(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 30  دی  1391 - شماره 20409

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
لاريجاني 5 مصوبه دولت را غيرقانوني اعلام كرد
دور بعدي مذاكرات به 24 بهمن موكول شد
 نمايندگان آژانس با توپ پر آمدند دست خالي برگشتند
در مكتب امام
ولايتي و حدادعادل تشريح كردند
آخرين خبرها از ائتلاف سه گانه اصولگرايان
خزاعي تاكيد كرد
ضرورت افزايش تاثيرگذاري غيرمتعهدها در سطح بين الملل
قائم مقام صدا و سيما مطرح كرد
لزوم بمباران عقبه دشمن در جنگ تمام عيار رسانه اي
سومين گردهمايي حقوقدانان بسيجي سراسر كشور برگزار شد
روسيه : زمان و مكان مذاكره 1+5 و ايران قطعي نشده است
رونمايي از 8 دستاورد تازه زيست فناوري با حضور رئيس جمهور
راه اندازي 574 خانه قرآن و دارالقرآن در پايتخت
پاسخ عسگراولادي به نامه اصلاح طلبان:
چرا به انتخابات 88 تهمت تقلب زديد؟
فروزنده خبر داد
دعوت از عموم نمايندگان ملت براي حضور در پاستور
لاريجاني:
دلالان سياسي منطقه در برابر حماس و حزب الله قدرتي ندارند
در ديدار وزير خارجه چين با امير عبداللهيان صورت گرفت
استقبال پكن از نقش سازنده ايران در سوريه


لاريجاني 5 مصوبه دولت را غيرقانوني اعلام كرد

رئيس مجلس شوراي اسلامي پنج مصوبه دولت را غيرقانوني اعلام كرد و خواستار اصلاح آنان شد.
به گزارش فارس، در پي ابلاغ پنج مصوبه از سوي دولت ، هيئت بررسي و تطبيق مصوبات دولت با قوانين، به بررسي اين مصوب ها پرداخت و مغايرت هاي قانوني اين مصوب ها را استخراج كرد و متعاقب اين بررسي ها، علي لاريجاني رئيس مجلس در نامه اي به احمدي نژاد رئيس جمهور، موارد غيرقانوني آنان را اعلام و خواستار اصلاح آنها از سوي هيئت دولت شد.
اين پنج مصوبه به«ملاك محاسبه سهم شركت ملي نفت ايران از مبالغ واريزي نقدي بابت خوراك پالايشگاه هاي داخلي، مجتمع هاي پتروشيمي و ساير شركت ها » ، «طرح مهرآفرين و شرح پيوست منضم به آن» ،«اصلاح مصوبه انتشار اوراق مشاركت»، «انتشار و فروش باقيمانده اوراق مشاركت» و« تعريف دولت از اعتبار » اشاره دارد.
گفتني است در نامه علي لاريجاني به احمدي نژاد كه به ايرادات قانوني طرح استخدامي مهر آفرين اشاره دارد، به ايرادات قانوني درباره استخدام 390 هزار نفر در دولت اشاره شده است .

 


دور بعدي مذاكرات به 24 بهمن موكول شد

نمايندگان آژانس با توپ پر آمدند دست خالي برگشتند

اگرچه بعد از مذاكرات 2 روزه هيئت اعزامي آژانس بين المللي انرژي اتمي به ايران- چهارشنبه و پنج شنبه- توافق شده بود كه متن مذاكرات اعلام نشود ولي شواهد و قرائن موجود حكايت از آن دارد كه در اين مذاكرات هيچ توافقي به دست نيآمده و تنها موضوع مورد توافق، موكول شدن ادامه مذاكرات به 24 بهمن- 12 فوريه- بوده است. هرمان ناكارتس معاون آمانو و رئيس تيم اعزامي آژانس در بازگشت به وين خطاب به خبرنگاران گفت «آنچه مي توانم بگويم اين كه بار ديگر آژانس نتوانست به پارچين دسترسي پيدا كند. اين در حالي است كه جمهوري اسلامي ايران بارها اعلام كرده است كه در صورت رسيدن به يك توافق جامع-MODALITY- با آژانس، دسترسي به پارچين ناممكن نخواهد بود و يكي از شرايط اصلي جمهوري اسلامي ايران براي بازديد بازرسان آژانس از تأسيسات نظامي پارچين آن است كه آژانس پس از بازديد از پارچين و اطمينان از عدم فعاليت هسته اي در اين مركز بايد اين بهانه را متوقف كند و براي بستن مرحله به مرحله پرونده هسته اي كشورمان اقدام نمايد اما، پاسخ آژانس اين بوده است كه حتي بعد از بازرسي چنانچه نشانه اي از فعاليت هسته اي در پارچين يافت نشود، تنها اعلام خواهيم كرد كه ايران در اين زمينه با آژانس همكاري كرده است و عدم فعاليت اتمي در پارچين را تأييد نمي كنيم! و اين يعني باج خواهي و ادامه پروژه اي كه متهم كردن بي پايه و اساس ايران به احتمال فعاليت هسته اي غير صلح آميز، نتيجه از قبل تعيين شده آن است.
هيئت اعزامي آژانس در حالي از تعيين يك چارچوب جامع طفره مي رود كه ناكارتس قبل از سفر به تهران اعلام كرده بود هدف اصلي از مذاكرات، دسترسي به يك چارچوب بلندمدت و مورد توافق طرفين براي حل و فصل مسائل موجود درباره «ابعاد نظامي احتمالي» برنامه هسته اي ايران است.
گفتني است برخي از اعضاي هيئت، با خود جعبه هاي فلزي به ايران آورده بودند كه به نوشته خبرگزاري رويترز «تجهيزاتي براي بازرسي از پايگاه نظامي پارچين» بوده است.
ده روز قبل از سفر هيئت اعزامي به تهران، رسانه هاي آمريكايي اعلام كردند يك ديپلمات عضو هيئت اعزامي آژانس فاش كرده است كه ادامه مذاكرات روي دو موضوع متوقف مانده است. اول آن كه ايران در مقابل اتهامات آژانس به اين كشور خواستار، اسناد و مدارك اين اتهامات است و ما- آژانس- نمي توانيم اين اسناد را در اختيار ايران بگذاريم! و دوم آن كه ايران خواهان بسته شدن پرونده و يا بسته شدن مرحله به مرحله پرونده بعد از بازرسي هاست و حال آن كه آژانس نمي تواند- بخوانيد نمي خواهد- پرونده هسته اي ايران بسته شود.
در پي اظهارات اين ديپلمات غربي و اظهارات مشابه آمانو، مدير كل آژانس تعدادي از تحليل گران غربي كه شمار آنان رو به افزايش نيز هست به آژانس اعتراض كرده اند كه در چالش با ايران روي شواهد ناروشن و مبهم و بعضاً ساختگي با كاركرد ساختگي و گزينشي تكيه مي كند و از اين روي، كاركرد آژانس را آشفته و بدون چارچوب منطقي ارزيابي كرده اند.
گفتني است كه براساس قوانين حقوقي و شناخته شده بين المللي، ايران حق دارد اسنادي را كه آژانس با استناد به آن، كشورمان را متهم به فعاليت غيرصلح آميز مي كند، در اختيار داشته باشد ولي آژانس با حالتي طلبكارانه و بيرون از قوانين تعريف شده بين المللي از ارائه اين اسناد به ايران خودداري مي كند. از سوي ديگر مسئولان هسته اي كشورمان تأكيد دارند كه بعد از انجام هر بازرسي و پاسخگويي ايران به هر يك از اتهامات و ابهامات، آژانس پرونده هسته اي كشورمان را مرحله به مرحله حل و فصل شده اعلام كند ولي آژآنس تاكنون از اين خواسته قانوني و منطقي ايران سر باز زده و بي آن كه به دليل و يا بركمترين پيوست حقوقي و فني استناد كند، از بسته شدن پرونده، حتي بستن مراحلي كه بعد از انجام بازرسي، بي اساس بودن اتهامات يا ابهامات ثابت شده باشد نيز، خودداري مي كند.
كيهان از سال ها قبل در چند گزارش و يادداشت مستند پيش بيني كرده بود كه پرونده هسته اي كشورمان فقط يك بهانه براي تحريم ها و مقابله با پيشرفت هاي علمي و نفوذ پرشتاب ايران اسلامي در جهان اسلام است.
ماجرا از چه قرار بود؟
نمايندگان ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي روز پنجشنبه پس از دو روز مذاكره فشرده در تهران بر ادامه گفت وگوها در 12 فوريه (24 بهمن) براي تدوين چارچوبي مشخص جهت حل برخي مسائل توافق كردند كه گزارش ها از ناكامي آژانس در تحميل خواسته هاي غيرمنطقي خود به ايران در اين دور از مذاكرات حكايت دارد.
هفتمين دور گفت وگوهاي ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي و ايران كه به ميزباني تهران و در محل سازمان انرژي اتمي برگزار شد، پس از 2 روز به پايان رسيد.
هرمان ناكارتس، معاون يوكيا آمانو در امور پادمان ها رياست هيئت فني و كارشناسي آژانس و علي اصغر سلطانيه رياست هيئت ايراني را برعهده داشتند.
در اين دور از مذاكرات فني كه از روز چهارشنبه 27 دي ماه آغاز شده بود، قرار بود 2 طرف نظرات و مطالبات خود را در خصوص نحوه همكاري در چارچوب يك مداليته نهايي كنند.
ششمين دور گفت وگوهاي ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي 23 آذرماه در تهران برگزار شده بود.
علي اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي با اشاره به مذاكرات دو روزه اش با هيات هشت نفره آژانس اظهار كرد: ما مذاكرات جدي و فشرده اي داشتيم و اعلام كرديم آمادگي داريم تا يك روز ديگر هم اين مذاكرات ادامه پيدا كند چرا كه برخي اختلاف نظرها حل شده است اما برخي ديگر نه. موضوعات مورد بررسي پيچيده هستند و بايد بگويم در يك سال گذشته تمام بحث ما درباره دو تا سه صفحه بوده است چرا كه ابعاد فني، سياسي، حقوقي و امنيتي دارد و بايد اين ها در آن لحاظ شود.
وي تاكيد كرد: ما بايد ملاحظات امنيتي و سياسي خود را درنظر داشته باشيم.
سلطانيه ادامه داد: بازرسي هاي عادي از تاسيسات و مواد هسته اي ايران در حال انجام است و در 10 سال گذشته يك بار و يا يك روز نشده است كه صدور ويزاي بازرسان به تاخير افتاده باشد.
نماينده دائمي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره اتهامات و ادعايي كه عليه ايران مطرح شده است گفت: ما اين اتهامات و ادعاها را قبلا بررسي كرده و بي اساس بودن آن را اعلام كرده ايم. حتي در بازديد از سايت پارچين كه يك سايت نظامي است آژانس در سال 2005 بازديد و بازرسي كرد و پس از بررسي موارد، بي اساس بودن ادعاها درباره اين سايت ثابت شد.
وي با بيان اين كه بازرسي عادي از تاسيسات و مواد هسته اي مطابق معيار تعريف شده صورت مي گيرد، خاطرنشان كرد: اما الان موضوع بر سر يك سري ادعاها با ابعاد محتمل نظامي است و ما اراده سياسي داريم تا بي اساس بودن اين ادعاها را بار ديگر ثابت كنيم. از سويي آژانس نمي تواند به حوزه اي وارد شود كه امنيت ملي ما را تهديد مي كند.
سلطانيه در پاسخ به اين كه برخي رسانه هاي غربي اين مذاكرات را بي نتيجه خوانده اند، گفت: ما پيشرفت هايي داشته ايم اما اگر منظورشان از نتيجه اين است كه به يك توافق و امضاي سند برسيم هنوز نتيجه اي به دست نيامده است، اما مذاكرات رو به جلو بوده است.
وي ادامه داد: پيشنهاد برگزاري دور ديگري از مذاكرات در 12 فوريه (24بهمن) از سوي آژانس مطرح شد و نشست بعدي قبل از نشست فصلي شوراي حكام و گزارش مديركل آژانس درباره ايران خواهد بود.
سلطانيه خاطرنشان كرد: مبناي دو طرف ايران و آژانس اين است كه نشست ها را با جديت ادامه دهيم و اگر آژانس ملاحظات و عبارات مد نظر ايران را در سند مورد توافق و نهايي درج كند مي توانيم به جمع بندي برسيم.
هرمان ناكارتس، رئيس تيم مذاكره كننده آژانس نيز كه روز جمعه هنگام بازگشت از تهران در فرودگاه وين با خبرنگاران سخن مي گفت، تصريح كرد: دور بعدي مذاكرات در روز 12 فوريه (24 بهمن ماه) در تهران برگزار مي شود.
معاون مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي مذاكرات دو روزه در تهران را فشرده خواند و گفت: با توجه به برخي اختلاف نظرها در اين دور از مذاكرات نتوانستيم مداليته جديد را نهايي كنيم.
وي در عين حال مدعي شد كه بازرسانش اجازه دسترسي به سايت نظامي (پارچين) را كه از مدت ها پيش دنبال آن بودند پيدا نكردند و اين كه مذاكرات بعدي براي 12فوريه برنامه ريزي شده است.
ادعاي ناكارتس درباره اجازه نيافتن بازرسان آژانس به بازديد از سايت پارچين در اين دور از مذاكرات در حالي مطرح مي شود كه به گفته سلطانيه اساسا قرار نبود در خلال مذاكرات بازديدي از اين مكان مورد ادعا انجام شود.
سلطانيه درباره درخواست هاي آژانس مبني بر بازديد از سايت نظامي پارچين و برخي اخبار مبني بر اين كه آنها در سفر به تهران از اين سايت بازديد خواهند داشت، اظهار كرد: اين اخبار 100 درصد اشتباه است و برخي رسانه هاي غربي آن را براي جوسازي مطرح مي كنند. ما از ابتدا هم اعلام كرديم و در جلسه شوراي حكام گفتيم تا وقتي چارچوب كار نهايي نشود بازديد و بازرسي از مكان هاي مورد ادعا انجام نخواهد شد. ما قرار نداشتيم كه در قالب مذاكرات در تهران بازديدي صورت گيرد. آژانس هم از اين مساله مطلع بود. نشست دو روزه ايران و آژانس براي مذاكرات بود و هدف ديگري نداشت.
تا قبل از مذاكرات 27 و 28 دي در تهران، نمايندگان ايران و آژانس بهمن و اسفند سال 90 در تهران، ارديبهشت، خرداد و شهريور 91 در وين و مجددا 23 آذر در تهران با يكديگر بر سر تدوين مداليته و چارچوبي براي حل و فصل برخي مسائل مذاكره كرده اند.
فرافكني رسانه هاي غربي
رسانه هاي غربي نيز با اطلاع از ناكامي نمايندگان آژانس در تحميل خواسته هاي خود به هيئت ايراني، در گزارش هاي خود به كم اهميت جلوه دادن اين مذاكرات پرداختند.
در اين رابطه خبرگزاري فرانسه در گزارشي از وين نوشت: رئيس بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار است جمعه(ديروز) بدون اميد به حصول توافق در خصوص برنامه هسته اي ايران به وين بازگردد و اين موضوع به اميدواري ها در مورد دستيابي به پيشرفت در مذاكرات ايران و قدرت هاي جهاني آسيب مي زند.
اين خبرگزاري مي نويسد: در عوض پيش بيني مي شود طبق گزارش تلويزيون رسمي ايران هرمان ناكارتس رئيس بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي با توافق در مورد ديداري دوباره با مقام هاي ايران در دوازدهم ماه فوريه به وين بازگردد. همزمان آسوشيتدپرس نيز گزارش داد: بازرسان ارشد آژانس بين المللي انرژي اتمي روز پنجشنبه به مذاكرات فشرده دو روزه خود با مقامات ايراني درباره ادعاهاي مطرح شده در خصوص اينكه جمهوري اسلامي ممكن است آزمايش هايي را در ارتباط با ساخت تسليحات هسته اي انجام داده باشد، پايان دادند. اين بنگاه تبليغاتي آمريكايي با بيان اين كه رسانه هاي ايراني به اين مسئله اشاره نكردند كه آيا در اين مذاكرات ايران و مقامات آژانس بين المللي انرژي اتمي پيشرفتي نيز حاصل شده است يا خير؟ به نقل از يك ديپلمات بلندپايه آژانس در وين كه خواست نامش فاش نشود مدعي شد: اين مذاكرات به خوبي پيش نرفت. به گمان اين خبرگزاري «هرمان ناكارتس» سرپرست تيم مذاكره كننده آژانس بين المللي انرژي اتمي در مذاكرات تهران اميدوار بود بتوانند رويكردي ساختاري را نهايي كند كه در آن اقداماتي كه آژانس مي تواند در تحقيقات خود انجام دهد و اقداماتي كه نمي تواند انجام دهد روشن شده باشد. خبرگزاري رويترز نيز عصر پنجشنبه به نقل از يك منبع ديپلماتيك مدعي شد: بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي و ايران ظاهرا نتوانستند در مذاكرات اين هفته درباره نهايي كردن موافقت نامه اي به منظور كمك به از سرگيري تحقيقات به بن بست رسيده آژانس درباره فعاليت هاي مشكوك اين كشور اسلامي در ارتباط با ساخت بمب اتم به نتيجه اي دست پيدا كنند.
 


در مكتب امام

اگر معنويت كم رنگ شود
ابرقدرت ها كشور ما را به تباهي مي كشند!
مادامي كه اين ملت، اين حالي كه الان دارند كه توجه به معنويات تا يك حدودي و اين جوانهاي ما توجه به معنويات دارند و اين تحول عظيم پيدا شده است كه شهادت را با جان و دل مي خرند، مادامي كه اين محفوظ است، اين جمهوري اسلامي محفوظ است و هيچ كس نمي تواند به او تعدي كند.
آن روزي كه زرق و برق دنيا پيدا بشود و شيطان در بين ما راه پيدا كند و راهنماي ما شيطان باشد. آن روز است كه ابرقدرتها مي توانند در ما تأثير كنند و كشور ما را به تباهي بكشند.
آئين انقلاب اسلامي ـ ص367
 


ولايتي و حدادعادل تشريح كردند

 آخرين خبرها از ائتلاف سه گانه اصولگرايان

ولايتي و غلامعلي حدادعادل از اعضاي ائتلاف سه گانه اصولگرايان ابعاد جديدي از اين ائتلاف انتخاباتي را تشريح كردند.
علي اكبر ولايتي در خصوص برنامه خود براي ورود به انتخابات رياست جمهوري تصريح كرد: ما با دو نفر ديگر از دوستانمان يعني آقايان محمدباقر قاليباف و غلامعلي حدادعادل قراري گذاشته ايم كه به اتفاق هم در جهت وحدت اصولگرايان تلاش كنيم.
وي خاطرنشان كرد: بر اين اساس قرار ما بر اين است كه در نهايت يك نفر از بين ما انتخاب و كانديداي انتخابات رياست جمهوري 92 شود و دو نفر ديگر از او حمايت كنند.
عضو ائتلاف سه گانه افزود: در نهايت هر كس كه براساس اتفاق انتخاب شود در هنگام اعلام كانديداتوري تيم خود را براي تصدي پست رياست جمهوري و كابينه به مردم معرفي خواهد كرد.
ولايتي كه با شبكه الميادين گفت و گو مي كرد افزود: اين يك پديده جديد و مهم است كه در نهايت به نفع كشور باشد و اميدواريم با اين روند انتخابات خوبي داشته باشيم.
غلامعلي حدادعادل، نماينده مردم تهران در مجلس نيز در اين مورد گفت: وحدت امري عقلايي، ديني و شرعي است. هر جا كه از وحدت فاصله گرفتيم چوبش را خورديم، چرا كه امام (ره) و رهبري نيز همواره به اين موضوع در همه زمينه ها تأكيد كرده اند.
وي با اشاره به شكل گيري كميته سه گانه اصولگرايان تصريح كرد: انتخابات رياست جمهوري با انتخابات مجلس متفاوت است، در اين انتخابات شخص محور است، ما با تجربه اي كه داشتيم گفتيم چرا جريانات تصميم گيري كنند ما خودمان شايد راحت تر بتوانيم قضيه را حل كنيم.
عضو كميته سه گانه اصولگرايان ادامه داد: از 2-3 ماه پيش وقتي در نظرسنجي ها معلوم شد كه نزديك به 60 درصد آرا براي اين 3 نفر است، گفتيم يكبار هم براي خدا بياييم دور هم بنشينيم و باهم وحدت كنيم. فعلا 2-3 ماهي است كه حول اين محور باهم گفت وگو مي كنيم. اميدواريم اين تجربه ناموفق نباشد و يك ساز و كاري پيدا كنيم تا بتوان از اين ائتلاف به وحدت رسيد.
اين نماينده مجلس در جمع حقوقدانان بسيجي سراسر كشور ادامه داد: قبول داريم كه رقباي اصولگرايان مايل به تكثر اصول گرايان هستند. وقتي قرار باشد كه در ميان اصولگرايان به 10 نفر راي داده شود، احتمال شكست اصولگرايي بالا مي رود، ما اگر نمي خواهيم تجربه هاي تلخ تكرار شود، اينجا ميدان امتحان است.
وي با بيان اين كه اكنون يك موضوعي كه وجود دارد و جبهه پايداري بر سر آن اصرار دارد اين است كه اين جبهه به دنبال اصلح است، عنوان كرد: اما اگر فردي اصلح بود ولي راي نياورد چه كار مي توان كرد و خداي ناكرده باعث شود هيچ اصولگرايي در هيچ سطحي از اصولگرايي با هيچ درجه اي موفق نشود. در سياست تصميم گيري ميان خوب و بد نيست. گاهي ممكن است اين اشكال داشته باشد و آن يكي نيز اشكال داشته باشد، ولي اشكال يكي كمتر از ديگري باشد.
حدادعادل خاطرنشان كرد: همانطور كه قبلاً گفته شد درب ائتلاف بسته نيست، اگر فرد ديگري در نظرسنجي اصولگرايان ممكن است راي قابل توجه داشته باشد، چه اشكالي دارد. نامزدي انتخابات رياست جمهوري ارث پدر كسي نيست. اين اضلاع 1+2 را نيز ما درست نكرديم، رسانه ها درست كردند.
 


خزاعي تاكيد كرد

ضرورت افزايش تاثيرگذاري غيرمتعهدها در سطح بين الملل

نماينده دائم ايران در سازمان ملل با تاكيد بر ضرورت افزايش تاثيرگذاري جنبش غيرمتعهدها در سطح بين الملل گفت: بسياري از سران جنبش عدم تعهد خواستار تقويت كاربردي اين جنبش در صحنه بين المللي هستند.
محمد خزاعي، سفير و نماينده دائم كشورمان در سازمان ملل در جلسه ماهانه مركز هماهنگي جنبش عدم تعهد اظهار كرد: بسياري از سران جنبش «نم» به ويژه جمهوري اسلامي ايران به عنوان رئيس كنوني اين جنبش خواستار تقويت كاربردي جنبش غيرمتعهدها در جهت عملياتي شدن تصميمات و مصوبات آن در صحنه بين المللي بوده اند و براين اساس در نظر است گروه هاي كاري براي بررسي ابعاد اين تغييرات و جنبه هاي حقوقي آن تشكيل شود و اميدواريم بتوانيم در مسير تقويت جنبش غيرمتعهدها حركت كنيم.
وي همچنين پس از پايان اين جلسه كه با حضور سفيران و نمايندگان دائم كشورهاي عضو جنبش «نم» برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران خاطرنشان كرد: مباحث عمومي شامل مباحث شوراي امنيت، حقوق بشر، خلع سلاح، حفظ صلح و مسائل سياسي آن، مسائل حقوق بين الملل و تمامي موضوعاتي كه مورد توجه 120 عضو جنبش غيرمتعهدها است در كارگروه ها و مركز هماهنگي جنبش مورد بحث و پيگيري قرار مي گيرد.
 


قائم مقام صدا و سيما مطرح كرد

لزوم بمباران عقبه دشمن در جنگ تمام عيار رسانه اي

قائم مقام رئيس سازمان صدا و سيما با تأكيد بر خلق آثار فاخر و پرهيز از سطحي نگري گفت: بايد عقبه هاي دشمن را در جنگ تمام عيار رسانه اي بمباران كنيم.
حجت الاسلام والمسلمين سيدرمضان موسوي مقدم، قائم مقام سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در همايش مسئولان روابط عمومي كل و استاني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهار كرد: امروز در حوزه رسانه نه تنها با رسانه هاي استكباري و صهيونيستي در حال رقابت نيستيم بلكه در يك جنگ رسانه اي واقعي با آنان قرار داريم.
وي افزود: مطمئن باشيد آنهايي كه در اردوگاه رسانه هاي غربي در حال فعاليت هستند، كاملاً تحت يك استراتژي و فرماندهي واحد و تاكتيكهاي متفاوت، در حال انجام فعاليت هاي خصمانه بر عليه انقلاب اسلامي و ملت ايران هستند.
موسوي مقدم با بيان برخي از ترفندهاي امپراطوري رسانه اي غرب در ايجاد جاذبه ها براي مخاطبان خود و تضاد در رسانه انقلاب اسلامي با آن، تصريح كرد: رسانه هاي غربي با استفاده ابزاري از انواع جاذبه ها از جمله جاذبه هاي شهواني، پخش رابطه هاي نامشروع و همچنين نمايش عريان تئوريزه سازي و نهادينه كردن برهنگي و تأثيرگذاري در افكار عمومي ملت هاي جهان هستند.
به گزارش فارس، قائم مقام صدا و سيما خاطرنشان كرد: ما به دنبال در اختيار داشتن رسانه اي پاك، اخلاقي و خانوادگي هستيم و بايد با پرهيز از سطحي نگري و تمركز و تأكيد بر خلق آثار فاخر و كيفي عقبه هاي دشمن را در اين جنگ تمام عيار رسانه اي بمباران كنيم.
 


سومين گردهمايي حقوقدانان بسيجي سراسر كشور برگزار شد

سومين گردهمايي بزرگ حقوقدانان بسيجي سراسر كشور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار شد.
اين گردهمايي به همت سازمان بسيج حقوقدانان و با سخنراني آيت الله عباس كعبي عضو مجلس خبرگان رهبري، سيدمرتضي بختياري وزير دادگستري، غلامعلي حداد عادل نماينده مجلس و حجت الاسلام حاجي صادقي جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه و با حضور جمعي از حقوقدانان و قضات برگزار شد.
آيت الله كعبي با تاكيد بر اينكه مشروعيت اين نظام به ولايت فقيه و فقه اسلامي است، متذكر شد : مبناي قدرت در جمهوري اسلامي ايران شرعي است و ساختار قدرت مردمي است يعني مردم سازندگان قدرت هستند و هيچكس نمي تواند نقش مردم را در نظام سياسي كشور ، منكر شود ولي مبناي قدرت در كشور الهي است .
كعبي در بخش ديگري از سخنانش متذكر شد: ما بايد بدنبال شكل گيري انتخابات رياست جمهوري باشيم تا كشور را پيش ببرد و باعث پيشرفت اسلامي شود، نبايد اتفاقي بيفتد كه ما عقب برگرديم ، همه بايد در انتخابات رياست جمهوري بسيج شويم تا حماسه ماندگاري ديگري در انتخابات رياست جمهوري دوره يازدهم خلق شود چرا كه اين اولين انتخابات رياست جمهوري بعد از فتنه 88 است.
همچنين جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه با اشاره به فتنه 88 تأكيد كرد: دشمنان مي گويند انقلاب اسلامي نابود نمي شود جز اينكه مردم ايران آنرا نابود كنند، لذا مي گويند بايد سازماندهي نافرماني مدني را دنبال كنيم ، دشمنان در صحنه هاي مختلف ناكام ماندند و به دنبال برهم زدن پيوند امت با ولايت بودند؛ در فتنه 88 تلاش كردند ولايت محوري را به وسيله خواص بزنند كه نشد اما راهبرد دشمن اين است كه بايد كاري كرد كه خود مردم ولايت را به كاري كه مي خواهند وادار كنند، خواص نمي توانند اين كار را انجام دهند. در فتنه 88 امت مستقيماً به ولايت وصل شد و حلقه خواص را حذف كرد.
وزير دادگستري نيز در سخنان خود يادآور شد: حقوقدانان بسيجي در راستاي مبارزه با ظلم استكبار جهاني بايد وارد عمل شوند و حقوقدانان ما بايد فريادشان در اين زمينه بلند شود كه جمهوري اسلامي ايران يكي از قربانيان تروريست است و بنظر مي رسد لازم است يك تحول اساسي با تشكيل گروه هاي خاص در عرصه هاي مختلف بايستي ايجاد شود؛ با توجه به اينكه دشمن در عرصه جنگ نرم بسيار سرمايه گذاري كرده، لذا لازم است در اين عرصه بسيار تلاش كنيم.
 


روسيه : زمان و مكان مذاكره 1+5 و ايران قطعي نشده است

در حالي كه خبرها از برگزاري دور ديگري از گفت وگوها ميان ايران و گروه 1+5 در اواخر ژانويه حكايت دارد، روسيه از احتمال تعويق مذاكرات خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري-اينترنتي «راس بالت»، «سرگئي ريابكوف» معاون وزير امور خارجه روسيه ديروز اعلام كرد: هيچ توافق قطعي در مورد زمان برگزاري دور بعدي مذاكرات بين نمايندگان گروه «1+5» و ايران بدست نيامده است.
اين ديپلمات بلندپايه روس يادآور شد كه تاريخ هايي كه از سوي برخي رسانه ها اعلام مي شود، ممكن است براي همه طرف هاي شركت كننده در اين مذاكرات مناسب باشد، ولي از لحاظ روند ديپلماتيكي، هنوز همه طرفين موافقت خود را با اين مسئله اعلام نكرده اند.
ريابكوف ضمن اشاره به اينكه مسئله اين است كه طرفين هنوز در خصوص محل برگزاري نشست بعدي به توافق نرسيده اند، افزود: اگر در رابطه با اين مسئله توافق حاصل نشود، اين امكان وجود دارد كه زمان برگزاري اين ديدار هم به تعويق بيفتد.
به گزارش فارس، برخي خبرگزاري ها 29-28 ژانويه سال جاري را زمان برگزاري دور بعدي ديدار ايران و گروه «1+5» اعلام كرده بودند، البته از مكان اين نشست نامي نبرده بودند.
 


رونمايي از 8 دستاورد تازه زيست فناوري با حضور رئيس جمهور

هشت محصول زيست فناوري ساخت محققان كشورمان، روز پنجشنبه با حضور رئيس جمهور در نهاد رياست جمهوري رونمايي شدند.
در اين مراسم كه دكتر سلطانخواه، معاون علمي و فناوري رئيس جمهور، دكتر صاحبقدم لطفي، دبيرستاد توسعه زيست فناوري و دست اندركاران توليد اين محصولات نيز حضور داشتند از دستگاه بيوكنترلر (براي كنترل چندين دستگاه همزمان) جهت داده گيري توام پارامترهاي PH و اكسيژن و ساير موارد بدون نياز به اپراتور، دستگاه پمپ پريستالتيك دور متغير كنترل ديجيتالي براي انتقال حجم هاي بسيار دقيق از سيال هاي محلول و مايعات با كاربرد شيميايي- پزشكي- دارويي از 06/0 ميلي ليتر بر دقيقه تا 5/3ميلي ليتر بر دقيقه بدون تماس محلول با اتصالات پمپ و قابليت استريل كردن مسيرهاي عبور محلول و دستگاه بيورآكتورهواران (Air Lift) با هدف كاربرد در سيستم هاي بيوتكنولوژي هوازي كه به همت مركز تحقيقات بيوتكنولوژي دانشگاه صنعتي سهند تبريز طراحي و ساخته شده بود، رونمايي شد.
همچنين دستگاه آشكارساز عوامل ميكروبي معلق در هوا 03-BIS براي تشخيص عوامل معلق در هوا و شناسايي چند عامل به طور همزمان با قابليت عملياتي بالا و كاربري آسان و قابليت ذخيره سازي تا 6000 نمونه كه توسط شركت ميلاد دارو نور طراحي شده بود، كيت تشخيص سريع اختلالات عددي كروموزومي در جنين براي تشخيص سريع اختلالات عددي كروموزومي شايع در جنين و قابل استفاده در بيماري هايي نظير سندروم داون، سندروم پاتو، سندروم ادوارد، سندروم ترنر، سندروم كلاين فلتر، سندروم تريپلوئيدي كه به همت شركت زيست فناوري كوثر ساخته شده و دستگاه هشداردهنده حضور عوامل ميكروبي معلق در هوا كه به همت وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ساخته شده است، در اين مراسم رونمايي شدند.
كيت تشخيص همزمان نوع حيوانات مورد استفاده در فرآورده هاي دامي براي تشخيص تقلبات در فرآورده هاي گوشتي و گوشت خام، تشخيص گوشت حيوانات حرام از حلال، تشخيص نوع حيوان در موارد استفاده از فرآورده هاي دامي در فرآورده هاي خالص گياهي كه توسط مؤسسه گروه پژوهشي انتقال سامانه زيست مولكولي طراحي و ساخته شده و دستگاه اندازه گيري رزونانس سطحي پتاسمون با هدف اندازه گيري اندركنش هاي بيوشيميايي و ثوابت ترموديناميكي و اندازه گيري ضخامت و ضريب شكست فيلم هاي نانو كه توسط شركت باي سون تكنولوژي ساخته شده است از ديگر محصولات حوزه زيست فناوري بودند كه رونمايي شدند.
 


راه اندازي 574 خانه قرآن و دارالقرآن در پايتخت

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از راه اندازي 374 خانه قرآن و عترت در محله ها و 200 دارالقرآن در تهران خبر داد.
به گزارش مهر، سيد محمدهادي ايازي در دهمين همايش بين المللي بانوان قرآن پژوه كه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد همچنين رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، با بيان اين مطلب افزود: برگزاري اين همايش در شرايطي كه متاسفانه فعاليت هاي افراطي فمنيستي در جامعه رو به گسترش است به طور شاخص حائز اهميت است.
وي با اشاره به برگزاري جشنواره قرآني شمسه گفت: دور اول جشنواره قرآن شمسه سال 90 با حضور و مشاركت 53 هزار شهروند برگزار شد و بخش قابل توجهي از اين مشاركت با حضور بانوان رقم خورد.
ايازي افزود: توسعه فرهنگ قرآن و فراهم كردن زمينه انس شهروندان با قرآن بسياري از مشكلات جامعه نظير پايين بودن آستانه تحمل در برابر سختي هاي زندگي را مرتفع خواهد كرد و ترسيم چهره قرآني و مذهبي براي كلان شهر تهران مهمترين دغدغه شهرداري تهران است.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران تصريح كرد: قبل از انقلاب تنها 10 درصد بانوان در امور فرهنگي مشاركت داشتند ولي اين رقم بعد از انقلاب به 50 درصد رسيده است.
وي با اشاره به فعاليت هاي شهرداري تهران در حوزه بسط و گسترش فرهنگ قرآني گفت: راه اندازي 374 خانه قرآن و عترت در محله ها و 200 دارالقرآن در سطح شهر نشانگر اهتمام ويژه مديريت شهري به بسط و توسعه فرهنگ قرآن است.
 


پاسخ عسگراولادي به نامه اصلاح طلبان:

 چرا به انتخابات 88 تهمت تقلب زديد؟

حبيب الله عسگراولادي با انتشار نامه اي سرگشاده به نامه تشكرآميز اصلاح طلبان درباره مواضع اخير خود، پاسخ داد.
چندي پيش عسگراولادي در اظهاراتي موسوي و كروبي را گرفتاران فتنه خواند و گفت سران فتنه آمريكا و انگليس و رژيم اسرائيل هستند و اين دو خود گرفتار فتنه شدند. اين موضع با استقبال گسترده برخي محافل داخلي و خارجي مواجه شد وجمعي از اصلاح طلبان نيز با انتشار نامه اي خطاب به وي از اين موضع او استقبال و تشكر كردند.
روز گذشته عسگراولادي با انتشار نامه اي شش بندي و سرگشاده به نامه اين 7 اصلاح طلب پاسخ داد.
وي در نامه خود آورده است؛«بنده در دوران دولت اصلاحات باب گفتگويي را با ارگان دولت و نيز با دبيركل محترم حزب حاكم باز كردم اما متأسفانه آن باب را بستند. كار به جايي رسيد كه در انتخابات سال 88 باب اردوكشي خياباني و زنده باد و مرده باد باز شد. اين باب را گشوده و مفتوح بايد بدانيم و براساس خردجمعي مردم سالاري ديني را نهادينه كنيم.»
در ادامه نامه آمده است؛ «امام (ره) فرمودند؛ «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا گرفتار استبداد نشويد» ما اين آموزه الهي را رها كرديم و در فتنه سال 88 برخي از دوستان به جاي پشتيباني از ولايت فقيه تابع گام به گام آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي شدند كه بزرگترين تبهكاري سياسي در كشور رقم خورد.»
عسگراولادي در ادامه خطاب به اصلاح طلبان مي نويسد: «بنده سؤالم اين است دست اخلاص، مودت و صداقت رهبري را چرا اعتناي لازم نكرديد و رهبري را در اين وادي ياري نكرديد. رهبري حتي حضور يك سرباز را در خيمه انقلاب غنيمت مي داند اما متأسفانه وقتي بخشي فوج فوج از اين خيمه خارج شدند و اكنون كه عزم بازگشت دارند نمي خواهند با اعلام آن دوستداران انقلاب را خوشحال كنند ولي اكنون صراحت لهجه و بيان و قلم ضرورت دارد لذا برادرانه توصيه مي كنم رهبري معظم انقلاب را فصل الخطاب و قائمه اين نظام بدانيم و براي پيشرفت و توسعه كشور همكاري نمائيم و مطمئن باشيم وحدت و اقتدار ملي ايران اسلامي تقويت خواهد شد.»
وي در بخش ديگر از نامه خود مي افزايد؛ «حرف ما اين است كه چرا در سال 88 نتايج انتخابات و راي مرم پذيرفته نشد و بر آن مهر «تقلب» زده شد. چرا به دهها هزار نفر از برگزاركنندگان انتخابات كه همه ساله امين مردم بوده و هستند و در اجرا و نظارت، انتخابات را كنترل كرده و مي كنند تهمت عدم امانت داري زده شد.
چرا اجازه داده شد دشمن در صفوف متحد ملت رخنه كند و برادري و وحدت ملت را تبديل به دشمني و كينه توزي و انتقام جويي كند. اينها گله هاي ما است. اما با همه اين بي مهري ها بنده مي گويم جلوي ضرر را از هر كجا بگيريم منفعت است. برگرديم به دامن پرمهر ولايت، برگرديم به مسير واقعي ملت هيچكدام ضرر نمي كنيم.»
 


فروزنده خبر داد

دعوت از عموم نمايندگان ملت براي حضور در پاستور

معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: از همه نمايندگان مجلس براي حضور در نهاد رياست جمهوري دعوت كرده ايم.
لطف الله فروزنده در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه جلسه مشترك دولت و مجلس به تعويق افتاده است، اظهار داشت: ما درخواست جلسه مشترك بين دولت و مجلس كرده بوديم و با توجه به اين كه برگزاري نشست مشترك سازوكارهاي خاص خود را دارد، هيئت رئيسه مجلس اعلام كرد كه در سه شنبه [هفته جاري] امكان برگزاري نشست مشترك دولت و مجلس وجود ندارد.
وي افزود: با توجه به اين موضوع ما از عموم نمايندگان دعوت كرديم كه در جلسه اي در روز سه شنبه در نهاد رياست جمهوري كه با حضور رئيس جمهور برگزار مي شود، شركت كنند تا در مورد مسائل مختلف كشور بحث و گفت وگو صورت گيرد.
فروزنده گفت: ديدارهاي اين چنيني نمايندگان با رئيس جمهور به طور معمول برگزار مي شود و ديدار سه شنبه نمايندگان نيز كه ما از همه براي حضور دعوت كرده ايم، اينگونه خواهد بود.
 


لاريجاني:

دلالان سياسي منطقه در برابر حماس و حزب الله قدرتي ندارند

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: حزب الله، حماس و جهاد اسلامي بزرگترين قدرت هاي امروز خاورميانه هستند و در مقابل، عناصري كه به عنوان دلال سياسي در منطقه فعالند از هيچ قدرتي برخوردار نيستند.
به گزارش فارس، علي لاريجاني طي سخناني در همايش «غزه نماد مقاومت»، اظهار داشت: اگر يك نگاه منصفانه اي به صحنه اجتماعي ملت ها در دنياي معاصر داشته باشيم، ملت فلسطين را ملت درخشنده اي مي يابيم.
وي با بيان اينكه با پيروزي انقلاب اسلامي ايران مسئله فلسطين بعد از يك دوره غربت دوباره احيا شد، افزود: چند سال پيش آمريكايي ها يك خيز براي سازش برداشتند، اما اين خيز حركت رو به جلو نداشت چرا كه گفتمان مثلث براي حل مسئله فلسطين تغيير كرده بود و به همين دليل حماس روي كار آمد و توانست رويش كند و حتي گروه هاي كوچكتر فلسطين كه افول كرده بودند، نيز در اين دوره خودشان را بازسازي كنند.
لاريجاني با بيان اينكه 3 دهه اخير دوره احياء شكل اصيل اسلامي براي احياء فلسطين بود، اظهار داشت: در چند جنگ اخيري كه طي دهه اخير رخ داد، نمادي از تفكر مثلث بر موضوع فلسطين نشان داده شد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: در جنگ 33 روزه شايد بي نظيرترين كاري كه مي شد عليه رژيم صهيونيستي انجام داد به دست نيروهاي حزب الله انجام شد.
وي ادامه داد: بعد از بيداري اسلامي رژيم صهيونيستي بايد حركتي از خود نشان مي داد اما حركات حماس و جهاد در جنگ 22 روزه و 8 روزه پرده هاي وهم و تصورات غلط را براي اين رژيم از بين برد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: دوره جديد، دوره احياي فكر مجاهدت و مقاومت براي فلسطين است؛ در خاورميانه كشورهاي بزك كرده و كاخ شيشه اي نشين ديگر عناصر تأثيرگذار نيستند.
وي گفت: حزب الله، حماس و جهاد بزرگترين قدرت تأثيرگذار منطقه خاورميانه محسوب مي شوند كه اين به خاطر روحيه مجاهدت است.
لاريجاني اظهار داشت: امروز آمريكايي ها مي خواهند به نحوي مسئله فلسطين را جمع و جور كنند، لذا مي خواهند ماجراي سازش جديد را در خاورميانه سامان دهند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: همچنين برخي دلالان مي خواهند با مطرح كردن طرح هاي سازش، فلسطيني ها را با يك شكلات سرگرم كنند؛ اين كشورها كه در منطقه هستند فكر الهام بخش ندارند و نقش دلال سياسي را پيدا كردند كه فشار بر مردم فلسطين را زياد مي كنند.
لاريجاني با تأكيد بر اينكه دلالان سياسي منطقه افراد كم مقداري هستند، اضافه كرد: در برخي كشورها كه بويي از دموكراسي در آنها نمي بينيد، مسئولانشان دلمشغولي زيادي براي دموكراسي در سوريه دارند كه اين خجالت آور است؛ دلالان سياسي براي منافع غرب نقش آفريني مي كنند.
وي خاطرنشان كرد: مسير سازش فقط مي تواند دست آوردهاي كنوني را كه با خون عزيزان مجاهد در فلسطين و حمايت ملت هايي مثل ايران بوجود آمده را سقوط دهد.
هشدار ديوان محاسبات به دولت درباره طرح استخدامي مهرآفرين
ديوان محاسبات كشور طي نامه اي به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهور، غيرقانوني بودن مصوبه «طرح مهرآفرين» را محرز دانست و نسبت به تبعات اجراي آن هشدار داد.
به گزارش تسنيم، ديوان محاسبات كشور با استناد به اعلام نظر «هيئت تطبيق مصوبات دولت با قوانين» و اعلام رسمي موضوع از سوي رئيس مجلس شوراي اسلامي به دولت، غيرقانوني بودن مصوبه «طرح مهرآفرين» را محرز دانست و نسبت به اجراي بخشنامه صادره در اين خصوص، هشدار داد.
در نامه معاون حقوقي ديوان محاسبات كشور خطاب به معاون حقوقي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور، تأكيد شده است كه ديوان محاسبات پس از طرح موضوع در «هيئت بررسي و تطبيق مصوبات دولت با قوانين» و تشخيص مغايرت آن با قوانين جاري، در راستاي اقدامات پيشگيرانه و از روي همياري و همكاري با دستگاه هاي اجرايي، موضوع را به دستگاه هاي تحت نظارت اعلام كرد تا از بروز تخلف پيشگيري كند؛ لذا هرگونه برداشت هاي غير حقوقي از اين اقدام قانوني را چنانكه در بخشنامه معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور در اين خصوص مشاهده مي شود، مذموم مي شمارد.
براساس اين گزارش، در اين نامه، ديوان محاسبات بر ضرورت اجراي قانون و تبعيت همه دستگاه هاي اجرايي از قوانين و مقررات كشور تأكيد كرده و نسبت به آثار سوء اقدامات خلاف قانون هشدار داده است.
گفتني است، هيئت دولت 29 آذر در سال جاري در مصوبه اي با عنوان «طرح مهرآفرين» به كارگيري و تبديل وضعيت و استخدام افرادي را در تهران و استان ها بدون الزام به رعايت ابلاغيه هاي صادره قبلي تصويب كرده بود كه «هيئت بررسي و تطبيق مصوبات دولت با قوانين» در جلسه مورخ 13 دي سال جاري آن را مغاير قانون تشخيص داد و رئيس مجلس شوراي اسلامي غير قانوني بودن اين مصوبه را رسماً به دولت اعلام كرد.
 


در ديدار وزير خارجه چين با امير عبداللهيان صورت گرفت

استقبال پكن از نقش سازنده ايران در سوريه

وزير امور خارجه چين از نقش سازنده ايران در تحولات سوريه استقبال كرد و گفت: پكن نيز معتقد است، تنها راه حل بحران سوريه تمركز بر راهكار سياسي است.
«يانگ جيه چي» وزير امور خارجه چين در ديدار با «حسين اميرعبداللهيان» معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه كشورمان با اشاره به حق مسلم كشورها و از جمله جمهوري اسلامي ايران در داشتن فناوري صلح آميز هسته اي، ابراز اميدواري كرد كه هر چه زودتر مذاكرات تهران و 1+5 برگزار شود.
وي منافع اين گفت و گوها را نه تنها براي ايران بلكه براي كل منطقه و طرف هاي مختلف موثر و مهم دانست.
وزير خارجه چين با تمجيد از نقش سازنده ايران در قبال تحولات سوريه عنوان كرد: ما از نقش ايران در حل و فصل بحران سوريه استقبال مي كنيم.
وي اضافه كرد: جنگ نمي تواند بحران سوريه را حل و فصل كند و تمركز بر راهكار سياسي تنها راهكار ممكن است.
«يانگ جيه چي» با اشاره به تماس هاي مستمر ايران و چين با اخضر ابراهيمي و تاكيد بر اهميت توجه به اصل عدم مداخله خارجي در منشور سازمان ملل متحد خاطرنشان كرد: همه طرف ها بايد از نماينده دبيركل سازمان ملل حمايت كنند و آينده سوريه بايد بدون مداخله خارجي توسط مردم اين كشور تعيين شود.
حسين اميرعبداللهيان، معاون وزارت امور خارجه ايران هم در اين ديدار گفت: آمريكا با حمايت از گروه هاي تروريستي و افراطي هم به مردم و هم به معارضان در سوريه ظلم كرده و اجازه نداده است اصلاحات بشار اسد هم تكميل شود.
وي هرگونه مداخله در سوريه را مردود دانست و افزود: برخي طرف هاي خارجي بر اجراي طرح مداخله در سوريه اصرار داشتند اما وتوي سه قطعنامه از جانب چين و روسيه در سطح بين المللي اين فرصت را از دشمنان مردم اين كشور مهم خاورميانه اي گرفت.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10