(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 2 بهمن  1391 - شماره 20411

حديث دشت عشق
ديگر اثري از تيم شگفتي ساز المپيك لندن نيست
غيبت قطعي بنا و قهرمانان المپيك در جام جهاني كشتي
اخبار كوتاه از فوتبال
كريمي بازي با استقلال را از دست داد
مشاور ايتاليايي فدراسيون واليبال در تهران
ارسال نشدن اساسنامه كميته ملي المپيك
پس از جدي شدن حضور يك دروازه بان 2 رگه در ليست كي روش
رحمتي از تيم ملي فوتبال كناره گيري كرد
اعلام موضع فدراسيون بسكتبال و عقب نشيني يك ملي پوش
احتمال بركناري خطيب از سرپرستي فدراسيون كشتي
خواندني از ورزش ايران
پايان راي گيري براي انتخاب بهترين وزنه بردار جهان


حديث دشت عشق

به ياد دانشجوي شهيد «محمدحسين اوحدي»
متولد بهمن ماه!
شهيد «محمدحسين اوحدي» در 18 بهمن 1337 در بروجرد به دنيا آمد. وي در خانواده اي تحصيل كرده پرورش يافت. در تمام دوران تحصيل خود، فردي پرتلاش و موفق بود. بعد از اتمام دبيرستان، بلافاصله در دانشگاه تهران پذيرفته و در رشته راه و ساختمان دانشكده فني، مشغول تحصيل شد. يك سال قبل از انقلاب، زمان تعطيلي دانشگاه بر اثر اعتصابات، به بروجرد رفت و فعاليت هاي سياسي و مذهبي را به طور جدي ادامه داد. فعاليت هاي او كه پخش و انتشار اعلاميه، خريد و فروش كتاب هاي مذهبي و سياسي و سازماندهي تظاهرات را شامل مي شد، بيشتر متوجه بروجرد بود. او در ايام جنگ تحميلي عراق عليه ايران، در عمليات والفجر مقدماتي در سال 61 مجروح شد و درست در همان تاريخ تولدش يعني 18بهمن، به درجه رفيع شهادت رسيد.
 


ديگر اثري از تيم شگفتي ساز المپيك لندن نيست

غيبت قطعي بنا و قهرمانان المپيك در جام جهاني كشتي

سرويس ورزشي-
واقعا چه بر سر تيم ملي كشتي فرنگي آمده، چگونه است كه چند ماه پس خلق شگفتي در المپيك لندن ديگر اثري از آن تيم نيست؟!
مشكلات فرنگي كاران كشورمان تازه پس از موفقيت چشمگير در المپيك لندن آغاز شد؛ درست در روزهايي كه همه تصور مي كردند بواسطه موفقيت در المپيك، پيشرفت فرنگي كاران سرعت بيشتري به خود خواهد گرفت همه چيز بر عكس شد. همه منتظر پرورش قهرمانان ديگري بودند كه خبر آمد بنا از تيم ملي كناره گيري كرده است. مربي اي كه نشان لياقت را نيز از دولت دريافت كرده بود به دليل آنچه كه وي «نبود امكانات» دانست از تيم ملي جدا شد تا بهت و حيرت جامعه كشتي را فراگيرد. سرمربي موفق تيم ملي كشتي «خانه نشيني» را به حضور در «خانه كشتي» ترجيح داد اما كادر فني وي كماكان بالاي سر تيم ملي است تا اين پرسش مطرح شود كه اگر بنا از نبود امكانات گلايه دارد، پس چرا اجازه داده همكارانش به كار در تيم ملي ادامه دهند؟!
فدراسيون رفتن بنا را باور ندارد
نكته جالب توجه اين ماجرا آنجاست كه فدراسيون كشتي در قبال تمام اين اتفاقات سكوت كرده و كماكان نيز كناره گيري محمد بنا را باور ندارد، اين موضوع را مي توان از اسامي دعوت شدگان به مرحله پاياني اردوي جام جهاني دريافت. روز گذشته سايت فدراسيون كشتي خبر داد: مرحله پاياني اردوي تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان براي شركت در رقابت هاي جام جهاني تهران روزهاي 10 بهمن ماه تا 2 اسفندماه در محل خانه كشتي شماره يك تهران برگزار مي شود. در اين اردو باز هم از محمد بنا به عنوان مدير تيم هاي ملي كشتي فرنگي دعوت شده است؛ «بنا» يي كه عطاي كار كردن در تيم ملي را - حداقل تا جام جهاني تهران- به لقايش بخشيده است. ليست نفرات دعوت شده يك نكته مهم ديگر هم دارد كه آن اين است به غير از باباجان زاده هيچ ملي پوش المپيكي ديگري در تيم ملي حضور ندارد.
غيبت قهرمانان المپيك
با اتفاقات رخ داده ترديدي باقي نمانده كه بنا تمايل ندارد در جام جهاني كشتي كنار كشتي گيران باشد، حالا بايد گفت غيبت او در مسابقات جام جهاني كم بود كه مشخص شده هر سه قهرمان المپيكي ايران هم در رقابت هاي جام جهاني غايب خواهند بود. پيش از اين انصراف سوريان و نوروزي از شركت در مسابقات جام جهاني مشخص بود تا اينكه روز گذشته قاسم رضايي نيز اعلام كرد در اين مسابقات دوبنده تيم ملي را بر تن نمي كند. قهرمان المپيك لندن روز گذشته در گفت وگويي با خبرگزاري ايسنا اظهار داشت: در سه اردوي آمادگي براي جام جهاني شركت كردم، اما آمادگي ام طوري نبود كه به اين مسابقات برسم، به همين دليل با صلاحديد مربيان در اردوي آخر حضور نيافتم و در جام جهاني كشتي نمي گيرم. وي افزود: بعد از المپيك آنقدر در مراسم هاي مختلف و در رفت و آمدهاي استاني و كشوري بودم كه به تمرينات نرسيدم و آمادگي ام را از دست دادم. تا بخواهم به شرايط آرماني برسم، جام جهاني تمام مي شود البته اگر آمادگي بدني ام مناسب بود در جام جهاني كشتي مي گرفتم، ولي متاسفانه اين شرايط را ندارم.
چه بر سر كشتي فرنگي آمد؟!
واقعا چه بر سر تيم ملي كشتي فرنگي آمده، چگونه است كه چند ماه پس خلق شگفتي در المپيك لندن ديگر اثري از آن تيم نيست؟! آيا در رخ دادن اين اتفاقات تلخ، فدراسيون كشتي خود را مقصر مي داند يا اينكه خطيب و همكارانش كماكان اعتقاد دارند همه چيز بر وفق مراد است و ورزش اول اين مملكت بهترين روزهاي خود را پشت سر مي گذارد؟!
 


اخبار كوتاه از فوتبال

فغاني داور دربي است؟!
اعضاي تيم داوري بازي استقلال و پرسپوليس كه طبق برنامه روز جمعه ششم بهمن ماه در چارچوب هفته بيست و سوم ليگ برتر در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود، عصر روز چهارشنبه همين هفته به صورت رسمي از طريق سايت فدراسيون فوتبال اعلام خواهد شد و تا آن زمان گمانه زني ها بر سر اعلام نام داور داربي ادامه خواهد داشت اما روز گذشته برخي منابع مطلع مدعي شدند دپارتمان داوري پيشاپيش داور داربي را مشخص كرده و عليرضا فغاني روز جمعه ششم بهمن ماه، بازي استقلال و پرسپوليس را قضاوت مي كند.
قلعه نويي: تراكتورسازي نمي خواهد طلب مرا بدهد
سرمربي استقلال مدعي شد كه گويا باشگاه تراكتورسازي قصد ندارد طلب 300 ميليوني او را پرداخت كند. امير قلعه نويي پس از حضور در جلسه كميته استيناف گفت: از اعضاي كميته استيناف تشكر مي كنم كه در مورد طلبم از باشگاه تراكتورسازي حرفهايم را گوش كردند ولي هم اكنون نيز مشخص نشد كه چه زماني قرار است طلبم را بدهند ولي نمي خواهند اين پول را بدهند. وي ادامه داد: طلب من از تراكتورسازي بيش از 300 ميليون تومان است كه بابت حضور در جام باشگاه آسيا، نايب قهرماني و پاداش ها است.
قرارداد 25 ميليوني يك فالگير در ليگ يك!
اتفاقات عجيب و غريب در فوتبال ايران زياد رخ مي دهد، نه تنها در ليگ برتر بلكه در ليگ يك هم از اين دست اتفاقات فراوان ديده مي شود. روز گذشته خبر آمد كه يكي از مربيان جوان و البته با رزومه كه امسال را در ليگ يك سپري مي كند، با يك فالگير قرارداد 25 ميليون توماني بسته است؛ البته قراردادي با عنوان اناليزور اما شغل اصلي اين فرد فالگيري است. در همين زمينه سايت گل مدعي شده اين مربي جوان در تيمي ليگ برتري و پرطرفدار هم قصد داشت اين فالگير را استخدام كند كه با مخالفت مديران اين تيم روبرو شد.
مرگ دستيار آنجلوتي
نيكلاس براد انگليسي، يكي از دستياران كارلو آنجلوتي در كادر فني باشگاه پاري سن ژرمن در سن 38 سالگي درگذشت. او كه در روز پنج شنبه در يك تصادف رانندگي دچار حادثه شده بود، روز شنبه ازدنيا رفت.
حريف سپاهان تقويت شد
باشگاه الغرافه قطر جبرئيل سيسه را به صورت قرضي تا انتهاي فصل به خدمت گرفت تا از وجود اين بازيكن در ليگ قهرمانان آسيا استفاده كند. هري ردنپ سرمربي كوئينز پارك رنجرز كه كمتر از اين بازيكن در تركيب خود استفاده مي كرد چندي پيش اعلام كرد دوست دارد سيسه از تيم جدا شود تا بتواند بيشتر بازي كند و هم اينكه از لحاظ مالي به باشگاه كمك شود. الغرافه در ليگ قهرمانان آسيا با تيم هاي سپاهان ايران، الاهلي عربستان و برنده پلي آف نماينده ازبكستان و امارات همگروه است.
ادعاي زرينچه در خصوص دوپينگ فوتباليست ها
سرمربي سابق تيم راهيان كرمانشاه مدعي شد دوپينگ صددرصد در ليگ يك وجود دارد به گونه اي كه بعضي از بازيكنان 95 دقيقه مثل جت مي دوند! جواد زرينچه گفت: تيم هايي هستند كه در نيم فصل اول ناي دويدن نداشتند ولي در نيم فصل دوم انگار به آنها موتور سه هزار بسته اند و مثل جت مي دوند! توجه به اين ليگ بسيار كمتر است و بعضي از تيم ها هر كاري كه بخواهند انجام مي دهند. لازم به يادآوري است روز گذشته زرينچه از باشگاه راهيان كرمانشاه اخراج شد.
كول گرانقيمت ترين مدافع چپ جهان
مدافع تيم فوتبال چلسي با انعقاد قراردادي به ارزش 10 ميليون پوند براي يك سال در اين تيم خواهد ماند. چنانچه توافق نهايي بين طرفين حاصل شود، كول به عنوان گرانقيمت ترين مدافع چپ جهان لقب خواهد گرفت. رومن آبراموويچ، مالك روسي باشگاه چلسي، با بازيكنان بالاي 30 سال بيش از يك سال قرارداد نمي بندد و به همين خاطر با پيشنهاد دوساله كول براي ماندن در استمفوردبريج مخالفت شده است. مقدمات تمديد قرارداد اشلي كول در حالي در چلسي فراهم مي شود كه تيم هاي منچستريونايتد، پاري سن ژرمن و رئال مادريد دست به كار شده بودند تا اين بازيكن را به خدمت بگيرند.
تمايل ته وز براي بازگشت به آرژانتين
مهاجم آرژانتيني تيم فوتبال منچسترسيتي گفت به جاي اينكه قرارداد جديدي با اين تيم امضا كند ترجيح مي دهد تا سال 2014 به آرژانتين بازگردد. مسئولان تيم فوتبال من سيتي اميدوارند كه كارلوس ته وز قرارداد خود را با اين تيم تمديد كند و اين در حالي است كه اين مهاجم پيشنهاد قرارداد دو ساله را رد كرده است. از قرارداد فعلي ته وز با سيتي 18 ماه باقي مانده اما اين بازيكن در نظر دارد به آرژانتين بازگردد و براي بار دوم در تيم فوتبال بوكا جونيورز به بازي بپردازد. ته وز گفت: آنها مي خواهند قرارداد دو ساله اي را با من امضا كنند اما من ترجيح مي دهم به خانه بازگردم. البته خيلي دشوار است چراكه سيتي به راحتي بدون دريافت پول از من نخواهد گذشت.
 


كريمي بازي با استقلال را از دست داد

علي كريمي دربي 76 را از دست داد.
كاپيتان دوم تيم فوتبال پرسپوليس كه در بازي برابر صباي قم مصدوم شده بود در چند روز گذشته با تشخيص پزشك اين تيم به انجام كارهاي بدنسازي و فيزيوتراپي پرداخت و براي تعيين قطعي وضعيت مصدوميتش روز گذشته MRI داد. جواب MRI كريمي ديروز به دست كادر پزشكي پرسپوليس رسيد و پس از بررسي آن مشخص شد كه شماره 8 سرخپوشان بازي حساس جمعه برابر استقلال را از دست خواهد داد. كريمي دچار كشيدگي از ناحيه رباط پايش شده و به احتمال فراوان نزديك به دو ماه از ميادين دور خواهد بود.
نكته جالب ناراحتي شديد كريمي پس از آمدن جواب MRI بود. مهدي مهدوي كيا ديگر بازيكن باتجربه پرسپوليس هم به دليل مصدوميت از ناحيه مچ پا چند روزي است كه اختصاصي تمرين مي كند و بايد ديد به اين بازي مي رسد يا خير.
 


مشاور ايتاليايي فدراسيون واليبال در تهران

پيرو ربادنگو، مشاور ايتاليايي فدراسيون واليبال بامداد دوشنبه به منظور انجام هماهنگي هاي لازم براي حضور تيم ملي در ليگ جهاني به تهران سفر كرد.
پيرو ربادنگو ساعت يك بامداد دوشنبه وارد ايران شد. قرار است وي در مدت زمان حضور در ايران با برگزاري جلسات هماهنگي با مسئولان فدراسيون واليبال، بازديد از امكانات واليبال ايران از جمله سالن 12 هزار نفري و با ارائه راهكارهاي مناسب به منظور حضور هر چه بهتر تيم ملي در ليگ جهاني و ميزباني از تيم هاي آلمان و صربستان در اين رقابت ها به فدراسيون واليبال ايران مشاوره دهد.
 


ارسال نشدن اساسنامه كميته ملي المپيك

در حالي كه قرار بود هفته گذشته اصلاحيه اساسنامه كميته ملي المپيك به IOC ارسال شود، هنوز اين اتفاق رخ نداده است.
در حالي كه بهرام افشارزاده، دبيركل كميته ملي المپيك از ارسال اساسنامه در روزهاي 25 يا 26 دي خبر داده بود اما با گذشت تقريباً يك هفته از اين زمان، هنوز اساسنامه به IOC ارسال نشده است. اين در حالي است كه وزارت ورزش به شدت به برگزاري هر چه سريعتر انتخابات كميته ملي المپيك تأكيد دارد. با وجود اصرار وزارت ورزش براي برگزاري مجمع عمومي و انتخابات كميته ملي المپيك هنوز مشخص نيست كه چرا اساسنامه به IOC ارسال نشده است. در جلسه هفته گذشته اعضاي هيئت اجرايي و امضاي اصلاح اساسنامه قرار شد اين اساسنامه ترجمه شود و سپس ارسال شود كه هنوز اين اتفاق رخ نداده است.
 


پس از جدي شدن حضور يك دروازه بان 2 رگه در ليست كي روش

رحمتي از تيم ملي فوتبال كناره گيري كرد

دروازه بان اول تيم ملي ايران از حضور در اردوي تيم ملي كناره گيري كرد.
روز گذشته خبر غافلگير كننده اي در جامعه فوتبال منتشر شد؛ خبري با اين عنوان كه مهدي رحمتي از تيم ملي فوتبال كناره گيري كرده است. دروازه بان تيم استقلال و تيم ملي فوتبال در فاصله 5 روز مانده به دربي 76 در شرايطي از تيم ملي فوتبال ايران كناره گيري كرد كه چند وقتي است صحبت هايي در خصوص حضور دانيال داوري دروازه بان تيم اينتراخت برانشويك كه نژادي ايراني، لهستاني دارد، در تركيب تبم ملي جدي تر شده است . دروازه بان استقلال كه پس از بازي ايران و كره جنوبي تاكنون مصاحبه اي انجام نداده است ديروزدر گفت و گو با فارس در اين باره اظهار داشت: شايد نتوانم در خدمت تيم ملي باشم و از همين رو موقتا كناره گيري خود را اعلام مي كنم.وي افزود: به دليل پاره اي از مشكلات فعلا ترجيح مي دهم سكوت كنم اما فقط همين را بگويم كه مدتي در خدمت تيم ملي نيستم.
رقيب رحمتي از بوندسليگاي دو مي آيد
تقريبا از زمان حضور علي دايي بر روي نيمكت مربيگري تيم ملي بود كه رحمتي به چارچوب دروازه تيم ملي رسيد و از آن زمان تاكنون هيچ گاه موقعيت خود را متزلزل نديده است. دروازه بان شماره يك تيم ملي با وجود درخشش هاي بسياري كه در درون دروازه تيم ملي داشت ،هر از گاهي اشتباهات فاحشي نيز داشت كه گاهي گريبان گير تيم ملي(بازي برگشت با ازبكستان) و تيم هاي باشگاهي او نيز بوده ، اما با اين وجود وي عملكرد قابل قبولي در چند سال اخير داشته است.
علاقه كي روش به دو رگه ها
كارلوس كي روش پيش از اين با دعوت از بازيكناني همچون اميد نظري ، رضا قوچان نژاد و اشكان دژاگه به تيم ملي ، علاقه فوق العاده خود به بازيكنان شاغل در اروپا را نشان داده بود و حالا در انديشه دعوت كردن يك دورگه ديگر به تيم ملي است ، دورگه اي كه اين روزها در بوندسليگاي دو مي درخشد. اين دورگه كسي جز دانيال داوري ، دروازه بان 24 ساله و شماره يك آينتراخت براونشويك نيست.
اشتباه رحمتي
واقعا اگر دليل كناره گيري رحمتي از تيم ملي ،دعوت احتمالي از داوري بوده ، بايد گفت كه وي عجولانه تصميم گرفته و نبايد در مقطع كنوني چنين تصميمي را اتخاذ مي كرد. رحمتي يكي از 22 بازيكن حاضر در تيم ملي است و نبايد به خود اجازه دهد كه وارد جريانات اين چنيني شود.
 


اعلام موضع فدراسيون بسكتبال و عقب نشيني يك ملي پوش

مدير سازمان تيم هاي ملي بسكتبال با اشاره به صحبت هاي صمد نيكخواه بهرامي مبني بر اينكه ديگر نمي خواهد در تيم ملي و ليگ بازي كند، گفت: اصراري به بازي هيچ بازيكني ندارم اما صمد يادش نرود كه هر چه دارد از تيم ملي است.
محمدرضا مشحون با اشاره به احضار سرمربي تيم ملي بسكتبال همراه با دو بازيكن مهرام به كميته انضباطي آغاز كرد و اظهار داشت: به هر حال هر مربي ممكن است در مقطعي از بازي عصباني شود و كارهايي را انجام دهد كه شايد هم خلاف ميل باطني باشد اما به هر حال نادرست است. بچيروويچ هم انتظارش از تيمش بالاست اقدامي را انجام داد اما از كرده خود پشيمان است. وي ادامه داد: آنچه مسلم است بازنده بزرگ اتفاقات پنجشنبه گذشته مهرام بود كه خيلي راحت حداقل امتياز ديدار با همياري را هم از دست داد و خودش باعث شد ماهان با خيالي راحت به رده دوم جدول صعود كند. همه جنجال ها را مهرام به پا كرد و خودش هم از آن آسيب ديد. مهدي كامراني هم بدون در نظر گرفتن راي كميته انضباطي به خاطر خطاهايي كه مرتكب شده، دو جلسه محروم است. مشحون همچنين در مورد صحبت هاي صمد نيكخواه بهرامي در مورد اينكه نمي خواهد در تيم ملي و ليگ بازي كند، گفت: هر كسي نمي خواهد براي تيم ملي بازي كند، دعاي خير ما پشت سر اوست. قرار نيست كسي را به زور در تيم ملي نگه داريم.
محمدرضا مشحون تصريح كرد: براي حضور در تيم ملي به هيچ كس التماس نمي كنيم حتي به بازيكني مانند صمد كه هر چه دارد از تيم ملي است. اين بازيكن آبرو و پول را از كجا آورده است. ماشيني كه سوار مي شود را از كجا آورده. بسكتبال يا خيابان؟ البته هر چه دارد نوش جانش اما نبايد يادش برود. اين موضوع فقط مربوط به صمد نيست. خود من هم هر چه دارم از بسكتبال ملي است. كامراني از تيم ملي شد كامراني. حدادي از تيم ملي وارد NBA شد. مدير سازمان تيم هاي ملي بسكتبال در پايان تاكيد كرد: كلام آخر اينكه در مورد تيم ملي و حضور آن هر كس مي تواند هر كاري دوست دارد، انجام دهد. حضور در تيم ملي اجباري نيست. هرچند نفر بازيكنان كه نمي خواهند براي تيم ملي بازي كنند، مي توانند بروند.البته پس از انتشار موضع فدراسيون بسكتبال، نيكخواه بهرامي در اظهارنظري اعلام كرد كه هرگز نگفته قصدكناره گيري از تيم ملي بسكتبال را دارد.
 


احتمال بركناري خطيب از سرپرستي فدراسيون كشتي

عبدالرضا ساور معاون وزير ورزش و جوانان ظهر امروز جلسه اي را با اميررضا خادم در وزارتخانه برگزار كرد.
بعد از حواشي بوجود آمده در فدراسيون كشتي و به خصوص در رأس مديريتي اين فدراسيون، ظهر ديروز عبدالرضا ساور، معاون توسعه منابع انساني وزير ورزش و جوانان جلسه اي ويژه را با اميررضا خادم، رئيس اسبق فدراسيون كشتي در وزارتخانه برگزار كرد. گفته مي شود اميررضا خادم، رئيس اسبق فدراسيون كشتي و يكي از نامزدهاي حضور در انتخابات اين فدراسيون از گزينه هاي احتمالي جايگزيني حجت الله خطيب، سرپرست فعلي فدراسيون كشتي است. اميررضا خادم در اين باره گفت: براي صحبت درباره همايش فرزندان آفتاب به وزارتخانه رفته بودم و بحث ديگري مطرح نبود. با وجود تكذيب خادم خبرگزاري فارس مدعي شد كه با توجه به حواشي بوجود آمده پيرامون كشتي محمد عباسي، وزير ورزش و جوانان از عملكرد سرپرست موقت اين فدراسيون راضي نيست و ممكن است شاهد تغييراتي قريب الوقوع در رأس فدراسيون كشتي باشيم.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ سرمربي تيم ملي تكواندوي ايران گفت: اگر رضا مهماندوست سرمربي اسبق تيم ملي قبول كند از وي به عنوان مربي بدنساز كاربلد، دركادر فني استفاده خواهم كرد.
¤ صفي الله فغان پور عزيزي، يكي از اعضاي كميته انضباطي فدراسيون كشتي در واكنش به تغيير آراي صادر شده از سوي فدراسيون كشتي از حضور در اين كميته استعفا كرد .
¤ طي احكامي از سوي كرم اله عليمرادي رئيس فدراسيون ورزش هاي ناشنوايان، بيماران خاص و پيوند اعضا، محسن كاوه به عنوان سرمربي تيم ملي كشتي آزاد ناشنوايان و حسين اسفندياري فر به عنوان سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ناشنوايان منصوب شدند.
 


پايان راي گيري براي انتخاب بهترين وزنه بردار جهان

راي گيري اينترنتي براي انتخاب بهترين وزنه بردار سال 2010 جهان، بامداد امروز به پايان مي رسد.
فدراسيون بين المللي وزنه برداري همچون سال هاي گذشته بهترين وزنه بردار سال جهان را با راي گيري اينترنتي معرفي مي كند. در اين ميان نام بهداد سليمي، وزنه بردار فوق سنگين ايران هم مثل سالهاي 2010 و 2011 در ميان هشت وزنه بردار برتر جهان به چشم مي خورد. سليمي كه در مسابقات المپيك 2012 لندن عنوان قوي ترين مرد جهان را از آن خود كرد در كنار ديگر طلايي هاي المپيك براي كسب عنوان بهترين وزنه بردار سال رقابت مي كرد و كاربران سايت فدراسيون جهاني با دادن امتيازهاي سه، دو و يك به سه وزنه بردار منتخب در دو بخش مردان و زنان، وزنه بردار برتر سال را انتخاب كردند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10