(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 30  دی  1391 - شماره 20409

طرح زوج و فرد از در منازل امروز اجرا نمي شود
مشاور معاون شهردار تهران:
خودروسازان بايد نسبت به مردم تعهد اجتماعي داشته باشند
حادثه رانندگي در اردكان يزد 3 كشته برجاي گذاشت
مهندس چمران:
همچنان پيگير برگزاري جداگانه انتخابات شوراها هستيم
2 متجاوز به عنف در پاكدشت به دارمجازات آويخته شدند
پس از بررسي نهايي ديوان عالي كشور
 حكم اعدام 2 زورگير تهراني تائيد شد
ورود 10 هزار موتورسيكلت برقي به كشور
آزادي گروگان عنبرآبادي از چنگال گروگانگيران
رويداد هاي خارجي
حساسيت غذايي 8 درصد كودكان جهان
به علت نشت گاز رخ داد
انفجار ساختمان مسكوني در تهران با يك كشته
كشف جسد دست و پا بسته جنگل بان
فردي 3 عضو خانواده خود را به گلوله بست
حوادث كوتاه از كشور
كشف 408 كيلوگرم ترياك در سراوان
بزرگترين مزرعه بادي در ژاپن
تجمع طرفداران اسلحه در نيويورك
كشف 90 كيلو هروئين در مسكو
سوزن و حوله در بدن بيمار آلماني!


طرح زوج و فرد از در منازل امروز اجرا نمي شود

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اينكه طرح زوج و فرد از در منازل امروز اجرا نمي شود، گفت: كميته هماهنگي و نظارت مواقع اضطراري آلودگي هوا شنبه تشكيل خواهدشد و در خصوص ادامه طرح زوج و فرد از در منازل در طول هفته آينده تصميم گيري مي شود.
سردار حسين رحيمي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به همكاري خوب مردم در اجراي طرح زوج و فرد از در منازل افزود: اين طرح علاوه بر اينكه كاهش حدود 60 درصدي ترافيك را در سطح شهر تهران به دنبال داشته اثرگذارترين طرح در كاهش آلودگي هوا در اين مدت بوده است.
وي در ادامه به رضايت شهروندان و رانندگان از اين طرح اشاره كرد و گفت: مردم از طريق 197 و تماس با پليس راهنمايي و رانندگي و گفت وگوهاي چهره به چهره رضايت خود را از اجراي طرح زوج و فرد از در منازل اعلام كرده اند.به گفته رئيس پليس راهور تهران اجراي طرح زوج و فرد در روز شنبه در محدوده عادي آن از ساعت 30:6 تا 19 خواهد بود.
 


مشاور معاون شهردار تهران:

خودروسازان بايد نسبت به مردم تعهد اجتماعي داشته باشند

مشاور معاون شهردار تهران در امور محيط زيست هم زمان با روز هواي پاك (29 دي) با دعوت از خودروسازان به منظور حضور در مناظره اي در خصوص نقش آن ها در آلودگي هواي تهران گفت: در حالي كه همه به سمت بنزين مصرفي به عنوان دليل اصلي آلودگي هواي تهران در چند سال اخير نشانه رفته اند، خودروسازان پشت جايگاه هاي بنزين سنگر گرفته اند.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران، مهندس وحيد نوروزي افزود: خودروسازان داخلي نه فقط بايد نسبت به مردم كشورمان تعهد اجتماعي داشته باشند بلكه نسبت به خريداران محصولات خودشان نيز تعهد حرفه اي داشته باشند كه اگر داشتند به جاي حمايت تبليغاتي از چند قلاده آهو در پارك ملي گلستان به فكر حمايت از كودكان تهراني بودند.
نوروزي بي توجهي به تعويض مبدل هاي كاتاليستي خودروها از سوي خودروسازان را تنها يك از تخلفات خودروسازان دانست و اظهار كرد: در چند ماه اخير كه خودروهاي آلاينده و به عنوان يكي از اصلي ترين دلايل تشديد آلودگي هوا مطرح شده، خودروسازان با آرامش كامل در هيچ مناظره اي نمي آيند و در هيچ رسانه اي حضور نمي يابند و سياست سكوت را پيش گرفته اند.
وي سوزاندن روزانه 60 ميليون ليتر مازوت در صنايع كشور كه از اصلي ترين عوامل توليد ذرات معلق هستند را از مهم ترين دلايل آلودگي هوا در تهران و ساير كلان شهرهاي كشور بر شمرد و تصريح كرد: گازوئيل استاندارد در دنيا 10 قسمت در ميليون گوگرد دارد اما مازوت ما 30 هزار قسمت در ميليون يعني 3 هزار برابر استاندارد جهاني گوگرد دارد.
مشاور معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه خودروسازان از حمايتي كه از توليد ملي مي شود سوء استفاده مي كنند، اضافه كرد: براساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت، سالانه 4500 نفر در تهران بر اثر آلودگي هوا جان خود را از دست مي دهند كه عامل 70 تا 80 درصد مرگ و ميرهاي ناشي از آلودگي هوا خودروهاي غيراستاندارد و سوخت غيراستاندارد است.
سوخت و خودرو دو كفه ترازوي آلودگي هوا
نوروزي با بيان اين كه البته به اين عدد و رقم كشته شدن حدود 20 هزار ايراني در سال بر اثر تصادفات رانندگي كه خودروهاي ناايمن نقش مهمي در آن ايفا مي كنند را نيز بايد افزود، اظهار كرد: اصرار به ادامه توليد برخي خودروها كه حتما استاندارد يورو 2 را نيز نمي توانند پاس كنند، به هيچ عنوان پذيرفتني نيست.
وي اعلام كرد: آلايندگي بنزين سوپر از بنزين عادي كمتر است اما موضوع اين است كه تكنولوژي بسياري از خودروهاي داخل آن قدر پايين است كه بنزين سوپر به درد آن ها نمي خورد.
مشاور معاون شهردار تهران سوخت و خودرو را دو كفه ترازوي آلودگي هوا دانست و اضافه كرد: داستان سوخت و خودروهاي ما مانند حكايت مرغ و تخم مرغ شده، چون مسئولان سوخت مي گويند خودروي استاندارد توليد كنند تا ما سوخت متناسب با آن ارائه كنيم و در مقابل خودروسازان مي گويند سوخت استاندارد توليد كنند تا ما خودروي متناسب با آن عرضه كنيم.
گسترش حمل ونقل عمومي كليد بهبود هوا
نوروزي در بخش ديگري از صحبت هاي خود گسترش حمل ونقل عمومي را كليد بهبود كيفيت هواي تهران دانست و گفت: توسعه حمل ونقل عمومي به ويژه مترو در صورتي كه بودجه هاي مورد نياز آن تامين و اعتبارات قانوني مصوب آن پرداخت شود، مي تواند بعد از ارتقاي استاندارد خودرو و استاندارد سوخت كليد دستيابي به هواي پاك باشد.
وي با ذكر اين نكته كه راهكارهاي گوناگوني به منظور مشكل آلودگي هواي تهران مانند معادله اي است كه بايد كنار هم قرار گيرد تا جواب دهد، افزود: برنامه جامع آلودگي هواي تهران برنامه كاملي است اما مصوبه اي كه اواخر سال 90 در زمينه آلودگي هوا به تصويب هيئت دولت رسيد، به شدت ناقص است.مشاور زيست محيطي معاون شهردار تهران در پايان با تاكيد بر اين كه بخش هاي مختلف در كشور ما خودشان براي خودشان سوال طرح مي كنند، امتحان مي گيرند، پاسخ مي دهند، تصحيح مي كنند و نمره مي دهند و آخر سر خودشان براي خودشان كف مي زنند، خاطرنشان كرد: تا وقتي شركتي كه وابسته به سازمان گسترش نوسازي صنايع وزارت صنعت و معدن است، كيفيت خودروها را و تا وقتي كه پژوهشگاه نفت وزارت نفت كيفيت سوخت را اندازه گيري مي كنند، وضعيتمان از اين بهتر نمي شود.
 


حادثه رانندگي در اردكان يزد 3 كشته برجاي گذاشت

برخورد يك دستگاه خودروي سواري سمند با يك دستگاه وانت بامداد پنجشنبه در اردكان يزد، سه كشته و يك مصدوم برجاي گذاشت.
جواد كمال آبادي رئيس جمعيت هلال احمر اردكان درباره اين حادثه رانندگي به ايرنا گفت: حادثه ياد شده ساعت چهار بامداد در فاصله دو كيلومتري امامزاده سيدنورالدين در جاده نايين به اردكان روي داد.
وي اضافه كرد: امدادگران هلال احمر اردكان مستقر در پايگاه امامزاده سيدنورالدين با حضور در محل، مصدوم حادثه را به مراكز درماني انتقال دادند.
رئيس جمعيت هلال احمر اردكان با بيان اينكه وضعيت مصدوم نجات يافته وخيم گزارش شده است، گفت: علت حادثه در حال بررسي است.

 


مهندس چمران:

 همچنان پيگير برگزاري جداگانه انتخابات شوراها هستيم

رئيس شوراي عالي استان ها ضمن تاكيد بر اين خواسته كه انتخابات شوراها بايد جدا از انتخابات رياست جمهوري صورت گيرد گفت: همزماني دو انتخابات موجب سياسي شدن شوراها مي شود.
مهندس مهدي چمران در گفت و گو با ايسنا از ادامه پيگيري ها براي جلوگيري از برگزاري همزمان انتخابات شوراها و رياست جمهوري خبر داد و گفت: مجلس مخالفتي با اين موضوع ندارد، اما اعلام كرده كه به لحاظ قانوني امكان جدا برگزار كردن اين دو انتخابات وجود ندارد، بنابراين بايد راه حل قانوني آن پيش بيني شود.
وي به مكالمه خود با وزير كشور درباره برگزاري انتخابات شوراها و رياست جمهوري به صورت جداگانه اشاره كرد و گفت: وزارت كشور هم به اين موضوع راضي است و مخالفتي براي برگزاري اين دو انتخابات به صورت جداگانه ندارد.
وي خاطرنشان كرد: برگزاري جداگانه دو انتخابات شوراها و رياست جمهوري موجب مي شود كه اين موضوع از نظر اجرايي براي وزارت كشور راحت تر باشد اما بايد منع قانوني آن را برطرف و راه قانوني آن را پيش بيني كرد.
رئيس شوراي عالي استان ها با اعلام اينكه پيگيري براي برگزاري انتخابات شوراها را ادامه مي دهد، يادآور شد: همزماني دو انتخابات موجب سياسي شدن شوراها مي شود.
 


2 متجاوز به عنف در پاكدشت به دارمجازات آويخته شدند

دو متجاوز به عنف در ميدان معلم پاكدشت به دار مجازات آويخته شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران، بامداد ديروز دو متجاوز به عنف كه اتهاماتي همچون آدم ربايي، قتل و سرقت را در پرونده خود داشتند، با حضور جمعي از مردم و خانواده قربانيان از سوي دادگاه كيفري استان تهران در شهرستان پاكدشت اعدام شدند.
حكم دو متجاوز به عنف پس از تأييد ديوان عالي كشور و با استيذان رئيس قوه قضائيه با حضور جمعي از مردم شهرستان پاكدشت و مناطق اطراف آن كه از اين موضوع باخبر شده بودند و براي مشاهده اجراي حكم به ميدان معلم پاكدشت آمده بودند، اجرا شد.
گفتني است، متجاوزان در سال 89 به عنوان مسافركش در سطح شهرستان پاكدشت اقدام به سوار كردن دختران و زنان جوان مي كردند و پس از آن افراد را به زور به بيابان هاي اطراف شهر برده و مورد تجاوز قرار مي دادند. يكي از قربانيان اين متجاوزان پس از تجاوز به قتل رسيد.
 


پس از بررسي نهايي ديوان عالي كشور

حكم اعدام 2 زورگير تهراني تائيد شد

ديوان عالي كشور حكم اعدام دو زورگير تهراني را تائيد كرد و قرار است بزودي اين دو شرور محارب اعدام شوند.
به گزارش دادستاني تهران، ديوان عالي كشور حكم اعدام دو محارب در تهران را تاييد كرده است.
اين دو محارب كه عليرضا مافيها و محمدعلي سروري نام دارند 11 آذرماه سال جاري با استفاده از سلاح سرد يك شهروند تهراني را با همدستي دو متهم ديگر مورد حمله قرار داده و وجوه و برخي اسناد ديگر وي را ربوده بودند.
در پي شكايت شاكي و جريحه دار شدن احساسات عمومي و صدور دستور مستقيم رئيس قوه قضائيه و اقدامات دادستاني تهران، پليس را بر آن داشت تا در اقدامي سريع نامبردگان را دستگير و رسيدگي به اتهامات آنان در مرحله دادسرا انجام و با تكميل تحقيقات و صدور كيفرخواست، پرونده اتهامي نامبردگان جهت رسيدگي به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال شود.شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران نيز در وقت فوق العاده رسيدگي به جرائم ارتكابي توسط متهمان مذكور را با حضور وكلاي متهمان و نماينده دادستان به صورت علني برگزار و دو نفر از متهمان مذكور به اسامي فوق را به اتهام محارب و مفسد في الارض به اعدام بطور علني محكوم كرد و دو همدست ديگر آنان را نيز به تحمل ده سال حبس و 74 ضربه شلاق و به عنوان تتميم مجازات به پنج سال اقامت اجباري در يكي از شهرستان ها محكوم كرد.
در پي اعتراض محكومان ياد شده به راي صادره، پرونده جهت رسيدگي به ديوان عالي كشور ارسال كه شعبه رسيدگي كننده ديوان نيز پس از رسيدگي اعتراض آنان را مردود اعلام كرد.
پايگاه اطلاع رساني دادستاني تهران افزود: با توجه به تاييد حكم توسط ديوان عالي كشور، حكم صادره عليه نامبردگان به زودي اجرا مي شود.
 


ورود 10 هزار موتورسيكلت برقي به كشور

قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست از فروش يك هزار دستگاه وسيله نقليه برقي و ورود 10هزار موتورسيكلت برقي به كشور از سال آينده خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني محيط زيست، علي محمد شاعري در جشنواره دوچرخه سواري و موتورسيكلت برقي كه در پارك پرديسان تهران برگزار شد افزود: سازمان حفاظت محيط زيست از سيستم حمل و نقل الكتريكي حمايت كامل مي كند.
وي گفت: به منظور تشويق فرهنگ دوچرخه سواري و استفاده از وسايل نقليه الكتريكي اين جشنواره برگزار شد.
قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: سازمان حفاظت محيط زيست از سال قبل برنامه اي را طراحي كرده است كه بنا داريم وسايل نقليه برقي را مانند دوچرخه، موتورسيكلت و اتوبوس برقي مورد حمايت قرار دهيم.
وي اظهار داشت: تاكنون 1000 دستگاه وسيله نقليه برقي فروخته شده است و از سال آينده نيز 10 هزار موتورسيكلت برقي وارد كشور خواهد شد.
شاعري گفت: توصيه مي شود كه مردم از دوچرخه و موتورسيكلت برقي به جاي وسايل نقليه دودزا استفاده كنند زيرا اين كار به لحاظ زيست محيطي به نفع خود مردم است.
قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست در پاسخ به اين سوال كه قيمت هر دستگاه دوچرخه و موتورسيكلت برقي چقدر است گفت: قيمت تمام شده موتورسيكلت برقي 2ميليون تومان و دوچرخه برقي نيز يك ميليون تومان است كه با توجه به كاهش مصرف سوخت و ميزان هزينه اي كه براي اين امر مي شود، به نفع كشور است.
شاعري ادامه داد: طرح استفاده از وسايل نقليه الكتريكي در سال گذشته توسط سازمان حفاظت محيط زيست تهيه شده است كه ما در اين طرح چند پيشنهاد داده ايم. پيشنهاد اول ما اين است كه تعرفه هاي قطعات موتور و دوچرخه برقي به صفر برسد. همچنين دولت تسهيلات كم بهره اي براي مصرف كنندگان قرار دهد.
 


آزادي گروگان عنبرآبادي از چنگال گروگانگيران

سرپرست فرماندهي انتظامي شهرستان عنبرآباد گفت: گروگان عنبرآبادي پس از يك ماه از چنگال گروگانگيران نجات يافت.
به گزارش خبرگزاري فارس از عنبرآباد، محمد بيدشكي پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين گروگان نزديك به يك ماه قبل توسط گروگانگيران در شهر مردهك ربوده شده بود و در شهرستان خاش از توابع سيستان بلوچستان نگهداري مي شد.
وي با بيان اينكه با انجام اقدامات اطلاعاتي كاركنان انتظامي شهرستان، گروگانگيران دستگير شدند، افزود: اين افراد به دليل معامله مواد مخدر فرد مذكور را ربوده بودند كه با اقدامات انجام شده، گروگان از چنگال گروگانگيران آزاد شد.
بيدشكي تصريح كرد: در پاكسازي ارتفاعات بخش جبالبارز جنوبي كه به مدت 48 ساعت در سطح حوزه استحفاظي با همكاري يگان هاي تكاوري قرارگاه عملياتي انتظامي استان انجام شد، 41 متهم تحت تعقيب و سه نفر از عاملان تيراندازي دستگير و به مراجع قضايي تحويل داده شدند.
سرپرست فرماندهي انتظامي شهرستان عنبرآباد خاطرنشان كرد: طي اين عمليات تمام ارتفاعات بخش جبالبارز جنوبي از مجرمان و متهمان پاكسازي شد.

 


رويداد هاي خارجي

7 كشته و هزاران بي خانمان در سيل ويرانگر جاكارتا
در پي بارش سنگين باران و جاري شدن سيل در بخش هاي وسيعي از جاكارتا، تمامي ادارات دولتي پايتخت اندونزي تعطيل شد.
به گزارش ايسنا، وقوع سيل در جاكارتا تاكنون 180 هزار نفر را بي خانمان كرده است. كارشناسان هواشناسي نيز اعلام كردند كه احتمال بارش هاي بيشتر و وقوع سيل در مناطق وسيع تر زياد است.
براساس گزارش رويترز تاكنون 11 تن كشته شده اند.
سطح بارش ها در ناحيه اي در غرب جاكارتا، 175 ميلي متر گزارش شده است.
ارتش اندونزي تعدادي از سربازان خود را براي مقابله با ناامني در مناطق سيل زده به ويژه مناطق تجاري و كسب و كار مستقر كرده است.اين بدترين سيل در پايتخت اندونزي طي 5 سال گذشته بوده است.
 


حساسيت غذايي 8 درصد كودكان جهان

رئيس هشتمين كنگره سلامت، تغذيه و آلرژي غذايي كودكان با بيان اينكه بين 200 تا 500 ميليون نفر در جهان از حساسيت غذايي رنج مي برند اظهار كرد: 7 تا 8 درصد از اين آمار را كودكان تشكيل مي دهند و زودرس ترين و شايع ترين علت ابتلاي آنها، حساسيت به پروتئين شير گاو است.
دكتر علي اكبر سياري با تاكيد بر اينكه حساسيت غذايي از جمله عواملي است كه سلامت كودكان را به مخاطره مي اندازد گفت: در واقع حساسيت نوعي واكنش سيستم ايمني بدن در مواجهه با برخي مواد غذايي است كه توسط فرد دريافت مي شود.
وي ادامه داد: بيش از 170 ماده غذايي منجر به واكنش سيستم ايمني بدن مي شوند كه شايع ترين آنها لبنيات گاوي بويژه شير، تخم مرغ، بادام، بادام زميني، ماهي، گندم و سويا است كه 90درصد موارد حساسيت غذايي در كودكان را تشكيل مي دهد. حال ممكن است در اكثر موارد كودكان به يك ماده و گاهي به چند ماده غذايي حساسيت داشته باشند.
مدير گروه كودكان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با بيان اينكه بين 200 تا 500 ميليون نفر در جهان از حساسيت غذايي رنج مي برند اظهار كرد: 7 تا 8 درصد از اين آمار را كودكان تشكيل مي دهند و زودرس ترين و شايع ترين علت آن حساسيت به پروتئين شير گاو است.
وي ادامه داد: حساسيت غذايي در پوست، دستگاه گوارش، دستگاه تنفسي، قلب و عروق و چشم باعث تظاهرات باليني و آسيب مخاطي مي شود.
سياري با اشاره به اينكه حساسيت غذايي در پوست به صورت كهير، اگزما، آنژيوادم و راش هاي جلدي تظاهر مي كند، گفت: بروز تظاهرات پوستي در مصرف شير، تخم مرغ، مغزها، كيوي، گندم، سويا، ماهي، توت فرنگي، گزش حشرات، عفونت هاي باكتريال و قارچي و انگلي و حساسيت بر اثر مصرف دارو و تزريق فرآورده هاي خوني شايع تر است.
وي افزود: اما خطرناك ترين تظاهرات باليني حساسيت هاي غذايي تظاهرات عمومي به صورت خارش اطراف دهان، ضعف، ترس، برافروختگي، خارش پوستي، سرفه، گرفتگي گلو، عطسه، خس خس سينه، تهوع، دل درد، استفراغ، از دست دادن هوشياري، شوك و مرگ ناگهاني است.رئيس هشتمين كنگره سلامت، تغذيه و آلرژي غذايي كودكان با بيان اينكه معمولا شروع علائم از چند دقيقه تا دو ساعت پس از تماس با ماده آلرژن اتفاق مي افتد گفت: اين حساسيت يكي از اورژانس هاي پزشكي كودكان است و والدين و مربيان مهدها و مدارس بايد اطلاعات لازم را از نظر پيشگيري و اقدامات درماني آموزش ديده باشند. همچنين بايستي هميشه آمپول «اپي نفرين» همراه بيمار باشد.
 


به علت نشت گاز رخ داد

انفجار ساختمان مسكوني در تهران با يك كشته

اورژانس تهران اعلام كرد: حادثه انفجار روز پنج شنبه يك ساختمان سه طبقه در تهران فقط يك كشته داشت و دختر ساكن اين ساختمان شب حادثه در منزل نبود .
روابط عمومي اورژانس تهران در اين مورد ، اعلام كرد: حادثه انفجار يك ساختمان مسكوني سه طبقه در خيابان گلاب در حاشيه بزرگراه محمدعلي جناح كه در ساعت 15:2 دقيقه بامداد پنج شنبه به علت نشت گاز رخ داد فقط يك كشته داشت .
بنا بر اين گزارش پيش از اين با اطلاع همسايگان به مأموران آتش نشاني اعلام شده بود كه مادر و دختر ساكن طبقه همكف اين ساختمان بر اثر اين حادثه فوت كرده اند اما با تلاش مأموران آتش نشاني جسد دختر پيدا نشد تا اينكه صبح فرداي آن روز دختر جوان با خودروي پرايد خود به محل حادثه رسيد و مشخص شد كه زنده است .
در اين حادثه يك خانواده سه نفره كه در طبقه دوم اين ساختمان ساكن بودند مجروح شدند كه با حضور مأموران اورژانس براي درمان به بيمارستان حضرت رسول(ص) اعزام شدند و همگي بهبود يافتند .
 


كشف جسد دست و پا بسته جنگل بان

جسد يك جنگل بان جوان خراسان شمالي در منطقه مرزي راز و جرگلان در حالي كه دست و پايش بسته بود شناسايي و كشف شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد، جسد اين جنگل بان حوالي ظهر جمعه در محدوده تنگه تركمن به قوش تپه در حاشيه دره اي پيدا شده است.اين شخص كه «م.ا» نام دارد، گفته مي شود 24 ساله و مجرد بوده و از يك سال قبل همكاري خود را با جنگل باني آغاز كرده بود.
مسئولان منابع طبيعي استان در پي تماس تلفني خبرنگار فارس اعلام نتيجه در مورد مرگ اين جنگل بان را به نظر پزشكي قانوني موكول كردند.
گفتني است، بخش مرزي راز و جرگلان از توابع شهرستان بجنورد در بخش شمالي اين استان قرار دارد.

 


فردي 3 عضو خانواده خود را به گلوله بست

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
شخصي كه سه عضو خانواده اش را به ضرب گلوله مجروح كرده و متواري شده بود با تلاش پليس دستگير شد.
فرمانده انتظامي لرستان افزود: متهم به خاطر اختلاف خانوادگي در دو منطقه جداگانه از خرم آباد بر اثر شليك گلوله، سه عضو خانواده اش از جمله يكي از بستگانش و نيز همسر و مادر همسرش را مجروح كرد و متواري شد. سرتيپ كاظم عليزاده ابراز داشت: متهم با تلاش پليس تخصصي و نيروهاي گشت، 12 ساعت پس از ارتكاب جرم دستگير شد.وي افزود: متهم سابقه شرارت دارد و از وي دو قبضه سلاح كشف و ضبط شد.
 


حوادث كوتاه از كشور

واژگوني اتوبوس
بجنورد-ايرنا: واژگوني يك دستگاه اتوبوس مسافربري در محور غربي استان خراسان شمالي جان يك نفر را گرفت و موجب مصدوميت 37 نفر ديگر از مسافران شد. اين اتوبوس كه از تهران راهي شيروان بود صبح روز پنجشنبه در 4 كيلومتري پاسگاه «چمن بيد» از مسير منحرف و واژگون شد. كارشناسان پليس راه علت اين سانحه رانندگي را خواب آلودگي راننده اتوبوس تشخيص دادند.
ريزش ساختمان در مشهد
مشهد-خبرنگار كيهان: ريزش يك ساختمان 5 طبقه در بلوار شهيد فرامرز عباسي مشهد موجب مرگ يك كارگر مشغول به كار در اين ساختمان نيمه كاره شد. 2 كارگر ديگر مجروح و به بيمارستان منتقل شدند.
كشف سيگار قاچاق
قروه- فارس: فرمانده انتظامي قروه از كشف و ضبط 186 هزار نخ سيگار قاچاق در راستاي اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي خبر داد. اين ميزان سيگار ظرف 17 روز گذشته كشف و ضبط شده است.
آتش سوزي در حمام
قم- فارس: به گزارش سازمان آتش نشاني قم از وقوع حادثه آتش سوزي در حمام خانه اي در اين شهر خبر داد. بي احتياطي در هنگام شستشوي لباس و استفاده از بنزين در حمام موجب سوختگي يك مرد بر اثر اشتعال شد و مأموران اورژانس وي را به مراكز درماني انتقال دادند.
انهدام باند قاچاق
ابهر- فارس: فرمانده انتظامي شهرستان ابهر گفت: يك باند خانوادگي مواد مخدر مركب از 3 برادر و پدر آنها توسط مأموران انتظامي شهرستان ابهر شناسايي و دستگير شدند.
اعضاي سه نفره اين باند حين تردد با يك دستگاه پيكان دستگير كه در بازرسي از آنها يك كيلوگرم ترياك ناخالص كشف شد.
حادثه در آسانسور
ورامين- فارس: يك نفر خانم ساكن مجتمع مسكوني مهستان واقع در حوالي ميدان بسيج ورامين به علت نقص قفل خودكار درب آسانسور، هنگام ورود به آن، به درون چاهك آسانسور سقوط كرد و مصدوم شد. وي پس از عمليات نجات به مراكز درماني انتقال يافت.
كشف سكه تقلبي
اليگودرز- فارس: با شناسايي و دستگيري 2 كلاهبردار حرفه اي فروش سكه هاي تقلبي در اليگودرز بيش از يك هزار و 700 سكه تقلبي كشف و ضبط شد.اين افراد بالغ بر 200 ميليون ريال كلاهبرداري كرده بودند كه توسط مأموران انتظامي شناسايي و دستگير شدند.
فرمانده نيروي انتظامي اليگودرز گفت: پرونده اين افراد پس از تكميل به مقامات قضايي براي بررسي هاي بيشتر ارجاع شد.
آتش سوزي در كارگاه
ورامين- فارس: در اثر اتصال سيم هاي برق داخلي، روز پنجشنبه كارگاه بزرگ حلاجي الياف خيرآباد شهر ورامين در آتش سوخت. اين حادثه با عمليات سريع ماموران اطفا شد. ميزان خسارت اين آتش سوزي اعلام نشده است.

 


كشف 408 كيلوگرم ترياك در سراوان

زاهدان- خبرنگاركيهان:
معاون هماهنگ كننده فرماندهي مرزباني سيستان و بلوچستان از كشف و ضبط نزديك به نيم تن مواد مخدر در مرزهاي سراوان خبر داد.
سرهنگ احمد شهركي با اعلام اين خبر افزود: مرزداران هنگ مرزي سراوان در حين واپايش نوار مرزي به يك دستگاه خودرو لندكروز مشكوك شدند.
وي تصريح كرد: قاچاقچيان با مشاهده ماموران قصد متواري شدن از محل را داشتند كه مرزداران براي متوقف ساختن خودرو اقدام به شليك كردند.
شهركي افزود: در اثر آتش ماموران هنگ مرزباني، قاچاقچيان با برجاي نهادن محموله مواد مخدر، به سمت پاكستان متواري شدند.
معاون هماهنگ كننده فرماندهي مرزباني سيستان و بلوچستان در پايان گفت: ماموران در بازرسي از اين خودرو موفق شدند 408 كيلوگرم ترياك كشف و ضبط كنند.
 


بزرگترين مزرعه بادي در ژاپن

تجربيات تلخ ژاپني ها در نشت مواد راديواكتيو از نيروگاه هاي اتمي، اين كشور را بر آن داشته تا به انرژي هاي تجديدپذير و پاك روي بياورد و بزرگ ترين مزرعه بادي ساحلي جهان را احداث كند.
به گزارش مهر، كلنگ ساخت اين مزرعه بادي جولاي امسال به زمين زده مي شود و تا سال 2020 ساخت آن به اتمام خواهد رسيد.
اين نيروگاه با 143 توربين بادي در زميني به مساحت 16 كيلومتر در ساحل فوكوشيما ساخته مي شود؛ همان شهري كه راكتور هسته اي داييچي در آن واقع است و زلزله و سونامي مارس 2011 به آن آسيب جدي وارد كرد.
اين مزرعه بادي وقتي تكميل شود يك گيگاوات برق توليد خواهد كرد، بخشي از برنامه ملي ژاپن براي افزايش منابع انرژي هاي تجديدپذير پس از خاموش كردن 54 راكتور هسته اي اين كشور پس از زلزله 2011 است.
اين پروژه همچنين بخشي از برنامه فوكوشيما براي خودكفايي كامل اين شهر در زمينه انرژي تا سال 2040 است. براساس اين برنامه فوكوشيما تا سال 2040 بايد انرژي مورد نياز خود را فقط از منابع تجديدپذير تأمين كند.
اين شهر همچنين در آستانه ساخت بزرگ ترين پارك انرژي خورشيدي در ژاپن است.
در حال حاضر 140 توربين بادي در مزرعه بادي Greater Gabbard در سواحل سافولك انگليس- بزرگ ترين مزرعه بادي جهان- 504 مگاوات برق توليد مي كند. اما مزرعه بادي ژاپني قرار است از اين ميزان فراتر رفته و يك گيگاوات برق توليد كند.
 


تجمع طرفداران اسلحه در نيويورك

در حالي كه به دنبال حادثه تكان دهنده قتل 26 كودك و معلم در مدرسه ابتدايي «نيوتاون» احساسات عليه لابي اسلحه و حمل سلاح در آمريكا بالا گرفته است، «انجمن ملي اسلحه» و طرفداران اسلحه تجمعي در «ساراتوكا اسپرينگز» در ايالت نيويورك برگزار كردند تا به تلاش ها براي محدودسازي قوانين سلاح اعتراض كنند.
به گزارش ايرنا، تجمع كنندگان در اين شهر واقع در شمال ايالت نيويورك با حمل پلاكاردهايي شعار مي دادند: محدوديت اسلحه گامي به سوي محدوديت آزادي هاي مدني است.
به گفته راهپيمايان هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا تعداد بيشتري از افراد بيگناه را به قتل رسانده تا اسلحه فردي و انتقادهاي اخير از حمل سلاح اغراق آميز و غيرمنصفانه است.
برخي اعضاي «انجمن ملي اسلحه» آمريكا كه لابي قدرتمند طرفداران سلاح در اين كشور است در اين راهپيمايي حضور داشتند.
اين راهپيمايي در حالي صورت مي گيرد كه قرار است جمعيت هاي طرفدار اسلحه از جمله «انجمن ملي اسلحه» شنبه آينده مراسمي به عنوان روز سلاح برگزار كنند.
ائتلاف طرفداران سلاح با اعلام اين خبر گفته اند كه از همه حاميان سلاح دعوت مي كنند در اين مراسم حضور يابند تا از سازندگان و فروشندگان سلاح كه از هنگام تيراندازي مرگبار شهر نيوتاون با موجي از انتقاد روبرو شده اند مورد ستايش قرار گيرند.
چهارشنبه گذشته باراك اوباما در مراسمي با حضور كودكان و افراد آسيب ديده از تيراندازي در آمريكا قوانين تازه اي براي محدوديت حمل و نگهداري سلاح در اين كشور امضا كرد و از كنگره خواست اين قوانين را به سرعت تصويب كند.
اين قوانين شامل محدود كردن سلاح هاي تهاجمي، محدود كردن فروش مهمات به خشاب حداكثر ده تايي و بررسي گسترده سابقه افرادي است كه خواستار خريد سلاح هستند، مي شود.
 


كشف 90 كيلو هروئين در مسكو

«ويكتور ايوانف» رئيس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسيه از كشف و ضبط 90 كيلوگرم هروئين در منطقه اي در استان مسكو خبر داد.
به گزارش ايرنا، «ايوانف» روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: مأموران پليس ويژه مبارزه با مواد مخدر اين ميزان مواد مخدر را از تبعه يك كشور آسياي مركزي ساكن منطقه «سربرنو-پرود» در حومه مسكو به دست آوردند.
وي بدون ذكر تابعيت فرد دستگير شده افزود: اين فرد محموله هاي بزرگ مواد مخدر به روسيه قاچاق مي كرد و مأموران از خانه وي 53 بسته به وزن بيش از يك كيلوگرم هروئين كشف كردند.
رئيس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسيه گفت: در جريان تحقيقات از اين قاچاقچي مواد مخدر، انبار مخفي كشف شد كه در آن بيش از 30 كيلوگرم هروئين وجود داشت و در مجموع بيش از 90 كيلوگرم هروئين به دست آمد.
ايوانف همچنين از دستگيري يك قاچاقچي ديگر مواد مخدر در جاده «دن» (جاده مواصلاتي مسكو به جنوب روسيه) خبر داد كه از وي 6 كيلوگرم هروئين كشف شد.
هفته گذشته هم سازمان امنيت فدرال روسيه از كشف 60 كيلوگرم مواد مخدر در اين كشور توسط مأموران امنيتي خبر داد.
رئيس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسيه، پيشتر اعلام كرد: در سال 2012 در روسيه 106 تن مواد مخدر كشف و ضبط شد كه نسبت به سال قبل از آن رشد 70 درصدي را نشان مي دهد.
سالانه حدود 30 هزار نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در روسيه جان خود را از دست مي دهند.
براساس اطلاعات رسمي منتشر شده در حال حاضر حدود 3 ميليون نفر در روسيه مواد مخدر مصرف مي كنند.
 


سوزن و حوله در بدن بيمار آلماني!

بي دقتي پزشكان باعث شد 16 ابزار مختلف پزشكي بعد از جراحي در بدن يك بيمار باقي بماند.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از آسوشيتدپرس «آنت كورينت» كه وكيل «هلموت برخت» آلماني است، گفت: بعد از جراحي سرطان پروستات روي موكل وي در سال 2009 ميلادي زماني كه زخم هاي وي التيام نيافت، پزشكان پس از بررسي توانستند يك عدد سوزن و چندين كمپرس (حوله تر) پزشكي را پيدا كنند.
اين بيمار 77 ساله كه كارمند سابق بانك بود سال قبل درگذشت ولي اعضاي خانواده وي به دنبال دريافت 80 هزار يورو ديه و خسارت از مقامات بيمارستان شهر هانوور آلمان هستند.
سخنگوي اين بيمارستان اين قبيل ادعاها را تكذيب كرد و گفت: اشياي گفته شده نمي تواند در بدن اين بيمار قرار بگيرد زيرا در اين بيمارستان از اين قبيل تجهيزات استفاده نمي شود.
وي درخواست براي دريافت اين ميزان ديه را بسيار فراتر از حد انتظار دانست.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10