(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 2 بهمن  1391 - شماره 20411

هواي تهران در آستانه هشدار
طناب دار عدالت به گردن 2 زورگير
در گيلان 2 واردكننده خودرو
 به پرداخت 103ميليارد ريال جريمه محكوم شدند
كشف 160 هزار ليتر سوخت قاچاق در نوار مرزي خوزستان
دادستان اهواز: اين 5 سارق را شناسايي كنيد
راه اندازي مركز توانبخشي جانبازان
حوادث كوتاه از كشور
حكم قصاص ناپدري دانيال كوچولو صادر شد
اعدام قاچاقچي مواد مخدر در اصفهان
نجات راننده تاكسي از دست زورگيران
ماسوله زاگرس در آتش سوخت
شير كاكائو مسموم 7 زن نمازگزار را به خواب فرو برد
از ساعت 8 تا 16 هر روز محور اردبيل- سرچم تا 15 بهمن مسدود است
وقتي سگ تغيير ذائقه مي دهد
بهره برداري از آبشار برج ميلاد قبل از نوروز
هشدار به بانوان درخصوص ازدواج با اتباع خارجي
چند ثانيه تا مرگ
پيگرد قضايي منكر هولوكاست
سيا قاتل وبلاگ نويس منتقد اوباما


هواي تهران در آستانه هشدار

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا گفت: هواي تهران با قرار گرفتن شاخص ذرات معلق كمتر از دو ونيم ميكرون روي عدد 143 در آستانه هشدار قرار گرفت.
يوسف رشيدي با بيان اين مطلب افزود: در حال حاضر شاخص ذرات معلق كمتر از دو نيم ميكرون با 39 واحد افزايش نسبت به روز گذشته تنها 7 واحد با شرايط هشدار فاصله دارد.
به گفته وي، در حال حاضر شاخص آلاينده ها در 12 ايستگاه شهر تهران در شرايط هشدار است و ايستگاه شاد آباد با قرار گرفتن شاخص ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون روي عدد 165 آلوده ترين منطقه و پس از آن ايستگاههاي دروس با ايستادن شاخص ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون روي عدد 161 و ايستگاه شهرداري منطقه 11 روي عدد 160آلوده ترين مناطق هستند.
رشيدي اظهار داشت: ايستگاه شادآباد به لحاظ آلاينده ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون نيز در شرايط هشدار است.
وي افزود: در حال حاضر ميانگين شاخص آلاينده ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون در پايتخت 91 و در ايستگاه شادآباد 163 است.
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران تصريح كرد: به هر حال هوا ناسالم است، هم براي گروه هاي در معرض خطر و هم براي بخش بزرگي از مردم كه روزهاي زندگي در هواي آلوده آنها در فصل سرد كم كم به دو ماه مي رسد اما خبري از اجراي طرح زوج و فرد خودروها نيست.

 


طناب دار عدالت به گردن 2 زورگير

 پس از يك و نيم ماه دستگيري چهار زورگير در خيابان خردمند و محاكمه آن ها در دادگاه انقلاب بالاخره دو تن از اين افراد سحرگاه ديروز در خيابان بهشهر در پاي چوبه دار حاضر و با طناب سفيد از گردن آويخته شدند.
به گزارش خبرگزاري ها از شامگاه روز جمعه داربست كشي در اين خيابان در ضلع شمال غربي پاركي در اين منطقه انجام شده بود و با نصب پارچه نوشته هايي اعلام شده بود كه اين محوطه محل اعدام دو سارق زورگير مي باشد. حدود ساعت پنج سحرگاه ديروز در محل اجراي حكم كه نزديكترين مكان به محل وقوع جرم بود مملو از جمعيت شده و زماني كه دو جرثقيل براي اجراي حكم وارد محوطه شد بر تعداد جمعيت افزوده شد.
انجام اين مراسم در ملأ عام با استقبال مردم روبه رو شد به طوري كه جوان 23 ساله اي به نام امير به خبرنگار مهر گفت: اجراي حكم اين دو سارق خشن نشان داد كه قوه قضائيه با مجرمان شوخي ندارد و آن ها را به سزاي اعمال خود مي رساند.
زن ميانسالي هم كه قرباني زورگيري شده بود در ادامه گفت: چند روز قبل در خيابان سپهبد قرني داشتم راه مي رفتم كه دو موتورسوار با تهديد چاقو كيفم را سرقت كردند. اين ماجرا خيلي سريع رخ داد و من تا مدتي در شوك بودم.
اما در اين ميان حاضران از رئيس قوه قضائيه مي خواستند با همه زورگيران به شدت برخورد شود و به هيچ عنوان اجازه ندهند اين مجرمان با اقدامات مجرمانه خود امنيت شهروندان را به خطر بياندازند.
ساعت 5 و 48 دقيقه آمبولانس پزشكي قانوني به همراه پزشك در محل اجراي حكم حاضر و دقايقي بعد هم محكومين با خودروي پليس آگاهي همراه قاضي اجراي احكام دادسراي جنايي تهران وارد محوطه شدند.
محمد علي كه 20 سال سن داشت با ديدن طناب دار كنترل خود را از دست داد.
عليرضا در گفت وگو با خبرنگاران خود را بي گناه مي دانست و مي گفت: قبول دارم اشتباه كردم اما نمي دانستم حكمم اعدام است.
محمدعلي هم گفت: من نيازي به پول سرقتي نداشتم و فريب دوست ناباب را خوردم.
دو پسر اعدامي را بالاي جرثقيل بردند و طناب دار را برگردن آن ها انداختند. پس از قرائت قرآن، نماينده دادسراي جنايي تهران شروع به قرائت حكم كرد و گفت: 11 آذر امسال يكي از شهروندان هنگام ورود به شركتي در خيابان خردمند مورد حمله چهار زورگير موتورسوار قرار گرفت كه فيلم اين زورگيري در اينترنت منتشر شد. دزدان پس از سرقت با ايجاد رعب و وحشت از محل گريختند. با شكايت شاكي چهار زورگير دستگير شده و پرونده براي محاكمه به دادگاه انقلاب فرستاده شد كه شعبه 15 دادگاه انقلاب دو نفر از زورگيران به نام هاي عليرضا مافيها و محمدعلي سروري را به اتهام محاربه به اعدام محكوم كرد.
در حالي كه شمارش معكوس براي اجراي حكم آغاز شده بود، محمدعلي تقاضاي آب كرد كه مأموران بلافاصله براي او آب آوردند.
عقربه هاي ساعت 6 و 15 دقيقه صبح را نشان مي داد كه با دستور قاضي اجراي احكام، حكم اعدام اجرا شد و دو پسر زورگير با طناب سفيد به دار مجازات آويخته شدند.
پس از 17 دقيقه اجساد آنها پايين كشيده شد و با تأييد مرگشان از سوي پزشك، به پزشكي قانوني منتقل شدند.
دو زورگير محكوم به اعدام روز يازدهم آذر ماه سال جاري به اتفاق دو همدست با حمله وحشيانه به يك فرد جوان در خيابان بهشهر حوالي خردمند پس از ضرب و شتم اقدام به سرقت اموال وي كرده بودند.
دو روز بعد از اين حادثه فيلم مربوط به لحظه سرقت و زورگيري از اين مرد جوان در شبكه هاي اجتماعي منتشر شد و باعث شد تا رئيس قوه قضائيه در اولين واكنش به اين حادثه دستور بازداشت فوري اين چهارتن را صادر كند.
 


در گيلان 2 واردكننده خودرو

به پرداخت 103ميليارد ريال جريمه محكوم شدند

رشت- خبرنگاركيهان:
2 واردكننده متخلف خودرو براي پرداخت جريمه اي بالغ بر 103 ميليارد ريال به تعزيرات حكومتي معرفي شدند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: فردي كه اواخر سال گذشته 436 دستگاه خودرو را با ارز مرجع وارد كشور كرده بود و قصد داشت اين خودروها را با ارز نرخ آزاد در شهرستان تالش بفروشد شناسايي و با تشكيل پرونده پرداخت جريمه 97 ميليارد ريالي به تعزيرات حكومتي معرفي شد.
علي منتظري ادامه داد: در پرونده مشابه ديگري در شهرستان آستارا نيز واردكننده متخلفي قصد فروش 20 خودرو را داشت كه اين فرد هم با تشكيل پرونده جريمه 6 ميليارد و 670 ميليون ريالي به تعزيرات حكومتي معرفي شد.
 


كشف 160 هزار ليتر سوخت قاچاق در نوار مرزي خوزستان

اهواز- خبرنگاركيهان:
فرمانده مرزباني استان خوزستان از كشف بيش از 160 هزار ليتر سوخت در مرزهاي آبي اين استان خبر داد.
وي گفت: از 160 هزار ليتر سوخت كشف شده بيش از 105 هزار ليتر آن مربوط به پايگاه درياباني ماهشهر و بيش از 55 هزار ليتر آن مربوط به پايگاه درياباني آبادان است.
سرتيپ حميد هداوند افزود: در همين راستا 13فروند شناور نيز توقيف گرديد و طبق نظر كارشناسان ارزش گازوييل كشف شده حدود 4 ميليارد و 650 ميليون ريال تخمين زده شده است.
فرمانده مرزباني خوزستان در پايان از دستگيري 22متهم در اين ارتباط خبر داد و با قدرداني از همكاري خوب مردم مرزنشين گفت: افزايش كار اطلاعاتي و عمليات موفق مرزي باعث ايجاد سدي محكم در جلوگيري از ورود و خروج قاچاقچيان و متجاوزان مرزي شده است.
 


دادستان اهواز: اين 5 سارق را شناسايي كنيد


اهواز- خبرنگاركيهان:
دادستان اهواز مجوز انتشار تصاوير چهره پنج سارق به عنف را صادر كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، «فرهاد افشارنيا» در نشست خبري در جمع خبرنگاران ضمن اعلام خبر دستگيري اين باند با صدور اين مجوز از مالباختگان خواست در صورت شناسايي اين متهمان براي پيگيري موضوع، اقدام كنند.
وي با بيان اينكه با دستگيري باند سارقان به عنف در هفته گذشته توسط عوامل نيروي انتظامي اهواز اين افراد براي انجام روند قانوني، در اختيار دادستاني اهواز قرار گرفته اند خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه اين سارقان مرتكب جرم هاي متعددي شده اند و ممكن است مالباختگان زيادي از آنها شكايت داشته باشند؛ از اين رو از رويكرد تنبهي استفاده كرده و مجوز انتشار تصاوير چهره اين افراد در سه نوبت به رسانه ها و مطبوعات داده مي شود تا افراد مالباخته در صورت شناسايي اين افراد فرصت شكايت از آنها و پيگيري امر را داشته باشند.
 


راه اندازي مركز توانبخشي جانبازان

رئيس مركز ضايعات نخاعي بنياد شهيد و امور ايثارگران از راه اندازي مركز توانبخشي جانبازان خبر داد.
رئيس مركز ضايعات نخاعي بنياد شهيد و امور ايثارگران تعداد جانبازان كشور را 2هزار و 131 نفر ذكر كرد و اظهار داشت: از اين تعداد 177 نفر جانبازان نخاعي گردني هستند به اين معنا كه از گردن فلج هستند.
وي ادامه داد: هزار و 537 نفر نيز دچار قطع طناب نخاعي هستند.
جوادي با اشاره به خدمات درماني و حمايتي ارائه شده به جانبازان، خاطرنشان كرد: با راه اندازي شبكه استاني 95 درصد از جانبازان تحت پوشش كامل قرار دارند ضمن آن كه مركز فوق تخصصي ضايعات نخاعي بيمارستان خاتم الانبيا خدماتي را به جانبازان ارائه مي دهد.
وي با بيان اين كه سن جانبازان در حال بالا رفتن است، ادامه داد: براي اين منظور مراكز توانبخشي در كشور براي اين افراد ايجاد خواهد شد.
رئيس مركز ضايعات نخاعي بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به حضور اين مركز در كنگره ضايعات نخاعي اضافه كرد: در اين كنگره با شركت در كارگاه هاي تخصصي آخرين يافته هاي علمي در اين زمينه را ارائه خواهيم داد.

 


حوادث كوتاه از كشور

دستگيري سارقان سيم برق
اراك- خبرنگاركيهان: 4 نفر سارق سيم برق، هنگام سرقت در شهرك پرندك شناسايي و دستگير شدند. در بازرسي از خودروي سارقان تعدادي تجهيزات سرقت سيم كشف و ضبط شد.
دستگيري مجرم فضاي مجازي
اراك- خبرنگاركيهان: در پي شكايت يكي از شهروندان اراكي مبني بر انتشار مطالب توهين آميز و نادرست عليه وي در فضاي مجازي، با انجام تحقيقات فني و پليسي عامل انتشار اين مطالب شناسايي و دستگير شد.
دستگيري قاتل
خرم آباد- خبرنگاركيهان: جوان 21ساله كوهدشتي به دليل اختلافات خانوادگي، همسر 28 ساله و فرزند 3 ساله اش را به قتل رساند. متهم با تلاش پليس بلافاصله دستگير شد و اقرار كرد ابتدا همسرش را خفه كرده و سپس پسر خردسالش را به همان شيوه به قتل رسانده است.
دستگيري شكارچي غيرمجاز
چناران- خبرنگاركيهان: پرسنل يگان حفاظت از محيط زيست چناران با همكاري پليس اطلاعات و امنيت با دستگيري شكارچي يك قبضه سلاح شكاري غيرمجاز و اعضاي يك قوچ وحشي را از منزل وي كشف و ضبط كردند. متهم با تشكيل پرونده تحويل مقامات قضايي شد.
انهدام باند سرقت
اهواز- خبرنگاركيهان: طي يك ماه گذشته نيروي انتظامي خوزستان موفق به انهدام بيش از 24 باند سرقت در سطح استان شد.
اين باندها در زمينه سرقت مغازه ها، منازل، خودرو، موتورسيكلت، سيم برق، كيف قاپي و سرقت به عنف، فعاليت داشتند.
دستگيري سارقان حرفه اي
اصفهان- خبرنگاركيهان: 2 نفر سارق حرفه اي منزل كه قصد فروش يك جام نقره اي سرقتي را به صاحب يك مغازه صنايع دستي در اصفهان داشتند شناسايي و دستگير شدند. متهمان پس از اعتراف به بزه انتسابي، با تشكيل پرونده به مراجع قضايي تحويل داده شدند.
 


حكم قصاص ناپدري دانيال كوچولو صادر شد

ناپدري دانيال به اتهام قتل كودك شش ساله براي دومين بار به قصاص محكوم شد.
در اين پرونده عباس متهم است پنجم ارديبهشت سال 89 كودك شش ساله را با ضربه اي به سرش به قتل رسانده است.
پس از گزارش موضوع به ماموران تحقيقات در اين زمينه آغاز شد. بررسيهاي اوليه حكايت از آن داشت بدن اين كودك بارها به وسيله اجسام داغ سوزانده شده و آثار فراواني از كبودي روي نقاط مختلف بدن وي وجود دارد. گزارش پزشكي قانوني نيز علت مرگ را خونريزي شديد مغزي به خاطر وارد شدن ضربه شديد به سر وي اعلام كرد.
به همين خاطر پرونده اي براي اين مرگ مشكوك تشكيل شد. در ادامه تحقيقات ميداني ماموران نشان داد دانيال به كرات از سوي ناپدري خود مورد آزار قرار گرفته است.ادامه تحقيقات حاكي از آن بود كه عباس، ناپدري دانيال در قتل وي و صديقه مادر دانيال در اين كودك آزاري فجيع شركت داشته و هر دو از نظر قانوني مجرم هستند. با تكميل تحقيقات پرونده براي محاكمه به شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد.
در پايان دادگاه هيئت قضات وارد شور شد و عباس را به قصاص محكوم كردند. عباس و صديقه همچنين به اتهام كودك آزاري به 6 ماه حبس محكوم كردند.
با اعتراض متهمان پرونده به ديوان عالي كشور فرستاده شد كه قضات شعبه 15 ديوان عالي كشور حكم قصاص عباس و شش ماه زندان صديقه را نقض كردند.
اما حكم شش ماه زندان عباس تأييد شد.
متهم در جلسه دادگاه با تكرار حرف هاي قبلي خود گفت: من قصد كشتن دانيال را نداشتم و به خاطر فحاشي فقط ضربه اي به صورتش زدم.
پس از آخرين دفاعيات متهم و وكيل مدافعش قضات دادگاه وارد شور شده و عباس را به قصاص محكوم كردند. مادر دانيال نيز به جزاي نقدي محكوم شد.
 


اعدام قاچاقچي مواد مخدر در اصفهان

اصفهان-خبرنگار كيهان:
يك قاچاقچي موادمخدر كه در امر نگهداري مواد مخدر «كراك» فعاليت داشت، در محوطه زندان مركزي اصفهان به دار مجازات آويخته شد.
به گزارش روابط عمومي دادگستري كل استان اصفهان، «محسن-ك» فرزند حسن به جرم نگهداري مقدار 530 گرم كراك به موجب رأي شعبه پنجم دادگاه انقلاب اسلامي اصفهان به اعدام محكوم شد.
حكم مذكور پس از تاييد دادستان كل كشور و انجام تشريفات قانوني در محوطه زندان اصفهان به اجرا در آمد.
 


نجات راننده تاكسي از دست زورگيران

ماموران واحد گشت خودرويي كلانتري هفتم در ساعت 30:22 دقيقه در حين گشت زني در محدوده شهرك وصال خيابان مهرآبادي در يك كوچه تاريك مشاهده مي كنند كه يك دستگاه خودروي تاكسي سبز رنگ به صورت مشكوكي پارك شده است.
مأموران جهت بررسي بيشتر به محل مراجعه و مشاهده كردند كه 2 نفر يكي در صندلي جلو و نفر دوم در صندلي عقب نشسته و از پشت دهان راننده را گرفته كه راننده به محض مشاهده واحد گشت شروع به كمك خواستن نموده و با نزديك شدن واحد گشت فردي كه راننده را گرفته بود اقدام به فرار كرد و بلافاصله با عكس العمل سريع واحد گشت دستگير شد.
سپس راننده به هويت قدرت الله اظهار داشت كه من اين دو نفر را از چهار راه مولوي به عنوان مسافر سوار كردم كه در خيابان مهرآبادي فردي كه در صندلي عقب نشسته بود با اشاره به همدست خود شروع به گرفتن دهان من به حدي كه نزديك به خفه شدن بودم نمود.
پس از انتقال متهمان به كلانتري در بازجويي اوليه خود را به نام هاي مهدي و سعادت معرفي نمودند كه معترف صريح زورگيري خود شدند.
لذا پس از تشكيل پرونده جهت بررسي بيشتر و تحقيقات تكميلي بنا به دستور مقام قضايي متهم در اختيار كارآگاهان پايگاه هفتم پليس آگاهي فرماندهي تهران بزرگ قرار گرفت.

 


ماسوله زاگرس در آتش سوخت

شهركرد-خبرنگار كيهان:
بر اثر آتش سوزي 12 واحد مسكوني در روستاي سرآقا سيد سوخت و به 4 واحد ديگر آسيب رسيد.
فرماندار شهرستان كوهرنگ در گفت وگو با خبرنگار كيهان در شهركرد با اعلام خبر فوق افزود: با وقوع اين حادثه اموال 12 خانوار روستاي سر آقا سيد در آتش سوخت و 70 راس دام از اين خانواده ها نيز تلف شد.
يدا خالدي اضافه كرد: در پي اين حادثه دو فروند بالگرد از جمعيت هلال احمر استانهاي چهار محال وبختياري و لرستان بخشي از امكانات مورد نياز را به روستاي ياد شده انتقال و در اختيار مردم اين روستا قرار دادند.
وي با اشاره به اينكه اين آتش سوزي خوشبختانه تلفات جاني در بر نداشته است ادامه داد: براي 12 خانوار روستاي سر آقا سيد كه خانه هاشان در آتش سوخته در چادرهاي موقت اسكان داده شدند. فرماندار شهرستان كوهرنگ در تشريح جزئيات بيشتر حادثه آتش سوزي در روستاي سر آقا سيد گفت: آتش سوزي بر اثر انفجار كپسول گاز ابتدا در يك واحد مسكوني بوده و سپس به 11 واحد مسكوني ديگر سرايت كرد و همزمان هر 12 واحد مسكوني با اموال و اثاثيه موجود در آتش سوخت. براساس اين گزارش، روستاي سر آقا سيد يكي از محروم ترين و دور افتاده ترين روستاهاي استان چهار محال وبختياري است.
مردم اين روستا از سادات جليل القدر هستند و چند سال گذشته رهبر انقلاب با حضور در اين روستا با مردم ديدار و گفت وگو و مسائل و مشكلاتشان را بررسي كرد.
اين روستا در حدود 170 كيلومتري شهركرد قرار دارد.
 


شير كاكائو مسموم 7 زن نمازگزار را به خواب فرو برد

يك زن ناشناس، تعدادي از زنان نمازگزار را در حوالي ميدان خراسان با تعارف كردن شير كاكائويي كه آن را نذري اعلام كرده بود، مسموم كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، شنبه شب، پيش از برگزاري نماز مغرب و عشا در بخش خواهران مسجد زني ناشناس به بهانه توزيع شير نذري، به 7 نفر از نمازگزاران شير مسموم به داروي خواب آور با درصد بالا داد.
براساس اين گزارش، تمامي افراد مذكور دچار خواب آلودگي و بي حالي شديد شدند كه با حضور نيروهاي اورژانس تهران همگي به بيمارستان بهارلو انتقال داده شدند.به گفته پزشك مسئول، حال عمومي همه اين 7 نفر عادي است، اما پنج نفر از آنان براي مراقبت هاي بيشتر بستري شده اند و دو نفري كه از هوشياري بيشتري برخوردار بودند مرخص شدند.نيروي انتظامي، تاكنون فرد خاصي را در اين باره دستگير نكرده است اما طبق شواهد، انگيزه اصلي عامل اين حادثه، اقدام به سرقت وجوه و جواهرات نمازگزاران بوده است كه با هوشياري ساير نمازگزاران نتوانسته به هدف خود برسد و متواري شده است.
 


از ساعت 8 تا 16 هر روز محور اردبيل- سرچم تا 15 بهمن مسدود است

اردبيل- خبرنگار كيهان:
محور سرچم- اردبيل تا 15 بهمن ماه به دليل پاكسازي سطح اين محور مسدود شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس اردبيل، جاده اردبيل- سرچم- ميانه از اول بهمن ماه تا 15 بهمن از ساعت 8 تا 16 بعدازظهر مسدود خواهد بود.براساس اين خبر پليس راه فرماندهي انتظامي و اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل به تمام رانندگاني كه قصد عبور از اين محور را دارند توصيه كرد: در ساعات منع تردد، از جايگزين استفاده كرده و نهايت همكاري را با راهداران و ماموران پليس به عمل آورند.
 


وقتي سگ تغيير ذائقه مي دهد

دهلران-خبرنگار كيهان:
يك قلاده توله سگ 2 ماهه در يكي از روستاهاي بخش مركزي دهلران همراه بزغاله ها فقط گندم و جو مي خورد.
يكي از دامداران روستاهاي دشت اكبر دهلران در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ما گفت: حدود دو ماه پيش اين قلاده توله سگ از عشاير كوچ رو منطقه بجا مانده كه بنده براي اينكه تلف نشود به خانه آوردم. محمدحسين كارگر افزود: از همان روز تاكنون همراه بزغاله ها فقط گندم و جو مي خورد و همبازي خوبي براي بزغاله ها است و برخي اوقات براي خوردن خوراك زياد با بزها و بزغاله ها درگير مي شود.
اين دامدار گفت: اين توله روزي 2 وعده جو و گندم مي خورد و رشد قابل توجهي دارد و هر روز شاداب تر و قبراق تر از ديروز است.

 


بهره برداري از آبشار برج ميلاد قبل از نوروز

آبشار برج ميلاد تهران به عنوان يكي از بي نظيرترين آبشارهاي كشور و خاورميانه تا قبل از نوروز مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
به گزارش روابط عمومي برج ميلاد تهران، آبشار برج ميلاد تهران به همت سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران با مساحت پنج هزار متر مربع و ارتفاع 14 متر به طول 40 متر تا قبل از نوروز به بهره برداري مي رسد.
اين آبشار از سه بركه به مساحت دو هزار و 500 متر مربع برخوردار است و يكي از بي نظيرترين آبشارهاي كشور و خاورميانه به حساب مي آيد.
بنابراين گزارش آبشار در ورودي شرقي برج ميلاد تهران ساخته شده است و از انواع گل هاي طبيعي با توجه به فصول سال و فضاي سبز، سنگ هاي تزييني براي تزيين اين آبشار استفاده شده است. همچنين با توجه به ورود روزانه بيش از دو هزار گردشگر به مجموعه فرهنگي-تفريحي برج ميلاد تهران، درصدد هستيم كه رستوران غذاهاي دريايي را در كنار اين آبشار راه اندازي كنيم تا گردشگران و بازديدكنندگان بتوانند از خدمات آن نيز استفاده كنند.
رستوران آبشار برج ميلاد تهران 100 نفر ظرفيت دارد و جانمايي و موقعيت جغرافيايي آبشار سنگي برج ميلاد تهران به گونه اي است كه اين آبشار، چشم اندازي از اتوبان هاي حكيم، همت و چمران خواهد داشت و سرنشينان خودروهاي در حال عبور اين اتوبان ها براحتي مي توانند اين آبشار را ببينند كه اين خود زيبايي منحصر به فردي به فضاي شهريمان مي دهد.
 


هشدار به بانوان درخصوص ازدواج با اتباع خارجي

كرج-خبرنگار كيهان:
مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري البرز درخصوص ازدواج با اتباع خارجي به بانوان ايراني ساكن اين استان هشدار داد.
غفور قاسم پور گفت: با توجه به اينكه ازدواج هاي مزبور موجب پيامدهاي اجتماعي، امنيتي، حقوقي و سياسي در جامعه مي شود، وجود آثار حاصل از اين ازدواج ها مانند تولد فرزندان، روابط مالي زوجين، مشخص نبودن حضانت كودكان، طلاق و فوت و مانند آنها در اين رابطه مشكل آفرين است وي افزود: اكثر اين ازدواج ها مصلحتي بوده و اتباع بعد از برخورد با مشكلات زندگي، همسر و فرزندان خود را رها كرده و آنان را با مشكلات زيادي مواجه مي سازند.
مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي البرز تاكيد كرد: انجام اينگونه ازدواج ها هيچ گونه مزيتي براي كسب تابعيت ايران و صدور مجوز اقامت براي مردان خارجي ايجاد نخواهد كرد.
قاسم پور اظهار داشت: هرگونه اقدام براي فراهم كردن ازدواج اين گونه افراد توسط اشخاص حقيقي يا حقوقي بدون اعلام نظر مسئولان مربوطه جرم محسوب مي شود.

 


چند ثانيه تا مرگ

احمد دوغان، يكي از رهبران حزب اقليت ترك بلغارستان روز شنبه در حال سخنراني در كنگره جنبش حقوق و آزادي در شهر صوفيه، پايتخت بلغارستان بود كه يك جوان 25 ساله با نزديك شدن به وي، سرش را با اسلحه نشانه رفت اما اقدام به تيراندازي نكرد.
به گزارش شبكه راشاتودي، روز گذشته در جريان كنفرانسي تلويزيوني در بلغارستان مردي با پريدن بر روي صحنه اجراي برنامه،اسلحه خود را به سوي «احمد دوگان» رهبر حزب ترك تبارهاي اين كشور كه بر روي سن در حال صحبت بود، نشانه گرفت، دوگان يكي از شخصيت هاي مهم سياسي حوزه بالكان به شمار مي آيد.
هرچند كه اين فرد از شليك خودداري كرد، اما اين اقدام با واكنش سريع نيروهاي امنيتي روبرو شد. پس از بازداشت اين جوان 25 ساله، حاضران در صحنه به شدت و براي مدتي وي را مورد ضرب و شتم قرار دادند.هنوز هويت و انگيزه فرد مهاجم و همچنين وابستگي احتمالي وي به گروه هاي سياسي مشخص نشده است.
فرد مهاجم علاوه بر اسلحه دو چاقو نيز همراه داشته است.
 


پيگرد قضايي منكر هولوكاست

خانم سيلويا اشتولتز، حقوقداني كه دو ماه پيش با حضور در همايش ضد سانسور در شهر «خور» سوئيس گفته بود: هيچ سندي دال بر اثبات وقوع واقعه هولوكاست وجود ندارد، اكنون تحت پيگرد قضايي قرار گرفته است.
خانم اشتولتز در همايش ضدسانسور تأكيد كرده بود كه هيچ اثري از عاملان، قربانيان و شاهدان مستقل هولوكاست وجود ندارد.
پيگرد قضايي فقط شامل اين خانم حقوقدان منكر هولوكاست نشده بلكه «ايو ساسك» برگزار كننده همايش ضد سانسور نيز به دليل اجازه اظهارنظر به اين خانم، تحت پيگرد قضايي قرار گرفته است.
در درخواست پيگرد قضايي اين پروفسور اهل برن نيز تأكيد شده كه ايو ساسك دقيقاً مي دانسته كه خانم اشتولتز در اين همايش مي خواهد هولوكاست را انكار كند و زماني هم كه وي هولوكاست را در اين همايش انكار كرده ساسك به عنوان اداره كننده همايش حاضر نشده مانع اين امر شود و يا آن را رد كند.
دادستان كانتون گراوبوندن روز گذشته دريافت درخواست اقامه دعوي عليه خانم اشتولتز و ايو ساسك را تاييد كرده است.
 


سيا قاتل وبلاگ نويس منتقد اوباما

تحليلگر سياسي در گفت وگو با پرس تي وي گفته، سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) در قتل اخير، آرون سوارتز، وبلاگ نويس منتقد آمريكايي دخالت داشته است.
گوردون داف، روز شنبه (30 دي) در گفت وگو با پرس تي وي گفت: «هيچ پوشش خبري از سوي رسانه هاي جريان غالب درباره اين مسئله وجود ندارد و هيچ دليل احتمالي براي توجيه اين مرگ نيافته ايم ... بر اين باوريم كه عناصر نامطلوب در سازمان اطلاعات مركزي آمريكا در اين زمينه مسئول هستند.»
جسد سوارتز، وبلاگ نويس 26 ساله و نابغه اينترنتي روز جمعه (21 دي، 11 ژانويه) در آپارتمانش در منطقه بروكلين شهر نيويورك كشف شد.
اين وبلاگ نويس آمريكايي از منتقدان سرسخت «فهرست كشتار» اوباما بود، فهرست اشخاصي كه از نظر دولت آمريكا مظنون تروريستي تلقي مي شوند و پس از تائيد نهايي از سوي شخص رئيس جمهوري اين كشور، در فهرست كشتار هدفمند قرار مي گيرند.
سوارتز همچنين از منتقدان جدي انحصاري كردن اطلاعات از سوي كارتل هاي شركت هاي بزرگ و بر اين باور بود كه اين اطلاعات بايد در اختيار تمامي افراد جامعه قرار گيرد.
گوردون داف افزود: «هيچ احتمال ديگري وجود ندارد و اين موضوعي است كه من از صحبت درباره آن اكراه دارم و فكر مي كنم كه هيچ طرف ديگري در اين ماجرا مقصر نيست. عوامل سيا در اين زمينه دخالت دارند. هيچ كس اين نوع قدرت را در اختيار ندارد. هيچ كس نمي تواند اين قدر آشكار اقدام به چنين كاري كند. ترديدي نيست كه اين يك قتل است.»
اين تحليلگر سياسي يادآور شد، دولت آمريكا، رسانه هاي جريان غالب را وادار كرده تا از قتل سوارتز چشم پوشي و از پوشش خبري اين مسايل كه اختلاف نظرهايي را در جامعه آمريكا موجب شده، خودداري كنند.»
اين تحليلگر سياسي افزود، «مسئله سوارتز در اين روزنامه ها در حاشيه قرار گرفته است. دولت ما در سرپوش گذاشتن بر ماجراهاي جديد مهارت بسيار خوبي دارد. و اين همان چيزي است كه آن ها درباره اين مسئله انجام داده اند. به ما اجازه نمي دهند تا درباره اين مسئله جنجال برانگيز هيچ اظهارنظري بكنيم.
داف نتيجه گيري كرد، 90 درصد از آمريكايي ها از مسئله مرتبط با قتل سوارتز مطلع نيستند چون رسانه هاي جريان غالب، روزنامه ها و تلويزيون درباره آن گزارشي منتشر نكرده اند و در اين باره به افكار عمومي آمريكا اطلاع رساني نشده است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10