(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 30  دی  1391 - شماره 20409

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مردم دست شما را خوانده اند (يادداشت روز)
آلو خشك (گفت و شنود)
مديركل انتخابات وزارت كشور تشريح كرد
جزئيات تازه از انتخابات رياست جمهوري و شوراها
دادستان كل كشور:
موسوي و كروبي صلاحيت حضور در انتخابات را ندارند
كدخدايي:افرادي كه به صورت نظام چنگ انداخته اند
منتظر كارت دعوت نباشند
كيهان و خوانندگان
بي بي سي : ادب داشته باشيد!
اصلاح طلب بدلي نداريم!(خبر ويژه)
روايت معاون سابق CIAاز دلايل بي اعتمادي ايران به آمريكا(خبر ويژه)
آمريكا بايد روي قدرت سايبري ايران حساب باز كند (خبر ويژه)
پيغام خاتمي به اصلاح طلبان برويد دنبال يك... ديگر بگرديد!(خبر ويژه)
نتانياهو: از همه طرف تحت فشار هستم(خبر ويژه)
تحركات سفير آمريكا براي تخريب روابط آنكارا- تهران(خبر ويژه)


مردم دست شما را خوانده اند (يادداشت روز)

در فاصله كمتر از 5 ماه مانده به انتخابات رياست جمهوري -خرداد سال 92- آنچه قابل اعتناست تحركات و سناريوهاي دشمن است كه براي تأثيرگذاري بر اين انتخابات تلاش مي كند.
بنابر شواهد و قرائن خط «تأثيرگذاري بر انتخابات ايران» به عنوان اولويت نخست جبهه غربي-عبري در مواجهه با جمهوري اسلامي در دستور كار قرار گرفته است و رصد آشكار رفتار و گفتار دشمن، اين مسئله را به وضوح نشان مي دهد.
طي ماه هاي اخير تلاش هاي زيادي از سوي جبهه ياد شده انجام گرفت تا محاسبات ايران را تغيير بدهند و با تحميل شرايط، انتخابات پيش روي در كشورمان را نشانه روي نمايند اما هرچه زمان گذشت آنها پي بردند كه ايران در برابر خواسته هاي باج خواهانه نظام سلطه عقب نشيني نمي كند.
از همين روي رسانه ها، تحليلگران و مراكز مطالعاتي در غرب علي رغم خط دشمني و خصومت با ايران نتوانستند واقعيت هايي را پنهان نمايند و به صراحت اذعان كردند كه تغيير محاسبات ايران ناشدني است.
به عنوان نمونه، واشنگتن پست چندي پيش طي گزارشي در ارزيابي مواجهه غرب با ايران بر اين نكته انگشت تاكيد مي گذارد كه؛ «ايران را نمي توان تغيير داد بلكه رفتارغرب بايد تغيير كند.»
و در ادامه اين اعتراف، نشريه آمريكايي نشنال اينترست مي نويسد؛ «پيشنهاد غرب به ايران بايد لغو تحريم ها باشد.»
نكته قابل تامل اين است كه مقارن با همين فضايي كه؛ 1-تاكيد مي كند محاسبات ايران تغيير نمي كند و 2- غرب بايد پيشنهاد لغو تحريم ها را به ايران ارايه كند؛ آن روي سكه نيز بر ملا مي شود و اول رسانه ها و تحليلگران غربي تصريح مي كنند كه ايران در برابر فشارها و تحريم ها، راه هاي برون رفت از آن را يافته است كه از جمله تعبير رابرت فيسك در اينديپندنت جالب است كه مي نويسد؛ «ايران براي حل مسائل خود راه هاي شگفت انگيزي را اختيار مي كند» و دوم آنكه علاوه بر تحليل ها و گزارش هاي رسانه ها و كارشناسان، مراكز رسمي و تصميم گيري نيز اذعان مي كنند كه تحريم ها با ابعاد آنچه كه آنها ارزيابي كرده بودند كارگر نبوده است.
در اينجا آنچه بيش از هر نظري قابل توجه است اعلام نظر وزارت خزانه داري آمريكاست كه چند روز پيش خاطر نشان كرد؛ «ايران فرمول اثر كردن تحريم ها را كشف كرده است».
بنابراين علت اينكه غرب نمي تواند محاسبات ايران را تغيير بدهد و بايد به فكر لغو تحريم هاي ضدايراني باشد ناشي از حسن ظن آنها يا تجديدنظر در مشي خصمانه و مغرضانه آنها نيست بلكه هرچه در چنته داشته اند به پيش كشيده و تمامي اهرم ها و دسيسه هاي خود را به صحنه آورده اند ولي مشكل و دردسر راهبردي براي آنها اين بوده است كه ايران از مواضع اصولي خود عقب ننشسته و در برابر هجمه ها و تحريم ها، راه و فرمول بي اثر كردن آنها را كشف كرده است و به قول رويترز، ايران در دور زدن تحريم ها مهارت بالايي پيدا كرده است.
اكنون سؤالي كه به ميان مي آيد اين است كه آيا آنها براي تأثيرگذاري بر انتخابات در پيش روي ايران، تاكتيك ها و نقشه هاي جديدي را طراحي و برنامه ريزي خواهند كرد؟ اين نقشه ها و سناريوي آنها بر چه مبنايي طراحي شده است؟ دور جديد تحركات و فضاسازي هاي جبهه غربي- عبري كه از چند روز گذشته شروع شده و در فضاي رسانه اي رد پاي آن قابل مشاهده است نشان مي دهد آنها بار ديگر بر همان گزينه ها و تاكتيك هاي خود پافشاري و اصرار دارند.
بطور مشخص رفتار و نقشه دشمن را بر مبناي آنچه كه در چند روز اخير قابل واكاوي است مي توان در 4 محور فهرست كرد؛ 1- جنجال سازي درباره موضوع هسته اي ايران 2- تأكيد بر اينكه تحريم ها در آستانه انتخابات بايد ادامه و تشديد شود 3-پرونده سازي براي ايران در زمينه آنچه كه ادعا مي كنند، نقض حقوق بشر در كشورمان است4- القاء خط اختلاف ميان مسئولان جمهوري اسلامي و برجسته كردن آن در فضاي رسانه اي و مجازي.
كافي است براي اينكه محورهاي فهرست بالا بدست بيايد فضاي رسانه اي جبهه غربي- عبري به دقت مورد رصد و استخراج قرار بگيرد. اين گزاره ها و كدها قابل اعتناست؛
1- واشنگتن پست دو روز پيش، ايران را به طفره رفتن در مذاكرات هسته اي متهم مي كند و ادعا مي نمايد بهمين خاطر دورنماي مذاكرات روشن نيست.
2- الجزيره و بسياري از رسانه هاي غربي طي 48 ساعت گذشته بدون اشاره به مواضع قانوني و خواسته هاي غيرقانوني و باج خواهانه غرب، بر اين مطلب مانور مي دهند كه مذاكرات اخير آژانس و ايران بي فايده بوده است.
3- منابع صهيونيستي راه مقابله با ايران هسته اي را تشديد تحريم ها ذكر مي كنند و البته برخي ها هم بلوف هميشگي گزينه نظامي را مطرح كردند.
گفتني است عاموس يادلين مدير سازمان امنيتي رژيم صهيونيستي در كنفرانسي در كانادا، ايران را به تروريسم دولتي فقدان آزادي و نقض حقوق بشر متهم مي كند و مي گويد؛ «ايران هسته اي به معناي پايان ان پي تي است» و اين در حالي است كه رژيم جعلي صهيونيستي به عضويت ان پي تي در نيامده و بي محابا بر كلاهك هاي هسته اي خود افزوده است.
4- طي روزهاي اخير تلويزيون صداي آمريكا- VOA-،بي بي سي، راديو فردا و... در يك پروپاگانداي رسانه اي با هدف پرونده سازي براي كشورمان، ايران را به نقض حقوق بشر متهم كردند و سعي نموده اند در قالب به اصطلاح گزارش هايي، ادعاهاي مؤسسه موسوم به «خانه آزادي» -freedom house- وابسته رسمي به سازمان سيا را پيوست گزارش هاي خود كنند تا به نوعي مستند جلوه كند!
5- آسوشيتدپرس چهارشنبه گذشته پس از سخنان رئيس جمهور در مجلس تلاش كرد آن را بخصوص درباره اثرگذاري تحريم ها مغاير با نظرات و سخنان ديگر مقامات عالي رتبه ايران جا بزند.
در همين راستا، جي كارني سخنگوي كاخ سفيد نيز روز پنج شنبه آن بخش از سخنان رئيس جمهور در مجلس پيرامون تحريم ها را به نوعي تفسير كرد تا «خط اختلاف» را ميان مسئولان كشورمان تلقين نمايد.
آنچه در بالا آمد و تنها چند نمونه از انبوه موارد مشابهي است كه به فضاي رسانه اي درز پيدا كرده است نشان مي دهد جبهه استكبار از سر استيصال باز همان راه و مشي شكست خورده را در مقابله با ايران برگزيده است و به تعبير رهبر معظم انقلاب در بيانات اخيرشان در ديدار مسئولان و كاركنان حفاظت اطلاعات نيروهاي مسلح؛ «جبهه استكبار تمام تلاش و توان خود را به كار گرفته است تا از طريق تحريم ها و فشارها، ملت ايران را وادار به تسليم كند اما اين ملت سختي ها را تحمل مي كند؛ زيرا نقشه و تاكتيك دشمن و هدف راهبردي او را متوجه شده و براساس فهم و تشخيص صحيح، عمل مي كند.»
بنابراين مشكل لاينحل جبهه غربي- عبري در مواجهه با ايران اسلامي به طور خلاصه همان نكته اي است كه حضرت آقا به طور دقيق و عميق از آن پرده برداشتند؛ مردم ايران 1- «نقشه»، 2- «تاكتيك» و 3- «هدف راهبردي» دشمن را مي دانند.
بنابراين بديهي است كه دشمن قادر نخواهد بود بر انتخابات خرداد سال 92 تاثيرگذاري داشته باشد ضمن اينكه در انتخابات قبلي يعني انتخابات مجلس نهم در 12 اسفند 90، «نقشه» و «تاكتيك» و «هدف راهبردي» جبهه استكبار بر انتخابات متمركز شده بود ولي در نهايت حضور پرشور مردم ايران نشان داد كه آنها طرفي نبسته اند و به تعبير آن روز رويترز مردم ايران نشان دادند كه پيروز انتخابات كيست.
اكنون در فاصله باقيمانده تا انتخابات خرداد 92 آنچه كه دشمن بدان اميد بسته و آن را روزنه اي براي به ثمر نشستن نقشه ها، تاكتيك ها و اهداف خود مي داند تفسير كردن حرف مسئولان كشورمان براي يكديگر است تا از دل اين ترفند، خط اختلاف و درگيري بين مسئولان و مقامات قواي سه گانه و نهادهاي نظام را القاء، ترويج و برجسته نمايد.
اينجاست كه مسئولان بايد با هوشياري و سنجيدن شرايط به گونه اي عمل كنند كه جدول دشمن را پر نكنند و پروژه جبهه استكبار را پيشاپيش بسوزانند.
بنابراين بهتر نيست از الان تا بزنگاه انتخابات، مسئولان به جاي استفاده از تريبون، نشست هاي كاري و صميمي برگزار نمايند و اگر اختلافي هم هست در آنجا رفع و رجوع نمايند؟
در اين ميان نامزدهاي احتمالي انتخابات وظيفه خطيري در پيش روي دارند و بايد مراقب باشند تا مبادا به خاطر حرف هاي انتخاباتي و ژست خدمت به مردم خط اختلاف و التهاب را در فضاي كشور به وجود آورند و در زمين دشمن بازي نمايند و البته آيا مردم بصير ايران كه به خوبي شرايط را تشخيص مي دهند و به درستي و بهنگام در بزنگاه ها عمل مي نمايند به بازي خوردگان و بازي كنندگان در زمين دشمن راي مي دهند؟ بي شك پاسخ منفي است.
حسام الدين برومند
 


آلو خشك (گفت و شنود)

گفت: راديو فردا- وابسته به سيا- به كيهان اعتراض كرده كه چرا مسائل سياسي را در انتخابات سازمان نظام پزشكي دخالت مي دهد؟!
گفتم: منظورش چيست؟!
گفت: منظورش آن است كه پزشكان بدون در نظر گرفتن جهت گيري سياسي آنها بايد بتوانند براي اين سازمان نامزد شوند.
گفتم: راديوي وابسته به سازمان «سيا» از پله دوم حركت كرده است چون اولاً هيچ پزشكي بدون سليقه سياسي نيست، ثانياً؛ منظور از هشدار كيهان، فقط چند نفري است كه در فتنه 88 به مردم وطنشان و به جامعه پزشكي كشور خيانت كرده اند.
گفت: اصلاً از اين چند نفر كه در فتنه 88 با مثلث آدمكشان جهاني يعني آمريكا و انگليس و اسرائيل همكاري كرده اند چه انتظاري هست كه بار ديگر جان و مال مردم وطنشان را فداي خواسته آنان نكنند! مخصوصاً كه هنوز نشانه هاي آن وابستگي را دارند.
گفتم: چه عرض كنم؟! معلم به يكي از دانش آموزان گفت؛ مگه قرار نبود ديگه سر كلاس چيزي نخوري؟ دانش آموز گفت؛ آقا اجازه! آلو خشكه، گذاشتم تو دهنم خيس بخوره كه زنگ تفريح بخورم!
 


مديركل انتخابات وزارت كشور تشريح كرد

جزئيات تازه از انتخابات رياست جمهوري و شوراها

مديركل انتخابات وزارت كشور به تشريح جزئيات تازه اي از دو انتخابات رياست جمهوري و انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا كه براي نخستين بار در كشور به طور همزمان در خردادماه سال آينده برگزار مي شوند، پرداخت.
«حسنعلي نوري» پنج شنبه گذشته در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: انتخابات در جمهوري اسلامي فرصت مغتنمي براي ايران در دنيا محسوب مي شود و تاثيرگذاري هاي خاص خودش را دارد.
وي با بيان اينكه انتخابات ايران بر احزاب كشور آمريكا نيز تاثيرگذار است افزود: اين مسئله در انتخابات رياست جمهوري آمريكا ديده شد.
نوري همچنين با اشاره به برگزاري همزمان دو انتخابات ملي و محلي ادامه داد: براي نخستين بار چنين امري در كشور رخ داده است كه برگزاري اين انتخابات به سازوكارهاي خاص خود احتياج دارد.
مديركل انتخابات وزارت كشور با بيان اينكه بحث آموزش مجريان انتخاباتي از اهميت بالايي برخوردار است، تصريح كرد: به همين منظور، برگزاري 11 همايش منطقه اي در كشور در دستور كار است و تا پايان فروردين سال آتي تمامي جزوات اين همايش ها در اختيار همكاران و مجريان انتخابات قرار خواهد گرفت.
وي همچنين توجه به مكانيزه كردن انتخابات را از ضرورت هاي اين دوره انتخاباتي برشمرد و افزود: در تلاشيم با نظم و هماهنگي در وزارت كشور براساس جدول زمان بندي شده، همه امور را پيش ببريم و نظم و انضباط و تقيد را در اين دوره مانند ساير دوره ها عملي كنيم.
مديركل انتخابات وزارت كشور با بيان اينكه يزد از نمونه هاي كشور در زمينه انتخابات مكانيزه است، گفت: براي برگزاري انتخابات مكانيزه و اخذ راي الكترونيك نياز به مجوز از سوي شوراي نگهبان داريم اما به طور يقين بحث فراگير شدن آن در دستور كار نخواهد بود.
وي از دلايل اين امر را ساخت دستگاه هاي مكانيزه اخذ راي و نيز عدم تست آنها براي انتخابات رياست جمهوري اعلام كرد.
نوري همچنين پيرامون تغييرات در روند برگزاري انتخابات و يا قوانين انتخاباتي در كشور بيان داشت: عمده ترين تغييري كه در قانون جديد انتخابات وجود دارد مربوط به شاخص جمعيتي و تعداد اعضاي اصلي و علي البدل شوراهاي اسلامي شهر و روستا است.
وي ادامه داد: براين اساس كمترين اعضاي شوراها در شهرهاي با جمعيت 50هزار نفر داراي هفت نفر عضو اصلي و سه نفر عضو علي البدل هستند و بيشترين اعضاي شوراها در كلان شهرها داراي 25 عضو اصلي و 10 عضو علي البدل هستند.
مدير كل انتخابات وزارت كشور يادآور شد: هر چه به نسبت جمعيت اضافه شود دو نفر نيز به اعضاي اصلي در شوراها اضافه خواهد شد.
نوري بيان داشت: در كلانشهر تهران به طور استثناء داراي 31 نفر عضو اصلي و 12 نفر عضو علي البدل خواهيم بود.
به گزارش فارس، وي همچنين به مدرك تحصيلي كانديداهاي شوراهاي شهر و روستا اشاره كرد و افزود: در روستاهاي زير 1500 نفر بايد كانديداها سواد خواندن و نوشتن داشته باشند و در روستاهاي بالاي 1500 نفر با مدرك ديپلم ثبت نام به عمل خواهد آمد.
نوري تصريح كرد: براي كانديداهاي شهرها نيز داشتن مدرك ليسانس براي ثبت نام كانديداها الزامي است.
 


دادستان كل كشور:

موسوي و كروبي صلاحيت حضور در انتخابات را ندارند

اردبيل- خبرنگار كيهان:
سخنگوي قوه قضاييه با تاكيد بر اينكه تاييد صلاحيت نامزدهاي انتخابات الزاما ربطي به محكوميت قضايي ندارد گفت: موسوي و كروبي مرتكب خلاف شده و نسبت به نظام ظلم كرده اند و اگر توبه نكنند، صلاحيت حضور در انتخابات را ندارند.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي، دادستان كل كشور در حاشيه مراسم معارفه دادستان عمومي و انقلاب اردبيل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما با هر نوع فساد بزرگ اقتصادي و سازمان يافته مبارزه جدي مي كنيم، همان گونه كه مردم شاهد بودند با پرونده 3 هزار ميليارد توماني نيز برخورد جدي صورت گرفت.
وي افزود: ما حتي در پرونده هاي اختلاس و كلاهبرداري نيز هيچ گونه قصور و كوتاهي نكرديم و اجازه نمي دهيم مفاسد اقتصادي صورت گرفته و نسبت به آن بي تفاوت باشيم.
سخنگوي قوه قضاييه گفت: برخي از افراد كه به صورت تقلبي اقدام به دريافت تسهيلات بانكي كرده اند شناسايي شدند و ما در حال مذاكره و رايزني با آنها هستيم تا مبالغي كه به عنوان تسهيلات دريافت كرده اند بازپرداخت كنند.
اژه اي در پاسخ به سوالي درباره اينكه صلاحيت موسوي و كروبي در انتخابات آينده تاييد مي شود يا خير، اظهار داشت: صلاحيت كانديداها هيچ ربطي به مجرم يا غيرمجرم بودن آنها ندارد و قرار نيست كسي كه تاييد صلاحيت مي شود الزاما محكوميت قضايي نداشته باشد.
وي گفت: هركس را كه مراجع ذي صلاح تشخيص دهند كه صلاحيت حضور در انتخابات آينده را دارد مورد تاييد قرار مي گيرد و الزامي به پرونده قضايي داشتن يا نداشتن ندارد.
سخنگوي دستگاه قضا تاكيد كرد: موسوي و كروبي افرادي هستند كه نسبت به نظام و ملت ظلم كرده و مرتكب خلاف شدند و چنانچه از كرده خود توبه نكنند و جبران مافات نكنند قطعا صلاحيت حضور در انتخابات و كانديداتوري رياست جمهوري را ندارند.
محسني اژه اي در پاسخ به اين سوال كه آيا فائزه هاشمي و جوانفكر به مرخصي مشروط رفته اند، گفت: چنين چيزي صحت ندارد چرا كه هيچ گونه مرخصي مشروط براي اين دو نفر صادر نشده است.
وي آزادي شهرام جزايري را نيز تكذيب كرد و ابراز داشت: هيچ مرجع قضايي نسبت به آزادي شهرام جزايري حكمي نداده است.
سخنگوي قوه قضاييه همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد آخرين وضعيت پرونده مهدي هاشمي افزود: هنوز پرونده وي در دادگاه رسيدگي نشده و تا زمان برگزاري دادگاه و اعلام نتيجه بايد از اعلام نظر در اين زمينه خودداري شود.
وي در مورد باطل شدن حكم سعيد مرتضوي از رياست تامين اجتماعي گفت: حكم صادره مورد پذيرش وزير كار است و همان طور كه خود وي نيز در رسانه ها اعلام كرده آماده اجراي قانون است.
دادستان كل كشور در خصوص وظايف قوه قضاييه نسبت به جرايم انتخاباتي خاطرنشان كرد: براساس قانون دستگاه قضايي نيز در صحت برگزاري انتخابات سالم، بانشاط و با حضور حداكثري مردم تلاش مي كند و در صورت وقوع جرم انتخاباتي و احراز آن، تاكيد شده كه به صورت فوق العاده و خارج از نوبت رسيدگي شود.
 


كدخدايي:افرادي كه به صورت نظام چنگ انداخته اند

منتظر كارت دعوت نباشند

سخنگوي شوراي نگهبان گفت: آغوش نظام گرچه براي همه باز است، اما هيچ وقت كارت دعوتي براي افراد ارسال نمي كند، مخصوصاً كساني كه زماني به صورت نظام چنگ انداخته اند.
عباسعلي كدخدايي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران درباره هيئت نظارت بر انتخابات اظهار داشت: نظر ما درباره هيئت نظارت بر قانون اساسي همان نظري است كه شوراي نگهبان در سه دهه گذشته اعلام كرده و به نظر ما تشكيل هيئت نظارت بر انتخابات مغاير قانون اساسي است؛ اما اينكه برخي در اجراي نظرات مراجع قانوني كوتاهي مي كنند، بحث ديگري است.
وي در ادامه افزود: ثبت نام و ورود به انتخابات براي بانوان ممنوع نيست، قانون اساسي مشخصاً بررسي صلاحيت ها را يكي از وظايف شوراي نگهبان قرار داده است. آنچه در بررسي صلاحيت ها انجام مي شود نظر شوراي نگهبان است و در ادوار گذشته هم اين روند وجود داشته است.
كدخدايي اظهار داشت: آغوش نظام براي همه كساني كه تخلفي داشته اند و مي خواهند به آغوش نظام بازگردند، باز است. اما اين را هم قبول كنيم كه اگر كسي تخلفاتي را انجام بدهد ديگر ممكن است پذيرشي براي او نسبت به بعضي از پست ها وجود نداشته باشد. اما منعي ندارد كه در جاهاي ديگر فعال باشند.
وي درباره واكنش نظام به برخي افراد كه احتمال حضور آنان در انتخابات رياست جمهوري سال آينده قطعي به نظر مي رسد، اظهار داشت: شوراي نگهبان اگرچه اعلام مي كند كه آغوش نظام براي همه باز است اما هيچ وقت هم كارت دعوتي براي افراد ارسال نمي كند، مخصوصاً براي كساني كه يك زماني به صورت نظام چنگ انداخته اند.
كدخدايي درباره تأييد صلاحيت ها نيز افزود: خيلي از افراد در گذشته مرتكب تخلفات و جرايمي شدند بعضاً بعيد است بتوانند دوباره ثبت نام كنند و احراز صلاحيت شوند.
سخنگوي شوراي نگهبان در ادامه اظهار داشت: در جمهوري اسلامي همه گروه ها آزاد هستند و مي توانند در انتخابات شركت كنند و انتظارمان اين است كه همه اين گروه ها به قانون و شرايط اجتماعي كشور و مردم پايبند باشند تا مثل هميشه انتخابات پرشوري را داشته باشيم.
وي همچنين درباره تبليغات نامزدهاي انتخاباتي نيز افزود: نامزدها با تبليغات مغاير با قانون رد صلاحيت مي شوند.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ به مناسبت 26 دي سالروز فرار شاه از كشور در سال 57 خطاب به افرادي كه توسط دربار شاه به آلاف و الوف رسيدند و امروز در خارج با پول هاي دزديد شده از جيب ملت زندگي مي كنند و به مدح و ثناي حكومت 55 ساله شاهنشاهي پهلوي مي پردازند بنويسيد آنچه كه در رژيم منفور پهلوي شاهد آن بوديم فقر و عقب ماندگي كشور در جاي جاي نقاط ايران، بي خبري از پيشرفت هاي علمي دنيا، غارت بيت المال توسط شاه و هزار فاميل و از همه بدتر و خجالت آورتر نوكري دربار براي بيگانگان به ويژه آمريكايي ها بود. بي جهت نيست كه مردم فهيم ايران انقلاب مقدس خود را با گذشت 34 سال علي رغم همه توطئه ها و دشمني هاي آمريكا حفظ كرده اند و از همه مهم تر با وجود دشمني دشمنان پيشرفت نيز كرده اند.
بختياري
¤ تهديد رژيم صهيونيستي از سوي بشار اسد رئيس جمهور كشور سوريه خط مقدم مقاومت كه تيتر اول كيهان روز 27/10/91 شده بود، خانه عنكبوت صهيونيست ها را متزلزل تر خواهد كرد ان شاءالله.
8516---0919
¤ از ته قلب براي تمام نمايندگاني كه با جديت براي تصويب ممنوعيت دو شغله بودن مديران شاغل در هر سه قوه زحمت كشيدند و اين قانون را از تصويب مجلس گذراندند دعاي خير و عاقبت به خيري مي كنم.
2470---0919
¤ از نمايندگان مجلس به خاطر طرح ممنوعيت دوشغله بودن تشكر مي كنم. خواهش مي كنم اجازه ندهند تبصره اي در كنار آن گذاشته شود تا در نهايت طرح به نفع همان كساني تمام شود كه بر مسندهاي مختلف و متعدد هستند.
پيكر
¤ 48 سال است كه روزنامه كيهان را مي خوانم. عرض مي كنم آن كساني كه ديروز با شعار تقلب در انتخابات آشوب راه انداختند با كساني كه امروز شعار انتخابات آزاد مي دهند هيچ فرقي ندارند اين افراد به دنبال آن هستند كه اگر نامزد موردنظر آنان راي نياورد آشوب به راه بيندازند ولي كور خوانده اند چون دستشان براي ملت رو شده است.
حقي
¤ اگر ملاك و معيار آقاي عسگر اولادي كه ميرحسين موسوي و كروبي و... را فتنه گر و مجرم نمي داند مورد نظر قرار بدهيم نبايد منافقين آدم كش و صدام جنايتكار را مقصر و مجرم بدانيم چرا كه فتنه گر آمريكا است و اين جنايتكاران فريب شيطان بزرگ را خورده اند با اين حساب چرا اصلا براي جنايتكاراني كه دستشان به خون هم وطنان آغشته شده دادگاه تشكيل شده و مي شود.
گل محمدنورايي
¤ به برادر عزيزمان آقاي عسگراولادي از باب خيرخواهي توصيه مي كنم يك بار ديگر تاريخ اسلام را با دقت تمام مطالعه كرده و متوجه بشوند چرا سنت نبوي بعد از رحلت آن حضرت دچار انحراف شد و چه كساني و چرا منحرف شدند بعد از پي بردن به دلايل و چگونگي اين انحراف در مورد سران فتنه ساكنين فتنه نظر بدهند.
شكوهي
¤ سران فتنه و انحراف گويا تا محاكمه و دادگاهي نشوند باورشان نمي شود كه از چشم مردم افتاده اند، توهم هم حد و اندازه اي دارد.
4147---0937
¤ اگر در بين اصول گرايان گوش شنوايي در كار باشد عرض مي كنيم از آنجا كه در انتخابات رياست جمهوري فقط يك نفر برگزيده مي شود شما را به آنچه كه دوست داريد قسم مي دهيم براي اينكه دشمن شاد نشويم و اصحاب فتنه و انحراف ناكام بمانند به وحدت برسيد و با جديت از راه تفرقه پرهيز داشته باشيد.
3877---0912
¤ يك سناتور آمريكايي گفته است غذا را بايد از دهان ايرانيان بيرون كشيد جواب آيت الله جوادي آملي در اين مورد بسيار جالب و آموزنده است. ايشان گفته اند خداوند عهده دار روزي ما است و ما همه عائله خداوند هستيم. پس اگر شرق و غرب عالم هم بخواهد ايران را تحريم كنند اثر ندارد.
8531---0913
¤ با توجه به نزديكي به ايام ا... دهه فجر انقلاب اسلامي از صدا و سيما و مطبوعات بويژه كيهان درخواست مي شود نسبت به شناساندن آرمانهاي امام راحل و رهبر معظم انقلاب و اهداف انقلاب اسلامي به نسل هاي سوم و چهارم كه از نحوه پيروزي حزب الله با دست خالي بر شياطين داخلي و خارجي بي اطلاعند اقدام نمايند. از شهرداري نيز انتظار مي رود كه «روز شمار انقلاب» را در مسيرهاي پرتردد از جمله مترو در ايستگاههاي متعدد در معرض ديد عابرين قرار دهد كه فوق العاده تاثيرگذار است.
ترابي
¤ حمله هوايي آمريكا به نمازگزاران در شرق افغانستان آن هم يك روز پس از مذاكرات كرزاي در واشنگتن نشان مي دهد نتيجه مذاكرات كاملا شيطاني بوده است.
ايراني
¤ آقاي اردوغان حالا مي فهميد كاري را كه با تروريست هاي سوريه كرديد چقدر خائنانه بوده است. تنها يك جلسه ديدار افراد پ.ك.ك را با رئيس جمهور فرانسه تحمل نكرديد. بايد هر چه زودتر از حمايت جنايتكاران دست برداريد.
غلامرضا ادني
¤ براي رفع عيب روغن ريزي از موتور اتومبيل پژو 405 مدل 91 تازه خريداري شده خود چهار روز كاري به نمايندگي ايساكو در شهرستان اهواز مراجعه كردم. در هر بار با اخذ كپي برگ گارانتي خودرو فقط يك ليتر روغن اضافه كرده اند، تو را به خدا بنويسيد رفتاري تحقيرآميزتر از اين مورد با مشتري وجود دارد؟
1375---0916
¤ برخي مناطق تهران در روزهاي سرد زمستاني به جولانگاه سگ هاي ولگرد تبديل شده است. از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
6406---0912
¤ رئيس سابق دفتر رئيس جمهور نور چشمي هاي خود را بدون سروصدا استخدام رسمي نمود و براي گرفتن پز دلسوزي اقدام به استخدام رسمي تعدادي اندك از كاركنان قراردادي حوزه رياست نمود در حالي كه بسياري از كاركنان قراردادي سابقه بيش از 15 سال تا 20 سال خدمت دارند و هنوز هم قراردادي اند. چه كسي گره از مشكلات اينها باز مي كند؟
حشمت
¤ 2 ماه قبل به نمايندگي سايپا براي خريد پرايد 131 نوك مدادي تيره مدل اس ايكس مراجعه و ثبت نام نمودم حالا بعد از اين مدت معطلي اعلام مي كنند تيره و روشن بودن شانسي است؟! و اس ايكس به خاطر نبود قطعه توليد نمي شود؟! مي خواستم بدانم در كجاي دنيا چنين قراردادي با افراد مي بندند و بعد از زير بار آن شانه خالي مي كنند؟
2503---0919
¤ صاحب پمپ گاز فاز 2 شهر پرديس از دو سال قبل بدون عذر موجه اين جايگاه سوخت را تعطيل كرده و هيچ توجهي به مشكلات به وجود آمده براي ساكنين اين منطقه نمي كند.
نصيري
¤ وضعيت استخدامي فارغ التحصيلان امور دام كي روشن مي شود؟ از مسئولين انتظار رسيدگي دارم.
8277---0916
¤ بيمه به بهانه هاي مختلف از سر و ته مبلغ ديه خودش مي زند و كم مي كند نتيجه آن مي شود كه راننده نگون بخت مقصر شناخته شده بايد جدا از گرفتاري هاي تشكيل دادگاه و تالمات روحي و رواني به دنبال تهيه پول براي رضايت شاكي باشد. كاري كه اصلا با فلسفه بيمه مغايرت دارد.
6091---0915
¤ در مراجعه به شوراي حل اختلاف شهرستان ورامين و تنظيم شكايت و ابطال تمبردرخواست كردم دستور بدهد پرونده در جريان رسيدگي قرار بگيرد ولي ايشان براي اين كه حرف خودش باشد اين كار چند ثانيه اي را به فردا موكول كرد. به ناچار فرداي آن روز را نيز از محل كارم مرخصي گرفتم و مجددا مراجعه كردم. بعد از به جريان افتادن پرونده خطاب به رئيس شوراي حل اختلاف عرض كردم اين كار چند ثانيه اي را ديروز نيز مي توانستيد انجام بدهيد ايشان با بي ادبي تمام گفت به خاطر امثال شما... [با كلمات تحقيرآميز] ما بايد در اين مسئوليت باشيم و هرگاه خواستيم دستور بدهيم. براي بنده خيلي مهم نيست كه به شكايتم رسيدگي بكنند يا نكنند ولي اين نوع درشتگويي هاي اين مقام مسئول و بيان كلمات تحقيرآميز خطاب به ارباب رجوع واقعا روح و روانم را سخت آزرده است و تقاضاي رسيدگي دارم.
تاجيك
¤ اجراي مرحله اول هدفمندي يارانه ها با موفقيت و با هماهنگي دولت و مجلس و همه سازمان هاي ذيربط شروع شد و كارساز بود ليكن براي اجراي مرحله دوم چنين هماهنگي فراهم نيست پس بايد دولتمردان تامل و احتياط بيشتري نمايند.
3725---0913
 


بي بي سي : ادب داشته باشيد!

اصلاح طلب بدلي نداريم!(خبر ويژه)

شبكه دولتي انگليس با اشاره به آشفتگي موجود ميان اصلاح طلبان، رهنمود هايي را صادر كرد و از جمله از آنها خواست اصلاح طلبان بدلي را اصلاح طلب بدلي نخوانند!
افراطيون مدعي اصلاحات پيش از اين برخي اصلاح طلبان طرفدار انتخابات را اصلاح طلب بدلي و تحريك شده از سوي نيروهاي امنيتي لقب داده بودند.
سايت بي بي سي فارسي در اين باره به قلم يكي از عناصر فراري نوشت: بخش مدافع شركت در انتخابات از فراكسيون هاي گوناگوني تشكيل شده و نمي توان همه دعوت كنندگان به شركت در انتخابات را فرصت طلب و يا بدلي خواند.البته هستند كساني كه معمولا در آستانه هر انتخاباتي به صحنه مي آيند و مي خواهند از رهرو اصلاح طلبي براي خود موقعيت و منفعتي كسب نمايند. خاتمي به عنوان حد وسط اصلاح طلبان نظر مساعد به شركت در انتخابات دارد اما براي اين كار شرايطي دارد، اما از آنجايي كه نظام نيز ميدان دادن به وي را مشروط به ابراز ندامت و محكوميت صريح سران نمادين جنبش سبز مي داند لذا سمت گيري انتخاباتي خاتمي و هوادارانش در بن بست گرفتار آمده است.
بي بي سي با اشاره به اختلاف نظر مجمع روحانيون، كارگزاران، خط امامي هاي وفادار به انقلاب، گروه تازه تأسيس «جبهه اصلاح طلبان» و چند گرايش ديگر كه خواستار مشاركت در انتخابات و در درون نظام هستند، مي نويسد: بنابراين در مواجهه و نقادي اصلاح طلبان معتقد به مشاركت انتخاباتي اين تنوع را بايد در نظر گرفت و از تقليل آنها به افراد فرصت طلب، خائن و طالب قدرت اجتناب كرد.
برخي از آنها چنين انگيزه هايي دارند اما قطعا كليت آنها اين چنين نيستند. توجه به واقعيت، ادب و انصاف حكم مي كند از برچسب زني به آنها خودداري كرد(!)
نكته جالب در تحليل اين شبكه رسانه اي وابسته به سرويس جاسوسي انگلستان، همين دعوت به ادب و انصاف است.
 


روايت معاون سابق CIAاز دلايل بي اعتمادي ايران به آمريكا(خبر ويژه)

يك مقام سابق سازمان سيا درباره مذاكرات هسته اي گفت: ايراني ها حق دارند نسبت به اهداف آمريكا و غرب مشكوك باشند و اعتماد نكنند.
پل پيلار پيش از اين نايب رئيس بخش ضد تروريسم و نيز رئيس حوزه خاورميانه در سازمان سيا بوده و اكنون به عنوان استاد دانشگاه جرج تاون فعاليت مي كند. وي ضمن تحليلي كه نشريه آمريكايي نشنال اينترست منتشر كرده، خاطرنشان مي كند: يكي از برداشت هاي غلط براي وادار كردن ايران به دادن امتياز در مذاكرات اين است كه آمريكا ايران را به آسيب هاي جدي و اقدام نظامي تهديد كند.
وي خاطرنشان مي كند: يكي از مشكلات ايده رايج درباره تهديد ايران به حمله نظامي در صورت عدم تسليم در مذاكرات، مشكل اعتبار بخشيدن به اين تهديد است. با پرسشي كه اوباما در طول رقابت انتخاباتي مطرح كرد مبني بر اين كه آيا ميت رامني رقيب وي خواستار جنگ ديگري در خاورميانه است معلوم مي شود در سطح احساس عمومي، اكثريت آمريكايي ها متمايل نيستند آمريكا درگير يك جنگ جديد در خاورميانه شود. در سطح پيشرفته تر تجزيه و تحليل سياستگذاري، چنين جنگي داراي هزينه اي گزاف و زيان هايي است. يكي از آن زيان ها- همان طور كه اعضاء اپوزيسيون در ايران مكرراً اخطار كرده اند- تقويت سياسي تندروهاي ايراني است، همان هايي كه در پاسخ به حمله خارجي از ملي گرايي و متحد شدن به دور پرچم منتفع مي شوند. ضرر مستقيم و غير سازنده ديگر اين است كه ايراني ها را وادار به تصميم گيري در موردي كند كه احتمالاً تاكنون تصميم نگرفته اند، يعني ساختن سلاح هسته اي.
اين مقام سابق سيا درباره مذاكرات احتمالي آتي نوشت: 1+5 هنوز پيشنهادي را كه شامل تعديل قابل توجه تحريم ها باشد براي مذاكره ارائه نداده است. بدون چنين مشوقي، هيچ دليلي وجود ندارد كه ايراني ها تسليم شوند و يا حتي امتيازهاي كمتري بدهند، صرف نظر از اينكه چقدر بيشتر آن ها را آزار بدهيد.
وي تصريح كرد: ايراني ها دليل خوبي دارند كه نسبت به انگيزه ها و اهداف آمريكا و غرب مشكوك باشند و تهديد به نيروي نظامي بطور زيان آوري در اين معادله جاي مي گيرد. ايراني ها نيازي ندارد راه دوري بروند و در ارتباط با اين فرضيه كه هدف اوليه آمريكا در مورد ايران تغيير رژيم است شواهد زيادي دست و پا كنند. در ضمن نيازي هم ندارند به گذشته خيلي دور نگاه كنند تا استفاده اخير آمريكا از نيروي نظامي و مشاركت در حمله به ليبي را مشاهده كنند. اين دو حمله در حالي صورت گرفت كه ليبي با غرب توافق كرده بود تمام برنامه هاي هسته اي خود را تحويل دهد. با اين وصف چه دليلي هست ايراني ها مصالحه كنند؟ اين مشكل جدي است و گردن كشي و ياغي گري آمريكا، مسئله را بغرنج تر خواهد كرد.
 


آمريكا بايد روي قدرت سايبري ايران حساب باز كند (خبر ويژه)

ايران توانمندي هاي سايبري خود را افزايش داده است.
ژنرال ويليام شلتون از فرماندهان نيروي هوايي آمريكا اعلام كرد: پاسخ ايران به حمله سايبري به تاسيسات هسته اي نطنز در سال 2010، در واقع چيزي به جز تقويت توانايي هايي سايبري خود نبود. ايران در حال حاضر نيروي قابل ملاحظه اي در زمينه حملات سايبري شده است.
به گزارش صداي آمريكا ژنرال شلتون كه فرمانده نيروي فضاهوايي آمريكاست و بر عمليات سايبري نيروي هوايي آمريكا نظارت دارد در عين حال از افشاي توانايي هاي ايران و اينكه آيا تهران مي تواند در شبكه هاي دولت آمريكا خلل ايجاد كند، خودداري كرد. در حالي كه هيچ دولتي مسئوليت حملات سايبري به تاسيسات نطنز را در سال 2011 در دست نگرفت اما برخي خبرگزاريها و سيا گزارش دادند كه اين حمله، اقدام مشترك آمريكا و اسرائيل بود.
صداي آمريكا افزود: تحليلگران غربي مي گويند ايران كه تحت فشارهاي زياد بين المللي براي برنامه هسته اي خود است اقدام به حمله هاي سايبري بسيار پيشرفته نسبت به كشورهاي متخاصم و رقيب كرده است. از جمله دولت هايي كه تحليل گران از آن نام برده اند آمريكا و اسرائيل است كه مورد حمله هاي سايبري ايران قرار گرفته.
ژنرال شلتون معتقد است: ايران در حال تبديل شدن به قدرتي سايبري است كه بايد روي آن حساب باز كرد.
ژنرال شلتون گفت: «صحبت درباره مورد ايران دشوار است. روشن است كه مسئله نطنز واكنش آنها را در پي داشته است. آنها رفته رفته به قدرتي در اين زمينه تبديل مي شوند كه بايد برايش حساب باز كرد. ايران قدرت بالقوه خود را در طول سال ها توسعه مي بخشد و از اين نظر مي تواند تهديدي براي ايالات متحده باشد.
 


پيغام خاتمي به اصلاح طلبان برويد دنبال يك... ديگر بگرديد!(خبر ويژه)

خاتمي در واكنش به برخي دعوت ها براي نامزدي تعابير تندي به كار برده است.
اين خبر را پايگاه اينترنتي گروهك ملي-مذهبي كه طي چند سال اخير به اتحاد كامل با حزب مشاركت و سازمان مجاهدين (انقلاب) رسيده منتشر كرد و نوشت: «آقاي خاتمي روز به روز موضع منفي قاطعانه تري در برابر تقاضا از وي براي نامزدي در انتخابات مي گيرد. وي اخيراً در پي تقاضاي بعضي فعالان سياسي و از جمله برخي زندانياني كه ورود وي به انتخابات را راهگشا مي دانند قاطعانه گفته است هرگز اين اتفاق نخواهد افتاد!»
اين گزارش حاكي است: «آقاي خاتمي در برابر برخي تقاضا كنندگان تعابير تندي براي نامزد شدن به كار برده و گفته است برويد دنبال يك... ديگر بگرديد»[!]
پايگاه ملي-مذهبي در عين حال ادعا كرد: برخي ناظران سياسي معتقدند خاتمي تحت فشار نيروهاي امنيتي هم براي نامزد نشدن واقع شده و نظر منفي وي براي عدم شركت قاطع تر شده است.
 


نتانياهو: از همه طرف تحت فشار هستم(خبر ويژه)

راديو رژيم صهيونيستي از مجادلات تند ميان رئيس جمهور آمريكا و نخست وزير اين رژيم خبر داد.
راديو اسرائيل با بيان اينكه نتانياهو به دخالت باراك اوباما در انتخابات اسرائيل واكنش نشان داد، گفت: در پي انتشار مطالبي از سوي روزنامه نگار و مفسر مشهور آمريكايي جفري گلدبرگ مبني بر اين كه اوباما گفته نخست وزير اسرائيل درك نمي كند منافع اسرائيل در چيست و رفتار وي موجب انزواي شديد اسرائيل در عرصه بين المللي خواهد شد، بنيامين نتانياهو به انتقادهاي رئيس جمهوري ايالات متحده واكنش نشان داد و گفت: «همه مي دانند اين تنها اسرائيلي ها هستند كه تعيين مي كنند چه فردي قادر است منافع حياتي اسرائيل را تأمين نمايد».
به گزارش راديو اسرائيل، نتانياهو گفت: «ايالات متحده و اروپا در چهار سال گذشته كه وي پست نخست وزيري را برعهده داشته به او فشارهاي سنگيني را وارد آورده اند تا سياست هاي خود را تغيير بدهد ولي اين اقدام آنها بي نتيجه مانده است، از ما خواستند فشار بر حكومت اسلامي ايران را كاهش بدهيم، از خطوط مرزي سال 1967 (جنگ شش روزه) عقب نشيني كنيم و اورشليم را با فلسطيني ها تقسيم نماييم و در آنجا ساخت و ساز نكنيم ولي ما همه اين فشارها را عقب زديم».
اين گزارش مي افزايد در اين ميان، يكي از سياستمداران بارز حزب «ليكود»، گيلعاد اردان، رئيس حزب «هتنوعا» («جنبش») خانم تسيپي ليوني را متهم كرد كه پيشتر با جفري گلدبرگ مصاحبه داشته و به او گفته كه شايسته است پرزيدنت اوباما به نخست وزير اسرائيل فشار وارد كند و او را حتي تهديد نمايد تا وي از سياست هاي خود دست بردارد و گلدبرگ نيز به اين پيشنهاد خانم ليوني عمل كرده است.
راديو اسرائيل همچنين با بيان اينكه «تنش شديد و افراطي ايهود اولمرت با بنيامين نتانياهو وارد هفتمين روز خود شد» افزود: جنگ لفظي بين نخست وزيران كنوني و پيشن اسرائيل، بنيامين نتانياهو و ايهود اولمرت همچنان و براي هفتمين روز متوالي ادامه دارد. در حالي كه پنج روز به برگزاري انتخابات پارلماني در اسرائيل باقي مانده، اولمرت در حمله تازه و بسيار تندي به نتانياهو هشدار داد كه با حرف هايي كه مي زند موجب درگيري بين اسرائيل و ايالات متحده مي شود و آينده كشور را به خطر مي اندازد.
او پيش از اين هم نتانياهو را متهم به هدر دادن ميلياردها دلار به بهانه مبارزه با ايران كرده بود.
اولمرت پرسيد: «آيا منافع ما ايجاب مي كند كه آشكارا با قوي ترين كشور جهان درگير شويم؟ چه كسي هواپيما مي سازد، آيا اعضاي مركز ليكود هستند كه هواپيما مي سازند يا كشور ايالات متحده؟ كه همچنان حامي نظامي اسرائيل است».
 


تحركات سفير آمريكا براي تخريب روابط آنكارا- تهران(خبر ويژه)

يك روزنامه چاپ تركيه از تحركات سفير آمريكا براي بر هم زدن روابط آنكارا- تهران خبر داد.
روزنامه آيدينليك در گزارشي نوشت: «فرانسيس ريكاردونه» سفير آمريكا در آنكارا از شروع فعاليت خود در آنكارا تلاش هاي خود را براي ايجاد اختلاف بين ايران و تركيه آغاز كرده است. وي اولين سفير آمريكا در تركيه است كه براي تصويب سفارتش دو بار در مقابل كميته روابط خارجي سناي آمريكا به ايراد سخنراني پرداخته و در هر دو بار نيز بر اين نكته كه در زمان سفارتش سعي در جاي گرفتن تركيه در كنار آمريكا عليه ايران خواهد كرد، تاكيد كرده بود.
آيدينليك نوشت: وي در سال 1999 ميلادي هنگامي كه به عنوان مسئول تماس آمريكا در عراق منصوب شده بود با كردهاي مخالف ايران و نيز «پ.ك.ك» ارتباط برقرار كرده بود.
آيدينليك افزود: از ديرباز اين نكته كه فعاليت هاي سيا عليه آذري هاي ايران از طريق جمهوري آذربايجان و تركيه انجام مي شود بر همگان معلوم است و اين سازمان با همكاري برخي مراكز اطلاعاتي در تركيه گروه هاي مخالف را در تركيه سازماندهي مي كند. طبق اطلاعات كسب شده در ماه هاي اخير اين فعاليت ها تشديد شده است و گروه هاي مختلف آذري ايران در ماه هاي اخير چندين نشست در آنتالياي تركيه برگزار كرده اند.
آيدينليك همچنين نوشت: در ماه هاي اخير استانبول شاهد نشست هاي مخالفين ايراني بود و مريم رجوي رئيس گروه «مجاهدين خلق» (منافقين) در ماه اكتبر سال گذشته در نشستي كه در مورد سوريه در استانبول برگزار شده بود شركت كرد. اين نشست با هماهنگي سفارت آمريكا در آنكارا برگزار شد.
اين روزنامه چاپ تركيه مي افزايد: مسئله دقت برانگيز ديگر تلاش براي وحدت گروه هاي كرد مخالف ايران است. اين گروه ها در اواخر سال 2012 براي اولين بار يك نشست براي وحدت برگزار كردند و در اين نشست دو شاخه حزب دموكرات كه از يكديگر جدا شده بودند حضور داشتند. «فردريك تيسوت» سركنسول فرانسه در اربيل و عضو سازمان «دكترهاي بدون مرز» كه در ارتباط نزديك با سياست و از دهه 1980 در ارتباط نزديك با كردهاي ايران و عراق است، در مذاكرات مذكور نقش آفريني مي كرد، نقش مهمي ايفا كرده است. در ماه آگوست نيز حزب كومله و حزب دموكرات كردستان عراق بيانيه مشتركي صادر كردند. به نوشته آيدينليك سازمان سيا و سفير آمريكا در تركيه در تلاشند به ايجاد تشنج و اغتشاش در ايران دامن بزنند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10