(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 3 بهمن  1391 - شماره 20412

حديث دشت عشق
تشريح آخرين شرايط فوتبال از زبان كي روش
تيم ملي جاي «ناله كن ها» نيست
تا من هستم ، ديگر رحمتي دعوت نمي شود
اخبار كوتاه از فوتبال
لغو محروميت بسكتبال با ويلچر ايران
ليگ فوتبال ايران چهارمين ليگ آسيا در قرن 21
دسته گل بنا براي طالقاني
سفر پنهاني كشتي گيران و مربيان مطرح به آمريكا
فوتسال ايران در دستان خسوس كاندلاس
پايان شيرين كميته انضباطي فدراسيون بسكتبال
800 هزار تومان هزينه گرفتن هر تست دوپينگ!


حديث دشت عشق

به ياد طلبه و دانشجوي شهيد «مصطفي هاشملو»
شهيد پيوند حوزه و دانشگاه
شهيد «مصطفي هاشملو» سال 1345 در يكي از محله هاي جنوب غرب تهران در يك خانواده مذهبي و متدين متولد گرديد. از همان دوران ابتدايي علاقه و شوق نسبت به مسائل ديني در وجودش آشكار بود. بعد از طي مقطع راهنمايي وارد هنرستان صنعتي حافظ شد و در عين حال از فراگيري علوم اسلامي نيز غافل نبود و در مسابقات حفظ قرآن و معارف اسلامي شركت مي كرد. علاقه او به فراگيري علوم ديني او را به حوزه علميه كشاند و بعد از چند سال تحصيل در حوزه، در رشته الهيات دانشگاه تهران پذيرفته شد. سال اول دانشگاه بود كه در دومين اعزام، در تاريخ 17/1/65 راهي جبهه هاي جنوب شد و 4 ماه بعد در تاريخ 17/4/65، در عمليات كربلاي يك، در منطقه مهران به درجه رفيع شهادت نايل آمد.
 


تشريح آخرين شرايط فوتبال از زبان كي روش

تيم ملي جاي «ناله كن ها» نيست
تا من هستم ، ديگر رحمتي دعوت نمي شود

سرويس ورزشي-
كارلوس كي روش روز گذشته در واكنش به موضوع خداحافظي مهدي رحمتي از تيم ملي فوتبال كشورمان اعلام كرد: تا من هستم ، ديگر اين دروازه بان جايي در جمع ملي پوشان ندارد!
سرمربي پرتغالي تيم ملي فوتبال كشورمان روز گذشته درچند گفت و گوي متفاوت به تشريح آخرين شرايط تيم ملي پرداخت كه گزيده اي از صحبت هايش در ادامه مي آيد:
¤ يكي از مهمترين مسائلي كه در نشست با رئيس فدراسيون و اعضاي سازمان ليگ به آن دست يافتيم اين بود كه اولويت فوتبال ايران صعود به جام جهاني است. ما وقت و فرصت تكرار اشتباهات را نداشته و نبايد اشتباهات گذشته را تكرار كنيم. همه بايد به صعود تيم ملي به جام جهاني ايمان داشته باشيم تا به موفقيت برسيم.
¤ نمي توانم اردوي آماده سازي را بدون بازيكنان و بازيكنان را بدون اردوي آماده سازي براي مسابقات آماده كنيم. خردادماه امسال ديدارهاي مهمي پيش رو داريم و بدون ديدارهاي تداركاتي و بازي هاي دوستانه نمي توانيم در اين ديدارها به ميدان برويم. ضمن اينكه فقط اردو و ديدار تداركاتي كافي نيست و بايد بازيكنان را در اختيار داشته باشيم و اگر بازيكنان نباشند همان بهتر اردويي برگزار نشود.
¤ شما ببينيد منچستر سيتي و منچستر يونايتد دو تيم خصوصي در فوتبال انگليس هستند كه مالكان آن اماراتي و آمريكايي هستند اما برنامه هاي تيم ملي و ليگ آنها با هم يكسان است اما در ايران همه براي يك رئيس كار مي كنيم، منابع تيم ملي و باشگاهها از دولت تامين مي شود كه من اينها را بعد از دو سال حضور در ايران كاملا فهميده ام اما نمي دانم چرا نمي توانيم دور يك ميز بنشينيم و بهترين تصميم را اتخاذ كنيم.
¤ فهرست نهايي تيم ملي را 11 بهمن ماه اعلام مي كنم كه نام دانيل داوري هم در بين اين نفرات وجود دارد. در حال حاضر كارهاي اداري اين بازيكن انجام مي شود تا او بتواند در اردوهاي آينده تيم ملي حضور يابد.
¤ من به خاطر زحماتي كه رحمتي براي تيم ملي كشيده از او تشكر مي كنم اما اين موضوع را هم اعلام مي كنم كه تا وقتي هستم رحمتي جايي در تيم ملي ندارد.
¤ خودم براي آنكه بتوانم قهرمان جهان شوم از خيلي چيزها گذشتم، از كريسمس، از تعطيلات و از خانواده، مثل تمام بازيكنان بزرگ دنيا، پس آنهايي كه آماده اين كار نيستند بايد براي آن تيم ملي بازي كنند كه من اسمش را تيم ملي بهانه گيرها و ناله كن ها مي گذارم.
¤ در خصوص مصاحبه با بي بي سي نيز بايد بگويم قبل از انجام اين مصاحبه راجع به همه موارد آن فكر كردم. يك پيشنهاد براي مصاحبه داشتم و 2 عكس العمل؛ اول فكر كردم اگر بروم چه اتفاقي مي افتاد و دوم اينكه اگر اين پيشنهاد را نپذيرم عكس العمل مردم دنيا به واكنش من چه خواهد بود؟ من اگر پيشنهاد مصاحبه را رد مي كردم به اعتبار مردم ايران لطمه مي زدم بنابراين ترجيح دادم به بي بي سي فارسي بروم و آنجا از چيزهاي بسيار خوبي كه در اين مملكت اتفاق افتاده صحبت كنم و از اين اميدي كه براي رفتن به جام جهاني داريم حرف بزنم. بين اين 2 راه حل، راه حل دوم بهتر بود؛ اينكه از خارق العاده بودن اين كشور و فوتبال اين كشور صحبت بكنم بهتر بود. در آن زمان من فكر كردم بهترين تصميم را گرفته ام.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

100 مبلغ روحاني در دربي
در روز برگزاري ديدار تيم هاي پرسپوليس و استقلال، 100 مبلغ روحاني در ورزشگاه آزادي حاضر خواهند شد. مدير روابط عمومي حوزه علميه تهران اظهار داشت: براي ديدار 2 تيم پرسپوليس و استقلال كه قرار است روز جمعه در استاديوم آزادي برگزار شود ما 100 نفر از روحانيون را براي حضور در بين تماشاگران از ساعت 7 صبح به استاديوم آزادي اعزام خواهيم كرد.
دوپينگي بودن دو بازيكن ليگ برتري
رئيس كميته پزشكي فدراسيون فوتبال مثبت اعلام شدن دو نمونه كنترل دوپينگ خبر داد و گفت: يك بازيكن از ليگ برتر فوتبال و يك بازيكن از ليگ برتر فوتسال از مواد نيروزا استفاده كرده اند. احمد هاشميان با بيان مطلب فوق اظهار داشت: بر اساس نتايج اعلام شده از 120 نمونه گرفته شده 118 نمونه منفي و دو نمونه مثبت اعلام شده است كه يكي مربوط به ليگ برتر فوتبال و يكي هم متعلق به ليگ برتر فوتسال است.
كريمي: حاضرم حتي توپ جمع كن تيم ملي باشم
كاپيتان دوم تيم پرسپوليس گفت: براي خدمت به مردم كشورم حاضرم توپ جمع كن تيم ملي هم باشم. پس تعريف و تمجيدهايي كه كي روش از علي كريمي در تازه ترين گفت و گوي خود با رسانه هاي داخلي اين بازيكن اظهار داشت: از سرمربي تيم ملي تشكر مي كنم، الان كه مصدوم هستم اما باز هم اگر خدا خواست و كي روش من را به تيم ملي دعوت كرد، حاضرم حتي در نقش توپ جمع كن هم در خدمت تيم ملي باشم. ما همه بايد در اين شرايط حساس فوتبال كشورمان به يكديگر كمك كنيم تا انشاءالله براي شادي دل مردم به جام جهاني برويم. چون مردم ما لياقت اين اتفاق را دارند. پس بايد همه با هم تا مي توانيم كمك كنيم.
تلاش نكونام براي بازگشت رحمتي به تيم ملي
جواد نكونام مدعي شد با رحمتي قهر نيست و براي بازگشتش به تيم ملي با او صحبت خواهد كرد. نكونام در خصوص خداحافظي رحمتي از تيم ملي گفت: از طريق روزنامه ها و مطبوعات متوجه خداحافظي رحمتي شدم. قطعاً خودم با او صحبت مي كنم تا از اين تصميم منصرفش كنم، زيرا رحمتي دوست و بازيكن چندين ساله من است.
دستور وزير ورزش براي رسيدگي به وضعيت عزيزي
محمد عباسي پس از ديدن گزارشي از وضعيت بيماري عليرضا عزيزي پيشكسوت فوتبال خوزستان و ايران كه چندي است با بيماري سرطان دست و پنجه نرم مي كند، با اعلام اينكه پيشكسوتان افتخار آفرين ورزش حق بزرگي بر گردن جامعه ورزش دارند، به ولايتي مدير عامل صندوق حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان ماموريت داد تا در اسرع وقت ضمن عيادت از اين پيشكسوت، اقدام هاي لازم را انجام دهد.
برطرف شدن آخرين موانع حضور داوري در تيم ملي
آخرين مانع حضور دانيل داوري در تيم ملي فوتبال ايران برطرف شد. در شناسنامه ايراني داوري نام كوچك او محمد درج شده است در حالي كه در شناسنامه آلماني نام او محمد دانيل عنوان شده است. اين مغايرت باعث شده بود تا فدراسيون جهاني فوتبال اجازه بازي داوري با تيم ملي ايران را ندهد. فدراسيون فوتبال ايران با همكاري سركنسولگري ايران در فرانكفورت آلمان با ارائه اسنادي چون شناسنامه پدر داوري، فيفا را متقاعد كرد و اكنون با موافقت عالي ترين مرجع تصميم گيري در فوتبال جهان داوري ديگر مانعي را براي حضور در تيم ملي ايران بر سر راهش نمي بيند.
كي روش و سازمان ليگ بازبه نتيجه نرسيدند
نشست كارلوس كي روش با مسوولان فدراسيون و سازمان ليگ باز بدون نتيجه به پايان رسيد. مهدي تاج در اين باره گفت: ما معتقديم ليگ با برنامه خودش جلو برود، اما قرار شد طي 10 روز سازمان ليگ و كادر فني تيم ملي جلسات ديگري با هم داشته باشند و توافقاتي ميانشان حاصل شود. ما تا هفته 27 ليگ را تعطيل نمي كنيم و به دنبال اين هستيم كه ليگ را زودتر تمام كنيم.
پرسپوليس بازيكن مقدونيه اي گرفت
ولاتكو گروز دانوسكي بازيكن مقدونيه اي تيم ليائونينگ چين پس از گذراندن تست پزشكي با پرسپوليس قرارداد بست. اين بازيكن مقدونيه اي سابقه 50 بازي در تيم ملي كشورش را دارد و امسال در تيم ليائونينگ چين كه به عنوان دهم رقابت هاي سوپر ليگ چين دست پيدا كرده است، 25 بازي انجام داده و سه گل به ثمر رسانده و 7 پاس گل داده است. او كه سابقه قهرماني در ليگ قبرس و مقدونيه را دارد، توانايي بازي در چند پست خط مياني در مركز زمين و كناره ها را داشته و پس از تائيد فني از سوي يحيي گل محمدي سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس بر اساس فيلم بازي، به تهران سفر كرده و تست پزشكي را هم انجام داده است. ولاتكو بر سر قرارداد با باشگاه به توافق نهايي رسيده و حتي درخواست ITC وي نيز از سوي واحد امور بين الملل باشگاه انجام شده است.
 


لغو محروميت بسكتبال با ويلچر ايران

محروميت تيم بسكتبال با ويلچر ايران كه قرار بود در پايان سال 2013 ميلادي به پايان برسد، حدود 11 ماه زودتر لغو شد.
در حالي كه سايت پارالمپيك اعلام كرده بود بسكتبال با ويلچر ايران به دليل انصراف از حضور در ديدار يك چهارم نهايي بازي هاي پارالمپيك 2008 پكن مقابل آمريكا تا سال 2013 از حضور در تمامي رقابت ها محروم شد، خوشبختانه اين محروميت حدود 11 ماه زودتر لغو شد. عباس كوچكي رئيس انجمن بسكتبال با ويلچر كشورمان با تأييد اين خبر اظهار داشت: «خوشبختانه در اين 4 سال، كار پايه اي در بسكتبال با ويلچر انجام شده و ايران در مسابقات پديده خواهد شد. «تيم بسكتبال با ويلچر ايران طبق تقويم مسابقات المپيك 2008 پكن مي بايست در بازي شماره 58 و ساعت 11 صبح مقابل آمريكا به ميدان مي رفت. اين در حالي است كه تيم هاي اسرائيل و كانادا هم در ديگر ديدار مرحله يك چهارم نهايي برگزار كننده بازي شماره 57 بودند كه اين بازي براساس برنامه اي كه پيش تر در اختيار مسئولان كاروان كشورمان قرار گرفته، ساعت 9 صبح بايد برگزار مي شد. با اين وجود زمان برگزاري اين دو مسابقه جابجا شد كه اين موضوع اعتراض مسئولان ايران را به همراه داشت و از آنجا كه برگزار كنندگان برخلاف قول مساعدي كه داده بودند هيچگونه همكاري نكردند، تيم بسكتبال با ويلچر ايران به نشانه اعتراض به برنامه ريزي برگزاركنندگان رقابت هاي پارالمپيك از دور مسابقات كنار كشيد.
فدراسيون فوتبال زير بار خواسته وزارت ورزش نمي رود!
مدير كل ورزش و جوانان استان فارس از راي وزارت ورزش و جوانان مبني برابطال انتخابات رياست هيات فوتبال فارس خبر داد و در عين حال گفت، تا امروز فدراسيون اين راي را نپذيرفته است.
غلامرضا كمانه گفت: دو ماه قبل حميد سجادي، معاون وزير حسب مفاد اساسنامه فدراسيون فوتبال، انتخابات هيات فوتبال فارس را باطل اعلام كرد. وي ادامه داد: بعد از آن كفاشيان و فدراسيون دلايلي را براي رد اين راي اعلام كردند كه مستند و قانوني و قابل پذيرش نبود.
 


ليگ فوتبال ايران چهارمين ليگ آسيا در قرن 21

فدراسيون بين المللي آمار و تاريخ برترين ليگ هاي فوتبال آسيا در قرن بيست و يكم را منتشر كرد كه ليگ برتر ايران پس از ليگ هاي ژاپن، كره جنوبي و عربستان در رده چهارم آسيا قرار گرفت.
اين رده بندي ليگ هاي آسيا از سال 2000 ميلادي به بعد را مورد بررسي قرار داده است كه ليگ ژاپن موسوم به جي ليگ، همچنان با 714/4،0 امتياز به عنوان برترين ليگ آسيا انتخاب شد. در اين رده بندي ليگ استراليا كه قبلا در قاره اقيانوسيه قرار داشت، با سه پله صعود نسبت به سال 2011 در رده بيست و دوم آسيا قرار دارد. ليست برترين ليگ هاي آسيا در قرن بيست و يكم به اين شرح است: ژاپن، كره جنوبي، عربستان، ايران، چين، ازبكستان، امارات، كويت، قطر، هند.
 


دسته گل بنا براي طالقاني

محمد بنا به ديدار محمدرضا طالقاني رفت.
محمد بنا سرمربي سابق تيم ملي كشتي فرنگي ايران ظهر ديروز به ديدار محمدرضا طالقاني سرپرست فدراسيون ورزش هاي زورخانه اي رفت. بنا كه چند سال با طالقاني كار كرده و توسط وي وارد چرخه كشتي فرنگي ايران در مربيگري تيم هاي ملي شد، با دسته گل به ديدن طالقاني رفت تا حضور وي در فدراسيون زورخانه اي را تبريك بگويد.بنا كه به همراه تيم ملي كشتي فرنگي صاحب سه مدال طلاي تاريخي در لندن شد، پس از اين رقابت ها به دليل مشكلات و كم توجهي، از تيم ملي كناره گيري كرد و حالا ترجيح داده به جاي فدراسيون كشتي كه ساختمانش روبروي فدراسيون زورخانه اي است، به ديدار طالقاني برود. محمد بنا در سال 2005 توسط محمدرضا طالقاني براي اولين بار سرمربي تيم ملي جوانان ايران شد.
 


سفر پنهاني كشتي گيران و مربيان مطرح به آمريكا

در حالي كه فدراسيون كشتي همچنان درگير مشكلات مالي و مديريتي است و هر روز حاشيه جديدي پيرامون اين فدراسيون مطرح مي شود، تيمي متشكل از آزاد و فرنگي كاران نامدار ايران سفري غير منتظره و پنهاني به آمريكا را طراحي كرده اند!
كشتي ايران بعد از بازگشت از بازيهاي المپيك 2012 لندن درگير حواشي فراواني شد كه تبعات آن به طرق مختلف دامن تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي را گرفت. از كناره گيري محمد بنا و همكارانش از تيم ملي كشتي فرنگي گرفته تا پيوستن جمشيد خيرآبادي و ناصر نوربخش به تيم ملي آذربايجان و حتي جدايي امير علي اكبري از اردوي تيم ملي و قبول پيشنهاد اين كشور رقيب، از جمله مشكلاتي بود كه هر لحظه فشار انتقادات بر مديريت فدراسيون را بيشتر مي كرد. هر چند نبايد از نارضايتي همكاران رسول خادم در كادر فني تيم ملي كشتي آزاد و اعتراض به مطالبات مالي و دستمزدهاي ناچيز آنان نيز به سادگي گذشت. البته نارضايتي هاي اخير تنها به فرنگي كاران منتهي نمي شود چرا كه آتش حاشيه و اعتراض رفته رفته به اردوي آزادكاران هم رسيده است.
اما درست در شرايطي كه از در و ديوار فدراسيون كشتي مسايل حاشيه اي و مشكلات مالي و مديريتي سرازير است، خبر رسيده كه جمعي از اهالي نامدار و شناخته شده كشتي در حال انجام اقدامات لازم براي اعزام به آمريكا هستند. سفري كه هنوز مشخص نيست به چه دليل صورت مي گيرد و اصلاً مجوز اين سفر را چه سازمان يا نهادي صادر خواهد كرد؟ جالب آنكه اين تيم متشكل از 5 مربي و 14 آزاد و فرنگي كار است كه اتفاقاً نام سه ملي پوش المپيكي نيز در بين مسافران ديده مي شود! داستان اين سفر پنهاني و غيرمنتظره زماني عجيب تر مي شود كه حتي اهالي فدراسيون كشتي نيز از تشكيل و اعزام چنين تيمي به ينگه دنيا اظهار بي اطلاعي مي كنند و هنوز نمي دانند بيخ گوش آنها چه تصميماتي در ورزش اول كشور اتخاذ مي شود!
فدراسيون در جريان اعزام نيست
اما حسن رنگرز نايب رئيس فدراسيون كشتي در اين باره گفت: هيچ مكاتبه اي در اين خصوص از باشگاه يا هيأت هاي استان با فدراسيون انجام نشده است! وي ادامه داد: براي اعزام هر تيمي به رقابتها و برنامه هاي برون مرزي بايد فدراسيون آن رشته ورزشي به عنوان بالاترين مرجع تصميم گيري در جريان امور باشد كه آيا اصلاً اين اعزام ضرورت دارد يا خير؟ ضمن اينكه بعد از اين اقدامات بايد دعوت نامه كشور مقصد ارايه و سپس شوراي برون مرزي وزارت ورزش و جوانان وارد عمل شود.
 


فوتسال ايران در دستان خسوس كاندلاس

خسوس كاندلاس اسپانيايي به عنوان سرمربي تيم هاي ملي فوتسال بزرگسالان و اميد ايران انتخاب شد.
علي صانعي پس از ناكامي هاي متداوم در تيم ملي فوتسال ايران و از دست دادن قهرماني آسيا و حذف از جام جهاني از سرمربي گري استفعا داد و به دنبال او، عباس ترابيان نيز از رياست كميته فوتسال كنار رفت تا وضعيت فوتسال ايران براي مدتي نامشخص باقي بماند. با آغاز به كار سيدرضا افتخاري در كميته فوتسال، روند انتخاب سرمربي تيم ملي هم شروع شد و خسوس كاندلاس اسپانيايي از همان ابتدا مورد نظر رييس جديد فوتسال بود. با اين حال مخالفت هايي كه با اين انتخاب مي شد، معرفي اين مربي را به تاخير انداخت. افتخاري در اين بين جلساتي را با تعدادي از مخالفان خسوس برگزار كرد و آقايي كه از او با عنوان پروفسور فوتسال ياد مي شود ديروز به صورت رسمي از سوي رئيس كميته فوتسال به عنوان سرمربي تيم ملي فوتسال ايران معرفي شد. همچنين قدرت الله باقري به عنوان بدنساز تيم ملي انتخاب و ساير اعضاي كادرفني قرار است از سوي كميته فني و با نظر خسوس انتخاب شوند. هدايت تيمي ملي فوتسال اميد را هم خسوس بر عهده خواهد داشت و دستيارانش در اين تيم نيز در روزهاي آينده انتخاب مي شوند. اما نكته جالب سرمربي گري خسوس در تيم هاي ملي، موقتي بودن آن است. به طوري كه اين مربي در صورت پيروزي در دو بازي دوستانه برابر روسيه در تاريخ 16 اسفند سال جاري، در سمتش ابقا مي شود و در غير اين صورت فرد ديگري براي هدايت تيم ملي انتخاب خواهد شد.
 


پايان شيرين كميته انضباطي فدراسيون بسكتبال

جلسه كميته انضباطي فدراسيون بسكتبال با پايان رمانتيكي همراه بود.
انضباطي فدراسيون بسكتبال براي بررسي اتفاق هاي ديدار دو تيم همياري زنجان و مهرام تهران از هفته پانزدهم ليگ برتر بسكتبال جلسه اي تشكيل داد كه در نهايت به گرفتن تصميم هايي انجاميد. اين جلسه با حضور نمايندگان وزارت ورزش و جوانان، اعضاي كميته انضباطي، ناظر مسابقه، مهمد بچيروويچ، مهدي كامراني و محمدصمد نيكخواه بهرامي، سرمربي و بازيكنان مهرام برگزار شد كه در نهايت اين تصميمات اتخاذ شد: 1- مهمد بچيروويچ، سرمربي مهرام به پرداخت مبلغ سي ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد. 2- مهدي كامراني، بازيكن ملي پوش مهرام به دو جلسه محروميت از همراهي تيم و پرداخت بيست ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد. (البته با توجه به دو خطاي فني و ديسكاليفه شدن در ديدار برابر همياري، مهدي كامراني طبيعتا در دو مسابقه تيمش غايب بود اما اين كه اين دو جلسه مضاف بر اين غيبت ها مي شود يا نه، از سوي فدراسيون مشخص نشده است.) همچنين در پايان جلسه نيكخواه بهرامي و كامراني اعلام كردند، حضور در تيم ملي براي هر فرد آرزو و افتخار است و در همين مكان اعلام مي كنيم ما سربازان تيم ملي هستيم و تا زماني كه شرايط قهرماني را داشته باشيم، با تمام وجود در خدمت تيم ملي خواهيم بود.
 


800 هزار تومان هزينه گرفتن هر تست دوپينگ!

با در نظر گرفتن قيمت 3 هزار توماني دلار، هر نمونه دوپينگ كه از سوي ستاد مبارزه با دوپينگ از ورزشكاران گرفته مي شود، هزينه بالايي براي ايران دارد.
بالا رفتن قيمت دلار در يك سال اخير، براي خيلي ها دردسرساز شد و در كار و وضعيت اقتصادي همه افراد جامعه تاثيرگذار بود. ستاد مبارزه با دوپينگ هم يكي از اين بخش هاست كه افزايش قيمت دلار، روي كارش تاثير زيادي داشته، چون ايران آزمايشگاه دوپينگ ندارد و نمونه هايش را براي آزمايشگاه كلن آلمان ارسال مي كند و در نتيجه بيش ار هر جاي ديگري با دلار سر و كار دارد. قبلا هزينه هر تست چيزي در حدود 250 هزار تومان مي شد اما با احتساب دلار 3 هزارتوماني كه ماه هاست قيمتش در نوسان است و ثبات نداشته، اين روزها ارسال هر تست به آلمان نزديك به 800 هزار تومان هزينه دارد. لطفعلي پوركاظمي رئيس فدراسيون پزشكي در اين باره گفت: با دلار 3 هزار توماني، فرآيند يك نمونه گيري؛ درست از زماني كه ما تست مي گيريم تا جوابش از آلمان بيايد، 700 تا 800 هزار تومان براي مان هزينه در بر دارد. نمونه گيري ها امروز چيزي در حدود سه برابر گذشته براي ستاد مبارزه با دوپينگ هزينه دارد و در اين شرايط كه بسياري از باشگاه ها و تيم هاي ملي قراردادهايشان با مربيان و بازيكنان خارجي را فسخ كرده اند تا تنها ارتباطشان با فعاليت هاي دلاري به خاطر اعزام هاي برون مرزي شان باشد، طبيعي است كه ستاد مبارزه با دوپينگ هم كمتر از قبل در مسابقات مختلف حاضر شده و نمونه گيري كند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10