(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 7 بهمن  1391 - شماره 20415

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
حضور باشكوه مردم در انتخابات، تبليغات دشمن را خنثي مي كند
درپرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
امام جمعه قم:
مسئولان با زير سؤال بردن يكديگر موجب بي اعتمادي مردم نشوند
سخنگوي پوتين مطرح كرد
تاكيد مسكو بر حق ايران براي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي
ولايتي: ايران قدرت تاثيرگذار منطقه است
هديه به خوانندگان
سردار سلامي در منطقه رزمايش پيامبر اعظم(ص):
پهپادهاي نسل جديد رونمايي مي شود
معاون وزير خارجه:
اگر ايران در امور بحرين كوچك ترين دخالتي مي كرد وضع به گونه ديگري بود
محكوميت انفجار تروريستي استان صلاح الدين عراق
توسط سخنگوي وزارت خارجه
معاون وزير نفت:
توليد بنزين به 110 ميليون ليتر افزايش مي يابد
رئيس فدراسيون ووشوي كشور:
 50هزار نفر در رشته ورزشي ووشو فعاليت دارند
بدهي 6 هزار ميليارد توماني دولت به پيمانكاران بزرگ بخش نيرو
امام جمعه جديد آبادان معرفي شد
وزير نيرو اعلام كرد
اجراي 15 هزار ميليارد ريال پروژه آبي در كشور
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور خبر داد
اضافه شدن 100آمبولانس كمك دار به اورژانس ايران
29 سفير در جشنواره زمستاني همدان شركت كردند
توزيع هداياي رهبر معظم انقلاب بين دانش آموزان تويسركاني
راه اندازي نخستين دانشگاه صنعت چاپ و نشر در قم
توسط پژوهشگر دانشگاه بوعلي همدان انجام شد
توليد نانو داروي گياهي ضد تب برفكي
ساكنان روستاي زلزله زده هولان:
بسيجي ها گرما را به روستاي ما هديه آوردند
يادواره 238 شهيد دانش آموز و فرهنگي انديمشك برگزار شد


آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران:

حضور باشكوه مردم در انتخابات، تبليغات دشمن را خنثي مي كند

خطيب موقت جمعه تهران گفت: برگزاري با شور و شوق انتخابات و خنثي كردن تبليغات دشمن وظيفه ماست و ما نشان خواهيم داد تحريم هاي خصمانه دشمن، نمي تواند ملت ايران را زمين بزند.
به گزارش فارس، آيت الله محمد امامي كاشاني خطيب موقت نماز جمعه تهران در خطبه هاي خود به ميلاد پيامبر اكرم (ص) اشاره كرد و اظهار داشت: ميلاد پيامبر اكرم فرا رسيدن وحدت امت اسلام است و اين وحدت نه يك شعار بلكه يك همبستگي در تمام زمان ها و همه مكان ها براي امت اسلامي تلقي مي شود.
وي افزود: قانون اساسي كشور ما يك افتخار بزرگ در دنياي امروز است و ما همين جا از تمام كارشناسان، حقوقدانان دعوت مي كنيم كه قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران رابا قانون اساسي دنيا مقايسه كنند و بررسي كنند كدام يك از اين قانون اساسي برتر است.
خطيب موقت نماز جمعه تهران، با تاكيد بر اينكه مشكلات اقتصادي و اخلاقي امروز كشور را بايد خودمان حل كنيم، اظهار داشت: امام (ره) و شهدا كار خودشان را انجام داده اند و امروز مقام معظم رهبري همان الله اكبر امام را مي گويد و ما بايد به اين نداي رهبر انقلاب پاسخ دهيم.
آيت الله امامي كاشاني با بيان اينكه اگر انقلاب اسلامي به رهبري امام(ره) شكل نگرفته بود، حكومت ما روي حسني مبارك را و برخي از سران مرتجع عرب را سپيد كرده بود، گفت: آن زمان مردم كشورهاي عربي به ما مي گفتند كه شما اسرائيل را حمايت مي كنيد و هواپيماهاي اسرائيل در كشور شما سوختگيري مي كند.
وي با تبريك به سپاه پاسداران به دليل برگزاري مسابقات قرآني نيروهاي مسلح كشورهاي اسلامي اظهار داشت: اين ابتكار سپاه، ابتكار بسيار خوبي بود و ما بايد قرآن را به عنوان يك كتاب زندگي بر سر دستانمان بگيريم و به دنيا معرفي كنيم چرا كه امروز خود بزرگان غرب نيز معتقدند كه تورات و انجيل كتاب زندگي نيست.
خطيب موقت نماز جمعه تهران همچنين به يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اشاره و تصريح كرد: ما بايد با همدلي، صفا، صداقت پاي صندوق هاي رأي حضور يابيم چرا كه اين نظام حق است و دنياي استكبار نيز به حق بودن ما پي برده است.
آيت الله امامي كاشاني اضافه كرد: برگزاري با شور و شوق انتخابات و خنثي كردن تبليغات دشمن وظيفه ماست و ما نشان خواهيم داد كه تحريم هاي خصمانه دشمن، نمي تواند ملت ايران را زمين بزند.
وي حضور مردم در يوم الله 22 بهمن ماه را تداعي كننده ايستادگي ملت در مقابل استكبار دانست و گفت: صفوف فشرده جمعيت ما در خيابان ها نشانگر عظمت ما است.
خطيب نماز جمعه تهران در خطبه اول خود شخصيت انسان را در باطن انسان دانست و گفت: روانشناسان غرب شخصيت افراد را در رفتار، كردار و تجربه ها مي بينند اما اسلام معتقد است شخصيت افراد از اصل و ريشه شروع مي شود و امروز نيز شخصيت هاي غربي روانشناسي ديني را در غرب مطرح مي كنند.
وي همچنين با تاكيد بر اينكه وجود ايمان در انسان سبب خلق و خوي پسنديده فرد مي شود، گفت: يك انسان مومن كه به خداوند توجه دارد رفتارش با ديگران ظالمانه نيست و برخلاف رضاي عقل نخواهد بود و رفتارش را با خلق و خوي خود تنظيم كند.
 


درپرتو وحي

 رفتار پيامبر اكرم(ص) را الگوي
خودتان قرار دهيد!
قرآن كريم:
مسلما براي شما در (سبك) زندگي، (روش و منش) رسول خدا الگوي نيكويي بود.
براي كساني كه اميد به رحمت خدا و روز رستاخير دارند.
و خداوند را بسيار ياد مي كنند.
سوره احزاب - آيه 21
 


اخبار ادبي و هنري

اعتراض به قطع شبكه هاي تلويزيوني ايران در اسپانيا
جمعي از نمايندگان مجلس اسپانيا، دولت آن كشور را متهم كرده اند كه طبق دستور لابي صهيونيستي در آمريكا اقدام به قطع شبكه هاي ايراني پرس تي وي و هيسپان تي وي كرده است.
نمايندگان حزب چپ متحد از دولت آن كشور خواسته اند دليل حذف شبكه هاي ايراني از ماهواره هيسپاست را كتبا به پارلمان توضيح دهد. آن ها همچنين دولت اسپانيا را به سركوب آزادي بيان و دخالت در امور شركت هاي خصوصي بر خلاف قوانين داخلي آن كشور و اتحاديه اروپا متهم كرده اند. در نامه نمايندگان مجلس اسپانيا به دولت آن كشور، از بيانيه كميته يهوديان آمريكا در تجليل از حركت مادريد در قطع شبكه هاي ايراني ياد شده و از دولت خواسته شده است توضيح دهد كه آيا در ديدار ماه اكتبر وزير خارجه با آن لابي صهيونيستي طرح قطع شبكه هاي ايراني بررسي شده است يا خير. همچنين در اين نامه از دولت خواسته شده است مبناي حقوقي استناد شده در قطع شبكه هاي پرس تي وي و هيسپان تي وي را به روشني اعلام كند، چرا كه اتحاديه اروپا رسما در نامه اي از اين ماجرا سلب مسئوليت كرده و شركت اروپايي يوتل ست را مسئول حمله به رسانه هاي ايراني جلوه داده است. نمايندگان مجلس اسپانيا نيز در نامه خود به تابعيت اسرائيلي رئيس شركت يوتل ست اشاره و وي را جلودار حملات اخير به رسانه هاي ايران در اروپا معرفي كرده اند. همچنين اين نمايندگان به دولت هشدار داده اند شبكه هاي هيسپان تي وي و پرس تي وي مي توانند طبق قوانين آن كشور از دولت اسپانيا شكايت كنند.
براساس اين گزارش، شركت هيسپاست اسپانيا در دسامبر سال 2012 طي يك اقدام بحث برانگيز، شبكه پرس تي وي و هيسپان تي وي ايران را از پخش ماهواره اي آن كشور حذف كرد.
همسرايي شاعران
و خانواده شهداي هسته اي
مراسم پاياني كنگره شعر شهداي جهاد علمي با شعرخواني شاعران برجسته كشور و خانواده شهداي هسته اي برگزار شد.
محمدرضا نقدي، رئيس بسيج در اين مراسم از شاعران انقلاب به عنوان خوشبخت ترين شاعران ياد كرد و خطاب به آنها گفت: بسراييد حماسه ملتي را كه تمام قد در برابر دشمنان ايستاده اند تا جهانيان را نجات دهند.
سيدمحمد حسيني، وزير ارشاد نيز گفت: شاعران عزيز انقلابي همواره از آغاز انقلاب تاكنون همراه بودند و از اين جهت جاي سپاسگزاري بسيار دارد. البته معدود افراد هنرمند و نويسندگاني بوده اند كه كاري به كار انقلاب نداشته اند و سر در لاك خود داشته اند و نگاه شان به آن سوي مرزها بوده است. ما با آنها كاري نداريم و آنها راه شان از امت اسلامي جداست. به اعتقاد ما، شاعري كه درباره شهدا مي نويسد، عمل صالح انجام مي دهد.
در اين مراسم، شاعران پيشكسوت و جوان دركنار هم ديگر درباره شهداي جهاد علمي شعر خواندند. همچنين در اين مراسم، شهره پيراني، همسر شهيد رضايي نژاد، يكي از شعرهايي را كه دوست شاعرش به او و همسر شهيدش تقديم كرده بود، خواند. آرميتا رضايي نژاد، فرزند خردسال شهيد رضايي نژاد، نيز براي حاضران شعرخواني كرد. عليرضا قزوه هم كه براي شعرخواني روي سن رفته بود، گفت: شهادت مي دهم شعر واقعي شهدا هستند و لبخندهاي آرميتا رضايي نژاد و نگاه معصومانه اوست كه شعر حقيقي را مي سازد. در ادامه مراسم از علي معلم دامغاني، سيدعلي موسوي گرمارودي، محمدعلي بهمني، يوسفعلي ميرشكاك، عباس براتي پور، حسين اسرافيلي، عليرضا قزوه، علي محمد مؤدب و مرحوم خليل عمراني، شاعران پيشكسوت انقلاب اسلامي، تجليل شد. به گزارش ايسنا، همچنين اميرعلي سليماني از همدان، زهرا شعباني از خوزستان، مريم كرباسي از اصفهان، سودابه مهيجي از تهران، فريبا قيومي زاده از يزد، وحيد طلعت از تبريز، حسنا محمدزاده از تبريز، عليرضا رجبعلي زاده از كاشان، سارا سادات باختر از اصفهان و احمدرضا قديريان از يزد، برگزيدگان كنگره شهداي جهاد علمي بودند.
تجليل از شهريار بحراني
به خاطر ارتقاي سينماي ديني ايران
مراسم اختتاميه پنجمين جشنواره ملي نماز و نيايش روز پنجشنبه پنج بهمن در حالي برگزار شد كه سالن شهيد آويني اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم مملو از علاقه مندان به هنر هفتم بود.
نمايش كليپ بزرگداشت شهريار بحراني برگرفته از صحنه و پشت صحنه آثار وي از جمله بخش هاي اين برنامه بود. پس از قرائت متن نكوداشت اين هنرمند پيشكسوت، لوح سپاس جشنواره نماز و نيايش به پاس يك عمر تلاش در عرصه ارتقاي سينماي ديني كشور به اين هنرمند اهدا شد.
بحراني براي دقايقي سخنراني كرد و خطاب به هنرمندان جوان گفت: ارزش ها را بسيار مقيد باشيد تا خداوند به هنرتان يك معنويت خاصه عنايت كند.
در اين مراسم همچنين از مرحوم جواد اعتمادي پيشكسوت تئاتر قم تجليل شد.
يك مجري ديگر «بي بي سي» مجرم شناخته شد
يك مجري ديگر شبكه تلويزيوني «بي بي سي» به اتهام تجاوز به زنان و كودكان مجرم شناخته شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، از حدود سه ماه پيش با فاش شدن جنايات جيمي ساويل مجري اسبق بي بي سي در تجاوز به 500 كودك، بررسي درباره جنايات مشابه در اين شبكه آغاز شد كه تاكنون چند نفر در اين زمينه مجرم شناخته شده اند. با اين حال، اين تحقيقات تنها مجريان و كاركنان بازنشسته بي بي سي را شامل مي شود و هنوز به جرايم مشابه برخي از مديران كنوني بنگاه سخن پراكني سلطنت انگليس رسيدگي نشده است. از جمله پرونده تجاوزهاي جنسي صادق صبا، مدير بخش فارسي بي بي سي همچنان مسكوت است.
جديدترين پرونده به «استوارت هال» مربوط مي شود كه سه شنبه در دادگاهي در انگليس به اتهام تجاوز به زنان و كودكان مجرم شناخته شد. به گزارش ايسنا به نقل از رويترز، اين مجري كهنه كار بي بي سي كه اكنون 83 سال دارد و تا چند ماه قبل در اين شبكه به اجراي برنامه مي پرداخت، در سال هاي گذشته يكي از چهره هاي شاخص بي بي سي محسوب مي شد.
مسئولان بي بي سي هنوز هيچ اظهار نظري درباره محكوميت هال نكرده اند؛ اين در حالي است كه افشاي رسوايي اخلاقي ساويل منجر به استعفاي مديركل اين شبكه تلويزيوني شد.
 


امام جمعه قم:

مسئولان با زير سؤال بردن يكديگر موجب بي اعتمادي مردم نشوند

مسئولان و سياستمداران در صحنه هاي سياسي بايد اختلافات را كنار بگذارند و با زير سؤال بردن يكديگر موجب بي اعتمادي ميان مردم نشوند.
به گزارش ايسنا، امام جمعه قم با اظهار اين مطلب در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته با تأكيد بر حضور گسترده مردم در انتخابات و عرصه هاي سياسي ديگر همچون راهپيمايي 22بهمن افزود: مردم با حضور خود در انتخابات و راهپيمايي 22 بهمن دشمن را نااميد ساخته و حمايت خود را از ارزش هاي اسلامي و انقلابي نظام جمهوري اسلامي به عنوان وظيفه اي ديني ثابت مي كنند.
آيت الله استادي گفت: مسئولان نيز بايد با پيگيري مشكلات و مسائل جدي جامعه، زمينه را براي حضور حداكثري مردم آماده كنند.
وي با گراميداشت ميلاد پيامبر عظيم الشأن اسلام(ص) و امام صادق(ع) تصريح كرد: برگزاري جشن ميلاد در كشورهاي اسلامي از شعائر و بركات دين اسلام است اما آنچه ارزش و جايگاه والاتري دارد پيروي از اخلاق اسلامي و شبيه ساختن خود به سيره و روش هاي زندگي پيغمبر و ائمه اطهار است.
وي يكي از خصوصيات مهم پيامبر اسلام را انصاف در رفتار دانست و افزود: اگر درجامعه اسلامي مردم با يكديگر با انصاف رفتار كنند بسياري از اختلافات در جامعه و خانواده ها از ميان خواهد رفت و ديگر كدورت و دشمني جايگاهي در چنين جامعه اي نخواهد داشت. امام جمعه قم اخلاق نيكوي پيامبر(ص) را عاملي مهم در دگرگوني و هدايت مردم در عصر جاهليت برشمرد و عنوان كرد: جامعه جاهليت به دليل اخلاق ديني و اسلامي پيامبر(ص) دست از جاهليت برداشتند زيرا ايشان با مودت و مهرباني و اخلاقيات برگرفته از اسلام، بسياري از مردم را تحت تأثير منش خود قرار داد.
آيت الله استادي در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت شيوه سبك زندگي اسلامي اشاره كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب تأكيدات فراواني بر پياده سازي سبك زندگي اسلامي در جامعه دارد زيرا بسياري از مشكلات و معضلات به واسطه اين نوع بينش و سبك زندگي به راحتي رفع خواهد شد.
وي تصريح كرد: درحقيقت ريشه بسياري از معضلات و مشكلات اجتماعي، فقدان اخلاق اسلامي در جامعه است كه در اين زمينه سياسيون، مسئولان، مطبوعات و مردم بايد با رعايت اخلاق اسلامي در جهت رفع بسياري از مشكلات تلاش كنند. وي به ضرورت همراهي مردم در رفع گراني هاي موجود اظهار كرد: مسئولان با برنامه ريزي هاي اقتصادي درصدد كاهش تورم و مشكلات اقتصادي جامعه هستند اما در اين ميان مردم با بي انصافي بر گراني دامن نزنند و براي سود بيشتر مبادرت به گران كردن كالاها ننمايند.
خطيب جمعه قم با اشاره به هفته وحدت گفت: وحدت ميان مسلمانان به معناي عدم بيان حقيقت و يا جدايي از اهل بيت(ع) نيست بلكه بايد در زمان خود سخن حق را نيز بيان كرد اما بايد از ايجاد فتنه و تفرقه ميان مسلمانان جلوگيري شود زيرا دشمن از چنين تفرقه اي سوءاستفاده كرده و ضربات مهلكي را بر پيكره اسلام وارد مي كند.
وي بيان كرد: بيش از 4 هزار نفر از اهل تشيع و تسنن سخنان امام صادق(ع) را روايت كرده اند كه اين امر نشان دهنده حضور شاگردان شيعه و سني در محضر ايشان بوده است كه بايد ايجاد چنين وحدت و انسجامي ميان جامعه ما نيز تبيين شود و در شرايط مناسب با برگزاري كرسي هاي تخصصي و مناظره مي توان بسياري از شبهات موجود را از ميان برد و سخن حق را در فضايي آرام بيان كرد.
 


سخنگوي پوتين مطرح كرد

تاكيد مسكو بر حق ايران براي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي

سخنگوي رئيس جمهوري روسيه تاكيد كرد: اين كشور حق ايران براي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي را به رسميت شناخته و تنها راه براي رفع نگراني هاي احتمالي در اين زمينه را ادامه گفت وگوها با مقامات تهران مي داند.
«دميتري پسكوف» سخنگوي «ولاديمير پوتين» رئيس جمهوري روسيه اعلام كرد كه اين كشور با مواضع كلي آمريكا در مورد خطر گسترش هسته اي در ايران موافق است، ولي حق ايران براي استفاده از انرژي اتمي در اهداف صلح آميز را به رسميت مي شناسد.
پسكوف در مصاحبه اختصاصي با نشريه آمريكايي «نشنال اينترست» ( National Interest) گفت: مسلما ما با مواضع شركاي آمريكايي خود در رابطه با ايران و خطر توسعه هسته اي در اين كشور موافق هستيم و از لحاظ راهبردي بر همين اصول معتقد هستيم. ما هم مايل نيستيم كه رژيم عدم گسترش هسته اي در معرض خطر قرار داشته باشد، ولي در عين حال ما حق ايرانيان براي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي را محترم مي شماريم.
به گفته اين مقام بلندپايه كاخ كرملين، روسيه اقدامات سياسي و ديپلماتيك همه جانبه اي را در نظر گرفته است تا مطمئن شود كه رژيم عدم گسترش توسط ايران بطور كامل رعايت شود و همچنين جامعه جهاني در اين خصوص اطمينان پيدا كند كه همه تدابير لازم در اين زمينه اتخاذ شده و نگراني ها در اين خصوص از بين برود.
پسكوف همچنين يادآور شد: در اين رابطه ما بايد به گفت وگوهاي خود با مقامات تهران ادامه دهيم. ما هنوز امكان اقدام ديپلماتيك و سياسي براي اين منظور را در اختيار داريم و ابن بدان معناست كه ما بايد از نفوذ خويش و امكانات مشترك براي ادامه مذاكرات با ايران استفاده كنيم.
 


ولايتي: ايران قدرت تاثيرگذار منطقه است

مشاور بين الملل رهبرمعظم انقلاب تاكيد كرد جمهوري اسلامي ايران به بركت اسلام و رهبري مدبرانه امروز قدرت برتر در منطقه و تاثيرگذار بر كشورهاي جهان است.
علي اكبر ولايتي در سي و يكمين يادواره شهيد نواب صفوي و يارانش و اربعين پنج شهيد گمنام دفن شده در قائمشهر اظهار كرد: در طول سال هاي پس از انقلاب اسلامي فتنه هاي مختلفي پيش روي اين انقلاب به وجود آمد كه مردم در سايه اسلام و رهبري بيدار و آگاه هستند و راه حق را تشخيص مي دهند.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل از راه رهبري به عنوان راه صحيح و شايسته ياد كرد و گفت: حضور و مشاركت مردم در عرصه هاي مختلف پس از انقلاب و گوش به فرمان رهبري بودن، حكايتگر انتخاب راه صحيح از سوي ملت است.
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي افزود: دو راه و مسير وجود دارد كه يكي راه ولايت فقيه و رهبري و ديگري راه فتنه است.
وي، مهمترين دستاورد سياسي انقلاب اسلامي ايران را ساقط كردن استبداد و استعمار و به دست آوردن استقلال دانست و اظهار كرد: ملتي كه فاقد استقلال باشد، نمي تواند براي سرنوشت كشورش تصميم گير باشد.
به گزارش ايرنا، ولايتي با تاكيد بر اينكه انقلاب اسلامي با طغيان بر مستكبران توانست به اين استقلال دست يابد، گفت: امروز ايران اسلامي در پرتو احياي ارزش هاي اسلامي و با هدايت رهبر معظم انقلاب در مقابل تمام طماعان ايستاد و ديگر كشورهاي آزاده جهان هم از ايران سرمشق گرفته اند.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران به بركت اسلام و ارزش هاي اسلامي و رهبري مدبرانه از حالت انزوا و استعمارزدگي خارج شد و امروز به قدرت برتر در منطقه و تاثيرگذار بر كشورهاي جهان تبديل شده است.
 


هديه به خوانندگان

حضرت امام خميني(ره): از آداب عبوديت آن است كه جز قدرت حق، قدرتي را نپذيرند و جز ثناي حق و آن كه از اولياي حق است، ثناي كسي را نگويند.
 


سردار سلامي در منطقه رزمايش پيامبر اعظم(ص):

پهپادهاي نسل جديد رونمايي مي شود

جانشين فرمانده كل سپاه از رونمايي اشكال توسعه يافته پرنده هاي بدون سرنشين در نيروهاي مسلح بويژه سپاه پاسداران خبر داد.
حسين سلامي ظهر ديروز در حاشيه رزمايش بزرگ پيامبراعظم(ص) بسيجيان استان هرمزگان در منطقه عمومي رزمايش در پاسخ به سؤالي در مورد توانمندي هاي جديد سپاه با بيان اينكه رشد توانمندي هاي نيروهاي مسلح به خصوص سپاه توقف ناپذير است، بيان داشت: در آينده از اشكال توسعه يافته اي از پرنده هاي بدون سرنشين رونمايي خواهد شد.
وي با اشاره به توانمندي صنايع وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به خصوص سپاه در روزآوري و توسعه تجهيزات نظامي از بهينه سازي و توسعه كيفي در عرصه روان سازي و برد موشك هاي سپاه خبر داد.
سردار سلامي اظهار داشت: در آينده نزديك شاهد توانمندي صنايع داخلي و صنايع وزارت دفاع در پرتاب ماهواره به فضا خواهيم بود. همچنين شاهد از دستاوردهاي جديد نظامي و دفاعي در حوزه پدافند هوايي رونمايي خواهد شد.
جانشين فرمانده كل سپاه توسعه و رشد قدرت دفاعي را يك پديده سيال و توقف ناپذير بيان كرد و افزود: در سال هاي اخير با رشد و روزآوري تجهيزات دفاعي و رزمي شاهد افزايش قدرت دفاعي جمهوري اسلامي ايران در ارتباطات، جنگال، پدافند هوايي، نبردهاي زميني، شناورها، موشك اندازها، سيستم هاي دفاع هوايي و نبردهاي زميني هستيم.
وي با اظهار اينكه بين وزارت دفاع و مراكز خودكفايي نيروهاي مختلف سپاه يك هم افزايي و هماهنگي خوبي وجود دارد كه منجر به روزآمدي و توسعه توانمندي هاي دفاعي و نظامي مي شود، اضافه كرد: توسعه راهبردي نيروهاي مسلح و سپاه با همت بسيج و توانمندي هاي ذهني، علمي، دانش و فناورانه طراحي شده است.
به گزارش مهر سردار سلامي همچنين در پاسخ به سؤال ديگري در مورد واكنش رسانه هاي غربي به مين هاي دريايي هوشمند سپاه در خليج فارس و تنگه هرمز با بيان توسعه توانمندي هاي دريايي سپاه در سطح، زيرسطح و هوا خاطرنشان كرد: نگاه سيستمي به نبردها داريم و در عرصه نبرد از يك توانمندي خاص استفاده نمي كنيم بلكه همراه دكترين رزمي بر تركيب طيف هاي متنوعي از سيستم ها و تجهيزات در نبردهاي نظامي است.
وي اظهار داشت: در دريا نبردهاي مين، زيرسطحي ها و رزم هاي سطحي، استفاده از موشك اندازها، تفنگداران دريايي و جنگ الكترونيك و انواع توانمندي هاي موجود به كار گرفته مي شود كه اين توانمندي ها به روز در حال توسعه كيفي و كمي است.
پايان رزمايش پيامبر اعظم(ص) در هرمزگان
مرحله نخست رزمايش گردان هاي بيت المقدس روز پنجشنبه با رمز يا محمد رسول الله(ص) با حضور سردار فضلي جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور آغاز شد.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: عمليات بازپس گيري مناطق اشغال شده و تاكتيك شبانه از مهمترين عمليات هاي مرحله نخست اين رزمايش بود.
سردار ماراني افزود: در اين مرحله 4 هزار بسيجي در سه عمليات هماهنگ 2 كيلومتر از خاك كشور را از دشمن فرضي بازپس گرفتند. وي افزود: در اين عمليات 2 بالگرد دشمن فرضي منهدم و 3 هزار نيرو و 3 فرمانده دشمن به اسارت گرفته شد. فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: اين رزمايش با حضور 10 هزار بسيجي هرمزگاني در شهرستان هاي بندرعباس، بشاگرد، پارسيان، كيش و ابوموسي برگزار شد.
وي تصريح كرد، اين رزمايش ديروز با عمليات دفاعي در ساحل، مقابله با ضد هلي بورن، حمله به مواضع دشمن به پايان رسيد. فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان افزود: هدف از برگزاري اين رزمايش اجراي فرامين رهبر انقلاب در بالا بردن آمادگي رزمي و دفاعي بسيجيان است.
 


معاون وزير خارجه:

 اگر ايران در امور بحرين كوچك ترين دخالتي مي كرد وضع به گونه ديگري بود

معاون وزير امور خارجه گفت: حركت مردم بحرين موضوعي صرفا داخلي است و ادعاي دخالت ايران در بحرين صحت ندارد.
حسين اميرعبداللهيان، معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه ، در واكنش به اظهارات وزير مشاور در امور خارجه بحرين مبني بر اين كه دليل مسائل اخير در بحرين انقلاب امام خميني (ره) در ايران بود و ايران در بحرين دخالت مي كند، خاطرنشان كرد: طرح اين قبيل موضوعات توهين به مردم فهيم بحرين است. مردمي كه بيش از دو سال با بردباري و از طرق دموكراتيك و مسالمت آميز مطالبات مدني خود را دنبال مي كنند و به جاي توجه حكومت، با سركوب، كشتار، اخراج از محل كار و تهديد مواجه هستند.
او با بيان اين كه ادعاي دخالت ايران سناريويي تكراري است، تصريح كرد: اگر ايران در امور بحرين كوچك ترين دخالتي مي كرد، وضع به گونه ديگري بود.
اميرعبداللهيان با اشاره به نقض فاحش حقوق بشر و تداوم راهكار نظامي و امنيتي در قبال مردمي كه با روش مسالمت آميز مطالبات خود را دنبال مي كنند، اظهار كرد: راهكار بحرين صرفا سياسي و مبتني بر گفت وگو و مذاكره واقعي است و ايران از اين روش حمايت مي كند.
به گزارش ايسنا، معاون وزير خارجه ايران تاكيد كرد: اميدواريم حكومت بحرين با توجه به مطالبات دموكراتيك مردم، زمينه گفت وگو را با پايان دادن به شرايط نظامي فراهم كند و كاربرد گازهاي كشنده شيميايي عليه مردمش را متوقف كند.
 


محكوميت انفجار تروريستي استان صلاح الدين عراق

توسط سخنگوي وزارت خارجه

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان اقدام تروريستي انجام شده در حسينيه سيدالشهدا واقع در استان صلاح الدين عراق را كه منجر به شهادت و مجروح شدن ده ها تن از شهروندان بي گناه عراقي شد را محكوم كرد.
رامين مهمان پرست با ياد آوري مسئوليت جامعه جهاني در برخورد جدي با پديده شوم تروريسم نسبت به تلاش برخي طرفها به منظور دامن زدن به درگيريهاي مذهبي و فرقه اي در عراق هشدار داد .
سخنگوي وزارت امور خارجه ضمن تسليت به ملت و دولت عراق ابراز اميدواري كرد كه در سايه درايت رهبران سياسي و ديني و هوشياري ملت فهيم عراق تلاشهاي بدخواهان و دشمنان براي دامن زدن به تفرقه و بي ثباتي در اين كشور ناكام گردد.
 


معاون وزير نفت:

توليد بنزين به 110 ميليون ليتر افزايش مي يابد

معاون وزير نفت گفت: با بهره برداري از طرح هاي پالايشگاهي مهر ماندگار از جمله ستاره خليج فارس، ظرفيت توليد بنزين در كشور به مرز 110 ميليون ليتر مي رسد.
مهندس عليرضا ضيغمي چهارشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، اظهار داشت: 7 پروژه طرح توسعه و بهينه سازي با هدف افزايش ظرفيت و ارتقاي كيفيت توليدات پالايشي به خصوص بنزين در قالب طرح هاي مهرماندگار كشور در دست انجام است.
وي اين پروژه ها را شامل پالايشگاه هاي امام خميني(ره) اراك، لاوان، تبريز، اصفهان، بندرعباس، تهران و ستاره خليج فارس ذكر كرد.
مديرعامل شركت پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران با بيان اينكه واحد بنزين سازي و ارتقاي كيفيت نفت گاز پالايشگاه امام خميني اراك به ميزان 8 ميليون ليتر در روز مراحل پاياني را طي مي كند پيش بيني كرد كه دهه فجر امسال مورد بهره برداري قرار گيرد.
مهندس ضيغمي يادآور شد: طرح هاي ارتقاي كيفيت پالايشگاه هاي لاوان، تبريز، تهران و اصفهان نيز مراحل پاياني را طي مي كنند طوري كه در سه ماهه آينده افتتاح و بهره برداري از آنها آغاز مي شود.
معاون وزير نفت كه به بندرعباس سفر كرده خاطرنشان ساخت: طرح ارتقاي كيفيت محصولات پالايشگاه بندرعباس نيمه اول سال آينده راه اندازي خواهد شد.
اين مقام مسئول روند پيشرفت پروژه هاي بنزين سازي پالايشگاه هاي بندر عباس، ستاره خليج فارس، اصفهان و تبريز را مناسب خواند و گفت: طبق برنامه تا پايان سال جاري و نيمه اول سال آينده به بهره برداري مي رسند.
 


رئيس فدراسيون ووشوي كشور:

 50هزار نفر در رشته ورزشي ووشو فعاليت دارند

دهلران- خبرنگار كيهان:
50هزار نفر ووشوكار در اين رشته ورزشي فعاليت دارند.
مهدي علي نژاد رئيس فدراسيون ووشوي كشور در دهلران گفت: از اين تعداد 40هزار نفر آقا و 10هزار نفر بانوان تشكيل مي دهند.
وي افزود: ورزشكاران اين رشته رزمي درخشش چشمگيري داشته اند به طوري كه تنها مدال طلاي كشور در بازي هاي آسيايي توسط بانوان ووشوكار براي ايران كسب شد.
 


بدهي 6 هزار ميليارد توماني دولت به پيمانكاران بزرگ بخش نيرو

رئيس كميسيون حمايت از توليد ملي مجلس گفت: دولت شش هزار ميليارد تومان بدهي به پيمانكاران بزرگ بخش نيرو و برق دارد.
به گزارش خبرگزاري مهر، حميدرضا فولادگر در همايش فرصت ها و چالش هاي كسب و كار در تجارت انرژي الكتريكي اظهار كرد: دولت شش هزار ميليارد تومان بدهي به پيمانكاران بزرگ بخش نيرو و برق دارد كه در حال حاضر اين امر مشكلي بزرگ بر سر راه توسعه صنعت برق بوده زيرا ممكن است سرمايه گذار اقدام به تعديل نيرو و كاهش سرمايه خود كند.
وي با اشاره به طرح هدفمندي يارانه ها، اظهار كرد: مطابق برنامه 5 ساله مكلف شديم ظرفيت توليد افزايش يابد اما اين امر جز از راه سرمايه گذاري غيردولتي و بهبود فضاي كسب و كار ممكن نيست.
فولادگر با تاكيد بر اينكه بازپرداخت نقدي به معناي برقراري عدالت نيست، گفت: صرفه جويي و بهره وري ساختارها از اهداف اجرا كردن هدفمندي يارانه ها بود و پرداخت نقدي به معناي برقراري عدالت نيست.
وي سپس با بيان اين مطلب كه در قانون هدفمندي يارانه ها در بخش برق تكليف شده تا متوسط درآمد از 37درصد به 45 درصد برسد، افزود: افزايش متوسط درآمد تا 45درصد به افزايش بهره وري و كاهش تلفات كمك مي كند اما اين امر تاكنون محقق نشده است.
 


امام جمعه جديد آبادان معرفي شد

اهواز-خبرنگار كيهان:
طي حكمي از سوي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور، حجت الاسلام والمسلمين علي ابراهيمي پور به عنوان امام جمعه جديد آبادان منصوب شد.
در اين مراسم از زحمات امام جمعه سابق آبادان كه به مدت سه سال در اين شهر حضور داشته تقدير و حجت الاسلام ابراهيمي پور به عنوان امام جمعه جديد اين شهر معرفي شد. حجت الاسلام علي ابراهيمي پور پيش از اين به عنوان امام جمعه هفتكل فعاليت داشته است.
 


وزير نيرو اعلام كرد

اجراي 15 هزار ميليارد ريال پروژه آبي در كشور

اردبيل -خبرنگار كيهان:
وزير نيرو از اجراي پروژه هايي با اعتبار بيش از 15 هزار ميليارد ريال توسط وزارت نيرو در نقاط مختلف كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، مجيد نامجو عصر پنجشنبه در مراسم گشايش همزمان 5 طرح آبي در شهرستان هاي مشگين شهر و پارس آباد افزود: اين طرح ها هم اكنون با درصد پيشرفتهاي متفاوت در تمام استان ها در دست اجرا هستند.
وي با بيان اينكه 30 درصد از كل پروژه هاي مهر ماندگار كشور مربوط به اين وزارتخانه است، تأكيد كرد: 270 طرح از مجموعه طرح هاي مهر ماندگار به وزارت نيرو اختصاص دارد كه هر يك از اينها براساس برنامه زمان بندي در حال اجراست.
وزير نيرو ادامه داد: تلاش وزارت نيرو اين بوده كه منابع مالي اين پروژه ها را مشخص و تأمين كند و در اين راستا تلاش مي كنيم مجوز انتشار اوراق مشاركت را كه كمك خوبي به وزارت نيرو است، اخذ شود.
به گفته نامجو با بهره برداري از اين طرح ها تحولي در زمينه منابع آبي و انرژي كشور ايجاد خواهد شد.
وي همچنين با اشاره به جايگاه ايران در بين كشورهاي برتر جهان از نظر تأمين آب آشاميدني سالم و بهداشتي يادآور شد: هم اكنون 99 درصد جمعيت شهري و 77 درصد جمعيت روستايي كشور از شبكه آب سالم برخوردارند اما تلاش وزارت نيرو بر اين است كه پوشش به 100 درصد برساند.
يونس اسدي نماينده مردم مشگين شهر در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم با بيان اينكه به رغم اقدامات خوب انجام شده در بخش آب و خاك، هم اكنون از 184 هزار هكتار اراضي شهرستان فقط 44هزار هكتار كشت مي شود، خواستار توجه بيشتر وزارت نيرو به پروژه هاي آبي شد.
در سفر يك روزه وزير نيرو به استان اردبيل علاوه بر بازديد از مراحل اجرايي سد و شبكه احمد بيگلو در حوزه شهرستان مشگين شهر، 5 طرح صنعت آب و فاضلاب به بهره برداري رسيد.
بهره برداري از 5 طرح آبي در استان اردبيل
اين طرح ها شامل مدول نخست تصفيه خانه فاضلاب مشگين شهر، شبكه آبياري و زهكشي سبلان، تله متري آبرساني روستايي، تصفيه خانه آب اصلاندوز و ايستگاه 5 متر مكعبي و كانال خداآفرين است.
تصفيه خانه فاضلاب مشگين شهر در شمال اين شهر و در زمين هاي ضلع غربي رودخانه «خياوچاي» در فاصله 4 كيلومتري شهر قرار دارد. تصفيه خانه فاضلاب مشگين شهر در 2 واحد مدول و براي جمعيت 112 هزار نفري طراحي شده است.
هزينه انجام شده براي اجراي اين تصفيه خانه تاكنون 48 ميليارد ريال بوده و اعتبار مورد نياز براي احداث مدول دوم 70 ميليارد ريال است.
طرح تصفيه خانه آب شهر مرزي اصلاندوز يكي ديگر از طرح هاي مورد بهره برداري بود كه اجراي آن در سال 88 آغاز شده و هزينه اجراي كار افزون بر 25 ميليارد ريال است. وزير نيرو در ادامه سفر خود به استان اردبيل با حضور در محل اجراي شبكه آبياري و زهكشي سد سبلان با افتتاح قسمتي از اين شبكه شامل سامانه انتقال، كانال اصلي و كانال هاي درجه 2، 3 و 4 آب را روانه اراضي پاياب كرد.
زمين هاي پاياب سد سبلان در استان اردبيل در فاصله 60 كيلومتري مركز استان و 40 كيلومتري شمال شرق مشگين شهر واقع شده است. هزينه اجرايي طرح تا پايان سال 90 به ميزان 600 ميليارد ريال و كل هزينه اجرايي آن افزون بر 3 هزار و 200 ميليارد ريال است.
اشتغالزايي 28 هزار نفر
در طرح شبكه سد سبلان
زمين هاي قابل آبياري مدرن اين طرح 830 هكتار و زمين هاي قابل آبياري سنتي يك هزار و 780 هكتار و در مجموع 2 هزار و 610 هكتار است. همچنين وسعت زمين هاي طرح آبياري و زهكشي خداآفرين افزون بر 74 هزار هكتار به صورت خالص است.
افزايش درآمد سالانه كشاورزان به ميزان 2 هزار و 500 ميليارد ريال، اشتغال زايي 28 هزار و 700 نفر در دوران اجرا و بهره برداري، افزايش توليد در بخش زراعت به ميزان 850 هزار تن در سال، افزايش توليد در بخش باغ 139 هزار تن در سال، ساماندهي حدود 10 هزار خانوار عشايري و توسعه اجتماعي، فرهنگي و رفاهي منطقه از جمله آثار اقتصادي و اجتماعي اين طرح عنوان مي شود.
عمليات اجرايي خط لوله فولادي انتقال آب به طول 4 هزار و 60 متر و به قطر يك هزار و 800 ميليمتر است كه تمام خطوط انتقال و تجهيزات مكانيكي، برقي و ابزار دقيق انجام شده و پروژه در مرحله بهره برداري است.
 


رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور خبر داد

اضافه شدن 100آمبولانس كمك دار به اورژانس ايران

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور از الحاق 100 آمبولانس كمك دار به اورژانس كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر از بندرعباس، غلامرضا معصومي پنجشنبه شب در حاشيه همايش ملي تروما و حوادث در بندرعباس با اشاره به تجهيز ناوگان آمبولانسي كشور گفت: برخي از استان ها و مناطق در شرايط ويژه جغرافيايي قرار دارند كه در اين زمينه 100دستگاه آمبولانس هاي كمك دار به بدنه اورژانس كشور تزريق مي شود.
وي با بيان اين نكته كه آمبولانس هوايي در سيستم اورژانس الزامي است، افزود: اختصاص آمبولانس هوايي براساس شعاع پروازي منطقه اي را تحت پوشش قرار مي دهد كه نياز به آمبولانس هوايي ضروري است.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور با اشاره به آمار مرگ و مير ناشي از حوادث ترافيكي در كشور يادآور شد: بيش از 20 هزار نفر در اثر حوادث ترافيكي، دو هزار نفر در اثر سوختگي، يك هزار نفر در اثر غرق شدگي، يك هزار نفر در اثر مسموميت با منواكسيدكربن، 800 نفر در اثر برق گرفتگي در كشور سالانه جان خود را از دست مي دهند.
 


29 سفير در جشنواره زمستاني همدان شركت كردند

همدان- خبرنگاركيهان:
ششمين جشنواره زمستاني همدان با حضور سفراي 29 كشور جهان، هنرمندان و ورزشكاران و قهرمانان المپيك ايران در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي همدان آغاز شد.
در اين مراسم استاندار همدان گفت: هدف از برگزاري اين جشنواره كمك به توسعه صنعت گردشگري است.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همدان نيز طي سخناني شعار جشنواره را «گردشگري، همبستگي و ورزش» اعلام كرد و افزود: اين جشنواره با حضور 29 تن از سفراي كشورهاي جهان، قهرمانان المپيك ايران از 1948 تاكنون، ورزشكاران و هنرمندان شاخص و ساير مهمانان برگزار شد.
عليرضا ايزدي اظهار اميدواري كرد با برگزاري باشكوه تر اين جشنواره بتوانيم همدان را به عنوان پايتخت تاريخ و تمدن ايران و همچنين به عنوان شهر تاريخي به همگان معرفي كنيم. گفتني است در حاشيه برگزاري اين جشنواره نمايشگاهي با رويكرد گردشگري و با حضور 12 استان كشور داير شد كه محصولات و توانمندي هاي خود را به نمايش گذاشتند.
همچنين از تمبر يادبود ششمين جشنواره زمستاني همدان توسط استاندار همدان رونمايي شد. شايان ذكر است در ادامه برگزاري جشنواره از قهرمانان المپيكي سال هاي 1948 تا 2012 تجليل به عمل خواهد آمد. جشنواره گردشگري زمستاني همدان تا دهم بهمن ماه ادامه دارد.
 


توزيع هداياي رهبر معظم انقلاب بين دانش آموزان تويسركاني

همدان- خبرنگار كيهان:
هداياي رهبر معظم انقلاب در قالب طرح بنياد علوي، با حضور نماينده اين بنياد بين دانش آموزان محروم بخش قلقلرود از توابع شهرستان تويسركان توزيع شد.
اين هدايا شامل 2400 دست لباس براي دانش آموزان مقاطع ابتدايي و راهنمايي منطقه قلقلرود است كه يك دست مانتو و شلوار و يك جفت كفش به دختران و يك دست پيراهن و شلوار و يك جفت كفش به پسران اهدا شد.
سيد وحيد مسعوديان نماينده بنياد علوي در استان همدان، در اين باره، گفت: بنياد علوي به عنوان زيرشاخه بنياد مستضعفان فعاليت مي كند و كارهاي عام المنفعه رهبر معظم انقلاب را در مناطق محروم و كمتر توسعه يافته كشور پيگيري و به انجام مي رساند.
وي افزود: اين بنياد با هدف فعاليت هاي فرهنگي، ورزشي، و فقرزدايي فعاليت دارد و در برپايي اردوهاي دانش آموزي و نيز تغذيه مادران باردار و ارائه بسته هاي غذايي براي مناطق محروم با مراكز بهداشت همكاري دارد.
مسعوديان يادآور شد: دانش آموزان محروم كشور به صورت يك هفته در ميان به تفكيك دختران و پسران، در اردوي تهران به نام اردوي علوي، مهمان رهبر معظم انقلاب هستند.
وي انتشار مجله دانشمند را فعاليت ديگر بنياد علوي اعلام كرد و ادامه داد: اين نشريه به صورت ماهنامه بوده و براي فرهنگيان كشور با هدف ارتقاي سطح آگاهي علمي آنان ارسال مي شود.
 


راه اندازي نخستين دانشگاه صنعت چاپ و نشر در قم

معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از راه اندازي فروشگاه هاي زنجيره اي كتاب در شهرك چاپ و نشر قم خبر داد و گفت: قم نخستين شهري است كه مصوبه راه اندازي دانشگاه صنعت چاپ و نشر را دريافت كرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، علي اسماعيلي ظهر پنج شنبه در آيين گشايش هشتمين نمايشگاه كتاب استان قم كه با حضور آيت الله حسيني بوشهري در مجتمع امام خميني(ره) قم برگزار شد، با بيان اينكه قم بايد جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي ايران باشد گفت: دشمنان نظام با ايجاد ناتوي فرهنگي قصد تخريب ايمان و عقايد مردم را دارند و بايد قم به عنوان قطب فرهنگي كشور يك جبهه قدرتمند نرم افزاري در مقابل آنها باشد.
وي با اشاره به اينكه محدوديت هاي اقتصادي سال جاري بر دوش فرهنگ و كتاب هم سنگيني مي كند، گفت: خوشبختانه با وجود اين فشارها هيچ برنامه فرهنگي تعطيل نشد و توانستيم برنامه هاي فرهنگي و هنري خود را به بهترين نحو انجام دهيم.
اسماعيلي با بيان اينكه فقط با فرهنگ و هنر اسلامي است كه ناتوي فرهنگي دشمنان بي ثمر خواهد ماند گفت: بايد نقش بي بديل شهر مقدس قم در نشر افكار و معارف اسلامي بيش از پيش باشد.
وي با بيان اينكه 10 درصد از هزينه نمايشگاه هاي كتاب را وزارت ارشاد تقبل مي كند، گفت: ميزان فروش محصول يكي از عوامل مهم افزايش حمايت وزارتخانه از نمايشگاه هاي كتاب است كه متاسفانه از لحاظ سرانه نمايشگاهي قم وضعيت خوبي ندارد.
اسماعيلي با تاكيد بر اينكه قم بايد محور توليد و نشر كتب ديني باشد، اظهار داشت: خوشبختانه مجتمع ناشرين قم نمونه اي موفق و كم نظير حضور بخش خصوصي در عرصه نشر است.
معاون وزير ارشاد با اعلام اين مطلب كه بيش از 40 درصد شهرك چاپ و نشر استان قم به فروشگاه هاي زنجيره اي كتاب اختصاص خواهد يافت، گفت: راه اندازي فروشگاه هاي زنجيره اي كتاب از دغدغه هاي فرهنگي رهبر معظم انقلاب است كه مي تواند در قم جامه عمل پوشد.
اسماعيلي راه اندازي نخستين دانشگاه صنعت چاپ در قم را بسيار مهم توصيف كرد و گفت: از مديران استان و بخش خصوصي مي خواهم كه نسبت به ساخت و توسعه شهرك چاپ و نشر اهتمام بيشتري ورزند.
 


توسط پژوهشگر دانشگاه بوعلي همدان انجام شد

 توليد نانو داروي گياهي ضد تب برفكي

همدان-خبرنگار كيهان:
نانو داروي گياهي جديد براي درمان بيماري تب برفكي به همت يكي از پژوهشگران دانشگاه بوعلي سينا همدان، توليد شد.
يكي از طرح هاي كاربردي بسيار مهم اين دانشگاه با عنوان «توليد نانو داروي گياهي براي درمان تب برفكي» با تلاش مهندس اسماعيل قادري از همكاران دانشگاه بوعلي و با همكاري و تعامل پژوهشكده انستيتو پاستور شمال كشور شعبه آمل به نتيجه رسيد.
بنا به اعلام روابط عمومي دانشگاه بوعلي سيناي همدان محسن آسوري سرپرست پژوهشكده انستيتوپاستور شمال كشور شعبه آمل طي نامه اي به رئيس دانشگاه بوعلي سيناي همدان، ضمن اعلام اين موفقيت، افزوده است: «در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني، در سايه همكاري و تعامل دانشگاه بوعلي سينا و پژوهشكده انستيتو پاستور، مهندس قادري با تلفيقي از گوهر گران بهاي طب بوعلي سينا و فناوري جديد نانو، موفق به تهيه و توليد نانو داروي گياهي براي درمان تب برفكي شد كه يكي از زيان بارترين و پرهزينه ترين بيماري هاي دام است.
اين گزارش مي افزايد، نانو داروي مذكور مورد تائيد اداره كل دامپزشكي مازندران نيز قرار گرفته و دستاورد بزرگي براي درمان قطعي و اوليه تب برفكي محسوب مي شود كه دوره درمان را در مقايسه با داروهاي مشابه كوتاه تر ساخته و خطر مرگ دام ها را كاهش مي دهد.
همچنين اين نانو داروي گياهي در يكي گاوداري در بخش كياسر شهرستان ساري مورد آزمايش قرارگرفته و آثار بهبودي براي 73 رأس گاومبتلا به تب برفكي طي مدت كمتر از 40 ساعت مشاهده شده و نيز براي درمان چند رأس گوسفند مبتلا به اين بيماري متعلق به دو گله در آمل، نتايج درمان مشابه حاصل شده است.
 


ساكنان روستاي زلزله زده هولان:

بسيجي ها گرما را به روستاي ما هديه آوردند

سرويس شهرستانها -
ساكن روستاي زلزله زده هولان در آذربايجان شرقي گفت: نيروهاي جوان بسيجي با ساخت واحدهاي مسكوني گرما را به روستاي هولان آوردند.
مهدي خيري، جوان بيست و سه ساله و كشاورز روستاي هولان از توابع شهرستان اهر در گفتگو با مركز اطلاع رساني بسيج سازندگي؛ با بيان اين مطلب گفت: حضور 120 بسيجي سپاه عاشورا در روستاي هولان كه در جريان زلزله مردادماه دچار تخريبي 100 درصدي شده بود، مايه دلگرمي و اميد روستاييان براي زندگي مجدد در خانه هاي خود شد.
وي افزود: بسيجيان تبريزي علاوه بر اينكه در مدت دو ماه سي و پنج واحد مسكوني روستاي هولان را احداث كردند، سي واحد چند منظوره را نيز در كنار خانه ها مستقر كردند.
خيري بيان كرد: روستاي هولان داراي سي و پنج خانواده و 130 نفر جمعيت است كه درآمد اغلب خانواده ها از طريق كشاورزي و دامداري به دست مي آيد.
همچنين ميرعباس خليلي ساكن چهل و يك ساله و دامدار روستاي هولان كه پدر خانواده اي پنج نفره است به خبرنگار مركز اطلاع رساني بسيج سازندگي گفت: بر اثر زلزله نيمي از دامهايم در زير آوار تلف شده و نيمي ديگر در زير آوار محبوس شده بودند كه با تلاش بسيجيان تبريزي در مدت يك هفته پس از وقوع زلزله، لاشه هاي دامها از زير آوار بيرون كشيده شد.
وي ادامه داد: اهالي روستاي هولان با نگاهي خوش بينانه گمان مي كردند حداقل به مدت دو سال براي ساخت خانه هايشان زمان لازم است اما حضور گسترده بسيجيان تبريزي در اين روستا و ساخت سي وپنج واحد مسكوني در مدت دو ماه، باعث شگفتي و خوشحالي فراوان مردم روستا شد.
 


يادواره 238 شهيد دانش آموز و فرهنگي انديمشك برگزار شد

انديمشك- خبرنگار كيهان:
اولين يادواره 228 شهيد دانش آموز و 10 شهيد فرهنگي شهرستان انديمشك در مصلاي جمعه شهر برگزار شد.
مديركل امور فرهنگي و هنري وزارت آموزش و پرورش در اين مراسم گفت: سربلندي و بالندگي ايران اسلامي در جنگ تحميلي مرهون فداكاري دانش آموزاني است كه در كلاس جبهه و جنگ درس هاي خود را خوب پاس كردند.
محمد ابراهيم محمدي افزود: آنچه دانش آموزان ما را برتر كرد ارتباط اين قشر با معنويت و قرآن بود چرا كه در دوران جنگ تحميلي احساسي كار نمي كردند بلكه با بصيرت و معرفت در صحنه حنگ حاضر شدند.
وي افزود: شهدا ناظر دين و انقلاب ما هستند لذا بايد مواظب باشيم از راه درستي كه به ما نشان دادند منحرف نشويم.
برپايي نمايشگاه عكس شهدا، نماهنگ، اجراي سرود توسط دانش آموزان آموزشگاه شاهد فردوس، مسابقه وصاياي شهيدان، ساخت ماكت صحنه جنگ، اهداء چفيه و پيشاني بند، ذكر صلوات، نيايش و اقامه نماز وحدت از برنامه هاي جنبي اين يادواره بود.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10