كم آبي در استان كرمانشاه مخصوصا در نواحي جنوب شهر رفع مي شود.
كرمانشاه به دليل خشكسالي هاي متوالي چند سالي است كه دچار مشكلات كم آبي بوده است.
محمود احمدي نژاد در سفر يك روزه خود به كرمانشاه نفت و گاز را مزيت كشور دانست و گفت: ما بايد نفت را به كالا تبديل و كالا را صادر كنيم.
وي با اشاره به اين كه ما در غم و شادي كشورهاي همسايه شريك هستيم به ساخت پالايشگاه آناهيتا اشاره كرد و گفت: زماني كه آقاي مصري وزير بودند ساخت اين پالايشگاه پيگيري مي شد و الان روند كندي دارد و بايد پالايشگاه داخل شهر به محل جديد انتقال يابد.
وي گفت: روند تكميل پروژه آناهيتا در سربالايي قرار گرفته و بايد زودتر انجام شود.
رئيس جمهوري در مراسم افتتاح پروژه هاي عمراني در كرمانشاه اظهار داشت: اقتصاد نبايد در دست 3 هزار نفر در كشور باشد و در صورت اصلاح اين وضعيت كشور آسيب پذير نخواهد شد.
احمدي نژاد گفت: بايد به سمتي برويم كه همه مردم در اقتصاد فعال باشند. نه اينكه عده قليلي نامشان فعال اقتصادي باشد كه اينگونه اقتصاد شكوفا نمي شود. زماني اقتصاد به نقطه مطلوب مي رسد كه همه مردم در عرصه اقتصادي فعال باشند و كار اقتصادي را ياد بگيرند و همه ظرفيت ها براي عدالت پيشرفت به كار گرفته شوند.
وي افزود: قبل از ملي شدن نفت، پول نفت را مردم نمي ديدند اما بعد از انقلاب مقداري از اين پول به جيب ملت رفت كه هنوز هم به طور كامل نشده است.
وي گفت: قيمت فعلي نفت با توجه به سال هاي گذشته به نسبت كمتر است كه به طور مثال در مقايسه با سال 61 -60 با توجه به قيمت دلار كمتر است.
وي به رسيدن فوايد كارخانه پليمر به خود استان كرمانشاه تاكيد كرد و گفت: استاندار، بانك ها و دستگاه هاي اجرايي بايد براي ايجاد اشتغال پايدار به وسيله صنايع پايين دستي اين كارخانه فعال باشند.
به گزارش رسيده وزير نفت در مراسم افتتاحيه پتروشيمي كرمانشاه گفت: نخستين استاني كه از انتقال اتيلن برخوردار مي شود استان كرمانشاه است.
رستم قاسمي با تاكيد بر اينكه اين طرح دستاوردهاي اقتصادي فراواني دارد، گفت: با انتقال اتيلن به كرمانشاه مي طلبد كه مسئولان و سرمايه گذاران با ايجاد كارخانه ها و صنايع پايين دستي تحولي بزرگ در استان ايجاد كنند.
وي گفت: دولت براي انتقال اتيلن به كرمانشاه و آغاز 2 فاز در پارس جنوبي بيش از 8 ميليارد دلار سرمايه گذاري كرده است كه اين كاري تاريخي محسوب مي شود.
همچنين وزير نيرو در مراسم افتتاح چند پروژه عمراني كرمانشاه سرمايه گذاري در بخش برق را 72 هزار ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: در كرمانشاه با در اختيار داشتن دو نيروگاه ظرفيت توليد مازاد وجود دارد.
وي اظهار داشت: امسال بارندگي هاي خوبي داشتيم و اميدواريم بعد از پنج سال، خشكسالي نداشته باشيم.
وي ادامه داد: 32 هزار ميليارد تومان در بخش آبفا سرمايه گذاري كرده ايم و تعداد سدها به 316 سد در كشور رسيده است.
نامجو تصريح كرد: ظرفيت برق كرمانشاه مي تواند در اختيار صنايع و كارخانجات قرار بگيرد و ظرفيتي مناسب براي صادرات برق به عراق فراهم كرده است.
نامجو گفت: 22طرح در پروژه هاي وزارت نيرو به كرمانشاه اختصاص داده شده و اين نشان دهنده توجه خوبي است كه به اين استان شده است.
 


درپرتو وحي

پاداش و جزا وفق عمل است
قرآن كريم:
هر كس در محضر پروردگارش خطاكار حاضر شود، آتش دوزخ براي اوست؛ در آنجا، نه مي ميرد و نه زندگي مي كند.
و هر كس با ايمان نزد او آيد و اعمال صالح انجام داده باشد، چنين كساني درجات عالي دارند. باغهاي جاودان بهشت، كه نهرها از زير درختانش جاري است، در حالي كه هميشه در آن خواهند بود.
اين است پاداش كسي كه خود را پاك نمايد.
سوره طه
آيات 76-74
 


دريا حسين (ع) است

قلم چون صورت و معنا حسين است
سخن چون قطره و دريا حسين است
هر آنچه طالبي از او طلب كن
كه هم دنيا و هم عقبا حسين است
شفاعت اختيارش دست زهراست
ولي امضا و مهرش با حسين است
نماز عشق بر او اقتدا كن
كه تنها قبله دلها حسين است
به زيبايي بگو بر خود ننازد
كه زيباتر ز هر زيبا حسين است
اگر جويا شوي از حال يوسف
اسير يوسف زهرا حسين است
من ژوليده را در روز محشر
اميد و آرزو تنها حسين است
¤ مرحوم ژوليده نيشابوري
 


تنظيم سند دانشگاه اسلامي در 4 بخش

دبير اسلامي شدن دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي گفت: سند دانشگاه اسلامي در 4 بخش نظام آموزشي، نظام فرهنگي و تربيتي، نظام پژوهشي و فن آوري و نظام مديريت تنظيم شده است.
حجت الاسلام والمسلمين شاطري با بيان اين كه اولين جلسه شوراي راهبردي اساتيد با موضوع بررسي پيش نويس سند دانشگاه اسلامي در سالن جلسات رياست دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد، گفت: هركدام از بخش ها داراي چندين راهبرد است كه در مجموع بيش از 260 سياست اجرايي و بيش از 340 طرح مصوب براي اجرايي شدن راهبردها به تصويب رسيده است.
دبير اسلامي شدن دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي گفت: سند دانشگاه اسلامي در 4 بخش نظام آموزشي، نظام فرهنگي و تربيتي، نظام پژوهشي و فن آوري و نظام مديريت تنظيم شده است.
وي با برشمردن اصول و مباني علمي و ديني كه در تنظيم سند رعايت شده است، تاكيد كرد: لازم است در سند قبلي اسلامي شدن دانشگاه ها بازنگري شود و تدوين سند جديد براساس اقتضائات و شرايط روز شكل گيرد.
به گزارش تسنيم، حجت الاسلام شاطري تصريح كرد: با توجه به گسترش روزافزون علوم و در نظر گرفتن متغيرهاي اجتماعي، اقتصادي، سياسي و فرهنگي لازم است كه سند دانشگاه اسلامي و راهبردهاي آن مورد بازنگري و تدقيق قرار گيرد.
 


امسال هم فني و حرفه اي ها مشمول قانون حذف كنكور نيستند

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور گفت: فارغ التحصيلان شاخه فني و حرفه اي امسال هم مشمول قانون حذف كنكور نمي شوند.
ابراهيم خدايي، رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در گفت و گو با فارس در خصوص اعلام آمادگي آموزش و پرورش جهت اجراي قانون حذف كنكور براي فارغ التحصيلان شاخه فني و حرفه اي گفت: اگر عنوان شده است كه آموزش و پرورش اين آمادگي را دارد بايد زيرساختي آماده شود تا سوابق تحصيلي ايجاد شود.
وي ادامه داد: از منظر دبير كارگروه حذف كنكور معتقدم كه هر موقع سوابق تحصيلي شاخه فني و حرفه اي ايجاد شد، حتما حذف كنكور در اين حوزه نيز در دستور كار قرار خواهد گرفت و در صورت تصويب، عملي مي شود.
وي با بيان اين كه رقابت در دانشگاه فني و حرفه اي از آزمون سراسري شديدتر است، اضافه كرد: اگر استانداردهاي قابل قبول و متناسب با عدالت آموزشي نداشته باشيم، چون رقابت در ورود به دانشگاه فني و حرفه اي سنگين است، باعث بي عدالتي و نارضايتي مي شود.
رئيس سازمان سنجش افزود: در هر صورت امسال براساس آزمون، ورود دانشجويان فني و حرفه اي به دانشگاه را خواهيم داشت.
 


هديه به خوانندگان

رهبر معظم انقلاب: درسي كه اربعين به ما مي دهد، زنده نگه داشتن ياد حقيقت و خاطره شهادت در مقابل طوفان تبليغات دشمن است.
 


اعلام ظرفيت كارشناسي ارشد نيمسال دوم دانشگاه آزاد

نتايج تكميل ظرفيت كارشناسي ارشد بهمن ماه (نيمسال دوم) در 311 رشته ساعت 10 صبح امروز اعلام مي شود.
دكتر ناصر اقبالي با اعلام اين خبر گفت: كارنامه داوطلباني كه در مرحله تكميل ظرفيت انتخاب رشته كرده اند، از طريق سايت www.azmoon.com اعلام مي شود و متقاضيان مي توانند در اين پايگاه اينترنتي كارنامه خود را مشاهده كنند.
رئيس مركز آزمون در خصوص زمان ثبت نام پذيرفته شدگان گفت: پذيرفته شدگان مي توانند در روزهاي يكشنبه و دوشنبه مورخ 17 و 18دي ماه سال جاري به واحدهايي كه در آن پذيرفته شده اند، مراجعه كرده و نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.
اقبالي در خصوص مدارك مورد نياز جهت ثبت نام يادآور شد: پذيرفته شدگان به هنگام مراجعه به واحدهاي مذكور بايد 6 قطعه عكس 4*3،كارت ملي، مدرك موقت يا اصل كارشناسي و برگه اي كه وضعيت نظام وظيفه آقايان را مشخص مي كند، را به همراه داشته باشند.
رئيس مركز آزمون در پايان توصيه كرد: داوطلبان در زمان هاي اشاره شده جهت ثبت نام مراجعه كنند تا امكان تحصيل آنها براي نيمسال دوم محقق شود.
 


اختصاص 30 هزار سهميه استخدامي به آموزش عالي

معاون اداري و مالي وزير علوم گفت: از سوي معاونت توسعه و منابع انساني رياست جمهوري 30 هزار سهميه استخدامي براي آموزش عالي اختصاص داده شده است.
علي اكبر متكان، معاون اداري و مالي وزير علوم در گفت و گو با فارس، افزود: از سوي معاونت توسعه و منابع انساني رياست جمهوري 30 هزار سهميه استخدامي براي آموزش عالي اختصاص داده شده است و همچنين از سوي اين معاونت 10 هزار سهميه استخدامي براي موسسات آموزشي و دانشگاه هايي كه زيرمجموعه وزارت علوم نيستند نيز در اختيار اين وزارتخانه قرار گرفته است.
به گفته معاون اداري و مالي وزير علوم اين سهميه ها در حال حاضر به وزارت علوم اختصاص داده شده است و براين اساس در انتظار ابلاغ اين سهميه ها هستيم.
متكان در ادامه خاطرنشان كرد: مجوز جذب 12 هزار عضو هيئت علمي جديد نيز تا پايان برنامه پنجم توسعه به وزارت علوم داده شده است.

 


برگزاري نخستين آزمون اينترنتي در سال 92

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور از برنامه ريزي اين سازمان براي برگزاري آزمون زبان به صورت اينترنتي در سال آينده خبر داد و گفت: سال آينده يكي از آزمون هاي زبان به طور آزمايشي با اين شيوه برگزار مي شود.
دكتر ابراهيم خدايي در اين رابطه افزود: اينترنتي شدن آزمون هاي سراسري يكي از برنامه هاي سازمان سنجش است و قصد داريم آن را از آزمون هايي كه متقاضي آن كم است آغاز كنيم.
وي ياد آور شد: در مرحله اوليه اين كار با يكي از آزمون هاي زبان آغاز مي شود و در حال حاضر در حال برنامه ريزي بر روي آزمون زبان توليمو هستيم كه آن را به انجام برسانيم. البته اكنون بر روي يكي از آزمون هاي تافل اين كار در محيط سازمان سنجش انجام مي شود اما تعداد متقاضيان اين آزمون بسيار محدود است.
رئيس سازمان سنجش اضافه كرد: ما از سال آينده مي توانيم به طور آزمايشي يكي دو آزمون را اينترنتي برگزار كنيم.
وي اظهار داشت: بالاخره براي آزموني كه 10 هزار متقاضي دارد بايد بتوانيم سيستم هاي كامپيوتري مناسب آزمون را با همكاري دانشگاه ها تهيه كنيم.
وي افزود: محيط كنترل شده، تهيه سخت افزار مناسب، توجه به تئوري آزمون سازي، طراحي هوشمند آزمون ها از نكاتي هستند كه بايد براي برگزاري آزمون به صورت اينترنتي به آن توجه كرد.

 


اخبار ادبي و هنري

توقف ساخت يك سريال در تركيه
ساخت سريال «حريم سلطان» در تركيه متوقف شد.
اين سريال پرحاشيه كه با ده ها هزار شكايت و اعتراض نخست وزير تركيه مواجه شده بود، به گفته تهيه كننده اش ديگر توليد نخواهد شد. دليل اين امر، اعتراض يكي از مقامات تركيه به اين سريال و همچنين شكوائيه نمايندگان مجلس تركيه عنوان شده است.
فيلم هولوكاست در ايران ساخته مي شود
يك فيلم سينمايي انيميشن با موضوع هولوكاست در ايران ساخته مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، فيلم سينمايي «خوني از بهشت» با موضوع اولين هولوكاست تاريخ از سوي يهوديان، توسط سازمان اوج در حال ساخت است.
ماجراي اين فيلم از اين قرار است كه نجران، يكي از كلان شهرهاي تجاري يمن در دوران قبل از ظهور اسلام بستر يك بيداري عقيدتي شده و توسط حكام يهودي آن، سركوب مي شود. اين حادثه تاريخي در قرآن كريم، با آياتي از سوره مباركه بروج روايت گرديده است. اين فيلم سينمايي با يكي از حرفه اي ترين تيم هاي توليد انيميشن در حال ساخت است كه پيش بيني مي شود تا پاييز سال 92 به پايان برسد.
تكنيك اين اثر، سه بعدي و نزديك به رئال بوده و با گرافيك منحصر به فردي، سعي در جذب مخاطب دارد.
انيميشن سينمايي «خوني از بهشت»، توسط برادران نجفي كارگرداني مي شود.
جشنواره قرآني دهه فجر در ايران و كشورهاي جهان
دومين دوره جشنواره بين المللي قرآني «آيات» امسال براي نخستين بار همزمان در دهه فجر و در 22 استان و 22 كشور خارجي برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، نشست خبري جشنواره هاي بين المللي قرآني «آيات» با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و حجت الاسلام حميد محمدي، معاون قرآن و عترت اين وزارتخانه، در دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي برگزار شد.
به گفته سيد محمد حسيني دومين دوره جشنواره بين المللي قرآني آيات، با شعار «هنر، انسان و قرآن» در 22 استان كشور و نيز در 22 كشور خارجي برگزار مي شود كه آغاز اين جشنواره ها هفته وحدت خواهد بود و مراسم پاياني آن در 19 بهمن در تهران برگزار مي شود. البته مراسم پاياني هر كدام از بخش هاي 22گانه، در استان هاي ميزبان برپا مي شود.
حجت الاسلام حميد محمدي با اشاره به برگزاري جشنواره هاي قرآني آيات در 22 كشور خارجي تاكيد كرد: سال 2013 سال حضور ايران در تركيه و سال 2014 سال حضور تركيه در كشور ايران نامگذاري شده است، لذا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي 5 هفته قرآني را در بهمن ماه در تركيه برگزار خواهد كرد. جشنواره هاي بين المللي قرآني آيات در قالب برنامه هاي فرهنگي و هنري در 24 بخش ادبيات، هنرهاي تجسمي، سينمايي و هنرهاي نمايشي، وبلاگ نويسي، عكاسي، تابلو فرش، پيامك و... به همت معاونت امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و با همكاري نهادهاي مختلف فرهنگي، از هفته وحدت تا دهه فجر در 22 استان كشور و 22 كشور آسيايي و اروپايي برگزار مي شود.
مديران جديد سازمان سينمايي منصوب شدند
مديران جديد سازمان سينمايي طي احكامي منصوب و معرفي شدند.
به دنبال پذيرش استعفاي معاون پيشين فعاليت هاي سينمايي و سمعي و بصري با صدور حكمي، رئيس سازمان امور سينمايي كشور مهدي عظيمي را به عنوان معاون فعاليت هاي سينمايي و سمعي و بصري منصوب كرد. وي پيش از اين قائم مقام اداره كل ارزشيابي و نظارت و نيز سرپرست آن اداره كل بود.
همچنين رئيس سازمان سينمايي از جليل عرفان منش خواست با حفظ سمت سرپرستي اداره كل ارزشيابي و نظارت را تا زمان معرفي فردي به عنوان مدير كل عهده دار باشد.
فيلمساز دفاع مقدس بستري شد
باخبر شديم كه «رضا برجي» از فيلمسازان عرصه مستند دفاع مقدس در اثر عوارض شيميايي ناشي از دوران جنگ تحميلي بستري شده است.
برجي در بيش از 10جنگ معاصر جهان به عنوان عكاس و تصويربردار حضور داشته است.
گروه ادب و هنر روزنامه كيهان براي اين هنرمند متعهد از درگاه باري تعالي تمناي سلامتي مي نمايد.
 


در پنجمين روز از رزمايش ولايت 91 انجام شد

شليك موفقيت آميز موشك هاي برد بلند «نور» و «قادر»

همزمان با آخرين مرحله عملياتي از رزمايش بزرگ ولايت 91 نيروي دريايي ارتش موشك هاي فوق پيشرفته «نور» و «قادر» با بردبلند با موفقيت شليك شدند.
امير دريادار- علي وفادار- فرمانده موشكي نيروي دريايي ارتش در پنجمين روز از برگزاري رزمايش تخصصي دريايي «ولايت 91» نيروي دريايي ارتش با اعلام اين كه دو موشك ساحل به درياي «قادر» و «نور» به سمت اهدف تعيين شده شليك شدند، افزود: موشك ساحل به درياي قادر داراي برد بلند و بر ضد شناورهاي سطحي در دريا به كار مي رود.
وفادار با بيان اين كه موشك قادر دوربرد بوده و توسط متخصصان داخلي طراحي و ساخته شده است، اظهار داشت: با افزايش برد اين موشك، توان رزمي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي در دريا افزايش يافته است.
وي تصريح كرد: با در اختيار داشتن اين موشك، دستان بلند نيروي دريايي ارتش در حفاظت از منافع جمهوري اسلامي ايران را قدرتمندتر به رخ دشمنان خود خواهيم كشيد.
فرمانده موشكي نيروي دريايي ارتش در مورد موشك برد بلند «نور» هم كه از روي عرشه يكي از ناوشكن هاي نيروي دريايي ارتش شليك شد، گفت: موشك نور همان شرايط و ويژگي هاي موشك قادر را دارد اما با اين تفاوت كه موشك نور در رديف موشك هاي برد متوسط قرار دارد.
بكارگيري انواع پهپادها
در رزمايش ولايت 91
اميردريادار «امير رستگاري» معاون هماهنگ كننده نيروي دريايي ارتش نيز با تأكيد بر اهميت پهپادها در نيروهاي مسلح، اظهار داشت: هر دو نيروي مدافع و مهاجم فرضي در رزمايش تخصصي دريايي ولايت 91 از پهپادها استفاده وسيعي كردند.
رستگاري افزود: پهپادها از جمله وسايل پرنده اي هستند كه امروزه به طور گسترده اي نه تنها در نيروي دريايي ارتش، بلكه در ساير نيروهاي مسلح نيز استفاده مي شود.
وي خاطرنشان كرد: كم هزينه بودن پهپادها و عدم امكان آسيب ديدن سرنشين از جمله دلايل استفاده از پهپادها در نيروهاي مسلح است.
معاون هماهنگ كننده نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه نيروهاي فرامنطقه اي به دنبال شناسايي توانمندي دفاعي جمهوري اسلامي ايران هستند، افزود: اصولاً نيروهاي فرامنطقه اي حاضر در خليج فارس، درياي عمان و اقيانوس هند به دنبال رصد اتفاقات و كسب اطلاعات در مورد سامانه هاي راداري، موشكي، جنگ افزارها و آرايش هاي تاكتيكي و عملياتي در رزمايش تخصصي دريايي ولايت 91 هستند.
سخنگوي رزمايش تخصصي دريايي ولايت 91 در مورد واكنش نيروهاي فرامنطقه اي نسبت به رزمايش تخصصي دريايي ولايت 91 بيان داشت: در چندين نوبت شناورهاي نيروهاي فرامنطقه اي به منطقه عمومي رزمايش ولايت 91 نزديك شدند كه توسط يگان هاي شناوري اعلاميه هايي جهت حفظ فاصله از محدوده رزمايش داده شد.
وي در مورد حضور پهپادها و هواپيماهاي جاسوسي و شناسايي بيگانه در طول برگزاري رزمايش اظهار داشت: انواع پرنده هاي اطلاعاتي و شناسايي كه قصد نفوذ به حريم منطقه رزمايش و رصد و پايش را داشتند با اخطار يگان هاي سطحي نيروي دريايي ارتش و پدافند هوايي خاتم الانبيا روبرو شدند.
دريادار رستگاري در ادامه بيان داشت: پس از اخطارهاي داده شده از سوي پدافند هوايي خاتم الانبيا و يگان هاي شناوري نيروي دريايي ارتش اين هواپيماها و پهپادهاي اطلاعاتي از منطقه رزمايش فاصله گرفتند.
سخنگوي رزمايش تخصصي دريايي ولايت 91 با اظهار اينكه همچنان به طور مستمر اخطارها به پرنده هاي اطلاعاتي و هواپيماهاي شناسايي بيگانه ادامه دارد، اضافه كرد: تاكنون 30نوبت به اين نفوذ هوايي اخطار و تذكر داده شده است.
رزمايش تخصصي دريايي ولايت 91 كه از صبح روز جمعه هشتم دي ماه با فرمان اميردريادار «حبيب الله سياري» فرمانده نيروي دريايي ارتش و اعلام رمز «ياحسين(ع)» از عرشه زيردريايي كيلو كلاس «طارق» آغاز شد.
فاز عملياتي و تاكتيكي رزمايش تخصصي دريايي ولايت 91 نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، روز گذشته پايان يافت و مرحله پاياني اين رزمايش امروز با انجام عمليات ضد استقرار و بازگشت شناورها و نيروهاي شركت كننده در اين رزمايش به مواضع قبل از رزمايش، خاتمه مي يابد.
در همين رابطه، شبكه تلويزيوني العربيه در گزارشي از بازتاب رزمايش ولايت 91 اذعان كرد كه ايران توان دفاعي الكترونيك خود را تقويت كرده است.
«كفاح الزين» گزارشگر اين شبكه درگزارشي در اين زمينه افزود: پس از اين كه راهبرد تحريم اقتصادي نتوانست مانع از پيشروي در برنامه بحث برانگيز هسته اي ايران شود، درگيري با اين كشور بعد جنگ الكترونيك به خود گرفته است و در اين فضاي مجازي از تسليحات كشنده الكترونيك استفاده مي شود كه تاثيرات آن شديدتر از جنگ هاي متعارف است.
ايران براي تقويت خود براي مقابله با جنگ الكترونيك در سايه تنش هاي جاري در منطقه، براي اولين تمرين هجومي، دفاعي و الكترونيك در چارچوب رزمايش دريايي خود در اطراف تنگه هرمز برگزار كرد.
 


سفير واتيكان در بيروت در ديدار با سفير ايران:

مردم سوريه تصميم گير نهايي درباره سرنوشت كشورشان هستند

سفير واتيكان در بيروت در ديدار سفير ايران ضمن استقبال از طرح 6 ماده اي كشورمان براي حل بحران سوريه، تصريح كرد: تصميم گيري نهايي درباره سرنوشت سياسي سوريه بايد توسط مردم آن كشور و از مسير دموكراتيك صورت گيرد.
غضنفر ركن آبادي سفير ايران در لبنان در ديدار با «گابريل كاچيا» سفير واتيكان در بيروت، ضمن تبريك سالروز ميلاد حضرت مسيح(ع) و همچنين فرا رسيدن سال نو ميلادي، آخرين وضعيت تحولات منطقه و لبنان به ويژه طرح شش ماده اي جمهوري اسلامي ايران براي حل بحران سوريه را با وي مورد تبادل نظر قرار داد.
سفير پاپ در لبنان ضمن استقبال از ابتكار عمل جمهوري اسلامي ايران براي برقراري صلح و آرامش در سوريه، مسير گفت وگو و حل سياسي را تنها راه برون رفت سوريه از وضعيت بحران جاري دانست و بر نقش سازنده كشورمان در منطقه و ضرورت همراهي همه بازيگران محلي، منطقه اي و بين المللي با اينگونه ابتكارها را متذكر شد.
گابريل كاچيا با اشاره به موضع هميشگي پاپ در دعوت به گفت وگو و صلح، حمايت مالي و تسليحاتي خارجي از نيروهاي مسلح در سوريه را براي جامعه جهاني غيرقابل قبول دانست و تاكيد كرد كه تصميم گيري نهايي در مورد سرنوشت سياسي سوريه بايد تنها از سوي مردم آن كشور و از مسير دموكراتيك تعيين شود.
 


تمام مطالبات چايكاران تا 22 بهمن پرداخت مي شود

رئيس سازمان چاي گفت: ميزان مطالبات معوقه چايكاران 220 ميليارد ريال است كه با انعقاد تفاهم نامه شركت صدرا متعهد شده است كه كليه مطالبات چايكاران را پرداخت نمايد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، در نشستي كه دوشنبه شب در زمينه سياست ها و روش هاي خريد برگ سبز چاي و توليد چاي خشك با حضور رئيس سازمان چاي كشور و مديرعامل شركت صدرا در رشت برگزار شد با امضاي تفاهمنامه اي كار خريد برگ سبز و بازرگاني چاي و فرآوري آن به اين شركت واگذار شد.
رئيس سازمان چاي كشور در اين نشست با عذرخواهي از چايكاران بابت به تعويق افتادن پرداخت بهاي برگ سبز چاي گفت: با واگذاري امور چاي به بخش خصوصي كليه مطالبات چايكاران بزودي توسط اين بخش پرداخت مي شود.
«علي محرر» افزود: قيمت هر كيلوگرم برگ سبز چاي درجه يك در سال آينده براساس اين قرارداد 12 هزار ريال و برگ سبز درجه دو هفت هزار ريال تعيين شده است.
وي مدت اين قرارداد را بين بخش خصوصي و سازمان چاي شش سال ذكر كرد.
محرر اظهار كرد: حدود 60 هزار خانوار چايكار در استانهاي گيلان و مازندران زندگي مي كنند كه 32 هزار نفر از اين چايكاران از سازمان چاي طلب دارند.
شهرام قويدل مديرعامل شركت سرمايه گذاري و تامين خودروي صدرا در حاشيه امضاي تفاهمنامه همكاري شركت صدرا با سازمان چاي كشور در جمع خبرنگاران با اشاره به بدهي 22 ميليارد توماني دولت به چايكاران اظهار كرد: با امضاي اين تفاهمنامه همكاري، تمام مطالبات چايكاران تا پايان 22 بهمن امسال پرداخت و اين بدهي تسويه مي شود.
وي با بيان اينكه 110 هزار تن چاي سنواتي در انبار موجود است كه مي خواهد تبديل به كمپوست شود و در مزارع مورد استفاده قرار گيرد، افزود: قيمت برگ سبز بسيار نازل است و هيچ توجيهي براي نرخ پايين چاي نيست.
قويدل ايجاد بازار رقابتي را از ديگر اهداف تفاهمنامه ذكر كرد و يادآور شد: براي خريد برگ سبز چاي به كارخانه داران امكان خريد نقدي و يا مدت دار 6 ماهه داده مي شود.
وي از اختصاص بودجه مناسب براي بسته بندي و توليد چاي در ادامه تفاهمنامه خبر داد و اذعان كرد: امسال 5/22 ميليارد تومان حواله چاي از سازمان چاي خريداري كرديم اما باز هم اين سازمان به ما بدهكار است.
مديرعامل شركت سرمايه گذاري و تامين خودروي صدرا درباره تسهيلات به چايكاران افزود: براي تمام 72 هزار نفر چايكار كه 32 هزار نفر فعال هستند، از يك تا 10 ميليون تومان طبق قدرت بازپرداخت تسهيلات بانكي در نظر گرفتيم.
 


اعتراف معاون وزير دارايي آمريكا

تحريم ها ايران را مصمم تر كرده است

معاون وزير دارايي آمريكا اعتراف كرد كه فشارها و تحريم هاي غرب عليه ايران، اين كشور را در ادامه دادن به برنامه هسته اي اش مصمم تر كرده است.
به گزارش پايگاه خبري العهد، «ديويد كوهن»، معاون وزير دارايي آمريكا درباره تحريم هاي اعمال شده عليه ايران در گفت و گو با راديو رژيم صهيونيستي گفت كه به نظر مي رسد، مي شود ركودي كه بر پرونده هسته اي ايران حاكم شده را درهم شكست.
وزير دارايي آمريكا ادامه داد: جامعه بين المللي به طور عام و غرب به طور خاص اميدوار بود كه سال 2013 سال تعيين سرنوشت پرونده هسته اي ايران باشد.
وزير دارايي آمريكا در سخنان خود اعتراف كرد كه تمام تلاش هاي غرب در اعمال مجازات هاي اقتصادي و منزوي كردن ايران در عرصه بين المللي نتوانست ايران را از تصميم خود منصرف كند، بلكه برعكس هم اكنون ايران نشان مي دهد كه با جديت بسيار بيشتري برنامه هاي خود را دنبال كرده و به اجرا مي گذارد.
كوهن در ادامه با ادعاي اينكه فشارهاي آمريكا بر ايران تاثيرگذار بوده است، گفت: بايد يادآور شويم كه فرصت ها هميشه روي نمي دهند و بايد از فرصت هايي كه هم اكنون وجود دارند، به نحو احسن استفاده كرد.
وي مدعي شد كه سال 2012 سال سختي براي ايران به ويژه در عرصه اقتصادي بوده است و ما تلاش مي كنيم در آينده نيز فشارهاي خود را بر تهران افزايش دهيم.
 


معاون وزير راه و شهرسازي اعلام كرد

بهره برداري از 59 بيمارستان تا پايان دولت دهم

 معاون عمراني وزير راه و شهرسازي از افتتاح 59 بيمارستان با 5 هزار و 500 تخت در قالب طرح هاي مهر ماندگار تا پايان عمر دولت دهم در كشور خبر داد.
محمدجعفر عليزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر در دامغان اظهار داشت: كار افتتاح و بهره برداري رسمي از بيمارستان هاي 220 تختخوابي سمنان و 160 تختخوابي دامغان بر عهده بهره بردار اين بيمارستان ها است كه پس از تجهيز كامل رسما افتتاح و مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
وي تصريح كرد: كار ساخت اين بيمارستان ها بر عهده وزارت وقت مسكن و شهرسازي بود كه كار ساخت آنها به صورت 100 درصد به اتمام رسيده و تحويل بهره بردار آن يعني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي شده است و متولي تجهيز و افتتاح آن بر عهده اين وزارتخانه است و وزارت راه و شهرسازي فعلي هيچگونه مسئوليتي در زمينه زمان افتتاح اين بيمارستان ها ندارد.
معاون عمراني وزير راه و شهرسازي يادآور شد: از ابتداي سال جاري تاكنون 20 باب بيمارستان در سطح كشور از سوي وزارت راه و شهرسازي ساخته و مورد بهره برداري قرار گرفته است و تعداد 9 باب بيمارستان بزرگ نيز با حدود يك هزار و 700 تخت تا پايان سال جاري افتتاح و مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
 


شاعر شهيدان كرمان درگذشت

فتح الله زرين كلاه شاعر شهيدان با يادگار گذاشتن 120 هزار بيت شعر در آستانه اربعين حسيني در كرمان درگذشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، فتح الله زرين كلاه سراينده اشعار مجموعه 10 جلدي حماسي زندگي نامه 6 هزار و 500 شهيد گلگون كفن استان كرمان دار فاني را وداع گفت.
احمد سعيدي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمان در پي درگذشت اين شاعر پيشكسوت با تسليت به خانواده آن مرحوم و اهالي فرهنگ و هنر بيانيه اي صادر كرد.
در اين بيانيه آمده است: «شادروان فتح الله زرين كلاه به سبب اعتقاد عميق به اشاعه فرهنگ ايثار و شهادت و ارادت خالصانه به جان باختگان هشت سال دفاع مقدس، مجموعه 10 جلدي حماسي زندگي نامه 6 هزار و 500 شهيد گلگون كفن استان كرمان را در قالب 120 هزار بيت شعر از ميلاد تا شهادت به زيور طبع آراست.»
در ادامه اين بيانيه تاكيد شده است: «بي شك اين تلاش معنوي، نام او را تا ابد در زمره هنرمندان متعهد ايران اسلامي جاودان مي كند.» در پايان بيانيه، ضايعه اسفبار درگذشت شاعر متعهد دفاع مقدس، روانشاد فتح الله زرين كلاه به جامعه فرهنگي و هنري استان، مردم هنردوست و ادب پرور ديار كريمان و خانواده مكرم وي تسليت گفته شده است.

 


پيكر 2 تن ديگر از شهداي حادثه تروريستي سامرا تحويل ايران شد

2 شهيد ديگر حادثه تروريستي سامرا، تحويل ايران شده و چهارشنبه شب مراسم وداع با آن عزيزان برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس از بهشهر، يك كاروان 41 نفره از زائران بهشهري كه 23 آذر با پرواز ساري-بغداد وارد عراق شده بودند، صبح 24 آذر در سه راهي تكريت، قسمت مياني خودروي حامل آنها بر اثر حادثه بمب گذاري منفجر شد و 4 شهيد و 18 زخمي بر جا گذاشت.
دو تن از شهدا به نام هاي نازدانه سعدي و ام ليلا كشاورزيان هفته گذشته تحويل ايران و روز جمعه 8 دي در بهشهر و مشهد تشييع شدند.
دو شهيد ديگر به نام هاي حميدرضا آقابراري و همسرش گوهر صادقي بامداد ديروز تحويل ايران داده شدند و از صبح سه شنبه مراحل انتقال آن ها به شهرستان بهشهر پيگيري شد و عصر همين روز وارد اين شهرستان شدند.
مقرر شده است همزمان با شب اربعين شهادت سرور و سالار شهيدان دشت كربلا و ياران شهيدش، مراسم وداع با شهدا در مصلاي بهشهر همزمان با نماز مغرب و عشا برگزار شود.
همچنين صبح پنجشنبه 14 دي مصادف با اربعين حسيني، پيكر شهدا از مقابل بيمارستان امام خميني(ره) تا پارك ملت بهشهر تشييع و پس از اقامه نماز، در گلزار شهدا به خاك سپرده مي شوند.

 


با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

همايش شعر عاشورايي قروه آغاز به كار كرد

سنندج- خبرنگاركيهان:
همايش شعر عاشورايي قروه روز سه شنبه با حضور «محمد حسيني» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از مسئولان كشوري و استاني در اين شهر آغاز به كار كرد.
دبير همايش شعر عاشورايي قروه در آيين گشايش اين همايش گفت: هزار و هشت اثر شعر و قطعه عاشورايي از سوي 331 نفر به دبيرخانه اين همايش ارسال شده است.
«قباد ميمنت آبادي» افزود: شعرا در بخش اصلي در دو رده سني حضور دارند كه در رده سني زير 30سال، در بخش شعر عاشورايي 122 شركت كننده و 393 اثر به زبان هاي فارسي و تركي به كنگره رسيده است.
وي گفت: در رده سني بالاي 30 سال نيز در بخش شعر عاشورايي 142 شركت كننده و 478 اثر به زبان هاي فارسي، تركي و كردي شركت كرده اند.
وي افزود: در بخش شعر ويژه شهداي كردستان 32 شركت كننده و 71 اثر به زبان هاي فارسي، كردي و تركي در همايش حضور دارند.
ميمنت آبادي گفت: در بخش قطعه ادبي 35 شركت كننده 56 اثر به دو زبان فارسي و كردي به دبيرخانه همايش ارسال كرده اند.
دبير همايش شعر عاشورايي قروه گفت: تعداد شركت كنندگان و آثار امسال، نسبت به همايش پارسال 45درصد رشد دارد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم با بيان اينكه اهل بيت(ع) در انحصار گروه خاصي نيست و همه دنيا مي توانند از اين منبع منور بهره گيرند افزود: شعر از جلوه هاي غني فرهنگ و هنر اسلامي است و هنرمندان بي بديل ما توانسته اند مفاهيم بلندي را به زيبايي، با زبان شعر بيان كنند كه بسيار دلنشين بوده است.
محمد حسيني اظهار داشت: شعر عاشورايي از همان زمان عاشورا آغاز شده و اولين شاعر عاشورايي حضرت زينب(س) بوده است.
حسيني افزود: شعر عاشورايي همزاد شعر فارسي است و شاعراني كه با امام حسين(ع) ارتباط پيدا كرده اند اشعارشان ماندگار شده است.
در پايان اين همايش و براساس راي هيئت داوران، در بخش شعر عاشورايي شاعران بالاي 30 سال، عليرضا اطلاقي از استان مركزي، سيدمحمد امين جعفري حسيني از استان فارس و احمد حسيني پورعلي از استان قم به ترتيب عناوين اول تا سوم را كسب كردند.
در بخش شعر شاعران زير 30 سال هم، علي اصغر شيري از قم مقام اول، حسن محمدزاده از اصفهان مقام دوم و محمد زارعي از استان مركزي مقام سوم را به خود اختصاص دادند.
در بخش ويژه شهداي كردستان اين همايش نيز زهرا شعباني از خوزستان در بخش فارسي، زينب اكبري از كرمانشاه در بخش كردي و عليرضا شيخ جعفري از كردستان در بخش تركي، حائز مقام هاي اول شدند.
در بخش قطعه ادبي عاشورايي نيز، محمد صارمي شهاب از همدان، مصطفي توفيقي از خراسان رضوي و سيده فاطمه صداقتي نيا از كهكيلويه و بويراحمد به ترتيب حائز مقام هاي اول تا سوم شدند.
در قرائت شعر عاشورايي نيز از منصور رضايي آدرياني از اصفهان، محمد عبدالملكي، شهرام منتشلو و احسان فريدوني هر سه از كردستان، عليرضا رجبعلي زاده از اصفهان، يزدان بابايي از كرمانشاه، رضا يزداني از قم، امير تفقدي از مركزي و فاطمه ناني زاد و سودابه مهيجي هر دو از تهران تجليل شد.
همايش سراسري شعر عاشورايي قروه روز سه شنبه با حضور 331 شاعر از سراسر كشور و هزار و 100 اثر به سه زبان كردي، فارسي و تركي در قروه برگزار شد.
 


افزايش توليد پليمر در كشور

مديرعامل شركت صنايع پتروشيمي كرمانشاه گفت: با بهره برداري از واحد پتروشيمي پليمر كرمانشاه با حضور رئيس جمهوري، ظرفيت توليد سالانه پليمر در كشور به 3/6 ميليون تن رسيد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، «عبدالحسين بيات» روز سه شنبه در مراسم بهره برداري از پتروشيمي پليمر كرمانشاه افزود: با بهره برداري از اين طرح، ظرفيت توليد پليمر در كشور به 3/6 ميليون تن و ظرفيت نصب شده به 57 ميليون تن در سال رسيد و اين در حالي است كه در سال 1370 توليد پليمر در كشور فقط 110 هزار تن در سال بود.
وي با بيان اينكه مصرف پليمر در كشور بسيار كمتر از توليد اين محصول است، گفت: در برنامه پنجم توسعه پيش بيني شده توليد پليمر در كشور به مرز 12 ميليون تن برسد. كه با بهره برداري از اين طرح 4 ميليون و 352 هزار تن به ظرفيت نصب شده پتروشيمي كشور اضافه شده است.
بيات اظهار كرد: اكنون امكان توليد 23 نوع پليمر با كاربردهاي مختلف از جمله خط لوله، لوازم خانگي، الياف مصنوعي، ظروف نگهداري مواد شيميايي و ... در شركت صنايع پتروشيمي كرمانشاه فراهم است.
وي گفت: سهم ايران از ظرفيت توليد پلي اتيلن در جهان 8/3 و در غرب آسيا به 22 درصد افزايش يافته و اكنون 22 درصد توليد پلي اتيلن غرب آسيا در اختيار كشور ماست.
 


ابداع سه روش جديد جراحي فك و صورت در اهواز

اهواز-خبرنگار كيهان:
تيم دندان پزشكي دانشگاه علوم پزشكي اهواز موفق به ابداع سه روش جديد در جراحي فك و صورت براي نخستين بار در جهان شد.
دكتر كاظم ساوجبلاغي خياباني استاديار گروه جراحي فك و صورت دانشگاه علوم پزشكي اهواز با اعلام خبر فوق گفت: پروژه اول تكنيك ايجاد چال لبخند است كه ازسال 87 آغاز شده و در سال 89 نتايج آن گزارش شده است. فعاليت هاي پژوهشي پروژه دوم يعني تكنيك تزريق چربي زير پوست نيز در سال هاي 89 تا 90 انجام و در اواخر سال 90 نتايج آن اعلام شد و تحقيقات زيبايي چانه نيز مربوط به سال 91 است. وي افزود: اين روش ها در معتبرترين ژورنال جراحي فك و صورت جهان (ژورنال انجمن جراحان فك و صورت آمريكا) منتشر شده و به عنوان مقاله مرجع مورد استفاده قرار مي گيرد.
 


پژوهشگر اصفهاني روش جديدي براي توليد نانو ذرات ابداع كرد

يك پژوهشگر اصفهاني به روش جديدي براي توليد نانو ذرات كادميوم سلنيوم روي سولفيد دست يافت.
مدير مركز رشد فناوري دانشگاه اصفهان ديروز به ايرنا گفت: اين دستاورد توسط «سارا ايزدي» پژوهشگر هسته فناوري «نانو فناوران» مستقر در اين مركز رشد حاصل شده است.
مصطفي كلاني افزود: اين نانو ذرات كه به «كورشل» نيز معروف است براي لايه نشاني و توليد نور سفيد در نيمه رسانه ها كاربرد دارد.
وي اضافه كرد: روش جديدي كه براي توليد نانو ذرات ابداع شده از هزينه و آلودگي كمتري نسبت به روش هاي موجود برخوردار است.
مدير مركز رشد فناوري دانشگاه اصفهان با بيان اين كه اين روش كمترين آسيب را به محيط زيست وارد مي كند، گفت: در اين روش از مواد كم قيمت با استحكام خوب و اثر سمي كم استفاده شده است.
خاطرنشان مي شود 17 هسته و واحد فناوري در مركز رشد دانشگاه اصفهان فعال است.
 


صدور رواديد در مرز مهران متوقف شد

مدير روابط عمومي فرمانداري مهران گفت: صدور رواديد در مرز مهران متوقف شد.
حسن عسگري در گفت وگو با خبرنگار فارس در ايلام اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه اربعين حسيني صدور رواديد در مرز مهران متوقف شد.
وي ادامه داد: مسئولان كشور عراق صدور ويزا در مرز مهران را به دليل تعطيلات اربعين حسيني در كشور عراق متوقف كردند.
اين مسئول اضافه كرد: افزون بر اين مرز مهران از فردا رأس ساعت 14 نيز به طور رسمي بسته مي شود.
عسگري تصريح كرد: بر اين اساس زوار عتبات عاليات به هيچ وجه به مرز مهران مراجعه نكنند.

 


مردي با همت بلند

برخي انسان ها مي توانند به عنوان الگو باشند. فقط همت و عزت نفس است كه انسان ها را به اين مرتبه مي رساند. سيد احمد مفيدي يكي از همين افراد است. وي در 33 سالگي در اثر سانحه تصادف فلج شد. اما اين حادثه نتوانست او را از كار و تلاش باز دارد. سيد احمد به پيشنهاد يكي از دوستانش حرفه كاموابافي، كاموا فروشي و تعمير دستگاه هاي بافتني را در منزلش پيشه خود ساخت. اكنون 40 سال است كه خانه سيد احمد مفيدي يكي از مكان هاي معروف كاموا فروشي در شهر گرگان است.
 


زائران عتبات عاليات از طريق خط دريايي به عراق مي روند

فرماندار آبادان گفت: نخستين خط مسافربري دريايي بين بنادر آبادان و بصره عراق به زودي راه اندازي مي شود.
بهرام ايلخاص زاده ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اعلام اين خبر اظهار داشت: مسير دريايي آبادان-بصره يكي از راه هاي مهم براي انتقال مسافر به ويژه زوار عتبات عاليات است كه علاوه بر چشم انداز زيباي اروندرود يكي از مسيرهاي بي خطر به شمار مي آيد.
فرماندار آبادان در ادامه تصريح كرد: راه اندازي اين خط براساس تفاهم نامه امضا شده بين استانداري خوزستان و استانداري بصره عراق انجام مي گيرد به طوري كه استاندار بصره چندي پيش از همين طريق و به وسيله يك كشتي وارد ساحل آبادان و خوزستان شد.
ايلخاص زاده در ادامه افزود: يك فروند كشتي مسافري 400 نفره بخش خصوصي در اين خط كشتيراني فعال است كه مسافران را بين بنادر آبادان-بصره جابه جا خواهد كرد.
وي با اشاره به نزديكي بعد مسافت دو بندر استراتژيك آبادان-بصره گفت: پيش بيني مي كنيم روزانه يك هزار و 500 نفر در كمتر از يك ساعت در اين مسير جابه جا شوند.
ايلخاص زاده با اشاره به استقرار واحد گذرنامه در محل ترمينال مسافربري افزود: در حال حاضر واحد قرنطينه، استاندارد، گمرك، گذرنامه، بانك و ساير دستگاه هاي مسئول در اين پايانه استقرار يافته و امكانات جانبي براي رفاه مسافران نيز توسط اداره بنادر و دريانوردي آبادان در نظر گرفته شده است.
فرماندار آبادان راه اندازي مسير كشتيراني بين بنادر آبادان-بصره را كاري بسيار مهم توصيف كرد و گفت: اميدواريم با راه اندازي رسمي اين خط دريايي شاهد تحول جدي در جابه جايي مسافر در اين مسير به ويژه انتقال زوار عتبات عاليات باشيم.
 


علت حادثه انفجار معدن يال شمالي طبس اعلام شد

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان يزد علت حادثه انفجار معدن يال شمالي طبس را كوتاهي و سهل انگاري كارفرما، مامور ايمني و مسئول فني معدن اعلام كرد.
به گزارش ايرنا، امرالله فلاح زاده گفت: اين معدن در فاصله 75 كيلومتري طبس كه حادثه انفجار در آن رخ داد در اختيار بخش خصوصي قرار دارد كه پس از وقوع حادثه در ساعت هشت صبح 28 آذر ماه كارشناساني از تهران، كرمان، يزد و بافق موضوع را مورد بررسي قرار دادند.
فلاح زاده علت اين حادثه را براساس نظر كارشناسان، كوتاهي و سهل انگاري كارفرما، مامور ايمني و مسئول فني معدن اعلام كرد و افزود: اين افراد وظايف خود را از لحاظ مقررات ايمني به خوبي انجام ندادند.
مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان اظهار داشت: مسئول ايمني معدن بايد براساس روال قانوني، قبل از شروع شيفت كاري نسبت به گازسنجي معدن اقدام مي كرد.
فلاح زاده با اشاره به اينكه بر اثر تجمع گاز متان و تلفيق آ ن با اكسيژن و جريان الكتريسيته در معدن، انفجار رخ داده است، ادامه داد: تلفيق اين عناصر موجب مسموميت و انفجار مي شود و بر همين اساس نظريه پزشك قانوني نيز اعلام كرده كه جان باختگان در مرحله نخست، دچار مسموميت شده و سپس انفجار رخ داده است.
وي با بيان اينكه پرونده براي رسيدگي به دستگاه قضايي ارسال شده است، افزود: هم اكنون معدن يال شمالي تعطيل است كه پس از حكم دستگاه قضايي، بازسازي تونل ها و بازرسي آن از لحاظ نكات ايمني و تاييد ايمني معدن، فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.
در مجموع 37 نفر در اين معدن مشغول به كار هستند.
در حادثه معدن يال شمالي طبس، هشت نفر جان خود را از دست دادند.
 


راه اندازي سايت تغيير نشاني و كد پستي در دهه فجر

معاون فناوري اطلاعات و آمارهاي جمعيتي سازمان ثبت احوال كشور گفت: سايت مختص تغيير نشاني و كد پستي در دهه فجر رونمايي و آماده بهره برداري مي شود.
حميد پارسايي در گفت وگو با فارس درباره تغيير نحوه ثبت كد پستي و نشاني گفت: براساس قانون و آيين نامه سال 78 تغيير كد پستي براي افرادي كه نشاني سكونتشان تغيير كرده الزامي است و بايد با مراجعه به سايت سازمان ثبت احوال نسبت به ثبت تغيير نشاني اقدام كنند.
وي ادامه داد: تغيير كد پستي سال هاست كه به اين روال انجام مي شود ولي افراد كمتر به سايت مراجعه و نسبت به ثبت تغيير نشاني اقدام مي كنند.
پارسايي افزود: هم اكنون سايت جديدي مختص تغيير نشاني و كد پستي در حال طراحي است كه آدرس اينترنتي آن اعلام مي شود.
معاون فناوري اطلاعات و آمارهاي جمعيتي سازمان ثبت احوال كشور خاطرنشان كرد: حدود 80 دستگاه خدمات رساني به صورت آنلاين به سايت دسترسي دارند و با تغيير نشاني در اين سايت ديگر نيازي به تغيير كارت ملي نيست و هزينه اي براي هموطنان ايجاد نمي شود.
 


كودكان پيرانشهري در اصفهان تحت درمان قرار گرفتند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
6 كودك حادثه آتش سوزي پيرانشهر جهت ادامه درمان به مركز تخصصي سوختگي امام موسي كاظم(ع) اصفهان انتقال يافتند.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي استان اصفهان، پس از اعزام اين كودكان به مركز آموزشي درماني سوختگي امام موسي كاظم(ع) اصفهان بلافاصله تيمي از پزشكان مجرب بر بالين كودكان پيرانشهري حاضر شدند و ضمن معاينات اوليه، دستورات لازم را براي مداواي آنان صادر كردند. بنابراين گزارش، اين كودكان هم اكنون در بخش BICU اين مركز بستري شده و تحت مراقبت هاي ويژه قرار گرفته اند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10