(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 18  دی  1391 - شماره 20400

برگزاري نخستين يادواره شهداي روستاي چناران دماوند
رئيس پليس آگاهي ناجا:
بدهكاران بزرگ بانكي شناسايي مي شوند
اتوبان در يك متري اتاق خواب!
به رغم مخالفت شوراي شهر با جدايي ري از تهران
شهردار جديد ري تعيين شد
پليس آگاهي هشدار داد
فيسبوك ابزار اغفال و تجاوز
رئيس تعزيرات تهران خبر داد
تشكيل پرونده 540 ميليارد توماني براي 300 محتكر تهراني
4 قاچاقچي و متجاوز به عنف در شهرهاي خرم آباد و شهركرد اعدام شدند
كشف كوزه 3 هزار ساله از قاچاقچيان اشياي عتيقه
نرخ طرح ترافيك 10 درصد افزايش يافت
خسارت 8 ميليارد دلاري آلودگي هوا
حادثه رانندگي در ايلام 3 كشته بر جاي گذاشت
زورگيري با استفاده از انبردست
خشم مردم اوهايو از تجاوز گروهي!
ادامه كابوس تيراندازي هاي مرگبار آمريكا
هجوم زنان هندي براي فراگيري فنون دفاع شخصي
آتش سوزي در تاسماني
نوه ناخلف!


برگزاري نخستين يادواره شهداي روستاي چناران دماوند

 نخستين يادواره يازده شهيد روستاي چناران از توابع شهر رودهن با حضور مسئولان كشوري، استاني و شهرستاني در حسينيه اين روستا برگزار شد.
امام جمعه شهرهاي رودهن، بومهن، پرديس و آبعلي در حاشيه اين مراسم با اشاره به ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحميلي و نيز شهداي انقلاب اسلامي، گفت: ملت ايران در هر زمان و دوراني كه باشد مديون خون پاك رزمندگاني است كه تا پاي جان براي حفظ آرمان هاي اين مرز و بوم تلاش كردند.
حجت الاسلام والمسلمين «حسين توسلي» افزود: هرچه بتوانيم روحيه جهاد، شهادت و ايثارگري شهداي انقلاب و هشت سال جنگ تحميلي را زنده نگاه داريم و به نسل هاي آينده منتقل نمايم، قطعاً اين جايگاه ارزشمند ماندگارتر مي شود.
وي با بيان اينكه 75 درصد از شهداي ايران جوانان بين 16 تا 30 سال بودند، نقش آنان را در پاسداري از ارزش هاي اسلام و انقلاب مؤثر خواند و بيان كرد: امروز اگر ايران اسلامي به سوي موفقيت و توسعه در تمامي عرصه هاي علمي، فرهنگي، اجتماعي، سياسي، اقتصادي و... پيش مي رود، به بركت خون پاك آنان است.
امير مرادي، رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان دماوند نيز در اين مراسم گفت: شهرستان دماوند بيش از 600 شهيد را تقديم انقلاب اسلامي كرده كه در اين راستا هر سال بيش از 20 يادواره شهيد در مناطق شهري و روستايي به پاس زنده نگاه داشتن ياد آنان برگزار مي شود.
شهيدان «محمد قزلو»، «مجيد فرزعليان»، «علي مبين علي»، «رضا فرزعليان»، «حسين فرزعليان»، «يعقوب اسديان»، «كمال خداكرمي»، «محمد حسيني»، «مسلم رضايي»، «امير فرزعليان» و «منوچهر مهاجراني عراقي» يازده شهيد روستاي چناران از روستاهاي توابع شهر رودهن هستند كه خانواده هاي آنان توسط مسئولان منطقه مورد تجليل قرار گرفتند.
 


رئيس پليس آگاهي ناجا:

بدهكاران بزرگ بانكي شناسايي مي شوند

رئيس پليس آگاهي ناجا از شناسايي بدهكاران بزرگ بانكي خبر داد.
سردار سيدحسن بتولي گفت: مسئولان اقتصادي كشور جلسات زيادي را در مورد وضعيت اقتصاد كشور برپا كرده اند كه از جمله جلسه اي براي شناسايي و برخورد با بدهكاران بزرگ بانكي داشته اند.
وي با بيان اينكه 70 هزار ميليارد تومان پول در اختيار بدهكاران بانكي است گفت: ممكن است اين مبلغ رشد هم داشته باشد و در همين راستا كميته اي تشكيل شده است و پليس آگاهي نيز به نمايندگي از ناجا در اين كميته شركت كرده است.
رئيس پليس آگاهي ناجا با بيان اينكه افراد (بدهكاران بزرگ بانكي) شناسايي شده اند گفت: اين مجرمان اقتصادي انسان هاي توانمند و باهوشي هستند و مطمئنا اثرات خود را پاك مي كنند اما پليس با انجام كار تحقيقاتي اين اثرات را اثبات مي كند.
وي افزود: به صورت جدي پيگير اين موضوعات هستيم و برخورد لازم قطعا صورت مي گيرد.
رئيس پليس آگاهي ناجا افزود: برخي از بدهكاران بزرگ كه جديت پليس و قوه قضائيه را در اين مورد ديده اند نسبت به تسويه حساب اقدام كرده اند و اميدواريم با تداوم اين جديت افراد ديگر نيز سريعا نسبت به تسويه حساب اقدام كنند.
وي با بيان اينكه در بعد جرايم اقتصادي به خصوص در يك دهه اخير پليس فعاليت جدي خود را آغاز كرده است، گفت: پليس در برخورد با اشكال مختلف جرايم اقتصادي از جمله اختلاس، پولشويي، قاچاق كالا و ارز، تسهيلات غيرمجاز ارائه شده از سوي بنگاه هاي مالي و غيره وارد شده است.
رئيس پليس آگاهي ناجا با بيان اينكه فعاليت پليس در جرايم اقتصادي (كيس محور) است گفت: تا جرمي واقع نشود و شكايتي ثبت نشود پليس نمي تواند وارد عمل شده و پس از آن نيز تنها مي تواند به بررسي جرم و انگيزه هاي آن بپردازد و بررسي هاي خود را در اختيار مراجع قضايي قرار داده تا نسبت به مجازات افراد اقدام كنند.
وي با اشاره به رويكرد جديد پليس در جرايم اقتصادي، گفت: ما يك رويكرد جديدي در پليس شكل داديم كه بر اساس آن در كنار برخورد با مجرمان، بسترهاي جرم نيز شناسايي شود كه اين مهم با جلب همكاري سازمان هاي مختلف محقق مي شود.
بتولي با بيان اينكه اطلاق جرم اقتصادي در برخي پرونده ها به سختي صورت مي گيرد، گفت: ممكن است فردي جرم اقتصادي انجام داده باشد اما انگيزه وي اين نبوده يا فرد ديگري اقدام قانوني انجام داده باشد اما در نهايت منجر به عمل مجرمانه در حوزه اقتصادي شده باشد.
بتولي با اشاره به نقش سازمان هاي پشتيباني كننده از جرايم اقتصادي گفت: در بررسي جرايم اقتصادي با توجه به قوانين كنوني نمي توان نقشي براي سازمان هاي پشتيباني كننده از جرم اقتصادي مشخص كرد.
وي با بيان اينكه در بسياري از جرايم اقتصادي شاكي وجود ندارد، گفت: از آنجايي كه شاكي نيست دست ما به عنوان پليس در برخورد با جرايم اقتصادي بسته است.
رئيس پليس آگاهي ناجا با بيان اينكه در جرايم اقتصادي مشكلات بسيار است، گفت: برخورد با جرايم اقتصادي سخت و پيچيده است، بنابراين با تمام جديت تصميم گرفته ايم موانع و مشكلات را از راه برخورد موثر با جرايم اقتصادي برداريم.
وي با بيان اينكه با همكاري سازمان ها مشكلات و موانع استخراج، دسته بندي و ريشه يابي شده است، گفت: ضعف قوانين و مقرراتي كه موجب بروز جرايم اقتصادي مي شود در جلسات و همايش ها بيان شده است تا در نهايت بتوانيم در قالب طرح هايي كمبود قوانين، نامناسب و كهنه بودن مقررات را از طريق مجلس اصلاح كنيم.
بتولي در پاسخ به برخي انتقادات مبني بر اين كه پليس با مجرمان اقتصادي مدارا مي كند به ايسنا گفت: اطلاق عنوان مجرم به فردي كه در صدد برقراري روابط اقتصادي بوده است تا قبل از اين كه با قانون انطباق كامل ندهيم مشكل است و طبيعتا بايد مراحلي را طي كنيم.
وي با اشاره به عدم شفافيت قانون در جرايم اقتصادي گفت: در اين مواقع مجبور هستيم كه نسبت به رعايت حرمت و جايگاه و شأن افراد اقدام كنيم تا زماني كه حكم نهايي صادر شود.
بتولي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا تصوير و نامي از مجرمان بزرگ اقتصادي در رسانه ها مطرح نمي شود، به پيچيدگي رسيدگي جرايم اقتصادي اشاره كرد و گفت: ضرورتي به انجام اين كار نيست چرا كه اين افراد به صورت آشكارا اقدام به انجام اعمال مجرمانه نكرده اند.
 


اتوبان در يك متري اتاق خواب!

اينجا انتهاي خيابان پيروزي-ابتداي اتوبان افسريه (سه راه سابق تختي) است.اين اتوبان قبلا با خانه هاي مردم بيش از 100 متر فاصله داشت. و اين فاصله هم با انبوه درختان پوشيده شده بود. اكنون اما چند سالي است كه به مدد طراحي عجيب و دور از تصور مهندسان طراح پل هوايي سواره رو تختي، فاصله اتوبان با منزل مسكوني مردم به عرض يك متر! كاهش پيدا كرده است آنهم بدون هيچ حفاظي.
تصور كنيد لحظه اي غفلت يكي از هزاران راننده انواع و اقسام تريلي ها و كاميون ها و اتوبوس هايي را كه تا به خود بجنبند چند خانواده را به خاك سياه نشانده اند.
اين مكان در فاصله 100 متري و در ديد مستقيم شهرداري ناحيه 6 منطقه 14 است و شهردار محترم ناحيه آقاي مهندس حدادي كه روزانه چندين بار ناگزير از تردد در اين مسير هستند حتما گواهي مي دهند كه هر لحظه ممكن است آوار فاجعه اي جبران ناشدني طومار زندگي اين چند خانوار را در هم بپيچد.فاصله يك متري! آنقدر نيست كه به گاه حادثه بتواند از فاجعه جلوگيري كند اما نصب يك حفاظ بتوني شايد بتواند عمق فاجعه را كمتر كند و اين حداقل توقعي است كه از شهردار محترم انتظار مي رود.
 


به رغم مخالفت شوراي شهر با جدايي ري از تهران

شهردار جديد ري تعيين شد

به رغم مخالفت هاي جدي شوراي شهر و پس از ماه ها گمانه زني و معرفي افراد متعدد به وزارت كشور، شهردار سابق گلستان به عنوان شهردار جديد »ري« تعيين شد.
زمزمه جدايي ري از تهران مرداد ماه سال جاري توسط استاندار تهران آغاز شد كه با مخالفت بسياري از اعضاي شوراي شهر و برخي مسئولان شهري و حتي برخي نمايندگان مجلس مواجه و اظهار نظرهاي مختلفي در اين رابطه مطرح شد اما استاندار همچنان برتصميم خود پافشاري كرد و اين اقدام را قانوني دانست و از معرفي شهردار جديد ري در آينده نزديك خبرداد تا اين كه روزشنبه يك مقام آگاه در استانداري از انتخاب »حسين علي قلي زاده« به اين سمت خبرداد . حسين علي قلي زاده علاوه بر شهردار سابق شهر گلستان شهردار شهر هاي نور ،جويبار، خرم آباد ، شهردار منطقه19 تهران، مدير كل دفتر هماهنگي سازمان همياري ها و دهداري ها ي كشور، شهردار همدان و آخرين پست وي هم معاونت امور مناطق شهرداري تهران بوده است. محمدرضا محمودي معاون عمراني استاندار تهران پيش از اين گفته بود شهردار جديد ري روز سه شنبه معرفي خواهد شد. در پي انتشار اين خبر مهندس بيادي نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران كه از مخالفين اين تصميم استانداري بود به ايسنا گفت : معرفي شهردار ري در اين دوره شوراي شهر خلاف قانون است .
وي تاكيد كرد: معرفي هر شهردار جديدي براي ري در زمان فعاليت اين دوره شوراي شهر تهران خلاف قانون است .
وي در توضيح بيشتر گفت: تاسيس هر شهرداري جديدي در داخل شهر تهران و معرفي شهردار جديد براي آن تا زمان پايان اين دوره فعاليت شوراي شهر، خلاف قانون است و اگر هم قرار است ري از تهران جدا شود، اين اقدام بايد بعد از اتمام دوره فعاليت شوراي سوم انجام شود . بيادي خاطرنشان كرد: جدايي ري از تهران كاري نشدني است و مسوولان قطعا به زودي ناچار مي شوند كه وضعيت مديريت شهري تهران را به پيش از جدايي بازگردانند . وي در پاسخ به اينكه آيا با معرفي شهردار جديد ري، انتخابات چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا به صورت جداگانه برگزار خواهد شد؟ گفت: بنابر اظهارات كوليوند رييس هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا اين انتخابات به صورت يكپارچه برگزار خواهد شد بيادي با بيان اينكه آيا اموال شهرداري منطقه 20 به شهرداري ري واگذار مي شود، ضمن اينكه از اين موضوع ابراز بي اطلاعي كرد، افزود: مسوولاني كه شهرداري ري را از تهران جدا كرده اند بايد براي آن ساختمان و فضا هم پيش بيني كنند .
 


پليس آگاهي هشدار داد

فيسبوك ابزار اغفال و تجاوز

معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي با اعلام اين كه شبكه هاي اجتماعي از جمله فيسبوك از جمله ابزار جديد اغفال و تجاوز است گفت: افراد بزه ديده بدون ترس از ريختن آبرو به پليس مراجعه كنند زيرا در تمامي مراحل مشخصات افراد مخفي مي ماند و از پليس زن براي رسيدگي به پرونده ها استفاده مي شود.
سرهنگ هادي مصطفايي با اشاره به نقش شبكه هاي اجتماعي و اينترنت در بروز دوستي هاي منجر به تجاوز، اظهار داشت: متاسفانه نقش اينترنت و شبكه هاي اجتماعي در تجاوز پررنگ شده است. افراد ابتدا در قالب دوستي اقدام به ايجاد رابطه كرده و سپس با چرب زباني فرد را گمراه و به بهانه هاي واهي فرد را به محل عملي كردن نيت شيطاني خود مي كشند.
وي با اعلام اين كه اينترنت، تلفن و دوستي هاي خياباني جزو مهمترين ابزارهاي تجاوز و تعرض جنسي هستند به افراد بزه ديده توصيه كرد بدون ترس از ريختن آبرو به پليس مراجعه كنند. پليس در تمام مراحل مشخصات افراد را مخفي نگه مي دارد و از پليس زن براي رسيدگي به پرونده ها استفاده مي كند تا قربانيان اين جرم بتوانند به راحتي اقدام به شكايت كنند.
مصطفايي با اعلام اينكه پليس به دنبال آمار خاكستري اين جرم است و برخي قربانيان به دليل ترس اقدام به شكايت نمي كنند، تاكيد كرد: اگر افراد از ريختن آبروي خود مي ترسند مي توانند از طريق ارسال ايميل يا نامه شكايت كرده و موضوع را به اطلاع پليس برسانند تا ماموران اين افراد را شناسايي و با آنها برخورد كنند.
 


رئيس تعزيرات تهران خبر داد

 تشكيل پرونده 540 ميليارد توماني براي 300 محتكر تهراني

مديركل تعزيرات حكومتي از تشكيل پرونده 540 ميليارد توماني براي 300 محتكر تهراني خبر داد.
يدالله ملكي در گفت و گو با مهر در اين رابطه گفت: متخلفين براي واردات خود ارز مرجع دريافت كرده اند اما پس از واردات اقدام به گرانفروشي خارج از ضوابط سازمان حمايت كرده اند.
وي تاكيد كرد: به زودي جزئيات اين تخلفات جهت تنوير افكار عمومي منتشر خواهد شد. ملكي به پرونده ديگري اشاره كرد و گفت: يكي از شركت هاي توليدي كه قرار بود محصولات توليدي خود را در بورس ارائه كند اما از انجام تعهدات خود در اين زمينه شانه خالي كرده است.
وي تاكيد كرد: در اين رابطه نيز پرونده تخلف 60 ميليارد توماني تشكيل شده است.
رئيس تعزيرات تهران درباره دستگيري محتكران كالا در 300 انبار گروهي مكشوفه نيز گفت: اين پرونده ها540 ميليارد تومان تخلف دارد كه از سوي سازمان حمايت به شعبه تعزيرات ارجاع شده است و هم اكنون در حال بررسي اين پرونده ها هستيم.
 


4 قاچاقچي و متجاوز به عنف در شهرهاي خرم آباد و شهركرد اعدام شدند

شهر كرد و خرم آباد - خبرنگار كيهان:
دو نفر متجاوز به عنف در شهركرد و نيز دو نفر قاچاقچي موادمخدر در خرم آباد اعدام شدند.
معاون دادستان عمومي و انقلاب شهرستان شهركرد گفت: دو نفر كه پسر 17 ساله اي را ربوده و پس از انتقال به بيابانهاي اطراف اين شهر، وي را مورد آزار و اذيت قرار داده بودند دستگير شدند.
سيدمحمد موسوي اضافه كرد: اين دو نفر كه برادر بودند پس از دستگيري و اثبات جرمشان در دادگاه به اعدام در ملاعام و 15 سال حبس تعزيري به علت آدم ربايي محكوم شدند.
وي ادامه داد: راي صادر شده براي اين دو نفر پس از اعتراض وكلا در ديوان عالي كشور مطرح و قطعي شد.وي همچنين تصريح كرد: تقاضاي عفو اين افراد در كميسيون هاي عفو نيز مطرح و مردود واقع شد و سرانجام اين دو مجرم به دار مجازات آويخته شدند.
همچنين به گزارش پايگاه خبري پليس، ماموران انتظامي پاسگاه كرگاه غربي شهرستان خرم آباد در اجراي دستور مقام قضايي و حكم صادره از دادگستري شهرستان خرم آباد، حكم اعدام دو نفر را به جرم حمل و نگهداري موادمخدر با حضور قاضي در زندان پارسيلون خرم آباد به اجراء در آورده اند.

 


كشف كوزه 3 هزار ساله از قاچاقچيان اشياي عتيقه

فرمانده انتظامي طارم از كشف يك كوزه سفالي متعلق به هزاره نخست پيش از ميلاد از قاچاقچيان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس فرهاد عباسي مهر افزود: براساس طرح ريزي هاي عملياتي و تعقيب و مراقبت هاي شبانه روزي و انجام كار اطلاعاتي پليس در شهرستان طارم 4 قاچاقچي اشياي عتيقه در حاليكه قصد داشتند يك كوزه سفالي متعلق به هزاره نخست پيش از ميلاد را از شهرستان خارج كنند شناسايي و دستگير شدند.فرمانده انتظامي طارم گفت: اين متهمان در نزديكي روستاي درام در حال تردد با يك دستگاه خودروي پرايد متوقف شدند و در بازرسي از خودروي آنان يك كوزه سفالي متعلق به هزاره نخست قبل از ميلاد و يك دستگاه فلزياب كشف و ضبط شد.
 


نرخ طرح ترافيك 10 درصد افزايش يافت

اعضاي شوراي شهر تهران افزايش 10 درصدي نرخ آرم طرح ترافيك سال 92 را تصويب كردند.
اعضاي شوراي شهر تهران در پانصد و بيستمين جلسه غيرعلني شوراي شهر تهران كه با حضور شهردار تهران برگزار شد افزايش 10 درصدي نرخ طرح ترافيك را در سال 92 تصويب كردند.
در اين جلسه اعضاي شوراي شهر تعداد آرم هاي طرح ترافيك را براي سال آينده يك صد هزار عدد تصويب كردند ضمن اينكه شهرداري موظف شد 15 هزار آرم را به صورت روزانه به شهروندان بفروشد.
به گزارش فارس قيمت آرم هاي روزانه دو نرخي شده و از ساعت 30/6 تا 10 صبح 15 هزار تومان و از ساعت 10 صبح به بعد به همان قيمت 11 هزار تومان فروخته مي شود.

 


خسارت 8 ميليارد دلاري آلودگي هوا

مشاور معاون شهردار در امور محيط زيست با تأكيد بر وجود آلاينده هاي هوا از جمله ذرات معلق، بنزن، آزبست در پايتخت گفت: تهران به كلكسيون انواع آلاينده ها تبديل شده است.
مهندس وحيد نوروزي افزود: براي ترسيم تصوير دقيق تري از اين كلان شهر بايد به تلمباري از قوانين اجرا نشده نيز اشاره كنيم كه اگر اجرا مي شدند، وضعيت تهران به اين جا نمي رسيد.
وي با استناد به آمار سازمان بهداشت جهاني اظهار كرد: خسارات اقتصادي آلودگي هوا بر اقتصاد كشورمان 8 ميليارد دلار در سال است كه يك فاجعه اقتصادي محسوب مي شود، در حالي كه يكي از نمايندگان مجلس اين رقم را 18 ميليارد دلار اعلام كرده است. نوروزي با اشاره به اظهارات نماينده وزارت بهداشت تصريح كرد: براساس گفته ايشان سال گذشته 4460 شهروند تهراني بر اثر آلودگي هواجان خود را از دست دادند كه اين آمارها نشان مي دهند خسارات مالي و جاني آلودگي هواي تهران بسيار جدي است. مشاور زيست محيطي معاون شهردار تهران در پايان خاطرنشان كرد: از سمپوزيوم آلودگي هواي تهران در سال 1353 كه براي نخستين بار در آن نسبت به آلودگي هواي اين كلان شهر ابراز نگراني شد، 38 سال مي گذرد و از آن سال تا به امروز متأسفانه وضعيت هواي تهران هر سال نگران كننده تر از سال قبل مي شود.
وي بهانه جويي ها و فضاسازي هاي مسموم در جهت تخريب مديريت شهري تهران را مورد اشاره قرار داد و اظهار كرد: اين فرافكني ها به جاي اين كه به مديريت شهري تهران آسيب بزند به شهر تهران صدمه مي زند و در واقع اين شهروندان تهراني هستند كه از حقوق خود محروم شده و حق آن ها تضييع مي گردد.
معاون شهردار تهران با تأكيد بر اين كه اجازه تضييع حقوق شهروندان را نمي دهيم، تصريح كرد: مديريت شهري كمر همت خود را بسته تا ضمن اين كه غبار محروميت را از چهره شهر تهران به ويژه مناطق محروم جنوب شهر بزدايد، اجازه ندهد تا مردم اين كلان شهر از بي مهري ها و كم توجهي هايي كه نسبت به آن ها مي شود كوچك ترين آسيبي را متحمل شوند.
كاهش ميزان آلاينده ها در تهران
مديركل شركت كنترل كيفيت هواي شهر تهران گفت: هواي تهران همچنان در شرايط «هشدار» است ولي ميزان آلاينده ها نسبت به روز گذشته كاهش يافته است.
يوسف رشيدي درباره ميزان آلايندگي هواي شهر تهران اظهار داشت: شاخص هاي آلايندگي ذرات كمتر از 5/2ميكرون 145است و در وضعيت هشدار قرار داريم و به مرز اضطرار نرسيده ايم.
وي ادامه داد: ميزان آلايندگي هواي تهران نسبت به روز گذشته كاهش داشته است.
رشيدي بيان داشت: مناطق 11، 18، 22 و 3 آلوده تر از ديگر مناطق براساس ايستگاه ها است.
دفع سموم هوا
يك متخصص تغذيه گفت: در شرايط آلودگي هوا بايد از غذاهاي حاوي ويتامين AصEصC مانند آب هويج، فلفل دلمه اي، گوجه، مركبات و ميوه هاي رنگي استفاده كرد تا سموم هوا از بدن دفع شود.
مرتضي صفوي اظهار كرد: به دليل اينكه آلودگي ها مي توانند تأثير جدي روي سلامت داشته باشند، افرادي كه ايمني بدنشان كم است آسيب پذير مي شوند.
وي با تأكيد بر افزايش سيستم ايمني بدن، «آنتي اكسيدانها» را در اين زمينه كمك كننده دانست و افزود: مواد غذايي حاوي ويتامين E مانند كاهو و جوانه گندم و غذاهاي حاوي ويتامين C مثل مركبات، گوجه فرنگي و سيب زميني مي توانند نياز بدن را در اين زمان تأمين كنند. براي نمونه بهتر است در غذا از ليمو ترش استفاده كرد.صفوي افزود: غذاهاي حاوي ويتامين A كه پس از مصرف در بدن تبديل به ويتامين A مي شوند مي توانند سيستم ايمني بدن را افزايش دهند.
به گفته وي، گياهاني چون فلفل دلمه اي، هويج و ميوه هاي رنگي پيش ساز ويتامين A هستند و خوردن آب هويج در زمان آلودگي هوا، كارساز است.
تهوع و آسيب مخاط معده
در هواي آلوده
رئيس جامعه متخصصان داخلي ايران گفت: آلودگي هوا باعث تحريك دستگاه گوارش، آسيب مخاط معده و روده و ايجاد حالت تهوع مي شود.
ايرج خسرونيا از عوارض مهم آلودگي هوا را تأثير بر دستگاه گوارش دانست و افزود: وقتي تنفس مي كنيم مقداري هواي آلوده وارد دستگاه گوارش مي شود و مخاط معده و مري را آلوده مي كند، بنابراين ترشحات لازم براي هضم غذا صورت نمي گيرد كه حالت تهوع و دل درد را در پي دارد.
وي اظهار كرد: در شرايط آلودگي هوا ذرات به ويژه ذرات با قطر كمتر از 2/5 ميكرون به راحتي از راه دهان و بيني وارد دستگاه تنفسي مي شود. در اين ذرات آلوده ذرات ريز و غني هم وجود دارد كه در ريه نفوذ مي كند.
خسرونيا تأثير مونوكسيد كربن و ازت موجود در هواي آلوده را در اختلال سيستم عصبي يادآور شد و گفت: در اين شرايط اكسيژن رساني به بدن مختل مي شود و مشكلات عصبي و رفتاري در مردم به وجود مي آيد.وي تصريح كرد: بيماري هاي قلبي، ناراحتي پوستي و تأثير روي مخاط چشم و بيني نيز از ديگر عوارض آلودگي هواست.
مصرف شير پرچرب
توصيه نمي شود
مدير دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت گفت: مصرف شير پرچرب موجب گسترش بيماري هاي ريوي در هواي آلوده مي شود.
دكتر زهرا عبداللهي اظهار داشت: شير و لبنيات پرچرب مي تواند زيانهاي ناشي از آلودگي هوا را افزايش دهد زيرا اسيدهاي چرب اشباع موجود در شير و لبنيات پرچرب موجب تضعيف سيستم ايمني بدن شده و موجب گسترش بيماري هاي ريوي در هواي آلوده شود.
وي افزود: انواع فلزات سنگين مانند سرب كه با سوختن بنزين و گازوئيل در هوا منتشر مي شود نيز مي تواند با رقابت در جذب ريز مغذي هايي از جمله كلسيم، آهن و روي در بدن تجمع يافته و در نهايت سرطان را به دنبال داشته باشد.
عبداللهي توصيه كرد: بهتر است افراد روزانه حداقل 2 ليوان شير كم چرب(كمتر از 5/1درصد چربي) مصرف كنند زيرا شير به دليل دارا بودن فسفر، منيزم و كلسيم، خنثي كننده سموم است هم چنين شير، دفع ادرار و مدفوع و مواد آلاينده را تنظيم مي كند.عبداللهي خاطرنشان كرد: زماني كه ميزان باكتريهاي مفيد بر اثر ورود سرب و مواد آلاينده به بدن كم شود، عمل دفع هم با مشكل مواجه مي شود و اين مواد در بدن باقي مي مانند كلسيم موجود در شير، منجر به كاهش جذب سرب و همه فلزات سنگين موجود در هواي آلوده مي شود.
 


حادثه رانندگي در ايلام 3 كشته بر جاي گذاشت

فرمانده پليس راه ايلام از كشته شدن سه نفر بر اثر وقوع حادثه رانندگي در شهرستان شيروان چرداول خبر داد.
سرهنگ فضل الله شيري در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در ايلام اظهار داشت: در اين حادثه كه بامداد ديروز روي داد، دو دستگاه خودرو سواري سمند و پژو در محور سرابله -شباب در مسير راه ارتباطي ايلام به كرمانشاه با يكديگر برخورد كردند.
وي افزود دو راننده اين خودروها به همراه سرنشين وسيله نقليه سمند به سبب شدت جراحت وارده در دم فوت كردند.
فرمانده پليس راه ايلام تصريح كرد: انحراف به چپ خودرو سواري سمند منجر به بروز اين سانحه رانندگي شده است.
شيري افزود: كشته شدگان اين حادثه رانندگي دو جوان 20 و 21 ساله و فرد ميانسال 45 ساله بودند.
محورهاي ارتباطي استان ايلام اكنون به سبب بازگشت زائران شركت كننده در آيين هاي اربعين حسيني (ع) عتبات عاليات به ويژه كربلاي معلا از راه مرز بين المللي مهران با ترافيك سنگين خودرويي روبه رو است.
 


زورگيري با استفاده از انبردست

معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ از دستگيري باند زورگيران مسافربرنمايي كه براي غارت اموال مسافران به انبردست و ايجاد رعب و وحشت متوسل مي شدند خبر داد.
به گفته سرهنگ كارآگاه علي غياثوند شگرد زورگيران به طرزي وحشتناك بوده كه حتي برخي از شاكيان به رغم دستگيري همه اعضاي باند حاضر به حضور در بازداشتگاه براي شناسايي آن ها از نزديك نبودند به طوري كه يكي از مالباختگان كه از اساتيد دانشگاه مي باشد با زدن نقاب بر صورت حاضر به شناسايي زورگيران از نزديك شد.
يك از مالباختگان در تشريح ماجراي زورگيري خود به كارآگاهان گفت: در ساعت 5 صبح مورخه 4/4/91 به عنوان مسافر و به مقصد فرودگاه مهرآباد، سوار يك دستگاه خودرو پرايد با سه نفر سرنشين شدم؛ در بين مسير، سرنشين صندلي جلو پس از يك لحظه توقف خودرو از صندلي شاگرد به صندلي عقب آمد و در حالي كه چاقو در دست داشت، با تهديد اقدام به گرفتن سه عدد عابر بانك همراهم كرد؛ اين شخص پس از توقف در مقابل يك دستگاه عابربانك در جاده مخصوص، به همراه سرنشين صندلي عقب مرا به داخل كوچه اي خلوت برده و با تهديد چاقو و در حالي كه انگشتم را در ميان يك انبردست قرار داده و محكم فشار مي داد، مجبورم كرد تا رمزهاي عابر بانك را در اختيارش بگذارم و پس از اطمينان از صحيح بودن رمز عابر بانك ها و در حالي كه كليه اموال همراهم از قبيل گوشي تلفن همراه، وجه نقد و مدارك شناسايي را سرقت كرده بودند، در كيلومتر يك جاده مخصوص مرا از ماشين پياده كرده و از محل متواري شدند.با شناسايي تعداد ديگري از مالباختگان، كارآگاهان با انجام چهره نگاري و همچنين با بهره گيري از تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته بانكي كه سارقان در آن شعبات اقدام به برداشت وجوه نقد از حساب هاي عابر بانك متعلق به مالباختگان كرده بودند، نهايتاً موفق به شناسايي يكي از مجرمان سابقه دار در زمينه سرقت به هويت «هيربد.ه» شدند.در ادامه اقدامات پليسي جهت شناسايي ديگر اعضاي گروه، كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه همزمان با دستگيري اعضاي گروه زورگير خيابان خردمند و اظهارات رئيس قوه قضائيه و جانشين ناجا در خصوص برخورد شديد با زورگيران، هيربد و همدستانش مخفيگاه هاي خود را تغيير داده اند.با شناسايي اعضاي گروه و نهايتاً مخفيگاه هر چهار متهم در مناطق سرآسياب و شهرستان ملارد، كارآگاهان اداره پنجم در چهار عمليات همزمان و در ساعت 3 بامداد مورخه 11/10/1391، تمامي اعضاي گروه سارقان را دستگير و به اداره پنجم پليس آگاهي منتقل كردند.
معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، با اشاره به شناسايي تعدادي از مالباختگان به ويژه در محدوده غرب تهران، در پايان تأكيد كرد: با توجه به اعتراف صريح متهمان به زورگيري از مسافران، كشف اموال متعدد متعلق به افراد غير، شناسايي متهمان از سوي تعدادي از مالباختگان و همچنين احتمال ارتكاب ديگر جرايم و افزايش تعداد شكات و مالباختگان، دستور انتشار تصاوير متهمان از سوي مقام محترم قضايي صادر شده است؛ لذا از كليه مالباختگاني كه موفق به شناسايي متهمان شدند دعوت مي شود تا جهت طرح و پيگيري شكايات خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه نمايند.
 


خشم مردم اوهايو از تجاوز گروهي!

تجاوز چند بازيكن فوتبال دبيرستاني به يك دختر نوجوان در ايالت اوهايو خشم مردم اين ايالت را برانگيخته است.
به گزارش شبكه خبري الجزيره انگليسي، مردم شهر «استوبن ويل» كه اين حادثه در آن رخ داده است براي قرباني اين تجاوز مراسم شب زنده داري برگزار كردند.بسياري از ساكنان اين شهر مي گويند ورزشكاراني كه به اين دختر نوجوان تجاوز كرده اند تحت حمايت ويژه هستند. مردم شهر استوبن ويل با برپايي تظاهرات خواستار اجراي عدالت در مورد متهمان اين پرونده شده اند.
در حال حاضر دو دانش آموز 16 ساله اين دبيرستان به اتهام تجاوز تحت بازداشت قرار گرفته اند اما بسياري از ساكنان شهر مي گويند مشكل آنها بسيار ريشه دارتر از اين پرونده است. در اين شهر بسياري از معادن ذغال سنگ تعطيل شده اند و درآمد ساكنان شهر بسيار پايين تر از ميانگين درآمد ملي است، اما فوتبال مدارس يكي از پردرآمدترين ورزش هاي اين شهر محسوب مي شود. در فصل فوتبال بيشتر ساكنان شهر هر جمعه شب در ورزشگاه شهر جمع مي شوند و از فوتباليست هاي شهر مثل قهرمانان خود استقبال مي كنند. وقتي مسابقات تمام مي شود بازيكنان دچار غرور كاذب مي شوند و احساس مي كنند از حقوق ويژه اي برخوردارند. به همين علت هر كاري كه مي خواهند انجام مي دهند. اين حادثه محلي از طريق شبكه هاي اجتماعي در اينترنت به يك رويداد جهاني تبديل شده است. گروه هكر موسوم به «ناشناس» اعلام كرده است بسياري از بازيكنان ديگر فوتبال در اين شهر مي دانند كه چه اتفاقي افتاده است و احتمالاً خودشان نيز در اين تجاوز مشاركت داشته اند.
 


ادامه كابوس تيراندازي هاي مرگبار آمريكا

براثر تيراندازي مرگبار در ايالت كلورادوي آمريكا چهار نفر كشته شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، ضارب كه مردي 33 ساله به نام «سوفي آرچولتا» بود، قربانيان خود را كه پدر زن، خواهر زن و نامزد خواهر زنش بودند، پس از چندين ساعت گروگانگيري به گلوله بست.به گزارش رسانه هاي محلي تنها فردي كه زنده از اين خانه خارج شد، همسر متهم بود كه به موقع از پنجره فرار كرد. اين گزارش مي افزايد فرد ضارب نيز كشته شده است اما معلوم نيست خودكشي كرده يا به دست پليس كشته شده است.
گفتني است كلورادو در ماه ژوئيه نيز شاهد قتل عام ديگري در يك سينما بود. در اين واقعه كه نيمه شب در يك سالن سينما اتفاق افتاد، در يك تيراندازي شديد 12 تن كشته و 58 تن زخمي شدند.
پس از اين حادثه خانه هاي بسياري تخليه و جاده هاي اطراف مسدود شد تا نيروهاي پليس موفق شدند فرد مسلح را هدف قرار دهند.
 


هجوم زنان هندي براي فراگيري فنون دفاع شخصي

به دنبال افزايش ميزان تجاوز به عنف در دهلي نو و آخرين حادثه كه منجر به مرگ يك دختر 23 ساله شد، تعداد زناني كه براي يادگيري فنون دفاع شخصي ثبت نام مي كنند، افزايش چشمگيري يافته است.
به گزارش فارس، بعد از گذشت حدود سه هفته از تجاوز گروهي وحشتناك در دهلي نو به يك دختر 23 ساله كه منجر به بروز ناآرامي در سراسر هند شد، زنان پايتخت هند به سمت فراگيري فنون دفاع شخصي روي آورده اند.
براساس گزارش خبرگزاري فرانسه، دهلي نو كه در هند به «پايتخت تجاوز» معروف شده است، نياز به مراقبت ويژه از زنان در هنگام سفرهاي شبانه به ويژه با حمل و نقل عمومي دارد.
تجاوز 16 دسامبر كه در آن 6 نفر به يك دختر دانشجوي 23 ساله در يك اتوبوس عمومي حمله كرده و وي را مورد تجاوز قرار دادند باعث افزايش نگراني هاي امنيتي زنان در دهلي نو شده است. به طوري كه آنان تنها راه دفاع از خود را آموزش فنون دفاعي مي دانند. در حال حاضر در اين كلاس ها به كارآموزان اصول دفاع شخصي از جمله اينكه چگونه خود را از بند متجاوزان آزاد كنند آموزش داده مي شود.
اين در حالي است كه براساس گزارش رسانه هاي داخلي، بعد از وقوع حادثه ماه دسامبر، ميزان فروش اسپري هاي فلفل و دستگاه هاي هشدار دهنده نيز افزايش يافته است.
طبق آمار بيش از 24 هزار مورد تجاوز به عنف در سال 2011 در هند ثبت شده است، اما تحليلگران معتقدند كه بسياري از موارد تجاوز نيز به علت مشكلات اجتماعي بعد از آن به هيچ وجه گزارش نمي شود.
 


آتش سوزي در تاسماني

مقامات استراليايي اعلام كردند تاكنون بيش از 100 ساختمان در آتش سوزي گسترده تاسماني طعمه حريق شده اند و تعداد تلفات جاني اين حريق هنوز تأييد نشده است.
به گزارش ايسنا، در حالي كه در پي آتش سوزي گسترده جنگل هايي در استان جنوبي استراليا يك مدرسه و چندين خانه تخريب شده است، پليس تاسماني اعلام كرد بالغ بر 65 ساختمان در منطقه كوچك «دونامي» در 65 كيلومتري جنوب شرقي «هوبارت» ويران شده است.
براساس گزارشي در شبكه تلويزيوني اي بي سي اين ساختمان ها شامل يك مدرسه، يك پمپ بنزين و چندين خانه است. تحت تأثير اوضاع فاجعه بار آتش كه به مناطق جنوبي تاسماني نفوذ پيدا كرده است، حدود 15 خانه نيز در نزديكي بومرياي سوخت. در حالي كه آتش سوزي در تاسماني در حال گسترش است، مقامات در حال مهار شعله هاي آتش در ويكتوريا و استرالياي جنوبي هستند. با وجود دماي بسيار بالاي هوا در همه مناطق جنوب استراليا، دماي هوا در شبه جزيره «ار» بالاي 2/48 سانتيگراد گزارش شده است.
 


نوه ناخلف!

يك جوان 25 ساله آمريكايي پس از مشاجره با مادربزرگ 82 ساله اش بر سر تماشاي برنامه هاي تلويزيون، او را كشت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان، پليس شهر «سافولك كاونتي» نزديك نيويورك با انتشار بيانيه اي اعلام كرد اين جوان پس از حادثه بازداشت شد. وي به قتل مادربزرگش پس از مشاجره لفظي در منزلشان در منطقه كينگزپارك كه در 80 كيلومتري شرق نيويورك قرار دارد، متهم شده است.
تاكنون معلوم نيست اين جوان آمريكايي چگونه مادربزرگش را كشته است چرا كه هيچ سلاحي داخل خانه آنها پيدا نشده است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10