(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 2 بهمن  1391 - شماره 20411

برپايي نخستين نمايشگاه عرضه مستقيم مبلمان با 20 درصد تخفيف
بدنبال بي تفاوتي به اخطارها گاز 10 اداره دولتي قطع شد
از ديروز آغاز شد
اجراي طرح جمع آوري گوشي هاي تلفن همراه قاچاق از بازار
افزايش قيمت خودرو پس از تعيين نرخ با ارز مبادله اي
معاون وزير صنعت خبر داد
آغاز توزيع 100 هزار تن برنج 1900 توماني در بازار
معاون سازمان حمايت خبر داد
تدوين بسته بازرسي و نظارت بازار شب عيد
ايجاد 5/1ميليارد ليتر ظرفيت جديد ذخيره سازي فرآورده هاي نفتي
واكنش كانون صرافان درباره اعلام نرخ ارز
كوتاه اقتصادي
دستورالعمل 8 ماده اي گمرك براي جلوگيري از قاچاق سوخت
به منظور تامين آب شرب و كشاورزي انجام مي شود
انتقال 450 ميليون متر مكعب آب از شمال كشور به 4 استان
دستگيري 34 سرشاخه اصلي شركت هاي هرمي در اصفهان
فرزين اعلام كرد
تكذيب شايعه افزايش قيمت بنزين و گازوئيل
افزايش تاكسي ها در محدوده 50مركز خريد
ممبيني: عيدي 402هزارتوماني كارمندان اين ماه واريز مي شود


برپايي نخستين نمايشگاه عرضه مستقيم مبلمان با 20 درصد تخفيف

نخستين نمايشگاه عرضه مستقيم مبلمان و دكوراسيون منزل، همزمان با آغاز سال نو از روز چهارشنبه در مصلي تهران برپا مي شود.
عبدالحسين عباسي در نشستي خبري در اين باره گفت: اين نمايشگاه تا 10 بهمن برگزار و در آن، انواع مبلمان كلاسيك، مبلمان صفحه اي، مبلمان اتاق كودك، انواع ميز و صندلي، كالاي خواب، مبلمان آشپزخانه، كاغذ ديواري، كفپوش و ديوار پوش، فرش، موكت، تابلو فرش و كابينت آشپزخانه عرضه خواهد شد.
نايب رئيس اتحاديه صنف درودگران و مبلسازان تهران افزود: 110 شركت داخلي در اين نمايشگاه، آخرين طرحها و جديدترين توليدات خود را در زمينه صنعت مبلمان منزل و دكوراسيون از ساعت 10 صبح تا 10 شب عرضه خواهند كرد.
وي تصريح كرد: در اين نمايشگاه تخفيف 10 تا 20 درصدي براي انواع محصولات در نظر گرفته شده است كه اميدواريم با توجه به نزديك شدن به ايام پاياني سال و قرار گرفتن در سال حمايت از توليد ملي، كار و سرمايه ايراني بتوانيم شرايط مناسبي را براي توليدكنندگان و مصرف كنندگان فراهم كنيم.
به گفته عباسي، در اين نمايشگاه به هيچ عنوان كالاي خارجي عرضه نخواهد شد و محصولات عرضه شده تماما داخلي هستند.
همچنين در ادامه، عليرضا عباسي، نايب رئيس اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان مبلمان نيز با اشاره به وضعيت فعلي توليد مبلمان در كشور، گفت: در مقاطعي از زمان، ايران از جمله توليدكنندگان برتر مبلمان در سطح جهان به شمار مي رفت و توانسته بود با رقبايي همچون چين، تركيه و مصر رقابت كند.
وي اظهار داشت: هم اكنون به دليل برخي بي مهري ها، معضلات بسياري گريبانگير اين صنعت شده است كه باز هم البته ما مخالف با بستن درهاي كشور و ممنوعيت واردات هستيم، چرا كه معتقديم توليدات با كيفيت و با قيمت مناسب، خود زمينه ساز برتري داشتن توليدات ايراني نسبت به محصولات وارداتي است.
عباسي ادامه داد: در حال حاضر 70 درصد مواد اوليه مبلمان، 50 درصد ماشين آلات و 40 درصد يراق آلات اين صنعت وارداتي است.
وي تصريح كرد: تعرفه هاي مواد اوليه همچنان بالا است و اين امر قيمت تمام شده را نيز افزايش مي دهد، از سوي ديگر بالابودن سودهاي بانكي نيز قدرت رقابت را از توليدكنندگان ايراني گرفته است.
 


بدنبال بي تفاوتي به اخطارها گاز 10 اداره دولتي قطع شد

سخنگوي شركت ملي گاز از آغاز قطع گاز ادارات دولتي پرمصرف در استان هاي مختلف كشور خبر داد و شرايط جديد مصرف گاز در ادارات و سازمان هاي دولتي را تشريح كرد.
مجيد بوجارزاده در گفت وگو با مهر با اشاره به قطع گاز ادارات و سازمان هاي دولتي پرمصرف گاز، گفت: بر اين اساس از يك ماه گذشته تاكنون بازرسي هاي شبانه روزي از وضعيت مصرف گاز در ساختمان ادارات و سازمان هاي دولتي در سراسر كشور آغاز شده است.
سخنگوي شركت ملي گاز با اعلام اينكه بر اين اساس اخطاريه هايي براي برخي از ادارات دولتي به منظور اصلاح مصرف گاز صادر شده است، تصريح كرد: پس از گذشت چند روز برخي از اين ادارات و سازمان هاي دولتي نسبت به اخطاريه هاي شركت گاز بي تفاوت بوده اند.
اين مقام مسئول با تاكيد بر اينكه در چند روز گذشته گاز برخي از ادارات دولتي براي مدت 48 ساعت قطع شده است، اظهار داشت: اكثر ادارات دولتي كه گاز آنها به دليل مصرف بالا و عدم رعايت مصوبه دولت قطع شده در استان هاي خراسان رضوي، لرستان و فارس قرار گرفته اند.
وي با يادآوري اينكه در مجموع گاز 10 اداره دولتي در چند روز گذشته به مدت 48 ساعت قطع شده است، تبيين كرد: اگر اين ادارات به اخطارهاي داده شده توجه نكنند براي بار دوم هم به مدت 48 ساعت گاز آنها قطع خواهد شد.
بوجارزاده با اشاره به مصوبه اخير معاون ا ول رئيس جمهور و ابلاغ آن توسط وزير نفت به تمامي شركت هاي گاز استاني، افزود: بر اساس اين مصوبه بايد مصرف گاز در ادارات دولتي بين دماي 18 تا 21 درجه و در راهروها حدود 22 درجه باشد.
اين مقام مسئول در پايان با تاكيد بر اينكه اولويت شركت گاز در فصل زمستان تامين گاز مشتركان خانگي و تجاري است، خاطرنشان كرد: از اين رو تمامي مشتركان صنعتي، نيروگاهي و دولتي بايد به منظور تامين گاز مشتركان خانگي صرفه جويي و مديريت بيشتر در مصرف انرژي را در دستور كار قرار دهند.
 


از ديروز آغاز شد

اجراي طرح جمع آوري گوشي هاي تلفن همراه قاچاق از بازار

ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز كشور تمامي گوشي هاي موبايل قاچاق و فاقد طرح شبنم را از سطح بازار تلفن همراه كشور جمع آوري مي كند.
معاون اين ستاد با اشاره به طرح جامع گوشي هاي قاچاق و فاقد طرح شبنم در كشور گفت: به دليل ساماندهي بازار تلفن همراه و جلوگيري از قاچاق گوشي موبايل كه منجر به كاهش درآمدهاي دولت شده است اين ستاد به طور جدي به مقابله و برخورد با فعالان غيرقانوني در اين حوزه مي پردازد.
مهدي ابويي افزود: همزمان با اجراي اين طرح تمامي گوشي هاي موجود در بازار كه فاقد طرح شبنم باشند به عنوان كالاي قاچاق به شمار مي آيند و از سطح بازار جمع آوري مي شوند.
او با اشاره به اين كه اين طرح بايد از سال گذشته شروع مي شد اما با درخواست هاي مكرر اتحاديه و فعالان اين صنف با تعويق صورت گرفت، گفت: اجراي طرح جمع آوري گوشي هاي قاچاق و فاقد طرح شبنم از ديروز به صورت گسترده آغاز شده است.
ابويي با اشاره به كالاهاي موجود در بازار كه داراي طرح شبنم نيستند، افزود: آن دسته از فعالان بازار و فروشندگاني كه كالاهاي از قبل خريداري شده يا برگه سبز گمركي دارند اما فاقد طرح شبنم هستند نيز مي توانند با مراجعه به اتحاديه هاي مربوطه به دريافت كد رهگيري اقدام كنند تا كالاهاي آنان در ليست گوشي هاي فاقد طرح شبنم قرار نگيرد.
در همين حال رئيس شبكه بازرسي، نظارت مردمي كارگروه تلفن همراه با اشاره به اجراي نهايي اين طرح افزود: طرح جمع آوري گوشي هاي قاچاق كه بايد از آبان ماه سال گذشته اجرا مي شد به دليل مخالفت هاي واردكنندگان و پخش كنندگان عمده اين كالا به تعويق افتاد. مهدي عبقري گفت: همزمان با اجراي طرح جمع آوري گوشي هاي قاچاق و فاقد طرح شبنم كه از سوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز از ديروز در بازار تلفن همراه كشور اجرا شده جايي براي سودجويان موبايل باقي نمي ماند.
او با اشاره به اين كه اجرايي شدن اين طرح به منظور حمايت از مصرف كنندگان و جلوگيري از توزيع و فروش اجناس قاچاق و تقلبي صورت مي گيرد، افزود: مجمع عالي واردات موبايل از سال گذشته حمايت همه جانبه خود را به منظور كاهش قاچاق اين كالاي ارتباطي و ديجيتالي اعلام كرد چرا كه در صورت تامين نياز بازار توسط فعالان قانوني شاهد حذف هرگونه كلاهبرداري و سودجويي از مصرف كنندگان خواهيم شد.
وي با اشاره به جمع آوري گوشي هاي موبايلي كه فاقد طرح شبنم هستند، افزود: در شرايط فعلي كه سهم بالايي از بازار تلفن همراه كشور به فعالان غيرقانوني اين حوزه اختصاص يافته اجراي اين طرح بيش از گذشته محسوس مي شود چرا كه همزمان با كمرنگ شدن قاچاق گوشي تلفن همراه ميزان واردات قانوني موبايل به كشور افزايش مي يابد كه در پي آن شاهد افزايش درآمدهاي گمركي و همچنين ايجاد اطمينان خاطر در مصرف كننده نيز مي شويم.
 


افزايش قيمت خودرو پس از تعيين نرخ با ارز مبادله اي

قيمت خودروهاي داخلي پس از موافقت رئيس جمهور با تعيين قيمت براساس ارز مبادله اي به شدت افزايش يافت.
به گزارش خبرگزاري فارس، در حال حاضر فروشندگان با اكراه نسبت به فروش خودروهاي خود اقدام مي كنند كه اين مسئله باعث افزايش 300 هزار تا 5 ميليون توماني قيمت خودرو در بازار شده است.
براين اساس، قيمت انواع پژو در بازار بين 800 هزار تا 2 ميليون تومان افزايش را نشان مي دهد. قيمت انواع تندر نيز بين 800 هزار تا يك ميليون و 200 هزار تومان افزايش داشته است.
خودروي شاسي بلند ايران خودرو هم در بازار 5 ميليون تومان رشد قيمت را نشان مي دهد.
بنابراين گزارش: قيمت مدل هاي مختلف پرايد نيز بين 300 تا 700 هزار تومان افزايش يافته، خودروهاي مگان، ويتانا و ماكسيما هم بترتيب با افزايش بين 5/1 تا 2 ميليون تومان روبرو بوده است. اين گزارش حاكي است: خودروهاي خارجي از قافله گراني ها عقب نمانده اند و بررسي در سطح بازار نشان دهنده افزايش يك تا 15 ميليون توماني انواع اين خودروها است.
 


معاون وزير صنعت خبر داد

 آغاز توزيع 100 هزار تن برنج 1900 توماني در بازار


معاون بازرگاني داخلي وزير صنعت از آغاز توزيع 100 هزار تن برنج 1900 توماني در بازار خبر داد.
حسن رادمرد در گفت و گو با فارس اظهار داشت: با هدف تعديل قيمت برنج در بازار 100 هزار تن برنج آرژانتيني كه توسط شركت بازرگاني دولتي ايران تهيه شده بود توزيع مي شود.
وي با بيان اينكه توزيع اين نوع برنج از روز شنبه آغاز شده گفت: قيمت اين برنج در درب انبار شركت بازرگاني دولتي ايران 1750 تومان است كه با هزينه حمل و هزينه خرده فروشي بايد به قيمت 1900 تومان به دست مصرف كننده نهايي برسد.
معاون بازرگاني وزير صنعت گفت: مردم براي تهيه اين برنج مي توانند به فروشگاه زنجيره اي و شبكه توزيع خرده فروشي مراجعه كنند.
اين گزارش حاكي است: پيش تر قاسم نوده فراهاني رئيس شوراي اصناف نيز از توزيع برنج تايلندي و اروگوئه براي مقابله با افزايش قيمت برنج هندي خبر داده بود، همچنين صبح ديروز قاسم علي حسني رئيس اتحاديه كشوري بنكداران مواد غذايي نيز اعلام كرد، برنج آرژانتيني 1900 توماني در شبكه بنكداري كشور در حال توزيع است.
 


معاون سازمان حمايت خبر داد

تدوين بسته بازرسي و نظارت بازار شب عيد

معاون بازرسي و رسيدگي به تخلفات سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان از تدوين بسته بازرسي و نظارتي براي تنظيم ويژه بازار شب عيد خبر داد.
مجتبي فراهاني در گفت وگو با ايرنا با بيان اينكه سازمان حمايت برنامه هاي ويژه اي براي نظارت بر بازار شب عيد تدارك ديده، افزود: جلسات توجيهي جهت تدوين بسته بازرسي و نظارتي با معاونان بازرسي سازمان هاي صنعت استان ها برگزار شده است.
وي افزود: با توجه به اينكه امسال، بازار ارز با نوسان روبرو شده و حساسيت هاي موجود نيز در اين باره افزايش يافته، از اين رو تشديد بازرسي و نظارت ها از اولويت هاي اصلي سازمان حمايت در كنترل و تنظيم بازار شب عيد به شمار مي رود.
فراهاني ادامه داد: تنظيم بازار كالاهاي اساسي يكي ديگر از اولويت هاي اصلي سازمان حمايت به شمار مي رود و در اين خصوص تمام اين اقلام از مبدا تا شبكه هاي مويرگي كنترل مي شود.
معاون سازمان حمايت با اشاره به برگزاري نمايشگاه هاي بهاره در روزهاي پاياني سال در سراسر كشور گفت: نمايندگان سازمان هاي حمايت و تعزيرات حكومتي در اين نمايشگاه ها حضور خواهند داشت و به شكايت ها رسيدگي و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفين برخورد مي شود.
فراهاني در مورد ميوه و تره بار نيز عنوان كرد: در انتظار اقدامات توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت هستيم تا پس از تعريف شبكه هاي مربوطه، بسته نظارتي مربوط به ميوه به اجرا درآيد.
وي تاكيد كرد: امسال سازمان حمايت اجازه نخواهد داد تا دلال بازي در بازار اقلام اساسي و مورد نياز مردم صورت گيرد.
به گفته اين مقام مسئول، علاوه بر بازرسي هاي مستقل اين سازمان، بازرسي و نظارت هاي مشتركي با همكاري اتحاديه ها و مجامع صنفي صورت خواهد گرفت.
مجتبي فراهاني با اشاره به اينكه پوشاك نيز جزو اولويت هاي نظارت است، افزود: علاوه بر اينكه تعداد زيادي از غرفه هاي نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا به صنوف پوشاك اختصاص خواهد يافت، برخي واحدهاي صنفي نيز به انتخاب خود اتحاديه پوشاك و با نصب تابلوهاي مشخص اقدام به فروش ويژه خواهند كرد كه البته نظارت ها بر تمام آنها صورت خواهد گرفت.
 


ايجاد 5/1ميليارد ليتر ظرفيت جديد ذخيره سازي فرآورده هاي نفتي

مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي با تشريح جزييات ساخت و راه اندازي انبار و پروژه هاي جديد افزايش ذخيره سازي فرآورده هاي نفتي از افزايش
5/1ميليارد ليتر ذخاير استراتژيك بنزين و گازوييل كشور خبر داد.
مصطفي كشكولي در گفت وگو با مهر درباره مهمترين پروژه هاي در دست اجراي افزايش ظرفيت ذخيره سازي انواع فرآورده هاي نفتي به ويژه بنزين و گازوييل، گفت: در حال حاضر ساخت انبارهاي جديد نفت، طرح توسعه انبارهاي موجود و ساخت مخازن جديد ذخيره سازي فرآورده هاي نفتي در سطح استان هاي مختلف در دستور كار قرار دارد.
مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي با اعلام اينكه سال گذشته با ساخت مخازن جديد در مجموع حدود 86 ميليون ليتر به ظرفيت ذخيره سازي سوخت مايع كشور افزوده شد، تصريح كرد: از ابتداي سال جاري تاكنون هم با راه اندازي چندين طرح جديد حدود 472 ميليون ليتر ديگر به اين ظرفيت افزوده شده است.
اين مقام مسئول با يادآوري اينكه پيش بيني مي شود سال آينده هم نزديك به يك ميليارد ليتر ظرفيت جديد ذخيره سازي فرآورده نفتي در كشور ايجاد شود، بيان كرد: در مجموع تا سال 1392 حدود 5/1ميليارد ليتر ظرفيت جديد ذخيره سازي سوخت مايع ايجاد خواهد شد.
اين عضو هيات مديره شركت ملي پخش نفتي با بيان اينكه ساخت مخازن و انبارهاي جديد نفتي منجر به افزايش انواع فرآورده هاي نفتي كشور خواهد شد، تاكيد كرد: بر اين اساس افزايش ظرفيت ذخيره سازي بنزين و گازوييل كشور در اولويت قرار دارد.
وي در مورد پروژه هاي جديد افزايش ذخيره سازي فرآورده نفتي كه از سال گذشته تاكنون راه اندازي شده اند، بيان كرد: از سال گذشته تاكنون با ساخت 2 انبار جديد نفت اسلام آباد و قصر شيرين در مجموع بيش از 70 ميليون ليتر به ظرفيت ذخيره سازي سوخت مايع كشور افزوده شده است.
كشكولي با بيان اينكه همچنين از سال گذشته تا اواسط دي ماه سال جاري ساخت مخازن جديد فرآورده نفتي در اهواز، بندرعباس، شهركرد، اردبيل، زنجان، چابهار، عسلويه، زاهدان و بجنورد به پايان رسيده است، تاكيد كرد: امسال همچنين انبار جديد نفت كرمان به عنوان يكي از بزرگترين انبارهاي جديد ذخيره سازي سوخت در جنوب كشور در مدار بهره برداري قرار گرفته است.
مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ظرفيت ذخيره سازي فرآورده نفتي در انبار كرمان را 345 ميليون ليتر عنوان كرد و افزود: هم اكنون تمامي مراحل طراحي، ساخت، نصب و راه اندازي اين انبار نفت با استفاده از آخرين فناوري هاي روز جهان به پايان رسيده است.
وي در ادامه درباره آخرين وضعيت پيشرفت اجرايي ساخت انبارهاي جديد در استان هاي مختلف كشور، توضيح داد: هم اكنون پيشرفت اجرايي انبار جديد نفت ملاير به مرز 100درصد رسيده است.
اين مقام مسئول ظرفيت ذخيره سازي فرآورده هاي نفتي در انبار نفت ملاير را حدود 65 ميليون ليتر عنوان كرد و گفت: همچنين ساخت انبارهاي جديد نفت در اروميه، ماهشهر، شيراز، بيرجند و طرح توسعه انبار نفت گرگان داراي پيشرفت اجرايي بين 70 تا 80درصد است.
كشكولي در ادامه با اشاره به ساخت مخازن جديد ذخيره سازي انواع فرآورده هاي نفتي، اعلام كرد: در شرايط فعلي مراحل مختلف طراحي، ساخت، نصب و راه اندازي مخازن جديد ذخيره سازي فرآورده نفتي در اراك، قم، بجنورد و سمنان مراحل نهايي اجرايي خود را پشت سر مي گذارد.
 


واكنش كانون صرافان درباره اعلام نرخ ارز

كانون صرافان ايرانيان نسبت به مسدود شدن سامانه اينترنتي اين كانون به دليل اعلام نرخ ارز واكنش نشان داد.
سامانه اينترنتي كانون صرافان ايرانيان كه از سوي بانك مركزي به عنوان تنها سامانه اطلاع رساني در بحث ارز آزاد انتخاب شده بود بيش از يك هفته است كه از سوي كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه از دسترس عموم خارج شده است.
اين كارگروه با استناد به ماده 22 قانون جرايم رايانه اي به كانون اعلام كرده است: بايد تنها نرخ ارز مرجع و ارز مبادلاتي را بر روي خروجي خود به نمايش بگذارند و چند روزي به كانون فرصت داده شد تا نرخ هاي مورد تاييد را بر روي خروجي خود قرار دهند تا اين سامانه بتواند به فعاليت خود ادامه دهد. در پي اين اتفاق كانون صرافان اعلام كرد: از طريق پست الكترونيكي كارگروه مجوزهاي صادره از سوي بانك مركزي را ارسال كرده است كه تقاضاي تجديدنظر از سوي كارگروه نيز تاييد شده است و در حال حاضر در همان پست الكترونيكي اعلام شده است مجوزها در حال بررسي است.
به گزارش ايسنا كانون صرافان ايرانيان مدعي است كه انتشار نرخ آزاد ارز براساس مجوز بانك مركزي بوده است.
 


كوتاه اقتصادي

¤براساس آخرين اطلاعات منتشر شده، ايران در 11 ماهه سال 2012 ميلادي پانزدهمين فولادساز بزرگ جهان بوده كه اين رتبه نسبت به سال 2011 دو رده بهبود يافته است. براساس آمار انجمن جهاني فولاد، توليد فولاد خام ايران در 11 ماهه سال گذشته ميلادي بالغ بر 13 ميليون و 274 هزار تن شد كه با اين ميزان توليد ايران توانست رتبه پانزدهم بزرگترين فولادسازان جهان را به خود اختصاص دهد. ايران در هر يك از ماه هاي سال گذشته ميلادي بيش 1/1 ميليون تن فولاد خام توليد كرده است.
¤ 60 هزار و 488 تن انواع قير به ارزش بيش از يكهزار ميليارد ريال در تالار صادراتي و داخلي بورس كالاي ايران مورد داد و ستد قرار گرفت. به گزارش روابط عمومي شركت بورس كالاي ايران، روز شنبه و در تالار صادراتي، شركت نفت پاسارگاد اراك 14هزار تن قير 6070 خود را به قيمت 642 دلار در هر تن به فروش رساند. همچنين، شركت نفت پاسارگاد اراك 14 هزار تن قير 6070 خود را به قيمت 642 دلار در هر تن به فروش رساند. همچنين، شركت نفت پاسارگاد تهران نيز 16 هزار تن قير 6070 فله اي را به قيمت 662 دلار و 13 سنت در هر تن و 30 هزار تن قير 6070 بشكه اي را به قيمت 717 دلار و هفت سنت در هر تن معامله كرد.لوح سپاس و تنديس سازمان و نهاد فعال در زمينه اقتصاد مقاومتي «سمينار بررسي نقش ارتباطات، رسانه و روابط عمومي در اقتصاد مقاومتي و مقابله با تحريم هاي اقتصادي» به بانك مركزي اختصاص يافت.محسن رضايي دبير و رئيس كميسيون اقتصاد كلان مجمع تشخيص مصلحت نظام، لوح سپاس و تنديس سازمان و نهاد فعال در زمينه اقتصاد مقاومتي را به نماينده بانك مركزي اهدا كرد.
¤ گروهي از مقامات هندي به منظور يافتن روشي جديد براي پرداخت پول نفت وارداتي از ايران در تهران به سر مي برند. با اجراي دور جديد تحريم هاي دولت آمريكا عليه ايران از 6 فوريه (18 بهمن)، احتمال دارد كه هند ديگر از ماه آينده نتواند پول نفت ايران را از طريق بانك تركيه اي «هالك» پرداخت كند. براساس اين گزارش: هند 18 ماه است كه 55درصد پول نفت وارداتي از ايران به ارزش 10 ميليارد دلار را به يورو و از طريق اين بانك تركيه اي پرداخت مي كند و باقي اين مبلغ به روپيه و از طريق بانك «يوسي أ» هند در كلكته به حساب ايران واريز مي شود.
¤ با اجراي عمليات كابل برگردان ارتباط تلفني مشتركين با پيش شماره هاي 3345 الي 3349، 3357، 3386، 3387، 2293 الي 2298، 7750 الي 7753 و 7760 الي 7765 از امروز به مدت 72 ساعت دچار اختلال مي شود.
 


دستورالعمل 8 ماده اي گمرك براي جلوگيري از قاچاق سوخت

گمرك جمهوري اسلامي ايران دستورالعمل 8 ماده اي را براي جلوگيري از افزايش انگيزه تخلف افراد سودجو براي قاچاق سوخت به دليل تفاوت فاحش قيمت داخلي فرآورده هاي نفتي با قيمت هاي بين المللي براي اجرا به گمركات اجرايي مستقل و ناظرين در استان ها، ابلاغ كرد.
در اين دستورالعمل كه مديركل دفتر صادرات گمرك ايران آن را خطاب به ناظرين، مديران كل و مديران گمركات اجرايي كشور ابلاغ كرده است، آمده است: با عنايت به ضوابط جاري و تفاوت فاحش قيمت داخلي فرآورده هاي نفتي با قيمت هاي بين المللي، در حال حاضر انگيزه تخلف افراد سودجو جهت جاسازي كالاهاي فوق الذكر در جوف كالاهاي اظهارشده افزايش يافته و گزارشات واصله حاكي از افزايش كشفيات موارد موصوف است.
لذا ضمن تاكيد بر دقت و توجه ويژه در ارزيابي و انجام تشريفات صادرات كالاها به ويژه مشتقات جامد نفت و گاز (همچون گريس، قير جامد، وازلين، پارافين جامد و...)، در خصوص محمولات صادراتي مشتقات مايع نفت و گاز نيز رعايت نكات ذيل لازم است:1- از ارائه تسهيلات ارزيابي در محل خودداري شود، 2- مفاد دستورالعمل پيشگيري و مبارزه با قاچاق و عرضه خارج از شبكه فرآورده هاي نفتي يارانه اي مصوب ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز با آخرين اصلاحات و بخشنامه هاي مربوطه به دقت رعايت شود.3- در زمان اظهار محمولات، اصل اسناد تأمين مواد اوليه به كاررفته در توليد محموله صادراتي اخذ گردد. بديهي است مواد اوليه به كار رفته در توليد محصولات صادراتي بايد به قيمت بين المللي خريداري و در فاكتور خريد ارايه شده به گمرك به آن تصريح شده باشد. علاوه بر آن، چنانچه فاكتور فروش بر مبناي واحد پولي ريال باشد، ارائه تأييديه منشأ اوليه فروشنده مواد اوليه (ازمراجع قانوني نظير شركت نفت، پالايشگاه ها يا پتروشيمي ها) مبني بر بلامانع بودن صادرات محصول توليدي الزامي خواهد بود.4- جهت ارائه تسهيلات خوشنامي به صادركنندگان از خوشنام بودن ايشان بر اساس آخرين بخشنامه هاي ابلاغ شده تا روز اظهار محمولات اطمينان حاصل شود.5- اظهارنامه هاي مربوطه در سيستم انتخاب مسير اظهارنامه هاي صادراتي، الزاما به مسير قرمز هدايت شوند.6- در ارزيابي دقيق اينگونه محمولات دقت شود. 7- نمونه برداري از محمولات با حضور نمايندگان سرويس ارزيابي، حراست، سازمان استاندارد و عنداللزوم نماينده مدعي العموم و بر اساس استانداردهاي نمونه برداري (كه نماينده سازمان ملي استاندارد مسئول اجراي آن ميباشد) صورت پذيرد.8- اجازه خروج محمولات و پروانه صادراتي، پس از وصول جوابيه كارگروه با اخذ ضمانتنامه بانكي (صادركنندگان غير خوشنام) و يا تعهد معتبر (صرفا صادركنندگان خوشنام) صادر شود.
 


به منظور تامين آب شرب و كشاورزي انجام مي شود

انتقال 450 ميليون متر مكعب آب از شمال كشور به 4 استان

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران با تشريح جزئيات طرح انتقال آب از رودخانه 3000 تنكابن، سرداب رود و رودخانه چالوس براي 4 استان تهران، البرز، مازندران و قزوين، گفت: 450 ميليون متر مكعب آب با اجراي اين طرح ساماندهي مي شود.
خسرو ارتقايي در گفتگو با مهر از جديدترين برنامه ريزي ها براي بررسي امكان انتقال آب از رودخانه هاي 3000 در غرب مازندران براي استفاده در تهران خبر داد.
ارتقايي گفت: مختصات طرح بايد به نحوي جلو برود كه 4 استان مازندران، قزوين، البرز و تهران در اين طرح مشكلات و نيازهاي آبي خود را بتوانند در سال هاي آينده مرتفع كنند.
اين مقام مسئول در وزارت نيرو افزود: آنچه كه براساس اين طرح در حال حاضر قابل ذكر است؛ اينكه 60 ميليون متر مكعب نياز آبي استان قزوين، 130 ميليون متر مكعب استان البرز و 100 ميليون متر مكعب استان تهران و 60 ميليون متر مكعب نيز براي مسكن مهر از هشتگرد، پرند و پرديس خواهد بود و بالغ بر حدود 90 ميليون متر مكعب آب نيز مي توان از طريق اين طرح در استان مازندران به آب زراعي اضافه كرد.
وي خاطرنشان كرد: سر جمع 320 ميليون متر مكعب براي استان هاي قزوين، البرز و تهران و بالغ بر 100 ميليون متر مكعب نيز براي بخش زراعي استان البرز تامين آب در قالب اين طرح پيش بيني شده است. اين طرح به صورت كلي بالغ بر 450 ميليون متر مكعب آب را ساماندهي خواهد كرد.
اين مقام مسئول در وزارت نيرو، تصريح كرد: انتقال بخشي از آب رودخانه 3000 در تنكابن در اين طرح مدنظر است كه بالغ بر 130 ميليون متر مكعب خواهد بود و رودخانه چالوس و سرداب رود نيز در حد 180 ميليون متر مكعب در اين پروژه برنامه ريزي شده اند.
وي با بيان اينكه جمعا بالغ بر 320 ميليون متر مكعب از طريق اين 3 رودخانه آب براي مصرف استان هاي ياد شده منتقل خواهد شد، بيان داشت: بخشي از اين طرح در خود استان مازندران اجرا مي شود و با توجه به اينكه در بخش آب شرب اين استان مشكلي ندارد در حوزه تامين آب زراعي استفاده خواهد شد.
مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران، با اشاره به اينكه در اين طرح جمعا بالغ بر 160 كيلومتر تونل انتقال آب احداث مي شود، گفت: طرح بسيار بزرگ است و در صورت تصويب و تخصيص اعتبارات در وزارت نيرو، بعد از آن چون سد بزرگي در مسير انتقال اين طرح وجود ندارد، عمدتا 160 كيلومتر تونل خواهد بود كه بايد درباره آن كارهاي ژئوتكنيك انجام شود.
ارتقايي در زمينه اعتبارات مورد نياز براي اجراي اين طرح بزرگ، تاكيد كرد: در اين بخش حداقل بالغ بر 1800 ميليارد تومان اعتبار اجرايي مورد نياز است كه اگر مطالعات به نتيجه برسد هر استان مي تواند بخش اجرايي كار را به عهده بگيرد.
 


دستگيري 34 سرشاخه اصلي شركت هاي هرمي در اصفهان

اصفهان-خبرنگار كيهان:
9 پاتوق رهبران و سرشاخه هاي اصلي شركت هاي هرمي گاما و گلدكوئيست كه فعاليت خود را از سر گرفته بودند در اصفهان منهدم و 34 نفر در اين رابطه دستگير شدند.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اين مطلب گفت: پس از انهدام شركت هاي هرمي گاما و گلدكوئيست در تابستان سال جاري به دست نيروهاي اطلاعاتي و كارآگاهان پليس آگاهي استان، كارآگاهان فعاليت بازمانده ها و فعالان ديگر اين شركت ها را همچنان زير نظر داشتند تا اينكه متوجه فعاليت مجدد سرشاخه هاي اصلي اين شركت در شهر اصفهان شدند.
سرهنگ حسين حسين زاده افزود: با اقدامات ويژه پليسي، پاتوق ها و محل اختفاي متهمان مورد شناسايي قرار گرفت و سرانجام تيم هاي عملياتي پليس آگاهي استان اصفهان با هماهنگي مقام قضايي 9 پاتوق رهبران و سرشاخه هاي اصلي شركت ها كه هر كدام از آنها از يكصد تا يكهزار نفر زير مجموعه داشتند را در چند محل مختلف در سطح شهر اصفهان را منهدم كردند.
وي اظهار داشت: در اين عمليات ضربتي مأموران در بازرسي از پاتوق ها 34 نفر از رهبران و سرشبكه هاي اصلي شركت هاي هرمي مذكور را شناسايي و دستگير كردند.
حسين زاده گفت: 90درصد افراد دستگير شده در پاتوق هاي مذكور غيربومي بوده و از استان هاي ديگر كشور به شهر اصفهان عزيمت كرده و به فعاليت مجرمانه در زمينه جذب افراد در فعاليت هاي اقتصادي هرمي مي پرداختند.
 


فرزين اعلام كرد

تكذيب شايعه افزايش قيمت بنزين و گازوئيل

دبير ستاد هدفمندي يارانه ها هرگونه شايعه افزايش قيمت بنزين و گازوئيل را تكذيب كرد.
محمدرضا فرزين اعلام كرد: دولت در قالب گزينه هاي مختلف، گام بعدي هدفمندي يارانه ها را برنامه ريزي مي كند و پس از اجماع با مجلس شوراي اسلامي از طريق سخنگوي كارگروه هدفمندي يارانه ها اطلاع رساني خواهد شد.
به گزارش ايسنا از زماني كه دولت اجراي مرحله دوم قانون هدفمندسازي يارانه ها را پيگيري كرده است و حتي رئيس جمهوري براي جلب رضايت نمايندگان به مجلس رفت، گمانه زني ها و سناريوهاي مختلفي براي اين مرحله از سوي منابع غيررسمي منتشر مي شود.
براساس تجربه مرحله اول معمولا دولت چند سناريو براي تغيير در قيمت ها و نيز افزايش ميزان يارانه نقدي در دست دارد كه تا زمان اجراي قطعي هيچ يك از آنها از سوي ستاد هدفمندي رسانه اي نمي شوند با اين حال برخي كارشناسان و منتقدان طرح براساس پيش بيني هاي خود به بررسي اين موضوع مي پردازند كه همه اينها در حد گمانه است.
 


افزايش تاكسي ها در محدوده 50مركز خريد


كنترل نرخ تاكسي در روزهاي پايان سال با همكاري پليس راهور، خدمات رساني رايگان پنج شنبه آخر سال بهشت زهرا(س)، افزايش ساعات حضور روزانه بازرسين در شهر و استقرار تاكسي ها در 50مركز خريد مناطق 22 گانه شهر تهران از جمله مهمترين تصميمات تاكسيراني براي طرح استقبال از بهار 92 است.
به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران، ميثم مظفر مديرعامل سازمان در نخستين جلسه طرح استقبال از بهار 92 با مديران مناطق تاكسيراني گفت: بر اين اساس 50 مركز خريد (فروشگاه هاي شهروند، ميادين ميوه و تره بار و...) در مناطق 22گانه تهران شناسايي شده است كه بين 5 تا 10 تاكسي از شركت هاي خصوصي در دو شيفت از ابتداي اسفند به خدمات رساني ويژه خواهند پرداخت.
وي همچنين از حضور تيم بازرسي تاكسيراني به طور پياده در ميادين و تقاطع ها خبر داد و گفت: در طرح استقبال از بهار 92 نظارت بازرسان يك ساعت در شبانه روز افزايش مي يابد. به گفته مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني همزمان با روزهاي پاياني سال و ازدحام مسافران در ميادين و معابر تيم هاي بازرسي مشتركي كه با پليس راهور و خانه شهرياران جوان (سحاب) تشكيل شده است، نرخ كرايه را به طور ويژه كنترل خواهد كرد.
مظفر در ادامه به استقرار تاكسي هاي كشيك در ميادين و مراكز اصلي شهر از ساعت 21 تا هفت صبح روز بعد اشاره و خاطر نشان كرد: خدمات رساني رايگان تاكسي هاي ون در پنج شنبه آخر سال در داخل بهشت زهرا(س) و افزايش خدمات رساني در ترمينال ها و فرودگاه ها و راه آهن از ديگر برنامه هاي طرح استقبال از بهار 92 سازمان تاكسيراني خواهد بود.
 


ممبيني: عيدي 402هزارتوماني كارمندان اين ماه واريز مي شود

معاون بودجه معاونت برنامه ريزي رئيس جمهور از پرداخت عيدي كارمندان دولت در ماه جاري خبر داد.
رحيم ممبيني در گفت وگو با فارس اعلام كرد: عيدي امسال كارمندان دولت و بازنشستگان كشوري به مبلغ 402هزار و 500تومان خواهد بود كه همزمان با حقوق بهمن ماه به حساب آنان واريز مي شود.
وي افزود: ميزان عيدي كارمندان براساس فرمول و طبق مصوبه دولت و نيز قانون مديريت خدمات كشوري از حاصل ضرب عدد 805 در ضريب 5هزار ريالي حقوق به دست مي آيد كه رقم 4ميليون و 52هزار ريال خواهد بود.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10