(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 30  دی  1391 - شماره 20409

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خطيب جمعه تهران:
مراقب باشيم عده اي مي خواهند فتنه گران را تطهير كنند
درپرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
آغاز ثبت نام كارشناسي ناپيوسته ترمي از دوشنبه
امروز آخرين مهلت ثبت نام در رشته هاي بدون آزمون دانشگاه آزاد
هديه به خوانندگان
اهداي كمك هاي انسان دوستانه ايران به مسلمانان ميانمار
ايران شريك مهم كره جنوبي در خاورميانه
استقبال چين از ثبت بين المللي
فتواي رهبر انقلاب درباره تسليحات هسته اي
گفت وگوي ركن آبادي و وزير خارجه لبنان
درباره انتخابات اين كشور و سوريه
امام جمعه قم:
مجلس و دولت بايد از حاشيه پردازي بپرهيزند
گزارش فرانس 24 از جامعه يهوديان ايران:
يهوديان در ايران آزادانه زندگي مي كنند
ايران ميزبان هفدهمين اجلاس مجمع عمومي نمايندگان
مجالس آسيا -اقيانوسيه انتخاب شد
وزير امور خارجه:
زمان و مكان نشست آينده با اعضاي 1+5 مشخص نيست
از امروز آغاز مي شود
برنامه نصب ضريح جديد حرم امام حسين(ع) در كربلا
ساخت هواپيماي هوشمند در دانشگاه آزاد بردسير كرمان
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس:
ماهواره ايراني دهه فجر موجود زنده به فضا مي فرستد
آيت الله مصباح يزدي در بيمارستان مشهد بستري شد
وزارت علوم نيمي از هزينه هاي ساخت دانشگاه
از سوي نيكوكاران را مي پردازد
پيشكسوت مشتزني گيلان درگذشت
رونمايي از اتاق عمل تاكتيكي ويژه شرايط بحراني در بندرعباس
رئيس سازمان بسيج مستضعفين اعلام كرد
دسته بندي 12 مولفه اقتصاد مقاومتي براي مقابله با تحريم ها
موشك دريايي جديد ايران با برد 300 كيلومتر ساخته شد
برگزاري همايش عارف صدرنشين در اصفهان


خطيب جمعه تهران:

 مراقب باشيم عده اي مي خواهند فتنه گران را تطهير كنند

خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به برخي تحليل ها در خصوص فتنه گران و ماهيت آنها طي چند هفته اخير گفت: تطهير فتنه گران به يك جريان تبديل شده است.
به گزارش فارس، سيد احمد خاتمي خطيب ديروز نمازجمعه تهران با اشاره به فرا رسيدن ماه هاي دي و بهمن كه يادآور حوادث شيرين انقلاب است، گفت: فرار شاه در 26 ديماه سروري به مردم داد كه در عمر دوم انقلاب بي نظير بود. آنها كه حكومت ستم شاهي را ديده بودند، اين خبر براي آنها بسيار خوشحال كننده بود. در 22 بهمن نيز گل پيروزي در گلستان انقلاب اسلامي به بار نشست.
آيت الله خاتمي گفت: از آن زمان آمريكا هر توطئه اي كه از دست وي بربيايد به كار مي برد كه مي توان به جنگ تحميلي، جنگ قوميت ها، كودتاها و ده ها توطئه ديگر اشاره كرد، ولي اين انقلاب خم به ابرو نياورد و مانند سرو قامت كشيده ايستاد.
وي افزود: يكي از اين توطئه ها فتنه سال 88 بود كه دقيقا از خارج ديكته شده بود و در داخل اجرا مي شد.
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به برخي تحليل ها كه طي يكي دو هفته گذشته مطرح شده است، تصريح كرد: ما احساس كرديم در صورتي كه در مقابل اين تحليل ها وارد نشويم ممكن است شما پديدآوردگان حماسه 9 ديماه بدهكار شويد و سران فتنه طلبكار شوند و اين بسيار گزنده است.
آيت الله خاتمي ادامه داد: اظهار نظر در اين كشور آزاد است، قرار نيست همه مثل ما فكر بكنند. ما معتقديم اظهارنظر آزاد است. ممكن است شخصيتي حرفي را بزند كه ما قبول نداشته باشيم اما بزرگي وي را پذيرفته باشيم.
وي با اشاره به اينكه برخي گفته ها در مورد اينكه سران فتنه آدم هايي متدين و شريف بوده اند، پذيرفته نيست، افزود: اين حرف بسيار نادرست است و از نظر بنده حقير قابل قبول نيست.
خطيب نماز جمعه با اشاره به برخي بيانات مقام معظم رهبري در خصوص فتنه ادامه داد: از نظر مقام معظم رهبري فتنه اين است كه زماني افرادي با ظاهر صلاح اما با باطن دشمني فضا را غبارآلود كنند.
آيت الله خاتمي در ادامه تصريح كرد: زماني كه فتنه وارد مي شود، بسياري آن را نمي شناسند اما زماني كه گذشت متوجه مي شوند كه چه دامي براي آنها پهن شده است.
وي افزود: فضاي فتنه، فضاي غبارآلود است. در فتنه سال 88 فضا غبارآلود شد يا نه؟ هيچكس نمي تواند بگويد كه فضا غبارآلود نشد و معتقد هم نيستيم كه هر كس به داخل خيابان آمد، معاند بود. براي بعضي ها فضا را غبارآلود جلوه داده بودند اما برخي ها نيز اين تحركات را حمايت مي كردند.
خطيب نماز جمعه با اشاره به اينكه در جريان فتنه 33 دروغ گفته شد، ادامه داد: دروغ اول، دروغ تقلب بود كه امريكايي ها و سران كشورهاي استكباري از آن حمايت كردند، اما آنها در اعترافات خود به صراحت گفتند كه ما سندي براي تقلب نداشتيم و مي خواستيم مردم را تحريك كنيم. وي ادامه داد: من معتقدم هر كدام از اين دروغ ها براي سرافكندگي سران فتنه كافي است اما من تعجب مي كنم هنوز 3 سال نگذشته است برخي مي گويند اينها سران فتنه نيستند.
آيت الله خاتمي با اشاره به استفاده ابزاري سران فتنه از مردم گفت: در انتخابات 40 ميليون نفر پاي صندوق هاي راي آمدند و اين مسئله يك ثروت عظيمي براي ملت بود اما سران فتنه به خاطر تشنگي قدرت اين سرمايه اجتماعي را به آتش كشيدند و بعد خود را نماد مردم معرفي كردند.
وي افزود: بدعت ابطال انتخابات نيز يكي ديگر از مسائل مهم در فتنه سال 88 بود. يكي از سران فتنه به صراحت به اين مسئله اشاره كرد كه هيچ راهي جز ابطال انتخابات براي نظام باقي نمانده است، در حالي كه بعدها خود به صراحت به اين مسئله اشاره كردند كه 500 هزار تقلب امكان پذير است اما نه فاصله 11 ميليوني. اما ما مي گوييم كه حتي يك تقلب هم در شأن جمهوري اسلامي نيست.
آيت الله خاتمي با اشاره به بخش ديگري از سخنان مقام معظم رهبري در خصوص زير پا گذاشتن قانون و مسئوليت شكنندگان قانون در مورد خون هاي ريخته شده و خشونت ها، گفت: در مدت 8 ماه فتنه ما شاهد كشته و مجروح شدن تعدادي از مردم اين كشور بخصوص جوان ها بوديم. وي افزود: ما شورش و التهاب را در كشور داشتيم كه شما مردم تهران شاهد آن بوديد، يكي از استراتژيست هاي فتنه قبل از انتخابات گفته بود كه ما آنقدر راي نداريم كه انتخابات را ببريم اما اينقدر راي داريم كه كشور را بهم بريزيم. حمله به مساجد و عزاداران حسيني، بخش ديگري از اين فتنه بود. خطيب ديروز نماز جمعه ادامه داد: روز عاشورا چه خبر بود، خيابان هاي تهران تبديل به ميدان جنگ شده بود و با آن قيافه كذايي با عزاداران برخورد مي كردند. اما يكي از سران فتنه آنها را خداجويان مي ناميد و به جاي محكوميت آنها، نظام را محكوم مي كرد.
آيت الله خاتمي گفت: مسئله ديگر تبديل مناسبت هاي ديني به ميتينگ عليه نظام بود. در روز قدس با روزه خواري فرياد مي زدند «نه غزه نه لبنان، جانم فداي ايران» در روز 13 آبان و 16 آذر كه مناسبت هاي ضد آمريكايي بود، عليه نظامي شعار مي دادند كه در مقابل آمريكا ايستاده است.
وي افزود: شكستن قبح ارتباط با بيگانگان مسئله ديگر است و اوباما به صراحت به اين نكته اشاره كرد و نتانياهو نيز فتنه گران را سرمايه اسرائيل در ايران خواند. وزير اطلاعات وقت به صراحت گفت كه فتنه گران 100 تماس با سفارت انگليس داشته و يكي از كارمندان فارسي زبان سفارت نيز در آشوب ها حضور داشته است.
آيت الله خاتمي ادامه داد: بنده دوستانه از برخي عزيزان مي خواهم كه آيا با همه اين شرايط شما شك داريد كه اينها از سران فتنه هستند يا نه.
خطيب نماز جمعه ادامه داد: من از اين تريبون مي بينم كه تطهير فتنه گران تبديل به يك جريان مي شود. در غير اين صورت من اين مسئله را مطرح نمي كردم اما من احساس خطر مي كنم و مي گويم شما مردم درست عمل كرديد و با بصيرت وارد ميدان شديد.
آيت الله خاتمي با اشاره به فرا رسيدن انتخابات 11 رياست جمهوري گفت: انشاءالله تظاهرات روز 22 بهمن زمينه اي براي حضور پرشور در انتخابات شود.
خطيب نماز جمعه تهران ادامه داد: اما از آن زمان كه رهبر معظم تنقلاب فرموده اند شعار انتخابات آزاد پر كردن جدول دشمن است، اينها روي اين كلمه زوم كردند. بدبخت هاي آواره و ذليل خارج از كشور و برخي از فتنه گران گفتند اگر ما هم بيرون مي بوديم كمپين انتخابات آزاد تشكيل مي داديم. بدانيد شما به حدي منفور اين ملتيد كه هرچه بگوييد مردم عليه شما عمل مي كند.
وقف در بين صدقات، ماندگارترين خيرات است
سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه تاكيد كرد: بايد مردم را نسبت به آثار و بركات وقف مطلع كنيم، چراكه همه ما مديون وقف هستيم .
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام والمسلمين محمدي در سخنراني پيش از خطبه هاي اين هفته نماز جمعه تهران با اشاره به ايام هفته وقف اظهار كرد: در آيات، احاديث و روايات تعبيري به نام وقف نداريم و از صدقه ياد شده است اما مصداق بارز صدقه، وقف است كه ماندگارترين و مستمرترين صدقه اي قلمداد مي شود كه براي خدا منظور شده است .
وي با بيان اينكه «يك ميليون و 250 هزار مستاجر موقوفات داريم كه متاسفانه برخي از اينها حق و حقوق موفوقات را ادا نمي كنند و همكاري لازم را ندارند»، اظهار كرد: با ابراز تاسف بايد گفت كه موقوفه خواري نيز قباحت و زشتي خود را از دست داده است .
سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه در پايان اظهار كرد: كساني كه در برخي موسسات خيريه كار خير انجام مي دهند، اين موسسات را وقف كنند؛ چراكه ماندگارتر و مطمئن تر است و شرايط و احكام جامع تري دارد و به راحتي نمي توان از آن سوء استفاده كرد. من با احترام به عمده مسئولان خيريه كه در امور خير اقداماتي مي كنند اين را مي گويم كه در فتنه 88 موسساتي داشتيم كه به عنوان خيريه، نقش و ظهور و بروز داشتند .
 


درپرتو وحي

تكبركنندگان از عبادت
دوزخي اند
قرآن كريم:
پروردگارتان فرموده است:
مرا بخوانيد تا (درخواستهاي) شما را بپذيرم (و هدايت و خوشبخت شويد و بدانيد كه) كساني كه از عبادت من (و رفتن به راهي كه براي سعادتشان نشان داده ام) تكبر مي ورزند (و به بيراهه ها مي روند) به زودي با ذلت و خواري وارد دوزخ مي شوند.
سوره مومن
آيه 60
 


اخبار ادبي و هنري

بيش از يك هزار ويژه برنامه دهه فجر در سيما به نمايش درمي آيد
مسئول هماهنگي برنامه هاي دهه فجر در نشستي خبري، برنامه هاي ويژه دهه فجر شبكه هاي سيما را اعلام كرد.
رضا پورحسين گفت: فضاي تلويزيون در دهه فجر، پرنشاط و شاداب است و جشن اسلامي و ملي انقلاب، ضمن اميدبخش بودن، آرامش را به مردم هديه مي كند و استحكام بخش وحدت ملي خواهد بود.
وي افزود: سريال «جلوه شكوه» و «خاطرات مرد ناتمام» از شبكه يك سيما، سريال «روح الله(ره)» از شبكه دو سيما، سريال «پروانه» از شبكه 3 و سريال«ريحانه» از شبكه قرآن و مستند «رازها و دروغ ها» از شبكه يك، چهار و مستند پخش مي شود و چند مستند ديگر درباره افراد موثر در رژيم پهلوي، در دستور كار پخش سيما در دهه فجر است.
مسئول هماهنگي برنامه هاي دهه فجر سيما افزود: جنگ هاي شبانه نيز در برخي شبكه هاي سيما، مهمان خانه هاي هموطنان خواهد بود.
به گفته وي، سري جديد خنده بازار، مجموعه كمدي «پيشي پرشين»، برنامه «روي خط مرز» با هدف بررسي وضعيت مناطق مرزي قبل و بعد از انقلاب، مجله هاي علمي و اقتصادي و كنكاش با بررسي دستاوردهاي علمي و اقتصادي انقلاب اسلامي، اردوهاي جهادي و مستند گزارشي مجموعه راهپيمايي هاي 30 سال اخير، از ديگر برنامه هاي ويژه دهه فجر انقلاب اسلامي امسال است.
وي افزود: در ايام دهه فجر همچنين 64 فيلم سينمايي، 17 مجموعه برنامه طنز نمايشي از شبكه هاي سيما پخش خواهد شد.
پورحسين، پخش 75 برنامه گفتگو محور، 20 مسابقه و 425برنامه مستند را از ديگر برنامه هاي شبكه هاي سيما در ايام دهه فجر عنوان كرد.
وي يادآور شد: سعي شده است تصاوير جديدي از صحنه هاي انقلاب نيز انتخاب و از شبكه هاي يك، چهار و مستند سيما پخش شود.
پيوند روزنامه اصلاح طلب
با تئوريسين كودتاي مخملي
يك از روزنامه هاي زنجيره اي اثر يكي از جاسوسان «C.I.A» را تبليغ كرد!
به گزارش خبرنگار كيهان، روزنامه مذكور در ضميمه روز پنجشنبه خود به بهانه انتشار يك كتاب جديد از هانا آرنت به تجليل از اين شبه فيلسوف دست چندم و معرفي آثار چاپ شده قبلي او پرداخت.
هانا آرنت كه بارها و به صراحت از تعلق خود به صهيونيسم ابراز شادماني كرده است تئوريسين نظريه نافرماني مدني و كودتاهاي مخملي است. اما جالب اين جاست كه نويسندگان روزنامه زنجيره اي از او به عنوان يك نويسنده صلح طلب ياد كرده اند.
خالق نخستين سرود «جمهوري اسلامي» درگذشت
«محمد بيگلري پور» رهبر اركستر سمفوني صدا و سيما و آهنگساز نخستين سرود ملي ايران پس از انقلاب اسلامي چهارشنبه شب در اثر عارضه ريوي درگذشت.
زنده ياد «محمد بيگلري پور» متولد سال 1324تهران بود. وي موسيقي سرود پاينده بادا ايران، اولين سرود ملي جمهوري اسلامي ايران را ساخت. بيگلري پور در خصوص خاطره اي از اين سرود به خبرگزاري فارس گفته بود: خبر انتخاب سرود ملي ايران از سوي امام خميني(ره) براي من بهترين هديه زندگي ام بود. ساخت سمفوني هاي انقلاب، ايران، حضرت محمد(ص)، كوه، انرژي هسته اي، علم و دانش از ديگر فعاليت هاي وي است. رئيس جمهور و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيام هاي جداگانه اي درگذشت اين هنرمند را تسليت گفتند.
مراسم تشييع پيكر اين هنرمند فقيد، صبح امروز شنبه 30 دي از مقابل مسجد بلال سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران برگزار مي شود.
تحريم سريال هاي تركي
توسط دوبلورهاي سوري
يك روزنامه الجزايري با اشاره به تحريم سريال هاي تركي توسط دوبلور هاي سوري و روي آوردن آنان به سريال هاي مكزيكي يكي از دلايل اين امر را عدم رواج كافي سريال هاي ايراني چون سريال هاي تركي مي داند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه الجزايري الشروق، استوديوهاي دوبلاژ سوريه چندي است با تحريم دوبله سريال هاي تركي به دوبله سريال هاي مكزيكي رو آورده اند و اخبار حاكي از آماده شدن دوبله پنج سريال مكزيكي است. بنابراين گزارش، بيش از 10 سريال ديگر مكزيكي نيز قرار است دوبله شود و اين پس از آن صورت گرفت كه سريال هاي تركي به دلايل سياسي ديگر در سوريه توليد نشد. همچنين روزنامه الشروق يكي ديگر از علت هاي رو آوردن استوديوهاي دوبله سوريه به سريال هاي مكزيكي را عدم رواج كافي سريال هاي ايراني چون سريال هاي تركي مي داند.
شهريار بحراني و حجت الاسلام محسن قرائتي تقدير مي شوند
مراسم بزرگداشت شهريار بحراني فيلمساز و حجت الاسلام محسن قرائتي در پنجمين جشنواره «نماز و نيايش» برگزار مي شود.
به گزارش مهر، هاشم ميرزاخاني مديرعامل انجمن سينماي جوان در نشستي خبري گفت: طبق برنامه ريزي انجام شده قرار است مراسم بزرگداشت شهريار بحراني فيلمساز به عنوان فيلمساز فرهنگي با نگاهي به آثار سينمايي وي و حجت الاسلام محسن قرائتي كارشناس ديني در پنجمين جشنواره نماز و نيايش برگزار شود. از همين رو با اين دو بزرگوار هم صحبت شده است اما حجت الاسلام قرائتي به دليل مشكلات جسمي كه دارد گفت احتمالاً حضور نخواهد داشت.
وي در ادامه افزود: اين جشنواره از دو تا پنج اسفند در شهر قم برگزار مي شود و قرار است مراسم افتتاحيه و اختتاميه پنجمين دوره از جشنواره نماز و نيايش در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شود.
تجليل از 28 بانوي هنرمند
و پژوهشگر قرآني و رونمايي از سلام «يس»
در دهمين همايش بين المللي بانوان قرآن پژوه ضمن تجليل از 28 بانوي هنرمند و پژوهشگر قرآني از برنامه راديويي سلام «يس» نيز رونمايي شد.
به گزارش توانا، دهمين همايش بين المللي بانوان قرآن پژوه پنجشنبه 28 دي ماه 1391، با رويكرد شناخت عظمت و فضيلت سوره مباركه «يس» و تجليل و تكريم از چهره هاي شاخص و ممتاز پژوهش و هنر قرآني، با حضور «علي لاريجاني»، رئيس مجلس شوراي اسلامي، «سيدمحمد حسيني»، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مركز همايش هاي بين المللي برج ميلاد تهران، برگزار شد.
 


آغاز ثبت نام كارشناسي ناپيوسته ترمي از دوشنبه

مشاور عالي سازمان سنجش، از زمان ثبت نام آزمون كارشناسي ناپيوسته ترمي علمي كاربردي خبر داد و گفت: فرايند يك هفته اي ثبت نام از دوشنبه آغاز مي شود.
حسين توكلي در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ناپيوسته ترمي براي نخستين بار با عنوان مهندسي فناوري و كارشناسي حرفه اي نظام آموزش مهارتي دانشگاه جامع علمي كاربردي از دوشنبه 2 بهمن ماه سال جاري و از طريق سامانه سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org آغاز مي شود و 9 بهمن ماه پايان مي پذيرد.
وي گفت: متقاضيان در مهلت اعلام شده، پس از دريافت دفترچه راهنما از سايت سنجش مي توانند نسبت به خريد كارت اعتباري 14هزار و 400توماني به عنوان وجه ثبت نام اقدام كنند.
به گفته مشاور عالي سازمان سنجش، آزمون اين دوره 20 ارديبهشت ماه سال آينده برگزار خواهد شد.
گفتني است، ثبت نام مهندسي فناوري و كارشناسي حرفه اي ناپيوسته ترمي سال 1392 دانشگاه جامع علمي كاربردي در 181 رشته، 2890 كد رشته محل و ظرفيت پذيرش 106 هزارنفر در 4 گروه آموزشي صنعت، كشاورزي، مديريت و خدمات اجتماعي و فرهنگ و هنر انجام مي شود.
 


امروز آخرين مهلت ثبت نام در رشته هاي بدون آزمون دانشگاه آزاد

ثبت نام در رشته محل هاي بدون آزمون دوره كارشناسي دانشگاه آزاد اسلامي امروز پايان مي يابد.
به گزارش مهر، ثبت نام در 5 هزار رشته محل بدون آزمون دوره كارشناسي دانشگاه آزاد اسلامي تا پايان امروز 30 دي ماه ادامه دارد، بنابراين داوطلبان مي توانند براي انجام ثبت نام در مهلت باقي مانده به سايت مركز آزمون به نشاني www.azmoon.org مراجعه كنند.
پذيرش در اين مرحله در كليه كد رشته محل هاي تحصيلي به روش متمركز خواهد بود كه فقط معدل كتبي داوطلبان واجد شرايط ملاك و مبناي پذيرش قرار مي گيرد و اسامي پذيرفته شدگان در يك مرحله و به طور يكجا اعلام مي شود.
داشتن ديپلم كامل نظام قديم متوسطه يا گواهي پايان دوره پيش دانشگاهي نظام جديد متوسطه براي ثبت نام الزامي است، بنابراين داوطلباني كه 30 بهمن ماه بتوانند موفق به دريافت گواهي پيش دانشگاهي خود شوند، ثبت نام و ادامه تحصيل آنها بلامانع است.
متقاضيان مي توانند نسبت به انتخاب چهار رشته شهر از يك مجموعه اقدام كنند و انتخاب هاي مجدد آنها از ساير مجموعه هاي امتحاني نيز محدوديتي ندارد.
متقاضيان مي توانند با پرداخت مبلغ 120هزار ريال نسبت به خريد كارت اعتباري ثبت نام اقدام كنند و با ورود شناسه ثبت نام، رمز ثبت نام و كد امنيتي به صفحه ورود اطلاعات وارد شوند.
 


هديه به خوانندگان

حضرت امام خميني(ره) : انبياء بنايشان بر اين بود كه دست به شمشير نبرند، الا براي آنها كه علاجي ندارند جز شمشير و فاسد مي كنند جامعه را.
 


اهداي كمك هاي انسان دوستانه ايران به مسلمانان ميانمار

نخستين مرحله از كمك هاي انسان دوستانه كشورمان بين مسلمانان ميانمار توزيع شد.
هيئت اعزامي از جمهوري اسلامي ايران متشكل از نمايندگاني از مجلس شوراي اسلامي، وزارت امور خارجه، جمعيت هلال احمر و كميته امداد امام خميني(ره) كه به ميانمار سفر كرده اند، ظهر سه شنبه وارد شهر سيت وي مركز استان راخين شده و نخستين مرحله از كمك هاي انسان دوستانه جمهوري اسلامي ايران به آوارگان استان راخين در اردوگاه هاي شهر سيت وي در ميانمار اهدا شد.
 


ايران شريك مهم كره جنوبي در خاورميانه


رئيس جمهور كره جنوبي با تاكيد بر توسعه روابط تهران و سئول گفت: ايران يكي از شركاي مهم ما در خاورميانه است.
«پارك گيون هه»، رئيس جمهور منتخب كره جنوبي در ديدار با «احمد معصومي فر» سفير جمهوري اسلامي در سئول اظهار داشت: روابط ايران و كره، تاريخي است و دو كشور در سال 2012 پنجاهمين سال برقراري روابط خود را جشن گرفتند.
وي افزود: با توجه به علائق دوستي بين دو ملت معتقدم روابط بايد در همه زمينه ها از جمله در حوزه هاي فرهنگي، آموزشي و ورزشي توسعه يابد.
رئيس جمهور كره جنوبي خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران يكي از شركاي مهم ما در خاورميانه است و حفظ و توسعه روابط با تهران براي ما از اهميت بالايي برخوردار است.
به گزارش فارس، در اين ملاقات سفير كشورمان نيز ضمن ابلاغ پيام تبريك احمدي نژاد، رئيس جمهوري اسلامي ايران به مناسبت انتخاب خانم پارك به رياست جمهوري، اظهار داشت: دو كشور ايران و كره، طي نيم قرن گذشته همواره از روابطي دوستانه و سازنده برخوردار بوده اند. معصومي فر با اشاره به علائق و دوستي بين دو ملت گفت: نامگذاري خيابان تهران در شهر سئول و خيابان سئول در تهران كه در زمان رياست جمهوري پدر خانم پارك صورت گرفته، امروز به عنوان سمبل و نماد دوستي دو ملت شناخته مي شود.
 


استقبال چين از ثبت بين المللي

 فتواي رهبر انقلاب درباره تسليحات هسته اي

چين از پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران درباره ثبت بين المللي فتواي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، رهبر معظم انقلاب مبني بر ممنوعيت استفاده از سلاح هاي هسته اي استقبال كرد.
به گزارش پايگاه خبري پكن ريويو، «هونگ لي» سخنگوي وزارت امور خارجه چين در اين باره گفت: پكن از موضع ايران در ممنوعيت تسليحات هسته اي استقبال مي كند و اهميت زيادي براي موضع اخير ايران در زمينه اين ممنوعيت قائل است.
سخنگوي وزارت امور خارجه چين روز چهارشنبه اين اظهارات را در يك كنفرانس خبري در پكن بيان كرد و گفت كه ايران يكي از امضاءكنندگان معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي (ان.پي.تي) است.
هونگ گفت: اميدوارم كه همه كشورهاي مربوطه بتوانند مذاكرات و همكاري را افزايش داده و اعتماد متقابل را بيشتر كنند و به دنبال يك راه حل جامع، درازمدت و مناسب براي موضوع هسته اي ايران باشند.
هونگ علاوه بر آن ابراز اميدواري كرد كه پيشرفت در اين زمينه هر چه زودتر امكان پذير شود.
سخنگوي وزارت امور خارجه چين، اين اظهارات را پس از آن بيان كرد كه رامين مهمان پرست، سخنگوي وزارت امور خارجه ايران تاكيد كرد كه فتواي آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران درباره ممنوعيت تسليحات هسته اي براي ايران الزام آور است و تهران آماده است آن را به عنوان يك سند بين المللي امضا كند.
رئيس جمهور كره جنوبي در ديدار با سفير ايران عنوان كرد
 


گفت وگوي ركن آبادي و وزير خارجه لبنان

درباره انتخابات اين كشور و سوريه

سفير كشورمان و وزير خارجه لبنان در مورد موضوعات دوجانبه و نيز آخرين وضعيت سوريه با يكديگر گفت وگو كردند.
«غضنفر ركن آبادي» سفير جمهوري اسلامي ايران با «عدنان منصور» وزير خارجه لبنان ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و روابط دو جانبه گفت وگو كرد.
وزير خارجه لبنان در اين ملاقات با اشاره به موضوع آزادي زائران ايراني ربوده شده در سوريه، تلاش هاي لبنان براي آزادي زائران ربوده شده لبناني در سوريه را تشريح و ابراز اميدواري كرد كه اين تلاش ها منجر به نتيجه شود.
عدنان منصور موضوع آوارگان سوري در لبنان را حائز اهميت دانست و با اشاره به نشست وزراي خارجه عرب در قاهره و تصميمات اتخاذ شده در آن نشست در خصوص كمك به آوارگان سوري، اظهار داشت: لبنان جهت كمك به آوارگان سوري نهايت تلاش خود را مبذول خواهد داشت.ركن آبادي همچنين در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص قانون انتخابات لبنان اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران همواره بر حفظ وحدت و انسجام طوايف و گروه هاي مختلف لبناني در مواجهه با رژيم غاصب صهيونيستي تأكيد داشته و در خصوص قانون انتخابات، آن را مسئله اي داخلي دانسته و به صورت كلي به هر تصميمي كه مورد توافق گروه هاي مختلف لبناني باشد، احترام مي گذارد. همچنين ركن آبادي با «فواد سنيوره» رئيس فراكسيون پارلماني المستقبل و نخست وزير اسبق لبنان ديدار و در خصوص تحولات منطقه و روابط دو كشور گفت وگو كرد. فواد سنيوره نيز با اشاره به جايگاه و اهميت جمهوري اسلامي در منطقه خاورميانه، از موضع اصولي و تلاش هاي كشورمان براي جلوگيري از سرايت بحران سوريه به لبنان تقدير به عمل آورد. سنيوره همچنين با مثبت خواندن طرح 6 ماده اي جمهوري اسلامي ايران، بر ضرورت توقف درگيري ها و خونريزي در سوريه تأكيد كرد.
 


امام جمعه قم:

مجلس و دولت بايد از حاشيه پردازي بپرهيزند

امام جمعه قم گفت: مجلس و دولت بايد همت كنند و گره از مشكلات بگشايند و در اين مسير از حاشيه پردازي بپرهيزند چون اين كار تنها بر شادي دشمنان مي افزايد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري ديروز در خطبه نمازجمعه اين هفته قم كه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با تأكيد بر حفظ وحدت داخلي گفت: امروز هر سخني كه سوءاستفاده دشمنان را در پي داشته باشد و موجب ارسال نامه ها و پيام هاي تحسين آميز آنان شود به ضرر اسلام و انقلاب خواهد بود.
خطيب نمازجمعه قم با اشاره به تحمل مشكلات فراوان توسط ملت ايران طي سال هاي گذشته خاطرنشان كرد: در اين شرايط نبايد سخنان دشمن شادكن بر زبان جاري كرد.
وي حضور رئيس جمهور در مجلس را اقدامي مثبت دانست و افزود: در اين عرصه به هيچ وجه نبايد حاشيه پردازي صورت گيرد بلكه بايد مسائل كلان كشور و آنچه به صلاح مردم است را بيان كرد.
حسيني بوشهري با تأكيد بر عزم ملي براي حل مشكلات گفت: دشمنان هر روز بر تحريم هاي خود مي افزايند و معضلاتي چون گراني و تورم زندگي مردم را تهديد مي كند؛ مجلس و دولت بايد همت كنند و گره از مشكلات بگشايند و در اين مسير از حاشيه پردازي بپرهيزند چون اين كار تنها بر شادي دشمنان مي افزايد.
مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور حل مشكلات اقتصادي مردم را بزرگ ترين دغدغه اي دانست كه دولت بايد داشته باشد و اظهار كرد: اين مشكلات بر هيچ كس پوشيده نيست؛ بايد ملت را همواره در صحنه نگه داشت هرچند مردم ايران هميشه اين ويژگي را داشته اند و حضور چشمگير آنها در راهپيمايي 22 بهمن امسال هم چشم دنيا را خيره خواهد كرد.
وي عنوان داشت: در خصوص انتخابات رياست جمهوري سال آينده نيز گفتني هاي بسياري وجود دارد اما نكته اصلي فراهم كردن زمينه حضور گسترده مردم است كه پاسخي دندان شكن به ياوه گويان نسبت به جمهوري اسلامي خواهد بود. حسيني بوشهري با اشاره به هشتم ربيع سالروز شهادت امام حسن عسگري(ع) اظهار كرد: امام حسن عسگري(ع) با فرقه هاي انحرافي زمان خود مانند واقفيه مبارزه مي كرد و از ياران خويش مي خواست با اعضاي اين فرقه ها رابطه نداشته باشند؛ سيره ايشان بيان گر اين حقيقت است كه جامعه اسلامي بايد فرقه هاي انحرافي را كه با دين و مذهب مطابقت ندارند طرد كند.
وي با اشاره به مناسبت بزرگ آغاز ولايت امام عصر(عج) در نهم ماه ربيع الاول خاطرنشان كرد: ظهور ايشان موجب گسترش عدل و داد در جهان خواهد شد.
حسيني بوشهري هفته وحدت را مورد توجه قرار داد و گفت: مسلمانان بايد وحدت ميان خود را تقويت كرده و در اين صورت ديگر شاهد كشتار شيعيان در پاكستان يا جنگ هاي خونين در عراق و سوريه نخواهيم بود ضمن اينكه اگر دشمنان اسلام نيز دست از توطئه چيني و ايجاد اختلاف بردارند مسلمانان زندگي بهتري خواهند داشت.
 


گزارش فرانس 24 از جامعه يهوديان ايران:

يهوديان در ايران آزادانه زندگي مي كنند

شبكه فرانسوي فرانس24 در گزارشي به زندگي يهوديان ايران پرداخته و اذعان كرد آنان آزادانه به زندگي و مذهب خود در ايران مي پردازند.
شبكه تلويزيوني فرانس24 در گزارشي از محافل يهودي ايران خاطرنشان كرد يهوديان در ايران از آزادي كيش و مذهب برخوردارند.
در حالي كه فرانس 24 نيز مانند ساير رسانه هاي غربي مي كوشد در گزارش خود دشمني ايران با رژيم اسرائيل را با يهودي ستيزي در ايران پيوند دهد اما در نهايت اعتراف مي كند ايرانيان به هيچ وجه يهودي ستيز نيستند و با هموطنان يهودي خود در صلح و صفا زندگي مي كنند.
در اين گزارش به مدرسه اختصاصي كليميان اشاره و عنوان مي شود اين مدرسه نيز مانند ساير مدارس از دولت يارانه دريافت مي كند. در ادامه گزارش فرانس 24 آمده است؛ يهوديان بيمارستانهاي خيريه اي در تهران دارند كه در محله هاي فقيرنشين در جنوب شهر واقع اند. اين بيمارستان نيز يارانه دولتي مي گيرد اما بيشتر بيماراني را كه درمان مي كند مسلمان هستند. دكتر سيامك مرسدق رئيس بيمارستان خيريه يهودي تهران گفت: «اين بيمارستان نمادين است و نمونه اي عملگرا از رواداري در ايران است. در اين بيمارستان ايرانيان از هر كيش و آييني چه مسلمان و چه يهودي همه با هم براي همه ملت ايران فعاليت مي كنند. ما حتي پزشكان و پرستاران مسيحي داريم.» دكتر مرسدق ميهن پرست واقعي هرگونه وفاداري احتمالي به اسرائيل را رد مي كند و مي گويد قبل از هر چيز ايراني است و ايراني خواهد ماند حتي اگر اسرائيل به ايران حمله كند. دكتر مرسدق گفت: «هر كس بخواهد منافع ملي ما را نابود كند دشمن ما است. هيچ تفاوتي ندارد اسرائيل باشد يا عراق. ما آمده ايم از كشورمان در برابر ناتو، آمريكا يا اسرائيل دفاع كنيم». اين پزشك همچنين نماينده پارلمان در مجلس شوراي اسلامي و مدافع منافع ده هزار يهودي ساكن ايران است. به طور ضد و نقيضي يكي از قديمي ترين جوامع يهودي در خاورميانه در ايران زندگي مي كند.
خبرنگار اين شبكه فرانسوي در ادامه مي گويد: جامعه يهوديان ايران آزادانه زندگي مي كنند، نماينده خود را دارند، انجمن هاي خود را اداره مي كنند. در چنين جوي احساس مي شود كه اين يهوديان عرق ملي دارند درست مثل يهوديان فرانسوي كه پيش از آنكه به اسرائيل احساس نزديكي كنند به فرانسه احساس نزديكي مي كنند.
نكته جالب اين است كه كسبه و بازاريهاي يهودي در ايران مذهب خود را پنهان نمي كنند و همه مي دانند كه آنها يهودي اند و اين مشكلي ايجاد نمي كند.
 


ايران ميزبان هفدهمين اجلاس مجمع عمومي نمايندگان

مجالس آسيا -اقيانوسيه انتخاب شد

جمهوري اسلامي ايران به عنوان ميزبان هفدهمين اجلاس مجمع عمومي نمايندگان مجالس آسيا -اقيانوسيه پيرامون محيط زيست و توسعه (APPCED) انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از يزد به نقل از دفتر نماينده مردم اردكان در مجلس، در آخرين روز از شانزدهمين اجلاس چهار روزه مجمع عمومي نمايندگان مجالس آسيا اقيانوسيه پيرامون محيط زيست و توسعه (APPCED) كه در شهر كاتماندو پايتخت نپال برگزار شد، با تصميم اعضا، ايران به عنوان ميزبان بعدي اين اجلاس انتخاب شد.
محمدرضا تابش نماينده و رئيس فراكسيون محيط زيست مجلس شوراي اسلامي ايران كه به نمايندگي از جمهوري اسلامي ايران در اجلاس شانزدهم شركت كرده است، گفت: اين اجلاس بسيار موفق بوده و علاوه بر انتخاب ايران براي ميزباني هفدهمين اجلاس، دو پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران نيز با استقبال مواجه و در قطعنامه پاياني گنجانده شد.
تسهيل انتقال تكنولوژي و فن آوري بين كشورهاي آسيا و اقيانوسيه در راستاي نيل و دستيابي به رشد و توسعه اقتصادي سبز و پايدار همچنين طرح تدوين برنامه جامع اضطراري در راستاي مقابله با بلاياي طبيعي كشورهاي درون اين منطقه از تأكيدات جمهوري اسلامي ايران در اين اجلاس بود كه در قطعنامه پاياني گنجانده شده است.
همچنين از طرف مجلس شوراي اسلامي ايران پيشنهاد ميزباني هفدهمين اجلاس مجمع عمومي مجالس آسيا و اقيانوسيه پيرامون محيط زيست و توسعه در ايران ارائه شد كه آن هم به تصويب رسيد و در بيانيه پاياني اجلاس مكتوب شد.
شانزدهمين اجلاس مجمع عمومي نمايندگان مجالس آسيا و اقيانوسيه پيرامون محيط زيست و توسعه (APPCED) با حضور بيش از 100 هيئت از نمايندگان پارلمان ها، وزرا و رهبران سياسي 46 كشور از جمله جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.
 


وزير امور خارجه:

زمان و مكان نشست آينده با اعضاي 1+5 مشخص نيست

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران گفت: زمان و مكان نشست آينده با اعضاي گروه موسوم به 1+5 هنوز مشخص نيست اما دبير شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي در حال رايزني براي تعيين هر چه سريعتر مكان جديد مذاكره است.
«علي اكبر صالحي» روز پنج شنبه در حاشيه برگزاري دومين نشست هم انديشي رژيم حقوقي درياي خزر در بهشهر در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با اشاره به استحكام ايران اسلامي بر اصول خود اظهار داشت: بدون ترديد آينده اي بسيار درخشان و روشن در همه زمينه ها در انتظار مردم و كشور ايران است كه لازمه رسيدن به آن، اندكي صبر و تحمل بيشتر است.
وي به برگزاري دومين نشست هم انديشي رژيم حقوقي درياي خزر اشاره كرد و گفت: تامين منافع ايران، پايبندي به مقررات بين المللي و حركت در مسير اخلاقي و اسلامي، اصول هميشگي جمهوري اسلامي در مذاكرات و معاهدات بين المللي است و بايد تلاش كنيم از نعمت برخورداري 15 همسايه خود به درستي استفاده كنيم.
وزير امور خارجه افزود: ايران مانند برخي كشورها، سياست خود را بر پايه رسيدن به هدف از هر راه و شيوه اي قرار نمي دهد و همواره از اصول و عقايدي كه توصيه شده بزرگان دين و نظام است، پيروي مي كند.
وي افزود: يكي از اولويت هاي اصلي ما در وزارت امور خارجه رفع اختلاف هاي احتمالي با كشورهاي همسايه است و تلاش مي كنيم اختلاف هاي احتمالي با كشورهاي همسايه را در چارچوب هم افزايي برطرف كنيم.
وزير امور خارجه به فشارهاي كشورهاي زورگو به ايران اشاره كرد و گفت: بدون ترديد در آينده نزديك از اين فشارهاي بين المللي عبور خواهيم كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس وزير امور خارجه كشورمان گفت: رژيم حقوقي درياي خزر بايد سامان يابد تا از بلاتكليفي با كشورهاي همسايه رهايي يابيم.
صالحي يادآور شد: در 33 سال پس از انقلاب عليرغم فشارهاي مختلف عليه ايران هر روز بر عزتمندي كشور افزوده مي شود و ايران به عنوان دغدغه اصلي مقامات آمريكايي و دستور كار اصلي سخنراني هاي مقامات اين كشورها قرار گرفته است.
صالحي به درخواست راه اندازي خطوط هوايي مازندران با كشورهاي همسايه اشاره و ابراز اميدواري كرد اين دفتر بتواند با امكان سنجي مناسب راه اندازي اين خطوط را پيگيري كند.
وي با اشاره به راه اندازي دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در مازندران اظهار داشت: تاسيس اين دفتر مي تواند در توسعه مناسبات اقتصادي و بين المللي استان هاي شمالي با كشورهاي همسايه موثر باشد.
 


از امروز آغاز مي شود

برنامه نصب ضريح جديد حرم امام حسين(ع) در كربلا

عمليات اجرايي نصب ضريح جديد حضرت اباعبدالله الحسين(ع) از امروز در كربلا آغاز مي شود.
به گزارش ايرنا از قم مدير پروژه ساخت ضريح جديد امام حسين(ع) با اعلام اين خبر افزود: تمام قطعات ضريح مطهر كه به كربلاي معلي منتقل شده بود، به صحن شريف حسيني منتقل شده است.
محمود پارچه باف با اشاره به اينكه مدت زمان تعويض ضريح حدود 45 روز در نظر گرفته شده است، اظهار كرد: در اين مدت، 10 روز به عمليات انتقال ضريح فعلي و مابقي به جايگزيني ضريح جديد اختصاص دارد.
كار ساخت ضريح مطهر حضرت امام حسين(ع) حدود شش سال در قم زمان برد و اين ضريح شهريورماه امسال پس از رونمايي در شهر قم، به كشور عراق منتقل شد.
 


ساخت هواپيماي هوشمند در دانشگاه آزاد بردسير كرمان

پژوهشگران دانشگاه آزاد بردسير كرمان طي 2 سال تلاش مداوم موفق به ساخت هواپيماي هوشمند بدون سرنشين شدند.
به گزارش ايرنا، عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد بردسير با اعلام خبر فوق افزود: انجام ماموريت هاي پروازي بدون نياز به كنترل از راه دور و قابليت بلند شدن و نشستن به طور خودكار و بدون نياز به اپراتور از مهمترين ويژگي هاي اين هواپيماي هوشمند است.
مصطفي شجاعي اظهار كرد: با توجه به تجهيزات نصب شده بر روي «هواپيماي هوشمند بدون سرنشين» اين هواپيما قابليت عكسبرداري و فيلمبرداري را نيز داراست.
سرپرست تيم پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامي بردسير، با اعلام اينكه استفاده در مطالعات زمين شناسي، بررسي وضعيت آب و هوايي و امكان نقشه برداري براساس موقعيت جي.پي.اس از ديگر قابليت هاي اين هواپيماست، تصريح كرد: هواپيماي هوشمند بدون سرنشين با برنامه ريزي انجام شده، مي تواند با حضور در يك موقعيت، عمليات پروازي خود را انجام داده و دوباره به موقعيت قبلي خود و باند فرود باز گردد.
عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي بردسير، طول بال هاي هواپيماي هوشمند بدون سرنشين را 2 متر و وزن آن را 5/4 كيلوگرم اعلام كرد و گفت: با توجه به سلول هاي خورشيدي نصب شده، اين هواپيما مي تواند به صورت نامحدود ماموريت پروازي خود را بخوبي به پايان رساند.
شجاعي، قابليت ثابت ماندن در هوا و غير ردياب بودن را از ديگر ويژگي هاي اين هواپيماي هوشمند دانست و افزود: هواپيماي هوشمند بدون سرنشين از قدرت مانور زياد براي انجام عمليات پروازي در ارتفاع هزار متري از سطح زمين و با سرعت 80 كيلومتر در ساعت برخوردار است.
سرپرست تيم پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامي بردسير، تصريح كرد: ساخت و برنامه نويسي اين هواپيماي هوشمند طي مدت دو سال و با هزينه 250 ميليون ريال انجام شده است.
وي از تلاش مهراد بني اسد آزاد و بيژن كي نيا دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي بردسير به دليل ساخت و برنامه ريزي سيستم هوش مصنوعي اين هواپيما و حمايت هاي بنياد نخبگان شهيد فهميده و دانشگاه آزاد اسلامي بردسير قدرداني كرد.
 


رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس:

ماهواره ايراني دهه فجر موجود زنده به فضا مي فرستد

 رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: همزمان با دهه مبارك فجر با اتكا به دانش دانشمندان ايراني ماهواره هاي ساخت ايران موجود زنده به فضا خواهند فرستاد.
به گزارش خبرنگار ايرنا از ساري «علاالدين بروجردي» پنجشنبه در دومين نشست ملي هم انديشي رژيم حقوقي درياي خزر در بهشهر افزود: تاكنون ايران موفق به ساخت و پرتاب چندين ماهواره به مدار زمين شد كه تمام اين پرتاب ها با موفقيت همراه بوده است.
وي گفت: ايران تنها كشور جهان غير از كشورهاي ابرقدرت است كه موفق به دست پيدا كردن به اين فن آوري و دانش شد.
بروجردي مقايسه ايران با كشورهاي منطقه در زمينه پيشرفت علمي را نادرست دانست و افزود: ما هم اكنون در برخي از زمينه ها از سند چشم انداز 20 ساله كشور نيز جلوتر هستيم.
وي به رژيم حقوقي درياي خزر اشاره كرد و گفت: آمريكا و اسرائيل مي خواهند در منطقه حضور پيدا كنند، اما اين منطقه جايگاهي براي ورود اين كشورها نيست. رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: يكي از اهداف ايران براي تحقق رژيم حقوقي درياي خزر، جلوگيري از شكل گرفتن توافقات امنيتي عليه ايران است.
بروجردي گفت: خنثي كردن طراحي آمريكا براي حضور در منطقه، هدف راهبردي ايران در درياي خزر است و رسيدن به اين هدف نيز توسعه روابط با كشورهاي پيرامون اين دريا را مي طلبد.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: سياست جمهوري اسلامي ايران در درياي خزر صلح آميز است.
وي با اشاره به اينكه خاويار درياي خزر در دنيا ممتاز بوده و به نام شمال ايران شناخته شده است، گفت: بايد از اين ظرفيت اقتصادي در درياي خزر استفاده بهينه شود.
وي با بيان اينكه تقويت روابط تهران و مسكو مي تواند در توسعه مناسبات درياي خزر موثر واقع شود، گفت: حفظ امنيت منطقه اي توسط كشورهاي همسايه درياي خزر از مهم ترين محورهاي اين همايش ملي است.
بروجردي بيان داشت: امنيت درياي خزر برعهده كشورهاي همسايه درياي خزر و ايران است و نقش نيروهاي مسلح در درياي خزر بسيار اقتدارآميز و موفق بوده است.
 


آيت الله مصباح يزدي در بيمارستان مشهد بستري شد

يك منبع آگاه به فارس گفت: حال آيت الله مصباح يزدي رو به بهبودي كامل است و ايشان به بخش عمومي مركز درماني منتقل شدند.
يك منبع آگاه در گفت و گو با خبرگزاري فارس در مشهد اظهار كرد: حال آيت الله مصباح يزدي رو به بهبودي كامل است و ايشان به بخش عمومي مركز درماني در مشهد منتقل شدند.
وي اظهار داشت: با بررسي و نظر متخصصان و پزشكان حال ايشان رو به بهبودي كامل است.
اين منبع آگاه تأكيد كرد: بيماري ايشان بسيار موضعي بوده و در ابتدا ايشان به بخش مراقبت هاي ويژه منتقل و ديروز صبح با توجه به بهبود حال ايشان به بخش عمومي منتقل شدند.
وي افزود: تا دو سه روز آينده ايشان طبق نظر پزشك متخصص بهبود خواهد يافت و مرخص خواهند شد.
لازم به ذكر است، پنج شنبه گذشته قرار بود كه نخستين همايش از سلسله همايش هاي دغدغه هاي فرهنگي رهبر معظم انقلاب با حضور آيت الله مصباح يزدي در مركز آموزش شهيد مطهري مشهد با هماهنگي هاي برخي از تشكل هاي فرهنگي استان خراسان رضوي در مشهد برگزار شود.
 


وزارت علوم نيمي از هزينه هاي ساخت دانشگاه

از سوي نيكوكاران را مي پردازد

معاون حقوقي و امور مجلس وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: وزارت علوم 50 درصد منابع مالي پروژه هاي دانشگاه سازي از سوي خيران را مي پردازد.
به گزارش ايرنا از بندرعباس سيدجواد ساداتي نژاد پنج شنبه در نشست خيران دانشگاه ساز در هرمزگان افزود: بايد از زمينه وقف كه در سراسر دنيا وجود دارد و در آموزه هاي اسلامي بدان تاكيد فراواني شده بهترين و بالاترين استفاده ها را در گسترش فضاهاي فيزيكي و غيرفيزيكي دانشگاه ها و علم در كشور ببريم.
وي بيان كرد: دانشگاه هاي كشور از فرهنگ وقف استفاده بسيار كمي داشته اند كه انتظار مي رود با توجه به گسترش شعائر ديني در جامعه و توجه بيشتر به فرهنگ غني اسلامي شاهد افزايش سهم دانشگاه ها و محيط هاي علمي از وقف باشيم.
رئيس دانشگاه هرمزگان نيز در اين نشست اظهار كرد: خيران دانشگاه ساز در سال گذشته دو برنامه ساخت درمانگاه دانشگاه و احداث سه واحد گلخانه آموزشي و پژوهشي به مساحت يك هزار و 500 متر مربع را تقبل كردند.
 


پيشكسوت مشتزني گيلان درگذشت

حسين اغماض پيشكسوت مشتزني گيلان در يكي از بيمارستان هاي رشت به دليل بيماري درگذشت.
سعيد عليپور سرپرست روابط عمومي اداره ورزش و جوانان گيلان در اين مورد به خبرنگار ايرنا گفت: اين پيشكسوت ورزش مشتزني استان چهارشنبه شب به دليل عفونت پا در سن 64 سالگي درگذشت.
وي اظهار كرد: مرحوم حسين اغماض در دوران ورزشي خود علاوه بر كسب عناوين قهرماني كشور و استان گيلان، عنوان قهرماني رقابت هاي مشتزني ارتش هاي جهان و قهرماني آسيا را در كارنامه ورزشي خود داشت.
وي ادامه داد: اين ورزشكار پيشكسوت استان گيلان، حدود دو ماه گذشته نيز به دليل انجام عمل جراحي زانو در يكي از بيمارستان هاي رشت تحت مداوا قرار گرفت اما هفته گذشته از ناحيه پا و انگشتان پا دچار مشكل شد كه دوباره در يكي از بيمارستان هاي رشت بستري شد.عليپور اضافه كرد: مراسم تشييع پيكر اين ورزشكار پيشكسوت گيلان، ديروز در شهرستان انزلي برگزار شد.حسين اغماض متولد 1324 انزلي است. سال 1350 بوكس را شروع كرد و 17 مدال طلا در مسابقات آسيايي و جهاني كسب كرد. مرحوم اغماض، كاپيتان تيم ملي بوكس ايران در المپيك 1972 مونيخ بود.
 


رونمايي از اتاق عمل تاكتيكي ويژه شرايط بحراني در بندرعباس

نخستين اتاق عمل تاكتيكي ويژه شرايط بحراني و جنگي با حضور معاون بهداشت و درمان ستاد كل نيروهاي مسلح در بندرعباس رونمايي شد.
به گزارش ايرنا از بندرعباس، رئيس بهداري نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پنجشنبه در حاشيه رونمايي از اين اتاق در جمع خبرنگاران افزود: اتاق عمل تاكتيكي و پست هاي امداد تاكتيكي مي توانند در شرايط رزمي از يگان هاي عملياتي پشتيباني كنند.
سرتيپ سيد علي موسوي جزايري اظهار داشت: اين بيمارستان تاكتيكي در شرايط بحراني غيرجنگي مانند سوانح طبيعي نيز براي ياري رساندن به مردم قابل استفاده است.وي ادامه داد: قابليت حمل و انتقال پرشتاب به مناطق مورد نظر و برخورداري از تمامي زيرمجموعه هاي مورد نياز از ديگر ويژگي هاي اين اتاق عمل تاكتيكي است.
موسوي جزايري اضافه كرد: اتاق عمل تاكتيكي بيمارستان صحرايي امكان انجام همزمان دو عمل جراحي در سطوح مختلف را دارد و راديولوژي، آزمايشگاه سيار و ساير بخش هاي مرتبط نيز در كنار آن پيش بيني شده است.
 


رئيس سازمان بسيج مستضعفين اعلام كرد

دسته بندي 12 مولفه اقتصاد مقاومتي براي مقابله با تحريم ها

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: 12 مولفه اقتصاد مقاومتي براي مقابله با تحريم ها دسته بندي شده است.
به گزارش خبرگزاري مهر، سرتيپ محمدرضا نقدي در نشست پشتيباني از اردوهاي جهادي و طرح هجرت 3 در بوشهر به تحريم هاي دشمنان عليه ايران اشاره كرد و اظهار داشت: هدف گذاري هاي دشمنان براي تحريم هاي اقتصادي به علت شكست آنها در عرصه جنگ نظامي و كارهاي فرهنگي است.
وي با تاكيد بر لزوم توجه به منويات رهبر انقلاب و در دستور كار قرارگرفتن اقتصاد مقاومتي، تصريح كرد: بايد از اين تحريم ها نهايت استفاده را ببريم و از آنها به عنوان يك فرصت براي توسعه و پيشرفت كشور استفاده كنيم تا بتوانيم قدرت كشور را در عرصه اقتصادي به رخ بكشيم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين از قاچاق به عنوان يكي از عناصر تهديدكننده اقتصاد داخلي نام برد و ادامه داد: برخي از كالاهايي كه به كشور وارد مي شوند نياز كشور نيستند و در داخل كشور نيز قادر به توليد آنها هستيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به اردوهاي جهادي اشاره كرد و عنوان داشت: اردوهاي جهادي ظرفيت بسيار خوبي براي رونق اقتصاد و توليدات داخلي هستند كه بايد تلاش كنيم از اين ظرفيت ها بهره مناسب را ببريم.
سرتيپ نقدي از توليد به عنوان محور برنامه هاي سال آينده اردوهاي جهادي نام برد و خاطر نشان ساخت: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته سال آينده رويكرد گروه هاي جهادي در بسيج از خدمات محور به سمت مولد محور تغيير خواهد كرد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: در داخل كشور ظرفيت هاي بسيار خوبي براي توليد داريم كه با اين رويكرد مي توانيم بهره بيشتر و بهتري از اين ظرفيت ها ببريم.
 


موشك دريايي جديد ايران با برد 300 كيلومتر ساخته شد

رئيس كارگروه دفاعي كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: ساخت موشك دريايي جديد ايراني با برد 300 كيلومتر كه به صورت نقطه اي فعاليت مي كند با موفقيت به پايان رسيد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس از بهشهر «اسماعيل كوثري» در دومين اجلاس ملي درياي خزر با بيان اينكه براي حفاظت از حدود مرزي كشور خودمان تصميم مي گيريم خاطرنشان كرد: به غير از نيروهاي اصلي، يگان هاي سپاه نيز از اركان جغرافيايي درياي خزر محافظت مي كنند.
وي افزود: در حال حاضر زيردريايي هاي سپاه تحركات ناوهاي آمريكايي ها را در خليج فارس مورد پايش قرار مي دهند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به جايگاه ايران در خزر گفت: ايران بايد با سياست گذاري هاي كلان حضور جدي تري در درياي خزر داشته باشد.
 


برگزاري همايش عارف صدرنشين در اصفهان

همايش عارف صدرنشين ويژه بررسي ابعاد علمي معرفتي آيت الله ملامحمد كاشاني روز پنج شنبه در مدرسه صدر اصفهان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، دبير اجرايي همايش عارف صدرنشين در اين آيين گفت: هدف از برگزاري اين همايش معرفي چهره هاي درخشان حوزوي است.
حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا تمنايي افزود: حوزه هاي علميه بايد با الگوگيري از بزرگان ديني در مسير آنها گام بردارند و با گذشتگان و پيشينه تاريخي خود بيش از پيش آشنا شوند.
در اين همايش از دو كتاب عارف صدرنشين و نغمه هاي داوودي پيرامون ابعاد شخصيتي آخوند كاشي رونمايي شد.
در اين همايش از نويسندگان پنج مقاله برتر ارسال شده در دبيرخانه همايش تجليل شد.
آخوند ملامحمد كاشاني (كاشي)، عارف، فيلسوف، حكيم، فقيه و عالم شيعي در سال 1250 هجري قمري در كاشان به دنيا آمد و مقدمات علوم را در زادگاهش پشت سر گذاشت.
وي پس از آن راهي اصفهان شد و حكمت و فلسفه را نزد ميرزا حسن نوري و محمدرضا صهباي قمشه اي آموخت تا بدانجا كه در علوم عقلي به كمال رسيد.
آخوند ملامحمد كاشاني از آن پس در مدرسه جده كوچك و مدرسه صدر اصفهان به تدريس علوم عقلي پرداخت و جاذبه درس ايشان كه فلسفه را با عرفان مي آميخت، علاقه مندان به فلسفه، به ويژه فلسفه ملاصدرا را از شهرهاي دور و نزديك و حتي از كشورهاي ديگر به اصفهان مي كشاند.
وي در شعبان 1333 قمري در اصفهان درگذشت و در تخت فولاد به خاك سپرده شد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10