(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 3 بهمن  1391 - شماره 20412

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در نشست هاي فشرده به دست آمد
 طرح مشترك دولت و مجلس براي كمك به اقشار كم درآمد
پاي درس علي (ع)
اخبار ادبي و هنري
رقابت فقط براي 10 درصد رشته ها
رئيس سازمان سنجش:
بيشترين صندلي خالي در دانشگاه ها مربوط به رشته هاي رياضي و فني است
هديه به خوانندگان
توكلي خبر داد
آغاز ثبت نام آزمون مهندسي فناوري ناپيوسته دانشگاه جامع
با ميزباني سپاه پاسداران
آغاز مسابقات بين المللي قرآن كريم با حضور نيروهاي مسلح كشورهاي اسلامي در تهران
گزارش اختصاصي كيهان
از آغاز رسمي عمليات جابه جايي ضريح مطهر حسيني
وزير لبناني: بيداري اسلامي از بركات وجودي امام خميني(ره) است
ملاقات امشب ماه با مشتري و پروين
مدير كل جديد دفتر سياسي و انتخابات استانداري:
جابجايي فرمانداران شهرهاي مازندران نگران كننده است
دعوت از 55 كشور
براي شركت در مسابقات بين المللي ورزش زورخانه اي
با حضور سرتيپ نقدي
بسيج سازندگي 530 واحد مسكوني را در آذربايجان شرقي به بهره برداري رساند
استاد حوزه و دانشگاه:
بايد رسانه ها، مجموعه هاي تلويزيوني و سينما به نماز توجه بيشتري كنند
حسين انواري خبر داد
اجراي يك ميليون طرح اشتغال براي نيازمندان
مدير كل اقتصادي وزارت اطلاعات:
دشمن جنگ ارزي را عليه كشور آغاز كرده است
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفان:
ناوگان ريلي كشور در خدمت اردوهاي راهيان نور قرار گرفت
معاون وزير مسكن و شهرسازي:
دولت تاكنون 20 بيمارستان در كشور احداث كرده است
جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه:
سپاه بر مرزهاي دريايي اشراف كامل دارد


در نشست هاي فشرده به دست آمد

 طرح مشترك دولت و مجلس براي كمك به اقشار كم درآمد

سرويس سياسي-
در حالي كه جلسات مشترك دولت و مجلس از هفته گذشته براي بررسي مشكلات اقتصادي مردم آغاز و به صورت مداوم ادامه دارد گزارش هاي رسيده حكايت از آن دارد كه در اين جلسات نمايندگان دولت و مجلس به توافق رسيده اند تا مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم و بويژه كمك به اقشار كم درآمد را در اولويت ويژه قرار دهند.
جلسه مشترك دولت و مجلس شنبه شب با حضور روساي قواي مجريه و مقننه برگزار شد و اين جلسه يكشنبه شب با حضور رئيس جمهور ميان نمايندگان دولت و مجلس تداوم پيدا كرد.
در اين جلسه در حالي جمعي از نمايندگان مجلس با رئيس جمهور و تيم اقتصادي دولت نشست مشتركي برگزار كردند كه درباره 4 محور نحوه اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها، گنجاندن يا نگنجاندن آن در لايحه بودجه 92، قيمت ارز و همچنين كمك به اقشار مختلف جامعه براي بهبود وضعيت اقتصادي بحث و گفت وگو شد.
در جلسه يكشنبه شب روساي كميسيون هاي اقتصادي مجلس، وزراي اقتصادي كابينه و مسئولان اجرايي دولت در حوزه هدفمندي يارانه ها حضور داشتند.
احمد توكلي و الياس نادران كه از چهره هاي منتقد برنامه هاي اقتصادي دولت محسوب مي شوند نيز در اين جلسه حضور داشته و نظرات خود را مطرح كردند.
از سوي ديگر خبرگزاري مهر گزارش داد نمايندگان مجلس و دولت كه براي بررسي مسائل اقتصادي و معيشتي مردم جلسات مشتركي از هفته گذشته آغاز كرده اند به توافق رسيده اند تا مبلغ 2 ميليارد دلار از حساب صندوق توسعه ملي براي تامين سبد حمايتي اقشار كم درآمد برداشت شود. اين مبلغ در قالب سبد كالا ميان 15 ميليون خانوار توزيع خواهد شد.
روش پرداخت به زودي تعيين مي شود
يكي از اعضاي كميته مشترك اقتصادي مجلس و دولت نيز با بيان اينكه 2 قوه درباره نفس كمك به دهك هاي پايين جامعه به توافق رسيده اند گفت: به زودي درباره روش كمك تصميم گيري نهايي خواهد شد.
اين عضو كميته مشترك مجلس و دولت در گفت و گو با فارس، با بيان اينكه رسيدگي به وضعيت دهك هاي پايين جامعه از مباحث محوري جلسات شبانه دولت و مجلس بوده است، تصريح كرد: هنوز درباره اينكه چگونه و با چه روشي به دهك هاي پايين جامعه كمك شود، تصميم گيري نشده است.
اين نماينده مجلس با تاكيد بر اينكه مجلس و دولت در جلسات آتي درباره روش كمك به دهك هاي پايين جامعه بحث خواهند كرد، خاطرنشان كرد: كمك به دهك هاي پايين جامعه در جلسات اوليه مورد حمايت شديد آقاي احمدي نژاد و آقاي لاريجاني بوده است؛ اين طرح در آستانه عيد نوروز و قبل از پايان سال انجام خواهد شد.
اين نماينده مجلس با بيان اين كه ممكن است كمك به دهك هاي پايين جامعه از طريق پرداخت نقدي باشد، گفت: افزايش قدرت خريد دهك هاي پايين جامعه هدف از اين طرح است؛ اين مبلغ از صندوق توسعه ملي و منابع ديگر برداشت خواهد شد و در اين باره دولت و مجلس تقريبا به توافق رسيده اند.
وي با بيان اينكه جلسه دولت و مجلس رو به جلو و بسيار مفيد بوده است، گفت: اعضاي قوه مجريه و مقننه از روند جلسات مشترك راضي هستند.
جزئيات طرح جديد دولت
يك مقام مسئول نيز با تشريح آخرين جزئيات طرح دولت اظهار داشت: سه گروه افراد كم درآمد، افراد تحت پوشش كميته امداد و افراد تحت پوشش سازمان بهزيستي كارت اعتباري دريافت كالاي اساسي مي گيرند.
وي اظهار داشت: جلساتي در دولت با حضور كميسيون هاي اقتصادي مجلس و آقاي فرزين طي هفته هاي گذشته برگزار شده است تا در خصوص تأمين كالاهاي اساسي مورد نياز مردم تصميم گيري شود.
اين مقام مسئول در واكنش به اين سؤال كه آيا دهك بندي هايي كه در آغاز قانون هدفمندي يارانه ها انجام شد مورد استفاده قرار مي گيرد يا خير، گفت: اين دهك بندي ها غيرواقعي و غيرقابل پذيرش و از دقت لازم برخوردار نبوده است، به همين دليل بود كه يارانه بين همه مردم به يك ميزان تقسيم شد.
وي گفت: در تصميمي كه گرفته شده است دهك اول و دوم كمترين سطح درآمدي و افراد تحت پوشش كميته امداد و سازمان بهزيستي به عنوان جامعه هدف قرار گرفته اند.
وي افزود: در طرحي كه مورد مطالعه مجلس و دولت قرار گرفته است به احتمال زياد كارت اعتباري الكترونيكي با استفاده از شبكه كالا برگي كشور در اختيار اين اقشار قرار مي گيرد.
اين مقام مسئول گفت: طي روزهاي آينده دستور اجراي اين تصميمات به سازمانهاي مختلف ابلاغ مي شود.
وي افزود: هنوز هيچ گونه مصوبه اي در اين خصوص منتشر نشده است و اين تصميمات مراحل كارشناسي را طي مي كند.
اجراي فاز دوم هدفمندي
امسال منتفي است
از سوي ديگر؛ عضو كميسيون صنايع مجلس نيز با تشريح سه محور جلسات مشترك دولت و مجلس گفت: اجراي فاز دوم هدفمندي امسال منتفي است.
حميدرضا فولادگر در گفت و گو با فارس با بيان اينكه جلسات مجلس و دولت همچنان برگزار مي شود، اظهار داشت: روز دوشنبه جلسات كارگروه هاي تخصصي مجلس در مورد وضعيت اقتصادي كشور برگزار شده و علاوه بر اين، جلسه مشترك دولت و مجلس نيز عصر روز دوشنبه برگزار شد.
وي تصريح كرد: جزئيات جلسات دولت و مجلس قرار نيست رسانه اي شود و پس از اينكه به جمع بندي نهايي برسيم، اطلاع رساني به مردم صورت خواهد گرفت.
فولادگر با بيان اينكه در جلسات مشترك دولت و مجلس، سه محور كمك به مردم، اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها و بودجه سال 92 مورد بحث است، ادامه داد: هنوز تصميم نهايي در مورد كمك غيرنقدي به اقشار آسيب پذير اتخاذ نشده و فعلا ً نمي توانيم از محتواي جلسه بحثي مطرح كنيم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا ممكن است فاز دوم هدفمندي يارانه ها با وجود منع قانوني مجلس طي امسال اجرايي شود؟ گفت: خير، اجراي فاز دوم هدفمندي در سال جاري منتفي است ولي احتمال اجراي آن در سال آينده وجود دارد.
احمدي نژاد
امروز ميزبان مجلسي ها است
خبر ديگر اينكه در ادامه جلسات مشترك دولت و مجلس، نمايندگان امروز ميهمان رئيس جمهور خواهند بود.
لطف الله فروزنده در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص دعوت رئيس جمهور از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي استماع نظرات آنها اظهار داشت: رئيس جمهور پس از سخنراني در صحن علني مجلس طبق وعده اي كه به نمايندگان براي استماع نظرات آنها داده بود طي نامه اي از آنها براي استماع نظراتشان دعوت كرد.
وي افزود: طبق اين نامه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي روز سه شنبه ساعت 18 ميهمان رئيس جمهور براي گفتگو درباره مسائل جاري كشور خواهند بود.
معاون پارلماني رئيس جمهور با بيان اينكه برگزاري جلسات مشترك نمايندگان با رئيس جمهور باعث قوت بخشيدن تعامل هرچه بيشتر دولت و مجلس خواهد شد، خاطرنشان كرد: اميدواريم در جلسه فردا كه نمايندگان مجلس حاضر خواهند بود، اعضاي هيئت رئيسه مجلس نيز در اين جلسه حضور داشته باشند و همكاري خالصانه خود را بيش از پيش نشان دهند.
گفتني است پيش از اين به علت سفر رئيس مجلس به سودان، جلسه سه شنبه نمايندگان با رئيس جمهور به هفته سوم بهمن موكول شده بود كه گزارش هاي رسيده حاكي است ديدار امروز نمايندگان با رئيس جمهور غيررسمي خواهد بود.
 


پاي درس علي (ع)

بي تابي، اجر مصيبت را
از بين مي برد
صبر به اندازه مصيبت فرود آيد.
و كسي كه در مصيبت بي تابي (دست) بر زانويش بزند (و جزع و فزع و ناشكري كند)، اجرش نابود مي شود.
نهج البلاغه
حكمت 144
 


اخبار ادبي و هنري

يك جشنواره محفلي ديگر و سكوت ارشاد!
اخبار يك جشنواره محفلي به ظاهر ادبي در حالي در برخي از رسانه ها منتشر مي شود كه هنوز وزارت ارشاد نظري در مورد رد يا تأييد آن ها ارائه نداده است.
به گزارش خبرنگار كيهان جشنواره محفلي «هدايت» در حال خبر پراكني در ميان سايت ها در روزنامه ها براي برگزاري يازدهمين دوره آن است. اين جايزه به ظاهر ادبي كه با نام صادق هدايت برگزار مي شود نيز همچون جايزه گلشيري، جايزه يلدا از جايزه هاي زيرزميني و غيررسمي به حساب مي آيد كه محفلي براي گردهم آيي عناصر وابسته به غرب شبه روشنفكران و سكولارهاست.
نكته قابل توجه در اين باره سكوت وزارت ارشاد در ارتباط با وضعيت برگزار كنندگان اين جشن ها است. در صورتي كه اين قبيل جشن ها داراي مجوز از وزارت ارشاد هستند بايد اين وزارتخانه دلايل اعطاي مجوز به مجموعه هايي كه معاندت آن ها با انقلاب اسلامي و مردم به همگان آشكار است به وضوح اعلام كند و اگر داراي مجوز نيستند چرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از برگزاري آن ها ممانعت نمي كند؟!
انتقاد بي ادبانه از يك منتقد!
يك روزنامه سينمايي به بهانه دفاع از يك كارگردان، منتقدي سينمايي را هدف هتاكي قرار داد!
به گزارش خبرنگار كيهان، روزنامه سينمايي باني فيلم در شماره روز گذشته خود به بهانه انتقاد مسعود فراستي از فيلم «سفر سنگ» طي يادداشتي يك صفحه اي، بدترين و زشت ترين الفاظ و تعابير را عليه وي به كار برد. اين روزنامه با ژست دفاع از پيشكسوتان سينما از اطلاق هر توهين و تحقيري نسبت به منتقد ياد شده، كوتاهي نكرده است.
مضحك اين است كه جريان حامي عناصر فيلم فارسي، همواره طيف هاي ديگر فكري را به انحصارگرايي و انتقادناپذيري متهم مي كنند!
محمدحسين نيرومند: جرياني مرموز
مانع از ورود هنرمندان به موضوعات انقلاب است
يك هنرمند و كارشناس فرهنگي معتقد است: نوعي مديريت پنهان انديشه هنرمند ما را قبضه كرده است كه سراغ اين موضوعات نرو كه اگر رفتي مرتجع و تبليغاتچي مي شوي!
محمدحسين نيرومند با بيان اينكه سينماي ايران به لحاظ كميت و كيفيت با انقلاب اسلامي فاصله دارد با اشاره به برخي مديريت هاي خارجي و پنهان سينماي كشور گفت: مفاهيم انقلاب اسلامي در جامعه هنري بايكوت است.
اين كارشناس برجسته فرهنگي و سينمايي در گفت وگو با فارس درباره سينماي مطلوب انقلاب اسلامي و فاصله آن با سينماي موجود در ايران گفت: كارنامه مديريت فرهنگي، خود سينما را از سينما بايد جستجو كرد كه فيلم در رابطه با اين موضوع داشته است. وي افزود: مجموع توليداتي كه در سي سال گذشته مي بينيد هم به لحاظ كميت با انقلاب اسلامي فاصله دارد و هم از نظر كيفيت لذا فيلمي نيست كه كيفيت لازم را داشته باشد و وقتي از اين منظر به كارنامه اجرايي و توليدي نگاه مي كنيم مي بينيم كه دستمان خالي است و ادعايي نمي توانيم داشته باشيم.
نيرومند افزود: مثلاً فيلمي درباره افغانستان ساخته ايد اين فيلم طالبان را محكوم مي كند اما جرأت انتقاد از آمريكا ندارد و بسياري از مفاهيم انقلاب اسلامي در جامعه هنري بايكوت است و تمايلي به كار در اين زمينه وجود ندارد چرا كه يك سيستمي به صورت مديريت پنهان انديشه هنرمند ما را قبضه كرده است كه سراغ اين موضوعات نرو كه اگر رفتي مرتجع و تبليغاتچي مي شوي در حالي كه فيلمي مثل «آرگو» فيلمي صددرصد تبليغاتچي است كه توسط جريان روشنفكري سينماي آمريكا جايزه مي گيرد. وي ادامه داد: حال اگر كسي در دفاع از دانشجويان پيرو خط امام بسازد همين جماعت شروع مي كنند كه ببينيد فيلم تبليغاتي ساخته شد و شاهد عدم تمايل هنرمندان به اين موضوعات به دليل فضاي سنگيني است كه ايجاد شده و هنرمندان مي ترسند وارد بعضي موضوع ها شوند.
تهديد تصويربردار العالم در يمن
رسانه ها و مطبوعات يمني، از تهديد تصويربردار شبكه العالم از سوي عناصر مسلح سفارت عربستان در صنعا خبر دادند.
پايگاه خبري شبكه العالم نوشت: افراد مسلح سفارت عربستان در پايتخت يمن، پس از درگيري با تيم خبري شبكه العالم و گروهي از خبرنگاران مقابل اين سفارتخانه، تصويربردار شبكه العالم را با سلاح سرد تهديد كردند. اين حمله عصر شنبه هنگام تجمع خانواده هاي شهروندان يمني بازداشت شده در عربستان، مقابل سفارت اين كشور در صنعا صورت گرفت. براساس اين گزارش، در پي حمله عناصر مسلح سفارت عربستان سعودي به يك خبرنگار يمني مقابل اين سفارت، تيم خبري العالم كه براي پوشش تظاهرات در محل حاضر بود، به همراه ديگر همكاران به كمك آن خبرنگار شتافتند. سايت «الجمهورنت» به نقل از «محمد راشدالجبلي» خبرنگار شبكه «المسيره» نوشت، عناصر مسلح تهديد كردند كه الحمزي و همه كاركنان اين شبكه را به قتل خواهند رساند. سايت «التغيير» يمن نيز با انتشار اين خبر تاكيد كرد: در پي مقاومت خبرنگاران، عناصر مسلح به «عمادالحمزي» تصويربردار شبكه «العالم» حمله و او را با سلاح سرد تهديد كردند. شركت كنندگان در تجمع ديروز مقابل سفارت عربستان، با سردادن شعارهايي، درخواست كردند شهروندان يمني كه بدون توجيه قانوني يا محاكمه در عربستان به زندان افتاده اند، آزاد شوند.
استقبال مردم از جشنواره فيلم فجر
ظرفيت فروش اوليه بليت هاي آثار سينمايي در سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر به پايان رسيده و اكنون دست اندركاران اين رويداد سينمايي، تصميم بر افزايش ظرفيت فروش بليت فيلم هاي جشنواره دارند.
با توجه به استقبال گسترده مردم از بليت هاي اين دوره از جشنواره و فروش تمامي بليت هاي موجود، به پيشنهاد كميته فروش و موافقت دبيرخانه جشنواره فيلم فجر، ظرفيت جديدي براي خريد بليت هاي سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر در نظر گرفته شده است.
فروش بليت هاي جشنواره از ساعت 12 روز يكشنبه آغاز شد و در كمتر از يك روز به پايان رسيد.
نمايش فيلم هاي ضدايراني
در جشنواره وابسته به دولت هلند
جشنواره سينمايي وابسته به دولت هلند، از دو روز ديگر با نمايش ده ها فيلم ضدايراني آغاز مي شود.
از جمله فيلم هاي پذيرفته شده در جشنواره فيلم رتردام مي توان به فيلم محسن مخملباف در حمايت از فرقه ضاله بهائيت اشاره كرد. فيلمي كه در قدس اشغالي و با سرمايه گذاري رژيم صهيونيستي ساخته شده است. همچنين بهمن قبادي با فيلمي قوميت گرايانه در اين جشنواره حضور يافته است.
در اين دوره از جشنواره رتردام همچنين ده ها فيلم زيرزميني و ضدايراني ديگر به نمايش درخواهد آمد. فيلم هايي كه اغلب به صورت زيرزميني و با حمايت مالي دولت هاي غربي ساخته شده اند.
اما از نكات عجيب اين جشنواره، حضور برخي فيلمسازان داخلي در آن است. در گزارش هاي منتشر شده از سوي خبرگزاري ها نام ابوالفضل جليلي و ماني حقيقي نيز به عنوان شركت كنندگان در اين جشنواره ضدايراني و صهيونيستي ديده مي شود.
گفتني است، يكي از تاكتيك هاي دولت هاي غربي براي دخالت در امور داخلي ايران، حمايت از توليد فيلم هاي زيرزميني و تقدير از سازندگان اين گونه فيلم ها در جشنواره هاي وابسته دولتي است. صفحه تصوير روز كيهان به زودي در گزارشي تفصيلي به بررسي اين مسئله خواهد پرداخت.
تجليل از شاعران پيشكسوت
در جشنواره شهداي جهاد علمي
مراسم اختتاميه جشنواره شعر شهداي جهاد علمي امروز سوم بهمن با حضور وزير ارشاد و با تقدير از شاعران پيشكسوت كشور و جمعي از اصحاب فرهنگ برگزار مي شود.
در اين مراسم همچنين از چند شاعر پيشكسوت از جمله علي معلم، حسين اسرافيلي، عباس براتي پور و سيدعلي موسوي گرمارودي تقدير به عمل مي آيد.
مراسم اختتاميه ساعت 30/17 در تالار ايوان شمس واقع در خيابان شهيد گمنام، ابتداي بزرگراه كردستان برگزار مي شود.
متاسفانه در اين مراسم از يك شاعر حامي فتنه (م-ر) هم تقدير مي شود كه اين امر جاي سؤال جدي دارد!
 


رقابت فقط براي 10 درصد رشته ها

خدايي با بيان اينكه همواره رقابت در آزمون سراسري براي 10 درصد رشته هاست، گفت: دراين رشته ها هيچ زماني رقابت از بين نمي رود.
رئيس سازمان سنجش آموزش كشور خاطر نشان كرد: توزيع ظرفيت آموزش عالي كشور نسبت به 15 تا 20 سال گذشته بسيار بهتر شده است.
خدايي با بيان اينكه در اوايل انقلاب اسلامي استان هرمزگان داراي 300 دانشجو بود، گفت: در حال حاضر اين استان داراي 90 هزار دانشجو است. استان كردستان نيز در اوايل انقلاب اسلامي داراي 500 دانشجو بود اما اين تعداد در حال حاضر به 85 هزار دانشجو رسيده است.
خدايي ظرفيت مطلوب تعداد صندلي هاي آموزش عالي به ازاي هر 100 نفر را 10 صندلي عنوان كرد، افزود: اين در حالي است كه تعداد صندلي آموزش عالي براي هر 100 نفر در استان تهران 7/5 صندلي است.
وي با بيان اينكه توسعه آموزش عالي بايد براساس آمايش آموزش عالي صورت گيرد، افزود: در حال حاضر با توجه به كاهش جمعيت بايد سرمايه گذاران بخش خصوصي را حمايت كرد.
رئيس سازمان سنجش آموزش كشور اضافه كرد: اگر قصد داريم شاخص هاي توسعه جمعيتي و آموزش كشور را داشته باشيم بايد سيستم هاي حمايتي براي دانشجوياني كه شهريه پرداخت مي كنند را افزايش دهيم.
 


رئيس سازمان سنجش:

بيشترين صندلي خالي در دانشگاه ها مربوط به رشته هاي رياضي و فني است

رئيس سازمان سنجش با اشاره به اين كه رقابت در كنكور همواره براي 10درصد رشته هاست گفت: بيشترين صندلي خالي در دانشگاه ها متعلق به رشته هاي رياضي و فني است.
ابراهيم خدايي در ميزگرد كنكور و افزايش جمعيت كه در محل خبرگزاري فارس برگزار شده بود گفت: در حال حاضر يك ميليون و 270 هزار جمعيت 18 ساله داريم كه اين جمعيت روند كاهشي را دنبال مي كند و در افق 1405 اين جمعيت به يك ميليون 260 هزار نفر مي رسد.
وي با بيان اينكه جمعيت 18 ساله كشور طي سال هاي آينده با كاهش 20 درصدي روبرو است، گفت: اين در حالي است كه ظرفيت آموزش عالي موجود ما در تمام زيرنظام هاي آموزشي يك ميليون و 760هزار نفر است و كل داوطلبان يك ميليون و 800 هزار نفر است.
رئيس سازمان سنجش با بيان اينكه زيرنظام هاي آموزش عالي كشور در حال حاضر در حوزه نظري داراي يك ميليون و 250هزار ظرفيت پذيرش است، افزود: اين در حالي است كه اكنون يك ميليون و 50 هزار داوطلب براي حضور در اين زير نظام وجود دارد كه در مجموع 200 هزار ظرفيت بيش تر از داوطلبان در زيرنظام هاي آموزشي وجود دارد. البته اين آمار كلي بوده و در گروه هاي مختلف آزمايشي وضعيت متفاوت است بطوري كه خالي ماندن ظرفيت در بعضي گروه هاي آزمايشي نظير علوم رياضي و فني تشديد مي شود.
خدايي اضافه كرد: رشته هاي فني و مهندسي در موسسات غيرانتفاعي رشد بيشتري داشته اند اما تعداد داوطلبان براي ورود به اين موسسات بسيار كم تر از ظرفيت هاي موجود است.
وي با بيان اينكه در صورتي كه هدايت تحصيلي براي داوطلبان آزمون سراسري نقش بسزايي در كاهش تعداد صندلي هاي خالي دانشگاه ها دارد، بيان داشت: هدايت تحصيلي موجب مي شود تا داوطلبان در رشته هاي مختلف تحصيل كنند.
 


هديه به خوانندگان

مرحوم آيت الله مجتهدي: اگر پدر و مادر از شما ناراضي باشند، كارتان گير مي كند و سلب توفيق مي شويد. كاري كنيد پدر و مادر برايتان دعا كنند كه دعاي آنها مستجاب است.
 


توكلي خبر داد

 آغاز ثبت نام آزمون مهندسي فناوري ناپيوسته دانشگاه جامع

مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور گفت: ثبت نام آزمون مهندسي فناوري كارشناسي حرفه اي ناپيوسته ترمي دانشگاه جامع علمي كاربردي سال 92 آغاز شد.
حسين توكلي مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با فارس، افزود: ثبت نام آزمون مهندسي فناوري كارشناسي حرفه اي ناپيوسته ترمي دانشگاه جامع علمي كاربردي سال 92 از روز دوشنبه 2بهمن ماه به صورت اينترنتي در سايت اين سازمان آغاز شد.
مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور تاكيد كرد: مهلت ثبت نام در اين آزمون تا 11 بهمن ماه ادامه دارد.
توكلي اضافه كرد: با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت نام اين آزمون به صورت اينترنتي انجام مي شود، لازم است داوطلبان به وسيله كارت هاي عضو شبكه بانكي شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال است با پرداخت 144 هزار ريال براي ثبت نام خود در اين آزمون اقدام كنند.
وي گفت: آزمون مهندسي دوره هاي فناوري كارشناسي حرفه اي ناپيوسته ترمي دانشگاه جامع علمي كاربردي 20 ارديبهشت سال 92 برگزار مي شود.
آغاز ثبت نام كنكور ارشد آزاد از هفته آينده
مدير روابط عمومي مركز آزمون دانشگاه آزاد هم از آغاز ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد 92 دانشگاه از هفته دوم بهمن ماه خبر داد.
مهرداد ناظري در گفت وگو با ايسنا با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد 92 دانشگاه آزاد از هفته دوم بهمن ماه، گفت: داوطلبان براي انجام ثبت نام بايد به سايت مركز آزمون به نشاني www.azmoon.org ، مراجعه كنند.
وي در خصوص زمان برگزاري آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد، افزود: آزمون كارشناسي ارشد هفته دوم خرداد ماه سال 92 برگزار مي شود.

 


با ميزباني سپاه پاسداران

آغاز مسابقات بين المللي قرآن كريم با حضور نيروهاي مسلح كشورهاي اسلامي در تهران

مراسم افتتاحيه اولين دوره مسابقات بين المللي قرآن نيروهاي مسلح كشورهاي اسلامي روز دوشنبه با حضور فرماندهان ارشد سپاه پاسداران برگزار شد.
سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري صبح دوشنبه در مراسم افتتاحيه اولين دوره مسابقات بين المللي قرآن نيروهاي مسلح كشورهاي اسلامي، با اشاره به اينكه قرآن شأن هدايت، ريسمان هدايت و شفابخش بشر است، گفت: امروزه در دنيايي زندگي مي كنيم كه سلطه گران با ابزارهاي فرهنگي و رسانه هاي خود قصد دارند روح مسلمانان را تسخير كنند و عبور سالم از اين پيچيدگي ها در گرو وحدت، عزت، اقتدار و افزايش بصيرت است كه از طريق آموزه هاي قرآن به دست مي آيد.
وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان حامي بيداري اسلامي همواره كوشيده است تا آموزه هاي قرآن را در صدر برنامه هاي معنوي خود قرار دهد و غافلان از حقيقت را به سمت قرآن دعوت كند.
جعفري همچنين با اشاره به اينكه «با بيداري اسلامي نظام سلطه در حال فروپاشي است»، خاطرنشان كرد: اكنون بايد دست در دست هم و دوش به دوش هم به مصاف انديشه هاي خصم و توطئه هاي اهريمنان برويم و حزب ضعف را در دل دشمنان قرآن به وجود آوريم.
همچنين در حاشيه اين مراسم سرتيپ پاسدار «حسين سلامي» با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هدف اصلي اين مسابقات ايجاد وحدت و صميميت و اخوت ميان نيروهاي نظامي كشورهاي اسلامي براساس آموزه هاي قرآني است.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران با بيان اينكه «كشورهاي اسلامي در شرايط حساسي به سر مي برند»، گفت: دشمنان تلاش مي كنند ميان شيعيان نفاق و اختلاف ايجاد و بدين طريق ميان جهان اسلام نفوذ كنند.
سلامي ادامه داد: ما براي مسدود كردن راه دشمنان اين مراسم را به طور نمادين ارائه كرديم تا براساس كلام وحي به حق متوسل شويم.
گفتني است، حجت الاسلام «علي سعيدي» نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران نيز در مراسم افتتاحيه اولين دوره مسابقات بين المللي قرآن نيروهاي مسلح كشورهاي اسلامي، با اشاره به اينكه «قرآن مايه بيداري جهانيان است»، اظهار داشت: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در راستاي سياست كلي نظام اسلامي و با تأسي از دستورات رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه اي، مترصد هستند تا با قواي مسلح ساير ملل اسلامي همكاري كنند.
اين مراسم با اجراي برنامه قرآن در صحنه توسط دانشجويان افسري و تربيت پاسداري امام حسين(ع) آغاز شد، سپس آياتي از قرآن كريم توسط حميدرضا احمدي وفا، قاري بين المللي كشورمان تلاوت شد.
در ادامه سرتيپ پاسدار محمدعلي آسودي، دبير ستاد عالي اولين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم نيروهاي مسلح كشورهاي اسلامي ضمن بيان خير مقدم به حاضران در اين مراسم طي سخناني گفت: 48 دعوت نامه از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عالي ترين مقامات نظامي كشورهاي اسلامي ارسال شده است.
وي در ادامه افزود: از اين تعداد 16 كشور پاسخ دادند كه به دليل ممنوعيت قانون اساسي در كشورشان نمي توانند در اين مسابقات شركت كنند، همچنين شش كشور به دليل جنگ و درگيري نتوانستند در اين مسابقات حضور يابند و 10 كشور نيز پاسخي ندادند.
دبير ستاد عالي اين دوره از مسابقات اظهار كرد: از 48 كشور دعوت شده، 15 كشور براي شركت در اين مسابقات پاسخ مثبت داده اند و با ايران 16 كشور مي شوند و در مجموع اين مسابقات با حضور 65 نفر قاري و حافظ قرآن كريم برگزار خواهد شد.
آسودي تصريح كرد: در اولين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم نيروهاي مسلح كشورهاي اسلامي چهار داور خارجي از كشورهاي اندونزي، مصر، مالزي و عراق و هشت داور از جمهوري اسلامي ايران امر قضاوت را برعهده خواهند داشت.

 


گزارش اختصاصي كيهان

از آغاز رسمي عمليات جابه جايي ضريح مطهر حسيني

سرويس شهرستانها-
عمليات باز كردن ضريح مطهر فعلي حرم اباعبدالله(ع) صبح ديروز رسما در حائر حسيني در كربلا آغاز شد.
«حامد حجتي» نويسنده و شاعري كه براي ثبت و توصيف عمليات تعويض ضريح مطهر، از شهر قم به كربلا اعزام شده است، در تماس خبرنگار كيهان با وي ضمن اعلام مطلب فوق افزود: در اين مراسم رسمي جمعي از شخصيتهاي علمي و دولتي عراق، علما و خادمان عتبه حسيني حضور داشتند و شور و حال عجيبي بر پا بود.
حجتي با اعلام اينكه عمليات اجرايي تعويض و نصب ضريح از چند روز قبل با نصب ضريحهاي چوبي مشبك بر سر راهروهاي ورودي به محوطه زير قبه مطهر آغاز شده بود، اظهار داشت: شنبه شب آخرين روزي بود كه مردم و زائران با حال و هوايي استثنايي، امكان زيارت ضريح قديمي را داشتند و از صبح يكشنبه، زائران بدون امكان حضور در تحت قبه، مي توانند از پشت ضريحهاي چوبي منصوب در ورودي راهروهاي اطراف محل نصب ضريح، مسجد پشت سر حضرت، رواقهاي بالا سر (مرقد ابراهيم مجاب)، پيش رو (قتلگاه، مرقد حبيب بن مظاهر و مرقد اصحاب شهيد) و پايين پا به زيارت و عرض ادب به ساحت مقدس سيدالشهدا«ع» بپردازند و در عين حال عمليات تعويض ضريح را از پشت مشبكهاي ضريح چوبي اطراف مشاهده كنند.
وي به نقل از «محمود پارچه باف» مدير پروژه ساخت ضريح امام حسين (ع) اعلام كرد: طي هماهنگيهاي انجام شده پس از پايان مقدمات عمليات باز كردن ضريح قديمي، مهيا سازي فضا براي نصب ضريح جديد آغاز مي شود كه پيش بيني مي شود كل اين عمليات حدود 2 ماه به طول انجامد.
به گفته پارچه باف گروه هاي مختلف مهندسي، هنري و اجرايي مرتبط با اين عمليات طبق زمان بندي دقيق وارد كربلاي معلي شده يا خواهند شد.
گفتني است ضريح فعلي حرم مطهر حسيني، 76 سال پيش توسط مسلمانان هندوستان ساخته و در كربلا نصب شد و ضريح فعلي پس از گذشت 6 سال از طراحي آن و در حالي كه ساخت آن از سال 1387 توسط استاد محمود فرشچيان طراحي و توسط استاد سيدمحمد حسيني موحد از خطاطان بنام جهان اسلام متون منقش بر آن خوشنويسي در قم آغاز شده بود، در ششم مهر ماه طي مراسم باشكوهي با حضور مسئولان طراز اول كشورمان و نيز نمايندگاني از كشورهاي عراق، لبنان، عربستان، بحرين و رونمايي و ماه گذشته در ميان استقبال پرشور و تاريخي ملت مسلمان ايران به عراق منتقل شد.
 


وزير لبناني: بيداري اسلامي از بركات وجودي امام خميني(ره) است

وزير كشاورزي لبنان با بيان اينكه آينده منطقه متعلق به كساني است كه با محور مقاومت همراه هستند، گفت: بيداري اسلامي در منطقه از بركات وجودي امام خميني است.
«حسين حاج حسن» نماينده حزب الله در دولت و وزير كشاورزي لبنان با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي از بيداري اسلامي بيمناك است، اظهار كرد: سخنان بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران در شرايط كنوني به امري واقع تبديل شده است.
به گزارش ايرنا نماينده حزب الله در دولت لبنان افزود: تحولات منطقه و بيداري اسلامي نشان مي دهد كه آينده متعلق به كساني است كه با محور مقاومت همراه هستند نه كساني كه غده سرطاني صهيونيستي را در فلسطين بنيان گذاشتند و همه اينها نشان از بركات وجودي امام خميني(ره) است.
گسترش تشيع در تونس
در همين حال، نشريه ميدل ايست آنلاين در مقاله اي كه به مسئله گسترش مذهب تشيع در كشورهاي شمال آفريقا مي پرداخت، ويژگي شخصيتي امام خميني(ره) را عامل گسترش تشيع در تونس دانست.
اين نشريه معتبر در مطلب خود با اشاره به خاستگاه تشيع در تونس نوشت: اگرچه حضور تشيع در تونس با حكومت بجلي ها را نمي توان رد كرد، اما واقعيت اينست كه تشيع كنوني در اين كشور با انقلاب اسلامي ايران در سال 1979 گره خورده است.
در ادامه مقاله ميدل ايست آنلاين آمده است؛ اغلب افراد شيعه شده تونسي مي گويند ويژگي شخصيتي امام خميني از جمله مبارزه، مجاهدت و فداكاري و كنار زدن شاه ايران بدون توسل به خشونت و مقاومت مسلحانه و حمايت ايشان از مسئله فلسطين دليل مهمي براي شيعه شدن آنها بود.
گفتني است، گزارش هاي رسمي و غيررسمي از آمار شيعه شدگان در تونس، مغرب و الجزائر در سال 2006 نشان مي دهد كه اين مسئله ارتباط نزديكي با انقلاب اسلامي ايران دارد.
 


ملاقات امشب ماه با مشتري و پروين

شامگاه امشب آسمان شاهد اجتماع ماه، سياره مشتري و خوشه ستاره پروين خواهد بود.
اين همنشيني از ابتداي شب گذشته آغاز شده است ولي ماه در ساعت 2 بامداد امروز به نزديكترين فاصله خود از مشتري خواهد رسيد.
در پديده مقارنه كه امروز رخ مي دهد فاصله ظاهري ماه از سياره مشتري حدود 3/1 درجه خواهد بود و خوشه پروين كه در ابتداي شب و حدود ساعت 19 در فاصله 5 درجه اي از ماه ديده مي شود در اين هنگام در فاصله 6 درجه اي از ماه ديده خواهد شد.
در اين پديده نجومي ستاره پرفروغ «دبران» نيز در كنار 3 جرم ماه، سياره مشتري و خوشه ستاره اي پروين را همراهي مي كند.
 


مدير كل جديد دفتر سياسي و انتخابات استانداري:

جابجايي فرمانداران شهرهاي مازندران نگران كننده است

ساري-خبرنگار كيهان:
مدير كل جديد دفتر سياسي و انتخابات استانداري مازندران گفت: جابجايي فرمانداران شهرهاي استان نگران كننده است.
سيدعباس حسيني نژاد در مراسم توديع و معارفه اش در فرمانداري ساري با اشاره به سابقه حضور 17 ماهه در كسوت فرماندار ساري بيان داشت: ممكن است كارهايي كه در فرمانداري ساري انجام شد داراي نقص باشد كه اين نقيصه را فرماندار جديد جبران كند.
فرماندار سابق ساري گفت: با توجه به در پيش بودن انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري و شوراي اسلامي شهر، عزل و نصب و جابجايي فرمانداران شهرهاي مازندران نگران كننده است و سبب كمرنگ كردن حضور مردم در صحنه انتخابات مي شود.
وي با بيان اينكه مركز استان نسبت به شهرهاي ديگر نيازمند همكاري بيشتري است، اظهار داشت: همراهي مناسبي كه اعضاي شوراي اسلامي شهر و مردم با شهرداري ساري دارند موجب رشد و توسعه شهري شد.
مدير كل جديد دفتر سياسي و انتخابات استانداري مازندران با اشاره به فتنه سال 88 در كشور گفت: بايد تلاش كنيم تا جلوي فتنه هاي جديد در كشور گرفته شود.
حسيني نژاد با اشاره به اينكه پروژه هاي زمين مانده زيادي در مركز استان داريم، گفت: بسياري از پروژه هاي شهر ساري با جديت توسط مديران دستگاه هاي اجرايي در حال پيگيري است.
گفتني است: طي هفته هاي گذشته تغييرات گسترده اي را در سطح فرمانداري ها و برخي ادارات كل ستادي استانداري مازندران شاهد بوديم و اين در حالي است كه گفته مي شود تغييرات جديدي نيز در راه است.

 


دعوت از 55 كشور

براي شركت در مسابقات بين المللي ورزش زورخانه اي

معاون فرهنگي- اجتماعي شهرداري اصفهان گفت: براي شركت در مسابقات ورزش زورخانه اي پايتخت هاي جهان از 55 كشور دعوت شده است.
«حبيب الله تحويل پور ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: اين مسابقات روزهاي 16 و 17 اسفند سال جاري به ميزباني شهرداري اصفهان و با همكاري فدراسيون اين رشته ورزشي و اداره كل ورزش و جوانان استان برگزار مي شود.
وي اظهار كرد: فدراسيون ورزش زورخانه و كشتي پهلواني كشور براي برگزاري اين مسابقات از 55 كشور جهان دعوت كرده است.
معاون فرهنگي، اجتماعي شهرداري اصفهان همچنين از برگزاري مسابقات هنرهاي فردي قهرماني كشور به ميزباني شهرداري اصفهان خبر داد و گفت: اين مسابقات نيز روزهاي 19 و 20 بهمن و در دهه فجر انقلاب اسلامي برگزار خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه اصفهان به عنوان پايتخت فرهنگ ورزش زورخانه و كشتي پهلواني كشور معرفي شده است، تصريح كرد: دبيرخانه پايتخت فرهنگ ورزش زورخانه و كشتي پهلواني كشور در شهر اصفهان مستقر است.
تحويل پور افزود: نخستين جشنواره فرهنگ ورزش زورخانه و كشتي پهلواني كشور با عنوان «منش پهلواني» بهمن ماه جاري از سوي اين دبيرخانه برگزار مي شود و در اين زمينه براي ارسال آثار و مقالات با موضوع مزبور، فراخوان داده شده است.
وي با اشاره به اينكه اين جشنواره در سطح كشور برگزار مي شود، تأكيد كرد: علاقه مندان به شركت در اين جشنواره مي توانند آثار و مقاله هاي خود را به دبيرخانه پايتخت فرهنگ ورزش زورخانه و كشتي پهلواني كشور ارسال كنند.
 


با حضور سرتيپ نقدي

بسيج سازندگي 530 واحد مسكوني را در آذربايجان شرقي به بهره برداري رساند

سرويس شهرستان ها -
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با حضور در روستاي هولاند واقع در آذربايجان شرقي 530 واحد مسكوني را در منطقه ارسباران افتتاح كرد.
در اين مراسم سرتيپ پاسدار محمدرضا نقدي با اشاره به تبليغات منفي در خصوص بازسازي مناطق زلزله زده ارسباران گفت: اين موضوع سبب رشد شتابان منطقه و تبديل ارسباران به نمايشگاه رسوايي رسانه هاي استكباري شد. رئيس سازمان بسيج مستضعفين تصريح كرد: بسيج نخستين گروه امدادي بود كه دقايقي پس از وقوع زلزله در روستاهاي منطقه حضور يافت و در بيرون آوردن مجروحان و قربانيان اين حادثه كمك كرد.
به گزارش پايگاه اينترنتي بسيج، سرتيپ نقدي تاكيد كرد: خدمت رساني به زلزله زدگان و ساخت 7 هزار واحد نگهداري دام و به همين ميزان واحد مسكوني و نبودن حتي يك خانواده در چادرها در كمتر از 6 ماه مصداق و ركورد جديدي بود كه در جهان بي سابقه است.
جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج، همه اين موفقيت ها را مديون ولايت دانسته و بيان كرد: همگان مي توانند از اين تجربه مديريتي كه به همت دولت، سپاه، بسيج و كليه دستگاه ها انجام پذيرفت، استفاده كنند.
سرتيپ نقدي ضمن تقدير ويژه از گروه هاي جهادي، پاسداران و بسيجيان ادامه داد: گروه هاي جهادي با ورود سريع و به موقع در منطقه به منظور خدمت رساني و ساخت منازل خط شكني كرده و تمام دستگاه ها را با مطالبه گري و پيگيري جدي و مستمر به صحنه آوردند لذا نقش گروه هاي جهادي در حادثه تلخ زلزله بي بديل بود.
به گزارش فارس 530 واحد مسكوني ساخته شده توسط بسيج در مناطق زلزله زده ارسباران شامل 180 واحد در شهرستان اهر، 230 واحد در شهرستان ورزقان و 110 واحد در شهرستان هريس است كه آيين بهره برداري از واحدهاي مسكوني فاز دوم بسيج سازندگي در روستاي «هولاند» از توابع شهرستان اهر با 35 واحد مسكوني تازه ساخت با حضور سرتيپ نقدي برگزار شد.
روستاي هولان در زلزله مرداد ماه گذشته به طور كامل تخريب و تمام واحدهاي دامي و مسكوني آن ويران شده بود.
با افتتاح 530 واحد ساخته شده، مجموع واحدهاي مسكوني به بهره برداري رسيده بسيج در مناطق زلزله زده ارسباران به يك هزار و 300 واحد رسيد كه فاز نخست واحدهاي آماده شده نيز در سي ام آبان ماه با حضور فرمانده كل سپاه به بهره برداري رسيده بود.
 


استاد حوزه و دانشگاه:

بايد رسانه ها، مجموعه هاي تلويزيوني و سينما به نماز توجه بيشتري كنند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بايد در فضاي رسانه به مباحث ديني به صورت جدي توجه شده و رسانه ها براي مقابله با اين هجمه برنامه ريزي داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت الاسلام مهدي اويسي در مراسم افتتاحيه پنجمين جشنواره ملي نماز و نيايش به روايت دوربين در حرم مطهر حضرت معصومه(س) بر ايستادگي رسانه اي در مقابل دين ستيزي غرب تأكيد كرد و با اشاره به نقش رسانه ها و سينما در ترويج آموزه هاي ديني افزود: بايد در رسانه ها، مجموعه هاي تلويزيوني و همچنين سينما نسبت به نماز توجه بيشتري شود.
وي در ادامه با تقدير از اقدامات صورت گرفته در برگزاري جشنواره نماز و نيايش به روايت دوربين اضافه كرد: با برگزاري جشنواره هايي از اين سنخ شاهد ترويج آموزه هاي ديني و مسائل اعتقادي خواهيم بود.
اين استاد حوزه و دانشگاه با تأكيد بر اينكه غربي ها با تهاجم خود از طريق فضاي رسانه اي و فيلم به دنبال كمرنگ كردن آموزه هاي ديني در جوامع اسلامي هستند به پخش سريال ها و فيلم ها از تلويزيون و سينما اشاره كرد و گفت: در برخي از اين فيلم ها شاهد هستيم كه مباحث اعتقادي و مسائل ديني مورد توجه قرار گرفته است و از اين طريق شاهد تأثيرگذاري مطلوبي در خانواده ها هستيم.
اويسي تصريح كرد: بايد موضوع نماز در ساخت فيلم ها بيشتر مورد توجه قرار گيرد چرا كه اين مسئله مي تواند اثرگذاري مطلوبي بر مخاطب داشته باشد.
 


حسين انواري خبر داد

 اجراي يك ميليون طرح اشتغال براي نيازمندان

سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) گفت: بيش از يك ميليون طرح اشتغال براي مددجويان و ساير نيازمندان جامعه تا پايان آبان امسال اجرا شده كه اين امر از ثمرات اجراي برنامه هاي توانمندسازي اين نهاد براي افراد نيازمند است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امداد امام خميني(ره)، حسين انواري با اشاره به فعاليت هاي اشتغال و خودكفايي اين نهاد به محرومان تحت حمايت كميته امداد امام خميني (ره)، گفت: اجراي اين طرح ها براي مددجويان آثار و نتايج ارزشمندي در ابعاد فردي، اجتماعي و اقتصادي و... به همراه داشته است كه خودكفايي اقتصادي بيش از يكصد هزار خانوار در سال «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» بخشي از دستاورد مهم محسوب مي شود.
انواري اظهار كرد: امسال امدادگران اين نهاد يكي از برنامه هاي خود را در جهت ايجاد فرصت شغلي جديد تدوين كردند كه از محل اعتبارات تخصيصي، از مجموع 116 هزار و 102 فرصت شغلي تعيين شده از سوي شوراي عالي اشتغال براي اين نهاد در سال گذشته، تحقق بيش از 314 هزار فرصت شغلي جديد براي جامعه هدف، صورت گرفت.
سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) از ايجاد 200هزار فرصت شغلي براي روستاييان و ساكنان شهرهاي زير 20هزار نفر كه از سوي شوراي عالي اشتغال برعهده اين نهاد واگذار شده، خبر داد و گفت: امسال ايجاد 500هزار فرصت شغلي در دستور كار اين نهاد قرار دارد.
تامين جهيزيه 40هزار مددجوي كميته امداد
قائم مقام معاونت حمايت و سلامت كميته امداد از تامين جهيزيه 40هزار مددجوي اين نهاد خبر داد.
چگيني تصريح كرد: كميته امداد توانايي اين را دارد كه در صورت وجود امكانات و منابع مالي بيشتر 25 درصد از سهم ازدواج هاي كل كشور را ساماندهي كند.
وي افزود: امروز بسياري از جوانان آماده ازدواج هستند ولي امكانات لازم را ندارند و گاهي يك تحريك و حمايت مي تواند به آنها كمك كند.
چگيني از بسته هاي حمايت از ازدواج اين نهاد صحبت كرد و گفت: اين بسته عميق تر از تحويل يك جهيزيه عادي است و شامل آموزش نوعروسان، خدمات مشاوره اي براي انتخاب صحيح، جهيزيه، بيمه هاي درماني و موارد ديگري مي شود.

 


مدير كل اقتصادي وزارت اطلاعات:

دشمن جنگ ارزي را عليه كشور آغاز كرده است

مدير كل بررسي هاي اقتصادي وزارت اطلاعات گفت: از سال گذشته دشمن جنگ ارزي عليه اين كشور را آغاز كرده تا بتواند با ايجاد عدم ثبات ارزي و كاهش ارزش پولي، كشورمان را با چالش مواجه سازد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، مدير كل بررسي هاي اقتصادي وزارت اطلاعات در نشست «اقتصاد مقاومتي و بررسي ابعاد تحريم» كه در محل سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوين برگزار شد، با بيان اينكه مردم صاحبان اصلي نظام اسلامي هستند، اظهار داشت: با افزايش توليد مي توان اقتصاد مقاومتي را در ايران عملياتي كرد و بر اين اساس بايد از راهكارهاي مناسبي براي تحقق اين هدف بهره برد.
فرزين با بيان اينكه فعالان اقتصادي و توليدكنندگان در رفع دغدغه هاي اقتصادي در كشور نقش بسزايي دارند، ابراز داشت: در اين راستا مسئولان با حمايت از آنان مي توانند توليد را افزايش دهند تا بسياري از دغدغه هاي اقتصادي در كشور برطرف شود.
اين مسئول با اشاره به اينكه بايد استفاده از توليدات داخلي در بين مردم فرهنگ سازي شود، اذعان داشت: برخي از توليدات داخلي برتر از توليدات خارجي هستند ولي متاسفانه به دليل تبليغ نادرست مردم از كالاهاي غير ايراني استفاده مي كنند.
فرزين ابراز داشت: بايد با فرهنگ سازي افكار آحاد جامعه را به مصرف توليد كالاهاي ايراني هدايت كرد تا با افزايش توليد داخلي و خريد مردم از اين كالاها اقتصاد كشور را رونق و توسعه داد و بسياري از دغدغه هاي اقتصادي را با اجراي اين عمل برطرف كرد.
وي داشتن اعتماد به نفس را مهم ترين سرمايه عظيم در كشور دانست و عنوان كرد: فعالان اقتصادي با تقويت اين باور مي توانند اقتصاد مقاومتي را عملي كنند و موجب ارتقاي عزت و استقلال اين كشور شوند.
اين مسئول با بيان اينكه اقتصاد رياضتي با اقتصاد مقاومتي متفاوت است، ابراز كرد: افزايش واردات، ماليات و بيكاري، بي ثباتي و بي امنيتي، فشار معيشتي غذايي بر مردم و كاهش توليد و حقوق و دستمزد از نتايج به كارگيري اقتصاد رياضتي است كه در غرب اجرايي شده است.
 


جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفان:

ناوگان ريلي كشور در خدمت اردوهاي راهيان نور قرار گرفت

فرماندار قرارگاه مركزي اردوهاي راهيان نور بسيج گفت: 171 هزار دانش آموز از سراسر كشور طي سال تحصيلي جاري با استفاده از ناوگان حمل و نقل ريلي به اردوهاي راهيان نور اعزام مي شوند.
به گزارش ايرنا، سرتيپ پاسدار «علي فضلي» در مراسم آغاز نخستين گروه دانش آموزان از طريق ناوگان ريلي به ا ردوهاي راهيان نور در محل ايستگاه راه آهن مشهد افزود: براساس مذاكرات و تفاهمنامه مشترك سازمان بسيج مستضعفان ، وزارت آموزش و پرورش و راه آهن جمهوري اسلامي ايران زمينه اعزام اين دانش آموزان با قطار و به صورت رفت وبرگشت فراهم شد.
وي ادامه داد: بر اين اساس دانش آموزان مقطع دوم دبيرستان در راستاي درس آمادگي دفاعي در وهله نخست از استانهاي خراسان رضوي، سمنان و تهران به اردوهاي راهيان نور اعزام مي شوند.
او بيان كرد: در صورت تقاضاي ساير استانهايي كه از سامانه حمل و نقل ريلي برخوردارند، زمينه اعزام دانش آموزان آن مناطق نيز از طريق ريلي به اردوهاي راهيان نور فراهم خواهد شد.
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفان گفت: تاكنون دانش آموزان با اتوبوس به اردوهاي راهيان نور اعزام مي شدند لذا با توجه به برخي تصادفها و حوادث جاده اي بين راه مقرر شد كه بخش اعظم دانش آموزان از طريق سامانه حمل و نقل ريلي به اردوهاي راهيان نور اعزام شوند.
سرتيپ فضلي افزود: در سال نخست اعزام دانش آموزان مقطع دوم دبيرستان به اردوهاي راهيان نور در سال 1389 بيش از 350 هزار دانش آموز پسر از استانهاي مختلف به اين اردوها اعزام شدند.
فرمانده قرارگاه مركزي اردوهاي راهيان نور بسيج ادامه داد: در سال 1390 حدود 900 هزار دانش آموز دختر و پسر مقطع دوم دبيرستان و فرهنگيان به اين اردوها رفتند.
سرتيپ فضلي اظهار داشت: از ابتداي امسال هم تاكنون بيش از 307 هزار دانش آموز در قالب اردوهاي راهيان نور از مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس بازديد كرده اند.
وي گفت: همچنين 35 هزار و 500 نفر روحاني و راوي دوران دفاع مقدس هدايت و حمايت معنوي كاروان هاي راهيان نور دانش آموزي و روايت عمليات و جانفشانيهاي رزمندگان دوران دفاع مقدس را براي دانش آموزان برعهده دارند.
او بيان كرد: حدود 13 هزار و 500 نفر خادم دواطلب نيز از سراسر كشور مسئوليت خدمتگزاري به شركت كنندگان در اردوهاي راهيان نور را در محل زيارتگاهها و اردوگاه ها در مناطق عملياتي دوران جنگ تحميلي را بر عهده دارند.
 


معاون وزير مسكن و شهرسازي:

دولت تاكنون 20 بيمارستان در كشور احداث كرده است

سمنان- خبرنگار كيهان:
معاون وزير مسكن و شهرسازي گفت: در دولت احمدي نژاد 20 واحد بيمارستاني تاكنون تكميل و به وزارت بهداشت و درمان تحويل شده است.
محمدجعفر عليزاده در حاشيه بازديد از روند احداث بيمارستان 164 تختخوابي شهرستان گرمسار افزود: تعداد بيمارستان هاي تكميل و تحويل شده به وزارت بهداشت و درمان تا پايان دولت به 59 بيمارستان افزايش خواهد يافت.
وي اظهار كرد: با تحويل اين تعداد بيمارستان، عقب ماندگي در حوزه زيرساخت هاي درمان تا حد قابل قبولي جبران خواهد شد.
عليزاده گفت: بيمارستان گرمسار داراي تمام بخش هاي لازم از جمله درمانگاه، اورژانس، بخش هاي تشخيص و مراقبت هاي ويژه است و تا پايان دولت دهم به بهره برداري خواهد رسيد.
مديركل مسكن و شهرسازي استان سمنان نيز افزود: ساخت بيمارستان گرمسار با اعتبار اوليه 19 ميليارد تومان در سال 87 آغاز شد.
اسماعيل صادقي افزود: با ساخت و تكميل اين بيمارستان، تعداد بيمارستان هاي ساخته شده در دولت هاي نهم و دهم در استان سمنان به 4 واحد خواهد رسيد. وي گفت: پيش از اين دو بيمارستان در سمنان و دامغان به بهره برداري رسيد و بيمارستان مهدي شهر نيز در حال ساخت است.
 


جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه:

سپاه بر مرزهاي دريايي اشراف كامل دارد

جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه با بيان اينكه امنيت خليج فارس در دست پاسداران است، گفت: نيروي دريايي سپاه اشراف كامل بر تمام مرزهاي دريايي دارد و امروز در اوج آمادگي و اقتدار قرار داريم.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه سرتيپ پاسدار عليرضا تنگسيري در آيين توديع و معارفه فرمانده منطقه چهارم دريايي سپاه در عسلويه اظهار داشت: ما پاسداران زيربيرق هيچكس نيستيم به جز رهبري. پاسدار رنگ نمي گيرد و پاسداران رهبرشان را شاخص مي دانند و در مسير رهبري حركت مي كنند.
وي تصريح كرد: با وجود رهبري مدبر و شجاع در برابر تمام فتنه ها پيروز شده ايم و همواره بايد در مسير ولايت و رهبري گام برداريم.
تنگسيري با بيان اينكه امروز تامين امنيت خليج فارس در دست پاسداران است يادآور شد: به فضل خدا روز به روز شاهد عزت و افتخارآفريني بيشتر نظام هستيم و اميدواريم به موفقيت هاي بيشتر برسيم. در اين آيين با تجليل از خدمات سرتيپ پاسدار ناصري در مدت چهار سال فرماندهي منطقه چهارم دريايي سپاه، سرتيپ پاسدار بادين به عنوان فرمانده منطقه چهارم نيروي دريايي سپاه معرفي شد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10