(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنج شنبه 21  دی  1391 - شماره 20403

ديروز با حضور فرمانده نيروي انتظامي تهران و مردم
 173 اراذل و اوباش با غل و زنجير درخزانه به نمايش در آمدند
سردار مومني:
خودروهاي بدون استاندارد جهاني از اول فروردين شماره گذاري نمي شوند
با همكاري نيروي انتظامي و وزارت كشور صورت مي گيرد
حذف تدريجي قليان از قهوه خانه ها
مرگ اعضاي يك خانواده 3 نفره در پي گازگرفتگي
تكرار نشست زمين درخيابان ولي عصر اين بار در ميدان منيريه
اعلام محدوديت هاي ترافيكي محورهاي البرز در پايان هفته
اداره هواشناسي اعلام كرد
ادامه برف و كولاك در شهرهاي آذربايجان غربي
به رغم رضايت خانواده بيمار افغاني
اعضاي بدن يك بيمار مرگ مغزي به علت ضوابط دست وپاگير بدون استفاده زير خاك رفت
حوادث كوتاه از كشور
آغاز پيش فروش بليت قطار
دستگيري 2 برادر سارق طلاجات
بهره برداري از پروژه هاي عمراني در جنوب تهران
نرخ بازديد از موزه ها و ميراث جهاني
نوزاد يك روزه فوت شده در غسالخانه زنده شد
دستگيري يك شياد در موزه ملي ايران
پدر معتاد فرزندش را در كوره كماج پزي انداخت
غرامت شركت آمريكايي به زندانيان ابوغريب
قتل مرموز 4 زن
رفتگر ميليونر
اخراج پيرزن 94 ساله از خانه سالمندان


ديروز با حضور فرمانده نيروي انتظامي تهران و مردم

 173 اراذل و اوباش با غل و زنجير درخزانه به نمايش در آمدند

173تن از اراذل و اوباش تهران ديروز دستگير و در جنوب پايتخت گردانده شدند.
سردار حسين ساجدي نيا فرمانده انتظامي تهران بزرگ ديروز در مراسم نمايش دستگيرشدگان در فلكه چهارم خزانه تاكيد كرد: اين دستگيري ها در اجراي هشتمين مرحله طرح برخورد با اخلالگران نظم و امنيت صورت گرفته است.
هشتمين مرحله طرح مبارزه با اخلالگران نظم و امنيت با همكاري يگان هاي انتظامي سراسر پايتخت به اجرا درآمد و طي آن 173 تن از اراذل و اوباش جنوب پايتخت كه عمده آنان از اوباش سطح يك محسوب مي شدند، دستگير شدند.
وي با بيان اينكه نشان دادن اوباش در سطح شهر با مجوز مقام قضايي انجام شده است، گفت:عمده دستگيرشدگان داراي جرايم متعددي نظير زورگيري، كيف قاپي، خفت گيري، اوباش گري، مزاحمت براي نواميس و خريد و فروش موادمخدر هستند.
به گفته ساجدي نيا افراد دستگيرشده پس از بازجويي و تشكيل پرونده، به مراجع قضايي تحويل مي شوند.
فرمانده انتظامي پايتخت با بيان اينكه برخي از افراد دستگير شده به شكل باندي و در مخفيگاه ها و خانه هاي تيمي فعاليت مي كردند، گفت: پليس با حضور در مخفيگاه اين افراد، طي 24 ساعت آنان را دستگير كرده است.وي با بيان اينكه در اجراي اين مرحله از طرح برخورد با مخلان نظم و امنيت به 95درصد از اهدافمان رسيديم، گفت: شهروندان مطمئن باشند كه اجراي چنين طرح هايي متوقف نخواهد شد و به آنان قول مي دهيم كه با مخلان نظم و امنيت قاطعانه برخورد كنيم.
ساجدي نيا همچنين ضمن رد اين شايعات كه دستگيرشدگان بزودي آزاد خواهند شد، تصريح كرد: در طرح قبلي كه 100 تن دستگير شده بودند و همچنين طي 15 روز گذشته كه مجموعا 60تن دستگير شده اند، تنها دو نفر آزاد شده و مابقي در زندان هستند.رئيس پليس پايتخت با بيان اينكه در رسيدگي به پرونده اين افراد، دادستان تهران مستقيما نظارت خواهد داشت، گفت: پرونده اين افراد به صورت ويژه در مراجع قضايي مورد بررسي قرار خواهد گرفت و احكام سنگيني نيز برايشان صادر خواهد شد.
رئيس پليس پايتخت همچنين عمده افراد دستگير شده را داراي ميانگين سني جوان و زير 25 سال اعلام كرد و گفت: براي ما اوباش سطح يك يا دو وجود ندارد و پليس با هر كسي كه اقدام به ايجاد اخلال در نظم عمومي كند، قاطعانه برخورد مي كند.
در اجراي هشتمين مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش جنوب پايتخت، اراذل معروفي همچون «ميلاد دراز»، «ساندويچ»، «فرشيد ببئي»، «فرشاد دمبه»، «اكبر سوسكه»، «مجيد كثيف»، «موش سياه»، «امير غربتي»، «امير محبوب»، «مهدي كله»، «داود مفت كش»، «سعيد موزي»، كه داراي سوابق كيفري بوده و اقدام به زورگيري، تخريب، شرارت و نظم عمومي كرده بودند، دستگير شدند.
همچنين در اين مراسم كه در فلكه چهارم منطقه خزانه بخارايي برگزار شد، سه برادر، معروف به «برادران دالتون» به اسامي «مجيد، شاهين و محمد صادق» نيز در ملاءعام نشان داده شدند كه اين افراد متهم به زورگيري، ايجاد مزاحمت براي نواميس هستند و در بين اهالي محل به برادران «شيطان پرست» نيز معروفند.

 


سردار مومني:

خودروهاي بدون استاندارد جهاني از اول فروردين شماره گذاري نمي شوند

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي اعلام كرد: از شماره گذاري خودروهايي كه مطابق با استاندارد جهاني يورو 4 نباشند از اول فروردين ماه سال 92 جلوگيري مي شود.
سردار اسكندر مومني رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا ديروز در حاشيه برگزاري جلسه بازآموزي رانندگان حمل ونقل عمومي به خبرنگاران گفت: در خصوص باز آموزي رانندگان حمل ونقل عمومي به ويژه دارندگان اتوبوس هاي مسافربري در دو مرحله اين طرح اجرا مي شود.
وي افزود: در مرحله اول جلسات با رانندگاني كه تخلفات حادثه ساز داشته اند و كساني كه دفترچه رانندگي آن ها توقيف شده بود برگزار شد و در مرحله دوم تمام رانندگان ناوگان حمل ونقل عمومي در اين كلاس هاي باز آموزي در كل كشور به جهت آشنايي با شرايط جديد قوانين راهنمايي و رانندگي و بالا رفتن سطح امنيت ناوگان مسافربري حضور داشتند.
سردار مومني در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اجراي طرح زوج و فرد گفت: موضوع طرح زوج و فرد از در منازل يك اقدام هميشگي نيست و فقط طبق مصوبه كميته اضطرار آلودگي هواي تهران براي از بين رفتن آلودگي هوا اجرا شده است و درازمدت شدن اين طرح و ماندگاري آن مطلوب نمي باشد.
وي گفت: ما بايد در اين زمينه به سمت از بين بردن منشا آلودگي هوا در كلانشهرها به ويژه شهر تهران در حوزه آلودگي هاي صنعتي و حوزه توليد خودرو باشيم و با توليد خودرو مطابق با استانداردهاي جهاني پيش برويم كه طبق قوانين اخير از اول فروردين ماه از شماره گذاري خودروهاي فاقد استاندارد جهاني يورو 4 خودداري خواهيم كرد.
سردار مومني افزود: در اين حوزه همه بايد با هم كمك كنيم و هر شخصي كه مي تواند كمتر از وسيله نقليه شخصي خود استفاده كند و از ناوگان حمل ونقل عمومي براي كمتر شدن آلودگي هوا استفاده كنيم كه اين همكاري سازمان هاي مختلف اعم از اتوبوسراني و تاكسيراني را مي طلبد.
وي در ادامه اجراي طرح باطل شدن دفترچه رانندگان حادثه ساز كه منجر به حادثه هاي فوتي و جرحي شده اند از آبان ماه امسال خبر داد و گفت: در اين مدت دفترچه بيش از 100 راننده متخلف حادثه ساز باطل شده است كه اين رانندگان صرفا بعد از يك سال با گذراندن دوره هاي بازآموزي مجاز به گرفتن دفترچه و ادامه فعاليت خود هستند.
 


با همكاري نيروي انتظامي و وزارت كشور صورت مي گيرد

حذف تدريجي قليان از قهوه خانه ها

رئيس مركز سلامت محيط وزارت بهداشت گفت: رأي ديوان عدالت اداري مبني بر ادامه ممنوعيت عرضه قليان در قهوه خانه ها هنوز به وزارت بهداشت ابلاغ نشده و بعد از ابلاغ به صورت تدريجي در قهوه خانه هاي كشور اجرا مي شود.
كاظم ندافي در گفت وگو با فارس افزود: از زمان تصويب قانون مبارزه با مواد دخاني در مجلس و ابلاغ آيين نامه اجرايي آن اتحاديه قهوه خانه داران همواره از طرق مختلف حقوقي با اجراي آيين نامه آن مقابله كرده است.
به طوري كه اولين بار خواستار ابطال كل آيين نامه اجرايي اين قانون شدند كه ديوان عدالت اداري اين ادعا و خواسته را رد كرد و حكم به صحت آيين نامه اجرايي اين قانون داد.
وي گفت: در مرحله بعد اتحاديه قهوه خانه داران خواستار مستثني شدن قهوه خانه ها از مفاد آيين نامه اجرايي اين قانون شد كه اين خواسته نيز اخيراً از سوي ديوان عدالت اداري رد شد و اين ديوان بر ممنوعيت عرضه قليان در اين اماكن با توجه به اينكه قهوه خانه ها جزو اماكن عمومي هستند، تأكيد كرد.
ندافي با اشاره به اينكه در مورد روند اجراي آيين نامه قانون مبارزه با مواد دخاني متأسفانه در سال هاي گذشته حركت سينوسي داشته ايم و گاهي شاهد برخورد جدي و گاهي كاهش برخورد با عرضه قليان و مواد دخاني در اماكن عمومي بوده ايم افزود: اكنون منتظر ابلاغ رأي ديوان عدالت اداري هستيم البته از طريق رسانه ها از صدور اين حكم مطلع شده ايم اما هنوز ابلاغ نشده است.
وي گفت: متأسفانه تغييرات در مسير اجراي اين قانون خارج از اختيارات وزارت بهداشت بوده است اما اكنون اميدواريم با ابلاغ حكم جديد ديوان عدالت اداري با همكاري نيروي انتظامي و وزارت كشور برخورد جدي و قانوني در اين زمينه انجام شود.
ندافي افزود: برخورد با عرضه قليان در قهوه خانه ها نيز به صورت تدريجي خواهد بود به اين شكل كه ابتدا با قهوه خانه هايي كه هيچ مجوزي ندارند، برخورد مي شود و در مرحله دوم با قهوه خانه هايي كه مجوز عرضه قليان ندارند برخورد مي شود و در مرحله آخر با تغيير مجوز قهوه خانه هاي سنتي كه مجوز عرضه قليان دارند، با آنها برخورد خواهد شد.
 


مرگ اعضاي يك خانواده 3 نفره در پي گازگرفتگي

سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از مرگ اعضاي يك خانواده سه نفره در پي گازگرفتگي خبر داد.
سيدجلال ملكي در گفت وگو با ايسنا در تشريح جزئيات اين خبر گفت: وقوع يك مورد حادثه گازگرفتگي در ساعت 40:19 روز دوشنبه به سامانه 125 اطلاع داده شد و پس از آن ستاد فرماندهي آتش نشانان ايستگاه 80 را به محل حادثه واقع در خيابان كارون اعزام كرد.
سخنگوي سازمان آتش نشاني تهران با بيان اينكه همسايه هاي اين خانواده تا پيش از رسيدن آتش نشانان اقدام به باز كردن در خانه كرده بودند، گفت: عوامل آتش نشاني پس از حضور در محل كه يك ساختمان مسكوني 80 متري بود با پيكر بي جان يك زن و شوهر و فرزند پسر 13 ساله روبه رو شدند.
وي با بيان اينكه آتش نشانان اين افراد را از خانه خارج و به عوامل اورژانس تحويل دادند، گفت: تكنسين هاي اورژانس تهران پس از بررسي علائم حياتي، مرگ هر سه عضو اين خانواده را تاييد كردند.
ملكي در خبر ديگري به مرگ زن و مردم ميانسالي اشاره كرد كه بر اثر مسموميت ناشي از گاز منواكسيد كربن در شرق تهران جان خود را از دست داده اند.
اين زوج ميان سال در خيابان جشنواره، خيابان شرقي گودرزي در يك واحد آپارتمان 65 متري زندگي مي كردند.
به گفته وي پسر خانواده وقتي به خانه بازگشته بود با ديدن اين صحنه موضوع را به اورژانس و آتش نشاني اطلاع داده بود. امدادگران اورژانس پس از معاينه اين زوج مرگ آنها را تاييد كردند.
سخنگوي سازمان آتش نشاني تهران درباره علت حادثه نيز گفت: كارشناسان پس از بررسي محل حادثه دريافتند استفاده از لوله هاي آكاردئوني براي آبگرمكن ديواري و نقص آبگرمكن در خروج گاز باعث انتشار گاز مونوكسيدكربن در آپارتمان شده بود.
ملكي درباره علت حادثه قبلي هم گفت: در بررسي كارشناسان سازمان آتش نشاني مشخص شد كه لوله دودكش بخاري اين واحد مسكوني در سطل آب قرار داده شده بود و همين موضوع سبب مسموميت اعضاي اين خانواده با گاز منوكسيدكربن و مرگ آنان شده است.

 


تكرار نشست زمين درخيابان ولي عصر اين بار در ميدان منيريه

در پي نشست خيابان در خيابان وليعصر، حوالي ميدان منيريه، مجري خط سه مترو تهران با اذعان به اينكه به دليل عبور تونل مترو از مسير اين خيابان، هرگونه حوادث اينچنيني با مترو بي ارتباط نيست، وعده داد كه حفره ايجاد شده بلافاصله ترميم و تردد در اين ناحيه عادي مي شود.
مهندس اسكندري با بيان اينكه دستگاه حفار اتوماتيك (TBM) تاكنون حدفاصل ميدان منيريه تا خيابان جمهوري را طي كرده است، گفت: 340 متر از مسير ياد شده تاكنون حفاري شده و عمليات سگمنت گذاري و لاينينگ (پوشش نهايي تونل) به سرانجام رسيده است.
وي با بيان اينكه محل ريزش خيابان وليعصر(عج) از ميدان منيريه حدود 240 متر فاصله دارد، افزود: بنابراين دستگاه حفار اتوماتيك 100 متر بالاتر از محل ريزش قرار دارد و قبلا از ناحيه اي كه اكنون ريزش كرده، عبور كرده است.
مجري خط سه مترو تهران با اشاره به اينكه عمليات عمراني مترو در خاك دستي اين محدوده و با وجود حفره هاي موجود در آن بعضا موجب بروز چنين اتفاقاتي مي شود، خاطرنشان كرد: سربار تونل حفاري شده توسط دستگاهTBM حدود 18 متر است، در حالي كه محلي كه دچار ريزش شده، حدود چهار متر عمق دارد.
وي يادآور شد: TBM مترو 20 روز قبل، از اين نقطه عبور كرده بود، اما به دليل كيفيت نامطلوب خاك اين منطقه و حفره هاي متعددي كه در آن وجود دارد، خيابان وليعصر(عج) در اين محدوده نشست كرده است.
جلال ملكي سخنگوي سازمان آتش نشاني شهر تهران هم در گفت وگو با فارس تاكيد كرد: نشست زمين در خيابان ولي عصر به قطر 2 متر بود و هيچ گونه خسارت جاني و مالي در برنداشته است.

 


اعلام محدوديت هاي ترافيكي محورهاي البرز در پايان هفته

معاون پليس راه استان البرز، محدوديت ترافيكي محورهاي مواصلاتي اين استان در تعطيلات پيش رو را اعلام كرد.
سرهنگ رضا اكبري چهارشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: براساس اين محدوديت ها، حركت انواع وسايل نقليه از ساعت 13 تا 22 و 30 دقيقه شنبه 23 دي ماه از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع است.
وي افزود: همچنين تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 16 تا 30/22 دقيقه شنبه 23 دي ماه از 15 كيلومتري بالاي مرزن آباد (دزدبن) به سمت كرج يك طرفه خواهد بود.اكبري ادامه داد: اين محدوديت ها به منظور تخليه بار ترافيكي خودروهاي ورودي از سمت تونل كندوان به كرج و بالعكس اعمال شده است.
وي افزود: چنانچه بار ترافيكي در اين محورها در زمان تعيين شده كم نشود، ساعات محدوديت افزايش خواهد يافت و در اين مدت تردد انواع تريلر و كاميون در محور كرج-چالوس ممنوع است.معاون پليس راه استان البرز گفت: ممنوعيت تردد موتورسيكلت نيز تا پايان محدوديت در محور كرج- چالوس و بالعكس ادامه دارد.
 


اداره هواشناسي اعلام كرد

ادامه برف و كولاك در شهرهاي آذربايجان غربي

سرويس شهرستان ها -
بارش برف و كولاك شديد موجب مسدود شدن محورهاي مواصلاتي در شهرستان هاي چالدران، تكاب و بروز خسارات در مهاباد شد.
به گزارش ايرنا، دبير ستاد مديريت بحران چالدران از مسدود شدن راه ارتباطي 20 روستاي اين شهرستان در اثر برف و كولاك خبر داد.
حميد كواكبي ديروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار كرد: راهداران چالدران براي بازگشايي راه هاي مسدود شده روستايي اين شهرستان در تلاش هستند و رفت وآمد در گردنه شاه بندلو در جاده چالدران - دشتك نيز به سبب كولاك با كندي صورت مي گيرد.
دبير ستاد مديريت بحران چالدران، ارتفاع برف در سطح شهر چالدران را 10 سانتي متر و در ارتفاعات بيش از 25 سانتي متر اعلام كرد.
رئيس اداره راه و شهرسازي تكاب نيز با اعلام اينكه به دليل بارش برف و كولاك شديد محور ايرانخواه در اين شهرستان تا اطلاع ثانويه مسدود اعلام شده است، افزود: تردد در بقيه محورهاي مواصلاتي اين شهرستان همچنان ادامه دارد.
عليرضا اكبري پور اظهار داشت: ارتفاع برف در اين محور هم اكنون به بيش از 3 متر رسيده و شدت كولاك به حدي است كه ديد افقي را به حدود يك متر كاهش داده است.وي با تاكيد بر اينكه تردد در اين محور تا زمان بازگشايي آن براي هيچ يك از وسايط نقليه سبك و سنگين امكان پذير نيست، افزود: راهداران اين شهرستان با چند دستگاه خودروي برف روب سنگين به طور شبانه روز در حال پاكسازي اين محور مواصلاتي هستند ولي شدت كولاك كار برف روبي را كند كرده است.
خبرگزاري فارس نيز از ادامه كولاك شديد در شهرستان مهاباد گزارش داده و مي افزايد: وقوع تندباد سبب تشديد اين وضعيت شده است به طوري كه از شب سه شنبه شاهد وقوع تندباد در مهاباد هستيم و تندباد همراه با بارش برف سبب قطعي برق، شكستن شيشه منازل و مغازه ها و شكستن درختان شده است.بنا به اعلام هواشناسي مهاباد سرعت وزش باد در اين شهرستان 54 كيلومتر در ثانيه است و اين وضعيت تا اواخر روز پنجشنبه ادامه مي يابد.
 


به رغم رضايت خانواده بيمار افغاني

اعضاي بدن يك بيمار مرگ مغزي به علت ضوابط دست وپاگير بدون استفاده زير خاك رفت

مديرعامل انجمن حمايت از بيماران كليوي گفت: اعضاي يك بيمار مرگ مغزي با وجود رضايت خانواده به اهداي تمام اندام ها به دليل آيين نامه هاي دست وپاگير زير خاك رفت.
مصطفي قاسمي در گفت وگو با فارس افزود: اين بيمار افغاني پسري 25 ساله با گروه خون B+ بود كه دچار مرگ مغزي شده و 2 روز در بيمارستان مسيح دانشوري در بخش آي سي يو بستري بود.
وي افزود: خانواده اين بيمار بعد از گفت وگو با تيم پيوند اعضاي بيمارستان مسيح دانشوري به اهداي تمام اعضاي بدن فرزندشان رضايت دادند و بدون هيچ چشمداشتي مي خواستند تمام اندام هاي او را اهدا كنند.مديرعامل انجمن حمايت از بيماران كليوي گفت: اين در حالي است كه صدها بيمار دياليزي، قلبي، كبدي و... با پيوند اين اعضا مي توانستند پس از ماه ها انتظار به زندگي برگردند.قاسمي گفت: متاسفانه با بررسي هايي كه انجام داده ايم بيمار افغاني دياليزي كه به اين گروه خوني بخورد پيدا نكرديم، بنابراين با توجه به وضعيت اورژانسي اين گونه بيماران مرگ مغزي مسئولان مي توانند در چنين مواقعي اجازه پيوند اعضا را به بيماران ايراني بدهند.مديرعامل انجمن حمايت از بيماران كليوي گفت: متاسفانه به دليل برخي بخشنامه ها و آيين نامه هاي داخلي در وزارت بهداشت، امكان پيوند اعضاي بدن اتباع خارجي با بيماران ايراني وجود ندارد.قاسمي گفت: به دليل آيين نامه هاي دست وپاگير، هيچكس حاضر به تجديدنظر در اين مورد نيست.وي تصريح كرد: از مسئولان مي خواهيم سريعا دست به كار شوند چرا كه هزينه هاي ميليوني براي نگهداري اين گونه افراد در بخش آي سي يو پرداخت مي شود و قيمت يك عضو پيوندي بسيار بالاتر از اين حرف ها است.
 


حوادث كوتاه از كشور

كشف سلاح غيرمجاز
مراغه- خبرنگاركيهان: تعداد 48 قبضه سلاح غيرمجاز، شامل 18قبضه سلاح جنگي و 30قبضه سلاح شكاري و نيز مقاديري فشنگ، دستگاه بي سيم، سرنيزه، سلاح سرد و تجهيزات ساخت فشنگ سلاح شكاري در مراغه كشف و ضبط شد. در اين ارتباط 4 نفر دستگير و پس از تشكيل پرونده تحويل مقام قضايي شدند.
توقيف رب غيربهداشتي
اصفهان- خبرنگاركيهان: بدنبال نظارت بازرسان بهداشت محيط مركز بهداشت شماره يك اصفهان مقدار 450 كيلوگرم رب گوجه فرنگي فله اي و بدون مشخصات كشف و توقيف شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي استان اصفهان، با توجه به عدم رعايت موازين بهداشتي و عرضه رب گوجه در ظروف نامناسب از ادامه فروش رب گوجه فوق ممانعت بعمل آمد و كل اجناس توقيف و براي معدوم سازي اقدام شد.
كشف برنج قاچاق
برازجان- خبرگزاري فارس: ماموران نيروي انتظامي دشتستان 46 تن برنج قاچاق به ارزش يك ميليارد و 840 ميليون ريال از 2 دستگاه تريلر كشف و ضبط كردند و متهمان آن را به همراه محموله تحويل پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز دادند.
 


آغاز پيش فروش بليت قطار

پيش فروش بليت قطارهاي مسافري حدفاصل 25دي تا 11 بهمن ماه جاري از ديروز آغاز شد.
راه آهن جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد: در مرحله اول فروش بليت، قطار بين المللي آنكارا براي تاريخ هاي فوق، صبح روز چهارشنبه از طريق كليه دفاتر فروش بليت قطار در سراسر كشور آغاز شد.
پيش فروش بليت قطارهاي مسافري داخلي نيز حدفاصل تاريخ هاي ذكر شده ساعت 10 صبح امروز پنجشنبه 21 دي ماه از طريق كليه دفاتر فروش بليت قطار در سراسر كشور آغاز خواهد شد.
خريداران بليت قطار بعد از گرفتن بليت از اپراتور فروش، بلافاصله مندرجات آن اعم از نام و نام خانوادگي، مبدأ و مقصد، تاريخ و ساعت حركت و... را به دقت بازنگري كرده و هرگونه مغايرت را به اپراتور اعلام كنند.
هموطنان براي كسب اطلاعات بيشتر درباره نشاني دفاتر فروش، قيمت بليت، موجودي بليت و... مي توانند به صورت شبانه روزي با تلفن 1539 تماس گرفته يا به سايت اينترنتي WWW.rai.ir مراجعه كنند.
شماره پيامك 3000300 نيز آماده دريافت نظرها، انتقادها و پيشنهادهاي متقاضيان خريد بليت و سفر با قطار است.

 


دستگيري 2 برادر سارق طلاجات

اصفهان-خبرنگار كيهان:
سارقان 120 ميليون ريال طلاجات يك شهروند شاهين شهري در كمتر از 24 ساعت شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس اصفهان، فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر اصفهان گفت: به دنبال وقوع يك فقره سرقت طلاجات به ارزش 120ميليون ريال، واحد تجسس انتظامي به محل سرقت اعزام و مشخص شد سرقت توسط دو نفر انجام شده است و سارقان به محل ورود كاملا آشنا و راه هاي ورود و خروج منزل مالباخته را شناسايي و در ساعات خلوت اقدام به سرقت طلاجات وي كرده اند.سرهنگ غلامعباس بلفكه گفت: سرانجام ماموران تجسس موفق شدند در كمتر از 24 ساعت از وقوع سرقت، متهمان مورد نظر را كه دو برادر سارق و از مجرمان تحت تعقيب بوده را شناسايي و با هماهنگي قضايي در عملياتي منسجم هر دوي آنان را دستگير و به يگان انتظامي منتقل كنند.
وي اضافه كرد: متهمان دستگير شده تحت بازجويي پليس به بزه انتسابي و فروش مقاديري از طلاجات مسروقه به يك نفر مالخر اعتراف كردند.
فرمانده انتظامي شاهين شهر اصفهان ادامه داد: مالخر طلاجات مسروقه نيز شناسايي و اموال سرقتي به مالباخته بازگردانده شد.
 


بهره برداري از پروژه هاي عمراني در جنوب تهران

شهردار منطقه 18 از بهره برداري 125 طرح عمراني تا پايان امسال خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 18، مهندس محمد صارمي زاده گفت: 38 عنوان پروژه در قالب 125 طرح عمراني، فرهنگي، خدماتي، ورزشي و ترافيكي با هزينه اي بالغ بر 660 ميليارد ريال تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.
وي افزود: مجموعه ورزشي شهيد مختار سليماني در زيربناي 4500 متر مربع شامل استخر و سوناي خشك و بخار، جكوزي از جمله اين طرح هاست كه به عنوان نخستين استخر و سونا در محلات شادآباد و شمس آباد بهره برداري مي شود.
وي همچنين احداث زائرسرا و حوزه علميه امامزاده زيد(ع) ، موزه شهدا و سراي محله وليعصر را از ديگر طرحها برشمرد.
صارمي زاده افزود: تجهيز ساختمان مركز شهربانو با زيربناي 487 متر مربع و ساختمان مركز خدمات و رفاه اجتماعي با زيربناي 450 متر مربع از ديگر طرح هايي است كه در اين دور از افتتاحيه ها به بهره برداري مي رسند.
كاشت 15 هزار متر فضاي سبز در حاشيه بزرگراه آزادگان، احداث بازار ميوه و تره بار در محله شهيد رجائي، احداث 3 تله زباله گير، مرمت و بازسازي 2 بوستان، احداث آبنماي بوستان قائم و اجراي 20 هزار متر لوله گذاري آب از ديگر طرح هايي بود كه صارمي زاده از آنها نام برد.

 


نرخ بازديد از موزه ها و ميراث جهاني

معاون ميراث فرهنگي كشور نرخ بازديد از موزه ها و ميراث جهاني براي گردشگري داخلي و خارجي را اعلام كرد.
مسعود علويان صدر در گفت وگو با فارس اظهار داشت: گردشگران خارجي در بازديد از ميراث جهاني كه به ثبت يونسكو رسيده است بايد 20 هزار تومان و گردشگران داخلي 2 هزار تومان پرداخت كنند.
وي افزود: نرخ بازديد از موزه هاي محلي نيز براي گردشگران خارجي 10 هزار تومان و براي گردشگران داخلي هزار تومان است.گفتني است، ميراث جهاني شامل مكان هاي تاريخي است كه به ثبت يونسكو رسيده اند كه از جمله آنها تخت جمشيد و چغازنبيل است.

 


نوزاد يك روزه فوت شده در غسالخانه زنده شد

موضوع زنده شدن نوزاد يك روزه اي كه در غسالخانه بوشهر مشخص شد زنده است وارد مرحله تازه اي شده و پدر اين كودك بدون طي مراحل قانوني پس از فوت نوزاد وي را نهايتا در محل نامعلومي دفن كرد.
در حالي كه مسئولان آرامستان بوشهر براي دفن نوزاد يك روزه در بوشهر خود را آماده مي كردند، متوجه شدند اين نوزاد زنده است و پدر نوزاد كه مشكوك به نظر مي رسيد نوزاد را برداشته و خود عنوان كرده كه وي را به بيمارستان مي رساند.
اين پايان كار نبوده و مدير آرامستان بوشهر در يك محل با پدر نوزاد قرار ملاقات مي گذارد و پس از اينكه حرف هاي ضد و نقيض پدر نوزاد را مي شنود به وي مشكوك شد.
اما پدر نوزاد يك روز پس از اين ملاقات اعلام كرده كه نوزاد فوت كرده و در محلي نامعلوم وي را دفن كرده است.
مدير آرامستان بوشهر در اين ارتباط ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: به هر حال ما پيگير اين قضيه هستيم كه چرا پدر اين نوزاد بدون طي مراحل قانوني وي را در محلي نامعلوم دفن كرده است.
غلامرضا كره بندي افزود: پس از اينكه پدر نوزاد از غسالخانه رفت خيلي طول كشيد تا موفق شدم با وي تماس بگيرم و در محلي با وي قرار ملاقات گذاشتم تا موضوع را جويا شوم اما در اين ملاقات پدر مايل بود اين موضوع دوستانه حل شود.وي تصريح كرد: ظاهرا پدر خيلي دوست نداشت اين نوزاد زنده بماند و براي بردن نوزاد به پزشكي قانوني هم ممانعت مي كرد.
كره بندي با اشاره به حرف هاي ضد و نقيض و مشكوك پدر اين نوزاد افزود: پس از اينكه از پدر نوزاد در محل قرارمان جدا شدم فرداي آن روز با وي تماس گرفتم و عنوان كرد: نوزاد فوت شده است.
وي گفت: پدر نوزاد بدون اينكه مراحل قانوني دفن را طي كند نوزاد يك روزه اش را دفن كرد.
مهم ترين حلقه هاي مفقوده اين حادثه مربوط به دليل اقدام پدر براي دفن نوزاد زنده خود و همچنين گواهي فوت بيمارستان براي نوزادي كه زنده بوده است.

 


دستگيري يك شياد در موزه ملي ايران

مرد جواني كه ادعا مي كرد كارمند موزه ملي است و با وعده دروغ جذب نيرو توسط اين موزه، دختران متقاضي را فريب مي داد، روز سه شنبه توسط نيروهاي يگان حفاظت و حراست موزه ملي ايران دستگير شد.
اين مرد در چند روز اخير در محوطه موزه ملي ايران خود را كارمند اين موزه معرفي مي كرد و با توزيع پرسشنامه هايي حاوي اطلاعات شخصي در ميان دختران جوان قصد فريب آنها را داشت تا اينكه نيروهاي يگان حفاظت موزه ملي ايران و حراست از اين موضوع مطلع شدند و روز گذشته وي را به كلانتري 109 بهارستان معرفي كردند.
گفتني است، جذب هر نيرويي در موزه هاي وابسته به سازمان ميراث فرهنگي از جمله موزه ملي ايران تنها با اطلاع و موافقت سازمان ميراث فرهنگي انجام مي شود و در غير اين صورت تخلف محسوب خواهد شد.
 


پدر معتاد فرزندش را در كوره كماج پزي انداخت

پدري كه به دليل مصرف زياد موادمخدر دچار اختلالات عصبي شده بود در اقدامي غيرقابل باور فرزند نوجوان خود را در كوره كماج پزي انداخت.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، اين پدر كه صاحب كارگاه كماچ پزي در شهر چغادك در 30 كيلومتري بوشهر است قبلا سابقه تعرض و برخورد شديد با خانواده داشته اما اين بار اقدام او منجر به مرگ فرزندش شد.
فرزند خردسال اين پدر معتاد دانش آموز كلاس سوم ابتدايي بود و پدر جنايتكار نيز پس از اين اقدام از محل متواري شد.
رئيس پليس آگاهي استان بوشهر در اين ارتباط گفت: صاحب يك كارگاه نان و كماج پزي در شهر چغادك به دليل مصرف موادمخدر دچار اختلالات عصبي شده و فرزندش را به صورت زنده در كوره آتش انداخته و بعد از سوزاندن وي متواري شد.
براساس اين گزارش فرد مزبور در حالي كه در خيابان هاي شهر چغادك تردد مي كرد توسط پليس دستگير شده است.
 


غرامت شركت آمريكايي به زندانيان ابوغريب

يك شركت زيرمجموعه پيمانكار دفاعي آمريكا به دليل مشاركت در شكنجه زندانيان در عراق، معادل 5 ميليون و 28 هزار دلار به 71 زنداني سابق ابوغريب غرامت پرداخت كرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، يكي از پيمانكاران دفاعي آمريكا كه گفته مي شود شركت فرعي آن درگير طرح دعوي صورت گرفته با محور توطئه براي شكنجه زندانيان در زندان ابوغريب عراق است، اين غرامت را به 71 نفر از زندانيان سابق اين زندان پرداخت كرده است.
براساس گزارش هاي منتشر شده، شركت «Engility Holdings» (انگليتي هولدينگز) واقع در ايالت «ويرجينيا» به نمايندگي از طرف شركت «Services 3-L » به آن دسته از زندانياني كه در فواصل سال هاي 2003 تا 2007 ميلادي در ساير زندان هاي تحت مديريت آمريكا نگهداري شده اند نيز غرامت داده است.
دريافت اين ميزان غرامت اولين تلاش موفقيت آميز وكلاي زندانيان سابق بازداشتگاه ابوغريب و ساير مراكز زنداني در راستاي گرفتن پول از پيمانكار دفاعي آمريكا از طريق طرح دعاوي مبتني بر شكنجه است.
زندانيان سابق ابوغريب در سال 2008 ميلادي در دادگاه فدرال آمريكا اقدام به ارائه طرح دعوي عليه اين شركت كردند.
براساس متن طرح دعوي ارائه شده، اين شركت اجازه داده بود كه تعداد زيادي از كارمندانش در يك دوره طولاني در سراسر عراق در شكنجه و سوءاستفاده از زندانيان اين كشور شركت داشته باشند.
در اين خبر آمده است كه احتمالا «CACI» نيز كه يكي ديگر از پيمانكاران دفاعي آمريكا است، به دليل اتهامات مشابه طرح شده عليه آن در تابستان سال گذشته ميلادي دادگاهي خواهد شد.
«Services 3-L » كه در حال حاضر زيرمجموعه «Engility Holdings» پيمانكار دفاعي آمريكا محسوب مي شود، تامين كننده مترجم براي ارتش آمريكا در عراق بوده است. اين شركت در سال 2006 ميلادي تحت قرارداد سالانه 450 ميليون دلاري، بيش از 6 هزار مترجم در عراق داشته است.
 


قتل مرموز 4 زن

جسد چهار زن كه به ضرب گلوله به قتل رسيده اند در آپارتماني در جنوب شهر تالسا واقع در ايالت اوكلاهماي آمريكا كشف شد.
به گزارش ايسنا، جسد اين چهار زن كه همگي هدف گلوله ضارب قرار گرفته اند، در يك آپارتمان در نزديكي رودخانه آركانساس پيدا شد. بنابه اين گزارش يك پسر بچه چهار ساله نيز در اين آپارتمان حضور داشت كه به وي آسيبي نرسيده است.
بنابر اعلام پليس، همگي مقتولان كه هنگام حضور پليس يك ساعت از مرگ آنان مي گذشت در سنين حدود 20 سالگي قرار داشتند. ضمن اين كه از ارتباط اين چهار زن با يكديگر و نيز ارتباط اين پسر بچه با آنان اطلاعي در دست نيست.
ماموران در حال جستجوي عامل اين جنايت هستند اما تاكنون مظنوني در اين رابطه دستگير نشده است.
«اشلي» كارآگاه و افسر پليس تالسا، گفت: ما قصد نداريم باعث ترس و وحشت مردم شويم اما اين كه فردي چهار زن را در يك مكان به قتل برساند يك مورد نادر است.
 


رفتگر ميليونر

رفتگران چيني از جمله زحمت كشاني هستند كه حقوق زيادي دريافت نمي كنند اما در يكي از شهرهاي چين يك رفتگر ميليونر وجود دارد.
«يو يوژن» در دهه 80 ميلادي يك كشاورز ساده بود كه سبزيجات مختلف برداشت مي كرد، ولي بعد از سال ها تلاش توانست يك خانه سه طبقه در روستا براي خودش بسازد.او بعد از مدتي اتاق هاي خانه اش را به مسافراني كه مكاني براي اقامت نداشتند با قيمت هاي پايين اجاره داد و با پول اين اجاره ها توانست خانه هاي ديگري نيز بسازد. پس از چند سال توانست سه آپارتمان پنج طبقه اي درست كند كه همه آنها تقريبا پر بود.
اين مسئله باعث شد كه پول خوبي گير خانواده اش بيايد و وضع مالي آنها رو به بهبودي رفت تا اينكه اين روزها به يكي از ميليونر هاي چين تبديل شده است.او البته در سال 1998 براي اينكه فرزندانش شروع به خرج اين پول ها در راه هاي خلاف نكنند، تصميم گرفت به يك الگوي مناسب براي آنها تبديل شود از همين رو براي استخدام در شهرداري اقدام كرد.از آن سال تا به حال در شهرداري شهر «Hujiawan» كار مي كند و مجبور است روزانه يك خيابان 3 كيلومتري را كاملا تميز كند، او مجبور است از ساعت 3 صبح به مدت 6 ساعت كار كند.او كه هدف خود را تبديل شدن به يك الگوي خوب براي فرزندانش مي داند اين روزها از اين شغل خود بسيار لذت مي برد و كمك به مردم را يك افتخار بزرگ مي داند.

 


اخراج پيرزن 94 ساله از خانه سالمندان

يك خانه سالمندان خصوصي در نزديكي پاريس پيرزن 94 ساله اي را به دليل پرداخت نكردن بدهي 40 هزار يورويي اخراج كرد.
وزير مشاور در امور سالمندان كشور فرانسه ضمن تقبيح اين عمل، مقامات اين خانه سالمندان را مورد بازخواست قرار داد.مسئولان خانه سالمندان «ويلا بونسولي» با ابراز تاسف از تصميم خود مبني بر اخراج اين پيرزن سالخورده عنوان كردند: بارها با خانواده اين پيرزن براي پرداخت صورت حساب 40 هزار دلاري اجاره اتاق وي تماس گرفته اند، اما پاسخي از آنان دريافت نكرده اند، اما با اين حال براي پذيرش مجدد اين پيرزن اعلام آمادگي كردند.كاركنان خانه سالمندان «ويلا بونسولي» اين پيرزن را به خانه يكي از پسرانش بردند اما كسي در منزل حضور نداشت آنان در تماس مجدد با آسايشگاه متوجه شدند اتاق پيرزن به فرد ديگري اجاره داده شده است. به همين دليل وي را به مركز اورژانس بيمارستاني منتقل كردند كه اين اقدام خانه سالمندان خشم رئيس بيمارستان را برانگيخت و منجر شد وي اين موضوع را رسانه اي كند.به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري لوموند فرانسه، بنابر قوانين كشور فرانسه، در فصل زمستان هيچ كسي نبايد از محل زندگي خود بيرون رانده شود. ضمن اين كه وزير مشاور در امور سالمندان كشور فرانسه نيز اين اقدام را تخطي از قانون و خلاف حقوق انساني دانست و تاكيد كرد: مطابق قانون فرانسه، اقدام به خلع يد در فصل زمستان در اين كشور كاملا غيرقانوني است و با اين آسايشگاه شديدا برخورد خواهد شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10