(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 9 بهمن  1391 - شماره 20417

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اعلام آمادگي ايران براي حل بحران مالي
روحاني هندي :
مسلمانان هند به دنبال اجراي فتواي امام خميني هستند
سخنگوي وزارت خارجه پاكستان تاكيد كرد
نقش مهم ايران در پيشبرد روند صلح در افغانستان
باهنر: دولت بودجه را تحويل ندهد تنخواه تصويب مي كنيم
سخنگوي هيئت رئيسه مجلس خبر داد
 قواي سه گانه و شوراي نگهبان مشمول ممنوعيت تصدي 2شغل
تازه ترين خبرها درباره عيدانه اقشار كم درآمد
كمك نقدي يا كالا مجلس و دولت تصميم مي گيرند
در مكتب امام
مشاور سابق وزارت امور خارجه آمريكا :
گفت وگو با ايران تنها گزينه آمريكا است
رايزني امير عبداللهيان با مقامات اردني
جليلي: تلاش استكبار جهاني براي ايجاد اختلاف در عراق ناكام مي ماند
اطلاعيه جامعه مدرسين به مناسبت هفته وحدت:
رهبر انقلاب با حفظ وحدت توطئه دشمن را خنثي كرده اند
احمدي نژاد در جلسه هيئت دولت خبر داد
كمك نقدي به 7 دهك در اوايل اسفند
آخرين خبرها از تحركات انتخاباتي اصولگرايان
مدير دانشكده جان هاپكينز:
رژيم تحريم هاي آمريكا عليه ايران به انتهاي خط رسيده است
عسگر اولادي: مرز اصلاح طلبان با فتنه مشخص شود
عضو هيئت رئيسه مجلس:
تخلف از قانون نبايد بي هزينه باشد
دانشگاه آزاد اعلام كرد
ضوابط ثبت نام مشمولان وظيفه عمومي در نيمسال دوم


اعلام آمادگي ايران براي حل بحران مالي

وزير امور خارجه كشورمان با تاكيد بر ضرورت برقراري ثبات و آرامش در كشور مالي گفت: جمهوري اسلامي براي حل بحران درمالي با استفاده از ظرفيت هاي خود به عنوان رئيس جنبش عدم تعهد آمادگي دارد.
علي اكبر صالحي وزير امورخارجه كشورمان كه در راس هيئتي سياسي براي شركت در بيستمين نشست سران اتحاديه آفريقا به آديس آبابا سفر كرده، اظهار داشت:
جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك كشور نقش آفرين در عرصه بين المللي، به خصوص بعد از عهده دار شدن رياست جنبش عدم تعهد از جايگاه ويژه اي برخوردار است و حضور ايران در اين مجامع بين المللي معناي خاصي را دارد.
صالحي به ملاقات هاي اخيرش با وزيرخارجه بوركينافاسو و رئيس جمهور بنين اشاره كرد و گفت: در اين ملاقات ها در خصوص بحران مالي گفت وگو و اعلام كردم كه به عنوان رئيس جنبش عدم تعهد آمادگي داريم به حل وفصل بحران در مالي قبل از ريشه دارتر شدن كمك كنيم و بايد هرچه زودتر جلوي اين خونريزي را گرفت.
به گزارش فارس، رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان با ذكر اين نكته كه در حال حاضر تعداد زيادي از مردم كشور مالي آواره و به كشورهاي اطراف پناه برده اند، افزود: بايد هرچه سريع تر ثبات و استقرار در مالي برقرار شود، زيرا در جهت مصلحت جامعه بين الملل خواهد بود.
گفتني است، مراسم افتتاحيه نشست سران اتحاديه آفريقا كه با شعار «آفريقاگرايي و رنسانس آفريقايي» برگزار شد، حاضران شركت كننده به مناسبت درگذشت رئيس جمهور غنا و «ملس زناوي» نخست وزير اتيوپي چند دقيقه سكوت كردند.
«دلاميني زوما» رئيس كميسيون اتحاديه آفريقا، «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل، «نبيل العربي» دبيركل اتحاديه عرب، «محمود عباس» رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين، «جان ميلز» رئيس جمهور جديد غنا و رئيس جمهور بنين از جمله سخنرانان مراسم افتتاحيه بودند.
توافق ايران و آرژانتين در پرونده آميا
صالحي و هكتور تيمرمن در حاشيه اجلاس سران اتحاديه آفريقا در آديس آبابا با صدور بيانيه اي درخصوص پرونده آميا اعلام كردند كه دو طرف پس از چند نوبت رايزني در سطوح كارشناسان وزراي خارجه به توافقي در خصوص تعيين چارچوب پيگيري پرونده آميا دست يافتند.
به گزارش واحد مركزي خبر، وزراي خارجه ايران و آرژانتين بر عزم دو كشور براي روشن شدن حقيقت پرونده از طريق همكاري هاي دوجانبه و با كمك حقوقدانان مستقل تاكيد كردند.
صالحي و تيمرمن در اين بيانيه ابراز اميدواري كردند كه بر پايه ساز و كار تعيين شده و در صورت تصويب آن از سوي بخش هاي ذيربط دو كشور، اين موضوع به طور كامل حل شود.
 


روحاني هندي :

مسلمانان هند به دنبال اجراي فتواي امام خميني هستند

نويسنده كتاب آيات شيطاني در تلاش است تا نشان دهد كه مسلمانان فتواي امام را فراموش كرده اند ولي يك روحاني هندي معتقد است كه مسلمانان هندي مترصد فرصتي براي اجراي حكم امام هستند.
سرويس بين الملل تاريخ سلمان رشدي نويسنده كتاب آيات شيطاني به دليل فتواي امام خميني مبني بر ارتداد وي بيش از دو دهه است كه تحت تدابير شديد امنيتي دولت انگليس در اين كشور به سر مي برد.
سلمان رشدي اخيراً در سفري با هماهنگي سرويس هاي امنيتي هند و انگليس به بهانه حضور در اكران يك فيلم به هند سفر كرده است تا مقامات انگليس از اين طريق به نوعي واكنش مسلمانان را به حكم ارتداد سلمان رشدي بسنجند .
سيدمحمد حسيني از روحانيون شيعه هندي در گفت و گو با خبرگزاري تسنيم با اشاره به اينكه امام خميني اولين فردي بودند كه در خصوص توهين نويسنده كتاب آيات شيطاني نسبت به پيامبر اسلام فتوا صادر كردند و بعد از ايشان ساير رهبران مذهبي عليه سلمان رشدي موضع گرفتند اظهار داشت: سلمان رشدي و بي بي سي، رسانه دولتي انگليس براي كم اهميت نشان دادن فتواي تاريخي امام خميني تلاش مي كنند كه وانمود كنند كه اين فتوا ميان مسلمانان رنگ باخته ولي اين گونه نيست و هنوز هم بعد از گذشت سالها مسلمانان خواهان اجراي حكم اعدام براي سلمان رشدي هستند . وي افزود: سلمان رشدي بارها تلاش كرده است تا به هند سفر كند ولي مخالفت مسلمانان اين كشور مانع اين سفر شده است. سلمان رشدي اين بار به صورت مخفيانه به اين كشور سفر كرده است و اين خلاف خواست مسلمانان هند است و اگر دست مسلمانان به رشدي برسد او را مي كشند. البته بايد بگويم كه سفر وي به هند براي وي بدون هزينه نخواهد بود و گروه هاي مسلمان در تدارك تظاهرات به منظور حضور وي در هند هستند. دولت هند نبايد اجازه بدهد كه سلمان رشدي به هند بيايد. دولت هند بايد به خواست مسلمانان احترام بگذارد و مانع از حضور مجدد وي در هند شود .
 


سخنگوي وزارت خارجه پاكستان تاكيد كرد

نقش مهم ايران در پيشبرد روند صلح در افغانستان

سخنگوي وزارت امور خارجه پاكستان بر نقش مهم ايران در پيشبرد روند صلح در افغانستان تاكيد كرد.
معظم علي خان در كنفرانس خبري در اسلام آباد، تصريح كرد: نقش ايران در روند صلح افغانستان را نمي توان ناديده گرفت و صلح در اين منطقه بدون همكاري ميان ايران، پاكستان و افغانستان غيرممكن است.
سخنگوي وزارت خارجه پاكستان افزود: اين كشور به منظور تقويت روند صلح در كشور جنگ زده افغانستان، با ايران، روسيه و چين همكاري دارد.
آمريكا و متحدانش در سال 2001 ميلادي به عنوان بخشي از طرح آمريكايي به اصطلاح جنگ با تروريسم، به افغانستان حمله كردند. رژيم طالبان در اين جنگ سرنگون شد، اما كشور افغانستان همچنان صحنه خشونت و ناامني است.
ايران، همسايه داراي مرز مشترك با افغانستان، بر لزوم راه حل منطقه اي براي پايان دادن به بحران افغانستان تاكيد كرده و ناامني فزاينده و قاچاق مواد مخدر در افغانستان را به حضور نظامي كشورهاي خارجي در اين كشور نسبت داده است.
نيروهاي خارجي قرار است تا پايان سال 2014 ميلادي از افغانستان عقب نشيني كنند و مسووليت امور امنيتي اين كشور را به دولت افغانستان واگذار كنند.
 


باهنر: دولت بودجه را تحويل ندهد تنخواه تصويب مي كنيم

نايب رئيس اول مجلس گفت: در صورتي كه دولت لايحه بودجه را ارائه نكند تنخواه 2 يا 3 ماهه تصويب مي كنيم.
محمدرضا باهنر افزود: دولت مكلف است تا 15 آذرماه بودجه را به مجلس ارائه كند ولي تا به امروز در اجراي اين مهم تاخير داشته است. وي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: كشور از اول فروردين 92 نياز به قانون و بودجه دارد چرا كه اگر قانون و بودجه وجود نداشته باشد دولت نمي تواند كاري انجام دهد.
باهنر گفت: دولت بايد لايحه اي چند دوازدهمي بدهد كه مجلس به او فرصت بدهد و يا اين كه مجلس مجبور است تنخواه دو الي سه ماهه تصويب كند تا بتوان كشور را اداره كرد.

 


سخنگوي هيئت رئيسه مجلس خبر داد

 قواي سه گانه و شوراي نگهبان مشمول ممنوعيت تصدي 2شغل

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس با تاكيد بر اينكه مصوبه ممنوعيت تصدي دو شغل همه دستگاه هاي كشور اعم از مجلس، دولت و قوه قضاييه و شوراي نگهبان را دربر مي گيرد گفت: براي متخلفان محروميت و جريمه هاي نقدي درنظر گرفته خواهد شد.
به گزارش مهر، عبدالرضا مصري با حضور در برنامه نگاه يك درباره مصوبه مجلس در خصوص ممنوعيت تصدي بيش از يك شغل اظهار كرد: در اين طرح عنوان شده است كه نهادهاي نظارتي موظفند به تخلفات مربوط به دوشغله ها رسيدگي كنند و اين نهادها نيز به اين اطلاعات دسترسي پيدا مي كنند.
وي با بيان اينكه در اين مصوبه براي كسي كه شغل دوم را بپذيرد و يا دانسته به شخصي شغل دومي را پيشنهاد كند مجازات درنظر گرفته شده است، گفت: در صورتي كه خود شخص مي داند يك مسئوليت دارد و كسي كه به او شغل دومي را واگذار مي كند از شغل او بي خبر است، فردي كه شغل دوم را مي پذيرد به مدت 6 ماه تا دو سال از خدمات دولتي محروم مي شود و وجوه دريافتي بجز حقوق و مزاياي شغل اصلي بايد مسترد شود. عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي افزود: اگر پس از اين مدت اين موضوع تكرار شود، آن فرد به طور دائم از خدمات دولتي محروم مي شود.
 


تازه ترين خبرها درباره عيدانه اقشار كم درآمد

كمك نقدي يا كالا مجلس و دولت تصميم مي گيرند

جلسات مشترك دولت و مجلس كه نزديك دو هفته است آغاز شده همچنان ادامه دارد و در جلسه شنبه شب كه با حضور احمدي نژاد و لاريجاني برگزار شد مجلس بر كمك كالايي و دولت بر كمك نقدي به اقشار كم درآمد تاكيد كردند.
محمدرضا پورابراهيمي نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به جلسه شنبه شب دولت و مجلس گفت: نمايندگان در اين جلسه بر كمك معيشتي كالايي به مردم تاكيد كردند اما دولت خواهان ارائه كمك نقدي معيشتي به مردم بود.
پورابراهيمي افزود: در اين جلسه نظر نمايندگان مجلس بر كالايي بودن اين كمك ها و نظر دولت بر نقدي بودن اين كمك ها بود كه در نهايت قرار شد اين موضوع بررسي شود و نظر نهايي را سخنگوي دولت اطلاع رساني كند.
نماينده مردم كرمان ادامه داد: در اين جلسه همچنين مقرر شد كميته تخصصي در ذيل كارگروه هاي دولت و مجلس تشكيل شود و به بررسي موضوع هدفمندي يارانه ها و نرخ ارز بپردازد.
پورابراهيمي افزود: تاكنون نتيجه نهايي درباره بحث هدفمندي يارانه ها مشخص نشده و در صورت كسب نتيجه نهايي اين جلسات به مردم اطلاع رساني مي شود.
كمك كالايي خاصيت ضد تورمي دارد
عبدالرضا مصري عضو كميسيون اجتماعي نيز در اين زمينه گفت: حمايت از اقشار ضعيف جامعه اگر در قالب سبد كالايي باشد اثر ضدتورمي دارد.
وي اظهار كرد: حدود دو ماه پيش طرحي را براي توزيع كالاهاي اساسي بين اقشار ضعيف جامعه ارائه دادم كه يك فوريت آن هم در مجلس به تصويب رسيد.
وي گفت: وقتي نرخ تورم افزايش يابد افرادي كه درآمد ثابت دارند و حتي كارمندان، قشر كارگر، كسبه جزء و.. هم با مشكل معيشتي مواجه مي شوند و قدرت خريد آن ها كاهش مي يابد.
نماينده كرمانشاه خاطرنشان كرد: پرداخت وجه نقد ممكن است در مقاطع محدودي رفع مشكل كند، اما اثرات تورمي آن تا ماه ها پايدار خواهد ماند و عملا قدرت خريد مردم را افزايش نمي دهد.
مصري پيشنهاد كرد حمايت از اقشار ضعيف در قالب سبد كالاهاي اساسي صورت گيرد، زيرا در اين صورت به جاي تقاضا عرضه بيشتر مي شود.
عيدانه 100 هزارتوماني به كم درآمدها
يك عضو كميسيون عمران مجلس نيز با اشاره به جلسات مشترك دولت و مجلس گفت: طرح كمك 100 هزار تومان به خانواده هاي زير پوشش كميته امداد براي شب عيد به عنوان يكي از طرح هاي پيشنهادي در اين جلسات مطرح است.
علي نعمت چهاردولي در گفت و گو با ايسنا خاطرنشان كرد: صدور كارت هوشمند براي سه يا چهار دهك پاييني جامعه نيز از ديگر طرح هاي پيشنهادي بود كه هنوز براي اجرا مصوب نشده است.
اين سخنان در حالي مطرح شد كه رئيس كميسيون عمران مجلس از تفاهم دولت و مجلس در كمك نقدي جهت مساعدت به اقشار كم درآمد خبر داده است.
علي اكبر آقايي در گفت وگو با ايسنا، گفت: در جلسه شنبه شب كه با حضور لاريجاني و احمدي نژاد و روساي كميسيون ها و برخي از چهره هاي اقتصادي مجلس برگزار شد، حمايت عيدانه از اقشار كم درآمد با اولويت خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد امام و سازمان بهزيستي مورد توافق قرار گرفت.
وي از آغاز بررسي نحوه اجراي فاز دوم هدفمندسازي يارانه ها از شنبه هفته آينده سخن گفت و افزود: در جلسه شنبه تصميم گرفته شد تا در خصوص نحوه اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها و شيوه هاي اجراي اين مرحله از قانون بحث و بررسي شود.
جزئيات از سوي دولت اعلام مي شود
رئيس كميسيون ويژه حمايت از توليدملي مجلس نيز در مورد جلسه شنبه دولت و مجلس در مورد كمك معيشتي به مردم گفت: دولت و مجلس توافق كردند كه كمك معيشتي به مردم در شب عيد انجام شود؛ البته كليت اين مسئله مورد توافق قرار گرفت و مقرر شد تا دولت در مورد جزئيات اين مسئله اطلاع رساني كند.
فولادگر ادامه داد: هنوز در مورد نحوه پرداخت و منبع اين پرداخت و همچنين نوع آنكه نقدي يا غيرنقدي باشد تصميم قطعي و نهايي گرفته نشده و قرار است دولت در رابطه با اين مسئله اطلاع رساني داشته باشد.
اين نماينده مجلس همچنين اظهار داشت: بحث در مورد اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها همچنان ادامه دارد و قرار است تا نمايندگان و دولت در اين رابطه بيشتر با هم مباحثه داشته باشند.
وي تصريح كرد: همچنين در جلسه بر اين موضوع تاكيد شد كه دولت هرچه سريع تر لايحه بودجه را به مجلس ارائه دهد.
اين نماينده مجلس خاطر نشان كرد: دولتمردان در اين جلسه به نمايندگان و نمايندگان به دولتمردان تذكر دادند تا از انجام مصاحبه و اظهارنظرهايي كه موجب تنش در فضاي كشور مي شود و جو اقتصادي را تحت تاثير قرار مي دهند اجتناب كنند.
توافق دولت و مجلس بر سر تركيب تخصيص يارانه
فولادگر همچنين گفت: در جلسات بعدي مشترك كه از شنبه آينده ادامه مي يابد سقف قيمتي، نحوه بازپرداخت، آناليز قيمتها و اولويتهاي توليد در هدفمندي يارانه ها مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
وي در گفت وگو با مهر افزود: توافق ديگر جلسه مشترك دولت و مجلس در حوزه قانون مبنايي براي اجراي فاز دوم هدفمندي بود كه قانون اوليه هدفمندي با همان تخصيص 50 درصد مردم، 30 درصد توليد و خدمات و 20 درصد دولت مورد توافق دولت و مجلس قرار گرفت.
فولادگر اظهار داشت فاز دوم هدفمندي قطعا امسال اجرا نمي شود.
بعيد است تا پايان سال هدفمندي اجرا شود
سيدسعيد زمانيان عضو كميسيون برنامه و بودجه نيز گفت: بعيد است در دو ماه آخر سال مرحله دوم هدفمندي اجرا شود زيرا اجرايي شدن آن نيازمند منابع مالي است در حالي كه منبع آن تعريف نشده و اعتبارات آن هم مشخص نيست.
وي درخصوص احتمال ارائه لايحه بودجه از سوي دولت تا اواسط بهمن به مجلس و اينكه آيا تا پايان سال وقت كافي براي بررسي آن از سوي دولت وجود دارد؟ گفت: هر چه لايحه بودجه به مجلس ديرتر ارائه شود زمان بررسي آن نيز به تعويق مي افتد و اين موضوع به مملكت، دولت و بدنه نظام ضرر مي زند.
وي افزود: مجلس براي پيشگيري از اين ضررها شبانه روزي هم كه شده لايحه بودجه را پيگيري خواهد كرد تا به نتيجه برسد.
عضو كميسيون برنامه و بودجه تاكيد كرد: ارائه لايحه بودجه و بررسي آن مردم را از سردرگمي درمي آورد الان پروژه ها، نهادها و ارگان ها قريب به اتفاق تكليفشان در لايحه بودجه مشخص نيست، بنابراين مجلس تمام سعي و تلاشش را مي كند تا ضرري متوجه مملكت نشود.
از سوي ديگر معاون رئيس جمهور در اجراي قانون اساسي نيز در خصوص هدفمندي يارانه ها گفت: دولت بدون موافقت مجلس فاز دوم هدفمندي يارانه ها را اجرا نمي كند و اين امكانپذير نيست.
حجت الاسلام ميرتاج الديني معاون رئيس جمهور در اجراي قانون اساسي در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني دولت گفت: اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها تنها با تفاهم مجلس و دولت امكان پذير است و برگزاري جلسات مشترك هم به همين منظور مي باشد.
وي گفت: هدفمندي يارانه ها به عنوان بخشي از تحول اقتصادي كشور به عنوان يك طرح ملي، مستلزم حمايت است.
و خبر ديگر اينكه جلسه بعدي مشترك مجلس و دولت شنبه هفته آينده با حضور لاريجاني و احمدي نژاد برگزار مي شود.
 


در مكتب امام

اين آخوندهاي درباري...
در صدر اسلام:
از زمان رسول خدا تا آن وقتي كه انحراف در كار نبود، سياست و ديانت توأم بود.
اين آخوندهاي درباري و اين به اصطلاح سلاطين آمريكايي يا شوروي يا بايد پيغمبر و پيغمبران را و خلفاي پيغمبر و پيغمبران را تخطئه كنند يا بايد خود و حكومت هاي خود را تخطئه كنند.
امر داير بين اين دو است و از اين خارج نيست.
آئين انقلاب اسلامي - ص 134
 


مشاور سابق وزارت امور خارجه آمريكا :

گفت وگو با ايران تنها گزينه آمريكا است

«سوزان مالوني» مشاور سابق وزارت امور خارجه آمريكا و پژوهشگر ارشد مركز مطالعات خاورميانه در مؤسسه بروكينگز با ارائه مقاله اي آمريكا را درگير چالش هاي داخلي و خارجي دانسته و با اشاره به قدرت دفاعي و اراده ملي كشورمان تنها گزينه آمريكا در رابطه با مسئله هسته اي را گفت وگو با ايران دانست.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از الانصار نت، مؤسسه تحقيقاتي «بروكينگز» با ارائه مقاله اي نوشت: گفت وگو با ايران و همراهي با آن بر سر ميز مذاكره بهترين انتخاب بلكه تنها انتخاب آمريكاست و در اين صورت نتايج حاصله حتي اگر منافع ايالات متحده را تامين نكند باز هم رضايت بخش بوده و يك تلاش مفيد محسوب مي شود .
«سوزان مالوني» مشاور سابق وزارت امور خارجه آمريكا و كارشناس امور خاورميانه در مركز «سابان» وابسته به «بروكينگز» اذعان داشت كه حمله به عراق و افغانستان هزينه هنگفتي براي آمريكا داشته و اين حملات مردم آمريكا را نيز به ستوه آورده است، در حال حاضر اولويت اول مردم آمريكا بهبود وضع اقتصادي نيست نه لشكركشي به مناطق ديگر به همين دليل تنها راه و بهترين راه اين است كه با ايران وارد مذاكره شد تا بتوان حداقل اهداف آمريكا را تحقق بخشيد .
وي تاكيد كرد كه شايد راه حل ديپلماتيك به نفع آمريكا نباشد اما جنگ با ايران مطمئنا به ضرر آمريكا رقم خواهد خورد .
مالوني افزود: مهمترين و حساس ترين مسئله دور دوم رياست جمهوري باراك اوباما پرونده هسته اي ايران است، او بايد اين فرصت تاريخي را غنيمت بشمرد و حالا كه راه مذاكره باز شده فرصت را غنيمت شمرده و با ايران گفت وگو كند. اوباما اگر مي خواهد منافع آمريكا در خاورميانه بيش از اين با تهديد و خسران مواجه نشود بايد با ايران گفت وگو كند او تنها از اين طريق است كه مي تواند قواعد بازي را تغيير دهد .
البته ذكر اين نكته هم واجب است كه آمريكا در منطقه هنوز خاورميانه هنوز درگير باتلاقي است كه در عراق و افغانستان براي خود ساخته است و با توجه به مشكلات داخلي نيز نمي تواند جز مذاكره راه ديگري را ا نتخاب كند، از سوي ديگر قدرت نظامي و اراده ملي ايران به هيچ وجه با كشورهايي مثل عراق و افغانستان و ساير كشورهاي خاورميانه قابل مقايسه نيست .
 


رايزني امير عبداللهيان با مقامات اردني

معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي كه به منظوربررسي تحولات منطقه به اردن سفركرده بود با مقامات اين كشورديدار و گفت و گو كرد.
حسين امير عبداللهيان در ملاقات خود با «ناصر جوده» وزير خارجه اردن با اشاره به تحولات منطقه اي به خصوص تحولات فلسطين ، سوريه و عراق گفت: دليل اصلي پيچيده شدن اوضاع سوريه دخالت كشورهاي خارجي در امور اين كشور است ، در حالي كه كشورهاي غربي و آمريكا و برخي كشورهايي كه مدعي مبارزه با تروريسم هستند، خود مهمترين حامي گروههاي تروريستي در سوريه شده اند. اين كشورها با حمايت مستمر از گروههاي تروريستي ، افراطي و بي مسئوليت و نيز ارسال تجهيزات و سلاح براي اين گروهها در حال تخريب زيربناهاي كشور سوريه هستند. وي افزود: با توجه به حضور بعضي از آوارگان سوري در اردن، ايران آمادگي دارد تا براي ارسال كمك از طريق هلال احمر براي اين آوارگان اقدام كند.
به گزارش واحد مركزي خبر، ناصر جوده وزير خارجه اردن نيز در اين ديدار ضمن تشريح اصول سياست خارجي كشورش در خصوص گسترش رابطه با كشورهاي منطقه ، برآمادگي اردن براي گسترش روابط دو جانبه با ايران تاكيد كرد و افزود: رفت و آمدهاي مقامات دو كشور موجب رفع سوء تفاهمات مي شود و كمك فراواني به گسترش روابط دو جانبه خواهدكرد.
«طاهر المصري» رئيس مجلس سناي (اعيان) يكي ديگر از مقامات اردن بود كه در ديدار خود با امير عبداللهيان ضمن اشاره به نقش موثر منطقه اي جمهوري اسلامي ايران، اظهار كرد : جمهوري اسلامي ايران كشوري مهم و قدرتمند از نظر سياسي و اقتصادي در منطقه است و بايد در كليه زمينه ها رابطه اردن با جمهوري اسلامي ايران گسترش يابد.
همچنين معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه كشورمان در اين سفر با «سليم الزعنون» رئيس مجلس ملي فلسطين ديدار و گفت وگو كرد.
 


جليلي: تلاش استكبار جهاني براي ايجاد اختلاف در عراق ناكام مي ماند

دبير شورايعالي امنيت ملي با اشاره به برنامه ريزي بيگانگان براي ايجاد اختلاف در عراق، گفت: مردم عراق با هوشياري برنامه ريزي و تلاش دشمنان را براي ايجاد اختلاف در عراق ناكام خواهند گذاشت .
سعيد جليلي نماينده رهبر مظم انقلاب و دبير شورايعالي امنيت ملي در ديدار با سيدعمار حكيم رييس مجلس اعلاي عراق در تهران با بيان اين كه عراق در بستر مردم سالاري و انتخابات مردمي توانسته است از مشكلات امنيتي و سياسي عبور كند، افزود: به حقوق تمام گروه ها و طوائف در عراق بايد احترام گذاشته شود .
دبير شوراي عالي امنيت ملي بااشاره به لزوم حفظ وحدت داخلي در عراق تاكيد كرد: مردم عراق با هوشياري برنامه ريزي و تلاش دشمنان را براي ايجاد اختلاف در عراق ناكام خواهند گذاشت .
به گزارش ايرنا، رييس مجلس اعلاي عراق نيز دراين ديدار ضمن ارايه گزارشي از آخرين تحولات عراق، تعامل و همدلي ميان طرف هاي مختلف را نشانه اي از نهادينه شدن دموكراسي در اين كشور دانست .
سيدعمار حكيم تاكيد كرد: هوشمندي رهبران عراق و درك سياسي عميق مردم ، توطئه دشمنان براي اخلال در روند امنيت و پيشرفت اين كشور را نقش بر آب خواهد كرد .
 


اطلاعيه جامعه مدرسين به مناسبت هفته وحدت:

رهبر انقلاب با حفظ وحدت توطئه دشمن را خنثي كرده اند

جامعه مدرسين حوزه علميه قم با صدور اطلاعيه اي فرا رسيدن هفته وحدت را گرامي داشت و اعلام كرد حضرت آيت الله خامنه اي با حفظ وحدت در ميان آحاد مختلف مردم، توطئه هاي دشمن را خنثي كرده اند.
اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم در اطلاعيه خود هفته وحدت را يادگار بزرگ امام عظيم الشأن دانسته و خاطرنشان كردند هر پيشرفت و تحولي در زندگي مسلمانان در سايه اتحاد و همدلي تحقق پيدا مي كند.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: امام عظيم الشأن از نخستين روزهاي مبارزه خود بر ضد رژيم شاه، همه مسلمانان جهان به ويژه مردم ايران را به وحدت و همدلي تا پيروزي دعوت مي فرمودند و پس از پيروزي انقلاب نيز با هشدار نسبت به دستان تفرقه افكن، كه همواره از سوي استعمار و استكبار هدايت و حمايت مي شدند، توانستند وحدت كم نظيري را در جامعه اسلامي ما رقم بزنند. خلف صالح امام، رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي (دامت بركاته) نيز همواره همگان را به رعايت وحدت و همدلي توصيه فرموده اند و با حفظ وحدت در ميان آحاد مختلف مردم، توطئه هاي دشمن را خنثي كرده اند.
 


احمدي نژاد در جلسه هيئت دولت خبر داد

 كمك نقدي به 7 دهك در اوايل اسفند

رئيس جمهور با اشاره به برگزاري هشت جلسه فشرده بين دولت و مجلس از در نظر گرفته شدن كمك هايي براي هفت دهك جامعه خبر داد .
محمود احمدي نژاد رييس جمهور اسلامي ايران در جلسه هئيت دولت با اشاره به جلسات اخير با حضور نمايندگاني از مجلس و دولت گفت: در مجموع هشت جلسه بسيار فشرده برگزار كرديم كه اين جلسات به تأكيد رهبرمعظم انقلاب و به منظور تفاهم ميان دولت و مجلس براي امور جاري كشور برگزار شد .
وي افزود: براي كاهش بخشي از اين فشارها قرار شد به مردم كمك شود و اين كمك ها متناسب با تورم و فشارهاي اقتصادي خواهد بود .
رييس جمهور تصريح كرد:درخصوص اصل اين كمك ها تفاهم شده است و هم اكنون سرگرم كارهاي اجرايي هستيم و اميدواريم هر چه زودتر اجرايي شود .
احمدي نژادبا اشاره به اينكه اين كمك ها براي هفت دهك جامعه در نظر گرفته شده است گفت: با اين كار تا حدود زيادي بخشي از نواقصي را كه تاكنون وجود داشته، جبران مي شود .
به گزارش فارس، وي با بيان اينكه اين كمك جبراني به احتمال زياد در اواخر بهمن و حداكثر نيمه اول اسفند به مردم ارائه مي شود، به تعزيرات و سازمانهاي نظارتي توصيه كرد كه به طور جدي در موضوع كنترل قيمت ها و بازار وارد شده و اجازه ندهند عده اي به بهانه هاي مختلف، قيمت ها را افزايش دهند .
احمدي نژاد در پايان از توصيه هاي رهبرمعظم انقلاب صميمانه قدرداني كرد و افزود:اميدواريم اين كمك ها هم به كام مردم شيرين باشد .
 


آخرين خبرها از تحركات انتخاباتي اصولگرايان

رئيس ستاد انتخاباتي ائتلاف سه گانه اصولگرايان، دبيركل حزب موتلفه، يك عضو جبهه پايداري و فراكسيون رهروان ولايت آخرين تحركات انتخاباتي اصولگرايان را تشريح كردند.
حسين مظفر، رئيس ستاد انتخاباتي ائتلاف سه گانه (ولايتي، قاليباف و حداد) با شركت در يك نشست خبري در تسنيم به تشريح مواضع و رويكردهاي اين ائتلاف پرداخت.
وي با بيان اينكه براي انتخابات هاي گذشته مكانيزم هاي مختلفي طراحي شده است، گفت: در اين مكانيزم جديد انسجام و وفاق در ميان نخبگان و ايجاد شور و نشاط در بدنه اجتماعي مورد توجه قرار گرفته است.
در ادامه اين نشست خبري مظفر در پاسخ به اين سوال كه در ائتلاف سه گانه نامزدهاي نهايي بر چه مكانيزمي انتخاب خواهند شد و آيا ممكن است افراد ديگري به اين ائتلاف اضافه شوند، اظهار داشت: مهمترين مسئله و دغدغه ائتلاف سه گانه طراحي مكانيزمي است كه منجر به انتخاب يك فرد شايسته و مناسب شود و هم امكان اقبال عمومي را داشته باشد.
وي افزود: ما در اين زمينه كميته اي را تشكيل مي دهيم به نام كميته نظرسنجي و اين كميته تاكنون نيز جلساتي داشته است و از كف بدنه اجتماعي ميزان اقبال يك كانديدا را مورد بررسي قرار مي دهد.
مظفر همچنين در مورد اضافه شدن كانديداهاي ديگر به ائتلاف سه گانه گفت: اين ائتلاف آمادگي تفاهم با همه اصولگرايان با توجه به معيارها و ويژگي هاي ائتلاف سه گانه دارد و اين ائتلاف آمادگي دارد كه زمينه هاي همكاري خود را ارتقا بخشد و زمينه تفاهم را بالا ببرد.
وي افزود: ما از هر نامزدي كه عرصه انتخابات را پرشور كند استقبال مي كنيم و زمينه را براي اين تفاهم و تعامل باز مي كنيم اما مكانيزم نوع همكاري و تعامل با ديگر كانديداها را بعدا مشخص خواهيم كرد.
مظفر با اشاره به يكي از مهمترين ويژگي هاي ائتلاف سه گانه گفت: اين ائتلاف قصد ندارد يك نامزد را تنها از ميان مجموعه خود معرفي كند بلكه صلاحيت نامزدهاي ديگري كه در سطح جامعه وجود دارد را مورد بررسي قرار مي دهد و از مجموعه آنها فردي كه شايسته باشد و ويژگي امكان جذب راي را داشته باشد انتخاب و همه زمينه ها را براي حمايت از آن فرد بسيج خواهد كرد.
رويكرد جبهه پيروان
در همين حال دبيركل حزب موتلفه در گفت وگو با فارس گفت اين حزب تاكنون به مصداق مشخصي درباره نامزد رياست جمهوري آتي نرسيده است. محمدنبي حبيبي درباره رويكرد انتخاباتي جبهه پيروان گفت: قرار نهايي جبهه پيروان خط امام و رهبري اين شده كه تشكل هاي وابسته به جبهه پيروان در بحث هاي درون تشكيلاتي خودشان به يك يا چند نامزد اگر رسيدند نتيجه اين رسيدن و جمع بندي را در اختيار جبهه پيروان بگذارند و مجموعه نامزدهايي كه از طرف15 تشكل وابسته به جبهه معرفي شدند يك بحث كلي را هم با حضور دبيران كل 15 تشكل وابسته به جبهه پيروان خط امام و رهبري انجام دهند كه در نتيجه يك يا بيشتر از يك نفر به عنوان نامزدهاي جبهه پيروان خط امام و رهبري به ائتلاف بزرگ اصولگرايان با محوريت روحانيت معرفي شود.
تكذيبيه فراكسيون رهروان
همچنين فراكسيون رهروان ولايت مجلس با صدور اطلاعيه اي ورود به انتخابات به نفع لاريجاني را تلويحا تكذيب كرد.
در اين اطلاعيه آمده است؛ فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت مجلس شوراي اسلامي، ضمن تكذيب ادعاي برخي افراد مبني بر كار تحقيقي، پژوهشي و نظرسنجي مشترك اين فراكسيون با مراكز ديگر، در خصوص كانديداتوري علي لاريجاني در انتخابات رياست جمهوري يازدهم، انتشار گمانه زني هاي شخصي را در فضاي حساس كنوني شايسته ندانسته و اينگونه اظهارات را مناسب شئون مجلس شوراي اسلامي نمي داند.
جبهه پايداري و انتخابات شوراها
در همين حال يك عضو شوراي مركزي جبهه پايداري از مطرح شدن موضوع انتخابات شوراها در جلسات اخير اين جبهه خبر داد و گفت كه جبهه پايداري در اين زمينه تصميم گيري كرده است.
حجت الاسلام روح الله حسينيان عضو شوراي مركزي جبهه پايداري در اين باره گفت: موضوع انتخابات شوراها در جلسات اخير شوراي مركزي جبهه پايداري مطرح شده و تصميمات لازم اتخاذ شده است. وي افزود: اين برنامه ها در زمان خود اعلام و در سرتاسر ايران اجرا خواهد شد.
حسينيان با بيان اينكه برنامه هاي جبهه پايداري براي انتخابات شوراها، همزمان با برنامه هاي اين جبهه براي انتخابات رياست جمهوري اجرايي خواهد شد، خاطرنشان كرد: در همه نقاط كشور براي انتخابات شوراها ليست خواهيم داشت.
 


مدير دانشكده جان هاپكينز:

رژيم تحريم هاي آمريكا عليه ايران به انتهاي خط رسيده است

مدير دانشكده مطالعات بين المللي جان هاپكينز آمريكا از سياست اوباما در قبال ايران انتقاد و اظهار كرد: رژيم تحريم هاي شديد اقتصادي كه واشنگتن عليه ايران اعمال كرده واقعا به انتهاي خط رسيده است و ديگر موثر نيست.
«ولي نصر» مدير دانشكده مطالعات بين المللي پيشرفته جان هاپكينز در واشنگتن از سياست باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا در قبال ايران، فقدان ديپلماسي در قبال تهران و تداوم برخي از استراتژي هاي بد جرج بوش، رئيس جمهور پيشين آمريكا انتقاد كرد و گفت: تحريم ها از مرز تاثيرگذاري گذشته اند و تداوم بي دليل آنها موجب ايجاد سناريويي مي شود كه در آن ايران با سرعت به سمت انرژي هسته اي مي رود، زيرا آنها هم مانند كره شمالي اين طور تصور خواهند كرد كه براي رهايي از شر تحريم ها بايد اهرم قويتري داشته باشند.
 


عسگر اولادي: مرز اصلاح طلبان با فتنه مشخص شود

رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: برخي اصلاح طلبان با فتنه 88 همراهي كردند، برخي سكوت كردند و برخي هم به آن رضايت ندادند، بنابراين مرز بين فتنه و جريان اصلاح طلبي بايد ديده شود.
به گزارش مهر، حبيب الله عسگر اولادي رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري كه در نشست مشترك شوراي مركزي، دبيران استان هاي حزب موتلفه اسلامي و هيئت اجرايي اين حزب با تبريك فرا رسيدن هفته وحدت، ولادت پيامبر اعظم و ميلاد امام جعفر صادق(ع) خطاب به رئيس جمهور گفت: با زبان نصح مشفقانه عرض مي كنم تعريف از يك نفر در حد عصمت و مهر تاييد به برخي از رويكردهاي انحرافي صحيح نيست بايد از آن پرهيز كرد؛ كوبيدن بر طبل واگرايي در ميان اصولگرايان و دست رد بر سينه برخي نخبگان دلسوز خلاف توصيه هاي مقام معظم رهبري است.
رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري با اشاره به گردانندگان روزنامه ايران در همگرايي با حركت هاي انحرافي گفت: روزنامه ايران ارگان دولت است، رئيس جمهور بايد مراقب ارگان دولت باشد، اگر دولت شعارش مهرورزي است نبايد ارگان دولت هركس را كه مي خواهد نفس بكشد، بكوبد؛ سياه و سفيد ديدن همه به وحدت ملي آسيب مي زند، بنده با زبان اخلاص و خيرخواهي مي گويم آقاي رئيس جمهور بايد مراقب اطرافيان خود باشد برخي از بزرگان ما در انقلاب اين مراقبت را نكردند و به بيراهه كشيده شدند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به سوالات دبيران استانها و نقد برخي دلسوزان به ويژه اهل رسانه درباره مواضع اخير خود خاطرنشان كرد: فتنه گران و فتنه سازان مي خواهند شكاف ها و گسل هاي اجتماعي در جامعه را فعال نگه دارند و گسل هاي جديدي در آستانه انتخابات پديد آورند.
وي همچنين تصريح كرد: فتنه ساز و فتنه گر اصلي آمريكاي شيطان، رژيم صهيونيستي غاصب و انگليس مكار هستند و برخي هم در داخل براي اين فتنه گري بسترسازي كردند؛ برخي از اصلاح طلبان با اين فتنه همراهي كردند، برخي سكوت كردند و برخي هم رضايت به آن ندادند بنابر اين مرز بين فتنه و جريان اصلاح طلبي بايد ديده شود.
 


عضو هيئت رئيسه مجلس:

 تخلف از قانون نبايد بي هزينه باشد

عضو هيئت رئيسه مجلس با اشاره به استيضاح وزير كار در پي اصرار بر باقي ماندن سعيد مرتضوي در سازمان تأمين اجتماعي گفت: تخلف از قانون نبايد بي هزينه باشد.
محمد دهقان با اشاره به اصرار دولت در ابقاء سعيد مرتضوي در سازمان تأمين اجتماعي در حالي كه اين اقدام خلاف قانون است، گفت: تاكنون در طول تاريخ قانون گذاري اين كشور، اينگونه دهن كجي به قانون مشاهده نشده است. وي اظهار داشت: هيئت عمومي ديوان عدالت اداري كه متشكل از 150قاضي عالي رتبه كشور است تاكنون دو بار حكم مديرعاملي سعيد مرتضوي در سازمان تأمين اجتماعي را باطل كرده است، اما دولت از حضور غيرقانوني او در اين سازمان حمايت مي كند. نماينده مردم طرقبه و چناران با بيان اينكه معلوم نيست برخي مقامات چه منفعتي از كارهاي غيرقانوني مي برند و راضي مي شوند راي هيئت عمومي ديوان عدالت را زير پاي بگذارند، اظهار داشت: معلوم نيست چه دستي در كار است؛ يك فردي كه تصرفاتش در اموال عمومي خلاف قانون است و اين كار نيز جرم محسوب مي شود، اينگونه حمايت شود.
 


دانشگاه آزاد اعلام كرد

ضوابط ثبت نام مشمولان وظيفه عمومي در نيمسال دوم

معاون دانشجويي دانشگاه آزاد گفت: شروط ثبت نام فارغ التحصيلان ديپلم و پيش دانشگاهي مشمول وظيفه عمومي پذيرفته شده در دوره كارداني و كارشناسي نيمسال دوم سال تحصيلي جاري اعلام شد.
محمودرضا اسفنديار معاون دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي از اعلام شروط ثبت نام فارغ التحصيلان ديپلم يا پيش دانشگاهي مشمول وظيفه عمومي پذيرفته شده در دوره كارداني و كارشناسي نيمسال دوم سال تحصيلي جاري خبر داد و گفت: چون برابر قانون حداكثر سن مشمولان وظيفه عمومي تا پايان 50 سالگي است لذا متولدين تا دي ماه سال 1341 در بهمن ماه 91 و به همين ترتيب در نيمسال ها و سنوات بعد مشمول محسوب نمي شوند و مندرجات شناسنامه اين افراد به شرط عدم تغيير سن آنان براي ثبت نام كفايت مي كند.
وي با بيان اينكه دارندگان كارت پايان خدمت يا معافيت دائم مجاز به ثبت نام هستند، اظهار داشت: مشمول در طول تمام تحصيلات دانشگاهي از كارداني تا دكتراي تخصصي مجاز است، يك بار از امتياز آزمون مجدد به منظور انتقال-تغيير رشته و در مقاطع كارداني و كارشناسي براي تغيير مقطع نيز استفاده كنند.
معاون دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي افزود: فارغ التحصيلان مشمول مقاطع دانشگاهي كه در مقطع ناپيوسته بالاتر پذيرفته شده اند مشروط بر اينكه بيش از يك سال از فراغت از تحصيل آنان نگذشته يا غيبت نداشته باشند منعي براي ثبت نام ندارند البته افرادي كه بيش از يكسال از فراغت از تحصيل آنها گذشته در صورتي كه بدون غيبت به خدمت اعزام شده باشند مجاز به ترخيص از خدمت براي تحصيل هستند.
به گفته اسفنديار افرادي كه در دوره كارشناسي و دكتري حرفه اي تحصيل مي كردند، تحصيلات شان منجر به دريافت مدرك مقطع پايين تر شده است قبل از اتمام خدمت وظيفه عمومي مجاز به ثبت نام و تحصيل نيستند.
وي با توجه به محدوديت سنوات مجاز تحصيل پذيرفته شدگان به مشمولان توصيه كرد: دانشجويان دقت نمايند تحصيلات خود را به صورت منظم ادامه داده و از اخذ مرخصي تحصيلي با حذف دروس مگر در موارد ضروري اجتناب كنند.
معاون دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي ادامه داد: ثبت نام فارغ التحصيلان دوره كارداني در مقطع كارشناسي پيوسته و دكتري حرفه اي و همچنين كارشناسي پيوسته در دكتري حرفه اي مجاز نيست به همين دليل چنانچه مشغول خدمت وظيفه عمومي هستند نمي توانند براي تحصيل در مقاطع پيوسته از خدمت ترخيص شوند.
اسفنديار تاكيد كرد: تحصيل همزمان با خدمت وظيفه عمومي يا همزمان با تحصيل در ساير دانشگاه ها و مقاطع تحصيلي اكيدا ممنوع است، بنابراين افرادي كه به صورت امريه يا سرباز معلم مشغول خدمت هستند بايد برابر ضوابط و روند اعلام شده از خدمت ترخيص شوند و افرادي كه خدمت آنان قبل از شروع نيمسال بعد به طور قطع به اتمام مي رسد مي توانند با اخذ گواهي اتمام خدمت از وظيفه عمومي محل اعزام به خدمت براي ثبت نام و تحصيل به دانشگاه مراجعه كنند.
وي بيان داشت: شاغلين رسمي و پيماني نيروهاي مسلح با ارائه گواهي نحوه همكاري و موافقت با تحصيل شان در دانشگاه از يگان مربوطه مي توانند ثبت نام و تحصيل كنند.
معاون دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي افزود: متعهدين به خدمت دستگاه ها و وزارتخانه ها موضوع مواد قانوني شامل آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، هواپيمايي كشوري و كشتيراني جمهوري اسلامي در صورت ارائه موافقت دستگاه ذي ربط و ذكر اينكه ذي نفع، متعهد خدمت آن دستگاه است مي توانند ثبت نام و تحصيل كنند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10