(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 9 بهمن  1391 - شماره 20417

آغاز زندگي مشترك 10 هزار زوج در دهه فجر
هواشناسي : باران و برف در راه است
حوادث رانندگي مرگ 23 نفر را رقم زد
رويداد هاي خارجي
تمديد مهلت ارائه مدارك طرح ترافيك تا 15 بهمن
در آذربايجان شرقي زمين لرزه 8/4 ريشتري مناطق زلزله زده را لرزاند
وزارت بهداشت هشدار داد
لباس هاي دست دوم سرشار از قارچ و باكتري
سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران:
بودجه غيرنقدي شهرداري از اين پس كنترل و ثبت مي شود
پليس هشدار داد
جريمه سازندگان فيلم هاي حاوي تخلفات رانندگي
كشف محموله 2 تني پيش ساز مواد محترقه
حوادث كوتاه از كشور
حادثه در يك اتوبوس دانش آموزان
توسط نيروهاي اطلاعات سپاه استان صورت گرفت
كشف 20 كيلوگرم شمش طلا از قاچاقچيان در كرمانشاه
دستگيري مسافركش هاي زورگير پرايد سوار
كشف يك ميليون و 107هزار نخ سيگار قاچاق در ماكو
كشف تاج گل طلا
فيلمبرداري از خودكشي در زندان
نشت مواد سمي در پالايشگاه اسرائيل
مقابله پليس لستر با اسلام ستيزي


آغاز زندگي مشترك 10 هزار زوج در دهه فجر

مسئول كميته همياري و تشكل هاي مردمي ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي از برگزاري مراسم ازدواج 10 هزار زوج جوان در دهه فجر خبر داد.
منصور قمشه، همچنين واگذاري 6500 واحد مسكوني به مددجويان كميته امداد، افتتاح 6 هزار پروژه عمراني و زيربنايي در مناطق محروم و دورافتاده و پايان بهسازي 10 هزار واحد مسكوني روستايي مددجويان كميته امداد را از ديگر برنامه هاي اين نهاد در دهه فجر اعلام كرد.
وي گفت: امسال تعداد برنامه هاي دستگاه هاي عضو اين كميته از شش هزار به 10 هزار مورد افزايش مي يابد.منصور قمشه، افتتاح دفتر معاضدت قضايي به ويژه براي خانواده هاي كميته امداد و برگزاري نشست هاي استاني مجمع وكلاي نيكوكار با حضور بيش از سه هزار وكيل نيكوكار را از برنامه هاي ويژه اين كميته در دهه فجر امسال اعلام كرد.وي افزود: همزمان با ايام دهه فجر جوانان عضو كانون هاي ولايت كميته امداد با آرمان هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي و مقام معظم رهبري تجديد ميثاق خواهند كرد.
 


هواشناسي : باران و برف در راه است

از امروز بارشهاي مناسب از سمت غرب و شمال غرب وارد كشور مي شود و در مناطق سردسير بارش برف خواهيم داشت.
بنابر گزارش سازمان هواشناسي اين بارشها از امروز به تدريج به ساير مناطق نيمه غربي، نيمه شمالي، دامنه هاي زاگرس، دامنه هاي البرز، تهران، مناطق مركزي و جنوب غربي كشيده مي شود و از اواخر دوشنبه و طي روز سه شنبه تقريبا در سراسر كشور بارشهاي باران و برف را شاهد خواهيم بود.
از آنجايي كه جريانهاي گرم و مرطوب جنوبي غالب است در ابتدا بيشتر بارشها به شكل بارشهاي باران خواهد بود، اما به تدريج و طي روز سه شنبه به بعد برخي از بارشها در مناطق سردسيرتر به برف تبديل مي شود.
اين سازمان ضمن هشدار به مردم، كشاورزان و مسئولان اعلام كرد: بارشهاي رگباري موجب جاري شدن سيلابهاي محلي، طغيان رودها و آبگرفتگي در مناطق ياد شده خواهد شد. همچنين بارش برف سنگين در ارتفاعات كشور و بخصوص در رشته كوههاي زاگرس و البرز و همچنين كولاك برف در بيشتر گردنه هاي كشور موجب حوادثي خواهد شد. وزش باد شديد در استانهاي جنوب غربي و در استانهاي حاشيه خليج فارس هم موجب توفاني شدن اين خليج مي شود.
بنابر گزارش سازمان هواشناسي روز سه شنبه بارش ها در نيمه غربي كشور تشديد شده و دامنه فعاليت سامانه نيمه شمالي برخي مناطق مركز و شرق كشور را نيز فرا مي گيرد كه سبب بارش باران و برف، وزش باد و كاهش دما در اين مناطق مي شود.همچنين روز چهارشنبه سامانه بارشي در نيمه شرقي و شمالي كشور فعال و از اواخر روز دوشنبه و روز سه شنبه، خليج فارس مواج خواهد بود.
گفتني است روز دوشنبه براي هواي تهران آسماني نيمه ابري به تدريج ابري با بارش باران و بارش برف در ارتفاعات با حداقل 9 و حداكثر 15 درجه سانتي گراد بالاي صفر پيش بيني مي شود. همچنين روز سه شنبه با حداقل دماي 6 و حداكثر 9 درجه سانتيگراد ابري، همراه با بارش باران و برف و گاهي با وزش باد خواهد بود.
بنابر گزارش هواشناسي بارشها از چهارشنبه كمي فروكش مي كند اما مجددا از روزهاي پاياني هفته موج جديدي از بارش كشور را فرا خواهد گرفت.

 


حوادث رانندگي مرگ 23 نفر را رقم زد

حوادث رانندگي در پنج استان كشور منجر به مرگ 23 نفر شد.
به گزارش ايرنا از يزد، برخورد يك دستگاه خودروي سواري با يك دستگاه تريلي صبح روز يكشنبه در 2 كيلومتري جاده خرانق به سمت ساغند در اردكان يزد، سبب مرگ پنج سرنشين سواري شد.
علت اين حادثه رانندگي از سوي كارشناسان در دست بررسي است.
همچنين به گزارش خبرگزاري فارس از لرستان، معاون اجتماعي نيروي انتظامي اين استان از كشته شدن 4 نفر بر اثر سانحه رانندگي در محورهاي مواصلاتي استان خبر داد.
بهمن نوراللهي گفت: اين افراد در 24 ساعت گذشته بر اثر چهار فقره تصادف در شهرستان هاي خرم آباد، دلفان و دورود جان باخته اند.
وي اظهار داشت: برخورد يك دستگاه تريلي در محور كمربندي خرم آباد با يك نفر عابر پياده منجر به كشته شدن عابر پياده شد و همچنين برخورد يك دستگاه سواري پيكان در روستاي نصرت آباد دلفان نيز با عابر پياده منجر به مرگ عابر شد.
وي افزود: همچنين برخورد يك دستگاه خاور با يك دستگاه سواري پژو در گردنه ايوان دره رباط شهرستان خرم آباد، سبب فوت يكي از سرنشينان پژو شد، همچنين واژگوني يك دستگاه خودرو پرايد در سطح شهر دورود يكي از سرنشينان پرايد جان خود را از دست داد.
واژگوني يك دستگاه خودروي پژو 207 روز شنبه در شهرستان منوجان دو كشته و يك مجروح برجاي گذاشت.
پژو 207 كه داراي پنج سرنشين بود، هنگام حركت در محور كهنوج به بندرعباس بنا به عللي واژگون و منجر به كشته شدن 2 نفر و جراحت يك نفر شد. تركيدگي لاستيك جلو وسيله نقليه علت حادثه اعلام شده است.رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان فريدن به خبرنگار ايرنا گفت: برخورد يك دستگاه خودروي سواري با يك دستگاه كاميون شنبه شب در جاده داران، دامنه اين شهرستان دو كشته و چهار مجروح بر جا گذاشت.
اين حادثه به دليل انحراف به چپ خودروسواري روي داد.
مدير مركز فوريت هاي پزشكي لرستان نيز از تصادف زنجيره اي شنبه شب در آزاد راه پل زال كه منجر به كشته شدن پنج نفر و جراحت 17 نفر شد خبر داد.«محمدعلي حسنوند» روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: به دنبال تصادف دو دستگاه تريلر در آزادراه پل زال در ساعت 22 و 20 دقيقه شنبه شب، پس از عوارضي از سمت خرم آباد، چند تصادف زنجيره اي با اين خودروها رخ داد كه بيشتر فوتي ها و مجروحان، امدادرسانان به مصدومان تصادف اوليه بودند.
وي گفت: پس از وقوع تصادف اول، دو دستگاه تريلر ديگر در فاصله زماني كوتاه با در هم كوبيدن وسايل نقليه متوقف شده در محل، و با زير گرفتن حاضران، 17 نفر را مجروح و پنج نفر را نيز به كام مرگ كشاندند.
وي اظهار كرد: دو نفر از كاركنان فوريت هاي پزشكي هنگام كمك به حادثه ديدگان دچار مصدوميت شدند كه در مراكز درماني خرم آباد بستري هستند.همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از آوج برخورد دو دستگاه خودرو در حوالي آبگرم 4 كشته برجا گذاشت.
براساس اين گزارش، يك دستگاه سواري پرايد به رانندگي عزيزعلي خدابنده لو، با يك دستگاه وانت نيسان در حوالي شهر آبگرم با يكديگر تصادف كردند كه بر اثر اين برخورد، كپسول گاز خودروي پرايد منفجر و منجر به آتش سوزي شد.
در اين حادثه، 3 سرنشين پرايد به اسامي سكينه دودانگه 27 ساله، علي امان خاني 6 ساله و اكبر امان خاني به طرز دلخراشي ميان شعله هاي آتش جان باختند و راننده خودروي وانت نيسان نيز پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داد.
 


رويداد هاي خارجي

رفتار غير انساني پليس آمريكا
سه پليس آمريكايي از ايالت «كنتيكت» آمريكا بدليل ارتكاب اعمال وحشيانه و انتشار فيلم اقدامات آنان از كار خود بركنار شدند و اكنون تصاوير اين اقدام غيرانساني آنها در شبكه هاي اجتماعي منتشر شده است.
به گزارش روزنامه ديلي ميل، «السون موارلز»، «جوزف لاولر» و «كليف هيگينز» هر سه مأموران پليس ايالتي و با سابقه ده سال كار بودند كه پس از انتشار فيلمي فضاحت بار اقدامات وحشيانه شان مجبور به كناره گيري از كارشان شدند.
در اين فيلم تصوير اين سه پليس نشان داده شده است كه در حال كتك زدن مردي در يك پارك هستند كه وي را پيش از آن با اسلحه بي حس كننده بر زمين انداخته اند.
در ادامه اين فيلم تصاوير لگد زدن به اين مرد كاملاً قابل مشاهده است.
اين فيلم در تاريخ 18 ژانويه از سوي كاربري ناشناس در شبكه اجتماعي قرار داده شد.
در اين فيلم صداي شخصي شنيده مي شود كه پس از شليك گلوله بي حس كننده به سوي فرد قرباني مي گويد «شليك خوبي بود» و پس از بر روي زمين افتادن وي سه مأمور آمريكايي مجرم او را به باد كتك مي گيرند.
پس از انتشار اين فيلم «كارولين ورمونت» رئيس پليس آن ناحيه اين اقدام را «وحشتناك و غيرقابل پذيرش» خواند و افزود «با هيچ انساني نبايستي مانند يك حيوان رفتار كرد مهم نيست كه جرم وي چه بوده است.»اين فرد كتك خورده هم اكنون جرمش مشخص نشده و در زندان بسر مي برد و از پليس ها نيز شكايت نكرده است.
 


تمديد مهلت ارائه مدارك طرح ترافيك تا 15 بهمن

مهلت ارسال مدارك دريافت طرح ترافيك سال 92 تا 15 بهمن ماه تمديد شد.
وحيد نوروزي، مشاور معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اعلام اين خبر گفت: مهلت ارائه مدارك افرادي كه مجاز به دريافت آرم طرح ترافيك هستند در دفاتر خدمات الكترونيك شهر تا 15 بهمن ماه تمديد شده و شهرداري هم تلاش مي كند تا پايان امسال آرم سال آينده را توزيع كند.وي با بيان اين كه رونمايي از آرم جديد در اواخر بهمن ماه انجام مي شود گفت: خبرنگاران نگران نباشند هنوز مهلت دارند البته درباره زمان مراجعه و ارائه مدارك خبرنگاران به دفاتر الكترونيك شهر بزودي اطلاع رساني مي شود.
 


در آذربايجان شرقي زمين لرزه 8/4 ريشتري مناطق زلزله زده را لرزاند

دبير ستاد حوادث غيرمترقبه آذربايجان شرقي گفت: زلزله روز گذشته در ورزقان و اهر 10 مصدوم بر جاي گذاشت.
خليل ساعي در گفتگو با خبرگزاري فارس در تبريز افزود: زلزله 8/4ريشتري شامگاه ديروز ورزقان و اهر به محوريت ورزقان، تاكنون هيچگونه خسارتي را در پي نداشته است.
وي ادامه داد: اين حادثه 10 مصدوم داشت كه اين مصدومان به صورت سرپايي در مراكز درماني مداوا شدند.
ساعي خاطرنشان كرد: 7 نفر از مصدومان مربوط به شهسوار از توابع شهرستان هريس بودند.
وي با اشاره به اينكه زلزله در ساعت 18 و 40 دقيقه ديروز در شهرستان هاي ورزقان، اهر و هريس به ثبت رسيده، گفت: اين زمين لرزه در تبريز نيز احساس شده اما بدون خسارت بوده است.
فرماندار ورزقان نيز در اين مورد به خبرنگار فارس گفت: زلزله در 20كيلومتري ورزقان و 22 كيلومتري اهر و 29كيلومتري هريس احساس شده است.
محرم فروغي با تأكيد بر اينكه زلزله 8/4 ريشتري ديشب هيچگونه خسارتي به دنبال نداشته است، گفت: 3 نفر مصدوم كه در شرايط استرس ناشي از زلزله بوده، تنها موارد اعلامي در اين حادثه بوده است.
فرماندار شهرستان اهر نيز در گفت و گو با فارس از وارد آمدن خسارت هاي جزئي به برخي منازل در مناطق شهري و روستاهاي اين شهرستان خبر داد و گفت: اينگونه زمين لرزه موجب ترك در ساختمان ها مي شوند.
وي افزود: 2 نفر از اهالي شهر اهر كه به دليل ترس از زلزله در حال خروج از منازلشان بودند، از برخي نواحي بدن خود آسيب هايي ديده بودند كه با حضور نيروهاي امدادرسان تحت مداوا قرار گرفتند.
براساس گزارش رسيده از درمانگاه ورزقان بعد از زلزله، 9 نفر به اين درمانگاه مراجعه كرده اند كه 6 نفر آنها دچار فشار عصبي و ترس شده و 3 نفر ديگر نيز هنگام فرار آسيب ديده بودند كه يك نفر از مصدومان به دليل مصدوميت از ناحيه دست به بيمارستان شهداي تبريز انتقال يافت.
21 مرداد امسال زلزله 2/6 و 6 ريشتري به ترتيب اهر و ورزقان را لرزاند كه موجب خسارات فراوان به منطقه ارسباران شد. بعد از اين زمين لرزه ها بيش از سه هزار پس لرزه نيز به ثبت رسيد.
 


وزارت بهداشت هشدار داد

 لباس هاي دست دوم سرشار از قارچ و باكتري

وزارت بهداشت اعلام كرد: پوشاك تاناكورا، لباس هاي دست دومي هستند كه پس از استفاده افراد دوباره فروخته شده و توسط افراد ديگر استفاده مي شوند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت، مهران معلم، مدير گروه بهداشت محيط مركز بهداشت خوزستان گفت: متاسفانه پوشاك دست دوم يا در اصطلاح تاناكورا، به وسيله شبكه هاي متعدد و مختلفي توزيع مي شوند كه نمي توان بر كار آنها نظارتي داشت.معلم اظهار كرد: مراكز بهداشت از هويت شبكه هاي غيرمجاز توزيع اين پوشاك بي اطلاع هستند و نمي توان مطمئن شد لباسي كه به فروش مي رسانند، سترون شده باشد.
وي تصريح كرد: طبق قوانين وزارت بهداشت، فروش لباس هاي زير دست دوم در هر شرايطي ممنوع است. ديگر لباس هاي دست دوم نيز در صورتي كه كاملا سترون و ضد عفوني شده باشند و از نظر انتقال بيماري هاي واگير بي خطر شده باشند، مي توانند به فروش برسند.معلم با اشاره به خطر انتقال بيماري هاي قارچي و پوستي از طريق پوشيدن لباس هاي دست دوم، گفت: با وجود ناشناخته بودن شبكه هاي توزيع پوشاك دست دوم، براي جلوگيري از خطر انتقال بيماري هاي واگير از طريق اين پوشاك فقط مي توان با آموزش مردم و استفاده كنندگان لباس هاي دست دوم يا به اصطلاح تاناكورا وارد عمل شد.
وي تاكيد كرد: هيچ تضميني براي سالم بودن پوشاك تاناكورا وجود ندارد و مردم نبايد از آنها استفاده كنند.
 


سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران:

بودجه غيرنقدي شهرداري از اين پس كنترل و ثبت مي شود

سخنگوي شوراي شهر تهران با تاكيد بر اينكه بودجه شهرداري بايد متناسب با ظرفيت هاي واقعي كسب درآمد در پايتخت پيش بيني شود، گفت: شوراي شهر درباره اينكه آيا پايتخت امكان تحقق بودجه 12هزار و 700 ميليارد توماني را در سال 92 دارد يا نه، اظهارنظر خواهد كرد.
خسرو دانشجو در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه بودجه غيرنقدي در سال هاي گذشته هزينه مي شد، اما ثبت نمي شد، گفت: ثبت درآمد و هزينه هاي غيرنقدي اتفاق جديدي است كه در دوره اخير مديريت شهري رخ داده و اين شيوه بودجه نويسي سلامت مالي را افزايش داده است. با اين حال شوراي شهر به عنوان يك نهاد نظارتي همچنان بايد مراقب باشد كه شهرداري خارج از چارچوب ضوابط بودجه اي كسب درآمد نكند.وي با تاكيد بر ضرورت كنترل دقيق عمليات غيرنقدي در شهرداري تهران، خاطرنشان كرد: امكاناتي كه براي استفاده از بودجه غيرنقدي در شهرداري تهران وجود دارد، بايد در چارچوب ضوابط بودجه مورد استفاده قرار گيرد.
دانشجو در ادامه با اشاره به اينكه ظرفيت كسب درآمد در پايتخت در بخش نقدي و غيرنقدي مشخص است، گفت: اين نگراني وجود دارد كه شهرداري بيش از ظرفيت موجود نسبت به كسب درآمد و هزينه كردن آن اقدام كند.
وي تاكيد كرد: اگر شهرداري تهران درآمد سال هاي آينده پايتخت را جلوتر از زمان تحقق آن، كسب و هزينه كند، مديريت شهري به دليل پيش خور كردن درآمدهاي پايتخت در سال هاي بعد مورد تهديد قرار مي گيرد.
سخنگوي شوراي شهر افزود: به عنوان مثال، شهرداري مي تواند درآمدهاي صدور پروانه كه مربوط به دو سال آينده مي شود را در يك سال كسب و هزينه كند. در اين صورت شهر دو سال بعد با مشكل كمبود درآمد مواجه مي شود.
دانشجو با تاكيد بر اينكه بودجه پيشنهادي سال 92 شهرداري بايد متناسب ظرفيت هاي واقعي كسب درآمد در پايتخت پيش بيني شود، گفت: شوراي شهر پس از بررسي بودجه درباره اينكه آيا پايتخت امكان تحقق بودجه پيشنهادي را در سال 92 دارد يا نه، اظهار نظر خواهد كرد.
 


پليس هشدار داد

جريمه سازندگان فيلم هاي حاوي تخلفات رانندگي

عوامل توليد فيلم و سريال هايي كه قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را در متن فيلم رعايت نمي كنند براي تخلف انجام داده، جريمه مي شوند.
رضا غني لو مديرعامل باشگاه خبرنگاران پليس در خصوص طرح «اعمال قانون سازنده فيلم هاي حاوي تخلفات رانندگي» گفت: در طرح جالبي كه براساس درخواست هاي مردمي ارائه شده است پيشنهاد شده تا عوامل توليد فيلم و سريال هايي كه قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را در متن فيلم رعايت نمي كنند براي تخلف انجام داده جريمه شوند.
وي افزود: البته براي كارشناسي بيشتر اين طرح مراتب به راهور ناجا ارسال و منتظر پاسخ هستيم و بهتر است اين طرح فرهنگ ساز ابتدا به صورت نمادين و با كمك رسانه ها، مردم و هنرمندان تمرين شده و در فازهاي بعدي صورت اجرايي به خود بگيرد و براي مثال برگه جريمه صادره براي فيلمي كه تخلف آن را مردم اعلام كرده اند در رسانه ها انتشار پيدا كند.
 


كشف محموله 2 تني پيش ساز مواد محترقه

محموله دو تني مواد شيميايي و پيش ساز مواد محترقه و مقادير قابل توجهي ترقه دست ساز كشف و ضبط شد.
بنابر گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني در پي بروز انفجار خفيفي در يكي از كارگاه هاي شرق تهران و اطلاع شهروندان به سامانه 125، ستاد فرماندهي آتش نشاني، آتش نشانان دو ايستگاه 72 و 17 را به محل حادثه واقع در بزرگراه رسالت، ابتداي دردشت اعزام كرد.
آتش نشانان پس از حضور در محل متوجه شدند كه اين كارگاه كه در حدود 250 متر مربع مساحت داشت مدتي است كه متروكه نيست و توسط افراد سودجو به محلي براي دپو و ساخت مواد محترقه تبديل شده است.ظاهرا تعدادي از افراد مشغول ساخت مواد محترقه در اين كارگاه بودند كه بخش هايي از اين مواد به علت بي احتياطي دچار انفجار خفيف و باعث آتش سوزي در كارگاه شده است.در فاصله كمي از مواد مشتعل شده در اين كارگاه، در حدود دو تن مواد شيميايي و پيش ساز مواد محترقه به همراه مقدار قابل توجهي ترقه دست ساز وجود داشت كه در صورت دير رسيدن آتش نشانان به محل، امكان انفجار اين مواد نزديك به 100 درصد بود.در صورت بروز انفجار، بزرگي آن به حدي بود كه مي توانست سبب تخريب چندين واحد مسكوني در مجاورت اين كارگاه و نيز مرگ چند تن از شهروندان شود كه خوشبختانه اين اتفاق رخ نداد.
 


حوادث كوتاه از كشور

توقيف محموله برنج خارجي
اصفهان- خبرنگار كيهان:
كارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي استان اصفهان موفق شدند محموله 22 تني برنج خارجي قاچاق را به ارزش 900 ميليون ريال توقيف و 3 نفر عامل قاچاق را دستگير كنند.
كالاي مكشوفه قاچاق به اداره گمرك تحويل شد و متهمان نيز با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.
انهدام باند زورگيري
نيشابور- خبرنگار كيهان: ماموران نيروي انتظامي نيشابور طي يك عمليات پليسي يك باند زورگيري را در اين شهرستان شناسايي و منهدم كردند. اعضاي باند متشكل از 2 مرد و 2 نفر زن بودند كه اقدام به سرقت و زورگيري مي كردند. هر 4 متهم دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.
كشف داروي قاچاق
همدان- فارس: فرمانده انتظامي شهرستان همدان از شناسايي يك محل دپوي داروي غيرمجاز و دستگيري يك نفر در اين ارتباط خبر داد.
در اين راستا 7 هزار و 180 قلم انواع داروي خارجي قاچاق كشف و ضبط و متهم تحويل مراجع قضايي شد.
دستگيري سارقان حرفه اي
چابهار- فارس: فرمانده انتظامي شهرستان چابهار از دستگيري 4 سارق حرفه اي منازل و موتورسيكلت در كمتر از 24 ساعت در اين شهرستان خبر داد.
سارقان دستگير شده صراحتا به بزه ارتكابي خود اعتراف كردند و پس از تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.
كشف نفت سفيد قاچاق
صومعه سرا- فارس: فرمانده انتظامي صومعه سرا از كشف 24 هزار و 432 ليتر نفت سفيد قاچاق و دستگيري 3 نفر از عاملان فروش آن در اين شهرستان خبر داد.
در راستاي اين عمليات 3 نفر از عاملان فروش آن در صومعه سرا دستگير شده و تحويل مقام قضايي شدند.
دستگيري كلاهبردار
اصفهان- خبرنگار كيهان: فردي كه با عنوان جعلي مامور اداره بيمه قصد داشت با ترفندي ويژه از داروخانه اي مبالغ قابل توجه وجه نقد اخذ و از آنان كلاهبرداري كند توسط پليس آران و بيدگل اصفهان شناسايي و دستگير شد.
در بازرسي از متهم تعدادي اوراق و مدارك جعلي، يك عدد كارت شناسايي به همراه مهر غيرقانوني و جعلي از وي كشف شد.
 


حادثه در يك اتوبوس دانش آموزان

مسئول روابط عمومي «سپاه شهدا»ي آذربايجان غربي خبر داد: اتوبوس حامل دانش آموزان پسر اروميه اي كه براي بازديد عازم مناطق عملياتي دفاع مقدس بودند، دچار حادثه شد.
حقدوست مسئول روابط عمومي سپاه شهدا در گفت وگو با ايسنا افزود: بر اثر اين حادثه، يك نفر از دانش آموزان فوت كرد و 16 نفر ديگر مجروح شدند.
وي ادامه داد: اين اتوبوس در محور «پلدختر» استان لرستان واژگون شده است.
وي يادآور شد: هنوز اطلاعات كافي در رابطه با اين حادثه به دست نيامده و خبرهاي تكميلي متعاقبا اعلام خواهد شد.
 


توسط نيروهاي اطلاعات سپاه استان صورت گرفت

كشف 20 كيلوگرم شمش طلا از قاچاقچيان در كرمانشاه

سازمان اطلاعات سپاه حضرت نبي اكرم(ص) استان كرمانشاه، موفق به كشف و ضبط 20 كيلوگرم شمش طلا از قاچاقچيان شد.
به گزارش ايرنا، با اقدامات شبانه روزي سربازان گمنام امام زمان(عج) در اطلاعات سپاه نبي اكرم(ص)، دو تن از قاچاقچيان كه قصد خروج 20 كيلوگرم شمش طلا به خارج از كشور را داشتند، دستگير و تعدادي هم تحت تعقيب قرار گرفتند.
اين افراد كه توسط سرويس هاي جاسوسي بيگانه در خارج از كشور حمايت مي شدند اقرار كردند در چندين مرحله ديگر حدود 250 كيلوگرم طلاجات را از مرزهاي كشور خارج كرده اند.
پايگاه اطلاع رساني سپاه نبي اكرم(ص) كرمانشاه به نقل از دادستان عمومي و انقلاب كرمانشاه نيز اعلام كرد: از ابتداي سال جاري تاكنون 120 كيلوگرم طلا از قاچاقچيان كشف و ضبط شده است.
«مجتبي ملكي» افزود: پنج برابر ارزشي كه گمرك به عنوان ارزش كالاهاي قاچاق شده اعلام مي كند به عنوان جزاي نقدي و دو سال حبس در قانون براي مجرمان پيش بيني شده است.
وي همچنين از دستگيري يك باند قاچاق ارز در استان كرمانشاه خبر داد و اعلام جزئيات آن را به بعد موكول كرد.
 


دستگيري مسافركش هاي زورگير پرايد سوار

سه تن از زورگيران مسافركش طعمه هاي خود را به اتوبان ها مي كشاندند و با تهديد چاقو اموالشان را به سرقت مي بردند.
در پي شكايت چندين نفر مبني بر افرادي زورگير كه در پوشش مسافركش موجب چندين مورد سرقت هاي به عنف در محدوده هاي سركلانتري دوم و نهم با خودروي پرايد مشكي رنگ گرديده بودند شناسايي و دستگيري آنان در دستورالعمل عوامل تجسس كلانتري 153 شهرك وليعصر عج قرار گرفت.
اين افراد طعمه هاي خود را از ميدان آزادي و سه راه آذري انتخاب و در اتوبان ها و يا نقاط خلوت شهر اقدام به سرقت اموال مالباخته ها مي نمودند. ماموران انتظامي فاتب با استفاده از اطلاعات بدست آمده از شكات و تحقيقات جامع پليسي و همچنين منابع و مخبرين محل اختفاي يكي از متهمان را شناسايي نمودند. لذا جهت دستگيري سارق اكيپي از معاونت تجسس اقدام به كمين در محل تردد وي كرد.
به دنبال اين موضوع ماموران توانستند در ساعت 13 روز شنبه اين فرد را طي يك اقدام غافلگيرانه و ضربتي دستگير نمايند.
بنابر گزارش رسيده متهم كه به هويت سعيد 21 ساله بود در بازجويي اوليه پليسي ابتدا منكر هرگونه سرقت و ارتكاب جرمي شد ولي با مواجه شدن دلايل كافي و مستندات و همچنين تحقيقات علمي عوامل تجسس لب به اعتراف گشود و مدعي گشت كه سرقت ها و زورگيري هاي خود را تحت عنوان مسافركش با شخصي به نام سعيد .د و شخص ناشناس ديگر انجام مي داده است. نامبردگان بنابر اعتراف صريح خود اظهار داشتند كه پس از زورگيري دست و پاي مالباختگان را بسته و در جاي خلوت رها مي نمودند.
 


كشف يك ميليون و 107هزار نخ سيگار قاچاق در ماكو

ماكو- خبرنگار كيهان:
فرمانده هنگ مرزي ماكو از كشف بيش از يك ميليون و 100 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ عبدالعلي پور افزود: كاركنان هنگ مرزي ماكو موفق شدند در 24 ساعت گذشته يك ميليون و 107هزار نخ سيگار خارجي قاچاق را كه قاچاقچيان در مرزهاي مشترك ايران و تركيه در بخش دشتك چالدران جا گذاشته بودند، كشف كنند.
وي كشف 34 هزار ليتر مواد سوختي، 65 هزار عدد انواع داروي غيرمجاز، 7 هزار و 200 دلار، دو قبضه اسلحه شكاري غيرمجاز و 306 دست انواع لباس خارجي را از جمله كشفيات كاركنان هنگ مرزي اين شهرستان در يك ماه گذشته اعلام كرد و گفت: در اين زمينه 107 قاچاقچي دستگير و 101 خودروي حامل قاچاق توقيف شده است.
 


كشف تاج گل طلا

در جريان اجراي پروژه احداث مترو در شهر تاريخي «تسالونيكي» در يونان يك تاج گل طلا به همراه ده ها اثر تاريخي كشف شدند.
اين تاج گل قدمتي 2300 ساله داشته و به احتمال فراوان محل كشف آن يك قبرستان مردمان يونان فعلي در هزاران سال قبل بوده است.
كشف اين آثار در جريان پروژه احداث متروي تسالونيكي در شرايطي صورت مي گيرد كه از سال 2006 كه اين پروژه آغاز شده حدود 23 هزار اثر تاريخي كشف شده اند كه اين امر بارها تاريخ بهره برداري از اين پروژه را تا سال 2017 به تاخير انداخته است.
در ماه ژوئن نيز در جريان پروژه احداث مترو در تسالونيكي 70 متر از بقاياي يك جاده تاريخي به قدمت تقريبي 2000 سال كه توسط رومي ها بنا شده است كشف شد. در اين جاده آثار حكاكي كودكان و چرخ ارابه ها بر روي سنگ هاي مرمر سطح اين جاده قديمي ديده مي شود و همچنين در محل اكتشاف اين جاده تاريخي، بقايايي از چراغ ها و ابزارها و همچنين ستون هاي مرمري پيدا شده است.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، در فوريه 2012 نيز در جريان پروژه احداث متروي اين شهر بقاياي يك شهر تاريخي با قدمتي 1900 ساله شامل ده ها شيء تاريخي شامل حلقه هاي طلا به همراه بقاياي چندين خانه و كليسا كشف شدند كه نشان دهنده تاريخ غني اين شهر كشف شده است كه به احتمال فراوان در عصر بيزانس رونق فراواني داشته است.
در حال حاضر پروژه احداث خط مترو متوقف شده و كاوش براي كشف ديگر آثار تاريخي احتمالي همچنان ادامه دارد.
 


فيلمبرداري از خودكشي در زندان

طي روزهاي اخير ويدئوي خودكشي يك دختر 19ساله كانادايي در زندان به اينترنت راه يافته است. نكته آنكه زندانبانان مسئول بدون هيچ اقدامي ايستاده و شاهد مرگ او هستند و حتي در كمال ناباوري از لحظات پاياني عمر او فيلمبرداري مي كنند.
«اشلي اسميت» در سال 2007 در بازداشتگاه زنان درگذشت. در هفته اخير بعد از پيگيري هاي مصرانه خانواده اش سرانجام دادگاهي برگزار شد و براي اولين بار تصاوير تهيه شده از مرگ وي در دادگاه به نمايش درآمد. در اين ويدئو ديده مي شود كه نگهبانان به تماشاي لحظه خفگي اين دختر 19ساله ايستاده اند. لحظه ثبت تصاوير ساعت اوليه صبح را نشان مي دهد و مرگ او چيزي حدود 10 دقيقه طول مي كشد.
او چندين بار به خاطر شرايط بد زندان قصد خودكشي داشت بنابراين به نگهبانان توصيه شده بود كه رفتار بدي با او نداشته باشند چرا كه وي از نظر روحي در شرايط بسيار بدي قرار داشت.
در ويدئوي تهيه شده اين دختر در حالي ديده مي شود كه بين تخت فولادي و ديوار سلولش افتاده است. او سر خود را بين تخت و ديوار فشرده بود.
در تصاوير ديده مي شود كه چهره وي به رنگ بنفش درآمده است و زماني كه او بي حركت مي شود زندانبان به او نزديك شده او را روي پشت مي خواباند و عمليات «سي پي آر» را آغاز مي كند.
سه نگهبان شاهد اين ماجرا به خاطر نقش داشتن در مرگ اين دختر و عدم كمك به او هنگام خودكشي متهم هستند.
 


نشت مواد سمي در پالايشگاه اسرائيل

دو كارگر پالايشگاه «پاز» در شهر اشدود سرزمين اشغالي به دليل نشت مواد سمي جان خود را از دست دادند.
به گزارش پايگاه صهيونيستي تايمز اسرائيل، دو كارگر اسرائيلي براثر استنشاق گازهاي سمي در پالايشگاه شهر «اشدود» كشته شدند.
اين حادثه زماني رخ داد كه «ميخائيل بيلاخوف» 35 ساله و «موشه طال» 45 ساله حدود ساعت 5 صبح شنبه در پالايشگاه «پاز» مفقود شدند. اين دو نفر تلاش مي كردند ايرادي را كه در فعاليت پالايشگاه به وجود آمده بود، برطرف كنند. ساعتي بعد جسد اين دو نفر در پالايشگاه پيدا شد. تحقيقات اوليه نشان مي دهد اين دو كارگر به دليل استنشاق گازهاي سمي كه به دليل نقص فني در محل نشت كرده بود، كشته شده اند.
ديروز خانواده هاي اين دو كارگر مسئولان پالايشگاه را به سهل انگاري و عدم توجه به نيازهاي كاركنان متهم كرده اند. خانواده بيلاخوف در مصاحبه با كانال 10 تلويزيون اسرائيل گفته اند كه اين دو نفر ماسك ضد گاز نداشته اند و اين يك اهانت است كه پالايشگاه براي كاركنان آموزش و تجهيزات كافي ارائه نداده است.
در مقابل مسئولان پالايشگاه مي گويند كه تمام موارد ايمني رعايت شده است. آتش نشاني اشدود هم اعلام كرده است كه اين افراد به دليل نداشتن ماسك ايمني و استنشاق گازهاي سمي كشته شده اند.
 


مقابله پليس لستر با اسلام ستيزي

پليس شهر لستر انگليس ضمن محكوم كردن حمله اخير اسلام ستيزان به يك مركز اسلامي در شهر لستر و اهانت به جماعت اسلامي اين شهر، اعلام كرد كه با عاملان اقدامات اسلام ستيزانه برخورد خواهد شد.
پايگاه اطلاع رساني «Onlslam » پليس لستر با اعلام اين مطلب، تأكيد كرد: اين حق مسلمانان است كه بتوانند آزادانه و بدون ترس از آزار و اذيت، اعمال عبادي خود را انجام دهند.
چندي پيش مسلمانان لستر، با صحنه منزجر كننده سر بريده شده يك خوك در محلي كه براي اقامه نماز از آن استفاده مي كردند، مواجه شدند. «ليام فرار»، يك جوان 24 ساله بريتانيايي مسئول اين اقدام شناخته شد.
مارك نيوكام (Mark Newcombe)، از مأموران پليس لستر اعلام كرد: اين جرم به طور واضح با انگيزه نفرت ديني انجام شده و بسيار ناراحت كننده و منزجر كننده است.
وي افزود: پليس لستر هيچ گونه تعصب ضد ديني را برنمي تابد و با عاملان اين اقدامات به طور قانوني برخورد مي كند، اين خواسته اكثريت مردم اين منطقه نيز هست.افسر ارشد لستر اعلام كرد: اميدواريم محاكمه اين فرد، درس روشني را به امثال اين فرد بدهد. آنان بايد بدانند كه همه كساني كه در نظام قضائي فعاليت مي كنند از هيچ كوششي براي اجراي عدالت در مورد چنين مجرماني فروگذار نخواهند كرد.وي گفت: حكم نهايي «ليام فرار»، 30 بهمن اعلام خواهد شد.
گفته مي شود، اين اقدام ضد اسلامي، در پي اعلام خبر راه اندازي يك مركز اسلامي در لستر صورت گرفته است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10