(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 9 بهمن  1391 - شماره 20417

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
... و آتشكده خاموش شد (يادداشت روز)
وجه مشترك ! (گفت و شنود)
كارشناسان در بنياد كارنگي مطرح كردند
جا به جايي قدرت در خاورميانه
ايران ، آمريكا را كنار زده است
ادعاي جديد مقامات غربي درباره برگزاري مذاكرات ايران و 1+5
جانشين رئيس ستاد انتخابات وزارت كشور خبر داد
 17 ارديبهشت 92 زمان آغاز ثبت نام كانديداهاي رياست جمهوري
كيهان و خوانندگان
شركت اپوزيسيون در انتخابات پذيرش مشروعيت انتخابات است (خبر ويژه)
روايت آخرين سفير كانادا از شكست سياست انزواي ايران (خبر ويژه)
پيش بيني مشاور اوباما از سقوط قريب الوقوع آل سعود (خبر ويژه)
اشتباه اصلاح طلبان اين بود كه سال 88 زير بازي زدند (خبر ويژه)
كاسه ليسي مي كنيم پس هستيم! (خبر ويژه)


... و آتشكده خاموش شد (يادداشت روز)

1- خط آتش فرعون كسي را مجال نمي داد و دستور آن بود كه كودكي به دنيا نيايد و يا در همان آغاز كشته شود تا موسي(ع)
- كه پيشگويان و منجمان وعده داده بودند- متولد نشود و اينچنين بود كه كودكان معصوم و بي گناه را پي درپي سر بريدند اما اراده الهي بر امر ديگري استوار بود و آنچه او خواهد، همان خواهد شد كه شد و از قضا موسي(ع) به دنيا آمد و در دربار و ديار فرعون بزرگ شد تا بت فرعونيت را بشكند و الوهيت فرعوني را پايان دهد و...
داستان مسيح(ع) شگفت انگيزتر اما غيرقابل انكار است؛ اراده الهي بر آن شد به حضرت مريم بي آنكه همسري برگزيده باشد فرزندي اعطاء نمايد؛ «... سرانجام به فرمان پروردگار نور مسيح در رحم مادر قرار گرفت و درد زايمان او را به سوي درخت خرما كشانيد، او از وضع خود غمگين بود، دستور داديم كه درخت خرما را تكان بدهد تا رطبي تازه فرو ريزد، فرزند او گام به جهان هستي گذارد و مريم با نوزاد به سوي قوم خود آمد.»
مردم از تعجب انگشت به دهان مانده و سيل ملامت ها به سوي او سرازير شد. مريم(س) دستور داشت كه به مردم برساند سؤالات خود را از همين كودك بپرسند. آنان گفتند؛ مگر طفل شيرخوار كه در گهواره آرميده است مي تواند سخن بگويد؟ در اين هنگام عيسي -عليه السلام- لب به سخن گشود و گفت: «اني عبدالله آتني الكتاب و جعلني نبيا؛ من بنده خدايم، داراي كتاب و در زمره پيامبران هستم.» (سوره مريم- آيات 32-18) پس چه جاي شگفتي كه اگر با ميلاد مسعود خاتم النبيين(ص)، ايوان كسري شكافت و چند كنگره آن فرو ريخت، آتشكده فارس پس از هزار سال به خاموشي گراييد، بتهاي بتخانه مكه واژگون شدند و...
آيا خبري در راه است؟ تاريخ در يك پيچ تاريخي تعيين كننده است؟ 17 ربيع الاول در عام الفيل- 570 ميلادي- حاكي از آن است كه اراده الهي مي خواهد با بنده و رسولش -محمد (ص)- بتهاي زمانه را به زير بكشاند و «اسلام» عزيز را بر صدر بنشاند و اين مولود چنين جايگاهي دارد. او آمده تا در پهنه تاريخ اين تابلو را برافرازد كه؛ «الاسلام يعلو و لا يعلي عليه»
2- با آغاز ماموريت بزرگ و سترگ پيامبر اسلام و دعوت همگاني به «اسلام»، صداي زراندوزان و زورگويان و تزويرپيشگان بلند مي شود. جاي تعجب نيست، «اسلام» را بر نمي تابند چون با منافع نامشروع، زياده خواهي ها و افزون طلبي هاي آنها مغايرت دارد.
اينجاست كه در دارالندوه- اتاق فكر كفر- نقشه ها تدارك ديدند، طراحي ها كردند، توطئه ها و سناريوها چيدند، تحريم ها پيش كشيدند و تهديدها و ترورها را در دستور كار قرار دادند تا «همه گزينه ها روي ميز باشد»! و با اهرم مذاكره و تطميع از يك سو و حربه تحريم و تهديد از سوي ديگر؛ رسول خدا(ص) را منصرف نمايند و محاسبات او را تغيير بدهند اما اين كلام استوار رسول خدا نشان مي دهد توطئه ها نگرفته و كارشكني ها كارگر نيفتاده و نقشه آنها نقش بر آب شده است؛ «به خدا سوگند اگر خورشيد را در دست راست و ماه را در دست چپ من بگذاريد كه از دعوت خويش دست بردارم از پاي نخواهم نشست تا خدا دين اسلام را رواج دهد يا جان بر سر آن گذارم.»
از همين روي؛ پيامبر و مسلمانان را در شعب ابي طالب محاصره و تحريم اقتصادي مي كنند به گونه اي كه در بند نخست آن قطعنامه تحريمي قيد مي نمايند؛ «همه گونه خريد و فروش با طرفداران و هواداران محمد ممنوع و تحريم است»، اتهامات متعدد و واهي به پيامبر اسلام مي زنند و كشتن او را نتيجه مي گيرند ولي اشتباه محاسباتي آنها اينجاست كه نمي توانند تحليل كنند پس چطور محمد(ص) ماند و حتي به معراج و سدره المنتهي رفت و تمدن اسلامي را پايه گذاشت؟
3- چرخه روزگار چرخيد و چرخيد تا با بروز و ظهور انقلاب اسلامي ايران، بار ديگر «اسلام» از ميان آموزه ها و متون به كرسي حاكميت نشست و در دوره كنوني، پيچ تاريخي افول قدرت ها و مدعيان آغاز شد.
در اين دوره نداي پيامبر رحمت است كه بار ديگر به گوش مي رسد و فرزند راستين پيامبر اين بار همانند جدش بر «اسلام» عزيز پاي مي فشارد و مستكبران و زورگويان كه صدا به اعتراض و تهديد بلند مي كنند و وعده سرنگوني «جمهوري اسلامي» را ادعا مي كنند با پاسخ هاي قاطع و پي درپي امام راحل عظيم الشأن مواجه مي شوند كه «هيچ غلطي نمي توانند بكنند».
«تحريم»ها را به پيش مي كشند اما امت امام ثابت مي كنند فرزند رمضان هستند و پايدار و مقاوم. جنگ به راه مي اندازند و همين امت ثابت مي كنند فرزند عاشورايند.
هرچه به صحنه مي آورند و تمام پتانسيل خودشان را بكار مي گيرند تا جمهوري اسلامي كه ترجمان اسلام ناب محمدي(ص) است را از كارزار مبارزه خارج كنند و مردم را نااميد نمايند ولي امام خميني(ره) به صراحت مي گويد؛ «اين قرن، قرن غلبه مستضعفين بر مستكبرين است».
و آيا امروز نشانه هاي اين بيان حكيمانه آشكار نشده است؟ مگر نه اين كه قرار بود جمهوري اسلامي را از پاي درآورند؟ تحريم ها، تهديدها، توطئه ها، جنگ و گزينه نظامي بخشي از اين پروژه نبود؟ پس چه شده است كه به قول سي ان ان هرچه به ايران فشار آوردند، تحريم كردند، توطئه ها تدارك ديدند و... «نتيجه معكوس» داده است؟ آيا مي توان واقعيت ها را انكار كرد؟ نمونه هاي زير بخشي از ماجراست؛
مجله تايم قدرت نظامي ايران را تحسين مي كند و در گزارش خود به اين واقعيت اذعان مي نمايد كه حمله نظامي به ايران امكان پذير نيست چون قابليت هاي نظامي و موشكي و موقعيت استراتژيك تنگه هرمز چنين اجازه اي نمي دهد. واشنگتن پست بعد علمي و هسته اي ايران را مورد دقت قرار مي دهد و صراحتا مي نويسد؛ «ايران در تاريخ كشورهاي هسته اي يك استثناست زيرا در روند هسته اي شدن خود هرگز از حمايت خارجي برخوردار نبوده است.»
جالب است كه هافينگتون پست نمي تواند «قدرت نرم» ايران را ناديده بگيرد و تاكيد مي كند قدرت نرم جمهوري اسلامي، سدي در برابر آمريكاست.
در همين خط، تحليل جروز الم پست هم خواندني است كه مي نويسد نفوذ ايران در منطقه، هژموني آمريكا را نشانه رفته است و «بوستون گلوب» در ترجيع بند قدرت جمهوري اسلامي برخاسته از اسلام ناب اعتراف مي كند كه؛ «زمان رهبري ايران در منطقه فرا رسيده است».
4- از سوي ديگر؛ دشمنان نشان دار جمهوري اسلامي در بدترين شرايط قرار گرفته اند و تحليلگران و استراتژيست هاي خودشان به اين افول فزاينده اعتراف مي كنند.
بحران مالي و اقتصادي لاعلاج در آمريكا و اروپا با كسري بودجه هاي نجومي- كه تنها كاخ سفيد بيش از 61هزارميليارد دلار كسري بودجه دارد- و وضعيت وخامت بار بيكاري، انحراف هاي اخلاقي، تروريزم اجتماعي و... حاكي از آن است كه بدخواهان و معاندين اسلام در پايان راه هستند و پيچ تاريخي در دوره كنوني آغاز گشته است. چاره كار گوش دادن به نداي اسلام و تسليم مكتب حيات بخشي است كه براي بحران هاي كنوني برنامه دارد وگرنه مكتب سرمايه داري و نظام ليبرال دموكراسي در پيله تضادهاي لاينحل و تناقض هاي استراتژيك گرفتار شده اند.
5- تحولات منطقه خاورميانه در بستر بيداري اسلامي نيز مهر تاييدي است كه دنيا در يك پيچ تاريخي قرار گرفته است و دو سال گذشته بخوبي اين واقعيت را عيان و نمايان كرده است. لجوج ترين و معاندترين دشمنان جمهوري اسلامي و اسلام نتوانستند زبان به دهان بگيرند و هراس آلود به «بهمن اسلامي خاورميانه»- تعبير ها آرتص- اعتراف كردند.
عبارت نتانياهو نيز قابل تأمل است كه در تحليل انقلاب ها و قيام هاي منطقه- به گزارش خبرگزاري اروپا- مي گويد؛ «يك انقلاب اسلامي با هسته اي ضد اسرائيلي است.»
آيا نمونه هايي از آنچه در بالا آمد كه مصداق مشت، نمونه خروار است را مي توان نديد و يا انكار كرد؛
و اين همه در عصر كنوني به بركت مولود 71 ربيع و اسلام عزيز است كه اكنون جمهوري اسلامي با مدل ممتاز و الگويي بي بديل بر پيچ تاريخي قرار گرفته است تا طنين نداي پيامبر رحمت را به گوش جهانيان برساند. ان شاءالله.
حسام الدين برومند
 


وجه مشترك ! (گفت و شنود)

گفت: يكي از مدعيان اصلاحات كه به انگليس پناهنده شده در وبلاگ شخصي خود نوشته است «نبايد بعد از انتخابات 88 موضوع تقلب را مطرح مي كرديم و ديديم كه مردم ايران تقلب در انتخابات را باور نكردند».
گفتم: خب! پس چرا ادعاي تقلب كردند؟!
گفت: «بابك- الف» نوشته است «اعلام تقلب در انتخابات ريشه بيروني داشت و ما نبايد سرنوشت خود را با كشورهاي غربي گره مي زديم».
گفتم: مثل اين كه كم كم داره يك چيزهايي حاليش ميشه.
گفت: از فتنه گران پرسيده؛ مي توانيد بگوئيد چه وجه مشتركي با آمريكا داشتيم؟!
گفتم: پاسخ اين سؤال كه خيلي آسان است. تنها وجه مشترك فتنه گران با آمريكا، آن است كه هر دوتاشون هيچ غلطي نمي توانند بكنند.
 


كارشناسان در بنياد كارنگي مطرح كردند

جا به جايي قدرت در خاورميانه
ايران ، آمريكا را كنار زده است

در جلسه رونمايي از يك كتاب درباره روابط ايران و آمريكا در بنياد كارنگي، نويسندگان كتاب به ارزيابي خود از اوضاع خاورميانه پرداختند.
در اين جلسه كه در محل بنياد كارنگي شعبه نيويورك برگزار شد فلينت لورت و هيلاري مان لورت به مناسبت رونمايي از كتاب خود تحت عنوان (سفر به تهران: چشم انداز تعامل آمريكا و ايران) مطالب قابل تأملي را براي حاضرين در جلسه كه از بخش هاي مختلف حضور داشتند مطرح كردند. نويسندگان با اشاره به تحولات خاورميانه گفتند: «آمريكا قدرت در حال افول در منطقه خاورميانه است و ايران كشوري است كه بيشترين بهره را از اين روند افول قدرت آمريكا در منطقه برده است. مقايسه وضعيت فعلي دولت آمريكا و جمهوري اسلامي ايران در منطقه در قياس با ده سال قبل و حادثه يازدهم سپتامبر و نوع حكومت هاي فعلي منطقه و سياست هاي آنها در قبال آمريكا و جمهوري اسلامي ايران مؤيد اين امر است.
عليرغم اينكه اوباما در سال 2009 با درك مشكلات آمريكا در حوزه خاورميانه و عدم كارآيي سياست هاي اين كشور در اين منطقه اعلام كرد كه سياست جديدي را در قبال خاورميانه اتخاذ مي نمايد اما در عمل بعد از گذشت چند ماه بار ديگر سياست هاي دولت هاي قبلي را در پيش گرفت. در سايه اين سياست ها دولت اوباما در حال حاضر در روند گفتگوهاي صلح خاورميانه در وضعيت دشواري قرار دارد. دولت اوباما در روند تهديد ايران از دولت بوش پيشي گرفته به گونه اي كه هر نوع تعامل با ايران را به عنوان يك ضرورت استراتژيك براي آمريكا دشوار كرده است. در حال حاضر و در مقايسه با دوران جرج بوش توازن قوا به نفع جمهوري اسلامي ايران و به ضرر آمريكا به هم خورده است سياست هاي اتخاذ شده از سوي جمهوري اسلامي ايران و ثبات و نوع پيشرفت هاي داخل اين كشور باعث جلب نظر كشورهاي منطقه به سمت ايران شده است آنچه كه باعث شده تا نفوذ ايران در منطقه بيشتر شود نه قدرت نظامي يا توسل به شيوه هايي چون تحريم بلكه اين موضوع ناشي از قدرت نرم ايران است كه براي غرب چندان قابل درك نيست.»
ايران سرنگون شدني نيست
آنها با اشاره به قدرت نرم ايران و نفوذ آن در خاورميانه افزودند؛ «ايران سالها از گروه هايي مثل حماس، حزب الله، گروه هاي شيعه در عراق و حتي اخوان المسلمين در مصر حمايت مي كرد و امروزه نتايج اين حمايت ها را مي بيند. در حال حاضر اين گروه ها و واسطه (انتخابات) برگزار شده در كشورهاي منطقه در مصدر قدرت هستند. و به عبارتي با نفوذترين بازيگران منطقه خاورميانه به شمار مي آيند. به واسطه نوع سياست هاي ايران و اتخاذ سياست خارجي مستقل، جمهوري اسلامي ايران از مصر تا بحرين مورد اقبال مردم منطقه قرار گرفته و اين در حالي است كه حكومت هاي طرفدار آمريكا و غرب در طي سالها در اين كشورها در رأس قدرت بودند. ايران نه به واسطه توسل به پهپاد يا تانك بلكه به واسطه نوع سياست هاي نرم خود توانسته در منطقه خاورميانه نفوذ قابل ملاحظه اي را كسب كند.
دولت آمريكا و سياستگذاران اين كشور به جاي شناسايي قدرت و نفوذ ايران در منطقه همواره سعي كرده اند تا جمهوري اسلامي ايران را به عنوان يك دولت غيرمشروع جلوه دهند كه توسط مردم خود به زودي سرنگون خواهد شد. اين سياستي بوده كه در طي سي سال گذشته و همزمان با پيروزي انقلاب اسلامي تا به امروز پيگيري شده است آنچه كه باعث شده تا اين چند دهه سيستم حكومتي ايران برخلاف پيش بيني ها سرنگون نشود مدل و نوع حكومت داري در اين كشور است كه آميخته اي از سياست و موازين ديني و استقلال در سياست خارجي است و اين همان شيوه اي است كه مورد اقبال اكثريت مردم در داخل ايران است.»
لزوم تغيير بنيادين
نويسندگان كتاب مذكور با انتقاد از سياست هاي كاخ سفيد در قبال ايران، افزودند: «بعد از تحولات خاورميانه در سال 2011 نيز با تحليل گران مذكور پيش بيني سرايت اعتراض ها در منطقه را به جمهوري اسلامي ايران داشتند از جمله در فوريه 2011 جرج سورس در سي.ان.ان پيش بيني كرد كه تا يك سال بعد جمهوري اسلامي ايران دوام نخواهد داشت. آمريكا به خاطر منافع خود بايد سياستش را در قبال ايران به شكل بنيادي تغيير دهد. هيئت حاكمه آمريكا بايد حكومت ايران را به عنوان يك نظم مشروع مورد شناسايي قرار دهند. مدل پيشنهادي ما رفتار و راهبرد نيكسون و هنري كيسينجر در قبال چين در دهه هاي گذشته است.»
كدام حقوق بشر؟!
لورت در پاسخ به سؤال يكي از معاندين ايراني حاضر در اين جلسه درباره وضعيت حقوق بشر در ايران گفت: «ما در حالي ايران را به عنوان بزرگترين حامي تروريسم معرفي مي كنيم كه عربستان مهمترين متحد ما گروه هاي افراطي را مورد حمايت مالي قرار داده و آنها را به انواع سلاح ها تجهيز مي كند. گروه هاي سلفي در كشورهاي مختلف خاورميانه و ساير مناطق دنيا فعالند و القاعده و طالبان بدون حمايت عربستان نمي توانستند دوام بياورند. بايد در اين زمينه تأمل بيشتري داشته باشيم.»
راه اعتمادسازي
در ادامه جلسه، لورت در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آمريكا چه اقداماتي مي تواند براي اعتمادسازي براي فراهم ساختن زمينه گفتگو با ايران انجام دهد اظهار داشت: آمريكا مي تواند تأمين ميليونها دلار براي انجام عمليات هاي خرابكارانه را متوقف كند، روند كشتار دانشمندان ايراني در خيابان هاي تهران را كنار بگذارد، انجام اقدامات خرابكارانه در حوزه هاي سايبري را متوقف كند و در خصوص سياست حضور نظامي گسترده در منطقه خليج فارس تجديدنظر كند. وي افزود: بعد از اينكه آمريكا در مرحله اول بپذيرد كه ايران يك دولت مستقل و با ثبات سياسي است در مرحله بعد اوباما بايد سفر به تهران را در دستور كار خود قرار دهد.
گفتني است در اين مراسم چندين تن از اساتيد دانشگاه هاي آمريكا، برخي مقامات حاضر و سابق وزارت خارجه آمريكا و نماينده اي سياسي از سازمان ملل حضور داشتند.
 


ادعاي جديد مقامات غربي درباره برگزاري مذاكرات ايران و 1+5

علي رغم آمادگي ايران براي انجام مذاكرات با 1+5 در ژانويه، مقامات آمريكايي همصدا با سخنگوي سياست خارجي اتحاديه اروپا در ادعايي جديد اذعان داشتند كه ايران از پيشنهاد 1+5 براي مذاكره در ماه جاري ميلادي طفره رفته است!
«مايا كوتسيانچيك» روز شنبه به بي بي سي فارسي گفت كه پيشنهاد مذاكره براي تاريخ 28 و 29 ژانويه (نهم و دهم بهمن ماه) در شهر استانبول تركيه بود.
سخنگوي اشتون با بيان اين كه اين گروه (1+5) در مورد محل و تاريخ مذاكرات از خود انعطاف نشان داده است، مدعي شد كه ايران با طرح شرايط تازه در عمل درصدد به تاخير انداختن مذاكرات است.
كوتسيانچيك گفت كه دو طرف از ماه دسامبر در حال گفت و گو براي رسيدن به توافقي درباره زمان و مكان مذاكرات بوده اند و افزود: از اين كه اين توافق هنوز حاصل نشده متاسف است، اما تماس هاي دو طرف براي رسيدن به توافق ادامه دارد.
همچنين بنابراين گزارش، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن به نقل از يك مقام مسئول در وزارت خارجه آمريكا ادعا كرد: تاكنون توافقي بر سر دور بعدي مذاكرات انجام نشده است اما تماس ها همچنان برقرار است. همچنين ايران پيشنهاد رفتن به استانبول را براي روز دوشنبه نپذيرفت و از اين رو ما تاريخ هاي جديدي را در فوريه آينده پيشنهاد كرديم.
به گفته اين مقام مسئول، از ماه گذشته تاريخ هاي زيادي به ايران پيشنهاد شد اما مسئولان ايراني بي ميل هستند و تاريخ ها و مكان ها را تغيير مي دهند.
گفتني است، با وجود آمادگي ايران براي برگزاري مذاكرات 1+5 در تاريخ توافق شده در ماه ژانويه، «هلگا اشميد» معاون كاترين اشتون جمعه شب در تماسي تلفني با همتاي ايراني خود اعلام كرد كه 1+5 آمادگي لازم براي برگزاري مذاكرات در ماه ژانويه را ندارد و تاريخ جديدي در اين گفت وگو براي ماه فوريه پيشنهاد كرد.
علي باقري، معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز در اين گفت و گو با تاكيد بر آمادگي ايران براي انجام مذاكرات با 1+5 از طرف مقابل خواست تا به تاريخ توافق شده براي برگزاري گفت و گوها در ماه ژانويه پايبند باشد.
 


جانشين رئيس ستاد انتخابات وزارت كشور خبر داد

 17 ارديبهشت 92 زمان آغاز ثبت نام كانديداهاي رياست جمهوري

جانشين رئيس ستاد انتخابات كشور گفت: 17 ارديبهشت و 26 فروردين سال آينده آغاز ثبت نام كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري و شوراي اسلامي شهر و روستا است.
حسنعلي نوري صبح يكشنبه در نشستي خبري در بوشهر اظهار داشت: همچنين بيست و ششم فروردين ماه سال آينده نيز زمان آغاز ثبت نام از كانديداهاي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا خواهد بود.
وي در پاسخ به سؤالي در ارتباط با قانون تبليغات انتخاباتي تصريح كرد: قانون تبليغات تغييري نكرده و از نظر زمان بندي كانديداها بعد از تأييد صلاحيت ها 15 تا 20 روز براي تبليغات فرصت دارند.
نوري بيان كرد: با اين وجود در انتظار آخرين مصوبه مجلس در ارتباط با اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري هستيم تا قانون جديد انتخابات رياست جمهوري اجرايي شود. جانشين رئيس ستاد انتخابات وزارت كشور تصريح كرد: همزمان با انتخابات رياست جمهوري و شوراها، دو انتخابات ميان دوره اي در 4 حوزه انتخابيه دماوند، فيروزكوه، تويسركان، رامسر و تنكابن و ايلام و انتخابات ميان دروه اي مجلس خبرگان نيز در استان هاي آذربايجان غربي و كهگيلويه و بويراحمد هم برگزار مي شود كه 15 فروردين ماه زمان ثبت نام از كانديداهاي اين انتخابات است.
نوري اظهار داشت: تعداد و اعضاي شعب در انتخابات ثابت هستند و بعد از احراز هويت دو صندوق مجزا وجود دارد، در جريان فرايند ممكن است رأي دهندگان تعرفه را اشتباهي در صندوق ديگري انداخته باشند به همين دليل قبل از شمارش تمام تعرفه ها از صندوق تفكيك خواهد شد و هر تعرفه در محل مورد نظر گذاشته مي شود و بعد از آن شمارش نهايي آغاز مي شود.
وي بيان كرد: اعضاي حقوقي هر انتخابات در هيئت اجرايي بايد جايگاه خود را در هيئت هاي انتخابات داشته باشند. جانشين رئيس ستاد انتخابات وزارت كشور بيان داشت: براي برگزاري انتخابات رايانه اي و مكانيزه در انتخابات سال آينده پس از موافقت و نظر نهايي شوراي نهايي در اين مورد اقدام خواهد شد.
نوري گفت: تلاش ما برگزاري انتخاباتي سالم و با حضور و مشاركت حداكثري مردم است تا جواب دندان شكني به بدخواهان نظام داده باشيم.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ آقاي عسگراولادي سابقه درخشاني چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب دارند و دلسوزي ايشان در راستاي فرمايش رهبرمعظم انقلاب در جذب حداكثري است منتهي بايد به اين سرباز فداكار اسلام عرض كرد كه وقتي فتنه گران به موعظه پيامبرگونه خلف صالح امام راحل(ره) و نايب امام زمان(عج) توجهي نكردند آيا به نصيحت و موعظه سربازان ولايت گوش خواهند كرد؟ مگر باور و اعتقاد منسوخ شده قبلي به راحتي برگشت پذير است؟
بوربور
¤ از سخنان نماينده شاخص مدعيان اصلاح طلبي در گفت و گوي خبري شبكه 3 سيما تاسف مي خورم. اين كه يكي از سياسيون حتي به 4 ويژگي مهم جريانات سياسي ناقص موردنظرشان پايبند نبودند كه مصداق بارز آن ايجاد دو فتنه در سال 78و88 با رويكرد قانون شكني و عدم صداقت با مردم و ولايت فقيه يعني ميراث بزرگ حضرت امام خميني بود. آنها جفاي بزرگي به نظام اسلامي نمودند كه به هيچ عنوان از خاطر مردم ولايتمدار اين مرز و بوم خارج نمي شود.
5270---0912
¤ آقاي هاشمي وقتي در سال 88، صدها تهمت به نظام زدند و شما مي دانستيد همه آنها دروغ است، چرا در مورد افراط گران آيه نخوانديد و به فتنه گران نگفتيد كه كار شما اشتباه است و حالا اين آيه را براي ملت ايران مي خوانيد كه حماسه 9 دي را آفريدند.
يك شهروند
¤ كسي كه ادعا مي كند اگر اين تندروها موفق مي شدند، جنگ ما با صدام ادامه داشت بايد به او گفت: اگر غير از حضرت امام كسي لقب خائن به اين نهضت آزادي مي داد آيا نمي گفتيد اينها خيلي تندرو هستند.
حقي و يك شهروند ديگر
¤ در حالي كه انگليس كه يك عمر جزء اتحاديه اروپا بوده، مي خواهد از اين اتحاديه خارج شود ولي دولت تركيه به دنبال ورود به اين اتحاديه است و خود را آلت دست آمريكا و ناتو براي ورود به اين اتحاديه كرده است؟ آيا اتحاديه اروپا توانسته است براي خودش كاچي بپزد كه دولت تركيه مي خواهد برايش حلوا درست كند!
يك شهروند
¤ چرا اصرار دارند كه پول به جامعه تزريق كنند. اين پول جز تورم هيچ نتيجه اي به دنبال ندارد. بهتر است كالا به مردم بدهند.
يك شهروند
¤ از جانبازان و رزمندگان 8 سال دوران دفاع مقدس و مدت 28 سال است كه كارمند شركت مخابرات استان چهارمحال و بختياري هستم. با واگذاري شركت مخابرات به بخش خصوصي تا چند گروه حقوقي از پايه و رتبه ما رزمندگان و جانبازان كارمند كسر شده و تنزل گروه پيدا كرده ايم براي رفع اين ظلم و احقاق حق خويش به مراكز مختلف مراجعه كرده و پيگير شده ايم ولي كسي دل نمي سوزاند و مشكل را حل نمي كند اميدواريم با درج مشكل در روزنامه قدم مساعدي از سوي مسئولين امر برداشته شود.
سعيد جعفرزاده
¤ قيمت كنوني حامل هاي انرژي نابودي مراكز توليدي را در پي خواهد داشت. مگر اينكه دولت سهم يارانه آنها را طبق قانون هدفمندي يارانه ها بپردازد. اقتصادي بدون عيب و اشكال است كه در آن حق هر ذي حقي پرداخت شود.
0930---0935
¤ وقتي قانون شده كه در داخل اتوبوس هاي خطوط درون شهري قسمت خانم ها از آقايان جدا باشد چرا بعضي اعم از آقايان و خانم ها از اين قانون تخلف مي كنند. وقتي هم كه تذكر مي دهيم به جاي عذرخواهي طلبكار مي شوند.
7902---0919
¤ دانشگاه اصفهان پس از گذشت هشت ماه، هنوز حق التدريس مدرسين مدعو در ترم دوم سال تحصيلي 91-90 را پرداخت نكرده است. از رئيس محترم اين دانشگاه تقاضاي رسيدگي داريم.
جمعي از اساتيد مدعو دانشگاه اصفهان
¤ از مسئولان تقاضا دارم مابه التفاوت حقوق بازنشستگان بهداشت و درمان را بپردازند. اين معوقات به برخي پرداخت شده و به عده اي هنوز پرداخت نشده است.
يك بازنشسته
¤ مسكن مهر نائين مبلغ 16 ميليون از افراد گرفته و هيچ اقدامي براي تحويل خانه انجام نداده است، در حالي كه در شهرهاي ديگر با مبلغي كمتر از اين خانه ها را به اعضا تحويل داده اند. تقاضاي رسيدگي داريم.
1238---0913
¤ در بيمه تأمين اجتماعي شعبه يك در اصفهان، خيابان چهار باغ بالا بعد از مجتمع پارك سرو وضع برخي از خانم هاي كارمند به بي حجابي شبيه تر است تا بدحجابي چرا در نظام اسلامي چنين كارمنداني به كار گرفته مي شوند و يا پس از بكارگيري نسبت به معارف ديني توجيه نمي شوند. از مسئولين امر درخواست پي گيري دارم.
خانواده شهيد از اصفهان
¤ ترافيك سنگين در خيابان پيروزي هر روز باعث تلف شدن وقت بسياري از مردمي مي شود كه مجبورند از اين خيابان عبور كنند. متأسفانه طي 8 سال اخير بحث جدي تعريض اين خيابان پي گيري شده ولي تا به حال نتيجه اي مطلوب حاصل نشده است و همين امر باعث مي شود كه مردم با اعصاب خرد شده در محل كار يا دانشگاه يا بيمارستان و... حاضر شوند. از مسئولين انتظار جدي وجود دارد كه در رفع مشكل مردم گام اساسي بردارند.
احمد برزگر
¤ مدت 80 روز از كندن خيابان قريشي جنوبي توسط مأمورين شهرداري منطقه 3 فرديس كرج مي گذرد و تردد از چهار راه قريشي تا ميدان سپاه غيرممكن شده است. لذا با توجه به مسدود كردن مكرر خيابان توسط مأمورين شهرداري و ناتمام رها كردن كار از يك هفته پيش تا به امروز بازار كسب اين محل را به طور كامل متوقف كرده است. ما جمعي از اهالي محل و كسبه از شهرداري منطقه تقاضاي رسيدگي به موضوع را داريم.
جمعي از اهالي و كسبه محل
¤ جوي آب خيابان هاشمي واقع در منطقه 10 شهرداري پر از موش شده به طوري كه به داخل منازل راه پيدا كرده اند و آسيب مي زنند. از مسئولين شهرداري منطقه درخواست رسيدگي داريم.
علي زاده
¤ ضرورت دارد مسئولين وزارت كشور ترتيبي بدهند كه هر دو سال يك بار ميزان رضايتمندي شهروندان از عملكرد استانداران، فرمانداران و بخشداران در سراسر كشور استخراج شده و ملاك موفقيت يا عدم موفقيت مديران زيرمجموعه قرار بگيرد و بدين وسيله مديران ضعيف كنار گذاشته شوند.
1648---0915
¤ بالا رفتن سن ازدواج تهديد جدي و خطرناك براي سلامتي اخلاق جوانان و جامعه اسلامي است. مسئولين كشور بايد با چاره انديشي خويش در اين مورد نگذارند شكوفه هاي پاك نسل سوم انقلاب در آتش خواسته هاي غيرشرعي بسوزند.
6263---0938
¤ اگر مجلس و دولت با همكاري يكديگر براي خانه هاي خالي نگه داشته شده ماليات سنگين وضع كنند و اين قانون به اجرا گذاشته شود در تعديل قيمت مسكن بسيار اثرگذار خواهد بود.
احمدي
¤ خطاب به مسئولين امر بنويسيد چرا بعد از گذشت 23 سال فقط 30 درصد از معوقه حقوق آزادگان را پرداخت كرده اند. به خدا قسم اين قشر مشكل دارند، چرا بايد مورد بي مهري قرار گيرند؟
2438---0919
 


شركت اپوزيسيون در انتخابات پذيرش مشروعيت انتخابات است (خبر ويژه)

يك سايت وابسته به گروهك نهضت آزادي ملي-مذهبي اعلام كرد: با شرايطي كه الان وجود دارد شركت كردن در انتخابات هيچ معنايي ندارد.
اين سايت ملي-مذهبي در توضيح دلايل خود نوشت: دليل اول اين است كه به هر حال شروطي كه آقاي خاتمي و اصلاح طلبان از پيش تر براي انتخابات گذاشته اند مثل آزادي آقايان موسوي و كروبي و بقيه شروط هيچ كدام عملي نشده است. اگر از اين ديدگاه به اپوزيسيون نگاه كنيم مي بينيم كه رژيم هرگز اعتنايي به پيشنهادات آنها نكرده و كنار نيامده است؛ هنوز طرفداران حاكميت موسوي و كروبي را سران فتنه مي دانند و براي شركت در انتخابات مي گويند بايد از اينها اعلام برائت شود.
در ادامه تحليل مذكور آمده است: دليل دوم اين است كه اگر كساني كه شروطشان پذيرفته نشده وارد انتخابات شوند و در آن شركت كنند، مشاركتشان به نظام مشروعيت خواهد داد و اين دقيقا چيزي است كه نظام مي خواهد. وقتي آن ها هيچ پيشنهادي از مخالفان را قبول نكرده و هيچ بحثي با مخالفان در اين باره نكرده اند، اگر مخالفان در انتخابات شركت كنند در حقيقت پوئني است كه به حكومت مي دهند و مشروعيت انتخابات را قبول مي كنند، انتخاباتي كه هيچ چيزي در آن عوض نشده است. شوراي نگهبان همچنان سر جاي خود قرار دارد و هيچ خواسته اي از مخالفان در آن عملي نشده است.
 


روايت آخرين سفير كانادا از شكست سياست انزواي ايران (خبر ويژه)

آخرين سفير كانادا در ايران گفت تلاش غرب براي انزواي ايران محكوم به شكست است.
جان موندي ضمن سخناني در «موسسه خدمات متحد سلطنتي» در شهر رجيناي كانادا، ايران را يك بازيگر منطقه اي مهم دانست و تصريح كرد: «آنان نشان داده اند در اعمال نفوذ فوق العاده بر برخي از كشورهاي منطقه از قدرت كافي برخوردارند.»
موندي در ادامه تاكيد كرد، بايد با مذاكرات و گفت وگو براي دستيابي به نتيجه اي «مطلوب براي هر دو طرف»، از هرگونه تقابل نظامي با ايران پرهيز كرد.
به گزارش پرس تي وي، موندي كه بعد از تيرگي روابط ديپلماتيك ميان ايران و كانادا از ايران اخراج شد، همچنين خاطرنشان كرد: اتاوا نبايد روابط ديپلماتيك خود را با ايران قطع مي كرد چرا كه اين اقدام حاوي پيامي اشتباه به جامعه بين الملل است مبني بر اين كه گفت وگوي سياسي با جمهوري اسلامي بيهوده است.
كانادا، 7 سپتامبر 2012 ميلادي، تعطيلي سفارت خود در ايران را اعلام كرد و به ديپلمات هاي ايراني در كانادا پنج روز مهلت داد، خاك آن كشور را ترك كنند.
 


پيش بيني مشاور اوباما از سقوط قريب الوقوع آل سعود (خبر ويژه)

يك مشاور اوباما كه سابقه فعاليت در سازمان سيا را دارد، احتمال انقلاب در عربستان و سقوط رژيم سعودي را «بسيار زياد» اعلام كرد.
به گزارش العالم، بروس ريدل (از افسران سابق سرويس اطلاعاتي آمريكا و پژوهشگر مركز سياست هاي خاورميانه) توصيه هايي را به اوباما درباره اوضاع عربستان ارايه كرد؛ خلاصه توصيه ها اين است كه امسال در عربستان احتمال انقلاب قوي است.
در اين مشاوره آمده است: آمريكا در عربستان گزينه اي به جز آل سعود ندارد و بايد بر حكومت اين كشور براي انجام سريع تغييرات (مورد نظر مردم) فشار بياورد. خاندان حاكم بر عربستان با تغييرات در اين كشور مخالف است.
ريدل در بخش ديگري از اين گزارش تأكيد كرده است: تغييرات انقلابي در عربستان براي منافع آمريكا در همه زمينه ها فاجعه آميز خواهد بود و ضربه اي دردناك به نفوذ راهبردي آمريكا در منطقه وارد خواهد كرد؛ اين خطر در مراحل بعدي ساير كشورهاي منطقه خليج فارس و اردن را نيز تهديد خواهد كرد.
ريدل به اوباما پيشنهاد كرد اطلاعات كافي درباره بحران آينده عربستان به دست بياورد تا بتواند از تأثيرات منفي آن بر بازار نفت جلوگيري كند.
ريدل تصريح مي كند: اگر موج بيداري در عربستان آغاز شود به احتمال زياد شبيه انقلاب در ساير كشورهاي عربي خواهد بود. اكنون هم يك سال است كه تظاهرات مسالمت آميز و آميخته با برخورد خشونت آميز با مردم در منطقه نفت خيز عربستان آغاز شده است.
اين كارشناس آمريكايي هشدار داد اعتراضات عربستان ممكن است از شمال رياض يا عسير در مرز يمن آغاز شود و همانند يك گلوله برف به شهرهاي بزرگ عربستان كشيده شود.
وي خاطرنشان كرد: اگر سلمان بن عبدالعزيز وليعهد عربستان يا عبدالله بن عبدالعزيز با وجود نگراني ها و اختلاف ها بر سر جانشيني بميرند، عربستان بيشتر در معرض انقلاب قرار خواهدگرفت.
ريدل مي نويسد: ممكن است وحدت عربستان از بين برود و حجاز از قسمت هاي ديگر عربستان جدا شود، و ممكن است شرق عربستان به دست شيعيان و مركز آن به دست گروه هاي سلفي افراطي بيفتد. ريدل معتقد است اگر در عربستان انقلابي صورت گيرد پادشاهي هاي خليج فارس سقوط خواهند كرد و اقليت سني در بحرين بدون تانك و اموال خاندان سعودي نخواهد توانست به كار خود ادامه دهد و قطر و كويت و امارات هم نمي توانند از خود در برابر نظام انقلابي عربستان حمايت كنند. در صورت سرنگوني آل سعود، فقط سلطان قابوس در عمان ممكن است همچنان بر مسند حكومت باقي بماند.
وي با بيان اينكه اميد چنداني به بقاي نظام پادشاهي سعودي ندارد، نوشت: از آنجا كه منافع آمريكا بسيار به خاندان سعودي وابسته شده، كاخ سفيد قادر به فاصله گرفتن از اين رژيم نيست.

 


اشتباه اصلاح طلبان اين بود كه سال 88 زير بازي زدند (خبر ويژه)

عضو مستعفي حزب مشاركت براي چندمين بار اعلام كرد رفتار اصلاح طلبان بعد از انتخابات سال 88 اشتباه بود.
عباس عبدي در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي بهار با بيان اينكه طيف مذكور بعد از انتخابات سال 88 فراتر از اصلاح طلبي رفتند، گفت: آنها نمي توانند بين دو نقطه اصلاح طلبي و فراتر از رفورم، نقطه بهينه اي را انتخاب كنند، متاسفانه هم منافع اين طرف را مي خواهند و هم منافع آن طرف را. منافع هر دو را مي خواهند و نمي خواهند هزينه اش را بدهند اما در واقع الان در نقطه اي هستند كه هزينه هر دو فاز را مي دهند اما منفعت هيچ يك را نمي برند.
وي با بيان اينكه «اصلاح طلبان نبايد از مشي 4 سال گذشته برگردند» گفت: يا بايد بگويند اصلاحات تا اطلاع ثانوي تعطيل است، يا اين را بگويند كه آمدنمان به آن صورت اشتباه بود و اشتباه را تصحيح كنند تصحيحش اين است كه منطق ورود اصلاح طلبان در انتخابات 88 اشتباه بود. اين چيزي نيست كه من الان بگويم. چهار سال پيش هم قبل از انتخابات نامه اي به دوستان نوشتم منطق و رفتارهاي بعد از انتخابات هم اشتباه بود. وقتي مي خواهيد از موضع اصلاح طلبي به درون قدرت بياييد نمي شود هر نوع رفتاري را انجام داد. هنگامي كه اصلاح طلبان سيستم انتخاباتي را پذيرفتند و از پيش هم كما بيش مي دانستند كه چگونه است و تجربيات قبلي هم دراين باره داشتند در اين صورت بايد مجموعه تبعاتش را نيز مي پذيرفتند هنگامي كه در انتخابات ورود پيدا مي كنيد، نمي توان رجعيت برگزاركننده اش را به كلي رد كرد.
وي با بيان اينكه پيش از انتخابات سال 88 نيز ادعاهايي مطرح مي شد اما اعتنا نمي شد، گفت: اين دوستان وقتي نوبت خودشان كه مي رسد قبول ندارند و زير بازي مي زنند. اين نوع رفتارها درست نيست. بحث اين نيست كه انتخابات درست بوده يا نه؟ و اگر نبوده چقدر اشكال داشته بحث اين است كه يك بام و دو هوا نمي شود. براي مثال برخي از اصلاح طلبان امروز مسئله شان اين است كه تا وقتي آقاي كروبي و موسوي در حصر هستند در انتخابات شركت نمي كنيم و از اين سخنان؛ چطور آن موقع كه آقاي منتظري را حصر كردند مسئله اي نبود. آن زمان شوراي امنيت ملي زير نظر چه كساني بود يا وقتي كه من و تعداد زيادي از دوستان ديگر زندان رفتيم كي بود؟
عضو مستعفي مشاركت با انتقاد از رفتار اصلاح طلبان در آشوب هاي تيرماه 78 گفت: در 18 تير بارها هم به آن ها گفته شد كه اين وضع را جمع كنيد، مسئوليتش را بپذيريد و كار را درست كنيد اما نشستند. دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه شد. من بايد به دانشجو بگويم كه چرا افراط كردي؟
عبدي در بخش ديگري در اين مصاحبه با تصريح بر اينكه اصلاح طلبان هاشمي را تغيير دادند، گفت: آقاي هاشمي 2013 يا 2005 (يادتان هست شعار Hashemi2005 را) فرق مي كند. اين تغييراتي كه در ايشان مي بينيد محصول اصلاحات است. سخنراني هاي آقاي هاشمي سال 70 تا 73 را در كنار سخنراني هاي امروز ايشان بگذاريد و به خوانندگان بگوييد قضاوت كنند، انگار متعلق به دو فرد متضاد است. آقاي هاشمي تغييراتش محصول اصلاحات است اين تغييرات خيلي زياد است.
اين كه آقاي هاشمي مي گويد انتخابات آزاد حرف مهمي است. يعني تغييرات مهمي رخ داده ولي خوب است دو دوره انتخابات ايشان را مجددا در تلويزيون نمايش دهند تا معلوم شود كه حتي انتخابات 88 نسبت به آن زمان 10گام به پيش بوده است ولي فراموش نكنيد كه همان فرد در سال 84 به جايي مي رسد كه در ايران يك روحاني كه در انقلاب بوده تراكت تبليغاتي اش Hashemi2005، مي شود در آمريكا هم اين طوري تبليغ نمي كنند. اين نشان مي دهد كه چه تغييراتي به وجود آمده است بگذريم از اين كه معلوم است تيمش فاجعه بود با اين تيم تبليغاتي كه ظاهراً از گروه هاي تبليغاتي كالاهاي تجارتي بود كه نمي شد در انتخابات برنده شد در هر حال اين آقاي هاشمي آن هاشمي نيست. اسمش مشترك است ولي رسمش نه؛ حداقل در بيان وي درباره نحوه نقش آفريني هاشمي مي گويد: او پايگاه اجتماعي مستقل و كافي ندارد. البته در درون ساخت قدرت قضيه فرق مي كند. تنها نقشي كه آقاي هاشمي مي تواند براي بازسازي اصلاحات داشته باشد نقش كاتاليزور است؛ واكنش را تسريع مي كند. يعني رابطه نزديكي اصلاح طلبان و حكومت باشد به شرطي كه اطرافيان، اين نقش را خراب نكنند. مشكلش فقط همين وسوسه رياست جمهوري دوباره است. اين اشكال اصلاح طلبان هم هست كه مي خواهند يك پيروزي به دست بياورند و بكوشند تمام شكست هاي گذشته را ماله كشي كنند.


 


كاسه ليسي مي كنيم پس هستيم! (خبر ويژه)

يك پايگاه رسانه اي وابسته به فتنه گران فراري با استدلالي محكم ثابت كرد فتنه سبز نمرده است.
سايت نداي سبز با اشاره به ملاقات رجب مزروعي، اردشير ارجمند و دو همكار آنها در گروهك ملي مذهبي با برخي مقامات اروپايي (در قالب شوراي هماهنگي سبز)، اين ملاقات را نشانه حيات فتنه گران دانست و نوشت: سه سال و نيم پس از تحقق جنبش سبز، و حدود دو سال پس از به حصر بردن آقايان موسوي و كروبي و خانم رهنورد، و در هنگامه اي كه اقتدارگرايان حاكم با استفاده از بازوهاي تبليغاتي و رسانه اي خود پيوسته از «مرگ فتنه» مي گويند، فراهم آمدن اين امكان گفت وگو با تأكيد نمايندگان شوراي اروپا، نشان از پتانسيل ارزشمندي دارد كه بيش از همه، خود «سبزها» بايد قدرشناس آن باشند.
نداي سبز كه توسط پسر مزروعي اداره مي شود، افزود: هيچ امكان سالم و فرصت نيكي را نبايد فروگذاشت، در داخل يا خارج از كشور فرستادگان جريان فتنه در ملاقات ها با ابراز خدمتگزاري تمام خطاب به طرف اروپايي تصريح كرده اند كه تا جريان متبوع آنها روي كار نيايد، دنيا روي آرامش نخواهد ديد و اين در حالي است كه بخش اصلي بحران ها و جنگ ها در دنيا زير سر غرب است.
با اين حال يك عضو گروهك اتحاد جمهوري خواهان در واكنش به ملاقات اميرارجمند و مزروعي با برخي مقامات حاشيه اي شوراي اروپا تصريح كرد كه آنها نه تنها نماينده مردم ايران بلكه مخالفان مقيم خارج نيز نيستند.
حسين باقرزاده كه چند سالي است از گروهك منافقين جدا شده، در پايگاه اينترنتي گويانيوز مي نويسد: اين روزها رفت و آمد به اتحاديه اروپا زياد شده است. چند روز پيش آقاي رضا پهلوي با مقامات اين اتحاديه سخن مي گفت و به فاصله كوتاهي آقاي اميرارجمند به همراه سه تن از اصلاح طلبان و نيروهاي ملي-مذهبي در آن جا صحبت كردند. مجاهدين خلق[منافقين] هم كه مرتباً آن جا پلاسند و در رفت و آمد. از نوع اين ديدارها با مقامات آمريكايي نيز در جريان است.
وي مي افزايد: اين ديدارها در صورتي كه شفاف باشد و اين افراد و گروه ها نظر شخصي يا گروهي خود را به مقامات خارجي برسانند مسئله اي نيست. مشكل اين جا است كه بسياري از اينان به نام «مردم ايران» و چنان مي نمايند كه گويا از بسياري از ايرانيان نمايندگي دارند. مثلاً مجاهدين خود را «(تنها) بديل دموكراتيك» رژيم معرفي مي كنند، آقاي پهلوي از طرف يك «شوراي ملي» سخن مي گويند كه گويي فراگير است و ايشان را به سخنگويي خود برگزيده اند، و آقاي اميرارجمند در عين اين كه خود را سخنگوي «شوراي» مجهول «هماهنگي راه سبز اميد» معرفي مي كنند از طرف «جنبش سبز» سخن مي گويند و اين هر دو را يكي مي دانند.
باقرزاده نوشت: از اين مسئله مي گذريم كه وقتي مقامات و سياست گذاران اروپايي و آمريكايي پيام هاي كاملاً متضاد را از اين نمايندگان و گروه ها مي شنوند چه نتيجه اي مي گيرند و اين البته فقط مسئله آن ها نيست، مسئله من و ميليون ها ايراني ديگر نيز هست. اين ميليون ها ايراني هيچ يك از اينان را به نمايندگي خود برنگزيده اند. آيا چند ميليون ايراني خارج كشور نبايد در تعيين اين كه چه كساني به نام آنان سخن مي گويند سهمي داشته باشند؟
وي مي پرسد: تاكي بايد اجازه داد كه افراد، گروه ها و لابي هايي به نام ايران و ايرانيان برنامه ها و اهداف خود را دنبال كنند و پيام هاي متضادي به مقامات خارجي برسانند بدون اين كه دست كم از ايرانيان خارج كشور نمايندگي داشته باشند؟ آيا وقت آن نرسيده است كه همه ايرانياني كه اين لابي ها و سياستمداران را به عنوان نماينده خود نمي شناسند فرياد بلند كنند كه «نماينده من كو؟»
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10