(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنج شنبه 21  دی  1391 - شماره 20403

حديث دشت عشق
صعود داماش ، حذف نفت آبادان ، فجرسپاسي وابومسلم از جام حذفي
جشنواره گل آبي پوشان استقلال به سپاهان رسيد
نكته ورزشي
برگزاري حساس ترين ديدار هفته سيزدهم بسكتبال در اصفهان
پيروزي پيكان، كاله و شهرداري اروميه در هفته شانزدهم ليگ واليبال
آراي انضباطي فينال ليگ برتر كشتي اعلام شد
يك سال محروميت براي غلام محمدي
خطيب و همكارانش پاسخگوي اين پرسش باشند
 8 ميليارد پول در فدراسيون كشتي خرج چه شد؟!
آغاز تمرينات قوي ترين وزنه بردار جهان از 20 روز ديگر
حرف هاي تازه سرمربي تيم ملي واليبال پس از حضور در تهران
ولاسكو: كسي نگفت به ايران برنگردم
اخبار كوتاه از فوتبال


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «سعيد عابد»
هنرمردان خدا...
... «باسمه تعالي؛ اختيار با شماست!» و اين جواب حضرت امام(ره) به سؤال شهيد عابد بود كه پرسيده بود پس از تعطيلي و بازگشايي دانشگاه ها درسش را ادامه دهد يا به حوزه برود.
در رشته متالوژي دانشگاه علم و صنعت تهران پذيرفته شده بود؛ اما جذبه هاي معنوي حوزه او را به طرف خود جلب كرد. استعداد بسيار خوبي داشت. مبارزاتش را عليه رژيم سفاك پهلوي از همان دوران دبيرستان شروع كرد كه حتي مدير مدرسه هم تهديد نمود كه او را به ساواك معرفي مي كند. بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به همكاري با ارگان هاي انقلاب از جمله سپاه و جهاد پرداخت و مدتي در خطه داغ و خشك سيستان و بلوچستان و مدتي را در لرستان در خدمت به محرومان گذراند. به راستي هنر آن است كه روحاني باشي، به جبهه بروي، در عمليات هم شركت كني، كارت هم به بيمارستان بكشد، خوف و خطر را مشاهده كني، شهيدان را بر دوش بكشي، مجروحان را باندپيچي كني و خاطرات آن دوران را در سنگر بر كاغذ بنگاري، شعر هم بگويي و بعد هم خود به عهدت وفا كني و شهيد بشوي.
و... پايان كار اين شهيد والامقام شهادت در مجنون ترين جزيره دنيا بود.
طلبه بسيجي شهيد «سعيد عابد»، سال 1339 در كاشان متولد شد و در 5/12/1362 در جزيره مجنون به شهادت رسيد.
 


صعود داماش ، حذف نفت آبادان ، فجرسپاسي وابومسلم از جام حذفي

جشنواره گل آبي پوشان استقلال به سپاهان رسيد

سرويس ورزشي-
تيم هاي استقلال تهران، سپاهان اصفهان و داماش گيلان جواز حضور در مرحله نيمه نهايي جام حذفي را كسب كردند.
مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي جام حذفي روز گذشته با برگزاري سه ديدار به پايان رسيد و چهره 3 تيم راه يافته به نيمه نهايي مشخص شد. دراصفهان تيم فولاد مباركه سپاهان ،قهرمان ليگ برتر با پيروزي برابر تيم صنعت نفت آبادان توانست به عنوان نخستين تيم پا به مرحله نيمه نهايي جام حذفي بگذارد. اين تيم اصفهاني با نتيجه 2 بر صفر نفت آبادان را از پيش رو برداشت. ارئين بولكو در دقيقه 27 و بر روي اشتباه دروازه بان صنعت نفت گل نخست سپاهان را وارد دروازه تيم آباداني كرد. در نيمه دوم هم فرشيد طالبي در دقيقه 61 دومين گل سپاهان را به ثمر رساند تا زردپوشان اصفهاني به جمع چهار تيم پاياني جام حذفي صعود كنند. در شيراز تيم داماش دست به كار بزرگي زد و توانست با حذف فجر سپاسي راهي نيمه نهايي شود. داماش ديروز پس از 120 دقيقه تلاش برابر فجرسپاسي در شيراز و ثبت تساوي صفر - صفر در ضربات پنالتي موفق شد تيم ميزبان را با نتيجه 4 بر 3 از پيش رو بردارد. براي داماش نظيف كار، جهان بخش، مهدوي و رحيمي گل زدند و براي فجر نظري، حسيني و كاظمي موفق شدند دروازه داماش را باز كنند. در اين ديدار پربرخورد 5 بازيكن دو تيم كارت زرد دريافت كردند كه سهم داماش 4 بازيكن اخطاري بود. داماش در مرحله قبل تراكتورسازي را در ضربات پنالتي از پيش رو برداشته بود.
پيروزي پرگل استقلال برابر ابومسلم
اما در تهران و در حالي كه بسياري ابومسلم خراسان را شگفتي ساز جام حذفي امسال مي دانستند، اين تيم با شكست سنگين برابر استقلال از مسابقات كنار رفت. ابومسلم در يك چهارم نهايي با نتيجه پرگل 5 بر صفر برابر استقلال شكست خورد تا استقلال پس از سپاهان و داماش گيلان به نيمه نهايي صعود كند. براي آبي هاي تهران در اين بازي جي لويد ساموئل (25)، فرزاد حاتمي (46 و 65)، جواد نكونام (پنالتي، 63) و پژمان منتظري (76) گلزني كردند. اين نتيجه در شرايطي رقم خورد كه حريف دسته يكي استقلال در طول بازي ، به خصوص نيمه دوم حرفي براي گفتن نداشت و اكثر زمان بازي در اختيار بازيكنان قلعه نويي بود. از اين بازي حدود 10 هزار تماشاگر ديدن كردند.
برنامه مرحله نيمه نهايي
اما در مرحله نيمه نهايي تيم فوتبال استقلال تهران با سپاهان ديدار خواهد كرد. تيم ميزبان اين بازي مشخص نيست و سازمان ليگ در روزهاي آينده اعلام خواهد كرد. در ديگر ديدار نيمه نهايي هم داماش با برنده بازي پرسپوليس - ذوب آهن اصفهان ديدار خواهد كرد. اگر چه رقابت هاي جام حذفي خيلي دير آغاز شد اما به واسطه كم بودن تعداد تيم هاي آن، خيلي زود جمع و جور شد تا جايي كه مسابقات پس از برگزاري يك بازي در مرحله نيمه نهايي دنبال خواهد شد.
 


نكته ورزشي

از لغو سفر ميهمانان خارجي تا روبوسي وزير و علي آبادي
دست هايي در كار است؟!
سرويس ورزشي-
حدود يك ماه پيش بود كه مسئولان كميته ملي المپيك ايران اعلام كردند قرار است شيخ احمد الفهد رئيس بلندپايه شوراي المپيك آسيا كه يكي از سه مدير تاثيرگذار ورزش دنيا در سال 2012 محسوب مي شود ، در راس هياتي به ايران سفر كند. هياتي كه قرار بود او را دراين سفر همراهي كنند، همگي از كارشناسان بلندپايه شوراي المپيك آسيا و كميته بين المللي المپيك بودند، يكي از آنها حسين المسلم دبير اجرايي اين شورا و رئيس كنفدراسيون شناي آسيا بود. آن طور كه گمانه زني مي شد، پس از ماه ها مذاكره و لابي مسئولان ورزش ايران با نهادهاي ناظر بين المللي، حضور اين هيات تاثيرگذار ورزشي مي توانست خط پاياني بر بلاتكليفي هاي ورزش ايران باشد و قرار بود با حضور اين افراد، كار تصحيح و تصويب اساسنامه جديد كميته ملي المپيك ايران به سرانجام خوشي دست پيدا كند اما اين مهم رخ نداد و روز گذشته عنوان شد كه سفر آنها به تهران لغو شده است.
دليل لغو سفر
دليل لغو اين سفر از سوي ميهمانان خارجي عنوان نشد اما در همين چند وقت اخير هيات اجرايي كميته المپيك بدون وقفه كار اصلاح اساسنامه اين نهاد را پيش مي برد تا اينكه پس از حضور اين افراد در تهران، تائيديه نهايي از آنها گرفته و خيال مديران ورزش از اين بابت راحت شود. اين مسئله مي توانست زمينه ساز انتخابات كميته ملي المپيك ايران شود كه اكنون چند ماهي است به تعويق افتاده است.
آخرين نشست هيات اجرايي
روز گذشته برخي سايت هاي خبري مدعي شدند آخرين نشست هيات اجرايي كميته ملي المپيك ايران ساعت 30/6 سه شنبه در محل هميشگي انجام شد و گويا در ابتداي اين نشست، وزير ورزش نيز به عنوان ميهمان در جلسه حضور داشته است. اين در حالي است كه كار اصلاح اساسنامه در هيات اجرايي به پايان رسيده و حالا نظر نهايي وزير مانده تا كار بهتر پيش رود. طبق اعلام اين منابع خبري گويا عباسي در اين نشست با برخي از بخش هاي اصلاحات صورت گرفته مخالفت مي كند تا روز از نو شود و روزي از نو!
روبوسي وزير و علي آبادي
محمود مشحون يكي از اعضاي هيات اجرايي كميته ملي المپيك و از مديران قديمي ورزش در گفت و گو با خبرنگار كيهان موضوع مخالفت وزير ورزش با اصلاح اساسنامه را تكذيب كرد و گفت: آقاي وزير برخورد بسياري خوبي با اعضاي مجمع داشتند و رسما اعلام كردند هر چه را كه كميته اجرايي كميته ملي المپيك تصويب نمايد، تاييد مي كند. وي حتي پيش از ترك جلسه با علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك به روبوسي پرداخت تا همه چيز به خوبي و خوشي تمام شود.
تاخير در تاييد اساسنامه
حال مشخص نيست چه ارتباطي بين محتواي اين نشست و لغو سفر مديران و كارشناسان ورزشي به ايران وجود دارد و چرا در حالي كه وزير ورزش و جوانان هم با اصلاحات اساسنامه موافقت كرده باز هم خبري از تاييد اساسنامه نمي شود و ميهمانان خارجي بدون ذكر دليل سفر خود را به تهران لغو مي كنند؟ آيا دست هايي در كاراست كه ورزش ما در بلاتكليفي حفظ شود؟! براي رسيدن به پاسخ پرسش هاي مطرح شده، بهتر است مديران كميته ملي المپيك دليل لغو سفر ميهمانان خارجي را جويا شوند تا همه چيز بر اهالي ورزش روشن شود.

 


برگزاري حساس ترين ديدار هفته سيزدهم بسكتبال در اصفهان

هفته سيزدهم ليگ برتر بسكتبال با ديدار حساس ماهان اصفهان و دانشگاه آزاد تهران در خانه ماهاني ها آغاز مي شود.
10تيم ليگ برتر بسكتبال پس از دو روز بايد در هفته سيزدهم ليگ به ميدان بيايند و برابر حريفان خود صف آرايي كنند در حساس ترين ديدار اين هفته امروز دانشگاه آزاد تهران بايد در اصفهان به مصاف فولاد ماهان برود. هر دو تيم كه در هفته دوازدهم برابر حريفان خود مغلوب شده اند شرايط متفاوتي دارند. ماهان در ديدار گذشته خود برابر مدافع عنوان قهرماني تن به شكست داد و حالا در خانه به دنبال برد است و تمام نيروهايش را در اختيار دارد. در طرف ديگر شاگردان مهران شاهين طبع هستند كه با قبول شكست بحث برانگيز برابر شهرداري گرگان با لشگري از محرومان عازم اصفهان خواهند شد. برنامه كامل هفته سيزدهم به اين شرح است: ¤ ماهان اصفهان- دانشگاه آزاد تهران ¤ صنايع ماهشهر- مهرام تهران ¤ استقلال زرين قشم- شهرداري گرگان ¤ همياري زنجان- نفت تهران ¤ بندر كنگ- پتروشيمي.
 


پيروزي پيكان، كاله و شهرداري اروميه در هفته شانزدهم ليگ واليبال

هفته شانزدهم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با پيروزي تيم كاله برابر شهرداري تبريز آغاز شد.
در آغاز هفته شانزدهم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور دو تيم شهرداري تبريز و كاله مازندران عصر روز چهارشنبه در سالن شهيد اقدمي تبريز به مصاف هم رفتند. تبريزي ها اين بازي را با پيروزي در گيم نخست آغاز كردند اما شاگردان بهروز عطايي برتري در سه گيم ديگر را از آن خود كردند تا برنده نهايي اين بازي شوند. در ديگر ديدار اين هفته شب گذشته شهرداري اروميه در ديداري خانگي موفق شد در سه گيم متوالي و با نتايج (25 بر 17)، (25 بر 19) و (25 بر 17) مقابل جواهري گنبد به برتري دست يابد. بازيكنان اروميه كه با حكم كميته انضباطي از انجام بازي در حضور تماشاگران شان محروم هستند، اين بازي را بدون حضور آنها و هياهوي آنها برگزار كردند با اين حال با نتيجه مشابه دور رفت به پيروزي دست يافتند. در ديگر ديدار پيكان موفق شد با نتيجه 3 بر صفر آلومينيوم المهدي را شكست دهد. پرونده ديدارهاي اين هفته شب گذشته با برگزاري بازي سايپا - باريج اسانس كاشان و پيشگامان كوير - نوين كشاورز بسته شد.
 


آراي انضباطي فينال ليگ برتر كشتي اعلام شد

يك سال محروميت براي غلام محمدي

راي كميته انضباطي فدراسيون كشتي پس از حوادث ديدار فينال دهمين دوره رقابتهاي ليگ برتر كشتي آزاد بين تيمهاي موسسه مالي و اعتباري ثامن الحجج(ع) سبزوار و پرسپوليس اعلام شد.
خلاصه راي كميته انضباطي پيرامون فينال ليگ برتر كشتي آزاد به اين شرح است: 1 - غلامرضا محمدي را به لحاظ رفتارهاي غير ورزشي و غير اصولي از قبيل فحاشي، تهديد، ايراد ضرب نسبت به آقاي بهمن طالبي رئيس كميته داوران و عدم تمكين به تصميمات داوران مسابقه به يكسال محروميت از فعاليت در ليگ تحت عنوان سرپرست، سرمربي، مربي و كليه مسئوليت ها و مبلغ يكصد ميليون ريال معادل ده ميليون تومان جريمه نقدي در حق سازمان ليگ فدراسيون كشتي محكوم و صادر مي كند. 2- سرپرست باشگاه داماش صدراي بابل را به لحاظ عدم حضور برروي سكو و ترك سالن مسابقات را به مبلغ 30 ميليون ريال در حق سازمان ليگ فدراسيون كشتي محكوم و صادر مي كند. 3- سرپرست باشگاه پرسپوليس جويبار را به لحاظ عدم حضور برروي سكو و ترك سالن مسابقات را به مبلغ 30 ميليون ريال در حق سازمان ليگ فدراسيون كشتي محكوم و صادر مي كند. 4- باشگاه پرسپوليس را به لحاظ تخريب اموال سالن دوازده نفري آزادي از ناحيه هواداران آن تيم به پرداخت خسارت به مبلغ 40 ريال در حق ورزشگاه آزادي محكوم و صادر مي كند. 5- تيم داوران در اوزان 74 و 96 كيلوگرم كشتي بين تيم هاي پرسپوليس جويبار و موسسه مالي و اعتباري ثامن الحجج(ع)سبزوار را به لحاظ عدم توجه به نظم مسابقات و ضعف در اداره كردن مسابقه به پنج جلسه محروميت از داوري در كليه رقابتهاي داخلي محكوم شد. ضمنا راي صادره قطعي و لازم الاجراء است.
 


خطيب و همكارانش پاسخگوي اين پرسش باشند

 8 ميليارد پول در فدراسيون كشتي خرج چه شد؟!

يك حساب سرانگشتي نشان مي دهد كه وزارت ورزش از سال 90 تاكنون تقريبا مبلغي در حدود 8 ميليارد تومان به فدراسيون و كشتي گيران پول پرداخت كرده اما باز هم مربيان و كشتي گيران فرياد بي پولي و حمايت نشدن را سر مي دهند!
بسياري از فدراسيون هاي ورزشي كشورمان كم وبيش با مشكلات مالي و كمبود امكانات مواجه هستند اما در اين ميان كم وكاستي هاي فدراسيون كشتي بيشتر از تمام فدراسيون هاي ديگر به چشم آمده است. علتش هم كاملا روشن است؛ استعفاي محمد بنا و كناره گيري وي به دليل كمبود امكانات سبب شده كه تمام نگاه ها به فدراسيوني خيره شود كه سرپرستي اش با حجت الله خطيب است.
خطيب كه سابقه مديريت دو دهه اي بر ورزش استان تهران را در كارنامه اش دارد، پيش از المپيك با تصميم ناگهاني وزارت ورزش و جوانان جانشين محمدرضا يزداني خرم شد و تا به امروز نيز سرپرستي فدراسيون كشتي را برعهده داشته است. با حضور مرد مورد اعتماد وزارت ورزش و جوانان در فدراسيون كشتي انتظار مي رفت مشكلات مالي اين فدراسيون تمام شود و كمك هاي مالي مناسبي از سوي وزارت خانه به سوي اين فدراسيون مهم سرازيرشود اما چه مي شود كه در اين فدراسيون هميشه صحبت از نداري و كمبود امكانات است؟! آيا وزارت ورزش و جوانان كشتي را فراموش كرده است؟! براي رسيدن به پاسخ اين پرسش ها بايد نگاهي به دريافتي فدراسيون كشتي از وزارت خانه داشت. روز گذشته خبرگزاري ايسنا با تهيه گزارشي در اين خصوص يادآور شد: بودجه اي كه سال 90 در اختيار فدراسيون كشتي قرار گرفت حدود 4 ميليارد و 200 ميليون تومان بود كه چون اين سال به عنوان سال المپيك به حساب مي آمد، تقريبا دو برابر سال هاي قبل در نظر گرفته شد. از ابتداي سال 91 تا به حال هم وزارت ورزش مبلغي حدود يك ميليارد و 900 ميليون تومان در اختيار فدراسيون قرار دارد كه اين جداي از يك ميليارد و 800 ميليون تومان پاداشي است كه وزارت ورزش بعد از المپيك لندن به المپيكي هاي كشتي داد. پيش از سفر به المپيك هم وزارت ورزش به كادرفني و كشتي گيران المپيكي نفري 10 ميليون تومان پرداخت كرد كه اين پول هم رقمي بالغ بر 280 ميليون تومان بود.
با يك حساب سرانگشتي، وزارت ورزش از سال 90 تاكنون تقريبا مبلغي حدود 8 ميليارد تومان به فدراسيون و كشتي گيران پول پرداخت كرده است كه اين مبلغ جداي از پولي است كه كميته ملي المپيك در اختيار فدراسيون كشتي براي آماده سازي المپيك قرار داده است.
فدراسيون پاسخگو باشد
با اطلاعات ارايه شده حالا اين پرسش به ذهن اهالي كشتي رسيده كه اين بودجه خرج چه شده و چرا با وجود پرداخت اين همه پول باز هم مربيان و كشتي گيران هميشه فرياد بي پولي و حمايت نشدن را سر مي دهند؟! انتظار مي رود مسئولان فدراسيون كشتي گزارشي از عملكرد چند ماه اخير خود را ارايه كنند تا حداقل در اين مورد شفاف سازي صورت گيرد و به بسياري از ابهامات پاسخ داده شود.
 


آغاز تمرينات قوي ترين وزنه بردار جهان از 20 روز ديگر

رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي با موفق خواندن تزريق در كتف قوي ترين مرد جهان عنوان كرد سليمي ديگر نيازي به جراحي ندارد.
دكتر لطفعلي پوركاظمي درباره آخرين وضعيت بهداد سليمي، اظهار كرد: سليمي صبح ديروز در بيمارستان ايران مهر پس از ماده ضد تورم و ضددردي كه توسط دكتر خرسندي، فوق تخصص شانه به وي تزريق شد، شرايط مطلوبي دارد و اميدواريم كه 20 روز آينده با از بين رفتن درد و تورم كتف شانه راست وي تمرينات حرفه اي خود را شروع كند. وي با بيان اين كه بهداد سليمي ديگر نيازي به عمل جراحي ندارد، تصريح كرد: وي پس از پارگي تاندون عضله فوق خاري (شانه راست) و انجام MRI و سونوگرافي متوجه شديم كه تاندون اين عضله سالم و تنها دچار تورم و درد است كه صبح ديروز با تزريق اين ماده به مفصل وي اين درد و تورم نيز از بين خواهد رفت. بنابراين نيازي به آرتروسكوپي در شرايط فعلي وجود ندارد.
 


حرف هاي تازه سرمربي تيم ملي واليبال پس از حضور در تهران

ولاسكو: كسي نگفت به ايران برنگردم

سرمربي تيم ملي واليبال تاكيد كرد: براي عقد قرارداد جديد با فدراسيون واليبال هيچ كس نگفت به ايران نيايم.
خوليو ولاسكو كه براي عقد قرارداد جديد با فدراسيون واليبال ايران صبح ديروز وارد تهران شد، صحبت هايي را پيرامون شرايط خودش و تيم ملي ايران بيان كرد كه گزيده اي از آن در ادامه مي آيد:
¤ من از طريق روزنامه ها خبرهايي را خواندم كه كمي برايم عجيب بود، برخي از دوستانم هم مي گفتند كه شرايط اقتصادي در ايران كمي نامناسب است، اما كسي به من نگفت كه به ايران نيايم. با وجودي كه دوستانم مي گفتند مشكلات ارزي در ايران زياد است، ولي با مسئولان فدراسيون صحبت كردم و متوجه شدم كه اين مشكلات قابل حل است.¤ از چند تيم باشگاهي و ملي پيشنهادهايي داشتم، اما دوست ندارم در خصوص آنها صحبت كنم، چون ممكن است سوءتفاهم هايي به وجود آيد. مثل هميشه پيشنهادها را شنيدم و به آنها فكر كردم، اما از نظر من اولويت با تيم ملي ايران بود.¤ اولين سال است كه در ليگ جهاني حاضر مي شويم و پيش از اين هيچ تجربه اي نداشتيم. اين موضوع كه امسال و سال آينده حضور ما در اين مسابقات قطعي است، بسيار حائز اهميت است و مي توانيم با برنامه تر به مصاف حريفمان برويم. در گروه بسيار سختي قرار گرفته ايم، اما از اين موضوع بسيار خوشحال هستم، چرا كه هميشه مي گفتم براي پيشرفت بايد با تيم هاي خوب دنيا بازي كنيم و ليگ جهاني بهترين فرصت براي ما است.¤ به عنوان يك آرژانتيني از انتخاب مسي به عنوان بهترين بازيكن فوتبال جهان بسيار خوشحال شدم. مسي پيغام بسيار مهمي به ساير ورزشكاران داد و آن هم اين بود كه بايد ساده و بدون غرور جايزه را دريافت كرد.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

بازيكن مسلمان، برترين فوتباليست آلمان شد
فدراسيون فوتبال آلمان مسعود اوزيل بازيكن مسلمان تيم ملي اين كشور را به عنوان مرد سال فوتبال آلمان در سال 2012 معرفي كرد
بازگشت عزيزيان به پرسپوليس
سعيد عزيزيان دروازه بان اسبق پرسپوليس كه دو دوره به عنوان مربي دروازه بانهاي پرسپوليس مشغول به كار بود در پي موافقت باشگاه پرسپوليس با درخواست سرمربي تيم يكبار ديگر در جمع سرخپوشان حاضر خواهد شد تا آماده سازي دروازه بانها را بر عهده بگيرد.
فيفا آراي ايران را اعمال نكرد
رئيس كميته بين الملل فدراسيون فوتبال ايران با اعلام اينكه نمي دانيم چرا فيفا 4 راي ايران را براي انتخاب برترين هاي جهان در سال 2012 اعمال نكرد، گفت: ما 4 راي فوتبال ايران را به صورت آنلاين در 28 آبان ارسال كرده بوديم.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10