(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 30  دی  1391 - شماره 20409

حديث دشت عشق
صدر نشيني موقت تراكتورسازي و برتري پر گل تيم هاي سپاهان ، راه آهن و نفت
پرسپوليس با پيروزي به استقبال دربي رفت
اخبار كوتاه از فوتبال
آغاز اردوي تيم ملي واليبال از 12 اسفند
هفته پانزدهم ليگ بسكتبال
نيمه تمام ماندن بازي در زنجان و باخت فني مهرام
مشخص شدن تركيب آزادكاران براي حضور در جام ياريگين
خواندني از ورزش ايران
13 و 14 بهمن انتخابي تيم ملي تكواندو
ازبكستان چهارمي ايران در آسيا را تسخير كرد


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «غلامحسين پاينده»
فاتح ارتفاع والفجر
بارها به جبهه اعزام شد. چندين ماه بود كه مسئوليت تبليغات يكي از تيپ هاي لشكر نجف اشرف را به او داده بودند. شور و شوق و دلدادگي باعث شده بود هر وقت بوي باروت را مي شنيد و احساس مي كرد عمليات در پيش است، به گردان برود و به نحوي وارد عمليات شود. عمليات محرم را پشت سر گذاشته و اكنون آغاز عمليات والفجر مقدماتي بود... «والفجر وليال عشر»...
غلامحسين، طلبه فاضل حوزه نجف آباد و قم كه مدت سه سال از محضر پر فيض استادان حوزه بهره ها برده بود، اكنون پنجمين بار است كه به جبهه مي رود. او هميشه بر اين نكته پافشاري مي كرد كه نبايد فرصت نقشه كشيدن و برنامه ريزي كردن را به دشمن داد و بايد اين فرصت ها را از او گرفت.اين طلبه مجاهد در عمليات والفجر مقدماتي در محور رقابيه به كاروان ياران شهيدش پيوست و بر خوان كريمانه الهي ميهمان گشت.طلبه بسيجي شهيد «غلامحسين پاينده»، سال 1337 در نجف آباد متولد شد و در 22/11/1361در عمليات والفجر مقدماتي (منطقه رقابيه) به شهادت رسيد.
 


صدر نشيني موقت تراكتورسازي و برتري پر گل تيم هاي سپاهان ، راه آهن و نفت پرسپوليس با پيروزي به استقبال دربي رفت

سرويس ورزشي -
هفته بيست و دوم ليگ برتر فوتبال باصدر نشيني دوباره تراكتورسازي، پيروزي پرسپوليس قبل از دربي وبرتري پر گل تيم هاي سپاهان ، راه آهن و نفت تهران آغاز شد.
در روز نخست از هفته بيست و دوم ليگ برتر فوتبال عصر ديروز هفت ديدار به صورت همزمان از ساعت 15:30 در شهرهاي مختلف برگزارشد.
در مهم ترين اين ديدارها پرسپوليس تهران موفق شد با نتيجه يك بر صفر تيم داماش را شكست دهد. در اين ديدار پرسپوليس علي كريمي و مهدي مهدوي كيا را در اختيار نداشت و در روزي كه نمايش ضعيفي داشت و حريفش برتر از اين تيم عمل كرد موفق شد با تنها گل دقيقه 40 حسين ماهيني كه از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيد برابر داماش به پيروزي برسد.
پرسپوليس در نيمه دوم و نسبت به نيمه نخست ، بازي خوبي ارايه نكرد و داماش تلاش بيشتري براي باز كردن دروازه پرسپوليس انجام داد. در مجموع بازي سرد و كسل كننده دو تيم به گونه اي بود كه تماشاگران هر از چند گاهي از تيم هاي محبوب خود مي خواستند كه به سمت دروازه حريف يورش ببرند. شايد نزديك بودن دربي- ششم بهمن ماه - در كيفيت بازي پرسپوليس تاثير گذاشته بود.با اين حال پرسپوليس با اين پيروزي نهم شد و با رده تك رقمي در جدول به دربي 76 رسيد.
در ديگر ديدار مهم اين هفته سپاهان در كرج دست به كار بزرگي زد وبا نتيجه 3 بر صفر ميزبانش سايپا را شكست داد.زرد پوشان اصفهاني با كسب سه امتياز اين ديدار موقعيت خود را در بالاي جدول حفظ كردند.
همچنين ديگر مدعي اين دوره از مسابقات، تراكتورسازي موفق شد ميزبانش نفت آبادان را با نتيجه يك بر صفر شكست دهد. تراكتورسازي تبريز كه براي رسيدن به صدرجدول رده بندي نياز مبرمي به پيروزي در اين ديدار داشت پس از تساوي در نيمه نخست حملات گسترده اي را با شروع نيمه دوم آغاز كرد و با ضربه سيدصالحي مهاجم آماده خود به گل دست يافت. تيم بحران زده و انتهاي جدولي صنعت نفت آبادان هم كه خطر سقوط را به شدت احساس مي كند درحضور هزاران تماشاگر ورزشگاه تختي كاري از پيش نبرد و با پذيرش شكستي ديگر، يك گام به سقوط نزديكتر شد .
ديگر پيروزي پرگل اين هفته را شاگردان علي دايي رقم زدند. راه آهن در خانه خود توانست با نتيجه 3 بر صفر آلومينيوم هرمزگان را از پيش رو بردارد تا لوكوموتيورانان هم پس از 4 هفته ناكامي سرانجام طعم خوش پيروزي را بچشند.
پيكان كه در هفته هاي اخير نتايج خوبي را به دست نياورده، در اين هفته نيز ميزبان نفت تهران بود كه شاگردان ابراهيم زاده با نتيجه 3 بر يك موفق به شكست پيكان شدند تا تيم عبدالله ويسي بيش از گذشته دچار بحران شود.
در شيراز ديدار تيم هاي فجرسپاسي و صباي قم در پايان 90 دقيقه تلاش با تساوي يك بر يك به پايان رسيد. نيمه دوم اين ديدار برخلاف نيمه نخست چندان جذابيتي نداشت و بازيكنان دو تيم به اين نتيجه راضي بوده و امتيازات را تقسيم كردند.
تقابل تيم هاي قعر جدولي ذوب آهن و گهر دورود نيز با برتري يك بر صفرو صعود يك پله اي تيم اصفهاني به پايان رسيد. دراين ديدار كه در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد، تيم ذوب آهن دردقيقه 82 صاحب يك ضربه پنالتي شد اما اين ضربه را مهدي رجب زاده به ديرك دروازه تيم گهر كوبيد.
نتايج كامل ديدارهاي هفته بيست و دوم به شرح زير است:
¤ راه آهن 3 - آلومينيوم هرمزگان صفر
گل : مجتبي شيري (78 و 82) و ايگور كاسترو (83)
¤ فجرسپاسي يك - صباي قم يك
گل : مهدي مومني (27) براي صبا و جابر انصاري (35) براي فجر
¤ذوب آهن اصفهان يك - گهر دورود صفر
گل : محسن مسلمان (20)
¤نفت آبادان صفر - تراكتورسازي تبريز يك
گل: سيدمهدي سيدصالحي (51)
¤ پيكان يك - نفت تهران 3
گل : احمد آل نعمه (8)، امين منوچهري (58) و ماريو راموس (85) براي نفت و سريرا (92) براي پيكان
¤سايپا صفر - سپاهان 3
گل: خلعتبري (2+45)، امين جهان عالميان (60) و احسان حاج صفي (76)
¤ پرسپوليس يك - داماش صفر
گل: حسين ماهيني (40)
برنامه ديدارهاي پاياني هفته 22
شنبه: 30/10/91
¤ مس كرمان- فولاد خوزستان ( ساعت 30:15)
¤ ملوان- استقلال ( ساعت 30:15)
 


اخبار كوتاه از فوتبال

گل محمدي: كريمي و مهدوي كيا به دربي مي رسند
يحيي گل محمدي گفت، بازيكنان پرسپوليس ناخواسته ترسو بازي كردند.سرمربي پرسپوليس در نشست خبري پس از پيروزي يك بر صفر تيمش مقابل داماش گيلان گفت: بازيكنان ما در اين ديدار با احتياط بودند و البته اين امري ناخواسته بود و شايد استرس دربي هفته آينده باعث اين احتياط بود. كسب سه امتياز در اين ديدار براي ما با توجه به شرايط جدول حياتي بود. از طرفي پيش بيني كرده بوديم كه در اين ديدار به مشكل بخوريم. متاسفانه امروز تيم هميشگي نبوديم و آن توقعي كه هواداران از ما دارند را برآورده نكرديم. سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس درباره وضعيت علي كريمي و مهدي مهدوي كيا براي حضور در دربي گفت: من فكر مي كنم هر دوي اين بازيكنان به دربي برسند و مشكل خاصي وجود ندارد.سرمربي تيم فوتبال پرسپولس در پاسخ به سوالي درباره فيناليست هاي جام حذفي نيز گفت: پيش بيني اين مسئله بسيار سخت است اما اطمينان دارم يكي از فيناليست ها پرسپوليس است.
رحيمي به خاطر تاج از سپاهان مي رود؟!
مدير عامل باشگاه سپاهان اصفهان با بيان اينكه حالا كه علي كفاشيان تاج را به عنوان سرپرست سازمان ليگ منصوب كرده ديگر جاي من در اين تيم نيست گفت: استعفايم را به اعضاي هيات مديره داده ام چرا كه اعتقاد دارم حالا كه تاج آمده ديگر جاي من اينجا نيست!
عليرضا رحيمي عصر ديروزضمن بيان اين مطلب افزود: قرار است روز شنبه (امروز)اعضاي هيات مديره جلسه بگذارند و در مورد استعفاي بنده تصميم گيري كنند. وي در مورد دلايل استعفايش گفت: اگر رئيس فدراسيون مهدي تاج را به خاطر توانايي هايش سرپرست سازمان ليگ برتر كرده كه مشكلي در اين زمينه وجود ندارد اما از آنجا كه مي دانم كفاشيان ايشان را سرپرست كرده تا خودش چند روزي بيشتر در فوتبال بماند ديگر كوتاه نمي آيم.عليرضا رحيمي خاطرنشان كرد: من با تاج 10-20 سال است كه مشكل دارم. او هم با من مشكل دارد. با اين شرايط و آمدن مهدي تاج ديگر ماندن من در سپاهان جايزه نيست چرا كه نمي خواهم سپاهان به خاطر اين موضوع لطمه بخورد. به همين خاطر استعفايم را به اعضاي هيات مديره اعلام كرده ام.
دايي: مي توانستيم بالاي 5 گل بزنيم
علي دايي معتقد است تيمش مي توانست هشت گل به آلومينيوم هرمزگان بزند. سرمربي تيم راه آهن در نشست خبري پس از بازي با آلومينيوم هرمزگان كه با پيروزي سه بر صفر تيمش همراه بود، توضيح داد: تيم ما در هر دو نيمه سرتر از حريف بود. آلومينيوم فقط دو شوت زد، يكي در نيمه اول و يكي هم در نيمه دوم. دايي همچنين درباره عملكرد داوري نيز افزود: داور به جز يك صحنه در بقيه بازي قضاوت خوبي داشت. به اعتقادم ادامه دادن بازي در حالي كه خون ريزي بازيكن حريف ادامه داشت غير قانوني بود. من كاري به ميثاقيان ندارم اما همه شما شاهد بوديد كه ما از همه لحاظ سرتر بوديم. اگر شرايط نرمال بود بالاي 5 گل هم مي زديم.
كفاشيان: انرژي ندارم، چون حمايتي نمي بينم
رئيس فدراسيون فوتبال مي گويد، انرژي و انگيزه اي براي ادامه فعاليت ندارد چون حمايت هاي لازم را از او نمي كنند.علي كفاشيان در پاسخ به اين پرسش كه آيا مهدي تاج وارد فدارسيون شده تا جايگزين او شود، بيان كرد: چه اشكالي دارد، فدراسيون ژاپن هم ابتدا نايب رئيسش را به مدتي مي آورد تا ببيند مي تواند رئيس باشد يا نه.وي در ادامه درباره آينده خودش در فدراسيون فوتبال گفت: برگزاري انتخابات زودرس را به هيات رئيسه فدراسيون پيشنهاد دادم. به هر حال بعضي وقت ها آنقدر هجمه ها زياد مي شود كه احساس مي كنم من باعث افت فوتبال شده ام. بحث رفتنم را در مجمع مطرح مي كنم تا اگر كسي مي تواند سكان هدايت فدراسيون را به دست بگيرد و باعث پيشرفتش شود، بيايد. من همه تلاشم را مي كنم اما شايد بعضي افراد باشند كه بهتر از من كار كنند. اختيار من با خودم نيست و بايد مجمع تصميم گيري كند، البته هنوز تاريخ برگزاري اش مشخص نيست.كفاشيان همچنين با اشاره به اينكه عدم حمايت ها از او باعث دلسردي اش شده ، افزود: در وضعيت فعلي فدراسيون كه با كمبود بودجه و ارز مواجه ايم حمايتي نمي بينم و احساس مي كنم وجود من باعث شده كه عدم حمايت باشد و فوتبال افت كند. البته از طرفي هم رفتنم بعد از پنج سال درست نيست اما ديگر آن انرژي و روحيه سابق را ندارم چون حمايتي نمي بينم. وزارت ورزش و ساير ارگان ها بايد حمايت كنند تا تيم ملي به جام جهاني برود. من راضي نيستم كه به خاطر بودنم فوتبال افت كند.
رائول دستيار گوآرديولا در بايرن مونيخ
سرمربي جديد بايرن مونيخ رائول گونزالس را به عنوان دستيار خود انتخاب كرد.منابع نزديك به رائول گونزالس گلزن اسطوره اي رئال مادريد به روزنامه ماركا خبر دادند كه گوآرديولا،براي فصل آينده رائول را به عنوان دستيار اول خود در بايرن مونيخ انتخاب كرده است.گوآرديولا رابطه بسيار نزديكي با رائول دارد و در تيم ملي فوتبال اسپانيا دوست هاي صميمي با هم بودند. با توجه به اينكه رائول دو سال خوب را در شالكه پشت سر گذاشت مي تواند در بوندسليگا به گوآرديولا كمك كند.
 


آغاز اردوي تيم ملي واليبال از 12 اسفند

سرپرست تيم ملي واليبال با تاكيد بر اينكه خوليو ولاسكو يازده اسفند ماه براي آغاز تمرينات اين تيم به ايران باز مي گردد، تاكيد كرد كه همزمان با آمدن ولاسكو اردوهاي تيم ملي نيز آغاز مي شود.
طبق اعلام امير خوش خبر اردوي تيم ملي واليبال با حضور بازيكنان هشت تيمي كه به مرحله پلي آف رقابت هاي ليگ برتر صعود نمي كنند، از 12اسفندماه آغاز مي شود. بازيكنان چهار تيم برتر هم از اوايل فروردين ماه سال آينده به اردو ملحق خواهند شد.
وي در مورد اعضاي كادر فني تيم ملي و تيم زير 23 سال هم اظهار داشت: هدايت تيم ملي را ولاسكو و دستيارانش بر عهده مي گيرند و قرار است براي تيم «ب» هم از ميان مربيان ليگ برتري سرمربي و كمك هايش انتخاب شوند تا زير نظر سيچلو اين تيم را آماده كنند.
سرپرست تيم ملي واليبال با اشاره به رويدادهاي پيش روي واليبال ايران گفت: براي تيم زير 23 سال بازي هاي كشورهاي اسلامي در اندونزي و مسابقات زير 23 سال جهان در برزيل را در پيش داريم. براي تيم ملي هم مسابقات ليگ جهاني، جام ملت هاي آسيا، مسابقات جايزه بزرگ ژاپن و بازي هاي آسيايي 2014 كره جنوبي و مسابقات وردكاپ را در پيش داريم.
خوش خبرافزود: در مورد بازي هاي دوستانه هم در حال مذاكره و انجام هماهنگي هاي لازم هستيم تا براي تيم ملي بزرگسالان و زير 23 سال بتوانيم چند بازي را تدارك ببينيم. مثلا بلغارستان خواستار بازي با ايران است اما هنوز اين موضوع را به طور رسمي اعلام نكرده است. به هر حال قرار است ولاسكو از نفوذش استفاده كند و با سرمربيان مطرح ساير تيم ها صحبت كند و چند بازي تداركاتي را براي ايران فراهم كند.
سرپرست تيم ملي واليبال در پايان گفت: خوليو ولاسكو 11 اسفندماه به تهران مي آيد و سيچلو هم با اتمام كارش در ليگ ايتاليا اواخر فروردين ماه به اردوي تيم ملي مي پيوندد.
 


هفته پانزدهم ليگ بسكتبال

نيمه تمام ماندن بازي در زنجان و باخت فني مهرام

ديدار تيم هاي همياري زنجان و مهرام در چارچوب هفته پانزدهم رقابت هاي ليگ برتر در حالي كه به سود تيم ميزبان در جريان بود به دليل ترك زمين توسط مهرام نيمه تمام ماند و به همين دليل اين تيم بازنده اين بازي معرفي شد.
در چارچوب هفته پانزدهم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور روز پنجشنبه گذشته دو تيم همياري زنجان و مهرام تهران در سالن بهشتي زنجان برگزار شد. نيمه نخست اين بازي بدون كمتر مشكلي به پايان رسيد اما در نيمه دوم اعتراض كادر فني تيم مهرام به قضاوت بازي باعث متوقف شدن مسابقه شد. ديدار تيم هاي همياري و مهرام در حالي به دليل ترك زمين توسط بازيكنان و مربيان تيم مهرام نيمه تمام ماند كه بازي با نتيجه 46 بر 30 به سود ميزبان در جريان بود.
حسن نوربخش، رئيس كميته مسابقات فدراسيون بسكتبال در اين خصوص گفت: چهارشنبه گذشته طي اطلاعيه اي به تمام تيم هاي باشگاهي اعلام كرديم كه هرگونه اهانت تماشاگران يا ترك زمين چه تبعاتي خواهد داشت. طبق همان اطلاعيه تيمي كه زمين را ترك كند و حاضر به ادامه بازي نشود، بازنده معرفي خواهد شد. رئيس كميته مسابقات فدراسيون بسكتبال تأكيد كرد: بر اين اساس مهرام باخت فني براي مهرام در اين بازي لحاظ خواهد شد. بنابراين نتيجه اين بازي 20 بر صفر به سود همياري اعلام مي شود.
در ديگر ساير مسابقات پتروشيمي صدرنشين ليگ ميزبان نفت تهران بود و 91 بر 69 به پيروزي رسيد. ماهان اصفهان در اين هفته به مصاف شهرداري گرگان رفت و در اين ديدار خارج از خانه 66 بر 49 به پيروزي رسيد و در رده دوم جدول رده بندي جاي گرفت. در مسابقه حساس پايين جدولي ها صنايع ماهشهر ميزبان استقلال زرين قشم بود و 76 بر 74 ميهمانش را شكست داد. استقلال زرين قشم با اين شكست به انتهاي جدول رده بندي سقوط كرد. در آخرين مسابقه هم بندر كنگ ميزبان دانشگاه آزاد بود و 91 بر 85 حريفش را شكست داد.
جدول رده بندي به اين شرح است: 1- پتروشيمي، 2- فولادماهان، 3- مهرام، 4- همياري زنجان و...
 


مشخص شدن تركيب آزادكاران براي حضور در جام ياريگين

تركيب نهايي تيم منتخب كشتي آزاد ايران براي شركت در رقابتهاي بين المللي جايزه بزرگ ايوان ياريگين روسيه كه روزهاي 6 تا 8 بهمن ماه در شهر كراسنويارسك روسيه برگزار مي شود، اعلام شد.
تيم منتخب كشتي آزاد ايران در حالي به اين رقابتها اعزام مي شود كه ملي پوشان بايد اوايل اسفندماه امسال در رقابتهاي جام جهاني 2013 تهران به ميدان بروند. رقابتهاي بين المللي جايزه بزرگ ايوان ياريگين روسيه با حضور برخي از كشتي گيران مطرح و عنوان دار دنيا برگزار مي شود. يكي از نكات جالب توجه در تركيب تيم اعزامي كشتي آزاد ايران به اين تورنمنت بين المللي حضور غلامرضا محمدي سرمربي سابق تيم ملي است كه با حضور در ليست مسافران اين پيكارها، پس از ماهها قطع همكاري با كادرفني تيم ملي، دوباره به جمع همكاران رسول خادم پيوست، اسامي تيم اعزامي ايران به اين پيكارها به شرح زير است:
60 كيلو: آرش دنگسركي
66 كيلو: ميثم حيدري، محمد يوسفي
74 كيلو: مصطفي حسين خاني، رضا افضلي
84 كيلو: رضا بيات
96 كيلو: حامد طالبي زرين كمر، الياس بختياري
120 كيلو: محمدرضا آذرشكيب
مربيان: غلامرضا محمدي، رضا لايق و علي خلعتبري
مدير فني تيم هاي ملي كشتي آزاد: رسول خادم
 


خواندني از ورزش ايران

¤ محمد زارع پور رييس فدراسيون پينگ پنگ، گفت كه شخصا دستور داده افشين نوروزي از اردوي تيم ملي اخراج شود و اجازه نمي دهد كسي در مسائلي كه به آن مربوط نيست دخالت كند. وي افزود: ورزشكار كارش ورزشكاري است و اجازه دخالت و اظهارنظر در رابطه با كادر فني و كميته هاي فدراسيون را ندارد و اينكه چه كسي در كجا كار كند به تشخيص رييس فدراسيون است.
¤ در ادامه رقابت هاي ليگ حرفه اي بسكتبال آمريكا تيم ممفيس گريزليز در روزي كه حامد حدادي، بازيكن ايراني خود را در تركيب داشت، مقابل سن آنتونيو با حساب 103 بر 82 نتيجه را واگذار كرد.حدادي در اين مسابقه 2 دقيقه و 47 ثانيه در تركيب ممفيس حضور داشت و 3 امتياز و يك ريباند را در كارنامه خود به ثبت رساند.
 


13 و 14 بهمن انتخابي تيم ملي تكواندو

سرمربي تيم ملي تكواندوي بزرگسالان ايران از تعيين زمان برگزاري رقابتهاي انتخابي تيم ملي خبر داد.
مرتضي كريمي اظهار كرد: طي جلسه اي كه با هادي ساعي مدير فني تيم هاي ملي و حسن ذوالقدري دبير فدراسيون تكواندو داشتيم مقرر شد كه مسابقه هاي انتخابي تيم ملي 13 و 14 بهمن با حضور نفراتي كه بعدا مشخص خواهد شد، برگزار شود.سرمربي تيم ملي تكواندو در پاسخ به اين سوال كه آيا براي قبول مربيگري تيم ملي با بيژن مقانلو صحبت كرده است، گفت:اواسط هفته با او صحبت كردم و قرار شده كه تصميمش را به من بگويد. در اين بخش هم به جمع بندي نرسيده ايم و شنبه (امروز) تكليف مشخص مي شود.وي در مورد مربي بدنساز تيم ملي افزود: در اين بخش هم قرار شده با هادي افشار صحبت كنم كه فكر مي كنم 99 درصد قبول كند.
 


ازبكستان چهارمي ايران در آسيا را تسخير كرد

پس از مدت ها جايگاه چهارمي فوتبال ايران در آسيا از دست رفت.
فيفا روزگذشته نخستين رده بندي برترين تيم هاي ملي فوتبال جهان در سال 2013 را ا علام كرد كه مهم ترين نكته براي فوتبال ايران سقوط تيم ملي به رده پنجم برترين تيم هاي آسيايي بود. ازبكستان يكي از حريفان ايران كه آبان ماه موفق شد تيم ايران را در تهران شكست دهد توانسته با صعود 11 پله اي اش در جهان و ارتقاي يك پله اي اش در رده بندي آسيايي جايگاه چهارمي ايران را به تسخير خود درآورد. اين در حالي است كه تيم ملي فوتبال ايران از فروردين 89 تيم چهارم آسيا بود. در اين رده بندي كره و ژاپن هر كدام با يك پله صعود مواجه شده اند و ژاپن با اين صعودش در رتبه 21 دنيا و بالاتر از تيم هاي بزرگي همچون آمريكا، دانمارك و چك قرار گرفته است.
رده بندي 5 تيم برتر آسيا در نخستين رده بندي سال 2013 به اين شرح است: 1- ژاپن، 2- كره جنوبي، 3- استراليا، 4- ازبكستان، 5- ايران رده بندي 10 تيم برتر جهان: 1- اسپانيا، 2-آلمان، 3- آرژانتين، 4- ايتاليا، 5- كلمبيا، 6- انگلستان 7- پرتغال، 8-هلند، 9- روسيه، 10-كرواسي
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10