(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 3 بهمن  1391 - شماره 20412

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اين گدايان گشاده دست ! (يادداشت روز)
غلط (گفت و شنود)
فعالان سياسي نظر دادند
ترفند «انتخابات آزاد» نقش بر آب شد
سفر امروز رئيس جمهور به همدان براي افتتاح چند پروژه عمراني
امضاي موافقتنامه امنيتي بين ايران و روسيه
كيهان و خوانندگان
تحريم هاي ضد ايراني را بيخ گوش آمريكا دور مي زنند (خبر ويژه)
جواب عبدي به جرزني اصلاح طلبان (خبر ويژه)
شوراي آتلانتيك: صخره ايران فراتر از قدرت و خلاقيت آمريكاست (خبر ويژه)
قمپز در مي كنيم پس نمرده ايم! (خبر ويژه)


اين گدايان گشاده دست ! (يادداشت روز)

1- آخرين ارزيابي آمريكايي ها درباره ايران كدام است؟ شوراي آتلانتيك كه يكي از اتاق فكرهاي مهم آمريكاست به فاصله 2 سال، دو ارزيابي ارائه كرده است. اين شورا به تازگي در گزارشي اعلام كرد «ايران به صخره اي به مراتب بزرگتر از صخره مالي آمريكا تبديل شده و معضل مالي دولت ايالات متحده با همه اهميت به مراتب كوچكتر از صخره ايران است... صخره ايران فراتر از ظرفيت پاسخگويي موثر و خلاقانه ماست». 2 سال پيش- 22 آذر 1389- نشستي با حضور 3 مشاور امنيت ملي در دولت هاي فورد، كارتر، بوش پدر و اوباما در شوراي آتلانتيك برگزار شد. برژينسكي در آن نشست درگيري نظامي با ايران را فاجعه آميز دانسته و رد كرد. همان زمان دويچه وله درباره نشست برژينسكي، اسكوكرافت و جيمز جونز گزارش داد «3 مشاور پيشين كاخ سفيد هم عقيده بودند كه جهان در يك نقطه عطف تاريخي از هنگام فروپاشي اتحاد جماهير شوروي قرار گرفته و جنبش فراگير در خاورميانه نشانه اين دوره تاريخي است. برژينسكي گفت ما نيازمند درك عميق تر از چالش هاي بين المللي هستيم كه آمريكا در جهان با آنها روبرو شده است. يكي از دلهره آورترين موضوعات اين است كه ما در مقايسه با گذشته با چالش هاي پيچيده تري مواجه هستيم و در شرايط عجيبي به سر مي بريم».
2- با صخره بزرگ ايران چه مي توان كرد؟ 34 سال است كه هر ضربه دشمن به اين صخره باعث صلابت بيشتر آن شده است، مانند آهن تفته اي كه با هر ضربه پتك محكم تر مي شود. اين حقيقت را نيويورك تايمز چند سال پيش نوشت كه سياست پتك در برابر ايران جواب نداده است. اوباما با شعار تغيير آمد و مدعي شد دست دوستي به سوي ايران دراز كرده است. اسفند 87 و فروردين 88 بود كه مدعي دوستي شد اما 5-4 ماه بعد وقتي آتش آشوب برافروخته شد، آمريكا بي نقاب به ميدان آمد و منافقين را به همراه تروريست ها به عرصه آورد. پس از آن هم دست به كار تشديد تحريم هاي «گزنده» و «فلج كننده» شد تا ثابت كند توبه گرگ مرگ است و شيوه «دست چدني» تفاوتي نكرده، اگرچه دستكش مخملين روي آن پوشيده اند. 3 سال پس از آن جنگ نرم شگفت، گزارش شوراي آتلانتيك مي گويد صخره ايران محكم سر جاي خود باقي است.
صخره با انفجار از جا كنده مي شود. اما مثلث آمريكا و انگليس و اسرائيل با وجود چند دهه آزمون و خطا، ماده منفجره اي را كه تا عمق اين صخره بزرگ كارگر شود و آن را از درون متلاشي كند پيدا نكرده اند. آنها انواع بمب هاي ضد بتون ساخته اند كه مي تواند تا ده ها متر در عمق زمين نفوذ كند اما نتوانسته اند مواد منفجره اي را كه از عهده صخره ملت ايران برآيد، طراحي كنند. چه بايد بكنند؟ نخست بايد جنس اين صخره و علت استحكام آن را معلوم كنند. سپس بايد نوعي از مواد منفجره و بمب هاي مرحله اي را فراهم كنند كه تا عمق صخره را بشكافد و صلابت آن را درهم بشكند. اين انفجار بايد از چند زاويه انجام شود و به هم برسد. روش بي ثبات سازي و «انهدام و انحلال تركيبي» آخرين گزينه مي باشد كه طي چند سال گذشته در دستور كار قرار گرفته است. به زعم آنها انبوهي از مواد انفجاري بدون چاشني انفجار فعال نمي شوند.
3- مدتي پيش توفيق هم سخني با چند تن از برادران مسلمان يكي از كشورهاي اسلامي دست داد. به تناسب، چند عبارت از كلمات والاي استاد شهيد مرتضي مطهري به نقل از كتاب حماسه حسيني براي آنها قرائت شد آنجا كه استاد در كلماتي شعورآميز و شورانگيز مي فرمايد امام حسين عليه السلام جريمه يك روح بزرگ و روح شهيد را در كربلا داد، روح بزرگ است كه انسان را وادار مي كند سر در آتش تنور ببرد و بگويد سوزانندگي آتش را بچش تا در كار پابرهنگان و مستضعفان كوتاهي نكني. در ميانه كلام، اشك از چشمان آن برادران جاري شد. با علاقه مي پرسيدند گوينده اين كلمات كيست و مأخذ آن كجاست؟ اين، آلياژ صخره ايران و عمق استراتژيك آن در عرض و طول خاورميانه است. محبت اهل بيت عليهم السلام است كه يك ملت را روئين تن مي كند و شرط اين محبت، ايمان است. به فرموده رسول خدا دل هاي مومنان ظرف محبت هميشه فروزان امام حسين عليه السلام است. «انّ لقتل الحسين حراره في قلوب المومنين لا تبرد ابدا».
همين محبت است كه وقتي قرار مي شود ضريح جديد حرم مطهر امام حسين(ع) از قم به كربلا رهسپار شود، جنبشي اعجاب انگيز در مسير حركت به راه مي اندازد و شبكه دولتي انگليس را وا مي دارد كه به روشنفكران لائيك هشدار دهد ملاحظه اين باور و اشتياق عمومي را بكنند و علنا با اين محبت سرشاخ نشوند. اين محبت است كه از جنگ تحميلي، دفاع مقدس پيروز ساخت و دست قدرت به سينه تحريم هاي خصمانه و خباثت آلود دشمن كوفت. و همين محبت بود كه قيام الهي و جنبش مردمي نهم دي 1388 را آفريد تا استراتژيست هاي سازمان سيا، موساد و ام آي سيكس براي چندمين بار در پروژه جنگ و كودتا و انقلاب مخملين غافلگير شوند و به همان جمع بندي سازمان سيا پس از پيروزي انقلاب اسلامي برسند كه دكتر مايكل برانت رئيس بخش شيعه شناسي سيا بعدها روايت كرد. «همراه مديران سرويس جاسوسي انگلستان كه سابقه حضور بيشتري نسبت به ما در خاورميانه دارند، علت پيروزي ناگهاني انقلاب ايران را بررسي كرديم و به اين نتيجه رسيديم كه خون حسين نواده پيامبر[ص] و رهبري و روحانيت و مرجعيت، نقش اصلي را در اين اتفاق بزرگ داشته اند».
4- 21 مي 1996 (32 ارديبهشت 1375) مادلين آلبرايت وزير خارجه دولت كلينتون در برنامه 06 دقيقه تلويزيون CBS عبارتي را بر زبان آورد كه ميزان سبعيت آمريكا را بيرون مي ريخت. لزلي استال مجري سي بي اس از وي پرسيده بود «ما شنيده ايم كه نيم ميليون كودك عراقي در اثر تحريم ها جان باخته اند. اين تعداد از كودكان كشته شده در هيروشيما هم بيشتر است. آيا رسيدن به اهداف آمريكا با چنين هزينه و بهايي مي ارزد»؟ آلبرايت كه بعدها به جانور سياسي معروف شد در پاسخ گفت «اين سؤال سختي است اما در مورد بهاي آن فكر مي كنم بله مي ارزد. «The price is worth it ». 51 سال بعد برده ديگري از شما بردگان زن و مرد در دستگاه سياست آمريكا- هيلاري كلينتون- از تحريم هاي «گزنده» و «فلج كننده» عليه ملت ايران خبر داد. آنها چند سال پيش از آن نيز سوخت 02 درصد نيروگاه اتمي تهران را كه راديو داروهاي مصرفي از سوي قريب يك ميليون بيمار را تامين مي كرد، تحريم و از ملت ايران دريغ كردند. خوب يا بد، اين سيماي واقعي آمريكاست.
5- يك پرسش راهبردي در اين ميان وجود دارد. رژيم هاي مستكبري كه از پيشرفته ترين فناوري ها گرفته تا قطعات هواپيماي مسافربري و خودرو، و دارو و داد و ستد تجاري را از ملت هايي چون ملت ايران دريغ مي كنند، چرا به حوزه جنگ فرهنگي- عقيدتي كه مي رسد حاضرند ده ها ميليارد دلار هزينه كنند تا آنها در معرض بمباران ماهواره اي و اينترنتي و رسانه اي قرار داشته باشند؟ گرگ هاي گداصفت و انحصارطلب و بخيل دنيا با كدام تلقي در حوزه فرهنگ و رسانه اين چنين سخاوتمند و بخشنده شده اند كه مي خواهند به فقيرترين اقشار و دورافتاده ترين مناطق ما، جرعه هاي «رسانه آزاد»! را بنوشانند؟ آيا اين آب سيراب كننده است يا جرعه تخدير و جام زهر؟! شبكه دولتي انگليس كه 95 سال پيش اسم رمز كودتاي 82 مرداد را اعلام كرد تا كودتاگران كار نهضت ملي نفت را يكسره كنند، اكنون مشغول اطلاع رساني آزاد است و مخاطب خود را از بي خبري خارج مي كند؟! بودجه هاي هنگفت رسمي و محرمانه آمريكا و انگليس و برخي كشورهاي ديگر در بحبوحه بحران وخيم مالي آن رژيم ها، چرا به سوي سازمان ناتوي فرهنگي سرازير و در قبال افكار عمومي ما هزينه مي شود؟ آيا شهروندان ايراني، دوست داشتني تر از شهروندان آمريكايي و انگليسي و... شده اند؟!
6- صخره ايران آلياژي ساخته شده از «ايمان، اميد و اراده» است. انفجار مورد نظر دشمنان ملت ايران بايد به اين بنيان هاي اقتدار و استحكام رخنه كند. دشمن، ماه ها بلكه سالهاست مشغول جاسازي بمب در عرض و طول جامعه و سياست ماست همچنان كه سال هاست اين بمب هاي متنوع شناسايي و خنثي مي شوند. دشمن معتقد است 3 ضلع چالش(سياسي، اقتصادي و فرهنگي) را بايد به هم رساند و يكي را چاشني انفجار ضلع ديگر كرد تا كاركردي شبيه كاركرد بمب هاي مرحله اي، بتوني يا خوشه اي فراهم شود. به زعم دشمن، رقابت هاي سياسي كه از حد و مرز قانون و اخلاق و عقلانيت عبور مي كنند- در فرايند انتخابات يا غير از آن- فرصت مهم جاسازي بمب است. گروه هاي خائن به مردم خود يا جاه طلب و خودكامه هم كه اين جاسازي را انجام دهند، فعالند. منافقيني نظير كشميري نقش مهمي در اين عرصه بازي مي كنند.
در ضلع دوم، فشار سنگين تحريم ها تنها با چاشني فرصت طلبي مافياي «اقتصادي- رسانه اي- سياسي» و «غفلت و سوءمديريت برخي مديران» مي تواند عمل كند. گراني و تورم فرصتي براي آزار دادن و به ستوه آوردن طبقات شريفي است كه در روزگار سختي بيشترين هزينه ها را براي كشور و انقلاب داده و در عين حال به حداقل هاي بهره مندي قناعت كرده اند. ضلع سوم، جنگ رواني و فرهنگي و اعتقادي سنگيني است كه گروه هاي «مستضعف فرهنگي» را هدف گرفته است. اين شبيخون فرهنگي جرعه اي در جان مخاطب خود مي ريزد كه او را كامجو، پر توقع، عقده اي، پرخاشگر، مستأصل، ناراضي و كم طاقت مي سازد، درست مانند گروهي از سپاهيان طالوت كه به خاطر عدم اطاعت از امر الهي و نوشيدن از آب چشمه نهي شده، در برابر سپاه جالوت طاقت از كف دادند و گفتند «لا طاقه لنا اليوم. ما امروز طاقت مقاومت و مجاهدت نداريم». دشمن درصدد است در ميان مدت يا بلندمدت اين 3 محور تهاجم را به هم الحاق كند و ضمن ترويج و گسترش انواع جرايم- ناشي از گسترش بي تقوايي- كشور را از درون بي ثبات سازد و دچار انفجار و انهدام و انحلال دروني كند. در چنان روز موهومي اولين لگد دشمن نثار منافقين و عناصر كامجو مي شود.
7- ملت ما با يك جنگ همه جانبه مواجه است. هنر بزرگ انقلاب به شهادت تاريخ 43 ساله آن، غلبه بر تمام چالش هاي بزرگ بوده است. اين وعده حق است كه «الذين جاهدوا فينا لنهدينّهم سبلنا». شرط مهم، درك حقيقت جنگ و احساس تكليف جهاد در مقابل آن است. پيروزي با پاكي جان ها به دست مي آيد. به تعبير آيات الهي در سوره نصر «هنگامي كه نصر الهي آمد... تسبيح حق بگو و استغفار كن». پيروزي هاي بزرگ، برخي همراهان كاروان انقلاب را مغرور و غافل كرد. اين عارضه را بايد برطرف كرد. شرط ديگر تشكيل جبهه و صف و ستاد مشترك فرماندهي در سطوح اجتماعي، عمومي و حاكميتي سياست است.
مجادله و پرگويي و جنگ هاي زرگري ژورناليستي، مجال هماهنگي و تدبير و تصميم به دور از چشم دشمن را تنگ مي كند. گره مشكلات با مجادلات تريبوني و منازعات رسانه اي گشوده نمي شود. سياستگران و رسانه هايي كه به اين فضا دامن مي زنند، در حق مردم خود جفا مي كنند، اگر خيانت نكرده باشند. چنين تبادل آتشي فقط فضا را گرگ و ميش مي كند و فضا كه غبارآلود شد، آن وقت است كه احتمال اشتباه نيروهاي جبهه خودي افزايش مي يابد. ما هنوز كه هنوز است به خاطر اين آشفتگي و به هم ريختگي صفوف، تلفات مي دهيم. طيف معتنابهي از اظهارات سياسي و تحليل هاي رسانه اي، شليك به نيرو و جبهه خودي است. بايد ضمن تقواي جمعي، براي تصميم هاي مهم اقتصادي و سياسي و فرهنگي تنازل كرد و امور ولو مهم را- حاشيه ها كه جاي خود دارد- فداي «اهمّ» و مصلحت بزرگتر نمود. نخبگان ما بايد قدرشناس فرهنگ ايمان باشند تا باور و فرهنگ عمومي مصونيت بخش محفوظ بماند. اعتقاد و اميد و اراده است كه شعار هيهات مناالذله را اسباب روئين تني ايران كرده است. صخره، استعاره اي ناقص از صلابت ماست.
محمد ايماني
 


غلط (گفت و شنود)

گفت: عضو يك گروهك سلطنت طلب در صفحه فيس بوك خودش به آقارضا ربع پهلوي اعتراض كرده كه چرا با آن همه ثروت افسانه اي تاكنون هيچ كاري عليه جمهوري اسلامي ايران از دستش ساخته نبوده است.
گفتم: وقتي از دست آمريكا و متحدانش هيچ كاري ساخته نيست، از اين بچه ننه كه غير از خوردن و خوابيدن چيز ديگري بلد نيست، چه كاري ساخته است؟!
گفت: اتفاقاً همين سلطنت طلب فراري خطاب به ربع پهلوي نوشته؛ كاش اهل مطالعه بودي و مي توانستي معني اين حرف «شكسپير» را درك كني كه مي گويد « يا به اندازه آرزوهايت تلاش كن، يا به اندازه تلاشت آرزو كن».
گفتم: ترجمه اين حرف شكسپير براي ربع پهلوي آن است كه «تو كه نمي تواني هيچ غلطي بكني، غلط مي كني كه غلط اضافي مي كني»!
 


فعالان سياسي نظر دادند

 ترفند «انتخابات آزاد» نقش بر آب شد

سرويس سياسي-
كليد واژه قابل تامل «انتخابات آزاد» چند ماهي است كه در برخي محافل به گوش مي رسد. اگر در سال 88 از سروش تا گوگوش و برخي عناصر داخلي حول عبارت «تقلب» متحد و جمع شدند، به نظر مي رسد اين روزها كليد واژه «انتخابات آزاد» محور اتحاد جديد شده است.
برخي چهره هاي داخلي با انگيزه هاي مختلف اين موضوع را مطرح مي كنند و حتي ربع پهلوي و سران منافقين نيز دم از لزوم «انتخابات آزاد» مي زنند! از همين روست كه به درستي اين عبارت را رمز فتنه 92 ناميده اند. عبارتي كه مانند «كميته صيانت از آراء» ظاهرش حق است اما پشت پرده اش جاي بحث دارد. به راستي كدام عقل سليمي مخالف صيانت از آراء مردم بوده و هست؟! و انتخابات آزاد؟!
اصرار بر انتخابات آزاد از سوي تفاله خاندان پهلوي و مريم رجوي جاي تعجب ندارد اما آنهايي كه خود بارها مجري انتخابات بوده اند و حتي اعتبارشان را هم مديون شركت و پيروزي در همين انتخابات ها هستند چه؟!
يكي از بركات فتنه 88 افزايش بصيرت نخبگان و مردم بود. فهميدند چگونه غفلت مي تواند شيريني پيروزي را به تلخي فتنه مبدل كند. از همين روست كه سناريوي «انتخابات آزاد» زودتر از آنچه برخي ها فكرش را مي كردند لو رفت و با واكنش روبرو شد.
در تازه ترين اين واكنش ها، حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي، معاون اول قوه قضائيه با اشاره به مقوله انتخابات آزاد، تصريح كرد؛
در بيش از 30 دوره اي كه انتخابات برگزار شده و جريانات مختلف سياسي مجري آن بودند، شاهد بوديم كسي كه از صندوق هاي رأي بيرون مي آمد، نقطه مقابل جريان مجري انتخابات بود و اين خود نشان مي دهد كه انتخابات كاملا آزاد برگزار شده است.
رئيسي هشدار مقام معظم رهبري را در خصوص انتخابات آزاد را هشداري دقيق و درست خواند و گفت: آنچه كه فتنه گران بعد از انتخابات باشكوه و مثال زدني سال 88 انجام داده اند، مي خواستند سبب ايجاد ترديد نسبت به اصل انتخابات در دل مردم شوند و اين ظلم نابخشودني است.
وي با بيان اينكه در همه انتخابات شخص منتخب ممكن است مورد تأييد همه مردم نباشد، بيان داشت: آنچه كه فتنه گران در سال 88 انجام دادند و ظلم به نظام محسوب مي شود، ايجاد ترديد نسبت به اصل انتخابات بود كه گناهي نابخشودني است كه آنها مردم را نسبت به اصل انتخابات دچار ترديد كردند.
معاون اول قوه قضائيه اضافه كرد: اگر دشمن امروز نيز كليد واژه انتخابات آزاد را به كار مي برد و مي گويد كه در ايران انتخابات آزاد نداريم، مصداق بياورند و بگويند كدام كشور منطقه به اندازه ايران انتخاباتش آزاد و سالم است.
عضو مجلس خبرگان رهبري در پايان تأكيد كرد: كليد واژه انتخابات آزاد نبايد مورد استفاده دوستداران انقلاب، نظام و ارزش هاي انقلاب قرار گيرد.
ريشه خارجي
همچنين آيت الله مرتضي مقتدايي عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به هشدار مقام معظم رهبري در خصوص انتخابات آزاد طرح اينگونه كليد واژه ها را به منظور تطهير فتنه سال 88 دانست و اظهار داشت: طرح اينكه انتخابات بايد آزاد باشد اين توهم را دارد كه در انتخابات سال 88 آزادي نبوده و آن فتنه پيش آمده است و ابراز چنين كليد واژه هايي تطهير حوادث و وقايع فتنه سال 88 است، در غير اينصورت در شرايط فعلي دم زدن از انتخابات آزاد هيچ معنايي ندارد.
وي افزود: از زمان تولد انقلاب اسلامي ايران 34 انتخابات در اين نظام مقدس برگزار شده است كه همه انتخابات به طور آزاد و مورد اعتماد مردم بوده و ملت ايران با علم به اينكه رأيي كه در صندوق مي اندازند موثر است، در انتخابات مشاركت كرده اند.
به گزارش فارس عضو مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر اينكه همه انتخابات آزاد بوده است، خاطر نشان كرد: ملت بزرگوار ايران هوشمند باشند و بدانند كه طرح اين سخنان خالي از سوءنيت نيست.
آيت الله مقتدايي با اشاره به هجمه هايي كه عده اي به شوراي نگهبان وارد مي كنند، گفت: من فكر مي كنم طرح اين گونه مسائل ريشه خارجي دارد.
توطئه اي نقش بر آب
در همين حال عليرضا زاكاني نماينده مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه هدف از كليد واژه انتخابات آزاد فشار بر نظام اسلامي در جهت تسليم كردن شوراي نگهبان است، افزود: آنها مي خواهند فشار به نظام را تا حدي بالا ببرند كه شوراي نگهبان را تسليم خواسته هاي نامشروع خود كنند.
عضو كميسيون شوراها ادعاي آزاد نبودن انتخابات را خلاف رويه 34 ساله انقلاب اسلامي و جفاي بزرگ در حق مردم دانست و تصريح كرد: مشخص است چه كساني انتخابات آزاد را مطرح مي كنند، انتخابات آزاد، كليد واژه برخي افرادي است كه قبلا مسئول و برخي ديگر امروز مسئول هستند، است و اين افراد به وحدت تاكتيك رسيده اند تا خواست نامشروع خود را با ايجاد شائبه در جامعه، پيگيري كنند.
زاكاني با تأكيد بر اينكه «ملت ايران ثابت كرده است كه هوشيارتر از آن هستند كه در گيرودار شعارهاي سياسي گرفتار شوند، خاطر نشان كرد: نظام اسلامي با منطق مستحكم خود، توطئه فتنه گران را نقش بر آب خواهد كرد.»
ناكامي سياسي
و زمزمه خيانت بار
زارع زاده نماينده مردم مهريز، بافق، ابركوه، خاتم و بهاباد در مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري افزود: تمام انتخاباتي كه در ايران اسلامي برگزار شده، انتخابات سالمي بوده و انتخابات آزاد كليد واژه اي است كه برخي از اصلاح طلبان و دشمنان اسلام مطرح كرده اند تا در انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري فتنه جديدي ايجاد كنند و آرامش كشور ايران اسلامي را به سوي بحران و التهاب سوق دهند.
نماينده وسيع ترين حوزه انتخابيه كشور با تاكيد بر سخنان اخير مقام معظم رهبري در مورد انتخابات آزاد افزود: انتخابات آزاد براي اين است كه هر كسي وارد شود و انقلاب را به قبل از انقلاب برگرداند و زمزمه انتخابات آزاد از زبان هر كس خيانت است.
مجيد جليل نماينده لردگان در مجلس نيز با بيان اينكه القاي انتخابات آزاد در كشور نشأت گرفته از ناكامي هاي سياسي برخي از خواص است، اظهار داشت: اين عده هر زمان كه انتخابات به نفع آنها رقم خورده فرآيند اين انتخابات را سالم و آزادانه تحليل مي كنند و هرگاه به ضرر آنها رقم خورده آن را تقلبي و غير آزادانه جلوه مي دهند.
 


سفر امروز رئيس جمهور به همدان براي افتتاح چند پروژه عمراني

همدان - خبرنگار كيهان:
دكتر محمود احمدي نژاد امروز (سه شنبه) در سفر به همدان، چهار طرح مهم زيربنائي و عمراني را افتتاح مي كند.
مديركل روابط عمومي و اطلاع رساني استانداري همدان در اين باره، گفت: در سفر امروز رئيس جمهور به همدان سه پروژه از طرح هاي مهر ماندگار و همچنين پروژه هاي مسكن مهر به بهره برداري مي رسد.
مسلم مخفي افزود: در اين سفر بخشي از باند دوم راه همدان - سنندج شامل قطعه صالح آباد - داشبلاغ با 140 ميليارد ريال اعتبار به طول بيش از 22 كيلومتر، قطعه دوم آزاد راه ساوه - همدان از كيلومتر 123 تا 175 با يك هزار و 400 ميليارد ريال اعتبار، طرح توسعه و بهسازي ميادين پروازي فرودگاه همدان با 91 ميليارد ريال اعتبار، افتتاح و مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي ادامه داد:« همچنين بهره برداري همزمان از 19 هزار و 870 واحد مسكن مهر در نقاط مختلف استان، ديگر برنامه اين سفر است.»
وي اعلام كرد: براي احداث اين تعداد از واحدهاي مسكن مهر حدود 8 هزار ميليارد ريال در استان هزينه شده است.
 


امضاي موافقتنامه امنيتي بين ايران و روسيه

مصطفي محمد نجار وزير كشور اعلام كرد كه موافقتنامه امنيتي بين تهران و مسكو در سفر وزير كشور روسيه به ايران امضا مي شود.
«مصطفي محمد نجار» روز دوشنبه پس از ديدار «ولاديمير كولوكولتسف» همتاي روسي خود كه در ساختمان وزارت كشور انجام شد در جمع خبرنگاران افزود: ايران و روسيه دو كشور بزرگ و اثرگذار در سطح منطقه و بين الملل هستند.
وي اظهار داشت: اراده روساي جمهوري دو كشور بر توسعه مناسبات است و همكاري هاي خوبي بين ايران و روسيه در زمينه هاي سياسي، امنيتي، اقتصادي و اجتماعي وجود دارد كه رو به توسعه است.
محمد نجار با بيان اين كه وزير كشور روسيه به دعوت بنده به تهران سفر كرده است، گفت: در اين سفر دو روزه درباره توسعه مناسبات در زمينه هاي تجاري، اقتصادي و همكاري هاي فيمابين به ويژه در زمينه هاي امنيتي گفت وگو مي شود.
وي يادآور شد: همچنين در اين سفر موافقتنامه هاي امنيتي بين ايران و روسيه درباره مقابله با جرائم سازمان يافته، قاچاق انسان، موادمخدر، مهاجرت هاي غيرقانوني و هماهنگي و همكاري در زمينه تبادل تجربيات و همكاري هاي بين پليس دو كشور و اتخاذ راهكارهاي جديد براي ايجاد امنيت بيشتر در منطقه امضا مي شود.
گفتني است، وزير كشور فدراسيون روسيه كه درصدر يك هيئت سياسي صبح دوشنبه وارد تهران شد، در نخستين برنامه سفر خود در ساختمان وزارت كشور با همتاي ايراني خود ديدار و گفت وگو كرد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
انفجاري كه تروريست ها در كشورهاي اسلامي نظير سوريه، لبنان، افغانستان، پاكستان و... انجام مي دهند بايد سر نخ آن را در داخل سرزمين هاي اشغالي و رژيم كودك كش صهيونيستي جست و جو كرد. برخي مدعيان دين در كشوري چون عربستان سعودي كه مهد تمدن اسلام ناب محمدي(ص) بوده است آيا پاسخي محكمه پسند در برابر خداوند قادر متعال خواهند داشت كه آلت دست شياطيني چون اوباما و نتانياهو قرار گرفته اند؟
4825---2190
¤ آنان كه هنوز دل در گرو غرب وحشي و حقوق بشري و سازمان ملل دارند حمله ددمنشانه فرانسه به مالي براي غارت بيشتر ثروت هاي اين كشور را چگونه توجيه مي كنند؟
8744---0190
¤ مقصود دشمنان از تكرار لفظ انتخابات آزاد كه در هيچ كجاي دنيا سابقه ندارد (كه انتخابات آزاد همه حق و باطل ها بيايند) ورود برخي افراد فتنه گر به فضاي انتخابات، ادامه هم نشيني با جورج سورس هاست. آيا اگر امثال اين فتنه گران حاضر نباشند انتخابات آزاد نيست؟! دشمن چه خيال كرده؟ كشور ما كشور ابرار و شهيداني است كه از جان خودگذشتند تا انقلاب به دست نااهلان نيفتد.
محمود نصيري
¤ از آقاي عسگراولادي با آن همه سابقه مبارزاتي و در كنار شهيداني چون نواب صفوي بودن انتظار نمي رفت كه از فتنه گراني حمايت كند كه شهيد آيت و شهيد ديالمه پيش بيني مقابله آنها با نظام را در سال 60 كرده بودند.
عليمرداني
¤ نامه ارسالي پزشك مدعي اصلاحات و پاسخ كيهان را خواندم. واقعاً بيانگر و روشن كننده خيلي از مسائل بود.
0013---0912
¤ حضرت علي(ع) در نهج البلاغه مي فرمايند: امر به معروف و نهي از منكر را ترك نكنيد كه اشرار بر شما مسلط خواهند شد سپس هرچه دعا كنيد مستجاب نمي شود اميدواريم همگان به اين واجب فراموش شده عمل بكنيم.
1895---0911
¤ سرلشكر پاسدار شهيد مهدي زين الدين فرمانده لشكر 17 علي ابن ابيطالب(ع): در زمان غيبت امام زمان(عج) چشم و گوشتان به ولي فقيه باشد تا ببينيد از كانون فرماندهي كل چه دستوري صادر مي شود.
محمدرضا فتاحي از تهران
¤ اينكه نيروي انتظامي با اراده و مصمم به مقابله با اراذل و اوباش و مفاسد اجتماعي وارد عمل شده و موفق عمل مي كند جاي تشكر و قدرداني دارد و مردم نيز پشتيبان و حامي آن مي باشند. اما انتظار آن است كه اين برخورد به صورت مقطعي و كوتاه مدت نباشد .
طالعي
¤ خادمان مساجد از جمله اقشار و عناصر فعال و پرتلاش و زحمتكش در عرصه فرهنگ كشورند كه نيازمند توجه بيشتر متوليان امور مساجد در زمينه معيشت و بيمه تأمين اجتماعي و... هستند.
همداني
¤ از آقاي رئيس جمهور درخواست مي شود در سفرهاي استاني و كلنگ زني ها و افتتاح ها حتماً سري به دانشگاه ها بزنند و در جريان نحوه تدريس و حضور اساتيد در كلاسها نيز قرار بگيرند. متأسفانه برخي از اساتيد به خاطر مشغله هاي متعدد اكثر اوقات به تدريس خود نمي رسند و دانشگاه هاي دولتي و آزاد نيز گويا به دانشگاه پيام نور تبديل شده است و فقط دانشجويان متضرر مي شوند.
جعفرنژاد از شيراز
¤ در تاريخ 13/6/80 پيرو دادنامه 810 شعبه1 و كلاسه پرونده شماره 1/80/440 پرونده ديوان عدالت اداري، اينجانب از غيبت غيرموجه تبرئه گرديده ام اما پس از 11 سال هنوز اين مشكل از سوي كارگزيني شهرستان محل خدمت لحاظ و محاسبه نمي گردد. تكليف من چيست؟ چرا بايد در سن 55 سالگي به جاي بازنشستگي گرفتار اشتباهات اداري ديگران شوم؟
يك فرهنگي و كتابدار سابق
¤ چرا به اجحاف در برخي بنگاه هاي املاك پايان داده نمي شود؟ چرا براي تنظيم يك قولنامه بايد هزينه هاي هنگفتي پرداخت شود؟ آيا بهتر نيست بنگاهها جمع آوري و ثبت خريد و فروش ها و اجاره ها توسط اداره ثبت صورت گيرد؟ از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
8949---0912
¤ مسئولين شهرداري پاسخ بدهند آيا حاضر هستند به قانون و بخشنامه صادره دولت در مورد تبديل نيروهاي روزمزد به قراردادي تن بدهند و اين قانون دولت را در سازمان و مجموعه خود به اجرا بگذارند يا خير؟
رحماني
¤ براي رشد كشاورزي و دامداري در شهر فردوس خراسان نياز است كه اولاً درختان آفت زده اين منطقه جمع آوري شود ثانياً نسبت به كاشت و پرورش گونه هاي نادر گياهي اقدام گردد. چنين كاري مساعدت و حمايت مسئولين محترم وزارت جهاد كشاورزي و همچنين مسئولين سازمان بسيج را مي طلبد كه اميدواريم دريغ نكنند.
2773---0913
¤ براي سامانه 7050 هرچه OFF ارسال مي كنم كه ديگر پيام برايم نفرستد بي فايده است. از مسئولين شركت مخابرات درخواست رسيدگي دارم.
1395---0917
¤ مجتمع هاي مسكوني مشهد سازه و مس سرا كه حدود ده سال قبل در پيشواي ورامين ساخته شده و مورد بهره برداري قرار گرفته هنوز فاقد گاز شهري است. لطفاً منعكس كنيد بلكه كسي به فرياد ما برسد.
2645---0912
¤ خودروهايي كه از جاده مسكن- شهرك ظفر كرمانشاه تردد مي كنند به دليل غيراستاندارد بودن جاده همه با مشكل جلوبندي مواجه مي شوند و سر از تعميرگاه در مي آورند. آيا وقت آن نشده كه مسئولين امر براي اصلاح اين جاده كاري بكنند؟
5016---0918
¤ بنده جانباز 20 سال است كه از دولت طلبكارم ولي از پرداخت طلب من طفره مي روند حال اگر اين طلب را دولت از بنده داشت چه معامله اي طي اين 20 سال با من مي كرد؟
6332---0935
¤ در تاريخ 17/12/90 اقدام به ثبت نام براي خريد يك دستگاه پژو 206 نمودم كه قرار شد در تاريخ 30/7/91 آن را تحويل نمايند. با گذشت بيش از 3 ماه از موعد تعهد ايران خودرو پاسخ قانع كننده اي ارائه نمي دهند حال سازمان حمايت از مصرف كننده و مسئولين امر چه پاسخي به امثال بنده مي دهند؟
هادي راد
¤ براي دريافت وام خوداشتغالي 15 ماه قبل به صندوق مهر امام رضا(ع) مراجعه و ثبت نام كردم بعد از اين مدت و طي مراحل مختلف اخيرا بهانه آورده اند به كساني وام اشتغال پرداخت مي شود كه در سفر استاني رئيس جمهور نامه نوشته اند. لطفا بنويسيد اين چه سنگي است كه سر راه افراد گرفتار مي اندازند و از زندگي نااميدشان مي كنند.
5882---0915
پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه2
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 26/10/1391 با عنوان «باز شدن كوچه كيهان واقع در ستارخان» به آگاهي مي رساند: «طبق طرح تفصيلي موجود كوچه مذكور بن باز مي باشد و نمي تواند مسدود شود.»
پاسخ منطقه 16 شهرداري تهران
درخصوص درج پيام احدي از شهروندان محترم در روزنامه كيهان مورخه 18/10/91 مبني بر وجود دو كارگاه ريخته گري در منطقه 16 به استحضار مي رساند: برابر بازديد و بررسي به عمل آمده و مشاهده فعاليت مجدد دو واحد ريخته گري، نسبت به تعطيلي و پلمب آنها اقدام گرديد.
 


تحريم هاي ضد ايراني را بيخ گوش آمريكا دور مي زنند (خبر ويژه)

«وقت آن رسيده آمريكا از خواب بيدار شود و اين واقعيت را بفهمد كه بعضي از همسايگان او به طور جدي با ايران همكاري مي كنند. اين كشورها مشغول هموار كردن راه بلندپروازي هاي ايران هستند».
مؤسسه نومحافظه كار امريكن اينترپرايز با انتشار اين تحليل به قلم 4 تن از ديپلمات هاي سابق آمريكا نسبت به گسترش نفوذ جمهوري اسلامي ايران در آمريكاي لاتين ابراز نگراني كرد. مؤسسه امريكن اينترپرايز همان انديشكده اي است كه سال 1997 ميلادي پروژه قرن جديد آمريكايي و خاورميانه جديد را تدوين كرد. اين طرح مبناي قشون كشي آمريكا به عراق و افغانستان قرار گرفت.
رابرت نوريكا، اتورايش، مارك والاس و كريسنسيو آركوس در تحليل امريكن اينترپرايز نوشته اند: برخي كشورها مي كوشند فشارهاي اقتصادي گسترده عليه ايران را مخدوش سازند با كمال تعجب اين كشورها در منطقه خاورميانه واقع نشده اند بلكه در منطقه اي از جهان قرار دارند كه به ايالات متحده بسيار نزديك تر است؛ آمريكاي لاتين. حالا زمان آن رسيده است كه آمريكا و كشورهاي هم سوي آن اين تهديد فزاينده را جدي بگيرند و با آن مقابله كنند. اين گزارش مي افزايد: تلاش هاي ايران براي بهبود روابط با آمريكاي لاتين مؤثر بوده است. در سال 2005 ايران تنها 6 سفارتخانه در اين منطقه داشت اما در حال حاضر ايران صاحب 10 سفارتخانه در آمريكاي لاتين است. چيزي كه از حضور ديپلماتيك فزاينده ايران به مراتب نگران كننده تر است، تلاش هاي فرصت طلبانه اين كشور براي بهبود روابط با برخي از شرورترين بازيگران دولتي منطقه است.
يكي از روشن ترين و علني ترين نمونه هاي تلاش هاي ايران براي نفوذ در نيم كره غربي جهان، ارتباط اين كشور با ونزوئلاست. برهيچ كس پوشيده نيست كه ايران و ونزوئلا روابط نزديكي با يكديگر دارند ونزوئلا همچنين با حزب الله لبنان در ارتباط است.
تحليل گران مؤسسه نومحافظه كار آمريكايي در ادامه اين گزارش تصريح كرده اند: يكي از مجرمان جديد و مسلم اين ماجرا «اكوادور» است كه از پر سر و صداترين طرفداران «انرژي هسته اي صلح آميز» ايران بوده است. اكوادور در ماه ژوئيه اعلام كرد كه تحريم هاي بين المللي را زير پا خواهد گذاشت و از ايران بالغ بر 400 ميليون دلار نفت خواهد خريد. و بدتر از اين، شواهد فزاينده اي در دست است كه نشان مي دهد «رافائل كوره آ»، رئيس جمهوري افراطي اين كشور، به طور جدي فعاليت هاي ايران را تسهيل مي كند. براي مثال، اكوادور قصد دارد طي چند سال آينده استخراج اورانيوم را آغاز كند و اين كشور در اواخر سال 2009 «به منظور گسترش روابط نزديك تر و سودمندتر دوجانبه با ايران در زمينه هاي مختلف از جمله استخراج معدن و زمين شناسي» توافقنامه اي را با تهران امضا كرد.
اين تحليل گران با اشاره به همكاري هاي مشابه كشورهايي نظير مكزيك و آرژانتين با ايران نوشت: چه ايران با مكزيك روابط دوستانه برقرار كند و چه دوباره به گفتگوهاي ديپلماتيك با آرژانتين بپردازد و مناسبات خود را با دولت هاي مخالف آمريكا مانند بوليوي، كوبا، اكوادور و ونزوئلا گسترش دهد، واضح است كه ايران راهبرد افزايش نفوذ در آمريكاي لاتين را در پيش گرفته است. آمريكا اين تهديد فزاينده منطقه اي را ناديده مي گيرد و دود آن به چشم خودش خواهد رفت. وقت آن رسيده كه آمريكا از خواب بيدار شود.
نويسندگان اين تحليل پيش از اين در سمت هايي نظير دستيار و معاون وزير خارجه، سفير آمريكا در سازمان ملل و مدير در وزارت امنيت داخلي آمريكا فعاليت كرده اند.
 


جواب عبدي به جرزني اصلاح طلبان (خبر ويژه)

عباس عبدي اين منطق را كه «در انتخابات تقلب شده چون ما برنده نشديم» به انتقاد گرفت. فتنه گران در سال 88 با اين شيوه وارد بازي آشوب در انتخابات شدند.
عضو مستعفي حزب مشاركت در مصاحبه با دويچه وله گفت: من اين فرض را غلط مي دانم كه يك كساني بيايند و بگويند حتماً رأي مي آوريم. چرا؟ چون وقتي رأي نياورند، مي زنند زيرش و مي گويند تقلب شده. اين چه فرضي است كه ما داريم مي گذاريم؟ چه كسي اين را گفته، اصلاً از كجا اين را درآورده اند كه اگر يك نامزد اصلاح طلب بيايد، حتماً و حتماً رأي مي آورد. من از جمله كساني هستم كه (حالا شايد خيلي صحيح نباشد اين را بگويم) ولي معتقد نيستم كه حتي اگر قوي ترين چهره اصلاح طلب هم بيايد، لزوماً رأيش قطعي است. اتفاقاتي ممكن است در عرصه سياسي بيافتد كه اصلاً چنين چيزي رخ ندهد. همچنان كه در سال 88 هم معتقد به اين نبودم كه مثلاً هر كسي كه از اين ور بيايد، گارانتي است و رأي دارد. اين گارانتي كلاً مخل انديشه سياسي است و آدم ها را از واقعيت اجتماعي منحرف مي كند.
وي با دعوت به حضور در انتخابات گفت: بايد ببينيم دنبال چه هستيم در انتخابات. مجموعه اي كه در انتخابات 88 آن نحوه برخورد را داشتند، فارغ از اينكه سياست شان درست يا غلط بوده، ديگر نمي توانند در اين انتخابات باز هم از همان زاويه وارد شوند، اصلاً اجازه به آن ها داده نمي شود. ببينيد اين مسئله خيلي روشني است. من هم بدم نمي آيد كه كسي بيايد كه همه بتوانند به او رأي دهند ولي اين حكايت يك كاسه ماست و يك دريا دوغ است. بحث سر اين است كه نامزدي بايد معرفي شود كه تا حدي ويژگي هاي قابل قبول اصلاح طلب ها را داشته باشد و همچنين معرف تغيير نگاه اصلاح طلب ها به وضعيت جاري باشد.
 


شوراي آتلانتيك: صخره ايران فراتر از قدرت و خلاقيت آمريكاست (خبر ويژه)

«صخره و پرتگاه مالي كه آمريكا با آن دست و پنجه نرم مي كند در مقابل صخره ايران چيزي نيست. صخره مالي در مقابل صخره ايران، مانند لانه هاي مورچه ها در برابر تپه هاي بزرگ است».
انديشكده آمريكايي شوراي آتلانتيك با تاكيد بر اين تحليل نوشت: سياست مهار ايران هسته اي عاقلانه ترين و شايد تنها راهكار موجود است. ايران همچنان به تحريم ها ادامه مي دهد. در صورتي كه تحريم ها نتيجه ندهد، صخره ايراني به حقيقت مي پيوندد اما اين صخره بسيار بزرگ تر از صخره هاي ديگر نظير صخره مالي است.
«صخره و پرتگاه مالي» به بحران فزاينده كسري بودجه و پر شدن سقف 16 هزار و چهارصد ميليارد دلاري آن در آمريكا اشاره دارد.
شوراي آتلانتيك اضافه كرد: اين اجماع وجود دارد كه حمله به سايت هاي هسته اي ايران مي تواند محركي براي حملات تلافي جويانه ايران باشد و يك مصيبت را به بار آورد. با اين وصف راهكار اصلاح شده مبتني بر مهار هر چند كامل نيست اما بسيار بهتر از كاربرد زور اعم از حمله يا غير آن است كه بطور بالقوه تاثيرات فاجعه آميزي دارد و مي تواند منطقه نفت خيز خليج فارس را به مدت چندين دهه شعله ور سازد. اگر شيوه اي كه مذاكرات مربوط به صخره مالي در واشنگتن صورت گرفت شاخصي از تحولات پيش رو باشد، ما با مشكل بزرگي دست به گريبان هستيم. اشتباه نكنيد، صخره ايران فراتر از ظرفيت پاسخگويي موثر يا خلاقانه ما است.
در همين حال فريد زكريا تحليل گر شوراي روابط خارجي آمريكا در مجله تايم نوشت: آمريكا بايد با خلاقيت به توافقي از راه مذاكره با ايران دست يابد. اوباما كنار آمدن با ايران مسلح به سلاح هسته اي را براساس الگوي مهار جنگ سرد قاطعانه رد كرده است. معناي اين حرف اين است كه يا ايران در برابر خواسته هاي آمريكا كوتاه مي آيد يا آمريكا با ايران وارد جنگ مي شود.
از آنجا كه گزينه اول بسيار بعيد و گزينه دوم نيز مطلقاً جذاب نيست، دولت اوباما بايد به راه حلي از طريق مذاكره دست يابد.
زكريا مي افزايد: رابرت جرويس» محقق دانشگاه كلمبيا در مقاله اي در شماره جديد نشريه «فارن افرز» خاطرنشان كرده كه ديپلماسي قهرآميز آمريكا تقريبا هيچگونه موثر نبوده است. اگر دولت آمريكا مي خواهد اين بار موفق باشد بايد شيوه بازي را ناگهاني و به طور غيرمترقبه تغيير دهد و رويكردي هوشمندانه و شجاعانه در قبال مذاكره اتخاذ كند.
زكريا تصريح كرد: آمريكا قادر نبوده كه براي خود و جهان تعريف كند كه يك توافق قابل قبول چه شرايطي دارد و مهمتر اين كه اگر تهران با چنين توافقي موافقت كند، آمريكا تمايل به انجام چه اقداماتي دارد؟ آيا تحريم ها برداشته مي شود؟ آيا آمريكا تلاش هاي خود را براي سرنگوني رژيم متوقف مي كند؟ واشنگتن بايد در زمينه ارائه مشوق خلاقيت داشته باشد.
 


قمپز در مي كنيم پس نمرده ايم! (خبر ويژه)

نايب رئيس مجلس ششم مي گويد: نحوه برگزاري انتخابات در ايران همواره مورد مناقشه بوده و حتي آزادترين انتخابات در ايران اگر هم قانوني بوده، با استانداردهاي جهاني فاصله زيادي داشته است.
رضا خاتمي اين ادعا را در مقاله اي كه سايت كلمه -مديريت شده از پاريس- منتشر كرد، مطرح كرده است. وي سال 78 در انتخاباتي به مجلس راه پيدا كرد كه بعدها محسن هاشمي پسر ارشد آقاي هاشمي درباره آن گفت اصلاح طلبان در آن انتخابات تقلب كردند. رضا خاتمي دراين باره توضيحي ارائه نمي دهد كه بدون انتخابات آزاد چگونه به مجلس راه پيدا كرد. در انتخابات مجلس هفتم (سال 1382) وقتي صلاحيت نامبرده در كنار افرادي چون بهزاد نبوي و... رد شد، پارلمان اروپا بيانيه اي شرم آور صادر كرد و مدعي شد «چون اصلاح طلبان كليدي رد صلاحيت شده اند، انتخابات ايران مشروعيت ندارد و به دور از استاندارد است»!
رضا خاتمي در ادامه نوشته خود كه مي گويد هيچ يك از روزنامه ها حاضر به چاپ آن نشده اند، مي نويسد: در چند ماه پيش رو، انتخابات رياست جمهوري نقل همه محافل است. سوال اصلي هم اين است كه آيا اين انتخابات، آزاد برگزار مي شود يا مهندسي شده اجرا مي گردد. به هر حال تجربه تلخ انتخابات قبلي در ذهن ها وجود دارد و به نظر نمي رسد جز با انتخاباتي واقعا آزاد بتوان كام ملت را شيرين كرد. به همين لحاظ شايد لازم باشد در اين فرصت اندك باقي مانده براي زدودن شبهات و دادن تضمين كافي براي برگزاري انتخابات آزاد و امانت داري راي مردم اقداماتي صورت گيرد.
وي مي افزايد: به باور بسياري از اهل علم سياست، نظارت استصوابي نقيض انتخابات آزاد است. چنين است حكم به احراز صلاحيت (در برابر اصل عقلاني احراز عدم صلاحيت).
وي اضافه كرد: تريبون هاي وابسته به حاكميت مدعي هستند كه اصلاح طلبان مرده اند و مردم آنها را به لعنتي هم ياد نمي كنند. از سوي ديگر مدعي هستند تقريبا همه مردم ايران از آنها و سياستهاي آنها رضايت دارند و به علاوه داراي انسجام هم هستند. در اين صورت بر نتافتن رقيبي از اموات چه معنايي دارد؟ آيا ابطال همه ادعاهاي آنها نيست؟ چه ايرادي دارد براي اينكه دنيا در برابر مشروعيت و مقبوليت بي نظير آنها و آزاد بودن بي حد و حصر انتخابات سر تعظيم فرود آورد و در داخل هم حجت به اين چند نيمه جاني كه نفسهاي آخر را مي كشند و هنوز بصيرت كافي پيدا نكرده اند تمام شود در يك روند عقلاني و كم هزينه اجازه داده شود خود اصلاح طلبان مرده هم به يقين برسند كه هيچ جايگاهي در بين مردم ندارند و در جشن ختم خود شركت كنند.
رضا خاتمي در ادامه با بيان اينكه «پيشنهاد مي شود حاكميت چون گذشته از تمام امكانات خود براي ملكوك كردن اصلاح طلبان بهره گيرد و هر چه تهمت و افترا دارد شب و روز از رسانه ملي بر آنها ببارد و روزنامه ها را ببندد و تا مي تواند اصلاح طلب بدلي بتراشد و وارد انتخابات كند و خلاصه بكند آنچه مي تواند بكند»، خواستار دادن مجال دوباره به فتنه گران مي شود و مي نويسد: در پايان همه از هم اكنون امضا كنند كه نتيجه انتخابات هر چه باشد بي چون و چرا مي پذيرند و به منتخب مردم اجازه مي دهند برنامه هاي خود را اجرا كند. اين پيشنهاد بسيار ساده و كم هزينه است. اگر حاكميت مدعي است آنچه درباره جايگاه خود و اصلاح طلبان مرتب تكرار مي كند واقعيت دارد بايد بي درنگ اين پيشنهاد را بپذيرد و اگر نپذيرد البته انتخابات آزاد است.
درباره اين اظهارات مغالطه آميز و انگيزه آن شايسته يادآوري است:1- نامبرده مدت هاست به خاطر بازداشت نشدن- با وجود اتخاذ مواضع افراطي- مورد ابهام نزد حاميان فتنه 88 است و بخشي از اين اظهارنظرها براي رفع آن ابهام و ترديد است 2- آيا بدون احراز صلاحيت افراد، به آنها مجوز پزشكي و مهندسي يا رانندگي مي دهند كه درباره موضوع انتخابات بتوان قائل به عدم لزوم نظارت استصوابي و احراز صلاحيت بود؟ 3- كدام دليل براي آزادي انتخابات در ايران بالاتر از حضور عناصر آلوده اي كه بعدها تحت الحمايه رسمي آمريكا و اروپا قرار گرفتند؟! 4- چه كسي ادعا كرده همه مردم از تك تك عملكردها و جزء به جزء آن رضايت دارند اما همين مردم بودند كه بساط كودتاي مخملي سال 88 را كف خيابان برچيدند. آيا تودهني بزرگ نهم دي را جز همين ملت به شما و بزرگ تر از شماها در آن سوي مرزها زدند؟ 5- لازم نيست شما رو به قبله شويد تا بگويند مرده ايد. در انتخابات مجلس نهم كه اسفندماه سال گذشته برگزار شد، شما علنا در كنار گروهك هاي ضد انقلاب و رسانه هاي رسمي بيگانه دعوت به تحريم انتخابات كرديد اما در همان مقطع يكي از ركوردهاي بالاي مشاركت در انتخابات مجلس توسط ملت رقم زده شد. اگر دچار مرگ سياسي نشده بوديد كه دوستان شما بعدها علنا نمي گفتند تحريم انتخابات خبط بزرگي بود و از دست رفتن پايگاه اجتماعي ما را نشان داد. 6- خائن را چندبار امتحان نمي كنند اما ملت ما خائنين مدعي اصلاح طلبي را چندين بار طي يك دهه گذشته با حوصله آزمودند. خيانت هاي حلقه هايي نظير حزب مشاركت از سال 78 رو شد اما آنها به مدت يك دهه- تا سال 1388- تحمل شدند و البته در سال هاي 82، 84، 86 و 88 اجازه يافتند كه اقبال خود را نزد ملت بيازمايند. با اين حال وقتي ديدند از چشم مردم افتاده اند، مرتكب خيانت هاي تازه شده و لگد به ميز دموكراسي و جمهوريت - و سپر اسلاميت- زدند آنها مشاركت جشن 40 ميليوني ملت ايران را تبديل به فرصتي براي جولان دشمن و گروهك ها كردند. با اين وصف فرموده اولياي الهي سرلوحه مردم و حاكميت است كه «مومن از يك سوراخ دوبار گزيده نمي شود». 7- جريان جرزن، قانون شكن و بهانه جويي كه انتخابات را بهانه ايجاد تشنج و ساختارشكني و براندازي مي داند كدام تضمين را مي تواند بدهد كه اگر براي چندمين بار بازنده شد، جرزني نكند. بر فرض كه به آنها اجازه داده شد وارد عرصه انتخابات شوند و دوباره ببازند، آنها چرا بايد خيانت سال 88 را مرتكب نشوند؟ اصلا امضاي آمريكا و انگليس چه اعتباري دارد كه امضاي جماعتي از سالها قبل كه زير بيرق آنها رفته اند؟

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10