(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 7 بهمن  1391 - شماره 20415

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ادامه سياست چماق و هويج آمريكا
جان كري تمايل اوباما براي مذاكره مستقيم با ايران را تكرار كرد
نماينده ايران در سازمان همكاري اسلامي:
نشست قاهره به موضوع سوريه اهتمام ويژه اي دارد
آيت الله نوري همداني:
امروز جنگ نرم بسيار سختي عليه جمهوري اسلامي در جريان است
مدارس كشور 11 بهمن تعطيل نيست
با حضور رئيس جمهور و فرمانده كل سپاه صورت گرفت
تقدير از برگزيدگان مسابقات قرآن نيروهاي مسلح كشورهاي اسلامي
در مكتب امام
سردار وحيدي در جشنواره قرآني وزارت دفاع:
براي دفاع از انقلاب بايد به آموزه هاي قرآن مجهز شويم
رئيس ديوان محاسبات:
حكم انفصال يك ساله بهمني 27 آذر به وي ابلاغ شده است
رونمايي از اولين نقشه راه توليد الگوي پيشرفت اسلامي
پورمحمدي: بيشترين تخلفات اداري مربوط به بانك هاست
آيت الله مكارم شيرازي:
نبايد با مسائل فرهنگي برخورد تجاري كرد
آيت الله جوادي آملي:
جامعه مدرسين نماد حوزه است
آيت الله علم الهدي:
طرح «انتخابات آزاد» پالس فتنه جديد است
رئيس جمهور:
مولانا متعلق به ايران و همه جهان است
دريادار سياري:
رسانه ها خط مقدم جنگ عليه دشمن هستند
سردار جزايري:
قرارگاه جنگ نرم با دستور فرماندهي كل قوا تشكيل شد
معاون وزير خارجه روسيه:
ايران مي تواند با يك راه حل سياسي بحران سوريه را پايان دهد
پذيرش 1300 نفر در آزمون دكتراي نيمه متمركز
زاكاني در برنامه ديروز، امروز فردا:
«انتخابات آزاد» در نشست ضدانقلاب در استكهلم كليد خورد


ادامه سياست چماق و هويج آمريكا

جان كري تمايل اوباما براي مذاكره مستقيم با ايران را تكرار كرد

وزير امور خارجه آينده آمريكا با تكرار اتهامات غرب عليه برنامه هسته اي ايران، مدعي تمايل باراك اوباما براي برگزاري مذاكرات مستقيم با ايران درباره موضوع پرونده هسته اي تهران شد.
جان كري وزير امور خارجه آينده آمريكا با حضور در سناي اين كشور ضمن پرداختن به چالش هاي سياست خارجي واشنگتن مدعي شد؛ رئيس جمهور آمريكا با صراحت اعلام كرده است كه ايران نبايد به سلاح هسته اي دست يابد.
به گزارش روزنامه «وال استريت ژورنال» كري، تمايل باراك اوباما، براي برگزاري مذاكرات مستقيم با ايران درباره موضوع هسته اي تهران را تكرار كرد، اما افزود: اگر تهران تعامل جدي نداشته باشد، تحريم ها بيشتر و حتي استفاده از زور ممكن است در نظر گرفته شود.
گفتني است، مقامات ايراني همواره اعلام كرده اند كه تسليحات نظامي جايي در دكترين دفاعي ايران ندارد و گزارش هاي آژانس بين المللي اتمي نيز همواره بر صلح آميز بودن برنامه هسته اي كشورمان تأكيد كرده اند.
 


نماينده ايران در سازمان همكاري اسلامي:

نشست قاهره به موضوع سوريه اهتمام ويژه اي دارد

سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان همكاري اسلامي با بيان اين كه در نشست سران كشورهاي عضو سازمان همكاري اسلامي موضوع سوريه بررسي مي شود گفت: كشورهاي اسلامي نبايد سوريه را تنها بگذارند، طرحي كه عضويت سوريه را در سازمان همكاري اسلامي تعليق كرد، خطا بود و امكان كمك كشورهاي اسلامي به سوريه براي حل مشكل را محدود كرد.
حميدرضا دهقاني، با بيان اين كه دوازدهمين نشست سران در قاره از اهميت بسيار بالايي برخوردار است خاطرنشان كرد: اين نشست در مصري برگزار مي شود كه به تازگي شاهد يكي از بزرگ ترين تحولات در جهان اسلام در دوره اخير بوده است. در عين حال اين كشور در همسايگي فلسطين اشغالي و كنار غزه قرار دارد. نزديك به 30 سال روابط مصر و ايران بر سر موضوع فلسطين و پيمان كمپ ديويد دچار تنش و قطعي روابط شد.
سفير ايران در سازمان همكاري اسلامي گفت: دوازدهمين اجلاس سران اين سازمان به دليل تحولات در مصر، با دو سال تاخير روبه رو بود كه قرار است اواخر اين ماه در قاهره برگزار شود.
دهقاني با اشاره به روابط دوجانبه ايران و مصر در آستانه سفر احمدي نژاد به قاهره براي شركت در نشست سران كشورهاي اسلامي گفت: اين نشست در ارتباط با روابط ايران و مصر نقطه عطفي خواهد بود كه پس از حدود30 سال از قطعي روابط براي اولين بار، رييس جمهور ايران به قاهره سفر مي كند. علاوه بر اين ، اين گونه اجلاس ها به كشورمان اين امكان را مي دهد تا مسئولان كشورمان به طور مستقيم با رهبران كشورهاي اسلامي در تماس بوده و روابط كشورمان با اين كشورها را مورد بررسي قرار داده و راه هايي براي رفع سوء تفاهم ها و گسترش روابط و همكاري ها بيابند.
دهقاني با بيان اين كه سوريه نياز به كمك دارد تا بتواند بدون دخالت خارجي مشكل پيش آمده را حل كند، گفت: امروز نبايد سوريه را تنها بگذاريم، طرحي كه عضويت سوريه را در سازمان همكاري اسلامي تعليق كرد، خطا بود، اما با وجود آن هنوز هم امكان اين كه كمك كنيم كه مردم سوريه و همه جناح ها بتوانند در كنار هم با گفت وگو و بدون مداخله خارجي مشكلات شان را حل كنند، وجود دارد.
دهقاني تاكيد كرد: در پيش نويس بيانيه نهايي بر ضرورت كمك براي حل موضوع سوريه تاكيد شده و در بند هاي مختلفي به موضوع بلندي هاي جولان وتحولات داخلي اين كشور تاكيد شده است؛ بنابراين نشست قاهره به موضوع سوريه اهتمام ويژه اي دارد.
 


آيت الله نوري همداني:

امروز جنگ نرم بسيار سختي عليه جمهوري اسلامي در جريان است

يكي از مراجع تقليد شيعيان با بيان اينكه دولت قطر سه ميليارد دلار براي نفوذ وهابيت در استانهاي جنوبي ايران هزينه كرده است، گفت: امروز جنگ نرم بسيار سختي عليه جمهوري اسلامي در جريان است.
آيت الله العظمي حسين نوري همداني در ديدار آيت الله محسن اراكي، دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، پيروزي انقلاب اسلامي ايران را امري بر خلاف انتظار همه جهانيان از جمله كشورهاي مسلمان غير شيعه و نيز غرب دانست و اظهار داشت: دشمن هشت سال جنگ تحميلي را براي شكست اسلام و انقلاب بر ما تحميل كرد، اما از اين تهاجم سخت به جايي نرسيد، به همين دليل جنگ نرم را در دستور كار قرار داد. وي با بيان اين كه به بركت انقلاب اسلامي توان نظامي، اقتصادي، سياسي و فرهنگي كشور روز به روز افزايش مي يابد، افزود: غرب و دشمنان هم آرام ننشسته اند و تلاش زيادي براي از بين بردن انقلاب انجام مي دهند.
استاد برجسته حوزه ادامه داد: دشمنان به دنبال تخريب زيرساخت هاي اعتقادي و فرهنگي مسلمانان به ويژه شيعيان هستند و سعي مي كنند از اين طريق در ميان كشورهاي اسلامي نفوذ كنند.
وي با بيان اين كه برخي كشورهاي اسلامي همچون قطر و عربستان سعودي سرسپرده غرب و رژيم صهيونيستي هستند، گفت: امروز جنگ نرم بسيار سختي عليه جمهوري اسلامي در جريان است و ما نيز بايد براي مقابله با دشمنان دست به كار شويم.
آيت الله نوري همداني با اشاره به تلاش وهابيت در برخي شهرهاي جنوبي اذعان داشت: دولت قطر سه ميليارد دلار براي نفوذ وهابيت در استان هاي جنوبي ايران هزينه كرده است؛ آنها پروژه شيعه هراسي و ايران هراسي را در دستور كار قرار داده اند.
جلسات مناظره ميان علماي شيعه و سني برگزار شود
وي با بيان اين كه سلفي ها هجمه سنگيني عليه مكتب تشيع آغاز كرده اند، گفت: آنها سعي در بزرگ نمايي نقاط ضعف دارند و از اين طريق به تبليغ عليه شيعيان مي پردازند.
اين مرجع تقليد ادامه داد: بايد جلساتي به منظور مناظره ميان علماي شيعه و سني برگزار شود تا حقانيت شيعه براي همگان اثبات شود.
وي حوزه علميه را با مرزبان اسلام ناب دانست و گفت: حضرت امام(ره) به عنوان فرزند حوزه علميه موجب تحول در سراسر جهان شدند؛ ما نيز بايد تلاش كنيم حقيقت شيعه را به جهانيان معرفي كنيم و اين مسئله به فعاليت گسترده بين المللي نياز دارد.

 


مدارس كشور 11 بهمن تعطيل نيست

رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس كشور روز چهارشنبه 11 بهمن داير است و برنامه اي براي تعطيلي مدارس نداريم.
علي فرهادي، رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با فارس در خصوص «وضعيت مدارس در روز چهارشنبه 11بهمن به دليل قرار گرفتن بين دو روز تعطيل» گفت: مدارس كشور روز چهارشنبه 11 بهمن داير است و هيچ برنامه اي براي تعطيلي مدارس نداريم. وي افزود: با توجه به اين كه مدارس كشور روزهاي پنجشنبه تعطيل است، زنگ «انقلاب» به طور همزمان در ساعت 33/9 صبح روز چهارشنبه 11 بهمن در مدارس كشور نواخته مي شود.
سه شنبه 10 بهمن به مناسبت روز ولادت پيامبر عظيم الشان اسلام و روز ولادت امام جعفر صادق(ع)، تعطيل عمومي است و روزهاي پنجشنبه نيز مدارس كشور تعطيل است به همين دليل روز چهارشنبه 11 بهمن، بين دو روز تعطيلي قرار گرفته است.

 


با حضور رئيس جمهور و فرمانده كل سپاه صورت گرفت

تقدير از برگزيدگان مسابقات قرآن نيروهاي مسلح كشورهاي اسلامي

برگزيدگان مسابقات قرآن نيروهاي مسلح كشورهاي اسلامي توسط رئيس جمهور و فرمانده كل سپاه تقدير شدند.
در اختتاميه اولين مسابقات بين المللي قرآن نيروهاي مسلح كشورهاي اسلامي كه رئيس جمهور، فرمانده كل سپاه، نماينده ولي فقيه در سپاه و جمعي از نيروهاي مسلح و شركت كنندگان خارجي حضور داشتند از برگزيدگان اين دوره از مسابقات در رشته هاي حفظ كل قرآن، حفظ 15، حفظ 5 جزء و قرائت، تقدير به عمل آمد. در اين دوره از مسابقات، 65 نفر از قاريان و حافظان قرآن از 14كشور اسلامي حضور داشتند.
دسته بندي شيعه و سني از ناحيه شيطان است
رئيس جمهور در مراسم اختتاميه اين دوره از مسابقات با بيان اينكه ماهيت خداوند و قرآن براي تمام مسلمانان يكي است گفت: دسته بندي شيعه و سني و اصالت طايفه از ناحيه شيطان است.
دكتر محمود احمدي نژاد در اين مراسم با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي بر نقطه اي از خاك مسلمانان با دروغ و تزوير مسلط مي شود و مسلمانان در برخورد با اين رژيم و دفاع از خود دچار اختلاف مي شوند، گفت: هركدام با توجيهي و تمسك به قسمتي از قرآن متفاوت عمل مي كنند.
وي افزود: انسان در اين ميان نيازمند عامل ديگري است، بايد كسي باشد كه بتواند قرآن را آن گونه كه هست بيان كند. اولين وجود براي اين كار پيامبر گرامي اسلام است. پيامبر عين قرآن است. پيامبر بي واسطه قرآن را از خداوند دريافت كرده است. جايگاه قرآن در قلب پيامبر است. پيامبر و قرآن يكي هستند.
رئيس جمهور ادامه داد: پس از پيامبر گرامي اسلام انسان هاي كامل بايد تفسير قرآن را برعهده بگيرند چرا كه دنباله روي از انسان هاي ناقص ما را به اختلافات مي اندازد.
وي گفت: امروز ما نيازمند وحدت هستيم اما وحدت چگونه اتفاق مي افتد. حبل الله چيست. اگر قرآن تنها حبل الله بود امروز مؤمنين و مسلمانان دچار اختلاف و تفرقه نبودند. البته اين به آن معنا نيست كه قرآن ناقص است بلكه ما نيازمند حضور عيني از قرآن هستيم.
احمدي نژاد گفت: در اينجا بحث بحث قرآن است، بحث بحث طايفه نيست. اصالت طايفه از ناحيه شيطان است. پيامبر گرامي اسلام متعلق به همه است. انسان كامل متعلق به تمام بشريت است نه فقط براي مسلمانان بلكه براي بودايي ها، مسيحي ها و يهودي ها هم هست.
خطرناكترين توطئه استكبار
عليه مسلمانان
سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه نيز در اين مراسم ايجاد تفرقه ميان مسلمانان را خطرناك ترين توطئه استكبار دانست و گفت: مسابقات قرآن نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي نماد وحدت و براي خنثي سازي اين توطئه دشمنان است.
سلامي با اشاره به بيش از سه دهه خصومت استكبار با نظام اسلامي، گفت: ملت ايران عليرغم تحريم از جنگ 8 ساله تحميلي سربلند بيرون آمد و در سال هاي اخير نبردهاي ميان مقاومت اسلامي حزب الله و فلسطين با رژيم صهيونيستي پيروزي هايي را براي اسلام به وجود آورد كه بسيار دل انگيز و فراتر از تصور همه عالم است.
جانشين فرمانده كل سپاه خاطرنشان كرد: ملت ايران در محاصره اقتصادي قرار گرفت. تهديد به عمليات نظامي شد، عليه آن تهاجم فرهنگي كردند و استكبار در اين مسير از همه ابزارهاي مدرن و سنتي عليه ايران استفاده كرد اما ناكام ماند چرا كه اينجا كشوري است كه قدرت هاي استكباري در آن كوچك شمرده مي شوند.
وي خاطرنشان كرد: اين دوره از مسابقات براي جلوگيري از توطئه خطرناك به نام تفرقه هاي بومي و مذهبي در كشورهاي اسلامي صورت گرفت چرا كه دشمن مي خواهد با تفرقه هاي قومي و مذهبي بيداري اسلامي را بشكند اما اين مسابقات نمادي از وحدت ميان مسلمانان است.
سلامي در پايان تاكيد كرد: امروز عليرغم تمام خصومت هاي غرب ماهواره هاي ما در فضا هستند، ما دل اتم را شكافته ايم، نيروگاه مي سازيم و هر چه كه مي خواهيم خودمان توليد مي كنيم و به دشمن مي گوييم كه موتوا بغيضكم(از عصبانيت بميريد).
كسب 3 رتبه نخست مسابقات
توسط ايران
گفتني است نمايندگان ايران در مسابقات قرآن نيروهاي مسلح كشورهاي اسلامي توانستند در سه رشته قرائت، حفظ كل و حفظ 5 جزء قرآن كريم رتبه نخست را كسب كنند.
گفتني است اين مسابقات به مدت سه روز به ميزباني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در 4 رشته قرائت قرآن كريم، حفظ كل قرآن، حفظ 15 جزء، حفظ 5 جزء قرآن كريم برگزار شد.
 


در مكتب امام

اگر تهذيب نباشد
علم توحيد هم به درد نمي خورد!
اگر تهذيب در كار نباشد
علم توحيد هم به درد نمي خورد!
«العالم هو الحجاب الاكبر» هر چه انباشته تر بشود علم، حتي توحيد كه بالاترين علم است انباشته بشود در مغز انسان و قلب انسان، انسان را اگر مهذب نباشد، از خداي تبارك و تعالي دورتر مي كند.
آئين انقلاب اسلامي - ص 212
 


سردار وحيدي در جشنواره قرآني وزارت دفاع:

براي دفاع از انقلاب بايد به آموزه هاي قرآن مجهز شويم

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: امروز فرهنگ حاكم بر وزارت دفاع، فرهنگ قرآني است و مجهز شدن به آموزه هاي قرآن كريم، ما را براي دفاع از آرمان هاي انقلاب اسلامي آماده مي كند.
سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، در جشنواره بزرگ قرآني وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، كه روز پنجشنبه با حضور بيش از دو هزار نفر از فعالان و نخبگان قرآني شاغل در اين وزارتخانه برگزار شد، طي سخناني گفت: كساني كه قلب شان با قرآن كريم است، معذب نخواهند بود زيرا با قرآن كريم كه همان كلام خداي مهربان است در ارتباط هستند.
وي افزود: قرآن كريم براي فكر كردن نازل شده است و امروز فرهنگ وزارت دفاع، فرهنگ قرآني است و مجهز شدن به آموزه هاي قرآن كريم ما را براي دفاع از آرمان هاي انقلاب اسلامي آماده مي كند.
به گزارش فارس، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تصريح كرد: امروز دشمنان ما از قرآن كريم و رشد آن نگران هستند و با وجود مسايل زيادي كه در جهان و منطقه وجود دارد، جمهوري اسلامي ايران با تمام قدرت ايستاده است و روز به روز سنگرهاي جديدي فتح مي كند و اين از بركات مسلح بودن جامعه ما به قرآن كريم است.
وحيدي گفت: همه نظام هاي سياسي، اخلاقي، اقتصادي و دفاعي بشر از متن قرآن كريم بيرون آمده است، بنابراين بايد خود را بيش از پيش به اين سلاح بزرگ كه همان مفاهيم عظيم قرآني است، مجهز كنيم.

 


رئيس ديوان محاسبات:

حكم انفصال يك ساله بهمني 27 آذر به وي ابلاغ شده است

رئيس ديوان محاسبات، گفت: راي هيئت مستشاري ديوان در مورد انفصال يك ساله رئيس كل بانك مركزي 6 آذر صادر و 27 آذر به وي ابلاغ شد.
عبدالرضا رحماني فضلي در گفت و گو با فارس با اشاره به مراحل صدور راي انفصال مربوط به رئيس كل بانك مركزي اظهار داشت: مسئولين بانك مركزي از مرحله حسابرسي تا مرحله تشكيل پرونده در دادسراي ديوان و دادرسي در هيات مستشاري در جريان اين موارد بوده اند. وي افزود: به رغم آماده بودن پرونده براي صدور راي در هيئت دوم مستشاري در مهرماه سال جاري، تقاضاي مهلت يك ماهه رئيس كل بانك مركزي مورد موافقت هيات مزبور واقع شده بود.
به گفته اين مقام مسئول، در اين بين يا جواب هاي لازم به ديوان ارائه نشده يا جواب هاي ارائه شده قانع كننده نبوده و منجر به صدور حكم اوليه انفصال يكساله از خدمات دولتي براي آقاي بهمني شده است.
رحماني فضلي يادآور شد:راي دادگاه در 6 آذر ماه صادر و در 27 آذرماه به وي ابلاغ شده است.
وي افزود: آقاي بهمني 20 روز فرصت داشت تقاضاي تجديدنظر كند كه در آن تاريخ اين كار صورت گرفته و بايد تا زمان تشكيل دادگاه تجديدنظر مستندات خود را ارائه كند.
 


رونمايي از اولين نقشه راه توليد الگوي پيشرفت اسلامي

عضو شوراي راهبردي الگوي پيشرفت اسلامي اولين نقشه راه توليد الگوي پيشرفت اسلامي را در صحن مجلس رونمايي كرد.
«بهرام بيرانوند» در رونمايي از اولين نقشه راه توليد الگوي پيشرفت اسلامي در صحن علني مجلس عامل اصلي مشكلات مردم را در استفاده از- برنامه ريزي مبتني بر توسعه- در اداره كشور دانست و اضافه كرد كه طبق ماده قانوني برنامه پنجم توسعه همه قوا تكليف دارند تا در راستاي توليد الگوي پيشرفت اسلامي اقداماتي را انجام دهند.
به گزارش فارس، بيرانوند با اشاره به نامگذاري دهه چهارم انقلاب به نام عدالت و پيشرفت از سوي رهبر معظم انقلاب خاطرنشان كرد: اين نامگذاري هم به خاطر نياز دروني نظام است كه مي بايست در اين مرحله از عمر نظام بتوانيم ايراني پيشرفته و جامعه اي مرفه را در سايه عدالت به جهانيان معرفي كنيم و هم پاسخي است مناسب به هجمه هوشمند اقتصادي دشمن كه موجوديت اين ملت را نشانه رفته است.
نماينده مردم بروجرد ادامه داد: آنچه در سنوات قبل و امروز الگوي اداره كشور در سطوح مختلف بوده برنامه هاي توسعه اي مي باشد كه در نهايت براي تحقق شاخصه هاي ساير جوامع است. شاخصه هايي كه به فرض تحقق هم چيزي جز دوري از عدالت، پذيرفتن جامعه طبقاتي، دوري از معنويت، تخريب خانواده و غيره را به دنبال ندارد.
 


پورمحمدي: بيشترين تخلفات اداري مربوط به بانك هاست

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: هر جا كه پول هست تخلف هم زياد است و بيشترين پرونده هاي سازمان بازرسي كل كشور مربوط به تخلفات اداري بانك ها است.
«مصطفي پورمحمدي» درباره آخرين وضعيت بدهكاران بانكي تصريح كرد: مسئوليت رسيدگي به بدهكاران بانكي بر عهده دادستاني كشور است و قرار است بانك ها گزارشي از بدهكاران را به دادستاني ارائه دهند.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور همچنين در پاسخ به اين سوال كه آخرين وضعيت اخلالگران بازار ارز به كجا رسيد؟ افزود: در اين راستا دادستاني از سازمان بازرسي تقاضاي كمك كرده كه دو الي سه پرونده بزرگ مربوط به اخلالگران بازار ارز از دادستاني به اين سازمان ارجاع شده است و در مرحله بررسي قرار دارند.
پورمحمدي ادامه داد: بخش عمده اي از اخلالگران بازار ارز مربوط به بخش خصوصي است و سازمان بازرسي دخالت نمي كند؛ آن چيزي كه مربوط به اعداد و ارقام بزرگ است و ارتباط آنها با دستگاه هاي اداري گسترده مي شود را تعقيب خواهيم كرد.
وي در توضيح اين مطلب اضافه افزود: موارد خاص و متعدد توسط دستگاه امنيتي و بازپرسي بررسي مي شوند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجلس: رئيس سازمان بازرسي كل كشور در بخش ديگري از اظهاراتش با اشاره به اينكه تخلفات بانكي، اقتصادي، گمركي، واگذاري ها و زمين بيشترين پرونده هاي در حال بررسي هستند، خاطر نشان كرد: بيشترين تخلفات به دستگاههايي نظير شهرداري، بانكها، امور مالياتي و دادگستري كه بيشترين خدمات را دارند، برمي گردد البته تعداد پرونده هاي بانكي و پولي به دليل اينكه از جنس بزرگتري هستند بيشتر است.
 


آيت الله مكارم شيرازي:

نبايد با مسائل فرهنگي برخورد تجاري كرد

يكي از مراجع تقليد شيعيان با بيان اينكه قطع يارانه كاغذ ناشران، ناشي از مديريت نادرست است گفت: نبايد مسئولان با مسائل فرهنگي برخورد تجاري كنند.
آيت الله مكارم شيرازي در ديدار با معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار كرد: متاسفانه هنوز مشكل كاغذ وجود دارد به همين دليل آمار چاپ، نشر و فروش كتاب پايين آمده است و متاسفانه كتب پرفروش نيز در برخي انبارها به صورت راكد مانده است و علت آن را بايد در گراني جستجو كرد.
به گزارش مهر اين مرجع تقليد با تاكيد بر اين كه نبايد با مسائل فرهنگي برخورد تجاري كرد، افزود: دولت مي گويد برخي از افراد در اين عرصه سوءاستفاده هايي مي كنند، سخن ما اين است اگر عده اي سوءاستفاده مي كنند نبايد جلوي خير را گرفت، بلكه بايد جلوي سوءاستفاده را گرفت.

 


آيت الله جوادي آملي:

جامعه مدرسين نماد حوزه است

يكي از مراجع تقليد شيعيان با تأكيد بر لزوم آينده نگري متوليان حوزه گفت: جامعه مدرسين در حقيقت نماد رسمي حوزه علميه است و فعاليت آن هم صبغه حوزوي و هم صبغه سياسي دارد.
آيت الله جوادي آملي با اشاره به اينكه فعاليت هاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم بايد به صورت صحيح اطلاع رساني شود، اظهار كرد: عملكرد جامعه مدرسين و اعضاي آن از طريق رسانه ها به جامعه منتقل مي شود و علاوه بر آن، بيش از 600 امام جمعه در سراسر كشور مردم را با فعاليت هاي اين نهاد حوزوي آشنا مي كنند.
اين مرجع تقليد، فعاليت هاي حوزوي و سياسي جامعه مدرسين را ستود و خاطرنشان كرد: جامعه مدرسين حوزه علميه قم به نمادي رسمي براي اين نهاد علمي كشور تبديل شده است.
 


آيت الله علم الهدي:

طرح «انتخابات آزاد» پالس فتنه جديد است

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه تجربه فتنه 88 موجب هوشياري مردم شده است تاكيد كرد مطرح كردن انتخابات آزاد در داخل، براي دشمن خارجي يك پالس فتنه جديد است.
آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبري در گفت و گويي كه با هفته نامه آدينه تهران انجام داد، با اشاره به ايستادگي نسل هاي سوم و چهارم انقلاب بر آرمان ها و شعارهاي انقلاب اسلامي اظهار كرد: نسل هاي سوم و چهارم انقلاب اگر چه در سال 1357 نبودند اما همه پاي انقلاب اسلامي، شعارها و آرمان هاي آن ايستاده اند. نسل هاي سوم و چهارم وارث و خلف صالح نسلي هستند كه انقلاب كرده است و پاي انقلاب پدران خود با قدرت و انگيزه ايستاده است؛ بنابراين انقلاب اسلامي يك حركت پويا و مستمر است چرا كه اين انقلاب متعلق به اسلام است و نه ايران. در واقع اگر چه ايران خاستگاه اين انقلاب است اما در اصل انقلاب ما اسلامي است.
امام جمعه مشهد با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب موقعيت امروز جهان را در يك پيچ تاريخي مي دانند گفت: انقلاب ما نيز در يك پيچ تاريخي قرار گرفته است، چون تا پيش از بيداري اسلامي، انقلاب ما تمام تاثير و تاثراتش در داخل كشور و محدوده خود ما بود اما الان ما در پيچ تاريخي جهاني شدن انقلاب هستيم.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به لزوم تعلق خاطر رئيس جمهور يازدهم به انقلاب و رهبري تصريح كرد: رئيس جمهور يازدهم در دهه چهارم انقلاب بايد برجسته ترين رئيس جمهور تاريخ ايران از نظر وابستگي به انقلاب و تعلق خاطر به رهبر معظم انقلاب باشد. اين تعلق خاطر و وابستگي به رهبري نيز بايد با سند ثابت شود و فقط در حد شعار باقي نماند.
آيت الله علم الهدي در ادامه به جريان فتنه سال 88 پرداخت و خاطرنشان كرد: بنده روز نهم دي با آيات شريف قرآن باغي بودن فتنه گران را ثابت كردم و برداشتم از قرآن همان است كه در نهم دي 1388 بود. الان هم معتقدم كه اينها باغي هستند و بايد براساس بغي و فساد محاكمه شوند. وي ضمن هشدار در مورد تدارك وسيع فتنه گران براي ايجاد تنش در انتخابات رياست جمهوري آينده، افزود: اينها فكر مي كنند كه انتخابات يك زمينه مساعدي است كه مي شود به ميدان آمد. لذا الان با يك تهيه و تدارك وسيع تر و گسترده تري مي خواهند بيايند و يك بلوا بر پا كنند.
امام جمعه مشهد با بيان اينكه مردم پس از تجربه فتنه 88 هوشيار شده اند، گفت: برخي از آقايان در داخل مي گويند انتخابات آزاد، دشمن همين را به عنوان يك پالس فتنه مطرح مي كند، پسر شاه از آمريكا مي آيد انگليس و مي گويد من آمده ام اينجا تا كمپين انتخابات آزاد راه بيندازم. طبيعي است كه برنامه هاي گسترده اي براي انتخابات داشته باشند. البته مردم بيدار و هوشيارند و تجربه فتنه 88 خيلي از مسائل را براي مردم كاملا روشن كرده است.
عضو مجلس خبرگان رهبري در پايان مصاحبه خود بر وحدت جريان اصولگرايي تاكيد و خاطرنشان كرد: دو دستگي متدينين هيچ توجيهي ندارد، هم جبهه پيروان خط امام و رهبري و هم جبهه پايداري هر دو متدين هستند. هر دو ولايتمدار هستند. يك اختلاف سليقه اي اين دو جريان را هم از هم منشعب كرده كه به هر قيمتي اين اختلاف سليقه را بايد كنار گذاشت و بايد در موضوع نامزد رياست جمهوري آينده به وحدت برسند.
 


رئيس جمهور:

مولانا متعلق به ايران و همه جهان است

رئيس جمهور گفت: مولانا امروز متعلق به ايران، افغانستان، تاجيكستان، آسيا، اروپا، آفريقا، آمريكا و همه جهان است.
به گزارش مهر، محمود احمدي نژاد صبح پنج شنبه در همايش «مولانا و شمس»، اين نشست را يك گردهمايي براي پاسداشت عرفا، عرفان، معرفت، كمال ، هنر، زيبايي و تعالي انسان و بزرگداشت انساني بزرگ و كمال يافته توصيف كرد و با بيان اينكه «قصد دارم عرض ارادتي به ساحت مولانا و همه بزرگان اين ديار داشته باشم» گفت: سخن گفتن از مولانا، سخن گفتن از انسان و انسان صحنه گردان عالم و موضوع اصلي هستي است و براي رسيدن به كمال و جاودانگي و زيبايي خلق شده و از همين رو زيبادوست بوده و به دوستي گرايش دارد.
رئيس جمهور اظهار داشت: مولوي انسان برجسته اي است از خاك فاصله گرفته، نوراني شده و نورافشاني كرد؛ مولانا مربي و معلمي برجسته و والامقام و انساني پرسوز و گداز و عاشق بود كه در تب و تاب رسيدن به زيبايي مطلق مي سوخت.
احمدي نژاد با بيان اينكه كساني كه اوج مي گيرد از جغرافيا، نژاد و تعصب فاصله گرفته و متعلق به همه مي شوند، اضافه كرد: نژاد، جغرافيا و رنگ، اضافات و پيرايش هايي است كه به انسان وصل شده و بايد برطرف شوند تا حقيقت او آشكار شود.
رئيس جمهور افزود: مولانا عشق را سري از اسرار عالم و اسرار خداوند مي داند كه غيرقابل تعريف اما بسيار آشكار و عيان است، چنانكه مي گويد «علت عاشق از جمله علت ها جداست»؛ اگر بخواهيم عشق را تعريف كنيم، محدود شده و از جايگاه حقيقي خود ساقط مي شود.
 


دريادار سياري:

رسانه ها خط مقدم جنگ عليه دشمن هستند

فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: اگر امروز چهره نيروي دريايي ارتش در ميان اذهان عموم مردم شناخته شده است، اين امر مرهون تلاش هاي رسانه ها خصوصا رسانه ملي است.
امير دريادار سياري در مراسم تقدير از رسانه ملي و قرارگاه رسانه اي رزمايش دريايي ولايت 91نداجا كه به همت سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران برگزار شد، با اشاره به تلاش دشمن براي حاكم شدن بر ذهن و قلب آحاد مردم در جنگ نرم، اظهار كرد: ابزار كار دشمن در اين زمينه رسانه هاست و در اين راستا تمام توان خود را پاي كار آورده اند.
وي با بيان اين كه »امروز رسانه ها خط مقدم جنگ عليه دشمن هستند« اظهار كرد: يكي از اقدامات دشمنان اين آب و خاك در جنگ رسانه اي ، تلاش براي ناتوان نشان دادن جمهوري اسلامي به ويژه در عرصه نظامي است و چگونگي ايستادن در مقابل اين هجمه هم از طريق رسانه هاست.
سياري با اشاره به گنجانده شدن 10 صفحه مطلب در كتاب ششم ابتدايي در خصوص دريا با كمك نيروي دريايي ارتش، اظهار كرد: رهبر معظم انقلاب در ديداري كه با ايشان داشتيم از اين امر تقدير و بر گسترش آن تاكيد كردند.
وي با اشاره به مشكلات كار رسانه اي در دريا ، از گروه هاي خبري و مديران رسانه ملي به دليل پوشش مطلوب رزمايش ولايت 91 تقدير كرد.
 


سردار جزايري:

قرارگاه جنگ نرم با دستور فرماندهي كل قوا تشكيل شد

معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح از تشكيل قرارگاه جنگ نرم با دستور فرماندهي كل قوا خبر داد.
سردار سرتيپ سيد مسعود جزايري با اشاره به راه اندازي ستاد تبليغات دفاعي در ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: خوشبختانه ستاد تبليغات دفاعي با استحكام بيشتر و تعريف جديد راه اندازي شد كه اين ستاد مربوط به كل كشور بوده و فقط مربوط به نيروهاي مسلح نيست و در شرايط حساس جنگ نرم و حتي جنگ سخت به ما كمك مي كند تا مدل رفتار رسانه اي و تبليغاتي خود را مشخص كنيم.
وي همچنين گفت: خوشبختانه با ابلاغ فرماندهي كل قوا اخيرا قرارگاه جنگ نرم هم راه اندازي شده تا در عرصه كشوري و لشكري بتوانيم مصاف تعريف شده تري با دشمنان جمهوري اسلامي داشته باشيم.
جزايري تصريح كرد: ما اخيرا اتاق فكر فيلم و سينما را هم راه اندازي كرده ايم كه اشراف احاطه گونه اي به ما در عرصه سينما مي دهد و براي قرارگاه جنگ نرم بسيار مفيد است و بخشي از آن كه مربوط به نيروهاي مسلح بوده و قرار است سند بالادستي فيلم و سينماي نيروهاي مسلح را مشخص كند و در عرصه فيلم، سينما و سريال و يا شهرك هاي سينمايي چگونه عمل كردن ما را معين كند.
وي خاطرنشان كرد: شرايط جنگ نرم و عمليات رواني روز به روز پيچيده تر مي شود و موجب مي شود به اين نكته توجه داشته باشيم دشمن دست و پا بسته نيست بلكه قدرت، سابقه، تجربه، امكانات زيادي دارد و هزاران اتاق فكر عليه جمهوري اسلامي به راه انداخته است، لذا در اين شرايط چگونگي حضور نيروهاي مسلح در رسانه حتما بايد تعريف شده باشد.
وي با ذكر يك مثال گفت: گاهي رسانه هاي دشمن از نيروهاي مسلح ايران چهره اي خشن و بسيار پرقدرت براي تبليغ و ترويج ايران هراسي نشان مي دهند كه اين كار با اهداف خاصي صورت مي گيرد و از طرف ديگر گاهي نيروهاي مسلح ما را يك نيروي ضعيف، نحيف و كم اثر كه گويا با حمله معمولي از پا درمي آيد به تصوير مي كشند، اما خصلت هاي عمليات رواني، اين برخورد دوگانه و چندگانه با يك پروژه را ايجاب كرده است.
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح در پايان با اشاره به اين كه مجموعه نيروهاي مسلح اين واقعيت ها را شناخته اند و درك درستي نسبت به آنها دارند، گفت: رسانه ملي به اين نكات اهتمام دارد و اميدواريم همكاري هاي بيشتر خود را با صدا و سيما داشته و ان شاءالله پيام رسان صديق و صادقي براي انقلاب اسلامي باشيم.
 


معاون وزير خارجه روسيه:

ايران مي تواند با يك راه حل سياسي بحران سوريه را پايان دهد

معاون وزير امور خارجه روسيه از جامعه بين المللي خواست فرصتي به تهران بدهند تا در پايان دادن به بحران سوريه نقش داشته باشد.
گنادي گاتيلوف، معاون وزير امور خارجه روسيه در جمع خبرنگاران گفت كه مسكو مطمئن است جمهوري اسلامي ايران »مي تواند و بايد نقش مثبتي« در يافتن يك راه حل سياسي براي پايان دادن به درگيري ها در سوريه داشته باشد.
به گزارش شبكه خبري روسيه آر تي، گاتيلوف تاكيد كرد: به نظر ما ناديده گرفتن پتانسيل تهران غيرقابل قبول است. ما قبل از اولين نشست در ژنو درباره اين مساله (شركت كردن ايران) صحبت كرديم.
با وجود تحريم هاي اقتصادي عليه ايران و برنامه هسته اي اش، مسكو معتقد است كه تهران با توجه به روابط قوي اش با دولت بشار اسد مي تواند كليد حل بحران سوريه را در اختيار داشته باشد.
ميانجي گران بين المللي تا كنون نتوانسته اند دو طرف درگير را به حفظ آتش بس و آغاز مذاكرات با يكديگر ترغيب كنند.
روسيه معتقد است كه ايران مي تواند نقشي سازنده در حل اين بن بست داشته باشد.
معاون وزير امور خارجه روسيه گفت : ما بايد ايرانيان را دخالت دهيم، نه اين كه آن ها را منزوي كنيم. ايران عنصر مهمي در ساختار امنيتي منطقه اي است. علاوه بر آن ما معتقديم كه ايران آماده است كمك سازنده اي به حل اين بحران كند.
 


پذيرش 1300 نفر در آزمون دكتراي نيمه متمركز

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به اعلام پذيرفته شدگان آزمون دكتراي نيمه متمركز 91 گفت: 1354نفر در اين آزمون پذيرفته شدند.
حسين توكلي مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور در گفت و گو با خبرگزاري فارس گفت: براساس برنامه پيش بيني شده فهرست اسامي 1354 نفر از پذيرفته شدگان نهايي تكميل ظرفيت و ظرفيت هاي جديد آزمون ورودي دكتري نيمه متمركز سال 91 از ديشب روي سايت سازمان سنجش قرار گرفته است.
وي افزود: براساس مفاد اطلاعيه اي كه به همراه فهرست اسامي پذيرفته شدگان بر روي سازمان سنجش قرار داده شده پذيرفته شدگان بايد به منظور اطلاع از تاريخ ثبت نام و مدارك لازم اقدام كنند.
توكلي ادامه داد: تاريخ ثبت نام و مدارك لازم بر روي وب سايت دانشگاه و مؤسسه آموزش عالي محل قبولي پذيرفته شدگان قرار مي گيرد و در صورت نبودن اين برنامه زماني بر روي سايت دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي مورد نظر، پذيرفته شدگان بايد در يكي از روزهاي شنبه 14 بهمن يا يكشنبه 15 بهمن ماه با در دست داشتن مدارك اعلام شده به دانشگاه مورد نظر مراجعه و ثبت نام كنند.
 


زاكاني در برنامه ديروز، امروز فردا:

«انتخابات آزاد» در نشست ضدانقلاب در استكهلم كليد خورد

دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در خصوص طرح موضوع انتخابات آزاد اظهار داشت: اين موضوع از خارج كشور و در نشستي كه ضدانقلاب در استكهلم داشت مطرح شد.
عليرضا زاكاني با حضور در برنامه «ديروز، امروز، فردا» در مناظره با محمدرضا خباز نماينده پيشين مجلس افزود: ركن ركين قانون اساسي ولايت فقيه است كه امام(ره) به عنوان يك سرمايه براي ما به يادگار گذاشتند. فتنه گران با اين يادگار امام چه كردند؟
وي گفت: عدم همراهي با دشمن يك ملاك اساسي است كه امام(ره) براي ما به يادگار گذاشتند؛ ايشان فرمودند هرگاه دشمن از شما تعريف كند بايد شك كنيد؛ تاكنون چند دفعه برخي از جريانات سياسي در مسيري حركت كردند كه دشمن مشوق حركت در آن مسير بوده؛ اين امر نيز يك خط قرمز جدي است كه گروه هاي سياسي بايد رعايت كنند.
زاكاني با تاكيد بر اينكه همه گروه هاي سياسي بايد توجه كنند كه نوع رفتارشان مردم را مايوس نكند و هم اينكه رفتارشان موجب خوشحالي دشمن نشود چه برسد به اينكه در نقشه راه دشمن نقش آفريني كنند، افزود: ممكن است در اين مسير غفلتي صورت گرفته باشد كه اينجا نياز به صداقت است؛ با مردم به صراحت صحبت كرده و بگويند ما اشتباه كرديم.
زاكاني در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به اين سوال كه برخي مي گويند «انتخابات آزاد» يك كلمه رمز براي فتنه اي است كه در حال تدارك است، آيا چنين مسئله اي وجود دارد،اظهار داشت: كليد انتخابات آزاد خارج از كشور بود و در نشستي كه در استكهلم داشتند مطرح شد.
نماينده مردم تهران در مجلس تصريح كرد: اخيرا ضدانقلاب و نظام سلطه به يك جمع بندي جدي رسيده كه فرصت زيادي ندارد چرا كه نظام اسلامي به سمت و سويي مي رود كه آنها بر تاثيرگذاري بر آن مايوس مي شوند و رشد، توسعه و پيشرفت هايي كه توسط دانشمندان ايراني رقم مي خورد موجب حيرت آنها شده از اين رو از كليد واژه انتخابات آزاد استفاده و آن را فرصت نهايي خود مي دانند.
وي افزود: آنها معتقدند نظام از اين گردنه و پيچ تاريخي مي گذرد و اين فرصت نهايي ماست لذا اين كليد واژه را مطرح كردند؛ اما تعجب ما در اينجاست كه در داخل كساني كه سابقه در انقلاب دارند و ما بي انصافي مي دانيم كه آنها را متصل كنيم اما اين نقد را داريم كه چرا حرف بيگانگان را مطرح مي كنيد و بعد از فرمايشات مقام معظم رهبري در سايت مربوط به خود دوباره تكرار مي كنند.
جريانات سياسي
مانند دو تيم قرمز و آبي هستند
محمدرضا خباز نماينده اسبق مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: جريان اصلاح طلب و اصول گرا مثل تيم هاي قرمز و آبي هستند، هيچ كدام از اين دو نبايد آرزوي مرگ يكديگر را كنند.
اين چهره اصلاح طلب، فضاي موجود براي اصلاح طلبان را خوب دانست و گفت: خوب است اين فضا بهتر شود چرا كه تعدادي از نيروهاي اصلاح طلب هنوز براي ورود به صحنه سياسي و انتخابات مردد هستند و مي توان با پالس ها و اخباري كه اين به بعد در رسانه ها به ويژه رسانه ملي و مراجع تصميم گير، تصميم ساز و موثر كشور بيان مي شود، حضور براي انتخابات 92 رياست جمهوري را پررنگ تر كند.
وي 4 ركن جريانات و گروه هاي سياسي را اعتقادات و اخلاق اسلامي، قانون اساسي، مردم و بايد و نبايدها نسبت به رقيب دانست و تاكيد كرد ما بايد در خصوص رقيب سياسي با يكديگر تعامل كنيم، بايد و نبايدهاي اين آيتم مهم است و اگر رعايت نشود همه بحث ها از اينجا آغاز مي شود.
نماينده اسبق مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اگر يك جريان سياسي نسبت به اين 4 ركن پايبندي داشته باشد روز به روز به شمار راي دهندگان در انتخابات افزوده خواهد شد.
وي ادامه داد بهتر است با هماهنگي و دلسوزي نسبت به يكديگر علت مشكلات كشور را شناسايي و براي حل آنان راه حل مشتركي پيدا كنيم نه اينكه حالا بياييم و بنشينيم و بررسي كنيم اين مشكلات را با تكيه بر درون برطرف كنيم يا بيرون؟ حتما بايد اين مسائل در درون برطرف شود در اين حرفي نيست.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10